Toon posts:

Toshiba 32 C3001 aansluiten op PC via DVI-HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag

Bij deze mijn eerste post op tweakers (er zullen er vast nog meer komen) en gelijk een goede binnenkomer.

Ik heb vandaag een Toshiba LCD gekocht en een HDMI-DVI kabel erbij gekocht om hem aan mij pc te koppelen.
Ik ben al ongeveer 2 uur bezig en heb al menig topic afgespit op dit forum en enkele anderen.

Ik heb een GeForce 6800 videokaart met 1 DVI uitgang en 1 gewone monitoruitgang.

Ik heb de Toshiba op de DVI gezet en mijn monitor aan de gewone. Via Nvidia settings heb ik geprobeerd om beeld te krijgen op m'n Toshiba, maar ik blijf een blauw scherm houden.

Wat kan ik doen?

• Rhodos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
Je Toshiba aanvaardt zowiezo niet alle resoluties. Waarschijnlijk wil je daar 1360x768 hebben. Probeer die instelling eens? Je NVidia driver zou dat aan moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Rhodos schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:40:
Je Toshiba aanvaardt zowiezo niet alle resoluties. Waarschijnlijk wil je daar 1360x768 hebben. Probeer die instelling eens? Je NVidia driver zou dat aan moeten kunnen.
Ik kan mijn monitor inderdaad instellen op 1360x768. Wanneer ik dit doe verandert hij toch alleen mijn monitor?

Het probleem zit hem denk ik in het herkennen van een monitor/tv vanaf de DVI aansluiten, want telkens als ik de wizard tv aansluiten doe, gaat hij automatisch via S-Video.

• Rhodos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
Wizard TV aansluiten zal inderdaad via S Video zoeken. Staat de DVI aansluiting niet als monitor 2 aangegeven?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:50:
[...]

Ik kan mijn monitor inderdaad instellen op 1360x768. Wanneer ik dit doe verandert hij toch alleen mijn monitor?

Het probleem zit hem denk ik in het herkennen van een monitor/tv vanaf de DVI aansluiten, want telkens als ik de wizard tv aansluiten doe, gaat hij automatisch via S-Video.
Ja die wizzard is voor een tv via de tv-out, echter met de komst van LCD/Plasma's is dat totaal niet meer wat je wilt :p Je moet naar je monitor resolutie settings gaan, en dan zou die als 2e scherm moeten staan, aanklikken en dan resolutie aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Dnc1n schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:17:
[...]

Ja die wizzard is voor een tv via de tv-out, echter met de komst van LCD/Plasma's is dat totaal niet meer wat je wilt :p Je moet naar je monitor resolutie settings gaan, en dan zou die als 2e scherm moeten staan, aanklikken en dan resolutie aanpassen.
Goed, er staat inderdaad dat er een standaardbeeldscherm is gevonden op m'n videokaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.a-towndjs.com/jpg.JPG

Hij staat op 1024x768, de andere optie is 1280, maar goed. Er verandert niets op m'n TV. Trouwens als ik een printscreen maak, doet hij rechts ook nog het beeld dat op de tv zou moeten komen te staan..

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Al geprobeerd in het Nvidia control panel zelf? Windows wil nog wel is wat resoluties niet weergeven, tevens kan je proberen je drivers te updaten.
Pagina: 1