Het grote BMW topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.778 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Ik heb een BMW vraagje :)

ik heb sinds een paar weken een E65 745i en zoek een iPod link.
Bij BMW Den Haag zeiden ze dat BMW zelf geen iPod link aanbied. Ze bouwden wel korstondig Dension iPod links in, maar vanwege vele storingen zouden ze hiermee gestopt zijn.

Ik zoek dus iets waarmee ik mn ipod aan de auto kan hangen.
ik vind een standaard 3,5mm audio-in ook prima.

T is trouwens wel een fantastische wagen :) zwarte lak, 20" velgen & privacy glass maken m echt tot een sportieve BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Sinds zojuist toen ik naar huis reed, brand er een woord 'Inspection' in het orange op het dashboard. Er branden verder geen groene/gele/rode lampjes. Puur dat orange inspection woordje licht op.

Ik beredeneer uit dingen die ik via google gevonden heb dat de computer heeft berekend dat het tijd is voor een beurt. Ik zit erover te denken om hem voortaan in onderhoud te doen bij Renova in Breda, omdat ik het liefst wil dat het (heel) goed gebeurt, wil de auto mij nog lang plezier geven. Heeft iemand daar ervaring mee?

Heeft iemand ervaring met die keuringen/checkups? Volgens een BMW site doen ze alleen routine onderhoud, dus remvloeistof, koelvloeistof nakijken, etc.

- edit -

Heb nog even gekeken: Er branden nog 3 van de 5 groene lampjes. Geen geel, geen rood, maar wel (daar weer naast) het oranje 'inspection' woordje. Het is dus geen routinecheck, want dan waren alle groene lampjes uitgeweest, toch?

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-06-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Volgens mij geven die groene lampjes de tijd aan hoe lang je nog hebt voor een inspectie echt noodzakelijk is. Bij 1 lampje heb je dus meer tijd dan bij 3 lampjes. Als alleen het inspectie lampje brand, is het echt tijd. Correct me if i'm wrong :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heuving schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:28:

Bij BMW Den Haag zeiden ze dat BMW zelf geen iPod link aanbied. Ze bouwden wel korstondig Dension iPod links in, maar vanwege vele storingen zouden ze hiermee gestopt zijn.

T is trouwens wel een fantastische wagen :) zwarte lak, 20" velgen & privacy glass maken m echt tot een sportieve BMW.
Geen ervaring met een E65 maar wel met een E39.

Ik heb dus zo'n Icelink erin zitten op de plaats waar de CD-wisselaar zat. In het dashboard kastje heb ik dus mn Ipod plug zitten. Ook de stuurwiel bediening doet het icm Icelink/Ipod.

Dit heeft de BMW dealer erin gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
reuzekind schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:43:
Volgens mij geven die groene lampjes de tijd aan hoe lang je nog hebt voor een inspectie echt noodzakelijk is. Bij 1 lampje heb je dus meer tijd dan bij 3 lampjes. Als alleen het inspectie lampje brand, is het echt tijd. Correct me if i'm wrong :)
Hoe meer lampjes, hoe meer tijd.
Ik zou iig bij het oranje lampje even langs de dealer rijden.
Met mijn E39 is het zo;
eerste 30dkm - 'vloeistof' beurt
volgende 30dkm - kleine beurt
volgende 30dkm - 'vloeistof' beurt
volgende 30dkm - grote beurt
repeat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

SileX schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:46:
[...]

Hoe meer lampjes, hoe meer tijd.
Ik zou iig bij het oranje lampje even langs de dealer rijden.
Met mijn E39 is het zo;
eerste 30dkm - 'vloeistof' beurt
volgende 30dkm - kleine beurt
volgende 30dkm - 'vloeistof' beurt
volgende 30dkm - grote beurt
repeat :)
Volgens BMW zelf lopen ze terug. Dus net na een beurt heb je 5 groene lampjes, dan 4, 3, 2, 1, en dan Geel (!) en dan als het echt te zot word, Rood. Echter, deze branden allemaal niet. Ik heb gewoon 3 groene lampjes dus zit nog maar op 40% onderweg naar mijn volgende inspectiebeurt.

Los van dit alles licht er echt een woordje op het dashboard op, geen lampje, en dan woordje lees 'Inspection'. Heb zojuist gekeken, er zijn zowel goede als slechte ervaringen met Renova (van beide maar enkele) in Tilburg en Breda. Ik ga morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:38

Heb je foto's ? Dit lijkt me wel een lekkere auto.
Om even op uw iPod issue terug te komen, normaal zou dit geen probleem moeten zijn en zou dit via de AUX van de radio moeten lukken.(Dan heb je gewoon 3,5mm kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

HTT-Thalan schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:57:
[...]

Volgens BMW zelf lopen ze terug. Dus net na een beurt heb je 5 groene lampjes, dan 4, 3, 2, 1, en dan Geel (!) en dan als het echt te zot word, Rood. Echter, deze branden allemaal niet. Ik heb gewoon 3 groene lampjes dus zit nog maar op 40% onderweg naar mijn volgende inspectiebeurt.

Los van dit alles licht er echt een woordje op het dashboard op, geen lampje, en dan woordje lees 'Inspection'. Heb zojuist gekeken, er zijn zowel goede als slechte ervaringen met Renova (van beide maar enkele) in Tilburg en Breda. Ik ga morgen maar eens bellen.
Inspection betekend eigenlijk niks anders dan dat je auto een fout heeft gevonden/gemeten. Bij de garage kunnen ze de computer uitlezen om te zien wat de fout is. En dat kan echt van alles zijn, te lage oliedruk, remmen, koppeling, etc... Het betekend ook niet direct dat er iets defect is, maar wel dat er ergens een storing is geweest die aandacht verdient.
Wil je safe spelen, dan even langs de BMW dealer (heb ik ook gedaan voor m'n airbag met een vergelijkbaar probleem, het lampje bleef branden), en anders een goede andere garage met BMW ervaring.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

HTT-Thalan schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:57:
er zijn zowel goede als slechte ervaringen met Renova (van beide maar enkele) in Tilburg en Breda. Ik ga morgen maar eens bellen.
De paar maal dat ik bij Renova in Tilburg ben geweest voor onderhoud aan mijn E46 320D ben ik prima geholpen. Ook voor andere zaken was men keurig en werd je behandelt zoals je mocht verwachten (ook al kwam je niet die M6 cash betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dan heb je vermoedelijk pech. Je hebt een op MOST gebaseerd audiosysteem waar niet zomaar een normale universele adapter op aangesloten kan worden. Ik heb mijn dealer overigens niet gehoord over grote problemen met de iPod-aansluiting voor iDrive. Nu had de installatie ervan ook bij nogal wat voeten in de aarde (de voor de iPod noodzakelijke update wist de software van mijn auto dusdanig te verneuken dat hij 4 dagen in de garage heeft gestaan) maar inmiddels werkt het - zij het met wat onhebbelijkheden - wel goed. Ik zal het morgen eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
deepbass909 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:34:
Ik kwam net een foto tegen van een extreem verlaagde 325i

[afbeelding]

spoiler:
er schijnt een blok beton van 20 ton op gevallen te zijn :X gelukkig zat er niemand in
Opvallend is wel dat de velgjes nog netjes recht overeind staan...

Daar zou je toch ook van verwachten dat deze kapot breken / knappen / onderweg "schieten" .
Nu geef ik toe, 20 ton vallend massa gaat (afhankelijk van hoe hoog, maar ook vanaf geringe hoogte) wel verdomde rap naar beneden.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Soulfly schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:36:
[...]

Daar zou je toch ook van verwachten dat deze kapot breken / knappen / onderweg "schieten" .
Nu geef ik toe, 20 ton vallend massa gaat (afhankelijk van hoe hoog, maar ook vanaf geringe hoogte) wel verdomde rap naar beneden.
Wat ik vooral erg bijzonder vind, is dat de kofferbak in hoogte verlaagd is van ooit terhoogte van de buik van de die er achter staat, tot onder z'n knieën nu...

Weet iemand trouwens een goede shop waar ze montage kits verkopen voor telefoons/pda's/iPods?
Het gaat mij om een houder waar ik de klem zelf nog op moet schroeven, zodat ik m'n iPod naast m'n radio kan hangen, ipv in het handschoenenkastje, waar hij nu ligt. Ik wil m'n iPod namelijk makkelijk bereikbaar hebben, want hij verliest nog weleens verbinding met m'n radio...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

deepbass909 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:02:
[...]

Wat ik vooral erg bijzonder vind, is dat de kofferbak in hoogte verlaagd is van ooit terhoogte van de buik van de die er achter staat, tot onder z'n knieën nu...

Weet iemand trouwens een goede shop waar ze montage kits verkopen voor telefoons/pda's/iPods?
Het gaat mij om een houder waar ik de klem zelf nog op moet schroeven, zodat ik m'n iPod naast m'n radio kan hangen, ipv in het handschoenenkastje, waar hij nu ligt. Ik wil m'n iPod namelijk makkelijk bereikbaar hebben, want hij verliest nog weleens verbinding met m'n radio...
Kijk eens bij optimount.nl
Kun je bij elke halfords bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

tnx, die zocht ik...
nu nog de goede vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leren kuda is het mooist, kost wel wat natuurlijk, en montage óp die kuda is niet echt geweldig, maar als het zit is het mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 18:24
Soulfly schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:36:
[...]

logisch?

een cirkel is een van de sterkste vormen die er bestaan. Leg die velg plat en laat dat blok vallen en die velg is weg ;)

die carroserie vormt zich gewoon om die velgen heen terwijl dat blok erop valt.

Foto is niet gesoept voor zover ik kan zien of het moet een overijverige soeper zijn geweest met die achtergrond ;)

ben benieuwd hoe de motor eruit ziet trouwens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, heb even met Renova hier in Tilburg gebeld. Deze geeft aan dat het geen probleem is om door te rijden. Het inspection lampje (waar een klokje op negen uur langs brand) betekent alleen maar dat de carrosserie aan zijn jaarlijkse inspectie toe is. Toendertijd waren deze inspecties verplicht in verband met de garantie.

Zolang mijn groene lampjes blijven branden en niks anders, kan ik met een gerust hart doorrijden, en als ik een keer onderhoud moet hebben, mag ik hem daar binnenrijden, zij geven mij een gratis lift heen en terug naar mijn werk :)

Ik ben nog niet eens klant, en ben nu al tevreden over ze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Je kunt dat lampje ook gewoon zelf resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Wat een toeval, de mijne begon vandaag ook te branden. Ook alleen het in oranje Inspection met het klokje. Maar dat is dus alleen voor de carrosserie, niet voor een beurt ofzo?

@Bram77 hoe kan je die zelf resetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

reuzekind schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:19:
Wat een toeval, de mijne begon vandaag ook te branden. Ook alleen het in oranje Inspection met het klokje. Maar dat is dus alleen voor de carrosserie, niet voor een beurt ofzo?

@Bram77 hoe kan je die zelf resetten dan?
De groene lampjes tellen terug af tot 0 lampjes, en dan gaat het gele lampje branden. Dan is het tijd voor een grote beurt. Gaat het olielampje branden, dan is het tijd voor een kleine beurt. Inspection gaat alleen branden als er je over een bepaalde inspectie heenzit (qua tijd) en het rode lampje gaat alleen branden als de grote beurt (gele lampje) al te lang 'overdue' is.

Zo is het mij uitgelegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Bij mijn M20 blok is het nr 7 en 19 dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Meningen zijn verdeeld mbt de 1-serie, maar mijn nieuwe (lease) auto gaat een 118d of 120d (driedeurs) worden. Wat ik zeker weet is dat het een witte gaat worden. Binnenkort testrit met de nieuwe 120d.

Ik zag vandaag een witte 1 met M-pakket, dat was best aardig 8)

Ik heb in Groningen een driedeurs gezien met de 18" wielen, nu ben ik verliefd O+
Of M-pakket, met de 17" spaak velgen, of 18" zoals hieronder (bovenste plaatje).

Wat zouden jullie doen, karige 120d of luxe (leer, xenon, 18") 118d?

Paar voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: http://www.vectrex.nl/1er.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
Dan zou ik denk ik voor een luxe 118d gaan. Vermogen genoeg en die luxe ga je wel waarderen denk ik. Maar t ligt er maar net aan waar je meer waarde aan hecht :)

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik zou ook voor de 118d gaan. Sowieso heb ik liever een luxe wagen dan een snelle wagen (Oh wat ben ik blij dat ik beide kan hebben :) ), maar een 120d is geen 130i als je begrijpt wat ik bedoel. De 120d is natuurlijk een stuk sneller dan de 118d, maar een scheurijzer is het zeker niet.
Lekker voor het rijcomfort gaan.
Deze alleen zakelijk rijden en dan zonder bijtelling een racemonstertje voor het weekend :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Moerk schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:06:
Dan zou ik denk ik voor een luxe 118d gaan. Vermogen genoeg en die luxe ga je wel waarderen denk ik. Maar t ligt er maar net aan waar je meer waarde aan hecht :)
Ik heb nu een Alfa Romeo Gt (150pk) JTD, die heeft leren stoelen, en nu ik dat drie jaar onder kont heb gehad, is leer toch wel een lekkere optie.

Cruisecontrol doet me niets, handmatige airco kan ik vast ook wel aan wennen, alleen sportstoelen met leer is wel erg fijn. Die Xenon lampen geven de auto ook even net meer uitstraling, dus die kan ik ook niet laten liggen, en ik kick op velgen dus 17" minimaal.

Eigenlijk denk ik ook 118d, maar als die 120d net te lekker rijdt nog maar even rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tsja, het nieuwe type 118d heeft 143 pk en 300 Nm, en dat is voor dat formaat auto echt wel genoeg. Ik denk dat je in de dagelijkse praktijk meer lol hebt van een luxe uitrusting dan van dat extra vermogen. En natuurlijk die 18 inchers nemen en absoluut xenons, staat hem veel beter.

De 118d is gewoon vlot zat, de 120d is bijna net zo snel als een Golf V GTI :X (hoewel BMW vaakt nogal wat overdrijft met de acceleratietijden) Het argument om de dikste motor te nemen die je je kunt veroorloven is dat je daar later niks meer kan doen (tenzij je mag chippen) terwijl er qua accessoires vaak nog wel wa te rommelen valt.

In other news, ik ben gisteren weer eens bij de dealer langsgewandeld voor een proefritje in de 335i handbak (had eerder alleen automaat gereden) en dat is goed bevallen. Vrijwel zeker wordt dat mijn nieuwe leasehok :9 Hoewel hij niet boomontwortelend snel voelt (ik ben verziekt) trekt hij toch echt als een dolle, kan tegelijk ook lekker schakellui gereden worden en het comfort valt niet tegen. Ik vond hem ondanks de aanwezigheid van het sportonderstel en de 18 inchers zelfs een beetje 'bouncy'.

En een offerte laten maken voor een nieuwe X5. En dat is inmiddels een beetje de omgekeerde wereld: je moet moeite doen om zo'n ding te mogen kopen :X Nu bestellen is levering in januari 2008 (als je mazzel hebt) en de showroom-exemplaren mogen niet verkocht worden omdat de dealer dan zelf helemaal geen auto meer heeft. Dus ik wacht nog wel ff een half jaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Komt er naast de X5 nog iets leuks/snels Daniel? Elise/m3/boxter... M5 of X5 is nogal een wereld van verschil als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Wat een verschil in wegligging zit er tussen m'n E34 520i en m'n Mercedes W126 280SE die ik had. Geweldig! :) Met de Benz kon je bochten niet hard nemen, deed je dat wel dan helde hij erg over evenals de stoelen; je moest je dus ook vasthouden dan :+ Meer een cruiser dus, waar hij perfect in z'n element was op rechte stukken :) Met de BMW is het echter een heel ander verhaal, hij ligt als een baksteen op de weg heb ik het idee. Is toch wel leuk om een bocht af en toe wat harder te nemen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

En een offerte laten maken voor een nieuwe X5. En dat is inmiddels een beetje de omgekeerde wereld: je moet moeite doen om zo'n ding te mogen kopen :X Nu bestellen is levering in januari 2008 (als je mazzel hebt) en de showroom-exemplaren mogen niet verkocht worden omdat de dealer dan zelf helemaal geen auto meer heeft. Dus ik wacht nog wel ff een half jaartje :)
Kan nog erger ... klant van me heeft een nieuw model X5 besteld en die wacht al maanden op z'n sportpakket opties. Ding staat al lang klaar alleen zonder de stoelen want die zijn niet leverbaar |:(
4.4L v8 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wordt ie hopelijk ook pas bij levering op kenteken gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Vandaag nog lullig bij het stoplicht een eerste uitvoering A3 op zitten jutten. Iemand die proef reed met een 1.6 (groen kenteken) en met zijn meissie het gas intrapte want hij stond vooraan het stoplicht. De zwarte rookpluimpjes kwamen uit die bak, zo hard trapte hij.

Ik heb de 4k rpm niet eens aangetikt geloof ik tijdens die 'sprint' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wekkel schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:56:
Vandaag nog lullig bij het stoplicht een eerste uitvoering A3 op zitten jutten. Iemand die proef reed met een 1.6 (groen kenteken) en met zijn meissie het gas intrapte want hij stond vooraan het stoplicht. De zwarte rookpluimpjes kwamen uit die bak, zo hard trapte hij.

Ik heb de 4k rpm niet eens aangetikt geloof ik tijdens die 'sprint' ;)
Mijn (luxe) probleem daarmee is dat die M20 motor pas vlot is boven de 3500 toeren, je moet die initiele 3500 overbruggen vanuit stilstand. Daarna is het een kwestie van toeren goed omhooghouden en vlot schakelen.

Ik heb tot nu toe een beetje moeite met die eerste 3500 toeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Koppeling zit dr niet voor niks in, gewoon verkrachten als je echt snel wilt zijn.

02tje doet het nog steeds prima, uitlaat valt dr binnenkort wel een keer onderuit denk ik, maar die moet toch los als ik de koppeling ga vervangen, dus dan repareer ik dat dan wel.
Verder vind ik het eigenlijk best fijn rijden, keertje andere veren/schokdempers en stabilisatoren dr onder knutselen en dat ding ligt al 10000x strakker op de weg ws.
Gas dr in, remmen nog een beetje aanpakken en gaan met dat ding :P

Wegligging heeft ie nu trouwens niet, grip wel, dus alles bij elkaar valt het nog wel te doen.

En een ander grappig detail is dat ik deze wel consequent recht kan zetten als ik achteruit inparkeer op de spiegels (links en binnen :P) en met die E30 kwam ik iedere keer weer scheef uit.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@4x2
Ik ben dus niet de enige die daar last van heeft... Ik heb serieus moeite om met mijn E36 recht achteruit te rijden, terwijl ik met Transit van m'n ouders zonder problemen rechtachteruit kan rijden...

Vandaag maar eens een klein klusje geklaard, namelijk op de achterste raamstijl van het rechter portier een nieuwe stikker geplakt omdat de oude nogal lelijk was en los begon te laten:
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_Afb017.jpg
De oude stikker, die aan de raamkant duidelijk los begon te raken (klik voor groter)

Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_Afb018.jpg
De oude stikker lostrekken (liet erg veel oude vieze lijm achter... dus boenen met wasbenzine)

Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_Afb019.jpg
De schone raamstijl, zie hem eens glimmen 8)

Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_Afb020.jpg
De nieuwe zit erop.
Helaas wel met wat kleine insluitingen... maar duidelijk mooier en beter dan de oude stikker...

Nu links nog...

[ Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 09-06-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 19:23

Zeeuw

5.6

Heeft er iemand een adres voor Alpina velgen?
Ik had geinformeerd bij All Tyre Service in Eindhoven, maar die konden imitatie alleen tot 19" leveren (met achter sloffen van 285 :P) en origineel is mij te duur...ik zoek eigenlijk 20"...
Vakantiegeld is binnen en belastingteruggaaf, dus kan mezelf weer wat kado doen ;) Alleen kosten originele 4500 euro als ik me niet vergis...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:21:
@4x2
Ik ben dus niet de enige die daar last van heeft... Ik heb serieus moeite om met mijn E36 recht achteruit te rijden, terwijl ik met Transit van m'n ouders zonder problemen rechtachteruit kan rijden...
Met die E30 lukte het 1 op de 20 keer ofzo, met die 02 keer op keer (en die heeft niet eens een rechterbuitenspiegel, kijk gewoon naar de hoek vd koffer met mn binnenspiegel die overigens weer uit mn e30 komt omdat ik dr iets meer overzicht mee heb en ik parkeer in.
Hyundai excel van mn ouders lukt het ook perfect op de spiegels, Panda ook, skoda favorit ook.
Alleen met die e30 lukte het gewoon NIET, daar moest ik achterom kijken om m recht te krijgen en zelfs dan ging het niet echt 100%.

Eigenlijk zinloze informatie, maar goed, het is weer eens wat anders :D

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik vind het wel typisch... met andere auto's heb ik er over het algemeen ook minder last van... Maar ik heb ook al eens gevloekt ook de m-spiegels... ze zijn best wel erg klein namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

HTT-Thalan schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:01:
Ik heb tot nu toe een beetje moeite met die eerste 3500 toeren ;)
Ik moet ook boven de 3k zitten en hoger voor het echte vuurwerk. Bij die 1.6 was minder echter genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe liggen de meningen hier verdeeld tov de op stapel staande 1 serie cabrio? (mid 2007 was het toch?)

Iemand een idee van de price bracket? Gegarandeerd weer een kaal model aan 'bmw' prijzen met mega dure optielijst. Voor wat in essentie een kleine wagen worden met heel bescheiden motorisering. (veronderstel ik)

Ik vind hem er op zich wel gespierd uitzien, met die 1 serie koplampen. Mooier dan de 1 coupé, wel met dezelfde bedenking ivm het achterwiel. Qua uitzicht ziet het er 'vreemd' uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 21:21:
@4x2

Vandaag maar eens een klein klusje geklaard, namelijk op de achterste raamstijl van het rechter portier een nieuwe stikker geplakt omdat de oude nogal lelijk was en los begon te laten:
[afbeelding]
De oude stikker, die aan de raamkant duidelijk los begon te raken (klik voor groter)

[afbeelding]
De oude stikker lostrekken (liet erg veel oude vieze lijm achter... dus boenen met wasbenzine)

[afbeelding]
De schone raamstijl, zie hem eens glimmen 8)

[afbeelding]
De nieuwe zit erop.
Helaas wel met wat kleine insluitingen... maar duidelijk mooier en beter dan de oude stikker...

Nu links nog...
Ik had hem zo laten glimmen dat vond ik persoonlijk mooier dan met een stikker erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:45:
Hoe liggen de meningen hier verdeeld tov de op stapel staande 1 serie cabrio? (mid 2007 was het toch?)

Iemand een idee van de price bracket? Gegarandeerd weer een kaal model aan 'bmw' prijzen met mega dure optielijst. Voor wat in essentie een kleine wagen worden met heel bescheiden motorisering. (veronderstel ik)

Ik vind hem er op zich wel gespierd uitzien, met die 1 serie koplampen. Mooier dan de 1 coupé, wel met dezelfde bedenking ivm het achterwiel. Qua uitzicht ziet het er 'vreemd' uit.
De bescheiden motorisering zal wel meevallen. De 1-serie is nu al verkrijgbaar met de 265pk 3,0 liter motor en daar komt in ieder geval voor de Amerikaanse markt nog de 135i bij. Mogelijk komt er ook nog een M1 met een gemoderniseerd blok van de Z4-M uit lichtgewicht aluminium. Verder wordt de 2,5 liter geloof ik ook leverbaar in de 1-serie. Met 218pk en zes cylinders is dat een heel mooie keuze voor de cabrio. Voor dieselaars komt er een twin turbo 2,0 liter.

Of de cabrio echt mooi gaat worden ben ik nog niet zeker van. Mijn voorkeur zal waarschijnlijk naar de coupé uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wedde dat die 1serie cabrio / coupe ook in diesel vorm komt a 120d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 00:50:
[...]

Ik had hem zo laten glimmen dat vond ik persoonlijk mooier dan met een stikker erop :)
De lak onder de stikker glom in het echt niet helemaal mooi. Daarnaast krijg je dan een hele rare overgang van raam-raamstijl-achterraam.
En deze stikker beschermt de raamstijl tegen dingen als ringen, dus naast cosmetisch heeft het ook een practisch nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Spiller schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:28:
De 120d is natuurlijk een stuk sneller dan de 118d, maar een scheurijzer is het zeker niet.
De 120D heeft 177pk en 350nm en doet 0-100 in 7,6seconden. Toch niet onaardige cijfertjes dunkt me.

Verder zou ik voor de aangeklede 118D gaan, is namelijk ook al geen stakker als je dat rechterpedaal goed gebruikt.

Een 1-serie met sportonderstel, 18-es en runflat maakt het wel een hard afgeveerde auto, dus zorg voor een proefrit in deze combo zodat je weet hoe dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
_Arthur schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:17:
[...]

De 120D heeft 177pk en 350nm en doet 0-100 in 7,6seconden. Toch niet onaardige cijfertjes dunkt me.

Verder zou ik voor de aangeklede 118D gaan, is namelijk ook al geen stakker als je dat rechterpedaal goed gebruikt.

Een 1-serie met sportonderstel, 18-es en runflat maakt het wel een hard afgeveerde auto, dus zorg voor een proefrit in deze combo zodat je weet hoe dat is.
Ja dat had ik ook bedacht, hoewel mijn AR GT op 17" ook hard is. In de stad hobbel je alle kanten op, maar op de snelweg rijdt dat heerlijk (en 90% van mijn kilometers is snelweg).

Nog een plaatje van de beoogde combi (kleur, xenon, 3 deurs, 18")
Afbeeldingslocatie: http://www.vectrex.nl/b1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door vectrex op 11-06-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vectrex Dude schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:15:
[...]

Ja dat had ik ook bedacht, hoewel mijn AR GT op 17" ook hard is. In de stad hobbel je alle kanten op, maar op de snelweg rijdt dat heerlijk (en 90% van mijn kilometers is snelweg).

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://xs116.xs.to/xs116/07241/barf.JPG

Wa'n gedrocht ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
[...]

[afbeelding]
:9

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:01
Ik vind hem zo erg mooi. Achtergrond is alleen verkeerd gekozen, sneeuwbergen zou beter passen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Mijn 1serie met 17"es RF en sportonderstel is op de snelweg dikke prima, maar wanneer je wat vermoeider bent is het soms net een tikje oncomfortabel. Maar ach, de andere kilometers maakt dat weer meer dan goed. Maar probeer eens met een 1serie en 18"es en sportonderstel een proefrit te maken.
[afbeelding]
Prima combo, ik heb ook wit overwogen. Maar toch voor de zilvergrijs gegaan. Wit staat nog steeds op de shortlist als kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Achja, grijs wordt alleen maar gekozen met het ook op inruilwaarde :D

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
mischien een beetje vloeken in de tent maargoed deze audi RS4 MTM clubsport mag er toch echt wel wezen, wil weleens een accel filmpje tussen deze en de M5 zien :9

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/wp2007/Audi%20RS4%20MTM%20Clubsport.jpg
link naar autoblog pagina met filmpje

standaard RS4 gestript van 150 kg en voorzien van een supercharger voor 535pk :9~
het geluid wat het gevaarte veroorzaakt... _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door bolleh op 11-06-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lekker nuttig... Tuning-producten vergelijken met standaardproducten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Veel M5-rijders (USA) vinden het tof als ze na een race tegen een RS4 hebben gewonnen. Begrijpen ze dan niet dat ze de RS6 moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
El-Loco schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:49:
Veel M5-rijders (USA) vinden het tof als ze na een race tegen een RS4 hebben gewonnen. Begrijpen ze dan niet dat ze de RS6 moeten hebben?
Haha, jij bent grappig _O- _/-\o_
Atmosferisch vs turbopowered...
Op het moment loopt de M5 nog ruim voor op de S6. Minder cilinderinhoud en toch meer vermogen.
Dat de nieuwe RS6 waarschijnlijk sneller zal worden dan de huidige M5 zegt ook weer helemaal niets. M5 is alweer een aantal jaar oud én die werkt zonder turbo.
Wat denk je dat er gebeurt als ze de cilinders opboren naar 5.2L (zoals de Audi) en er een turbo op schroeven? :w

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
MikeyMan schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:14:
Lekker nuttig... Tuning-producten vergelijken met standaardproducten...
in amerika is het heel normaal om een M5 te hebben met aftermarket producten, ok geen turbos maar er is wel degelijk spul voor. Als je dan op een meeting een RS4(getuned of niet) tegenkomt dan racen ze natuurlijk vaak.

staan vaak zat filmpjes op m5board.com met races tussen M5 en een RS4. Of bijv tegen amerikaanse sportsedans(al dan niet met tuning of niet)

een basis M5 kost €133.000
een RS4 kost je 107.440

denk dat mtm er nog zon 25.000 bij op doet voor het hele gebeuren. Heb je dus dezelfde basisprijs...alleen de audi heeft vierwielaandrijving en dat is in gebieden waar het in de winter sneeuwt/koud is wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Dinan heeft niks voor de M5 kwa chargers e.d. Was de Rs4 geen tegenhanger van de m3 ? Moet je daar eens op googlen i.c.m. superchager :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Wimo. schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:59:
Dinan heeft niks voor de M5 kwa chargers e.d. Was de Rs4 geen tegenhanger van de m3 ? Moet je daar eens op googlen i.c.m. superchager :9
tuurlijk moet je de RS4 eigenlijk vergelijken met de M3, maar een M3 sedan is er niet geweest de afgelopen jaren. Voor veel mensen die het kunnen betalen en er een willen(succesvolle redelijk jonge mensen met jonge kinderen) hebben ook ruimte zat aan een RS4 of hebben nog een SUV erbij.

Ze zijn niet helemaal te vergelijken, maar ze overlappen wel qua potentiele kopers. Zeker met dit soort tuners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Acid_Burn schreef op maandag 11 juni 2007 @ 17:59:
Achja, grijs wordt alleen maar gekozen met het ook op inruilwaarde :D
Ik heb een leasebak, dus inruilwaarde doet mij niets. Alhoewel als je een incourante kleur kiest het leasebedrag van de auto vast wel iets omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
_Arthur schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:00:
[...]

Ik heb een leasebak, dus inruilwaarde doet mij niets. Alhoewel als je een incourante kleur kiest het leasebedrag van de auto vast wel iets omhoog gaat.
Waar komen al die witte modellen opeens vandaan? Ik hoorde dat het mode is? Ik vind het wel mooi, maar twijfel omwille van inruilwaarde. Ik vind dat een mooie auto hoe dan ook wel weer in te ruilen is, ongeacht de kleur. Uitzonderingen daargelaten, als je nu een 335i coupe roze maakt dan kan inruilen wel eens minder interessant zijn, maar dan nog raak je hem nog steeds wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Dat jij vind dat het niet uitmaakt, wil nog niet zeggen dat het in de praktijk ook zo is. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
GaMeOvEr schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:52:
Dat jij vind dat het niet uitmaakt, wil nog niet zeggen dat het in de praktijk ook zo is. ;)
De vraag is meer of wit echt zo'n slechte kleur is als je de auto weer in wilt ruilen. Ik zag op de site van Vriesendijk BMW Assen een witte 3 sedan met m-pakket. Dat is toch niet echt een lelijk karretje ofzo.
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/witte.jpg

Of is het puur de angst dat een witte auto heel besmettelijk is? Zijn er hier uberhaupt mensen met witte auto's?

[ Voor 4% gewijzigd door zneek op 13-06-2007 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wit is historisch gezien een slechte "kleur". Het is erg besmettelijk en er zijn erg veel gradaties waardoor schadeherstel bijvoorbeeld heel moeilijk wordt. Daarnaast veranderd witte lak onder invloed van zonlicht verhoudingsgewijs meer van tint dan een andere kleur.

Wit wordt daarnaast gezien als goedkope kleur (wat het bij bepaalde merken ook is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat was vroeger deepbass... Wit is het nieuwe zilver... Echt een kleur in opkomst...

Overigens; wat een oerlelijke voorbumper op die 3 zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:47
Wit is gewoon een modekleur, over een paar jaar roept iedereen in plaats van 'Mooi wit !' weer gewoon 'Met een witte blijf je zitte'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

418O2 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:27:
Wit is gewoon een modekleur, over een paar jaar roept iedereen in plaats van 'Mooi wit !' weer gewoon 'Met een witte blijf je zitte'
Gelukkig snap ik niks van mode... roze mag deze zomer weer bij mannen maar ik blijf het gay vinden, en een witte auto blijf ik gewoon oerlelijk vinden. Toegeven sommige modellen springen er wel meer bij uit maar dat komt volgens mij vooral omdat je lijnen (en schaduwen) erg goed ziet. Maar zowel grijs als wit vind ik de meest saaie kleuren die je je kunt voorstellen en de auto moet wel erg mooi zijn om die saaiheid te compenseren. Maar goed, smaken verschillen gelukkig.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Een witte Almera Tino is natuurlijk 3x niks, maar een witte E92, oeh! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
MikeyMan schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:21:
Dat was vroeger deepbass... Wit is het nieuwe zilver... Echt een kleur in opkomst...

Overigens; wat een oerlelijke voorbumper op die 3 zeg :X
Vind je? Ik liep laatst om een sparkling graphite sedan met die bumper, en dat ziet er toch wel bruut uit. Mooier dan de std bumper iig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

deepbass909 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:34:
Ik kwam net een foto tegen van een extreem verlaagde 325i

[afbeelding]

spoiler:
er schijnt een blok beton van 20 ton op gevallen te zijn :X gelukkig zat er niemand in
Ik ben nog een foto tegengekomen van deze geplette bimmer...
Afbeeldingslocatie: http://67.19.177.10/newphotos/exotics/9325_20070315_002.jpg

Het ziet er eigenlijk te bizar uit voor woorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Crazy D schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:17:
[...]

Gelukkig snap ik niks van mode... roze mag deze zomer weer bij mannen maar ik blijf het gay vinden, en een witte auto blijf ik gewoon oerlelijk vinden. Toegeven sommige modellen springen er wel meer bij uit maar dat komt volgens mij vooral omdat je lijnen (en schaduwen) erg goed ziet. Maar zowel grijs als wit vind ik de meest saaie kleuren die je je kunt voorstellen en de auto moet wel erg mooi zijn om die saaiheid te compenseren. Maar goed, smaken verschillen gelukkig.
Zwart is eigenlijk ook een saaie kleur, maar zwart metallic (Diamantschwarz, zoals mijn 3 serie is), is wel weer erg mooi (maar ook erg heet zodra de zon ook maar even schijnt...)

Zilver/grijs is weer heel erg afhankelijk van wat voor auto het is... Is het een Audi/VW/Skoda/Mercedes, dan is het zo'n standaardkleur dat het inderdaad saai is, maar in het geval van de Ford Transit die m'n ouders hebben, staat zilver juist wel weer bijzonder en alles behalve saai, want het is een kleur die je relatief weinig op de weg ziet bij een Transit van die generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met wit is dat het alleen mooi is al de zon schijnt. Laat het nou net wezen dat het in nederland 210dagen grijs ruk weer is en wit er gewoon niet mooi staat op zo'n auto. Kijk als je in zuid frankrijk woonde of spanje or whatever waar meer dan 220dagen zon schijnt, ok. Nederland... nee never niet doen. Zal ook leuk zijn als het sneewt en overal pekel/zwart sneeuw ligt. Dan kan je direct gaan boenen als je thuis aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
idd, vaak zie je ook van die mooie productie fotos van de fabrikant zelf, maar als je die auto dan in het echt in die kleur ziet is het al een stuk minder...zelfde met autobeurzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 13:15

Janao

Dog Clubbing Cat

weet iemand een adres (link) waar je aftermarket remmen en andere onderdelen kan kopen voor mijn E30 316 uit '87?

mijn witte beemert is toe aan een setje nieuwe schijfjes voor want de huidige hobbelen nogal als ik rem (nog al krom). ik heb zelf al wel gezocht... maar de meeste sites gaan over nieuwe beemerts... en ik heb toch echt een ouwetje

[ Voor 19% gewijzigd door Janao op 14-06-2007 00:22 ]

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Nou nog een productie foto om discussie wat 'kleur' te geven:

Afbeeldingslocatie: http://www.vectrex.nl/bmw1-2.jpg

Probleem met de 1 is dat er niet veel kleuren zijn,

Uni: zwart, wit rood,
Metallic: patagonia groen (LELIJK!), sparkling graphite, montego blauw, titanzilver

Zeg het maar, ik ben niet echt te spreken over de kleuren. Ik wacht nog even op de witte van dichtbij (heb er al één gezien op een afrit, viel wel op). Zilver en zwart is lekker veilig, Montego blauw misschien een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Janao schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:58:
weet iemand een adres (link) waar je aftermarket remmen en andere onderdelen kan kopen voor mijn E30 316 uit '87?

mijn witte beemert is toe aan een setje nieuwe schijfjes voor want de huidige hobbelen nogal als ik rem (nog al krom). ik heb zelf al wel gekocht... maar de meeste sites gaan over nieuwe beemerts... en ik heb toch echt een ouwetje
Gewoon op de sloop koekeloeren, ligt zat E30 spul, dingen worden bij honderden kort gereden :P
En pak meteen de klauwen en schijven van een 325i, passen dr zo op en heb je geventileerde schijven, die blijven een stuk langer hard remmen dan die ielige 316/318 dingen.

Schijven loskrijgen is wel een hel af en toe, inbusbout die compleet vastgerot zit en je uit moet boren...

Maar ook nieuw is er nog heel veel E30 spul te krijgen, sowieso van de normale fabrikanten voor rem onderdelen (Brembo bv).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:22:
Probleem met wit is dat het alleen mooi is al de zon schijnt. Laat het nou net wezen dat het in nederland 210dagen grijs ruk weer is en wit er gewoon niet mooi staat op zo'n auto. Kijk als je in zuid frankrijk woonde of spanje or whatever waar meer dan 220dagen zon schijnt, ok. Nederland... nee never niet doen. Zal ook leuk zijn als het sneewt en overal pekel/zwart sneeuw ligt. Dan kan je direct gaan boenen als je thuis aankomt.
Grappig, een kennis van me heeft ZELF een spierwitte 3 serie en die zegt precies het tegenovergestelde. De witte wordt helemaal niet zo snel 'vies' en de kleur is niet snel vaal .. hij boent hem zelden en die wagen is zooo mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

evol

hello world

Vectrex Dude schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:01:
Nou nog een productie foto om discussie wat 'kleur' te geven:

[afbeelding]

Probleem met de 1 is dat er niet veel kleuren zijn,

Uni: zwart, wit rood,
Metallic: patagonia groen (LELIJK!), sparkling graphite, montego blauw, titanzilver

Zeg het maar, ik ben niet echt te spreken over de kleuren. Ik wacht nog even op de witte van dichtbij (heb er al één gezien op een afrit, viel wel op). Zilver en zwart is lekker veilig, Montego blauw misschien een optie.
De kleuren die je noemt, zijn die alleen voor de 3 deurs of ook de 5 deurs (facelift)?

Mijne is Monaco blauw, pre-facelift 01-2006:
Afbeeldingslocatie: http://www.evol.nl/bmw/118d_2.jpg

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
zneek schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:32:
[...]

De vraag is meer of wit echt zo'n slechte kleur is als je de auto weer in wilt ruilen. Ik zag op de site van Vriesendijk BMW Assen een witte 3 sedan met m-pakket. Dat is toch niet echt een lelijk karretje ofzo.
[afbeelding]

Of is het puur de angst dat een witte auto heel besmettelijk is? Zijn er hier uberhaupt mensen met witte auto's?
ik heb een witte peugeot :P maar is wel besmettelijk.. zeker met dit weer.. kan hem in principe bij elk ons gezeik schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
4x2 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:10:
[...]

Gewoon op de sloop koekeloeren, ligt zat E30 spul, dingen worden bij honderden kort gereden :P
En pak meteen de klauwen en schijven van een 325i, passen dr zo op en heb je geventileerde schijven, die blijven een stuk langer hard remmen dan die ielige 316/318 dingen.

Schijven loskrijgen is wel een hel af en toe, inbusbout die compleet vastgerot zit en je uit moet boren...

Maar ook nieuw is er nog heel veel E30 spul te krijgen, sowieso van de normale fabrikanten voor rem onderdelen (Brembo bv).
passen ze dan wel?

meeste 316jes hebben stalen velgen met doppen erop, weet niet hoe groot die remschijven zijn maar volgens mij kwam die 325 standaard met grotere lichtmetalen velgen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
evol schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:39:
[...]

De kleuren die je noemt, zijn die alleen voor de 3 deurs of ook de 5 deurs (facelift)?

Mijne is Monaco blauw, pre-facelift 01-2006:
[afbeelding]
Kleuren zijn voor de driedeurs, aantal kleuren staan voor Q4 2007. Volgens mij zat daar Monaco blauw, Havana en zwart metallic bij. Die staan nu niet in de configurator op www.bmw.nl of www.bmw.de

Wat ik wel mooi vind van de driedeurs is de chromeline optie bij donkere kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://www.vectrex.nl/bmwzwart.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door vectrex op 13-06-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 12-09 12:16
Ik vind voor een 1 de kleur Havanna Metallic erg netjes:

Afbeeldingslocatie: http://media.autokopen.nl/vehiclephoto/003/441/391/3441391_240.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07

evol

hello world

Chromeline is mooi!
Als dat op de 5 deurs kon, zou ik t achteraf nog laten doen. Erg fraai.

Paar weken terug kreeg ik een leenauto van de garage (die m'n carter hadden doorboort ;( ), ook een monaco blauwe 118d, maar dan met satnav, oranje leren sportinterieur, pdc, etc. Wat opties wel niet doen zeg, mijn autootje voelt nu maar kaal (maar wel vertrouwd :) )

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

bolleh schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:43:
[...]

passen ze dan wel?

meeste 316jes hebben stalen velgen met doppen erop, weet niet hoe groot die remschijven zijn maar volgens mij kwam die 325 standaard met grotere lichtmetalen velgen denk ik?
Bij mij ging dat gewoon ja, op de std 14inch stalen velgen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
Bmw 1er met M-sportpakket in wit,
Ik ben sterk aan het twijfelen of ik voor cupsport+18"+chromeline+m-stuur ga of het M-sportpakket. In de leaseberekening maakt dat namelijk niet veel uit.

Ik blijf die achterkant vreemd vinden ... voorkant is wel mooi, en de velgen (17") vind ik ook goed (alleen hel of a job om die schoon te maken).

Afbeeldingslocatie: http://www.vectrex.nl/bmw1m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vectrex.nl/bmw1m2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Interessant artikel van Yahoo
Driven: BMW Hydrogen 7
Tuesday June 5, 1:22 PM

It's hardly surprising that different solutions to the effects our private transport has on the environment are touted by different companies to varying degrees. Particularly as the environmental debate is a multi-layered one - based on facts interpreted differently by individuals and organisations. However, whatever your views reducing CO2 emissions can only be a good thing. As is improving the energy extracted and limiting the emissions from existing fossil fuels. After all, oil and gas stocks are not limitless.

However, BMW seems to be largely out on its own among the big players in backing hydrogen internal combustion engines as a solution. Certainly BMW is pursuing the alternative powertrain strategies like petrol and diesel hybrids like its rivals, and eventually fuel-cell vehicles. But BMW also sees the hydrogen combustion engine as a credible solution to lessening our reliance on fossil fuels. It's so committed to the technology that BMW now produces a version of its 7 Series luxury saloon that can run on hydrogen - the Hydrogen 7.

It's the first production car ever that's able to run on hydrogen. Built at the same factory as BMW's conventionally fuelled 7 Series, the Hydrogen 7 is no mere research project. It's been created to BMW's usual product creation process. However, even though it's homologated for production the Hydrogen 7 will be only be available to selected users, primarily due to the lack of filling stations to refuel with hydrogen - and, of course, cost. BMW UK has a filling facility in Wembley to fuel its fleet which are used to promote BMW's hydrogen programme and 'Efficient Dynamics' product drive.

The engine in the Hydrogen 7 is almost identical to a conventional petrol engine. Indeed, the Hydrogen 7 is effectively a dual fuel vehicle - being able to run on petrol when the hydrogen tank drains of its 8kg (170 litres) of liquid hydrogen. That hydrogen is enough for about 125 miles, which equates to around 7.7mpg. That might not sound worth shouting about - until you consider that it creates virtually no emissions.

Like all new technologies there are compromises. Not least that fuel consumption and the need for a large high pressure hydrogen storage tank in the boot. Similarly, the production of the hydrogen in the first place can be CO2 intensive - unless sustainable energy is used. Ignoring that though performance is the same when the Hydrogen 7's 6-litre V12 engine runs on either fuel - 0-62mph in 9.5 seconds and a 143mph electronically limited top speed. Not quite the performance you'd expect from a conventionally fuelled 6-litre V12 admittedly, but given the technology the Hydrogen 7 brings an impressive achievement. Inside, aside from the additional fuel gauge you'd never know you were driving tomorrow's technology.

Whether it proves to be the solution, or merely a bookmark in the movement towards cleaner, and eventually - emission free, motoring remains to be seen. BMW certainly thinks it's a potential solution, and as it develops the technology range will improve. Fuel storage will become easier and more compact, too. Whether a hydrogen fuelling infrastructure will follow is open to debate, but with hydrogen mooted as the fuel of choice for future fuel cell vehicles perhaps BMW is gambling on a future where combustion hydrogen cars and fuel cells share the same pumps. If they drive like the Hydrogen 7, that can only be a good thing.
Afbeeldingslocatie: http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/util/anysize/450,http%3A%2F%2Feur.yimg.com%2Fxp%2Fshane%2F20070605%2F12%2F990317456-bmw-predicts-hydrogen-economy.jpg?v=2
Afbeeldingslocatie: http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/util/anysize/450,http%3A%2F%2Feur.news1.yimg.com%2Feur.yimg.com%2Fxp%2Fshane%2F20070605%2F12%2F340837058-bmw-predicts-hydrogen-economy.jpg?v=2
Afbeeldingslocatie: http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/util/anysize/450,http%3A%2F%2Feur.news1.yimg.com%2Feur.yimg.com%2Fxp%2Fshane%2F20070605%2F12%2F2791934693-bmw-predicts-hydrogen-economy.jpg?v=2
Afbeeldingslocatie: http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/util/anysize/450,http%3A%2F%2Feur.news1.yimg.com%2Feur.yimg.com%2Fxp%2Fshane%2F20070605%2F12%2F1765871734-bmw-predicts-hydrogen-economy.jpg?v=2
Afbeeldingslocatie: http://eur.i1.yimg.com/eur.yimg.com/util/anysize/450,http%3A%2F%2Feur.news1.yimg.com%2Feur.yimg.com%2Fxp%2Fshane%2F20070605%2F12%2F3252276985-bmw-predicts-hydrogen-economy.jpg?v=2

[ Voor 10% gewijzigd door Naboo op 16-06-2007 13:24 ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22

-Sander-

///M Powerrrrrr

Vectrex Dude schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:11:
Bmw 1er met M-sportpakket in wit,
Ik ben sterk aan het twijfelen of ik voor cupsport+18"+chromeline+m-stuur ga of het M-sportpakket. In de leaseberekening maakt dat namelijk niet veel uit.

Ik blijf die achterkant vreemd vinden ... voorkant is wel mooi, en de velgen (17") vind ik ook goed (alleen hel of a job om die schoon te maken).

[afbeelding]

[afbeelding]
Superdik!!!
Ja, wit is weer helemaal in *fap* *fap* *O* O+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Afbeeldingslocatie: http://joeteren.nl/etc/got/DSCN1924.JPG

Nog meer mensen hier die morgen naar de BMW Promotiedag gaan?

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Tot hoe laat duurt dat ?
Want ik ga eerst de koppeling van mn 02 vervangen en mn uitlaat fixen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Tot het einde van de middag denk ik. Ik weet het niet meer precies, maar ik schat zo rond 17.00? Ik ben er in ieder geval met een blauwe E21 met gele koplampen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Rickets op 16-06-2007 20:32 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hmm, betwijfel of dat gaat lukken..
Naja, zie wel, als dr tijd over is misschien :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik ben vanmiddag geweest.

Wat fototjes:
http://www.flickr.com/pho...s/sets/72157600381328993/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nieuwe pic van de 1-serie coupé _/-\o_ :

Afbeeldingslocatie: http://www.carmagazine.co.uk/images/article_images/1coupe_2_560px.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

holy crap... die is best mooi :D

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Hmmjah ik weet 't niet, hebben we al plaatjes van de zij en achterkant? (Ik kom net binnenrennen inderdaad)

Okay, duidelijk niet vooralsnog :P

[ Voor 15% gewijzigd door Floor-is op 18-06-2007 00:16 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

De kont is wel ranzig trouwens, hoop dat die nog wel gaat veranderen ...

Afbeeldingslocatie: http://image.vroom.be/gallery/20076594298420_05.jpg

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

4x2 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:18:
Hmm, betwijfel of dat gaat lukken..
Naja, zie wel, als dr tijd over is misschien :P
Was dus toch gelukt, we zijn dr maar eerst naar toe geweest en daarna heb ik 's avonds mn koppeling vervangen :P.
Echt bijzonder indrukwekkend was het nu ook niet, maar dr stonden wel een paar hele mooie dingen tussen (en ook hele erge, die e36 in zn metallic legerkleurtjes met overgespoten logo vond ik nog het ergste).
Och, het was weer een middagje koekeloeren :P
Was met een vriend van me in zijn groene 2002 (stond schuin tegenover de nieuwe bmw's geparkeerd, gewoon aan de straat).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

momania schreef op maandag 18 juni 2007 @ 00:15:
Achterkant is nog steeds voor een groot deel afgedekt. Zoals ook de koplampen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momania schreef op maandag 18 juni 2007 @ 00:15:

[afbeelding]
Ik vond de normale 1-serie al niet zo prachtig maar dit is wel echt (nu volgt een understatement) heel heel heel heel erg lelijk. Ongelovelijk hoe BMW de future 5 en 7 mooi kan maken en die 1 door een stelletje mongolen achter een tekentafel laat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 08:11:
[...]

Ik vond de normale 1-serie al niet zo prachtig maar dit is wel echt (nu volgt een understatement) heel heel heel heel erg lelijk. Ongelovelijk hoe BMW de future 5 en 7 mooi kan maken en die 1 door een stelletje mongolen achter een tekentafel laat doen...
Wel, heb de één nooit écht zo slecht gevonden. Die kont ja... maar dan nog. Maar dit ;( :N

Hopen dat ze daar nog IETS mee doen.

Trouwens mijn eerste drie coupétjes in het wild gespot. Die zien er véél minder mercedes achtig uit dan op de foto's kwa kont, en dus véél beter ;)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Afbeeldingslocatie: http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_438/car_photo_219098_5.jpg

Hier zie je het plakband iets duidelijker zitten. De achterlichten zullen bijvoorbeeld gewoon doorlopen zoals men het gewend is. Dat tape vertekend het geheel natuurlijk redelijk sterk, alhoewel ik die lijn nog niet echt geweldig vind. Hij doet me meer aan de achterkant van een oude Opel denken eik. :) :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.