[Speedlinq] Ervaringen - Deel 6

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 15.004 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
trolleystad schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:20:
[...]

Als je einde contractdatum al voorbij is zit je er weer een jaar aan vast hè? Vraag dat even na. Voipnummer kun je kwijtraken ja.

offtopic:
Die "spelfout" was opzettelijk ;)
Da's inderdaad een goed punt wat je aansnijdt. Als je de algemene voorwaarden op speedlinq.nl leest dan zou het abonnement stilzwijgend worden verlengd voor een jaar. Een medewerkster van de SL klantenservice heeft me telefonisch gemeld dat dit is gewijzigd, en dat het per maand opgezegd kan worden tegenwoordig..... Maar ja, dat staat dus niet op papier.

Een medewerker van de TS helpdesk heeft overigens navraag gedaan of bovenstaand trucje mogelijk is, hij kon me melden dat dit niet gaat werken. Waarom niet kon hij me niet vertellen. Waarschijnlijk is je vermoeden juist; het kan wel, maar SL wil het liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft u uw Speedlinq abonnement opgezegd. Uiteraard betreuren wij het dat u het abonnement wilt beëindigen.

De opzegging is momenteel in behandeling. Mits aan alle voorwaarden voldaan is zal het abonnement beëindigd worden per eind oktober 2007. Vanaf deze datum kunt u geen gebruik meer maken van de Speedlinq diensten en wordt de lijn vrijgegeven.

Speedlinq abonnementen zijn altijd scherp geprijsd. Wij nodigen u daarom uit onze website www.speedlinq.nl te raadplegen voor de nieuwste maandelijkse aanbiedingen.

Wij hopen u in de toekomst opnieuw te mogen begroeten als abonnee.

Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care
Net snel gehad van Speedlinq. Zeer netjes. Nu ga ik glasvezel aanvragen. 24 mbit up en down >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met betrekking tot het verlengen van een jaarcontract met weer een jaar, de minister heeft er een stokje voor gestoken dat je er weer een heel jaar aan vast zit. Alle contracten die je aangaat zijn voor een bepaalde tijd en daarna geld een vaste opzeg termijn, geen fratsen van een heel jaar weer vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:11
Ik wil mijn telefoonkabel vanaf het isra punt(dat is beneden en daar staat ook het modem) naar de 1ste verdieping brengen. Het is ongeveer 12 meter. Mijn vraag is wat voor soort kabel ik dan moet gebruiken?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
timbry schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:35:
Ik wil mijn telefoonkabel vanaf het isra punt(dat is beneden en daar staat ook het modem) naar de 1ste verdieping brengen. Het is ongeveer 12 meter. Mijn vraag is wat voor soort kabel ik dan moet gebruiken?
CAT 5 kabel. Maar als je ooit DSL sync problemen krijgt gaat de helpdesk van je eisen dat je de modem direct op je IS/RA punt aansluit. Dus zorg er wel voor dat je die optie open houdt. Het beste is om gewoon de modem bij het ISRA punt te zetten en dan een lange ethernet kabel naar je PC te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:08:
[...]
2 meter kun je rustig inkorten naar 20 cm. En als je goede kabels gebruikt is dat geen probleem. Let erop dat bij het knijpen van telefoondraad meestal alleen de middelste 2 aders uit de RJ11 stekker worden gebruikt.
ik heb nu alles losgemaakt, opnieuw vastgedraaid.. zelfs een blokje van de tel kabel er afgehaald en de 2 draden in het midden getest op de 2 draden van kpn.. niets..
het is echt zo dat een lange kabel wel werkt en een korte niet..
zelfs als ik die lange (die werkt) inkort en dat korte deel van diezelfde kabel test werkt het niet..

ik durf niet verder in te korten, straks is ie te kort en doet ie het niet meer..
vandaag weer rond 8 mbit ipv 20.

wat ik helemaal niet begrijp is als ik de originele kabel test die van modem naar dect basisstation loopt test door die in isra en adsl slot te stoppen de lampjes ook niet gaan branden..

de kpn man die hier vorig jaar kwam heeft maar 2 draden aangesloten, er zat een bos draden in de muur die ze vroeger kennelijk voor iets anders gebruikten dan telefonie.. de woning is van 1965

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:27:
Met betrekking tot het verlengen van een jaarcontract met weer een jaar, de minister heeft er een stokje voor gestoken dat je er weer een heel jaar aan vast zit. Alle contracten die je aangaat zijn voor een bepaalde tijd en daarna geld een vaste opzeg termijn, geen fratsen van een heel jaar weer vast te zitten.
Weet je wel zeker dat dat al van kracht is? Ik zie overal op de ISP sites in de algemene voorwaarden vermeld "U contract wordt met stilzwijzen voor een zelfde periode verlengd" Wat dus betekent dat je er weer een heel jaar aan vast zit.

Ik wil zelf graag van men Planet Internet abbo af, maar ik zit daar tot februari *bleep* nog aan vast, Stomme muts aan de telefoon zegt rusitg, "Ja meneer, heeft u de algemene voorwaarden niet gelezen?" Daar staat dus die eerder genoemde regel in vermeld.

Ik wil wel naar Speedlinq overstappen, scheelt me 25 euro en ik heb een snellere verbinding! Nou ja, dat hoop ik tenminste maar :)

Dus om een lang verhaal kort te maken. Zit ik nu tot februari aan het contract vast of kan ik het per direct opzeggen?

Oh ja, is de service en de stabiliteit van Speedlinq nu ook verbeterd ten opzichte van een tijd geleden? Ik wil wel een goeie verbinding anders blijf ik wel bij Planet Internet zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Bull op 19-07-2007 20:24 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Bull schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:21:
[...]
Dus om een lang verhaal kort te maken. Zit ik nu tot februari aan het contract vast of kan ik het per direct opzeggen?
Voor zover ik weet is die wet nog niet van kracht, anders had tweakers en andere nieuwssites/tv/radio er heus wel aandacht aan besteedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Heeft iemand nog advies over het netwerk? Is BabyXL, KPN of BBNed het meest te vertrouwen? Of maakt het eigenlijk geen zak uit en is het handigste om te blijven bij het netwerk waar ik nu al bij zit (Tiscali --> BabyXL)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

knakworst

Get more sats!

ernstblaauw schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:05:
Heeft iemand nog advies over het netwerk? Is BabyXL, KPN of BBNed het meest te vertrouwen? Of maakt het eigenlijk geen zak uit en is het handigste om te blijven bij het netwerk waar ik nu al bij zit (Tiscali --> BabyXL)?
Als je tevreden bent over de snelheid zou ik gewoon via dat netwerk blijven, dan heb je de allergrootste kans dat de overstap soepel verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
ernstblaauw schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:05:
knakworst schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:25:
[...]

Als je tevreden bent over de snelheid zou ik gewoon via dat netwerk blijven, dan heb je de allergrootste kans dat de overstap soepel verloopt.
Nu kan 'de snelheid' natuurlijk van de ISP afhangen en niet van het ADSL netwerk. Zo kan Speedlinq op een verbinding via BaByXL/Tiscali andere routes hebben naar bijvoorbeeld google dan Demon via Tiscali/BaByXL.

Een ADSL netwerk is eigenlijk 'een rietje'. Al het verkeer van je modem wordt bij het netwerk van de ISP afgeleverd aan de andere kant van het 'rietje' (tunneltje). Hoe je op internet wordt gekoppeld bepaalt de ISP en niet het DSL netwerk (telco).

Als je niet van netwerk verandert bij je overstap is de kans dat het soepel loopt bijna 100%. Er hoeft ook niemand naar de centrale toe om iets om te prikken fysiek zelfs en de omzetting bij Tiscail/BaByXL gebeurt dan op afstand (software matig) rond 01:00 uur 's nachts op de geplande datum.

Nog een voordeel is dat je dan twee modems hebt waarvan je weet dat ze weken op dat netwerk zonder dat je instellingen hoeft aan te passen. Mocht je een probleem met de lijn hebben kan je altijd testen/uitsluiten dat de storing wel/niet door je modem wordt veroorzaakt.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 19-07-2007 23:45 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Om nog eens even terug te komen op de Speedtouch 706. Ik heb software versie 6.1.9.6 geinstalleerd en alles *lijkt* goed te werken. Is er wellicht een update die ik zou moeten installeren?

Op de Speedlinq support site raden ze een oudere versie aan (6.1.7.2) terwijl op de Speedtouch site al versie 6.2.H.5 staat.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:19:
Om nog eens even terug te komen op de Speedtouch 706. Ik heb software versie 6.1.9.6 geinstalleerd en alles *lijkt* goed te werken. Is er wellicht een update die ik zou moeten installeren?

Op de Speedlinq support site raden ze een oudere versie aan (6.1.7.2) terwijl op de Speedtouch site al versie 6.2.H.5 staat.
*Zucht* Waarom lezen / doorzoeken de mensen het draadje niet eerst voordat ze voor de zoveelste keer dezelfde vraag gaan stellen.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:42:
Als je ooit nog eens VOIP wilt gaan gebruiken gaat de nieuwste firmware van het moment ( 706_Upgrade_R62H5_sip_v2 ) niet werken.

Die firmware verkloot heel het telefonie gedeelte van je modem, je krijgt wel een kiestoon, en de mensen die je belt horen jou wel, maar jij hun niet.
Het rare is dat dit alleen maar voorkomt als je naar vaste lijnen belt, naar mobiel gaat wel goed :?

Ik had geluk dat het downgraden van het modem in een keer goed ging met de aanbevolen firmware van de speedlinq support site.
Maar een maatje van me heeft het een paar keer moeten proberen bij zijn modem aangezien die steeds bleef hangen tijdens de downgrade.

Dus een advies voor de mensen die gebruik (willen) maken van VOIP, vermijd de laatste firmware van het moment.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:27:
Heb je daar een bron van? Volgens mij was het nl. een voorstel en is er nog niets besloten.

edit:
Sorry voor de twee posts. :X

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 20-07-2007 14:04 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Volgens die ene site van BBned zit ik ongeveer 91 meter van de centrale af. Ik heb wat dingen met kabels geprobeerd (langer, korter, beter aandrukken, etc.) maar krijg mijn verbinding niet boven de 15Mbit uit. Slecht is het niet, maar op zo'n korte afstand had ik het nog net iets sneller verwacht.

Mijn Speedtouch meldt het onderstaande:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3cb909bc1c3e3add6b566c86917a7874/full.png

Iemand nog tips wat ik, naast gefrunnik met kabels, nog meer kan doen? (Of moet ik er mee leren leven? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Moet je eens met de SNRM waarde spelen met DMT tool, heeft bij mij ook wat geholpen om de boel wat op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
eX0duS schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:16:
Moet je eens met de SNRM waarde spelen met DMT tool, heeft bij mij ook wat geholpen om de boel wat op te krikken.
Ok, ga ik een dezer dagen proberen.

Nog een laatste vraagje: ik heb Speedlinq bellen vandaag geactiveerd (nadat de brief binnen was gekomen). De hele handel is goed geconfigureerd, maar zowel het modem als de site van Speedlinq melden dat het modem niet geregistreerd is. Is dit een kwestie van wachten?

Update: en al opgelost; SIP URI was niet in het juiste formaat ingevuld. Ik had het 10-cijferige telefoonnummer gebruikt, maar dat moet het internationale beginnend met 31 zijn. O-)

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 20-07-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:58
Gaat het Voice lampje op je Speedtouch ook niet branden? Dan is er iets niet goed.
Heb je alle instellingen wel juist? Gebruik anders de Speedlinq CDROM.

Post anders eens je instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Ik zie dat er veel gemekkerd wordt op de service van Speedlinq. Even kort mijn ervaring:

Eerste week juni:
ADSL bij Planet opgezet / aangemeld bij Speedlinq (20Mbit over KPN Netwerk)

Eerste week juli:
Modem ontvangen (gratis wired voip router en mogelijkheid tot aansluiten 2 ethernet verbindingen).

9 juli:
KPN monteur is langsgeweest en heeft wat draadjes omgezet. Modem aangesloten en Cd gebruikt (niet geheel volgens de autorun, maar via mappen het install tooltje aangeklikt.

Modem herstart en werkt. Via Service pagina nummer routering aangevraagd op voip dienst.

19 juli
VIOP gegevens ontvangen en geinstalleerd. Voicemailbox was al eerder werkzaam.
Alles werkt perfect en settings voor bellen aangepast op de service pagina.

Kortom: de helpdesk niet nodig gehad!!

Downloaden gaat met 1450 kb/s. Telefoon geeft kraakhelder geluid. _/-\o_

Kortom, zeer tevreden met de gang van zaken. Alleen het mailsysteem is ruk. waarom niet gewoon xxxx@speedlinq.nl, maar xxxxx@xxxx.speedlinq.nl

Meerdere mailboxen aanmaken werkt niet. Dan maar vertrouwen op de diensten van gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warfare schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:48:

Meerdere mailboxen aanmaken werkt niet. Dan maar vertrouwen op de diensten van gmail.
Standaard zit er bij speedlinq maar 1 mailbox inbegrepen in welk abonnement dan ook, extra mailboxen kunnen apart bijgekocht worden.

Ik heb zelf speedlinq sinds februari, internet was goed, VOIP was de kwaliteit soms slecht, ook echo op de lijn (je hoorde jezelf praten na een paar seconden ), toen wat met codecjes in het modem geexperimenteerd toen was het wat beter, maar niet echt denderend. Nu is het modem wat ik gratis had gekregen ( Oranje Copperjet 1616-2P ) een week of 2-3 geleden zomaar gestorven, hij deed nix meer. Ik had geen zin om te wachten totdat het vervangende modem bezorgt werd (was in de tussentijd ook niet bereikbaar via vaste lijn (voip)) Dus zelf een nieuw modem aangeschaft, VOIP werkt nu perfect, kristalhelder, en internet is ook goed gebleven, zelfs wat stabieler nu.

Achteraf blijkt dus dat het modem gaar was, aangezien nu alles perfect werkt.

Lag dus niet aan de verbinding ( wel dat speedlinq een gaar modem heeft opgestuurd, maarjah dat terzijde ).

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:02:
[...]

Standaard zit er bij speedlinq maar 1 mailbox inbegrepen in welk abonnement dan ook, extra mailboxen kunnen apart bijgekocht worden.

Ik heb zelf speedlinq sinds februari, internet was goed, VOIP was de kwaliteit soms slecht, ook echo op de lijn (je hoorde jezelf praten na een paar seconden ), toen wat met codecjes in het modem geexperimenteerd toen was het wat beter, maar niet echt denderend. Nu is het modem wat ik gratis had gekregen ( Oranje Copperjet 1616-2P ) een week of 2-3 geleden zomaar gestorven, hij deed nix meer. Ik had geen zin om te wachten totdat het vervangende modem bezorgt werd (was in de tussentijd ook niet bereikbaar via vaste lijn (voip)) Dus zelf een nieuw modem aangeschaft, VOIP werkt nu perfect, kristalhelder, en internet is ook goed gebleven, zelfs wat stabieler nu.

Achteraf blijkt dus dat het modem gaar was, aangezien nu alles perfect werkt.

Lag dus niet aan de verbinding ( wel dat speedlinq een gaar modem heeft opgestuurd, maarjah dat terzijde ).

Just my 2 cents.
Mwha. Denk niet dat het direct een fout is van Speedlinq. Het is over het algemeen zo:

KPN Netwerk: Thomson Speedtouch
BBned netwerk: Cooperjet modems
Tiscali: ZyXEL modems

Ik vindt die Copperjet modems sowieso al brak. Welke heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:24:
[...]

Mwha. Denk niet dat het direct een fout is van Speedlinq. Het is over het algemeen zo:

KPN Netwerk: Thomson Speedtouch
BBned netwerk: Cooperjet modems
Tiscali: ZyXEL modems

Ik vindt die Copperjet modems sowieso al brak. Welke heb je nu?
Nu heb ik een speedtouch 706, werkt perfect, :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een andere ervaring. Een die volgens mij thuishoort in dit topic, juist omdat dit topic zó zwaarwegend is geweest in mijn beslissing om voor een bepaald internetabonnement te kiezen.
Ik wilde namelijk zo véél mogelijk internet voor zo weinig mogelijk geld. Wie niet zou je misschien zeggen, maar er zijn genoeg mensen die heel weinig internet voor heel veel geld, en het allemaal best vinden. Het is natuurlijk ook een beetje een sport om het allemaal goedkoper te vinden. Speedlinq levert veel diensten voor héél weinig geld. Of de kwaliteit daarbij ook nog acceptabel is was voor mij de vraag. In mijn zoektocht om hier achter te komen heb ik geloof ik wel alle Speedlinq-topics hier op Tweakers doorgespit. En dat is veel werk. Héél veel werk…

Het abonnement waar ik met name in geïnteresseerd was: 20Mb met bellen en Digitenne voor 29,95 p/m Ga dat maar is bij een andere provider zoeken. Alleen Tele2 had ook een leuke aanbieding, maar zij leveren alleen op een analoge lijn terwijl ik isdn heb. Een aparte lijn zou ik eerst bij de kpn moeten aanvragen, waar ik vervolgens direct een jaarcontract bij heb. Bij Speedlinq kon eea ook alleen op een analoge lijn, maar hier kon ik ook een abonnement nemen zonder KPN lijn. Ik moest dan een zgn NLS (New Line Subscription) aanvraag doen (dit heeft mij al heel wat telefoonmuntjes gekost om achter te komen). Omdat ik het goedkoop wilde zou ik de aanvraag via adslwinkel.nl laten gaan. Hier kreeg ik toch weer een webcam als extra. Alleen: hoe kon ik via het aanvraagformulier aangeven dat ik een NLS aanvraag wilde doen, en hoe wist ik zeker dat mijn aanvraag niet geweigerd zou worden omdat straks zou blijken dat ik een isdn lijn had (ik wilde dus van tevoren duidelijk aangeven dat ik een isdn lijn had en dat de Speedlinq aansluiting náást mijn isdn aansluiting over het 2e aderpaar dat de woning binnenkomt aangesloten zou worden. Dat is een behoorlijk lastige vraag. Ik heb hier vaak over gebeld met de helpdesk, en de antwoorden waren niet altijd eenduidig. Ik twijfelde.. Als ik eenmaal Speedlinq zou aanvragen zat ik meteen vast aan een contract. Zelfs als het niet betrouwbaar zou blijken te zijn, wat dan?? Abonnement afkopen en naar een andere provider?? Lekker dan met mijn poging om het allemaal goedkoop te regelen..

En dan: 20Mb… zou het gaan werken? Zou mijn aanvraag überhaupt niet kwijtraken? Door alle ervaringen die ik hier las leek het me niet heel onwaarschijnlijk. En een gewaarschuwd mens telt voor 2 dacht ik..
Dan dat Digitenne. Zou dat goed gaan werken? Ook daar heb ik veel over proberen te lezen. Ik wil wel goed beeld hebben. Eén tv in de woonkamer, één in de slaapkamer en één in een bijkamer. Lukt dat eigenlijk wel?? Een twin tuner is wel te bestellen via KPN, maar hoe zit het ermee als je 3 tv’s wilt aansluiten? Ook hier weer extra vragen. Antwoorden hierop zijn niet emakkelijk te krijgen. Ik las op forums dat mensen buitenantennes nodig hadden om een acceptabele ontvangst te verkrijgen. Twijfels, twijfels… Digitenne liep weer via KPN, dus die vragen kon ik ook niet aan Speedlinq stellen..
En dan die tram die voor de deur rijdt.. die schijnt weer te kunnen storen op Digitenne… Maar zó dichtbij rijdt die tram nou ook weer niet.. durfde ik dat aan? Ook hier weer een jaarcontract. Zelfs als het niet helemaal lekker zou werken, dan zou ik nog gemakkelijk Casema erbij kunnen nemen en nog minder betalen als nu met mijn van hccnet naar xs4all gemigreerde 6Mb abo (45 p/m) Maar nu werkt mijn internet dan ook altijd…

Het lastige aan het hele verhaal is eigenlijk wel dat ik mijn nieuwe woning niet in wilde zonder goede internetverbinding, en juist omdat ik mijn keuze nog niet had gemaakt, schoof ik de verhuizing ook maar voor me uit. Ik heb namelijk internet thuis nodig om te kunnen werken. Nu heb ik in mijn overwegingen voor de aanvraag van adsl zóveel tijd gestoken in het onderzoeken van Speedlinq dat ik beter meteen wat had kunnen nemen. Zo’n leegstaande woning kost ook geld.. Ik wilde heel snel mijn woning in en de verwachte oplevertijd van 4 weken duurde me ineens veel te lang. Maar véél korter kan je het ook niet krijgen. Tiscali leek mij het betrouwbaarder alternatief. Ook goedkoop (lang niet zo goedkoop als Speedlinq) maar het leek me betrouwbaarder, en nog belangrijker: ik had meer vertrouwen in een voorspoedige aanvraag. 2 tot 3 weken werd mij verteld door de snel opnemende helpdesk (kost dan wel 30cpm, maar mag als goedkoop gekwalificeerd worden in vergelijking met de 70 cpm van Speedlinq) Mede (vooral) door de ervaringen hier dorst ik uiteindelijk niet voor Speedlinq te kiezen.
Gezien mijn plotselinge haast om snel te verhuizen heb ik maar een beslissing genomen. IK heb gekozen voor de 12Mb variant van Tiscali. Geen gedoe met downgraden als het niet goed werkt, en eigenlijk is het best snel..

Dus: op 16-07-2007 mijn aanvraag gedaan. Kreeg meteen een ordernummer zodat ik online kon kijken wat de status van mijn aanvraag was. Op de 18e zag ik in mijn online orderstatus dat ik in de week van 25-07-2007 signaal op mijn lijn zou hebben. Op 19-07-2007 ontving ik een brief van Tiscali waarin mij werd medegedeeld dat ik mijn modempakket binnen 4-6 weken zou ontvangen. Dat zou een beetje lang duren, maar gelukkig heb ik de apparatuur zelf al, had niet perse een nieuw modem nodig.
Op 20-07-2007 (vandaag) ontving ik een brief van Tiscali waarin werd gemeld dat mijn abonnement naar verwachting geactiveerd zou worden op 25-07-2007. Daar was ik wel heel blij mee. Onder die brief zat een briefje van de koerier dat mijn modempakket bij de buren was afgeleverd…(!?) Dus op de dag dat ze mij schrijven dat ik 4-6 weken op mijn modem moet wachten wordt mijn modem ook verstuurd… :-s Ach.. ik vind het best…
Alles meteen even aangesloten, hoef ik de 25e alleen maar even op het adsl-lampje op het modem te letten. Als die aangaat heb ik dan eindelijk internet.

Alleen.. het adsl lampje brandde vrijwel direct.. Toch maar even een pc erop aangesloten en ja hoor: gewoon internet! 4 dagen!!!! 16e aangevraagd en de 20e al up-and-running…!!! En nee, níet per-ongeluk op het draadloos netwerk van de buren…

Zo kan het dus ook..

En of Speedlinq nou goed had gewerkt hier, daar zal ik voorlopig wel niet achter komen.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Kan iemand mij helpen met het installeren van Speedlinq 20Mbit Xtra (BBNed)?

Als ik de modem installeer dan krijg ik te zien dat ie 12000 kbps download en 1100 kbps upload, alleen heb ik geen internet! Maakt niet uit wat ik doe, geen internet :( ! Lampjes branden gewoon.

Als ik handmatig invoer welke gegevens moet ik gebruiken (zoals router of brigde etc. en de cijfers die daarna komen staat standaard geloof ik op 8.35 PPOE etc)? De handleiding hebben ze voor de gemakkelijkheid maar niet bij gedaan. Speedlinq CD staat versie 1.1 (ik neem aan dat dit een oude versie is?)

Dus wat is jullie advies? Moet ik de nieuwe software van Speedtouch downloaden en installeren of moet ik de Speedtouch gereset worden?

Groet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:24:
Hallo,
Kan iemand mij helpen met het installeren van Speedlinq 20Mbit Xtra (BBNed)?

Als ik de modem installeer dan krijg ik te zien dat ie 12000 kbps download en 1100 kbps upload, alleen heb ik geen internet! Maakt niet uit wat ik doe, geen internet :( ! Lampjes branden gewoon.

Als ik handmatig invoer welke gegevens moet ik gebruiken (zoals router of brigde etc. en de cijfers die daarna komen staat standaard geloof ik op 8.35 PPOE etc)? De handleiding hebben ze voor de gemakkelijkheid maar niet bij gedaan. Speedlinq CD staat versie 1.1 (ik neem aan dat dit een oude versie is?)

Dus wat is jullie advies? Moet ik de nieuwe software van Speedtouch downloaden en installeren of moet ik de Speedtouch gereset worden?

Neem eens een kijkje op de speedlinq support site, staat stap voor stap beschreven wat je moet doen

http://www.speedlinqsupport.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Betaal je bij Speedlinq iets als je je voicemail via de telefoon afluistert?

@ hieronder: uiteraard heb ik daar eerst gekeken, maar kon het niet vinden, Thanks! :)

[ Voor 37% gewijzigd door pven op 21-07-2007 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:40:
Betaal je bij Speedlinq iets als je je voicemail via de telefoon afluistert?
Staat op de speedlinq site onder bellen -> informatie in het menu aan de linkerkant;

* gratis gebruik maken van voicemail, nummerweergave, vermelding in telefoonboek etc.

Kan je ook zelf allemaal nazoeken op de speedlinq site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:36:
[...]

Neem eens een kijkje op de speedlinq support site, staat stap voor stap beschreven wat je moet doen

http://www.speedlinqsupport.nl
Dank je voor je post Inty ;) ik waarder het als medegebruikers je een helpende hand toesteken!

Groetjes

PS: weet iemand misschien hoe ik die 12000kbps omhoog kan krikken? Ik woon per slot van rekening 945m van KPN centrale! Bij andere provider haalde ik makkelijk 15000kbps en draadloos makkelijk 13000kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:46:
[...]

Dank je voor je post Inty ;) ik waarder het als medegebruikers je een helpende hand toesteken!

Groetjes

PS: weet iemand misschien hoe ik die 12000kbps omhoog kan krikken? Ik woon per slot van rekening 945m van KPN centrale! Bij andere provider haalde ik makkelijk 15000kbps en draadloos makkelijk 13000kbps.
Is je modem wel op ADSL2+ verbonden (G992.5)? Exact 12000kbps klinkt als of een foutief ingesteld lijnprofiel in de centrale voor je aansluiting of een modem dat op ADSL2 in plaats van ADSL2+ verbinding maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 21-07-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:51:
[...]

Is je modem wel op ADSL2+ verbonden (G992.5)? Exact 12000kbps klinkt als of een foutief ingesteld lijnprofiel in de centrale voor je aansluiting of een modem dat op ADSL2 in plaats van ADSL2+ verbinding maakt.
Hallo bjck,

Hoe kan ik zien of het een G992.5 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Inty schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:42:
Als je ooit nog eens VOIP wilt gaan gebruiken gaat de nieuwste firmware van het moment ( 706_Upgrade_R62H5_sip_v2 ) niet werken.

Die firmware verkloot heel het telefonie gedeelte van je modem, je krijgt wel een kiestoon, en de mensen die je belt horen jou wel, maar jij hun niet.
Het rare is dat dit alleen maar voorkomt als je naar vaste lijnen belt, naar mobiel gaat wel goed

Ik had geluk dat het downgraden van het modem in een keer goed ging met de aanbevolen firmware van de speedlinq support site.
Maar een maatje van me heeft het een paar keer moeten proberen bij zijn modem aangezien die steeds bleef hangen tijdens de downgrade.

Dus een advies voor de mensen die gebruik (willen) maken van VOIP, vermijd de laatste firmware van het moment

Heb op mijn Speedtouch 706 ook de nieuwste software van Speedtouch en moet de versie van Speedlinq hebben. Alleen lukt dit niet. Hij blijft hangen en geeft steeds de melding "Het toestel reageert niet tijdens detectie" Ook resetten haalt niet uit.
Mijn telefonie werkt nu niet goed.

Kent iemand de oplossing?

[ Voor 47% gewijzigd door alsmagalles op 21-07-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
eX0duS schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:16:
Hoe kan ik dat doen? Met de DMT tool die ik heb, kan ik alleen maar info opvragen en niets aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 02:05:
[...]

Hallo bjck,

Hoe kan ik zien of het een G992.5 is?

Ergens in de status van je modem zal wel staan op welk lijntype hij is verbonden. Is het een Speedtouch?
pven schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:04:
Volgens die ene site van BBned zit ik ongeveer 91 meter van de centrale af. Ik heb wat dingen met kabels geprobeerd (langer, korter, beter aandrukken, etc.) maar krijg mijn verbinding niet boven de 15Mbit uit. Slecht is het niet, maar op zo'n korte afstand had ik het nog net iets sneller verwacht.

Mijn Speedtouch meldt het onderstaande:
[afbeelding]

Iemand nog tips wat ik, naast gefrunnik met kabels, nog meer kan doen? (Of moet ik er mee leren leven? :P)
Die 17dB attenuation (demping downstream) delen door 13.8 geeft aan dat het zo'n 1200 meter lijn is en niet 91 meter. Nu kan 91 meter in werkelijkheid ook nauwelijks tenzij je een kleine centrale hebt, er naast/tegenaan woont en de lijn rechtstreeks gaat.

Als de centrale al wat forser is en je lijn gaat zoals (bijna altijd) via een kabelverdeel kast/station in de wijk is hij al langer dan 91 meter als hij uit de centrale komt vanwege de lengte binnen om via verschillende ruimtes/apparatuur naar buiten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ hierboven. Ok, ik ga nog wat spelen maar het lijkt er dus sterk op dat ik tevreden moet zijn met die 15Mbit. Is op zich niet slecht, want bij downloads vanaf usenet (UseNetServer) zit ik gemiddeld rond de 1,4MB per seconde, waardoor ik een DVD dus in een minuut of 50 binnen kan halen. :)

Laatste vraagje (en ja: ik heb weer goed gezocht :P): is het mogelijk om bij de SpeedTouch 780 intern van poort 1 naar poort 2 (of andersom) te bellen? (Dus zonder dat de verbinding via het netwerk tot stand wordt gebracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsmagalles schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 09:44:
Heb op mijn Speedtouch 706 ook de nieuwste software van Speedtouch en moet de versie van Speedlinq hebben. Alleen lukt dit niet. Hij blijft hangen en geeft steeds de melding "Het toestel reageert niet tijdens detectie" Ook resetten haalt niet uit.

je kan het volgende proberen

1. statisch ip aan de netwerkkaart toekennen (192.168.1.20 ofzoiets, met als gateway en primaire dns server het ipadres van je modem (dit is standaard 192.168.1.254 bij de speedtouch 706))
2. Je modem resetten naar fabriekswaarden
3. de firmware van de speedlinq support site flashen ( http://www.speedlinqsuppo...706_Upgrade_R6172_sip.exe )

Hoewel ik met de aanbevolen firmware van de speedlinq support site ook wat probleempjes heb, namelijk dattie de VOIP gegevens kwijt is na een restart van het modem)

Dit is bij mij gefixt met de allerlaatste 6.1.x versie ( 6.1.9.6 ) van de speedtouch firmware die is uitgebracht voordat versie 6.2.x uitkwam en die naar mijn mening het beste werkt (onthoud voip gegevens, nog wat stabielere firmware dan 6.1.7.2, enz.), ik zal die zo wel effe online gooien.

*edit:
Firmware 6.1.9.6 voor de speedtouch 706 staat online:
http://www.stougie.eu/~alex/BANT-S_R619WWsip_upgrade.exe

Succes

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:15:
[...]

je kan het volgende proberen

1. statisch ip aan de netwerkkaart toekennen (192.168.1.20 ofzoiets, met als gateway en primaire dns server het ipadres van je modem (dit is standaard 192.168.1.254 bij de speedtouch 706))
2. Je modem resetten naar fabriekswaarden
3. de firmware van de speedlinq support site flashen ( http://www.speedlinqsuppo...706_Upgrade_R6172_sip.exe )

Hoewel ik met de aanbevolen firmware van de speedlinq support site ook wat probleempjes heb, namelijk dattie de VOIP gegevens kwijt is na een restart van het modem)

Dit is bij mij gefixt met de allerlaatste 6.1.x versie ( 6.1.9.6 ) van de speedtouch firmware die is uitgebracht voordat versie 6.2.x uitkwam en die naar mijn mening het beste werkt (onthoud voip gegevens, nog wat stabielere firmware dan 6.1.7.2, enz.), ik zal die zo wel effe online gooien.

*edit:
Firmware 6.1.9.6 voor de speedtouch 706 staat online:
http://www.stougie.eu/~alex/BANT-S_R619WWsip_upgrade.exe

Succes
Bedankt voor je tip het is gelukt en het werkt. Nu staat versie 6.1.7.2 erop. Vindt je dat ik beter kan upgraden met die wat jij aangegeven hebt of heb ik dan kans dat er wat mis kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 02:37
3/7 Speedlinq ADSL 20 Mb Comfort + Bellen (KPN) aangevraagd (incl. gratis webcam)
4/7 Modemkosten afgeschreven
6/7 Bevestigingsbrief aanvraag ontvangen
19/7 Telefoontje gehad van KPN om afspraak te maken voor 26/7
21/7 Gratis webcam ontvangen

Nu nog wachten op de welkomstbrief en het modempakket. Ik ga op vakantie 27/7, dus hoop maar dat alles ontvangen en werkend is. Vind het maar spannend zo.. al die andere berichten gelezen te hebben.

Had ik de welkomstbrief niet moeten ontvangen voor het KPN contact en de webcam? Zijn er nog meer mensen hier die recentelijk een abo hebben aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Wizzra schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:37:
3/7 Speedlinq ADSL 20 Mb Comfort + Bellen (KPN) aangevraagd (incl. gratis webcam)
4/7 Modemkosten afgeschreven
6/7 Bevestigingsbrief aanvraag ontvangen
19/7 Telefoontje gehad van KPN om afspraak te maken voor 26/7
21/7 Gratis webcam ontvangen

Nu nog wachten op de welkomstbrief en het modempakket. Ik ga op vakantie 27/7, dus hoop maar dat alles ontvangen en werkend is. Vind het maar spannend zo.. al die andere berichten gelezen te hebben.

Had ik de welkomstbrief niet moeten ontvangen voor het KPN contact en de webcam? Zijn er nog meer mensen hier die recentelijk een abo hebben aangevraagd?
Heb precies hetzelfde als jij sinds kort en ben zeer tevreden. Alles is goed en vlotjes verlopen. Heb zelf wat lopen klooien met de speedtouch software waardoor wat dingen mis gingen maar dat was mijn schuld.

Mijn downloadsnelheid had wat hoger kunnen zijn. Zit ongeveer op de 12 mb (1100 m van de centrale) en had zo'n 16 mb gehoopt maar dat heeft w.s. te maken met wat oudere kabels hier in de wijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-09 02:37
kreeg jij je welkomstbrief en modem ook zo laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo weet iemand wat de DMT Port is? Ik heb van alles en nog wat geprobeerd! Als ik wil inloggen moet ik de port aangeven.

De IP adres heb ik maar nu de port. Kan ik gelijk checken of ik mijn download snelheid kan aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
de standaard telnet poort :)

23 dus ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Dolan op 21-07-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook speedlinq aangevraagd, Heb welkomstbrief, modem kosten afgeschreven, bevestigingsbrief. Maar waar het mij om gaat is de aansluiting. Ik heb er een monteur bij besteld:P omdat ik echt totaal niks af weet van ADSL. Maar hoeveel kabels komen er nu rechtstreeks naar de pc? Stel me isra punt is in de kelder doet de monteur het dan ook helemaal naar boven trekken? Ik heb trouwens de volledige installatie gepakt, wil niet voor verrassingen komen te staan.

Bedankt voor het lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsmagalles schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 09:44:

Ik had dat ook.. best vaak trouwens.. hij kan de modem dan ineens niet vinden.
Gewoon stug volhouden.. af en toe ff modem aan en uit en firewall uit doen.. komt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb ik eindelijk die DMT tool aan de praat gekregen, krijg ik de melding: Firmware 6.2.17.5.0 is not supported!

Wat moet ik doen? Moet ik de Firmware downgraden? Of is er een oplossing? Welke firmware wordt trouwens door Speedlinq geadviseerd?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsmagalles schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:28:
[...]

Bedankt voor je tip het is gelukt en het werkt. Nu staat versie 6.1.7.2 erop. Vindt je dat ik beter kan upgraden met die wat jij aangegeven hebt of heb ik dan kans dat er wat mis kan gaan?
If it aint broke, don't fix it, ;)

Maar als jij ook het probleem hebt dat je VOIP gegevens pleite zijn na een modem reboot (kan je uittesten door te rebooten en vervolgens te kijken of je VOIP gegevens nog onder de telephony pagina staan ( telephony -> details), dan zou ik als ik jouw was idd 6.1.9.6 proberen, aangezien dit voor mij dat probleem oploste en ik heb het gevoel dat 6.1.9.6 stabieler is dan 6.1.7.2

Als je het doet zoals je 6.1.7.2 hebt geflashed (statisch ip netwerkkaart etc.) kan er weinig fout gaan.

Maar of je het moet upgraden, dat is helemaal je eigen beslissing.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:09:
[...]

If it aint broke, don't fix it, ;)

Maar als jij ook het probleem hebt dat je VOIP gegevens pleite zijn na een modem reboot (kan je uittesten door te rebooten en vervolgens te kijken of je VOIP gegevens nog onder de telephony pagina staan ( telephony -> details), dan zou ik als ik jouw was idd 6.1.9.6 proberen, aangezien dit voor mij dat probleem oploste en ik heb het gevoel dat 6.1.9.6 stabieler is dan 6.1.7.2

Als je het doet zoals je 6.1.7.2 hebt geflashed (statisch ip netwerkkaart etc.) kan er weinig fout gaan.

Maar of je het moet upgraden, dat is helemaal je eigen beslissing.

Succes
Heb opnieuw opgestart en alle gegevens blijven bewaard dus laat het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Weet iemand of Speedlinq VOIP levert maar dan alleen voor uitbellen? Dus ik bedoel hiermee te zeggen, dat wanneer je zelf belt, dit via VOIP gaat en wanneer je wordt opgebeld, dit via (analoge lijn) KPN gaat.

Ten tweede, een vraag die ik reeds heb gesteld, bij welke firmware kun je de DMT tool gebruiken Speedtouch 780WL? Ik haal nu gemiddeld 11500kbps met uitschieters naar 12000kbps. Tevens is mij opgevalen dat de verbinding veel schommelt (via Usenet, Newsleecher). Bij mijn vorige ISP haalde ik makkelijk 13000kbps (stabiel niet veel schommelen).

Volgens de BBNed zit ik:

"De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 942 meter." Wat feitelijk neerkomt op ongeveer 1400 meter vanuit huis naar de KPN centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Gebruik op dit moment firmware 6.1.7.2 met speedtouch 780 en DMT doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qwerty_running schreef op zondag 22 juli 2007 @ 00:15:
Gebruik op dit moment firmware 6.1.7.2 met speedtouch 780 en DMT doet het.
Kun je misschien een link plaatsen naar DMT Tool? Ik heb de DMT Tool gedownload via officiele website. DMT Tool kan niet starten firmware wordt niet ondersteund.

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:52:
Hallo,

Weet iemand of Speedlinq VOIP levert maar dan alleen voor uitbellen? Dus ik bedoel hiermee te zeggen, dat wanneer je zelf belt, dit via VOIP gaat en wanneer je wordt opgebeld, dit via (analoge lijn) KPN gaat.
Natuurlijk kan dat, gewoon je nummer niet laten porteren. Dan krijg je een nieuw nummer waarmee je uit kan bellen. Een speedtouch780WL heeft een lifeline port zodat je gebeld kan worden via het vaste KPN net en uit kan bellen via VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Ik begrijp dat het programma DMT Tool je downloadsnalheid kan verhogen.

Ik heb een Speedlinq 20mb abonnement via KPN Netwerk en haal ongeveer 12,5 mb downloadsnelheid.

Hoeveel winst kan ik behalen als ik het programma DMT Tool erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dat weet je natuurlijk pas als je er mee gaat spelen, dat is vooraf niet in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit het juiste forum is maar ik heb het volgende probleem(pje)
Ik wil voor het verzenden van bestanden tussen werk en huis gebruik maken van een ftp servertje thuis: bulletproof.
Hiervoor moeten pooorten open op de speedtouch 706 met firmware: 6.1.9.6
Het lukt mij echter niet de poortinstellingen te vinden, ook niet via google en zoeken op GoT.

Kan iemand mij helpen of laat SL geen serverinstellingen toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:38:
Ik weet niet of dit het juiste forum is maar ik heb het volgende probleem(pje)
Ik wil voor het verzenden van bestanden tussen werk en huis gebruik maken van een ftp servertje thuis: bulletproof.
Hiervoor moeten pooorten open op de speedtouch 706 met firmware: 6.1.9.6
Het lukt mij echter niet de poortinstellingen te vinden, ook niet via google en zoeken op GoT.

Kan iemand mij helpen of laat SL geen serverinstellingen toe?
Kan je instellen onder Toolbox -> Game & Application Sharing in de webinterface van het modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover ik weet heeft iedere Speedtouch modem de mogelijkheid om een PC in de DMZ te zetten.
d.w.z dat jij jou pc met IP adres 192.168.1.xxx op de webinterface kan toewijzen als een DMZ PC dat betekent dat jou PC vrij toegankelijk is voor buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik probeer om mijn voicemail in te stellen, maar als ik daar naar bel dan pakt de voicemail mijn keuzes niet. Ik tik bv 8 in en hoor dan een tone, waarna het menu van de voicemail nog steeds niets ontvangt.

Dien ik nog iets in te stellen om toontjes via de toetsen te kunnen verzenden? :S

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 22-07-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 17:33:
Hallo,

Heb ik eindelijk die DMT tool aan de praat gekregen, krijg ik de melding: Firmware 6.2.17.5.0 is not supported!

Wat moet ik doen? Moet ik de Firmware downgraden? Of is er een oplossing? Welke firmware wordt trouwens door Speedlinq geadviseerd?

Groet
de firmare op de cd.. gewoon openen met verkenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 01:22:
[...]

Kun je misschien een link plaatsen naar DMT Tool? Ik heb de DMT Tool gedownload via officiele website. DMT Tool kan niet starten firmware wordt niet ondersteund.

Groetjes.
Laat de groeten onderaan je post even weg, zie ook de regelementen: Het algemeen beleid #groeten

Je hebt DMT tool helemaal niet nodig om je verbindings gegevens te kunnen bekijken in je modem. Die heb je alleen nodig als je heel geavanceerd en grafisch allemaal dingen wilt bekijken.

Om te zien op welke ADSL standaard je modem is verbonden is het voldoende om gewoon in je modem in te loggen met http of telnet.

Als het niet lukt gewoon de helpdesk bellen en een ticket aanmelden dat je snelheid telaag is.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 22-07-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb een poosje geleden mijn abbonement laten veranderen van 8MB naar 20MB. Ik heb een Speedtouch modem/router gekregen en gewoon aangesloten. Internet en het netwerk werkt prima maar de snelheid is nog steeds hetzelfde.

Moet ik nog iets doen om mijn upgrade door te voeren oid?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb nu een Tiscali abonnement met VOIP. Weet iemand of ik het VOIP-telefoonnummer kan meenemen (porteren) naar Speedlinq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:41:
Ik heb een poosje geleden mijn abbonement laten veranderen van 8MB naar 20MB. Ik heb een Speedtouch modem/router gekregen en gewoon aangesloten. Internet en het netwerk werkt prima maar de snelheid is nog steeds hetzelfde.

Moet ik nog iets doen om mijn upgrade door te voeren oid?
Post eens wat gegevens van je verbinding. Ik heb een vermoeden dat je nog steeds een ADSL-lijn hebt en geen ADSL2-lijn.
ernstblaauw schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:54:
Ik heb nu een Tiscali abonnement met VOIP. Weet iemand of ik het VOIP-telefoonnummer kan meenemen (porteren) naar Speedlinq?
Denk het wel, maar bel Speedlinq voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

pven schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:05:
Post eens wat gegevens van je verbinding. Ik heb een vermoeden dat je nog steeds een ADSL-lijn hebt en geen ADSL2-lijn.
Mijn snelheid is wel omhoog gegaan, ik heb al even 1mb download gehad met Ewaka, maar de snelheid is nu maar 500kb/s.

Maar wat voor gegevens wou je weten dan?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Details van je breedband-verbinding. Bij mij zit dat onder Home > Breedbandverbinding > DSL-verbinding > Details verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:11
trolleystad schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:04:
[...]

CAT 5 kabel. Maar als je ooit DSL sync problemen krijgt gaat de helpdesk van je eisen dat je de modem direct op je IS/RA punt aansluit. Dus zorg er wel voor dat je die optie open houdt. Het beste is om gewoon de modem bij het ISRA punt te zetten en dan een lange ethernet kabel naar je PC te doen.
Ik heb gister een CAT 5 kabel gekocht, maar hoe moet ik die dan aansluiten op een telefoonstekker. Die CAT 5 kabel bestaat uit 8 draden, maar welke kleur draden moeten dan aan de telefoonstekker?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Advies: Zet je modem bij de ISRA aansluit punt. Vanaf daar gebruik je die CAT5 kabel naar je PC. Je kunt aan die CAT5 kabel RJ45 stekkertjes maken met een speciale tang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
timbry schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:15:
[...]

Ik heb gister een CAT 5 kabel gekocht, maar hoe moet ik die dan aansluiten op een telefoonstekker. Die CAT 5 kabel bestaat uit 8 draden, maar welke kleur draden moeten dan aan de telefoonstekker?
één van de omelkaargedraaide aders. Dus bijvoorbeeld blauw/blauw-wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Krijgt iemand die gratis webcam die je van Speedlinq krijgt aan de praat?

Ik heb echt al zo vaak apparaten gekoppeld met drivers en etc, maar op een of andere manier komt deze Sweex webcam (wc001) maar niet aan de praat....

Ik maak gebruik v/d nieuwste Sweex webcam drivers en gebruik gewoon legale Win XP.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:40:
deze Sweex webcam (wc001) maar niet aan de praat....

Kan iemand mij helpen?
Heb je dat ding ook al in het toilet gedeponeerd? wc001 misschien werkt ie dan? Dat ding, heet niet voor niks wc001! >:)

Sweex is een en al ellende echt waar! Nooit Sweex kopen! Geen wonder dat je dat ding gratis krijgt bij elke klein aankoop. Krijg je al gratis bij een pakje boter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nog een paar vraagjes:
• mijn modem heeft zichzelf net herstart; gebeurt dat wel eens vaker bij Speedlinq?
• waar kan ik vinden of ik een mx-record op moet geven als ik thuis een mailserver draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:35:
zover ik weet heeft iedere Speedtouch modem de mogelijkheid om een PC in de DMZ te zetten.
d.w.z dat jij jou pc met IP adres 192.168.1.xxx op de webinterface kan toewijzen als een DMZ PC dat betekent dat jou PC vrij toegankelijk is voor buitenaf.
Log je van buitenaf dan in op je 192. adres of je 212.xxxx adres?
En hoe zet je de poort open? Ik kan alleen poort 21 openzetten en geen ipadres aangeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Mijn verbinding is nu al een week ofzo flink vertraagd, heeft iemand anders dit ook?

Zyxel P-2602H-D1A
DSL Up 6249 kbps / 1031 kbps

DSL Line Status:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bb bb cc cc cc cc cc cc cb ba a9
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 20 db
DSL Mode: ADSL2PLUS

Ik haalde normaal tussen de 15000 en 16000 kbps :'(
Kan het ook kloppen dat poort 21 geblokkeerd wordt?

[ Voor 5% gewijzigd door SavageNL op 23-07-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SavageNL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:15:
Mijn verbinding is nu al een week ofzo flink vertraagd, heeft iemand anders dit ook?

Zyxel P-2602H-D1A
DSL Up 6249 kbps / 1031 kbps

DSL Line Status:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 aa bb bb cc cc cc cc cc cc cb ba a9
DSL Mode: ADSL2PLUS

Ik haalde normaal tussen de 15000 en 16000 kbps :'(
Kan het ook kloppen dat poort 21 geblokkeerd wordt?
Als ik jouw was zou ik je modem effe rebooten, of het stekkertje dat van het ISRA punt vandaan komt effe uit je modem halen en dan er weer in doen, dattie opnieuw gaat line syncen.

Wat betreft de poorten, speedlinq blokkeert geen enkele poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik heb hier dat port 21 already in use is.....
terwijl ik niets heb draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:40:
Nog een paar vraagjes:
• mijn modem heeft zichzelf net herstart; gebeurt dat wel eens vaker bij Speedlinq?
• waar kan ik vinden of ik een mx-record op moet geven als ik thuis een mailserver draai?
Een modem herstart heeft niks met speedlinq te maken, dat doet het modem gewoon zelf, hangt ervan af welk type modem je hebt voordat ik advies kan geven, maar een speedtouch 716 of 780 zijn veel stabieler met de 5.4.0.14 firmware, met latere firmwares herstarten deze zomaar om niks, dus als je 1 van deze modems hebt dan is die firmware het beste.

Als je thuis een mailserver draait moet je idd een MX record naar het A record van je internet ip adres van speedlinq laten verwijzen, maar dan moet je natuurlijk wel eerst een domein geregistreerd hebben ergens waar je de zone file aan kan passen ( dus waar je het MX record aan het domein kan toevoegen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:34:
[...]

Als ik jouw was zou ik je modem effe rebooten, of het stekkertje dat van het ISRA punt vandaan komt effe uit je modem halen en dan er weer in doen, dattie opnieuw gaat line syncen.

Wat betreft de poorten, speedlinq blokkeert geen enkele poort
Modem rebooten al gedaan, stekkertjes losgemaakt en weer vast gezet, modem gereset naar fabrieksinstellingen enz. Hij traint iedere keer in rond de 6mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:49:
ook ik heb hier dat port 21 already in use is.....
terwijl ik niets heb draaien
Waar staat dat?, welk programma?

want ik draai gewoon een FTP servertje op poort 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Sindskort hebben we speedlinq in amsterdam (bijlmer) aangevraagd. De connectie vertoond sinds de installatie enorme instabiliteit. De installatie zelf verliep ook al erg slecht (vista) en liep constant vast. Nu, na veel gefrummel de modem aan de praat gekregen en de wifi gegevens netjes kunnen overnemen. Nu is de connectie tussen de modem en de laptop stabiel, maar het internet valt om de circa 5 minuten weg. Vandaar dat ik dit ook type vanaf mijn mda :S het lezen van het forum is wat irritant op het kleine schermpje :$ iemand een goede suggestie hoe wij dit kunnen oplossen??

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SavageNL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:53:
[...]

Modem rebooten al gedaan, stekkertjes losgemaakt en weer vast gezet, modem gereset naar fabrieksinstellingen enz. Hij traint iedere keer in rond de 6mbit.
Hmm wat je ook kan proberen is het modem +- 1 uurtje gewoon uitzetten en dan weer aan, dat wil ook wel eens helpen ( als het aan het modem ligt ) en anders zit er niks op dan een belletje te plegen met speedlinq.
Maar het lijkt me raar dat als je eerst rond de 16 Mbit hebt en dat je nu opeens rond de 6Mbit hebt dat het aan de lijn ligt, zonder dat je ooit hebt gebeld in verband met een klapperende lijn of instabiele verbinding ( dan zetten ze meestal de snelheid terug totdat de verbinding stabiel is )

Dus als ik jou was zou ik eerst gewoon proberen het modem +- 1 uurtje uit te zetten en dan weer aan, zien wat er dan gebeurt.

Als het dan nog hetzelfde is, dan pas zou ik speedlinq bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:55:
[...]

Waar staat dat?, welk programma?

want ik draai gewoon een FTP servertje op poort 21.
Logging to file c:\program files\bpftp server\logs\ftp.log.
Logging to screen : enabled.
23-7-2007 12:25:29 SERVER: Unable to start server, port 21 may already be in use.

Staat gewoon in het startscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logging to file c:\program files\bpftp server\logs\ftp.log.
Logging to screen : enabled.
23-7-2007 12:25:29 SERVER: Unable to start server, port 21 may already be in use.
23-7-2007 12:28:23 - FTP Server On-line : IP(s) 192.168.1.84, on port 21

Ik heb nu de volgende instellingen:

Protocol Port Range Translate To ... Trigger Protocol Trigger Port
TCP 20 - 21 21 - 22 T CP 21

FTP verwijst naar 192.168.1.84
inloggen van buitenaf gaat dan toch via je home ip: 212.xxx.xx.x?
iets houdt het toch nog tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Chronos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:02
Iemand? -->
"Ik heb een Speedlinq Comfort 20 abbo. Modem 716v5 met de firmware van speedlinqsupport.nl. Op zich niks te klagen over de snelheid.

Alleen in het geval van streaming audio en soms video hakkelt de stream om de paar seconden...

-Waar ligt dit aan (pc (PIII een oudje dus)?
-utp / telefoon kabels (utp kabels zelf gemaakt - telefoon kabel gebruikt die er al lag?)
-slitter?
-speedlinq verbinding? (SNRM down erg laag)

Gegevens DMT tool:
Down: 19066 kbit/s, attenuation 18 dB, SNRM 8.5 dB, tx pwr 18.5 dBm
Up: 1029 kbit/s, attenuation 7.5 dB, SNRM 14.5 dB, tx pwr 12.0 dBm

THX voor jullie hulp!
"

"What, then, is time? I know well enough what it is, provided that nobody asks me; but if I am asked what it is and try to explain, I am baffled." [Saint Agustine, AD 354-430, Confessions 11.14]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
[b][message=28442818,noline]23-7-2007 12:25:29 SERVER: Unable to start server, port 21 may already be in use.
23-7-2007 12:28:23 - FTP Server On-line : IP(s) 192.168.1.84, on port 21
Als de FTP server niet gestart kan worden op je PC dan ligt het probleem niet bij je router of bij speedlinq, dan heb je gewoon al een proces draaien die die poort geopend heeft. Als je het lokaal werkend hebt (dus je kunt ftp://localhost doen en het werkt) kun je de poorten door gaan sturen en kijken of speedlinq hem blokkeert.

Mijn probleem is niet opgelost door het modem een tijdje uit te zetten :(
6908 kbps / 999 kbps
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db

[ Voor 20% gewijzigd door SavageNL op 23-07-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik snap er niets meer van ... :/

Ga ik naar http://gathering.tweakers.net of http://tweakers.net dan werkt het zoals het hoort, ga ik echter naar http://www.tweakers.net of http://nu.nl of http://www.speedlinq.nl dan worden de pagina's niet gevonden ('Unable to resolve target system name' enzo). Bellen lukt tijdens zo'n 'storing' niet, gebeld worden gaat wel goed. Het heeft overigens vandaag wel gewoon goed gewerkt.

Is dit een bekend Speedlinq-verschijnsel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar hoe stuur je de poort dan door, ik heb hem al ge-assigned
intern kom ik bij allebei de ip's extern niets

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:38:
Ik probeer om mijn voicemail in te stellen, maar als ik daar naar bel dan pakt de voicemail mijn keuzes niet. Ik tik bv 8 in en hoor dan een tone, waarna het menu van de voicemail nog steeds niets ontvangt.

Dien ik nog iets in te stellen om toontjes via de toetsen te kunnen verzenden? :S
Iemand? :)
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:52:
[...]

Een modem herstart heeft niks met speedlinq te maken, dat doet het modem gewoon zelf, hangt ervan af welk type modem je hebt voordat ik advies kan geven, maar een speedtouch 716 of 780 zijn veel stabieler met de 5.4.0.14 firmware, met latere firmwares herstarten deze zomaar om niks, dus als je 1 van deze modems hebt dan is die firmware het beste.

Als je thuis een mailserver draait moet je idd een MX record naar het A record van je internet ip adres van speedlinq laten verwijzen, maar dan moet je natuurlijk wel eerst een domein geregistreerd hebben ergens waar je de zone file aan kan passen ( dus waar je het MX record aan het domein kan toevoegen )
Ik heb een domein waar ik het MX record aan kan passen, maar dan moet ik natuurlijk wel weten wat ik in het MX record op kan nemen. Dat kan ik nergens op de Speedlinq-site terugvinden. Of is het iets 'simpels' als bv mail.nevp.speedlinq.nl ? (Het is altijd lastig testen met SMTP-gebeuren.)

[ Voor 46% gewijzigd door pven op 24-07-2007 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het volgende werkt reeds: ftpserver connect tot port 21
mensen kunnen connecten met mijn pc maar krijgen geen toegang tot de bestanden
zit pas 8 uur te pielen en geef de hoop maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik had in Newsleecher maar 1 verbinding open staan daarom had ik wat langzame snelheid, ik zit nu met 8 connecties op 1500 kb's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:37:
Ik had in Newsleecher maar 1 verbinding open staan daarom had ik wat langzame snelheid, ik zit nu met 8 connecties op 1500 kb's!
Dat haal ik met 4 connecties en dat via een Amerikaanse usenet-provider. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
pven schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 07:47:
[...]
Dat haal ik met 4 connecties en dat via een Amerikaanse usenet-provider. :)
Ik denk dat MrVegeta bedoelt dat hij met 1500Kb/s per verbinding draait.... 8)

Ik zit dit draadje nu een tijdje te volgen. Het lijkt of de ervaringen langzamerhand positiever worden, al realiseer ik me dat je hier vooral over de problemen leest en niet over de goede ervaringen.

Ik sta op het punt om over te stappen; nu ADSL over ISDN van KPN en XS4ALL sinds 2001 ofzo. Dat is inmiddels dus redelijk ouderwets.

Is speedlinq nou een aanrader? Kan je inmiddels zeggen dat het redelijk werkt tegen lage kosten? Wie trekt mij over de streep?

[ Voor 47% gewijzigd door Ruimzicht op 24-07-2007 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

afgelopen vrijdag speedlinq comfort 20mb met bellen besteld voor 24,95
zit nu bij tele 2 (versatel) 20mb met bellen + voetballen voor 49,95

vandaag een mail dat de modem kosten a 150 euries binnenkort worden afgeschreven, hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen. (modem is 80 euro in de actie, maar dat krijg je achteraf terug)

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:39
Sinds gisteren is er geen telefonie mogelijk (BBNED), zijn er meerderen die problemen hebben? Het sip account kan zich niet aanmelden blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:50:
[...]

Iemand? :)

[...]

Ik heb een domein waar ik het MX record aan kan passen, maar dan moet ik natuurlijk wel weten wat ik in het MX record op kan nemen. Dat kan ik nergens op de Speedlinq-site terugvinden. Of is het iets 'simpels' als bv mail.nevp.speedlinq.nl ? (Het is altijd lastig testen met SMTP-gebeuren.)
Als je thuis een mailserver wilt draaien dan laat je die MX verwijzen naar je eigen internet adres (whatismyip.com)
dat doe je door een A record aan te maken bijv. mail.domein.nl met als waarde je eigen internet ip adres
dan maak je een MX record aan met als waarde mail.domein.nl ( dit moet zo omdat MX alleen maar naamgebaseerde waardes kan bevatten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruimzicht schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:10:
[...]

Ik denk dat MrVegeta bedoelt dat hij met 1500Kb/s per verbinding draait.... 8)
uhmmmm, dan zou die dus 8 * 1500 KB/sec moeten hebben dat is dus +- 100 Mbit, dus ik denk dat je het verkeerd leest
Is speedlinq nou een aanrader? Kan je inmiddels zeggen dat het redelijk werkt tegen lage kosten?
Ik heb met speedlinq geen enkele problemen, enige was dat ze mij een brak modem hadden opgestuurd, waardoor VOIP raar deed (slechte kwaliteit, echo, enz.), modem is gestorven paar weken terug en ik had geen zin om te wachten op vervangend modem. Dus zelf een nieuw modem gekocht en sindsdien is het perfect, zowel het internet als VOIP, dus ik ben zeer tevreden.
Wie trekt mij over de streep?
Niemand hier trekt je het "over de streep", wij zijn geen speedlinq verkopers. Of je ernaar toe overstapt is helemaal je eigen beslissing.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem met bellen speedlinq comfort + kpn dedicated line opgelost....
Ga naar modem ..192.168.1.254...toolbox -- telefoon - expert instellingen.....
alleen de expire time veranderen naar 6000 .....staat standaard op 3600 is een fout van speedlinq!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja en nog wat....de analoge telefoon niet in de splitter steken maar rechtstreeks in modem poort1 wil ook helpen....
Waarom SL dat niet meld vind ik nog steeds vreemd!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zx9r_mario schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:34:
Sinds gisteren is er geen telefonie mogelijk (BBNED), zijn er meerderen die problemen hebben? Het sip account kan zich niet aanmelden blijkbaar.
Net nog gebeld ( Ook ritstele / BBNED ), werkt prima, geen problemen dus hier.
Ik zou je instellingen als ik jou was effe doorlopen, of kijken wat er in het modem log staat.
Dat geeft meestal wel inzicht op waarom die niet kan aanmelden bij VOIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:10:
Oja en nog wat....de analoge telefoon niet in de splitter steken maar rechtstreeks in modem poort1 wil ook helpen....
Dat ligt aan de modem die je hebt. Bij de Speedtouch modems kan dat inderdaad wel, maar bij Zyxel misschien niet (weet ik niet zeker)

offtopic:
als je na korte tijd iets toe te voegen hebt, gebruik dan de edit-knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ipv een nieuwe reply

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 24-07-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:08:
probleem met bellen speedlinq comfort + kpn dedicated line opgelost....
Ga naar modem ..192.168.1.254...toolbox -- telefoon - expert instellingen.....
alleen de expire time veranderen naar 6000 .....staat standaard op 3600 is een fout van speedlinq!!!
ehm, dat staat gewoon vermeld op de speedlinq support site hoor (http://www.speedlinqsupport.nl), dat bij KPN verbindingen de expire tijd op 6000 moet staan, en als je gebruikt maakt van het configuratietooltje wat op die site staat om je modem in te stellen, dan wordt het automatisch allemaal goed gezet in je modem.

Dus eerst verder kijken dan je neus lang is voordat je iets gaat bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:10:
Ehm, het is toch vanzelfsprekend, dat als je VOIP hebt wat via het modem loopt, dat het dan wel logisch is dat je je telefoon daarop moet inprikken en niet op een splitter die voor analoge signalen (normale telefoonlijn ) wordt gebruikt 7(8)7

Beetje nutteloze post in mijn ogen dus, aangezien als je een beetje nadenkt, snap je ook wel dat je voor VOIP de telefoon in het modem moet prikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:06:
[...]
uhmmmm, dan zou die dus 8 * 1500 KB/sec moeten hebben dat is dus +- 100 Mbit, dus ik denk dat je het verkeerd leest
Nounounou... ik denk dat ik juist heel goed lees: er staat 8 * 1500Kb/sec en niet 8 * 1500KB/sec. Dat is dus 12Mbit en dat is toch niet heel raar?
[...]
Ik heb met speedlinq geen enkele problemen, enige was dat ze mij een brak modem hadden opgestuurd, waardoor VOIP raar deed (slechte kwaliteit, echo, enz.), modem is gestorven paar weken terug en ik had geen zin om te wachten op vervangend modem. Dus zelf een nieuw modem gekocht en sindsdien is het perfect, zowel het internet als VOIP, dus ik ben zeer tevreden.
Kijk, dat soort berichten trekken mij nou over de streep.... ;) Welk modem heb je gekozen?
[...]
Niemand hier trekt je het "over de streep"
Euh..... >:)
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.