[Speedlinq] Ervaringen - Deel 6

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 15.002 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:47

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik betrek zelf over +/- 1,5 maand een nieuwbouwwoning, en ik ben van plan om Speedlinq Compleet 20MB + telefonie (via het KPN-netwerk) te bestellen (ik heb nu geen KPN-abonnement). Ik zie verschillende verhalen over Speedlinq, maar over het algemeen zijn de verhalen redelijk positief volgens mij?

Maar waar ik nu mee worstel is het volgende: welk modem zal ik nemen? Zit er veel verschil tussen de Zyxel- en SpeedTouch-modems? Ik heb nog een wireless access point staan, dus ik ben er ook nog niet uit of ik de bedrade versie neem en dan het access point (van Linksys) eraan hang of dat ik meteen de draadloze variant neem, maar het gaat mij meer om de keuze Zyxel/SpeedTouch.

Zit er veel verschil tussen de modems? Vooral de stabiliteit van VoIP (en de QoS-mogelijkheden voor het geven van een prioriteit van het VoIP-verkeer) en de stabilieit van het DSL-signaal zijn voor mij belangrijk. En als ik een wireless-router neem is de sterkte van het WiFi-signaal ook een punt om mee te nemen in mijn overwegingen. Wat zijn jullie ervaringen met deze modems?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halil Yüksel schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 01:05:
[...]

Same here, pas sinds 2 weken, om de paar avonden, nu al 3 avonden achter elkaar.. Meestal rond middernacht, vandaag al vanaf half tien s'avonds. Speedlinq heb ik nu al 2 jaar en ben er niet echt ontevreden mee, maar als t doorgaat, dan ga ik ff aan de bel trekken
Hetzelfde probleem hier. Hoe hebben jullie dit opgelost? Of nog steeds problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruimzicht schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:51:
Kijk, dat soort berichten trekken mij nou over de streep.... ;) Welk modem heb je gekozen?
Heb nu een Speedtouch 706 en het werkt perfect, :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:07:
[...]

Check eerst de firmware :
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#706
Gebruik daarna eens de wizard op:
http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=46&Itemid=29
of met telefonie: http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=45&Itemid=29

edit: firmware link aangepast. Gezien de lage upload zou ik die firmware zeker checken.
Zou door de firmware aan te passen het probleem van een instabiele verbinding ook verholpen kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ruimzicht schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:51:

Kijk, dat soort berichten trekken mij nou over de streep.... ;) Welk modem heb je gekozen?
Je kan niet echt kiezen voor een bepaald merk/type modem, alleen voor een bepaald soort (single-pc, multi-pc, wifi met of zonder voip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:26
gwystyl schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:25:
[...]
Je kan niet echt kiezen voor een bepaald merk/type modem, alleen voor een bepaald soort (single-pc, multi-pc, wifi met of zonder voip).
Bij Speedlinq niet, dat weet ik, maar Inty heeft zelf een modem gekocht.... na slechte ervaringen met het door SL geleverde apparaat. Dus wellicht koop ik er ook zelf een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ruimzicht schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:02:
[...]

Bij Speedlinq niet, dat weet ik, maar Inty heeft zelf een modem gekocht.... na slechte ervaringen met het door SL geleverde apparaat. Dus wellicht koop ik er ook zelf een.
Ah op die manier. Bij mij werd een Speedtouch 716V5 meegeleverd, die op zich goed werkt op het doorsluizen van poorten na. Ik had eerder al zelf een Linksys WAG54G gekocht, maar die werd te warm en de wifi was niet stabiel (kan aan mijn exemplaar gelegen hebben, bij aankoop was vermeld dat hij warm kon worden). Ik vond de Linksys wel veel duidelijker in elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
gwystyl schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:13:
[...]
Ik had eerder al zelf een Linksys WAG54G gekocht, maar die werd te warm en de wifi was niet stabiel (kan aan mijn exemplaar gelegen hebben, bij aankoop was vermeld dat hij warm kon worden). Ik vond de Linksys wel veel duidelijker in elkaar zitten.
Die heb ik ook gehad, heb wel eens gelezen dat je de WAG verticaal moet ophangen: hij kan dan zijn warmte beter kwijt en wordt daardoor stabieler.... :? klinkt een beetje Jomanda maar het leek wel te werken! Uiteindelijk bleek de WiFi instabiliteit té irritant: geen IP-adres uitdelen, wel IP-adres uitdelen, wel zichtbaar, niet zichtbaar. Dus maar een Draytek gekocht. Die doet het perfect, duidelijke interface maar die werkt weer niet lekker met Speedlinq samen (volgens de helpdesk) en zo zijn we weer on-topic >:) .

Maar gebruik jij de WAG icm je Speedlinq abo of zit je Speedtouch er nog tussen?

[ Voor 4% gewijzigd door Ruimzicht op 24-07-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb vandaag me modem ontvangen met gebruikersnaam en wachtwoord e.d. Maar is het gebruiklijk dat je eerst de modem krijgt voor dat de monteur langskomt? Want heb nog niks gehoord van de monteur, me lijn wordt eind juli opgeleverd. Is dit de gebruikelijke weg en moet ik gewoon wachtten tot monteur me belt?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ruimzicht schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:32:
[...]

Die heb ik ook gehad, heb wel eens gelezen dat je de WAG verticaal moet ophangen: hij kan dan zijn warmte beter kwijt en wordt daardoor stabieler.... :? klinkt een beetje Jomanda maar het leek wel te werken! Uiteindelijk bleek de WiFi instabiliteit té irritant: geen IP-adres uitdelen, wel IP-adres uitdelen, wel zichtbaar, niet zichtbaar. Dus maar een Draytek gekocht. Die doet het perfect, duidelijke interface maar die werkt weer niet lekker met Speedlinq samen (volgens de helpdesk) en zo zijn we weer on-topic >:) .

Maar gebruik jij de WAG icm je Speedlinq abo of zit je Speedtouch er nog tussen?
De WAG is nu helemaal overleden geloof ik, dus ik gebruik alleen nog de Speedtouch. Ik ga binnenkort verhuizen, en dan maar een nadenken of ik zelf nog een modem/router/AP ga kopen of dat ik het met degene van de ISP doe.

Waarom zou de Draytek niet goed samenwerken met Speedlinq? Het lijkt me dat een willekeurig modem die de goede commando's kan geven (login/pwd, VPI/VCI e.d.) zou moeten werken?
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:33:
Hallo,

Heb vandaag memijn modem ontvangen met gebruikersnaam en wachtwoord e.d. Maar is het gebruiklijk dat je eerst de modem krijgt voor dat de monteur langskomt? Want heb nog niks gehoord van de monteur, memijn lijn wordt eind juli opgeleverd. Is dit de gebruikelijke weg en moet ik gewoon wachtten tot monteur me belt?

alvast bedankt
Ja dat is normaal. Je kan al wat voorbereidend werk doen door kabels aan te leggen, zodat je als de monteur is geweest alleen nog je modem hoeft in te pluggen en codes hoeft in te vullen.

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 24-07-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
gwystyl schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:41:
[...]
Waarom zou de Draytek niet goed samenwerken met Speedlinq? Het lijkt me dat een willekeurig modem die de goede commando's kan geven (login/pwd, VPI/VCI e.d.) zou moeten werken?
Dat lijkt mij ook. Maar de dure en dus *kuch* ongetwijfeld kundige helpdeskmedewerker vertelde dat hij nog niet had gehoord dat mensen de Draytek werkend hadden gekregen...

Hier iemand andere ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is normaal. Je kan al wat voorbereidend werk doen door kabels aan te leggen, zodat je als de monteur is geweest alleen nog je modem hoeft in te pluggen en codes hoeft in te vullen.
Ok bedankt voor je antwoord. Ik heb volledige installatie dus met aansluiten, aanleggen e.d. dus de monteur moet wat doen voor zijn geld. Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:17
Ruimzicht schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:00:
[...]

Dat lijkt mij ook. Maar de dure en dus *kuch* ongetwijfeld kundige helpdeskmedewerker vertelde dat hij nog niet had gehoord dat mensen de Draytek werkend hadden gekregen...

Hier iemand andere ervaring?
Kweet niet hoor maar het lijkt me gewoon onzin. Draytek is een goed merk. Laat dat even duidelijk zijn. Als je de Draytek gewoon goed instelt, dus:

Protocol: RFC1483 Bridged
Encapsulation: LLC
VPI: 0
VCI: 34

Zou dat volgens mij gewoon moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He even snel een vraagje. Ik heb nu analoge lijn van kpn, maar daar komen geen extra kosten van speedling bij?? dus ik blijf gewoon hetzelfde bedrag betalen wat ik altijd betaal?em uiteraard de maandkosten van speedlinq apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:53:
He even snel een vraagje. Ik heb nu analoge lijn van kpn, maar daar komen geen extra kosten van speedling bij?? dus ik blijf gewoon hetzelfde bedrag betalen wat ik altijd betaal?em uiteraard de maandkosten van speedlinq apart
Ligt aan je abbonement. Als je Speedlinq + Telefonie neemt betaal je niet meer aan KPN maar alles aan Speedlinq.

Als je alleen Internet neemt betaal je Internet aan Speedlinq en Telefonie aan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:55:
[...]

Als je thuis een mailserver wilt draaien dan laat je die MX verwijzen naar je eigen internet adres (whatismyip.com)
dat doe je door een A record aan te maken bijv. mail.domein.nl met als waarde je eigen internet ip adres
dan maak je een MX record aan met als waarde mail.domein.nl ( dit moet zo omdat MX alleen maar naamgebaseerde waardes kan bevatten )
Thanks! Ik denk dat ik het nu snap. :) (Ben planet gewend, daar was het anders.)

Ik heb het zoals hierboven beschreven insteld; uiteraard laat ik nog weten of het nu wel werkt.

Het werkt; thanks again! _O_

Ik was in de war doordat je bij Planet de relay via planet moet gebruiken, maar Speedlinq staat zo open dat dat allemaal niet nodig is. :)

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 24-07-2007 20:21 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:01:
[...]

Ligt aan je abbonement. Als je Speedlinq + Telefonie neemt betaal je niet meer aan KPN maar alles aan Speedlinq.

Als je alleen Internet neemt betaal je Internet aan Speedlinq en Telefonie aan KPN.
Heb alleen internet, dus me bedrag van kpn blijft gewoon hetzelfde neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

pven schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 07:47:
[...]

Dat haal ik met 4 connecties en dat via een Amerikaanse usenet-provider. :)
8 of 4 connecties maakt hier niets uit haal bij 4 connecties ook 1.5/6 mb/s.
Ruimzicht schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:10:
[...]

Ik denk dat MrVegeta bedoelt dat hij met 1500Kb/s per verbinding draait.... 8)

Ik zit dit draadje nu een tijdje te volgen. Het lijkt of de ervaringen langzamerhand positiever worden, al realiseer ik me dat je hier vooral over de problemen leest en niet over de goede ervaringen.

Ik sta op het punt om over te stappen; nu ADSL over ISDN van KPN en XS4ALL sinds 2001 ofzo. Dat is inmiddels dus redelijk ouderwets.

Is speedlinq nou een aanrader? Kan je inmiddels zeggen dat het redelijk werkt tegen lage kosten? Wie trekt mij over de streep?
Ik heb een 20MB verbinding dus ik denk dat 1600 kb's wel de max is.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:15:
[...]

Net nog gebeld ( Ook ritstele / BBNED ), werkt prima, geen problemen dus hier.
Ik zou je instellingen als ik jou was effe doorlopen, of kijken wat er in het modem log staat.
Dat geeft meestal wel inzicht op waarom die niet kan aanmelden bij VOIP
Deze melding vind ik in de events, er is trouwens niks gewijzigd van wachtwoorden of instellingen. Wat trouwens ook niet lukt om het voip wachtwoord via speedlinq te veranderen. Ik krijg dan de foutmelding dat het updaten van het wachtwoord niet gelukt is en het later opnieuw moet proberen.

00:00:59 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
00:00:59 (since last boot) VOIP: Send REGISTER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Gisteren wat grappigs ontdekt: Een vriend van me heeft ook Speedlinq en omdat hij binnenkort ook voip wil nemen via Speedlinq heeft hij mijn oude Speedtouch 706 van me overgenomen (hij had een non-voip modem). Toen ik de zaak daar gisteren aansloot zonder de modem te resetten, zag ik dat meteen mijn telefoonnummer werd geregistreerd omdat mijn instellingen er dus nog instonden. Uit nieuwsgierigheid belde ik naar mijn eigen voip nummer om te zien wat er zou gebeuren en tot mijn verbazing ging de telefoon zowel bij mij thuis als bij mijn vriend over!
Het is blijkbaar mogelijk om hetzelfde voip nummer op meerdere modems tegelijk te registeren en tegelijkertijd te laten werken. Handig als je een vakantiehuis in het buitenland hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Flappie schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:17:
[...]
Kweet niet hoor maar het lijkt me gewoon onzin. Draytek is een goed merk. Laat dat even duidelijk zijn. Als je de Draytek gewoon goed instelt, dus:
Protocol: RFC1483 Bridged
Encapsulation: LLC
VPI: 0
VCI: 34
Zou dat volgens mij gewoon moeten werken :)
Ik ben er niet helemaal gerust op, als ik lees dat zelfs bij de modems die Speedlinq uitlevert de firmware bepalend is voor een goede werking. Maar ik ga het zeker proberen met mijn Draytek.
MrVegeta schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:51:
[...]
Ik heb een 20MB verbinding dus ik denk dat 1600 kb's wel de max is.
Correct me if I'm wrong, maar 20MB = 20 Megabyte en 1600kb = 1600 Kilobit. Dus met een 20Mbit verbinding is 1600 Kilobyte/sec inderdaad een prima snelheid. Ik was even confuus door de B's en b's vandaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:49:
Gisteren wat grappigs ontdekt: Een vriend van me heeft ook Speedlinq en omdat hij binnenkort ook voip wil nemen via Speedlinq heeft hij mijn oude Speedtouch 706 van me overgenomen (hij had een non-voip modem). Toen ik de zaak daar gisteren aansloot zonder de modem te resetten, zag ik dat meteen mijn telefoonnummer werd geregistreerd omdat mijn instellingen er dus nog instonden. Uit nieuwsgierigheid belde ik naar mijn eigen voip nummer om te zien wat er zou gebeuren en tot mijn verbazing ging de telefoon zowel bij mij thuis als bij mijn vriend over!
Het is blijkbaar mogelijk om hetzelfde voip nummer op meerdere modems tegelijk te registeren en tegelijkertijd te laten werken. Handig als je een vakantiehuis in het buitenland hebt ;)
Dat is heel goed mogelijk aangezien speedlinq bellen VOIP providers meerdere registraties tegelijk toestaan (minimaal 2 voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St. Bedrag Datum Omschrijving
------------------------------------------------------------------------ - -
1 15,50 01-08-2007 / 31-08-2007 sp161025 ADSL2+ X-tra 20000 (20000/1024 Kbit/s)
1 3,99 07-07-2007 / 31-07-2007 sp161025 Speedlinq Bellen
1 4,95 01-08-2007 / 31-08-2007 sp161025 Speedlinq Bellen
1 9,95 sp161025 Speedlinq Bellen kosten nummerportering
1 6,13 12-07-2007 / 31-07-2007 sp161025 ADSL killed voice toeslag
1 9,50 01-08-2007 / 31-08-2007 sp161025 ADSL killed voice toeslag
------------------------------------------------------------------------ - -

EUR 50,02 Totaal faktuurbedrag inclusief 7,99 btw.

wat is die killed voice toeslag nou weer?
is dat een verkapte manier om kpn budget te betalen?
Hoezo goedkoper dan.. ik dacht juist geld te besparen!
Ik heb het duurste abonnement en dacht toch echt gelezen te hebben dat je niets voor je kpn lijn zou betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:21
De killed voice toeslag is de huur die je betaalt voor je telefoonlijn. 9,50 killed voice + 15,50 ADSL = 25 euro totaal. De prijs op de speedlinq site is dus inderdaad inclusief vaste lijn toeslag.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
RichieB schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:04:
De killed voice toeslag is de huur die je betaalt voor je telefoonlijn. 9,50 killed voice + 15,50 ADSL = 25 euro totaal. De prijs op de speedlinq site is dus inderdaad inclusief vaste lijn toeslag.
En die 4,95 dan die hij voor Speedlinq bellen betaalt?

Laat maar, dan is het 29,95 en dat is het normale maandbedrag :z Die 25 euro is het actietarief

[ Voor 12% gewijzigd door Ruimzicht op 25-07-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah dus het klopt? dit is deels voor 2 maanden?
de volgende rekening is gewoon 29,95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zx9r_mario schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:57:
[...]
00:00:59 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
00:00:59 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
Ik krijg dezelfde storing als zx9r_mario door:

00:01:03 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized
00:01:03 (since last boot) VOIP: Send REGISTER
00:01:03 (since last boot) VOIP: Recv 401 Unauthorized

Hoe kan ik een lifeline realiseren? Ik wil niet afhankelijk zijn van BBNed! Daarom heb ik mijn vaste lijn niet geporteerd. Wat is het eieren eten om verbinding met VOIP te realiseren :/ (en lifeline met Speedtouch 780WL)?

BTW: Volg de instructies en de instellingen van Speedlinq dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Heeft iemand ooit een e-mail gestuurd naar Speedlinq (administratie@speedlinq.nl) en daar daadwerkelijk ooit antwoord op mogen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Laatst online: 08:04

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:43:
Hoe kan ik een lifeline realiseren? Ik wil niet afhankelijk zijn van BBNed!
Kan je niet. BBnet geeft geen garantie, net als de andere voip aanbieders.

Mensen kijken vaak alleen naar de kosten, niet naar oplostijd van problemen en beschikbaarheid van de dienst. VoIP via ADSL is momenteel gewoon niet 99,9999% beschikbaar.

Ik heb meer vertrouwen in KPN met hun hele monitoring gebeuren en ze hebben ook de mensen die daadwerkelijk midden in de nacht met groot materieel ergens heen kunnen om het een en ander te fixen. Ik heb het (helaas) zelf meegemaakt bij een brand in een verdeelkast ergens.

Voor 10 euro per maand heb je een goedkoop analoog abonnementje van KPN. Voor uitgaand bellen kies je zelf of je via voip of iets anders gaat (voipbuster of een van de andere gratis aanbieders, kost je niks), inkomend werkt gewoon altijd want dat gaat via KPN. Of je nou die 10 euro aan KPN of aan je internetprovider geeft maakt niet uit (killed voice kost 10 euro), maar bij KPN krijg je er een telefoonlijn bij die je naar eigen inzicht kan gebruiken en die een veel hogere beschikbaarheid heeft en bovendien onderdeel uitmaakt van de KPN infrastructuur.

De keus lijkt zo simpel, maar toch kiezen mensen er voor om hun lijn op te zeggen en alles in handen van een ADSL boer te leggen die telefoon er bij doet en er bijna hetzelfde voor vraagt. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33
SL-gegevens in Abel-envelop? :?

Abel = Speedlinq ?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Tjah alles kan tegenwoordig hé, een firma, maar wel verschillende BV's. :p

[ Voor 79% gewijzigd door eX0duS op 25-07-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
terabyte schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:51:
Heeft iemand ooit een e-mail gestuurd naar Speedlinq (administratie@speedlinq.nl) en daar daadwerkelijk ooit antwoord op mogen ontvangen?
Ik heb daar wel eens iets van mogen ontvangen ja... Weliswaar 2 dagen later, maar toch. ;)

/edit
Had in post boven mij gemoeten. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 25-07-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 21:29

Part

Helemaal niets.....

terabyte schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:51:
Ik heb me ooit eens aangemeld voor Speedlinq en een bevestiging van mijn aanvraag gekregen van administratie@speedlinq.nl .
Vervolgens hoorde ik niets meer. Op diverse manieren contact proberen te zoeken oa een mail naar administratie@speedlinq.nl maar nooit meer iets gehoord.

Gelukkig had ik mijn oude ADSL nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pogostokje schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:32:
[...]

Kan je niet. BBnet geeft geen garantie, net als de andere voip aanbieders.
Hallo,
Volgens mij heb je niet goed gelezen, ik wil een life line, dus ik heb nu KPN belbuget en die wil ik behouden. Dus ik wil bellen via VOIP en inkomende gespreken via KPN belbuget abonnement.

IK HEB HELE SLECHTE ERVARING MET VOIP! Vandaar dat ik niet heb geporteerd!

Kan a.u.b. iemand mij vertellen hoe ik een life line kan opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Ik had het prima gelezen, jij hebt het niet geporteerd. Maar, vele andere wel. :)

Een life line is een lijn die "altijd" beschikbaar is. Je hebt al KPN, dus je hebt al een zogenaamde life line. Sluit je telefoon op je KPN lijn aan en je bent klaar. Als jij uitgaand met voip wilt bellen, dan neem je een ATA dat VoIP en je KPN lijn samen kan voegen naar 1 aansluiting waar je je telefoon op aan kan sluiten. Die configureer je dan zo dat uitgaand verkeer liefst via VoIP gaat en inkomend te verwachten valt op de analoge lijn. Dit is toch niet iets bijzonders, dit soort dingen doet iedereen hier? Ik snap je vraag misschien niet OF je mist wat basiskennis.

Kijk voor een voorbeeld van een ATA bv naar de Linksys Sipura 3000, een heel populair apparaatje die precies kan doen wat jij wil (en veel meer).

Als je duidelijker aangeeft wat je vraag is kunnen we je hier beter helpen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Pogostokje schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:32:
[...]
Voor 10 euro per maand heb je een goedkoop analoog abonnementje van KPN. Voor uitgaand bellen kies je zelf of je via voip of iets anders gaat (voipbuster of een van de andere gratis aanbieders, kost je niks), inkomend werkt gewoon altijd want dat gaat via KPN.
Je bedoelt dat je dan uitbelt via VOIP mbv je PC? Dat is toch geen vergelijkbaar alternatief? Na je post hierboven snap ik wat je bedoelt, da's een aardige inderdaad. Maar dan bel je natuurlijk nog niet gratis via je normale telefoon en de ATA.
Of je nou die 10 euro aan KPN of aan je internetprovider geeft maakt niet uit (killed voice kost 10 euro), maar bij KPN krijg je er een telefoonlijn bij die je naar eigen inzicht kan gebruiken en die een veel hogere beschikbaarheid heeft en bovendien onderdeel uitmaakt van de KPN infrastructuur.
Speedlinq kost 24,95 per maand, inclusief killed voice, inclusief bellen. Alleen ADSL kost 19,95 en dan kan je nog niet VOIP bellen volgens mij.... Dus daar 9,95 bij voor je KPN abo en 5,- voor VOIPen - dan is het nog steeds niet duur maar toch meer dan die 24,95. En inderdaad veel betrouwbaarder.

Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 8% gewijzigd door Ruimzicht op 25-07-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Pogostokje schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:51:
Als jij uitgaand met voip wilt bellen, dan neem je een ATA dat VoIP en je KPN lijn samen kan voegen naar 1 aansluiting waar je je telefoon op aan kan sluiten. Die configureer je dan zo dat uitgaand verkeer liefst via VoIP gaat en inkomend te verwachten valt op de analoge lijn.
Dit kunnen de speedtouch 716WL en de 780WL (welke versatel_speed een heeft) ook bij mijn weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Ruimzicht schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:59:
Speedlinq kost 24,95 per maand, inclusief killed voice, inclusief bellen. Alleen ADSL kost 19,95 en dan kan je nog niet VOIP bellen volgens mij.... Dus daar 9,95 bij voor je KPN abo en 5,- voor VOIPen - dan is het nog steeds niet duur maar toch meer dan die 24,95. En inderdaad veel betrouwbaarder.
Of zie ik iets over het hoofd?
Killed voice kost 10 euro. Dat is het bedrag wat Speedlinq aan KPN moet betalen. Speedlinq rekent zelf in de prijslijst een verschil van 5 euro naar de klanten door, maar dat is zuiver om mensen te laten denken dat het voordeliger is via hun te gaan bellen denk ik. In werkelijkheid is hun ADSL abonnement zonder bellen gewoon 5 euro duurder gemaakt en brengen ze mij wat onduidelijke vaste kosten van 5 euro in rekening voor het gebruik van VoIP. Samen weer 10 euro. |:(

Wat betreft bellen via Speedlinq ... wat krijg je voor dat geld? Een telefoonnummer en de mogelijkheid te bellen. Nou, als je een KPN lijn hebt dan is dat je telefoonnummer waarop mensen je kunnen bereiken, een tweede nummer is dan niet nodig. Dus, voor het uitgaande verkeer kan je netzogoed gebruik maken van diensten die je geen "overbodig" nummer leveren, zoals Voipbuster en dergelijken, die vrijwel overal gratis naartoe bellen levert.

Het kan dus goedkoper dan wat je zegt. Het is dus 20 euro voor ADSL, 10 euro voor KPN = 30 euro voor ADSL en een telefoonlijn die gewoon altijd werkt, ook zonder internet, en waar je desnoods ook mee kan bellen. Bellen is gratis via VoIP buiten speedlinq om.
Dus, dit is even duur als het speedlinq aanbod, maar dan beter. :)

Edit: dit is overigens waar ik op uit kwam na wat rekenwerk, feel free om hier dingen aan toe te voegen want ik moet de keuze ook nog maken. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Pogostokje op 25-07-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:09:
[...]

Dit kunnen de speedtouch 716WL en de 780WL (welke versatel_speed een heeft) ook bij mijn weten?
Hoe maak ik een Life Line aan met de 780WL? Ik ben er zolang mee bezig! Als ik de Speedlinq telefoonnummer bel dan gaat ie niet over en als ik de vastelijn nummer bel wel. Als ik de splitter POTS niet gebruik en ik gebruik de (ingeplugd in modem) 780WL dan doet de vaste nummer het niet en Speedlinq nummer wel.

Wat of waar moet ik dit afstellen in de Speedtouch 780WL? Heb alle instellingen geprobeerd kom er niet uit. En de documentatie, nou die hebben ze voor de gemakkelijkheid maar niet bij gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:05:
[...]

Hoe maak ik een Life Line aan met de 780WL? Ik ben er zolang mee bezig! Als ik de Speedlinq telefoonnummer bel dan gaat ie niet over en als ik de vastelijn nummer bel wel. Als ik de splitter POTS niet gebruik en ik gebruik de (ingeplugd in modem) 780WL dan doet de vaste nummer het niet en Speedlinq nummer wel.

Wat of waar moet ik dit afstellen in de Speedtouch 780WL? Heb alle instellingen geprobeerd kom er niet uit. En de documentatie, nou die hebben ze voor de gemakkelijkheid maar niet bij gedaan!
Zie hier:
Installatie Handleiding (NL) SpeedTouch 780 met R6.1 software

User Guide SpeedTouch 780 met R5.4 software

CLI Guide SpeedTouch 780 met R6.1 software

Success ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Je zal met de CLI aan de slag moeten, misschien heb je wat aan Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

onder andere:
PSNT Failback
Doe achtereen volgende de volgende commando's in telnet :)

voice services provision type=forcedFXO
voice services activate type=forcedFXO

Vervolgens als je bovenstaande hebt gedaan kunt je doormiddel van *01*[nummer] via je vaste lijn bellen gebruik je *01* niet dan gebruik je de VOIP lijn (wat ik eigenlijk liever andersom heb zie KPN nummermelding werkt niet i.c.m. Speedtouch 716v5 en VOIP)

Als je wilt dat de 716v5 automatisch op je PSTN lijn terugvalt indien VOIP niet werkt dan moet je het volgende commando uitvoeren!

voice config autofxo=enabled

[ Voor 70% gewijzigd door Schweino op 25-07-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Ok, ik heb wel wat toevoegingen. Overigens: ik probeer niet de wise guy uit te hangen, maar wil gewoon de slimste keus maken, daarom een interessante discussie!
Pogostokje schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:32:
[...]
Killed voice kost 10 euro. Dat is het bedrag wat Speedlinq aan KPN moet betalen. Speedlinq rekent zelf in de prijslijst een verschil van 5 euro naar de klanten door, maar dat is zuiver om mensen te laten denken dat het voordeliger is via hun te gaan bellen denk ik. In werkelijkheid is hun ADSL abonnement zonder bellen gewoon 5 euro duurder gemaakt en brengen ze mij wat onduidelijke vaste kosten van 5 euro in rekening voor het gebruik van VoIP. Samen weer 10 euro. |:(
Niet helemaal Volgens mij is de "toeslag vaste lijn" zoals SP dat noemt (killed voice) inbegrepen bij de 25 euro abonnement van het 20/1 abo. De opbouw is als volgt:
ADSL: 20,- + Killed voice: 10,- + Bellen: 5,- -/- Korting: 5,- = 25,- totaal per maand.
Wat betreft bellen via Speedlinq ... wat krijg je voor dat geld? Een telefoonnummer en de mogelijkheid te bellen.
En gratis bellen naar vaste nummers!
Nou, als je een KPN lijn hebt dan is dat je telefoonnummer waarop mensen je kunnen bereiken, een tweede nummer is dan niet nodig. Dus, voor het uitgaande verkeer kan je netzogoed gebruik maken van diensten die je geen "overbodig" nummer leveren, zoals Voipbuster en dergelijken, die vrijwel overal gratis naartoe bellen levert.
Maar... bij Speedlinq kan je dan toch "gratis" bellen vast->vast met je normale telefoon? Terwijl je met VoIP Buster een PC nodig hebt... *Ruimzicht weet inmiddels dat dat ook anders kan*
Het kan dus goedkoper dan wat je zegt. Het is dus 20 euro voor ADSL, 10 euro voor KPN = 30 euro voor ADSL en een telefoonlijn die gewoon altijd werkt, ook zonder internet, en waar je desnoods ook mee kan bellen. Bellen is gratis via VoIP buiten speedlinq om.
Ja, dat is zo. Maar als ik het goed begrijp dan bel je voor de betaalde nummers (30 cpm naar mobiel!) via prepay(beperkt houdbaar) en stuur je je nummer niet mee als je uitbelt. Dat laatste zou ik mee kunnen leven, dat vooraf betalen is wel meer gedoe.

[ Voor 8% gewijzigd door Ruimzicht op 25-07-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Ruimzicht

Al tijden kan je met je een VOIP router of ATA kastje bellen met Voipbuster of andere firma's.
Daar hoef je echt niet achter de pc te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Ruimzicht schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:23:
Niet helemaal Volgens mij is de "toeslag vaste lijn" zoals SP dat noemt (killed voice) inbegrepen bij de 25 euro abonnement van het 20/1 abo. De opbouw is als volgt:
ADSL: 20,- + Killed voice: 10,- + Bellen: 5,- -/- Korting: 5,- = 25,- totaal per maand.
Aaah, ja, ik zie het nu op hun site. Die 25 euro is inclusief lijn en bellen (alleen 1e jaar).
Jouw som klopt niet, want als ik dat optel kom ik op 30 euro uit. ;)
Aangezien killed voice echt gewoon 10 euro per maand kost, is de ADSL lijn dus 15 euro en het bellen gedeelte 10 euro. Ze bieden de ADSL-only echter aan voor 20, wat dus 5 euro meer is dan die 15 euro. Ze klooien dus met de prijs. Nouja, daar betalen ze hun marketingmensjes voor. ;)

Dus, totaal is het:
25 euro all-in speedlinq bellen via voip
20+10=30 euro speedlinq adsl + vaste lijn KPN + bellen via alternatieve voip providers

Je betaalt dus 5 euro voor de life-line waar deze discussie over begon. Ik heb alle vertrouwen in speedlinq hoor, maar ik heb die 5 euro er wel voor over om zeker te weten dat ik altijd zelf kan bellen. Ik kan mij ook voorstellen dat anderen dat er niet voor over hebben als ze beschikbaarheid van een vaste lijn minder belangrijk vinden dan bv mobiel bellen ofzo.
En gratis bellen naar vaste nummers!
Ach, dat kan met andere aanbieders ook ... zie http://www.voipbuster.com/en/index.html voor een lijst met landen waar je gratis mee kan bellen, waaronder alle vaste nummers in NL. En ze zijn verre van de enige aanbieder die gratis bellen binnen NL aanbieden naar vaste nummers. Speedlinq is er maar 1 van de vele, maar wel een die per maand 5 euro vraagt voor die dienst.
Maar... bij Speedlinq kan je dan toch "gratis" bellen vast->vast met je normale telefoon? Terwijl je met VoIP Buster een PC nodig hebt...
Nee hoor, je kan gewoon je voipbuster account invullen bij de voip gegevens van je modem/ata of wat voor apparaat je gebruikt om bv ook met speedlinq te bellen. Je kan zelfs bij uitgaande gesprekken het nummer van je vaste KPN lijn meesturen, na verificatie biedt voipbuster dat gratis aan. Het is dus niet anders dan via speedlinq bellen (of andere adsl providers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Pogostokje schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:04:
[...]
Jouw som klopt niet, want als ik dat optel kom ik op 30 euro uit. ;)
Oeps :o
Dus, totaal is het:
25 euro all-in speedlinq bellen via voip
20+10=30 euro speedlinq adsl + vaste lijn KPN + bellen via alternatieve voip providers
>knip<
zie http://www.voipbuster.com/en/index.html voor een lijst met landen waar je gratis mee kan bellen, waaronder alle vaste nummers in NL.
Ik schrok daar wel van het tarief naar mobiel: 30cpm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Ruimzicht schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:23:
Daar heb je dus een dialplan voor. :)
Je bepaalt per nummer de goedkoopste oplossing en belt daar over uit.
Een oplossing kan zijn een (andere) voip provider en je hebt ook altijd nog KPN nog. Sowieso wil je met een dialplan aan de gang om bijvoorbeeld 112 en andere alarmnummers via KPN te laten lopen.

Je bent niet beperkt tot 1 voip provider in die kastjes. Sommigen gaan wel tot 10 verschillende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Volgens mij vergeten jullie een aantal zaken:

- Speedlinq berekent een starttarief van 5 cent per gesprek als je binnen NL naar vaste nummers belt. Niet gratis dus. (Tenzij je binnen het speedlinq netwerk blijft)

- Bij Voipbuster dien je toch geld te storten (dacht 10 euro) op je account en dit verloopt toch na 2 of 3 maanden? Ook niet gratis dus....

[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 25-07-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Schweino schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:18:
Volgens mij vergeten jullie een aantal zaken:

- Speedlinq berekent een starttarief van 5 cent per gesprek als je binnen NL naar vaste nummers belt. Niet gratis dus. (Tenzij je binnen het speedlinq netwerk blijft)

- Bij Voipbuster dien je toch geld te storten (dacht 10 euro) op je account en dit verloopt toch na 2 of 3 maanden? Ook niet gratis dus....
Speedlinq: correct

Voipbuster: Half. Gratis is het natuurlijk nooit. Het geld dat je stort verloopt echter nooit. Het enige dat verloopt zijn de freedays. Nadat de freedays over zijn ga je dus betalen voor de gesprekken. Stort je echter weer tegoed bij, dan heb je weer veel freedays. Dus toch nog veel meer gratis dan speedlinq o.i.d. omdat je je tegoed gewoon aan andere dingen kan opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik kreeg hele lage uploadsnelheden de laatste dagen dus had ik besloten om de firmware te updaten.
Dat mislukte 3 keer en lukte de 4e keer, maar de configuratie was wel verloren gegaan, toen heb ik opnieuw de speedlinq cd gebruikt en internet deed het weer en ik kreeg ook een kiestoon.

Maar zodra ik ook daadwerkelijk een nummer intoets en op bellen druk hoor ik alleen een soort klik en verder niets...

Is er een instelling die ik over het hoofd zie(bij telefonie op het modem is alles correct ingevuld voor zover ik weet(volgens de instelling in de startpost))

Het modem is ook gewoon aangemeld op de centrale, ik heb al een harde reset en een softe reset geprobeerd, ik zou echt niet weten wat ik nog meer kan proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sefyu op 25-07-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

knakworst

Get more sats!

Ruimzicht schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:23:

Als je dat veel doet moet je bij www.voipcheap.com kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nog een poging: accepteert de voicemail van Speedlinq/Abel bij jullie ook geen pulsen? Ik kan mijn voicemail niet instellen omdat het voicemail-menu via de telefoon geen pulsen herkent. Als ik naar andere nummers bel, dan worden de pulsen wel herkend waarmee ik dus aantoon dat het aan de voicemail van Speedlinq/Abel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
welkom in de 21e eeuw zou ik zeggen. Gooi je bakelieten draaischijftelefoon weg en koop een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Neehee, zo oud is ie echt nog niet. :P

Als ik op een toets druk, dan doet ie echt 'TUUUUT' of 'TuuuuT, ligt aan de toets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Als je bij elke toets TUUT hoort, is het geen puls telefoon. :)
Alleen snap ik nu je vraag niet meer want daar begin je over pulsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aMUSEd
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-07 13:12

aMUSEd

huup-huup barrrbatruuk

EDIT: probleem opgelost

[ Voor 98% gewijzigd door aMUSEd op 27-07-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Weer wat geleerd!

Nog een laatste vraag: ik heb nu een ISDN-2 lijn. Daarmee kan ik in principe over naar SL. Gebeurt er dan iets met het ISDN signaal of blijft dat bij het oude? Heb ik dan ook een Annex B modem nodig bjivoorbeeld?

Ik vraag me af of het zinnig is om de ISDN lijn eerst om te zetten naar analoog, om zo meer keuzemogelijkheden te hebben in de toekomst (na het 1e jaar Speedlinq bijvoorbeeld). Nu kan ik niet kiezen voor bepaalde providers omdat ik ISDN heb. Is dat volgend jaar ook nog eenvoudig om te zetten, ook als ik dan geen abo bij KPN meer heb? Of wordt het signaal aangepast als ik naar SL verhuis en komt het ISDN signaal helemaal te vervallen?

[ Voor 3% gewijzigd door Ruimzicht op 26-07-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
Pogostokje schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:16:
[...]

Daar heb je dus een dialplan voor. :)
Weet je toevallig hoe je dat instelt in een Copperjet 1616-2P ?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
basduijn schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:30:
[...]

Weet je toevallig hoe je dat instelt in een Copperjet 1616-2P ?? :P
Volgens mij is zoiets niet mogelijk met de 1616.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Daar moet je voxalot voor gebruiken. www.voxalot.com. Kun je meerdere providers instellen en vervolgens daar dialplans aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Wij hebben nu nog tele2 telefonie (genomen toen het nog versatel was, met voetbal + gratis bellen) à 55 euro per maand. Omdat we dit toch best veel vinden, zijn we van plan over te stappen naar Speedlinq.
Maar heeft iemand ervaring met nummerportering vanaf tele2 voip naar Speedlinq, aangezien ik hier nergens iets van kan vinden, en het toch wel makkelijk zou zijn als we ons nummer konden behouden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

XiN-eViL schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:51:
Wij hebben nu nog tele2 telefonie (genomen toen het nog versatel was, met voetbal + gratis bellen) à 55 euro per maand. Omdat we dit toch best veel vinden, zijn we van plan over te stappen naar Speedlinq.
Maar heeft iemand ervaring met nummerportering vanaf tele2 voip naar Speedlinq, aangezien ik hier nergens iets van kan vinden, en het toch wel makkelijk zou zijn als we ons nummer konden behouden :) .
zie ook een post van mij eerder
ik heb speedlinq aangevraagd en kom ook vanaf tele2, volgens de heldesk van speedlinq kon het maar kon het zijn dat je een maand met dubbele maandlasten zat ivm overnemen voip nummer tele2
afwachten voor mij dus

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Sefyu schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:01:
Ik kreeg hele lage uploadsnelheden de laatste dagen dus had ik besloten om de firmware te updaten.
Dat mislukte 3 keer en lukte de 4e keer, maar de configuratie was wel verloren gegaan, toen heb ik opnieuw de speedlinq cd gebruikt en internet deed het weer en ik kreeg ook een kiestoon.

Maar zodra ik ook daadwerkelijk een nummer intoets en op bellen druk hoor ik alleen een soort klik en verder niets...

Is er een instelling die ik over het hoofd zie(bij telefonie op het modem is alles correct ingevuld voor zover ik weet(volgens de instelling in de startpost))

Het modem is ook gewoon aangemeld op de centrale, ik heb al een harde reset en een softe reset geprobeerd, ik zou echt niet weten wat ik nog meer kan proberen.
Nu ben ik er ook achter dat wel wel gebeld kunnen worden, maar zelf kunnen we niet bellen, ik hoor dat de telefoon het nummer draait maar na een paar seconden stilte alleen een "klik"
Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Probeer eens een andere telefoon. Zelfde probleem bij iemand gehad met een oud toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Voor iemand heb ik Speedlinq ADSL via KPN aangevraagd. Vandaag is de opleverdatum. Vanaf wanneer moet het dan werken?

Diegene voor wie ik het heb aangevraagd heeft even de modem aangesloten op een telefoonaansluiting in de huiskamer, maar helaas, het DSL lampje gaat niet branden. Dit had nu toch gewoon moeten werken?

Ik ga er morgen naar toe om alles netjes aan te sluiten in de meterkast enzo, maar als ze de modem op de telefoonaansluiting doet moet het DSL lampje wel branden toch?

Mja, misschien op een ander ader paar, maar dat is zeer onwaarschijnlijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Flappie schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:10:
Voor iemand heb ik Speedlinq ADSL via KPN aangevraagd. Vandaag is de opleverdatum. Vanaf wanneer moet het dan werken?

Diegene voor wie ik het heb aangevraagd heeft even de modem aangesloten op een telefoonaansluiting in de huiskamer, maar helaas, het DSL lampje gaat niet branden. Dit had nu toch gewoon moeten werken?

Ik ga er morgen naar toe om alles netjes aan te sluiten in de meterkast enzo, maar als ze de modem op de telefoonaansluiting doet moet het DSL lampje wel branden toch?

Mja, misschien op een ander ader paar, maar dat is zeer onwaarschijnlijk toch?
Shared line? Dedicated? Is die aansluiting in de woonkamer wel op het ISRA punt aangesloten? etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 02:37
Update:
3/7 Speedlinq ADSL 20 Mb Comfort + Bellen aangevraagd (incl. gratis webcam) (newline via KPN)
4/7 Modemkosten afgeschreven
6/7 Bevestigingsbrief aanvraag ontvangen
19/7 Telefoontje gehad van KPN om afspraak te maken voor 26/7
21/7 Gratis webcam ontvangen, later de dag ook welkomstbrief ontvangen.
24/7 Modem ontvangen (SpeedTouch 706)
26/7 KPN monteur langsgeweest om lijn door te meten. Meteen gevraagd waar het IS/RA punt zat i.v.m. afstand tot modem. Deze was buiten het gebouw, maar ook deze monteur zei dat het flauwekul is dat de afstand zo kort moet omdat die lijn sowieso al kilometers is. Anyway, alles werkt prima! Modem synct met 1.029 / 17.210. d:)b

Nog wel een vraagje over telefonie.. Ik heb een Netgear WNR834B achter m'n modem zitten. Werkt allemaal prima zo, maar stel dat ik nu mijn router in bridged mode zet. Kan ik nu via het wireless netwerk van m'n router gebruik maken van speedlinq bellen (al dan niet met een bepaald type telefoon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Flappie schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:09:
Probeer eens een andere telefoon. Zelfde probleem bij iemand gehad met een oud toestel.
De telefoon werkte voor de update nog gewoon goed, en het is een redelijk nieuwe DECT telefoon(van Profoon, exacte model kan ik niet op de site vinden maar hij lijkt op de PDX-1000) , en er is dus alleen een oudere telefoon om te proberen, maar ik zal het morgen even proberen als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Me lijn wordt 30 juli opgeleverd, maar heb tot heden niks gehoord van de monteur wanneer die zou komen? is dit gebruikelijk? Heb modem en gebruikers gegevens hier allemaal liggen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Wizzra schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:22:

26/7 KPN monteur langsgeweest om lijn door te meten. Meteen gevraagd waar het IS/RA punt zat i.v.m. afstand tot modem. Deze was buiten het gebouw, maar ook deze monteur zei dat het flauwekul is dat de afstand zo kort moet omdat die lijn sowieso al kilometers is. Anyway, alles werkt prima! Modem synct met 1.029 / 17.210. d:)b
Nu blijkt de gemiddelde consument alleen erg beroerd in kabels verlengen of bestaande kabels met 100 koppelingen en afsplitsingen in huis te gebruiken. En ja, dan wordt het 9 uit 10x langzamer dan nodig en vreemde (stabiliteit)storingen ontstaan dan.

Dus wat adviseert een ISP logischerwijs......

Goed verlengen met de juiste kabel in één stuk kabel kan prima op de meeste lijnen. Als het signaal al heel zwak is door lange/slechtere lijn kan ook dat al teveel zijn voor een stabiele verbinding.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb eigenlijk best een vervelend probleem...
Elke keer als het regent/vochtig is, en ik kom de volgende ochtend beneden, zie ik dat mijn modem opnieuw gesynced heeft. Ik krijg dan nog maar 12/13 mbit, terwijl ik op een zonnige dag 18 mbit heb.
Is dat niet een beetje raar? Ook staat de attenuation op 35db, in tegenstelling tot de 22,5db die ik normaal heb...
Is dit nou normaal dat dit gebeurd of moet ik gaan klagen?

Nog een screenshot van hoe het momenteel is:
Afbeeldingslocatie: http://i18.tinypic.com/66xgbp5
Dit is na een reboot (hiervoor had ik 12mbit), normaal gesproken heb ik dus 18 mbit...
Die paar extra mbit wil ik natuurlijk wel hebben, scheelt toch al snel 500 kb/sec ;)

[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 27-07-2007 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:11
Ik zal ook mijn ervaring met een overstap naar Speedlinq delen.

Ik had al een hele tijd ADSL, 4Mb via HetNet (zonder IP-telefonie).

Op 26 juni heb ik bij Speedlinq een overstap gevraagd naar een Comfort 20Mb abonnement (KPN netwerk dus) zonder telefonie. Ik had aangegeven rond 26 juli de overstap te willen maken.

Op 18 juli de welkomstbrief ontvangen met alle inloggegevens, en daarnaast een brief met modeminstellingen (ik heb geen modem erbij besteld).

Op 25 juli kwam ik terug van mijn werk, en werkte ADSL niet meer via HetNet. Settings in het modem aangepast naar die van Speedlinq, en direct online.

Ik haal ruim 11Mb downstream. Ik zit op ongeveer 1700m van de centrale, en ik vind dat acceptabel. Tot nu toe is de lijn perfect stabiel.

Al met al helemaal tevreden; geen enkel probleem gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Me lijn wordt 30 juli opgeleverd, maar heb tot heden niks gehoord van de monteur wanneer die zou komen? is dit gebruikelijk? Heb modem en gebruikers gegevens hier allemaal liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nav eerdere berichten heb ik het vermoeden dat ik de termen pulse en tone met elkaar heb verward. :P

Ik heb dus een tone-telefoon (hij doet NIET rikketiktik, maar tttUUUUttt ;)) waarmee ik de voicemail van Speedlinq/Abel niet kan bedienen. Andere menu's die via tone werken, werken wel goed maar de voicemail pikt mijn toontjes niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Sefyu schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:24:
[...]

Nu ben ik er ook achter dat wel wel gebeld kunnen worden, maar zelf kunnen we niet bellen, ik hoor dat de telefoon het nummer draait maar na een paar seconden stilte alleen een "klik"
Waar kan dit aan liggen?
Welke firmware heb je gebruikt? Die van Speedlinq support of van de Speedtouch site?

Je moet die van Speedlinq hebben namelijk anders werkt het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:50
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:57:
hallo,

Heb je bij je aanvraag om een monteur gevraagd? (vinkje) zoniet dan komt deze ook niet en wordt je ook niet gebeld voor een afspraak. Zowel dan word je gebeld voor een afspraak. Dit gebeurt meestal na mijn ervaring ongeveer een week van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
alsmagalles schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:56:
[...]

Welke firmware heb je gebruikt? Die van Speedlinq support of van de Speedtouch site?

Je moet die van Speedlinq hebben namelijk anders werkt het niet goed.
Ik had die van speedtouch gebruikt, heel heel erg bedankt, ik ga het meteen proberen, ik wist niet eens dat speedlinq een andere firmware aanbood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:38:
[...]

Heb je bij je aanvraag om een monteur gevraagd? (vinkje) zoniet dan komt deze ook niet en wordt je ook niet gebeld voor een afspraak. Zowel dan word je gebeld voor een afspraak. Dit gebeurt meestal na mijn ervaring ongeveer een week van te voren.
Jup heb volledige installatie aangevraagd, 100 euro zou het me gaan kosten. Maar tot op heden niks gehoord terwijl me adsl maandag wordt opgeleverd. En ik weet al wat SL klantenservice gaat zeggen als ik ze bel ' Meneer Cable 1 regelt de installatie dan moet u bij hun zijn' inmiddel 10 euro verder. Dus ik geloof dat ik hetzelf aan het aansluiten kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Kan iemand mij vertelen of dit goed is? Klopt het dat ik zo'n 1400 meter van de centrale afzit? Volgens BBNed zit ik maar 945 meter van de centrale!

xDSL linestate up (downstream: 12351 kbit/s, upstream: 1221 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 28.5 dB, Up: 14.0 dB; snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.0 dB)

Mijn verbinding (c.q. modem een ST780) stopt er soms mee, meestal 10 sec., en dan doet internet het weer. Vandaag echter, werkt Usenet gewoon, terwijl ik niet kon browsen (internetten). Weet iemand waardoor dit kan gebeuren? Ik heb toen software matig (via ST780) moeten resetten om weer te kunnen browsen. Als ik de 100MB file van BBNed download, haal ik maar 400kbps en als ik de snelheidtest uitvoer haal ik 3728.3 kbps download at 466.04 KB/sec. Als ik Usenet gebruik, dan haal ik wel 1200kbs! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Cave_Boy schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:38:
[...]

Jij hebt het over de monteur van Speedlinq, maar KPN kan ook nog een monteur langs sturen (was bij mij in ieder geval het geval; buiten is gegraven en binnen heeft hij een-en-ander aangesloten ; NIET op mijn verzoek!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem(met de firmware van speedlinq geflashed) en nu zie ik dit in de logs staan:

Info 00:44:50 (since last boot) VOIP: Send ACK
Info 00:44:50 (since last boot) VOIP: Recv 404 Not Found
Info 00:44:44 (since last boot) VOIP: Recv 183 Session Progress
Info 00:44:44 (since last boot) VOIP: Recv 100 trying -- your call is important to us
Info 00:44:44 (since last boot) VOIP: Send INVITE

En google.nl is niet bereikbaar(google.com wel), pingen naar google.nl werkt wel gewoon.

SNTP No Server(s) configured, check configuration
krijg ik in het log te zien als ik naar google.nl probeer te gaan.

EDIT:

Ik ben er nu achter dat als ik het netnummer(ook als ik een nummer bel in de zelfde regio) WEL intoets, dat hij dan wel gewoon overgaat.
Is er een instelling oid waar ik dat kan wijzigen?Want voorheen hoefde ik het netnummer in dezelfde regio nooit in te toetsen.

EDIT2

google.nl werkt nu wel weer gewoon

[ Voor 33% gewijzigd door Sefyu op 27-07-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:49:
[...]

Jij hebt het over de monteur van Speedlinq, maar KPN kan ook nog een monteur langs sturen (was bij mij in ieder geval het geval; buiten is gegraven en binnen heeft hij een-en-ander aangesloten ; NIET op mijn verzoek!).
Heb zojuist gebeld met SL en die gaven me het nummer van Cable1 en die zeiden dat er geen afsrpaak is gemaakt en dat ze ook niks van speedlinq hebben gehoord, dus ga ik het maar zelf aansluiten.

Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Vandaag Speedlinq bij een kennis aangesloten. ADSL ove rhet KPN netwerk. Gisteren was de opleverdatum maar was er geen ADSL signaal.

Vandaag dus alles voor haar aangesloten en ADSL signaal zat er ook op. De snelheden zijn echt super. Modem is een Speedtouch 706. Afstand tot de centrale volgens BBned +/- 1100 meter.

Downstream: +/- 19400 kbps
Upstream: 1029 kbps

Ik vind dat behoorlijke snelheden op zo'n afstand van de centrale moet ik zeggen. Vandaag ook direct Speedlinq Bellen voor mevr aangevraagd. Als dat allemaal goed gaat ga ik denk ik zelf ook maar over naar Speedlinq ;)

Mevr. had echter wel een Speedlinq brief ontvangen in een envelop van Abel Telecom. Erg vreemd.

[ Voor 7% gewijzigd door Flappie op 27-07-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
eX0duS schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 08:51:
Ik heb eigenlijk best een vervelend probleem...
Elke keer als het regent/vochtig is, en ik kom de volgende ochtend beneden, zie ik dat mijn modem opnieuw gesynced heeft. Ik krijg dan nog maar 12/13 mbit, terwijl ik op een zonnige dag 18 mbit heb.
Is dat niet een beetje raar? Ook staat de attenuation op 35db, in tegenstelling tot de 22,5db die ik normaal heb...
Is dit nou normaal dat dit gebeurd of moet ik gaan klagen?

Nog een screenshot van hoe het momenteel is:
[afbeelding]
Dit is na een reboot (hiervoor had ik 12mbit), normaal gesproken heb ik dus 18 mbit...
Die paar extra mbit wil ik natuurlijk wel hebben, scheelt toch al snel 500 kb/sec ;)
Aanmelden bij de helpdesk en ook melden dat het met regen/vochtig weer is. Dan zit er ergens een stuk kabel in de grond waar vocht blijkbaar bij kan komen of vocht in de kabel. Soms is het oplosbaar zo'n probleem, maar niet altijd. Probeer het gewoon natuurlijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:05:
Hallo,
Kan iemand mij vertelen of dit goed is? Klopt het dat ik zo'n 1400 meter van de centrale afzit? Volgens BBNed zit ik maar 945 meter van de centrale!

xDSL linestate up (downstream: 12351 kbit/s, upstream: 1221 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 28.5 dB, Up: 14.0 dB; snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.0 dB)

Mijn verbinding (c.q. modem een ST780) stopt er soms mee, meestal 10 sec., en dan doet internet het weer. Vandaag echter, werkt Usenet gewoon, terwijl ik niet kon browsen (internetten). Weet iemand waardoor dit kan gebeuren? Ik heb toen software matig (via ST780) moeten resetten om weer te kunnen browsen. Als ik de 100MB file van BBNed download, haal ik maar 400kbps en als ik de snelheidtest uitvoer haal ik 3728.3 kbps download at 466.04 KB/sec. Als ik Usenet gebruik, dan haal ik wel 1200kbs! :?
Downstream attenuation van 28.5dB = (delen door 13.8) grofweg zo'n 2000 meter. De lijnlengte is dus langer dan de postcode check aanvankelijk denkt voor je postcode. Of je moet het heel beroerd hebben aangesloten met plat telefoonsnoer naar zolder toe waar de demping in zit.

Dan kan dit wel eens de maximale snelheid zijn inderdaad en is helemaal geen rare waarde. Op die lengte zit je tussen de 16000 en 8000kbps in.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 27-07-2007 22:42 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sefyu schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:56:
Ik ben er nu achter dat als ik het netnummer(ook als ik een nummer bel in de zelfde regio) WEL intoets, dat hij dan wel gewoon overgaat.
Is er een instelling oid waar ik dat kan wijzigen?Want voorheen hoefde ik het netnummer in dezelfde regio nooit in te toetsen.
Hiervoor moet je dialplans aanmaken via telnet op je modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Het lijkt erop dat ik inmiddels wel gewoon kan bellen, vreemd dat ik een hele dag en een paar uur niet volledig kan bellen en nu opeens wel...

@Inty
Ieder geval bedankt voor je hulp, als het weer voorkomt zal ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33
Mevr. had echter wel een Speedlinq brief ontvangen in een envelop van Abel Telecom. Erg vreemd.
Abel = Speedlinq ?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
bjck schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:41:
[...]

Aanmelden bij de helpdesk en ook melden dat het met regen/vochtig weer is. Dan zit er ergens een stuk kabel in de grond waar vocht blijkbaar bij kan komen of vocht in de kabel. Soms is het oplosbaar zo'n probleem, maar niet altijd. Probeer het gewoon natuurlijk.
Dan moet ik zeker persé bellen? Ik zie nml. ook nergens een mail adres, en bij die formulieren zit ook niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
eX0duS schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 09:48:
[...]

Dan moet ik zeker persé bellen? Ik zie nml. ook nergens een mail adres, en bij die formulieren zit ook niks...
Dan moet je inderdaad bellen, het klinkt misschien bot, maar je kiest zelf voor een dure helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hebben ze goed geregeld daar dan... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miauw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06-2021
ik wil overstappen van orange naar speedlinq en ik vroeg me af of dat wel zon goed idee is ?
ik kwam namelijk het beste uit met dit comfort 4096 speed special abbonement
10 euro per maand voor 12 maanden...

als jullie het wel aanraden... wil ik nog 1 ding vragen ik heb hier een speedtouch 716wl en ik zou die graag willen gebruiken met deze abbonement ... zou dat kunnen want ik zoek niet van speedlinq zelf een draadloos modem te kopen...

alvast bedankt voor jullie hulp,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Zoals eerder beschreven ben ik vanaf afgelopen woensdag over van HetNet naar Speedlinq (Comfort abonnement). Nu krijg ik vandaag een brief van KPN dat ze het bericht hebben ontvangen dat ik naar een andere operator over ben met mijn ADSL, en dat mijn aansluiting op het KPN netwerk per 1 augustus beeindigd gaat worden.

Is dit normaal, aangezien Comfort via KPN netwerk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
THM0 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:02:
Zoals eerder beschreven ben ik vanaf afgelopen woensdag over van HetNet naar Speedlinq (Comfort abonnement). Nu krijg ik vandaag een brief van KPN dat ze het bericht hebben ontvangen dat ik naar een andere operator over ben met mijn ADSL, en dat mijn aansluiting op het KPN netwerk per 1 augustus beeindigd gaat worden.

Is dit normaal, aangezien Comfort via KPN netwerk gaat?
Volgens mij is dat alleen de Telefonie die ze opzeggen. Ik neem aan dat je dus Bellen van Speedlinq hebt aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Flappie schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 15:06:
[...]

Volgens mij is dat alleen de Telefonie die ze opzeggen. Ik neem aan dat je dus Bellen van Speedlinq hebt aangevraagd?
Nee, telefonie heb ik nog gewoon via KPN (normale lijn, geen VoiP), en dat wil ik zo houden. Ik heb bij Speedlinq ook geen telefonie aangevraagd. Verder schrijft KPN dat het om de ADSL verbinding gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door THM0 op 28-07-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
THM0 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:57:
[...]

Nee, telefonie heb ik nog gewoon via KPN (normale lijn, geen VoiP), en dat wil ik zo houden. Ik heb bij Speedlinq ook geen telefonie aangevraagd. Verder schrijft KPN dat het om de ADSL verbinding gaat.
Dan zou ik KPN toch even bellen of ze nou de telefonie gaan afsluiten want dit is erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Flappie schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:51:
[...]

Dan zou ik KPN toch even bellen of ze nou de telefonie gaan afsluiten want dit is erg vreemd.
KPN (althans: de doos die ik aan de lijn had) weet van niets. Ze hebben geen recente mutaties op mijn lijn gehad, terwijl ik wel van ADSL naar ADSL2 ben gegaan. Dus dan zal het wel goed zijn dat ze de oude lijn afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:38:
Nav eerdere berichten heb ik het vermoeden dat ik de termen pulse en tone met elkaar heb verward. :P

Ik heb dus een tone-telefoon (hij doet NIET rikketiktik, maar tttUUUUttt ;)) waarmee ik de voicemail van Speedlinq/Abel niet kan bedienen. Andere menu's die via tone werken, werken wel goed maar de voicemail pikt mijn toontjes niet.

Iemand een idee?
Iemand?

Het werkt nog steeds niet en ik heb geen zin om 70ct/m te moeten betalen om er achter te komen wat er gaande is. (Jaja: daarom heb ik Speedlinq, is lekker goedkoop met een dure klantenservice. :P)

@ hieronder: dank voor je uitleg! Ik heb ook diverse telefoons gebruikt, maar idd: dat werkt geen-van-allen. Waarom kan de hele wereld mijn toontjes aan maar Speedlinq/Abel niet ?!? :/

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 28-07-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:50
We hebben hier een oude witte telefoon en daar zit een knopje op met tone/ pulse in beide standen kan ik de voice mail niet bedienen (wel andere menu's zoals jij ook beschjrijft). Speedlinq melde mij dat dit komt door de "moderne" apparatuur die gebruikt word. Met de vraag of dit door het modem kwam of door hun eigen apparatuur zeiden ze dat ze dat nietw wisten maar heb zelf met een hele oude VOIP modem lopen testen en daar lukte het ook niet bij.

Later ben ik verder gaan graven (had allang al nieuwe telefoon) en ben ik erachter gekomen dat de oude telefoons die tonen en pulsen kunnen maken dus niet zuiver zijn vaak en dat er dus vaak verwarring ontstaat. Deze verwarring is zegmaar hetzelfde effect als tegelijkertijd ja nee zegge. Kortom je kan niks.

Ik weet niet of er speciale filtertjes zijn die je ertussen kan zetten ofzo.. Iemand hier handig in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Vraagje voor de mensen met de problemen waarbij de voicemail de keuzes niet ontvangt:
  • Waarom gebruik je voicemail? Moet je die mensen nog terug bellen ook :P
  • Kun je de voicemail niet afluisteren met een mobiele telefoon? Met een pincode ofzo?
  • Volgens mij kun je de voicemail ook doorsturen naar je mail adres als wav of mp3 bestand. Kijk dat eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Flappie schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:11:
Vraagje voor de mensen met de problemen waarbij de voicemail de keuzes niet ontvangt:
  • Kun je de voicemail niet afluisteren met een mobiele telefoon? Met een pincode ofzo?
  • Volgens mij kun je de voicemail ook doorsturen naar je mail adres als wav of mp3 bestand. Kijk dat eens na.
Voicemail wordt bij ons inderdaad gewoon doorgestuurd naar het e-mail adres met een MP3 als attachment. Heel handig, kan je overal waar je internet hebt voicemail afluisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Flappie schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 21:11:

[list]
Swa? Terugbellen kost je meestal maar 5 cent per gesprek. :D
Ik heb niet het volledige nummer, ik heb alleen 1233. Iemand het volledige nummer?
[/list]
Kan, maar wil ik niet. :) En dan nog wil ik hem eerst inspreken, dat lukt me nu dus niet.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.