Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 29.148 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:44
Snelheidsverhoging Vodafone 3,6Mbit

Just 2 let you all know..

Zolalg ze maar coulant blijven met 50mb limiet of het liefst deze opheffen vind ik het best hoor, want nu kom ik er binnen 2min ipv 4 al aan.

Verwijderd

limboroger schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 17:57:
Snelheidsverhoging Vodafone 3,6Mbit

Just 2 let you all know..

Zolalg ze maar coulant blijven met 50mb limiet of het liefst deze opheffen vind ik het best hoor, want nu kom ik er binnen 2min ipv 4 al aan.
wow...Dat is lekker snel. Alleen 50 MB is dan echt belachelijk. Snap dat ze niet willen dat je erg gek doet. Maar 500MB-1024 lijkt me dan redelijker. Desnoods voor iets meer.

Maar ja begreep dat er zaterdag 'groot' nieuws komt. Ben benieuwd

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:29:
[...]

wow...Dat is lekker snel. Alleen 50 MB is dan echt belachelijk. Snap dat ze niet willen dat je erg gek doet. Maar 500MB-1024 lijkt me dan redelijker. Desnoods voor iets meer.

Maar ja begreep dat er zaterdag 'groot' nieuws komt. Ben benieuwd
Zaterdag groot nieuws?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Klinkt als een cheesy marketing praatje, maar goed.... we zullen het maar moeten afwachten :P

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 30-08-2007 12:38 ]

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mag je bij vodafone nou wel of niet gebruik maken van push email? En weet iemand waarom sommige providers(kpn) hier wat op tegen hebben?(naast dat ze dit voor de zakelijke markt zelf aanbieden tegen meer prijs).

Ik zit namelijk te twijfelen om straks over te gaan naar vodafone. Ik heb nu al 2 jaar tmobile met pit met een mda vario. Hierbij heb ik dus gprs snelheid over gprs. En op zich voldoet dat, maar wanneer ik bijlage op mail wil binnen halen duurt dit lang. Maar aan de andere kant is er het datalimiet van 50mb (waar ik nu met tmobile nog ooit overheen ben gekomen). Pushmail zal voor mij doorslaggevend zijn, want een ander voordeel valt ook al weg, t aansluiten van de pc.

I, for one, like Roman numerals

• Speedfight
  • Niet online
Def_P schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:39:
Mag je bij vodafone nou wel of niet gebruik maken van push email? En weet iemand waarom sommige providers(kpn) hier wat op tegen hebben?(naast dat ze dit voor de zakelijke markt zelf aanbieden tegen meer prijs).

Ik zit namelijk te twijfelen om straks over te gaan naar vodafone. Ik heb nu al 2 jaar tmobile met pit met een mda vario. Hierbij heb ik dus gprs snelheid over gprs. En op zich voldoet dat, maar wanneer ik bijlage op mail wil binnen halen duurt dit lang. Maar aan de andere kant is er het datalimiet van 50mb (waar ik nu met tmobile nog ooit overheen ben gekomen). Pushmail zal voor mij doorslaggevend zijn, want een ander voordeel valt ook al weg, t aansluiten van de pc.
Pushmail mag bij Vodafone wel.. Bij KPN overigens niet...

Ik ben nu ook aant overstappen van MDA Vario met PIT van T-Mobile naar HTC P4350 met Vodafone en die Internet Blox.. Hopelijk volgende week het toestel binnen.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
--MeAngry-- schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:26:
Ik kan je dus vrijwel garanderen dat zaken als Youtube gewoon gratis zijn, want die gaan gewoon over het HTTP protocool. Een Youtube flashfilmpje is niet te onderscheiden van een ander flashfilmpje, behalve op de URL.
Maar het lijkt me niet dat bepaalde URL's apart gaan factureren, anders wordt het wel heel gek. 8)7
En hoe zou dit in elkaar zitten mbt privegegevens. KPN mag niet zomaar gaan bijhouden welke sites jij bezoekt ,endaar iets mee gaan doen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:12

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Stream gaan over andere protocols ;) "RTSP://" bijvoorbeeld in plaats van "HTTP://"

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dat TPH maandag de mobiele breedband markt gaat openbreken? vanaf maandag as kan je de usb plug en play modem van telfort aanschaffen voor 29.95 per mnd, onbeperkt internet, ongeacht contractduur, tegen hsdpa snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 02:37
phone house 29.95 euro p/m met hdspa usb adapter 39.95 dus voor laptop gebruik, flat fee met fup 10 maal gemiddeld. Maar klinkt meer als de oude internet fups.

Ze geven op de phonehouse site 2G als limiet voorbeeld. Ja, daar heb ik weer een beetje mixed emotions over...

minimaal umts snelheid.

http://www.phonehouse.nl/index.php?active=1641

gekoppeld aan telfort prepaid sim, ook te gebruiken voor telefoon.

lol hmm dubbel post ....

[ Voor 4% gewijzigd door EnderQ op 01-09-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

DaSaN schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:41:
[...]

En hoe zou dit in elkaar zitten mbt privegegevens. KPN mag niet zomaar gaan bijhouden welke sites jij bezoekt ,endaar iets mee gaan doen bijv.
Ze hoeven het ook niet bij te houden, enkel te filteren...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

EnderQ schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 01:07:
phone house 29.95 euro p/m met hdspa usb adapter 39.95 dus voor laptop gebruik, flat fee met fup 10 maal gemiddeld. Maar klinkt meer als de oude internet fups.

Ze geven op de phonehouse site 2G als limiet voorbeeld. Ja, daar heb ik weer een beetje mixed emotions over...

minimaal umts snelheid.

lol hmm dubbel post ....
Ik begreep dat de limiet 2G is, en na die 2G wordt gekeken naar gemiddelden (hoe/wat: geen idee). Gewoon een FUP met richtlimiet 2G dus.

Als je daaroverheen gaat dan ben je ook vaag bezig trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb zelf pas Telfort Internet Unlimited aangeschaft voor mijn Nokia 7710.
Helaas lust m'n telefon slechts GPRS, dus net genoeg voor een beetje email, MSN en hooguit een mobile pagina. (mobile.ns.nl en pda.tweakers.net enzo).
Pakket gaat pas op 19-09 in, dus ik zit op het moment nog even op 25cent per 100kB. Best wel duur, en ik heb er in een paar dagen al 2MB doorheen gejaagd met 3 emailtjes, 2 uur MSN en een uur surfen.

Maja, over 2 weekjes op een FUP, scheelt een hoop.

Edit: Heb trouwens ook gemerkt dat Telfort port25 en 26 blokkeert. (of iig het SMTP protocol)
Kon nl niet connecten met de SMTP server onder mijn domein, en was gedwongen om email te sturen via de SMTP server van Telfort (smtp.telfortmail.nl)

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 01-09-2007 08:27 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

EnderQ schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 01:07:

minimaal umts snelheid.

lol hmm dubbel post ....
Ik zie een paar dingetje wat ik toch wel vaag vind;
Wat is de snelheid?
Minimaal 384 kb/sec.
Dat kunnen ze nooit garanderen...
Wanneer ik ga sms-en via het USB modem kost dit dan geld?
SMS-en kost niets aangezien het via data wordt verstuurd.
De overdracht mag dan wel via data gaan maar voor de dienst SMS moet volgens mij gewoon worden betaald. Anders zou dit betekenen dat er ook flatfee SMS inbegrepen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me eigenlijk ook af of je nou hsdpa snelheid krijgt of gewoon umts

iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 02:51:
[...]

Ik begreep dat de limiet 2G is, en na die 2G wordt gekeken naar gemiddelden (hoe/wat: geen idee). Gewoon een FUP met richtlimiet 2G dus.

Als je daaroverheen gaat dan ben je ook vaag bezig trouwens :D
Nou ik heb ook mijn twijfels. Bij telfort.nl staat gegarandeerd 1G. En daarna F.U.P.
Maar bij TPH staat:
Wat gebeurt er als ik meer verbruik dan 2 GB?
wanneer dit meer dan 10x is dan gemiddeld dan krijgt de klant een waarschuwingsbrief.
Dit is het enige antwoord wat niet met een hoofdletter begint, lijkt net of de andere antwoorden copy-paste waren (van telfort o.i.d), en dit antwoord zelf verzonnen/aangepast is.

Maar meer dan genoeg voor mobile denk ik. Maar is dit ook genoeg voor de laptop? TPH zegt onbeperkt thuis en onderweg online. Telfort zegt weer dat het de bedoeling is, het alleen onderweg te gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Vodafone de SMTP port 'open' laat. Oftewel kan ik smtp.mijndomein.com gebruiken? Of MOET ik de smtp server van vodafone gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Laatst online: 16:25
smtp staat gewoon open voor alle servers die je wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat ik even duidelijkheid moet scheppen in de usb-modem aanbiedingen, want het wordt nu
wel een beetje onduidelijk. Hoe ziet het plaatje er nu uit:
KPN - down 128 - up 64 - 200 Mb Euro 34,95
VF - down 1800 - up 384 - 200 Mb Euro 32,00 (down 3600 !!)
Tel. - down 384 - up 128 - 2 Gb !! Euro 38,00 aanbieding Euro 29,95
T-m - down 384 - up 128 - 2 Gb !! Euro 32,50

Of dat van Telford wel echt Hdspa is valt te betwijfelen, alhoewel de prijs
en de 2 Gb goed te noemen is. En de dekking (KPN dus redelijk)

200 Mb is bij normaal gebruik (E-mailen en Sites elke dag) na 2 weken op.
Ik heb dit gecontroleerd, o.a. met NetPerSec. Dus 2 Gb is voldoende.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:52:
Tel. - down 384 - up 128 - 2 Gb !! Euro 38,00 aanbieding Euro 29,95
T-m - down 384 - up 128 - 2 Gb !! Euro 32,50
Dat van T-Mobile lijkt me een copy-paste foutje. 384/128 onbeperkt is 49,50, maar 192/32 onbeperkt is 19,50. En 64/16 onbeperkt heb je ook voor 9,50, maar dan alleen in combinatie met een Relax 150 SIM only abo (6,75). PIT+ (192/32) is bij mijn weten ook los verkrijgbaar, dus zonder Relax abo. Een prijs van 32,50 voor T-Mobile heb ik nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E,
Dit zijn de abo met het usb-modem (E-220), dus gekoppeld aan b.v. je note-book,
waar Telfort nu een aanbieding van heeft lopen.
Waar komen deze gegevens vandaan, nu kijk b.v. eens op:
http://metjelaptoponline.nl/vergelijk
Hier kun je zien, dat Telfort alleen op UMTS niveau bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
Die 32,50 bij Metjelaptoponline is ook een aanbieding, klik aldaar maar eens op 'bestel'. Bovendien betaal je apart nog eens 39 euro voor het modem. En verder zeggen ze inderdaad dat het bij T-Mobile onbeperkt is, dus geen 2Gig limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
McKaamos schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 08:25:
[...]
Pakket gaat pas op 19-09 in, dus ik zit op het moment nog even op 25cent per 100kB. Best wel duur, [...]
Reken maar eerder op € 0,50 / 100 kB. Ik ben dit bedrag al eens vaker op tweakers tegen gekomen en heb m'n factuurs erop nageslagen en kom op dit bedrag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkstr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
Als de gebruiker van een HSDPA telefoon (bijvoorbeeld de Nokia N95 of Palm Treo 750) bezig is met een datasessie, dan kan hij geen inkomende (voice)gesprekken ontvangen. U krijgt te horen dat het nummer tijdelijk niet bereikbaar is en dat u het later nogmaals kunt proberen. Doorschakeling naar VoiceMail is in dit geval niet mogelijk.

Dit probleem wordt in het vierde kwartaal van 2007 opgelost door middel van een upgrade van het netwerk.

Als de gebruiker via GPRS surft op het internet of e-mail verzendt/ontvangt komt u in de VoiceMailbox (mits deze geactiveerd is)

Bij gebruik van UMTS is de gebruiker wel telefonisch bereikbaar, gesprekken komen binnen, ook tijden het surfen op het internet of het verzenden/ontvangen van e-mail

>>> dit komt van de FAQ van KPN site... wie weet hier meer over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkstr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb ook het vermoeden dat bij HSDPA-telefoons gesprekken totaal kunnen wegvallen. Om dit te voorkomen moet de HSDPA-functie worden uitgeschakeld (dan hou je gewoon UMTS over dus).

Nog niet met 100% zekerheid kunnen checken of het HSDPA is, de boosdoener, maar ik denk het wel... (wegvallende gesprekken htc tytn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:13

itarix

404 soul not found

volgens het artikel is het netwerk afhankelijk.
van de 3 geteste netwerken doet alleen T-mobile het goed

KPN en vodafone doen het niet goed, KPN volledig onbereikbaar en bij vodafone krijg je de voicemail.

ik blij dat ik bij T-mobile zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkstr
ianz schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:51:
volgens het artikel is het netwerk afhankelijk.
van de 3 geteste netwerken doet alleen T-mobile het goed

KPN en vodafone doen het niet goed, KPN volledig onbereikbaar en bij vodafone krijg je de voicemail.

ik blij dat ik bij T-mobile zit :P
dat las ik ook, ik vraag me dan ook af of er iemand is die hier meer info over weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Laatst online: 00:12

DUX

blijft ook nu voor Oranje

robertwebbe dus....

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkstr
jah alleen kan ik geen PM sturen... afwachten dus :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nog meer netwerk informatie, deze keer van KPN: KPN update netwerk en rolt eind dit jaar HUSAPA uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkstr
oke ik blijf bij KPN, misschien zelfs wel ff wachten tot de Primafoon de TyTN II in het schap heeft liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mja, ik zoek toch voor m'n tytn voor nu even een manier om HSDPA uit te schakelen. Ben alle verbroken telefoongesprekken zat (ligt ook aan HSDPA gok ik). Iemand een manier om dit te doen op een tytn? (SetHSDPA.exe /Disable werkt niet!)

Waarschuwen jullie ff als HSDPA weer fatsoenlijk werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

De TyTN II is helaas een weekje vertraagd. Het zit er deze week niet meer in... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

robertwebbe schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:00:
De TyTN II is helaas een weekje vertraagd. Het zit er deze week niet meer in... :'(
Wat is er nieuw aan trouwens? Alleen GPS ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

henkstr schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:07:
[...]
jah alleen kan ik geen PM sturen... afwachten dus :Y
Ik verwacht dat Vodafone het eerst klaar zal zijn met de update en dat dan "het probleem" over is. Zodra we hier ook geupdate zijn naar 3.6 dan zal ik weer eens testen. De planning is dat het eind september overal uitgerold moet zijn: http://pro.tweakers.net/nieuws/49117/Vodafone-krikt-snelheden-mobiel-internet-gestaag-op.html.

KPN neemt iets meer tijd maar zoals inmiddels bekend geworden zullen zij eind december of begin januari dan ook meteen naar een 7.2 upgraden en ook HSUPA implementeren (upload tot max 1.4).
Er zijn zelfs voornemens om in de loop van 2008 gaat KPN nog een keer te upgraden en dan zelfs naar een download van 14.4 en een upload van 5.76. Maar dat is nog niet 100% zeker, ze wegen het nu af tegen WiMax: http://life.tweakers.net/nieuws/49003/KPN-na-testen-optimistisch-over-draadloos-breedband.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:07:
[...]
Wat is er nieuw aan trouwens? Alleen GPS ofzo?
Voor mij is de belangrijkste verbetering dat je het display kunt kantelen zodat je er makkelijker op kunt kijken:
Afbeeldingslocatie: http://img.cifrovik.ru/images/publish/articles/9992/htcL2.jpg

Verder is de camera weer iets beter en zit er in dit model ook Touch-FLO op (dat kun je hem gewoon met je vingertopje goed bedienen in plaats van altijd de stylus te moeten gebruiken).

Meer specs zijn te vinden op http://tytnseries.htc.com/htctytn2.html.

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 04-09-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die een abb. genomen hebben bij Telfort met het USB-modempje voor 29,95 Euro
en ons kunnen vertellen wat de snelheden zijn enz. enz. ? Ik vind het leuk te lezen, dat T-mobile
en Vodafone onaangenaam verrast zijn door deze aktie. Eindelijk komt deze materie in beweging.
Halverwege dit forum kun je lezen, dat ik me nogal druk maak over de achterstand die we hebben in Nederland in vergelijking met andere landen in Europa. Uit blijk van waardering denk ik een abb. te nemen bij Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Zijn er al mensen die een abb. genomen hebben bij Telfort met het USB-modempje voor 29,95 Euro
en ons kunnen vertellen wat de snelheden zijn enz. enz. ?
U vraagt, wij draaien:

Vast internet aansluiten is voor mij geen mogelijkheid dus dit is een fantastische oplossing, tenminste dat dacht ik.

Die USB-modem werkt voor geen donder bij mij, mijn C2D E6300 @ 2.0ghz met 2 Gig ram heeft opeens langer dan 5 minuten de tijd nodig om hem uit het "welkom" scherm van WinXP te halen. Dit komt vast omdat het apperaat 3 functies heeft, usb drive, een virtueel cd-rom station (die de usb drive doe mounten) en de modem zelf, dit duurt gewoon ongeloofelijk lang om allemaal 'detected' te worden, dit hadden ze simpel op kunnen lossen door gewoon een cd mee te leveren, en de modem, enkel een modem functie te geven. Gaat er iets mis, wil je de kabel even in een ander USB gat doen o.i.d., moet je je pc eerst restarten om het programma weer aan de praat te krijgen.

Verbinding is 5 (vd 5) streepjes, maar dat is niets raars, ik woon midden in Rotterdam.

En de snelheid vroeg je:
Download - 5.3 KByte/sec (=42 kbps)
Upload - 2.5 KByte/sec (=20 kbps)

Ja, inderdaad 5KB per seconde.

Die prutsers hebben het G3 netwerk voor mijn sim geblockt, hierover gisteren gebeld, met de geruststelling dat het binnen 24 uur gefixt word en zoniet word er even naar mij gebeld. Vandaag om 5 uur nog even gebeld om zeker te zijn dat ze het doen, met als antwoord "Ja, onze technische dienst werkt tot 9 uur, en die zullen het zeker nog even doen".

Mooi niet dus.

Als ik morgenmiddag nog niet op het 3G netwerk kom breng ik hem direct terug en eis ik een andere sim.

/me Sir Nobax is TOTAAL niet amused :( :( :( :(

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:58:
en ons kunnen vertellen wat de snelheden zijn enz. enz. ? Ik vind het leuk te lezen, dat T-mobile
en Vodafone onaangenaam verrast zijn door deze aktie. Eindelijk komt deze materie in beweging.
Halverwege dit forum kun je lezen, dat ik me nogal druk maak over de achterstand die we hebben in Nederland in vergelijking met andere landen in Europa. Uit blijk van waardering denk ik een abb. te nemen bij Telfort
Waar lees je dat T-Mobile en Vodafone onaangenaam verrast zijn als ik vragen mag? Ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van de overige providers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik denk dat dat eerder een 'logische' reactie is dan een schriftelijke.

Lijkt me wel logisch in iedergeval dat T-mobile en Vodaphone verrast zijn omdat er opeens een telecom aanbieder die niet over eigen masten beschikt een supergoedkoop abonnement aanbiedt.

[ Voor 8% gewijzigd door SirNobax op 05-09-2007 23:31 ]

Pentaxiaan

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

SirNobax schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:10:
[...]
En de snelheid vroeg je:
Download - 5.3 KByte/sec (=42 kbps)
Upload - 2.5 KByte/sec (=20 kbps)
Dit is inderdaad een normale GPRS snelheid. Ik ben zeer beniewd wat je zodadelijk gaat halen. Standaard krijg je bij Telfort slechts UMTS en geen HSDPA. Maar als ik de aanprijzing van TPH mag geloven dat zou je HSDPA moeten krijgen.

Gisteren sprak ik nog iemand die dacht dat als de snelheden straks op 14.4 Mbps liggen dat veel mensen hun ADSL zouden gaan opzeggen. Want waarom zou je je ADSL nog aanhouden als je voor 25 euro overal met je laptop een 14.4 Mbps verbinding hebt via je mobiele provider?
Helaas zal dit scenario voor veel mensen niet opgaan. Binnenshuis heb je meestal een aanzienlijk slechter bereik dan buitenshuis. Bij mezelf thuis heb ik buiten volle bak UMTS met HSDPA mogelijkheden maar zodra ik mijn supergoed geïsoleerde nieuwbouw woning inloop (met HR++ glas) is het nagenoeg afgelopen. Slechts 1 mager streepje GSM waar ik net aan mee kan bellen. Data is dan helemaal een drama. En dat "verschijnsel" zie ik wel vaker, ik loop al een tijdje mee in de mobiele data branche. Als de man van Albert.nl komt met zijn mobiele PIN zegt hij bij voorbaad al of we even bij de voordeur kunnen afrekenen, binnenshuis heeft hij meestal te weinig signaal.

• SirNobax
Kijk, dit is al een heel stuk leuker:

Download - 105.7 KByte/sec (=846 kbps)
Upload - 37.2 KByte/sec (=298 kbps)
Connection - 394.0 Conn/min

Ping naar google.nl = 78ms
Ping naar T.net = 72ms

[EDIT] Hij maakt inderdaad verbinding met KPN's HSDPA netwerk.

/me Sir Nobax is weer helemaal tevreden :)

[ Voor 11% gewijzigd door SirNobax op 06-09-2007 12:30 ]

Pentaxiaan

• Rob-Pol
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-02-2018
Ik zit toch zo te dubben welk data abonnement ik nou ga nemen bij mijn nieuwe TyTN II.
Momenteel zit ik bij T-mobile met PIT, maar dat is zo verschrikkelijk langzaam, ik haal maar 45 kbps nog geen 6 KB/s dus.
Overstappen naar een andere provider doe ik alleen indien daar een stabiele verbinding mee is, bel namelijk nogal veel. Heb bij T-mobile overigens de hoogste status ( en rekeningen ).
Ben zelf een beetje bang dat ik bij vodafone over de 50MB limiet zal gaan en flinke rekeningen gepresenteerd zal krijgen.
Volgens de Vodafone klantenservice zul je Indien je een normale internet gebruiker bent NIET over je limiet heen gaan !
Het downloaden van MP3's en Youtube filmpjes bekijken hoort alweer volgens Vodafone niet tot normaal internet gebruik 8)7
Iemand ervaring ?

Wie geeft mij raad ?

Rob

Verwijderd

Rob-Pol schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:08:
Ik zit toch zo te dubben welk data abonnement ik nou ga nemen bij mijn nieuwe TyTN II.
Momenteel zit ik bij T-mobile met PIT, maar dat is zo verschrikkelijk langzaam, ik haal maar 45 kbps nog geen 6 KB/s dus.
Overstappen naar een andere provider doe ik alleen indien daar een stabiele verbinding mee is, bel namelijk nogal veel. Heb bij T-mobile overigens de hoogste status ( en rekeningen ).
Ben zelf een beetje bang dat ik bij vodafone over de 50MB limiet zal gaan en flinke rekeningen gepresenteerd zal krijgen.
Volgens de Vodafone klantenservice zul je Indien je een normale internet gebruiker bent NIET over je limiet heen gaan !
Het downloaden van MP3's en Youtube filmpjes bekijken hoort alweer volgens Vodafone niet tot normaal internet gebruik 8)7
Iemand ervaring ?

Wie geeft mij raad ?

Rob
Mijn raad??

Voorlopig ff niet doen.

Tenminste.......niet de actie van Telfort/TPH.
Sinds dinsdag bezig om de boel werkend te krijgen.
Talloze telefoontjes naar telfort en iedere keer hetzelfde bandje. "Binnen 24 uur is het opgelost meneer"
Ik wacht ondertussen al 3x 24 uur maar nog niks werkend.
Overigens zijn de mensen van de Phonehouse erg behulpzaam (Huizen,Soest, Amsterdam ZO) maar kunnen mij voorlopig ook niet helpen.

Goeten.

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Weet iemand hoe wordt gecontroleerd of je VOIP gebruikt?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

--Christiaan-- schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:15:
Weet iemand hoe wordt gecontroleerd of je VOIP gebruikt?
denk dat bepaalde poorten gewoon geblockt of gemonitord worden.
of doormiddel van packet inspection oid.
Ik kreeg via telfort m'n SMTP niet connected met m'n domain. Ook op andere poorten niet.

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 06-09-2007 20:52 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:53:
[...]

Sinds dinsdag bezig om de boel werkend te krijgen.
Talloze telefoontjes naar telfort en iedere keer hetzelfde bandje. "Binnen 24 uur is het opgelost meneer"
Ik wacht ondertussen al 3x 24 uur maar nog niks werkend.
Idem idem. Ollie is 't ook beu. Schijnt dat TPH verkeerde / oude sims heeft verkocht en die moeten ze omzetten. Als 't morgen niet is gefixed, gaat deze jongen de boel weer inleveren. Ik haal immers de gegarandeerde 384 kb/sec niet en ik heb 't niet aangeschaft voor GPRS snelheid en latency ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op donderdag 06 september 2007 @ 20:51:
[...]

denk dat bepaalde poorten gewoon geblockt of gemonitord worden.
of doormiddel van packet inspection oid.
Ik kreeg via telfort m'n SMTP niet connected met m'n domain. Ook op andere poorten niet.
Is bij telfort de SMTP port geblokkeerd!? Oftwel je kan niet smtp.eigendomein.com/nl whatever gebruiken? Pfff slecht, en bedankt voor de tip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:34:
[...]

Is bij telfort de SMTP port geblokkeerd!? Oftwel je kan niet smtp.eigendomein.com/nl whatever gebruiken? Pfff slecht, en bedankt voor de tip..
Inderdaad. Maar dat is makkelijk genoeg op te lossen door secure smtp te gebruiken. Wat opzich ook verstandig is aangezien internet via het mobiele netwerk niet veilig is.

Tweede oplossing is een vpn server stichten thuis, dan ben je in een klap van alle problemen af die een mobiele provider met zich mee brengt. Zoals internet over NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van Vodafone.
Mijn contract verloopt in december en de vraag was of ik interesse heb in een nieuw abonnement.
Mijn huidige contract kan niet verlengt worden. (Ik heb een sim only 125min. voor €5,95 met daarbij mobiel internet €9,50)

Het aanbod: €7,50 voor 50 belminuten!
Sorry, maar ik vind dat geen aanbod.

Volgens degene die ik aan de telefoon had, moet ik opschieten met mijn beslissing, want na de einde contractdatum zou ik ineens €22,50 + €9,50 per maand moeten betalen.
Ik heb de AV er nog eens nagelezen, ik zie nergens staan dat de bedragen ineens hoger worden.

Ik vind de 50MB datalimiet van Vodafone niets, vandaar dat ik even op mijn gemak verder wil kijken bij andere providers.

Heeft iemand hier het zelfde aan de hand gehad?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Tjah, je moet bij Vodafone (en de meeste andere providers ook) rekening houden met 3 maanden opzegtermijn, dus vandaar dat je moet opschieten als je niet tijdelijk 22.50 wilt betalen. Als je iets te laat bent mag je namelijk al een maand extra betalen met wat pech.

Ik zit nu al een tijdje bij Hi met Eindeloos online, en opzich werkt het prima, ware het niet dat ze me niet toestaan om Tunin.fm te gebruiken. :/ Das toch wel het belangrijkste nadeel, verder werkt het prima, nog geen extra kosten gehad. :) En een snelheid van 256kb/s is goed te doen zolang je niet veel wilt downloaden.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Vraagje aan de gebruikers van de Telfort/TPH-actie:

Ik overweeg het ook te nemen mits de kinderziektes eruit zijn enzo. De vraag aan jullie is of je een fixed-ip of dynamisch-ip krijgt? En hoe zit het precies met de veiligheid/afluisterbaarheid van de verbinding? :) Bvd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
objectief2 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:08:
Vraagje aan de gebruikers van de Telfort/TPH-actie:

Ik overweeg het ook te nemen mits de kinderziektes eruit zijn enzo. De vraag aan jullie is of je een fixed-ip of dynamisch-ip krijgt? En hoe zit het precies met de veiligheid/afluisterbaarheid van de verbinding? :) Bvd ;)
Je krijgt een intern IP. Bij telfort/kpn zit je achter NAT. Als je zoekt in je eigen iprange zul je dus ook bijvoorbeeld bergen samba shares zien. Komisch maar niet prettig. De data van handset naar mast is beveiligd en zal ook geen problemen opleveren, de data van mast naar provider is vaak niet beveiligd.

Het is eigenlijk altijd aan te bevelen om zelf via een vpn te werken als je je druk maakt om de veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

--MeAngry-- schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:01:
Tjah, je moet bij Vodafone (en de meeste andere providers ook) rekening houden met 3 maanden opzegtermijn, dus vandaar dat je moet opschieten als je niet tijdelijk 22.50 wilt betalen. Als je iets te laat bent mag je namelijk al een maand extra betalen met wat pech.
Ik vraag me af of ze ineens de prijs naar €22,50 mogen verhogen.
Aangezien ik dit nergens in de AV terug kan vinden, of kijk ik er overheen?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zondagskindje schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:08:
Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van Vodafone.
Mijn contract verloopt in december en de vraag was of ik interesse heb in een nieuw abonnement.
Mijn huidige contract kan niet verlengt worden. (Ik heb een sim only 125min. voor €5,95 met daarbij mobiel internet €9,50)

Het aanbod: €7,50 voor 50 belminuten!
Sorry, maar ik vind dat geen aanbod.

Volgens degene die ik aan de telefoon had, moet ik opschieten met mijn beslissing, want na de einde contractdatum zou ik ineens €22,50 + €9,50 per maand moeten betalen.
Ik heb de AV er nog eens nagelezen, ik zie nergens staan dat de bedragen ineens hoger worden.

Ik vind de 50MB datalimiet van Vodafone niets, vandaar dat ik even op mijn gemak verder wil kijken bij andere providers.

Heeft iemand hier het zelfde aan de hand gehad?
Mijn vriendin had pas ook een aanbod gehad omdat haar sim-only afliep, maar zij kreeg inderdaad ook zo'n belachelijk aanbod. Daarna opgezegd via dat formulier. Op de dag dat het formulier bij vodafone was binnengekomen kon er ineens een hoop meer. Het nieuwe aanbod was nog een jaar sim-only tegen dezelfde tarieven als voorheen. Dus misschien wel een tip als je nog een jaartje dezelfde sim-only wilt, valt in ieder geval te proberen.

Edit: Ja, volgens mij kunnen ze dat gewoon doen. Ze hebben het ingepakt als een kortingstarief, wat geldt zolang je contract loopt (dus 12 of 24 maanden)

[ Voor 5% gewijzigd door Werkbouwtuig op 07-09-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Werkbouwtuig schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:52:
[...]

Mijn vriendin had pas ook een aanbod gehad omdat haar sim-only afliep, maar zij kreeg inderdaad ook zo'n belachelijk aanbod. Daarna opgezegd via dat formulier. Op de dag dat het formulier bij vodafone was binnengekomen kon er ineens een hoop meer. Het nieuwe aanbod was nog een jaar sim-only tegen dezelfde tarieven als voorheen. Dus misschien wel een tip als je nog een jaartje dezelfde sim-only wilt, valt in ieder geval te proberen.

Edit: Ja, volgens mij kunnen ze dat gewoon doen. Ze hebben het ingepakt als een kortingstarief, wat geldt zolang je contract loopt (dus 12 of 24 maanden)
Hmm, als mijn huidig contract verlengd kan worden dan ben ik een tevreden mens.
Wat betreft het hogere bedrag: dat moet dan toch ergens in de AV staan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Ik kreeg ook een aanbod om te verlengen via vodafone, maar hier stond alleen vodafone scherp bij en hier kan je dus geen blox (waaronder internet) bij nemen.

Dus ik gebeld met vodafone en kreeg als antwoord dat als ik blox wilde ik gewoon mijn sim only moest verlengen, dus dan werd het 27,50 voor 16,50 in plaats van de 8,95 nu. Toen vroeg ik of het dan mogelijk was om korting te krijgen op de internet blox, en ja bij het afsluiten van een jaarcontract op de internet blox kon ik deze krijgen met 50% korting. Ben nu in totaal 16,50 + 4,75 kwijt, lijkt me redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:06
SnelheidsDuivel schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:42:
Ik kreeg ook een aanbod om te verlengen via vodafone, maar hier stond alleen vodafone scherp bij en hier kan je dus geen blox (waaronder internet) bij nemen.

Dus ik gebeld met vodafone en kreeg als antwoord dat als ik blox wilde ik gewoon mijn sim only moest verlengen, dus dan werd het 27,50 voor 16,50 in plaats van de 8,95 nu. Toen vroeg ik of het dan mogelijk was om korting te krijgen op de internet blox, en ja bij het afsluiten van een jaarcontract op de internet blox kon ik deze krijgen met 50% korting. Ben nu in totaal 16,50 + 4,75 kwijt, lijkt me redelijk.
Is inderdaad goed. Ik betaal voor het vergelijkbare abonnement 18,45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zondagskindje schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:52:
[...]

Hmm, als mijn huidig contract verlengd kan worden dan ben ik een tevreden mens.
Wat betreft het hogere bedrag: dat moet dan toch ergens in de AV staan? :?
Waarschijnlijk zal ergens wel in je AV staan dat acties na 1 contractduur automatisch overgaan op de normale prijs. Een Sim-only wordt namelijk gezien als actie, vandaar dat ze je daarna gewoon leuk 22.50 laten betalen. :)
Oftewel, als ik jou was, snel opzeggen, of abbo opnieuw als Sim-only verlengen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

kielkiel schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:14:
[...]

Is inderdaad goed. Ik betaal voor het vergelijkbare abonnement 18,45
Lijkt wel ouderwets afdingen zoals je het op de markt doet, bij de operators tegenwoordig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05
--MeAngry-- schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 21:21:
[...]

Waarschijnlijk zal ergens wel in je AV staan dat acties na 1 contractduur automatisch overgaan op de normale prijs. Een Sim-only wordt namelijk gezien als actie, vandaar dat ze je daarna gewoon leuk 22.50 laten betalen. :)
Oftewel, als ik jou was, snel opzeggen, of abbo opnieuw als Sim-only verlengen.
Dat heeft niks met de algemene voorwaarden te maken maar is gewoon onderdeel van je contract. Tijdens de contractsduur krijg je een extra korting op je abonnement, is je contract voorbij dan is het ook over met de korting. De Super SIM-Only's, zoals de SO's met extra korting van Vodafone voorheen heetten, zijn volgens mij gebaseerd op de 40% (12 maanden) en 50% (24 maanden) SIM-Only's. Is je contractstermijn voorbij, dan vervalt je recht op de extra SSO korting, en ga je in principe over naar het gewone SO tarief.
Als je even je contract en factuur nakijkt kun je wel achterhalen wat in je eigen geval geldt.

Het beste wat je kan doen is verlengen naar een nieuwe SO met actie korting (is eerder al genoemd). Als je verlengt naar Vodafone Scherp SO, let er dan op dat er andere voorwaarden gelden dan t.o.v. de gewone 40% en 50% SO's. BloX is icm Scherp niet mogelijk, gesprekken worden altijd op hele minuten afgerond (!!) en je krijgt geen papieren factuur meer.

[ Voor 13% gewijzigd door JJapie op 08-09-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Nu online

robertwebbe

Robert Webbe

Hoe is het nu afgelopen met die lui die die TPH aanbieding hadden genomen en geen HSDPA kregen? Het zou allemaal spoedig opgelost worden maar ik hoor niets meer. Is het inmiddels opgelost en wat voor snelheden behalen jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Mijn resultaten staan een pagina terug.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ik heb nu PIT van t-mobile, maar gecapped omdat ik hem nog niet zo lang heb. Nu wil ik binnenkort de HTC Kaiser gaan nemen met een nieuw abonnement. Ik lees echter op alles websites en ook hier in de startpost dat eigenlijk al die 10 euro abonnementen VOIP niet toestaan.

Nu staat er een paar posts hierboven ook een vraag hierover, maar zijn er mensen die toch voip gebruiken met bijv Vodafone blox? Hebben ze hierover te horen gekregen dat dit niet mag of kunnen ze gewoon wel dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Damocles.NL: mja, doe het via een vpn en ze komen er sowieso niet achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Zou je dat misschien nader kunnen uitleggen? Dat klinkt wel interessant dan namelijk...eventueel via PM omdat het anders teveel offtopic gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:46:
Hoe is het nu afgelopen met die lui die die TPH aanbieding hadden genomen en geen HSDPA kregen? Het zou allemaal spoedig opgelost worden maar ik hoor niets meer. Is het inmiddels opgelost en wat voor snelheden behalen jullie dan?
Probleem is opgelost!! Het werkt als een zonnetje.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
robertwebbe schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:46:
Voor mij niet opgelost. Hoor helaas elke dag dat het binnen 24 uur moet werken. Gisteren de toezegging gehad dat het zaterdag nog moet werken en anders maandag, maar helaas. Heb ondertussen 5 euro compensatie gehad, maar echt netjes vind ik het niet :(

*update* Heb net met de helpdesk gebeld en ze konden geen toezegging meer doen wanneer het nu wel zou werken. Verder krijg ik geen compensatie meer. Wil ik 't wel, moet ik brieven gaan sturen. Ben 't echt beu ;( Heb hier een hoog UPC gevoel bij.

*update 2* Heb met customer relations gebeld en aangegeven dat ik 't contract wil beeindigen. Vervolgens even in de wacht gestaan, terwijl zij contact opnamen met de TD. En nu werkt het. Wat een soap :/

[ Voor 27% gewijzigd door OllieMongollie op 10-09-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen met een Vodafone Zorgeloos Internet Blox, die hun mobiel al geruime tijd structureel (minstens een paar uur per week) als UMTS/HSDPA-modem gebruiken? Zo ja, al waarschuwingen van Vodafone gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45
Zo heb zojuist mijn 4e rekening gehad met Blox en hier was het dataverbruik in totaal weer zo'n 500 mb ;) En nog steeds geen waarschuwing gehad hoor

Ik weet het niet meer, er is hier nog niemand op t forum gewaarschuwd voor teveel data verbruik toch?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
knny schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:57:
Zo heb zojuist mijn 4e rekening gehad met Blox en hier was het dataverbruik in totaal weer zo'n 500 mb ;) En nog steeds geen waarschuwing gehad hoor

Ik weet het niet meer, er is hier nog niemand op t forum gewaarschuwd voor teveel data verbruik toch?
Ze hebben het vast te druk om je te bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-Pol

Ik heb de KS gebeld omdat ik over wil stappen van T-mobile PIT naar Vodafone, maar er werd mij verzekerd dat de mensen die 3 maanden boven de limiet zitten zullen worden gefactureerd voor 0,25 per MB.
Enig doorvraagwerk of de limiet aangepast of opgerekt wordt hielp geen donder.
Het schijnt zelfs dat 90% minder dan 25 MB gebruikt :o

Tja, ik weet het nog ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Graag inderdaad even vermelden als je een waarschuwing krijgt van Vodafone bij overschreiding van je bundel. Dat kan voor mij toch wel de doorslag geven.

Ik herhaal mijn vraag nogmaals. Zijn er mensen met een vodafone blox internet die toch via VOIP bellen en zo ja, hoe doen jullie dit met dit data abonnent omdat het officieel niet mag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Merken jullie in de praktijk verschil tussen UMTS en HSDPA? Natuurlijk zijn die maximale snelheden leuk enzo, maar je arme telefoontje kan, wanneer je bijvoorbeeld een webpagina aan het laden bent, die maximale snelheden toch niet aan. De CPU zal sowieso al moeite genoeg hebben om een pagina te renderen.

Zelfde geldt voor films streamen. Gaat dat nou met HSDPA echt beter dan met UMTS? Maakt je telefoon ook effectief gebruik van die extra bandbreedte of is het miniem?

Ertegenover staat natuurlijk een hogere energieverbruik van HSDPA, en als dat verder ook geen nut heeft, kun je beter full-speed UMTS nemen.

Heb nu een Maximaal Online abonnement van Telfort voor 9,50 EUR/maand met full-speed UMTS. Was een aanbieding van 1.5 maand lang, na het EDGE-debacle. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 11-09-2007 17:55 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Rob-Pol schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:26:
[...]

Ik heb de KS gebeld omdat ik over wil stappen van T-mobile PIT naar Vodafone, maar er werd mij verzekerd dat de mensen die 3 maanden boven de limiet zitten zullen worden gefactureerd voor 0,25 per MB.
Enig doorvraagwerk of de limiet aangepast of opgerekt wordt hielp geen donder.
Het schijnt zelfs dat 90% minder dan 25 MB gebruikt :o

Tja, ik weet het nog ff niet.
Je krijgt sowieso altijd eerst een waarschuwing in de vorm van een sms. Indien je je daar niets van aantrekt, wordt je gebeld met een volgende waarschuwing. Interesseert het je daarna nog geen zier, dan pas zal er gefactureerd worden.

Genoeg buffers dus, en je komt in ieder geval niet voor verrassingen op je factuur te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Mja ik wist dus niks af van die 50mb in eerste instantie en heb het ook gelijk de eerste dag dat het mogelijk was aangevraagd die blox bij Vodafone. En ik heb nog nergens gelezen dat Vodafone mensen belt met de vraag of het dataverkeer minder mag en dat ze je meer laten betalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-Pol
DaSaN schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:59:
[...]

Je krijgt sowieso altijd eerst een waarschuwing in de vorm van een sms. Indien je je daar niets van aantrekt, wordt je gebeld met een volgende waarschuwing. Interesseert het je daarna nog geen zier, dan pas zal er gefactureerd worden.

Genoeg buffers dus, en je komt in ieder geval niet voor verrassingen op je factuur te staan.
Nou, dan gaan we maar voor de basis 70,00 (nu 59,50) met de internet Blox voor half geld het eerste jaar op mijn nieuwe TyTN II

Alleen jammer als blijkt dat je meer verstookt en een waarschuwing krijgt, zit je nog wel een jaar aan je abbo vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Stereotomy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:55:
Merken jullie in de praktijk verschil tussen UMTS en HSDPA? Natuurlijk zijn die maximale snelheden leuk enzo, maar je arme telefoontje kan, wanneer je bijvoorbeeld een webpagina aan het laden bent, die maximale snelheden toch niet aan. De CPU zal sowieso al moeite genoeg hebben om een pagina te renderen.

Zelfde geldt voor films streamen. Gaat dat nou met HSDPA echt beter dan met UMTS? Maakt je telefoon ook effectief gebruik van die extra bandbreedte of is het miniem?

Ertegenover staat natuurlijk een hogere energieverbruik van HSDPA, en als dat verder ook geen nut heeft, kun je beter full-speed UMTS nemen.

Heb nu een Maximaal Online abonnement van Telfort voor 9,50 EUR/maand met full-speed UMTS. Was een aanbieding van 1.5 maand lang, na het EDGE-debacle. :P
Mijn telefoon niet, maar mijn notebook via mijn telefoon des te meer. Je haalt echt met gemak 150kb/sec en hoger. Daar maakt het dus wel degelijk een groot verschil. Ook een pingtijd van 60-120 msec is erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Willaaam schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:27:
[...]

Mijn telefoon niet, maar mijn notebook via mijn telefoon des te meer. Je haalt echt met gemak 150kb/sec en hoger. Daar maakt het dus wel degelijk een groot verschil. Ook een pingtijd van 60-120 msec is erg prettig.
Met UMTS haal ik een ping van gemiddeld 90 ms, HSDPA is nog een tikkie sneller? Merkbaar?

En ik doe aan Bluetooth DUN, dus dan is Bluetooth sowieso de zwakste schakel. :P

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Op een telefoon heb je al genoeg aan GPRS IMO, en voor de zakelijke gebruiker is full speed UMTS ook voldoende. Het word allemaal pas interesant als je onderweg een HSDPA modempje heb (i.c.m. een laptop), instant een pagina vol met foto's voor je neus krijgen is een belevenis als je 10kBps gewent ben van je mobiele verbinding.

Muziek en Video streamen is hetgene wat het meeste ervan profiteerd, gewone "youtube-kwaliteit" filmpjes streamen in real time zonder te bufferen. Hier merk je echt wel het verschil tussen theoretische maximum van 392kbps en een maximum van 1.3Mbps in de praktijk.

En kwa stroomgebruik zit er volgens mij niet een groot verschil in HSDPA en UMTS, aangezien beide op dezelfde techniek zijn gebaseerd.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damocles.NL schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:37:
Graag inderdaad even vermelden als je een waarschuwing krijgt van Vodafone bij overschreiding van je bundel. Dat kan voor mij toch wel de doorslag geven.

Ik herhaal mijn vraag nogmaals. Zijn er mensen met een vodafone blox internet die toch via VOIP bellen en zo ja, hoe doen jullie dit met dit data abonnent omdat het officieel niet mag natuurlijk.
Ik! Ben ruim over de limiet heen (+- 350 mb) en gebruik ook VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
En gebruik jij VoiP gewoon zonder aanpassingen? Heb je dan ook problemen ermee gekregen bij Vodafone dat je toch VoiP gebruikt?

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Stereotomy schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:08:
[...]

Met UMTS haal ik een ping van gemiddeld 90 ms, HSDPA is nog een tikkie sneller? Merkbaar?

En ik doe aan Bluetooth DUN, dus dan is Bluetooth sowieso de zwakste schakel. :P
Ik heb het idee dat HSDPA net wat langzamer is soms; als je een tijdje niks doet lijkt het iets langer te duren voordat een pagina tevoorschijn komt. Kan ook aan mijn telefoon (HTC TyTn) liggen...

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:48:
[...]

Ik heb het idee dat HSDPA net wat langzamer is soms; als je een tijdje niks doet lijkt het iets langer te duren voordat een pagina tevoorschijn komt. Kan ook aan mijn telefoon (HTC TyTn) liggen...
Mm dat klopt niet, HSDPA is er juist voor gemaakt om de latency te verlagen High Speed Data Protocol Acces. Maar kan wel aan je telefoon liggen dat het langer duurt.

• SirNobax
Sorcerer8472 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:48:
[...]

Je GSM gooi na het laden van een pagina de verbinding uit, daarom duurd het langer.

Pentaxiaan

• Amiet01
  • Laatst online: 14:41

Amiet01

Master_A

Ik heb dit al in het N73 topic gepost, maar het hoorde daar niet thuis dus ik denk dat het hier wel kan.

Sinds gister is mijn Vodafone abbo ingegaan en ik heb ook zo'n internet abbo erbij genomen. Nu heb ik het probleem dat Windows Live niet gesynchroniseerd kan worden ofzo, maar messenger werkt gewoon wel. Weten jullie waar dat aan ligt of hebben jullie een soortgelijk probleem?

Ik weet trouwens niet of jullie de site Juize.fm kennen, maar daar kun je iig naar luisteren via Vodafone Live!. Is dit nou gratis met een zorgeloos mobiel internet abbo of moet je daar extra voor betalen? Als ik naar de wapsite (of gewone site) van Juize ga dan vind ik trouwens ook geen knopje om nu live te streamen, terwijl dat wel zou moeten volgens een plaatje op JuizeFM.

Master_A

• Radjesh
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:04:
[...]

Ik! Ben ruim over de limiet heen (+- 350 mb) en gebruik ook VoIP.
Gebruik je dan je telefoon als modem, gekoppeld met bluetooth aan je laptop, met vodafone onbeperkt internet blox?

Idem als bovenstaande vraag ;)

Niet

Verwijderd

Ik ga mijn internet op mijn mobiel alleen gebruiken om te mailen (kunnen op zich redelijk grote bestanden zijn (300kb)) en om informatie op te zoeken op internet via mijn laptop. Ik ben verplicht om een abbonnement bij T-mobile te nemen maar vroeg mij af of Pocket Internet Totaal (PIT) snel genoeg is of dat ik toch die 10 euro per maand meer moet betalen aan PIT Plus?

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:47:
[...]

Mm dat klopt niet, HSDPA is er juist voor gemaakt om de latency te verlagen High Speed Data Protocol Acces. Maar kan wel aan je telefoon liggen dat het langer duurt.
Het lijkt erop dat als HSDPA aan staat, én als je een tijdje (15+ secs) niks hebt gedaan, het lánger duurt om een nieuwe pagina te openen.

Het lijkt er dan op dat hij een HSDPA-verbinding aan moet zetten, en dat dit net 2 seconden ofzo langer duurt dan wanneer alleen UMTS aan staat. Als HSDPA eenmaal aan staat (en je bent lekker aan het klikken heen en weer) dan is het inderdaad merkbaar sneller.

Trouwens, nog steeds niemand die weet hoe je HSDPA uit kunt zetten op de HTC TyTN? :P Sethsdpa.exe laat het gewoon aan staan :{

• Amiet01
  • Laatst online: 14:41

Amiet01

Master_A

Ff een kickje
Amiet01 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:39:
Ik heb dit al in het N73 topic gepost, maar het hoorde daar niet thuis dus ik denk dat het hier wel kan.

Sinds gister is mijn Vodafone abbo ingegaan en ik heb ook zo'n internet abbo erbij genomen. Nu heb ik het probleem dat Windows Live niet gesynchroniseerd kan worden ofzo, maar messenger werkt gewoon wel. Weten jullie waar dat aan ligt of hebben jullie een soortgelijk probleem?

Ik weet trouwens niet of jullie de site Juize.fm kennen, maar daar kun je iig naar luisteren via Vodafone Live!. Is dit nou gratis met een zorgeloos mobiel internet abbo of moet je daar extra voor betalen? Als ik naar de wapsite (of gewone site) van Juize ga dan vind ik trouwens ook geen knopje om nu live te streamen, terwijl dat wel zou moeten volgens een plaatje op JuizeFM.
Edit:
Ik heb trouwens ook Mail for Exchange ingesteld voor email van mijn stage, maar dat werkt ook niet. Ik heb volgens mij wel de goeie instellingen (gekregen van ICT helpdesk). Help!!!

[ Voor 9% gewijzigd door Amiet01 op 13-09-2007 18:26 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Ik heb ook die Blox sinds de eerste dag en ik heb met mijn E90 flink wat af zitten kloten op internet en niks gehoord ofzo. Op het moment staat ie wel alleen op GPRS omdat mijn accu veel te snel leeg ging (minder dan een dag) nu haal ik tenminste weer dik een dag :)

Straks gaat mijn sim in een iPhone die ook alleen GPRS heeft maar wel een zeer nette browser.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Robertwebbe:

Weet jij misschien de instellingen van Vodafone voor in een UMTS/HSDPA kaart? Ik krijg mijn laptop niet verbonden met mijn Globetrotter kaartje

EDIT: Het werkt en ik pak rustig 1800 Kpbs ;)

[ Voor 13% gewijzigd door knny op 14-09-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ik heb sinds vandaag ook vodafone maar ik heb toch 1 vraagje voordat ik een torenhoge rekening heb.
ik heb zo'n onbeperkt internet blox.

ik geef bij toegangspunt Vodafone live op en niet vodafone GPRS. moet dat ook zo of moet ik juist dat vodafone GPRS hebben en niet andersom?

op de vodafone site staat dat je live moet opgeven, maar ik vraag hier om ervaringen.. ies met rekeningen in t verleden nzo :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik gebruik altijd Vodafone GPRS. Het maakt volgens mij niets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34

Padvinder

doet z&#039;n best

Zijn er meer mensen die problemen hebben bij Telfort? Ik heb UMTS op het KPN netwerk (heb een bundel). Regelmatig kan ik geen dataverbinding opzetten en dan moet ik de verbinding met het netwerk verbreken. Als ik me dan weer aanmeld op het netwerk, kan ik wel weer internetten etc.

Heb klantenservice nog niet gebeld, maar ga dat wel doen als dit nog ff doorgaat. Heb er nu al zo'n 5 dagen last van. Ook kan ik nauwelijks internetten in het buitenland via andere operators...

Verwijderd

Ik heb sinds deze week een UMTS hsdpa toestel (Nokia 6120 Classic).
Ik heb al anderhalf jaar een Flex 20 abonnement met PIT.
Nu krijg ik op mijn toestel geen HSDPA snelheid omdat (volgens mij) T-Mobile die snelheid capped op 64 Kbps. Klopt dat? Als ik het goed begrijp moet je bij t-mobile dus extra betalen wil je HSDPA snelheid krijgen:
19,50 voor 192 Kbps
49,50 voor 384 Kbps
69,50 voor 1800 Kbps

Ik denk er echter over over te stappen naar een Vodafone SIM Only 150 abonnement en daar dan Zorgeloos mobiel internet Blox bij te nemen (SIM-only slechts 4,75 per maand!).
Klopt het dat Vodafone Blox op volle snelheid (1800 Kbps) werkt en dus niet gecapped is?

Verder weet ik dat je bij T-mobile in principe echt onbeperkt internet hebt, en bij vodafone een limiet van 50 MB. Naar wat ik begrijp en hier op fora lees, is die datalimiet bij Vodafone echter niet zo streng en hoor je er niks van als je er overheen gaat?

• Damocles.NL
Het klopt allemaal wat je zegt.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:13:
Ik heb sinds deze week een UMTS hsdpa toestel (Nokia 6120 Classic).
Ik heb al anderhalf jaar een Flex 20 abonnement met PIT.
Nu krijg ik op mijn toestel geen HSDPA snelheid omdat (volgens mij) T-Mobile die snelheid capped op 64 Kbps. Klopt dat? Als ik het goed begrijp moet je bij t-mobile dus extra betalen wil je HSDPA snelheid krijgen:
19,50 voor 192 Kbps
49,50 voor 384 Kbps
69,50 voor 1800 Kbps

Ik denk er echter over over te stappen naar een Vodafone SIM Only 150 abonnement en daar dan Zorgeloos mobiel internet Blox bij te nemen (SIM-only slechts 4,75 per maand!).
Klopt het dat Vodafone Blox op volle snelheid (1800 Kbps) werkt en dus niet gecapped is?

Verder weet ik dat je bij T-mobile in principe echt onbeperkt internet hebt, en bij vodafone een limiet van 50 MB. Naar wat ik begrijp en hier op fora lees, is die datalimiet bij Vodafone echter niet zo streng en hoor je er niks van als je er overheen gaat?
Waar haal jij die 4.75 vandaan? Gaat dit over de blox of over de sim only kosten?
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.