kHeb de laatste dagen nog geen tijd gehad om verder te spelen.. maar vandaag stond hij op dat 'blauwe' scherm.. en toen zag ik een kapotte (sub)pixel.. morgen ff kijken wat het is.. en of er meer zijn... dan heb ik weer tijd
Anoniem: 228416
Ja, maar via HDMI is hij volgens mij niet aan te sluiten, is het jou al gelukt?duncanvdlinden schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:24:
[...]
Hoe heb je de TV aangesloten zitten? over VGA of HDMI op de Pc?
Speelt het wel goed af op je gewone pc monitor?
Als je VGA aangesloten heb zitten, dan is het zeker weten je PC die het niet kan trekken.
Ik heb hem nog niet binnen, hopelijk donderdag of vrijdag.
Het was wel iemand gelukt op een forum, ik zal is kijken of ik die beschrijving kan vinden ergens.
Wat je geloof ik moet doen is in je Ati of Nvidia drivers het juiste scherm selecteren, en dan hem als HDTV in te stellen, dat kan bij mijn recente ati drivers bijvoorbeeld: (ati control center)
Digital Panel Properties > Hdtv support > Graphics Adapter: Kies hier je TV
-Add 720p60 format to Display Manager
Wellicht heb je nu een geschikte resolutie kan kiezen voor je scherm.
Ik heb het zelf met mijn ati kaart x1950 pro nog niet kunnen testen omdat ik de TV nog niet heb maar met een juiste HDTV instelling is zowiezo iemand het gelukt met een Nvidia heb ik gelezen.
Het was wel iemand gelukt op een forum, ik zal is kijken of ik die beschrijving kan vinden ergens.
Wat je geloof ik moet doen is in je Ati of Nvidia drivers het juiste scherm selecteren, en dan hem als HDTV in te stellen, dat kan bij mijn recente ati drivers bijvoorbeeld: (ati control center)
Ik heb het zelf met mijn ati kaart x1950 pro nog niet kunnen testen omdat ik de TV nog niet heb maar met een juiste HDTV instelling is zowiezo iemand het gelukt met een Nvidia heb ik gelezen.
[ Voor 64% gewijzigd door duncanvdlinden op 07-08-2007 23:06 ]
Ik heb Nvidea drivers, maar heb m'n kabel alweer teruggebracht. Als je zeker weet dat het wel kan, ga ikhem morgen natuurlijk weer ophalenduncanvdlinden schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:54:
Ik heb hem nog niet binnen, hopelijk donderdag of vrijdag.
Kijk hier maar is:
http://www.avforums.com/f...p?p=4682994&postcount=353
Er is gewoon een mogelijkheid zeker als je gewoon een redelijk nieuw kaartje heb GF6200 en hoger laten we zeggen.
Gewoon een beetje proberen, wellicht dat je er een mooier plaatje mee krijgt, alleen pixelmapping 1:1 is nog niemand gelukt (maar dat is VGA ook niet), zelf ondervinden wat je het mooiste vind lijkt mij het beste. Ik denk dat HDMI mooiere kleuren geeft en geen ruis.
Vergeet niet als je beeld heb over HDMI om de zoom modes op PC te zetten. Met bijvoorbeeld WIDE krijg je overscan.
Ik weet al zoveel van die TV, en ik heb hem nog niet eens in handen gehad
ik hoop dat het speurwerk mij gaat belonen en dat alles ook zo gaat werken zoals ik het in gedachte had. Ik ga van het ergste scenario uit dan kan het altijd nog meevallen
http://www.avforums.com/f...p?p=4682994&postcount=353
Er is gewoon een mogelijkheid zeker als je gewoon een redelijk nieuw kaartje heb GF6200 en hoger laten we zeggen.
Gewoon een beetje proberen, wellicht dat je er een mooier plaatje mee krijgt, alleen pixelmapping 1:1 is nog niemand gelukt (maar dat is VGA ook niet), zelf ondervinden wat je het mooiste vind lijkt mij het beste. Ik denk dat HDMI mooiere kleuren geeft en geen ruis.
Vergeet niet als je beeld heb over HDMI om de zoom modes op PC te zetten. Met bijvoorbeeld WIDE krijg je overscan.
Ik weet al zoveel van die TV, en ik heb hem nog niet eens in handen gehad
[ Voor 36% gewijzigd door duncanvdlinden op 08-08-2007 00:12 ]
Ok, maar wat is dan precies het voordeel van een 1080p input als het toch weer gedownscaled wordt?nitpicker schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:48:
[...]
Jah.. hij kan alles down of upscalen naar de resolutie die het panel heeft.
als ik een film in 720p via mijn xbox360 kijk en die zelfde film in 1080p, dan krijg je bij beide formaten hetzelfde beeld toch? of is het dan beter een 1080p film te draaien?
Compatibiliteit. Als er ooit bronnen komen die alleen maar 1080P kunnen outputten dan heeft het nut.wingsofgold schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:39:
[...]
Ok, maar wat is dan precies het voordeel van een 1080p input als het toch weer gedownscaled wordt?
Ik ben nog niet zo heel erg op de hoogte ervan, maar ik heb is horen zeggen dat een 1080i/p bron op een hdready tv betere resultaten kunnen geven dan 720p op een hd ready tv. Dat komt omdat 720i/p eigenlijk 1280x720 is. Een hdready tv zoals de Toshiba kan 1366x768, dus wat ie dan doet met een 1080i/p bron is het downscalen, zodat hij al die beeldinformatie gaat gebruiken en dan verkleinen. bij een 720p bron moet hij namelijk upscalen. Je hebt dus meer pixels aan informatie met een 1080p bron. en een 720p bron moet hij de pixels gaan uitrekken/uitbreiden/inzoomen hoe je het ook noemt om het op het paneel te krijgen. Voor de pc is dat natuurlijk niet handig je krijgt een te klein onleesbaar gebeuren. Maar films kan het ietjes uitmaken.
[ Voor 30% gewijzigd door duncanvdlinden op 08-08-2007 11:06 ]
Als ik mijn tv weer binnen heb dan ga ik dit wel testen met wat trailers in 720 en 1080p.duncanvdlinden schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:00:
Ik ben nog niet zo heel erg op de hoogte ervan, maar ik heb is horen zeggen dat een 1080i/p bron op een hdready tv betere resultaten kunnen geven dan 720p op een hd ready tv. Dat komt omdat 720i/p eigenlijk 1280x720 is. Een hdready tv zoals de Toshiba kan 1366x768, dus wat ie dan doet met een 1080i/p bron is het downscalen, zodat hij al die beeldinformatie gaat gebruiken en dan verkleinen. bij een 720p bron moet hij namelijk upscalen. Je hebt dus meer pixels aan informatie met een 1080p bron. en een 720p bron moet hij de pixels gaan uitrekken/uitbreiden/inzoomen hoe je het ook noemt om het op het paneel te krijgen. Voor de pc is dat natuurlijk niet handig je krijgt een te klein onleesbaar gebeuren. Maar films kan het ietjes uitmaken.
Geldt die 1080p input alleen op HDMI of is dat ook op component, want anders heb ik er nog steeds weinig aan als ik mijn xbox360 op component heb zitten. Ik kon wel mijn xbox360 in 1080p zetten, dus mischien wel?
Ik vind het een mooie theorie maar ik denk dat het in de praktijk net andersom is.duncanvdlinden schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:00:
Ik ben nog niet zo heel erg op de hoogte ervan, maar ik heb is horen zeggen dat een 1080i/p bron op een hdready tv betere resultaten kunnen geven dan 720p op een hd ready tv. Dat komt omdat 720i/p eigenlijk 1280x720 is.
Maar goed, ik heb het niet kunnen testen.
Mijn theorie is dat je een TV het beste kunt voeden met een signaal dat zo dichtbij mogelijk komt van de oorspronkelijke resolutie.
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 08-08-2007 12:02 ]
Ben ik met je eens zowel overscan als onderscan is niet goed, de enige manier dat je dus met downscalen kwaliteit kan winnen is door een 1080 blueray/hddvd disc op die manier aan te sluiten, een 720 disc die zou dan eerst gaan upscalen op de speler en vervolgens weer downscalen op de TV dat is natuurlijk totaal geen vooruitgang.
Anoniem: 160779
Nee, besteld via Komplett. Doos was licht beschadigd, maar dat kan ook tijdens transport gebeurt zijn. Geen aanwijzing dat de tv eerder afgeleverd was. Helaas is het wachten nog steeds op een nieuwe. Als het goed is komen ze vrijdag weer binnen. Hopelijk heb ik 'm dan zaterdag of maandag.wingsofgold schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:33:
[...]
Heb je em toevallig bij store.nl gekocht... Opzich niks mis met dit scherm en Toshiba is zeer betrouwbaar, maar de productie van lcd schermen kan nou eenmaal fout gaan.
Wat mij vooral stoort is dat er een factuur bijzat van een Duitse leverancier waarop duidelijk staat dat de tv een defect beeld heeft. Dus inplaats van dat ze hun spullen eerst controleren hebben ze meteen een defect toestel gestuurd.
Ik hoop dat ze echt binnen een week een nieuw toestel sturen, want heb weinig zin om 2 weken zonder tv te zitten.
Idd helaas gaat er wel is wat mis in de producties, komt omdat LCD's nog steeds een heel gevoelig iets is. Ook alle andere LCD merken is het niet anders.
Anoniem: 215072
Heeft er iemand toevallig ervaring met Pixmania? Zij schijnen de 37C3000 op voorraad te hebben, en ik ga er vandaag of morgen eentje bestellen....
Volgens de shopsurvey is het niet altijd koek en ei met die gasten... maar er zijn ook zat goeie ervaringen...Anoniem: 215072 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:12:
Heeft er iemand toevallig ervaring met Pixmania? Zij schijnen de 37C3000 op voorraad te hebben, en ik ga er vandaag of morgen eentje bestellen....
Moest die van jouw eerst nog langs de Toshiba service centre, ter beoordeling? Die van mij heb ik wel de originele doos opengescheurd, dus hoop dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.Anoniem: 160779 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:26:
[...]
Nee, besteld via Komplett. Doos was licht beschadigd, maar dat kan ook tijdens transport gebeurt zijn. Geen aanwijzing dat de tv eerder afgeleverd was. Helaas is het wachten nog steeds op een nieuwe. Als het goed is komen ze vrijdag weer binnen. Hopelijk heb ik 'm dan zaterdag of maandag.
Het lijkt alsof ze de goedkoopste zijn, maar wanneer je uiteindelijk afrekent moet je ook nog iets van een klantenkaart nemen en dan ben je alsnog evenveel kwijt als andere winkels.Anoniem: 215072 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:12:
Maar goed ik heb em bij een winkel gekocht die goed beoordeeld werdt op kieskeurig.nl en heb vervolgens een kapotte tv gekregen. dus die beoordeling zegt nog niet zoveel.
Je kan beter 20 euro meer betalen voor een winkel waar je wel in vertrouwd.
[ Voor 30% gewijzigd door wingsofgold op 09-08-2007 09:32 ]
Die klantenkaart en extra service kun je afvinken. Dus dat maakt niet uit, verder is de porto laag, als ik de status zo kan volgen dan krijg ik hem vandaag, want hij is al onderweg, ik heb hem dinsdag besteld 37c3000p (toen nog 741 euro).
Verder heb ik gezocht maar ook vanuit het buitenland gaan de bestellingen van pixmania goed,
en voor de mensen die twijfelen over de G in de productnaam, op de franse site staat hij ook zo beschreven, en de specs komen gewoon overheen met de 37c3000p in andere landen. Op een forum had iemand gebeld met toshiba en die zeggen dat het ook gewoon dezelfde is als de anderen, de laatste letter heeft alleen met logistiek te maken binnen het bedrijf.
http://www.toshiba.fr/egp/produit_indiv.asp?code_categorie=20&code_famille=86&code_produit=4803
Verder heb ik gezocht maar ook vanuit het buitenland gaan de bestellingen van pixmania goed,
en voor de mensen die twijfelen over de G in de productnaam, op de franse site staat hij ook zo beschreven, en de specs komen gewoon overheen met de 37c3000p in andere landen. Op een forum had iemand gebeld met toshiba en die zeggen dat het ook gewoon dezelfde is als de anderen, de laatste letter heeft alleen met logistiek te maken binnen het bedrijf.
http://www.toshiba.fr/egp/produit_indiv.asp?code_categorie=20&code_famille=86&code_produit=4803
[ Voor 58% gewijzigd door duncanvdlinden op 09-08-2007 11:06 ]
Op die franse site staat dat de 32C3000PG een dynamisch contrast heeft van 5000:1, terwijl op nederlandse sites er gewoon 4000:1 staat. Mijn exemplaar was ook met PG aan het einde, terwijl veel sites de P versie aangeven. Is er dan toch misschien verschil in het beeld.
Nee de nederlandse site wordt doorgestuurt naar de engelse, die hebben een 3030D, dat is met digtale dvb-t tuner. Je kunt het beste op de duitse site kijken, daar kloppen de specs wat beter. Daar is het 5000:1 (met p-code), en op de franse site ook 5000:1 (met pg-code), gewoon nix van aantrekken, dat hebben er ook al meerdere gezegt op internationale forums.
Idd Wingsofgold, je hebt gelijk ook de 32inch staat als 5000:1 aangegeven, vaag zeg. Geen idee of het ook echt een andere is als de andere 4000:1 versie.
klik is op "Fiche produit" Datasheet is wel 4000:1
Idd Wingsofgold, je hebt gelijk ook de 32inch staat als 5000:1 aangegeven, vaag zeg. Geen idee of het ook echt een andere is als de andere 4000:1 versie.
klik is op "Fiche produit" Datasheet is wel 4000:1
[ Voor 21% gewijzigd door duncanvdlinden op 09-08-2007 11:55 ]
Anoniem: 221223
Hij kan elk moment bezorgd worden!!!! De Toshiba 42x3000!!
Iemand die van tweakers die hem al heeft en een favoriete instelling heeft mbt kleuren, contrast, etc.
Laat het me weten!
Iemand die van tweakers die hem al heeft en een favoriete instelling heeft mbt kleuren, contrast, etc.
Laat het me weten!
Mijn 37c3000p is nog niet geariveerd, ordertracking van pixmania kun je niet zoveel, gisteravond stond de status ineens op verzenden, maar waar hij nu is heb geen idee
Anoniem: 221223
Ben op het eerste gezicht echt blij met mn tv. Net ff een dvdtje geupscaled, was echt supermooi.
Wat wel zo is is dat de zwartwaarden niet echt super zijn als je de black stretch uitzet. Als je hem aanlaat worden alle details een kleur zwart dus zie je minder.
Zal eens gaan rommelen met de kleuren en contrast etc. als ik een goede blu ray film heb gekocht, kijken wat ik er maximaal uithaal.
Maar wel echt een supermooi beeld en een heel mooi gestylde kast!
Wat wel zo is is dat de zwartwaarden niet echt super zijn als je de black stretch uitzet. Als je hem aanlaat worden alle details een kleur zwart dus zie je minder.
Zal eens gaan rommelen met de kleuren en contrast etc. als ik een goede blu ray film heb gekocht, kijken wat ik er maximaal uithaal.
Maar wel echt een supermooi beeld en een heel mooi gestylde kast!
Tja das een eigenschap van IPS wel, dat heb ik met mijn monitor ook, en dan met name in een donkere kamer, overdags zal het goed zwart zijn ofniet? Voordeel is echter de kleuren die zo'n paneel kunnen procuceren, dus je zult wel een hoop kleurverschillen kunnen onderscheiden. En de kleurvastheid in andere inkijkhoeken is ook een voordeel (beetje overbelichting kan die wel geven in een te grote hoek).
Ps post is wat foto's?
En mensen met een xxC300X ook
Ps post is wat foto's?
En mensen met een xxC300X ook
[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 09-08-2007 19:31 ]
Ik ben me ook aan het orienteren op een nieuwe tv.
Nu viel mijn oog op de 42x3000p die me op zich wel erg aanstaat
Ik zit nog een heel klein beetje te twijfelen, maar aan onderstaand lijstje te zien heb ik mijn keus eigenlijk al wel gemaakt.
Ik heb UPC digitale tv, dus een DVB-T tuner is overbodig aangezien die alleen voor digitenne toepasbaar is. Voor de rest heb ik een xbox 360 en de x3000p kan 1080p via composit aan.
Ik heb iig voor mezelf de belangrijkste punten op een lijstje gezet:
Sony 40w2000 http://kieskeurig.nl/prod...4E2F5C12571E6004CC3F6.htm
voordelen: bravia engine, goed uit tests
nadelen: 40" , lage contrast ratio, lelijk design en geen full-hd via component
Philips 42PFL7662 http://kieskeurig.nl/prod...611DDC12572C700395851.htm
voordelen: 42", mooi design, grote kijkhoek,
nadelen: geen pc ingang (denk niet dat ik die ga gebruiken, maar toch) geen full-hd via component
Toshiba 42x3000p http://kieskeurig.nl/prod...F4F5AC125730800352204.htm
voordelen: 42" WEL full-hd via component, mooi design, goedkoopst van alledrie (1329), goed uit de tests, hoogste contrast ratio van alledrie (6000:1)
nadelen: geen s-video ingang
Heeft misschien iemand nog tips/meningen of wat dan ook wat ik misschien over het hoofd zie?
Vooralsnog staat de toshiba op nr1 in de lijst, samsung wil ik niet, want dat design is lelijk, en daardoor valt eigenlijk de sony ook wel af
Ik zit nog een heel klein beetje te twijfelen, maar aan onderstaand lijstje te zien heb ik mijn keus eigenlijk al wel gemaakt.
Ik heb UPC digitale tv, dus een DVB-T tuner is overbodig aangezien die alleen voor digitenne toepasbaar is. Voor de rest heb ik een xbox 360 en de x3000p kan 1080p via composit aan.
nadelen: geen pc ingang (denk niet dat ik die ga gebruiken, maar toch) geen full-hd via component
voordelen: 42" WEL full-hd via component, mooi design, goedkoopst van alledrie (1329), goed uit de tests, hoogste contrast ratio van alledrie (6000:1)
Heeft misschien iemand nog tips/meningen of wat dan ook wat ik misschien over het hoofd zie?
Vooralsnog staat de toshiba op nr1 in de lijst, samsung wil ik niet, want dat design is lelijk, en daardoor valt eigenlijk de sony ook wel af
[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 09-08-2007 21:34 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Dynaminsche contrastwaardes zal ik maar niet al teveel van aantrekken, de VGA input ook niet, meste full HD tv's kunnen namelijk geen full HD resolutie aan over de vga aansluiting, maximale is dan 1360x768. DVI op HDMI echter kun je wel gebruik maken van exact scan bij de Toshiba bijvoorbeeld, de rest ook wel denk ik (moet je ff nakijken in de handleiding), dan heb je 1:1 mapping op full hd resolutie en ook nog digitaal, daar kan geen vga aansluiting tegenop!
Zow, da's een snelle reactieduncanvdlinden schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:37:
Dynaminsche contrastwaardes zal ik maar niet al teveel van aantrekken, de VGA input ook niet, meste full HD tv's kunnen namelijk geen full HD resolutie aan over de vga aansluiting, maximale is dan 1360x768. DVI op HDMI echter kun je wel gebruik maken van exact scan bij de Toshiba bijvoorbeeld, de rest ook wel denk ik (moet je ff nakijken in de handleiding), dan heb je 1:1 mapping op full hd resolutie en ook nog digitaal, daar kan geen vga aansluiting tegenop!
die contrastwaarde hecht ik op zich niet al teveel waarde aan, maar goed, het is er ook niet helemaal voor niets.
Voor de rest ga ik zelden een pc aansluiten, dus ik hoef er niet per se een full-hd resolutie uit te halen, ik had de dvi>hdmi kabel ook al gezien, dus mocht ik de pc vaker aansluiten, dan kan ik die altijd nog aanschaffen. Voor de rest leek een VGA aansluiting me nog wel makkelijk mocht ik ooit mijn laptop willen aansluiten, die heeft geen DVI uitgang.
Momenteel is de belangrijkste reden om een nieuwe tv aan te schaffen de xbox 360 en aangezien die geen hdmi heeft wil ik full-hd via component (verschil is nagenoeg niet te zien tussen 1080i en 1080p maar als ik dan toch geld uitgeef, dan maar meteen goed)
Ik ga over een week eerst ff op vakantie, en als ik terugkom ga ik de tv bestellen.
Aangezien ik MAX 1600 wil uitgeven, denk ik dat de toshiba toch wel het meest waar voor je geld is.
Ja contrastwaardes zijn op het oog wel belangrijk natuurlijk, alleen interpeteerd iedere fabrikant het anders
dit zijn totaal geen exacte waardes maar subjectieve meningen van de fabrikant, of het komt hun marketingtechnisch beter uit 
Ik denk dat de Sony wat dat betreft nog de minst belovende specs heeft op dat gebied, maar dan zou je er ook is het model D3000 bij moeten vergelijken, als dat ook laag is, dan heeft sony er misschien voor gekozen om geen dynamische waardes mee te geven in de specs. En hoeft het contrast niet per definitie lager te zijn als de concurenten.
Ik denk dat de Sony wat dat betreft nog de minst belovende specs heeft op dat gebied, maar dan zou je er ook is het model D3000 bij moeten vergelijken, als dat ook laag is, dan heeft sony er misschien voor gekozen om geen dynamische waardes mee te geven in de specs. En hoeft het contrast niet per definitie lager te zijn als de concurenten.
[ Voor 42% gewijzigd door duncanvdlinden op 09-08-2007 21:58 ]
Tsja, goed punt 
Wat ik trouwens wel vaag vind, is dat ik nergens op de toshiba site het model x3000p kan vinden. Wel de x3030D (die op de digitale tuner na hetzelfde is)
Wat ik trouwens wel vaag vind, is dat ik nergens op de toshiba site het model x3000p kan vinden. Wel de x3030D (die op de digitale tuner na hetzelfde is)
kijk op www.toshiba.de (als je duits kan), daar staat een beter overzicht.
Hej, bedankt voor de tip, daar is de info idd een stukkie uitgebreider!
Ik kan ook nog es redelijk Duits lezen dus dat scheelt
Zow, heb gisteravond zelfs nog de knoop doorgehakt en de tv (42X3000P) besteld (bij pick2pay).
Levertijd +/- 7-10 werkdagen.
Nog ff wachten dus
Ik kan ook nog es redelijk Duits lezen dus dat scheelt
Zow, heb gisteravond zelfs nog de knoop doorgehakt en de tv (42X3000P) besteld (bij pick2pay).
Levertijd +/- 7-10 werkdagen.
Nog ff wachten dus
[ Voor 36% gewijzigd door cypher21 op 10-08-2007 08:09 ]
Ik weet niet of geen svideo wel een nadeel is. svideo gebruiken met die toshiba is toch niet echt mooi lijkt me en met een simpel scart blokje heb je ook een svideo ingang. Teven vind ik die sony juist mooier dan die philips maargoed design is persoonlijkcypher21 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:31:
Ik ben me ook aan het orienteren op een nieuwe tv.
S-video ging me voornamelijk om ff snel de videocamera eraan te hangen, maar dat kan evt ook met component aan de zijkant van de toshiba.Viperke schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:26:
[...]
Ik weet niet of geen svideo wel een nadeel is. svideo gebruiken met die toshiba is toch niet echt mooi lijkt me en met een simpel scart blokje heb je ook een svideo ingang. Teven vind ik die sony juist mooier dan die philips maargoed design is persoonlijk
Design is idd persoonlijk, en maar goed ook! Persoonlijk vind ik de sony wat goedkoper eruit zien, en dan met name de voet. De Toshiba vond ik qua design erg mooi en dus die maar besteld.
Vervelend is dat, had ik mij veheugd vandaag op de TV staat hij ergens in Duitsland aan de fanse grens
, Pixmania heeft zich in dit geval dus niet aan de 2-3 dagen levertijd gehouden, ik had namelijk dinsdagmorgen/middag al besteld. Morgen zal ook wel niet worden dus zal tot maandag moeten wachten.
Irritant is dat, kan je weer een heel weekend wachten. Mijn tv konden ze binnen een dag leveren, maar omdat niemand thuis was kon ik alsnog bijna een week wachten en toen had ik em eindelijk kon die weer terug door een defekt. Nu weer een week moeten wachten tot dat die weer werd opgehaald. maar vandaag is de tv eindelijk weer terug opweg naar Duitsland. nu kan het lange wachten op een nieuwe beginnen.duncanvdlinden schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:08:
Vervelend is dat, had ik mij veheugd vandaag op de TV staat hij ergens in Duitsland aan de fanse grens, Pixmania heeft zich in dit geval dus niet aan de 2-3 dagen levertijd gehouden, ik had namelijk dinsdagmorgen/middag al besteld. Morgen zal ook wel niet worden dus zal tot maandag moeten wachten.
Ik ben nog steeds op zoek naar een full hd lcd. Na 100én pagina's door gelezen te hebben op allerlei fora weet ik nog niet of de x3030D 1080p24 ook daadwerkelijk aan kan zonder judder. Ik weet dat hij het signaal accepteert maar wat hij er mee doet weet niemand volgens mij. Iemand hier misschien daar meer info over ?
Volgens de productsheet: (http://www.toshiba.de/con...oduct_sheets/42x3030d.pdf) zou de tv wel 1080p24 aan moeten kunnen via HDMI
2x HDMI (inkl. HDCP) mit 1080p (50Hz,
60Hz) / 24Hz (24p) / 1.3 (Lip Sync)
Klopt maar ik lees op andere forums dat hij het accepteert en het gewoon weer naar 60 omzet ofzo. Maar als ik geen judder krijg op blue-ray met een PS3 dan is dit wel een hele goede kandidaat.cypher21 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:43:
Volgens de productsheet: (http://www.toshiba.de/con...oduct_sheets/42x3030d.pdf) zou de tv wel 1080p24 aan moeten kunnen via HDMI
Anoniem: 68250
Ik heb inmiddels vandaag ook de 32C3000P besteld.
Op een site las ik dat de zwart-waardes verbeterd kunnen worden in het service-menu.
Is iemand bekend hiermee ?
En zouden jullie (bezitters/gebruikers) de mooiste (beeld)instellingen hier kunnen posten ?
Op een site las ik dat de zwart-waardes verbeterd kunnen worden in het service-menu.
En zouden jullie (bezitters/gebruikers) de mooiste (beeld)instellingen hier kunnen posten ?
Weet iemand of het mogelijk om het geluid van alle inputs over de scart te laten lopen naar m'n home cinema.
Mijn vorige tv kon dit wel en met m'n 32c3001p krijg ik het niet voor elkaar.
Ik heb een upc dvr, home cinema setje en een pc aangesloten zitten.
Als ik naar de analoog input kijk krijg ik het geluid netjes via de home cinema.
Maar als ik naar de dvr of pc schakel blijftt het geluid van de analoge tv via de home cinema gaan.
Als ik de speakers van de tv aktiveer geven deze wel het geluid van de input.
Is het mogelijk het geluid altijd via de home cinema set te laten gaan?
Als ik naar de analoog input kijk krijg ik het geluid netjes via de home cinema.
Maar als ik naar de dvr of pc schakel blijftt het geluid van de analoge tv via de home cinema gaan.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Er zit op mijn 32C3000p een audio-uitgang (constant volume) dat volgens mij het geluid van alle bronnen weergeeft. Deze is voor zover ik weet speciaal bedoeld voor een home-cinema set.mrfatmen schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 09:36:
Weet iemand of het mogelijk om het geluid van alle inputs over de scart te laten lopen naar m'n home cinema.
Helaas heeft mijn home cinema set geen audio input.RoccoS schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:43:
[...]
Er zit op mijn 32C3000p een audio-uitgang (constant volume) dat volgens mij het geluid van alle bronnen weergeeft. Deze is voor zover ik weet speciaal bedoeld voor een home-cinema set.
Is er geen manier om het geluid via de scart te laten lopen.
mrfatmen schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:01:
[...]
Helaas heeft mijn home cinema set geen audio input.
Is er geen manier om het geluid via de scart te laten lopen.

Zet de schakelaar op 'OUT', zorg ervoor dat WIT en ROOD zijn voorzien van het stereo audiosignaal en sluit deze adapter aan op je home cinema set...
[ Voor 20% gewijzigd door Mawlana op 12-08-2007 14:09 ]
Dus als ik het goed begrijp wil je alles wat op je tv aangesloten zit, kunnen beluisteren over je homecinemaset?
Een homecinemaset zonder audioinput lijkt mij onmogelijk, geen digitale input ok, maar anloog kan ik me niet voorstellen dat daar geen input opzit.
Bovendien een Scart input zou al helemaal appart wezen (tenzij er een dvd-recorder inzit).
Een homecinemaset zonder audioinput lijkt mij onmogelijk, geen digitale input ok, maar anloog kan ik me niet voorstellen dat daar geen input opzit.
Bovendien een Scart input zou al helemaal appart wezen (tenzij er een dvd-recorder inzit).
Ik heb een jvc th-s11 welke (helaas) alleen over een scart verbinding beschikt.
En uiteraard de speaker uitgangen maar geen overige in-/uitgangen.
Z'n scart blok als hier boven zal het waarschijnlijk wel ondersteunen alleen kan ik dan geen dvd meer kijken lijkt.
Maar kan inderdaad wel goed als tussen oplossing dienen.
En uiteraard de speaker uitgangen maar geen overige in-/uitgangen.
Z'n scart blok als hier boven zal het waarschijnlijk wel ondersteunen alleen kan ik dan geen dvd meer kijken lijkt.
Maar kan inderdaad wel goed als tussen oplossing dienen.
Magenta +5 (in 3D colour management)En zouden jullie (bezitters/gebruikers) de mooiste (beeld)instellingen hier kunnen posten ?
Active Backlight OFF
Backlight -30
Contrast 100
Brightness 54
Colour 35
Tint 0
Sharpness -20
Black stretch Off
MPEG NR Off
DNR Off
Colour temp Warm
[ Voor 22% gewijzigd door poes op 12-08-2007 16:06 ]
ik las dat iemand de black stretch optie wel een mooi effect vond geven, wat vinden jullie hiervan?
Ik krijg mijn 37" hopelijk morgen binnen
Hier zijn wat instellingen te vinden van wat gebruikers. Het komt uiteindelijk neer op persoonlijke voorkeur.Anoniem: 68250 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:46:
Ik heb inmiddels vandaag ook de 32C3000P besteld.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-148-1054.html
en hier:
http://www.avforums.com/f...5&highlight=toshiba+c3030
Het voegt weinig toe moet ik zeggen.duncanvdlinden schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 18:08:
ik las dat iemand de black stretch optie wel een mooi effect vond geven, wat vinden jullie hiervan?
[ Voor 5% gewijzigd door wingsofgold op 12-08-2007 18:59 ]
Is er al bekend hoe je daar komt?Anoniem: 68250 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:16:
en iemand al met het service menu gespeeld ?
Het service menu is zeer cryptisch, dus verdiep je heel erg goed voor je iets wil gaan aanpassen, en ben je dat van plan, alles opschrijven!
http://www.hifi-forum.de/...&forum_id=148&thread=1163
Dit gaat over de X serie, maar je kunt er ook inkomen met een C serie.
http://www.hifi-forum.de/...&forum_id=148&thread=1163
Dit gaat over de X serie, maar je kunt er ook inkomen met een C serie.
Hier een engelse versie (als die nog niet gepost is)
staat ook ergens een PDFje met de basis en hoe je in het sevicemenu komt:
http://www.avforums.com/f...hread.php?t=528641&page=1
als ik de tv binnen heb, dan ook maar es ff mee spelen
Waar ik het meeste benieuwd naar ben, is of je de overscan ook kan afstellen, want dat schijnt nogal groot te zijn, behalve als je gebruik maakt van de pc instelling alleen die werkt geloof ik alleen met hdmi bronnen.cypher21 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:12:
Hier een engelse versie (als die nog niet gepost is)
ben benieuwd...
pixmania was de enige die de 32C3000P nog op voorraad had.
nog nooit eerder een tv op afstand gekocht zonder ik deze eerst gezien te hebben...
pixmania was de enige die de 32C3000P nog op voorraad had.
nog nooit eerder een tv op afstand gekocht zonder ik deze eerst gezien te hebben...

Vandaag binnen gekregen, ben hem nu aan het testen
[ Voor 153% gewijzigd door duncanvdlinden op 13-08-2007 13:03 ]
Krijg je zeker geen spijt van. Ik heb de tv ook enkel op basis van reviews gekocht. Het is wel even slikken om zo'n 700 euro uit te geven aan iets wat je nog niet hebt gezien.Anoniem: 68250 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:00:
damn ik heb 1 dode pixel en een klein stukje groen bovenin het beeld, lijken wel halve subpixels ofzo, vooral zichtbaar op zwarte achtergrond, wat zouden jullie doen?
Terug ermeeduncanvdlinden schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:16:
damn ik heb 1 dode pixel en een klein stukje groen bovenin het beeld, lijken wel halve subpixels ofzo, vooral zichtbaar op zwarte achtergrond, wat zouden jullie doen?
Oei, da's minder.
Ik zou em ook proberen te ruilen, het is toch een aardige smak geld, en als je nu al weet waar ze zitten en je eraan ergert, wordt dat alleen maar beroerder!
Ik zou em ook proberen te ruilen, het is toch een aardige smak geld, en als je nu al weet waar ze zitten en je eraan ergert, wordt dat alleen maar beroerder!
Alleen als het echt storend is dan zou ik em terug sturen, dus ergens midden in het scherm een groene stip zou zeer storend zijn.duncanvdlinden schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:16:
En het nadeel is dat je tv terug moet en kan je nog langer gaan wachten.
Het valt me trouwens op dat er vaak iets mis is met het panel van dit scherm, ik lees toch wel erg vaak dat mensen hun tv moeten opsturen. Ook ik heb mijn tv teruggestuurd wegens defect panel.
Misschien dat het een kenmerk is aan lcd schermen of misschien heeft Toshiba toch wel erg bezuinigd in hun panel in dit specifieke model.
[ Voor 25% gewijzigd door wingsofgold op 13-08-2007 14:49 ]
Zolang hij daarna maar heel blijft, is er niet echt een probleem naar mijn meningwingsofgold schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:46:
[...]
Alleen als het echt storend is dan zou ik em terug sturen, dus ergens midden in het scherm een groene stip zou zeer storend zijn.
En het nadeel is dat je tv terug moet en kan je nog langer gaan wachten.
Het valt me trouwens op dat er vaak iets mis is met het panel van dit scherm, ik lees toch wel erg vaak dat mensen hun tv moeten opsturen. Ook ik heb mijn tv teruggestuurd wegens defect panel.
Misschien dat het een kenmerk is aan lcd schermen of misschien heeft Toshiba toch wel erg bezuinigd in hun panel in dit specifieke model.
Anoniem: 228958
Heb de 32c3000 vandaag eindelijk binnen gekregen.
Op het eerste gezicht heel strak beeld. Heb analoge tv, daar is het natuurlijk niet zo heel strak, maar met mijn dreambox is het super en met de ps3 via hdmi natuurlijk helemaal te gek. Maarja ik kwam ook van een tien jaar oude phillips tv....
Ga hem straks finetunen er er eens mijn pc aan hangen.
Ik zal straks nog wat plaatjes posten.
Op het eerste gezicht heel strak beeld. Heb analoge tv, daar is het natuurlijk niet zo heel strak, maar met mijn dreambox is het super en met de ps3 via hdmi natuurlijk helemaal te gek. Maarja ik kwam ook van een tien jaar oude phillips tv....
Ga hem straks finetunen er er eens mijn pc aan hangen.
Ik zal straks nog wat plaatjes posten.
Kun je het zien op 2 meter afstand?duncanvdlinden schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:16:
Je hebt natuurlijk altijd 7(?) dagen afkoelingsperiode, dus je kunt hem retourneren.
Da's kut !duncanvdlinden schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:58:
Waar heb je hem vandaan ?
En wat is de policy van het bedrijf mbt dode/defecte pixels ?
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 68250 op 13-08-2007 20:59 ]
Ik heb ook 1 hele dode pixel en 1 subpixel die dood is (ook groen). Ik zie het niet meer zodra ik meer dan een meter afstand heb genomen. Dus het boeit me niet. Ook is de pixelgarantie niet voldoende voor dit soort dingen. En Toshiba doet daar niets aan. Het zijn voor dit type gewoon LG.Philips panelen. Dezelfde die zijzelf ook gebruiken...!
Die dode pixel is het punt niet zo, die zit ergens in het midden, en zelfs een halve meter afstand verdwijnt hij in de horizon, je moet die echt zoeken dus daar val ik niet zo over, maar die groene plekjes zitten op een hele irritante plaats bovenin, ik zie het dus iedere keer bij het zappen, en ook als ik een film kijk die in bioscoopformaat is (balken onder en boven). Zelfs op 2 meter plus zitafstand.
terugsturen dus!?duncanvdlinden schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:30:
maar die groene plekjes zitten op een hele irritante plaats bovenin, ik zie het dus iedere keer bij het zappen,
Misschien kan je er een foto van maken? Het kan ook aan je kabels liggen, of heb je al verschillende soorten kabels gebruikt?duncanvdlinden schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:30:
Die dode pixel is het punt niet zo, die zit ergens in het midden, en zelfs een halve meter afstand verdwijnt hij in de horizon, je moet die echt zoeken dus daar val ik niet zo over, maar die groene plekjes zitten op een hele irritante plaats bovenin, ik zie het dus iedere keer bij het zappen, en ook als ik een film kijk die in bioscoopformaat is (balken onder en boven). Zelfs op 2 meter plus zitafstand.
Nee maakt niet uit wat voor connectie, het zit echt in het paneel, maar ik ga hem ruilen.
Heb je al gebeld met pixmania?
Ben eigenlijk wel benieuwd of ze hier wat mee doen, want volgens mij valt het niet onder de standaard pixelgarantie
Ben eigenlijk wel benieuwd of ze hier wat mee doen, want volgens mij valt het niet onder de standaard pixelgarantie
Ik ben ook benieuwd hoe ze reageren.cypher21 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:19:
Heb je al gebeld met pixmania?
In principe heb je trouwens geen pixelgarantie nodig. Alles wat ik nederland via internet koopt valt onder de wet kopen op afstand met een 7 dagen afkoelingsregeling, d.w.z. je mag dan terugkomen op je aankoop en je geld terug krijgen. De reden doet niet terzake.
Klopt, maar let wel op de voorwaarden:Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:36:
[...]
Ik ben ook benieuwd hoe ze reageren.
In principe heb je trouwens geen pixelgarantie nodig. Alles wat ik nederland via internet koopt valt onder de wet kopen op afstand met een 7 dagen afkoelingsregeling, d.w.z. je mag dan terugkomen op je aankoop en je geld terug krijgen. De reden doet niet terzake.
Na ontvangst van het product heeft u een afkoelingsperiode van 7 dagen. Binnen deze termijn heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van reden te ontbinden en het product te retourneren of te ruilen. Voorwaarden hiervoor zijn:
- De producten moeten compleet, onbeschadigd, ongebruikt zijn en in de originele verpakking geretourneerd worden.
- De originele factuur, evenals alle originele toebehoren, dienen mee teruggezonden te worden. Bij ontbreken van een van deze, wordt de retourzending niet geaccepteerd.
Volgens mij zegt de wet het anders, maar goed ik ken de wet niet perfect.
Nergens vermelding van 'ongebruikt' op die site.
En ook op de site van Pixmania geen vermelding van 'ongebruikt'.
Het geval van Duncan is trouwens anders, want dat klinkt gewoon als een defect
@ Cypher, waar haal jij jouw informatie vandaan? (ps. graag bronvermelding als je quotes plaatst.)
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977Na ontvangst van de bestelling heb je een bedenktijd van zeven werkdagen waarbinnen je de koopovereenkomst zonder opgaaf van redenen mag herroepen (ontbinden)
Nergens vermelding van 'ongebruikt' op die site.
En ook op de site van Pixmania geen vermelding van 'ongebruikt'.
http://www.pixmania.nl/nl/nl/voorwaarden.html#cgv_9Alleen complete (accessoires, handleidingen) producten in nieuwstaat en in de originele verpakking worden geaccepteerd. Producten die incompleet, beschadigd, of bevuild door de Gebruiker worden geretourneerd, zullen niet geaccepteerd worden.
Gegevens op een door de klant teruggestuurde digitale drager (geheugenkaart, harde schijf, etc) kunnen niet door Pixmania aan de klant worden opgestuurd. Audio- en video-opnamen, en software waarvan het zegel is verbroken, kunnen niet worden teruggenomen.
Het geval van Duncan is trouwens anders, want dat klinkt gewoon als een defect
@ Cypher, waar haal jij jouw informatie vandaan? (ps. graag bronvermelding als je quotes plaatst.)
[ Voor 113% gewijzigd door Philflow op 14-08-2007 12:39 ]
Die voorwaarden zijn leuk, maar de wet kopen op afstand zegt anders en is hier van toepassing.
Je hebt recht het artikel te retourneren als het niet is wat je ervan verwachtte en om dit vast te kunnen stellen moet je het artikel wel kunnen gebruiken en testen.
Voorwaarden die spreken van "ongeopende verpakking"etc. zijn niet rechtsgeldig.
Terugsturen is trouwens wel voor eigen kosten.
Je hebt recht het artikel te retourneren als het niet is wat je ervan verwachtte en om dit vast te kunnen stellen moet je het artikel wel kunnen gebruiken en testen.
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Tenzij er een defect is dan zijn de verzendkosten voor de winkel.FUBAR schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:46:
Dat hele verhaal over ongeopende verpakking is inderdaad wel vreemd. Je moet toch op een of andere manier die tv eerst zien dus die doos zal hoe dan ook open moeten.
Sorry, Ik was het idd vergeten erbij te zetten, bovenstaande quote is van Pick2Pay, maar die vallen onder de "thuiswinkel" stempel. Hierbij een link naar de algemene voorwaarden van de thuiswinkel organisatie waar veel webwinkels dus onder vallen.Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:26:
http://www.thuiswinkel.or...&kolomB=&navid=1#Artikel5
Klopt, is een vreemd verhaal, zeker voor tv's maar pak bijvoorbeeld cd's dvd's of computer/console spellen.wingsofgold schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:59:
[...]
Tenzij er een defect is dan zijn de verzendkosten voor de winkel.
Dat hele verhaal over ongeopende verpakking is inderdaad wel vreemd. Je moet toch op een of andere manier die tv eerst zien dus die doos zal hoe dan ook open moeten.
Hierbij hoef je ook niet te verwachten dat je je geld terug krijgt nadat je deze geopend hebt. Je kunt hoogstens de aankoop RUILEN voor een andere.
De aanschaf van deze producten vallen overigens onder dezelfde wet als dat de aanschaf van bijvoorbeeld een tv valt.
[ Voor 58% gewijzigd door cypher21 op 14-08-2007 13:07 ]
Ok.
Volgens mij gaat de wet dus altijd boven dat soort bepalingen, en in de wet vind ik het woord 'ongebruikt' niet terug.
Ik vind dit wel interessant, want ik zit momenteel met een zelfde soort case.
Volgens mij gaat de wet dus altijd boven dat soort bepalingen, en in de wet vind ik het woord 'ongebruikt' niet terug.
Ik vind dit wel interessant, want ik zit momenteel met een zelfde soort case.
Dit is feitelijk onjuist.cypher21 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:02:
Klopt, is een vreemd verhaal, zeker voor tv's maar pak bijvoorbeeld cd's dvd's of computer/console spellen.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977De bedenktijd is bij bepaalde diensten en producten niet van toepassing:
* cd's, dvd's en cd-roms waarvan je de verzegeling al hebt verbroken;
* maatwerk of producten met een duidelijk persoonlijk karakter zoals medicijnen of een maatpak;
PS. we zijn flink offtopic dus ik stel voor dat we weer ontopic gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 14-08-2007 13:12 ]
Niet helemaal offtopic aangezien iemand met een Toshibatv (topic) problemen heeft.
Maar goed, ik hou erover op, ik weet ook niet 100% hoe alles in elkaar steekt, ik quote alleen wat ik lees, en als ik een irritante groene pixel had, zou ik het ding kosten wat het kost geruild willen hebben.
Ik hoop niet dat ik in dezelfde situatie zit wanneer mijn bestelling binnen komt!
btw:
Ik heb nu het geluid van de 360 rechtstreeks op mijn home-cinema aangesloten, maar ik heb niet meer ingangen dus het geluid van de upc digibox en tv gaat gewoon via de tv. Dit zou ik straks liever allemaal op de tv aansluiten die het vervolgens weer doorsluisd naar de home cinema zodat ik overal beter geluid heb
Maar goed, ik hou erover op, ik weet ook niet 100% hoe alles in elkaar steekt, ik quote alleen wat ik lees, en als ik een irritante groene pixel had, zou ik het ding kosten wat het kost geruild willen hebben.
Ik hoop niet dat ik in dezelfde situatie zit wanneer mijn bestelling binnen komt!
btw:
Heb je deze uitgang toevallig al gecontroleerd? Ik ben nml wel benieuwd of hier een vertraging in zit. Daar heb ik nml met mijn huidige (70cm breedbeeld crt tv) wel last van en dat is zwaar iritant met xbox spellen en films via de digibox.RoccoS schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:43:
[...]
Er zit op mijn 32C3000p een audio-uitgang (constant volume) dat volgens mij het geluid van alle bronnen weergeeft. Deze is voor zover ik weet speciaal bedoeld voor een home-cinema set.
Ik heb nu het geluid van de 360 rechtstreeks op mijn home-cinema aangesloten, maar ik heb niet meer ingangen dus het geluid van de upc digibox en tv gaat gewoon via de tv. Dit zou ik straks liever allemaal op de tv aansluiten die het vervolgens weer doorsluisd naar de home cinema zodat ik overal beter geluid heb
[ Voor 0% gewijzigd door cypher21 op 14-08-2007 13:24 . Reden: verduidelijken ]
Geen vertragingcypher21 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:23:
Niet helemaal offtopic aangezien iemand met een Toshibatv (topic) problemen heeft.
btw:
[...]
Heb je deze uitgang toevallig al gecontroleerd? Ik ben nml wel benieuwd of hier een vertraging in zit. Daar heb ik nml met mijn huidige (70cm breedbeeld crt tv) wel last van en dat is zwaar iritant met xbox spellen en films via de digibox.
Heb je al contact gehad met Pixmania? Doen ze uberhaupt moeilijk?duncanvdlinden schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:35:
Nee maakt niet uit wat voor connectie, het zit echt in het paneel, maar ik ga hem ruilen.
Erg lullig voor je dat dit in jouw TV moet zitten, maar dit had natuurlijk in elke TV kunnen zitten, waar je 'm ook koopt. Het is alleen wel te hopen dat Pixmania het netjes oplost... Hou ons op de hoogte!
Ok heren, nu wil ik het weten: Wie heeft allemaal z'n tv aangesloten op z'n pc via hdmi-dvi en hoe is dat gelukt?
Ik heb m'n HDMI-kabel nog steeds niet binnen, dat heb ik dus nog niet kunnen proberen.
Hierdoor zit ik nog te "prutsen" met een VGA-kabel en een audiokabel...
Zodra ik de HDMI-kabel binnen heb hoef ik enkel de HDMI-kabel aan te sluiten, mijn videokaart schijnt het geluid ook via de HDMI-kabel door te kunnen geven.

Zodra ik de HDMI-kabel binnen heb hoef ik enkel de HDMI-kabel aan te sluiten, mijn videokaart schijnt het geluid ook via de HDMI-kabel door te kunnen geven.
Komt DPD net voorrijden, haalt de chauffeur alleen een klein doosje tevoorschijn.
Heb nu dus alleen m'n meebestelde YUV-kabel binnen...
Vreemd, want ik heb maar 1 pakketnummer van Pixmania gekregen.
Ben benieuwd waar m'n Tosh LCD is gebleven ?!?
Heb nu dus alleen m'n meebestelde YUV-kabel binnen...
Vreemd, want ik heb maar 1 pakketnummer van Pixmania gekregen.
Ben benieuwd waar m'n Tosh LCD is gebleven ?!?
Hmm, da's minder. Zoiets had ik een paar weken terug ook: onderdelen voor een mediacenter besteld, alles ontvangen behalve de cpu. 
Ik weet niet hoe DPD precies werkt, maar ik zou als ik jou was eens even contact opnemen met Pixmania.
Ik weet niet hoe DPD precies werkt, maar ik zou als ik jou was eens even contact opnemen met Pixmania.
Ik wil heb ze gebeld vandaag, ik heb een retourbon gekregen, en ik krijg een telefoontje van de bezorgdienst, ik heb gevraagd als ze besluiten dat het binnen de specificaties behoort dat ze contact met mij opnemen, en dat ik de koop altijd nog mag ontbinden, heb dit niet op papier staan, maarja op goede vertrouwen dan maar..... Ik hoop dat het goedkomt 
Trouwens dit is niet iets wat bij specifiek Toshiba of Pixmania voorkomt, op forums zijn zat mensen die geen enkele dode pixel hebben, wat betreft de tv met de strepen is ook een uitzondering, zeker als er een defect bon bijzit
Het is gewoon een kwestie van geluk met die dingen, en ik heb het al een keer eerder meegemaakt, maar dan met speakers en een receiver, 1 speaker klonk dof door een miniscuul deukje in de midwoofer, en de versterker had schade aan de voorkant. Pure pech gewoon, want alles zat 100% nieuw in de verpakking, 1 doos een gat in de doos, dus dat deukje zou wel is door transport gedaan kunnen zijn. Ik denk dat ik mij in de toekomst wat meer ga beperken tot PC hardware over internet, alhoewel ik met Dell en een PC monitor ook wel een hoop gezeur heb gehad, ik had nu zoiets die TV moet een keer in 1x goed zijn, niet dus
Trouwens dit is niet iets wat bij specifiek Toshiba of Pixmania voorkomt, op forums zijn zat mensen die geen enkele dode pixel hebben, wat betreft de tv met de strepen is ook een uitzondering, zeker als er een defect bon bijzit
Het is gewoon een kwestie van geluk met die dingen, en ik heb het al een keer eerder meegemaakt, maar dan met speakers en een receiver, 1 speaker klonk dof door een miniscuul deukje in de midwoofer, en de versterker had schade aan de voorkant. Pure pech gewoon, want alles zat 100% nieuw in de verpakking, 1 doos een gat in de doos, dus dat deukje zou wel is door transport gedaan kunnen zijn. Ik denk dat ik mij in de toekomst wat meer ga beperken tot PC hardware over internet, alhoewel ik met Dell en een PC monitor ook wel een hoop gezeur heb gehad, ik had nu zoiets die TV moet een keer in 1x goed zijn, niet dus
[ Voor 54% gewijzigd door duncanvdlinden op 15-08-2007 14:22 ]
Direct gedaan, vreemde is ook dat er geen bon bij zat. Zat wel een sticker op de doos met pakket 1/1.sylvesterrr schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:08:
Ik ga er maar vanuit dat ie morgen gelverd wordt...
hier wat fotos van mijn scherm:

Hier nog een totaalplaatje, alleen komt het beeld hier veels te overbelicht over, dit is echter niet zo, komt door de camera:

Hier nog een totaalplaatje, alleen komt het beeld hier veels te overbelicht over, dit is echter niet zo, komt door de camera:

is dat de 37"? hij lijkt zo klein of misschien komt dat door die enorme speakers ernaast.duncanvdlinden schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:00:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het blijft een mooi scherm.
Het 37" scherm lijkt klein op de foto idd, maar in het echt is hij best wel groot
Lukt het je misschien ook om een foto te maken van die groene vlek die je hebt?duncanvdlinden schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:00:
krijg net een mailtje dat m'n Tosh vandaag is verzonden...
Moeten ze daar bij Pixmania 6 dagen over doen ??? Had hem zaterdag besteld en hij is op voorraad.
Dan wordt het na het weekend dat ie bezorgd wordt.
Kan ik dan ook mijn bevindingen posten hier...
Moeten ze daar bij Pixmania 6 dagen over doen ??? Had hem zaterdag besteld en hij is op voorraad.
Dan wordt het na het weekend dat ie bezorgd wordt.

Kan ik dan ook mijn bevindingen posten hier...
Ok, ik heb de HDMI-kabel eindelijk binnen.
Ik heb zonet de VGA-kabel (video) en de tulpkabels (audio) vervangen door 1 HDMI-kabel... Het werkt prima.
Ik heb wel wat even moeten stoeien met de scaling options om het gehele beeldoppervlak te kunnen vullen.

(1360x768@60Hz)
Btw, de geluidskwaliteit vind ik erg goed voor ingebouwde speakers (ook zonder HDMI).

Ik heb wel wat even moeten stoeien met de scaling options om het gehele beeldoppervlak te kunnen vullen.

(1360x768@60Hz)
Btw, de geluidskwaliteit vind ik erg goed voor ingebouwde speakers (ook zonder HDMI).
[ Voor 20% gewijzigd door Mawlana op 17-08-2007 17:15 ]
Via HDMI moet je em toch in full-hd aan kunnen sturen?sylvesterrr schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:11:
Ok, ik heb de HDMI-kabel eindelijk binnen.Ik heb zonet de VGA-kabel (video) en de tulpkabels (audio) vervangen door 1 HDMI-kabel... Het werkt prima.
[afbeelding]
(1360x768@60Hz)
nvm geen fullhd scherm na het teruglezen van een paar pagina's
[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 17-08-2007 17:39 ]
Klopt, op 1920x1080 output werkt het ook prima. De scaling moet wel nog steeds op 5% staan.
Heb ik eigenlijk wel iets aan deze hoge resolutie?
Heb ik eigenlijk wel iets aan deze hoge resolutie?
Nee, je moet zo dicht mogelijk bij de max resolutie van je scherm blijven. Dan hoeft de tv nml niets te veranderen aan het signaal en is de kwaliteit het best
Volgende week begin van de week wordt het scherm opgehaald, ik kan het niet zo heel goed fotograferen, omdat het op de foto wat minder groen oplicht. S'avonds brand het iig IRL best groen 
Ik heb wel een PS3 eens op mijn tv uit kunnen proberen, en dat zag er zeker erg mooi uit, wat me ook opviel is dat 1080p een net iets beter resultaat gaf, op de 1 of andere manier ietsjes scherper, 720p zag er ook zeker niet slecht uit. En de PC scale setting geeft prima beeld zonder overscan, perfect gewoon.
Sylvesterrr waarom doe je eigenlijk underscan? kun je niet gewoon de PC scale optie gebruiken in de TV?
Ik heb wel een PS3 eens op mijn tv uit kunnen proberen, en dat zag er zeker erg mooi uit, wat me ook opviel is dat 1080p een net iets beter resultaat gaf, op de 1 of andere manier ietsjes scherper, 720p zag er ook zeker niet slecht uit. En de PC scale setting geeft prima beeld zonder overscan, perfect gewoon.
Sylvesterrr waarom doe je eigenlijk underscan? kun je niet gewoon de PC scale optie gebruiken in de TV?
[ Voor 8% gewijzigd door duncanvdlinden op 18-08-2007 14:25 ]
Dat is vreemd ik heb hem namelijk wel gebruikt over de HDMI aansluiting, danwel met een PS3 erop maar dat mag toch niet uitmaken