[LCD] Toshiba Regza C3000 serie

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 30.092 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Anoniem: 226046 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:18:
[...]
Dus dat er HD op zit gaat ten koste van de kwaliteit van het beeld? :(
contrast is niet hetzelfde als beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226046

Het is me al wat duidelijker geworden.

Ben vandaag naar de MM bij de Arena geweest. Hebben diverse Toshiba's staan:

37c3000
42x3000
42x3030

De prijzen zijn fors duurder dan op internet. (ong. 300 verschil voor de 42!)

Ik had het geluk met een ervaren verkoper te praten die weet wat ie verkoopt. Deze man gaf aan dat Sony gebruik maakt van de Toshiba beeldschermen. Tevens vertelde de beste man dat Den Haag ook een Toshiba afdeling heeft.

Over 2 weken zou de opvolger van de 37x3030 komen??! Ik wist niet dat er een nieuwe aankwam.

Al met al een goede indruk opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 226046 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:46:
Ik had het geluk met een ervaren verkoper te praten die weet wat ie verkoopt. Deze man gaf aan dat Sony gebruik maakt van de Toshiba beeldschermen.
:*) volgens mij bewijs je nu dat ie dus niet weet waar die het over heeft. Sony en Samsung hebben hun eigen LCD panel fabriek. Toshiba maakt daar geen gebruik van, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183025

Zucht... domme MM verkopers die alleen maar dingen aan je proberen te klampen. Ga naar de Raf en geniet van echte kennis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:56:
[...]

:*) volgens mij bewijs je nu dat ie dus niet weet waar die het over heeft. Sony en Samsung hebben hun eigen LCD panel fabriek. Toshiba maakt daar geen gebruik van, voor zover ik weet.
Weer wat geleerd! :( :)

Neemt niet weg dat je er wel ervaring opdoet. Ben verder niet op hem afgegaan maar heb gewoon bekeken hoe het eruit zag (uiterlijk).

Viel me wel op dat je vanaf vrijwel alle kanten goed beeld hebt op de Toshiba's en dat dit bij de andere merken erg tegen viel. Ondanks dat de TV's slecht aangesloten zijn toch het beste beeld bij de Toshiba's.

Persoonlijk vond ik de matzwarte lijst om de C-serie een stuk minder mooi dan de pianolak op de X-serie. De lak ziet er zeer mooi (duurzaam) uit in vergelijking tot bv de Samsungs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183025

Anoniem: 226046 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:32:
[...]

Weer wat geleerd! :( :)

Neemt niet weg dat je er wel ervaring opdoet. Ben verder niet op hem afgegaan maar heb gewoon bekeken hoe het eruit zag (uiterlijk).

Viel me wel op dat je vanaf vrijwel alle kanten goed beeld hebt op de Toshiba's en dat dit bij de andere merken erg tegen viel. Ondanks dat de TV's slecht aangesloten zijn toch het beste beeld bij de Toshiba's.

Persoonlijk vond ik de matzwarte lijst om de C-serie een stuk minder mooi dan de pianolak op de X-serie. De lak ziet er zeer mooi (duurzaam) uit in vergelijking tot bv de Samsungs.
ben jij bij de MM bij de ArenA geweest? daar vond ik het beeld echt crappy. Het is wel grappig, want 82cm lijkt echt super klein met al die tvs er omheen. 66CM lijkt net zo groot als mijn 19" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Philflow schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:56:
[...]

Klopt.

Op AVforums hebben ze er een beetje naar zitten zoeken en naast het serienummer van de TV staat een letter die (waarschijnlijk?) aangeeft welk paneel er is gebruikt:
L = LGPhilips
C = CMO
A = AU Optronics
http://www.avforums.com/f...hread.php?t=511024&page=3
In de C3000 series zijn waarschijnlijk alleen maar L panels verwerkt, dus van LG.Philips.

Ik heb zelf sinds vrijdag de 13e de 32C3000p binnen.
Ik heb een lange tijd zitten zoeken naar de ultieme TV, maar vanwege de grootte viel plasma af (vond de panasonic 37pv70 wel erg mooi, maar ik zit er echt dicht op, dus de combinatie van 37inch en iets lagere resolutie was net niet handig)
Andere opties waren de sony bravia kdl-32D3000 of een samsung 32m87, maar uiteindelijk was voor mij de sony afgevallen vanwege de prijs die net iets boven mijn budget lag, de samsung heeft geloof ik redelijk wat issues (gehad?). Dus uiteindelijk ben ik lekker voor de Toshiba gegaan, stukken goedkoper en voor de prijs een prima TV. Nu staat er ook lekker een ps3 onder :)

De reviews waren niet super positief, bijv. http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-32C3030D/Conclusion.php
Maargoed, ik heb het voor mezelf enigszins gerelativeerd:
Zij testen normaal duurdere schermen, ik ben geen 'videofiel', dus als kleuren niet geheel accuraat zijn zie ik het toch niet en het is mijn eerste LCD TV dus vergelijkings materiaal heb ik lekker niet :P (en in een winkel vergelijken is echt zinloos)
Ben er tot nu toe in ieder geval tevreden mee, lekker prijsje, lekker TV'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183025 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 08:08:
[...]

ben jij bij de MM bij de ArenA geweest? daar vond ik het beeld echt crappy. Het is wel grappig, want 82cm lijkt echt super klein met al die tvs er omheen. 66CM lijkt net zo groot als mijn 19" :P
Idd was het beeld niet best maar heb meer gekeken hoe het eruit zag met hetgeen er naast stond. Kan natuurlijk de afstelling zijn maar was toch positief. Ondanks dat er 10 toestellen aan elkaar gekoppeld zijn springt Toshiba er echt uit.

Volgens mij gaf iemand ook een tip hier om een meetrol mee te nemen om je afstand tot het toestel af te meten. Dit werkt echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:02
Vandaag naar de MM Arena geweest maar helaas was de 32C3000P niet meer op voorraad.
Volgens de verkoper was de 32WL68P stukken beter dan de 32C3000P alleen was de prijs verschil wel erg groot. of 799 of 1099 voor de 32WL68P.

Aangezien ik toch een keuze moest maken heb ik maar de 32WL68P meegenomen alleen vraag ik me af of ik de juiste keuze heb genomen.

Punten die ik toch mis die bij de nieuwe modellen wel aangwezig zijn.

4:3 probleem.
In de nieuwe modellen heb je de optie 4:3 stretch wat inhoud dat het beeld automatisch vullend word gemaakt.
Helaas is dat met de 32WL68P niet het geval waardoor ik nu regelmatig naar een 4:3 formaat zit te kijken en of handmatig zelf om moet zetten naar breed.

P24 en HDMI 1.3 kan daar niet over oordelen maar dit zijn opties die wel in de nieuwe modellen voorkomen maar niet in de duurdere 32WL68P.

Ik zit dus toch sterk te twijfelen om deze TV morgen weer terug te brengen aangezien ik zelf het gevoel heb dat ik voor 1099,- dan ook iets anders zou kunnen kopen.
Of de 100Hz techniek nou toegevoegde waarde is voor zoveel geld vraag ik me sterk af.
Voor de rest heeft de TV zeer scherp beeld en geluid.
En aangezien ik met een gehoorbeperking zit is geluidskwaliteit ook zeer belangrijk voor me.

Panasonic ben ik niet zo een fan van aangezien deze naar mijn mening toch een mindere tuner er in heeft zitten waardoor je via analoge beeld meer ruis ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 14:08
Boeiend dat verhaal over die panelen!!

Vooralsnog zou ik dan op mijn 32WL66P een AU Optronics panel hebben.

Mijn 32C3001P is binnen en dat is een L. LG-Philips dus.

Interessant is dat er ook panelen van Chi Mei Optoelectronics gebruikt worden, hier beter bekent als Mirai. Die wilde ik iet hebben omdat ik dat een ***-merk vond!

[ Voor 11% gewijzigd door poes op 17-07-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

(jarig!)
mooi topic, ik ga tijdelijk een toshiba nemen tot de led backlight tv's wat meer ingeburged en betaalbaar zijn.
dus de x-serie gaat het worden, vroeg ik me alleen nog af wat het verschil is tussen de x3000 en de x3030 ?

/edit
hmm volgens wat duitse fora lijkt het alleen de dvb-t tuner te zijn..
@hieronder ja ik dacht dat ik dat alleen over D/P ging maar blijkbaar ook de nummers.. :P

[ Voor 28% gewijzigd door lange op 16-07-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
yep, is al een paar keer langs geweest hier! ( ;) ook ik heb het gevraagd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Op dit moment kijk ik even naar de vergelijking tussen de 32WL68P en de 37X3030 en de 37X3000 maar het is moelijk hoor.

Als ik in de handleiding kijk van deze nieuwe types dan zijn ze gelijk aan. Alleen is het beeld wel een stuk groter en als het goed is zijn deze TV's Full HD ipv de 100Hz techniek.

Nu heb ik nog de mogelijkheid om de 32WL68P terug te brengen en voor 100 meer heb ik dan via een internet shop de nieuwe full HD type.

Alleen was de overgegang van 66cm naar 81cm al even wennen maar overgaan naar 94cm is dat niet een beetje te groot voor een kijkafstand van rond de 2,5 a 3 meter?

Als bron word over het algemeen analoge kabel en de HDTV ontvanger van UPC gebruikt. (eindelijk is er vandaag een update uitgekomen waardoor het mogelijk is via de ontvanger zelf te bepalen welke singaal eruit gestuurd moet worden (720 / 1080 / auto)
Daarnaast kijken we ook regelmatig DVD's maar nog niet in HD
Het is dus even een moeilijke keuze aangezien wat ik voor de 32WL68P gisteren heb betaald ook eventueel zijn opvolger voor zou kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mabili schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:53:
Alleen was de overgegang van 66cm naar 81cm al even wennen maar overgaan naar 94cm is dat niet een beetje te groot voor een kijkafstand van rond de 2,5 a 3 meter?
Dat kun je zelf testen door dichterbij je 32 inch te gaan zitten. Bijvoorbeeld 2 meter. Als je dat nog steeds mooi vind kun je ook 37 inch nemen.

Hou er wel rekening mee dat analoge kabel geen beste combi is met een Full HD LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Ik overweeg ook de Toshiba 32C3000P aan te schaffen. Na het lezen van diverse reviews en beoordelingen in dit topic wil ik het toestel eerst zien.
Gezien het feit dat Toshiba lcd's moeilijk te vinden zijn in Nederland, is mijn vraag of er iemand kan vertellen waar dit toestel te bewonderen is in Brabant en/of Zuid-Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

masvma schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 14:20:
Ik overweeg ook de Toshiba 32C3000P aan te schaffen. Na het lezen van diverse reviews en beoordelingen in dit topic wil ik het toestel eerst zien.
Gezien het feit dat Toshiba lcd's moeilijk te vinden zijn in Nederland, is mijn vraag of er iemand kan vertellen waar dit toestel te bewonderen is in Brabant en/of Zuid-Holland.
Als het goed is is hij te zien bij de Mediamarkt in Den Haag. (ff bellen en je weet t.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217221

Anoniem: 226046 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 01:00:
[...]

Als het goed is is hij te zien bij de Mediamarkt in Den Haag. (ff bellen en je weet t.)
Ben er net geweest, maar heb hem niet gezien. Heel veel samsung's en maar 2x toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 13:00
Sinds gisteren de 32C3000P binnen, eerste oogopslag goed, spellen spelen via Xbox360 top beeld, echter dvd's via mijn xbox 360 afspelen geven in de meeste gevallen een 'slecht' beeld een beetje korrelig/wazig op de achtergronden (wat zich op de voorgrond afspeelt niet) het beeld is dan een beetje onrustig (je kan de pixels bijna tellen zeg maar), ik vraag mij af of ik misschien een HDMI dvd speler erop moet aansluiten die fatsoenlijke upscaling ondersteunt? want over mijn gewone dvd's ben ik niet tevreden, echter een Blueray geconverteerd naar VC1-WMV is het stukke minder. enig idee hoe dat komt?

[ Voor 3% gewijzigd door jmdeking op 21-07-2007 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Probeer de Toshiba SD 350 of de SD 370.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
Hey Poes, jij hebt dezelfde toch, op de kleur na dan.. wat vind jij van het achtergrond beeld, zie jij daar de pixelvorming en onrustig beeld ik geloof dat ze dat digital noise noemen. soms zit het op objecten of de gehele achtergrnod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Ik heb er een 360 en een Wii aanhangen. De 360 op component met 6 stekkers en de Wii met drie stekkers. Beeld prima, hoewel de Wii soms onscherp lijkt. Zeker als je gaat browsen op internet.

Ik heb verder geen last van onregelmatigheden.

Ik kijk via een Samsung HD decoder die met een Qed Qunex HDMI-P kabel is verbonden. Alle Coaxkabels zijn van Hirschmann.

Op mijn 32wl66 kijk ik via een Humax PVR en ik moet eerlijk zeggen dat die misschien wel een mooier beeld geeft dan de Samsung. De Humax is verbonden via een Qed P2110 scart met de tv. Ook weer met Hirschmann bekabeling.

Ik denk dat goede bekabeling een hoop problemen op kan lossen.

[ Voor 89% gewijzigd door poes op 21-07-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Laatst online: 01-05-2022
Mabili schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:53:
Op dit moment kijk ik even naar de vergelijking tussen de 32WL68P en de 37X3030 en de 37X3000 maar het is moelijk hoor.

Als ik in de handleiding kijk van deze nieuwe types dan zijn ze gelijk aan. Alleen is het beeld wel een stuk groter en als het goed is zijn deze TV's Full HD ipv de 100Hz techniek.

Nu heb ik nog de mogelijkheid om de 32WL68P terug te brengen en voor 100 meer heb ik dan via een internet shop de nieuwe full HD type.

Als bron word over het algemeen analoge kabel en de HDTV ontvanger van UPC gebruikt. (eindelijk is er vandaag een update uitgekomen waardoor het mogelijk is via de ontvanger zelf te bepalen welke singaal eruit gestuurd moet worden (720 / 1080 / auto)
Daarnaast kijken we ook regelmatig DVD's maar nog niet in HD
Het is dus even een moeilijke keuze aangezien wat ik voor de 32WL68P gisteren heb betaald ook eventueel zijn opvolger voor zou kunnen kopen.
De 32WL6P heeft toch net als de X-serie "piano lak" (glanzende lak) of niet?
Welke 32" Toshiba lcd's hebben nog meer "piano lak".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
poes schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:57:
Ik heb er een 360 en een Wii aanhangen. De 360 op component met 6 stekkers en de Wii met drie stekkers. Beeld prima, hoewel de Wii soms onscherp lijkt. Zeker als je gaat browsen op internet.

Ik heb verder geen last van onregelmatigheden.

Ik kijk via een Samsung HD decoder die met een Qed Qunex HDMI-P kabel is verbonden. Alle Coaxkabels zijn van Hirschmann.

Op mijn 32wl66 kijk ik via een Humax PVR en ik moet eerlijk zeggen dat die misschien wel een mooier beeld geeft dan de Samsung. De Humax is verbonden via een Qed P2110 scart met de tv. Ook weer met Hirschmann bekabeling.

Ik denk dat goede bekabeling een hoop problemen op kan lossen.
Welke instellingen gebruik je poes? helderheid, scherpte, achterlicht, etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 15:45
Laat ook maar zitten...

[ Voor 97% gewijzigd door Roberto op 24-07-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
masvma schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:25:
[...]

De 32WL6P heeft toch net als de X-serie "piano lak" (glanzende lak) of niet?
Welke 32" Toshiba lcd's hebben nog meer "piano lak".
Klopt.
En alleen de 68 en de 3030D reeks hebben de pianolak uitvoering.

PS wat ook wel een handige tip is bij aanschaf van een Toshiba 68 serie is dat deze 4.3 beeld niet uitzoomd wat soms best lastig kan zijn. Mocht je een film of wat dan ook willen uitzoomen en er komt reclame dan kan je daarna weer opnieuw dit gaan instellen. (behalve als je digitaal kijkt via HDMI dan is er niets aan de hand)
Dit is alleen bij de 32WL68 het geval. In de nieuwe uitvoeringen van toshiba is dit opgelost.

Maar sinds vandaag weer ex toshiba bezitter aangezien ik toch niet zo tevreden was over de 32WL68 en toch maar overgestapt naar de Plasma panasonic 37PV70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Ben van plan om over een paar maanden als ik verhuis ben (1 oktober) een LCD TV aan te schaffen. Nou heb ik mijn oog laten vallen op de 37C3000P. Alleen begrijp ik uit een aantal topics dat dit toestel niet de 100Mhz technologie heeft. Nou vroeg ik me af in hoeverre dit uitmaakt. Ik kijk wel veel sport en wil er misschien in de toekomst een Xbox 360 op aansluiten.

Mocht dit een groot verschil maken. Iemand een suggestie voor een betaalbare 37" LCD met 100Mhz...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Wat zijn de verschillen tussen de 32c3030 32c3001 en 32c3000?
Naar mijn weten toch alleen de DVB-t tuner?
Maar wat is het verschil dan weer tussen de 32c3000 en de 32c3001?

Erg vervelend dat tegenwoordig al die tv fabrikanten de specs zo snel van de site afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

duncanvdlinden schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:34:
Erg vervelend dat tegenwoordig al die tv fabrikanten de specs zo snel van de site afhalen.
Kieskeurig.nl is dan vaak een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ja echter is het detailniveau daar voor mij niet echt relevant, daar lijken alle schermen op elkaar. Maat, aantal hdmi poorten, en nog wat onzinnige dingen en dan heb je het er wel weer mee gehad. PC ingang? welke? soms is dit daar helemaal geen losse VGA maar een HDMI poort die ook als DVI gebruikt kan worden, deze hebben echter vaak (niet altijd) nadelen dat je deze dan weer niet native op de pc kan aansluiten.

Ik wil bijvoorbeeld weten of ze al deze toshiba's 24 fps en 1080p verwerking kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

duncanvdlinden schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:47:
Ja echter is het detailniveau daar voor mij niet echt relevant, daar lijken alle schermen op elkaar.
Je bent me een mooie ;)
duncanvdlinden schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:34:
Wat zijn de verschillen tussen de 32c3030 32c3001 en 32c3000?
Naar mijn weten toch alleen de DVB-t tuner?
Maar wat is het verschil dan weer tussen de 32c3000 en de 32c3001?
Al deze vragen worden op kieskeurig beantwoord.

[ Voor 44% gewijzigd door Philflow op 27-07-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Mag je mij toch uitleggen waar je dat zo makkelijk kan zien :p Informatie-tab iig niet (digitale tuner alleen) maar het beantwoord niet mijn vraag of de schermen gelijkwaardig zijn aan elkaar (inkijkhoek en contrast zijn overeenkomsten maar de meer gedetaileerde punten missen) :p Reviews doorlezen?

Maargoed als ik het zo zelf al heb kunnen vinden, is de 3000 een compleet zwarte, de 3001 zwart met zilver, de 3030 met dvb-t tuner.

[ Voor 68% gewijzigd door duncanvdlinden op 27-07-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

duncanvdlinden schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:50:
Mag je mij toch uitleggen waar je dat zo makkelijk kan zien :p
vooruit dan misschien is het niet voor iedereen gelijk duidelijk...

32C3030D Ontvangstnorm PAL, SECAM, DVB-T
32C3001 Kleur(en) Donkergrijs
32C3000 Kleur(en) Zwart

staat allemaal op de informatie tabs.

Verder zul jij wel blij worden van www.toshiba.de
http://www.toshiba.de/con.../defaultid1_1_id2_-2.aspx

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 27-07-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218946

Anoniem: 218946 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:59:
Pfff ik heb 'm besteld hoor de 42X3030
4 juli besteld en ik zit nog steeds te wachten.

Waar kan ik 'm snel krijgen voor een goeie prijs??

Dan kunnen ze wat mij betreft die rode peper ergens anders stoppen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34331

sinds de start post en nu is er al aardig wat veranderd... Heel kieskeurig staat vol met positieve revieuws over dit scherm 32C3000
http://www.kieskeurig.nl/...A004D9EEDC125730100507147

Een dikke 9+

En ik wil dit scherm nu ook wel is gaan kopen... Specs zien er goed uit, revieuws ook... En in dit topic ook niks anders dan lof ~...

Kan iemand is wat foto's maken ter idee van het scherm, kan er geen vinden (alleen de standaard gevallen van thosiba zelf uiteraard. Morgen is kijken of hij te vinden is bij MM R'dam of Saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 34331 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:59:
sinds de start post en nu is er al aardig wat veranderd... Heel kieskeurig staat vol met positieve revieuws over dit scherm 32C3000
http://www.kieskeurig.nl/...A004D9EEDC125730100507147

Een dikke 9+

En ik wil dit scherm nu ook wel is gaan kopen... Specs zien er goed uit, revieuws ook... En in dit topic ook niks anders dan lof ~...

Kan iemand is wat foto's maken ter idee van het scherm, kan er geen vinden (alleen de standaard gevallen van thosiba zelf uiteraard. Morgen is kijken of hij te vinden is bij MM R'dam of Saturn.
Ik heb ook interesse gekregen in die toshiba 32C3000 na het lezen van kieskeurig.nl, lijkt mij een mooi budget model met redelijke specs voor die prijs. Het wordt waarschijnlijk kiezen tussen deze en de samsung Le32S81 vrijwel identiek qua specs.
Ben ook benieuwd naar wat foto's van de toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik heb vanmiddag de 32c3001 gehaalt.
Alles ziet er goed uit ook analoog is enigsinds acceptabel.
Heb ook UPD Digitale tv en daar is de beeldkwaliteit een heel stuk hoger.

Echter heb ik nu een probleem met mijn geluid.
Ik gebruikte altijd mijn home cinema set voor het geluid welke deze via scart verkreeg.
Dit doet hij nu ook goed voor analoog, maar zodra ik naar ex2 overschakel DVR dan blijft het geluid van de analoge zender.

iemand die hier een oplossing voor weet

Reeds opgelost door scart op de dvr te zetten.
.

Wat zijn de instellingen die men gebruikt voor de 32c3001?
zodra ik de goede instellingen gevonden heb post ik deze ook uiteraard.

[ Voor 18% gewijzigd door mrfatmen op 28-07-2007 21:40 ]

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Laatst online: 11-05 11:16
ik heb net de Toshiba REGZA 37 X 3000 P bestelt, lijkt me een mooi ding voor weinig, alleen heb nog wat vraagtekens bij de lage contrast ratio van 1:3200, gaat dat een probleem zijn ?
ik kan ook nergens vinden of het om een 1080i of 1080p gaat...

[ Voor 14% gewijzigd door libero op 28-07-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

(jarig!)
na een paar dagen zoeken vandaag een 42x3000p op kunnen halen bij plasmadiscounter.nl.
heb er helaas nog geen HD bronnen voor, het wachten is op de 360 elite eind volgende maand.

voor nu casema digi tv en een oude xbox over component, maar dat kijkt al erg lekker.
hier kan je wat fotos (helaas niet allemaal even goed O-) ) vinden van de digitale tv en het dvd menu van wildhogs (dvdr vanuit xmbc over component dus).
nu nog even uitvinden hoe ik de xbox 720p en 1080i uit laat spugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:42
Ik heb gisteren - op basis van reviews - de 32C3001 besteld (leuke kleur, en wel ruim op voorraad), samen met een Vogels VWF 232 muurbeugel. Ik heb de pakketjes vanochtend in goede staat ontvangen van de lieve (O+) pakketbezorgster. Ik ging meteen aan de slag met het testen van het toestel, en hierna heb ik 'm maar bevestigd aan de muur.

Mijn eerste indruk: prachtig!

Voor het bevestigen van het toestel aan de muur raad ik je aan om dit met z'n tweeën te doen, in je eentje is dit een k*t-karwei. Ik heb het in m'n eentje gemonteerd, maar dit was wat mij betreft ook meteen de eerste en laatste keer dat ik dit alleen doe. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Laatst online: 11-05 11:16
lange schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:34:
na een paar dagen zoeken vandaag een 42x3000p op kunnen halen bij plasmadiscounter.nl.
heb er helaas nog geen HD bronnen voor, het wachten is op de 360 elite eind volgende maand.

voor nu casema digi tv en een oude xbox over component, maar dat kijkt al erg lekker.
hier kan je wat fotos (helaas niet allemaal even goed O-) ) vinden van de digitale tv en het dvd menu van wildhogs (dvdr vanuit xmbc over component dus).
nu nog even uitvinden hoe ik de xbox 720p en 1080i uit laat spugen..
Mhh mooie tv. maar met die gordijnen en lampen lijkt je huis wel een marrokaans crack pand in rotterdam west, maar ik kan het mishebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:15:
Ik heb gisteren - op basis van reviews - de 32C3001 besteld (leuke kleur, en wel ruim op voorraad), samen met een Vogels VWF 232 muurbeugel. Ik heb de pakketjes vanochtend in goede staat ontvangen van de lieve (O+) pakketbezorgster. Ik ging meteen aan de slag met het testen van het toestel, en hierna heb ik 'm maar bevestigd aan de muur.

Mijn eerste indruk: prachtig!

Voor het bevestigen van het toestel aan de muur raad ik je aan om dit met z'n tweeën te doen, in je eentje is dit een k*t-karwei. Ik heb het in m'n eentje gemonteerd, maar dit was wat mij betreft ook meteen de eerste en laatste keer dat ik dit alleen doe. :+
Fototje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik twijfel een beetje tussen de C3000 serie of de samsung r8 serie.
En dan gaat het om de 32 inch varianten.
Specsmatig vind ik ze alletwee wel goed, over het algemeen schijnt de samsung iets beter beeld te geven, echter zit hier wel 90 euro verschil tussen.
Toch denk ik voor de Toshiba te gaan, verstandig? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Van de pakketbezorgster of van de tv? ;)

Waar wil je precies een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

duncanvdlinden schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:43:
Toch denk ik voor de Toshiba te gaan, verstandig? :p
Samsung R8 is iets beter ja, enige wat je zult merken is iets betere zwartwaardes. Maarja of dat 90 euro waard is zul je zelf moeten beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217221

Anoniem: 218946 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:58:
[...]

4 juli besteld en ik zit nog steeds te wachten.

Waar kan ik 'm snel krijgen voor een goeie prijs??

Dan kunnen ze wat mij betreft die rode peper ergens anders stoppen. :+
Qplaza.nl

Heb daar 2 weken terug een Samsung 37M87BD gekocht, maar twijfelde tussen deze en de 3030.
Hij had hem daar op voorraad staan, maar ik vond hem toch iets te groot. 1400 eurootjes en een hele goede service van Wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:54:
[...]

Van de pakketbezorgster of van de tv? ;)

Waar wil je precies een foto van?
Alle twee natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
Inmiddels de Toshiba 32C3000 besteld, ik krijg em vrijdag a.s. binnen. Ik zal dan mijn bevindingen posten met wat foto's misschien. Het wordt mijn eerste HD tv dus ben heel erg benieuwd. In ieder geval zal het een hele verbetering zijn t.o.v. mijn 20" CRT tv (niet eens breedbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Afgelopen maandag heb ik de 32C3000P besteld bij Komplett en gisterenavond werd die bezorgd. Meteen aangesloten natuurlijk en zenders ingesteld. Standaard instellingen zijn al redelijk, maar als ik nu een review zou schrijven, zou ik het ook hebben over zwart-waarden etc. Maar na wat zitten klooien in de settings heb ik nu een prima beeld (het kan nog beter, maar visite stoorde mijn gespeel :/ ).
Ik heb alleen (nog) maar de beschikking over een analoog kabel signaal van UPC, maar ik ben tevreden over het beeld (het is in ieder geval beter dan de Grundig MW 70 die er gisteren nog stond).
De Wii erop aangesloten, en ook een (veel) beter beeld dan op de Grundig.
Ik ben tevreden! Vanmiddag verder instellen en spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 11:33
Heb sinds twee dagen een 32C3000 binnen van Komplett.nl . Ben echt zwaar onder de indruk van het scherm, ziet er werkelijk super uit. Vooral icm met mijn Xbox 360 is het beeld ronduit spectaculair. En dat voor minder dan 700 euro. Digitale tv (UPC) is ook veel beter dan ik had verwacht, na alle drama beelden in de diverse media markten en overige winkels gezien te hebben van schermen die op een tv signaal waren aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 821

RoccoS schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:00:
Heb sinds twee dagen een 32C3000 binnen van Komplett.nl . Ben echt zwaar onder de indruk van het scherm, ziet er werkelijk super uit. Vooral icm met mijn Xbox 360 is het beeld ronduit spectaculair. En dat voor minder dan 700 euro. Digitale tv (UPC) is ook veel beter dan ik had verwacht, na alle drama beelden in de diverse media markten en overige winkels gezien te hebben van schermen die op een tv signaal waren aangesloten.
om die zwartwaarden geef ik persoonlijk niet zo.. hoe zit het met ghosting/clouding? is dit een goede budgetoplossing t.o.v. de Bravia D3000 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228416

Ik heb vandaag een 32 C3001 P gehaald bij Mediamarkt, was in de aanbieding voor 644 euro :)

Ik krijg hem alleen niet aangesloten aan m'n PC, heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen? Ik heb een HDMI-DVI kabel gekocht, maar de PC en TV herkennen elkaar niet echt, hier ook gevraagd trouwens: Toshiba 32 C3001 aansluiten op PC via DVI-HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb m'n laptop via VGA aangesloten op de 32C3001P, dat werkt prima nadat ik een custom resolution (1360x768) heb toegevoegd. Mijn laptop-scherm draait op 1280x800 en de tv op 1360x768. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
nitpicker schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:15:
Afgelopen maandag heb ik de 32C3000P besteld bij Komplett en gisterenavond werd die bezorgd. Meteen aangesloten natuurlijk en zenders ingesteld. Standaard instellingen zijn al redelijk, maar als ik nu een review zou schrijven, zou ik het ook hebben over zwart-waarden etc. Maar na wat zitten klooien in de settings heb ik nu een prima beeld (het kan nog beter, maar visite stoorde mijn gespeel :/ ).
<knip...>
nitpicker zou jij je instellingen met ons/mij willen delen.
Ik heb die van mij nu reeds een paar dagen en heb het idee dat de instellingen beter kunnen.
Zodra ik thuis ben zal ik een overzicht van mij instellingen posten.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:27:
Ik heb m'n laptop via VGA aangesloten op de 32C3001P, dat werkt prima nadat ik een custom resolution (1360x768) heb toegevoegd. Mijn laptop-scherm draait op 1280x800 en de tv op 1360x768. :)
Ik heb hem ook via VGA aangesloten gehad en dan mijn monitor via DVI, (kreeg geen mooi beeld, maar had geen behoefte om verder te proberen) maar omdat ik HD-films wil kijken vanaf m'n PC, wil ik graag via die HDMI-DVI kabel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 228416 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:34:
[...]

Ik heb hem ook via VGA aangesloten gehad en dan mijn monitor via DVI, (kreeg geen mooi beeld, maar had geen behoefte om verder te proberen) maar omdat ik HD-films wil kijken vanaf m'n PC, wil ik graag via die HDMI-DVI kabel werken.
Het is erg belangrijk dat je de juiste resolutie instelt, anders krijg je inderdaad een erg slecht beeld te zien. Helaas is mijn laptop (1.7GHz Sonoma, 1GB geheugen en een Ati X700 Mobility) nét te langzaam om 1080i/p-films af te spelen, 720p heeft ie geen moeite mee. :Y) Echter zijn de meeste films (op het internet O-) ) enkel verkrijgbaar in 1080i/p. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:46:
[...]

Het is erg belangrijk dat je de juiste resolutie instelt, anders krijg je inderdaad een erg slecht beeld te zien. Helaas is mijn laptop (1.7GHz Sonoma, 1GB geheugen en een Ati X700 Mobility) nét te langzaam om 1080i/p-films af te spelen, 720p heeft ie geen moeite mee. :Y) Echter zijn de meeste films (op het internet O-) ) enkel verkrijgbaar in 1080i/p. :/
Ik was bezig met het instellen van een custom resolutie, die 1360x768, maar kreeg het niet voor elkaar in powerstrip, kan je me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Waar loop je precies vast?

Hieronder mijn "monitor-driver". :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
; Custom monitor information file - generated by PowerStrip 3.0, 7/28/2007
; Copyright (c) 1995-2005, EnTech Taiwan.
; Web: http://www.entechtaiwan.com

[Version]
Signature="$CHICAGO$"
Class=Monitor
ClassGUID={4d36e96e-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Provider=%MFG%

[Manufacturer]
%MFG%=MonMfg

[MonMfg]
%MODEL%=Mon.Install

[Mon.Install]
DelReg=DEL_CURRENT_REG
AddReg=Mon.AddReg,RES,DPMS

[Mon.AddReg]
HKR,%MODE%,Mode1,,%RANGE%

[DEL_CURRENT_REG]
HKR,MODES
HKR,,MaxResolution
HKR,,DPMS

[RES]
HKR,,MaxResolution,,%MAXRES%

[DPMS]
HKR,,DPMS,,0

[Strings]
MFG="Skewl.Net"
MODEL="Fake screen"
MAXRES="1366,768"
MODE="MODES\1366,768"
RANGE="30.0-75.0,50.0-85.0,+,+"

Opslaan als blaat.inf, en dan is het een kwestie van driver van je externe monitor updaten via Device Manager.

Ik zie dat ik in het voorgaande bericht 1360x768 als custom resolution opgaf. Deze resolutie kwam ik op veel fora tegen, maar leverde wel een - smalle - zwarte balk aan beide kanten op. De resolutie 1366x768 werkt toch iets fijner.

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 02-08-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey ik heb hem nu via de VGA poort aangesloten en ik krijg het beeld superscherp, ik weet niet of HDMI/DVI veel beter wordt bij films enzo, maar ik denk dat ik zo tevreden ben.

Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215072

Mag ik jullie vragen waarom jullie een LCD hebben gekocht en geen plasma? Ik sta binnenkort voor die keuze, en van wat ik allemaal op internet gelezen heb lijkt me plasma in (bijna) alle opzichten superieur aan LCD... Vandaar dat ik graag jullie mening wil horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Veel mensen zien de 720p resolutie als een goed argument, een goedkope plasma, de full hd's buiten beschouwing gelaten, hebben een 1024x768 resolutie, heb je een source van een 720p of 1080p resolutie dan ga je hier dus 1366x768 pixels van zien, ipv bij plasma 1024x768 pixels. Zowiezo is met name dit LCD aardig wat goedkoper als een instap plasma. Met name de mensen die een PC ook als source willen gebruiken heb je met een LCD met de breeedbeeldresolutie een veel beter plaatje. De plasma zal alleen er weer wat meer eruitspringen kwa kleuren en inkijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

duncanvdlinden schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:10:
Met name de mensen die een PC ook als source willen gebruiken heb je met een LCD met de breeedbeeldresolutie een veel beter plaatje.
Kom dan maar eens kijken naar PC op mijn 42PV70 :)

Als je je TV puur als desktop wilt gebruiken heeft LCD nog voordeel. Voor het afspelen van films en spellen is plasma net zo goed. Het scherpte verschil door de mindere resolutie is bij normale kijkafstanden niet waar te nemen.
De plasma zal alleen er weer wat meer eruitspringen kwa kleuren en inkijkhoek.
Voornaamste voordeel van plasma vind ik de veel betere SD prestaties. TV kijken dus.
Ik heb ook een goede LCD gehad dus ik het wat ervaring (Philips 7332).

Ik zie maar 1 reden om LCD te kopen: prijs.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 03-08-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Prijs is het grootste voordeel ja,
mijn ouders hebben plasma en SD kwaliteit is suprieur, gewoon op de normale digitale kabel.
Het is ook meer CRT wat je ziet, als je goed van dichtbij kijkt zie je een zelfde systeem wat je ook duidelijk met CRT ziet. Dichtbij staan resulteert niet in een opvallend wazig beeld (bij SD sources), wat een LCD duidelijk wel doet.
Inkijkhoek is suprieur natuurlijk, LG42pc1r is het.
HD sources hebben we nog niet geprobeerd.

Ik ga zelf overigens voor deze LCD van het topic, geen geld en geen plek voor een plasma :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Philflow schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:28:
[...]

Kom dan maar eens kijken naar PC op mijn 42PV70 :)

Ik zie maar 1 reden om LCD te kopen: prijs.
Prijs is een hele goede reden en wat dacht je van grootte? Tot nu toe zie ik alleen grote plasma schermen.. 32 inch vind ik toch wel de max.. eigenlijk.. hoef niet zo'n groot bakbeest in mijn kamer, dus dan kom je toch meer tegen in het LCD kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
Anoniem: 215072 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:57:
Mag ik jullie vragen waarom jullie een LCD hebben gekocht en geen plasma? Ik sta binnenkort voor die keuze, en van wat ik allemaal op internet gelezen heb lijkt me plasma in (bijna) alle opzichten superieur aan LCD... Vandaar dat ik graag jullie mening wil horen!
Naast de genoemde opmerkingen is plasma niet te vinden onder de 37" en verbruikt plasma 4x meer stroom. Het is dus echt een persoonlijke afweging. Beide hebben dus zo hun voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

wingsofgold schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:43:
[...]
Naast de genoemde opmerkingen is plasma niet te vinden onder de 37"
Klopt
en verbruikt plasma 4x meer stroom.
Klopt niet.

Een 42 inch Panasonic plasma verbruikt 241 watt , een Philips of toshiba 42inch LCD verbruikt 240 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Philflow schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:00:
[...]

Klopt

[...]

Klopt niet.

Een 42 inch Panasonic plasma verbruikt 241 watt , een Philips of toshiba 42inch LCD verbruikt 240 watt.
Idd, het stroomverbruik van de plasma TV's is ondertussen een sprookje. De 42C3000P heeft een verbruik van 233W (fabrieksopgave).

Maar het feit blijft dat de LCD's in kleinere formaten te vinden zijn en een stuk gunstiger geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Anoniem: 228416 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:24:
Ik heb vandaag een 32 C3001 P gehaald bij Mediamarkt, was in de aanbieding voor 644 euro :)

Ik krijg hem alleen niet aangesloten aan m'n PC, heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen? Ik heb een HDMI-DVI kabel gekocht, maar de PC en TV herkennen elkaar niet echt, hier ook gevraagd trouwens: Toshiba 32 C3001 aansluiten op PC via DVI-HDMI
Welke mediamarkt was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
nitpicker schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:41:
[...]

Prijs is een hele goede reden en wat dacht je van grootte? Tot nu toe zie ik alleen grote plasma schermen.. 32 inch vind ik toch wel de max.. eigenlijk.. hoef niet zo'n groot bakbeest in mijn kamer, dus dan kom je toch meer tegen in het LCD kamp.
Klopt. De Toshiba 32C3001 heb ik voor m'n slaapkamer gekocht. Binnen een week of twee ga ik de Panasonic 37PV70 kopen voor in de woonkamer.

Op mijn slaapkamer sluit ik enkel m'n laptop, Wii en binnenkort een HTPC aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
Ik heb mijn toshiba 32C3000 binnen en wat denk? onder aan het beeld allemaal verticale strepen. Ik neem aan dat dit een enorm defect is want het neemt een derde van het beeld in.
Verheugde me zo op het scherm kan die weer meteen terug.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1291/996047572_31f3494845.jpg?v=0

[ Voor 14% gewijzigd door wingsofgold op 03-08-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Heeft er iemand enig idee hoe ik de lompe voetsteun kan demonteren? Ik kan het nergens in de handleiding terugvinden...

Ik zie al vanaf dag 1 (vorige week zaterdag) een voetsteun in de lucht. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

wingsofgold schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:15:
Ik heb mijn toshiba 32C3000 binnen en wat denk? onder aan het beeld allemaal verticale strepen. Ik neem aan dat dit een enorm defect is want het neemt een derde van het beeld in.

[afbeelding]
Dat ziet er niet echt.. ehm... goed uit nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar settings:
http://www.avforums.com/f...5&highlight=toshiba+c3030
Daar staan er een paar.

ik ben zelf nog een beetje aan het klooien (soms neigen bepaalde grijze stukjes enigzins naar paars bij mij).

[ Voor 16% gewijzigd door nioz op 03-08-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Morgen ga ik hem halen (32c3001), heb hem nog niet kunnen zien in het echt, maar ik denk dat ik gewoon de knoop doorhak. Volgensmij gewoon een puike tv voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 13:56
Weet iemand waar de C3000 nog te koop is? Ik heb een aantal MediaMarkten in de omgeving van Utrecht aan de telefoon gehad, maar overal is de TV uitverkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
zelf heb ik hem via pixmania.com besteld aangezien ik hem ook in omgeving utrecht niet zo snel kon vinden. Ik had al goede ervaring met pixmania, heb daar mijn digicam vorig jaar besteld. Ze leveren vrij snel, ik had hem dinsdag avond rond 22:00 besteld met mijn creditcard, vrijdag stond hij in mijn huis.
Het was op dat moment daar ook het goedkoopst (volgens kelkoo en kieskeurig: verzendkosten meegerekend; sommige webshops vragen namelijk nogal veel, bij pixmania was dat ongeveer 16euro geloof ik) en op kelkoo had ik een kortingscode gezien voor de 32c3000 bij pixmania van 12euro :P alle beetjes helpen zal ik maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik heb vandaag een Toshiba 32c3000 besteld, bij progress automatisering (kreeg de korting van pixmania er niet af, en vind de garantie van progress handiger), als ik hem binnen heb post ik mijn bevindingen.
Ik mis een hoop foto's hier :p

http://www.avforums.com/f...p?p=4674658&postcount=311

Hier trouwens een lijstje met wat reviews, sommige reviews springt ie eruit andere weer niet, ik denk persoonlijk dat sommige er met een te critische blik naar kijken. Ik ben meer een audiofiel (beetje) dan videofiel, en gadgets spreken mij altijd wel aan dus ik denk dat het gewoon goed genoeg is voor mij.

Persoonlijk ben ik van mening dat er over iedere tv wel wat te zeuren is, en dat er nog geen perfecte LCD bestaat. Een lcd met perfect design, perfecte realistische kleuren, pefecte inkijkhoek, perfecte response, perfecte backlight en zwartwaarden bestaat niet :p Ok ze proberen het wel maar dat gaat je wel weer een paar honderd euro meer kosten. Niets ten nadele van mensen die wel voor een duurdere kiezen, dat is dan ook gewoon een betere tv.

Echter heb ik het idee dat ik tegenwoordig in een tvzaak naar een speld in een hooiberg aan het zoeken ben, want iedere TV heeft zijn eigen afstelling, mensen kunnen afschrikken van een fletse TFT, terwijl de brightness te hoog staat, goede verkooptechniek uiteraard. Meeste zaken laten de TV standaard staan, omdat ze zo de klanten die het kopen niet teleurstellen, die tot de ontdekking komen dat het beeld thuis heel anders is.

En ik zal mij niet verbazen dat ze zoiets ook met audio doen, mensen willen het contrast horen in een zaak, als een bedrijf echt een goede deal heeft met een product, en ze kunnen meer verdienen op een product, dan kan je zo een naald door de conus drukken bij het andere product (reperatiegevalletje neerzetten). Echte hifiwinkels zullen vertrouwlijker zijn.
Het is niet zo dat ik nergens meer vertrouwen in heb, maar het is erg makkelijk om de consument op die manier te neppen.

[ Voor 100% gewijzigd door duncanvdlinden op 04-08-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:33:
Ik heb vandaag een Toshiba 32c3000 besteld, bij progress automatisering (kreeg de korting van pixmania er niet af, en vind de garantie van progress handiger), als ik hem binnen heb post ik mijn bevindingen.
Ik mis een hoop foto's hier :p
Hier wat foto's. (let niet al te veel op het beeld aan de onder kant, het is wel een HD film wat erop staat)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1266/998456089_050d350778.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1357/999304072_12030e7b41.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1357/998453107_17da4d63be.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1089/999301192_990e7ab60b.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1134/998450199_a62ba50b70.jpg?v=0
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1143/998448771_19ed22f5b7.jpg?v=0

Ik kan niet uitgebreid mijn bevinden posten omdat mijn exemplaar duidelijk een defect heeft, maar ik heb in ieder geval wel een half scherm waar ik naar kan kijken.
Wat mij tot nu toe opvalt.

prachtig design, oogt totaal niet goedkoop.
zwart is zeer zeker niet zwart (settings zijn standaard nog, dus kan nog veel veranderen)
Xbox360 ziet er geweldig uit.
dvd's zien er zeer acceptabel uit
het geluid ben ik nog het meest verbaasd over dat is echt heel erg goed. Ik heb aparte speakers maar die ga ik waarschijnlijk niet eens gebruiken.
Oh en analoge tv moeten ze nu echt verbieden, ik zie nu pas hoe waardeloos dat is. Het ziet er gewoon niet uit.Dus digitale tv is echt een must bij dit scherm anders moet je maar met CRT blijven.

Maar goed mijn exemplaar gaat terug, dus moet weer wachten op een nieuwe. (kan nu al niet wachten het scherm is echt geweldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

wingsofgold schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:50:
[...]
(let niet al te veel op het beeld aan de onder kant, het is wel een HD film wat erop staat)
:D nogal moelijk want het is nogal groot. hoop dat je probleem snel wordt opgelost.
mooie foto's trouwens en mooi design ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Kijk dat ziet er zeer netjes uit, ook leuk dat je de foto vanuit een extreme hoek heb genomen, ik zie brightnessverschillen, maar niet extreme vertekeningen. pluspuntje zo te zien. Of vind jij de inkijkhoek beneden niveau?
Heb je ook al kunnen testen hoe de snelheid is van het scherm?

Het design spreekt mij ook wel aan, en vond het wachten op een zwart exemplaar ipv. een grijze het dus wel waard, past ook beter bij mijn set ik ben past overgestapt op zwarte speakers. Deze zijn overigens ook matzwart, dus kan er veel mooier bij, zwart vind ik ook altijd rustiger voor de ogen en een maatstaaf geven tussen echt zwart en lcd zwart.

Is met daglicht ook duidelijk te zien dat het zwart grijs is? Mijn desktop TFT doet dat ook wel een beetje, alleen vind het niet bepaald storend, de kleuren zijn daar immers zo geweldig van: Dell 2005FPW S-IPS paneel.
Verwacht niet dat ie daar aan kan meten, maar het grijze in het donker ervaar ik iig niet als storend.

Heb je trouwens ook een "L" als paneelcode staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160779

wingsofgold schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:15:

[afbeelding]
Wij hebben de 32C3000 ruim 2 weken gelden ook ontvangen met een dergelijk defect. Bij ons alleen bovenste 1/3 deel goed. Rest verticale strepen met 1 dikke horizontale streep. Lijkt op een productiefout. Wacht nog steeds op vervangende 32C3000. Maar begin nu te twijfelen of dit wel een degelijke LCD TV is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 160779 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:11:
[...]
Maar begin nu te twijfelen of dit wel een degelijke LCD TV is....
Ongeveer net zo degelijk als Samsung LCD TV's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descendant
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-06 19:27
Ik ben sinds vandaag ook trotse bezitter van de 32C3000P, een erg leuke en zeer mooie tv! Voor €639 bij de Alternate opgehaald. Tot nu toe heb ik alleen m'n Gamecube en m'n oude DVD speler erop getest, met allebei een best goed beeld, zeker als je je bedenkt dat ze allebei via composite zijn aangesloten. Analoge TV heb ik nog niet gezien, ik moet namelijk nog een kabel trekken. Maandag even een VGA kabel halen om te kijken hoe m'n computer er uitziet op dit scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:12:
Kijk dat ziet er zeer netjes uit, ook leuk dat je de foto vanuit een extreme hoek heb genomen, ik zie brightnessverschillen, maar niet extreme vertekeningen. pluspuntje zo te zien. Of vind jij de inkijkhoek beneden niveau?
Heb je ook al kunnen testen hoe de snelheid is van het scherm?

Is met daglicht ook duidelijk te zien dat het zwart grijs is? Mijn desktop TFT doet dat ook wel een beetje, alleen vind het niet bepaald storend, de kleuren zijn daar immers zo geweldig van: Dell 2005FPW S-IPS paneel.
Verwacht niet dat ie daar aan kan meten, maar het grijze in het donker ervaar ik iig niet als storend.

Heb je trouwens ook een "L" als paneelcode staan?
Inkijk hoek is naar mijn mening gewoon degelijk. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, want dit is mijn eerste lcd tv. De snelheid heb ik niet echt kunnen testen, dat is toch wel redelijk moeilijk met een half scherm.
Het enige wat mij echt stoort is gewoon het analoge signaal, ik wist dat het slecht was want heb het in de winkel vaak genoeg gezien, maar het blijft zeer storend en ben blij als ik straks overgestapt ben op IPTV.

Van die "L" weet ik het niet waar moet dat staan en wat betekent het? Is dat wie de leverancier is van het scherm?
Anoniem: 160779 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:11:
[...]

Wij hebben de 32C3000 ruim 2 weken gelden ook ontvangen met een dergelijk defect. Bij ons alleen bovenste 1/3 deel goed. Rest verticale strepen met 1 dikke horizontale streep. Lijkt op een productiefout. Wacht nog steeds op vervangende 32C3000. Maar begin nu te twijfelen of dit wel een degelijke LCD TV is....
Heb je em toevallig bij store.nl gekocht... Opzich niks mis met dit scherm en Toshiba is zeer betrouwbaar, maar de productie van lcd schermen kan nou eenmaal fout gaan.
Wat mij vooral stoort is dat er een factuur bijzat van een Duitse leverancier waarop duidelijk staat dat de tv een defect beeld heeft. Dus inplaats van dat ze hun spullen eerst controleren hebben ze meteen een defect toestel gestuurd.

Ik hoop dat ze echt binnen een week een nieuw toestel sturen, want heb weinig zin om 2 weken zonder tv te zitten.

[ Voor 41% gewijzigd door wingsofgold op 04-08-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
wingsofgold schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 18:33:
Wat mij vooral stoort is dat er een factuur bijzat van een Duitse leverancier waarop duidelijk staat dat de tv een defect beeld heeft. Dus inplaats van dat ze hun spullen eerst controleren hebben ze meteen een defect toestel gestuurd.
Dat is wel behoorlijk slordig. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik heb digitale kabel maar nog geen ontvanger met hdmi aansluiting, echter is het analoge beeld van bijvoorbeeld Samsung tft's ook erg slecht heb ik kunnen zien in de winkel, sommige merken deden het beter maar de meeste bakken er niet veel van.

L staat voor LG.Philips s-ips paneel, maar de kans is nihiel dat je een andere heb want er zijn nog geen toshiba's verschenen op diverse forums zonder dit merk paneel :p

[ Voor 26% gewijzigd door duncanvdlinden op 04-08-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Ik deel de mening niet over een slecht beeld bij analoog signaal, ik vind hem prima! Beter dan de huidige voorgaande (niet lcd) tv's!

Ik zal mijn settings hier zo ook nog ff bij zetten.. ik denk nog niet dat ik de perfecte setting heb, maar ze zijn redelijk tot goed. Zo eerst ff mijn laptop erop aan sluiten.. :)

backlight:80
contrast:80
brightness:75
colour:60
tint:0
sharpness: 0
black stretch: on
mpeg nr: low
dnr: auto
colour temp: normal

damn.. krijg mn VGA niet netjes op 1366x768

Wie helpt mij? kHeb hier een IBM/Lenovo T40p staan met een ATI Mobility Fire GL 9000

[ Voor 31% gewijzigd door nitpicker op 05-08-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik vind voor 740 euro ex verzending een 37inch ook wel erg aantrekkelijk, met ook nog is wat hogere contrast waardes, wat vinden jullie?
37inch op HD ready te groot? of kan het prima, ik zit vanaf de pc zo'n 1.5 meter van mijn beeld, en vanaf een stoel of bed een meter of 2 a 3. Keuzes om gek van te worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Heeft er ook iemand de optie PC modus kunnen gebruiken met een HDMI source.
In de handleiding staat dat onder het kopje full hd models, maar ergens anders las ik dat je dat ook met de C3000 kan doen op exact scan na.
Het zou heel erg mooi zijn als die PC modus gewoon werkt op HDMI (er staat pc over HDMI maar wat is het verschil) zodat je de overscan kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Met een beetje geluk kan ik dit morgen voor je testen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 11:33
Anoniem: 821 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:15:
[...]

om die zwartwaarden geef ik persoonlijk niet zo.. hoe zit het met ghosting/clouding? is dit een goede budgetoplossing t.o.v. de Bravia D3000 serie?
Heb met het Xbox 360 beeld geen enkele ghosting kunnen waarnemen, heb hier echt een tijdje op gelet bij racespellen als ColinMcRae DIRT en Forza Motorsport 2. Echt niets kunnen waarnemen.

Ik heb nog vrijwel geen dvd bekeken, maar kan me niet voorstellen dat je bij films meer last van ghosting zou hebben dan bij het 720p beeld van de Xbox 360.

Vergelijk met de Bravia kan ik helaas niet maken want ik heb geen ervaring met dat type tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Hoe zit het met de overscan over HDMI, is daar nog wat mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferdy schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:21:
Weet iemand waar de C3000 nog te koop is? Ik heb een aantal MediaMarkten in de omgeving van Utrecht aan de telefoon gehad, maar overal is de TV uitverkocht..
Poeh, ik kocht hem vorige week donderdag, en toen kreeg MediaMarkt Utrecht er net 100 binnen zei de verkoper.
Populair ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
quote van ander forum:
I have SkyHD set-up on my 37C3030D via HDMI, I've found that changing the viewing ratio to 'PC' instead of 'WIDE' improves the picture quality and shows the full picture, using 'WIDE' stretches the picture off the screen.

Is this just common knowledge to everyone that has this set? If so, I apologise for being a dumba$$
Als ik hier uit kan halen dat je dus over HDMI perfect passend beeld zonder beeldverlies kan krijgen, dan zie ik de hele Overscan Issue niet in, aangezien er toch niet zo heel veel potentie meer ziet in andere aansluitbronnen als HDMI, tenminste ik denk dat iedereen langzaam toch wel op HDMI wil overstappen.

Het is vervelend natuurlijk als je een hele dure dvd-speler met scart heb en je kunt je eraan storen.
Maargoed ik zou het goed nieuws vinden dat je dat je zonder overscan HDMI kan gebruiken!
Als iemand dat uit zou willen proberen zou wel mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Kogel is door de kerk, ik heb net de 37" versie op Kelkoo besteld, toen nog 741 euro, nu ineens verhoogd naar 779 euro, dus ik ben blij dat ik dat net op tijd besloten heb :p
Kan niet wachten tot ik hem thuis heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik heb nog even een vraagje, ik zag op die Duits review-site dat hij 1080 compatibel is, betekent dat, dat hij hem real time kan converteren naar 720p, want full hd is de tv niet toch?

(even offtopic: Ik probeerde net een film te kijken op 1080i, maar hij haperde erg, dit komt natuurlijk door m'n videokaart, is het met een agp-videokaart, überhaubt wel mogelijk om 1080i films af te spelen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 228416 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:21:
Ik heb nog even een vraagje, ik zag op die Duits review-site dat hij 1080 compatibel is, betekent dat,
Dat betekent dat hij 1080p downscaled naar de resolutie vh panel: 1366 * 768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Philflow schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:30:
[...]

Dat betekent dat hij 1080p downscaled naar de resolutie vh panel: 1366 * 768.
Jah.. hij kan alles down of upscalen naar de resolutie die het panel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dat is duidelijk, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Anoniem: 228416 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:21:
Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik heb nog even een vraagje, ik zag op die Duits review-site dat hij 1080 compatibel is, betekent dat, dat hij hem real time kan converteren naar 720p, want full hd is de tv niet toch?

(even offtopic: Ik probeerde net een film te kijken op 1080i, maar hij haperde erg, dit komt natuurlijk door m'n videokaart, is het met een agp-videokaart, überhaubt wel mogelijk om 1080i films af te spelen?)
Hoe heb je de TV aangesloten zitten? over VGA of HDMI op de Pc?
Speelt het wel goed af op je gewone pc monitor?
Als je VGA aangesloten heb zitten, dan is het zeker weten je PC die het niet kan trekken.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste