Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.791 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik heb deze week een Speedtouch 716 binnen gekregen van KPN en nu ben ik daar mee aan het rommelen gegaan ( vooral telnet) om te kijken wat dit ding allemaal kan.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtouch.com/interface/R533/HTML/User's%20Guides/ST716v6wlsip/graphics/ST716v5_phone_connections.gif

Nu heb ik al de volgende dingen gedaan

PPTP Inbel ADSL zoals dit vroeger was met de Speedtouch Home ( Router achter speedtouch belt in via PPTP)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Begin met factorydefaults :-)

Telnet naar 10.0.0.138  username is Administrator (hoofdletter gevoelig)

ga naar atm -> phonebook

{Administrator}[atm phonebook]=>add
name = PVC
addr = 8.48
:atm phonebook add name=PVC addr=8*48

{Administrator}[pptp]=>profadd
name = PVC
[qos] =
[encaps] = vcmux
[ac] = never

Het inbellen zoals vroeger werkt nu. Nu is het nog wel zaak om een wachtwoord op het modem te zetten en mischien nog andere settings

VOIP via Voipbuster.com

Als ADSL modem:

Om de Speedtouch 716 te gebruiken met Voipbuster terwijl je modem ook router speelt stel niet zo gek veel voor

Voer de wizard van KPN uit om je modem te configureren voor ADSL en geef tijdens de wizard aan dat je VOIP wil gebruiken

URI: (Vul hier je username van Voipbuster in)
Username: (Vul hier je username van Voipbuster in)
Password: (Spreekt voor zich lijkt me)
Registrar: stun.voipbuster.com eventueel 213.61.187.150
Registrar port: 5060
Proxy: stun.voipbuster.com eventueel 213.61.187.150
Proxy port: 5060
Expire Time: 3600

Eventueel zijn deze settings in te stellen via de webbrowser onder:

Home > Toolbox > Telephony > Configure en Expert Configure

Als alles goed is ingevuld moeten er bij status een of 2 vtje komen te staan en moet je tijdens het inloggen ook een klik uit je modem horen komen dit is namelijk het relay wat je PSTN failover omschakeld van Failover stand naar VOIP

Als ATA Converter

Als je geen gebruik wil maken van de modem functie van je Speedtouch 716 ( omdat je al een modem hebt ofzo) kun je je modem natuurlijk ook alleen als ATA Converter gebruiken

Pas het modem aan aan je netwerk (via telnet)

- Telnet 10.0.0.138

Login met username Administrator ( Hoofdletter gevoelig)

code:
1
2
3
4
5
:ip ipadd intf=LocalNetwork addr=192.168.100.238/24
:ip rtadd dst=0.0.0.0/0 gateway=192.168.100.250
:dns client dnsdelete index=1
:dns client dnsadd addr=192.168.100.200 port=53
:dns client dnsadd addr=192.168.100.250 port=53

Nu nog de voipsettings instellen ( makkelijkste via webinterface, als ik tijd heb zal ik later de telnet commands toevoegen )

Problemen / Uitdagingen:

Dial Plan:

Met voipbuster is het noodzakelijk oom 0031 te bellen, nu kijken of het mogelijk is om dit te vertalen zodat als er 020***** gebeld wordt de Speedtouch hier 003120**** van maakt

PSNT Failback

Achterhalen wat de codes zijn om bijvoorbeeld te kiezen via welke poort je wilt gaan bellen ( VOIP of PSTN

Nummerweergave

Kijken of nummerweergave te regelen is voor de gesprekken die via de PSTN lijn binnenkomen ( dit werkt op dit moment niet

Overige Telnet settings

Kijken wat de overige settings zijn om bijvoorbeeld de landinstellingen van de voice poort aan te passen want dit lukt me standaard niet ( mischien eerst naar advanced config menu ??)

[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 16-12-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 22:55

Gaitman

The Real One

Dail plan
Heb ik geen (nog) oplossing voor.

PSNT Failback
Doe achtereen volgende de volgende commando's in telnet :)

voice services provision type=forcedFXO
voice services activate type=forcedFXO

Vervolgens als je bovenstaande hebt gedaan kunt je doormiddel van *01*[nummer] via je vaste lijn bellen gebruik je *01* niet dan gebruik je de VOIP lijn (wat ik eigenlijk liever andersom heb zie KPN nummermelding werkt niet i.c.m. Speedtouch 716v5 en VOIP)

Als je wilt dat de 716v5 automatisch op je PSTN lijn terugvalt indien VOIP niet werkt dan moet je het volgende commando uitvoeren!

voice config autofxo=enabled

Nummerweergave
Ten eerste voor het nummerweergaveprobleem heb ik net een half uur geleden een topic aangemaakt :) Zie: KPN nummermelding werkt niet i.c.m. Speedtouch 716v5 en VOIP

Overige Telnet settings
Typ in als je hebt getelnet naar je moden (standaard: telnet 192.168.1.254 en gebruikersnaam + wachtwoord hebt ingevuld)

menu
- ga naar voice
- daar staat bijvoorbeeld country waar je je land kunt instellen, wat het verder precies doet heb ik nog niet uitgezocht :)
Ook staat er daar ergens in het menu configuratie voor de poorten weet zo niet meer waar precies

[ Voor 98% gewijzigd door Gaitman op 17-12-2005 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik had je topic inderdaad gezien :-) en er zijn er meer met hetzelfde probleem

Dat verhaal over die *01 enzo waar heb je dat vandaan want in de CLI command interface list van de speedtouch staat weinig over voice

[ Voor 47% gewijzigd door raymonvdm op 16-12-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Ik heb een oplossing maar die werkt nog niet helemaal. Ik werk even mijn verhaal uit en dan post ik dat in mijn topic:
KPN nummermelding werkt niet i.c.m. Speedtouch 716v5 en VOIP

Ook denk ik het andersom te kunnen configuren zoals ik wil dit moet ik nog even uitproberen :)

edit:
Duurt iets langer omdat ik de config kwijt ben |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Gaitman op 16-12-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

raymonvdm schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:39:
Ik had je topic inderdaad gezien :-) en er zijn er meer met hetzelfde probleem

Dat verhaal over die *01 enzo waar heb je dat vandaan want in de CLI command interface list van de speedtouch staat weinig over voice
Daar ben ik zelf achtergekomen stond ook al niet in de handleiding :(

Ik ben er vanavond een paar uur mee bezig nadat ik dacht het gevonden te hebben, maar dit bleek toeval te wezen want bij een tweede keer werkte het weer niet :( dit is meerdere keren gebeurd.

Ik heb meerdere variaties op onderstaande command geprobeerd:
voice dialplan add prefix=0 defaultport=FXO fallbackport=NA priority=High fallback=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=1 posofmodify=1 remnumdigits=0 rescan=no action=none

Met name vanaf Minimimdigits

Maar om naar buiten te bellen moet ik dan nog steeds een extra nul draaien :(

En dit dan weer via het telnet menu -> voice -> dailplan

[ Voor 33% gewijzigd door Gaitman op 17-12-2005 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163446

Sinds een tijdje heb ik ook een 716v5.
Hier ook problemen met nummerherkenning van een binnenkomend KPN gesprek.
Wat ik zover heb kunnen achterhalen komt dit doordat KPN het nummer verstuurd voor het eerste bel signaal. De speedtouch 716v5 gebrukt echter het belsignaal detectie om het relais om te schakelen. Het meegezonden nummer is dan al weg !!
Ik hen een mail gestuurd naar Speedtouch maar hier nog geen antwoord op gekregen. :Z

Wat betreft het dialplan heb ik al wel e.e.a. uitgezocht, zie hieronder:

dialplan add prefix=4 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=6 maximumdigits=6 posofmodify=1 remnumdigits=0 insert=0031575 rescan=no action=ROUTE_excl_#
dialplan add prefix=0 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_#
dialplan add prefix=# defaultport=FXO fallbackport=NA priority=High fallback=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=1 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no action=ROUTE_excl_#

De 1e regel zet 0031575 voor mijn lokale nummers. (0575 is mijn kengetal)
De 2e regel zet 0031 voor alle nummers met een 0 beginnen.
De 3e regel gebruik ik om d.m.v. een # de FXO poort te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Anoniem: 163446 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 09:39:
Sinds een tijdje heb ik ook een 716v5.
Hier ook problemen met nummerherkenning van een binnenkomend KPN gesprek.
Wat ik zover heb kunnen achterhalen komt dit doordat KPN het nummer verstuurd voor het eerste bel signaal. De speedtouch 716v5 gebrukt echter het belsignaal detectie om het relais om te schakelen. Het meegezonden nummer is dan al weg !!
Ik hen een mail gestuurd naar Speedtouch maar hier nog geen antwoord op gekregen. :Z

Wat betreft het dialplan heb ik al wel e.e.a. uitgezocht, zie hieronder:

dialplan add prefix=4 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=6 maximumdigits=6 posofmodify=1 remnumdigits=0 insert=0031575 rescan=no action=ROUTE_excl_#
dialplan add prefix=0 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_#
dialplan add prefix=# defaultport=FXO fallbackport=NA priority=High fallback=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=1 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no action=ROUTE_excl_#

De 1e regel zet 0031575 voor mijn lokale nummers. (0575 is mijn kengetal)
De 2e regel zet 0031 voor alle nummers met een 0 beginnen.
De 3e regel gebruik ik om d.m.v. een # de FXO poort te kiezen.
Yep ik zag dat je zoiets ook kon instellen vannacht :) Ik was alleen een beetje moe om hier nog een verhaal over te typen. Ik heb inplaats van # een 0 gebruikt wat je wel vaker ziet als je naar buiten belt :) (op dit moment trouwens niet omdat nummermelding van KPN nog niet door de Speedtouc 716v5 heen komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hier via telnet : menu het countrygebeuren op netherlands gezet,
maar er komt wel een kiestoon,
maar krijg geen contact met de buitenwereld

( ook niet met de dialplanstrings eerder gepost )

ik wacht nog wel even de thread af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

FreshMaker schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:30:
Ik heb hier via telnet : menu het countrygebeuren op netherlands gezet,
maar er komt wel een kiestoon,
maar krijg geen contact met de buitenwereld

( ook niet met de dialplanstrings eerder gepost )

ik wacht nog wel even de thread af
Dailplannen moest ik handmatig via het menu invoeren dan werkte het (ik gebruik trouwens nu het # en 0 dailplan)

Nu nog een manier om standaard de KPN lijn te gebruiken en als je een telefoonnummer draait wat begint met een 0 de VOIP lijn dat werkt nu dus half om half.

Want als ik de VOIP service via de webinterface op disabled zet dan komt de nummerweergave correct door, maar dan werkt het dailplan 0 niet omdat de service gedisabled is. Dus nu zou ik het op de één of andere manier zo willen instellen dat als dailplan 0 gebruikt wordt de VOIP service ingeschakeld wordt. Dan zit ik al een stuk in de betere richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28
ik ben al enige tijd met mijn st716v5 aan het stoeien ,

het enige wat op dit moment niet werkt is het voip nummer ,
ik heb wel zo'n nummer , alleen kan ik het nummer niet bereiken , of het is in gesprek .
het is nog nooit gelukt het aangesloten toestel te laten overgaan en daarna een gesprek te starten ,
ligt dit aan voipbuster of aan de instellingen in mijn modem ,
en wat kan ik hier aan doen , want gebeld worden is natuurlijk ook wel prettig ,

verder heb ik begrepen dat een tweede account in het modem binnenkort kan worden opgelost als er een nieuwe firmware komt ,

tips graag concreet als ze er zijn

bedankt

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 17:30

MeNTaL_TO

The future is not set

Misschien een stom vraagje, maar ik heb de 716i, heb ik dan wat aan de pstn fallback?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
  • Laatst online: 23-04-2023
Hoi allemaal,

Ten eerste, ik hoop dat jullie prettige feestdagen hebben gehad :)

En ten tweede, mijn welgemeende excuses dat ik nu offtopic ga. Ik ben teneinde raad. Ik heb deze router ook gekocht. Alleen kom ik er niet uit met de geavenceerde instellingen dat via Telnet moet geschieden... Ik heb deze router al een paar weken in huis. Zit nog steeds in de kast. Best wel zonde. Mijn verbinding wordt binnenkort gemigreerd naar ADSL 2+, en voor die tijd had ik het wel gefixt zien hebben.

Ik heb Speedxs als ISP. Dat gaat dus over BBned netwerk. Ik weet wat de instellingen zijn, maar niet hoe te instellen in mijn router. En ik zie dat jij er best wel veel vanaf weet raymonvdm. Daarom hoopte ik of jij mij hiermee wilde helpen :)

De instellingen:
Het moet op bridged mode ingesteld worden. En er moeten meerdere pc's het internet op kunnen.

VPI/VCI = 0:35
Encapsulation = 1483 bridged ip llc
NAT = NAPT
DHCP = enabled

En als het kan ook hoe ik de DMZ moet instellen.

Bij voorbaat vriendelijk bedankt raymonvdm!

Yustme :)
:)

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:28

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
Ik heb ook de helpdesk gebeld (70c p/m). En een half uur lang mee aan de tel gestaan. Die gast die ik aan de tel kreeg was erg incompetent. Maar dat heb ik al gedownload en geinstalleerd. Ik krijg alleen met mijn pc verbinding. Die andere pc komt het internet niet op....

Want ik moet de encapsulation veranderen, en daarmee gaat het niet :'(

Toch bedankt voor je reply :)

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan heb je modem als bridge ingesteld staan. Via de setup in het modem zelf kan je namelijk alleen de PPP varianten kiezen als router en niet de benodigde instellingen voor BBned.

Zet je netwerk kaart eens vast op 10.0.0.150/255.255.255.0 en draai die applicatie. Kan je gewoon de juiste profielen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
bjck schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:04:
Dan heb je modem als bridge ingesteld staan. Via de setup in het modem zelf kan je namelijk alleen de PPP varianten kiezen als router en niet de benodigde instellingen voor BBned.

Zet je netwerk kaart eens vast op 10.0.0.150/255.255.255.0 en draai die applicatie. Kan je gewoon de juiste profielen zetten.
Vast zetten? Bedoel je bij de TCP/IP instellingen?

Maar dan krijg ik toch geen ip meer van de dhcp server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yustme schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:30:
[...]

Vast zetten? Bedoel je bij de TCP/IP instellingen?

Maar dan krijg ik toch geen ip meer van de dhcp server?
Klopt, maar kan je wel met die tool je modem configureren als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
bjck schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:04:
[...]

Klopt, maar kan je wel met die tool je modem configureren als router.
Moet ik daarna die vaste dingen terug zetten naar automatisch obtainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yustme schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:31:
[...]

Moet ik daarna die vaste dingen terug zetten naar automatisch obtainen?
Yup. Misschien voordat je dat doet even vrijgeven met ipconfig /release.

Je hebt nu je ST als bridge ingesteld denk ik. Je krijgt het IP van je ISP direct op je netwerk kaart?

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 26-12-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
bjck schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:32:
[...]

Yup. Misschien voordat je dat doet even vrijgeven met ipconfig /release.

Je hebt nu je ST als bridge ingesteld denk ik. Je krijgt het IP van je ISP direct op je netwerk kaart?
Met de e-tech router niet... Dus dan zal het wel ook niet met deze router toch? Want ik weet dat ie dat doet, maar das niet de bedoeling.

Ik heb nou ook een 10.0.0.X adres gekregen van de dhcp server van e-tech router. Is dat ook zo te configureren voor ST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je los ook nog een andere router achter je ST gebruikt hoef je niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
bjck schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:22:
Als je los ook nog een andere router achter je ST gebruikt hoef je niets te doen.
Ik wil er niets achter hangen, alleen deze ST. Dus 1 router maar... Ik heb het geprobeerd, het werkt niet.

Dus denk dat ik toch encapsulation moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126701

Lukt me niet om het dialplan goed te krijgen. Zonder dialplan gaat alles goed en krijg ik na invoer van de 13 cijfers (0031+9cijfers) een verbinding met de andere lijn. Met dialplan 0 krijg ik na de invoer van het 10 cijferig nummer niets dan een bezettoon?? Iemand die dit heeft meegemaakt of weet hoe dit opgelost kan worden??

Alvast bedankt voor de zeer nuttige info in dit topic. Hoe lang ik al niet heb gezocht om iets hierover te vinden en me dit niet lukte..... hulde

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 126701 op 27-12-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsRay
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-04 20:11
Enig idee waarom ik, als ik probeer maar buiten te bellen (0031xxxxxxxxx) ik geen verbinding krijg maar een schel hoog snel piepgeluid ?

Ik heb een groene Vink staan in mijn Details view van Telephony, maarre, no go.
De settings van zowel voipbuster of sipdiscount geven hetzelfde resultaat.

Wat doe ik dan fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 21:47
Anoniem: 126701 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:32:
Lukt me niet om het dialplan goed te krijgen. Zonder dialplan gaat alles goed en krijg ik na invoer van de 13 cijfers (0031+9cijfers) een verbinding met de andere lijn. Met dialplan 0 krijg ik na de invoer van het 10 cijferig nummer niets dan een bezettoon?? Iemand die dit heeft meegemaakt of weet hoe dit opgelost kan worden??

Alvast bedankt voor de zeer nuttige info in dit topic. Hoe lang ik al niet heb gezocht om iets hierover te vinden en me dit niet lukte..... hulde
Dit is het dialplan zoals ik het ingevoerd heb (vrij naar Gerbern):

dialplan
add prefix=5
defaultport=VoIP
fallbackport=NA
priority=Low
fallback=disabled
minimumdigits=6
maximumdigits=8
posofmodify=1
remnumdigits=0
insert=003136
rescan=no
action=ROUTE_excl_#

dialplan
add prefix=0
defaultport=VoIP
fallbackport=NA
priority=Low
fallback=disabled
minimumdigits=10
maximumdigits=10
posofmodify=1
remnumdigits=1
insert=0031
rescan=no
action=ROUTE_excl_#

dialplan
add prefix=9
defaultport=FXO
fallbackport=NA
priority=High
fallback=disabled
minimumdigits=1
maximumdigits=1
posofmodify=0
remnumdigits=0
insert=""
rescan=no
action=ROUTE_excl_#

Het 1e blok zet 003136 voor mijn lokale nummers. (036 is mijn kengetal, let op getal tussen 6 en 8, op 7 werkte het niet)
Het 2e blok zet 0031 voor alle nummers met een 0 beginnen.
Het 3e blok gebruik ik om d.m.v. een 9 de FXO poort te kiezen.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162186

weet iemand een dialplan om 06 nummers direct naar de FXO te zetten?

• Quetensky
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-04 13:52
Bart-01 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:20:
[...]

Dit is het dialplan zoals ik het ingevoerd heb (vrij naar Gerbern):

dialplan
add prefix=5
defaultport=VoIP
fallbackport=NA
priority=Low
fallback=disabled
minimumdigits=6
maximumdigits=8
posofmodify=1
remnumdigits=0
insert=003136
rescan=no
action=ROUTE_excl_#

dialplan
add prefix=0
defaultport=VoIP
fallbackport=NA
priority=Low
fallback=disabled
minimumdigits=10
maximumdigits=10
posofmodify=1
remnumdigits=1
insert=0031
rescan=no
action=ROUTE_excl_#

dialplan
add prefix=9
defaultport=FXO
fallbackport=NA
priority=High
fallback=disabled
minimumdigits=1
maximumdigits=1
posofmodify=0
remnumdigits=0
insert=""
rescan=no
action=ROUTE_excl_#

Het 1e blok zet 003136 voor mijn lokale nummers. (036 is mijn kengetal, let op getal tussen 6 en 8, op 7 werkte het niet)
Het 2e blok zet 0031 voor alle nummers met een 0 beginnen.
Het 3e blok gebruik ik om d.m.v. een 9 de FXO poort te kiezen.
Mooi, kan ik gaan proberen. Alleen betekend dit nu dat als ik lokaal wil bellen ik eerst een 5 moet drukken mbt dialplan 1 en met dialplan 2 eerst een 0? Of is dit scriptje zo intelligent dat als ik lokaal bel, dus maar 6 cijfertjes gebruik hij er 0031xxx voor zet? En uiteraard bij iets wat bv 0452-2537584 is de 0 gestript word en dus vervangen word door 0031?

• Quetensky
Ik heb netjes mijn POTS aansluiting van na de splitter op de FX0 poort aangesloten. Wat doet de 716 nu als daar een gesprek op komt? Beide FX voip poorten aansturen! Maar dat wil ik niet. Ik heb nl 2 nummers bij Voipbuster gekocht, eentje voor spraak en eentje voor fax. En dat ook zo aangesloten. Dus als er iemand belt op POTS, gaat zowel FX1 als FX2, oftewel zowel mijn telefoon als fax over. Mijn vraag is dus, hoe kan ik dat voorkomen, anders dan dat ik het draadje weghaal tussen FX0 en de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Laatst online: 11-03 15:25
Anoniem: 126701 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:32:

Hier hetzelfde probleem alleen af en toe werkt het wel.... Ik snap helaas niet waar dit aan ligt.... Dus als iemand een oplossing heeft: GRAAG!

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Eindelijk heb ik het werkend dat alles via VoIP(buster) gaat....ik heb maximumdigits op 15 gezet en minimumdigits op 1 en nu werkt het :)

dialplan add prefix=0 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=1
maximumdigits=15 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_#

Volgende doel is om te zorgen dat mobiele nummers automatisch via de vaste lijn worden gebeld :)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
Frostie schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:06:
Eindelijk heb ik het werkend dat alles via VoIP(buster) gaat....ik heb maximumdigits op 15 gezet en minimumdigits op 1 en nu werkt het :)

dialplan add prefix=0 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=1
maximumdigits=15 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_#

Volgende doel is om te zorgen dat mobiele nummers automatisch via de vaste lijn worden gebeld :)
Ja wacht nou eens ff. Betekend het nu dat ik gewoon 010-1234567 intik? Of moet er EERST een 0 voor, dus 0-010-1234567? Dat is nou juist iets wat niemand hier neerzet, ik kom alleen die dialplannen tegen. Kan je die trouwens heel makkelijk wissen? Ik kan er nl helemaal niks in de CLI over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Fartman schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:38:
[...]

Ja wacht nou eens ff. Betekend het nu dat ik gewoon 010-1234567 intik? Of moet er EERST een 0 voor, dus 0-010-1234567? Dat is nou juist iets wat niemand hier neerzet, ik kom alleen die dialplannen tegen. Kan je die trouwens heel makkelijk wissen? Ik kan er nl helemaal niks in de CLI over terugvinden.
Dit betekent dat je gewoon 010-1234567 in kan tikken. Dit wordt dan automatisch omgezet in 0031101234567. Toevoegen en weghalen is een eitje maar is inderdaad niet in de CLI te vinden, daarom even hieronder:

- Inloggen op je modem via telnet (windowds command prompt -> telnet 192.168.1.254)
- Voice [enter]
- Dialplan [enter]
- add [enter] (toevoegen regel aan plan)
- modify [enter] (aanpassen regel in plan)
- delete [enter] (weghalen regel uit plan)
- list [enter] (alle huidige regels in plan weergeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
Fartman schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:38:
[...]

Als je het dialplan maakt zoals ik dat heb gedaan dan:

Als je een 9 kiest krijg je de dialtone van je gewone pstn verbinding.

Als een nummer belt van 10 cijfers lang dan vervangt het modem er automatisch het eerste getal (een 0) voor 0031

Als je een nummer belt van 7 cijfers lang dan zet het modem er automatisch 003136 voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Bart-01 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:44:
[...]

Als je het dialplan maakt zoals ik dat heb gedaan dan:

Als je een 9 kiest krijg je de dialtone van je gewone pstn verbinding.

Als een nummer belt van 10 cijfers lang dan vervangt het modem er automatisch het eerste getal (een 0) voor 0031

Als je een nummer belt van 7 cijfers lang dan zet het modem er automatisch 003136 voor
Dit heb ik ook idd maar wat mij nog niet gelukt is om telefoon naar mobiel automatisch naar FXO te gooien.... Heb jij een tip/truc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
Frostie schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:57:
[...]

Dit heb ik ook idd maar wat mij nog niet gelukt is om telefoon naar mobiel automatisch naar FXO te gooien.... Heb jij een tip/truc
Helaas...
Wat ik nu gedaan heb is in mijn telefoons de mobiele nummers voorzien van een 9 en een pauze (in mijn dects een P, dus 9P06etc...), dan wordt er direct via de FXO gebelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Bart-01 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:03:
[...]

Helaas...
Wat ik nu gedaan heb is in mijn telefoons de mobiele nummers voorzien van een 9 en een pauze (in mijn dects een P, dus 9P06etc...), dan wordt er direct via de FXO gebelt.
Zo'n oplossing gebruik ik nu ook :) Heb nog geprobeerd of je die pauze ook meteen in de config kon krijgen maar helaas is me dat niet gelukt :(

Ik hou het topic in de gaten voor het geval iemand nog een mooie workaround bedenkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 17:30

MeNTaL_TO

The future is not set

Fartman schreef op donderdag 29 december 2005 @ 08:49:
Ik heb netjes mijn POTS aansluiting van na de splitter op de FX0 poort aangesloten. Wat doet de 716 nu als daar een gesprek op komt? Beide FX voip poorten aansturen! Maar dat wil ik niet. Ik heb nl 2 nummers bij Voipbuster gekocht, eentje voor spraak en eentje voor fax. En dat ook zo aangesloten. Dus als er iemand belt op POTS, gaat zowel FX1 als FX2, oftewel zowel mijn telefoon als fax over. Mijn vraag is dus, hoe kan ik dat voorkomen, anders dan dat ik het draadje weghaal tussen FX0 en de splitter.
Faxen met voip? IK dacht altijd dat dat niet tot nauwelijks ging (los van dit probleem).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dialplans werken prima. Echter zodra ik m'n router een keer uitgezet heb, zijn al m'n dialplans verdwenen. Ze worden dus niet in het geheugen vastgehouden. Weet iemand of dit zo hoort, of dat ik iets fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
MeNTaL_TO schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:54:
[...]

Faxen met voip? IK dacht altijd dat dat niet tot nauwelijks ging (los van dit probleem).
Zover ik kan herleiden moet faxen werken met SIP, niet met de oude protocollen, zoals de AddPac van Pilmo heeft. Dit ivm de bandbreedte die faxen nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
Dit betekent dat je gewoon 010-1234567 in kan tikken. Dit wordt dan automatisch omgezet in 0031101234567. Toevoegen en weghalen is een eitje maar is inderdaad niet in de CLI te vinden, daarom even hieronder:

- Inloggen op je modem via telnet (windowds command prompt -> telnet 192.168.1.254)
- Voice [enter]
- Dialplan [enter]
- add [enter] (toevoegen regel aan plan)
- modify [enter] (aanpassen regel in plan)
- delete [enter] (weghalen regel uit plan)
- list [enter] (alle huidige regels in plan weergeven)
dank voor deze uitleg, alles werkt nu prima. Ik heb alleen bij mijn lokale nummers iets ontdenkt, klopt dit: het dialplan nummer, bv 4, kijkt naar het eerste nummer. Dus als je lokaal met een 1 begint, dan moet je dialplan 1 heten. Ik heb hier zelfs gemerkt dat ik lokale nummers heb met een 2, 3, 4 en 5. Ik heb die dus allemaal aangemaakt en dan werkt. Alleen moest ik maxdigts op 7 zetten ipv 6, ondanks dat we hier maar 6 cijfertjes hebben lokaal. Gelukkig las ik dat in deze draad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raympieo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Zou een nieuwe versie van de firmware helpen?
http://www.speedtouchpart...anaccessproduct.php?id=47
ZZR9AA5335sip.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
die firmware is tot nu toe enkel op die site te vinden en niet beschikbaar voor normale consumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Anoniem: 162186 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:32:
Dialplans werken prima. Echter zodra ik m'n router een keer uitgezet heb, zijn al m'n dialplans verdwenen. Ze worden dus niet in het geheugen vastgehouden. Weet iemand of dit zo hoort, of dat ik iets fout doe?
Het viel me op dat zodra de Speedtouch uitstaat (langer dan 5 minuten) ALLE settings eruit zijn.

Is het niet op te lossen dmv je USER.INI terug te zetten ?
Volgens mij staan daar ook de dialplans in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben erachter waarom de dialplans niet in het geheugen bleven staan. Indien je eerst de router een 'soft' restart geeft, dan blijft alles wel in het geheugen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raympieo
VIC_TOR schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:16:
die firmware is tot nu toe enkel op die site te vinden en niet beschikbaar voor normale consumenten
Er is een aardige gebruiker die hem beschikbaar heeft gesteld:
laatste SpeedTouch 716 v5 firmware version 5.3.3.5

http://home.planet.nl/~zalac002/firmware/firmware.zip

Kan alleen geen update mogelijkheid vinden in mijn modem :'(
Weet iemand hoe ik nu moet updaten?

[ Voor 12% gewijzigd door raympieo op 05-01-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

raympieo schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:33:
[...]

Er is een aardige gebruiker die hem beschikbaar heeft gesteld:
laatste SpeedTouch 716 v5 firmware version 5.3.3.5

http://home.planet.nl/~zalac002/firmware/firmware.zip

Kan alleen geen update mogelijkheid vinden in mijn modem :'(
Weet iemand hoe ik nu moet updaten?
Je moet de upgradeST.exe draaien die in de directory UpgradeWizard staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
heb jullie hem al getest en verbeteringen gezien?

edit:
heb het zojuist geprobeerd maar het lukte niet, tijdens het upgraden kreeg ik een foutmelding bij stap 2 wat volgens mij het maken van een backup is.

[ Voor 63% gewijzigd door VIC_TOR op 06-01-2006 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raympieo
VIC_TOR schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:56:
heb jullie hem al getest en verbeteringen gezien?

edit:
heb het zojuist geprobeerd maar het lukte niet, tijdens het upgraden kreeg ik een foutmelding bij stap 2 wat volgens mij het maken van een backup is.
Ik heb hem geupdate maar ik zie geen verschil met de vorige qua interface of de instellingen daar. V.w.b. het voip gedeelte: hier en ik nog niet zo in bedreven dus dat weet ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door raympieo op 07-01-2006 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
heb nu ook eindelijk de update kunnen uitvoeren, maar heb nog niet echt verschillen gezien op het webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
whow, heb vandaag het volgende ontdekt:

ik heb momenteel 1 dect toestel verbonden aan poort 1 vande 716v5

tot nu toe had ik maar 1 nummer omdat ik altijd dacht dat 2 niet zou werken. Dit is dus niet helemaal waar. Vandaag heb ik een 2e nummer gekoppeld aan poort 1. Uitgaand bellen kan maar met 1, namelijk de eerste op de lijst. Dit had ik weken terug al geprobeerd.

Vandaag ben ik voor de lol beide nummers gaan bellen en het werkt!

ik heb nu dus als
nummer 1: SIPDISCOUNT
nummer 2: VOIPBUSTER

ik heb de settings voor sipdiscount gebruikt, maar zoals eerder vermeld werkt voipbuster daar ook mee.

Nu moeten ze maar snel een firmware uitbrengen waarbij ik dus kan kiezen met welk nummer ik kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165358

Ik bel al een tijdje via voipbuster en heb veel bruikbare tips gelezen in dit forum.
Vroeg me alleen af hoe je met het dailplan naar bijv. de USA belt, ik heb hier prefix 1 voor gebruikt.

Ps kunnen jullie ook gebeld worden op je voipbuster tel nummer? Ik krijg een bezet toon en heb het internet al af lopen zoeken naar een oplossing. :( MOI probleem bij voip buster of firmware van de speedtouch 716. Als ik gebruik maak van het voipbuster progje op de pc kan ik wel worden gebeld (op de pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Welke server gebruik je? Als ik connectionserver.voipbuster.com gebruik dan kan ik gewoon gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
heb niet echt veel grote veranderingen op VOIP gebied kunnen vinden op de nieuwe 5.4 firmware

zie: KPN nummermelding werkt niet i.c.m. Speedtouch 716v5 en VOIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frostie schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:36:
Welke server gebruik je? Als ik connectionserver.voipbuster.com gebruik dan kan ik gewoon gebeld worden.
Nee ik gebruik stun.voipbuster.com, maar ga dit zeker even proberen.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138951

Anoniem: 165358 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:09:
Ik bel al een tijdje via voipbuster en heb veel bruikbare tips gelezen in dit forum.
Vroeg me alleen af hoe je met het dailplan naar bijv. de USA belt, ik heb hier prefix 1 voor gebruikt.

Ps kunnen jullie ook gebeld worden op je voipbuster tel nummer? Ik krijg een bezet toon en heb het internet al af lopen zoeken naar een oplossing. :( MOI probleem bij voip buster of firmware van de speedtouch 716. Als ik gebruik maak van het voipbuster progje op de pc kan ik wel worden gebeld (op de pc)
Ja ik kan ook gebeld worden.
Houd er rekening mee dat als iemand vanuit nederland je belt je er geen landcode voor moet zetten.
Dus stel je hebt het nr +312012345,dan moet je dat niet bellen maar 02012345 en dan werkt het via sip.Dat is dus enkel voor nummers met de nederlandse landcode die je belt vanuit nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frostie schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:36:
Bedankt het werkt! heb het ip adres [194.221.62.211] van connectionserver.voipbuster.com gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:56:
Misschien een stom vraagje, maar ik heb de 716i, heb ik dan wat aan de pstn fallback?
Nou die prik je in je telefooncentrale zoals je oude analoge toestel dat nu ook zit ? Het is inderdaad jammer dat het geen ISDN fallback is maar er is weinig ISDN<->VOIP te vinden voor de thuismarkt (lees betaalbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raymonvdm schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:46:
[...]

Nou die prik je in je telefooncentrale zoals je oude analoge toestel dat nu ook zit ? Het is inderdaad jammer dat het geen ISDN fallback is maar er is weinig ISDN<->VOIP te vinden voor de thuismarkt (lees betaalbaar)
Deze volg ik niet helemaal. Ik heb hier ongeveer hetzelfde denk ik namelijk 716i en ISDN telefooncentrale. Begrijp ik nu goed dat de uitgaande analoge poort van de ISDN centrale direct in de 716i PSTN poort geplugged kan worden of mis ik nu iets??

Paddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Nee helemaal goed :)

Het analoge poortje op je isdn centrale waar vroeger je telefoon op zat prik je nu in je pstn poortje op je modem en je telefoon prikje in je voip poortje, als je voip het doet bel je met voip en anders met je telefoonlijn. Als je toestel aan je voip poort hangt en je wordt gebeld op je PSTN lijn dan gaat je telefoon gewoon over. Je kan dus gewoon met allbei bellen en gebeld worden (mits je voip provider dat ondersteund)

Ik heb mijn modem inmiddels draaien als PPTP modem ( de router erachter maakt de verbinding)
en ook heb ik nog de voicepoorten ingeschakeld door in het modem op te geven dat hij mijn router als dns en verbinding met internet moet gebruiken via de router doormiddel van een route add.

[ Voor 29% gewijzigd door raymonvdm op 13-01-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je. Werkt inderdaad perfect. Als ik gebeld wordt via kpn lijn gaat dezelfde telefoon over die ik gebruik om met voipbuster naar buiten te bellen.

Nog één vraagje. callforward krijg ik nog niet aan de gang. als ik deze service activeer kan ik wel intern doorverbinden met R96 (naar een andere telefoon die aan mijn centrale hangt) maar niet extern. Is dit op één of andere manier wel mogelijk??

Paddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik heb nog steeds ruzie met m`n dial plans. . .

ik heb op dit moment de volgende werkende dialplans

:voice dialplan add prefix=4 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallb
ack=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=6 posofmodify=1 remnumdigits=0 insert
=0031184 rescan=no action=ROUTE_excl_#
:voice dialplan add prefix=6 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallb
ack=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=6 posofmodify=1 remnumdigits=0 insert
=0031184 rescan=no action=ROUTE_excl_#

:voice dialplan add prefix=# defaultport=FXO fallbackport=NA priority=High fallback=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=1 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no action=ROUTE_excl_#

Ik heb alleen nog ruzie met :

:voice dialplan add prefix=06 defaultport=FXO fallbackport=NA priority=Low fallb
ack=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=2 remnumdigits=1 inse
rt=006 rescan=no action=ROUTE_excl_#

Hij pakt wel de FXO poort maar daar aangekomen stuurt hij een 06 nummer uit zonder het 06 gedeelte als ik dus bel naar 06228179** dan stuurt hij uit 228179** terwijl het moet zijn 006228179**
en die extra 0 is dan een nul om op m`n isdn centrale een buitelijn te kiezen.

Als ik bel naar 06006228179** dan kom ik wel op m`n mobiel uit het lijkt er dus op dat het insert gedeelte niet werkt :-(

Enig idee hoe dat zit ??

@Paddy

Volgens mij moet het kunnen alleen ik dek dat je dan weer in de knoei komt met je dialplans en dat het daarom niet werkt, ik neem aan dat je gewoon doorverbind naar een normaal nederlands nummer dus zonder 0031 ??

Wat ik verder nog ontdekt heb is dat je nummerweergave kan uitschakelen

Log in met de voipbuster client en pas in je profiel het meesturen van een nummer aan :-)

[ Voor 33% gewijzigd door raymonvdm op 15-01-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 28-04 12:58

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb nogsteeds ruzie met het werkend krijgen van voipbuster op mijn speedtouch 716v5.
Heb alles ingevuld zoals beschreven staat hier maar telkens als ik probeer mijn voipbuster nummer te bellen hoor ik niks overgaan en in de log staat incoming missed (direct dezelfde seconde nog).
De dialplans ben ik nog niet eens aan begonnen aangezien ik eerst wil dat ik uberhaupt kan bellen.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/dell_xps/voip1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/dell_xps/voip2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/dell_xps/voip3.jpg

Kan iemand mij vertellen of ik hier nou iets fout of goed doe ?

[ Voor 24% gewijzigd door SteveV op 15-01-2006 20:15 ]

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
nee dan zou je moeten kunnen bellen

Natuurlijk wel 0031 ipv een 0 draaien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ok bedankt, ik dacht even ik word gek met al die verschillende instellingen.
Het gekke is dat als ik bel het altijd via mijn kpn nummer loopt en niet via voip.
Ik ga er morgen nog wel is mee aan de gang, word er na 4,5 uur klooien er niet veel wijzer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
weet iemand of het met deze laatste firmware al mogelijk is om het nummer te kiezen waarmee je belt?

Ik heb nu 2 nummers erin staan (voipbuster en sipdiscount) en ik kan ze gewoon bellen, maar ik kan maar met 1 uitgaand bellen. Dit is altijd de eerste van de 2.

In de webinterface kan ik de mogelijkheid sowieso neit vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Dit is toch afhankelijk van welke poort je gebruikt binnen de voip config? Je kan namelijk per useraccount opgeven bij welke poort hij hoort Of geef je bij beide "all ports" op ??

En als je maar 1 telefoon hebt dan kan je toch 2 poorten configureren en dan met een dialplan opgeven welke poort hij moet gebruiken. Bijvoorbeeld #0 voor de PSTN en #1 voor FXS1 en #2 voor FXS2

[ Voor 72% gewijzigd door raymonvdm op 16-01-2006 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
raymonvdm schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:24:
Ik heb nog steeds ruzie met m`n dial plans. . .

Ik heb alleen nog ruzie met :

:voice dialplan add prefix=06 defaultport=FXO fallbackport=NA priority=Low fallb
ack=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=2 remnumdigits=1 inse
rt=006 rescan=no action=ROUTE_excl_#

Hij pakt wel de FXO poort maar daar aangekomen stuurt hij een 06 nummer uit zonder het 06 gedeelte als ik dus bel naar 06228179** dan stuurt hij uit 228179** terwijl het moet zijn 006228179**
en die extra 0 is dan een nul om op m`n isdn centrale een buitelijn te kiezen.

Als ik bel naar 06006228179** dan kom ik wel op m`n mobiel uit het lijkt er dus op dat het insert gedeelte niet werkt :-(

Enig idee hoe dat zit ??
Ik heb een vermoeden hoe het zit :-) Ik had nl. hetzelfde probleem en heb dit niet kunnen oplossen.

Het probleem is volgens mij dat de switch naar FXO even duurt en dat je telefoon ondertussen vrolijk het nummer blijft doorbellen. Hierdoor wordt dus niet het correcte nummer naar de buitenwereld doorgestuurd.

Ik heb dit uiteindelijk opgelost door te zorgen dat als ik een 9 draai de FXO poort wordt geactiveerd en dan op mijn telefoon de mobiele nummers als volgt te draaien 9 - pauze - 06xxxxxxx.

Beetje irritant dat het niet kan zonder extra commando's maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
raymonvdm schreef op maandag 16 januari 2006 @ 00:44:
Dit is toch afhankelijk van welke poort je gebruikt binnen de voip config? Je kan namelijk per useraccount opgeven bij welke poort hij hoort Of geef je bij beide "all ports" op ??

En als je maar 1 telefoon hebt dan kan je toch 2 poorten configureren en dan met een dialplan opgeven welke poort hij moet gebruiken. Bijvoorbeeld #0 voor de PSTN en #1 voor FXS1 en #2 voor FXS2
ik heb dus maar 1 dect en 2 nummers (tot nu toe)

pstn gebruik ik helemaal niet.

beide nummers staan op poort 1 want daarop is mijn dect aangesloten. wil je beweren dat ik het tweede nummer op poort 2 moet zetten? Ik dacht dat die poort niet zou werken zonder toestel.

Als dat kan dan is mijn probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Frostie schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:12:
[...]

Ik heb een vermoeden hoe het zit :-) Ik had nl. hetzelfde probleem en heb dit niet kunnen oplossen.

Het probleem is volgens mij dat de switch naar FXO even duurt en dat je telefoon ondertussen vrolijk het nummer blijft doorbellen. Hierdoor wordt dus niet het correcte nummer naar de buitenwereld doorgestuurd.

Ik heb dit uiteindelijk opgelost door te zorgen dat als ik een 9 draai de FXO poort wordt geactiveerd en dan op mijn telefoon de mobiele nummers als volgt te draaien 9 - pauze - 06xxxxxxx.

Beetje irritant dat het niet kan zonder extra commando's maar ja....
Inderdaard hier had ik hetzelfde. Als nou even iedereen een request doet voor bovenstaande, dus dat er automatisch een pauze ingelast kan worden, via http://www.speedtouch.com/userform.htm

Misschien gewoon als extra optie bij het maken van een dailplan, zoiets als "Pause after X dailt numbers= X"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

*edit 1*

Ik hang er net een bedraad antiek toestel aan en ik kan nu ineens wel gebeld worden maar nog niet uitbellen.

*edit 2*

Heb het nu werkend, vraag me niet wat ik nu veranderd heb want ik weet het niet meer.
Ik heb alles van modem splitter etc los getrokken en opnieuw aangesloten.
De settings nog een keer nagelopen en voila ik bellen en gebeld worden.

[ Voor 97% gewijzigd door SteveV op 16-01-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
Ik merk dat het vaak gebeurd dat ik een in-gesprek toon krijg, maar de andere partij is helemaal niet bezet. Stug doordraaien helpt, na een keer of wat toch een telefoon die aan de andere kant overgaat. Het vage is, is dat dat vrijwel altijd via een dialplan is die buiten mijn regio moet bellen cq vertalen. Iemand dit ook opgevallen? Het maakt niet uit welke server van VoipBuster ik gebruik, stun of connectionserver. Ook maakt het niks uit of ik FX1 of FX2 gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Hmm heb het volgende dialplan in mijn router gezet maar alleen het # werkt.

1: dialplan add prefix=4 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=6 maximumdigits=8 posofmodify=1 remnumdigits=0 insert=003124 rescan=no action=ROUTE_excl_#

2: dialplan add prefix=6 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_#

3: dialplan add prefix=# defaultport=FXO fallbackport=NA priority=High fallback=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=1 posofmodify=0 remnumdigits=1 insert="" rescan=no action=ROUTE_excl_#

Wat is hier goed of fout aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
SteveV schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:54:
Hmm heb het volgende dialplan in mijn router gezet maar alleen het # werkt.

1: dialplan add prefix=4 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=6 maximumdigits=8 posofmodify=1 remnumdigits=0 insert=003124 rescan=no action=ROUTE_excl_#

Opzich niks mits je nummers binnen de regio beginnen met een 4 bij mij beginnen ze met een 6 dus de 4 moest in mijn geval een 6 zijn :-)

2: dialplan add prefix=6 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_#

Dit moet dialplan zijn met prefix 0 ( 0 is namelijk het 1e nummer van een nederlands nummer) en bij mij moet maximumdigits op 15 wil het werken remnumdigits moet bij mij op 0

3: dialplan add prefix=# defaultport=FXO fallbackport=NA priority=High fallback=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=1 posofmodify=0 remnumdigits=1 insert="" rescan=no action=ROUTE_excl_#

Wat is hier goed of fout aan ?
Je zit dus warm maar nog niet helemaal :-)

Het prefix stukje is namelijk informatie voor je modem waar hij de dial string aan kan herkennen en dit mag dus niet een willekeurig nummer zijn zoals ik in het begin dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik heb inmiddels m`n dial string nog een beetje aangepast zodat moeders er mee overweg kan :-)

Extra voorloop nul :

:voice dialplan add prefix=06 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fall
back=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=7 posofmodify=1 remnumdigits=1 inser
t=0031184 rescan=no action=ROUTE_excl_#

:voice dialplan add prefix=04 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fall
back=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=7 posofmodify=1 remnumdigits=1 inser
t=0031184 rescan=no action=ROUTE_excl_#

:voice dialplan add prefix=00 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fall
back=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=16 posofmodify=1 remnumdigits=2 inse
rt=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_#

Het is nu dus net of ze via de huiscentrale belt :-)

Ik heb nog steeds wel problemen met:

:voice dialplan add prefix=006 defaultport=FXO fallbackport=NA priority=Low fall
back=disabled minimumdigits=3 maximumdigits=11 posofmodify=2 remnumdigits=1 inse
rt=0 rescan=no action=ROUTE_excl_#

Ik krijg het niet voor elkaar om mobiel te bellen hij stuurt 228179** uit ipv 006228179** zoals m`n centrale dat wil zien :-(

[ Voor 20% gewijzigd door raymonvdm op 16-01-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
GJAman schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:54:
[...]

Inderdaard hier had ik hetzelfde. Als nou even iedereen een request doet voor bovenstaande, dus dat er automatisch een pauze ingelast kan worden, via http://www.speedtouch.com/userform.htm

Misschien gewoon als extra optie bij het maken van een dailplan, zoiets als "Pause after X dailt numbers= X"
Er is een optie voor timing binnen de config voor de fxs port een zogenaamde interdigit timer dit is de tijd die het modem tussen de nummer in plakt die worden gekozen via de fxs poort denk niet dat dit helpt voor het bellen naar de FXO poort. voice -> config -> fxsport -> interdigit timer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Heb het nu werkend hier, hardstikke bedankt voor het helpen.

Dit is het uiteindelijk geworden en draait als een tiet.

dialplan add prefix=3 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=6 maximumdigits=8 posofmodify=1 remnumdigits=0 insert=003124 rescan=no action=ROUTE_excl_#

dialplan add prefix=0 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=15 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_#

dialplan add prefix=# defaultport=FXO fallbackport=NA priority=High fallback=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=1 posofmodify=0 remnumdigits=1 insert="" rescan=no action=ROUTE_excl_#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Weet iemand misschien hoe ik mijn eigen nummer meezenden uit zet ?
Ik heb het ergens ooit gezien maar ik kan het nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zie bericht Raymonvdm eerder op de pagina :

Log in met de voipbuster client en pas in je profiel het meesturen van een nummer aan :-)[/quote]

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 17-01-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

FreshMaker schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:10:
Zie bericht Raymonvdm eerder op de pagina :

Log in met de voipbuster client en pas in je profiel het meesturen van een nummer aan :-)
[/quote]
Ah daar was het ja, bedankt.
Heb het nu uitgezet maar ik stuur nogsteeds mijn nummer mee.
Misschien dat het even duurt voor het doorgevoerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Niemand die 06 of 006 werkend heeft gekregen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166153

Beste mensen,

Ik heb sinds een paar dagen een Speedtouch 716 V5 (Software Rel.: 5.4.0.11)
Via Voipbuster heb ik een account-je aangemaakt en een nummer aangevraagd.
Bij “Configure” heb ik het een en het ander ingesteld.
- SIP URI: [mijn gebruikersnaam]
- Username: [mijn gebruikersnaam]
- Password: [mijn wachtwoord]
- Confirm Password: [het zelfde wachtwoord]
- Displayname: Hallo (dit is dacht ik niet zo belangrijk, of is dat wel zo?)
- Abbreviated number: [Het nr. wat ik via voipbuster hebt verkregen]
- Port: Phone 1

Bij “Expert Configure”
- Registrar: 194.221.62.211
- Registrar Port: 5060
- Proxy: 213.61.187.150
- Proxy Port: 5060
- Expire Time: 6300

Als ik daarna bij “Details” ga kijken, dan zie ik bij “Registered” een rood kruis staan.
Is er nu iets niet goed ingesteld, of is de registratie bij voipbuster niet goed gegaan?

[Edit]-[18-01-06 / 19:56]
Ik heb net het tel.nr. wat ik van voipbuster toegewezen hebt getest, en dat werkte perfect.
Bellen via voipbuster software naar vast en terug is dus geen probleem.
Alleen op de config van mijn speedtouch loop ik vast.
[/Edit]

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 166153 op 18-01-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
raymonvdm schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:35:
Niemand die 06 of 006 werkend heeft gekregen ??
Nee ik heb lopen klungelen met die interval voor de FXO port maar dat mocht allemaal niet baten. Hoop dat ze in een volgende firmware update hier wat aan doen. Ze moeten gewoon een pauze laten inbouwen via een dialplan (en dan 06 afvangen en naar FXO schakelen met een pauze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Anoniem: 166153 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:28:
Beste mensen,

Bij “Expert Configure”
- Registrar: sip1.voipbuster.com of connectionserver.voipbuster.com
- Proxy: sip1.voipbuster.com of connectionserver.voipbuster.com

[/Edit]
Verander eens de dingen die ik hierboven in bold heb aangegeven. Bij mij werkte het met beide servers goed (bellen en gebeld worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Anoniem: 166153 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:28:
Beste mensen,

Ik heb sinds een paar dagen een Speedtouch 716 V5 (Software Rel.: 5.4.0.11)
Via Voipbuster heb ik een account-je aangemaakt en een nummer aangevraagd.
Bij “Configure” heb ik het een en het ander ingesteld.
- SIP URI: [mijn gebruikersnaam]
- Username: [mijn gebruikersnaam]
- Password: [mijn wachtwoord]
- Confirm Password: [het zelfde wachtwoord]
- Displayname: Hallo (dit is dacht ik niet zo belangrijk, of is dat wel zo?)
- Abbreviated number: [Het nr. wat ik via voipbuster hebt verkregen]
- Port: Phone 1

Bij “Expert Configure”
- Registrar: 194.221.62.211
- Proxy: 213.61.187.150

Als ik daarna bij “Details” ga kijken, dan zie ik bij “Registered” een rood kruis staan.
Is er nu iets niet goed ingesteld, of is de registratie bij voipbuster niet goed gegaan?

[Edit]-[18-01-06 / 19:56]
Ik heb net het tel.nr. wat ik van voipbuster toegewezen hebt getest, en dat werkte perfect.
Bellen via voipbuster software naar vast en terug is dus geen probleem.
Alleen op de config van mijn speedtouch loop ik vast.
[/Edit]
Ik heb bij registrar en proxy beide sip1.voipbuster.com ingevuld, ik heb een groene V achter mijn config staan.
Sinds vandaag kan ik niet meer gebeld worden op mijn nummer maar dat is weer een ander probleem (zelf bellen gaat prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Ik snap je probleem geloof ik niet helemaal meer... Je kunt niet bellen via je Speedtouch? Of niet gebeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik kan via mijn telefoon niet meer bellen. Ik heb connectionserver.voipbuster.com en sip1.voipbuster.com geprobeerd, maar krijg een rood kruis. Ik krijg ook geen replies op een ping naar deze adressen? Ben ik de enige met dit probleem?

Bellen via het voipbuster programma werkt nog...

[ Voor 11% gewijzigd door Fox_nl op 18-01-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Frostie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:32:
Ik snap je probleem geloof ik niet helemaal meer... Je kunt niet bellen via je Speedtouch? Of niet gebeld worden?
Heb als sinds ik die mail van voipbuster heb gekregen sip1.voipbuster in de settings staan maar ik kan zelf wel bellen maar sinds gister niet gebeld worden, en ik heb niets veranderd ofzo.
Hiervoor werkte het prima met die sip1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Fox_nl schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:32:
Ik kan via mijn telefoon niet meer bellen. Ik heb connectionserver.voipbuster.com en sip1.voipbuster.com geprobeerd, maar krijg een rood kruis. Ik krijg ook geen replies op een ping naar deze adressen? Ben ik de enige met dit probleem?

Bellen via het voipbuster programma werkt nog...
Ik kan ook beide servers niet pingen (dat blocken ze blijkbaar). Ik ben trouwens met sip1.voipbuster.com verbonden en dat werkt perfect bij mij.... Blijkbaar staat er iets niet helemaal ok in je instellingen. Mijn instellingen hieronder kun je checken of alles goed staat bij je (voer voor de gein eens je VOIP buster gegevens opnieuw in :-))

[voice sip]=>config
UserAgent domain :
Primary proxy address : sip1.voipbuster.com:5060
Secondary proxy address : 0.0.0.0:5060
Primary registrar address : sip1.voipbuster.com:5060
Secondary registrar address : 0.0.0.0:5060
Listening port : 5060
Expire time : 3600
Notifier address : 0.0.0.0:5060
Subscribe expire time : 3600
Call Waiting reply : 182
Transport : UDP

SIP URI = Voipbuster login naam
Username = Voipbuster login naam
Password = Voipbuster password
Port = poort waar je telefoon zit aangesloten
rtpmapstaticPT : Disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frostie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 21:32:
Via de speedtouch kan ik dus niet bellen of gebelt worden.
Ik denk dat ik het zelfde probleem als Fox_nl heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het werkt bijna _/-\o_
Het rode kruis is een groen vinkje geworden.
ik kan nu op dat nr. gebelt worden, maar bellen gaat nog niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
Blijkbaar heeft het probleem toch met mijn dialplan te maken (toevoegen van 0031 bij prefix 0)... Ik heb allerlei mogelijkheden geprobeerd, maar het werkt niet... Is ergens te zien wat het uiteindelijke resultaat wordt?

Anders maar zonder dialplan en het telefoonboekje van m'n DECT updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, hoe krijg ik nou kiestoon via voip?
Als ik op het horentje van mijn toestel drukt, dan krijg ik de KPN kiestoon.
Ik dacht als je op # of * dan krijg je voip kiestoon, maar dat doet hij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
Anoniem: 166153 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:18:
Hmm, hoe krijg ik nou kiestoon via voip?
Als ik op het horentje van mijn toestel drukt, dan krijg ik de KPN kiestoon.
Ik dacht als je op # of * dan krijg je voip kiestoon, maar dat doet hij niet
Dit is waarschijnlijk je voip kiestoon. Door een dialplan toe te voegen die op # reageert (zie een paar berichten eerder) kan je omschakelen naar de PSTN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, bedankt.
Ik had nog niet zo goed naar die dialplan verhaal gekeken O-)
Maar ik zal me morgen er eens flink in verdiepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nieuwe firmware is officieel nu: http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Iemand misschien een changelog van deze tov laatste versie?

Op zich werkte mijn modem nu goed, alleen missen wat handige settings voor VOIP... Misschien dat ze dit hebben aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik ziet eigenlijk geen verschil, niet in mogelijkheden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:07
Frostie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:13:
[...]
Iemand misschien een changelog van deze tov laatste versie?
Er is nu een phonebook. Als je daar het complete nummer (incl landcode) inzet met naam (bv 003101234567 tweaker) kan je bij de bellers lijst zien wie gebeld heeft ipv alleen het nummer. Er zit ook een mogelijkheid om te bellen vanuit het phonebook, maar dit is mij nog niet gelukt.

Ik heb overigens 5.4.0.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 22:28
Ik heb dus ook het probleem dat ik wel kan bellen,maar sinds vandaag niet gebeld kan worden,ik werk met de 5.4 firmware,en heb dus een dect telefoon op de pstn poort aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

fragcompany schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:41:
Ik heb dus ook het probleem dat ik wel kan bellen,maar sinds vandaag niet gebeld kan worden,ik werk met de 5.4 firmware,en heb dus een dect telefoon op de pstn poort aangesloten.
Dat heb ik sinds eergister en welke server ik er ook inzet ik kan niet meer gebeld worden :'(

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste