Orkan04, nog even over dat gezoem wat jij had. Als je de achterlichtverlichting op een lagere stand dan 95 zet, gaat de tv zoemen. Laat je em op 100 staan dan is ie gewoon stil. Bemerkte ik gisteren, toen ik wat met deze instellingen zat te pielen. Bemerkt 1 van jullie trouwens ook wat zogenaamde (backlight) "bleeding"? Bij mij in de linkerhoek zie je een lichtschijnsel als het scherm daar donker is. Kijk maar eens bij het zappen of zet de tv op 4:3 stand, dan heb je zwarte balken om het beeld en dan kun je het misschien zien. Hoor graag jullie ervaringen!
Anoniem: 144029
Bemerkt 1 van jullie trouwens ook wat zogenaamde (backlight) "bleeding"? Bij mij in de linkerhoek zie je een lichtschijnsel als het scherm daar donker is. Kijk maar eens bij het zappen of zet de tv op 4:3 stand, dan heb je zwarte balken om het beeld en dan kun je het misschien zien. Hoor graag jullie ervaringen
Nee , geen last van gehad. Ook niet op 40c3001p. Sommige Samsung modellen hebben dat wel.
Orkan04, nog even over dat gezoem wat jij had. Als je de achterlichtverlichting op een lagere stand dan 95 zet, gaat de tv zoemen. Laat je em op 100 staan dan is ie gewoon stil. Bemerkte ik gisteren, toen ik wat met deze instellingen zat te pielen.
Dat heb ik niet opgemerkt.Volgens mij gaat hier om iets anders.Zoem geluid is continu , hoog frequent, zelfs op lange afstand van de tv hoorbaar.Lijkt mij sterk dat hier om een achterverlichting gaat.Gisteren met Komplett service gesproken. RMA duurt gemiddeld 5 tot 10 dagen dus nog even wachten. Alweer prima klant gerichte service van Komplett
Nee , geen last van gehad. Ook niet op 40c3001p. Sommige Samsung modellen hebben dat wel.
Orkan04, nog even over dat gezoem wat jij had. Als je de achterlichtverlichting op een lagere stand dan 95 zet, gaat de tv zoemen. Laat je em op 100 staan dan is ie gewoon stil. Bemerkte ik gisteren, toen ik wat met deze instellingen zat te pielen.
Dat heb ik niet opgemerkt.Volgens mij gaat hier om iets anders.Zoem geluid is continu , hoog frequent, zelfs op lange afstand van de tv hoorbaar.Lijkt mij sterk dat hier om een achterverlichting gaat.Gisteren met Komplett service gesproken. RMA duurt gemiddeld 5 tot 10 dagen dus nog even wachten. Alweer prima klant gerichte service van Komplett
Het zoemgeluid gaat bij mij ook weg als ik de backlight hoger zet dan 90. Ik hebt het standaard op 80 staan dus daarom hoorde ik het wel.
Anoniem: 236572
Jimster, geen last van backlightbleeding (te zien op een zwarte achtergrond) bij jou?
Het zoemgeluid gaat bij mij ook weg als ik de backlight hoger zet dan 90. Ik hebt het standaard op 80 staan dus daarom hoorde ik het wel.
Jimster , bedankt voor je feedback. Wordt gewaardeerd
Groetjes
Jimster , bedankt voor je feedback. Wordt gewaardeerd
Groetjes
Ik heb geen last van backlightbleeding. Het beeld is vrij goed verlicht, in het midden lijkt het wat donkerder dan de zijkant. Maar zo erg dat het een stuk lichter is bij de zijkant is het zeker niet. Ik heb het beeld bekeken door de P ^ knop ingedrukt te houden, waardoor de TV achterelkaar zapt, maar het beeld zwart blijft.Anoniem: 236572 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:43:
Jimster, geen last van backlightbleeding (te zien op een zwarte achtergrond) bij jou?
Heeft iemand al de Toshiba c3005 en wat is je ervaring ermee, ik ben hier toch wel naar geinterseert, of anders de samsung le32s81,
J_starJ_star schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:20:
Heeft iemand al de Toshiba c3005 en wat is je ervaring ermee, ik ben hier toch wel naar geinterseert, of anders de samsung le32s81,
Heb je al voorafgaande posten gelezen
Hieronder linkje naar een uitgebreide test . 3005/6p is een opvolger van 3001/2p.
Veel leesplezier
http://www.areadvd.de/hardware/2007/toshiba_32c3000p_2.shtml
Anoniem: 235578
Het gaat hier nog steeds over 2 verschillende types, namelijk de c3500p en c3005/6p, daar is wel degelijk een verschil in, en hier zijn nog geen recensies over verschenen, volgens mij zijn deze tv's ook nog niet goed te verkrijgen, ik wil er zelf namelijk ook graag één en wacht er nog steeds op.
Anoniem: 237283
Hallo Anijs,
Ik weet niet of dit goed gaat, maar ik wil je even waarschuwen voor Plasmalcd.nl en Besteluwtv.nl. Deze zijn van 1 eigenaar die zijn zaak gaat opheffen (1 bestaat niet eens) en te koop heeft gezet en ons heeft opgelicht. Dus let op!!!
Ik weet niet of dit goed gaat, maar ik wil je even waarschuwen voor Plasmalcd.nl en Besteluwtv.nl. Deze zijn van 1 eigenaar die zijn zaak gaat opheffen (1 bestaat niet eens) en te koop heeft gezet en ons heeft opgelicht. Dus let op!!!
sorry , correctie , mijn foutAnoniem: 144029 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:41:
[...]
J_star
Heb je al voorafgaande posten gelezenVolgens mij genoeg om een mening te vormen.
Hieronder linkje naar een uitgebreide test . 3005/6p is een opvolger van 3001/2p.
Veel leesplezier![]()

toshiba c3500p vervangt oude c3001p serie , c3005 serie staat op de duitse site van toshiba, ook vervanger van c3001p maar is nergens te vinden en niet leverbaar, ik denk niet dat ie op de markt komt
verschillen c3500p en oude c3001
2x HDMI 1.3 ipv 1.2
PIXEL PROcessing IV ipv PIXEL PROcessing III PRO
Kontrastverhältnis (dynamisch)*: 4.800:1 ipv Kontrastverhältnis (dynamisch)*: 4.000:1
kleur piano zwart tegen dof zwart of titaniumim
cijfer 5 - zwart
cijfer 6 - titaniumim
Dat is niet juist. De C3500 is een iets afwijkend model, glossy black en idd PIXEL PROcessing IV ipv III Pro.Anoniem: 144029 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:41:
[...]
sorry , correctie , mijn fout![]()
toshiba c3500p vervangt oude c3001p serie , c3005 serie staat op de duitse site van toshiba, ook vervanger van c3001p maar is nergens te vinden en niet leverbaar, ik denk niet dat ie op de markt komt
2x HDMI 1.3 ipv 1.2
Kontrastverhältnis (dynamisch)*: 4.800:1 ipv Kontrastverhältnis (dynamisch)*: 4.000:1
cijfer 5 - zwart
cijfer 6 - titaniumim
De C3005 is de opvolger van de C3000, iets hoger contrast en is mat zwart. Is leverbaar bij enkele shops (waaronder die duistere PlasmaLCD.nl
De C3006 is de opvolger van de C3001, zelfde specs als de C3005, maar dan titanium kleur.
[ Voor 11% gewijzigd door nOLoGIc op 22-10-2007 23:24 ]
Kun je wat meer details geven?Anoniem: 237283 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:28:
Hallo Anijs,
[offtopic]
Leuke details in de Algemene Voorwaarden van PlasmaLCD.nl:
Leuke details in de Algemene Voorwaarden van PlasmaLCD.nl:
15. Partijen zijn over en weer verplicht tot volledige geheimhouding jegens derden van elkaar over en weer verstrekte vertrouwelijke (bedrijf)informatie. De afnemer is verplicht maatregelen te treffen opdat deze geheimhouding door zijn werknemers in acht wordt genomen.
17. Laat U eerst goed informeren door ons of indien nodig, bijv. visueel in een Reguliere Elektronica Speciaalzaak voor U tot bestellen overgaat. Dit voorkomt dat U voor vervelende verrassingen komt te staan. Weet wat U koopt!
Als je onder rembours bij deze zaak koopt, kunnen ze je toch niets maken, als zij niets leveren, kan jij niks betalen en hoeft dat ook niet, dan zou er opzich geen probleem zijn met het bestellen bij deze firma, toch?Anoniem: 237283 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:28:
Hallo Anijs,
De 3005 is wel degelijk bij een aantal winkels te krijgen, althans dat beweren ze en of je er wil kopen is een ander verhaal, in ieder geval als je geen tv met glossy black wil, zoals de 3500, is de 3005 een alternatief, deze is namelijk mat zwart, hier in ieder geval links naar twee shops die hem aanbieden:J_star schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:04:
maar die 3005 is nergens te krijgen kan ik dus net zo goed de 3500 halen (zelfde specs?)?
Redcoon 32c3005pg
Digitalecamera,nu 32c3005p
nOLoGlcnOLoGIc schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:20:
[...]
Dat is niet juist. De C3500 is een iets afwijkend model, glossy black en idd PIXEL PROcessing IV ipv III Pro.
De C3005 is de opvolger van de C3000, iets hoger contrast en is mat zwart. Is leverbaar bij enkele shops (waaronder die duistere PlasmaLCD.nl)
De C3006 is de opvolger van de C3001, zelfde specs als de C3005, maar dan titanium kleur.
Hoe zo niet juist
C3500p is ook te koop bij Komplett.nl . Snelle levering ,prima service , contact. Ook RMA afhandeling zonder problemen. Mijn eigen ervaring
en wat heb ik eerder geschreven
2x HDMI 1.3 ipv 1.2
cijfer 5 - zwart
cijfer 6 - titaniumim
nog steeds niet waar
2x HDMI 1.3 ipv 1.2
cijfer 5 - zwart
cijfer 6 - titaniumim
nog steeds niet waar
De 3500 heeft zelfs iets betere specs dus ga voor de 3500!J_star schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:04:
maar die 3005 is nergens te krijgen kan ik dus net zo goed de 3500 halen (zelfde specs?)?
Dat zou ik ook denken, alleen zie ik hier één probleempje, zelf zou ik namelijk graag een matte rand willen, tenzij iemand mij kan vertellen dat een glossy rand niet heel irritant spiegelt.Jimster schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:58:
[...]
De 3500 heeft zelfs iets betere specs dus ga voor de 3500!
Dit kan ik mij namelijk voorstellen, anders zou ik persoonlijk ook de 3500 kopen, iemand die hier zijn ervaring over kwijt kan?
Zit zelf ook met de gedachte om voor de 3500p te gaan.. Echter, vind het jammer dat deze nog nergens te bekijken is zo'n beetje, om te zien of het beeld een beetje mooi is en 100 Hz echt zoveel verschil maakt.. En om nu een tv aan te schaffen zonder deze fysiek te hebben kunnen beoordelen op beeldkwaliteit..
Komt het voorgaande model qua beeldkwaliteit erg in de buurt van de 3500? Voorloper is toch ook 100 hz als ik het goed heb gelezen, toch? Is het verschil bij de voorgaande modellen ook al zo goed zichtbaar..?
Iemand al ervaringen met de betrouwbaarheid vanuit de Toshiba modellen, of support vanuit Toshiba zelf? Andere alternatief in de 100 hertz categorie zou een panasonic zijn, deze is alleen prijstechnisch iets minder interessant..
Sorry voor de vele vragen.. Heb nu een Philips CRT staan, en deze is heftig aan vervanging toe.. Philips heeft voor mij een beetje afgedaan als merk i.v.m. de vele beeldbuisproblemen bij 2 tv's van me, dus ben een beetje huiverig voor het merk Toshiba.. Als eimand mij ervan weet te overtuigen dat dit niet nodig is, graag!
Komt het voorgaande model qua beeldkwaliteit erg in de buurt van de 3500? Voorloper is toch ook 100 hz als ik het goed heb gelezen, toch? Is het verschil bij de voorgaande modellen ook al zo goed zichtbaar..?
Iemand al ervaringen met de betrouwbaarheid vanuit de Toshiba modellen, of support vanuit Toshiba zelf? Andere alternatief in de 100 hertz categorie zou een panasonic zijn, deze is alleen prijstechnisch iets minder interessant..
Sorry voor de vele vragen.. Heb nu een Philips CRT staan, en deze is heftig aan vervanging toe.. Philips heeft voor mij een beetje afgedaan als merk i.v.m. de vele beeldbuisproblemen bij 2 tv's van me, dus ben een beetje huiverig voor het merk Toshiba.. Als eimand mij ervan weet te overtuigen dat dit niet nodig is, graag!
Let wel goed op, de 32c3500p heeft namelijk geen 100 hz beeld, dan moet je gaan voor 32r3500p en deze is meteen al een stuk duurder, let dus goed op dat je niet de verkeerde koopt.xxxneoxxx schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:09:
Zit zelf ook met de gedachte om voor de 3500p te gaan.. Echter, vind het jammer dat deze nog nergens te bekijken is zo'n beetje, om te zien of het beeld een beetje mooi is en 100 Hz echt zoveel verschil maakt.. En om nu een tv aan te schaffen zonder deze fysiek te hebben kunnen beoordelen op beeldkwaliteit..![]()
Intussen is mijn RMA aanvraag ( hoogfrequent gezoem , lees eerdere posten daarover ) door Komplett afgehandeld. Net zo perfect als de bestelling zelf. Het ging om een defecte exemplaar. Komplett heeft de toestel binnen een week vervangen. De communicatie en de afwikkeling van mijn klacht / RMA is uitstekend verlopen.
Ik ben erg blij met mijn tweede Toshiba. Uitstekende prijs / kwaliteit verhouding, voor de rest lees hierboven. Zo te lezen zijn de overige twekers ook tevreden met deze merk / serie.
xxxneoxxx
zo te lezen ben je op zoek naar een 100Hz Tv , ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde hier van is ? er zijn tot op heden geen LCD TV's met de geslaagde 100Hz schermen , in tegendeel , sommige 100Hz merken / TV's presteren zelf slechter
100HZ technologie op lcd tv's is nog onbertrouwbaar en staat in kinderschoenen , in sommige gevallen is ook geen sprake van echte 100Hz, er worden tussen frames "ingezet" waardoor het uiteindelijke resultaat niet altijd even goed is
Als je een prima TV voor niet al te veel geld zoekt is de c3500p serie een prima keuze.Werkt uitstekend via HDMI , ook in de combo met dvd.
Nogmaals , lees onderstaand test van de c3000p , voorganger van c3500 p
Succes
Bedankt iedereen voor de posten / help naar aanleiding van mijn eerder genoemd probleem
Ik ben erg blij met mijn tweede Toshiba. Uitstekende prijs / kwaliteit verhouding, voor de rest lees hierboven. Zo te lezen zijn de overige twekers ook tevreden met deze merk / serie.
xxxneoxxx
zo te lezen ben je op zoek naar een 100Hz Tv , ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde hier van is ? er zijn tot op heden geen LCD TV's met de geslaagde 100Hz schermen , in tegendeel , sommige 100Hz merken / TV's presteren zelf slechter
100HZ technologie op lcd tv's is nog onbertrouwbaar en staat in kinderschoenen , in sommige gevallen is ook geen sprake van echte 100Hz, er worden tussen frames "ingezet" waardoor het uiteindelijke resultaat niet altijd even goed is
Als je een prima TV voor niet al te veel geld zoekt is de c3500p serie een prima keuze.Werkt uitstekend via HDMI , ook in de combo met dvd.
Succes
Bedankt iedereen voor de posten / help naar aanleiding van mijn eerder genoemd probleem
Ik ben zeer geïnteresseerd in een 32C3500P of een 32C3005P. Hierover twee vragen:
1. Heeft iemand beide toestellen al eens naast elkaar gezien en kan hij/zij wat zeggen over het waarneembare kwaliteitsverschil?
2. Ik wil de TV's voor mijn nieuwe HTPC gaan gebruiken, aan te sluiten via HDMI. Volgens de areadvd.de review had de 32C3000P nog behoorlijk wat last van overscan, maar in de handleiding van de nieuwe toestellen staat dat er een beeldmodus "PC" bestaat, die het beeld zonder overscan zou tonen (1-1 pixelmapping (?)). Dat klinkt super, maar kan iemand bevestigen of dit ook écht het gewenste volledige (en haarscherpe) pc beeld oplevert?
Thanks!
Pascal.
P.S. Als iemand de Toshiba 32C3500p wil zien, dan moet je volgens mij bij plasmadiscounter.nl in Naarden terecht kunnen. Ze hebben 'm op voorraad en ze hebben een showroom, dus theoretisch...
1. Heeft iemand beide toestellen al eens naast elkaar gezien en kan hij/zij wat zeggen over het waarneembare kwaliteitsverschil?
2. Ik wil de TV's voor mijn nieuwe HTPC gaan gebruiken, aan te sluiten via HDMI. Volgens de areadvd.de review had de 32C3000P nog behoorlijk wat last van overscan, maar in de handleiding van de nieuwe toestellen staat dat er een beeldmodus "PC" bestaat, die het beeld zonder overscan zou tonen (1-1 pixelmapping (?)). Dat klinkt super, maar kan iemand bevestigen of dit ook écht het gewenste volledige (en haarscherpe) pc beeld oplevert?
Thanks!
Pascal.
P.S. Als iemand de Toshiba 32C3500p wil zien, dan moet je volgens mij bij plasmadiscounter.nl in Naarden terecht kunnen. Ze hebben 'm op voorraad en ze hebben een showroom, dus theoretisch...
Ik vrees dat dat alleen over analoge (D-SUB VGA) werkt. Zover ik heb gelezen kan de C-serie geen native resolutie met 1:1 pixelmapping over HDMIplind schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:38:
..
..

Ik heb 1 onbevestigd bericht op hififorum.de gelezen van iemand die beweerde het voor elkaar te hebben met een Radeon HD, maar ik vermoed dat dat overscanned was en dan weer via drivers gecorrigeerd werd.
Maar wie weet is het idd wel toegevoegd aan de nieuwe modellen! Dat zou pas een verbetering zijn
Nou, zoals gezegd las ik de gecombineerde handleiding van de 32C3005P, 32C3006P, 32C3500P en 32R3500P (hier te vinden: http://www.toshiba.de/con...d2_118_id3_237_id4_2.aspx). Op pagina 17 staan de selecteerbare beeldformaten (zoals Cinema 1, Wide, 14:9, etc.). Hier staat ook het beeldformaat "PC" bij, waarvan de handleiding zegt: "When a PC is connected via HDMI it will be selectable in the widescreen format list.". In de omschrijving van dit beeldformaat staat verder: "When usng a PC connected via HDMI this setting will show the picture without overscan, i.e. WYSIWYG.". Op pagina 8 staat dat dit geldt voor 720p, 1080i en 1080p signalen.
Kortom, het lijkt er heel erg op dat deze Toshiba modellen dus 1-1 pixelmapping ondersteunen. Maar het zou erg fijn zijn als iemand dat uit de praktijk nog zou kunnen bevestigen!
Pascal.
Kortom, het lijkt er heel erg op dat deze Toshiba modellen dus 1-1 pixelmapping ondersteunen. Maar het zou erg fijn zijn als iemand dat uit de praktijk nog zou kunnen bevestigen!
Pascal.
Anoniem: 215072
Ik heb zelf de 37C3003P, en heb nog even de handleiding erop nageslagen, bij mij staat er dat de formaten 'exacte scan' en 'PC' alleen gelden voor modellen met volledig HD. Even voor de duidelijkheid, mijn handleiding geldt voor de C3000 en de X3000 modellen...plind schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:54:
Nou, zoals gezegd las ik de gecombineerde handleiding van de 32C3005P, 32C3006P, 32C3500P en 32R3500P (hier te vinden: http://www.toshiba.de/con...d2_118_id3_237_id4_2.aspx). Op pagina 17 staan de selecteerbare beeldformaten (zoals Cinema 1, Wide, 14:9, etc.). Hier staat ook het beeldformaat "PC" bij, waarvan de handleiding zegt: "When a PC is connected via HDMI it will be selectable in the widescreen format list.". In de omschrijving van dit beeldformaat staat verder: "When usng a PC connected via HDMI this setting will show the picture without overscan, i.e. WYSIWYG.". Op pagina 8 staat dat dit geldt voor 720p, 1080i en 1080p signalen.
Pascal.
Maar de handleiding die jij noemt is inderdaad anders, daar wordt niet gesproken over modellen met volledig HD. Dat zou een verschil kunnen zijn tussen mijn C3003 en de andere modellen die jij noemt. Het kan natuurlijk echter een fout in de nieuwe handleiding zijn....
Dat had ik inderdaad ook gezien in de handleiding van de 32C3000P. Dus dit zou erop kunnen duiden dat dit hét grote verschil is met de nieuwe modellen en dat zou top zijn. Nu hopen dat iemand dit nog even kan testen en hierover uitsluitsel kan geven (en dat het dus geen foutje in de handleiding is)! Anyone?bij mij staat er dat de formaten 'exacte scan' en 'PC' alleen gelden voor modellen met volledig HD.
Pascal.
Hoi,
Sinds kort heb ik ook mijn Toshiba 32C3500P ontvangen, ook bij Komplett besteld.
Ik ben verder heel erg tevreden over deze tv, Playstation 3 in HD ziet er fantastisch uit, het verschil tussen HD & SD is ontzettend groot, en met een PS3 of Xbox 360 heb je eigenlijk wel een HDTV nodig om fatsoenlijk te kunnen spelen, maar ook digitale tv via scart ziet er erg goed uit, beter dan ik had verwacht.
Ik heb helaas ook last van het zoemende geluid als ik mijn backlight verlichting lager dan 90 zet.
Eerlijk gezegd vind ik het geluid niet hard genoeg om storend te noemen, je hoort het eigenlijk amper, maar jammer is het wel.
Na wat zoeken op Google blijkt het dat er meer mensen last hebben van "backlight buzzing" met lcd-tv's, en aangezien heel veel mensen ook dit probleem hebben met deze tv vraag ik me af of het wel een defect is.
Ook had ik ergens gelezen dat het kon liggen aan de stroomtoevoer, en dat een power-filter dit kon oplossen.
Sinds kort heb ik ook mijn Toshiba 32C3500P ontvangen, ook bij Komplett besteld.
Ik ben verder heel erg tevreden over deze tv, Playstation 3 in HD ziet er fantastisch uit, het verschil tussen HD & SD is ontzettend groot, en met een PS3 of Xbox 360 heb je eigenlijk wel een HDTV nodig om fatsoenlijk te kunnen spelen, maar ook digitale tv via scart ziet er erg goed uit, beter dan ik had verwacht.
Ik heb helaas ook last van het zoemende geluid als ik mijn backlight verlichting lager dan 90 zet.
Eerlijk gezegd vind ik het geluid niet hard genoeg om storend te noemen, je hoort het eigenlijk amper, maar jammer is het wel.
Na wat zoeken op Google blijkt het dat er meer mensen last hebben van "backlight buzzing" met lcd-tv's, en aangezien heel veel mensen ook dit probleem hebben met deze tv vraag ik me af of het wel een defect is.
Ook had ik ergens gelezen dat het kon liggen aan de stroomtoevoer, en dat een power-filter dit kon oplossen.
[ Voor 13% gewijzigd door Wazza op 27-10-2007 18:17 ]
Anoniem: 236572
Orkan04, Komplett heeft idd prima service, fijn dat het geregeld is. Jimster, nog bedankt voor je reactie omtrent backlightbleeding. Met betrekking tot de lichte backlightbleeding kan ik melden dat het wegtrekt na ongeveer 20/25 minuten. Heel apart...Je ziet er dan eigenlijk niets meer van. Zit er wel aan te denken om nog een Toshiba Z-serie televisie aan te schaffen. Orkan04, jij geeft al aan dat sommige 100Hz tv's minder goed zijn. Ik zie in de handleiding van de Z-serie staan dat je de 100Hz ook uit kan zetten. Lijkt me dan dat de televisie toch zeker niet slechter kan zijn dan de C-serie, zolang je de 100Hz uit kan zetten. Want volgens mij geeft 100Hz ook niet altijd een goed resultaat.Anoniem: 144029 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 01:01:
Intussen is mijn RMA aanvraag ( hoogfrequent gezoem , lees eerdere posten daarover ) door Komplett afgehandeld. Net zo perfect als de bestelling zelf. Het ging om een defecte exemplaar. Komplett heeft de toestel binnen een week vervangen. De communicatie en de afwikkeling van mijn klacht / RMA is uitstekend verlopen.
xxxneoxxx
Succes![]()
-edit- Overbodig geworden
[ Voor 156% gewijzigd door Roberto op 31-10-2007 21:21 ]
Hoi,
Nu ik de Toshiba een week heb, zijn me toch een paar dingen opgevallen die ik wat minder vind,
met name de zwartweergave.
Ik heb zo juist een stuk van Pirates of the Caribbean 3 op dvd gekeken, in een vrij donkere kamer.
Het viel me op dat in een donkere scene (het tweede hoofdstuk vanuit het hoofdmenu) de zwart weergave niet erg goed was, met name als je dichtbij niet recht voor het scherm staat.
Ik heb dit vergeleken met mijn 17" Inch Medion TFT monitor op mijn pc, en het zwart is daar toch wel iets beter op.
Uiteraard is de Toshiba een stuk groter, misschien dat grotere schermen slechtere zwart waardes hebben?
Ook heb ik een verontrustende review gelezen van de 32c3030 op Tech.co.uk
Nu ik de Toshiba een week heb, zijn me toch een paar dingen opgevallen die ik wat minder vind,
Ik heb zo juist een stuk van Pirates of the Caribbean 3 op dvd gekeken, in een vrij donkere kamer.
Het viel me op dat in een donkere scene (het tweede hoofdstuk vanuit het hoofdmenu) de zwart weergave niet erg goed was, met name als je dichtbij niet recht voor het scherm staat.
Ik heb dit vergeleken met mijn 17" Inch Medion TFT monitor op mijn pc, en het zwart is daar toch wel iets beter op.
Uiteraard is de Toshiba een stuk groter, misschien dat grotere schermen slechtere zwart waardes hebben?
Nu vraag ik me af of andere (goedkopere) LCD-TV's ook deze problemen hebben?Review Tech.co.uk:
The 32C3030 is a depressingly mediocre LCD TV, made all the worse by the relatively high expectations that we had from Toshiba.
There are too many traditional problems with LCD technology - the worst offender being dreadful black levels - for us to recommend this 32in TV, especially as rival brands are ensuring that HD-ready screens at this size are real hi-def performers.
In de C-serie zitten IPS panels. Die hebben als eigenschap grote kijkhoeken, maar matige zwartweergave. Dat is helaas niet anders.Wazza schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:54:
Hoi,
[...]
Nu vraag ik me af of andere (goedkopere) LCD-TV's ook deze problemen hebben?
De nieuwe R3500 heeft een MVA panel (als ik toshiba.de mag geloven), iets mindere kijkhoeken maar betere zwartwaardes.
Anoniem: 239926
Sorry, niet echt thuis in de LCD's maar begrijp er nu weinig meer van.
Wat is nu het verschil (is er een verschil) tussen de:
32C3500p
32c3530p
32c3005p
32c3006p
Qua prijs zitten ze ongeveer gelijk.
Maar bij. de 3005 en 3006 hebben 50watt en 4800:1
terwijl de 3500p maar 20watt heeft (en dit terwijl de 3000p 40watt had).
Oftewel, is er een verschil? of maakt het niet uit?
32C3500p
32c3530p
32c3005p
32c3006p
Zie http://www.toshiba.de/con...defaultid1_1_id2_118.aspxAnoniem: 239926 schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:24:
Sorry, niet echt thuis in de LCD's maar begrijp er nu weinig meer van.
32C3500p
32c3530p
32c3005p
32c3006p
Ik weet niet waar je die specs over audio vandaan haalt, maar dat is bij alle 4 modellen 2x25W.
Het panel is ook bij alle 4 hetzelfde. De C3500 heeft tov C3005/3006 een iets nieuwere beeldverbetering (Pixel PROcessing IV vs. III) en is glanzend zwart vs. mat zwart/titaan.
De C3530 is de C3500 met ingebouwde DVB-T tuner (opvolger van de C3030 dus).
Anoniem: 228416
Ok, ik heb besloten om m'n Toshiba Regza 32C3000P te verkopen omdat ik een 37" full hd ga nemen. Over de beeldkwaliteit van deze Toshiba was ik zeker te spreken. (alleen de zwartwaardes vielen me een beetje tegen, als het kan wil ik bij m'n volgende wat betere)
Nu wil ik eigenlijk een beetje een goede Full HD kopen die ook goed als monitor te gebruiken is (via HDMI>DVI, want dat lukt niet bij m'n huidige)
Zijn er modellen van Toshiba die aan mijn wensen voldoen en zo ja, welke.. Of moet ik op zoek naar een ander merk? Het budget is tot 1300 euro.
Degene die ik verkoop is trouwens 3 maandjes oud (9 maanden garantie nog over inclusief bon en verpakking) op te halen voor 500, maar verder zal ik niet spammen, contact via PM.
Nu wil ik eigenlijk een beetje een goede Full HD kopen die ook goed als monitor te gebruiken is (via HDMI>DVI, want dat lukt niet bij m'n huidige)
Zijn er modellen van Toshiba die aan mijn wensen voldoen en zo ja, welke.. Of moet ik op zoek naar een ander merk? Het budget is tot 1300 euro.
Degene die ik verkoop is trouwens 3 maandjes oud (9 maanden garantie nog over inclusief bon en verpakking) op te halen voor 500, maar verder zal ik niet spammen, contact via PM.
Het lijkt me een 37x3030?
Fullhd en 37"
Fullhd en 37"
Anoniem: 228416
Die zag ik net inderdaad bij MediaMarkt staan, hij kost daar alleen wel 1449 euro, ik zal eens kijken wat ie online kost.
Anoniem: 87113
Ik hoorde lovende woorden over de 32c3500p, dus ik was ook wel benieuwd of hier een 37 inch versie van is. De 37c3500p levert wel wat op op google, ook nederlandse shops, maar geen reviews. Iemand wel iets gevonden?
Hij is overigens te krijgen vanaf ~ € 800, heeft dezelfde specs als de 32 inch met uitzondering van een iets hogere contrastratio (1:500 vs 1:4800) en uiteraard de grootte
Hij is overigens te krijgen vanaf ~ € 800, heeft dezelfde specs als de 32 inch met uitzondering van een iets hogere contrastratio (1:500 vs 1:4800) en uiteraard de grootte
Ik heb woensdag mijn 32c3005p besteld en vandaag binnen gekregen, ga hem morgen uitpakken en kijken of het er goed uit ziet, ben heel blij ! ! !
Ik heb voor de Samsung gekozen aangezien de prijs de doorslag gaf (850 voor de samsung tegen 1013 voor de Toshiba, zie kieskeurig)Anoniem: 228416 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:31:
Wat is het verschil tussen een Samsung LE37m86bd en de 37x3030?
De Toshiba is duurder bij Media Markt, maar de Samsung geeft een hogere contrast + helderheid, ik zou dan toch voor de Samsung gaan, wat jullie?
Ik heb vandaag de Toshiba 32c3005p geinstalleerd en in één woord, het is geweldig, heb (helaas) nog analoge kabel van casema, maar ik vind de kwaliteit van het beeld boven verwachting goed, het geluid valt ook zeker niet over te klagen, verder nog even stukjes dvd gekeken en dit is gewoon helemaal goed, dan nog even een HD filmpje van Harry Potter, die is prachtig om te zien, haarscherp, goed weergegeven, mooie kleuren, geen motion blur, geen bleeding in de TV, ik ben helemaal gelukkig.
Echter heb ik één probleempje, mijn HDD-DVD recorder zendt alleen een 4:3 signaal uit, waardoor ik aan alle kanten een zwarte balk zie, als ik deze op breedbeeld zet, gebeurt er niets, alleen voor films die hij het wel goed, ik heb een Targa DRH 5200x, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Echter heb ik één probleempje, mijn HDD-DVD recorder zendt alleen een 4:3 signaal uit, waardoor ik aan alle kanten een zwarte balk zie, als ik deze op breedbeeld zet, gebeurt er niets, alleen voor films die hij het wel goed, ik heb een Targa DRH 5200x, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb uiteindelijk op 5 ovember de 32C3500P gekocht vanwege:
1. Lage prijs
2. Goede reviews (wat betreft beeld- en geluidskwaliteit)
3. Goede ondersteuning voor de home theater pc (HTPC) die ik erop wilde aansluiten
4. Goed verkrijgbaar op het internet
Ad.1.
Zo’n EUR 200 goedkoper dan de Panasonic 32LX70, die in deze klasse vaak als beste wordt getest.
Ad.2.
Tja, echt in de winkel de kwaliteit beoordelen is nagenoeg onmogelijk, gezien de belabberde omgevingscondities en standaardinstellingen. Nu ik ‘m thuis heb hangen valt vooral de onverwacht goede geluidskwaliteit op. Ook het analoge tv signaal was helemaal niet zo slechts als ik verwachtte. Maar nu ik in mijn htpc een FloppyDTV digitale tv tuner kaart heb zitten, en ik Mediaportal en de ffdshow codec optimaal heb getweaked, is het beeld nog vele malen beter. Het heeft wel even geduurd om ffdshow optimaal te configureren, maar nu ben ik zelfs best tevreden over de diepte van de zwarttinten (alhoewel dit wel het zwakste punt is van deze tv en lcd tv’s in z’n algemeemheid).
Ad.3.
De vermeende "no overscan" modus (waar ik eerder in dit topic al naar vroeg) leek me zeer wenselijk en het werkt uiteindelijk ook erg prettig en goed. Dit blijkt achteraf echter iets minder hard nodig, omdat ik op mijn htpc het beeld iets kleiner kan maken, zodat ook met overscan het hele beeld kan worden weergegeven. Probleem hiervan is echter dat er weer een serie extra beeldbewerkingen plaatsvindt, dus dat gaat ongetwijfeld ten koste van kwaliteit. Overigens is het wel zo dat in “no overscan” modus er geen 1:1 pixelmapping plaatsvindt bij deze tv (geverifieerd met een monitor test tool).
Ad.4.
Hij was zelfs op voorraad bij de plasmadiscounter, dus ik heb ‘m zelf even opgehaald en dezelfde avond hing ie aan de muur.
Al met al is dit een prima tv met een erg goede prijs/kwaliteitverhouding. Het is wel duidelijk heel veel staat of valt met de kwaliteit van het geleverde signaal.
1. Lage prijs
2. Goede reviews (wat betreft beeld- en geluidskwaliteit)
3. Goede ondersteuning voor de home theater pc (HTPC) die ik erop wilde aansluiten
4. Goed verkrijgbaar op het internet
Ad.1.
Zo’n EUR 200 goedkoper dan de Panasonic 32LX70, die in deze klasse vaak als beste wordt getest.
Ad.2.
Tja, echt in de winkel de kwaliteit beoordelen is nagenoeg onmogelijk, gezien de belabberde omgevingscondities en standaardinstellingen. Nu ik ‘m thuis heb hangen valt vooral de onverwacht goede geluidskwaliteit op. Ook het analoge tv signaal was helemaal niet zo slechts als ik verwachtte. Maar nu ik in mijn htpc een FloppyDTV digitale tv tuner kaart heb zitten, en ik Mediaportal en de ffdshow codec optimaal heb getweaked, is het beeld nog vele malen beter. Het heeft wel even geduurd om ffdshow optimaal te configureren, maar nu ben ik zelfs best tevreden over de diepte van de zwarttinten (alhoewel dit wel het zwakste punt is van deze tv en lcd tv’s in z’n algemeemheid).
Ad.3.
De vermeende "no overscan" modus (waar ik eerder in dit topic al naar vroeg) leek me zeer wenselijk en het werkt uiteindelijk ook erg prettig en goed. Dit blijkt achteraf echter iets minder hard nodig, omdat ik op mijn htpc het beeld iets kleiner kan maken, zodat ook met overscan het hele beeld kan worden weergegeven. Probleem hiervan is echter dat er weer een serie extra beeldbewerkingen plaatsvindt, dus dat gaat ongetwijfeld ten koste van kwaliteit. Overigens is het wel zo dat in “no overscan” modus er geen 1:1 pixelmapping plaatsvindt bij deze tv (geverifieerd met een monitor test tool).
Ad.4.
Hij was zelfs op voorraad bij de plasmadiscounter, dus ik heb ‘m zelf even opgehaald en dezelfde avond hing ie aan de muur.
Al met al is dit een prima tv met een erg goede prijs/kwaliteitverhouding. Het is wel duidelijk heel veel staat of valt met de kwaliteit van het geleverde signaal.
Je bedoelt neem ik aan "no overscan" modus voor analoge VGA aansluiting?plind schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:40:
..
Ad.3.
..
Op m'n 32C3005 krijg ik over HDMI m'n HTPC helemaal niet aan de praat op andere reso's van 720 en 1080
Analoog heb ik 1368x768 wel aan de praat en dan vervalt ook de keuze wide/fullscreen in't aspect ratio menu en lijkt het erop dat de toshiba 1:1 pixelmapping doet met 1 pixel overscan aan weerskanten. Maar hoe kan je dit echt verifiëren?!
Verder heb je bij gebruik van analoge VGA zga geen opties meer voor beeldverbetering, bijna alles is greyed-out
Hé nOLoGIc,
Kan het zijn dat ik wat irritatie tussen de regels doorlees?

De “no overscan” modus is alleen beschikbaar voor een signaal via HDMI. Verder ondersteunt de Toshiba via HDMI alleen resoluties van 720p, 1080i en 1080p. Ik draai ‘m op 720p (1280x720, 50Hz of 60Hz) en dat gaat prima. 1368x768 wordt niet ondersteund via HDMI; alleen via VGA. Ik heb 1368x768 niet geprobeerd; ik vermoed zelf ook dat in die resolutie wel 1:1 pixelmapping wordt ondersteund, maar het is mijns inziens een beetje onzinnige resolutie voor HTPC gebruik. Immers zou je 720p films moeten gaan upscalen naar 1368x768 (niet echt wenselijk) en het verder oprekken van regulier digitale TV beeld naar 1368 (i.p.v. 1280) zet volgens mij ook niet echt veel zoden aan de dijk.
Hope this helps. Succes!
Pascal.
Kan het zijn dat ik wat irritatie tussen de regels doorlees?

De “no overscan” modus is alleen beschikbaar voor een signaal via HDMI. Verder ondersteunt de Toshiba via HDMI alleen resoluties van 720p, 1080i en 1080p. Ik draai ‘m op 720p (1280x720, 50Hz of 60Hz) en dat gaat prima. 1368x768 wordt niet ondersteund via HDMI; alleen via VGA. Ik heb 1368x768 niet geprobeerd; ik vermoed zelf ook dat in die resolutie wel 1:1 pixelmapping wordt ondersteund, maar het is mijns inziens een beetje onzinnige resolutie voor HTPC gebruik. Immers zou je 720p films moeten gaan upscalen naar 1368x768 (niet echt wenselijk) en het verder oprekken van regulier digitale TV beeld naar 1368 (i.p.v. 1280) zet volgens mij ook niet echt veel zoden aan de dijk.
Hope this helps. Succes!
Pascal.
Wat me opvalt is, is dat toshiba eigenlijk alleen maar op internet zaken te koop is... Of staat deze serie ook bij bijvoorbeeld MediaMarkt?
Ik zie nu ook dat er een A3000 serie is,mist tov de C serie wat dingen (bijv. 1 HDMI aansluiting ipv 2, Pixel Processing III ipv Pixel Processing III Pro), maar is het ook een lekker tv'tje? Hij is beter leverbaar dan de C en net wat goedkoper.
Nu ik dit scherm al een paar maanden heb blijf ik me irriteren aan de zwart weergave.
Ik weet niet of dit bij andere 32" LCD Tv's ook zo slecht is, maar ik had toch echt gedacht na al die positieve recenties op kieskeurig en verschillende sites dit scherm toch wel wat beter zou zijn qua zwart weergave, en dat er nu ook geen echte problemen meer waren met lcd technologie.
Aangezien mijn paar jaar oude Medion 17" scherm dit beter doet, vind ik het toch wel vreemd dat een modern lcd scherm dit niet beter kan.
Wat mij bijvoorbeeld ook opvalt in donkere scenes, is wanneer je dichtbij scheef voor het scherm gaat staan het zwart grijzig wordt.
Nu vraag ik me af of jullie dit ook zo zien, en of dit bij andere schermen, zoals Samsungs, Sony's & Panasonics ook zo is?
Ik weet niet of dit bij andere 32" LCD Tv's ook zo slecht is, maar ik had toch echt gedacht na al die positieve recenties op kieskeurig en verschillende sites dit scherm toch wel wat beter zou zijn qua zwart weergave, en dat er nu ook geen echte problemen meer waren met lcd technologie.
Aangezien mijn paar jaar oude Medion 17" scherm dit beter doet, vind ik het toch wel vreemd dat een modern lcd scherm dit niet beter kan.
Wat mij bijvoorbeeld ook opvalt in donkere scenes, is wanneer je dichtbij scheef voor het scherm gaat staan het zwart grijzig wordt.
Nu vraag ik me af of jullie dit ook zo zien, en of dit bij andere schermen, zoals Samsungs, Sony's & Panasonics ook zo is?
Helaas stoor ik mij er ook flink aan. Zwart is verre van goed op dit schermWazza schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:39:
Nu ik dit scherm al een paar maanden heb blijf ik me irriteren aan de zwart weergave.
..
Dit blijft een probleem bij IPS panelen zoals die in de C-serie zitten. Had gehoopt dat het bij de nieuwste generatie verbeterd zou zijn (tov een oud model Philips met IPS-panel die ik kort gehad heb). Niet dus
Active backlight control helpt voor geen meter om dit te verbeteren. Eerlijk gezegd zie ik bij dit scherm helemaal het nut er niet van in. Het komt pas in actie als er lang bijna alleen zwart in beeld is, bv aftiteling v/e film, maar om nou te zeggen dat zwart er mooier op wordt

Wat nog erger is, als ABC ingrijpt begint de TV te zoemen, zoals ie dat ook doet als je handmatig lager dan 92-94 backlight instelt
Black stretch is niet om aan te zien, beeld wordt veel te onnatuurlijk, dus dat heb ik na een dag al uitgezet!
Wat betreft andere types cq merken, ik vrees dat alle schermen met IPS panel hetzelfde probleem zullen hebben!
Ik ben dus wel benieuwd hoe zwart er op bv de nieuwe R3500 (met 100Hz) uitziet gezien die volgens toshiba.de een MVA panel heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door nOLoGIc op 31-12-2007 18:06 ]
Tsja, dat dacht ik eigenlijk ook, dat in 2007/2008 LCD technologie al zo volwassen zou zijn dat dit soort problemen er niet meer in zouden zitten.Dit blijft een probleem bij IPS panelen zoals die in de C-serie zitten. Had gehoopt dat het bij de nieuwste generatie verbeterd zou zijn (tov een oud model Philips met IPS-panel die ik kort gehad heb). Niet dus
Misschien had ik toch beter een Panasonic moeten nemen, de 32LX70 heeft ook een IPS panel, maar dan een IPS Alpha panel, die panels zouden nog veel beter zijn dan de standaard IPS panels, met name de kijkhoeken en zwartweergave.
Ik dacht destijds bij aanschaf van deze Toshiba dat er tussen IPS & IPS Alpha niet zo heel veel verschil in zou zitten

Gisteren is mijn Toshiba 32C3500 P binnengekomen. Aangesloten op digi tv van UPC en oei wat was dat schrikken na aanzetten van de tv, wat een slechte beeldkwaliteit
De instellingen waren echt niet goed:
Backlight: was 100, nu 40
Black Stretching: was ON, nu OFF
DNR: was HIGH nu OFF
Helderheid: was 100, nu 65
Contrast: was 100, nu 70
Scherpte: was 50, nu 0 (kan van -50 naar +50)
Active Backligt control: was ON, nu OFF
Color: was 100, nu 45
En na deze aanpassingen ben ik zeer tevreden, met name de donkere beelden zien er veel beter uit, zwart is geen diep zwart maar ik ben er erg tevreden over. De beelden en met name huidkleuren ogen nu erg natuurlijk en ook beweging vind ik er goed uit zien en met digitale tv zijn de beelden ook echt scherp. Wat wel erg opvalt is dat de RTL groep veel meer saturatie heeft dan de publieke omroep, maar daar kan de tv niets aan doen.
Binnenkort komt mijn htpc met native HDMI binnen, de Toshiba heeft speciale PC-HDMI functies dus ik ben erg benieuwd hoe de 720p films er dan uit gaan zien

De instellingen waren echt niet goed:
Backlight: was 100, nu 40
Black Stretching: was ON, nu OFF
DNR: was HIGH nu OFF
Helderheid: was 100, nu 65
Contrast: was 100, nu 70
Scherpte: was 50, nu 0 (kan van -50 naar +50)
Active Backligt control: was ON, nu OFF
Color: was 100, nu 45
En na deze aanpassingen ben ik zeer tevreden, met name de donkere beelden zien er veel beter uit, zwart is geen diep zwart maar ik ben er erg tevreden over. De beelden en met name huidkleuren ogen nu erg natuurlijk en ook beweging vind ik er goed uit zien en met digitale tv zijn de beelden ook echt scherp. Wat wel erg opvalt is dat de RTL groep veel meer saturatie heeft dan de publieke omroep, maar daar kan de tv niets aan doen.
Binnenkort komt mijn htpc met native HDMI binnen, de Toshiba heeft speciale PC-HDMI functies dus ik ben erg benieuwd hoe de 720p films er dan uit gaan zien
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Mijn oog is gevallen op (o.a.) de 32R3500P(G). Weet iemand toevallig waar deze te zien is, liefst in de regio A'dam / Noord-holland?
Ik heb eerder in dit topic Saturn Hoofddorp genoemd zien worden, daar ga ik sowiezo eens langs.
Heeft iemand trouwens een foto van de remote van dit apparaat?
Ik heb eerder in dit topic Saturn Hoofddorp genoemd zien worden, daar ga ik sowiezo eens langs.
Heeft iemand trouwens een foto van de remote van dit apparaat?
[ Voor 13% gewijzigd door Zamorano op 19-01-2008 21:12 ]
Anoniem: 184739
Vandaag heb ik er een gezien bij de MM A'dam, Bijlmerplein. Ook bij PlasmaDiscounter in Naarden kun je er een bekijken. Het beeld van de Toshiba bij MM zag er wel erg mooi uit (wel duur daar, zoals altijd).Zamorano schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:38:
Mijn oog is gevallen op (o.a.) de 32R3500P(G). Weet iemand toevallig waar deze te zien is, liefst in de regio A'dam / Noord-holland?
Zelf twijfel ik tussen deze, de Panasonic TX-32LX70 en JVC LT-32P80B. Ik ga het ding veel gebruiken om films te bekijken, via een gewone stand-alone DVD-speler. Lees hier dat Toshiba wat tegenvalt wat betreft zwart-weergave. Kan iemand me misschien nog een advies geven?
Ik vind dat wel meevallen, die tegenvallende zwartwaardes. Kwestie van goed backlight, brightness en contrast instellen.
Ik ben erg tevreden met m'n 32c3500p.
Wat met name goed werkt is het aansluiten van een pc. Zowel via HDMI of VGA is alles heel goed in te stellen en krijg je echt perfect beeld :-)
Ik ben erg tevreden met m'n 32c3500p.
Wat met name goed werkt is het aansluiten van een pc. Zowel via HDMI of VGA is alles heel goed in te stellen en krijg je echt perfect beeld :-)
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Ik heb de 32R3500P vorige week aangeschaft, en ik heb zeker geen spijt.Anoniem: 184739 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:36:
[...]
Vandaag heb ik er een gezien bij de MM A'dam, Bijlmerplein. Ook bij PlasmaDiscounter in Naarden kun je er een bekijken. Het beeld van de Toshiba bij MM zag er wel erg mooi uit (wel duur daar, zoals altijd).
Zelf twijfel ik tussen deze, de Panasonic TX-32LX70 en JVC LT-32P80B. Ik ga het ding veel gebruiken om films te bekijken, via een gewone stand-alone DVD-speler. Lees hier dat Toshiba wat tegenvalt wat betreft zwart-weergave. Kan iemand me misschien nog een advies geven?
Ik twijfelde ook tussen de Panasonic TX-32LX70, JVC LT-32P80B en de Toshiba 32R3500P, de eerste twee heb ik ook gezien bij de MM. Het design van de JVC vond ik echter niet geweldig, en de Panasonic was nergens leverbaar voor een redelijke prijs. Het beeld van de Panasonic leek me wel iets beter, maar dat kan ook aan de instellingen liggen bij een winkel.
De zwartweergave van de Toshiba is zeker niet slecht, de 32C3500 schijnt wel een stuk minder te zijn, maar de 32R3200 is een ander type panel. Ook zonder Active Backlight Control (wat bij mij altijd uit staat) heb je prima zwart. Ik kijk ook veel films (alleen nog via m'n PS3 DVD gekeken, m'n standalone Pioneer DV-535 nog niet geprobeerd), en dat ziet er gewoon heel goed uit.
Ik zou de Toshiba zeker nog niet afschrijven als je twijfelt tussen die modellen. Naar mijn idee zit er sowiezo niet veel verschil tussen die 3.
[ Voor 3% gewijzigd door Zamorano op 30-01-2008 16:06 ]
Anoniem: 184739
Okay, thanx voor jullie reacties. Jammergenoeg hadden ze de JVC niet bij MM, vooral het geluid van die LCD moet erg goed zijn. Maar 't is zoals je zegt: héél veel (kwaliteits)verschil zit er niet tussen de genoemde drie modellen en ook wat prijs betreft zitten ze dicht bij elkaar in de buurt, tussen de 750 en 800 Euro, behalve de Toshiba 32C3500, die is nu met 618 Euro, incl. BTW, wel lekker goedkoop, maar ik vergelijk die andere twee even met de 32R.
Mmm....nog even prakkeseren en eind deze week valt er dan wel een besluit
Mmm....nog even prakkeseren en eind deze week valt er dan wel een besluit
Anoniem: 250985
Ik was op zoek naar een 32'' LCD TV, met de volgende vereisten (in volgorde van belangrijkheid): mooi design zonder pianolak zwart, een goede beeldkwaliteit en als het even kan een voor een LCD TV bovengemiddeld geluid.
Omdat ik geen pianolak zwart wilde, vielen er al een hele hoop merken/types af. Jammer, want bijvoorbeeld de Philips 7862 vond ik qua beeld uitstekend; alleen die glimmende zwarte rand langs het scherm! Na vele uren inlezen op internet en diverse winkelbezoeken, kwam ik uit op de volgende shortlist: Sony D3000 (€1000, 1jr garantie), Panasonic LX70 (€800, 2jr garantie) en de Toshiba R3500PG (€800, 2jr garantie).
Qua design vond ik de Pana ietsjes minder dan Sony/Tosh. Het beeldkwaliteit is bij alle drie de merken uitstekend verzorgd. Het viel me wel op dat de kleur zwart echt zwart was bij de Tosh (zal wel komen door de MVA panel). Bij actiescenes/voetbalwedstrijden had de Sony iets meer last van vertragingen, dit was beter verzorgd bij Pana/Tosh. Verder vond ik het geluid van de Sony duidelijk het minst, en die van de Tosh het best. Tot zover nog geen echte voorkeur.
De Sony is €200 duurder dan Pana/Tosh, dit zal o.a. komen door de twee ingebouwde digitale tuners. Hier wil ik gewoon niet voor betalen; de Sony valt dus af. De Pana is niet verkrijgbaar in Nederland (na de test van de Consumentenbond), ben dus uitgekomen op de Tosh. Vorige week vrijdag de Tosh besteld bij Redcoon, het toestel werd jl. dinsdag afgeleverd.
Duitste internet sites maken melding van twee (mogelijke) mindere punten van de R3500PG: niet goed functionerende 100hz én automatische beeldformaat. De tosh die ik heb ontvangen heeft hier geen last van. Op dit moment maak ik gebruik van een UPC box, het beeld is van DVD kwaliteit. Over een half jaar ga ik over op OnsBrabantNet (glasvezel), hopelijk is de kwaliteit minimaal gelijkwaardig. Kan iemand me hier meer over vertellen? Als ik een film kijk, dan gebruik ik mijn DD receiver. Voor het kijken van het journaal en boer zoekt vrouw voldoen de luidsprekers van de Tosh ruim voldoende. Ik ben zeer tevreden met dit toestel!
Omdat ik geen pianolak zwart wilde, vielen er al een hele hoop merken/types af. Jammer, want bijvoorbeeld de Philips 7862 vond ik qua beeld uitstekend; alleen die glimmende zwarte rand langs het scherm! Na vele uren inlezen op internet en diverse winkelbezoeken, kwam ik uit op de volgende shortlist: Sony D3000 (€1000, 1jr garantie), Panasonic LX70 (€800, 2jr garantie) en de Toshiba R3500PG (€800, 2jr garantie).
Qua design vond ik de Pana ietsjes minder dan Sony/Tosh. Het beeldkwaliteit is bij alle drie de merken uitstekend verzorgd. Het viel me wel op dat de kleur zwart echt zwart was bij de Tosh (zal wel komen door de MVA panel). Bij actiescenes/voetbalwedstrijden had de Sony iets meer last van vertragingen, dit was beter verzorgd bij Pana/Tosh. Verder vond ik het geluid van de Sony duidelijk het minst, en die van de Tosh het best. Tot zover nog geen echte voorkeur.
De Sony is €200 duurder dan Pana/Tosh, dit zal o.a. komen door de twee ingebouwde digitale tuners. Hier wil ik gewoon niet voor betalen; de Sony valt dus af. De Pana is niet verkrijgbaar in Nederland (na de test van de Consumentenbond), ben dus uitgekomen op de Tosh. Vorige week vrijdag de Tosh besteld bij Redcoon, het toestel werd jl. dinsdag afgeleverd.
Duitste internet sites maken melding van twee (mogelijke) mindere punten van de R3500PG: niet goed functionerende 100hz én automatische beeldformaat. De tosh die ik heb ontvangen heeft hier geen last van. Op dit moment maak ik gebruik van een UPC box, het beeld is van DVD kwaliteit. Over een half jaar ga ik over op OnsBrabantNet (glasvezel), hopelijk is de kwaliteit minimaal gelijkwaardig. Kan iemand me hier meer over vertellen? Als ik een film kijk, dan gebruik ik mijn DD receiver. Voor het kijken van het journaal en boer zoekt vrouw voldoen de luidsprekers van de Tosh ruim voldoende. Ik ben zeer tevreden met dit toestel!
Nog even wat vragen gesteld op AVForums over die IPS panelen, en daar bleken mijn bevindingen bevestigd te worden:
Jammer om daar nu achteraf achter te komen, anders had ik waarschijnlijk wel een ander model genomenS-IPS panels used in TVs are average to poor! They usually suffer from backlight bleeding, narrower viewing angle and poor black level performance. But they are no way in comparison to the ones used in PC monitors.
The ideal large-panels for viewing videos are PVA, MVA and ASV (Sharp). They offer the deepest blacks, wider viewing angle with minimal color shifts, higher contrast ratio, excellent color performance as well as excellent motion performance (provided they are fitted with accurate and stable overdrive mechanism). However, the same cannot be said for the PC versions, as the viewing angles and color performance are no match for the S-IPS, although most do have good motion detail and black level.
For some reason, (maybe due to the pixel architecture), S-IPS performs well as long as the pixels are smaller as where VA performs well when pixels are larger.
I can’t prove or disprove and it’s only a theory, but it seems to support what I’ve witnessed over the past few years.

Ik heb een Toshiba REGZA 32C3530 DG aangeschaft, maar nu heb ik er een htpc aan zitten alleen krijg ik wel beeld via de vga uitgang maar niet via de HDMI,
als ik de toshiba alleen hdmi aansluit en er een tft op de vga zet dan zie ik wel dat hij de tosbiba hekent maar het beeld blijft blauw. (in device manager staat letterlijk toshiba, en de resoluties komen overeen met wat hij aankan)...
het maakt niet uit of ik hdmi1 of hdmi2 gebruikt (schijnt verschil in audio te zitten?)
Het moederboard (onboard vga en hdmi) is een MSI K9AGM3-FIH, het maakt niet uit of ik xp of vista draai, aparte ati drivers, msi drivers firmware enz enz.....
als ik de toshiba alleen hdmi aansluit en er een tft op de vga zet dan zie ik wel dat hij de tosbiba hekent maar het beeld blijft blauw. (in device manager staat letterlijk toshiba, en de resoluties komen overeen met wat hij aankan)...
het maakt niet uit of ik hdmi1 of hdmi2 gebruikt (schijnt verschil in audio te zitten?)
Het moederboard (onboard vga en hdmi) is een MSI K9AGM3-FIH, het maakt niet uit of ik xp of vista draai, aparte ati drivers, msi drivers firmware enz enz.....
De HDMI ingangen op de Toshiba ondersteunen alleen 720 en 1080 (en wellicht 576 en 480), dus de "home entertainment" resoluties. Bij alle andere reso's waaronder degene die je eigenlijk wil, (zga) native 1360/1366/1368x768, geen beeld (dus blauw scherm als die optie aanstaat).burp2001 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:20:
Ik heb een Toshiba REGZA 32C3530 DG aangeschaft, maar nu heb ik er een htpc aan zitten alleen krijg ik wel beeld via de vga uitgang maar niet via de HDMI,
Ik baal er ook als een stekker van, maar zal het moeten doen met 1368x768 via VGA (1 pixel overscan links/rechts). Dit geeft beter beeld dan 720/1080 gescaled via HDMI.
Anoniem: 123907
Na lang zoeken heb ik ook (bijna) besloten om een Toshiba LCD te kopen, maar de klachten over de zwartweergave maken me toch een beetje angstig.
Zou dat probleem echt opgelost zijn in de R-serie die, volgens Toshiba.de een MVA panel i.p.v. een IPS panel heeft?
Nou is dit mijn dilemma:
Koop ik de 37C3500P (37 inch, maar mindere zwartweergave)?
Of voor hetzelfde geld de 32R3500P (32 inch, dus kleiner, maar waarschijnlijk betere zwartweergave)?
(of optie 3: wachten tot mijn vrouw op vakantie gaat en in de tussentijd stiekem een veel duurdere tv kopen)
Zou dat probleem echt opgelost zijn in de R-serie die, volgens Toshiba.de een MVA panel i.p.v. een IPS panel heeft?
Nou is dit mijn dilemma:
Of voor hetzelfde geld de 32R3500P (32 inch, dus kleiner, maar waarschijnlijk betere zwartweergave)?
(of optie 3: wachten tot mijn vrouw op vakantie gaat en in de tussentijd stiekem een veel duurdere tv kopen)
Tja, lees de reacties er maar op na. Ook in dit topic.Anoniem: 123907 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 02:02:
Na lang zoeken heb ik ook (bijna) besloten om een Toshiba LCD te kopen, maar de klachten over de zwartweergave maken me toch een beetje angstig.
Nou is dit mijn dilemma:
De zwartweergave van de 32R3500 is echt dik in orde. Bij de IPS panels is dat idd een stuk minder.
Maar optie 3 klinkt ook goed.
In geval van optie 3 wilde ik eigenlijk de 37R3500P kopen. Die is 150 euri duurder dan zijn kleinere broertje. Maar nou zat ik net te kijken op de Toshiba.de site en ik zie dat de 37 inch een contrastverhouding van 5000:1 heeft en de 32 inch 9000:1.Zamorano schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:55:
[...]
Tja, lees de reacties er maar op na. Ook in dit topic.
De zwartweergave van de 32R3500 is echt dik in orde. Bij de IPS panels is dat idd een stuk minder.
Maar optie 3 klinkt ook goed.
Ga ik dat verschil van 5000 of 9000 erg zien op een MVA panel?
@Rullemus: Ik vind de zwartweergave van mijn 32R3500PG uitstekend (active backlight control staat bij mij wel aan), en zeker niet minder dan mijn Philips Matchline CRT TV. Dit zegt toch heel wat!
Ik zou me niet heel erg druk maken over de opgegeven dynamische contrastverhoudingen, gewoon de TV's live naast elkaar zien is toch het beste. Alleen jammer dat Toshiba weinig verkooppunten heeft in Nederland.
@Zamarano: de active motion functie (100Hz) werkt bij mij toch niet feilloos. Met name bij voetbalwedstrijden vertoont de Tosh soms artefakt (weet niet of dit het juiste woord is) fouten bij het tonen van de tussenstand. De tussenstand wordt dan een beetje vervaagd weergegeven. Als de active motion functie uit zet, dan heb je hier helemaal geen last van. Ik merk trouwens geen verschil tussen active motion aan of uit. Heb jij last van deze fout?
Tijdens films laat ik het geluid altijd via mijn DD receiver lopen. De enige manier is om het laat op 0 te zetten. Bij gebruik van mute laat de Tosh links onder 'geluid uit' zien; niet echt fraai tijdens de film. Weet jij een andere manier om het geluid van de TV uit te zetten (anders dan volume op 0 te zetten)?
Ik zou me niet heel erg druk maken over de opgegeven dynamische contrastverhoudingen, gewoon de TV's live naast elkaar zien is toch het beste. Alleen jammer dat Toshiba weinig verkooppunten heeft in Nederland.
@Zamarano: de active motion functie (100Hz) werkt bij mij toch niet feilloos. Met name bij voetbalwedstrijden vertoont de Tosh soms artefakt (weet niet of dit het juiste woord is) fouten bij het tonen van de tussenstand. De tussenstand wordt dan een beetje vervaagd weergegeven. Als de active motion functie uit zet, dan heb je hier helemaal geen last van. Ik merk trouwens geen verschil tussen active motion aan of uit. Heb jij last van deze fout?
Tijdens films laat ik het geluid altijd via mijn DD receiver lopen. De enige manier is om het laat op 0 te zetten. Bij gebruik van mute laat de Tosh links onder 'geluid uit' zien; niet echt fraai tijdens de film. Weet jij een andere manier om het geluid van de TV uit te zetten (anders dan volume op 0 te zetten)?
Daar ga ik nog even op letten, die vervaging heb ik niet gezien.Anoniem: 250985 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:58:
Ik heb me meer gestoord aan de matige kwaliteit van vele voetbaluitzendingen (ook op Sport1).
Nee, ik had ook al opgemerkt dat de mute melding wel erg irritant in beeld bleef staan. Het zou mooi zijn als die gewoon verdween na een paar tellen.Tijdens films laat ik het geluid altijd via mijn DD receiver lopen. De enige manier is om het laat op 0 te zetten. Bij gebruik van mute laat de Tosh links onder 'geluid uit' zien; niet echt fraai tijdens de film. Weet jij een andere manier om het geluid van de TV uit te zetten (anders dan volume op 0 te zetten)?
Bedankt voor de replies. Ik heb de 32R3500 al besteld bij Komplett en ik haal 'm morgen op.
Sorry voor de dubbelpost.
@ToshibaR3500PG:
Zou je je beeldinstellingen kunnen plaatsen?
Ik ga zo de tv ophalen ik wil graag zsm goed beeld zonder eerst zelf te moeten experimenteren.
bvd.
@ToshibaR3500PG:
Zou je je beeldinstellingen kunnen plaatsen?
Ik ga zo de tv ophalen ik wil graag zsm goed beeld zonder eerst zelf te moeten experimenteren.
bvd.
@Rullemus: dit zijn mijn instellingen:
- 3D C. M. - uit
- Active Backlight Control - aan
- Kino Modus - uit
- M 100 - aan
- Panelhelligkeit - 60 (afh. van omgevingslicht)
- Kontrast - 70
- Helligkeit - 70
- Farbe - 45
- Farbton - 0
- Schärfe - -/-10
- Schwarzanp. - uit
- MPEG Rauschr. - laag
- DNR - auto
- Farbtemperatur - normaal
Eea blijft natuurlijk heel persoonlijk. Ik zou op de schaal van -/-100 tot +/+ 100, nooit de uitersten opzoeken. Een analoge of digitale bron is trouwens een wereld van verschil. Ik heb met zo'n UPC kastje beeldkwaliteit op DVD nivo. Wat is jouw bron?
Succes!
- 3D C. M. - uit
- Kino Modus - uit
- M 100 - aan
- Panelhelligkeit - 60 (afh. van omgevingslicht)
- Kontrast - 70
- Helligkeit - 70
- Farbe - 45
- Farbton - 0
- Schärfe - -/-10
- Schwarzanp. - uit
- MPEG Rauschr. - laag
- DNR - auto
Eea blijft natuurlijk heel persoonlijk. Ik zou op de schaal van -/-100 tot +/+ 100, nooit de uitersten opzoeken. Een analoge of digitale bron is trouwens een wereld van verschil. Ik heb met zo'n UPC kastje beeldkwaliteit op DVD nivo. Wat is jouw bron?
Succes!
E.e.a is idd persoonlijke smaak en/of afhankelijk van de omgeving. Uitersten zou ik idd ook niet gebruiken.
Ook ik heb UPC digitale TV (kwaliteit verschilt heel erg per zender), en ik heb een PS3 om te gamen en DVD/Blu-ray te kijken.
Mijn huidige instellingen:
3D Colour management: Off
Active Backlight Control: Off
Cinema Mode: Off
Active Vision M100: On
Backlight: 70
Contrast: 50
Brightness: 68
Colour: 42
Tint: -2
Sharpness: 0
Black stretch: Off
MPEG NR (Noise Reduction?) Low
DNR (Digital Noise Reduction): Auto
Colour Temperature: Normal
Ook ik heb UPC digitale TV (kwaliteit verschilt heel erg per zender), en ik heb een PS3 om te gamen en DVD/Blu-ray te kijken.
Mijn huidige instellingen:
Active Backlight Control: Off
Backlight: 70
Contrast: 50
Brightness: 68
Colour: 42
Tint: -2
Sharpness: 0
MPEG NR (Noise Reduction?) Low
Ik heb UPC Digital via SCART en ik ben nu eindelijk erg tevreden met het beeld. Vooral nu ik de sharpness iets naar beneden heb bijgesteld. Ik vond die UPC letters zo lelijk korrelig.
Ik gebruik ook mijn MacBook Pro ernaast om films op te kijken. Dat was nog de mooiste verrassing tot nu toe. Ik sluit mijn MacBook aan met de DVI-HDMI kabel, KLAAR! Hij herkende het meteen als tweede scherm en ik kon meteen met m'n remote en FrontRow films kijken vanaf m'n laptop.
En supermooi beeld!
Ik merk wel dat de instellingen inderdaad erg afhankelijk zijn van je omgeving.
Dit zijn mijn instellingen nu:
Active Backlight Control: On
Backlight: 50
Contrast: 90
Brightness: 60
Colour: 40
Tint: 0
Sharpness: -20
MPEG NR (Noise Reduction?) Off
Nogmaals heel erg bedankt voor de tips en de uitleg. Ik ben heel erg blij met mijn uiteindelijke keuze voor deze tv.
Op naar de volgende aankoop. Misschien een leuk home cinema setje erbij.
Ik gebruik ook mijn MacBook Pro ernaast om films op te kijken. Dat was nog de mooiste verrassing tot nu toe. Ik sluit mijn MacBook aan met de DVI-HDMI kabel, KLAAR! Hij herkende het meteen als tweede scherm en ik kon meteen met m'n remote en FrontRow films kijken vanaf m'n laptop.
En supermooi beeld!
Ik merk wel dat de instellingen inderdaad erg afhankelijk zijn van je omgeving.
Dit zijn mijn instellingen nu:
Active Backlight Control: On
Backlight: 50
Contrast: 90
Brightness: 60
Colour: 40
Tint: 0
Sharpness: -20
MPEG NR (Noise Reduction?) Off
Nogmaals heel erg bedankt voor de tips en de uitleg. Ik ben heel erg blij met mijn uiteindelijke keuze voor deze tv.
Op naar de volgende aankoop. Misschien een leuk home cinema setje erbij.
Misschien niet helemaal ontopic maar ik vind de vraag hier wel passen:
Hoe staat het met de zwartwaardes van de 37X3030D? Iemand hier nog wat over te melden?
De tv is nu onder de 900 euro gezakt volgens de Pricewatch:
pricewatch: Toshiba 37X3030D
Ik denk dat dit mijn nieuwe tv gaat worden.
Hoe staat het met de zwartwaardes van de 37X3030D? Iemand hier nog wat over te melden?
Heb de antwoorden op mijn vraag al gevonden. Voor de geïnteresseerden; de zwartwaardes zijn niet geweldig maar gemiddeld en in ieder geval voldoende. Hier is nog een review (vanaf pagina 5 in de pdf)GodDamage schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:15:
Misschien niet helemaal ontopic maar ik vind de vraag hier wel passen:
http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=7436
Ik bestel de tv...
ik had deze LCD tv ook al in de kijker, vond ook de GSM Dealer link deze is zeer concurerend, maar nog helemaal niet bekend in de shopsurveys, beetje jammer, heb ook al gemaild of de tv opgehaald kan worden daar, maar nog geen reactie, @hierboven: ga je em ook bestellen bij GSM Dealer en laat je em bezorgen?! Ben erg benieuwd naar de afhandeling....
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Anoniem: 108824
Ben nou echt aan't twijfelen tussen de:
1. 37C3030D
2. 42C3530D (+ €110 t.o.v. optie 1)
3. 37X3030D (+ €80 t.o.v. optie 2)
Damn.... kon ik maar een beslissing nemen....
1. 37C3030D
2. 42C3530D (+ €110 t.o.v. optie 1)
3. 37X3030D (+ €80 t.o.v. optie 2)
Damn.... kon ik maar een beslissing nemen....
[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 21-02-2008 00:40 ]
Na het aansluiten van mijn nieuwe DVD harddisc recorder (Pioneer DVR-555H) is het beeld van mijn Toshiba R3500PG behoorlijk veranderd (m.n. de kleuren zijn veel warmer geworden). De toestellen zijn dmv HDMI aangesloten, wellicht is dit de reden. Het verschil tussen een DVD'tje kijken via (een goede) scart of HDMI is gigantisch. Ik had niet verwacht dat de upscalefunctie (bij gebruik HDMI) zo'n voordeel zou opleveren
. Andere redenen die ik kan bedenken: de Pioneer versterkt het antennesignaal en de Toshiba is nu goed ingespeeld.
Heb daarom de instellingen veranderd in:
- 3D C. M. - uit
- Kino Modus - uit
- M 100 - aan
- Panelhelligkeit - 65
- Kontrast - 65
- Helligkeit - 65
- Farbe - 35
- Farbton - 0
- Schärfe - -/-10
- Schwarzanp. - uit
- MPEG Rauschr. - laag
- DNR - auto
Ik ben dan ook zeer tevreden over de Toshiba
. Zwart is zwart en zeker niet grijs. Ik ben nu een Logitecg Harmony 525 (universele AB) aan het programmeren. Nog even en alle andere AB's kunnen de kast in. Is mijn vrouw ook weer blij
. Vooral de activities (macro's) zijn heel handig.
Nu kijk ik nog TV via zo'n UPC box (waar ik heel tevreden over ben). Over een half jaar ga ik over op OnsBrabantNet (glasvezel), weet iemand wat de TV signaalkwaliteit is van het standaardpakket van OBN (geen extra kastje)? Ben hier toch wel benieuwd naar. Bij OBN kun je wel een additionele TVPlus abonnement nemen, maar dat kost weer een tientje extra per maand en je krijgt een extra kastje
.
Heb daarom de instellingen veranderd in:
- 3D C. M. - uit
- Kino Modus - uit
- M 100 - aan
- Panelhelligkeit - 65
- Kontrast - 65
- Helligkeit - 65
- Farbe - 35
- Farbton - 0
- Schärfe - -/-10
- Schwarzanp. - uit
- MPEG Rauschr. - laag
- DNR - auto
Ik ben dan ook zeer tevreden over de Toshiba

Nu kijk ik nog TV via zo'n UPC box (waar ik heel tevreden over ben). Over een half jaar ga ik over op OnsBrabantNet (glasvezel), weet iemand wat de TV signaalkwaliteit is van het standaardpakket van OBN (geen extra kastje)? Ben hier toch wel benieuwd naar. Bij OBN kun je wel een additionele TVPlus abonnement nemen, maar dat kost weer een tientje extra per maand en je krijgt een extra kastje

Mijn Wii heb ik aangesloten op deze TV via de Component Video input en de audio aansluitingen eronder. De audio out van de TV heb ik aangesloten op mijn 5.1 set.
Is het zo dat ik nog steeds de voordelen heb van Dolby Pro Logic II? Of wordt dat om zeep geholpen "in" de TV.. dus zou ik de Wii rechtstreeks moeten aansluiten op mijn 5.1 set? En de TV apart?
Is het zo dat ik nog steeds de voordelen heb van Dolby Pro Logic II? Of wordt dat om zeep geholpen "in" de TV.. dus zou ik de Wii rechtstreeks moeten aansluiten op mijn 5.1 set? En de TV apart?

Ik hou je op de hoogte! De link is overigens verwijderd uit de Pricewatch. Dacht eerst dat het betekende dat Gsmdealer een foutieve prijs had opgegeven maar op hun eigen site staat nog steeds dezelfde prijs voor de 37x3030DG, €879,- Dat is meer dan €100 goedkoper dan de op één na hoogste aanbieder.sain onez schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:39:
ik had deze LCD tv ook al in de kijker, vond ook de GSM Dealer link deze is zeer concurerend, maar nog helemaal niet bekend in de shopsurveys, beetje jammer, heb ook al gemaild of de tv opgehaald kan worden daar, maar nog geen reactie, @hierboven: ga je em ook bestellen bij GSM Dealer en laat je em bezorgen?! Ben erg benieuwd naar de afhandeling....
Heb je het besteld via GSM Dealer? Ik ben flink aan't twijfelen of ik een Tosh bij hun bestel, gezien de niet zo goede berichten wat ik hier en elders op i-net van hun lees (betaling en niets ontvangen etc), zie o.a. hier. En gezien hun prijzen zo goedkoop zijn, kan ik wel geloven dat het mss een scam is.
Heb hun gemaild (wel doorgaans snelle reactie) en onder rembours verzenden kan niet. Ook is het niet mogelijk om op te halen, omdat hun magazijn in Duitsland ligt en los light van hun kantoor in NL. Ik heb voorgesteld om het product naar hun kantoor te sturen en ik het zelf daar ophaal...
Heb hun gemaild (wel doorgaans snelle reactie) en onder rembours verzenden kan niet. Ook is het niet mogelijk om op te halen, omdat hun magazijn in Duitsland ligt en los light van hun kantoor in NL. Ik heb voorgesteld om het product naar hun kantoor te sturen en ik het zelf daar ophaal...
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 22-02-2008 09:44 ]
Ik merkte het verschil ook heel erg bij het aansluiten van mijn MacBook Pro via DVI naar HDMI + een jack naar dubbel tulp voor het geluid. Het beeld was echt 10x beter dan bij mijn ouwe home cinema set via SCART. Ik kijk nu voorlopig alle dvd's via de MacBook met de Apple remote en FrontRow.Anoniem: 250985 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:39:
Na het aansluiten van mijn nieuwe DVD harddisc recorder (Pioneer DVR-555H) is het beeld van mijn Toshiba R3500PG behoorlijk veranderd (m.n. de kleuren zijn veel warmer geworden). De toestellen zijn dmv HDMI aangesloten, wellicht is dit de reden. Het verschil tussen een DVD'tje kijken via (een goede) scart of HDMI is gigantisch. Ik had niet verwacht dat de upscalefunctie (bij gebruik HDMI) zo'n voordeel zou opleveren. Andere redenen die ik kan bedenken: de Pioneer versterkt het antennesignaal en de Toshiba is nu goed ingespeeld.
Weet iemand trouwens of die signalen ook te gebruiken zijn met zo'n universele afstandbediening?
Wat overigens bij zwartweergave op LCD schermen een enorm verschil maakt is de omgevingsbelichting.
Nu, overdag, heeft mijn 32C3500 ook perfecte zwartweergave. zwart is wel degelijk zwart.
Het probleem bij mij is dat er bij mij in de huiskamer waar de Toshiba staat, 's avonds niet veel licht is, we hebben niet veel lampen daar, dus het is altijd behoorlijk donker/schemerig, Zou de Toshiba in een kamer staan met veel meer belichting dan zouden de zwartwaardes veel beter zijn.
Wat de 32C3500 ook in dat gebied als nadeel heeft is z'n glossy zwarte rand, die dus echt pikzwart is, die er 's avonds voor zorgt dat je echt duidelijk kan zien dat er een aardig verschil zit tussen het zwart van het scherm en van die rand.
Nu, overdag, heeft mijn 32C3500 ook perfecte zwartweergave. zwart is wel degelijk zwart.
Het probleem bij mij is dat er bij mij in de huiskamer waar de Toshiba staat, 's avonds niet veel licht is, we hebben niet veel lampen daar, dus het is altijd behoorlijk donker/schemerig, Zou de Toshiba in een kamer staan met veel meer belichting dan zouden de zwartwaardes veel beter zijn.
Wat de 32C3500 ook in dat gebied als nadeel heeft is z'n glossy zwarte rand, die dus echt pikzwart is, die er 's avonds voor zorgt dat je echt duidelijk kan zien dat er een aardig verschil zit tussen het zwart van het scherm en van die rand.
Nou ik heb de tv binnen zonder problemen! Eerst deed de trackingcode het niet en werd ik wel wat zenuwachtig maar maandag werkte de code en kon ik het pakketje volgen. Niet dat mijn ervaring een garantie is dat er niets mis mee kan gaan maar GSMdealer is wat mij betreft totaal betrouwbaar. De prijs is geweldig voor deze tv! €879 voor een 37x3030d inclusief bezorgen. Dat is sowieso €100 goedkoper dan de op één na goedkoopste.Anoniem: 108824 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 09:39:
Heb je het besteld via GSM Dealer? Ik ben flink aan't twijfelen of ik een Tosh bij hun bestel, gezien de niet zo goede berichten wat ik hier en elders op i-net van hun lees (betaling en niets ontvangen etc), zie o.a. hier. En gezien hun prijzen zo goedkoop zijn, kan ik wel geloven dat het mss een scam is.
Thnx for the feedback en gefeliciteerd met je aankoop!
En... hoe bevalt ie?
Ik zal dan waarschijnlijk vandaag ook wel bestellen, als ik de keus gemaakt hebt tussen de 42C3530D of de 37X3030D...
En... hoe bevalt ie?
Ik zal dan waarschijnlijk vandaag ook wel bestellen, als ik de keus gemaakt hebt tussen de 42C3530D of de 37X3030D...
De zwartwaardes kunnen beter maar het beeld is geweldig. Heb vanmiddag "The Simpsons" gezien in 720p en het zag er supermooi uit. Wat me opvalt is dat vooral het analoge beeld via de coax, er erg mooi uit ziet. Bijna beter/gelijkwaardig aan het digi tv beeld van @home maar dat zal wel te maken hebben met een beeldverbeter functie van de tv. Soortement anti-aliasing ofzo.Anoniem: 108824 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:27:
Thnx for the feedback en gefeliciteerd met je aankoop!
En... hoe bevalt ie?
Ik heb iig mijn keuze nog niet kunnen maken. De 37X3030D is €130 duurder dan de 42C3530D. Eigenlijk is de 37" groot genoeg en deze is wel "future proof", maar ik game alleen wat (Xbox360), kijk wat Divxjes via 360 en en kijk weinig tot geen TV. Ik vraag me dus af of die €130 waard is voor een TV die kleiner is, aangezien ik (nu nog) geen HD bronnen heb, behalve de 360, die volgens mij op 720p ook wel leuk uit ziet.
@ GodDamage: is het een Nederlands model wat je hebt ontvangen...?
[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 02-03-2008 10:07 ]
Nee, er zit in de handleiding geen nederlands gedeelte. De tv is echter wel volledig in het nederlands in te stellen.Anoniem: 108824 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 10:06:
@ GodDamage: is het een Nederlands model wat je hebt ontvangen...?
Hmmmn.... Heb nog duidelijk gevraagd of het een Nederlands model was, met een bevestigend antwoord. Zie alleen dat het vanuit Frankrijk wordt verzonden, terwijl het magazijn in Duitsland schijnt te staan...
Update: heb de 42C3530D binnen. Los van de verpakking (was een beetje doorgezakt en sommige piepschuim houders waren doormidden) en het feit dat de doos al een keer geopend was geweest, moet ik zeggen dat GSM Dealer goedkoop is en snel te werk gaat.
Nou heb ik mijn Xbox 360 eraan aangesloten via HDMI en wanneer ik bij de system settings van de Xbox kijk, zie ik dat het signaal 1080P is.... terwijl het geen Full HD scherm is. Weet iemand hoe dit kan?
P.S. Mijne is wel een NL model.
Update: heb de 42C3530D binnen. Los van de verpakking (was een beetje doorgezakt en sommige piepschuim houders waren doormidden) en het feit dat de doos al een keer geopend was geweest, moet ik zeggen dat GSM Dealer goedkoop is en snel te werk gaat.
Nou heb ik mijn Xbox 360 eraan aangesloten via HDMI en wanneer ik bij de system settings van de Xbox kijk, zie ik dat het signaal 1080P is.... terwijl het geen Full HD scherm is. Weet iemand hoe dit kan?
P.S. Mijne is wel een NL model.
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 04-03-2008 05:03 ]
Dat komt omdat het scherm wel 1080P als invoer signaal ondersteund, het scherm schaalt dan het beeld terug naar 1366x768.Nou heb ik mijn Xbox 360 eraan aangesloten via HDMI en wanneer ik bij de system settings van de Xbox kijk, zie ik dat het signaal 1080P is.... terwijl het geen Full HD scherm is. Weet iemand hoe dit kan?
Mijn PS3 heb ik ook gewoon op 1080P staan, geeft toch een scherper beeld dan 720P.
Dit komt omdat de resolutie van het paneel dus 1366x768 is, en niet 1280x720 (720P), En downscalen is volgens mij gewoon beter dan upscalen.
Thnks ben gisteren eens aan de slag gegeaan hierme, maar op geen enkele resolutie krijg ik bleeldnOLoGIc schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:02:
[...]
De HDMI ingangen op de Toshiba ondersteunen alleen 720 en 1080 (en wellicht 576 en 480), dus de "home entertainment" resoluties. Bij alle andere reso's waaronder degene die je eigenlijk wil, (zga) native 1360/1366/1368x768, geen beeld (dus blauw scherm als die optie aanstaat).
Ik baal er ook als een stekker van, maar zal het moeten doen met 1368x768 via VGA (1 pixel overscan links/rechts). Dit geeft beter beeld dan 720/1080 gescaled via HDMI.
Daarnaast heb ik de sony bravia DVB-T starterskit gekocht (en nog een extra Conax voor de computer (ander merk)
maar met de kpn Conax krijg ik wel de free-to-air zenders maar de encrypted zenders blijven zwart.
met de andere CAM krijg ik een melding dat de encrypted zenders alleen te bekijken zijn met een Encryptie kaart
(die er wel in zit maar hij ziet hem niet)
heeft iemand hier al DVB-T op de toshiba aan de praat?
Mij wil het helaas niet lukken... Heb een 42C3530D, een Macbook Pro en een HDMI>DVI kabel. Aangesloten, maar het beeld op de TV blijft blauw, wat ik ook probeer. Iemand (Rullemus) die weet waar het aan ligt....?Anoniem: 123907 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:23:
...
En supermooi beeld!
...
Ik had vorige week eindelijk mijn Toshiba 42X3030D binnen gekregen maar helaas er zaten 4 defecte pixels op het scherm. Redcoon wou in het begin mijn scherm niet omruilen omdat ze zogenaamde geen pixelgarantie geven en dus moest ik maar mee leven! Dus had ik een klacht via email ingedient en toen kan ik hem wel omruilen. Het is 8 dagen geleden dat scherm was opgehaald en die moest helemaal naar duitsland zeiden ze en dus moet ik nog een paar dagen wachten op nieuwe scherm.
Redcoon is best goedkoop maar ze zijn erg traag met leveren van produkten.
Faris schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:49:
Ik had vorige week eindelijk mijn Toshiba 42X3030D binnen gekregen maar helaas er zaten 4 defecte pixels op het scherm. Redcoon wou in het begin mijn scherm niet omruilen omdat ze zogenaamde geen pixelgarantie geven en dus moest ik maar mee leven! Dus had ik een klacht via email ingedient en toen kan ik hem wel omruilen. Het is 8 dagen geleden dat scherm was opgehaald en die moest helemaal naar duitsland zeiden ze, dus moet ik nog een paar dagen wachten op nieuwe scherm.
Ik had vorige week eindelijk mijn Toshiba 42X3030D binnen gekregen maar helaas er zaten 4 defecte pixels op het scherm. Redcoon wou in het begin mijn scherm niet omruilen omdat ze zogenaamde geen pixelgarantie geven en dus moest ik maar mee leven! Dus had ik een klacht via email ingedient en toen kan ik hem wel omruilen. Het is 8 dagen geleden dat scherm was opgehaald en die moest helemaal naar duitsland zeiden ze, dus moet ik nog een paar dagen wachten op nieuwe scherm.
Anoniem: 144583
Kan zijn dat ze het allemaal uit Duitsland halen. Ik had al zo het idee, gezien hun website in 6 talen is.Faris schreef op zondag 13 april 2008 @ 01:51:
Ik wou er een Samsung kopen maar door slechte reviews van de winkel maar niet gedaan.
Het is, of Topservice, of hele slechte tot zelfs niks.
Anyway
Ik twijfel nog steeds tussen deze paar tv's.
Toshiba 32C3005 --499e
Toshiba 32C3500 --499e
Toshiba 37C3005 --585e
Toshiba 37A3000P --594e
Toshiba 37C3500 --606e (ik gok dat dit de beste keus is?)
Ik wil het gebruiken om te gamen, tv kijken etc. Mn laptop moet er ook op aangesloten kunnen worden, o.a. om dvd's te kijken etc. En Size matters. Dus ik heb liever 37 inch
Max is toch 600 euro.
Misschien extra garantie nemen of is het voldoende?
Ik wil em op deze site bestellen
http://www.directsale.nl/shop/index.php?cPath=22_30_361 (1ste pagina de 32 en 37 inch, de 37C3500 zit op de 2de pagina)
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 144583 op 23-06-2008 23:33 ]
Als je een 37 inch wilt zou ik inderdaad voor de 37C3500 gaan, die is het beste van de drie, en bijna net zo duur.Anyway
Ik twijfel nog steeds tussen deze paar tv's.
Toshiba 32C3005 --499e
Toshiba 32C3500 --499e
Toshiba 37C3005 --585e
Toshiba 37A3000P --594e
Toshiba 37C3500 --606e (ik gok dat dit de beste keus is?)
Ik heb zelf nu de 32C3500 al een poosje en ik ben er redelijk tevreden over, behalve over de zwartweergave, die is echt slecht, en de kijkhoeken zijn ook niet al te best.
Gisteravond nog even Metal Gear Solid 4 gespeeld, de donkere scenes in het spel zien er op die Toshiba echt niet zo fijn uit, het zwart was donkerblauw-grijs, en er was ook bijna geen detail te zien in de donkere scenes.
Toen ik de Toshiba kocht dacht ik dat die slechte zwartwaarden van LCD's wel mee zouden vallen, en dat je voor weinig geld een goede TV kon kopen, maar daar werd ik toch wel behoorlijk in teleurgesteld.
Mijn advies: Spaar door voor een beter scherm, als je echt een goede beeldkwaliteit wilt voor weinig geld is dit ook een leuk alternatief: Panasonic 37PX80 Plasma en de Panasonic 37PV7 valt nog binnen je budget.
Verder zouden de Sony W4000 & Samsung A656-series ook behoorlijk goed moeten zijn, alhoewel ze wel een stuk duurder zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Wazza op 24-06-2008 15:15 ]
Anoniem: 144583
hmm ik zal wel kijkenWazza schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:10:
[...]
Als je een 37 inch wilt zou ik inderdaad voor de 37C3500 gaan, die is het beste van de drie, en bijna net zo duur.
Ik heb zelf nu de 32C3500 al een poosje en ik ben er redelijk tevreden over, behalve over de zwartweergave, die is echt slecht, en de kijkhoeken zijn ook niet al te best.
Gisteravond nog even Metal Gear Solid 4 gespeeld, de donkere scenes in het spel zien er op die Toshiba echt niet zo fijn uit, het zwart was donkerblauw-grijs, en er was ook bijna geen detail te zien in de donkere scenes.
Toen ik de Toshiba kocht dacht ik dat die slechte zwartwaarden van LCD's wel mee zouden vallen, en dat je voor weinig geld een goede TV kon kopen, maar daar werd ik toch wel behoorlijk in teleurgesteld.
Mijn advies: Spaar door voor een beter scherm, als je echt een goede beeldkwaliteit wilt voor weinig geld is dit ook een leuk alternatief: Panasonic 37PX80 Plasma en de Panasonic 37PV7 valt nog binnen je budget.
Verder zouden de Sony W4000 & Samsung A656-series ook behoorlijk goed moeten zijn, alhoewel ze wel een stuk duurder zijn.
maar ik zoek dus HD-Ready, geen meuk als 1024x784
Dus ik kom er niet bepaald ver mee.
Heb je pics? Op mijn laptop heb ik er totaal geen last van. Laptopje van Acer (1000 euro). Zeg me niet dat dit beeldscherm beter is als zo'n LCD