^^ wifi, dat natuurlijk ook. Als je lekker al je antennes uitzet (wifi, bluetooth etc) dan gaat het ook zeker hard.
Zo, nu even een status update voor de rest, ik heb gister in een flauwe bui het idee in mijn hoofd gehaalt om GUTSY eens aan de tand te voelen ... ERG leuk en erg interessant al die vernieuwingen die op de site staan. Aangezien ik een lange debian achtergrond heb (voornamelijk server) en testing altijd met een korreltje zout nam op dat gebied, dacht ik dat het ook zou gelden voor Gutsy
Assumption is the mother of all ... f*ckups
Anyway, na drie uur updaten upgraden gisteravond was het dan eindelijk zover, even een rebootje en ... niets
Helemaal niets, fstab en grub moet je echt met UUID's gaan aanspreken, anders krijg je gekke dingen die niet opstarten of direct aangestuurd kunnen worden, services die een beetje in het sop lopen etc. Na veel geklooi in commandline dan EINDELIJK alle juiste UUID's van mijn partities weten te achterhalen, en booten dat die deed hoor
Gnome ... ook weer een latere versie, kan opeens niet meer om met mijn, met plaatjes versierde, login theme. Achja, niet mierenneuken, kan gebeuren als je gaat zitten frutten met nieuwere versies. Als de prestaties en andere dingen maar mee zitten, heb ik er vrede mee. Eindelijk ingelogt ... loopt idd zoals "writser" het al zei, niet helemaal lekker. Tip van Miki opgevolgt, maar nog steeds een hoop dingen zo instabiel en anders. Framerate was ontiegelijk hoog met beryl, dat wel
... totdat je 2 programma's open had staan, dan denderde dat peil ver ondermaats vergeleken bij Feisty. Crashende firefox browsers uit het niets, allemaal gekke mappen in mijn profiel die ik nooit verzonnen heb (Documents/Pictures/Videos) waar ik ook nooit om gevraagd heb aangezien ik deze IN mijn profiel met die van windows heb gelinkt. (nooit geen gezeik meer dat ik niet meer bij m'n bestandjes kan) En als klap op de vuurpeil, gewoon systeembreed ongebegrijpelijk drops in performance. Top gedraait, lijkt niets aan het handje te zijn, zou het dan die dynticks zijn? Geen ID, ik kon er echt geen peil op trekken. Zodra ik de oude kernel starte, dan deed alles het weer naar behoren en ook het geluid was diep triest (op beide kernels ... dus dat zit echt in gnome aansturing ... vermoed ik).
Afijn, na mijzelf groen/geel/paars/blauw/oranje/wit/turquase geergert te hebben aan de status van Gutsy, had ik mezelf maar voorgenomen om te downgraden terug naar Feisty. Paar uurtjes verder, een semi gedowngrade systeem dat draait als een tierelier!
Ik leg de nadruk op semi, omdat nog niet ALLES is gedowngrade. Maar beryl draait met 40% meer FPS, systeem start sneller op (met oude kernel), zover ik zie zijn alle services nog actief die voorheen ook draaide ...
... EN, geen performance drops meer
geluk bij een ongeluk, ik laat hem nog even zo draaien totdat ik tegen de lamp loop en toch voor dependencies of andere prullaria eraan moet geloven om helemaal te downgraden naar Feisty.
Conclusie:
Jajaja, houd die praatjes nou maar achterwege van "het is toch beta bladibla" dat weet ik. Voor de mensen waar het ook begint te knagen, WEET waar je aan begint en spring niet in het diepe zonder een beetje commandline kennis (mocht het zover komen). Of installeer het gewoon van scratch/liveCD. Ikzelf draaide voorheen ook altijd al Feisty beta, heb daar ook kuurtjes mee ervaren, maar ik gebruik dit systeem nu ook echt operationeel, dus ik vermijd klooien en frutten liever een beetje op dit moment. Denk er nog wel aan om misschien een partitie vrij te maken voor Gutsy
Assumption is the mother of all ... f*ckups
Anyway, na drie uur updaten upgraden gisteravond was het dan eindelijk zover, even een rebootje en ... niets
Helemaal niets, fstab en grub moet je echt met UUID's gaan aanspreken, anders krijg je gekke dingen die niet opstarten of direct aangestuurd kunnen worden, services die een beetje in het sop lopen etc. Na veel geklooi in commandline dan EINDELIJK alle juiste UUID's van mijn partities weten te achterhalen, en booten dat die deed hoor
Gnome ... ook weer een latere versie, kan opeens niet meer om met mijn, met plaatjes versierde, login theme. Achja, niet mierenneuken, kan gebeuren als je gaat zitten frutten met nieuwere versies. Als de prestaties en andere dingen maar mee zitten, heb ik er vrede mee. Eindelijk ingelogt ... loopt idd zoals "writser" het al zei, niet helemaal lekker. Tip van Miki opgevolgt, maar nog steeds een hoop dingen zo instabiel en anders. Framerate was ontiegelijk hoog met beryl, dat wel
Afijn, na mijzelf groen/geel/paars/blauw/oranje/wit/turquase geergert te hebben aan de status van Gutsy, had ik mezelf maar voorgenomen om te downgraden terug naar Feisty. Paar uurtjes verder, een semi gedowngrade systeem dat draait als een tierelier!
Ik leg de nadruk op semi, omdat nog niet ALLES is gedowngrade. Maar beryl draait met 40% meer FPS, systeem start sneller op (met oude kernel), zover ik zie zijn alle services nog actief die voorheen ook draaide ...
Conclusie:
Jajaja, houd die praatjes nou maar achterwege van "het is toch beta bladibla" dat weet ik. Voor de mensen waar het ook begint te knagen, WEET waar je aan begint en spring niet in het diepe zonder een beetje commandline kennis (mocht het zover komen). Of installeer het gewoon van scratch/liveCD. Ikzelf draaide voorheen ook altijd al Feisty beta, heb daar ook kuurtjes mee ervaren, maar ik gebruik dit systeem nu ook echt operationeel, dus ik vermijd klooien en frutten liever een beetje op dit moment. Denk er nog wel aan om misschien een partitie vrij te maken voor Gutsy

nee, heb ook nog een 2e partitie voor /home0xDEADBEEF schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:12:
[...]
Hoe ziet je partitie-indeling eruit ? Alles in / vermoed ik ?
code:
1
2
| /dev/hda7 on /home type reiserfs (rw) /dev/hda3 on /media/hda3 type vfat (rw,utf8,umask=007,gid=46) |
^^ mijn ubuntu partities
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| root@BlackBox:/home/frank# apt-get --dry-run (dist-)upgrade bash: syntax error near unexpected token `(' root@BlackBox:/home/frank# apt-get --dry-run dist-upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Calculating upgrade... Done 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. |
^^ Dry run haalt dus niets uit

[ Voor 42% gewijzigd door woest85 op 27-06-2007 23:23 ]
[Signature]
wauw, ik heb ubuntu even op mijn lappie gezet, die application manager met internet verbinding is echt heel fijn. En alles werkt heel lekker. Echt super voor iets wat gratis is!
De GUI-updatemanager gebruiken: voordat hij gaat downloaden kan je op 'no' drukken. Werkt ook me t apt-get.woest85 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:19:
[...]
nee, heb ook nog een 2e partitie voor /home
code:
1 2 /dev/hda7 on /home type reiserfs (rw) /dev/hda3 on /media/hda3 type vfat (rw,utf8,umask=007,gid=46)
^^ mijn ubuntu partities
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 root@BlackBox:/home/frank# apt-get --dry-run (dist-)upgrade bash: syntax error near unexpected token `(' root@BlackBox:/home/frank# apt-get --dry-run dist-upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Calculating upgrade... Done 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
^^ Dry run haalt dus niets uitandere ideën? (of moet ik toch mijn sources.list aanpassen daarvoor van edgy naar feisty?)
Ik vind het trouwens raar dat dist-upgrade --dry-run niks doet. --download-only werkte bij mij prima. Moest je je sources.list niet veranderen?
woest85 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:19:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 root@BlackBox:/home/frank# apt-get --dry-run (dist-)upgrade bash: syntax error near unexpected token `(' root@BlackBox:/home/frank# apt-get --dry-run dist-upgrade Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Calculating upgrade... Done 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
^^ Dry run haalt dus niets uitandere ideën? (of moet ik toch mijn sources.list aanpassen daarvoor van edgy naar feisty?)
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
offtopic:
hey, deze kan dus ook 5 dagen oud worden zonder reacties!
*kick*
*kick*
Ik kom net achter iets raars: in Firefox, met web development toolbar geinstalleerd, zag ik net vaag iets groens bewegen als ik met mijn muis over 'Images' hoover. Dat ziet er uit als een kleine equaliser/analyser. Het leuke: ik speel muziek in Quod Libet, en die heeft geeneens een EQ!

En dan nog iets irritants: weet er iemand een manier om de tig icoontjes die ik bovenaan heb staan in 1x rechts uit te lijnen? Zo nu en dan gooit iets die dingen door de war, en dan moet ik steeds weer 10 dingen heen en weer slepen
Ik heb hier geen Gnome, maar probeer hem eens (horizontaal) zo klein mogelijk te maken en vervolgens weer op te rekken. Staat het dan weer als vanouds?MBV schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:59:
offtopic:
*kick*
En dan nog iets irritants: weet er iemand een manier om de tig icoontjes die ik bovenaan heb staan in 1x rechts uit te lijnen? Zo nu en dan gooit iets die dingen door de war, en dan moet ik steeds weer 10 dingen heen en weer slepenOh ja, wat was de default-volgorde ook al weer? Eerst de klok, dan de powerbutton, dan het status-panel, dan de volume-knop, en dan de rest?
Dat was de reden dat hij de vorige keer verkloot was: resolutie op 800x600 gezet en weer terugzAo schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:40:
[...]
Ik heb hier geen Gnome, maar probeer hem eens (horizontaal) zo klein mogelijk te maken en vervolgens weer op te rekken. Staat het dan weer als vanouds?
Verwijderd
Ik hoop dat dit de goede plek is maar ik ben helemaal enthousiast over het feit dat je met Linux(ik gebruik Kubuntu Feisty) je soundcard in meerdere cards kunt delen en tegelijk gebruiken. Het spdif gedeelte van m'n SBLive speelt nu Groovesalad op de stereo terwijl ik met het analoge gedeelte met mijn kleine speakertjes regelbaar naar geluid uit RoseGarden luister. Hij gebruikt hierbij sxfload om een soundfont te laden en dit alles bij een cpu van 75% op een oude Athlon XP200+. Ditzelfde doe ik ook met m'n beeldschermen; ieder scherm heeft een aparte X-sessie met 4 desktops. Breedbeeld kijk ik links op m'n E1900WS en vierkant op m'n E 1900S rechts. En die OpenGL screensavers, ik ben verliefd! Oke het heeft wat nachtjes configureren gekost maar ik hoef dus geen Viesta.
met windows kan je dat inderdaad wel schudden. Nadeel van 4 aparte x-sessies is dat je 4 losse desktops krijgt, zonder 3d- of videoversnelling. En je kan geen schermen heen en weer gooien. Ook werkte bij mij de notification area wel erg vreemd
Verwijderd
Nee, het zijn 2 X-sessies met 4 desktops(4 knoppen in de balk om te kiezen). Beide sessies zijn volgens glxinfo hardwareversneld. Op beide heb ik een GL-screensaver, het is wel dezelfde, verschillende wil hij niet maar ik kan bv. op beide schermen versneld OpenArena doen. Ik heb deze opstelling in xorg.conf zo opgesteld omdat ik las dat dit meer in lijn is met de X-gedachte dan de manier waarop Windows dit doet; nl. waarbij je kunt schuiven met je scherpjes tussen de beeldschermen maar waar de sceensaver heel lelijk in het midden van beide schermen zit. Dit laatste is ook mogelijk in Linux maar schijnt eerder gekke effecten te geven zoals plotseling de beeldschermen omwisselen e.d. Ik denk dat dit komt omdat X van nature, net als Linux/Unix, voor een terminal-achtige omgeving is bedacht. Je schijnt ook erg gemakkelijk 1 pc met meerdere schermen en toetsenborden te kunnen uitrusten voor een heel klaslokaal. Wat is de notification area? Is dat die soort tooltip rechtsboven als je moet upgraden? Die heeft Kubuntu niet(gelukkig).MBV schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:49:
met windows kan je dat inderdaad wel schudden. Nadeel van 4 aparte x-sessies is dat je 4 losse desktops krijgt, zonder 3d- of videoversnelling. En je kan geen schermen heen en weer gooien. Ook werkte bij mij de notification area wel erg vreemd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 01:30 ]
Je system tray.Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:28:
Wat is de notification area? Is dat die soort tooltip rechtsboven als je moet upgraden? Die heeft Kubuntu niet(gelukkig).
0.0
wicd vind ik zelf een prettige wireless manager. Het nadeel van de standaard Network Manager is dat hij ook niet echt luistert naar wat je opgeeft in /etc/network/interfaces, wat wel zo hoort te zijn.MarcoC schreef op zondag 24 juni 2007 @ 23:27:
Weet iemand een goede wireless manager voor Ubuntu? De standaard manager is nogal karig, ik kan bijv. geen eens aangeven wat mijn voorkeursnetwerk zou moeten zijn. Daarnaast kan ik ook niet makkelijk opnieuw scannen naar netwerken. Ik heb via de Add/Remove-knop nog twee andere managers gevonden, maar die vond ik beiden ook niet lekker werken. Ik zoek gewoon iets Windows-achtigs, dat werkt wel netjes.
Iemand een idee?
Oh, 2x4, ik dacht 4x4Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:28:
[...]
Nee, het zijn 2 X-sessies met 4 desktops(4 knoppen in de balk om te kiezen). Beide sessies zijn volgens glxinfo hardwareversneld. Op beide heb ik een GL-screensaver, het is wel dezelfde, verschillende wil hij niet maar ik kan bv. op beide schermen versneld OpenArena doen. Ik heb deze opstelling in xorg.conf zo opgesteld omdat ik las dat dit meer in lijn is met de X-gedachte dan de manier waarop Windows dit doet; nl. waarbij je kunt schuiven met je scherpjes tussen de beeldschermen maar waar de sceensaver heel lelijk in het midden van beide schermen zit. Dit laatste is ook mogelijk in Linux maar schijnt eerder gekke effecten te geven zoals plotseling de beeldschermen omwisselen e.d. Ik denk dat dit komt omdat X van nature, net als Linux/Unix, voor een terminal-achtige omgeving is bedacht. Je schijnt ook erg gemakkelijk 1 pc met meerdere schermen en toetsenborden te kunnen uitrusten voor een heel klaslokaal. Wat is de notification area? Is dat die soort tooltip rechtsboven als je moet upgraden? Die heeft Kubuntu niet(gelukkig).
Quircks zijn er wel, maar schermen omwisselen heb ik nooit van gehoord. Ik heb als grootste probleem dat ik de resolutie moet veranderen met opstarten: de driver denkt dat ik op 1400x1050 werk (wat correct is), terwijl de gnome-balken binnen 1280x1024 passen. Als ik dan 2 dingen opstart, wordt het tweede programma rechts van de 1280 lijn gezet

Weet iemand hier hoe je Ubuntu op een mobo met Intel 965 chipset aan de praat kunt krijgen? Als ik Dapper of Feisty probeer kostst hij mn systeempje gewoon uit: blijft hangen tijdens laden van de LiveCD. Nu lees op op de ubuntufora meer klachten en geen oplossingen. Hier misschien iemand ervaring of kennis over hoe en wanneer te opgelost wordt of zelf op te lossen is?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Weet iemand hoe je op een fatsoenlijke manier SSH verbindingen maakt? Gewoon op de terminal wordt ik gek van. Elke keer dat de SSH verbinding niet meer werkt (geen idee waarom) kan ik niks meer met die terminal.
edit:
de hot-key voor verbreken wil ik nog graag weten, maar apt-cache search putty werkte verhelderend
de hot-key voor verbreken wil ik nog graag weten, maar apt-cache search putty werkte verhelderend
edit:
maar putty geeft dat ranzige xterm lettertype!
maar putty geeft dat ranzige xterm lettertype!
[ Voor 29% gewijzigd door MBV op 06-07-2007 13:01 ]
Kun je het font in PuTTY niet veranderen dan?
Saved by the buoyancy of citrus
Bij de alternate installer gaat het op dezelfde manier fout?Breepee schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:34:
Als ik Dapper of Feisty probeer kostst hij mn systeempje gewoon uit: blijft hangen tijdens laden van de LiveCD.
[ Voor 32% gewijzigd door Jesse op 06-07-2007 14:24 ]
control + Dquote: MBVde hot-key voor verbreken wil ik nog graag weten
of bedoel je die niet?
bij de weg; heb ik ook dat de terminal niet meer reageert als de verbinding wordt verbroken. In X is dat niet zo'n probleem, als je met tty 1 t/m ugh werkt is het wat minder ja. weet zo snel niet wat voor oplossing hiervoor is. Zelf gebruik ik ssh alleen onder X, meestal in Konsole, dus dan is t een kwestie van tabblad sluiten. Maar als iemand een elegantere wijze weet houd ik me ook aanbevolen.
edit:
opmaak schoongemaakt en aanvulling
opmaak schoongemaakt en aanvulling
@mithras hieronder; idd dat is een oplossing. maar zou het ook mogelijk zijn om de shell een trigger mee te geven dat je ssh afsluit zodra de verbinding wordt onderbroken?
[ Voor 97% gewijzigd door dragunova op 06-07-2007 14:28 ]
does the pope shit in the woods? is a bear catholic?
mbv@machinenaam:~$ ssh website.nl Password: Linux linux-server 2.6.X #1 Mon Mar 26 16:39:10 UTC 2007 i586 [debian blaat] mbv@linux-server:~$ logout Connection to mvdvlist.nl closed.
is handig om te weten, maar dat doet dus alleen logout. Ik wil het equivalent van crtl+] in windows-telnet weten. Deze reageert niet als ik de netwerkstekker eruit trek (laptop, weet je nog?).
Ik gebruik hem normaal alleen onder X, en vind het dan gewoon irritant.
Gisteren met windows ruzie over de videokaart: wel of niet ATi Powerplay gebruiken. Nu blijkt hij in windows zonder powerplay hetzelfde te gebruiken als in linux (21W), en kan dat met Powerplay omlaag naar 18W. Ik zou dat graag ook in linux willen. Iemand nog slimme suggesties? Ik gebruik de GPL driver (i.v.m. dualscreen met 2 verschillende resoluties), en heb DynamicClocks al aan staan.
uit de manpage:
En nee, ik weet niet nog dat jij dit probleem bij een laptop hebtESCAPE CHARACTERS
When a pseudo-terminal has been requested, ssh supports a number of functions through the
use of an escape character.
A single tilde character can be sent as ~~ or by following the tilde by a character other
than those described below. The escape character must always follow a newline to be
interpreted as special. The escape character can be changed in configuration files using
the EscapeChar configuration directive or on the command line by the -e option.
The supported escapes (assuming the default `~') are:
~. Disconnect.
~^Z Background ssh.
~# List forwarded connections.
~& Background ssh at logout when waiting for forwarded connection / X11 sessions to
terminate.
~? Display a list of escape characters.
~B Send a BREAK to the remote system (only useful for SSH protocol version 2 and if
the peer supports it).
~C Open command line. Currently this allows the addition of port forwardings using
the -L and -R options (see above). It also allows the cancellation of existing
remote port-forwardings using -KR[bind_address:]port. !command allows the user to
execute a local command if the PermitLocalCommand option is enabled in
ssh_config(5). Basic help is available, using the -h option.
~R Request rekeying of the connection (only useful for SSH protocol version 2 and if
the peer supports it).
oh sorry, zo bedoelde ik hem niet over die laptop. Ik verwacht dat er wel een paar zijn die dat weten in dit topic, 'k heb genoeg zitten eikelen met ATi dual-screen
Maareh, bedankt.
Ik had de man-page wel doorgekeken, maar daarbij gezocht op keys enzo, niet naar characters
. Bedankt
Ik had de man-page wel doorgekeken, maar daarbij gezocht op keys enzo, niet naar characters

man sshd_config(server-zijde) biedt uitkomst:
En in ssh_config(client-zijde):
ServerAliveCountMax
ServerAliveInterval
TCPKeepAlive
deze configuratiebestanden vind je in /etc/ssh/sshd_config voor de server, en /etc/ssh/ssh_config en ~/.ssh/config voor de client.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| ClientAliveCountMax Sets the number of client alive messages (see below) which may be sent without sshd(8) receiving any messages back from the client. If this threshold is reached while client alive mes- sages are being sent, sshd will disconnect the client, termi- nating the session. It is important to note that the use of client alive messages is very different from TCPKeepAlive (below). The client alive messages are sent through the encrypted channel and therefore will not be spoofable. The TCP keepalive option enabled by TCPKeepAlive is spoofable. The client alive mechanism is valuable when the client or server depend on knowing when a connection has become inac- tive. The default value is 3. If ClientAliveInterval (see below) is set to 15, and ClientAliveCountMax is left at the default, unresponsive SSH clients will be disconnected after approxi- mately 45 seconds. This option applies to protocol version 2 only. ClientAliveInterval Sets a timeout interval in seconds after which if no data has been received from the client, sshd(8) will send a message through the encrypted channel to request a response from the client. The default is 0, indicating that these messages will not be sent to the client. This option applies to protocol version 2 only. TCPKeepAlive Specifies whether the system should send TCP keepalive mes- sages to the other side. If they are sent, death of the con- nection or crash of one of the machines will be properly noticed. However, this means that connections will die if the route is down temporarily, and some people find it annoying. On the other hand, if TCP keepalives are not sent, sessions may hang indefinitely on the server, leaving ``ghost'' users and consuming server resources. The default is ``yes'' (to send TCP keepalive messages), and the server will notice if the network goes down or the client host crashes. This avoids infinitely hanging sessions. To disable TCP keepalive messages, the value should be set to ``no''. |
En in ssh_config(client-zijde):
ServerAliveCountMax
ServerAliveInterval
TCPKeepAlive
deze configuratiebestanden vind je in /etc/ssh/sshd_config voor de server, en /etc/ssh/ssh_config en ~/.ssh/config voor de client.
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
Goede tip, werkt primajvdgeest schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:01:
[...]
wicd vind ik zelf een prettige wireless manager. Het nadeel van de standaard Network Manager is dat hij ook niet echt luistert naar wat je opgeeft in /etc/network/interfaces, wat wel zo hoort te zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 07-07-2007 03:43 ]
Verwijderd
Ik zit met m'n handen in het haar.. ben al een tijdje gelukkig open source gebruiker (begin zelfs op m'n werk het virus te verspreiden) en eigenlijk helemaal niets te klagen. Echter heb ik een ding waar ik al een tijd tegen aan loop.. m'n behringer FCA202 geluidskaart werkt niet. Weet iemand een manier om een firewire geluidskaart in Ubuntu Feisty aan de gang te krijgen ? (hij komt overigens wel gewoon voor in de hardware list als aangesloten op de firewire poort)
Een usb-geluidskaart werkt hier wel, heb ik laatst geprobeerd, dus firewire zou geen probleem moeten zijn. Is er een kernel module voor te vinden?
offtopic:
welke idioot heeft het verzonnen dat je real-time geluid over USB gaat sturen? Firewire is daar dé standaard voor, ontworpen met beeld en geluid in gedachten. En zijn er malloten die semi-pro geluidskaarten uitbrengen op USB
Hoe wil je daar garanties geven dat je geluid er binnen X ms is?
welke idioot heeft het verzonnen dat je real-time geluid over USB gaat sturen? Firewire is daar dé standaard voor, ontworpen met beeld en geluid in gedachten. En zijn er malloten die semi-pro geluidskaarten uitbrengen op USB

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 07-07-2007 12:43 ]
Verwijderd
Ik heb gelezen dat de usb geluidskaarten een stuk beter werken standaard onder ubuntu. Ik zal eens opzoek gaan naar een module maar dit blijft toch een heikel punt merk ik al. (misschien iets voor de google summer of code.. autodetect firewire soundcards)
Ik heb daarnet nog even gezocht, en waarschijnlijk heb je gewoon pech: http://freebob.sourceforg...List_of_Supported_Devices
of nog beter: schrijf zelf die driver, maar dat is voor veel mensen te hoog gegrepen
Als je Summer of Code wil laten meewerken, moet je dus maar beginnen met Oxford een mailtje te sturen of ze mee willen werken. Met die documentatie kan iemand proberen een driver te schrijven, maar ik denk dat je voor Summer of Code al te laat bent. Ik zou zeggen: peuter de specs los van Oxford of Behringer, en maak ergens een mooie Feature Request aan in BugzillaOxford Semiconductor OXFW970 devices: Nobody has ever approached Oxford to see if they will release documentation.
Verwijderd
Dat laatste is voor mij zeker te hoog gegrepen, maar ik zal eens wat contacten aan halen bij behringer. Ken nog wel een paar vertegenwoordigers daar.
Ik snap het echt niet..
Ik wil debugberichten in dmesg zien. Standaard zijn die onzichtbaar omdat dmesg anders nogal veel output heeft maar ik heb ze toch nodig.
Maar dmesg -n lijkt gewoon geen effect te hebben
. Ik zie vast iets heel doms over het hoofd.
Ik wil debugberichten in dmesg zien. Standaard zijn die onzichtbaar omdat dmesg anders nogal veel output heeft maar ik heb ze toch nodig.
Maar dmesg -n lijkt gewoon geen effect te hebben
Verstuurd vanaf mijn Computer®
(Hoog) cijfertje erachter zetten.
[ Voor 13% gewijzigd door Jungian op 07-07-2007 18:31 . Reden: _O_ ]
0.0
Als jij de specs hebt, of een bevestiging dat de specs aan een GPL-driver gegeven zullen worden, dan is de kans vrij groot dat er iemand een driver gaat schrijvenVerwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:00:
Dat laatste is voor mij zeker te hoog gegrepen, maar ik zal eens wat contacten aan halen bij behringer. Ken nog wel een paar vertegenwoordigers daar.
Ik niet, maar bij dat sourceforge project waar ik naar linkte
[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 07-07-2007 20:17 ]
Ja sudo dmesg -n 7 dus. Zo ver was ik al en dat doet niks

Maar mijn gemodificeerde driver heeft mijn KNC1 DVB-S kaart schijnbaar al gesloopt dus het is toch al game over denk ik.
Verwijderd
Go Roel!Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:00:

Nou, ik heb de debug van dmesg niet meer nodig. Het was Canal Digitaal's schuld voor het foutief zetten van een FTA-flag en mijn schuld om de kabel per ongeluk half los te trekken
.
http://linuxtv.org/wiki/index.php/KNC1_TV-Station_DVB-S
Jeej, een werkende CI
. (zie history van die wiki: voorheen stond er dat de CI most probably niet zou werken)
http://linuxtv.org/wiki/index.php/KNC1_TV-Station_DVB-S
Jeej, een werkende CI

[ Voor 40% gewijzigd door Mentalist op 08-07-2007 02:58 ]
Verwijderd
Laten we hopen dat ze net zo mee werkend zijn als dat je zou mogen verwachten.. een hardware leverancier wordt er natuurlijk nooit slechter van als z'n hardware op meerdere systemen ondersteund wordt. Morgen meteen eens bellen.
Toen ik gisteren WinXP ging re-installen heb ik besloten om Ubuntu (Kubuntu Feisty) ernaast te installeren. Het ziet er vooralsnog goed uit.
Ik ga ditmaal eens proberen linux langer dan enkele dagen op m'n laptop te houden.
Ik ga ditmaal eens proberen linux langer dan enkele dagen op m'n laptop te houden.
Fixedsylvesterrr schreef op zondag 08 juli 2007 @ 19:08:
Ik ga ditmaal eens proberen linux Windows langer dan enkele dagen op m'n laptop te houden.
0.0
Verwijderd
Hoi iedereen,
Heb hier Ubuntu 7.04 Feisty als dualboot naast Vista draaien. Ik moet iedere keer m'n laptop bruut uitschakelen (lees: stekker eruit trekken), omdat in m'n Ubuntu een uit-knop ontbreekt
.
Heeft iemand een oplossing voor dit merkwaardige probleem?
Heb hier Ubuntu 7.04 Feisty als dualboot naast Vista draaien. Ik moet iedere keer m'n laptop bruut uitschakelen (lees: stekker eruit trekken), omdat in m'n Ubuntu een uit-knop ontbreekt
Heb je helemaal rechtsboven gekeken?Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:59:
Hoi iedereen,
Heb hier Ubuntu 7.04 Feisty als dualboot naast Vista draaien. Ik moet iedere keer m'n laptop bruut uitschakelen (lees: stekker eruit trekken), omdat in m'n Ubuntu een uit-knop ontbreekt.
Als je daar op klikt krijg je een menu: restart, uitschakelen, etc.
Misschien is je uit-knop per ongeluk gewist, dan kan je die er weer opzetten door:
1 rechtmuisknop op de balk
2. toevoegen kiezen
3. uit-kop toevoegen
[ Voor 14% gewijzigd door jmk op 08-07-2007 21:02 ]
Yippie kayak, other buckets!
Menu Bar -> System -> Shutdown (Main Menu -> Shutdown). Ik kan me niet voorstellen dat Ubuntu alle opties heeft weggehaald en vind het daarom wel een erg merkwaardige vraag (te lui om even de menu's door te scrollen ?).
[ Voor 5% gewijzigd door Jungian op 08-07-2007 21:37 ]
0.0
Verwijderd
Dat is het probleem. Als ik je instructie opvolg, heb ik alleen de keuze uit 'Log uit' 'Lock screen' 'Switch user' 'Suspend' en 'Hibernate'.Jungian schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:37:
Menu Bar -> System -> Shutdown (Main Menu -> Shutdown). Ik kan me niet voorstellen dat Ubuntu alle opties heeft weggehaald en vind het daarom wel een erg merkwaardige vraag (te lui om even de menu's door te scrollen ?).
Maar geen uitknop dus.
Controleer even de APM/ACPI instellingen in je BIOS.
Als je shutdown -h now intikt, gaat ie dan wel uit?
Als je shutdown -h now intikt, gaat ie dan wel uit?
Verwijderd
Sorry, ben geen expert in dit soort dingen.
Hoe pak ik dit aan? Btw, paar weken geleden stond er wel een uitknop.
Hoe pak ik dit aan? Btw, paar weken geleden stond er wel een uitknop.
Heb je ook KDE geïnstalleerd? Dit probleem onstaat wanneer GDM niet meer standaard is. Een andere oorzaak kan Beryl/Compiz in combinatie met XGL zijn.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:12:
[...]
Dat is het probleem. Als ik je instructie opvolg, heb ik alleen de keuze uit 'Log uit' 'Lock screen' 'Switch user' 'Suspend' en 'Hibernate'.
Maar geen uitknop dus.
Edit: Misschien is dit de oplossing.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
Verwijderd
YESSSSSSSSSSS! Hij doet het!Surkow schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:21:
[...]
Heb je ook KDE geïnstalleerd? Dit probleem onstaat wanneer GDM niet meer standaard is. Een andere oorzaak kan Beryl/Compiz in combinatie met XGL zijn.
Edit: Misschien is dit de oplossing.
Wel een vreemde bug trouwens. Dat 'Show actions menu' had ik net uitgeschakeld, omdat ik het niet mooi vond. Maarre, hoe kan ik je bedanken?
Bedanken is niet nodig. Ik ben al lang blij dat het werkt ;DVerwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:25:
[...]
YESSSSSSSSSSS! Hij doet het!.
Wel een vreemde bug trouwens. Dat 'Show actions menu' had ik net uitgeschakeld, omdat ik het niet mooi vond. Maarre, hoe kan ik je bedanken?.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
Verwijderd
Ok
.
Ik heb via Add/Remove optie (zie applications menu) en Automatix2 allerlei programma's erop geïnstalleerd. Echter, ik zie ze niet terugkeren in de Appliciations menu. Hoe moet ik weten welke programma's ik zoal heb, en dat ook makkelijk kan starten? Beetje het Windows idee, I know, hier staat dat gelijk aan vloeken in de kerk
.
Maar dan niet dat ik steeds via Configuratiescherm > Stofware moet gaan, maar gewoon via Start > Programma's
.
En hoe kan ik beetje normale lettertypes instellen? Ik heb alles in Ubuntu door Arial lettertype vervangen Echter, ik heb in Firefox zodanig ingesteld dat de website zelf kan kiezen welke lettertype-ie neemt. Vreemd genoeg zie ik op websites alleen maar vreemde lettertypes die helemaal gaar zijn, die onder IE/Firefox/Opera op Windows wel normaal uitzien.
Ik heb via Add/Remove optie (zie applications menu) en Automatix2 allerlei programma's erop geïnstalleerd. Echter, ik zie ze niet terugkeren in de Appliciations menu. Hoe moet ik weten welke programma's ik zoal heb, en dat ook makkelijk kan starten? Beetje het Windows idee, I know, hier staat dat gelijk aan vloeken in de kerk

Maar dan niet dat ik steeds via Configuratiescherm > Stofware moet gaan, maar gewoon via Start > Programma's
En hoe kan ik beetje normale lettertypes instellen? Ik heb alles in Ubuntu door Arial lettertype vervangen Echter, ik heb in Firefox zodanig ingesteld dat de website zelf kan kiezen welke lettertype-ie neemt. Vreemd genoeg zie ik op websites alleen maar vreemde lettertypes die helemaal gaar zijn, die onder IE/Firefox/Opera op Windows wel normaal uitzien.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 23:44 ]
Probeer eens msttcorefonts (Synaptic) te installeren.
Alle grafische programma's (degenen met een .desktop-bestand, meer dan 90% van alle programma's met een GUI) krijg je een link van je te zien in je menu. Wellicht dat Automatix de zooi verprutst heeft (waarom je het zou willen gebruiken is me echt een raadsel, Automatix is 100% kutbagger). Een leuke map om doorheen te scrollen is trouwens /usr/bin.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:25:
Ok.
Ik heb via Add/Remove optie (zie applications menu) en Automatix2 allerlei programma's erop geïnstalleerd. Echter, ik zie ze niet terugkeren in de Appliciations menu. Hoe moet ik weten welke programma's ik zoal heb, en dat ook makkelijk kan starten?<knip>
msttcorefonts installeren. Kijk ook trouwens eens naar je overige font-instellingen.En hoe kan ik beetje normale lettertypes instellen?<knip>
0.0
Verwijderd
Frappant dat je zegt dat Automatix baggeris, want Automatix heb ik gebruikt op aanraden van deze site gebruikt. En dat lijken me geen noobs op gebied van UbuntuJungian schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:03:
[...]
Alle grafische programma's (degenen met een .desktop-bestand, meer dan 90% van alle programma's met een GUI) krijg je een link van je te zien in je menu. Wellicht dat Automatix de zooi verprutst heeft (waarom je het zou willen gebruiken is me echt een raadsel, Automatix is 100% kutbagger). Een leuke map om doorheen te scrollen is trouwens /usr/bin.
Die heb ik toevallig geïnstalleerd. En dat veroorzaakt dus m'n probleemmsttcorefonts installeren. Kijk ook trouwens eens naar je overige font-instellingen.
Misschien relevant om te vermelden, dat ik juist andere lettertypes in sites als deze zie, dan normaal met IE/Firefox onder Windows.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 00:07 ]
Right... de enige echte Microsoft-fonts leveren problemen op.Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:04:
Die heb ik toevallig geïnstalleerd. En dat veroorzaakt dus m'n probleem.
Mis ik het schreeuwende bordje Ubuntu pro's ? Er is genoeg over Automatix op het internet te vinden hoorFrappant dat je zegt dat Automatix baggeris, want Automatix heb ik gebruikt op aanraden van deze site gebruikt. En dat lijken me geen noobs op gebied van Ubuntu.
Hoezo denk je dat je andere fonts ziet ? Heb je al gekeken naar je font-instellingen (Subpixel smoothing is erg aan te raden) ?Misschien relevant om te vermelden, dat ik juist andere lettertypes in sites als deze zie, dan normaal met IE/Firefox onder Windows.
[ Voor 62% gewijzigd door Jungian op 09-07-2007 00:27 ]
0.0
Verwijderd
Zover wil ik nog niet stellen. De fonts werken goed.Jungian schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:05:
[...]
Right... de enige echte Microsoft-fonts leveren problemen op.
Alleen, bij bepaalde sites zie ik vreemde fonts die ik niet bij IE/Firefox onder Windows had. En dat kun je niet alleen op conto van Microsoft-fonts aanrekenen, lijkt me
Als ik een programma wil installeren, levert dat al veel rompslomp op. En ik kan 'm daarna niet meer terugvinden in de Applications menuMis ik het schreeuwende bordje Ubuntu pro's ? Er is genoeg over Automatix op het internet te vinden hoorWaarom denk je het nodig te hebben ?
Ik zag je reply pas later na m'n reactie. Ik zal zometeen met een screenshot onder Windows en Ubuntu komen, om laten zien wat ik bedoel.Hoezo denk je dat je andere fonts ziet ? Heb je al gekeken naar je font-instellingen (Subpixel smoothing is erg aan te raden) ?
Weet iemand trouwens hoe ik het dubbelklikken weer kan herstellen? Ik kan 'm niet vinden bij de eigenschappen van de muis. In een experimentele bui heb ik ergens aangeklikt dat ik ipv dubbelklikken 1 keer klikken een bestand kan openen.
Achteraf bevalt het mij inderdaad niet, en ik wil 'm weer terugzetten. Maar gek genoeg kan ik 'm niet meer vinden!
En als allerlaatste vraag (
root@laptop:~# cd tar xvfz truecrypt-4.3a-source-code.tar-gz
bash: cd: tar: No such file or directory
Dus ik heb het zonder 'cd' geprobeerd:
root@laptop:~# tar xvfz truecrypt-4.3a-source-code.tar-gz
tar: truecrypt-4.3a-source-code.tar-gz: Cannot open: No such file or directory
tar: Error is not recoverable: exiting now
tar: Child returned status 2
tar: Error exit delayed from previous errors
Het gaat hier om 7.04 Feisty, en ik heb de nieuwste versie van hun site (vandaar die 4.3a) in m'n homemap opgeslagen.Weet iemand trouwens waar dat enter na 'cd' (op de handleiding') voor dient?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 00:42 ]
cd staat voor 'change directory', de functie ervan raad je waarschijnlijk alVerwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:36:
[...]
En als allerlaatste vraag (): ik probeer met deze handleiding TrueCrypt te installeren. Maar het gaat al vanaf de eerste commando mis:
root@laptop:~# cd tar xvfz truecrypt-4.3a-source-code.tar-gz
bash: cd: tar: No such file or directory
Dus ik heb het zonder 'cd' geprobeerd:
root@laptop:~# tar xvfz truecrypt-4.3a-source-code.tar-gz
tar: truecrypt-4.3a-source-code.tar-gz: Cannot open: No such file or directory
tar: Error is not recoverable: exiting now
tar: Child returned status 2
tar: Error exit delayed from previous errors
Het gaat hier om 7.04 Feisty, en ik heb de nieuwste versie van hun site (vandaar die 4.3a) in m'n homemap opgeslagen.Weet iemand trouwens waar dat enter na 'cd' (op de handleiding') voor dient?
Die 'cd met niks erachter' in de tutorial is trouwens gewoon een foutje, maar hij bedoelt gewoon dat je de directory moet changen naar waar jij je archive hebt gedownload.
[ Voor 6% gewijzigd door Petok op 09-07-2007 00:50 ]
Dat was mijn puntVerwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:36:
Zover wil ik nog niet stellen. De fonts werken goed.
Alleen, bij bepaalde sites zie ik vreemde fonts die ik niet bij IE/Firefox onder Windows had. En dat kun je niet alleen op conto van Microsoft-fonts aanrekenen, lijkt me
Synaptic, Add/Remove.Als ik een programma wil installeren, levert dat al veel rompslomp op. En ik kan 'm daarna niet meer terugvinden in de Applications menu :(.
Ik heb hier zelf ook een laptop staan met Windows hoorIk zag je reply pas later na m'n reactie. Ik zal zometeen met een screenshot onder Windows en Ubuntu komen, om laten zien wat ik bedoel.
School is voor even voorbij, dus voor hoe lang nog is de vraag
* Jungian denkt eraan om er *heel* even Windows 98 op te zetten (erg retro
[ Voor 10% gewijzigd door Jungian op 09-07-2007 00:57 ]
0.0
Verwijderd
Hij loopt weer soepelPetok schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:47:
[...]
cd staat voor 'change directory', de functie ervan raad je waarschijnlijk al. Ik zou me eerst even verdiepen in de linux console, wat alle commands betekenen enzovoort. Met tar bijvoorbeeld (un)pack je archives. Megatip: tik 'tar xvfz true' in, ram een keer op TAB, en je hebt de autocompletion functie van bash ontdekt
.
Die 'cd met niks erachter' in de tutorial is trouwens gewoon een foutje, maar hij bedoelt gewoon dat je de directory moet changen naar waar jij je archive hebt gedownload.
Maar ik stuit weer op een nieuw probleem als ik de modules laat compileren. Ik heb zo'n 10 minuten lang continu op Enter toets gedrukt, maar hij houdt het maar niet op met toestemming vragen (Y/N):
root@laptop:/home/ssra# export CC=gcc-4.1
root@laptop:/home/ssra# sudo make -C /usr/src/linux-source-2.6.20 config modules
make: Entering directory `/usr/src/linux-source-2.6.20'
scripts/kconfig/conf -s arch/i386/Kconfig
*** You have not yet configured your kernel!
*** Please run some configurator (e.g. "make oldconfig" or
*** "make menuconfig" or "make xconfig").
make[3]: *** [silentoldconfig] Error 1
make[2]: *** [silentoldconfig] Error 2
make[1]: Nothing to be done for `/usr/src/linux-source-2.6.20/scripts/Kbuild.include'.
scripts/kconfig/conf arch/i386/Kconfig
#
# using defaults found in /boot/config-2.6.20-16-generic
#
*
* Linux Kernel Configuration
*
*
* Code maturity level options
*
Prompt for development and/or incomplete code/drivers (EXPERIMENTAL) [Y/n/?]
Wat kan ik nog doen?
You have not yet configured your kernel!
Heb je dat wel gedaan?
O w8 ff, er moet nog van alles gebeuren zie ik.
Please negeer dit bericht als onder categorie "vaag vandaag"
Heb je dat wel gedaan?
O w8 ff, er moet nog van alles gebeuren zie ik.
Please negeer dit bericht als onder categorie "vaag vandaag"

[ Voor 26% gewijzigd door dragunova op 09-07-2007 10:25 ]
Ik denk dat je je kernel-sources mist, maar weet het niet zeker.Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 03:36:
[...]
Hij loopt weer soepel!
Maar ik stuit weer op een nieuw probleem als ik de modules laat compileren. Ik heb zo'n 10 minuten lang continu op Enter toets gedrukt, maar hij houdt het maar niet op met toestemming vragen (Y/N):
[i]root@laptop:/home/ssra# export CC=gcc-4.1
root@laptop:/home/ssra# sudo make -C /usr/src/linux-source-2.6.20 config modules
make: Entering directory `/usr/src/linux-source-2.6.20'
scripts/kconfig/conf -s arch/i386/Kconfig
Wat kan ik nog doen?
Doe eens:
sudo apt-get install kernel-sources-$(uname -r)
Vraagje; weet iemand een goed dvd-editorprogramma voor ubuntu? Ik bedoel dus een prog waarmee je dvd menu's etcetera in elkaar kunt zetten, geluid onder filmpjes kan zetten etcetera, en hier vervolgens een dvd van branden.
youtube.com/@hisrep
Ubuntu Studio ? Een variant (d'ohHetWonder schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:24:
Vraagje; weet iemand een goed dvd-editorprogramma voor ubuntu? Ik bedoel dus een prog waarmee je dvd menu's etcetera in elkaar kunt zetten, geluid onder filmpjes kan zetten etcetera, en hier vervolgens een dvd van branden.
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Verwijderd
In terminal geplakt, en dit leverde het op:Petok schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:25:
[...]
Ik denk dat je je kernel-sources mist, maar weet het niet zeker.
Doe eens:
sudo apt-get install kernel-sources-$(uname -r)
root@laptop:/home/ssra# sudo apt-get install kernel-sources-$(uname -r) Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done E: Couldn't find package kernel-sources-2.6.20-16-generic
sudo apt-get install linux-source-2.6.20 bedoelde Petok waarschijnlijk 
Ik denk dat dat wat overdreven is: linux-headers-$(uname-r) (is hetzelfde als linux-headers-2.6.20-16-generic) is genoeg voor de meeste dingen.
Ik denk dat dat wat overdreven is: linux-headers-$(uname-r) (is hetzelfde als linux-headers-2.6.20-16-generic) is genoeg voor de meeste dingen.
Verwijderd
Ik krijg wederom een error:MBV schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:09:
sudo apt-get install linux-source-2.6.20 bedoelde Petok waarschijnlijk
root@laptop:/home/ssra# linux-headers-$(uname-r) bash: uname-r: command not found bash: linux-headers-: command not found
Of zonder home dirextory:
root@laptop:~# linux-headers-$(uname-r) bash: uname-r: command not found bash: linux-headers-: command not found
En verder probeer ik ook een splash screen in Grub te installeren, maar ik ben de wanhoop nabij, dat ik het zelfs een van jullie wil vragen om via remote screen te kijken wat ik fout doe, en eventueel mij een handje helpen, als het kan.
Iemand die zich geroepen voelt?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 16:39 ]
het is
code:
, denk aan de spatie, het "linux-headers" hoeft er dacht ik niet voor, want je wilt weten welke versie je hebt. Of praat ik poep?
1
| uname -r |
Alleen de naam van het package gaat niet werken nee.Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:34:
[...]
Ik krijg wederom een error:
root@laptop:/home/ssra# linux-headers-$(uname-r) bash: uname-r: command not found bash: linux-headers-: command not found
root@laptop:~# linux-headers-$(uname-r) bash: uname-r: command not found bash: linux-headers-: command not found
sudo aptitude install linux-source-2.6.20
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
ehh, volgens mij moet hij er ook nog apt-get install voor hebbendragunova schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:50:
het iscode:, denk aan de spatie, het "linux-headers" hoeft er dacht ik niet voor, want je wilt weten welke versie je hebt. Of praat ik poep?
1 uname -r
Je was een package aan het installeren, ik verwacht eerlijk gezegd wel dat je een beetje meedenkt. Of ga je ook rm -rf / uitvoeren als een willekeurige nerd op een willekeurig forum dat zegt?Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:34:
[...]
Ik krijg wederom een error:
En verder probeer ik ook een splash screen in Grub te installeren, maar ik ben de wanhoop nabij, dat ik het zelfs een van jullie wil vragen om via remote screen te kijken wat ik fout doe, en eventueel mij een handje helpen, als het kan.
Iemand die zich geroepen voelt?

sudo apt-get install linux-headers-$(uname -r)
2 vraagjes: waarom aptitude? Waarom heeft hij voor het installeren/builden van een module de hele source nodig? Dat werkt toch alleen maar averechts, omdat je dan ook je kernel moet bouwen?Theimon schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:54:
[...]
Alleen de naam van het package gaat niet werken nee.
dat moet m wezen.sudo aptitude install linux-source-2.6.20
Verwijderd
dragunova schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:50:
het iscode:, denk aan de spatie, het "linux-headers" hoeft er dacht ik niet voor, want je wilt weten welke versie je hebt. Of praat ik poep?
1 uname -r
root@laptop:~# uname -r 2.6.20-16-generic
Verwijderd
Theimon schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:54:
[...]
Alleen de naam van het package gaat niet werken nee.
dat moet m wezen.sudo aptitude install linux-source-2.6.20
root@laptop:~# sudo aptitude install linux-source-2.6.20 Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Reading extended state information Initializing package states... Done Building tag database... Done No packages will be installed, upgraded, or removed. 0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. Need to get 0B of archives. After unpacking 0B will be used. Writing extended state information... Done
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 17:59 ]
Verwijderd
Breek me de bek niet open! Voordat ik met een vraag op de proppen kom, Googel ik heel internet af naar een geschikte commandoMBV schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:53:
[...]
Je was een package aan het installeren, ik verwacht eerlijk gezegd wel dat je een beetje meedenkt.
sudo apt-get install linux-headers-$(uname -r)
root@laptop:~# sudo apt-get install linux-headers-$(uname -r) Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done linux-headers-2.6.20-16-generic is already the newest version. The following packages were automatically installed and are no longer required: docker sox tk8.4 Use 'apt-get autoremove' to remove them. 0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
Ik vind dit wel een merkwaardig probleem. Alle tips die jullie gegeven hadden, bleken al aanwezig te zijn. Toch lukt het vreemd genoeg nog steeds niet om TrueCrypt erop te installeren
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 17:59 ]
Waarom geen aptitude? Ik vind het zelf wel OK werken, en dat ik linux-source noem is meer als voorbeeld. Hij zette nu alleen een package name neer, wat nooit gaat werken natuurlijk.MBV schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:53:
[...]
2 vraagjes: waarom aptitude? Waarom heeft hij voor het installeren/builden van een module de hele source nodig? Dat werkt toch alleen maar averechts, omdat je dan ook je kernel moet bouwen?
En aangezien ie toch grafisch bezig is: Synaptic misschien een optie??
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Als je nou gewoon 'y' en dan enter intikt?Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 03:36:
[...]
Hij loopt weer soepel!
knip
Prompt for development and/or incomplete code/drivers (EXPERIMENTAL) [Y/n/?]
Wat kan ik nog doen?
Sinds wanneer is dit trouwens "Het grote helpdesk topic" geworden ? Ik heb tot nu toe niets voorbij zien komen in deze recente discussie waarvan ik dacht "poe, dit is interessant, daar is nou niet met 2 seconden Googlen achter te komen of met wat redelijk nadenken" (tip : GoT heeft ook een search).
Ook de slachtoffer-rol die ik steeds vaker terug zie komen in dit topic *auwie Linux/Ubuntu is moeilijk* slaat als een tang op een varken, aangezien er tegenwoordig _te_ belachelijk veel documentatie te vinden is op het internet. Niemand is geboren als $OS-pro. Iedereen heeft het moeten leren, welk OS het ook is.
Ook de slachtoffer-rol die ik steeds vaker terug zie komen in dit topic *auwie Linux/Ubuntu is moeilijk* slaat als een tang op een varken, aangezien er tegenwoordig _te_ belachelijk veel documentatie te vinden is op het internet. Niemand is geboren als $OS-pro. Iedereen heeft het moeten leren, welk OS het ook is.
[ Voor 43% gewijzigd door Jungian op 09-07-2007 19:24 ]
0.0
Verwijderd
Dat is nu het probleem. Ik probeer het zonder jullie hulp te leren, en gebruik alleen maar de documentatie. Maar die documentatie gaat zelf in de mist, en omdat ik niet kan achterhalen waar het probleem zit, (google is nu vast overbelast geraaktJungian schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:18:
Sinds wanneer is dit trouwens "Het grote helpdesk topic" geworden ? Ik heb tot nu toe niets voorbij zien komen in deze recente discussie waarvan ik dacht "poe, dit is interessant, daar is nou niet met 2 seconden Googlen achter te komen of met wat redelijk nadenken" (tip : GoT heeft ook een search).
Wat jij allemaal opsomt, ik heb écht wel het nodige gedaan voordat ik jullie hulp inriep. Iedereen bedankt trouwens
Verwijderd
Dat is _hét_ probleem. Het gaat krankzinnig lang door met toestemming vragen. Voor alle duidelijkheid: bij http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=149561 ben beland op:
"
Let's use it and compile the modules (everything should be set to default - so answer with pressing "enter" key):
export CC=gcc-3.4
sudo make -C /usr/src/linux-source-2.6.12 config modules"
En het resultaat:
root@laptop:/usr/src# export CC=gcc-4.1 (hier gaat het nog wel goed) root@laptop:/usr/src# sudo make -C /usr/src/linux-source-2.6.20 config modules make: Entering directory `/usr/src/linux-source-2.6.20' scripts/kconfig/conf -s arch/i386/Kconfig *** *** You have not yet configured your kernel! *** *** Please run some configurator (e.g. "make oldconfig" or *** "make menuconfig" or "make xconfig"). *** make[3]: *** [silentoldconfig] Error 1 make[2]: *** [silentoldconfig] Error 2 make[1]: Nothing to be done for `/usr/src/linux-source-2.6.20/scripts/Kbuild.include'. scripts/kconfig/conf arch/i386/Kconfig # #
Let wel, dit is slechts 1/20e deel wat ik hier plaats, wat ik voorgeschoteld kreeg. Kwartier lang Y/Enter gedrukt. Er lijkt geen einde aan te komen, en ik heb heel ergens het idee dat dit niet de bedoeling was. Kan iemand mij misschien vertellen wat ik zoal verkeerd uitvoer? Want ik heb netjes de aanwijzingen in de handleiding opgevolgd

[ Voor 87% gewijzigd door een moderator op 09-07-2007 20:17 . Reden: ietsje minder kan ook wel, deel paste weggehaald :) ]
Tsja ik wil niet heel erg beledigend overkomen, maar soms zijn er ook dingen die je gezien je ervaring met Linux nog even niet moet willen. Programma's compileren waarbij je ook een nieuwe kernel moet bouwen is daar misschien wel een goed voorbeeld van
* Jungian wilde dat alle documentatie zo duidelijk was als bij Gentoo en Arch Linux
Je kernel configureren gaat een stuk makkelijker met
en
Kernelconfiguratie lijkt moeilijk, maar als je er eens een keertje goed voor gaat zit (15 minuten -> half uur) heb je het helemaal door
Als je denkt trouwens nog meer hulp nodig te hebben, is het handig om je eigen topic te starten
Je kernel configureren gaat een stuk makkelijker met
make menuconfig
make xconfig
Kernelconfiguratie lijkt moeilijk, maar als je er eens een keertje goed voor gaat zit (15 minuten -> half uur) heb je het helemaal door
Als je denkt trouwens nog meer hulp nodig te hebben, is het handig om je eigen topic te starten
0.0
Ja inderdaad, ik mis al meer details vandaag heb ik in de gaten.jurp5 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:02:
[...]
ehh, volgens mij moet hij er ook nog apt-get install voor hebben

@Jungian hierboven; ik geloof dat SSRA probeert truecrypt werkend te krijgen.
Ik zie hem nu anders een kernel compilendragunova schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:13:
@Jungian hierboven; ik geloof dat SSRA probeert truecrypt werkend te krijgen.
0.0
Verwijderd
Ja, ik probeer inderdaad TrueCrypt werkend te krijgen (het lijkt wel alsof ik eerder zit te programmeren voor een nieuwe programma).
Ik weet niet eens wat een kernel compilen inhoudt (
), en dat soort gein wil ik ook niet erbij hebben. Maar om Jungian tegemoet te komen, zal ik wel keer een topic openen voor linux's n00bs
.
Ik weet niet eens wat een kernel compilen inhoudt (
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 20:22 ]
SSRA had ook een link gepost naar t (ubuntu)forum waar stond hoe je het werkend kunt krijgen.
Zelf ben ik geen ubuntu- noch true-crypt-user, maar er zijn misschien andere bronnen te vinden om het werkend te krijgen. SSRA: ik vermoed (hoewel ik er geen verstand van heb) dat truecrypt-support in de kernel ingebakken dient te worden, of dat je je kernel er voor dient te patchen, of allebei. Aan de posts die je eerder deed viel op te maken dat je in dit proces van een kernel-compile (config) was gerold, en wel op de meest basic manier, namelijk via make config. Hierbij wordt je gevraagd om elke stap te bevestigen die nodig is om de kernel te configureren. Een meer gangbare manier die Jungian ook aandroeg is idd make xconfig of make menuconfig. Maar daar heb je nu even nix aan, daarom de vraag; waarom probeer je truecrypt te bakken? Er zijn nog andere manieren om versleuteling van schijfpartities te realiseren. NIet dat je het niet moet doen, maar het wekt wel mn interessse.
Kind regards, dragunova
Zelf ben ik geen ubuntu- noch true-crypt-user, maar er zijn misschien andere bronnen te vinden om het werkend te krijgen. SSRA: ik vermoed (hoewel ik er geen verstand van heb) dat truecrypt-support in de kernel ingebakken dient te worden, of dat je je kernel er voor dient te patchen, of allebei. Aan de posts die je eerder deed viel op te maken dat je in dit proces van een kernel-compile (config) was gerold, en wel op de meest basic manier, namelijk via make config. Hierbij wordt je gevraagd om elke stap te bevestigen die nodig is om de kernel te configureren. Een meer gangbare manier die Jungian ook aandroeg is idd make xconfig of make menuconfig. Maar daar heb je nu even nix aan, daarom de vraag; waarom probeer je truecrypt te bakken? Er zijn nog andere manieren om versleuteling van schijfpartities te realiseren. NIet dat je het niet moet doen, maar het wekt wel mn interessse.
Kind regards, dragunova
[ Voor 5% gewijzigd door dragunova op 09-07-2007 20:40 ]
Whehe.
Het bevalt me nog steeds, had ik niet verwacht.Ook het feit dat kennissen die even mijn laptop willen lenen om te internetten/chatten er niet mee om kunnen gaan (
Verwijderd
Ik heb onder Windows XP een externe hardeschijf met TrueCrypt beveiligd. Het bevat zo'n 80 GB aan belangrijke foto's. Nu probeer ik met Ubuntu te werken, en tot nu toe is het niets anders dan vragen om onbegrijpelijke moeilijkheden.dragunova schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:38:
SSRA had ook een link gepost naar t (ubuntu)forum waar stond hoe je het werkend kunt krijgen.
Kind regards, dragunova
Zonet heb ik een topic erover geopend over TrueCrypt icm Linux, dat volgens mij nog moeilijker is dan het breken van de Enigma code
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:02:
TrueCrypt icm Linux, dat volgens mij nog moeilijker is dan het breken van de Enigma code
offtopic:
Ik mag hopen van wel, want enigma is geloof ik al een tijdje gekraakt...
Ik mag hopen van wel, want enigma is geloof ik al een tijdje gekraakt...
Ik heb zelf ook een tijdje geleden zitten te stoeien met truecrypt onder Linux. Dat was ongeveer 3 weken voordat TrueCrypt-4.3a uit is gekomen.
Dit waren mijn ervaringen:
1. Ik had onder WindowsXP een truecrypt bestand(alles standaard, bestandstype NTFS) gemaakt.
2. Ik kon truecrypt onder Ubuntu installeren via "apt-get install"
3. Het bestand dat ik had gemaakt kon ik mounten door te lezen in de helppagina's van truecrypt.
4. Alle bestanden kon ik openen om te lezen binnen het volume, dit lukte MIJ alleen met "sudo nautilus"
5. Ik kon niets wijzigen aan de inhoud van het volume, kreeg niet voor elkaar om de rechten te wijzigen.
Een paar weken later kwam dus versie 4.3a uit, en daar staat onder andere beschreven dat er een aanpassing is gemaakt mbt de sudo rechten etc.
Mischien is het handig voor SSRA eerst zover te komen als ik met een BESTAND dat gemaakt is onder XP, daarna te kijken of je ook nog rechten hebt binnen dit volume om te schrijven, en dan pas verder gaat met het mounten van een encrypted DRIVE.
Dan deel je het probleem een beetje op, en los je de problemen in een logische volgorde op.
(het is alleen maar een suggestie hoor)
Ik begrijp trouwens een paar dingen niet(weinig kernel kennis);
1. Waarom zou je een kernel-hercompilatie moeten forceren, als truecrypt gewoon in de sources.list van Ubuntu staat?
2. Voorzover ik het kan begrijpen, functioneerd truecrypt onder Windows XP door middel van een pipeline van en naar het I/O gebeuren van het OS, als een soort service. Die service kan aan staan of niet. Kan dat dan niet gewoon onder Linux?
3. Wanneer Ubuntu een kernel-update uitvoert, zit je dan met het probleem dat je opnieuw je kernel moet hercompileren? Dat haalt wel een beetje het voordeel van een kant en klare distributie weg dan.
Dit waren mijn ervaringen:
1. Ik had onder WindowsXP een truecrypt bestand(alles standaard, bestandstype NTFS) gemaakt.
2. Ik kon truecrypt onder Ubuntu installeren via "apt-get install"
3. Het bestand dat ik had gemaakt kon ik mounten door te lezen in de helppagina's van truecrypt.
4. Alle bestanden kon ik openen om te lezen binnen het volume, dit lukte MIJ alleen met "sudo nautilus"
5. Ik kon niets wijzigen aan de inhoud van het volume, kreeg niet voor elkaar om de rechten te wijzigen.
Een paar weken later kwam dus versie 4.3a uit, en daar staat onder andere beschreven dat er een aanpassing is gemaakt mbt de sudo rechten etc.
Mischien is het handig voor SSRA eerst zover te komen als ik met een BESTAND dat gemaakt is onder XP, daarna te kijken of je ook nog rechten hebt binnen dit volume om te schrijven, en dan pas verder gaat met het mounten van een encrypted DRIVE.
Dan deel je het probleem een beetje op, en los je de problemen in een logische volgorde op.
(het is alleen maar een suggestie hoor)
Ik begrijp trouwens een paar dingen niet(weinig kernel kennis);
1. Waarom zou je een kernel-hercompilatie moeten forceren, als truecrypt gewoon in de sources.list van Ubuntu staat?
2. Voorzover ik het kan begrijpen, functioneerd truecrypt onder Windows XP door middel van een pipeline van en naar het I/O gebeuren van het OS, als een soort service. Die service kan aan staan of niet. Kan dat dan niet gewoon onder Linux?
3. Wanneer Ubuntu een kernel-update uitvoert, zit je dan met het probleem dat je opnieuw je kernel moet hercompileren? Dat haalt wel een beetje het voordeel van een kant en klare distributie weg dan.
Ben het deels met je eens, maar ik moet nu toch een 'domme' vraag stellen, want ik kan het _niet_ meer vinden. Ik heb een tijd geleden dual monitor ingesteld, alleen hierdoor kan mijn monitor niet meer boven de 75Hz draaien, ik wil het terug zetten, maar ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb... ik heb het in mijn herinnering via GUI gedaan, ging blijkbaar zo makkelijk dat ik het niet meer weet, ik vind het alleen niet meer terug.Jungian schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:18:
(en nog even in reactie op googlen en zo: toen Feisty Fawn net uit was, was het vinden van goeie tutorials voor specifieke instellingen een eitje, als ik NU zoek naar specifiek ATI related oplossingen, dan krijg je alleen nog maar een brij van slechte sites, onmogelijk specifieke problemen, etc. etc. Dan vind ik 'domme' vragen hier niet zo onlogisch.
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Je geeft wel een beetje weinig info hèletatcest schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:46:
Ben het deels met je eens, maar ik moet nu toch een 'domme' vraag stellen, want ik kan het _niet_ meer vinden. Ik heb een tijd geleden dual monitor ingesteld, alleen hierdoor kan mijn monitor niet meer boven de 75Hz draaien, ik wil het terug zetten, maar ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb... ik heb het in mijn herinnering via GUI gedaan, ging blijkbaar zo makkelijk dat ik het niet meer weet, ik vind het alleen niet meer terug.
(en nog even in reactie op googlen en zo: toen Feisty Fawn net uit was, was het vinden van goeie tutorials voor specifieke instellingen een eitje, als ik NU zoek naar specifiek ATI related oplossingen, dan krijg je alleen nog maar een brij van slechte sites, onmogelijk specifieke problemen, etc. etc. Dan vind ik 'domme' vragen hier niet zo onlogisch.
aptitude install xorg-driver-fglrx
apt-get install xorg-driver-fglrx
Add/Remove -> Ati
Zijn deze drie handelingen niet de oplossing (aparte dingen als Xgl, Xinerama, BigDesktop of een niet ondersteunde kaart) -> Google -> (indien niet op Google te vinden) zeiken bij Ati.
[ Voor 23% gewijzigd door Jungian op 10-07-2007 00:05 ]
0.0
Verwijderd
Weet je dan of Ubuntu een volume niet automatisch gaat formatteren? Bij windows had ik de keuze altijd wanneer ik 'm erin propte, en ik drukte dan ook steevast op nee.Mischien is het handig voor SSRA eerst zover te komen als ik met een BESTAND dat gemaakt is onder XP, daarna te kijken of je ook nog rechten hebt binnen dit volume om te schrijven, en dan pas verder gaat met het mounten van een encrypted DRIVE.
Ik weet niet eens wat een kernel hercompilatie inhoudtIk begrijp trouwens een paar dingen niet(weinig kernel kennis);
Moet je niet aan mij vragen, heb 0,0 verstand van hele Linux2. Voorzover ik het kan begrijpen, functioneerd truecrypt onder Windows XP door middel van een pipeline van en naar het I/O gebeuren van het OS, als een soort service. Die service kan aan staan of niet. Kan dat dan niet gewoon onder Linux?
Alsof ik 'm wou hercompileren. Hij kwam daar ineens mee op de proppen3. Wanneer Ubuntu een kernel-update uitvoert, zit je dan met het probleem dat je opnieuw je kernel moet hercompileren? Dat haalt wel een beetje het voordeel van een kant en klare distributie weg dan.

Verwijderd
Trouwens, nu ik toch bezig ben met een backup samenstellen: weet iemand waar de notes van Tomboy (App > Accesoires > Tomboy) opgeslagen worden? Heb nu zo'n 200 notes aangemaakt. Die wil ik ook in m'n backup erbij proppen
.
In de folder van Tomboy vond ik niks, search idem, en met gedit vond ik ook niks in de progammeercode van Tomboy.
In de folder van Tomboy vond ik niks, search idem, en met gedit vond ik ook niks in de progammeercode van Tomboy.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 23:41 ]
SSRA, als de topic waarschuwing eens leest
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Bij mij staan in ~/.tomboy gewoon alle notities die ik gemaakt heb. Waar heb jij precies gezocht?Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:38:
Trouwens, nu ik toch bezig ben met een backup samenstellen: weet iemand waar de notes van Tomboy (App > Accesoires > Tomboy) opgeslagen worden? Heb nu zo'n 200 notes aangemaakt. Die wil ik ook in m'n backup erbij proppen.
Even een kort vraagje:
Heeft iemand recentelijk bog deze sticker besteld.
Gratis "powered by Ubuntu" case-sticker
Ik heb een envelop op gestuurd zo'n week of 4 geleden, maar niets meer terug gehoord.
Bestaat deze actie nog?
Zou het wel stoer vinden als ik zo'n mooie case-sticker op mijn laptopje heb. Dan is de inburgering van linux bij mij compleet.
Ik heb een envelop op gestuurd zo'n week of 4 geleden, maar niets meer terug gehoord.
Bestaat deze actie nog?
Zou het wel stoer vinden als ik zo'n mooie case-sticker op mijn laptopje heb. Dan is de inburgering van linux bij mij compleet.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ik denk dat dat door het volgende komt: Als windows een schrijf ziet(jouw externe HD), en windows kan niet de bestandsindeling identificeren, vraagt hij om een format.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:42:
[...]
Weet je dan of Ubuntu een volume niet automatisch gaat formatteren? Bij windows had ik de keuze altijd wanneer ik 'm erin propte, en ik drukte dan ook steevast op nee.
[...]
Dat kan je oplossen door 2 partities te maken op je externe HD, namelijk
1 FAT32 partitie(zo klein mogelijk) geen encryptie
2. Een partite met de rest van je HD. Deze partitie ga je met truecrypt versleutelen.
De volgende keer dat je je HD dan aanzet, ziet windows gewoon een FAT32 partitie, en vraagt hij verder niet voor een format.
Verder hoef je denk ik niet bang te zijn dat Linux/Ubuntu je HD gaat formateren ZONDER het te vragen. Probleem kan wel het mounten van een HD zijn, zonder dat je daar de bestandsindeling van kan opgeven.
Maak een backup van je gegevens onder windows zou ik zeggen.
Ah, ik ben dus niet de enige die hier last van heeft. Ik heb er zelf ook één besteld, maar nooit iets van gehoord. Dit heb ik ook gehad met het bestellen van de CD's van Ubuntu, nooit wat van gehoord. Zal wel op de blacklist staan ofzostraffe_hendrik schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:16:
Even een kort vraagje:
Bestaat deze actie nog?
Op die sticker pagina, bij het Nederlandse adres staat er vrolijk: Thanks to the Dutch Ubuntu Team!Deviruchi schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:02:
[...]
Ah, ik ben dus niet de enige die hier last van heeft. Ik heb er zelf ook één besteld, maar nooit iets van gehoord. Dit heb ik ook gehad met het bestellen van de CD's van Ubuntu, nooit wat van gehoord. Zal wel op de blacklist staan ofzo
En laat die nu een fijne wiki overzichts pagina hebben inclusief contact info: https://wiki.ubuntu.com/DutchTeam Misschien kom je vanaf daar wat verder?
Bij mij duurde het ook een tijdje maar heb ze uiteindelijk ook gekregenstraffe_hendrik schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:16:
Even een kort vraagje:
Bestaat deze actie nog?
Verwijderd
Ik wil dit ubuntu gebeuren ook eens proberen maar hoe zit dat dan met de drivers van de videokaart?
SiS M760GX Graphics and AGP Bus driver for Win2000/XP heb ik maar daar zijn geen linux drivers voor?
Oke Jesse zal ik proberen.
SiS M760GX Graphics and AGP Bus driver for Win2000/XP heb ik maar daar zijn geen linux drivers voor?
Oke Jesse zal ik proberen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 11:08 ]
Ooh dan ga ik ook even een briefje schrijven
Keep it simple stupid
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic !!!
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic !!!