[LCD] Toshiba Regza C3000 serie

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 30.280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-12 12:12

xyl

Allemaal subjectief natuurlijk, maar ik vind de zwartwaardes op mijn nieuwe 42c3502 niet verkeerd. Heb hem sinds gisteren. Helaas op analoog, had eigenlijk op beter beeld gehoopt na alle recensies maar denk toch dat mijn verwachtingen te hoog waren. Kijk gelukkig op ruim 5 meter, dus echt opvallen doet het pas als je dichterbij zit. Verder tot op heden nog geen last van de bekende bromtoon en/of ghosting.

Verwijderd

xyl schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:54:
Allemaal subjectief natuurlijk, maar ik vind de zwartwaardes op mijn nieuwe 42c3502 niet verkeerd. Heb hem sinds gisteren. Helaas op analoog, had eigenlijk op beter beeld gehoopt na alle recensies maar denk toch dat mijn verwachtingen te hoog waren. Kijk gelukkig op ruim 5 meter, dus echt opvallen doet het pas als je dichterbij zit. Verder tot op heden nog geen last van de bekende bromtoon en/of ghosting.
Dat is toch uit dezelfde serie als de 37C3500?
Als de zwartwaardes oke zijn, zie ik niks verkeerds aan de tv en haal ik em morgen lekker op :)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:53
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:37:
[...]
hmm ik zal wel kijken
maar ik zoek dus HD-Ready, geen meuk als 1024x784
Dus ik kom er niet bepaald ver mee.
_O- _O-

Meuk? Laat je nou es leiden door je ogen en NIET door bepaalde specs van tv's. Deed ik eerst ook, totdat ik de 42PX80 (1024/768) zag van Panasonic, naast een HD-R 1366/768 en een F-HD 1920/1080...Toen snapte ik pas de de specs echt onbelangrijk zijn bij deze tv's.

Ga in een winkel kijken zou ik zeggen d:)b !

• Wazza
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 09:04
Dat verschil tussen 1024x720 en 1366x768 ga je echt niet merken :') , tenzij je met je neus tegen het scherm aanzit ;) .
De zwartwaarden hangen natuurlijk ook af van externe factoren, zoals omgevingsbelichting, kijk je 's avonds een film met relatief weinig licht dan zijn de zwartwaarden van de Toshiba om van te huilen :'( .
Het probleem bij de zwartwaarden en kijkhoek zit hem ook in het type panel wat bij de Toshiba gebruikt word, dit is een LG S-IPS panel, en op de LCD TV markt zijn dit toch wel een van de minste panels als het gaat om contrast ratio & zwartweergave, de Toshiba heeft dan ook een gemeten contrast ratio van 550:1 volgens hdtvtest.co.uk, terwijl de meeste Sony's en Samsungs al op 900:1 zitten, de betere zelfs al op 1200:1, komt omdat ze een S-PVA panel gebruiken _/-\o_ .
De op Tweakers geteste Panasonic 42PZ85 had een gemeten contrast ratio van 6.460:1 :Y, dus de 37PX80 zal ongeveer ook wel in die buurt zitten (minstens 5000:1), wat dus bijna 10x zo hoog is als de Toshiba.
Uiteindelijk hangt het ook af of je kritisch bent of niet, als je blauwgrijs acceptabel vind ipv van diep zwart, en het niet zoveel uitmaakt of donkere scenes wel tot zijn recht komen, dan kan de Toshiba misschien wel voldoen.
Heb je pics? Op mijn laptop heb ik er totaal geen last van. Laptopje van Acer (1000 euro). Zeg me niet dat dit beeldscherm beter is als zo'n LCD :')
Toen ik mijn Toshiba kocht dacht ook ook van, als ie net zo goed is als mijn computer monitor ben ik wel tevreden.
Maar na een poosje in het bezit te zijn van het scherm begon ik me toch flink te ergeren aan de slechte zwartweergave :( , weinig details in donkere scenes, en kleine kijkhoeken.
Als ik toen wist wat ik nu weet zou ik wat meer uitgegeven hebben aan een beter scherm... 8)7

Hieronder nog wat pics van mijn Toshiba, waar je dus het probleem met de kijkhoeken goed kan zien:

On-Angle:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2468ie0.jpg

Off-Angle:
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/t68lg0.jpg

Deze fotos zijn overdag gemaakt, dus het probleem met de zwartweergave zul je hier niet zo duidelijk in zien.

PS: Ik ben verder geen goede fotograaf, dus mijn excuses voor de slechte fotos ;) .

Verwijderd

Hmm, die angle begrijp ik wel.. en hoe zit het met de zwartweergave 's nachts?
Kan je daar nog pics van maken hoe erg het is?

In de winkel kan ik moeilijk vragen of ze alles verduisteren :P
Als het echt hinderlijk is koop ik wel een 32inch in dat geval, maar dan een samsung ofzo.
Jij hebt toch ook een 32?
Zeker geen enige kans dat de 37 dit niet heeft he..?

Ik wil mijn laptop er trouwens ook op aansluiten, en eventueel een PS3
Ik zie toch wel het verschil tussen 1024 en 1360 (zoiets).

Als het beeld beter is als van mn laptop vind ik het al prima. Zo kritiek ben ik niet
http://www.notebookcheck....920G-Notebook.4233.0.html (Mijn laptop)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 20:28 ]

• Wazza
Hmm, die angle begrijp ik wel.. en hoe zit het met de zwartweergave 's nachts?
Kan je daar nog pics van maken hoe erg het is?
Hieronder even wat fotos die ik 's avonds gemaakt heb van mijn Toshiba 32C3500:

Met volledig 'zwart' scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2q3qlc9.jpg

Met een HD Trailer van Drillbit Taylor:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2vae0ra.jpg

En natuurlijk Metal Gear Solid 4 :9 :
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/29lxypz.jpg

Natuurlijk kunnen die fotos niet echt goed laten zien hoe dit scherm er in het echt uitziet, in deze fotos is het beeld een stuk blauwer dan het in werkelijkheid is, maar toch, het zwart is bij deze Toshiba wel wat blauwig.
Als het echt hinderlijk is koop ik wel een 32inch in dat geval, maar dan een samsung ofzo.
Jij hebt toch ook een 32?
Zeker geen enige kans dat de 37 dit niet heeft he..?
Ik heb inderdaad ook een 32", maar dat komt omdat in onze huiskamer groter dan 32" niet echt kan, maar groter is wel veel mooier, ik heb bij een kamaraad nog even gegamed met z'n PS3 op een 42" Toshiba (42X3000), en dat is toch een stuk fijner om op zo'n groot scherm te gamen, dan zit je echt 'in' het spel.
Als je een Samsung wilt nemen zou ik geen A3xx of A4xx serie nemen, die hebben toch wat slechtere panels aan boord (Chi Mei..niet veel beter dan het IPS spul wat in die Toshiba zit).
Het probleem zit hem in het feit dat de meeste goedkopere LCD's (<600 euro) ook goedkopere en een stuk mindere panelen gebruiken dan de duurdere modellen, aangezien het paneel waarschijnlijk het duurste onderdeel van een LCD TV is zal daar waarschijnlijk ook bij goedkopere modellen flink op bezuinigd worden.
Op dit moment in het 37 - 42 inch segment zijn de Panasonic Plasma's ook het beste qua prijs/kwaliteit verhouding, als je bijvoorbeeld de 729 euro kostende Panasonic 37PX80 Plasma vergelijkt met de 949 euro kostende Sony 32W4000 LCD, dan heeft die Panasonic een vergelijkbare en waarschijnlijk nog betere beeldkwaliteit dan die Sony, terwijl die Panasonic 220 euro goedkoper is en 5" groter is, alleen die Sony heeft als enige voordeel dat hij dus Full HD is, maar met een normale kijkafstand zie je het verschil niet/amper.
Ik zie toch wel het verschil tussen 1024 en 1360 (zoiets).
Als je dit gaat bekijken op een computer/laptop scherm met een halve meter afstand dan zie je het ook wel, maar als je een paar meter van een scherm vandaan zit zul je moeite moeten doen om dat verschil echt te zien, en uiteindelijk is contrast, zwartwaarde, kleurechtheid, en motion handling veel belangrijker dan resolutie, je kan wel een scherm hebben met een mega hoge resolutie, als die bovengenoemde dingen allemaal wat minder zijn ziet het beeld er nog steeds slecht uit, hoe scherp het ook is, dan heb ik persoonlijk 10x liever een scherm die prachtig beeld geeft en een resolutie van 1024x720 heeft, dan een scherm met matige beeldkwaliteit met een resolutie van 1920x1080.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:28

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik begrijp dat de foto's het effect nogal versterken, maar op m'n 37C3502 heb ik het beeld toch wel erg veel beter gekregen door de achtergrondverlichting op 30 te zetten, en het contrast op 80. Het enige nadeel wat dit heeft, is dat de TV niet meer fel is, maar dit is maar voor ongeveer 30 minuten.
Na deze 'inbrandtijd' stijgt het contrast behoorlijk en heb je eigenlijk geen last meer van de lage stand van de achtergrondverlichting, maar heb je wel een redelijk zwart beeld bij donkere scenes.
Uiteraard moet je het dynamisch aanpassen van je achtergrondverlichting wel uitzetten.

Ik heb de TV nu overigens zo'n 3 maanden, en ik moet zeggen dat de oneffenheid van de achtergrondverlichting ook vrij ver verdwenen is. Voor een budget-LCD valt het mij in ieder geval heel erg mee.

Tesla Model Y RWD (2024)

• xyl

xyl

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:33:
[...]

Dat is toch uit dezelfde serie als de 37C3500?
Als de zwartwaardes oke zijn, zie ik niks verkeerds aan de tv en haal ik em morgen lekker op :)
Inderdaad hetzelfde beeldscherm. Als ik naar de foto's hierboven kijk, krijg ik het idee dat de instellingen niet goed staan, het beeld staat veel te licht lijkt het wel. Mijn zwart is -voor mijn gevoel iig- een stuk zwarter. Moet de komende avonden weg, maar zal kijken of ik ergens tussendoor ook nog een foto kan maken.

edit: ik praat wel steeds over een situatie waarin ik recht naar het beeldscherm kijk, dus "on-angle" zoals dat hierboven wordt beschreven. Dat is namelijk nou eenmaal de situatie bij mij thuis.

[ Voor 14% gewijzigd door xyl op 25-06-2008 09:11 ]

Verwijderd

xyl schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:09:
[...]

Inderdaad hetzelfde beeldscherm. Als ik naar de foto's hierboven kijk, krijg ik het idee dat de instellingen niet goed staan, het beeld staat veel te licht lijkt het wel. Mijn zwart is -voor mijn gevoel iig- een stuk zwarter. Moet de komende avonden weg, maar zal kijken of ik ergens tussendoor ook nog een foto kan maken.

edit: ik praat wel steeds over een situatie waarin ik recht naar het beeldscherm kijk, dus "on-angle" zoals dat hierboven wordt beschreven. Dat is namelijk nou eenmaal de situatie bij mij thuis.
Dat off-angle kan me vrijwel niks schelen.
Als ik game op mn laptop en verdraai mn scherm verticaal 10-20 graden gaan de zwartwaardes dik omlaag, oftewel het word ook allemaal grijs. Angles zijn wel superieur bij mn laptop, die zijn 179,9 graden bwvs :D.
Oke, off-angle moet ie het op 30 graden wel goed zijn, maar als ik vanuit een andere positie kijk draai ik em natuurlijk weer on-angle. Zie het nut niet om in een hoek naar de tv te kijken :P. Zolang ik maar dezelfde kwaliteit heb vanuit elke hoek van de bank.

En de zwartwaardes hangen ook van de intstellingen af idd, sterkte van de kleur, contrast etc toch?

• Wazza
Als ik naar de foto's hierboven kijk, krijg ik het idee dat de instellingen niet goed staan, het beeld staat veel te licht lijkt het wel. Mijn zwart is -voor mijn gevoel iig- een stuk zwarter.
Toch staat mijn backlight maar op 35 ingesteld, dus hij is absoluut niet te helder.
Toen ik vanmiddig nog even bij de Mediamarkt in Zwolle gekeken had kwam ik er ook vrij snel achter dat er ook onderling wel redelijk veel verschil zat qua zwartwaarde bij LCD schermen, toen ik mijn Toshiba vergeleek met de betere Sony's, Samsungs & Panasonics kwam ik toch vrij snel achter dat de Toshibas een stuk minder waren qua zwartweergave.
De Sony 32W4000 & Samsung 32A656 waren hier veel sterker in, terwijl Toshiba, JVC & LG het minste waren qua zwartweergave & kijkhoeken.

• xyl

xyl

Akkoord, een Kuro van 2200 euro heeft beter zwart dan mijn 42C3502 van minder dan 700 euro. Maar ik vind het nog steeds echt niet slecht, en zeker niet blauw. Net maar even wat fotootjes genomen. Eerst twee foto's met nog een klein beetje verlichting in de buurt, daarna hetzelfde beeld met nagenoeg geen verlichting. Is het pikzwart? Nee. Maar blauw of zelfs grijs vind ik het ook niet. En dan doet de camera ook nog veel. Ik heb gewoon een standaard foto zonder flits genomen. Klinkt zwak, maar op de eerste twee foto's vind ik het beeld wat blauwer dan in werkelijkheid. Dat zie je dan ook terug als je de laatste foto vergelijkt, het is precies hetzelfde beeld maar het lijkt zwarter.

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y243/xyl333/001DesktopResolutie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y243/xyl333/002DesktopResolutie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y243/xyl333/003DesktopResolutie.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door xyl op 25-06-2008 23:01 ]

• Wazza
Nou, mijn 32 Inch versie komt daar niet eens dichtbij qua zwartweergave, het eerste plaatje wat ik liet zien is toch wel tamelijk realistich als ik een zwart scherm heb in real life, en lang niet zo zwart als xyl's 42 inch versie.
Vergeet niet dat de 42 inch versie een ander panel heeft omdat hij groter is, een kameraad van mij heeft een Toshiba 42X3000 Full HD LCD scherm, ook met dezelfde panel technologie (S-IPS), maar zijn scherm heeft minder last van kijkhoek problemen dan die van mij, als ik bij hem scheef voor het scherm ga staan word het zwarte in het beeld hoogstens iets blauwer, maar bij mij word het bijna onmiddelijk grijzig.
Ik nam aan dat dit kwam omdat hij een Full HD panel had, die heeft namelijk meer pixels in verhouding, ondanks dat hij een groter scherm had, ik had namelijk ergens gelezen dat bij schermen met grotere pixels het contrast en kijkhoeken drastisch omlaag ging, maar nu ik xyl's fotos heb gezien lijkt dit dus anders te zijn.
Het is ook mogelijk dat er gewoon veel kwaliteitsverschil zit tussen de verschillende panelen die LG produceert.
hoe dan ook, bij mijn eigen scherm vind ik de zwartwaarden onacceptabel, dus misschien toch eens overwegen om een andere tv te kopen... ;(

Verwijderd

Zal het verschil er niet in zitten dat de ene een 3502 heeft en de ander een 3500?

3502 lijkt mij nieuwer, waar ze ook het probleem hebben verholpen toch?

Ik hoop dat de winkels em hier hebben staan, dan kan ik toch es ff kijken :). Anders kies ik een 32inch model.. dat kan natuurlijk ook (mocht het echt slecht zijn of de maat niet veel uitmaken).

Maar serieus, ik ga toch geen tv kopen met een resolutie van jaren oud. Ik wil ook HD-DVD's kijken.
Anders hou ik mn 6 jaar oud wrak wel :')

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 01:04 ]

• xyl

xyl

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:14:
Zal het verschil er niet in zitten dat de ene een 3502 heeft en de ander een 3500?

3502 lijkt mij nieuwer, waar ze ook het probleem hebben verholpen toch?
De 3502 is niet nieuwer, zou volgens berichten op internet alleen een andere kleur voet hebben, beter geluid en een glanzende ipv matte omlijsting. Maarrrrr....als ik de facts er even bij pak, zie je dat er wel degelijk verschil is. Een 42C3500 heeft een contrastratio van 4000:1, de 42C3502 van 5000:1. Dus dat zal dan de oplossing van het mysterie zijn. (Ik blijf erbij, icm de instellingen...:-p)

Factsheet 42c3500p

Factsheet 42C3502p

Overigens, de 42C3502 is mij verkocht als een 100Hz tv. Nu lees ik ook dat dat onzin is. Hoe kan ik dat verifieren? Waarbij ik overigens weet dat 100Hz bij CRT van veel meer waarde is dan bij LCD.

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

In het menu moet je Active Vision M100 hebben staan, dat kun je aan en uit zetten.
Maar blijkbaar zitten er inderdaad dus toch meer verschillen tussen de C3500 en C3502, want mijn beeld ziet dus zo uit als dat van xyl. :) (En ik heb dus de 37" versie, dus een ander paneel dan xyl.)

[ Voor 12% gewijzigd door --MeAngry-- op 26-06-2008 09:45 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:44:
In het menu moet je Active Vision M100 hebben staan, dat kun je aan en uit zetten.
Maar blijkbaar zitten er inderdaad dus toch meer verschillen tussen de C3500 en C3502, want mijn beeld ziet dus zo uit als dat van xyl. :) (En ik heb dus de 37" versie, dus een ander paneel dan xyl.)
Hmm, mij zegt et dat het gewoon echt een nieuwere versie is, oftewel gewoon een beter paneel heeft voor de zwartwaardes.

Anyway, ik ga vandaag ff wat winkels rond, eens kijken bij de verschillen van zwartwaardes en natuurlijk hopend juist de Regza 3500 te zien! :)
Misschien even rondbellen, anders ga ik wel naar een zaak vlakbij ;)

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tjah, ik zelf ook een Samsung S6x en S8x bekeken, de Sony S3000 serie en nog wat andere goedkope HD-ready LCD's. Maar deze Toshiba gaf naar mijn idee het beste beeld. Vooral omdat er met dit toestel nog veel SD-materiaal gekeken wordt (Wii, TV,...) was de scaler heel belangrijk. En zelfs in deze serie zit een mooie Faroudja chip. Ik zal eerlijk zeggen, op m'n Wii zie ik gewoon geen verschil tussen de 480i en 480p instelling! Alleen bij supersnelle bewegingen merk ik dat de deinterlacer het niet meer bijhoud en wat streepeffecten laat zien aan de randen van objecten.

Echt, voor de prijs van deze schermen, en de kwaliteit die ze bieden... _O_

Tesla Model Y RWD (2024)

• Wazza
Echt, voor de prijs van deze schermen, en de kwaliteit die ze bieden... _O_
Tsjah, maarja jij hebt de 37-inch versie, die presteert misschien heel anders dan mijn 32 inch versie.
En als ik kijk naar de veschillen tussen mij scherm en die van xyl, dan zal er inderdaad een groot kwaliteitsverschil in zijn, aan het einde van een recensie van de 32-inch versie kwam ik dit op cnet tegen:
As ever when we get an eye-catchingly cheap TV like the Toshiba Regza 32C3030D at around £450, we start out from a position of hope. But ultimately while it's not shockingly bad by any means, it doesn't do enough to stop us from wanting to point out that saving up just a little more cash really could get you a substantially better performance elsewhere. And oddly, it's not even as satisfying as the 37-inch version we looked at a while ago.
Dus dit bevestigd wel wat ik hier in die fotos gezien heb, de 32-inch kreeg overigens een score van 5.7 door cnet terwijl de 37-inch een 7.0 kreeg.
De reden waarom die 32-inch zo laag scoorde was om zijn slechte zwartweergave en slechte kijkhoeken.

Verwijderd

Dus de 42A3030D is dan wel weer heel goed?
Meer pics? Links naar Reviews?

Kost iets tegen de 700..
Als ik dan toch bezig ben..

Volgens mn ma maak ik van mn hele kamer een dikke bioscoop.. (stiekem ook de bedoeling).

• xyl

xyl

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:04:

Kost iets tegen de 700..

Volgens mn ma maak ik van mn hele kamer een dikke bioscoop.. (stiekem ook de bedoeling).
Volgens mij heeft de A versie een veel lagere contrastratio en een lelijkere kast. Maar dan zou je de specs gewoon even op moeten zoeken, bijvoorbeeld op de Duitse Toshiba site.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:53
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:04:

Kost iets tegen de 700..

Ga alsjeblieft naar een winkel en vergelijk de tv's daar! Je schiet niks op met het lezen van specs van al die tv's. Het geeft een indicatie, maar je moet het echt met je eigen ogen zien.

Je kan wel reviews lezen en links bekijken etc etc. maar je eigen ogen liegen niet in de winkel. Moet natuurlijk niet, maar dat is wel DE manier om een tv te kopen.

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sowieso moet je echt geen A-serie kopen, die ligt gewoon nog onder de budget-serie. Dat is echt huilen met de pet op.
Wazza schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:34:
[...]

Tsjah, maarja jij hebt de 37-inch versie, die presteert misschien heel anders dan mijn 32 inch versie.
En als ik kijk naar de veschillen tussen mij scherm en die van xyl, dan zal er inderdaad een groot kwaliteitsverschil in zijn, aan het einde van een recensie van de 32-inch versie kwam ik dit op cnet tegen:

[...]

Dus dit bevestigd wel wat ik hier in die fotos gezien heb, de 32-inch kreeg overigens een score van 5.7 door cnet terwijl de 37-inch een 7.0 kreeg.
De reden waarom die 32-inch zo laag scoorde was om zijn slechte zwartweergave en slechte kijkhoeken.
Ho ho, jij haalt er een review van de C3000 bij, dat is weer wat anders dan de C3500. :) De C3500 is meer een uitontwikkelde versie van C3000. Deze heeft namelijk PIXEL PROcessing IV ipv PIXEL PROcessing IIII, en een hogere contrast ratio. Daarnaast heeft C3502 dus een nog hogere contrastverhouding, wat mij doet vermoeden dat er nieuwere panelen worden gebruikt.

Maargoed, het blijft speculeren zolang we geen ervaringen kunnen krijgen van iemand met een 32" C3502.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Wazza
Ho ho, jij haalt er een review van de C3000 bij, dat is weer wat anders dan de C3500. :) De C3500 is meer een uitontwikkelde versie van C3000. Deze heeft namelijk PIXEL PROcessing IV ipv PIXEL PROcessing IIII, en een hogere contrast ratio. Daarnaast heeft C3502 dus een nog hogere contrastverhouding, wat mij doet vermoeden dat er nieuwere panelen worden gebruikt.

Maargoed, het blijft speculeren zolang we geen ervaringen kunnen krijgen van iemand met een 32" C3502.
Dat is natuurlijk wel waar, de C3030 en de C3500 zijn niet 100% identiek, wat die beeldprocessing betreft, het enige verschil tussen PIXEL PROcessing IV & PIXEL PROcessing III is volgens mij dat de eerste een betere deinterlacer heeft.
Uiteindelijk heeft beeldprocessing weinig met zwartwaarde en kijkhoeken te maken, die kunnen hoogstens het dynamische contrast wat opkrikken door dus realtime het backlight aan te passen, wat meestal voor geen meter werkt.
En door de fabrikant opgegeven contrast ratios zeggen vaak weinig, omdat het op verschillende manieren gemeten kan worden en door het backlight aan te passen er veel hogere getallen uitkomen dan in werkelijk met het paneel haalbaar is.
Datzelfde geld eigenlijk met kijkhoeken, bijna elke LCD TV fabrikant geeft een kijkhoek van 178 graden op, maar volgens mij zijn er weinig of misschien wel geen LCD TV's die werkelijk zo'n grote kijkhoek hebben.
Het zou me overigens niet verbazen dat de C3030 & C3500 exact hetzelfde paneel gebruiken, maar dat is moeilijk te achterhalen.
Wat mij wel duidelijk is, is dat xyls 42C3502 duidelijk een betere zwartweergave heeft dan mijn 32C3500.
Eerlijk gezegd heb ik dan ook genoeg gehad van mijn 32C3500 :( , elke keer als ik een film 's avonds kijk met donkere scenes irriteer ik me behoorlijk aan het beeld, ik dacht eerst dat het gewoon niet beter kon en dat dit nu eenmaal zo is met LCD, maar nu ik steeds meer naar andere schermen aan het kijken ben vind ik het verschil toch wel erg groot.

PS: Hoeveel zou een 9 maanden oude 32C3500 nog waard zijn? ;( valt zo'n ding nog bij een electronica zaak in te ruilen als ik een andere zou kopen? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Wazza op 26-06-2008 18:26 ]

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:03:
[...]

Ga alsjeblieft naar een winkel en vergelijk de tv's daar! Je schiet niks op met het lezen van specs van al die tv's. Het geeft een indicatie, maar je moet het echt met je eigen ogen zien.

Je kan wel reviews lezen en links bekijken etc etc. maar je eigen ogen liegen niet in de winkel. Moet natuurlijk niet, maar dat is wel DE manier om een tv te kopen.
Als ik overal lees dat ie vrijwel perfect is, zwartweergave prima etc ben ik al verkocht.
Tuurlijk neem ik een kijkje in de winkels ;). Als ik em vind.
Morgen ga ik even kijken bij verschillende winkels.
Ik denk dat het geen 42 inch wordt...

37inch
http://www.directsale.nl/...info.php?products_id=5319
42inch
http://www.directsale.nl/...info.php?products_id=2476

Dus ja..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 04:30 ]

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik zou dan eerder voor dit model gaan:
http://www.directsale.nl/...info.php?products_id=5322

Aangezien de 3500 mogelijk slechtere zwartwaarden heeft dan een 3502.

Wazza:
Ik geef je weinig kans dat je de TV nog in een winkel kwijt kunt raken, tweedehands doorverkopen moet echter niet zo'n probleem zijn als je een vriendelijke prijs vraagt. Ik kan me verder wel voorstellen dat je nogal teleurgesteld bent, gezien je foto's.

Tesla Model Y RWD (2024)

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 04:28:
[...]

Als ik overal lees dat ie vrijwel perfect is, zwartweergave prima etc ben ik al verkocht.
Tuurlijk neem ik een kijkje in de winkels ;). Als ik em vind.
Morgen ga ik even kijken bij verschillende winkels.
Ik denk dat het geen 42 inch wordt...

37inch
http://www.directsale.nl/...info.php?products_id=5319
42inch
http://www.directsale.nl/...info.php?products_id=2476

Dus ja..
Let wel even op, in je link staat een C3500, maar in de beschrijving dat hij Onkyo speakers heeft. Volgens mij heeft alleen de C3502 de Onkyo speakers.

Ik heb zelf ook een C3502 en voor een LCD geeft hij een behoorlijk goed geluid, beter dan de meeste Samsungs, Sony LCD's die ik gehoord heb. En het PixelPRO V klopt volgens mij ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door weertenaar op 27-06-2008 10:08 ]

Verwijderd

Dankje MeAngry :) Dat word em denk ik, anders misschien de 37C3502 ;)
Ja dat kan wel kloppen, gezien hij ouder is.. Maar daar hoef ik me nu geen zorgen over te maken :).

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Die beschrijvingen bij DirectSale zou ik niet lezen inderdaad, die raken kant noch wal, en vaak klopt de bijbehorende afbeelding niet eens. Maargoed, van het typenummer mag je toch wel aannemen dat die klopt met wat ze aan je verkopen. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:53:
Die beschrijvingen bij DirectSale zou ik niet lezen inderdaad, die raken kant noch wal, en vaak klopt de bijbehorende afbeelding niet eens. Maargoed, van het typenummer mag je toch wel aannemen dat die klopt met wat ze aan je verkopen. :P
Het gaat niet meer door, met die toshiba

Ik heb bij de Block een 37 Inch LG op te kop weten te tikken, met een waardering van 9,5 op Kieskeurig. FullHD, contrast 10.000 op 1, zeeer mooi beeld, erg mooie vormgeving.
Geweldige tv _O_ Enige wat mist is de 100hz techniek..
Did i mention it costs just 744 euro? :+

Ik heb mn besluit genomen :P

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-12 20:29
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:08:
[...]

Het gaat niet meer door, met die toshiba

Ik heb bij de Block een 37 Inch LG op te kop weten te tikken, met een waardering van 9,5 op Kieskeurig. FullHD, contrast 10.000 op 1, zeeer mooi beeld, erg mooie vormgeving.
Geweldige tv _O_ Enige wat mist is de 100hz techniek..
Did i mention it costs just 744 euro? :+

Ik heb mn besluit genomen :P
haha een kieskeurigcijfer? Die reviews zijn alleen handig om te bekijken of er veel voorkomende gebreken zijn. Tenminste daar gebruik ik ze voor. Wat belangrijker is, is dat je tevreden bent over het beeld. Daar gaat het uiteindelijk om.

Ikzelf ben super tevreden over m'n 37x3030d. De kijkhoek is prima net als de zwartwaardes.

Verwijderd

Ik snap iets niet bij mijn 42c3000
vga input heb ik maar die lagere HD resolutie, maar als ik met DVI de HDMI ingang gebruik krijg ik wel 1080p maar geen geluid?
Ik laat mijn geluidsstekkers hetzelfde zitten als wanneer ik de VGA input gebruik, dit zou zo moeten volgens het boekje, moet ik nog wat anders doen? een optie veranderen ofzo ergens?

• Wazza
Blijkbaar heeft omgevingsbelichting behoorlijk veel invloed op mijn camera, ik heb nu nogmaals een foto genomen alleen nu zijn de omstandigheden redelijk gelijk als bij xyl:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/21mhv88.jpg

Een behoorlijk verschil dus... :*)

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:38:
Ik snap iets niet bij mijn 42c3000
vga input heb ik maar die lagere HD resolutie, maar als ik met DVI de HDMI ingang gebruik krijg ik wel 1080p maar geen geluid?
Ik laat mijn geluidsstekkers hetzelfde zitten als wanneer ik de VGA input gebruik, dit zou zo moeten volgens het boekje, moet ik nog wat anders doen? een optie veranderen ofzo ergens?
Bij de audio-instellingen van de TV moet je aangeven dat hij van de HDMI-ingang niet het geluid uit de HDMI-kabel moet halen, maar audio de tulpstekkers. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:39:
[...]

Bij de audio-instellingen van de TV moet je aangeven dat hij van de HDMI-ingang niet het geluid uit de HDMI-kabel moet halen, maar audio de tulpstekkers. :)
tnx! ik ga eens het menu doorzoeken op die optie, had nog niets gevonden zo op het eerste gezicht :?

• Wazza
Nou, ik heb zojuist mijn nieuwe laptop (Dell XPS M1530) via HDMI op de Toshiba aangesloten, en bij het spelen van Rainbow Six Vegas 2 viel het heel duidelijk op dat de Toshiba een behoorlijke 'black crush' had |:( , met andere woorden, details in donkere gebieden gaan enorm verloren, en blijft er een donkere vlek over terwijl op het laptop scherm alles nog goed zichtbaar was.
Ik kon dit effect ook niet verbeteren door met de beeldinstellingen van de Toshiba te spelen, bij het enorm verhogen van de helderheid kwamen er iets meer details naar boven, maar word het zwart helemaal grijzig :N .
Ik denk dat dit probleem dus te danken is aan de videoprocessor (pixel processing IV) van de Toshiba, eigenlijk behoorlijk stom dat daardoor het beeld redelijk verstiert word :( (waardoor je dus slechte zwartwaarden krijgt), terwijl een normaal computer of laptop scherm er geen last van heeft.
Ik vraag me af of er in het service menu nog een en ander te tweaken valt... :?

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12 11:57
=nm=

[ Voor 98% gewijzigd door RoelJewel op 08-09-2008 12:01 . Reden: ` ]

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-12 09:59

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Voor de geinteresseerd: http://www.1dayfly.nl/index.asp, de 42C3502P voor 599 incl. verzenden.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste