Het grote mountainbike topic (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.416 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
n00bs schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:46:
Het werkt nu allemaal wel goed. Echter is het wel zo als ik hard achteruit blijf trappen voor een tijd met de versnelling voor op het grootste blad en achter op het grootste blad, dan wil hij er toch nog een beetje aflopen achter naar een kleiner tandwiel.
dat heet te maken met de kettinglijn. Kijk eens hoe scheef de ketting loopt in die versnelling. Dan kan je beter naar het middenblad schakelen, is een stuk beter voor je onderdelen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26
n00bs schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:46:
Ook viel mij op dat het voorblad niet 100% zuiver door de kooi loopt. Als je de crank rustig ronddraait zie je de ketting een beetje naar rechts en dan weer naar links bewegen in de kooi, waardoor je zeker bij volle belasting altijd een beetje tegen de kooi blijft lopen... is dit normaal bij een nieuwe fiets???
Check of je tandwiel niet krom is, zo ja ruilen.
Check of je lagers niet wat onwillig zijn, zo ja, ook terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 15:49

n00bs

Het is weer Zomer!

McGryphon schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:49:
[...]

dat heet te maken met de kettinglijn. Kijk eens hoe scheef de ketting loopt in die versnelling. Dan kan je beter naar het middenblad schakelen, is een stuk beter voor je onderdelen.
Op het middenblad is dat probleem er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

nou dan is het probleem opgelost :)

oja en je moet tijdens het fietsen ook niet achteruit trappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Super :)

Nu nog alleen een nieuwe stuurpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
McGryphon schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:49:
[...]

Wacht even;
voor groot en achter groot mag nooit tegelijkertijd. staat je ketting veel te scheef.
Dit hoort gewoon niet. De klachten die je dan krijgt zijn van het nivo "dokter, als ik met mijn hoofd tegen een muur loop krijg ik hoofdpijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-06 20:05
maartend schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:18:
[...]

Wacht even;
voor groot en achter groot mag nooit tegelijkertijd. staat je ketting veel te scheef.
Dit hoort gewoon niet. De klachten die je dan krijgt zijn van het nivo "dokter, als ik met mijn hoofd tegen een muur loop krijg ik hoofdpijn."
Je hebt gelijk, maar volgens de specificaties van het produkt moet het goed werken. Natuurlijk is het onzin om dat verzet te gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
harry64 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:43:
[...]

Je hebt gelijk, maar volgens de specificaties van het produkt moet het goed werken. Natuurlijk is het onzin om dat verzet te gebruiken :+
Geloof ik niet echt, volgens mij zit het dan zo scheef dat je geen andere mogelijkheid hebt dan dat het eraf loopt als je achteruit trapt. Je hebt dan geen achterkooi om het te laten geleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Dat zeg ik al de hele tijd alleen dan wat subtieler :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
een voorbeeld "hoe het WEL moet" in de OP gezet.
hint: Titus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34342

Ik heb een vraagje, of eigenlijk twee. :)

Mijn huidige mountainbike, waarmee ik drie a vier keer per week op asfalt fiets, is aan vervanging toe. Nu heb ik wat folders bij elkaar geschraapt met informatie over de nieuwe modellen (o.a. van Giant, Trek en Batavus), maar het valt me op dat iedere mountainbike tegenwoordig is uitgerust met voorvering. Aangezien ik enkel op asfalt fiets (*), lijkt het me dat ik beter af ben zonder vering, maar is dit überhaupt nog te koop?

*De uitzonderig hierop vormt mijn 'fietsvakantie' aankomende zomer. Ik ga dan met een groepje vrienden een week lang mountainbiken in de Ardennen, op recreatief niveau. Kan een mountainbike zonder vering, mocht ik die überhaupt kunnen bemachtigen :+, én zijn bestuurder dit aan, of is enige vering hier toch wel prettig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-06 12:11

charrel

Cortisol4life..

Je kan er eentje kopen met voorvering met een"pop-loc" kan je hem redelijk tot helemaal vast zetten zodat je veerweg op asfalt minimaal is. In de ardennen lijkt me enige vorm van vering toch wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Volgens mij zijn die echt nog wel te krijgen. Een geveerde vork met lock aan werkt wel, maar de extra kilo's van de vork die blijven. Je kan ook een voormalig exclusiever star fietsje kopen op martkplaats. Een mooie Specialized die XT afgemonteerd is ofzo.

In de ardennen is een voorvork wel fijn maar zonder kan echt wel. Hoe dacht je dat ze dat vroeger deden: lopend? :+
Je moet gewoon heel actief rijden. Veel in de pedalen staan, anticiperen en actief bewegen. Soms ook wel heel leuk want je bent sneller en lichter dan de rest. Ik heb 3 jaar terug nog op een starre MTB in belgie gereden. Dat ging me prima af.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Of je schaft een cannondale aan met een lefty of de gewone Cannondale Headshok vork. Volledig dicht te zetten, geeft niet heel veel extra gewicht.
Vooral die met headshoks zijn nog wel eens voor een leuke prijs op marktplaats te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jazzper schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:01:
In de ardennen is een voorvork wel fijn maar zonder kan echt wel. Hoe dacht je dat ze dat vroeger deden: lopend? :+
Denk inderdaad dat je beter kunt gaan lopen dan fietsen op een mountainbike met één wiel. :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

+1 scherp ;)

moest natuurlijk zonder voorvering zijn en niet terugslaan op het 1e gedeelte van de zin :+

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 23:00
Maar wat moet je uberhaupt met een mtb als je alleen op asfalt fietst? Kan je dan niet beter een racefiets of hybride aanschaffen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ik ben bezig om een fiets samen te stellen voor na de zomer. Ik zit nog te twijfelen over een aantal dingen, o.a. de pedalen ik neig naar CrankBrothers Eggbeaters ti. Zijn er alternatieven in deze prijsklasse, en rijdt er hier iemand op CrankBrothers en hoe bevallen deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
op mountainbike.nl zijn er veel die met eierklutsers rondrijden, misschien de zoekfunctie daar eens gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:18

Impry

Rallymedia.nl

Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07264/Fietsnieuw.jpg
Weer een en ander veranderd aan m'n fietsje. Nieuwe ketting, cassette en crankstel. 2 Elite Pase bidonhouders erop. Standaard eraf (foto gemaakt met een stokje en daarna weggeshopt ;) ) en ook de plastic schijven eraf.
Alles draait super nu, de boel van binnen ook helemaal goed schoongemaakt, is weer als nieuw eigenlijk :P

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
TS aangepast :P
ik weet nu ook welk crankstel waarschijnlijk mijn volgende fiets gaat sieren... Truvativ Stylo Team :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:18

Impry

Rallymedia.nl

Thanks; dat is wel een mooi ding zeg!
Is die kleur ook echt goudkleurig, of is het een slechte foto? :)

[ Voor 52% gewijzigd door Impry op 28-06-2007 12:54 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
zwart met goud ja, zou wel mooi staan op een blanke AE Traverse... op een zwarte ook maar een beetje contrast is nooit weg.

nu ik erover nadenk zou een zwarte AE Traverse met die crank wel mooi zijn als ik meet gouden accenten zou kunnen verwerken. KMC Gold ketting zou dan mooi zijn... maar da's 50 euro voor een ketting :X

[ Voor 75% gewijzigd door McGryphon op 28-06-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

charrel schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 07:20:
Je kan er eentje kopen met voorvering met een"pop-loc" kan je hem redelijk tot helemaal vast zetten zodat je veerweg op asfalt minimaal is. In de ardennen lijkt me enige vorm van vering toch wel erg prettig.
helemaal vast zetten is vaak niet mogelijk en ook niet aan te raden omdat er dan teveel kracht op de vork komt te staan op het moment dat je wel eens door een kuiltje rijdt.

Je kan beter voor een carbon voorvork gaan. Toch nog een beetje dempend, vaak goedkoper én lichter. Als je een beetje goede shop hebt, kan je dat volgens mij goed bespreken als afwijkende optie.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
een Pace is niet goedkoper dan een verende Suntour of Dart hoor, verkijk je daar niet op. En de poploc van een Dart 3 is toch ook een goede optie.

[ Voor 24% gewijzigd door McGryphon op 28-06-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartend schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:35:
Of je schaft een cannondale aan met een lefty of de gewone Cannondale Headshok vork.
Ik denk dat dat buiten mijn prijsklasse valt. :)
Jazzper schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:01:
Volgens mij zijn die echt nog wel te krijgen. Een geveerde vork met lock aan werkt wel, maar de extra kilo's van de vork die blijven. Je kan ook een voormalig exclusiever star fietsje kopen op martkplaats. Een mooie Specialized die XT afgemonteerd is ofzo.
Dat is op zich een mogelijkheid, maar ik koop liever een nieuwe mountainbike in een winkel. Dan heb ik in ieder geval een zekere vorm van garantie. Bovendien heb ik een vrij groot frame nodig, gezien mijn lengte.
:+ Ik snap dat het mogelijk is, maar ik wil wel enigszins comfortabel kunnen fietsen. Zoals ik al zei: wij zijn slechts simpele recreanten. :) Om die reden maakt het me ook niet heel veel uit dat een voorvork met vering iets zwaarder is dan een voorvork zonder vering, zolang het maar geen wereld van verschil wordt. Ik denk dat ik met zo'n lock wel tevreden ben.
MrAngry schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:39:
Maar wat moet je uberhaupt met een mtb als je alleen op asfalt fietst? Kan je dan niet beter een racefiets of hybride aanschaffen?
Een racefiets is geen optie. Op de eerste plaats vindt mijn rug dat niet fijn, en op de tweede plaats zitten de geasfalteerde fietspaden hier vol met gaten en ben ik te lui om geregeld banden te plakken.

Een hybride zou nog een optie zijn, maar kan ik daarmee de Ardennen in? Een mountainbike huren kost me 100+ euro, dat geld geef ik liever uit aan een nieuwe fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
hybride in de ardennen zal niet goed werken, die bandjes zijn vaak nogal dun en nogal weinig noppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je kan met een hybride idd niet de ardennen in (of uberhaupt een bospad op), maar daar kan je wellicht je oude fiets voor gebruiken. Op asfalt fietsen is veel mooier met een fiets die ervoor gemaakt is, stijver frame, vork, dunnere banden etc. Ik zou niet vanwege die ene keer ardennen je keuze van fiets veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mm, lastig. Het meenemen van mijn huidige mountainbike is uitgesloten: het frame is verreweg te klein en het zadel staat gevaarlijk hoog, te hoog eigenlijk. Ik ga er wel nog eens over nadenken of ik wellicht toch wil huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145681

Je kan voor op het asfalt ook gewoon slicks op je MTB monteren en dan is het verschil met een hybride al een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

McGryphon schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:17:
zwart met goud ja, zou wel mooi staan op een blanke AE Traverse... op een zwarte ook maar een beetje contrast is nooit weg.

nu ik erover nadenk zou een zwarte AE Traverse met die crank wel mooi zijn als ik meet gouden accenten zou kunnen verwerken. KMC Gold ketting zou dan mooi zijn... maar da's 50 euro voor een ketting :X
De Truvativ Team is zover ik weet gewoon Zwart en de bladen zijn zilvergrijs, de GXP Team Cups zijn namelijk ook niet goud maar gewoon zilvergrijs. KMC 9 speed kettingen zijn er trouwens in 2 uitvoeringen de X9L Gold en de X9SL Gold de SL is lichter maar kost inderdaad zo rond de 50 euro de X9L is minder licht die is rond de 30 euro.

Ik lees veel tegenstrijdige verhalen met betreft de Eggbeaters van Crankbrothers dus nog maar even er verder in verdiepen welke ik nu ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik heb laatst wel een Truvativ Team gezien die wel degelijk gouden bladen had, misschien verschillende modeljaren ofzo?
En 30 euro voor een ketting is nog steeds niet bepaald het goedkoopste wat er te krijgen is ;)
maarja, ik heb de fiets nog niet dus ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Dat klopt inderdaad er zijn goedkopere kettingen. Zelf rij ik op mijn racefiets met KMC X10SL Silver en deze ketting bevalt me erg goed! Dus denk dat ik op mijn toekomstige mtb ook een KMC ketting leg zal een X9L of X9SL worden, wel in het zilver overigens want goud vind ik nou niet echt geweldig :)

[ Voor 5% gewijzigd door idioteque op 28-06-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
idioteque schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:29:
Dat klopt inderdaad er zijn goedkopere kettingen. Zelf rij ik op mijn racefiets met KMC X10SL Silver en deze ketting bevalt me erg goed! Dus denk dat ik op mijn toekomstige mtb ook een KMC ketting leg zal een X9L of X9SL worden, wel in het zilver overigens want goud vind ik nou niet echt geweldig :)
Ik heb wel eens her en der gehoord dat die KMC's idd erg goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
idioteque schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:15:
[...]

Ik lees veel tegenstrijdige verhalen met betreft de Eggbeaters van Crankbrothers dus nog maar even er verder in verdiepen welke ik nu ga nemen.
Hoezo zien die eggbeaters er zo vaag uit? Zijn die bedoelt voor die speciale schoenen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Gimbooze schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:58:
[...]

Hoezo zien die eggbeaters er zo vaag uit? Zijn die bedoelt voor die speciale schoenen ofzo?
gewone MTB-schoenen, wel met een ander schoenplaatje. En het design is zo dat je aan alle 4 de kanten kan inklikken, en dat modder nauwelijks ertussen kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom sta ik nog niet in de startpost :P

Intersens IN7.51 XC 530 Deore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Yay, overmorgen dan eindelijk een fietsje halen :)
Of het wordt een Gazelle W5, of een 2006 Trek 6700, maar ik denk dat het de Gazelle wordt... ik vind het frame daar stoerder van uitzien namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Jeej, toenet dikke sprint aan het trekken op het asfalt, op het moment dat ik al zeker over de 35km/h ging besloot m'n linker crankarm om los te laten :X Gelukkig hing ik met m'n dij op m'n frame en kon ik goed tot stilstand komen...schrok me de pleuris :X Zal straks is pics posten, misschien dat jullie wat vreemds kunnen zien.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
n00bs schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:44:
Waarom sta ik nog niet in de startpost :P

Intersens IN7.51 XC 530 Deore
heb je ook een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Recentelijk crankarm opnieuw bevestigd? Ding werkt zich los in het begin dacht ik. Je moet bij installatie de 1e keer meteen mega goed aandraaien. Bijdraaien is eigenlijk slecht. Althans bij een vierkante trapas. Bij zo'n nieuwerwets ding weet ik het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
hij heeft een XT crank van 2007 dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Nee, gewoon Deore, ik ga de pics nu uppen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Hier de pics:

!!THUMBNAILS !!!! CLICKABLE VOOR 1600x1200!!

Afbeeldingslocatie: http://aycu34.webshots.com/image/20833/2002761719109183991_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu05.webshots.com/image/18164/2002701657130989982_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu39.webshots.com/image/19518/2002769951055517068_th.jpg

Excusez de brakke pics, gemaakt met een telefoon met led aan.

Voor de rest geen losse onderdelen. En ik begin toch te vermoeden dat er dus iets niet opzat wat er wel op moest zitten. Als er nog iets extra had opgezeten op de arm op z'n plaats te houden dan had ik het gezien want het was plat goed asfalt waar het gebeurde en ik zag niks meer liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 28-06-2007 22:28 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

eh... wat dacht je van een trapasbout...

Afbeeldingslocatie: http://www.koloshop.cz/php/obrazky.php?id=68.jpg&x=2

Afbeeldingslocatie: http://www.parktool.com/images_inc/repair_help/hollowtech4.jpg
(naast de crank links)

[ Voor 67% gewijzigd door Jazzper op 28-06-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Ja en daar moet je er zeker 2 van hebben? Want die zit/zat er maar aan 1 kant in :z Is ff die toko mailen want dit is echt niet strak. Door hun nalatigheid had ik een rotsmak kunnen maken in m'n t-shirt op het asfalt :z

Edit: op pics te zien dat hij er blijkbaar wel ooit inzat. De laatste keer dat ik er naar keek, naar de trapas kan ik me niet herinneren het gezien te hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door JT op 28-06-2007 23:04 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zal er 1 maken als ik de fiets gewassen heb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
JT schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:43:
Ja en daar moet je er zeker 2 van hebben? Want die zit/zat er maar aan 1 kant in :z Is ff die toko mailen want dit is echt niet strak. Door hun nalatigheid had ik een rotsmak kunnen maken in m'n t-shirt op het asfalt :z

Edit: op pics te zien dat hij er blijkbaar wel ooit inzat. De laatste keer dat ik er naar keek, naar de trapas kan ik me niet herinneren het gezien te hebben.
da's hetzelfde als bij de cassette. Ook die loopt los als er geen lockring op zit ;)
is hetzelfde ringetje volgens mij ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

damn! JT je hebt echt geluk gehad, als je op de pedalen was gaan staan en dan aanzetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX neuriet notenkrakersuite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Gvd mijn geluk weer. Wil ik morgen naar een zaak rijden om een Gazelle w5 op te halen voor 880,- hebben ze hem niet meer. En bij de rest wat er een beetje in de buurt zit is die of 1099,- of ik moet hem bestellen -_-

Morgen maar ff kijken voor een Trek 6500 Disc op de hoek dan, ook geen verkeerde fiets :)

[ Voor 17% gewijzigd door bcd87 op 29-06-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Misschien mag je jezelf gelukkig prijzen.

Vraag je eens af waarom je binnen het top-ATB'en toch erg weinig tot geen Batavus-frames rond ziet karren (B1 is wat anders, die kom je nog wel eens tegen)?
En wel veel Trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

KeX schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:37:
* KeX neuriet notenkrakersuite
* Joopieboy denkt gelijk aan zijn ongeluk laatst....
trapje af van +/- 10 meter stijl naar beneden en dan met je zaakie op de stang knallen en dan een onkruidveld invliegen met een t shirt en korte broek in is niet fijn.
Stomme actie eigenlijk, maar ik had me gewoon vergist in de afslag, moest er een erna hebben.... :X

Btw, bij mijn versnellingen aan de linkerkant zit die draaiboel helemaal los, schakelen gaat niet meer en hij zit uit de versnelling. Volgens mij na die klappert laatst is er wat losgeschoten ofzo, ik weet het niet. Maar hij zit dus los en ik krijg hem niet terug of vast gezet.
Is dat nog te fixen of kan ik beter naar de fietsenmaker gaan? :?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:59:
Misschien mag je jezelf gelukkig prijzen.

Vraag je eens af waarom je binnen het top-ATB'en toch erg weinig tot geen Batavus-frames rond ziet karren (B1 is wat anders, die kom je nog wel eens tegen)?
En wel veel Trek.
Hmm ik had begrepen dat Gazelle met hun 2007 serie toch een behoorlijk goede fiets met idem frame had neergezet dat kan concurreren met bekendere merken als Cube en Trek enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Inderdaad, Gazelle 2007 is helemaal niks mis mee. Batavus 2007 is echter nog steeds een beetje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gimbooze schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:25:
[...]

Hmm ik had begrepen dat Gazelle met hun 2007 serie toch een behoorlijk goede fiets met idem frame had neergezet dat kan concurreren met bekendere merken als Cube en Trek enzo?
Zou kunnen. Niet gezien. Komt ook door het feit dat het idd gewoon jaren nix is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
maartend schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:14:
het feit dat het idd gewoon jaren nix is geweest
Volledig mee eens (Y)
maar de 2007 serie is zeker zijn geld wel waard hoor, check anders het mountainbike.nl forum even (daar ben jij ook lid geloof ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Ik had op het mountainbike.nl forum ook goede ervaringen gelezen idd. Maargoed, niet dat dat voor mij nog uitmaakt, want voor 1100 ga ik die W5 niet kopen. 880,- vond ik een nette prijs, 1100 is ook boven m'n budget.
Die 6500 disc kan ik voor 930,- kopen. Vast een stuk goedkoper te vinden, maargoed die zaak is op de hoek, en dat is ook wel fijn voor als er wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
6500 Disc is ook mooi spul hoor. En zodra je hem hebt natuurlijk: PICS!!!!!111oneoneone

ik ga trouwens morgen een week weg, dus als dit topic op zijn einde loopt mag iemand anders een nieuw deel starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

The_Scarabial schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:42:
damn! JT je hebt echt geluk gehad, als je op de pedalen was gaan staan en dan aanzetten :X
Eh ja, dat kan je wel stellen ja. Ik ging net met die crankarm naar beneden waardoor het frame onder m'n dij zat en niet onder m'n kruis. Met als gevolg dat ik met m'n dij op het frame hing en kon remmen. Maar die plek is nog steeds pijnlijk :X

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
McGryphon schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:35:
[...]

Volledig mee eens (Y)
maar de 2007 serie is zeker zijn geld wel waard hoor, check anders het mountainbike.nl forum even (daar ben jij ook lid geloof ik?)
Al gekeken, ziet er idd een stuk beter uit. Eindelijk dat lelijke Y-frame weg.
Was van Trek nog wel oke, maar dat was ook een GS, hier een hardtail als Y, het was geen porum.

Dus ik heb me vergist in Gazelle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Woei, crank gefixed + nieuw super relaxed zadel:

Afbeeldingslocatie: http://aycu15.webshots.com/image/20854/2005348616713079225_rs.jpg

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Hier ff een (slechte) foto van m'n Trek. Maak er vanavond of morgen nog wel een aantal betere van.
Ook al een stukje het bos ingegaan hier, echt wel kikke om te doen! Morgen weer (als ik niet te brak ben :P)
Ook meteen aangesproken door de politie -_-! Half uurtje rustig fietsen in het bos, niemand tot last, hell, er was zelfs niemand in de buurt... Zeikerds hier...

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1053/670347098_ece788e178_b.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door bcd87 op 30-06-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Waar had de politie dan wat over te zeuren? zelfde bandjes als ik, Bontrager Jones BCX 2.2 ofzo toch?

Nouja, donderdagavond mijn fietsje weer opgehaald van de fietsenmakert. Hij kreeg een grote beurt (de fiets dan he). Nieuwe olie in voorvork, alles ff nakijken en vervangen van de trap-as, omdat die een stukje te small was.

Hij had alleen de trap-as niet vervangen, want hij kreeg hem niet los.... Lekker handig denk ik dan, ik ga het zometeen ff zelf proberen. Heb de tools er wel voor liggen. Daarbij ook nog een nieuwe zadelpen bestelt van 5 cm langer. Ik kon net niet helemaal uittrappen, en naar een XL-framemaat wil ik niet, dat ziet er zo achterlijk uit, alhoewel dit er ook al niet helemaal jofel meer uitziet, zal zometeen wel een een piccie schieten.

[ Voor 3% gewijzigd door k0ewl op 01-07-2007 17:07 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je mag vaak niet in elk bos zomaar fietsen, de eigenaar van het terrein moet er toestemming voor verlenen. Net als het laten loslopen van honden of het rijden met paarden bijvoorbeeld. Het gaat hier ook niet om enkele bossen. Volgens mij gaat het om de meerderheid van de Nederlandse bossen waar je niet zomaar off road mag fietsen. Daarom zijn die mtb routes ook gemaakt, daar mag het wel en kunnen overige bosgebruikers er rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

* JT is net terug van een dagje Veluwe.

Met 50 man tochtje gedaan, 42km afgelegd en ik ben kapot :X Maar ja, heb de fiets net, conditie is ook niet zo geweldig. Wel erg leuke en mooie tocht, alles goed verzorgd. Topdag :) Ook erg blij met het zadel; was m'n binnenbroek met zeem vergeten. Normaal had ik met het oude zadel na 2 uur fietsen behoorlijk last van m'n kont maar met deze zadel zonder zeem heb ik na ongeveer 4 uur fietsen (inc 2 pauzes) geen noemenswaardige last :D En ik was het al van plan, maar na dit ritje ben ik er alleen maar nog zekerder van: volgende upgrade is klikpedalen + mtb schoenen. Was wel grappig als iedereen weer opstapte: *klik**klik**klik**klik**klik**klik* :P

Mafste foto van de dag, stond erbij dat ze die foto namen:

Afbeeldingslocatie: http://www.asaputilities.com/mountainbike/bikersdagen/2007_bas/DSC02239.JPG

:D

Band paste er ook niet meer in, helemaal uitgerekt en vervormt:
Afbeeldingslocatie: http://www.asaputilities.com/mountainbike/bikersdagen/2007_bas/DSC02241.JPG

In het zwart-rood-wit ben ik :P

[ Voor 76% gewijzigd door JT op 01-07-2007 18:58 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
k0ewl schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:05:
Waar had de politie dan wat over te zeuren? zelfde bandjes als ik, Bontrager Jones BCX 2.2 ofzo toch?

Nouja, donderdagavond mijn fietsje weer opgehaald van de fietsenmakert. Hij kreeg een grote beurt (de fiets dan he). Nieuwe olie in voorvork, alles ff nakijken en vervangen van de trap-as, omdat die een stukje te small was.

Hij had alleen de trap-as niet vervangen, want hij kreeg hem niet los.... Lekker handig denk ik dan, ik ga het zometeen ff zelf proberen. Heb de tools er wel voor liggen. Daarbij ook nog een nieuwe zadelpen bestelt van 5 cm langer. Ik kon net niet helemaal uittrappen, en naar een XL-framemaat wil ik niet, dat ziet er zo achterlijk uit, alhoewel dit er ook al niet helemaal jofel meer uitziet, zal zometeen wel een een piccie schieten.
Het is verplicht om reflectie op de banden of wielen en de pedalen te hebben. Tevens is een bel verplicht :+ . Lekkere fietsenmaker die je trapas niet los krijgt, mits je goed gereedschap hebt moet het toch wel lukken.

Ooit eens een trapas vervangen van een gazelle instinct, deze man fietste regelmatig op strand. De trapas zat muurvast, toen deze eindelijk los was kwam er nog een zoot zeewater uit het frame lopen...

[ Voor 8% gewijzigd door harry64 op 01-07-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Van de week ook proberen de lx crankarm van m'n oude fiets af te halen, het enige was los kwam met de crankentrekker was dus de schroefdraad in de arm :X
Grrr, iemand nog enige tips om die arm er toch af te krijgen in de nabijetoekomst?
Heb gelukkig wel het middelste tandwiel kunnen vervangen maar het zou toch ook fijn zijn als we de lagers in het frame even kunnen vertroetelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
charrel schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:22:
Van de week ook proberen de lx crankarm van m'n oude fiets af te halen, het enige was los kwam met de crankentrekker was dus de schroefdraad in de arm :X
Grrr, iemand nog enige tips om die arm er toch af te krijgen in de nabijetoekomst?
Heb gelukkig wel het middelste tandwiel kunnen vervangen maar het zou toch ook fijn zijn als we de lagers in het frame even kunnen vertroetelen.
Als laatste redmiddel de trapas aan de tandwiel kant proberen los te maken met een drevel. Als deze los is kun je de crank + trapas eruit halen en de crank eraf halen met een dreven en een bankschroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

JT, de mtb forum dag of niet? Ik wilde ook gaan ware het niet dat ik in groningen een afstudeerborrel had en vandaag brak was (ingepland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Laatst online: 24-06 09:05

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Dag Allemaal!

Leuk forum. Ik heb mijn eerste mountainbike in 1986 gekregen voor mijn 15e verjaardag. het was een merkloze mtb. Daarna heb ik nog een italiaans merk (weet naam niet meer) gehad. In 1990 heb ik een zwarte cannondale met groen spikkels gekocht. In 2002 heb ik deze ingeruild voor deze Klein Attitude. Ben op het moment bezig hem weer een gote beurt te geven. Heb nieuwe Avid remmen, selle italia zadel, SRAM rocket trigger gekocht. verleden jaar had ik al een voorderailleur, v-brakes, tandwielen voor, nieuwe 9-speed cassette achter en nieuwe wieltjes voor de achterderailleur, allemaal (NEW LX) vervangen. nog op het lijstje staan o.a. een nieuwe voorvork, nu zit er een rockshox judy in.

een pic:

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/8388/dscf2772resizeresizegv6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/6563/dscf2769resizeresizesl7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/6162/dscf2784resizeresizeux0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/6758/dscf2770resizeresizefz9.jpg

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kij, dat is nou wat je noemt een fiets;
Klein Attitude, ga je nog heel lang plezier van hebben.
Idd nog even een andere voorvork (zelf was ik erg tevreden over de marathon van Marzocchi) en dan heb je toch wat staan. kwijl

Veel geluk ermee.

[ Voor 35% gewijzigd door maartend op 01-07-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Jazzper schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:34:
JT, de mtb forum dag of niet? Ik wilde ook gaan ware het niet dat ik in groningen een afstudeerborrel had en vandaag brak was (ingepland).
Ja mtb.nl Bikersdag idd :) We hebben om 12:45 een paar druppels gehad en voor de rest geen regen :Y) Je hebt wat gemist :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

JT schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:37:
* JT is net terug van een dagje Veluwe.
Met 50 man tochtje gedaan, 42km afgelegd
ongeveer 4 uur fietsen (inc 2 pauzes)
4 uur over 42 km? Ben je lopend gegaan ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Nee, 2 ingelaste pauzes met sandwiches enzo, er is een keer iemand lelijk ten val gekomen die geholpen moest worden, hebben we ook even stil gestaan enzovoort :) Je bent met een groep he, das toch wel ff andere koek dan met 2 man ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansk4you.nl/mtb/shoots/bikersdag172007/foto/images/bikersdag_1_julli_2007%20(278).jpg

Trage aap @ MTB B)

Gereden route:
http://www.mountainbike.nl/google-maps/Bikersdag-Apeldoorn/

[ Voor 31% gewijzigd door JT op 02-07-2007 14:47 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Normaal doe ik dit niet, maar ik weet dat sommige mensen nog iets goeds zoeken.

Nou dit is goed voor die prijs, ik heb er nix mee te maken

Dale Jekyll, maat L (voor mensen rond de 180-185 cm) voor vraagprijs 600 euro

Mensen die wat zoeken, sla snel je slag, als ik zelf geen Jekyll had, dan had ik deze gekocht.

Dale te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

geeee... das echt geen geld in in mijn maat. Helaas heb ik niet even 600 euro loshangen.

edit: hmm en het is een fully, not my cup of tea

[ Voor 22% gewijzigd door Jazzper op 04-07-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Jazzper schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:09:
geeee... das echt geen geld in in mijn maat. Helaas heb ik niet even 600 euro loshangen.

edit: hmm en het is een fully, not my cup of tea
Er staat ook nog een andere dale (hard tale) op MP voor 350 euro

Hier

[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 04-07-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Net even een setje time atac Z control pedaaltjes gehaald met Sidi Dominator black series schoentjes, WOW :*)
Dat fietst stukken beter dan gewoon met je gympen, wheelies is nu wel lastiger omdat ik meestal nogal draaide op de pedalen om mijn gewicht te verplaatsen. Dat is even over.
Qua krachtoverbrengen is dit echt super, ben benieuwd hoe het in het terrein is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

maartend schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:33:
Normaal doe ik dit niet, maar ik weet dat sommige mensen nog iets goeds zoeken.

Nou dit is goed voor die prijs, ik heb er nix mee te maken

Dale Jekyll, maat L (voor mensen rond de 180-185 cm) voor vraagprijs 600 euro

Mensen die wat zoeken, sla snel je slag, als ik zelf geen Jekyll had, dan had ik deze gekocht.

Dale te koop
gezien de specs lijkt het me erg overdreven dat hij 1899 gekost zou hebben. Ik vind zelfs 600,- voor een tweedehands fiets met die specs niet echt goedkoop of mis ik iets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 24-06 13:38
WooK schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:33:
[...]

gezien de specs lijkt het me erg overdreven dat hij 1899 gekost zou hebben. Ik vind zelfs 600,- voor een tweedehands fiets met die specs niet echt goedkoop of mis ik iets :?
Het is wel een cannodale die zijn zowieso redelijk aan de prijs en dan is het ook nog een demo model (normaal niet in die kleurstelling verkrijgbaar) dus als ie technisch in orde is dan is de prijs echt wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
WooK schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:33:
[...]

Ik denk dat je aardig wat mist, het is een dale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
Ff een snel vraagje. Ik wil online een aantal spulletjes bestellen om m'n fiets telkens mee schoon te maken na het rijden.
Nou wil ik het volgende lijstje bestellen:

KMC - X9L Silver
Park Tool USA - GSC-1
Finish Line - Citrus Biosolvent
Finish Line - Dry Lube 2oz

Die nieuwe ketting omdat die er makkelijk af halen is dan de shimano ketting die er nu op zit. En die Park tool omdat die handig schijnt te zijn om de cassette goed mee schoon te krijgen.
Zijn er nog dingen die ik nodig heb of heb ik hier wel genoeg aan?
</noob>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Waarom wil je die ketting eraf halen? Tenzij je meerdere kettingen hebt die je regelmatig wisselt om slijtage tegen te gaan zou ik geen reden weten.
Ik vind verder zelf zo'n kasje om je ketting mee te reinigen erg makkelijk, staat boven nog ergens een kleine discussie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Gimbooze schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:40:
Ff een snel vraagje. Ik wil online een aantal spulletjes bestellen om m'n fiets telkens mee schoon te maken na het rijden.
Nou wil ik het volgende lijstje bestellen:

KMC - X9L Silver
Park Tool USA - GSC-1
Finish Line - Citrus Biosolvent
Finish Line - Dry Lube 2oz

Die nieuwe ketting omdat die er makkelijk af halen is dan de shimano ketting die er nu op zit. En die Park tool omdat die handig schijnt te zijn om de cassette goed mee schoon te krijgen.
Zijn er nog dingen die ik nodig heb of heb ik hier wel genoeg aan?
</noob>
Volgens mij is nu een beter smeermiddel dat van Progold, vriend van me heeft het en die is er helemaal weg van. Vindt het stukken beter dan finish line dry lube.
Als wij helemaal vol geplakt zitten met zand dan heeft hij echt nog helemaal nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
MrAngry schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:34:
Waarom wil je die ketting eraf halen? Tenzij je meerdere kettingen hebt die je regelmatig wisselt om slijtage tegen te gaan zou ik geen reden weten.
Ik vind verder zelf zo'n kasje om je ketting mee te reinigen erg makkelijk, staat boven nog ergens een kleine discussie over.
Mij werd door een aantal mensen aangeraden om gewoon voor een ketting te gaan met Power Link of MissingLink omdat dat een stuk handiger werkt voor beginners. Is dat niet zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Refro schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 19:21:
[...]
Het is wel een cannodale die zijn zowieso redelijk aan de prijs en dan is het ook nog een demo model (normaal niet in die kleurstelling verkrijgbaar) dus als ie technisch in orde is dan is de prijs echt wel ok.
Ik had niet door dat het een demo model was. Dacht een normaal tweedehandsje. Als dat ding bijna nieuw is, is de prijs wel interessant inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Gimbooze schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 07:36:
[...]

Mij werd door een aantal mensen aangeraden om gewoon voor een ketting te gaan met Power Link of MissingLink omdat dat een stuk handiger werkt voor beginners. Is dat niet zo dan?
Werk zelf ook met sram kettingen met powerlink maar die gaan er nooit af powerlink is gewoon extra gemak voor mij. Hoef ik niet meer te kloten met een pons en het asje er precies ver genoeg indraaien gewoon powerlink erop en gaan. En als je elke 2-3 maanden je ketting vervangt is het gewoon handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAngry schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:47:
Je kan met een hybride idd niet de ardennen in (of uberhaupt een bospad op), maar daar kan je wellicht je oude fiets voor gebruiken. Op asfalt fietsen is veel mooier met een fiets die ervoor gemaakt is, stijver frame, vork, dunnere banden etc. Ik zou niet vanwege die ene keer ardennen je keuze van fiets veranderen.
Ik heb je advies toch maar opgevolgd: een Giant ATX 860 (LX-groep) gehuurd en een Trek 7.5 FX (Tiagra, 105 was me net iets te duur) besteld:

Afbeeldingslocatie: http://bikebeatonline.com/merchant/437/images/site/75fx_silver.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik kreeg net een boekje van Roseversand in de bus waarin verschillende manitou R7's werden aangeboden (op=op) vanaf 199,-
Een manitou r7 super met remote lock-out voor 259,-
Afbeeldingslocatie: http://www.roseversand.de/output/pic.aspx?vid=43092

Ik heb zelf net een nieuwe vork gekocht maar dit is zeker niet duur :)

http://www.roseversand.de...7&detail=10&detail2=13387

[ Voor 11% gewijzigd door WooK op 09-07-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

^let wel op, deze is alleen geschikt voor remschijven, dus niet voor velgremmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

The_Scarabial schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:10:
^let wel op, deze is alleen geschikt voor remschijven, dus niet voor velgremmen
Ze hebben ook modellen voor v-brake én schijfremmen voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

iemand ervaring met dit: Hanger Banger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ken het niet, maar snap het systeem wel. Veel geld voor een (denk ik) stuk CNC gefrased Alu.
Ook al is het van IDWORX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
^^met stom.
Als je zoiets vindt voor minder geld is het wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
Geen ervaring mee wel het een en ander over gelezen en een mening over gevormd. Dat een derrie met hanger banger beter schakelt daar zijn de meningen over verdeeld. Ook omdat ik hier geen problemen mee heb leg ik dit voordeel maar naast me neer.

Blijft over dat de derrie beter aan het frame vast zit maar ik vraag me af of dat een voordeel is. In een modern alu frame zit een vervangbare hanger deze is ontworpen om de zwakste schakel te zijn. Als je deze nu gaat versterken (wat zo'n hanger banger doet) dan neem je het nut ervan weg en zal met een val of je derrie eraan gaan of het frame verbuigen.

Aan mij is zo'n ding niet besteed boven dit is ie ook nog erg duur zoals mijn bovenburen al zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Ik vroeg me het gewoon af, was niet echt van plan er 1 te kopen, maar vond het er wel grappig uit zien en kon de werking nog niet zo geloven eigenlijk. En klopt het is best duur voor een stukje CNC gefreest Alu.
Ik ben nu trouwens wel serieus naar een nieuwe fiets aan het kijken:

Dit mooie ding kwam ik tegen :9~ de geometrie van het frame spreekt me erg aan. Alleen nog best prijzig, vooral die 70.

Rocky Mountain Element 70 of 50:

Afbeeldingslocatie: http://www.bikediscount.com/big/ele-70-07-1800.jpg

Weet trouwens iemand wanneer de 2007 modellen in de uitverkoop gaan?

[ Voor 21% gewijzigd door The_Scarabial op 12-07-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Eindelijk, iemand met smaak. Je hebt wel een heel geyl frame gevonden daar! Ik zou er echter wel SRAM schakelspul op zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door McGryphon op 12-07-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Nog iemand die een mooie 1 1/8" starre vork over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
The_Scarabial schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:27:
Alleen nog best prijzig, vooral die 70.
Vind je het gek, is Rocky mountain. Prijsklasse van Klein of Yeti en dergelijke. Zijn wel bikes waar je mee tevoorschijn kunt komen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.