https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Check of je tandwiel niet krom is, zo ja ruilen.n00bs schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:46:
Ook viel mij op dat het voorblad niet 100% zuiver door de kooi loopt. Als je de crank rustig ronddraait zie je de ketting een beetje naar rechts en dan weer naar links bewegen in de kooi, waardoor je zeker bij volle belasting altijd een beetje tegen de kooi blijft lopen... is dit normaal bij een nieuwe fiets???
Check of je lagers niet wat onwillig zijn, zo ja, ook terug
Op het middenblad is dat probleem er niet.McGryphon schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:49:
[...]
dat heet te maken met de kettinglijn. Kijk eens hoe scheef de ketting loopt in die versnelling. Dan kan je beter naar het middenblad schakelen, is een stuk beter voor je onderdelen.
oja en je moet tijdens het fietsen ook niet achteruit trappen
Nu nog alleen een nieuwe stuurpen
Wacht even;McGryphon schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:49:
[...]
dat heet te maken met de kettinglijn. Kijk eens hoe scheef de ketting loopt in die versnelling. Dan kan je beter naar het middenblad schakelen, is een stuk beter voor je onderdelen.
voor groot en achter groot mag nooit tegelijkertijd. staat je ketting veel te scheef.
Dit hoort gewoon niet. De klachten die je dan krijgt zijn van het nivo "dokter, als ik met mijn hoofd tegen een muur loop krijg ik hoofdpijn."
Je hebt gelijk, maar volgens de specificaties van het produkt moet het goed werken. Natuurlijk is het onzin om dat verzet te gebruikenmaartend schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:18:
[...]
Wacht even;
voor groot en achter groot mag nooit tegelijkertijd. staat je ketting veel te scheef.
Dit hoort gewoon niet. De klachten die je dan krijgt zijn van het nivo "dokter, als ik met mijn hoofd tegen een muur loop krijg ik hoofdpijn."
Geloof ik niet echt, volgens mij zit het dan zo scheef dat je geen andere mogelijkheid hebt dan dat het eraf loopt als je achteruit trapt. Je hebt dan geen achterkooi om het te laten geleiden.harry64 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:43:
[...]
Je hebt gelijk, maar volgens de specificaties van het produkt moet het goed werken. Natuurlijk is het onzin om dat verzet te gebruiken
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
hint: Titus
Anoniem: 34342
Mijn huidige mountainbike, waarmee ik drie a vier keer per week op asfalt fiets, is aan vervanging toe. Nu heb ik wat folders bij elkaar geschraapt met informatie over de nieuwe modellen (o.a. van Giant, Trek en Batavus), maar het valt me op dat iedere mountainbike tegenwoordig is uitgerust met voorvering. Aangezien ik enkel op asfalt fiets (*), lijkt het me dat ik beter af ben zonder vering, maar is dit überhaupt nog te koop?
*De uitzonderig hierop vormt mijn 'fietsvakantie' aankomende zomer. Ik ga dan met een groepje vrienden een week lang mountainbiken in de Ardennen, op recreatief niveau. Kan een mountainbike zonder vering, mocht ik die überhaupt kunnen bemachtigen
In de ardennen is een voorvork wel fijn maar zonder kan echt wel. Hoe dacht je dat ze dat vroeger deden: lopend?
Je moet gewoon heel actief rijden. Veel in de pedalen staan, anticiperen en actief bewegen. Soms ook wel heel leuk want je bent sneller en lichter dan de rest. Ik heb 3 jaar terug nog op een starre MTB in belgie gereden. Dat ging me prima af.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Vooral die met headshoks zijn nog wel eens voor een leuke prijs op marktplaats te vinden.
Denk inderdaad dat je beter kunt gaan lopen dan fietsen op een mountainbike met één wiel.Jazzper schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:01:
In de ardennen is een voorvork wel fijn maar zonder kan echt wel. Hoe dacht je dat ze dat vroeger deden: lopend?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
moest natuurlijk zonder voorvering zijn en niet terugslaan op het 1e gedeelte van de zin
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Weer een en ander veranderd aan m'n fietsje. Nieuwe ketting, cassette en crankstel. 2 Elite Pase bidonhouders erop. Standaard eraf (foto gemaakt met een stokje en daarna weggeshopt
Alles draait super nu, de boel van binnen ook helemaal goed schoongemaakt, is weer als nieuw eigenlijk
ik weet nu ook welk crankstel waarschijnlijk mijn volgende fiets gaat sieren... Truvativ Stylo Team
Is die kleur ook echt goudkleurig, of is het een slechte foto?
[ Voor 52% gewijzigd door Impry op 28-06-2007 12:54 ]
nu ik erover nadenk zou een zwarte AE Traverse met die crank wel mooi zijn als ik meet gouden accenten zou kunnen verwerken. KMC Gold ketting zou dan mooi zijn... maar da's 50 euro voor een ketting

[ Voor 75% gewijzigd door McGryphon op 28-06-2007 13:21 ]
helemaal vast zetten is vaak niet mogelijk en ook niet aan te raden omdat er dan teveel kracht op de vork komt te staan op het moment dat je wel eens door een kuiltje rijdt.charrel schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 07:20:
Je kan er eentje kopen met voorvering met een"pop-loc" kan je hem redelijk tot helemaal vast zetten zodat je veerweg op asfalt minimaal is. In de ardennen lijkt me enige vorm van vering toch wel erg prettig.
Je kan beter voor een carbon voorvork gaan. Toch nog een beetje dempend, vaak goedkoper én lichter. Als je een beetje goede shop hebt, kan je dat volgens mij goed bespreken als afwijkende optie.
I'm not as think as you stoned I am
[ Voor 24% gewijzigd door McGryphon op 28-06-2007 13:25 ]
Ik denk dat dat buiten mijn prijsklasse valt.maartend schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:35:
Of je schaft een cannondale aan met een lefty of de gewone Cannondale Headshok vork.
Dat is op zich een mogelijkheid, maar ik koop liever een nieuwe mountainbike in een winkel. Dan heb ik in ieder geval een zekere vorm van garantie. Bovendien heb ik een vrij groot frame nodig, gezien mijn lengte.Jazzper schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:01:
Volgens mij zijn die echt nog wel te krijgen. Een geveerde vork met lock aan werkt wel, maar de extra kilo's van de vork die blijven. Je kan ook een voormalig exclusiever star fietsje kopen op martkplaats. Een mooie Specialized die XT afgemonteerd is ofzo.
Een racefiets is geen optie. Op de eerste plaats vindt mijn rug dat niet fijn, en op de tweede plaats zitten de geasfalteerde fietspaden hier vol met gaten en ben ik te lui om geregeld banden te plakken.MrAngry schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:39:
Maar wat moet je uberhaupt met een mtb als je alleen op asfalt fietst? Kan je dan niet beter een racefiets of hybride aanschaffen?
Een hybride zou nog een optie zijn, maar kan ik daarmee de Ardennen in? Een mountainbike huren kost me 100+ euro, dat geld geef ik liever uit aan een nieuwe fiets.
Anoniem: 145681
De Truvativ Team is zover ik weet gewoon Zwart en de bladen zijn zilvergrijs, de GXP Team Cups zijn namelijk ook niet goud maar gewoon zilvergrijs. KMC 9 speed kettingen zijn er trouwens in 2 uitvoeringen de X9L Gold en de X9SL Gold de SL is lichter maar kost inderdaad zo rond de 50 euro de X9L is minder licht die is rond de 30 euro.McGryphon schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:17:
zwart met goud ja, zou wel mooi staan op een blanke AE Traverse... op een zwarte ook maar een beetje contrast is nooit weg.
nu ik erover nadenk zou een zwarte AE Traverse met die crank wel mooi zijn als ik meet gouden accenten zou kunnen verwerken. KMC Gold ketting zou dan mooi zijn... maar da's 50 euro voor een ketting
Ik lees veel tegenstrijdige verhalen met betreft de Eggbeaters van Crankbrothers dus nog maar even er verder in verdiepen welke ik nu ga nemen.
En 30 euro voor een ketting is nog steeds niet bepaald het goedkoopste wat er te krijgen is
maarja, ik heb de fiets nog niet dus ik kijk het nog even aan.
[ Voor 5% gewijzigd door idioteque op 28-06-2007 16:30 ]
Ik heb wel eens her en der gehoord dat die KMC's idd erg goed zijnidioteque schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:29:
Dat klopt inderdaad er zijn goedkopere kettingen. Zelf rij ik op mijn racefiets met KMC X10SL Silver en deze ketting bevalt me erg goed! Dus denk dat ik op mijn toekomstige mtb ook een KMC ketting leg zal een X9L of X9SL worden, wel in het zilver overigens want goud vind ik nou niet echt geweldig
Hoezo zien die eggbeaters er zo vaag uit? Zijn die bedoelt voor die speciale schoenen ofzo?idioteque schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:15:
[...]
Ik lees veel tegenstrijdige verhalen met betreft de Eggbeaters van Crankbrothers dus nog maar even er verder in verdiepen welke ik nu ga nemen.
gewone MTB-schoenen, wel met een ander schoenplaatje. En het design is zo dat je aan alle 4 de kanten kan inklikken, en dat modder nauwelijks ertussen kan komen.Gimbooze schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:58:
[...]
Hoezo zien die eggbeaters er zo vaag uit? Zijn die bedoelt voor die speciale schoenen ofzo?
Intersens IN7.51 XC 530 Deore
Of het wordt een Gazelle W5, of een 2006 Trek 6700, maar ik denk dat het de Gazelle wordt... ik vind het frame daar stoerder van uitzien namelijk

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
heb je ook een foto?n00bs schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:44:
Waarom sta ik nog niet in de startpost
Intersens IN7.51 XC 530 Deore
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
!!THUMBNAILS !!!! CLICKABLE VOOR 1600x1200!!

Excusez de brakke pics, gemaakt met een telefoon met led aan.
Voor de rest geen losse onderdelen. En ik begin toch te vermoeden dat er dus iets niet opzat wat er wel op moest zitten. Als er nog iets extra had opgezeten op de arm op z'n plaats te houden dan had ik het gezien want het was plat goed asfalt waar het gebeurde en ik zag niks meer liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door JT op 28-06-2007 22:28 ]
Ecodan warmtepomp

(naast de crank links)
[ Voor 67% gewijzigd door Jazzper op 28-06-2007 22:35 ]

Edit: op pics te zien dat hij er blijkbaar wel ooit inzat. De laatste keer dat ik er naar keek, naar de trapas kan ik me niet herinneren het gezien te hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door JT op 28-06-2007 23:04 ]
Ecodan warmtepomp
Ik zal er 1 maken als ik de fiets gewassen heb
da's hetzelfde als bij de cassette. Ook die loopt los als er geen lockring op zitJT schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:43:
Ja en daar moet je er zeker 2 van hebben? Want die zit/zat er maar aan 1 kant inIs ff die toko mailen want dit is echt niet strak. Door hun nalatigheid had ik een rotsmak kunnen maken in m'n t-shirt op het asfalt
Edit: op pics te zien dat hij er blijkbaar wel ooit inzat. De laatste keer dat ik er naar keek, naar de trapas kan ik me niet herinneren het gezien te hebben.
is hetzelfde ringetje volgens mij ook nog...

Morgen maar ff kijken voor een Trek 6500 Disc op de hoek dan, ook geen verkeerde fiets
[ Voor 17% gewijzigd door bcd87 op 29-06-2007 18:06 ]
Vraag je eens af waarom je binnen het top-ATB'en toch erg weinig tot geen Batavus-frames rond ziet karren (B1 is wat anders, die kom je nog wel eens tegen)?
En wel veel Trek.
* Joopieboy denkt gelijk aan zijn ongeluk laatst....
trapje af van +/- 10 meter stijl naar beneden en dan met je zaakie op de stang knallen en dan een onkruidveld invliegen met een t shirt en korte broek in is niet fijn.
Stomme actie eigenlijk, maar ik had me gewoon vergist in de afslag, moest er een erna hebben....

Btw, bij mijn versnellingen aan de linkerkant zit die draaiboel helemaal los, schakelen gaat niet meer en hij zit uit de versnelling. Volgens mij na die klappert laatst is er wat losgeschoten ofzo, ik weet het niet. Maar hij zit dus los en ik krijg hem niet terug of vast gezet.
Is dat nog te fixen of kan ik beter naar de fietsenmaker gaan?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hmm ik had begrepen dat Gazelle met hun 2007 serie toch een behoorlijk goede fiets met idem frame had neergezet dat kan concurreren met bekendere merken als Cube en Trek enzo?maartend schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:59:
Misschien mag je jezelf gelukkig prijzen.
Vraag je eens af waarom je binnen het top-ATB'en toch erg weinig tot geen Batavus-frames rond ziet karren (B1 is wat anders, die kom je nog wel eens tegen)?
En wel veel Trek.

Zou kunnen. Niet gezien. Komt ook door het feit dat het idd gewoon jaren nix is geweestGimbooze schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:25:
[...]
Hmm ik had begrepen dat Gazelle met hun 2007 serie toch een behoorlijk goede fiets met idem frame had neergezet dat kan concurreren met bekendere merken als Cube en Trek enzo?
Volledig mee eens (Y)maartend schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:14:
het feit dat het idd gewoon jaren nix is geweest
maar de 2007 serie is zeker zijn geld wel waard hoor, check anders het mountainbike.nl forum even (daar ben jij ook lid geloof ik?)
Die 6500 disc kan ik voor 930,- kopen. Vast een stuk goedkoper te vinden, maargoed die zaak is op de hoek, en dat is ook wel fijn voor als er wat is.
ik ga trouwens morgen een week weg, dus als dit topic op zijn einde loopt mag iemand anders een nieuw deel starten.
Eh ja, dat kan je wel stellen ja. Ik ging net met die crankarm naar beneden waardoor het frame onder m'n dij zat en niet onder m'n kruis. Met als gevolg dat ik met m'n dij op het frame hing en kon remmen. Maar die plek is nog steeds pijnlijkThe_Scarabial schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:42:
damn! JT je hebt echt geluk gehad, als je op de pedalen was gaan staan en dan aanzetten

Ecodan warmtepomp
Al gekeken, ziet er idd een stuk beter uit. Eindelijk dat lelijke Y-frame weg.McGryphon schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:35:
[...]
Volledig mee eens (Y)
maar de 2007 serie is zeker zijn geld wel waard hoor, check anders het mountainbike.nl forum even (daar ben jij ook lid geloof ik?)
Was van Trek nog wel oke, maar dat was ook een GS, hier een hardtail als Y, het was geen porum.
Dus ik heb me vergist in Gazelle.

Ecodan warmtepomp
Ook al een stukje het bos ingegaan hier, echt wel kikke om te doen! Morgen weer (als ik niet te brak ben
Ook meteen aangesproken door de politie -_-! Half uurtje rustig fietsen in het bos, niemand tot last, hell, er was zelfs niemand in de buurt... Zeikerds hier...

[ Voor 4% gewijzigd door bcd87 op 30-06-2007 18:15 ]
Nouja, donderdagavond mijn fietsje weer opgehaald van de fietsenmakert. Hij kreeg een grote beurt (de fiets dan he). Nieuwe olie in voorvork, alles ff nakijken en vervangen van de trap-as, omdat die een stukje te small was.
Hij had alleen de trap-as niet vervangen, want hij kreeg hem niet los.... Lekker handig denk ik dan, ik ga het zometeen ff zelf proberen. Heb de tools er wel voor liggen. Daarbij ook nog een nieuwe zadelpen bestelt van 5 cm langer. Ik kon net niet helemaal uittrappen, en naar een XL-framemaat wil ik niet, dat ziet er zo achterlijk uit, alhoewel dit er ook al niet helemaal jofel meer uitziet, zal zometeen wel een een piccie schieten.
[ Voor 3% gewijzigd door k0ewl op 01-07-2007 17:07 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Met 50 man tochtje gedaan, 42km afgelegd en ik ben kapot

Mafste foto van de dag, stond erbij dat ze die foto namen:
Band paste er ook niet meer in, helemaal uitgerekt en vervormt:
In het zwart-rood-wit ben ik
[ Voor 76% gewijzigd door JT op 01-07-2007 18:58 ]
Ecodan warmtepomp
Het is verplicht om reflectie op de banden of wielen en de pedalen te hebben. Tevens is een bel verplichtk0ewl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:05:
Waar had de politie dan wat over te zeuren? zelfde bandjes als ik, Bontrager Jones BCX 2.2 ofzo toch?
Nouja, donderdagavond mijn fietsje weer opgehaald van de fietsenmakert. Hij kreeg een grote beurt (de fiets dan he). Nieuwe olie in voorvork, alles ff nakijken en vervangen van de trap-as, omdat die een stukje te small was.
Hij had alleen de trap-as niet vervangen, want hij kreeg hem niet los.... Lekker handig denk ik dan, ik ga het zometeen ff zelf proberen. Heb de tools er wel voor liggen. Daarbij ook nog een nieuwe zadelpen bestelt van 5 cm langer. Ik kon net niet helemaal uittrappen, en naar een XL-framemaat wil ik niet, dat ziet er zo achterlijk uit, alhoewel dit er ook al niet helemaal jofel meer uitziet, zal zometeen wel een een piccie schieten.
Ooit eens een trapas vervangen van een gazelle instinct, deze man fietste regelmatig op strand. De trapas zat muurvast, toen deze eindelijk los was kwam er nog een zoot zeewater uit het frame lopen...
[ Voor 8% gewijzigd door harry64 op 01-07-2007 18:52 ]

Grrr, iemand nog enige tips om die arm er toch af te krijgen in de nabijetoekomst?
Heb gelukkig wel het middelste tandwiel kunnen vervangen maar het zou toch ook fijn zijn als we de lagers in het frame even kunnen vertroetelen.
Als laatste redmiddel de trapas aan de tandwiel kant proberen los te maken met een drevel. Als deze los is kun je de crank + trapas eruit halen en de crank eraf halen met een dreven en een bankschroef.charrel schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:22:
Van de week ook proberen de lx crankarm van m'n oude fiets af te halen, het enige was los kwam met de crankentrekker was dus de schroefdraad in de arm![]()
Grrr, iemand nog enige tips om die arm er toch af te krijgen in de nabijetoekomst?
Heb gelukkig wel het middelste tandwiel kunnen vervangen maar het zou toch ook fijn zijn als we de lagers in het frame even kunnen vertroetelen.
Leuk forum. Ik heb mijn eerste mountainbike in 1986 gekregen voor mijn 15e verjaardag. het was een merkloze mtb. Daarna heb ik nog een italiaans merk (weet naam niet meer) gehad. In 1990 heb ik een zwarte cannondale met groen spikkels gekocht. In 2002 heb ik deze ingeruild voor deze Klein Attitude. Ben op het moment bezig hem weer een gote beurt te geven. Heb nieuwe Avid remmen, selle italia zadel, SRAM rocket trigger gekocht. verleden jaar had ik al een voorderailleur, v-brakes, tandwielen voor, nieuwe 9-speed cassette achter en nieuwe wieltjes voor de achterderailleur, allemaal (NEW LX) vervangen. nog op het lijstje staan o.a. een nieuwe voorvork, nu zit er een rockshox judy in.
een pic:

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Klein Attitude, ga je nog heel lang plezier van hebben.
Idd nog even een andere voorvork (zelf was ik erg tevreden over de marathon van Marzocchi) en dan heb je toch wat staan. kwijl
Veel geluk ermee.
[ Voor 35% gewijzigd door maartend op 01-07-2007 23:11 ]
Ja mtb.nl Bikersdag iddJazzper schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:34:
JT, de mtb forum dag of niet? Ik wilde ook gaan ware het niet dat ik in groningen een afstudeerborrel had en vandaag brak was (ingepland).
Ecodan warmtepomp
4 uur over 42 km? Ben je lopend gegaan ofzo?JT schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:37:
* JT is net terug van een dagje Veluwe.
Met 50 man tochtje gedaan, 42km afgelegd
ongeveer 4 uur fietsen (inc 2 pauzes)

Trage aap @ MTB
Gereden route:
http://www.mountainbike.nl/google-maps/Bikersdag-Apeldoorn/
[ Voor 31% gewijzigd door JT op 02-07-2007 14:47 ]
Ecodan warmtepomp
Nou dit is goed voor die prijs, ik heb er nix mee te maken
Dale Jekyll, maat L (voor mensen rond de 180-185 cm) voor vraagprijs 600 euro
Mensen die wat zoeken, sla snel je slag, als ik zelf geen Jekyll had, dan had ik deze gekocht.
Dale te koop
edit: hmm en het is een fully, not my cup of tea
[ Voor 22% gewijzigd door Jazzper op 04-07-2007 14:21 ]
Er staat ook nog een andere dale (hard tale) op MP voor 350 euroJazzper schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:09:
geeee... das echt geen geld in in mijn maat. Helaas heb ik niet even 600 euro loshangen.
edit: hmm en het is een fully, not my cup of tea
Hier
[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 04-07-2007 14:59 ]
Dat fietst stukken beter dan gewoon met je gympen, wheelies is nu wel lastiger omdat ik meestal nogal draaide op de pedalen om mijn gewicht te verplaatsen. Dat is even over.
Qua krachtoverbrengen is dit echt super, ben benieuwd hoe het in het terrein is!
gezien de specs lijkt het me erg overdreven dat hij 1899 gekost zou hebben. Ik vind zelfs 600,- voor een tweedehands fiets met die specs niet echt goedkoop of mis ik ietsmaartend schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:33:
Normaal doe ik dit niet, maar ik weet dat sommige mensen nog iets goeds zoeken.
Nou dit is goed voor die prijs, ik heb er nix mee te maken
Dale Jekyll, maat L (voor mensen rond de 180-185 cm) voor vraagprijs 600 euro
Mensen die wat zoeken, sla snel je slag, als ik zelf geen Jekyll had, dan had ik deze gekocht.
Dale te koop
Het is wel een cannodale die zijn zowieso redelijk aan de prijs en dan is het ook nog een demo model (normaal niet in die kleurstelling verkrijgbaar) dus als ie technisch in orde is dan is de prijs echt wel ok.WooK schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:33:
[...]
gezien de specs lijkt het me erg overdreven dat hij 1899 gekost zou hebben. Ik vind zelfs 600,- voor een tweedehands fiets met die specs niet echt goedkoop of mis ik iets
Ik denk dat je aardig wat mist, het is een daleWooK schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:33:
[...]
gezien de specs lijkt het me erg overdreven dat hij 1899 gekost zou hebben. Ik vind zelfs 600,- voor een tweedehands fiets met die specs niet echt goedkoop of mis ik iets
Nou wil ik het volgende lijstje bestellen:
KMC - X9L Silver
Park Tool USA - GSC-1
Finish Line - Citrus Biosolvent
Finish Line - Dry Lube 2oz
Die nieuwe ketting omdat die er makkelijk af halen is dan de shimano ketting die er nu op zit. En die Park tool omdat die handig schijnt te zijn om de cassette goed mee schoon te krijgen.
Zijn er nog dingen die ik nodig heb of heb ik hier wel genoeg aan?
</noob>
Ik vind verder zelf zo'n kasje om je ketting mee te reinigen erg makkelijk, staat boven nog ergens een kleine discussie over.
Volgens mij is nu een beter smeermiddel dat van Progold, vriend van me heeft het en die is er helemaal weg van. Vindt het stukken beter dan finish line dry lube.Gimbooze schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:40:
Ff een snel vraagje. Ik wil online een aantal spulletjes bestellen om m'n fiets telkens mee schoon te maken na het rijden.
Nou wil ik het volgende lijstje bestellen:
KMC - X9L Silver
Park Tool USA - GSC-1
Finish Line - Citrus Biosolvent
Finish Line - Dry Lube 2oz
Die nieuwe ketting omdat die er makkelijk af halen is dan de shimano ketting die er nu op zit. En die Park tool omdat die handig schijnt te zijn om de cassette goed mee schoon te krijgen.
Zijn er nog dingen die ik nodig heb of heb ik hier wel genoeg aan?
</noob>
Als wij helemaal vol geplakt zitten met zand dan heeft hij echt nog helemaal nergens last van.
Mij werd door een aantal mensen aangeraden om gewoon voor een ketting te gaan met Power Link of MissingLink omdat dat een stuk handiger werkt voor beginners. Is dat niet zo dan?MrAngry schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:34:
Waarom wil je die ketting eraf halen? Tenzij je meerdere kettingen hebt die je regelmatig wisselt om slijtage tegen te gaan zou ik geen reden weten.
Ik vind verder zelf zo'n kasje om je ketting mee te reinigen erg makkelijk, staat boven nog ergens een kleine discussie over.
Ik had niet door dat het een demo model was. Dacht een normaal tweedehandsje. Als dat ding bijna nieuw is, is de prijs wel interessant inderdaad.Refro schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:21:
[...]
Het is wel een cannodale die zijn zowieso redelijk aan de prijs en dan is het ook nog een demo model (normaal niet in die kleurstelling verkrijgbaar) dus als ie technisch in orde is dan is de prijs echt wel ok.
Werk zelf ook met sram kettingen met powerlink maar die gaan er nooit af powerlink is gewoon extra gemak voor mij. Hoef ik niet meer te kloten met een pons en het asje er precies ver genoeg indraaien gewoon powerlink erop en gaan. En als je elke 2-3 maanden je ketting vervangt is het gewoon handig.Gimbooze schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 07:36:
[...]
Mij werd door een aantal mensen aangeraden om gewoon voor een ketting te gaan met Power Link of MissingLink omdat dat een stuk handiger werkt voor beginners. Is dat niet zo dan?
Ik heb je advies toch maar opgevolgd: een Giant ATX 860 (LX-groep) gehuurd en een Trek 7.5 FX (Tiagra, 105 was me net iets te duur) besteld:MrAngry schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:47:
Je kan met een hybride idd niet de ardennen in (of uberhaupt een bospad op), maar daar kan je wellicht je oude fiets voor gebruiken. Op asfalt fietsen is veel mooier met een fiets die ervoor gemaakt is, stijver frame, vork, dunnere banden etc. Ik zou niet vanwege die ene keer ardennen je keuze van fiets veranderen.

Een manitou r7 super met remote lock-out voor 259,-
Ik heb zelf net een nieuwe vork gekocht maar dit is zeker niet duur
http://www.roseversand.de...7&detail=10&detail2=13387
[ Voor 11% gewijzigd door WooK op 09-07-2007 21:01 ]
Ze hebben ook modellen voor v-brake én schijfremmen voor dat geldThe_Scarabial schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:10:
^let wel op, deze is alleen geschikt voor remschijven, dus niet voor velgremmen
Ken het niet, maar snap het systeem wel. Veel geld voor een (denk ik) stuk CNC gefrased Alu.
Ook al is het van IDWORX
Als je zoiets vindt voor minder geld is het wel interessant.
Geen ervaring mee wel het een en ander over gelezen en een mening over gevormd. Dat een derrie met hanger banger beter schakelt daar zijn de meningen over verdeeld. Ook omdat ik hier geen problemen mee heb leg ik dit voordeel maar naast me neer.
Blijft over dat de derrie beter aan het frame vast zit maar ik vraag me af of dat een voordeel is. In een modern alu frame zit een vervangbare hanger deze is ontworpen om de zwakste schakel te zijn. Als je deze nu gaat versterken (wat zo'n hanger banger doet) dan neem je het nut ervan weg en zal met een val of je derrie eraan gaan of het frame verbuigen.
Aan mij is zo'n ding niet besteed boven dit is ie ook nog erg duur zoals mijn bovenburen al zeggen.
Ik ben nu trouwens wel serieus naar een nieuwe fiets aan het kijken:
Dit mooie ding kwam ik tegen
Rocky Mountain Element 70 of 50:

Weet trouwens iemand wanneer de 2007 modellen in de uitverkoop gaan?
[ Voor 21% gewijzigd door The_Scarabial op 12-07-2007 19:31 ]
[ Voor 24% gewijzigd door McGryphon op 12-07-2007 19:39 ]
Vind je het gek, is Rocky mountain. Prijsklasse van Klein of Yeti en dergelijke. Zijn wel bikes waar je mee tevoorschijn kunt komen.The_Scarabial schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:27:
Alleen nog best prijzig, vooral die 70.
Dit topic is gesloten.