Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
gewicht = massaShunt schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:19:
[...]
gewicht geen rol speelt in de ruimte enkel massa en snelheid
When in doubt, Ctrl-Q
zie het zoals een pos schepen eruit ''bouncd'' het schild buigt in zet uit en katapuleerd het schip weg.Shunt schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:19:
[...]
jah maar aangezien gewicht geen rol speelt in de ruimte enkel massa en snelheid kan een frigate nog een titan uit zijn koers bouncen aangezien geen van de twee de mogelijkhijd in eve hebben om klappen op te vangen door in te deuken is het recht toe massa en snelheid tegen een stilstaand object dus alsnog een grote bounce voor de titan.
dat is het enige wat mogelijk zou zijn in ruimte maar zoals vele all zeggen er is nog gewoon te weinig bekend over de ruimte om dit soort dingen te weten en voor zover ik weet hebben we geen cruisers en bs schepen in de lucht hangen
Verwijderd
Gewicht is NIET gelijk aan massa.
een massa van 1kg heeft een gewicht van 9,81kg (afhankelijk van de plek op aarde)
Diezelfde massa van 1kg op de maan heeft een veel lager gewicht.
basic natuurkunde, maar dat terzijde.
Verder lijkt het mij heel erg onwaarschijnlijk dat een frigate een erg grote invloed heeft op de koers van een titan. een frig botst met een bepaalde kracht tegen een titan. 3de wet van Newton actie=-reactie, dat betekent dat op de frig en de titan een even grote, tegengestelde kracht staat.
Je kunt zelf wel bedenken dat een frig met een massa van laten we zeggen 1.000kg iets anders reageert op deze kracht dan een titan van pak em beet 1.000.000.000.000kg.
zeker maar je moet ook de snelheid van de inti / frig in de berekening mee nemen. deze halen makkelijk 10kms dat samen met de massa is genoeg om hem van koers te halen gok ik zo.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:14:
[...]
Gewicht is NIET gelijk aan massa.
een massa van 1kg heeft een gewicht van 9,81kg (afhankelijk van de plek op aarde)
Diezelfde massa van 1kg op de maan heeft een veel lager gewicht.
basic natuurkunde, maar dat terzijde.
Verder lijkt het mij heel erg onwaarschijnlijk dat een frigate een erg grote invloed heeft op de koers van een titan. een frig botst met een bepaalde kracht tegen een titan. 3de wet van Newton actie=-reactie, dat betekent dat op de frig en de titan een even grote, tegengestelde kracht staat.
Je kunt zelf wel bedenken dat een frig met een massa van laten we zeggen 1.000kg iets anders reageert op deze kracht dan een titan van pak em beet 1.000.000.000.000kg.
Game PC
Verwijderd
Malediction inty: 1.000.000 kg
Dat maakt het een stuk aannemelijker dat een titan van koers veranderd als deze geramt wordt door een inty met 10km/s
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 18:05 ]
Verwijderd
net is een carrier van ons neergehaald... door 1 dread 1 carrier en 4 bs en wat t2 assault frigs.. we waren zelf met de thantos 2 bs en een paar bc (outnumbered dus) helaas verloren maar grote props gehad van de tegen partij dat we zo zwaar vochten ik moet wel zeggen mn hart moet ik nog van het dak afhalen maar man wat was dat intense

edit 1 :er was 1 bekende die weer terug was bij de groep die ons aanviel die ons uitdaagde om hem te komen aan te vallen maar we waren bezig met een andere te hunten toen hij ons vond 2 cyno's afvuurde en de carrier en dread binnenkwamen zaten we in feite gewoon vast..
edit 2 : morgen zal ik het ff uitleggen staat nu heel vreemd dus ik verander het morgen..
[ Voor 34% gewijzigd door AjDuLion op 28-06-2007 01:27 ]
Dan had die thanatos best wel gare fittings, of waren ze allemaal met NOS/NEUTS gefit? En ik zie geen dictor in je lijstje, kon de carrier niet gewoon weg jumpen?angel00008 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 01:23:
yikes
net is een carrier van ons neergehaald... door 1 dread 1 carrier en 4 bs en wat t2 assault frigs.. we waren zelf met de thantos 2 bs en een paar bc (outnumbered dus) helaas verloren maar grote props gehad van de tegen partij dat we zo zwaar vochten ik moet wel zeggen mn hart moet ik nog van het dak afhalen maar man wat was dat intense
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Was ff geheugen graven en zoeken, maar volgens mij vliegt een stil-liggende titan met net 11m/s weg als je er zo'n frigate met 10km/s in ramt. Een paar keer chainen en 't lijkt ergens opVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:04:
hmmm... lang leve google cached web pagina's. Ik heb het gewicht van frigs ietsje onderschat en dat van titans ietsje overschat...
Dat maakt het een stuk aannemelijker dat een titan van koers veranderd als deze geramt wordt door een inty met 10km/s
Devs hebben aangegeven dat je nano-dreads nodig hebt om zo'n ding te bumpen. Wat gedaan is tijdens de strijd tegen shrikes titan is van alle mogelijke kanten het dingen te bumpen met alle mogelijke schepen die toch geen deuk in de titan konden schieten. Helaas bliezen shrikes smartbombs de meeste bumbers op, de wrecks daarvan zorgde ervoor dat ie helemaal niet meer weg kon warpen. Verder waren er ongeveer 4-6 dictors aanwezig die shrike continu bubbleden.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:04:
hmmm... lang leve google cached web pagina's. Ik heb het gewicht van frigs ietsje onderschat en dat van titans ietsje overschat...
De "nieuwe" titan die shrike nu heeft is die van rast, het is dus geen nieuwe maar een 2e hands om het zo maar te zeggen.
Iemand die mij een reden kan geven om een Cerb te kopen inplaats van een Drake? Volgensmij heeft de Cerb zo'n beetje als enige voordeel de mogelijkheid om van 150km missiles te spammen, voor de rest heb ik zo'n beetje elke mogelijk fitting van de Cerb ook op de Drake gekregen, met dus zelfde resultaat.
De drake heeft uber passive tank waar de cerb. echt geen dps voor haalt om hem neer te halen (>500 dps nodig) maar andersom heeft de drake echt een lausy dps in die setup en haal je max 300dps met t2 hm en normale ammo. Wellicht lukt het met hams maar die dingen vreten teveel grid zodat je in de problemen komt je te tank fitting.
Feit blijft dat beide schepen geen solopwonmobiles zijn en beide hun rol hebben in fleets. Cerberus is meer offensive en drake is defensive.
Echter itt tot wat veel vinden van de drake is de drake wel degelijk intressant voor gangs. Skill de gang bonus skills, gooi er een command module, passive ubertank fitting erop (let wel op gangmodule cap need), zorg dat je op range van de battle ligt (net in range van je missiles) en je bent zeker van grote waarde in fleets. Tuurlijk, je dps zuigt (ca 200 top 250) maar je geeft de hele gang een enorme bonus en je bent zelden primary omdat het te lang duurt een drake neer te halen. Skill je zelfs tot de gang implants dan is het helemaal feest. De hele setup (vol t2!) kost misschien 75-80mill inclusief de drake. Dat kost de cerb. naakt laat staan een nighthawk (3x die prijs voor enkel de nh!).
Maar goed, ieder zijn ding.
[ Voor 19% gewijzigd door FreeMen op 28-06-2007 16:26 ]
[ Voor 32% gewijzigd door P4p3Rc1iP op 28-06-2007 16:26 ]
troo, daarom is de cerb ook offensive en drake defensive. Een vluchter achterna kun je met drake vergeten, cerb met mwd maakt goede kans (maar ook om neergehaald te worden).P4p3Rc1iP schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:23:
Cerb is een cruiser, en dus een stuk sneller en wendbaarder. Dat is een groot voordeel over de langzame, dikke drake.
En missile DPS is bedroevend laag. Daar staat wel tegenover dat de damage vrij constant is maar toch, qua HAC is een Cerb weinig spectaculair vergeleken met de Zealot of Vagabond.
Great minds think in parallel gutters.
weet je wat nu het aller leukste is.brainball schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:29:
[...]
Devs hebben aangegeven dat je nano-dreads nodig hebt om zo'n ding te bumpen. Wat gedaan is tijdens de strijd tegen shrikes titan is van alle mogelijke kanten het dingen te bumpen met alle mogelijke schepen die toch geen deuk in de titan konden schieten. Helaas bliezen shrikes smartbombs de meeste bumbers op, de wrecks daarvan zorgde ervoor dat ie helemaal niet meer weg kon warpen. Verder waren er ongeveer 4-6 dictors aanwezig die shrike continu bubbleden.
De "nieuwe" titan die shrike nu heeft is die van rast, het is dus geen nieuwe maar een 2e hands om het zo maar te zeggen.
die fitting van zijn titan is Verschrikkelijk. bijna enkel T2 stuff en wat deadspace.
onze MS en binnen kort ms's zijn allemaal met Modified stuf en Corpum stuff gefit op de reppers na natuurlijk. een gross fitting van 40 bil ongeveer incl imps. toen ik dat hoorde ging ik zo wat van mijn stokje af niet normaal.
Game PC
Missiles zijn alleen goed voor PVE en kleine gangs helaas. In fleets is de primary al dood voordat je eerste missiles aan komen. Dat, en ze doen erg weinig DPS.
Misschien zou het beter zijn om de flight time te halveren en de snelheid te verdubbelen? Dan komen ze tenminste eens aan, en kan je er (misschien) ook inties mee neer halen. Verder misschien ROF wat omhoog en damage eventueel wat naar beneden (Maar dit misschien alleen op assaults).
De 'nieuwe' zou ik niet weten, maar ik denk dat er binnenkort wel weer eenzelfde soort fitting op komt
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Als je nano-dreads nodig hebt om zo'n ding te bumpen, waarom wordt ie dan wel tegengehouden door wrecks van kleine schepen ? Je zou toch verwachten dat ie die zonder problemen aan de kant zou duwenbrainball schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:29:
[...]
Devs hebben aangegeven dat je nano-dreads nodig hebt om zo'n ding te bumpen. Wat gedaan is tijdens de strijd tegen shrikes titan is van alle mogelijke kanten het dingen te bumpen met alle mogelijke schepen die toch geen deuk in de titan konden schieten. Helaas bliezen shrikes smartbombs de meeste bumbers op, de wrecks daarvan zorgde ervoor dat ie helemaal niet meer weg kon warpen. Verder waren er ongeveer 4-6 dictors aanwezig die shrike continu bubbleden.
[removed]
eigenlijk wel - maar dan denk ik weer aan het gedrag wat je schip hebt als je undocked en je komt een ander schip tegen. waarschijnlijk werkt het bij wrecks net zoredwing schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:03:
[...]
Als je nano-dreads nodig hebt om zo'n ding te bumpen, waarom wordt ie dan wel tegengehouden door wrecks van kleine schepen ? Je zou toch verwachten dat ie die zonder problemen aan de kant zou duwen
Ach, de physics engine van Eve is wat collisions betreft iig zeer slecht. Probeer maar eens met een freighter een container aan de kant te duwen (en dat is dan een container met 1 veldspar die net uit een shuttle komt.....tazitiz schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:07:
[...]
eigenlijk wel - maar dan denk ik weer aan het gedrag wat je schip hebt als je undocked en je komt een ander schip tegen. waarschijnlijk werkt het bij wrecks net zo
't zal wel teveel rekenwerk voor de server zijn om dat soort dingen wat realistischer te maken.
[removed]
Meestal 2, een titan heeft de cap om er 4 nonstop te kunnen draaien, maar je wilt ook goede resistances hebben en met zoveel reppers ben je veel gevoeliger voor NOS.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:12:
Hoeveel capital armor reppers gaan er ook alweer in een Titan?
\o/
Sinds 2 maandjes ben ik nu met Eve aan de slag op aanraden van een vriend van me.
Ik ben mezelf aan het trainen in de richting van electronic warfare en zit nu sinds een aantal weken in de corp Black Lance.
Verwijderd
Ik bedoelde in een Titan en niet aan. Want als je zo'n 'big boy' gaat bouwen is cap arm rep het meest gunstige om je minnies (compacted) te vervoeren.StarLite schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:45:
[...]
Meestal 2, een titan heeft de cap om er 4 nonstop te kunnen draaien, maar je wilt ook goede resistances hebben en met zoveel reppers ben je veel gevoeliger voor NOS.
Doomsday wapens doen het ook wel goed. Installeer er 7 op een Destroyer en stop die dan in je Ship Maintenance Bay.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:02:
[...]
Ik bedoelde in een Titan en niet aan. Want als je zo'n 'big boy' gaat bouwen is cap arm rep het meest gunstige om je minnies (compacted) te vervoeren.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
Iig lame en waarschijnlijk ook een sploit.IJzerlijm schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 10:26:
Doomsday wapens doen het ook wel goed. Installeer er 7 op een Destroyer en stop die dan in je Ship Maintenance Bay.
Trouwens een interdictor heeft 8 highs.
Waarom is dat lamer dan minerals packen in andere items niet? Ik vind het wel slim gevonden.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:07:
[...]
Iig lame en waarschijnlijk ook een sploit.
Trouwens een interdictor heeft 8 highs.
Verwijderd
Ach als BOB het mag....
Dat is als het goed is in een van de laatste patches verholpen. Verder is er al gesteld dat het een exploit is-CKY2K- schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 06:42:
Er zijn wel meer dingen stout waar niks aan gedaan wordt, zoals ships bumpen van een POS.
Ach als BOB het mag....
[removed]
Wat is er trouwens aan gedaan? Is het shield nu "harder" gemaakt zodat ships echt aan de rand van het shield gebumped worden ?
Je stopt een kilometer of 10 voor het schild als je naar een punt erin warpt terwijl je geen toegang tot het schild hebt. Een vijandelijke POS zonder password op het schild kan je ook niet in warpen maar vervolgens wel in bewegen om op de ouderwetse manier schepen eruit te duwen.Brainwaste schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:28:
Op het moment dat het bumpen uit een POS shield officieel als exploit is aangemerkt zijn we er ook mee opgehouden.
Wat is er trouwens aan gedaan? Is het shield nu "harder" gemaakt zodat ships echt aan de rand van het shield gebumped worden ?
Het is nu wel compleet onmogelijk schepen te stelen uit een POS met een password dat je niet weet.
dus basicly moet je altijd een wachtwoord op je pos zetten om ervoor te zorgen dat er niet gebowld word ?IJzerlijm schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:51:
[...]
Je stopt een kilometer of 10 voor het schild als je naar een punt erin warpt terwijl je geen toegang tot het schild hebt. Een vijandelijke POS zonder password op het schild kan je ook niet in warpen maar vervolgens wel in bewegen om op de ouderwetse manier schepen eruit te duwen.
Het is nu wel compleet onmogelijk schepen te stelen uit een POS met een password dat je niet weet.
Voor zover ik weet heb je te maken met twee verschillende zaken:angel00008 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:01:
[...]
dus basicly moet je altijd een wachtwoord op je pos zetten om ervoor te zorgen dat er niet gebowld word ?
-POS zonder password of gestolen password waarbij mensen naar binnen vliegen en schepen eruit bumpen. Dit is altijd mogelijk geweest en geen exploit.
-Dreads/Carriers/Motherships/Titans die naar een POS met password warpen, in het schild komen en eruit ge-bounced worden. Door de grootte van het schip konden daarbij schepen uit de POS worden gebowled. Doordat Titans en Motherships immuun voor scramblers zijn was het voor die schepen 100% safe te doen bij zelfs de zwaarst bewapende POS. Dit is tot exploit bestempeld en nu onmogelijk gemaakt.
In 0.0 of lowsec rondkijken naar luie POS managers die vergeten een password te zetten of de POS offline laten gaan blijft een leuke en winstgevende bezigheid.
Was het momenteel ook niet zo dat je standaard een paswoord in moet geven ? Ik had begrepen dat ze dat nl. ook hadden verandert (voorheen moest je er echt bewust een paswoord opzetten omdat het je niet standaard werd gevraagd)IJzerlijm schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:13:
[...]
In 0.0 of lowsec rondkijken naar luie POS managers die vergeten een password te zetten of de POS offline laten gaan blijft een leuke en winstgevende bezigheid.
[removed]
High Slots:
Arbalest cruise / siege lanchers
Mid Slots:
Invulnerability Field II
Invulnerability Field II
Invulnerability Field II
Eutectic I Capacitor Charge Array
Eutectic I Capacitor Charge Array
X-Large Shield Booster II
Low Slots:
Power Diagnostic System II
Ballistic Control System II
Ballistic Control System II
Kost wel wat, maar dan heb je ook iets
6x Cruiselauncher II
1x Dread Guristas XL Shield Booster
1x Dread Guristas Amplifier
1x Large Shield Extender II
3x Hardeners II
2x PDS II
3x BCS II
1x Bay Loading Accelerator I
2x Cap Control Circuit I
5x Med Drones II
5x Small Drones II
Heb verder nog een missile implant set voor extra rof, speed, cpu, decreased factor of signal radius en decreased factor of target's velocity.
Damage van mijn missiles ligt rond de 512 per missile, kan nog iets hoger doordat ik die skill ervoor nog op lvl4 heb, en ik kan nog mn BCS vervangen voor faction. Mn launcher ROF ligt onder de 7s, die kan eigenlijk alleen lager door faction BCS en 5% implant ipv 3%, de skills ervoor heb ik gemaxed, inclusief BS 5

Wil al een tijd een CNR, maar speel de laatste tijd echt veel te weinig dus die CNR komt er nog niet echt
[ Voor 13% gewijzigd door ravenger op 05-07-2007 10:12 ]
AFAIK is er geen stacking penalty voor hardeners, dat lijkt alleen maar zo.
Stel je hebt een 80% explosive resist en je voegt een tech 1 Invulnerability Field toe (+25% resist voor elk type). Dit betekend dat van het deel wat je niet resist (20%) nog eens 25% resist. Dat betekend dat de nieuwe EXP resist dus 85% is.
Nu lijkt een verhoging van 5 dus weinig waar voor je geld maar je hebt hetzelfde bereikt als dat je van 0 -> 25% resist zou gaan, oftewel van een penalty is geen sprake.
Is ook de enige manier om mijn Moa een beetje leuk te bewapenen (volgende ratting ship wordt een Rokh).
Gisteren helaas geganked in 0.3 space (zat niet goed op te letten helaas). Dus dat wordt weer een hoop uurtjes extra ratten om mijn geld weer op pijl te krijgen.
Hoe wil je dat gaan doen, snipen op 200km en dan met AB aan in een half uur ernaartoe vliegen? Misschien een blasterrokh ofzo, maar dan kan je lekker tegen de roids aan gaan zitten beuken.
Ratten zou ik persoonlijk gewoon doen in een Raven.
3x Cruise
3x Siege
1x Tractor
1x Salvager
1x X-L SB
1x Shield Boost Amp
1x Invul
2x Rat Specific Hardner
1x Large Cap Booster (of MWD als je lui bent)
3x PDU
2x BCU
1x Warhead Calefaction
1x Bay Loading Accalerator
Het is ook wel prettig als je weer zo'n slechte spawn tegen komt van Cruisers en Destroyers en die allemaal dood zijn voordat je eerste torpedo zou aankomen als je in een Raven zat.
klinkt leuk, mijn missiles hebben ook een bereik van zo'n 210km, maar die setup die je voorstelt gaat helaas maar tot 90kmDennis_k schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 14:08:
Het is wel de bedoeling dat ik een "sniper" maak van de raven. Probeer tot ongeer 150 - 160 km te komen. Ben nu aan het trainen voor extended missile flight time. (missile projection).
[ Voor 7% gewijzigd door ravenger op 05-07-2007 20:20 ]
Ik gebruik voor PVE ook gewoon een omnitank (CNR met 3 * invul). Voordeel daarvan is bij missies dat je niet hoeft te wisselen met hardners als je een keer tegen andere NPC's moet vechten en bij ratten (0.0) dat je nog een redelijke PVP fitting hebt. Als je een beetje skills hebt kun je alle missies/NPC's makkelijk aan met een omnitank. Met een beetje skills kun je met een omnitank makkelijk alle missies doen dus daarvoor is het niet echt nodig.Count schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:37:
Voor PvE kun je beter rat specifieke hardeners gebruiken. Voor PvP is een omnitank meestal het beste.
Je moet met je Raven ook niet op 100km inwarpen. Gewoon op 0 inwarpen werkt toch het beste.IJzerlijm schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:59:
Het is ook wel prettig als je weer zo'n slechte spawn tegen komt van Cruisers en Destroyers en die allemaal dood zijn voordat je eerste torpedo zou aankomen als je in een Raven zat.
[ Voor 22% gewijzigd door redwing op 06-07-2007 07:11 ]
[removed]
Zou je denken?DrProctor schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 08:51:
woah gister even gerat in een harbinger, maar wat is dat schijt heMoet echt enorm wennen dat ratten met guns ipv missiles. Ik moet nu echt iets doen! IPV wat F1-7 drukken en wachten ;p Wel jammer dat het ding zo traag is als ik weet niet wat. Ook de inertia mag wel wat beter. Orbitten lukt nauwelijks met dat ding ;P En met een 6k optimal is dat zeker lastig. Maar goed dit was een totale newbie harbinger met alles tech 1 behalve de 2 heat sinks. Nouja misschien moet ik ook maar wat meer tijd steken in mn gunnery skills
6k range zonder mwd is nogal pointless imo, en fit ook eens wat drones in die harb
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
Verwijderd
ik ben na lange tijd gestopt te zijn weer opnieuwe begonnen
(heb nog steeds maar 2M experience points
waar ik in zat bestaat niet meer. En nu wil ik toch eens lid worden
van een goede nederlandse corp.
Ik ben een pvp interceptor piloot en over 14dagen een assaultfrig piloot
heeft iemand advies over welke nederlandse corp ik dan het best kan joinen?
mail me desnoods ingame(curare9)
yikes jou sec status is nogal.... laag.Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:10:
Hallo iedereen, Ik ben ook nieuw op eve en eigenlijk ook weer niet
(heb nog steeds maar 2M experience points). Maar goed de corp
ga er dus vanuit dat je pirate wilt zijn of ?
Neem even contact met me op ingame (Creesch) we zijn geen nederlands corp, maar hebben wel een hoop nederlanders. Op het moment zijn we aan het proberen mercs te zijn, maar het ziet er naar uit dat we weer gewoon pirates gaan zijnVerwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:10:
Hallo iedereen, Ik ben ook nieuw op eve en eigenlijk ook weer niet
(heb nog steeds maar 2M experience points). Maar goed de corp
carebearangel00008 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:30:
[...]
yikes jou sec status is nogal.... laag.
ga er dus vanuit dat je pirate wilt zijn of ?
2 weken terug bezig geweest mijn sec status van -8 naar -1.9 te krijgen voor het merc gebeuren, ik had liever -5.2 gehad
Ik had alleen wel een probleempje in grote fleet battles. Ik kon niemand targetten door de lag en ben doodgemaakt zonder ook maar iets te kunnen doen. Zijn er misschien ook fixes om je ingame lag te verhelpen?
DrProctor schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:38:
van et weekend lekker gepvped in mn Omen. Echt dat ding is heerlijk. Ga maar lekker fietsen met je harbinger ;p Denk dat ik toch maar voor een zealot ga dan.
Ik had alleen wel een probleempje in grote fleet battles. Ik kon niemand targetten door de lag en ben doodgemaakt zonder ook maar iets te kunnen doen. Zijn er misschien ook fixes om je ingame lag te verhelpen?
- Geluid uit
- Effecten uit (ctrl - alt- shift - e)
- Turret effecten uit (ctrl - alt- shift - t)
- kleur naar 16bit
- alle grafische opties laag
- blink uit
- zo veel mogenlijk vensters sluiten
- Zo min mogelijk informatie in je overview hebben
When in doubt, Ctrl-Q
hmm ok dat kan iddtudeLati schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:00:
[...]Dat was het wel zo'n beetje denk ik
- Geluid uit
- Effecten uit (ctrl - alt- shift - e)
- Turret effecten uit (ctrl - alt- shift - t)
- kleur naar 16bit
- alle grafische opties laag
- blink uit
- zo veel mogenlijk vensters sluiten
- Zo min mogelijk informatie in je overview hebben
Verwijderd
Standaard loopt EVE met 80Mb cache. Je kan dit in de prefs.ini (tegenwoordig in "documents and settings/'en dan nog wat' " te vinden) veranderen.DrProctor schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:13:
[...]
hmm ok dat kan iddMaar er was volgens mij ook een manier om een soort van geheugen cache vrij te maken voor eve waardoor het sneller liep of iets dergelijks. Maar dit zal wel voldoende moeten zijn denk ik
Er staat trouwens op het EVE-O forum een heel topic over het verhogen van je framerate.
Boost your FPS
Verwijderd
klinkt goed ik wil trouwens geen piraat meer zijn tenminste...craze_ schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:14:
[...]
Neem even contact met me op ingame (Creesch) we zijn geen nederlands corp, maar hebben wel een hoop nederlanders. Op het moment zijn we aan het proberen mercs te zijn, maar het ziet er naar uit dat we weer gewoon pirates gaan zijn
[...]
carebear
2 weken terug bezig geweest mijn sec status van -8 naar -1.9 te krijgen voor het merc gebeuren, ik had liever -5.2 gehad
Ik moet eerst me 2e account ff omhoog trainen zodat ik daar beetje fatsoenlijk isk mee kan
verdienen en dan kan ik pas weer pirate zijn met me 1e account
In me hoogtij dagen was piraat zijn wel winstgevend alleen heb geen interceptor meer nu
wat dus flink klote is en ik zit in een klote regio met weinig miners waardoor het nu niet
meer rendable is om piraat te zijn
En miners zijn er ook niet zoveel bij ons in de buurt, daarom zijn we meestal actief opzoek naar targets of zitten we gewoon op een gate.
Nu met het merc gebeuren is het weer wat makkelijker aangezien we locator agents kunnen gebruiken en geen rekening hoeven te houden met concord
Mijn eerste had ik 2 uur toen hij werd destroyed (ik was afgedwaald naar 0.4 om te ratten)
Kosten: totaal 45 Mil ofzo
Heb daarna dus bijna 3 weken frigates en cruisers gevlogen, en een 2 weken in een Ferox.
Nu wat beter opletten
Edit: @ hieronder, passive vs active op de drake. Heb je misschien van beiden een setup voorbeeld. Ik heb namelijk geen idee hoe ik em dan zou moeten fitten
[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-07-2007 13:51 ]
ik heb wel de skills die de no caps met 5% verhogen op lvl 3 ofzow maar ik denk dat ik echt die op lvl 4/5 moet hebben om maar dicht bij de t2 hardners te komen.. maar de geen cap usage is gewoon relaxed want alles kan in de booster gedaan worden.
overgens gebruik ik hem alleen nog maar voor lvl 3 missies run nu 4's met mn raven en dat ding is gewoon active getankd.
nu nog ff wat skills boosten en dan voor de gallante bsses en pvp skills
Daar moet je je tank zo veel mogelijk op aanpassen. Ik heb niet zoveel verstand van die gekke caldari bootjes, maar here we go, passive tank setup:
Het kost wat, en de faction dingen kan je vervangen voor de named T1 of T2 variaties.High: 7 x Arbalest heavie launchers
Med: 3 x Large t2 shield extenders, 3 x t2 active hardeners - aanpassen voor de damage die de rats doen
Low: 2 x BCU2, 1 x PDU2, 1 x Shield power relay t2
Rigs: 2 x Core defence field purger I, 1 x Core defence field extender I
Drones: 5 x Warriors
Volgens mij kan je hier alle lvl 4 missions wel mee doen.
Zitten geen faction dingen tussenBrainwaste schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 14:25:
Het is een beetje afhankelijk van de damage types van je tegenstanders denk ik.
Daar moet je je tank zo veel mogelijk op aanpassen. Ik heb niet zoveel verstand van die gekke caldari bootjes, maar here we go, passive tank setup:
[...]
Het kost wat, en de faction dingen kan je vervangen voor de named T1 of T2 variaties.
Volgens mij kan je hier alle lvl 4 missions wel mee doen.
Ik zou gewoon active gebruiken. Misschien zijn passive wel goed wanneer je lvl 4 compensation skills hebt ofzo maar daar heb ik geen ervaring mee. Active hardeners gebruiken vrijwel geen cap. Alleen wanneer je 2 of meer invulnerability shields gaat gebruiken gaat het hard. Maar niet zo hard als een amarr pilot door zn cap heen is
Voor missies gebruik ik volgende (omni) drake setup:
high; 7x hml t2, 1x tractorbeam
mid; 1x invul t2, 1x em shield amp t2, 1x therm shield amp t2, 2x lse t2, 1x ab 10nm t2 (ik haat die gates op 70km en je kunt mooi afstand houden mocht het toch teveel worden)
low; 1x pdu t2, 2x spr t2, 1x bcu t2
rigs; 3x defence field core purger 1
Dps is redelijk (met drones zo'n 275) en je kunt alles tanken met de invul aan. De ab kun je ook paar min aan laten. Wil ik nog meer tank vervang ik de ab voor een extra invul t2. In de max tanked setup (3x spr t2 en 2x invul t2 perma online) tank ik ca 500 dps op lowest resist.
Toegegeven, het vergt wat skilltijd
hehe, inderdaad....zie het nu pas goedDrProctor schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:45:
[...]
Zitten geen faction dingen tussen
Ik zou gewoon active gebruiken. Misschien zijn passive wel goed wanneer je lvl 4 compensation skills hebt ofzo maar daar heb ik geen ervaring mee. Active hardeners gebruiken vrijwel geen cap. Alleen wanneer je 2 of meer invulnerability shields gaat gebruiken gaat het hard. Maar niet zo hard als een amarr pilot door zn cap heen is
Ik mis ongetwijfeld nog wat specifieke skill-levels, maar als ik een dergelijke active tank maak, ben ik no time door mijn cap heen. Zelfs een heavy nos helpt dan onvoldoende. Zet ik de shield-booster uit, dan ben ik weer zo door mijn shield heen....had gedacht dat de overstap van drake naar raven minder lastig zou zijnMailMan schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:21:
Ratten in je rokh?
Hoe wil je dat gaan doen, snipen op 200km en dan met AB aan in een half uur ernaartoe vliegen? Misschien een blasterrokh ofzo, maar dan kan je lekker tegen de roids aan gaan zitten beuken.
Ratten zou ik persoonlijk gewoon doen in een Raven.
3x Cruise
3x Siege
1x Tractor
1x Salvager
1x X-L SB
1x Shield Boost Amp
1x Invul
2x Rat Specific Hardner
1x Large Cap Booster (of MWD als je lui bent)
3x PDU
2x BCU
1x Warhead Calefaction
1x Bay Loading Accalerator

Nu probeer ik met mijn raven snel de BS te killen, en daarna met mijn drake op mijn gemak de cruisers en frigates. Mijn Drake tankt veeeeele malen beter dan mijn Raven, alleen doet ie te weinig damage om de tank van de BS'n te breken.
DUGG
Let ook op voor bepaalde type NPC's die schade doen waar je niet niet goed tegen kan. Angels bijvoorbeeld is meest Explosive maar als er drie Angel Thrashers zijn met EM schade doen die een hoop schade op je ook al zijn het maar Destroyers.
mooiste is tech2 cruise missles.
Ook fitting opties zijn welkom. Bedoeling is missies doen (heb ik nog helemaal niks mee gedaan tot nu toe
2 tools waarmee je offline een ship kan fitten.
Quickfit:
http://elegance.grojojo.com/quickfit/
EVE FITTING TOOL:
http://myeve.eve-online.c...p?a=topic&threadID=548883
De tweede heeft mijn voorkeur.
Edit:
Ik heb nog een vraagje. Hoe word de shield recharge hoeveelheid berekend....
Gewoon Shield HP / Shield regen time?
of zit daar meer achter... Omdat als ik mijn berekening aanhoud ik kom op ong 60 per sec, en de progjes zeggen beide rond de 120 per sec
[ Voor 59% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-07-2007 09:51 ]
Dat heeft te maken met de peak-recharge van je shield. Net zoals je capacitator op 1/3e de hoogste recharge heeft, heeft je shield dat ook op een bepaalde waarde. Op het eve-o forum staan daar nog een stel erg interressante topics over, vooral gerelateerd aan drake/myrmidon setups.Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 14:00:
Misschien nog iets voor in de SP
2 tools waarmee je offline een ship kan fitten.
Quickfit:
http://elegance.grojojo.com/quickfit/
EVE FITTING TOOL:
http://myeve.eve-online.c...p?a=topic&threadID=548883
De tweede heeft mijn voorkeur.
Edit:
Ik heb nog een vraagje. Hoe word de shield recharge hoeveelheid berekend....
Gewoon Shield HP / Shield regen time?
of zit daar meer achter... Omdat als ik mijn berekening aanhoud ik kom op ong 60 per sec, en de progjes zeggen beide rond de 120 per sec
- Rattlesnake (Heb verhalen gehoord over mensen die er een 10/10 complex mee soloen

- Navy Raven
- Nighthawk
- Drake (Gezien de idiote passieve tank van ze )
- Raven
- Zo'n beetje alle commands en hacs kunnen het ook.
Probleem dat ik vaak zelf heb met me nighthawk is de damage, heb nu goedkope +3% implants en kan je alle missie npc's aan, soms alleen wat problemen met een 2,5 miljoen bs neer te krijgen. Qau tank is het ongeloofelijk, warp echt nooit uit.
Probleem met een raven en level 4 is vaak dat je al zonder cap zit voordat je ook maar 1 bs neer hebt en je dus meer aan het uitwarpen dan aan het schieten bent. Er zal vast een ideale middenweg zijn
Als je moeite met je cap heb in een raven moet je investeren in een Gist X-Type Large Shield BoosterThe Dokter schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:32:
Voor level 4 is het rijtje voor mij zelf de volgende:
- Rattlesnake (Heb verhalen gehoord over mensen die er een 10/10 complex mee soloen)
- Navy Raven
- Nighthawk
- Drake (Gezien de idiote passieve tank van ze )
- Raven
- Zo'n beetje alle commands en hacs kunnen het ook.
Probleem dat ik vaak zelf heb met me nighthawk is de damage, heb nu goedkope +3% implants en kan je alle missie npc's aan, soms alleen wat problemen met een 2,5 miljoen bs neer te krijgen. Qau tank is het ongeloofelijk, warp echt nooit uit.
Probleem met een raven en level 4 is vaak dat je al zonder cap zit voordat je ook maar 1 bs neer hebt en je dus meer aan het uitwarpen dan aan het schieten bent. Er zal vast een ideale middenweg zijn
heb ik ook gedaan 600M maar dan heb je ook wat.. perma tank
Check hier voor mijn thread in het recruitment forum.
Heb al een paar dagen als je inlogt gelijk weer de zelfde pagina te zien krijgt.
Heb FF up2date.
600m is veelste veel voor mijLordsauron schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 00:42:
[...]
Als je moeite met je cap heb in een raven moet je investeren in een Gist X-Type Large Shield Booster
heb ik ook gedaan 600M maar dan heb je ook wat.. perma tank
[ Voor 12% gewijzigd door The Dokter op 17-07-2007 11:36 ]
als ik een medium t2 gebruik dan kan ik mn cap wel sustainen maar dan rept ie te weinig.
overgens moet ik zeggen dat veel missioners in een raven een cap booster gebruiken en daarmee hun cap lang genoeg kunnne sustainen voor alle dmg dealers weg zijn.
overgens is de update wel gedaan op de server maar volgens mij moeten ze de client update nog vrij geven..
edit : een heavy diminishing/t2 nos op je high slot en op een frig helpt ook wel eens
[ Voor 9% gewijzigd door AjDuLion op 17-07-2007 11:50 ]
Kom eens langs www.enrave.comDeathscythehell schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 02:13:
Ik ben aan het kijken wat mijn opties zijn mbt het joinen van een nieuwe corp;
Check hier voor mijn thread in het recruitment forum.
Whole lot of stars ***
we hebben wel veel ervaring met missies lvl 1 - 4, mining etc
In welke region zitten jullie?
Probeer het anders eens bij United Confederation of Corporations (UCC)
@The Dokter:
Nighthawk is ook erg goed. Haalt met het grootste gemak nog betere resists dan een Drake dus een dikke tank erop is vrij eenvoudig te doen en de damage die je haalt is ook vergelijkbaar
sudo apt-get rekt

Wij (Red Dwarf Mining Coörperation) zijn lid van de SWAT alliance en opzoek naar nieuwe alliance leden. Toegang tot missis lvl 1 tot 5 en twee keer per week mining ops. Zijn een niet al te grote alliance (4 corperations). PVP ervaring is niet van belang.BruntFCA schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:53:
weet er iemand een goede alliantie waar een corp met weinig pvp ervaring kan aansluiten,
we hebben wel veel ervaring met missies lvl 1 - 4, mining etc
HQ is in Foves (Sinq Laison). evemail Ouscaff of Cevin North ingame voor meer info.
@BruntFCA:
In welke region zitten jullie?
Probeer het anders eens bij United Confederation of Corporations (UCC)
wij zitten momenteel in de Lonetrek region
Trouwens net nog een corp uit de alliance gekickt... hun CEO was nogal doorgedraait en bleek een alt te hebben in een van onze rival corps en steeds informatie door te spelen. Best zonde opzich.
[ Voor 72% gewijzigd door MazeMouse op 19-07-2007 00:12 ]
sudo apt-get rekt
Onze Corp is een mercenary corp gebasseerd in empire en syndicate (dat laatste als er even weinig opdrachten zijn, om te ratten en gewoon wat random pvp gangs met een bevriende corp).
De meeste mensen in onze Corp komen uit Europa dus qua tijdzones is dat erg handig.
Ook hebben we ook aardig wat nederlanders in de corp zitten (hoewel de fransen op het moment in de meerderheid zijn).
Veel skillpoints is niet nodig, maar wel een pro punt natuurlijk. We kunnen altijd mensen gebruiken met de juiste inzet en instelling om te leren.
Als er iemand Intresse heeft kan er contact met mij opgenomen worden ingame "Creesch"
Verwijderd
Er geld een minimum van 3 mill skillpionts om te kunnen joinen "Creesh"craze_ schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:26:
Voor mensen die nog op zoek zijn naar een corp en intresse hebben in pvp:
Onze Corp is een mercenary corp gebasseerd in empire en syndicate (dat laatste als er even weinig opdrachten zijn, om te ratten en gewoon wat random pvp gangs met een bevriende corp).
De meeste mensen in onze Corp komen uit Europa dus qua tijdzones is dat erg handig.
Ook hebben we ook aardig wat nederlanders in de corp zitten (hoewel de fransen op het moment in de meerderheid zijn).
Veel skillpoints is niet nodig, maar wel een pro punt natuurlijk. We kunnen altijd mensen gebruiken met de juiste inzet en instelling om te leren.
Als er iemand Intresse heeft kan er contact met mij opgenomen worden ingame "Creesch"
Me alt kan er bijna in dan.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:54:
[...]
Er geld een minimum van 3 mill skillpionts om te kunnen joinen "Creesh"
Kon hem weer active maken door de 5 dagen trail.
Wist niet meer hoe goed het geskilled was.
Heeft totaal 2.9M SP en daarvan 2.4M aan learing.
Gaat straks lvl 4 cruiser afmaken en dan lvl 5 aan het einde van de 5 dagen.
Dan ben ik al weer in NL en dan weer active maken.
Heeft zo een 1 jaar in de koelkast gestaan. (heb bijna 1 jaar in zuid afrika gewerkt en daar hebben ze niet zo snel internet).
ik heb iets van rond de 10 mil aan sp en de rest moet ik nakijken voor meer info moet je ff een dm sturen.
En hoe loopt de corp na de kleine wijzigingen? Nog volk nodig? Ik overweeg een terugkeer naar EVE (momenteel LOTR Online en nog enkele kleine singleplay RPG's aan het spelen). Heb weer zin in het stevigere werk.Kom eens langs www.enrave.com
Me: Miss Taheira *wink*wink*
[ Voor 5% gewijzigd door Hurtebise op 20-07-2007 13:48 ]
Loopt als een tiet *wink* *wink*Hurtebise schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:48:
[...]
En hoe loopt de corp na de kleine wijzigingen? Nog volk nodig? Ik overweeg een terugkeer naar EVE (momenteel LOTR Online en nog enkele kleine singleplay RPG's aan het spelen). Heb weer zin in het stevigere werk.
Me: Miss Taheira *wink*wink*
Kom gerust weer eens langs als je online bent, potje Quafe drinken in onze HQ is altijd gezellig natuurlijk
Whole lot of stars ***
Dit topic is gesloten.
Buddy trial nodig? Die kun je hier halen.
Handel in characters (en andere digitale goederen) is niet toegestaan.