Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.940 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Dit moest haast wel een probleem van voipbuster zijn. Ze zijn bezig met die server en momenteel lijkt enkel de sip1 actief. Helaas zijn inkomende gesprekken op mijn dect dan niet mogelijk.

We moeten maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fragcompany schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:41:
Ik heb dus ook het probleem dat ik wel kan bellen,maar sinds vandaag niet gebeld kan worden,ik werk met de 5.4 firmware,en heb dus een dect telefoon op de pstn poort aangesloten.
Hmm die moet niet op de pstn port maar op phone 1 of phone 2 toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Poortje PSTN is inderdaad als ingang voor je KPN lijn. Dus je ADSL splitter 'phone' naar PSTN zegmaar.

Deze is ook niet nodig persé voor VoIP. Wel handig dat je 1 toestel hebt die rinkelt als er op één van beide lijnen wordt gebeld. Of als VoIP niet werkt belt hij (mogelijk) vanzelf op andere lijn uit.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 19-01-2006 22:33 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vreemd probleem.

Ik heb voipbuster via mijn speedtouch werkende gekregen. Ik kan nu gewoon met een normale telefoon bellen en gebeld worden op mijn voipbuster telefoonnummer.

Echter, ik kan niet iemand bellen die ook een nummer van voipbuster heeft, maar via de computer telefoneert. Ik kan die vriend wel bellen en dan hoort hij mij wel, maar ik hem niet (ik hoor hem ook niet overgaan). Hij kan mij vervolgens ook bellen, hij gaat hier over, ik pak de hoorn op en dan kan ik hem horen, maar hij mij niet. Dit is dus van voip --> pc

Van pc --> pc gaat wel goed, maar dan praat ik dus met de microfoon van de pc en niet met de telefoon. Wij hebben beiden een vast nummer gekregen van voipbuster trouwens.

Wat doe je hieraan?

het telefoonboek werkt erg goed bij mij. Je klikt op een nummer en je telefoon gaat over, je pakt hem op en er wordt gebeld. Nu nog een programma om dat te regelen, ik vind het lastig dat ik eerst naar de configuratie van mijn router/modem moet voordat ik kan gaan bellen op deze manier

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:26:

het telefoonboek werkt erg goed bij mij. Je klikt op een nummer en je telefoon gaat over, je pakt hem op en er wordt gebeld. Nu nog een programma om dat te regelen, ik vind het lastig dat ik eerst naar de configuratie van mijn router/modem moet voordat ik kan gaan bellen op deze manier
Is het niet het idee dat je shortcuts naar die namen in je telefoonboek van je modem ook in het telefoonboek van je telefoon zit? Dan hoef je dus geen nummers meer in je telefoon te zetten maar alleen in je modem...

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frostie schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:47:
Is het niet het idee dat je shortcuts naar die namen in je telefoonboek van je modem ook in het telefoonboek van je telefoon zit? Dan hoef je dus geen nummers meer in je telefoon te zetten maar alleen in je modem...
ik heb een telefoon van 5 euro eraan hangen, die kan dat allemaal niet. Kan dat dus helaas niet testen.

Nog een vraag
Mijn speedtouch (5.4.0.11) heeft wat problemen met user.ini. Als ik dat bestand opsla en bekijk staat alles perfect erin (alle instellingen alsmede de dialplans). Maar als ik de user.ini terugzet, dan ben ik toch alle instellingen kwijt. De speedtouch leest ze wel in en geeft ook geen foutmelding, maar ik krijg dan wel gewoon lege instellingen te zien?

Meer mensen dit probleem?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:54:
[...]

Nog een vraag
Mijn speedtouch (5.4.0.11) heeft wat problemen met user.ini. Als ik dat bestand opsla en bekijk staat alles perfect erin (alle instellingen alsmede de dialplans). Maar als ik de user.ini terugzet, dan ben ik toch alle instellingen kwijt. De speedtouch leest ze wel in en geeft ook geen foutmelding, maar ik krijg dan wel gewoon lege instellingen te zien?

Hmm dat had ik laatst ook maar kan me niet herinneren of ik nou wel of geen fout melding kreeg.
Ik dacht dat ik teveel handmatig had veranderd in de ini en ben toen opnieuw begonnen.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:54:
[...]

ik heb een telefoon van 5 euro eraan hangen, die kan dat allemaal niet. Kan dat dus helaas niet testen.

Nog een vraag

Yep dat probleem heb ik ook met deze firmware,met 5.3.3.5 heb ik er geen last van gehad.
Tevens heb ik last dat ik niet bereikbaar ben op het voipbuster nr,kan zelf wel gewoon bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Laatst online: 17-05 08:39
bjck schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 00:17:
Ik ziet eigenlijk geen verschil, niet in mogelijkheden tot nu toe.
Er is in ieder geval een codec verwijderd uit het VoIP gedeelte (een codec die ik voor sipdiscount in ieder geval al moest deactiveren)

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fragcompany schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:50:
Tevens heb ik last dat ik niet bereikbaar ben op het voipbuster nr,kan zelf wel gewoon bellen 8)7
Dat probleem heb ik niet veel meer. Ik heb bij registrar en proxy allebei sip1.voipbuster.com ingevuld en dat werkt perfect.

Ik ben voor vrienden bezig om voip werkende te krijgen met kabelinternet. Ik heb net 2 apparaatjes daartoe gekocht en kwam dit programmaatje tegen om ze in te stellen: http://www.e-tech.nu/GetD...loads/vpad01_wizard.zip__

Je kan het gewoon bekijken zonder dat je de hardware hebt, in de wizard staan alle instellingen van de voip aanbieders die er op dit moment zijn (die download het programma automatisch en komen als .txt bestandje in de map te staan). Heel handig als je naast voipbuster nog wat anderen wilt proberen, je kan de instellingen gewoon overnemen en in de speedtouch zetten :)

Van de voipbuster site begrijp ik trouwens dat je beter via http://www.sipdiscount.com/en/index.html kan bellen als je niet via de pc wilt bellen. Dat moet iets stabieler zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Ik ook het probleem dat ik niet bereikbaar ben op VOIP in nr. Hij gaat wel over maar er rinkelt niks? Bellen gaat trouwens wel goed...

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanuit het telefoonboek met de nieuwe firmware kan je de telefoon via een druk met de muisknop laten overgaan. Als je hem dan oppakt, dan gaat hij over.

Is hier niet een extern programmaatje voor of weet iemand een scriptje waarmee je dat kan activeren? Ik wil iets op mijn desktop hebben met de telefoonnummers van iedereen die ik dan zo kan bellen.

Vandaag werkte een deel van mijn dialplan niet meer? Na wat deleten en opnieuw invoeren opeens weer wel? En ik kan ook opeens weer bellen met vrienden die ook voipbuster gebruiken. Niet echt stabiel dus nog allemaal, maarja, het is gratis

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Ik kom er geen wijs meer uit,heb mijn dect telefoon op poort 1 van het modem zitten,dit ook aangeven in de speedtouch.
Alles netjes ingevuld en nu kan ik eindelijk gebeld worden met sip1.voipbuster.com.
Maar nu het rare waar ik geen wijs uit kom:
Ik kan mijn eigen wel bellen op het voipbuster nr met mijn mobiele telefoon,telefoon gaat dan netjes over,pak ik mijn normale huistelefoon,en ik wil mijn voipbuster nr bellen,zegt hij tuut tuut tuut :?
Heb het geprobeerd met 030 en 003130 met de vaste telefoon :/
Zelf bellen met het dect toestel op de speedtouch werkt goed.

EDIT: zucht.....nu ben ik ook weer niet bereikbaar op het voipbuster nr.........

[ Voor 14% gewijzigd door fragcompany op 21-01-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Ik kan zelfs niet met een mobiel gebeld worden met sip1.voipbuster.com

Dit schijnt toch een probleem te zijn met vb en de KPN backbone (gelezen op voipbuster forum)

Als ik mijn sipdiscount account gebruik dan kan ik wel gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
is daar ook een optie om met telefoon te betalen zoals voipbuster? ik zie nl alleen creditcard en paypal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik heb toch echt een vaag probleem met mijn dialplan. Ik heb de 3 dialplans van de 1e pagina van dit topic erin staan (automatisch 0031 voor een nummer, met een 9 schakelen naar de andere lijn en 0031+kengetal voor een lokaal nummer).

Werkt prima, alleen vergeet mijn speedtouch elke keer na een reset het laatste dialplan (lokaal nummer bellen en voorzien van 0031517). Ik krijg hem dan weer aan de praat door de dialplan te wissen en weer in te voeren met een ander nummer (ik wissel nu tussen dialplan 4 en 5).

Niet heel erg, maar toch wel intrigerend probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:47
Je doet na de tijd wel steeds een "save all"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

canonball schreef op zondag 22 januari 2006 @ 09:46:
Je doet na de tijd wel steeds een "save all"?
Een save all?

Nee, dat doe ik niet. Hoe voer ik dat uit? In telnet toch niet? Kan je even beschrijven hoe ik dat doe?

Ik zie alleen in het speedtouch programma via het menu aan de linkerkant (speedtouch -> configuration -> Save or Restore Configuration -> Backup) de backupmogelijkheid. Daarin staat wel het toegevoegde dialplan?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 09:47:
[...]

Een save all?

Nee, dat doe ik niet. Hoe voer ik dat uit? In telnet toch niet? Kan je even beschrijven hoe ik dat doe?

Ik zie alleen in het speedtouch programma via het menu aan de linkerkant (speedtouch -> configuration -> Save or Restore Configuration -> Backup) de backupmogelijkheid. Daarin staat wel het toegevoegde dialplan?
In telnet nadat je al je settings etc heb veranderd type je saveall en dan enter.
Dan onthoud de router alles (ook na een reboot/reset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen ik heb een probleem als ik mijn voip nummer bel dan gaat deze wel over.
Maar mijn dect telefoon gaat niet over.
start ik nu de voipbuster software dan zie ik wel dat ik gebeld word.

Weet iemand of er misschien iets fout in het modem staat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fragcompany schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:42:
Ik kom er geen wijs meer uit,heb mijn dect telefoon op poort 1 van het modem zitten,dit ook aangeven in de speedtouch.
Alles netjes ingevuld en nu kan ik eindelijk gebeld worden met sip1.voipbuster.com.
Maar nu het rare waar ik geen wijs uit kom:
Ik kan mijn eigen wel bellen op het voipbuster nr met mijn mobiele telefoon,telefoon gaat dan netjes over,pak ik mijn normale huistelefoon,en ik wil mijn voipbuster nr bellen,zegt hij tuut tuut tuut :?
Heb het geprobeerd met 030 en 003130 met de vaste telefoon :/
Zelf bellen met het dect toestel op de speedtouch werkt goed.

EDIT: zucht.....nu ben ik ook weer niet bereikbaar op het voipbuster nr.........
Zelf bellen vanuit nederlandmet een vaste telefoon naar je voipbuster nummer,moet je er geen
0031 voorzetten,die vervalt en komt er gewoon een 0 voor,dus als het nr wat je hebt gekregen is bijv 3120212345,moet je dat nr vanuit nederland bellen met een vaste telefoon op deze manier:020212345.
en dan werkt het,met mobiel naar voipnr komt er wel+31 voor dus wordt het wel+3120212345(voorbeeldnr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was zo een dag of 2 bezig met mijn dailplan (waar ik echt niet mee uit komt)
Dat ging dus mis+flink schelden+laat naar bed :X
Maar goed, uitendelijk kon ook niet meer bellen via de KPN kiestoon |:(
Dus vandaag dacht ik maar zo, reseten die handel.
Alles weer ingestelt, internet doet het ook weer, maar voip dus niet.
Dat rode kruisje wil geen groen vinkje meer worden :?

Zo had ik het ingestelt en toen werkte het goed.
Nu heb ik het weer zo gedaan en nu werkt het niet.

“Configure”
- SIP URI: [mijn gebruikersnaam]
- Username: [mijn gebruikersnaam]
- Password: [mijn wachtwoord]
- Confirm Password: [het zelfde wachtwoord]
- Displayname: [mijn voip nummer]
- Abbreviated number: [mijn voip nummer]
- Port: Phone 1

“Expert Configure”
- Registrar: sip1.voipbuster.com
- Registrar Port: 5060
- Proxy: sip1.voipbuster.com
- Proxy Port: 5060
- Expire Time: 6300

Moet ik nu een poosje wachten op de sip server voor een oke, of doe ik iets anders fout?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt het beste als je eerst naar configuratie gaat,en dan eerst even het vinkje weghaalt bij enable,dan aply,dan ga je naar expert config daar plaats je even bij proxy en registrar die sip1,voipbuster.com en dan weer aply,dan terug naar config en dan dvink je enable weer aan en dan weer aply en dan heb je meestal gelijkl weer het groene vinkje.

Zelf hier ondervonden en het lijkt dat als je op enable blijft staan,je vorige registratie een tijdje op de oude blijft staan en je daardoor dus niet op de nieuwe kan config kan inloggen.Hijmeld je dus als het ware niet af op de oude config,Net als dat je via de pc belt,waar een andere pc op hetzelfde account probeert in te loggen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:18:
Het werkt het beste als je eerst naar configuratie gaat,en dan eerst even het vinkje weghaalt bij enable,dan aply,dan ga je naar expert config daar plaats je even bij proxy en registrar die sip1,voipbuster.com en dan weer aply,dan terug naar config en dan dvink je enable weer aan en dan weer aply en dan heb je meestal gelijkl weer het groene vinkje.
Ik doe het iets anders, na 4 keer op apply klikken krijg ik een groen vinkje, soms na 6 keer klikken? Beetje vaag allemaal, maar het werkt wel.
- Displayname: [mijn voip nummer]
- Abbreviated number: [mijn voip nummer]
Ik had hier 2 keer mijn naam ingezet. Als ik bel geeft de telefoon die ik bel wel mijn nummer weer. Iemand enig idee waarom je nu een displayname en abbreviated number kan ingeven? Het zat niet in de vorige firmware. Ik dacht dat het meer met het telefoonboek te maken had.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany

Zelf hier ondervonden en het lijkt dat als je op enable blijft staan,je vorige registratie een tijdje op de oude blijft staan en je daardoor dus niet op de nieuwe kan config kan inloggen.Hijmeld je dus als het ware niet af op de oude config,Net als dat je via de pc belt,waar een andere pc op hetzelfde account probeert in te loggen.
Even op die manier geprobeerd,het groene vinkje is aan,en blijft aan.
Maar ik blijf het probleem houden dat ik wel zelf kan bellen,maar niet op het voipnr bereikbaar ben,althans niet via mijn dect (philips 221),die gaat niet over.(aangesloten op op poort 1)
Het gekke is dat na opnieuw aanmelden de telefoon zelf wel overgaat weer,maar na enige minuten weer niet.
Zet ik bv het voipbuster programma aan,dan gaat het programma wel rinkelen 8)7 en blijft het doen.

Tevens heb ik alle poorten geforward in het modem wat vermeld staat in de startpost van gratis bellen met voipbuster,ook hier een draadje op got.

Ik vraag me nu af of het aan mijn modem ligt,of aan voipbuster,heb er denk ik al uren aan besteed en het wil nog niet werken zoals ik wil,althans bereikbaar zijn niet |:(

[ Voor 12% gewijzigd door fragcompany op 22-01-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar keer dit gedaan te hebbn, was het probleem nog niet opgelost.
Alles weer na gelopen (20ste keer ofzo :P )
Was ik een puntje vergeten |:(
sip1voipbuster.com ipv. sip1.voipbuster.com, ja dan zal hij het over 10 jaar nog niet doen.
Daarna nog steeds het rode kruis, gedaan zo als je uitgelegd had, en het werkt _/-\o_
Bedankt.

Nu moet ik alleen nog met mijn dialplan aan de gang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je de datum van je speedtouch kan instellen? Ik heb nu bij elk gesprek deze datum staan:

01/01/70

Eerst was het wel goed, maar ik heb wat dingen aangepast en geen idee hoe dit gekomen is... De tijd klopt ook niet, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:35

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:09:
Weet iemand hoe je de datum van je speedtouch kan instellen? Ik heb nu bij elk gesprek deze datum staan:

01/01/70

Eerst was het wel goed, maar ik heb wat dingen aangepast en geen idee hoe dit gekomen is... De tijd klopt ook niet, iemand tips?
Een time server instellen op http://192.168.1.254/cgi/.../cfg/?ce=1&be=0&l0=0&l1=1
b.v. ntp.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:09:

01/01/70

Yep dat is te fixen.

Ga naar Home > SpeedTouch > Configuration klik daarna bovenin het scherm op configure.
Zet dan het vinkje bij auto configuration aan en vul bij Time Server 1 bv time.nist.gov in.
Zet wel even de Timezone goed dus UTC+01:00 amsterdam etc.
Als je nu de boel opslaat zal hij vervolgens met de timeserver en de tijd automagisch goedzetten bij alles (ook de eventlog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan je dit modem ook gebruiken als wireless ata convertor ? Dat zou echt handig zijn.

Ik heb in mijn kamer een telefoon en ik heb het netwerk draadloos hier. Als ik op mijn kamer een 716 neerzet die ik aansluit op de telefoon en dat die 716 vervolgens draadloos contact met het netwerk heeft, zou dat ideaal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:22
Ik ben nog een raar iets tegengekomen. Ik heb het dialplan ingesteld dat bij een 0 en een lengte van 10 de 0 weg moet halen en er 0031 voor moet plakken, zoals die door gerbern is ingesteld.

De laatste firmware (5.4.0.11) heb ik ook geinstalleerd. Als ik nu bel door in de interface van de router op een eerder gebeld telefoonnummer te klikken (waar dus 0031 voor staat), treed het dialplan ook in werking. Hetzelfde gebeurt als ik een ander nummer met een 00 begin. Dit terwijl de router dus een 13 cijferig nummer krijgt? Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Of nog liever een oplossing? Een workaround door een dialplan voor 0031 in te zetten werkt vast, maar staat niet zo netjes.

dialplan:
dialplan add prefix=0 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=10 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_#
Verder heb ik geen dialplan opgegeven.

Vb fout nummer:
In de last calls list staat: 003110*******
Als ik hierop klik gaat mijn telefoon gewoon over, maar krijg ik piepjes die aangeven dat er iets verkeerd is met het gebelde nummer. Als ik vervolgens in de last calls list kijk staat er: 003103110**** als gebeld nummer. Hetzelfde gebeurt als ik 0044 oid bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
griphin schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:51:

Vb fout nummer:
In de last calls list staat: 003110*******
Als ik hierop klik gaat mijn telefoon gewoon over, maar krijg ik piepjes die aangeven dat er iets verkeerd is met het gebelde nummer. Als ik vervolgens in de last calls list kijk staat er: 003103110**** als gebeld nummer. Hetzelfde gebeurd als ik 0044 oid bel.
Ik liep hier ook tegenaan en ging er eigenlijk vanuit dat zo snel er meer dan 10 cijfers werden gebruikt het dialplan dan werden genegeerd maar helaas :/ Ben al bezig geweest om een workaround te zoeken maar dat is helaas nog niet gelukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen zou iemand mij kunnen helpen. Het zit namelijk zo ik kan wel bellen met voip.
maar ik kan niet gebeld worden. Als ik via mijn kpn lijn naar mijn voip nummer bel gaat deze wel over maar mijn voip telefoon gaat niet over en er komt ook niks in mijn modem te staan dat ik een nummer gemist heb ofzo.
Het enige wat ik wel kan vinden is een melding in mijn eventlist dat is deze: Jan 26 17:51:54 VOIP: Send 404 Not Found

Weet iemand wat dit betekent en weet iemand een oplossing?

Ik heb bios 5.4.0.11

en ik gebruik de volgende instelling:

SIP URI: sip1.voipbuster.com

Username: Men username

Password: men password

Confirm Password: men password

Displayname: Voip

Abbreviated number: mijn nummer

Port: Phone 1

Registrar: sip1.voipbuster.com

Registrar Port: 5060

Proxy: sip1.voipbuster.com

Proxy Port: 5060

Expire Time: 3600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Je settings zijn allemaal ok.
Het probleem zit hem in de sip1 server van voipbuster, via de pc werkt het perfect maar niet via je modem.
Dit probleem is bekend bij voipbuster en ze zijn druk bezig om het te fixen (volgens het forum op voipbuster.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Yup zelfde instellingen,zelfde firmware en het zelfde probleem als jou,ik geef het bij deze op,heb er al uren mee zitten frotten,ik ga er vanuit dat het aan voipbuster ligt want de instellingen die jij en ik heb zijn gewoon goed :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bijzonder probleem met voipbuster in combinatie met mijn speedtouch, maar ook in combinatie met bijvoorbeeld een softphone, welke met SIP werkt.
Zodra ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul, krijg ik consequent een authenticatie fout. Gebruik ik echter de gebruikersnaam en wachtwoord van mijn ouders dan gaat het wel goed en kan ik zonder problemen bellen.
Ik weet pertinent zeker dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord kloppen, in voipbuster zelf werken ze namelijk wel degelijk.
Kan iemand mij helpen om mijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord in combinatie met SIP aan de praat te kijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met QoS?

Als ik andere routers zie bijv een Zyxel daar heb je een QoS systeem in zitten waar je aan kunt geven dat VOIP hogere prioriteit heeft dan download/uploaden etc. Dus mocht je een gesprek binnen krijgen en iemand gaat gezellig wat op je FTP uploaden/downloaden dan is je kwaliteit in 1x niks.

Schijnt dat de 716 dat ook heeft, maar niet standaard in de web interface en van de telnet interface heb ik helaas geen kaas van gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:36:
Hoe zit het met QoS?

Als ik andere routers zie bijv een Zyxel daar heb je een QoS systeem in zitten waar je aan kunt geven dat VOIP hogere prioriteit heeft dan download/uploaden etc. Dus mocht je een gesprek binnen krijgen en iemand gaat gezellig wat op je FTP uploaden/downloaden dan is je kwaliteit in 1x niks.

Schijnt dat de 716 dat ook heeft, maar niet standaard in de web interface en van de telnet interface heb ik helaas geen kaas van gegeten.
Ik ook niet helaas en het zijn slecht 680 paginas met uitleg in de pdf die je kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
QOS zit standaard wel goed denk ik, heb al een paar keer gebeld terwijl ik met volle kracht aan het downloaden was en ik merkte er niks van. Heb wel zitten kijken via telnet naar die QOS instellinge maar ik snapte er ook niet veel van dus heb ik maar alles laten staan zoals het zat.

Over voipbuster:
Ik zie dat er meerdere leden niet gebeld kunnen worden en een enkeling dus wel. De vraag is waarom? Ik heb een sipdiscount nummer en een voipbuster nummer, op de sipdiscount kan ik wel gebeld worden en op de andere niet. Heb alle servers geprobeerd en toch werkt het niet. Via SIP software lukt het wel, dus ik twijfel nu aan mijn 716v5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VIC_TOR schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:34:
Over voipbuster:
Ik zie dat er meerdere leden niet gebeld kunnen worden en een enkeling dus wel. De vraag is waarom?
Ik begrijp inderdaad niet waarom ik wel gebeld kan worden en verder niemand bijna? Ik heb wel 10 euro erop gestort en ik las in een ander voipbusterforum hier dat de meesten het met de telefoon gedaan hadden (kost 1,30 euro). Misschien ligt het daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:38:
[...]

Ik begrijp inderdaad niet waarom ik wel gebeld kan worden en verder niemand bijna? Ik heb wel 10 euro erop gestort en ik las in een ander voipbusterforum hier dat de meesten het met de telefoon gedaan hadden (kost 1,30 euro). Misschien ligt het daaraan?
nee daar kan het niet aan liggen (heb zelf al 5 en 10 euro erop gezet), ik kan wel gebeld worden op mijn voipbuster software namelijk, en tot 2 weken terug kon ik ook gebeld worden op mijn 716v5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijd rommelen met mijn dialplan kon ik ook niet meer gebeld worden.
Ik hem de speedtouch ge-reset en weer het voip verhaal ingesteld + laatste firmware update.
Toen kon ik weer bellen en gebeld worden.

Trouwens, mijn speedtouch heb ik aan de wilgen gehangen >:)
Ik ben over gestapt op een Draytek 2800V _/-\o_
Voip werkte gelijk als een raket op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:02:
Na een tijd rommelen met mijn dialplan kon ik ook niet meer gebeld worden.
Ik hem de speedtouch ge-reset en weer het voip verhaal ingesteld + laatste firmware update.
Toen kon ik weer bellen en gebeld worden.

Trouwens, mijn speedtouch heb ik aan de wilgen gehangen >:)
Ik ben over gestapt op een Draytek 2800V _/-\o_
Voip werkte gelijk als een raket op dat ding.
Hmmm, dan ga ik de mijne maar ook eens een harde reset geven, misschien dat ik dan na 2 weken weer gebeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Laatst online: 08-09 09:36
Ik heb nog 2 vraagjes over de speedtouch 716 voor ik hem ga aanschaffen, heb de handleiding gedownload en bestudeerd maar deze kan mij niet het antwoord geven op de volgende vragen:

1) Intern bellen en doorverbinden, als je 2 (analoge) telefoons aansluit kun je dan intern telefoneren en een een gesprek dat ik op mijn studeerkamer opneem ook doorverbinden naar de woonkamer als er voor mijn vriendin gebeld wordt ipv voor mij?

2) Direct ip bellen zonder tussenkomst van een VoiP aanbieder, is dat mogelijk? Ik bel namelijk nogal veel met mijn broer en het zou mooi zijn om de mogelijkheid van direct ip bellen achter de hand te hebben als VoiPBuster er uit ligt of niet meer gratis is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag 2 kan ik wel beantwoorden voor je.

Ja dat kan, je hebt een mogelijk om via telnet een service te activeren en dat je met *01* met je back-up lijn kunt bellen wat dus gewoon via je normale telefoon gaat en niet via een voip aanbieder.

De instellingen heb ik niet zo bij de hand, maar is zeker te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
Sorry, misschien was ik niet helemaal duidelijk wat ik bedoelde met mijn 2e vraag. Wat ik bedoel is rechtstreeks bellen naar het ip adres van mijn broer. Dus niet via een SIP-provider of de oude PSTN lijn van de kpn, gewoon rechstreekse ip-ip verbinding tussen mij en mijn broer.

De meeste hardware voip telefoons kunnen dit, een quote uit een product omschrijving:
Zo kunt u gratis IP-to-IP bellen
De telefoon kan worden gebruikt in combinatie met een SIP-account bij één van de vele Nederlandse of internationale VoIP-providers, maar kan ook worden gebruikt voor IP-to-IP bellen. Hierbij is het mogelijk om zonder tussenkomst van een SIP-proxy / SIP-provider (en dus gratis) te bellen naar het (publieke) IP-adres van een andere gebruiker, indien:
» beide telefoons een publiek IP-adres hebben
» beide telefoons op hetzelfde LAN-netwerk zitten met private of publieke IP-adressen

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Hoi allemaal,

Hoe enable in de DMZ optie in de ST 716 v5.4 via Telnet?

Ik heb de handleiding gelezen, alleen snap ik niet helemaal hoe ik dit kan enablen.

Dit is wat ik gevonden heb:

expr add
Add a subexpression to an expression.

SYNTAX:
expr add
name = <string>

type = <{intf | ip | serv}>

addr [!]= <ip-range>

[intf [!]= <string>]

[intfgroup [!]= <{wan|local|lan|tunnel|dmz|guest} or number>]

[tos [!]= <number{0-255}>]

[precedence [!]= <IP precedence type> or <number>]

[dscp [!]= <DSCP name> or <number>]

[proto = <supported IP protocol name> or <number>]

[srcport [!]= <supported TCP/UDP port name> or <number>]

[srcportend = <supported TCP/UDP port name> or <number>]

[dstport [!]= <supported TCP/UDP port name> or <number>]

[dstportend = <supported TCP/UDP port name> or <number>]

[icmptype [!]= <supported ICMP type name> or <number>]

[icmpcode [!]= <number{0-15}>]

[icmpcodeend = <number{0-15}>]

Ik heb een abootje bij SpeedXS dat via BBned gaat.
En type verbinding is '1483 bridged ip llc'
VPI/VCI = 0/35.

Kan iemand mij de stappen geven die ik moet uitvoeren nadat ik ben ingelogd? Via de webinterface lukt dit niet. Bij niemand trouwens die SpeedXS heeft als ISP.

Alvast hartstikke bedankt!

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haranaka schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:43:
Sorry, misschien was ik niet helemaal duidelijk wat ik bedoelde met mijn 2e vraag. Wat ik bedoel is rechtstreeks bellen naar het ip adres van mijn broer.
[...]
Dat klinkt interessant. Maar krijgt je telefoon wel een ip nummer bij de speedtouch? Moet je dan geen poorten forwarden via de router ofzo? Of kan de speedtouch aan de informatie zien dat het een gesprek is? Klinkt wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
Als je een hardware voip telefoon in je netwerk hangt krijgt deze via DHCP een intern ip adres. Vervolgens moet je in de router poort 5060 laten forwarden naar je telefoon en klaar is kees.

De vraag is alleen of de speedtouch ook IP-to-IP ondersteunt

[ Voor 7% gewijzigd door Haranaka op 29-01-2006 21:15 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Duncan schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:50:
Kan je dit modem ook gebruiken als wireless ata convertor ? Dat zou echt handig zijn.

Ik heb in mijn kamer een telefoon en ik heb het netwerk draadloos hier. Als ik op mijn kamer een 716 neerzet die ik aansluit op de telefoon en dat die 716 vervolgens draadloos contact met het netwerk heeft, zou dat ideaal zijn!
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raympieo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Wie kan mij vertellen hoe ik een remote syslog kan instellen?
Wat ik ook probeer ik krijg de volgende melding:

Destination address should be a net broadcast ip-address

10.0.0.150 werkt niet
192.168.1.5 werkt niet
10.0.0.1 werkt niet etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yustme schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:59:
Hoi allemaal,

Hoe enable in de DMZ optie in de ST 716 v5.4 via Telnet?
Voordat je DMZ kunt activeren via de GUI moet wel het apparaat die je als DMZ wil instellen, zo ingesteld staan dat deze automatisch een IP adres van de speedtouch krijgt. Hebben n.l. alle apparaten aangesloten op de speedtouch 716 een vast IP adres, dan kun je ook geen enkel apparaat instellen als DMZ.

Dit gebeurt dan in de GUI bij Home Network, Devices. Onder in het scherm staat dan een link "Assign the public IP adress off a connection to a device".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Alle devices krijgen automatisch een ip toegekend van de DHCP. Via de interface lukt dat gewoon niet. You name it and i've tried it already.

Behalve via telnet. Misschien zit er een bugje in de interface.

Ik wil heel graag weten hoe ik dit via telnet kan doen. Ik weet niet eens wat ik moet opgeven bij <string>.

Iemand ;(

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Voor het bellen over de fxo poort heb ik de simpele doch doeltreffende oplossing door gewoon het volgende in te toetsen:

# (dialplan) 00 (de vertraging van het omschakelen) 0612345678 (nummer)

m.a.w.

et voila

Het is geen mooie oplossing maar voor de time being... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
hallo allemaal,

ik heb nu een sipdiscount account, en 1 dect telefoon op poort 1 van mijn speedtouch (716v5WL) hangen.

alles werkt perfect (bellen via sipdiscount/kpn, en gebeld worden via sipdiscount/kpn) via de dect telefoon.

nou heb ik nog 2 vraagjes aan jullie:

1: hoe kan ik uitzetten dat mijn sipdiscount nummer word meegezonden als ik naar iemand bel?
(weet wel hoe ik dit moet instellen met voipbuster, maar ik wil het nou instellen met een sipdiscount account, omdat ik deze gebruik)

2: wil iemand voor mij een dialplan maken? en precies uitleggen wat ik in moet voeren.

ik wil het zo hebben:
dat ik standaard via voip bel, en met een # via kpn bel.

en als ik dan via voip bel, alleen het netnummer+het abbo nummer moet bellen, en niet 0031+netnummer+abbo nummer.

zou iemand een dialplan kunnen samenstellen voor mij, met bovenstaande^^ gegevens?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
edgarf28 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:24:
hallo allemaal,

ik heb nu een sipdiscount account, en 1 dect telefoon op poort 1 van mijn speedtouch (716v5WL) hangen.

alles werkt perfect (bellen via sipdiscount/kpn, en gebeld worden via sipdiscount/kpn) via de dect telefoon.

nou heb ik nog 2 vraagjes aan jullie:

1: hoe kan ik uitzetten dat mijn sipdiscount nummer word meegezonden als ik naar iemand bel?
(weet wel hoe ik dit moet instellen met voipbuster, maar ik wil het nou instellen met een sipdiscount account, omdat ik deze gebruik)

2: wil iemand voor mij een dialplan maken? en precies uitleggen wat ik in moet voeren.

ik wil het zo hebben:
dat ik standaard via voip bel, en met een # via kpn bel.

en als ik dan via voip bel, alleen het netnummer+het abbo nummer moet bellen, en niet 0031+netnummer+abbo nummer.

zou iemand een dialplan kunnen samenstellen voor mij, met bovenstaande^^ gegevens?

alvast bedankt!
Lees even het topic door al je vragen zijn al eens eerder gesteld... :X

Je kan als het goed is in het je profiel van sipdiscount uitzetten dat je nummer wordt meegestuurd.

Voor het dialplan moet je het topic maar even doorlopen. Ik heb in ieder geval de oplossing al eens gegeven en anderen hebben ook hun dialplan hier al neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Zijn er mensen die NIET gebeld kunnen worden op hun 716v5 wanneer voipbuster wordt gebruikt?

Ik heb het al eerder vermeld en na vele pogingen is het me nog steeds niet gelukt. Ik zou dus graag willen weten of er meer mensen last van hebben want dan kan ik het doorgeven aan een van de techneuten binnen voipbuster. Het ligt niet aan de 716v5 want in het verleden kon ik wel gebeld worden. Ook mijn sipdiscount account kan gebeld worden, het enige wat niet werkt is VOIP-in met een VB-account.

graag spoedig jullie feedback.

PS. geef het door op het VB forum: https://www.voipbuster.com/forum/viewtopic.php?t=3287

[ Voor 8% gewijzigd door VIC_TOR op 01-02-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
VIC_TOR schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:22:
Zijn er mensen die NIET gebeld kunnen worden op hun 716v5 wanneer voipbuster wordt gebruikt?
Yup hier precies hetzelfde probleem. Kon ook eerst gebeld worden maar sinds kort niet meer. (Eigenlijk niet meer sinds de switch naar sip1.voipbuster.com als nieuwe server).

Ik meende trouwens dat ze al met een oplossing bezig waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
er is nog steeds geen oplossing en vandaar ook mijn verzoek om het te melden op het VB-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
  • Laatst online: 07-12-2021
Hebben jullie er ook last van dat de verbinding soms wordt verbroken? Als het gebeurt, dan ongeveer een minuutje nadat de verbinding tot stand is gebracht. (En ja, ik heb me netjes geregistreerd en de 10 euro betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Fox_nl schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:15:
Hebben jullie er ook last van dat de verbinding soms wordt verbroken? Als het gebeurt, dan ongeveer een minuutje nadat de verbinding tot stand is gebracht. (En ja, ik heb me netjes geregistreerd en de 10 euro betaald).
klopt, heb er soms ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
  • Laatst online: 07-12-2021
Enig idee of dit door Voipbuster of de 716v5 veroorzaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Frostie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:30:
[...]

Lees even het topic door al je vragen zijn al eens eerder gesteld... :X

Je kan als het goed is in het je profiel van sipdiscount uitzetten dat je nummer wordt meegestuurd.

Voor het dialplan moet je het topic maar even doorlopen. Ik heb in ieder geval de oplossing al eens gegeven en anderen hebben ook hun dialplan hier al neergezet.
het dialplan is mij inmiddels gelukt!, ik heb het nou precies zoals je via een gewone Kpn lijn belt.
maar:
Ik kan echt niet vinden waar ik kan uitzetten dat mijn nummer niet meer word meegezonden hoor...
als ik inlog op sipdiscount.com zie nergens een optie daarvoor staan.

en sipdiscount heeft toch niet zo'n programma zoals voipbuster?
nou krijg ik van iedereen te horen, van welk nummer bel jij dan?? :7

[ Voor 13% gewijzigd door edgarf28 op 02-02-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 15-09 23:58

Quakie

quakelen

Ik heb dit topic even doorgespit, maar meeste is iets te diep...

Ik heb zojuist 10eur credits gekocht.

Als ik nu de settings in mijn speedtouch klop en ik bel 003110******* dan bel ik via VoIP buster voor niks?
en als iemand me KPN nr belt dan gaat met tel over?

Waarom vragen we dan een VoIP buster nummer aan?

Mis iets geloof ik? :?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Fox_nl schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:21:
Enig idee of dit door Voipbuster of de 716v5 veroorzaakt wordt?
Ik denk of voipbuster of een combinatie van beiden. Het kan niet alleen aan de 716v5 liggen want het heeft gewerkt in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

-- achteraf toch te off topic voor dit forum vondt ik --

[ Voor 91% gewijzigd door franssie op 02-02-2006 16:29 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Laatst online: 08-07 11:32
ik heb ook maar eens wat dialplans erin gegooid
helaas werken dialplans over de FXO poort niet, misschien met z'n allen thomson maar eens over lastig vallen dat dat gefixed moet worden in de firmware?

deze heb ik toegevoegd in elk geval:
(bel nog weleens naar het buitenland en om die nummers, beginnend met OOK een 0, gewoon te laten werken heb ik elk netnummer een eigen gegeven)

### 01x nummers
voice dialplan add prefix=01 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=15 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_#

### 02x nummers
voice dialplan add prefix=02 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=15 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_#

............ etc

### 06 nummers
voice dialplan add prefix=06 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=10 maximumdigits=15 posofmodify=1 remnumdigits=1 insert=0031 rescan=no action=ROUTE_excl_#

## mijn lokaal begin nummer, voegt zelf het netnummer toe
voice dialplan add prefix=68 defaultport=VoIP fallbackport=NA priority=Low fallback=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=15 posofmodify=1 remnumdigits=0 insert=003130 rescan=no action=ROUTE_excl_#

heb geprobeerd om voor 090x en 0800 nummers ook dialplans te maken maar worden een aantal nummers eraf gehaald en zelfs met insert kan je het niet voor elkaar krijgen.

ik heb # voor de fxo poort (KPN lijn) aangemaakt:

dialplan add prefix=# defaultport=FXO fallbackport=NA priority=NA fallback=disabled minimumdigits=1 maximumdigits=15 posofmodify=0 remnumdigits=0 insert="" rescan=no action=none

Nu een tip om er ook direct mee te kunnen bellen:
Zet in plaats van 1 #, TWEE hekjes voor welk nummer je dan ook wilt bellen via kpn.
Dit werkt trouwens ook als je een andere code ervoor hebt aangemaakt. (standaard *01*, om ermee te bellen *01*#[kpn nummer])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Striker2k2 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:38:
Nu een tip om er ook direct mee te kunnen bellen:
Zet in plaats van 1 #, TWEE hekjes voor welk nummer je dan ook wilt bellen via kpn.
Dit werkt trouwens ook als je een andere code ervoor hebt aangemaakt. (standaard *01*, om ermee te bellen *01*#[kpn nummer])
wat bedoel je precies hiermee? (direct bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Mmm had het werkende op sip1.voipbuster.com en na een reset van modem.. stroom aan uit
weigert ie op Registered op groen te zetten... :?

Ben al een uur bezig...

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
ik zag dat sommigen een dialplan aanmaakten voor de analoge telefoon poort.
de meesten gebruikten het # hiervoor.
je moet dan drukken op bellen om de kiestoon te krijgen en dan drukken op # (of andersom)
de 716 schakelt dan over naar de kiestoon van kpn
hierna pas kan je het gewenste telefoonnummer intikken om te gaan bellen
#0610000000 en dan op bellen drukken werkt NIET.
dit is een fout in de firmware denk ik

die stap kan je dus overslaan als je ##061000000 intikt en dan drukt opbellen
het gaat dan wel goed.
dit kan met elke ingesteld nummer, * of # voor de FXO poort.
je hoeft alleen maar een # tussen dat en het gewenste telefoonnummer te zetten.
nu duidelijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Quakie schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:24:
Mmm had het werkende op sip1.voipbuster.com en na een reset van modem.. stroom aan uit
weigert ie op Registered op groen te zetten... :?

Ben al een uur bezig...

iemand een idee?
Ik kom hier ook niet op voipbuster momenteel. Blijkbaar is er een probleem aan met de servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Aha dat scheelt...

heb alleen zitte kutte aan de settings en weet ze nu niet meer...

als ik hier terug lees word beiden gezegd...

URI heb ik nu sip1.voipbuster.com staan, kon me herinneren dat hier en 217. stond..

als ik terug lees word er gezegd username..

wat is nu correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
hebben meer mensen dat ze sinds half uurtje niet meer op sipdiscount en op voipbuster kunnen komen (met telefoon)

komt geen groen vinkje bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edgarf28 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:01:
hebben meer mensen dat ze sinds half uurtje niet meer op sipdiscount en op voipbuster kunnen komen (met telefoon)

komt geen groen vinkje bij...
Ja idem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Hier is ie weer online...

edit 1

maar bellen hoemaar :(

edit 2

hij ging down midden in settings wijziging.. kan jullie ook niet bellen of ligt het hier? tijd gaat wel lopen maar hoor zachte ruis

[ Voor 99% gewijzigd door Quakie op 02-02-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmsss, ik las op het Voipbuster forum dat als je belt met je telefoon ook een vrouwenstem hoort aan het begin van het gesprek die zegt hoeveel het gesprek per minuut kost. Ik hoor daar niemand over zeggen?? Lijkt me heel leuk om dat te hebben (niet alleen voor de visitie die ik hier regelmatig heb die ff willen bellen, maar ook heel handig als Voipbuster ineens de tarieven hebben veranderd :-) Elke dag op de site kijken lijkt me ook niets!

Iemand enig idee hoe je dat kan instellen??

krijg morgen een Thomson Speedtouch 716 wireless binnen. Dan gelijk met de dialplans aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Wie kan me even helpen. Ik heb de hele thread doorgelezen maar wil graag nog wat weten. Ik heb mijn telefoon aangesloten op de 716v5 en voipbuster werkt bij mij. Ik heb mijn analoge lijn ook in de router geplugd. Als ik mijn eigen nummer (KPN dus) bel gaat de telefoon die op de router zit niet over. Klopt dat ? Kan ik het zo veranderen dat die wel over gaat zodra mijn KPN lijn gebeld wordt? Zo ja wat moet ik dan nog doen. In de router instellingen (webinterface) zie ik daar geen mogelijkheden voor.

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Commander69 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:34:
Wie kan me even helpen. Ik heb de hele thread doorgelezen maar wil graag nog wat weten. Ik heb mijn telefoon aangesloten op de 716v5 en voipbuster werkt bij mij. Ik heb mijn analoge lijn ook in de router geplugd. Als ik mijn eigen nummer (KPN dus) bel gaat de telefoon die op de router zit niet over. Klopt dat ? Kan ik het zo veranderen dat die wel over gaat zodra mijn KPN lijn gebeld wordt? Zo ja wat moet ik dan nog doen. In de router instellingen (webinterface) zie ik daar geen mogelijkheden voor.
Nee dit klopt niet. Hoe heb je een ander aangesloten? Als het goed is zou je een kabel van je splitter naar je pstn poort moeten hebben.

En dan je telefoon in de Phone 1 of Phone 2 poort dan zou je telefoon moeten overgaan als je gebeld wordt op je KPN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 08:21:
Hmmsss, ik las op het Voipbuster forum dat als je belt met je telefoon ook een vrouwenstem hoort aan het begin van het gesprek die zegt hoeveel het gesprek per minuut kost. Ik hoor daar niemand over zeggen?? Lijkt me heel leuk om dat te hebben (niet alleen voor de visitie die ik hier regelmatig heb die ff willen bellen, maar ook heel handig als Voipbuster ineens de tarieven hebben veranderd :-) Elke dag op de site kijken lijkt me ook niets!

Iemand enig idee hoe je dat kan instellen??

krijg morgen een Thomson Speedtouch 716 wireless binnen. Dan gelijk met de dialplans aan de slag!
Dit hoef je niet zelf in te stellen. Dit is remote geregeld maar sinds ik de sip1.voipbuster.com server gebruik heb ik deze stem niet meer dus ik weet niet of ze het nog van plan zijn te blijven doen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Frostie schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:51:
[...]

Nee dit klopt niet. Hoe heb je een ander aangesloten? Als het goed is zou je een kabel van je splitter naar je pstn poort moeten hebben.

En dan je telefoon in de Phone 1 of Phone 2 poort dan zou je telefoon moeten overgaan als je gebeld wordt op je KPN nummer.
Ah damn. Dan is mijn quattrovox (heb ISDN) waarschijnlijk de boosdoener ? De analoge poort die daar weer uit komt heb ik op de speedtouch aangesloten. Blijkbaar maakt dat nog wat uit. jammer jammer jammer.

edit: was een snoertje verkeerd aangesloten ;-) probleem opgelost

[ Voor 19% gewijzigd door Commander69 op 03-02-2006 18:31 ]

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
Ik wilde net de firmware van mijn Speedtouch 716v5 van 5.3.3.4 naar 5.4 upgraden. Na het starten van de setup wordt de modem herkend maar gaat hij niet verder omdat er een wachtwoord op zou zitten. Nou kan ik me werkelijk niet herinneren dat gedaan te hebben. Als ik de modem van de webinterface benader wordt er ook niet om een wachtwoord gevraagd. Maar bij de setup opeens wel en dan kom ik dus meer verder...

Enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en hoe ik dit kan fixen?

--

Ik ben er al weer uit. Bericht negeren dus.

[ Voor 6% gewijzigd door ymmv op 03-02-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
die vrouwenstem heb je alleen op stun.voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VIC_TOR schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:38:
[...]

Ik denk of voipbuster of een combinatie van beiden. Het kan niet alleen aan de 716v5 liggen want het heeft gewerkt in het verleden.
Die harde reset was voor mij de oplossing, maar dat was ook niet voor een lange duur.
Ik heb nu een Draytek 2800v, en daar heb ik het zelfde probleem mee.
Dus het probleem zit hem niet in de speedtouch denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
ik heb het ook, ene keer direct al, andere keer na 10 minuten of pas na 30 ofzo
volledig random
denk dat het gewoon een fout nog is bij voipbuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu inmiddels mijn Speedtouch 716G V5 geïnstaleerd. Na letterlijk 2 min te hebben aangesloten + de settings in te hebben gevoerd voor VoIP (via Voipbuster) loopt alles als een tierelier! Spraak is zuiver, en kan bellen en gebeld worden ;)

Ik zal in de loop van de week met de dailplans aan de slag gaan, en heb inmiddels al wat extra scripts kunnen vinden waarbij je ook een conference-call kan maken met 3 personen. (via via heb ik te horen gekregen dat het met wat prutswerk allemaal via Voipbuster kan! (maar goed eerst prutsen, dan geloven !!!)

GreetZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Striker2k2 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:26:
die vrouwenstem heb je alleen op stun.voipbuster.com
Nope heb het geprobeerd...... Misschien dat Voipbuster het heeft afgeschaft????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
gister kreeg ik het nog gewoon te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Laatst online: 15-07 13:23
Ok, waarschijnlijk een stomme vraag.. maar ik heb een inbelnummer van voipbuster wat ik uiteraard wil gebruiken om bereikbaar te zijn, maar ik wil uitbellen met mijn sipdiscount account (omdat ik nogal eens naar de USA of UK moet bellen). Hoe doe ik dat met mijn ST716v5 (WL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Weet iemand hier het verschil tussen de 716 en de 716G?
Er zit prijsverschil tussen?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:36
G = wireless. Prijsverschil zal er zeker zijn: zie Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57
Ik weet niet waar ik de vraag moet stellen, dus dan maar even hier.

De opvolger van de 716 is reeds bekend. Dit is namelijk de 780. Het enige wat ik van deze variant weet is, is dat dit een ongelode versie betreft. Weet iemand anders toevallig of er nog meer veranderingen zijn?
De KPN zal deze modem trouwens over een maand of twee gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
780 is niet anders qua functies als de 716v5(WL).

De 716G wijkt wel af qua firmware en functionaliteiten. Dit is een model dat tijdelijk is geleverd door Speedtouch voor de 716v5 er was. Goedkoper dus wellicht omdat ze er vanaf moeten ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site http://www.speedtouchpart...anaccessproduct.php?id=47 staat
sinds vandaag weer een nieuwe versie van de ffirmware (5.40E) voor de 716v5.
Wat er verandert is weet ik niet, bestand is niet te downloaden (paswoord).
Kan iemand aan dit bestand komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Laatst online: 11:26
[quote]raympieo schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:33:
[...]

Er is een aardige gebruiker die hem beschikbaar heeft gesteld:
laatste SpeedTouch 716 v5 firmware version 5.3.3.5

http://home.planet.nl/~zalac002/firmware/firmware.zip

Hallo mensen hier de man van de firmware! graag gedaan btw 8)
Nieuw op dit forum dus ik zal alles maar even snel gaan lezen. Dit gaat voornamelijk over VOIP met de ST716v5 en evt. andere functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:14:
Op de site http://www.speedtouchpart...anaccessproduct.php?id=47 staat
sinds vandaag weer een nieuwe versie van de ffirmware (5.40E) voor de 716v5.
Wat er verandert is weet ik niet, bestand is niet te downloaden (paswoord).
Kan iemand aan dit bestand komen ?
Ik heb deze versie voor jullie: ST716v5_R540B
http://home.planet.nl/~zalac002/firmware/ST716v5_R540B.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raympieo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Nogmaals bedankt! _/-\o_

Heb je wellicht ook een changelog?

Tanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Als ik het goed heb is dit nog de beta versie die uitkwam voordat er op de speedtouch website de final uitkwam.
Dus dan is degene op de speedtouch.nl site nieuwer.

Op die UK site staat de E versie van de firmware en die is wel degelijk nieuwer.
Maar misschien heb ik het ook wel fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
je kan gewoon een willekeurige andere (oude) gebruiken op de speedtouch site

maar om het simpel te houden hier de link:
http://www.speedtouch.nl/...6_Upgrade_R540_sip_v2.exe

en dan natuurlijk de nieuwe firmware installeren

is er trouwens al weer nog een nieuwere versie beschikbaar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
hmmmm... |:( dat kan wellicht kloppen ff checken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Hier is ie dan de firmware met de E erachter.

http://pluto.mcservices.com.au/speedtouch/716v5WL/

Er staan ook nog voor de andere types speedtouch de nieuwste firmwares.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste