Datadragers (encrypt) onder Linux/Ubuntu werkend krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.maltete.com/blog/images/logos/UbuntuLogoSoloWhiteSmall.pngAfbeeldingslocatie: http://www-csl.csres.utexas.edu/gps/images/misc/plus_sign.jpgAfbeeldingslocatie: http://phobos.xtec.net/fmas/imatges/usb_truecrypt.png

Voor degenen die ook in dezelfde situatie zitten, dit is een goede handleiding.

Let wel dat je bij "
sudo make -C /usr/src/linux-source-2.6.12 config modules"
vervangt door
sudo make menuconfig -C /usr/src/linux-source-[je versienummer] config modules

of
sudo make xconfig -C /usr/src/linux-source-[je versienummer] config modules

Anders ben je wel zo'n anderhalf uur lang bezig met compileren van de kernel (geen idee wat het precies inhoudt :P). Om te achterhalen welke versie je hebt, dien je het volgende riedeltje te kopiëren: " uname -r".

Weet iemand trouwens of Ubuntu/Root Terminal automatisch hardeschijven formatteert? Daar ben ik beetje bang voor, en wil m'n externe hardeschijf (geëncrypteerd met Truecrypt 4.3) daarom nog niet erop aansluiten :{.
Dit omdat ik in de Windows al melding kreeg dat hij leeg was, en of ik 'm wou formatteren. Gelukkig kon ik nog op Ja of Nee drukken. Maar m'n vrees is dat het bij Ubuntu automatisch verloopt, waardoor ik dan _hele_ belangrijke data verlies.
En als ik via truecrypt -l een lijst oproep voor gemapte volumes, zegt-ie dat er geen ervan op m'n laptop bestaan, terwijl ik toch wel zeker ben dat er ook hardeschijven/partities op m'n laptop zitten :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Hmm, ja maar om je kernel te compileren configureren hoef je maar een van de twee te gebruiken. Dus "make menuconfig" OF "make xconfig".

Anders ben je twee keer hetzelfde aan het doen.

Heb je al gekeken of er andere tools / distributies zijn die met truecrypt kunnen werken?

edit:
enne:

Is het nu wel gelukt dan? :X

Arf arf, en wat krijg je voor melding als je dit commando gebruikt?

[ Voor 17% gewijzigd door dragunova op 09-07-2007 21:12 ]

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dragunova schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:08:
Hmm, ja maar om je kernel te compileren configureren hoef je maar een van de twee te gebruiken. Dus "make menuconfig" OF "make xconfig".

Anders ben je twee keer hetzelfde aan het doen.
Goed punt. Heb de OP veranderd :).
Heb je al gekeken of er andere tools / distributies zijn die met truecrypt kunnen werken?
M'n schijf is specifiek beveiligd. Het kan onwaarschijnlijk zijn dat andere programma's ook exact dezelfde beveiligingstechnieken en algoritmes hanteren naast TrueCrypt. Normaal gesproken zou ik onder Windows al die andere programma's even uitproberen. Even installeren, en hop, uitgeprobeerd.

Maar onder Ubuntu ben ik al 2 uur bezig met het installeren van TrueCrypt. _O-. Dus hell no, nog meer programma's erbij en ik heb met Ubuntu geen leven meer.
edit:
enne:

Is het nu wel gelukt dan? :X

Arf arf, en wat krijg je voor melding als je dit commando gebruikt?
Sorry, ik volg je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova

dragunova

Stel, je doet:

"sudo make menuconfig -C /usr/src/linux-source-[je versienummer] config modules"

wat is dan de output die je in je shell krijgt?

offtopic:
[quote]M'n schijf is specifiek beveiligd. Het kan onwaarschijnlijk zijn dat andere programma's ook exact dezelfde beveiligingstechnieken en algoritmes hanteren naast TrueCrypt.[/quote]

Ja joh, maar ik bedoel; heb je al gekeken of er andere methoden zijn om je data wederom toegankelijk te maken? Want dat is voor zover ik kan nagaan toch wat je wilt?

[ Voor 55% gewijzigd door dragunova op 09-07-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarom niet gewoon
sudo make menuconfig -C /usr/src/linux-source-`uname -r` config modules

:?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dragunova schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:37:
Stel, je doet:

"sudo make menuconfig -C /usr/src/linux-source-[je versienummer] config modules"

wat is dan de output die je in je shell krijgt?
root@laptop:/home/ssra# sudo make menuconfig -C /usr/src/linux-source-2.6.20 config modules
make: Entering directory `/usr/src/linux-source-2.6.20'
scripts/kconfig/conf -s arch/i386/Kconfig
*** You have not yet configured your kernel!
*** Please run some configurator (e.g. "make oldconfig" or
*** "make menuconfig" or "make xconfig").
make[3]: *** [silentoldconfig] Error 1
make[2]: *** [silentoldconfig] Error 2
make[1]: Nothing to be done for `/usr/src/linux-source-2.6.20/scripts/Kbuild.include'.
  HOSTCC  scripts/kconfig/lxdialog/checklist.o
In file included from scripts/kconfig/lxdialog/checklist.c:24:
scripts/kconfig/lxdialog/dialog.h:32:20: error: curses.h: No such file or directory
Ja joh, maar ik bedoel; heb je al gekeken of er andere methoden zijn om je data wederom toegankelijk te maken? Want dat is voor zover ik kan nagaan toch wat je wilt? [/offtopic]
In een verleden wel eens erop Gegoogled, maar kon niet veel vinden. Het is ongelooflijk lastig om iets op Linux/Ubuntu gedaan te krijgen :(.

Bedankt trouwens dat je mij wilt proberen helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:45:
Waarom niet gewoon

:?
Omdat ik dan het volgende foutmelding krijg: "make: *** /usr/src/linux-source-2.6.20-16-generic: No such file or directory. Stop.".

*zucht* Al die gezeik met command/terminal. Wat is er mis met de goeie ouwe GUI? Die was nog simpel te begrijpen ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova

dragunova

je heb niet goed gelinked naar je sources;

als je
doet, zegt-ie dat je verwijst naar usr/src/linux-source-2.6.20-16-generic. Omdat dat de kernel is die je nu draait? Maar je hebt alleen de kernel en niet de sources geinstalleerd staan?

En als je ingeeft:
sudo make menuconfig -C /usr/src/linux-source-2.6.20 config modules

verwijs je dus niet naar linux-source-2.6.20-16-generic. en omgekeerd.

Of je hebt de verkeerde sources geinstalleerd staan.
Bedankt trouwens dat je mij wilt proberen helpen
Ik dacht eventjes dat je een linux-bash topic aan het opzetten was omdat je opmerkingen plaatste als "Normaal gesproken zou ik onder Windows al die andere programma's even uitproberen. Even installeren, en hop, uitgeprobeerd. ", ik neem echter aan dat je nu in een andere situatie verkeert.
Heb geduld, en w8 rustig af tot er een echte linuxkenner naar kan kijken.

[ Voor 121% gewijzigd door dragunova op 09-07-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova

dragunova

Oh en bij de weg, heb je zowel de headers als de source geinstalleerd? Met "uname -r" (wat jij al gedaan hebt) zie je dus welke versie je hebt, daarmee kun je de juiste linux-source en linux-headers installeren via apt-get of synaptic.
sudo aptitude install linux-source-2.6.20-16-generic of jouw versie
zou de sources moeten binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al jullie tips gevolgd, en ik weet niet eens of het mij wel gelukt is om TrueCrypt 'concreet' te laten werken. Maar toch bedankt iedereen :).

Edit: dit omdat ik het nu anders ga aanpakken: eens in de tijd kopieer ik alles wat op m'n homedirectory staat naar de NTFS-schijf, en start ik windows weer op en ga daar alles via TrueCrypt op m'n externe schijf kopieren, dat idiote gedoe met de terminal ben ik meer dan zat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je dat "idiote gedoe met de terminal meer dan zat bent" is dit niet meer de juiste plek om hulp te vragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.