Misschien hangt het ook wel een beetje af van hoe je het presenteert. Ik heb een keer Ubuntu bij mensen geinstalleerd die echt niets van computer weten (echt van die mensen waarbij het qua gebruik niet zoveel uitmaakt of je nou Linux installeert of Windows omdat ze met beide in eerste instantie niets kunnenVerwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:55:
Als je zo'n onderzoek gaat doen op "normale mensen", dan denk ik dat de meerderheid iets blauw-achtigs met groene highlights kiest. Dat ziet er namelijk bekend uit.
Gelukkig is Gnome wel heel flexibel en pas je het moeiteloos aan, maar ik moet wel zeggen dat het me gigantisch tegenvalt dat er bij Feisty nauwelijks achtergronden worden meegelevert. Het is echt de keuze tussen bruinig en... bruiner. Erg mager dus (vorige edities van Ubuntu hadden daar iets meer voor).
Gelukkig zijn dit wel kleine issues, liever 100 van dit soort dingen dan 100 kritieke bugs zeg maar.
Deze sentimenten deel ik met je. Intussen is het zover dat waar Beryl 2 jaar geleden ofzo nog echt voorliep op Vista, nu nog steeds niet echt fatsoenlijk eye-candy wordt meegeleverd. Natuurlijk is het wel zo dat het vrij eenvoudig aan te zetten is maar je hebt in Feisty standaard eigenlijk geen opties behalve.. wel.. aanzetten. Is niet de "schuld" van de mensen bij Ubuntu op zich, als die software gewoon nog niet stabiel is houdt het op. En dat het niet standaard aan staat snap ik ook, mede door het geneuzel met closed source drivers, ook daar kunnen ze bij Ubuntu niets aan veranderen, dus het is meer een rantje in het algemeen.E-jey schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:25:
Daar word heel hard aan gewerkt en zit vrijwel zeker in gutsy. Ik maak me meer zorgen om Compiz/Beryl omdat de developers zich voornamelijk concentreren op nieuwe feature ipv het stabiel maken van de software.
Nog iets anders: wat vinden jullie van het artwork van ubuntu? Ik vind het niet bepaald mooi en snap ook niet dat het artwork team compleet gesloten is....
En het eruit alsof dat in oktober anders gaat zijn? Zo niet, dan wordt het toch wel beschamend. Ik bedoel, de ontwikkelingen gingen ZO hard, echt, maar het wordt gewoon niet afgemaakt. Het blijft maar in ontwikkeling. Knopen doorhakken moeten ze doen.
Heeft Ubuntu echt nog steeds een artwork team? Daar heb ik namelijk weinig van gemerkt in Feisty eerlijk gezegd. Jammer zeg.
[ Voor 39% gewijzigd door Cyphax op 15-06-2007 11:17 ]
Saved by the buoyancy of citrus