Ik heb op een laptop een dualboot met XP en Ubuntu gezet, met de volgende partities:
1. Windows XP (13 GB) NTFS
2. Ghost (2 GB) FAT32
3. Ubuntu (3.5 GB) Ext3
Nu heb ik tijdens de installatie van Ubuntu een paar keer de 3e partitie overschreven met een Ghost image die ik daarvoor had gemaakt (dit ivm een Nvidia driver die een speciale toevoeging nodig had voor de juiste werking van het TFT scherm)
Nu krijg ik heel vaak meldingen dat hij iets niet helemaal goed vind aan de partities, de data(tijd van aanmaak in de toekomst) van de partities, dingen die hij wil checken, hij wil bepaalde dingen niet fixen automatisch, etc.
Ik dacht altijd: Ok, Linux is iets gevoeliger als het gaat om integriteitschecks etc, wat zou mij het boeien.
Nu krijg ik echter ook (in Ubuntu) de melding in een dialoogvenster: "Kan het volume niet ontkoppelen hdb1" Dit is heel irritant, ik zou ook niet weten waarom een volume moet worden ontkoppeld?
Wat evt de boel kan verklaren(maar ik zou niet weten hoe) dat ik pas een wireless kaartje heb geinstalleerd, dat verder 100% werkt.
1. Is er een manier om het gezeur te stoppen? Kan ik misschien een "repair" uitvoeren?
2. Ik hou er een klein beetje rekening mee dat de HDD toch niet helemaal 100% is(hardwarematig) Hoe kan ik dit het beste controleren zonder data te overschrijven/verwijderen?
[
Voor 3% gewijzigd door
jmk op 15-06-2007 00:50
]