Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 29.145 views sinds 30-01-2008

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56

robertwebbe

Robert Webbe

knny schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:35:
Robertwebbe:

Weet jij misschien de instellingen van Vodafone voor in een UMTS/HSDPA kaart? Ik krijg mijn laptop niet verbonden met mijn Globetrotter kaartje

EDIT: Het werkt en ik pak rustig 1800 Kpbs ;)
Cool :)

Als het goed is zou je uiterlijk aan het eind van deze maand zelfs tot max 3600 kbps moeten halen.
Kun je het nog even laten weten als je dat ervaren hebt?

Voor jou is het al te laat maar wellicht anders dan voor anderen die ook opzoek zijn naar de juiste APN toegangspunt instellingen voor de Globetrotter; voor alle netwerken behalve Vodafone gebruik je voor de APN internet en je laat de velden bij gebruikersnaam en wachtwoord leeg.
Bij Vodafone is het afhankelijk van je abonnement. Bij zakelijke abonementen gebruik je als APN office.vodafone.nl, de gebruikersnaam is vodafone en het wachtwoord ook vodafone. Voor particuliere abonnementen (zoals de BloX) gebruik je de APN live.vodafone.com. Ook hier gebruik je weer als gebruikersnaam en wachtwoord vodafone. Let op: allemaal kleine letters!

Verwijderd

Chutney schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 12:36:
[...]

Waar haal jij die 4.75 vandaan? Gaat dit over de blox of over de sim only kosten?
Is de huidige aanbieding bij Vodafone:

Basis SIM Only 150, 1 jaar ________________________ 22,50
Zorgeloos Mobiel Internet Blox SIM __________________ 9,50
Voordeel:
Sim Only 150 van 22,50 voor 13,50 _________________ - 9,00
12 maanden 50% korting op de Internet Blox _________ - 4,75 +
===============================================
Totaal per maand: _______________________________18,25

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:36:
[...]

Is de huidige aanbieding bij Vodafone:

Basis SIM Only 150, 1 jaar ________________________ 22,50
Zorgeloos Mobiel Internet Blox SIM __________________ 9,50
Voordeel:
Sim Only 150 van 22,50 voor 13,50 _________________ - 9,00
12 maanden 50% korting op de Internet Blox _________ - 4,75 +
===============================================
Totaal per maand: _______________________________18,25
Dank voor het overzichtelijke tabel, echter kan ik op de site van gsmweb bijv. nergens blox vinden voor de helft van de prijs? Of ik kijk niet goed genoeg natuurlijk :+ . Ik zou ook wel blox willen afsluiten voor 50% van de prijs.

Waar kan ik dat bestellen?

Ah gevonden via de site vodafone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03
robertwebbe schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 12:56:
[...]

Cool :)

Als het goed is zou je uiterlijk aan het eind van deze maand zelfs tot max 3600 kbps moeten halen.
Kun je het nog even laten weten als je dat ervaren hebt?

Voor jou is het al te laat maar wellicht anders dan voor anderen die ook opzoek zijn naar de juiste APN toegangspunt instellingen voor de Globetrotter; voor alle netwerken behalve Vodafone gebruik je voor de APN internet en je laat de velden bij gebruikersnaam en wachtwoord leeg.
Bij Vodafone is het afhankelijk van je abonnement. Bij zakelijke abonementen gebruik je als APN office.vodafone.nl, de gebruikersnaam is vodafone en het wachtwoord ook vodafone. Voor particuliere abonnementen (zoals de BloX) gebruik je de APN live.vodafone.com. Ook hier gebruik je weer als gebruikersnaam en wachtwoord vodafone. Let op: allemaal kleine letters!
Oh 3,6 Mbit is wel super natuurlijk. En nu maar hopen dat Vodafone geen torenhoge rekening stuurt straks omdat ik mijn datacard weleens gebruik icm vodafone.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ik kom op diverse sites ook tegen dat de Vodafone internet blox geen korting heeft, terwijl op de Vodafone site wel degelijk deze korting staat. Houden die andere webshops deze korting achter om in hun eigen zak te steken? Of gebruiken ze dit om iets anders er aantrekkelijker uit te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Ik ben ook al gladjes 3x over de limiet gegaan hoor.. Nog geen waarschuwing gehad.

Hoe hang je je nokia als modem aan een laptop? Kan je dan via UMTS surfen?
Dat is wel relaxt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03
j_bos schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:30:
Ik ben ook al gladjes 3x over de limiet gegaan hoor.. Nog geen waarschuwing gehad.

Dat is wel relaxt...
Ik heb een Globetrotter HSDPA/UMTS laptopcard ;)

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futura
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Padvinder schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:55:
Zijn er meer mensen die problemen hebben bij Telfort? Ik heb UMTS op het KPN netwerk (heb een bundel). Regelmatig kan ik geen dataverbinding opzetten en dan moet ik de verbinding met het netwerk verbreken. Als ik me dan weer aanmeld op het netwerk, kan ik wel weer internetten etc.

Heb klantenservice nog niet gebeld, maar ga dat wel doen als dit nog ff doorgaat. Heb er nu al zo'n 5 dagen last van. Ook kan ik nauwelijks internetten in het buitenland via andere operators...
Ik gebruik de 'mobiele breedband' verbinding van TPH en Telfort (icm Huawei E220 usb modem). Heb er af en toe ook last van. Het uitvallen van de verbinding gebeurt echter zeer random, dus ik kan niet echt een oorzaak aanwijzen.

In Linux (ubuntu) lijkt het er iig op alsof het modem het signaal kwijt is van de inlogsessie, of het verkeerd interpreteert. Als ik mijn dialer laat disconnecten (als dat nog niet gebeurd is doordat het signaal is weggevallen), en ik unplug het USB modem en wacht 5 minuutjes met alles weer opnieuw aansluiten en initialiseren, gaat het meestal weer goed. Soms echter ook niet, dan komt mijn dialer met de melding "Modem not responding"...
Vreemd, dat wel, omdat hij bijv. na een reboot wel meteen weer online komt. Daardoor denk ik dat het iets te maken heeft met het modem zelf, of met een instelling van mijn kant (wat opzich raar is, omdat hij met deze instellingen wel online komt, alleen na een willekeurig tijdje disconnect hij gewoon).

In XP krijg ik met het Telfort modem om de haverklap svchost foutmeldingen, waardoor de verbinding ook verbroken wordt, maar ik schat dat het daar aan de software ligt, ook al lijkt het probleem hetzelfde. Dit gebeurt mij overigens ook op een verse XP SP2 install, zo heb ik dit weekend ondervonden.

Ik ga eerst nog even rondneuzen bij de modem instellingen. Als dat geen uitkomst biedt moet ik ook maar eens contact opnemen met Telfort, en kijken of ik een technisch persoon aan de lijn kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

j_bos schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:30:

Dat is wel relaxt...
datakabel + Nokia PC suite => "Connect to Internet" en surfen maar ;)
Moet je telefoon natuurlijk wel een ingebouwd modem hebben, maar de meeste moderne modellen hebben dat wel :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 22:28

CSB

:D

Heb gisteren dat Surf & Mail van telfort bij mijn bundeltje gezet. Mij benieuwen. Heeft iemand hier ervaring mee i.c.m. de Nokia N80?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Padvinder schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:55:
Zijn er meer mensen die problemen hebben bij Telfort? Ik heb UMTS op het KPN netwerk (heb een bundel). Regelmatig kan ik geen dataverbinding opzetten en dan moet ik de verbinding met het netwerk verbreken. Als ik me dan weer aanmeld op het netwerk, kan ik wel weer internetten etc.
futura schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:13:
[...]

Ik gebruik de 'mobiele breedband' verbinding van TPH en Telfort (icm Huawei E220 usb modem). Heb er af en toe ook last van. Het uitvallen van de verbinding gebeurt echter zeer random, dus ik kan niet echt een oorzaak aanwijzen.

In Linux (ubuntu) lijkt het er iig op alsof het modem het signaal kwijt is van de inlogsessie, of het verkeerd interpreteert. Als ik mijn dialer laat disconnecten (als dat nog niet gebeurd is doordat het signaal is weggevallen), en ik unplug het USB modem en wacht 5 minuutjes met alles weer opnieuw aansluiten en initialiseren, gaat het meestal weer goed. Soms echter ook niet, dan komt mijn dialer met de melding "Modem not responding"...
Vreemd, dat wel, omdat hij bijv. na een reboot wel meteen weer online komt. Daardoor denk ik dat het iets te maken heeft met het modem zelf, of met een instelling van mijn kant (wat opzich raar is, omdat hij met deze instellingen wel online komt, alleen na een willekeurig tijdje disconnect hij gewoon).

In XP krijg ik met het Telfort modem om de haverklap svchost foutmeldingen, waardoor de verbinding ook verbroken wordt, maar ik schat dat het daar aan de software ligt, ook al lijkt het probleem hetzelfde. Dit gebeurt mij overigens ook op een verse XP SP2 install, zo heb ik dit weekend ondervonden.

Ik ga eerst nog even rondneuzen bij de modem instellingen. Als dat geen uitkomst biedt moet ik ook maar eens contact opnemen met Telfort, en kijken of ik een technisch persoon aan de lijn kan krijgen.
Ik heb ook Telfort, geen bundel en moet 't (nog) doen via GPRS. Ook ik heb er af en toe last van dat 'ie er uit valt. Binnenkort UMTS/HSDPA device en dan komt er een bundeltje 'Surf & Mail Unlimited' bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Sorcerer8472 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:32:
[...]

True, true, maar op de fiets, leg je dan vaak zo'n afstanden af?
Okee, allerlei streaming radiozenders kun je alleen via internet beluisteren, maarja...

Een (deel)oplossing is iig het gebruiken van aac-streams. Dan heb je voor 32kbps vaak al goede kwaliteit. Jammergenoeg is er een gebrek aan goede clients voor Symbian en Windows Mobile :/
beetje laat maar toch :P
tuninfm die ondersteund ook een 100-tal aan aac-streams :P en die kwaliteit is echt goed ! ga niet alleen uit van de specs maar luister er gewoon een keertje naar :D
enne het is voor serie 60 toestellen, deze zijn voor zover ik weet Symbian toestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futura
Mini Poeper schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:57:
[...]

[...]

Ik heb ook Telfort, geen bundel en moet 't (nog) doen via GPRS. Ook ik heb er af en toe last van dat 'ie er uit valt. Binnenkort UMTS/HSDPA device en dan komt er een bundeltje 'Surf & Mail Unlimited' bij. :P
Heb nu het idee dat het vaker voorkomt als ik niet actief aan het surfen ben. Zo lang het modem pakketjes aan het ontvangen en verzenden is gaat alles goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:41

Amiet01

Master_A

TIGER79 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:01:
[...]

beetje laat maar toch :P
tuninfm die ondersteund ook een 100-tal aan aac-streams :P en die kwaliteit is echt goed ! ga niet alleen uit van de specs maar luister er gewoon een keertje naar :D
enne het is voor serie 60 toestellen, deze zijn voor zover ik weet Symbian toestellen....
Weet jij misschien waarom je erg vaag geluid krijgt bij JuizeFM via Tunin.fm? De rest doet het wel gewoon normaal, maar persé Juize doet vaag. De stream op de pc werkt wel via de site. Bestaan er anders geen progjes om gewoon internet streams te openen (de URL's)? Bijv deze URL van Juize:
http://talpa-asx.streamin...treaming.asp?P=40023&Q=HQ

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25
Nog even over het TPH Telfort Unlimited gedoe:

Op de site stond dat de snelheid minimaal 384 kb was en dus werd er gesuggereerd dat het HSDPA zou zijn. Zeker vanwege de tekst dat andere providers hiervoor vaak het dubbele rekenen (Vodafone 70 euro). Nu heb ik die sim, maar ik zit volgens de kpn dekkingskaart in een gebied waar ik binnenshuis UMTS zou moeten hebben, maar ik heb alleen GPRS (ook buiten). Zelfs met PCMCIA kaart en externe antenne alleen GPRS.

Terug naar TPH dan maar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
GVD, nu heb ik twee weekjes het internet fatsoenlijk aan de praat begin het gedonder WEER.

Ik kan weer eens niet op het UMTS/HSDPA netwerk komen, midden in Rotterdam.

Daar bij Telfort/KPN weten ze wel hoe ze ons klanten flink over de zeik kunnen krijgen.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
cupra4 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:51:
Nog even over het TPH Telfort Unlimited gedoe:

Op de site stond dat de snelheid minimaal 384 kb was en dus werd er gesuggereerd dat het HSDPA zou zijn. Zeker vanwege de tekst dat andere providers hiervoor vaak het dubbele rekenen (Vodafone 70 euro). Nu heb ik die sim, maar ik zit volgens de kpn dekkingskaart in een gebied waar ik binnenshuis UMTS zou moeten hebben, maar ik heb alleen GPRS (ook buiten). Zelfs met PCMCIA kaart en externe antenne alleen GPRS.

Terug naar TPH dan maar ?
Ik ben al 10 dagen bezig om mijn sim geschikt te krijgen voor toegang tot UMTS. Als ik jouw verhaal zo lees dan zou best kunnen dat het ook omgezet moet worden voor jou bij Telfort. Tot op heden heb ik ook alleen nog GPRS gehad en als ik in wil loggen op het UMTS-netwerk dan krijg ik een foutmelding dat de poort niet open wil. Dat klopt want daarvoor moet je 06-nr toegang krijgen bij Telfort.

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Goedemiddag,

Ik vind het ondertussen ook wel tijd voor een beetje internet op mijn mobiel. Ik ben in bezit van de LG KE850 die enkel GPRS ondersteund qua internet. Nu heb ik Opera mini 4.2 beta (met touch ondersteuning) gedownload en als het goed is kan ik daarmee normale internetsites bezoeken (toch niet alleen die lompe WAP sites)? Maar zonder een internet Abonnement erbij is het natuurlijk helemaal niets. Mijn abo loopt bij Orange dus ik zat aan deze te denken:

Orange World Classic - Onbeperkt internetten tot 25mb €6,-

Maar nu vraag ik me natuurlijk af of 25mb wel genoeg is! Ik wil er gewoon af en toe mijn gmail mee checken en af en toe een website, heb ik dan genoeg aan 25mb?

• SirNobax
25MB is wel heeeel magertjes, mischien dat 1x per 1.5 uur je mail binnenhalen heel de maand lang al genoeg is om erover te zitten. Fatsoenlijk surfen/msn'en zit er volgens mij dan ook niet in (vanwege het beperkte datalimiet).

[edit] "Onbeperkt internetten tot 25mb" Hahahahhaha 8)7 .

[ Voor 12% gewijzigd door SirNobax op 19-09-2007 00:29 ]

Pentaxiaan

• SirNobax
ARGH, loop ik gister te zeuren dat ik geen UMTS\HSDPA meer heb, hebben ze vannochtend met weer toegang gegeven tot KPN's UMTS mastjes.

Volgens mij hebben ze gewoon een paar van die switch-jes, waarvan een genaamd "Sir Nobax' UMTS" en zitten ze daar gewoon een beetje mee te spelen :? .

Pentaxiaan

• cupra4
Nou, ff gebeld met TPH/telfort:
Ik sta inderdaad op GPRS en ze gaan het binnen 24 uur omzetten naar UMTS.
Ik zeg nog, hoezo UMTS... Ik heb HSDPA verkocht gekregen van TPH. Er stond minimaal 384 kbit voor de snelheid wat impliceert dat het HSDPA zou moeten zijn. Die dame van Telfort verteld me vervolgens doodleuk dat ik helemaal geen HSDPA kan krijgen als klant van Telfort, wel als ik klant zou zijn van KPN. Ondanks dat je op het HSDPA netwerk zit, krijg je toch maar max 384 kbit.

Dit riekt een beetje naar misleiding...

Kan er iemand bevestigen of je met dit abbo nou wel of geen HSDPA hebt ?

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

cupra4 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:59:
Ik zeg nog, hoezo UMTS... Ik heb HSDPA verkocht gekregen van TPH. Er stond minimaal 384 kbit voor de snelheid wat impliceert dat het HSDPA zou moeten zijn. Die dame van Telfort verteld me vervolgens doodleuk dat ik helemaal geen HSDPA kan krijgen als klant van Telfort, wel als ik klant zou zijn van KPN. Ondanks dat je op het HSDPA netwerk zit, krijg je toch maar max 384 kbit.

Ik heb zelf een surf n mail unlimited abonnementje en ik verzeker je dat telfort/kpn het wel ondersteund, die troela lult maar gewoon wat :D

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Als ik volgende maand een apparaat ga halen die UMTS/HSDPA ondersteunt en bij Telfort een Surf & Mail Unlimited bundeltje erbij neem, begrijp ik het dan goed dat ik dan ook een nieuwe sim moet aanvragen die dit ondersteunt? Omdat mijn oude sim dit niet ondersteunt.

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Ja in principe wel. UMTS/HSDPA hebben een apart simkaartje. Maar je nummer etc. blijft gewoon behouden.

@SirNobax
Zoiets dacht ik dus al :P. Ja Orange weet het heel mooi te verkopen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door ormagon op 19-09-2007 09:57 ]

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
ormagon schreef op woensdag 19 september 2007 @ 00:02:
Orange World Classic - Onbeperkt internetten tot 25mb €6,-
Ik denk wel dat je hier twee dingen door elkaar haalt. Je hebt onbeperkt toegang tot hun WAP accesspoint (Orange world), daar kun je een proxy hack voor http paginas op gebruiken, wat inhoud dat je er vrij normaal mee kunt surfen. Voor je gebruik voldoende waarschijnlijk.
Het andere accesspoint (Internet) gaat tot maximaal 25Mb voor die 6 euro en ondersteund alle dataverkeer, via dat APN kun je ook gewoon POP/IMAP email ophalen, FTP etc.

Voor meer informatie kun je het beste in het Orange Online draadje kijken: Het Orange Online discussie topic

• objectief2
ormagon schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:56:
Ja in principe wel. UMTS/HSDPA hebben een apart simkaartje. Maar je nummer etc. blijft gewoon behouden.

@SirNobax
Nog even over dat aparte simkaartje wat je moet hebben om UMTS/HSDPA te kunnen gebruiken. Ik heb een sim uit een envelop wat volgens mij gewoon bij een telefoonabonnement hoort. Onderaan de streepjescodes staat een datum: 06-10-2005. Nu begin ik ernstig te vrezen dat ik een ongeschikte sim heb. Hoe kan ik weten wat een geschikte sim is en wat niet ;) ?

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
Uit xs4all.announce:

Melding: [storing] - UMTS storing midden en zuid Nederland

Gemeld door: Enrique
Afdeling: helpdesk
Categorie: UMTS
Datum melding: woensdag 19 september 2007
Begintijd: 10.00
Geschatte tijdsduur: Onbekend

Omschrijving:

Vanwege een storing kunnen sommige klanten die gebruik maken van het
UMTS netwerk in midden en zuid Nederland mogelijk problemen
ondervinden met het maken van een verbinding. KPN werkt aan een
oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.

XS4ALL

[ Voor 22% gewijzigd door Jan-E op 19-09-2007 12:12 ]

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

ormagon schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:56:

@SirNobax
Nee! Bij Telfort kun je je gewone SIM-kaart blijven gebruiken. Als je KPN-klant bent schijn je wel een USIM te moeten hebben...

Erg vaag, maar waar. Ik gebruik ook UMTS/HSDPA (384/384) op een Telfort SIM-kaart uit 2004 nu.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

http://life.tweakers.net/...tbreiden-voor-iPhone.html
T-mobile gaat Edge-netwerk uitbreiden voor iPhone

T-mobile gaat aan zn netwerken rommelen om de iPhone te voorzien van internet. Zoals jullie waarschijnlijk al weten, ondersteunt de huidige variant van de iPhone alleen EDGE, dat sinds 3 maanden uit NL verdwenen is.

Ik ga wel hard lachen als, dankzij de iPhone, EDGE terug komt in NL :*) Dan is dat ding toch nog goed voor iets! Ik en mn E-ten X500 (GPRS/EDGE only...) ben er vervolgens als de kippen bij!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ben net langs The Phone House geweest voor dat Mobiel Breedband abonnement van 29,95... blijkt dat ze heel moeilijk PCMCIA-kaarten kunnen leveren... :'(

USB-dongle/modem is voor mij geen doen, dat breekt af of er wordt een keer tegenaan gestoten (heen en weer slepen op de middelbare school waar ik werk) en dan zit je...

Heeft iemand meer info over de beschikbaarheid van die kaartjes bij telfort?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Michael Knight schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:44:
Ben net langs The Phone House geweest voor dat Mobiel Breedband abonnement van 29,95... blijkt dat ze heel moeilijk PCMCIA-kaarten kunnen leveren... :'(

USB-dongle/modem is voor mij geen doen, dat breekt af of er wordt een keer tegenaan gestoten (heen en weer slepen op de middelbare school waar ik werk) en dan zit je...

Heeft iemand meer info over de beschikbaarheid van die kaartjes bij telfort?
Ik kan je wel helpen aan een PCMCIA HSDPA kaartje van KPN voor €90, deze is sim-lock vrij en getest...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

XanderDrake schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:22:

T-mobile gaat aan zn netwerken rommelen om de iPhone te voorzien van internet. Zoals jullie waarschijnlijk al weten, ondersteunt de huidige variant van de iPhone alleen EDGE, dat sinds 3 maanden uit NL verdwenen is.

Ik ga wel hard lachen als, dankzij de iPhone, EDGE terug komt in NL :*) Dan is dat ding toch nog goed voor iets! Ik en mn E-ten X500 (GPRS/EDGE only...) ben er vervolgens als de kippen bij!
Ja, had het ook al gehoord. Hoop dat het voor KPN een impuls kan zijn, want EDGE is toch wel een stuk sneller dan GPRS en zou een erg mooie aanvulling zijn op UMTS/HSDPA :) Bovendien kost het 'maar' een paar honderd miljoen ofzo om te bouwen :+

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023

Tussen bits en bytes zit een groot verschil, namelijk 8 bitjes. Telfort zit op het KPN net en via telfort zal je ook verbinding maken via HSDPA.

Max snelheid is dan geen 384 Kbit/s maar 384 Kbyte/s en dat is gelijk aan ongeveer een 3MBit lijn wat breedband is.

Om die snelheid te halen heb je bij telfort het mobiel internet abbo nodig van 49,95 per maand.

Het mail en surf abbo van 9,95 per maand geeft ook toegang tot het HSPDA netwerk met een max snelheid van 128Kbyte/s wat gelijk is aan ongeveer een 1Mbit lijn.

Of dat een erg groot verschil is met de snelheid van KPN weet ik niet dus ben even op hun site gaan kijken. Het internet abbo van KPN van 9,95 is iig gelijk aan die van Telfort.

Echter blijkt zelfs KPN problemen te hebben met bitjes en byte-jes want wanneer je daar een "groter abonnement bekijkt halen ze het helaas ook door elkaar dus ik kan er niks zinnigs over zeggen

[ Voor 13% gewijzigd door jezzer op 20-09-2007 02:31 ]

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Verwijderd

jezzer schreef op donderdag 20 september 2007 @ 02:16:
[...]

Tussen bits en bytes zit een groot verschil, namelijk 8 bitjes. Telfort zit op het KPN net en via telfort zal je ook verbinding maken via HSDPA.

Max snelheid is dan geen 384 Kbit/s maar 384 Kbyte/s en dat is gelijk aan ongeveer een 3MBit lijn wat breedband is.

Om die snelheid te halen heb je bij telfort het mobiel internet abbo nodig van 49,95 per maand.

Het mail en surf abbo van 9,95 per maand geeft ook toegang tot het HSPDA netwerk met een max snelheid van 128Kbyte/s wat gelijk is aan ongeveer een 1Mbit lijn.

Of dat een erg groot verschil is met de snelheid van KPN weet ik niet dus ben even op hun site gaan kijken. Het internet abbo van KPN van 9,95 is iig gelijk aan die van Telfort.

Echter blijkt zelfs KPN problemen te hebben met bitjes en byte-jes want wanneer je daar een "groter abonnement bekijkt halen ze het helaas ook door elkaar dus ik kan er niks zinnigs over zeggen
Cupra heeft het volgens mij over het Mobiel Breedband abonnement met USB modem voor 29,95 dat alleen bij the PhoneHouse verkrijgbaar is, dus niet over mail en surf van 9,95 en internet mobiel van 49,95.

Afbeeldingslocatie: http://xs119.xs.to/xs119/07384/Knipseltelfort.JPG.xs.jpg

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

jezzer: jij lijkt meer problemen te hebben met bitjes/bytejes:

Het 9,95 abo is 128/128 kbit/s (dat is 16 kByte/s). Het duurdere abo + oude abonnees hebben 384/384, en dat is 48 kByte/s.

Bij HSDPA heb je 1.8 Mbps, oftewel 225 kByte/s. Alleen met het TPH-abo haal je dat, volgens mijn info...

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Sep 20 2007 om 12:50:04 UTC+0200)

Download : 54.6 KByte/sec
Upload : 10.0 KByte/sec
Connection : 99.0 Conn/min

Net 5 min geinstalleerd, dit is wat ik haal hier in Culemborg.
Hij geeft HSPA aan.

Dit is dat Telfort/Phonehouse ding..

[ Voor 7% gewijzigd door macmouse op 20-09-2007 12:56 . Reden: vergeten te vertellen waar ik het over heb ]

Verwijderd

Had T-Mobile niet voor weinig het EDGE netwerk van Telfort overgenomen wat door de overname van KPN overbodig geworden was? Slimme zet geweest dan...

Verwijderd

Met mijn N73 en telfort unlimited abonnement haal ik

download 15 kbps
upload 18 kbps
ping 28.0 conn/min

Het lijkt mij wat traag of is dit niet zo? En valt die verbinding niet wat op te voeren?

Ik moet nl mijn abbo verlengen of een nieuwe maken en vraag me dus ook af of andere providers voor hetzelfde tarief (10e) meer snelheid bieden??

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 14:09 ]

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

XanderDrake schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:22:

Volgens mij ging dit verhaal over het Duitse T-Mobile GSM netwerk, niet het Nederlandse.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

macmouse schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:51:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Sep 20 2007 om 12:50:04 UTC+0200)

Download : 54.6 KByte/sec
Upload : 10.0 KByte/sec
Connection : 99.0 Conn/min

Net 5 min geinstalleerd, dit is wat ik haal hier in Culemborg.
Hij geeft HSPA aan.

Dit is dat Telfort/Phonehouse ding..
Doe dat nu eens ergens waar je wel goeie ontvangst hebt :P
Lage upload is duidelijk kenmerk van slechte ontvangst (eventueel icm drukke zendmast).

Ik gok dat je maar 1 of 2 streepjes had?

• macmouse
5 streepjes geeft ie aan.

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Het is een beetje lullig om te vragen maar probeert het 's nachts maar eens, als iedereen slaapt. Dan is er meestal voldoende radioruimte om je de volledige bandbreedte te bieden en zou je dichter bij het theoretisch download maximum van 230 kilobyte per seconde moeten kunen komen en een theoretisch upload maximum van 48 kilobyte per seconde.

• macmouse
Dat ga ik zeker eens proberen,
Ben nu thuis, hier alleen UTMS netwerk..

• SirNobax
(TPH 1.8mbps)

Dit word nou toch wel BEHOORLIJK RETARDED:

Download - 14.7 KByte/sec (=118 kbps)
Upload - 37.8 KByte/sec (=302 kbps)
Connection - 84.0 Conn/min

Idd mijn upload is bijna 3x zo snel als mijn download.

Gister(avond) precies hetzelfde trouwens.

Minimaal 320kbps my ass.

[ Voor 8% gewijzigd door SirNobax op 20-09-2007 19:07 ]

Pentaxiaan

• futura
SirNobax schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:07:
(TPH 1.8mbps)

Dit word nou toch wel BEHOORLIJK RETARDED:

Download - 14.7 KByte/sec (=118 kbps)
Upload - 37.8 KByte/sec (=302 kbps)
Connection - 84.0 Conn/min

Idd mijn upload is bijna 3x zo snel als mijn download.

Gister(avond) precies hetzelfde trouwens.

Minimaal 320kbps my ass.
Hier ongeveer dezelfde snelheden: 20-25kb up en down (ook Rotterdam? :) ). Wel kl*te, want toen ik hem vorige week voor het eerst aan men systeem hing haalde ik gewoon 130kb/sec zonder drops. Ik geef het nog even, omdat het wel storm loopt met dit product en ze dit bij Telfort/KPN niet helemaal verwacht hadden. Daardoor klappen ze nu ineens duizenden volwaardige breedbandverbindingen op het umts/hsdpa netwerk, en dat kan dan natuurlijk fout gaan. Wel eigen schuld van TPH/Telfort/KPN, soit, maar ik ben al lang blij dat ik weer online kan komen op mijn locatie. Maar goed, als er over 4 weken geen duidelijke verbetering waar te nemen is dan ga ik ook even contact opnemen.

• SirNobax
Yup :) .
futura schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:11:
Wel kl*te, want toen ik hem vorige week voor het eerst aan men systeem hing haalde ik gewoon 130kb/sec zonder drops.
Ja inderdaad, vorige week 900kb/ps verbinding (130kB/ps dus), eergisteren 5kB/ps (UMTS/HSDPA lag eruit), gisteren gefixed en opeens maar 15kB/ps.
futura schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:11:
ik ben al lang blij dat ik weer online kan komen op mijn locatie. Maar goed, als er over 4 weken geen duidelijke verbetering waar te nemen is dan ga ik ook even contact opnemen.
Bij mij is dit ook de enige manier van internet, al heb ik ook een T-mobile PIT 64kbps UMTS verbinding op mijn telefoon zitten ( O+ ), maar het word onderhand wel ZEER irritant dat datzelfde 64kbps abbo'tje op momenten net zo snel is, of compleet het HSDPA abbo eruit fietst (zoals eergisteren, en de gehele eerste week dat ik het abbo had).

Pentaxiaan

• SirNobax
Zijn hier ook Linux gebruikers met KPN/Telfort abbo's?

Heeft iemand de wvdial configuratie voor het KPN/Telfort netwerk, ik krijg het maar niet aan de praat, en ik weet niet genoeg ervan om er mee te gaan experimenteren. Dan kan ik eindelijk Ubuntu draaien om een beetje te surfen i.p.v. WinXP.

[ Voor 11% gewijzigd door SirNobax op 20-09-2007 21:18 ]

Pentaxiaan

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zojuist toch maar de bundel gekocht van TPH van €30...
Werkt allemaal perfect, maarrrrr GPRS snelheid :+

Welk nummer heb jij gebeld voor het 'omzetten', een speciaal nummer of de gewone klantenservice @ 0626001200?.

Kun je me vertellen hoe jouw gesprek precies verliep? Misschien handig voor het geval ik iemand aan de lijn krijg die nergens wat vanaf weet.. :)

• SirNobax
Ikke gewoon de klantenservice. Zeg gewoon dat je net de aabieding van TPH heb aangeschaft, en dat je UMTS uitgeschakeld staat (geen toegang tot UMTS netwerk) en zij doen de rest.

Pentaxiaan

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

robertwebbe schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:33:
[...]

Het is een beetje lullig om te vragen maar probeert het 's nachts maar eens, als iedereen slaapt. Dan is er meestal voldoende radioruimte om je de volledige bandbreedte te bieden en zou je dichter bij het theoretisch download maximum van 230 kilobyte per seconde moeten kunen komen en een theoretisch upload maximum van 48 kilobyte per seconde.
idd, dat wilde ik ook vragen. Iedereen met de TPH-aanbieding, probeer het eens 's nachts, tussen 2 en 6 uur. Ik ben erg benieuwd of het dan wel beter is.

• SirNobax
Iedereen met de TPH-aanbieding
Nou, als iedereen dat gaat testen werkt het natuurlijk ook niet 8)7 .

[ Voor 17% gewijzigd door SirNobax op 20-09-2007 22:17 ]

Pentaxiaan

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

SirNobax schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:16:
Ikke gewoon de klantenservice. Zeg gewoon dat je net de aabieding van TPH heb aangeschaft, en dat je UMTS uitgeschakeld staat (geen toegang tot UMTS netwerk) en zij doen de rest.
Super, dan ga ik ze morgen meteen bellen :)

Ben er best tevreden mee op dit moment...echter blijft svchost.exe zo nu en dan eens hangen sinds ik die dongle heb aangesloten op m`n laptop.

De dongle zelf heb ik btw bevestigd mbv een TESA-strip aan de 'bovenkant' van mijn display. :P

• macmouse
uiteraard ben je verplicht je bevindingen wel GELIJK te posten..

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

macmouse schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:44:
uiteraard ben je verplicht je bevindingen wel GELIJK te posten..
Zal ik zeker ook doen... woon overigens in Nijmegen, waar het ontvangst erg goed moet zijn..

[ Voor 13% gewijzigd door Michael Knight op 20-09-2007 22:50 ]

• futura
SirNobax schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:03:
Zijn hier ook Linux gebruikers met KPN/Telfort abbo's?

Heeft iemand de wvdial configuratie voor het KPN/Telfort netwerk, ik krijg het maar niet aan de praat, en ik weet niet genoeg ervan om er mee te gaan experimenteren. Dan kan ik eindelijk Ubuntu draaien om een beetje te surfen i.p.v. WinXP.
U vraagt, wij draaien. Omdat de TPH verbinding altijd vastloopt bij mij in XP, en ik de laatste tijd sowieso meer linux minded ben geworden, ben ik sinds ik de aanbieding van TPH heb aangeschaft ook maar overgestapt op linux. Gelijk schoon schip maken dan maar.

Ik draai Linux Mint (Ubuntu), en sinds 7.04 is het Huawei modem volledig ondersteund. Moet je wel even je wvdial.conf aanpassen natuurlijk:

Open een terminal en typ
sudo gedit /etc/wvdial.conf

Als je wilt kun je nu nog een kopie opslaan van het originele bestand, mocht je daar later nog behoefte aan hebben. Het configuratie bestand voor de TPH aanbieding is:

[Dialer Defaults]
Modem = /dev/ttyUSB0
Baud = 3600000
Init1 = ATZ
Init2 = ATQ0 V1 E1 S0=0 &C1 &D2
Init3 =
Area Code =
Phone = *99#
Username = ppp
Password = ppp
Ask Password = 0
Dial Command = ATDT
Stupid Mode = 1
Compuserve = 0
Force Address =
Idle Seconds = 0
DialMessage1 =
DialMessage2 =
ISDN = 0
Auto DNS = 1

Na aanpassen van je wvdial.conf je computer rebooten MET de usb modem aangesloten (belangrijk!!). Daarna gewoon zoals normaal inloggen in Ubuntu, en met de terminal "sudo wvdial" uitvoeren. Na een paar seconden heb je verbinding.

Je snelheid moet je wel even interpreteren via www.speedtest.nl
Er zweeft wel een statistieken programmaatje rond in de community, maar je zult het niet nodig hebben om het draaiende te krijgen: http://mybroadband.co.za/vb/showthread.php?t=21726

Edit: als je het modem netjes wilt afsluiten, ga dan naar je terminal waar je wvdial hebt draaien en druk CTRL+C. Dan sluit hij de verbinding netjes af.

[ Voor 18% gewijzigd door futura op 21-09-2007 17:34 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

SirNobax schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:16:
[...]

Nou, als iedereen dat gaat testen werkt het natuurlijk ook niet 8)7 .
Niet als iedereen op precies dezelfde plek woont nee ;)
En de kans dat iedereen op precies hetzelfde moment test, dan werkt het ook niet :+

Apart om te lezen dat zaken het ook eens niet doen in Windows en wel in Linux :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakenier
  • Laatst online: 03-06 16:47
Ik wil mogelijk een PPC phone (bijv. een HTC Tytn II) kopen ben op zoek naar een provider die goedkoop (onder 25 euro per maand) en snel (minimaal UMTS) mobiel internet kan geven. Ik bel verder niet veel mobiel en ik vindt eigenlijk alleen internet belangrijk, je kan dan ook VOIP bellen wat vele malen goedkoper is.
Volgens mij kunnen alleen Vodafone en Orange dit op dit moment leveren:
Orange: (Orange World Extra)
  • voordeel:
  • goedkoop, 15 euro per maand voor 100 MB datalimiet (+ gratis mobiel TV kijken)
  • nadeel:
  • geen HSDPA alleen UMTS (max. 384 Kbps down, 64Kbps up)
Weet iemand of Orange ook binnenkort HSDPA internet gaat leveren?

Vodafone: Zorgeloos Mobiel Internet Blox
  • voordelen:
  • Snel internet via HSDPA (max. 1800 Kbps down- en 64Kbps up)
  • Relatief goedkoop 9,50 euro per maand (bovenop abonnement)
Heeft Vodafone op dit moment nog een F.U.P. of datalimiet?
Vodafone lijkt op dit moment te adverteren met onbeperkt datalimiet:
Hoe kan ik het voordeligst internetten op mijn mobiel?
Als je regelmatig surft, is de Zorgeloos Mobiel Internet BloX bij je abonnement een aanrader. Je hoeft je geen zorgen te maken over de hoeveelheid data die je verbruikt, want je betaalt een vast bedrag van 9,50 euro per maand waarna je zo veel kunt surfen als je wilt.
Bron
Dit lijkt mij een redelijk waterdicht antwoord..

Maar in een ouder document (verborgen onder voorwaarden) staat nog wel een 50 MB datalimiet en voorwaarden tegen gebruik van mobiel als laptop modem of VOIP gebruik.
Maar ze adverteren nu met YouTube gebruik op het mobiel, dat lijkt mij onmogelijk met maar 50 MB per maand.
Weet iemand hoe de vork nu in de steel zit?

[edit: bron vodafone toegevoegd]

[ Voor 9% gewijzigd door Tweakenier op 21-09-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hmmmm, ik heb precies dezelfde code gebruikt (later ppp vervangen door "blank") http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1246529, het probleem zal dan wel bij de Live CD liggen, ik was namelijk niet van plan om Ubuntu zonder toegang tot internet te nemen, dus deed ik alles testen met de Live CD (samen met zijn opstarttijd elke keer :'( ).

Reden van mij om Ubuntu te gebruiken is ook doordat die modem mijn C2D zoooooooo enorm vertraagd met het opstarten (+5 min met modem en hij in een goede bui is, terwijl ~40 sec zonder modem), en ook iets met een schoon schip :P .

Nou, even een schijfje leeggooien, dan probeer ik het nog maar een keer. Dit keer zonder vanaf de Live CD te starten.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:06:
[...]

@wvdmeer/@robertwebbe: Er zit geen 'bug' in het Mobiel Breedband (HSDPA) netwerk van Vodafone. Toch hebben jullie soms problemen ervaren met het ontvangen van gesprekken tijdens Mobiel Breedband data sessies op de mobiel. Dat kan hebben gelegen aan de multiRAB functionaliteit, die ervoor zorgt dat voice- en datasessies gelijk kunnen plaatsvinden. De afgelopen weken is de uitrol van multiRAB afgerond, en in het volledige Mobiel Breedband netwerk van Vodafone beschikbaar.

Robertwebbe meldt overigens ook in zijn post dat de multiRAB upgrade samen gaat met de snelheidsverhoging naar 3,6 Mbps. Dit zijn twee aparte upgrades.
De upgrade van het Vodafone Mobiel Breedband netwerk naar 3,6 Mbps is reeds gestart en wordt geleidelijk aan doorgevoerd in het gehele Vodafone netwerk in Nederland.
Ook in dit nieuwsbericht wordt daar melding van gemaakt: Vodafone krikt snelheden mobiel internet gestaag op

Met vriendelijke groet,

Antoine
Vodafone Web Relations
Bevestigd door een andere gebruiker in het topic over de tytn2(deel 3).
Lijkt me een goede ontwikkeling. En ik ga dus ook wanneer mijn oude abo afloopt over op vodafone.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Def_P schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:52:
[...]

Bevestigd door een andere gebruiker in het topic over de tytn2(deel 3).
Lijkt me een goede ontwikkeling. En ik ga dus ook wanneer mijn oude abo afloopt over op vodafone.
Voor KPN-users is het een iets minder goede ontwikkeling: het betekent dat dat multiRAB bij KPN waarschijnlijk iets later beschikbaar komt... KPN gaat namelijk niet naar 3.6 Mbit/s maar gaat eind dit jaar direct naar 7.2 ... tot die tijd dus nog problemen met voice+data dus :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Goedenacht mede-TPH-Telfort mobiel Breedbandgebruikers:

Het kan aan mij liggen maar ik had eerder vanavond gewoon HDSPA op 3,6Mbit/s in de stad Groningen. Nu weet ik niet of andere gebruikers van dat abonnement 1,8Mbit/s hebben maar ik ben tevreden. Hier thuis heb ik 1 streepje UMTS (net op de rand van het zendgebied helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
[slightly offtopic]
YAY, inbellen met TPH aanbieding met Linux!

2 dagen aan het klooien geweest, alleen maar doordat Linux mijn lokaal netwerk (zonder internet) interessanter vond dan mijn dial-up verbinding.
[/slightly offtopic]

[EDIT]

@objectief

Als ik verbindt via windows, zonder het Telfort programma te gebruiken, laat windows ook zien dat ik met een 3.6Mb/ps in verbinding ben. Mijn snelheid is echter maar 15kB/ps :/ .

Heb je Speedtest gerunt?

@ futura

Ik heb wvdial aan "Sessions" toegevoegd, lekker makkelijk. Nu waan je helemaal dat je breedband heb. (doet hij hem automatisch in de background aanzetten)

@ de rest

Nu (2:56) heb ik deze snelheden.

Download - 30.0 KByte/sec (=240 kbps)
Upload - 37.3 KByte/sec (=298 kbps)
246.0 Conn/min

Niet wat ik verwacht van een HSDPA lijntje, KPN heeft heel wat werk te doen.

[ Voor 64% gewijzigd door SirNobax op 21-09-2007 02:58 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
[quote]SirNobax schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 01:35:

Als ik verbindt via windows, zonder het Telfort programma te gebruiken, laat windows ook zien dat ik met een 3.6Mb/ps in verbinding ben. Mijn snelheid is echter maar 15kB/ps :/ .

Heb je Speedtest gerunt?

Nee nog niet. Aangezien dit de eerste keer was dat ik uberhaupt via UMTS/HSDPA kon connecten sinds 7 september was ik allang blij dat ik eindelijk eens geen GPRS meer had :P Ik heb met die verbinding zelfs een kilometer of 15 gereden en over stabiliteit niks te klagen wat dat betreft want de verbinding bleef in stand 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Ik heb dezelfde bizar lage snelheden als iedereen.
Ik ben gisteren voor de gein even naar Eindhoven station gereden. Daarnaast staat het KPN gebouw met een HSDPA mast op het dak. Ik had 5 strepen ontvangst en volledige HSDPA dekking.
Speedtest gaf me de eerste keer 63 kbit en na nog een paar keer proberen kwam ik zo rond de 130 140 kbit uit volgens speedtest. Ik heb het met USB modem geprobeerd, met een HTC TyTn en een Treo 750 met HSDPA. Geen van allen kwam hoger qua snelheid.

Of de snelheid is serieus gecapped of we hebben een ander probleem. Ik zag wel dat sirnobax vandeweek in Rotterdam wel de 800 kbit haalde... dus er is nog hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
Nieuwe test :)

Met 1 streepje HSDPA 389 kbps geklokt op speedtest.nl

Er zit verbetering in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
cupra4 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 08:56:
Of de snelheid is serieus gecapped of we hebben een ander probleem. Ik zag wel dat sirnobax vandeweek in Rotterdam wel de 800 kbit haalde... dus er is nog hoop.
Ik kom ook al niet meer boven de UMTS snelheden :( .

Nu trouwens deze snelheden:

Download - 45.1 KByte/sec (=361 kbps)
Upload - 34.7 KByte/sec (=278 kbps)
156.0 Conn/min

Download snelheid is dus iets omhooggegaan.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 01:25:
[...]

Voor KPN-users is het een iets minder goede ontwikkeling: het betekent dat dat multiRAB bij KPN waarschijnlijk iets later beschikbaar komt... KPN gaat namelijk niet naar 3.6 Mbit/s maar gaat eind dit jaar direct naar 7.2 ... tot die tijd dus nog problemen met voice+data dus :{
De strekking van het bericht is juist dat het niet opgelost is met de verhoging van snelheid maar een los staande upgrade. Dit zou dus betekenen dat KPN het ook eerder zou kunnen oplossen.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

robertwebbe schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:48:
Volgens mij ging dit verhaal over het Duitse T-Mobile GSM netwerk, niet het Nederlandse.
Dat klopt, mijn redering gaat als volgt:
  • Apple wilt zo veel mogelijk één provider aanhouden voor het aanbieden van zn iPhone
  • T-mobile zit in erg veel Europese landen, waaronder NL, wat het een goede partner maakt voor Apple
  • T-mobile heeft kennis op het gebied van Edge
  • Als de iPhone dus in NL uit gaat komen (zal nog wel even duren) dan zal het dus waarsch. gaan met T-mobile als provider.
  • De abbo's icm de iPhone zijn vrij lucratief, en vaak zit er internet bij, wat moet via EDGE, want de iPhone ondersteunt GPRS/EDGE.
Hence: Er is een kans dat in NL weer EDGE komt zodra de iPhone wordt gelanceerd.

Er zit één maar aan... Het kan zijn dat Apple zo lang wacht met het lanceren van de iPhone in NL, dat er al een iPhone v2 uit is met UMTS/HSDPA. Dan heeft T-mobile natuurlijk geen reden om EDGE te ondersteunen...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Def_P schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:06:
[...]

De strekking van het bericht is juist dat het niet opgelost is met de verhoging van snelheid maar een los staande upgrade. Dit zou dus betekenen dat KPN het ook eerder zou kunnen oplossen.
'zou kunnen' ja, maar ik gok dat dat ze te veel geld kost, en dat het pas tijdens de upgrade gebeurt zoals ook nu bij Vodafone...

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 21-09-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

XanderDrake schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:18:
[...]

Dat klopt, mijn redering gaat als volgt:
  • Apple wilt zo veel mogelijk één provider aanhouden voor het aanbieden van zn iPhone
  • T-mobile zit in erg veel Europese landen, waaronder NL, wat het een goede partner maakt voor Apple
  • T-mobile heeft kennis op het gebied van Edge
  • Als de iPhone dus in NL uit gaat komen (zal nog wel even duren) dan zal het dus waarsch. gaan met T-mobile als provider.
  • De abbo's icm de iPhone zijn vrij lucratief, en vaak zit er internet bij, wat moet via EDGE, want de iPhone ondersteunt GPRS/EDGE.
Hence: Er is een kans dat in NL weer EDGE komt zodra de iPhone wordt gelanceerd.

Er zit één maar aan... Het kan zijn dat Apple zo lang wacht met het lanceren van de iPhone in NL, dat er al een iPhone v2 uit is met UMTS/HSDPA. Dan heeft T-mobile natuurlijk geen reden om EDGE te ondersteunen...
Nog iets: T-Mo heeft rond haar hoofdkantoor ook zitten testen met EDGE, maanden geleden meldde hier iemand dat. Misschien dat daar nog meer info over is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Net even gebeld met Telfort en ze gaven aan dat er wat problemen waren..

Binnen 24 uur moet ik omgezet zijn naar de juiste snelheid :)

Goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Mededeling:

Omdat ik zelf de laatste tijd erg weinig tijd heb om iets bij te houden en te updaten wil ik graag het stokje overgeven van dit topic aan iemand anders. Het is een pre dat diegene de hele TS een update geeft en het bijhoud! Abo veranderen met de week/maand dus je bent er wel even mee bezig om ons zo goed mogelijk te informeren.

Ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Michael Knight schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:12:
Binnen 24 uur moet ik omgezet zijn naar de juiste snelheid :)
Neem dat wel met een korreltje zout, ik moest (bijna) 3 dagen wachten, terwijl ze mij ook garandeerden dat ik binnen 24 uur volle snelheid zou krijgen.

En die snelheid is op dit moment niet echt fantastisch.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik zit hier thuis net op de rand van net wel/net niet UMTS, maar ik heb daarnet met 1 streepje UMTS/HSDPA toch even gauw speedtest gedaan:

Download: 53.5 KByte/sec
(=428 kbps)

Upload: 7.1 KByte/sec
(=57 kbps)

Connection: 94.0 Conn/min

Ping: (toen verbrak helaas de verbinding wegens 'no network'

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Ik heb een vraagje over Hi Eindeloos online.

Hoe zit dat met verbindingen ?
Stel mijn telefoon gaat een UMTS verbinding maken, kan dit dan volgens mijn Hi Eindeloos online abbo ?
Ik bedoel hiermee, ik wil niet betalen voor UMTS als ik GPRS verbinding onbeperkt heb.
En is dit ook hetzelfde met HSPDA ?

Kortom, als ik Hi Eindeloos online neem, kan ik dan internetten volgens alle connectivieits methodes die er zijn ?

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

webgangster schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:48:
Ik heb een vraagje over Hi Eindeloos online.

Hoe zit dat met verbindingen ?
Stel mijn telefoon gaat een UMTS verbinding maken, kan dit dan volgens mijn Hi Eindeloos online abbo ?
Ik bedoel hiermee, ik wil niet betalen voor UMTS als ik GPRS verbinding onbeperkt heb.
En is dit ook hetzelfde met HSPDA ?

Kortom, als ik Hi Eindeloos online neem, kan ik dan internetten volgens alle connectivieits methodes die er zijn ?
Ja, ik internet ook met Hi Eindeloos Online via UMTS maar de snelheid wordt wel gelimiteerd zoals in de algemene voorwaarden staat.
Bij Vodafone wordt UMTS/HSDPA overigens niet gelimiteerd wat betreft de snelheid, dus in jouw geval dan max. 1.8 mbit. :D

[ Voor 3% gewijzigd door GoTyce op 22-09-2007 12:15 ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hmm... nog niet overgezet naar UMTS-HSDPA, maar ik zie in het lijstje met netwerken bv ook NL KPN staan met 3G beschikbaar-available... mag ik die zomaar selecteren??

Bij NL VODA staat bijvoorbeeld forbidden :)

• objectief2
Michael Knight schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:42:
Hmm... nog niet overgezet naar UMTS-HSDPA, maar ik zie in het lijstje met netwerken bv ook NL KPN staan met 3G beschikbaar-available... mag ik die zomaar selecteren??

Bij NL VODA staat bijvoorbeeld forbidden :)
Ja, die kun je gerust selecteren. Als het niet werkt krijg je toch de melding: failed to login ;) Ga er maar gerust vanuit dat ze je pas na het weekend overzetten als het vandaag niet gebeurd is. Je krijgt trouwens een telefoontje dus tot die tijd hoef je geen verwachtingen te hebben normaalgesproken. Bij mij ging het door tussenkomst van TPH uiteindelijk in drie en halve dag 8)

• SirNobax
NL KPN = Telfort

Telfort heeft geen eigen UMTS/HSDPA netwerk.

Ik kreeg trouwens geen belletje, maar dat kom mischien omdat ik Telfort zelf elke dag belde. :+

Pentaxiaan

• webgangster
Cloudje schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 12:12:
[...]

Ja, ik internet ook met Hi Eindeloos Online via UMTS maar de snelheid wordt wel gelimiteerd zoals in de algemene voorwaarden staat.
Bij Vodafone wordt UMTS/HSDPA overigens niet gelimiteerd wat betreft de snelheid, dus in jouw geval dan max. 1.8 mbit. :D
Bedankt voor antwoord.
Ik heb geen Vodafone hoor ;)

Nog een vraagje dan, kan je zoiets per maand nemen (Eindeloos online) of zit je daar ook voor paar maanden zowel een jaar meteen aan vast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Ik snap de TS niet helemaal (ligt ongetwijfeld aan mij ;)). Er staat:
Ik ben van mening dat KPN op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding bied om lekker op mijn pda te kunnen surfen. Echter zijn er wel een paar beperkingen:
Maar KPN biedt voor 9,95 maar 128KB/s en Vodafone voor hetzelfde geld 1,8MB/s, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
Paradise schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:41:
Ik snap de TS niet helemaal (ligt ongetwijfeld aan mij ;)). Er staat:

[...]

Maar KPN biedt voor 9,95 maar 128KB/s en Vodafone voor hetzelfde geld 1,8MB/s, of mis ik iets?
Kijk eens naar de datum van de OP..
Is vast niet actueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt zelf T-Mobile wel goed, gezien deze geen FUP heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
webgangster schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:51:
[...]

Kijk eens naar de datum van de OP..
Is vast niet actueel.
Idd, vandaar:
DaannO schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:22:
Mededeling:

Omdat ik zelf de laatste tijd erg weinig tijd heb om iets bij te houden en te updaten wil ik graag het stokje overgeven van dit topic aan iemand anders. Het is een pre dat diegene de hele TS een update geeft en het bijhoud! Abo veranderen met de week/maand dus je bent er wel even mee bezig om ons zo goed mogelijk te informeren.

Ik hoor het graag :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp is Vodafone op dit moment de enige die echt snel internet aanbiedt volgens FUP voor 9,95 in de maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Het grappige is dat Telfort tussen het uitschakelen van EDGE en de introductie van de huidige mail & surf 128 kbps-bundel voor 9,50, anderhalve maand lang een Maximaal Online bundel van full-UMTS 386 kpbs en 1GB-limiet heeft aangeboden voor 9,50 EUR. Die kost heden weer 27,50 EUR, en de mail & surf-bundel heeft de 9,50 EUR-plek overgenomen met traag afgekapt UMTS.

Blij dat ik juist op dat moment weer een abonnement heb afgesloten. Helaas geen HSDPA, maar Full-UMTS is toch wel fijn.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Nieuwe snelheidstest met 4 strepen HDSPA/Telfort Unlimited 3,6mbps:

Hoogst gemeten downloadsnelheid: 127 Kbp/s (1000 nog wat kpbs)
Hoogst gemeten upload : 40 Kbp/s (325 kpbs)

Begint erop te lijken dacht ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:57:
Het grappige is dat Telfort tussen het uitschakelen van EDGE en de introductie van de huidige mail & surf 128 kbps-bundel voor 9,50, anderhalve maand lang een Maximaal Online bundel van full-UMTS 386 kpbs en 1GB-limiet heeft aangeboden voor 9,50 EUR. Die kost heden weer 27,50 EUR, en de mail & surf-bundel heeft de 9,50 EUR-plek overgenomen met traag afgekapt UMTS.

Blij dat ik juist op dat moment weer een abonnement heb afgesloten. Helaas geen HSDPA, maar Full-UMTS is toch wel fijn.
Ja, maar wel ook upload van 384 kbps, en dat is 6x sneller dan gewoon UMTS! Bovendien heb je met HSDPA lagere latency. Enige wat jammer is, is dat je downloadsnelheid maar 384 kbps ipv 1.8 Mbps is. Kan ik persoonlijk prima mee leven aangezien ik toch meestal alleen remote desktop (hsdpa hoera :P), mail en surf via m'n mobiel/laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zo, even een post vanaf mijn werk @ GPRS :P

Ik heb nog geen telefoontje gehad van Telfort.. heeft het zin die lui zelf voor de derde keer op te bellen of kan ik beter even langs TPH gaan en die wat vaart erachter laten zetten?

Vind het belachelijk dat ik zolang moet wachten op mijjn volledige UMTS/HSDPA snelheid..

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 24-09-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik heb ook 3 dagen moeten wachten.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Michael Knight schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:03:
Zo, even een post vanaf mijn werk @ GPRS :P

Ik heb nog geen telefoontje gehad van Telfort.. heeft het zin die lui zelf voor de derde keer op te bellen of kan ik beter even langs TPH gaan en die wat vaart erachter laten zetten?

Vind het belachelijk dat ik zolang moet wachten op mijjn volledige UMTS/HSDPA snelheid..
Ik zou gewoon weer bellen, TPH kan hoogstens een ander kaartje geven met waarschijnlijk hetzelfde probleem.

Mijn snelheid is nog steeds om te huilen:

Download- 28.0 KByte/sec (=224 kbps)
Upload- 21.2 KByte/sec (=170 kbps)
131.0 Conn/min

Het word nou wel strontvervelend dat trage internet van hun. :(

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futura
SirNobax schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:07:
[...]

Ik zou gewoon weer bellen, TPH kan hoogstens een ander kaartje geven met waarschijnlijk hetzelfde probleem.

Mijn snelheid is nog steeds om te huilen:

Download- 28.0 KByte/sec (=224 kbps)
Upload- 21.2 KByte/sec (=170 kbps)
131.0 Conn/min

Het word nou wel strontvervelend dat trage internet van hun. :(
Ik zit ook weer te GPRS'en hiero. Het loopt allemaal nog niet zo lekker bij Telfort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej

Ben nu ook bezig met E220 icm Telfort en PhoneHouse.
Als je deze in Vista wil draaien is daar firm/software update beschikbaar.
Alleen heeft telfort die zo goed mogelijk verstopt als mogelijk is ;)
http://www.telfort.nl/kla...257Eany%257E&search=vista
En klik op 'Van EDGE naar UMTS: Help' (vraag mij ook niet waarom ze daar staan :|)
Daar staan 3 linkjes die je moet downloaden installeren in deze volgorde:
1. Vista upgrade tool
2. E220 SoftwareFirmware update
3. Vista software

Was wat googlen voor nodig om dit te vinden ;)
Veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn testresultaten nu ik het eindelijk werkend heb, gemaakt met speedtest.nl:

down 129.3 KByte/sec
up 38.0 KByte/sec
ping www.nu.nl rond 84 ms

voor de rest ziet het er tot nu toe lekker stabiel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Wat is je woonplaats?

Klein dorpje met een dikke HSDPA mast in het centrum zeker, of is kpn bezig om 'ons' probleem op te lossen?

Zijn er trouwens KPN klanten met een HSDPA abbo in de grote steden?

Hebben jullie sinds twee weken ook zo'n trage verbinding, if so, dan moet het gewoon aan de bandbreedte liggen, en is kpn in zekere mate gedwongen om daar wat aan te doen.

[ Voor 48% gewijzigd door SirNobax op 25-09-2007 07:55 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Telfort krijgt weer een belletje van me... nog steeds geen UMTS/HSDPA...

Wel weer leuk, schoolnetwerk ligt plat, en ik ben als enige online (via GPRS :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futura
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 02:51:
Heej

Ben nu ook bezig met E220 icm Telfort en PhoneHouse.
Als je deze in Vista wil draaien is daar firm/software update beschikbaar.
Alleen heeft telfort die zo goed mogelijk verstopt als mogelijk is ;)
http://www.telfort.nl/kla...257Eany%257E&search=vista
En klik op 'Van EDGE naar UMTS: Help' (vraag mij ook niet waarom ze daar staan :|)
Daar staan 3 linkjes die je moet downloaden installeren in deze volgorde:
1. Vista upgrade tool
2. E220 SoftwareFirmware update
3. Vista software

Was wat googlen voor nodig om dit te vinden ;)
Veel plezier ermee
Ik zie dat er meerdere aanbieders (wereldwijd) deze update aanbieden. Is het misschien verstandig om de firmware ook te upgraden als je geen Vista draait? Ik kan namelijk niet direct vinden wat de upgrade precies verbetert aan het modem...

EDIT:
Once you upgrade the firmware of the data card to be compatible to Vista --- let’s call it “Vista data card,” this MAY NOT work on a non-Vista laptop. Although devices in general are meant to be backward compatible, tests are still being conducted to fully guarantee that it will be so. For now, please use the “Vista data card” with Vista laptops only and regular data cards with non-Vista Laptops. If you own two or more datacards, please label the units accordingly to avoid confusion.

[ Voor 21% gewijzigd door futura op 25-09-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in het kleine dorpje Eindhoven.. :P
Maar de meting was 's nachts, nu is het stuk trager :(
down 18.6 KByte/sec
up 17.7 KByte/sec
SirNobax schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 07:50:
Wat is je woonplaats?

Klein dorpje met een dikke HSDPA mast in het centrum zeker, of is kpn bezig om 'ons' probleem op te lossen?

Zijn er trouwens KPN klanten met een HSDPA abbo in de grote steden?

Hebben jullie sinds twee weken ook zo'n trage verbinding, if so, dan moet het gewoon aan de bandbreedte liggen, en is kpn in zekere mate gedwongen om daar wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks meerdere aanbieders het aanbieden is deze specifiek voor Telfort gemaakt (vooral stap 3).
Als je de instructies van de meer op google geziene vodafone opvolgt zit je opeens met vodafone software op je E220 waar je alleen maar met Vodafone kan connecten...

Volgens mijn ervaringen werkt hij als hij naar Vista is geflasht prima op XP, als dit dan weer niet werkt na tijdje ofzo komt er wel weer een firm/software upgradeje ;)
futura schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:12:
[...]

Ik zie dat er meerdere aanbieders (wereldwijd) deze update aanbieden. Is het misschien verstandig om de firmware ook te upgraden als je geen Vista draait? Ik kan namelijk niet direct vinden wat de upgrade precies verbetert aan het modem...

EDIT:
Once you upgrade the firmware of the data card to be compatible to Vista --- let’s call it “Vista data card,” this MAY NOT work on a non-Vista laptop. Although devices in general are meant to be backward compatible, tests are still being conducted to fully guarantee that it will be so. For now, please use the “Vista data card” with Vista laptops only and regular data cards with non-Vista Laptops. If you own two or more datacards, please label the units accordingly to avoid confusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Is er soms weer een algehele storing bij Telfort? Hier in Apeldoorn zuid geen GPRS en ook UMTS meer. De laatste dagen toen het nog wel werkte was het ook bijzonder traag :( :O

Edit: UMTS werkt weer maar dan ongeveer met de snelheid 10 X lager dan GPRS :O

[ Voor 18% gewijzigd door Doctor Yes op 25-09-2007 18:33 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.