Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 29.147 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:27:
In Limburg werkt alles nog steeds prima. Erg raar probleem dan! :o

Gaat het alleen om data of werken ook zaken als sms/voice niet?
Volgens xs4all.announce gaat het om een UMTS storing in Noord-Nederland. Als Utrecht en Apeldoorn daar ook onder vallen hebben we het kennelijk over Noord-Nederland versus Zuid-Nederland...

Wat ik me zit af te vragen: zou het PIN-probleem bij de NS er ook mee te maken hebben? Daar hadden ze het over 60% van het land. En dat was gisterochtend en vanochtend het geval. Die PIN-automaten zullen vast oorspronkelijk via het Telfort netwerk gelopen hebben, dus ze hangen inmiddels ook aan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de storing ook nog steeds in het oosten des lands... GPRS werkt wel, maar zo gauw ik UMTS wil aanmelden, dan is het gebeurd... Raar, maar waar... Ik heb volgens mij ook nergens een storing gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:58:
[...]
Volgens xs4all.announce gaat het om een UMTS storing in Noord-Nederland. Als Utrecht en Apeldoorn daar ook onder vallen hebben we het kennelijk over Noord-Nederland versus Zuid-Nederland...

Wat ik me zit af te vragen: zou het PIN-probleem bij de NS er ook mee te maken hebben? Daar hadden ze het over 60% van het land. En dat was gisterochtend en vanochtend het geval. Die PIN-automaten zullen vast oorspronkelijk via het Telfort netwerk gelopen hebben, dus ze hangen inmiddels ook aan KPN.
Tja het zou zo maar kunnen... Ik vind het in ieder geval wel balen!
KPN was voor mij jarenlang de meest betrouwbare partij in de markt, maar zo langzaam aan brokkelt dat imago flink af.

Ik betaal liever niet voor niks, maar nu betaal ik eigenlijk al 2 dagen voor niks.... ;( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ns zit idd ook via kpn,heb trouwens ook nog steeds geen terugkoppeling gehad dat de umts weer werkt,redelijk probleem dus schijnbaar

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Volgens de KS van Telfort schijnt het een flinke storing te zijn die meerdere providers treft. GPRS werkt in ieder geval gelukkig nog wel, da's tenminste nog iets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fukijama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-04 16:52
wat ik me afvroeg..
die 50 mb is dat upload en download bij elkaar opgeteld?
of is dat alleen download?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Is die UMTS storing inmiddels voorbij? De NS-pinautomaten hadden vanochtend geen storing... Met een vaag verhaal van KPN over het onweer dat wellicht de oorzaak zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Doctor Yes schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:10:
Volgens de KS van Telfort schijnt het een flinke storing te zijn die meerdere providers treft. GPRS werkt in ieder geval gelukkig nog wel, da's tenminste nog iets :+
Ja, Telfort en KPN :')

fukijama: da's up én down. Maar je mag er dus wel een stukje overheen zo nu en dan, alleen hoe veel precies is nog niet bekend. Sommigen zitten er al 100+ M overheen en hebben nog niks gehoord...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Om even terug te komen op dat nieuwe Vodafone Scherp abonnement: Hier kan je inderdaad GEEN blox bij nemen. Dat kan nu alleen bij het 'Basis' abonnement. Dus als je de Zorgeloos Mobiel Internet blox wil hebben met sim-only, dan moet je het gewone 'Vodafone Basis Sim Only' hebben en niet de wat voordeligere 'Scherp'.

De klantenservice kon het ook niet zomaar upgraden, maar gelukkig kon de winkel het nog annuleren (moest binnen 48 uur) en een nieuw abonnement afsluiten.

Ik zeg het maar even want voor deze verandering (afgelopen maandag) kon het dus wel bij het goedkoopste sim only abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
mrsar schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:38:
kan wel eens hiermee temaken hebben :
The following problem occurred :

1. Problem: KPN UMTS Traffic unavailable

2. Affected Services: All KPN UMTS services
3. Impact on Services: Unavailability
4. Affected Sites: 50% of the KPN UMTS network is unavailable
5. Time Frame: 16/07 - 12:30
6. Status: KPN is working on resolving the issue
7. Action: Waiting on KPN

:+
en nee,heb nog geen mailtje gehad dat het weer werkt :P
Hoe kom jij aan dat mooie overzicht :9
Probleem zou voor KPN klanten verholpen moeten zijn, Telfort klanten kunnen nog geen gebruik maken van UMTS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Capa schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:08:
[...]

Hoe kom jij aan dat mooie overzicht :9
Probleem zou voor KPN klanten verholpen moeten zijn, Telfort klanten kunnen nog geen gebruik maken van UMTS :(
Die krijg ik hier uit de organisatie opgestuurd van een ander (hoger) IT :) ,zullen wel mensen geklaagd hebben,dan wordt er dus een onderzoek gestart etc etc :P en uiteindelijk weer medegedeelt naar de aparte BU's (ik dus site amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Belachelijk dat het alleen op Telfort nog niet werkt...

Klinkt alsof er gewoon weer iemand per ongeluk een sql-tabel heeft gedropt ofzo :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:24:
Belachelijk dat het alleen op Telfort nog niet werkt...

Klinkt alsof er gewoon weer iemand per ongeluk een sql-tabel heeft gedropt ofzo :r
Precies belachelijk!
Ik heb Telfort en kan hier in Utrecht inderdaad nog geen UMTS gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Als je doorklikt naar Webwereld, dan naar de reacties en vervolgens naar Vaart krijg je dit te lezen:
De kaartautomaten op de NS-stations werken met hetzelfde internetabonnement dat populair is op binnenschepen. Na enkele dagen storing was er dinsdag op hoog niveau overleg tussen NS en netwerkaanbieder KPN. 'Het is nu onduidelijk wat de storingen veroorzaakt. Het systeem wordt scherp in de gaten gehouden, zodra er weer problemen zijn met het pinnen van treinkaartjes weten we waar het probleem zit', maakte de NS dinsdag bekend. KPN kon de spoorwegen dinsdag niet garanderen dat zo'n netwerkstoring niet nogmaals zal voorkomen. Woensdagmorgen leken er geen problemen meer te zijn. 'Waarschijnlijk hebben ze de automaten nu op gprs-only gezet', vermoedt Erik-Jan Dekker.
Wat ik al dacht: de beide storingen hangen samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Het werkt weer sinds vanochtend. Maar de kaartautomaten van de NS werken dus ook via UMTS? :o Op zich logische keuze, maar toch, lijkt me op lange termijn duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:21:
Het werkt weer sinds vanochtend. Maar de kaartautomaten van de NS werken dus ook via UMTS? :o Op zich logische keuze, maar toch, lijkt me op lange termijn duur...
In Utrecht met Telfort werkt UMTS nog steeds niet... en wat ik nu bedenk Utrecht CS is toch ook of een van de grootste stations in Nederland? Nou lekker is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Hier in Apeldoorn werkt UMTS gelukkig weer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ede: nog steeds geen UMTS en ook geen GPRS :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:15
Heb zelf sinds enkele weken de Vodafone Blox met internet voor € 9,50 ook maar genomen.

Krijg binnenkort een Sony Ericsson K810i, heb nu nog een K750i en die heeft geen UMTS.

Via GPRS bevalt het in ieder geval vooralsnog goed. Bel via Bluetooth in op mijn laptop ook al is dit volgens Vodafone niet toegestaan.

Ben benieuwd hoe dit straks met UMTS gaat lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:45:
[...]

In Utrecht met Telfort werkt UMTS nog steeds niet... en wat ik nu bedenk Utrecht CS is toch ook of een van de grootste stations in Nederland? Nou lekker is dat...
Bij mij wel in Utrecht vanochtend, zowel UMTS als GPRS. In Friesland overigens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:06
GekkePrutser schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 08:15:
Om even terug te komen op dat nieuwe Vodafone Scherp abonnement: Hier kan je inderdaad GEEN blox bij nemen. Dat kan nu alleen bij het 'Basis' abonnement. Dus als je de Zorgeloos Mobiel Internet blox wil hebben met sim-only, dan moet je het gewone 'Vodafone Basis Sim Only' hebben en niet de wat voordeligere 'Scherp'.

De klantenservice kon het ook niet zomaar upgraden, maar gelukkig kon de winkel het nog annuleren (moest binnen 48 uur) en een nieuw abonnement afsluiten.

Ik zeg het maar even want voor deze verandering (afgelopen maandag) kon het dus wel bij het goedkoopste sim only abonnement.
Mooi dat ik vorige week nog een sim only abo had heb genomen met een internetblox. Wel vreemd dat je bij de nieuwe sim-only abo's geen internetblox meer kan nemen. Waarom zou vodafone dat doen? Levert te weinig op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 22:56
Heeft er iemand ervaring met het luisteren naar radio stream via kpn surf en mail totaal. Er staat dat er .25/pm voor gerekend word. En kan ik mijn tel doormiddel van usb aan mijn computer zetten om zo te internetten, of beter bltooth ?

[ Voor 8% gewijzigd door jwtje op 20-07-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IS er reeds een update met Vodafone eindelijk internet blox, en gebruik op je laptop? Dit mag niet, vraag me echter af hoe ze dit kunnen controleren...

Iemand die dit gewoon toch doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 11:58
kielkiel schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:02:
[...]

Mooi dat ik vorige week nog een sim only abo had heb genomen met een internetblox. Wel vreemd dat je bij de nieuwe sim-only abo's geen internetblox meer kan nemen. Waarom zou vodafone dat doen? Levert te weinig op?
Begrijp ik het nu verkeerd, of jij? Zoals ik het lees, kun je geen Internet Blox nemen op een Scherp-abbo, maar kun je nog wel gewoon een Internet-Blox op een Basis Sim Only nemen. Toch? Of begrijp ik het dus verkeerd en kun je op elk willekeurig Vodafone sim only abbo geen Internet Blox nemen?

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
Appie76 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:54:
[...]

Begrijp ik het nu verkeerd, of jij? Zoals ik het lees, kun je geen Internet Blox nemen op een Scherp-abbo, maar kun je nog wel gewoon een Internet-Blox op een Basis Sim Only nemen. Toch? Of begrijp ik het dus verkeerd en kun je op elk willekeurig Vodafone sim only abbo geen Internet Blox nemen?
Bij het sim-only Basis abonnement kun je wel Blox aansluiten. Deze sim-only's zullen wat duurder zijn dan het zgn. Scherp abonnement. Bij het Scherp abonnement kun je geen Blox aansluiten. Eigenlijk heb je dus 2 soorten sim-only's: Basis en Scherp. Basis is bijna hetzelfde als het reguliere Basis abonnement (1ste minuut altijd afrekenen, daarna per seconde, smsjes gaan uit tegoed), alleen iets goedkoper (maar duurder dan de super sim-only's die 2 weken geleden nog verkocht werden). Scherp is iets goedkoper dan een Basis sim-only, maar gesprekken worden op hele minuten afgerond (dus ook na de eerste minuut: een gesprek van 65 seconden wordt gefactureerd voor 2 minuten), smsjes worden apart in rekening gebracht en gaan niet uit de bundel en je kunt geen Blox afsluiten.

Aan jou de keuze wat goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Ik heb nu die KPN abbo met voor 10 euro onbeperkt online. Echter zit hier dus wel een FUP aan. Weet iemand wat er gebeurt als je erover heen gaat? En deze is als je 10 keer meer gebruikt als het gemiddelde van alle gebruikers. Weet iemand eigenlijk wel wat dit is? En wat valt onder videostreamen en VOIP applicaties. Worden deze standaard geblokt of kun je deze ook per ongeluk gebruiken. En push mail is geblokt maar ik kan ook niet de mail cliënt gebruiken op mijn p990i. Het lijkt alsof pop acces gewoon compleet geblokt is :S. Wat raar is aangezien het minder data verbruikt dan webmail en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR35 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:11:
Ik heb nu die KPN abbo met voor 10 euro onbeperkt online. Echter zit hier dus wel een FUP aan. Weet iemand wat er gebeurt als je erover heen gaat? En deze is als je 10 keer meer gebruikt als het gemiddelde van alle gebruikers. Weet iemand eigenlijk wel wat dit is? En wat valt onder videostreamen en VOIP applicaties. Worden deze standaard geblokt of kun je deze ook per ongeluk gebruiken. En push mail is geblokt maar ik kan ook niet de mail cliënt gebruiken op mijn p990i. Het lijkt alsof pop acces gewoon compleet geblokt is :S. Wat raar is aangezien het minder data verbruikt dan webmail en dergelijke.
Bij mij werkte streaming niet en toen heb ik de settings veranderd. Proxy uit gezet en KPN Internet als toegangspunt gebruikt. Nu werkt streaming wel en als ik 1244 bel voor mijn saldo dan blijft dat gelijk. Ziet er dus naar uit dat streaming gewoon binnen mijn 10 euro bundel valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
@ yer

Bedankt voor de reply.

Ik kende dat hele nummer voor mijn saldo niet :P. Ik zal es kijken of ik het zonder proxy aan de praat ga kragen. Misschien dat ik dan ook pop mail kan ontvangen want dat lukt nu ook niet :(. En iemand die al over zijn FUP is geweest?

edit: Zonder proxy krijg ik de verbinding helemaal niet aan de praat?

[ Voor 12% gewijzigd door CR35 op 25-07-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:02:
[...]

Bij mij werkte streaming niet en toen heb ik de settings veranderd. Proxy uit gezet en KPN Internet als toegangspunt gebruikt. Nu werkt streaming wel en als ik 1244 bel voor mijn saldo dan blijft dat gelijk. Ziet er dus naar uit dat streaming gewoon binnen mijn 10 euro bundel valt.
in de voorwaarde staat dat je € 0.25 per minuut betaald voor streams, maar dat wordt nu bij jou dus niet in rekening gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasperv525 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:13:
[...]

in de voorwaarde staat dat je € 0.25 per minuut betaald voor streams, maar dat wordt nu bij jou dus niet in rekening gebracht?
Ik heb nog geen rekening gehad, maar als je het verbruik op vraag dan valt mijn volledige verbruik (nu 25 MB) binnen mijn 10 euro bundel. Ik kan trouwens ook pop mail ontvangen en SMTP mail versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Het kan ook zijn dat het niet van je bundel wordt afgetrokken maar dus achteraf in rekening gebracht wordt net als beeldbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:42:
[...]

Ik heb nog geen rekening gehad, maar als je het verbruik op vraag dan valt mijn volledige verbruik (nu 25 MB) binnen mijn 10 euro bundel. Ik kan trouwens ook pop mail ontvangen en SMTP mail versturen.
Laat het weten als je je rekening hebt gehad, want ik hoop echt dat het binnen de 10 euro bundel valt.
kpn zegt zelf dat mail versturen wel binnen de bundel valt, dus daar zal je waarschijnlijk niet extra voor hoeven te betalen, alleen over streaming media doen ze moeilijk, en het zou dus heel mooi zijn als dat nu via jou mannier gewoon binnen de bundel valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Telfort heeft weer storing met UMTS, hoe het zit met KPN weet ik niet.
Maar mocht je verbinding het niet doen... Daarom dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Weinig gemerkt... alleen dat ik soms wat vaker moest proberen voordat het werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasperv525 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:43:
[...]

Laat het weten als je je rekening hebt gehad, want ik hoop echt dat het binnen de 10 euro bundel valt.
kpn zegt zelf dat mail versturen wel binnen de bundel valt, dus daar zal je waarschijnlijk niet extra voor hoeven te betalen, alleen over streaming media doen ze moeilijk, en het zou dus heel mooi zijn als dat nu via jou mannier gewoon binnen de bundel valt
Dat is goed. Heb het net getest en op dit moment wordt streaming opgeteld bij mijn verbruik in MB. Het duurt ruim een uur voordat ze het juiste saldo doorgeven bij info nr 1244.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Weet iemand of je met KPN's Surf en Mail Totaal ook gebruik kunt maken van push-email? Met Vodafone's Zorgeloos Internet Blox kan dat niet als je particulier bent, maar bij KPN kan ik hier niets over vinden.

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capa schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:16:
Telfort heeft weer storing met UMTS, hoe het zit met KPN weet ik niet.
Maar mocht je verbinding het niet doen... Daarom dus :(
Nou inderdaad sinds de pinstoringen bij de NS, heb ik eigenlijk geen umts verbinding meer gehad in Utrecht. Gelukkig doet GPRS het wel, maar een jammer is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb voor een maandje de 'Zorgeloos Mobiel Internet BloX' aangezet bij Vodafone en ik moet zeggen het bevalt me goed ! Heb een Nokia E65 en de surfsnelheid is dus beperkt tot UMTS maar (uitgezonderd écht 'grote' pagina's) ondervind ik hier weinig hinder van. Ik vraag me wel 3 dingen af:
- Zou er geen 'compressor' op de sites losgelaten worden ? Bv www.vi.nl lijkt even groot te zijn via WLAN en UMTS
- Waar kan ik mijn 'dataverbruik' checken ?
- Hoe benader ik 'Vodafone live sites' ? (bv de youtube site ?)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:54
Appie76 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:37:
Weet iemand of je met KPN's Surf en Mail Totaal ook gebruik kunt maken van push-email? Met Vodafone's Zorgeloos Internet Blox kan dat niet als je particulier bent, maar bij KPN kan ik hier niets over vinden.
Ik gebruik het op een particulier abb. zonder problemen al enkele weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ik gebruik het op een particulier abb. zonder problemen al enkele weken
Dank voor je reactie. Welke provider en abbo heb je?

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58
Die 29 euro p/m van Orange klopt niet, als je Orange World voor 6 eu p/m neemt kan je met Opera Mini (en elk ander Java midlet) onbeperkt internetten :Y)

Als je je mobiel als modem gebruikt mag je maar 25 MB p/m gebruiken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sir_Killalot op 31-07-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Sir_Killalot schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:33:
Die 29 euro p/m van Orange klopt niet, als je Orange World voor 6 eu p/m neemt kan je met Opera Mini (en elk ander Java midlet) onbeperkt internetten :Y)

Als je je mobiel als modem gebruikt mag je maar 25 MB p/m gebruiken :)
hoe kunnen ze zien dat je je mobiel als modem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nog even aan de Vodafone Blox gebruikers, iemand zijn abo als modem gebruikt voor de laptop? En hier hinder van ondervonden of dikke rekening, ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Dat staat trouwens ook verkeerd in je overzichtje, Vodafone heeft een harde 'FUP' limiet van 50 MB.. :X

nieuws: Ook Vodafone komt met flatfee-internet voor mobieltjes

Dus bij Vodafone zit je niet goed als je je mobiel als modem wil gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik moet de hele ts nog updaten, maar heb momenteel erg weinig tijd. Zal pas eind volgende maand worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Eigenlijk hoort dit niet in dit topic, maar daar trek ik me even niets van aan ;)

Op T-Mobile staat nu de officiele beschrijving van prepaid Web'n'walk. Ik heb het nog niet getest, maar zal dat een dezer dagen wel doen. Op mijn laptop natuurlijk })
T-Mobile web'n'walk is er niet alleen voor T-Mobile abonnees, maar nu ook voor PrePaid klanten. Dit is niet alleen leuk, maar vooral ontzettend handig wanneer je geen computer bij je hebt! E-mailen, even snel iets googlen, het laatste nieuws lezen of met je vrienden chatten. Altijd alles bij de hand en als eerste op de hoogte, waar je ook bent en wanneer je maar wilt.

De kosten van PrePaid web'n'walk zijn heel overzichtelijk en worden direct van je beltegoed afgetrokken. Je betaalt € 0,50 voor 200 KB (circa 10 webpagina's). Ben je lang online? Geen probleem, je bent in Nederland nooit meer dan € 2,50 per dag kwijt. Je weet dus altijd waar je aan toe bent, zonder onverwachte extra kosten.

Het enige wat je nodig hebt is een toestel waarmee je kunt internetten op je mobiel. Kijk in onze online shop welk toestel geschikt is of vraag advies in een van onze T-Mobile shops.

Let op: het maximum van €2.50 per dag voor Prepaid web'n'walk geldt niet als de verbinding via WAP wordt opgesteld. Als in het menu van je toestel geen web’n’walk logo staat (maar bijvoorbeeld het t-zones logo), controleer dan of je de juiste instellingen hebt. Klik hier voor de internet instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56

robertwebbe

Robert Webbe

Op pocketinfo.nl is "het HSDPA probleem" ter sprake gekomen. Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en dacht dat dit ook wel in deze topic gewaardeerd wordt.

Ik ben ook eens in dit probleem gedoken en heb getest. Gelukkig ben ik in het bezit van KPN, Vodafone en T-Mobile test SIM kaarten welke alle een ongeknepen databundel hebben. Ik heb getest met een Nokia N95 en Samsung i600 (met officiële WM6 update).

Methode van testen:
- via de browser een 10 MB file downloaden
- tijdens het downloaden naar het toestel bellen

KPN:
Ik kreeg een meldtekst dat het nummer niet bereikbaar was. Normaal gesproken wordt er door geschakeld naar de voicemail maar dit is dus een andere situatie. Volgens mij hebben ze de tekst "vanwege technische redenen" vervangen voor deze.
Conclusie: nog steeds een probleem.

Vodafone:
Ik werd doorgeschakeld naar de voicemail.
Conclusie: ook een probleem.

T-Mobile:
Tijdens het downloaden kon ik zowel inkomende als uitgaande gesprekken voeren. Het downloaden stokte wel eventjes bij het opzetten en verbreken van de verbinding maar dat wordt volgens mij veroorzaakt door de beperking van de processor van het toestel zelf. Tijdens het gesprek bleef de download gewoon doorgaan over HSDPA en voerde ik een gesprek over UMTS.
Conclusie: het werkt zoals het behoord te werken.

Ik heb met iemand van Ericsson gesproken en die vertelde mij dat de T-Mobile situatie de situatie is zoals het moet werken. Je moet op een 3G netwerk simultaan een gesprek kunnen voeren en een dataverbinding kunnen gebruiken. Als er HSPA in het netwerk geïnstalleerd is, dan wordt dat toegepast op de dataverbinding. Je hebt dan een 3G en een 3.5G verbinding. HSPA wordt alleen maar toegepast bij een actieve datasessie, als het toestel geen actieve datasessie heeft schakelt die terug naar UMTS (vanwege energiebesparing).

Toch blijkt het bij KPN en Vodafone niet zo te werken. Als je de helpdesk belt van de netwerken dan erkennen ze dat ook maar waarom dat zo is weten ze niet (of mogen ze niet vertellen) en op de vraag wanneer het probleem verholpen is krijg je een standaard antwoord als "er wordt aan gewerkt en we hopen dat het zo snel mogelijk verholpen is". Als ik zelf een beetje ga redeneren dat kom ik tot het volgende.

Daarnaast heb ik nog gehoord dat KPN momenteel al bezig is met het testen van HSDPA category 10 (14.4 Mbps) en HSUPA category 6 (5.76 Mbps)! Er zijn al verschillende sites geupdate om testen uit te voeren. Het laat zich wel raden dat de KPN mast bovenop het Ericsson gebouw in Rijen één van de masten is die al geupdate is. Helaas worden "gewone" klanten allemaal geknepen tot maximaal 1.8 Mbps dus zelf testen heeft weinig zin. Het is de bedoeling dat in december het voor iedereen wordt open gezet.

Op zich mooi natuurlijk maar er is nu alleen nog maar hardware tot 7.2 Mbps. Alleen de datakaarten van Option (die gebruikt KPN zelf ook) zijn te upgraden naar 14.4 Mbps. BelCompany verkoopt die kaarten unbranded en niet gesimlocked dus als je een nog een datakaart wilt kopen is dat een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:28:

T-Mobile:
Tijdens het downloaden kon ik zowel inkomende als uitgaande gesprekken voeren. Het downloaden stokte wel eventjes bij het opzetten en verbreken van de verbinding maar dat wordt volgens mij veroorzaakt door de beperking van de processor van het toestel zelf. Tijdens het gesprek bleef de download gewoon doorgaan over HSDPA en voerde ik een gesprek over UMTS.
Conclusie: het werkt zoals het behoord te werken.
Ik zal wel suf zijn. Maar je download, en je gesprek gaat over UMTS...Gaat een gesprek altijd over UMTS? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:40:
[...]
Ik zal wel suf zijn. Maar je download, en je gesprek gaat over UMTS...Gaat een gesprek altijd over UMTS? Nee toch?
Als er UMTS en GSM netwerkwerkdekking is dan zal je toestel altijd proberen om te verbinden met het UMTS netwerk. Al het verkeer (spraak en data) gaat dan over het UMTS netwerk.

Als er geen UTMS dekking is, dan gaat al het verkeer via GSM. Een verschil met UMTS is dat spraak en data niet simultaan gaan. Als er tijdens een datasessie een telefoongesprek plaats gaat vinden dan wordt de datasessie tijdelijk verbroken. Na het gesprek zou de dataverbinding weer automatisch hervat moeten worden.

Op het moment dat een toestel verbinding heeft met GSM blijft hij wel periodiek zoeken naar een UMTS netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
robertwebbe schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:45:
Als er UMTS en GSM netwerkwerkdekking is dan zal je toestel altijd proberen om te verbinden met het UMTS netwerk. Al het verkeer (spraak en data) gaat dan over het UMTS netwerk.
Met het gevolg dat je soms geen dekking meer hebt. Bij mij thuis zit ik kennelijk tussen 2 T-Mobile masten in. De UMTS-mast heeft een sterkte van -102 dbi of zelfs nog lager, de GSM- annex GPRS-mast -78. Mijn Aircard had door dat er een UMTS-mast was en probeerde daarmee te connecten. Wat niet lukte en dus kreeg ik helemaal geen verbinding.

Wil ik met die Aircard online komen (of gewoon voice bellen), dan moet ik op het perron van Muiderpoort gaan zitten. Daar heb je vrij zicht op een bosje antennes bovenop de Reinwardt academie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als er geen UTMS dekking is, dan gaat al het verkeer via GSM. Een verschil met UMTS is dat spraak en data niet simultaan gaan. Als er tijdens een datasessie een telefoongesprek plaats gaat vinden dan wordt de datasessie tijdelijk verbroken. Na het gesprek zou de dataverbinding weer automatisch hervat moeten worden.

Op het moment dat een toestel verbinding heeft met GSM blijft hij wel periodiek zoeken naar een UMTS netwerk.
Dankjewel. Weer wat geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dankje, weer wat geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Jan-E schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:10:
[...]
Met het gevolg dat je soms geen dekking meer hebt. Bij mij thuis zit ik kennelijk tussen 2 T-Mobile masten in. De UMTS-mast heeft een sterkte van -102 dbi of zelfs nog lager, de GSM- annex GPRS-mast -78. Mijn Aircard had door dat er een UMTS-mast was en probeerde daarmee te connecten. Wat niet lukte en dus kreeg ik helemaal geen verbinding.

Wil ik met die Aircard online komen (of gewoon voice bellen), dan moet ik op het perron van Muiderpoort gaan zitten. Daar heb je vrij zicht op een bosje antennes bovenop de Reinwardt academie...
Dus jij bent diegene die altijd op muiderpoort zit te internetten op z'n laptop :+
Ik kan btw overal daar normaal umts gebruiken(insulindeweg) (vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
UMTS van Telfort ligt er hier in Apeldoorn weer uit sinds vrijdag :( Hoop dat het deze keer vlotter opgelost wordt dan de laatste keer. Toen duurde de storing maar liefst een kleine week |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Doctor Yes schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:18:
UMTS van Telfort ligt er hier in Apeldoorn weer uit sinds vrijdag :( Hoop dat het deze keer vlotter opgelost wordt dan de laatste keer. Toen duurde de storing maar liefst een kleine week |:(
In Lelystad en Amsterdam gisteren en vandaag ook (ik weet niet of het vrijdag ook zo was) Lijkt in elk geval weer op een landelijke storing.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Blue Knight schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:21:
[...]

In Lelystad en Amsterdam gisteren en vandaag ook (ik weet niet of het vrijdag ook zo was) Lijkt in elk geval weer op een landelijke storing.. :(
Heb nu wel weer UMTS verbinding :) (na een reboot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Iemand ondertussen al met 50MB limiet van vodafone te maken gehad nu het enkele maanden op de markt is?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En iemand al de telefoon gebruikt als modem?(bij vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45
Iemand al gewaarschuwd bij Vodafone over die 50mb limiet?

Ik gebruik het nu al sinds het begin en heb geen telefoon gehad over extreem verbruik etc.
Zat vorige mnd toch op ruim 545 mb dataverkeer :P en dat voor 0 euro

Ze hadden mij dan vorige mnd moeten bellen en dat hebben ze nooit gedaan, heb ook geen brief ontvangen oid. Ik wil weleens weten of hij ook als modem te gebruiken is in de laptop idd.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
knny schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:56:
Iemand al gewaarschuwd bij Vodafone over die 50mb limiet?

Ik gebruik het nu al sinds het begin en heb geen telefoon gehad over extreem verbruik etc.
Zat vorige mnd toch op ruim 545 mb dataverkeer :P en dat voor 0 euro

Ze hadden mij dan vorige mnd moeten bellen en dat hebben ze nooit gedaan, heb ook geen brief ontvangen oid. Ik wil weleens weten of hij ook als modem te gebruiken is in de laptop idd.
Hmm, dat zal zeker wel werken.. en ze kunnen dat toch niet controleren, alleen je hebt dan al snel meer dataverkeer... succes ;)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik ben dik tevreden over KPN UMTS/HSDPA, het datagedeelte.

Maar het voicegedeelte is een ander verhaal... valt continu weg. En als ik dan terug word gezet op GSM heb ik een echo op de lijn waar je u tegen zegt...

Beter nog: de noise-cancellation van m'n headset zorgt er dan zelfs voor dat mijn eigen stem wordt gefilterd als ik met iemand bel, waardoor delen van wat ik zeg wegvallen. Bloedirritant... En het ligt echt aan KPN-GSM. Ken meerdere mensen die er sinds de overgang van Telfort naar KPN last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Speedfight schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:21:
[...]

Hmm, dat zal zeker wel werken.. en ze kunnen dat toch niet controleren, alleen je hebt dan al snel meer dataverkeer... succes ;)
zolang ik nog geen telefoontje krijg ga ik gewoon door met het gebruiken van mobiel internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow 545MB...Wel dan kan je je phone ook wel als modem gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:07:
Wow 545MB...Wel dan kan je je phone ook wel als modem gebruiken :D
Denk dat ie dat ook wel gedaan heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Sir_Killalot schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:26:
[...]

Denk dat ie dat ook wel gedaan heeft? :)
nee niet eens :).. www.buienradar.nl vaak bezocht dat is een grote site helaas.. en GOT etc en radio geluisterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
knny schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:45:
[...]

nee niet eens :).. www.buienradar.nl vaak bezocht dat is een grote site helaas.. en GOT etc en radio geluisterd
Voldoet pda.buienradar.nl niet? Ook kunnen gebruikers/developers zelf vooruitzichten etc. overnemen naar hun eigen (mobile)site en het een en ander aanpassen (resolutie voor pda etc.) Via pda.t-mobile.nl zijn in de linkerbovenhoek een paar buienradar-links voor de pda te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

knny schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:45:
[...]

Sites bezoeken kost je hooguit iets van 30 MB per maand via je telefoon, tenzij je een extreme junk (niet junkie dus, maar junk) bent...

Radio luisteren vreet enorm veel bandbreedte, vaak 60 MB per uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Sorcerer8472 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:33:
[...]

Sites bezoeken kost je hooguit iets van 30 MB per maand via je telefoon, tenzij je een extreme junk (niet junkie dus, maar junk) bent...

Radio luisteren vreet enorm veel bandbreedte, vaak 60 MB per uur...
haha log jij maar eens in op buienradar.nl en ga dan maar eens kijken hoeveel dat verbruikt. Ik ga juist naar orginele sites wil geen pda sites bezoeken.. En als je een N95 hebt wil je geen pda sites bezoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

De beginpagina van buienradar is 500 a 600 kByte. Elke dag 1x laden kost je 15 MB per maand. Elke dag 3x kost je 45 MB per maand...

Tenzij je het zo abnormaal vaak opvraagt, en het dan ook nog eens niet erg vindt dat het openen secondenlang duurt, denk ik niet dat dat ZO veel aandeel heeft in je maandelijkse traffic ;)

Verwijderd

wel vreemd dat je met 10* zoveel geen telefoontje krijgt....Dat geeft hoop. Ik heb nog een maand om te kiezen...Twijfel tussen Tmobile (Pit 19,50(snellerevariant dus) of Vodafone...Enige rede T mobile zou zijn, de relaxte regels qua verbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gebeld naar Vodafone....Bij 3* maal teveel data, krijg je een telefoontje. En 50MB is in principe een harde limiet, die ze niet snal zullen opgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:53:
Net gebeld naar Vodafone....Bij 3* maal teveel data, krijg je een telefoontje. En 50MB is in principe een harde limiet, die ze niet snal zullen opgeven...
3x achter elkaar? anders doe je het om de 2 maanden even rustig aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even het volgende probleem, weet even niet of het nu aan een x500+ instelling ligt of aan vodafoon

Als ik een mail wil versturen met een . voor de @ lukt dat niet voorbeeld

peter.pan@hotmail.com lukt niet
peterpan@hotmail.com lukt wel

Ik krijg dan de error melding 550 5.7.1 Unable to relay for peter.pan@hotmail.com

Iemand enig idee waarom dat fout gaat en heeft de oplossing

Heb zorgeloos internet van vodafoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:53:
toch vreemd dat ik na 3 maanden geen telefoontje krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn Surf & Mail rekening gehad van 10 euro. Mijn verbruik was een kleine 100 MB inclusief streaming verkeer (zonder proxy). Ziet er dus naar uit dat je met het KPN abbonement alles kan doen voor een vast bedrag. Ben wel benieuwd tot hoeveel MB je kan gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou keus gemaakt. Ik ga voor de vodafone(1800 dat schiet op:)) En dan icm een Samsung I620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:51:
Hier ben ik ook benieuwd naar en ook of het goed werkt met een pcmcia kaartje :P

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-08 16:17
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:11:
Nou keus gemaakt. Ik ga voor de vodafone(1800 dat schiet op:)) En dan icm een Samsung I620
Die i620 is toch nog niet beschikbaar?

• DaannO
Destn schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:54:
[...]

Bij vodafone al wel.

Verwijderd

heeft iemand met rabomobiel prepaid al onbeperkt internet geactiveerd voor 10euro permaand ? want ik heb het al een paar keer geprobeerd en ik moet nog steeds per mb betalen ?

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-08 16:17
Zogezegd ja.. je kan hem al bestellen, maar er is toch nog niemand die dit toestel heeft?

• Speedfight
  • Niet online
Destn schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:08:
[...]

Zogezegd ja.. je kan hem al bestellen, maar er is toch nog niemand die dit toestel heeft?
Morgen of overmogen gaan ze beginnen met uitleveren... Dus volgende week zullen de eerste hem wel in bezit hebben. Ik wacht de reviews nog even af!

• ReBr
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:32:
heeft iemand met rabomobiel prepaid al onbeperkt internet geactiveerd voor 10euro permaand ? want ik heb het al een paar keer geprobeerd en ik moet nog steeds per mb betalen ?
Even APN veranderen: (ps, aanvragen kan alleen telefonisch, dus alleen maar instellingen van APN veranderen, en in "mijn rabomobiel" omgeving, onbeperkt internet selecteren gaat niet)

APN: rabo.extra

Waarschijnlijk gebruik jij nu nog:

APN: rabo

Deze betaal je dan nog steeds per kb, ook als je onbeperkt heb aangevraagd.

offtopic:
Weet jij misschien hoe dat zit met dat extra gratis beltegoed? ik heb zelf de Nokia 6233 besteld, waarbij een totaal van 50 Euro beltegoed zou zitten, tot nu toe nog niets van gezien, al een keer klantenservice gebeld, en te horen gekregen dat het op de "lijst"staat, en dat het wel goed zou komen..ja daaag, wanneer dan. (ps nummer is uiteraard direct geregistreerd)

[ Voor 8% gewijzigd door ReBr op 23-08-2007 22:05 ]

Verwijderd

Destn schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:54:
[...]

Nee, mar bedoel, na dit weekend wel, dus dan ga ik deze bestellen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReBr schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:03:
[...]

Even APN veranderen: (ps, aanvragen kan alleen telefonisch, dus alleen maar instellingen van APN veranderen, en in "mijn rabomobiel" omgeving, onbeperkt internet selecteren gaat niet)

APN: rabo.extra

Waarschijnlijk gebruik jij nu nog:

APN: rabo

Deze betaal je dan nog steeds per kb, ook als je onbeperkt heb aangevraagd.

offtopic:
Weet jij misschien hoe dat zit met dat extra gratis beltegoed? ik heb zelf de Nokia 6233 besteld, waarbij een totaal van 50 Euro beltegoed zou zitten, tot nu toe nog niets van gezien, al een keer klantenservice gebeld, en te horen gekregen dat het op de "lijst"staat, en dat het wel goed zou komen..ja daaag
thanks, maar ik heb een samsung i600 en ik zie bij mijn instellingen nergens apn staan ? als je de 50euro beltegoed wilt moet je je registreren op mijn rabomobiel daarna krijg je je 50euro het kan wel even duren voor je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:10:
[...]

thanks, maar ik heb een samsung i600 en ik zie bij mijn instellingen nergens apn staan ?
SGH-i600?
Kijk eens bij http://www.rabomobiel.nl/...iel_internet/instellingen.
Kies daar onbeperkt mobiel internet, HTC, s620 en dan voor handmatig instellen. De voorbeeld schermen moeten je aardig op weg helpen, de S620 is ook een WM Smartphone. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:32:
Ik heb het ook al geprobeerd, bij mij gaf de site een HTTP 500 error (ook een beetje slordig dat er toen gewoon bij stond dat ze Apache 5.5.5 ofzoiets draaien..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand die rabomobiel prepaid gebruikt al de onbeperkt internet aangedaan en waar het gewoon werkt, kan het namelijk momenteel niet zelf uitproberen, ik vraag mij af of rabomobiel niet gewoon de klant aan het misleiden is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:00:
heeft iemand die rabomobiel prepaid gebruikt al de onbeperkt internet aangedaan en waar het gewoon werkt, kan het namelijk momenteel niet zelf uitproberen, ik vraag mij af of rabomobiel niet gewoon de klant aan het misleiden is ?
Nee,werkt gewoon. Bij mij al sinds Juni, beetje rommelig om het aan te zetten op hun website, maar werkt verder prima. Je kunt alleen niet zien wat je echte dataverbruik is, maar ze zijn nog niet komen klagen, en voor 750Mb dataverkeer moet je behoorlijk je best doen.
Als je het zelf niet uit kunt proberen is het ook niet zo verstandig om Rabomobiel van misleiding te verdenken....

APN inmiddels al goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:57
Even een vraagje over de Huawei e220. Ik heb een Dell D830 en daar kan je voor grof geld door Dell een UMTS/HDPSA mogelijkheid in laten zetten. Onzin natuurlijk, je kan veel beter zelf een miniPCI kaartje aanschaffen en dat in het extra slot (WWAN stoppen). Dan kan de SIM kaart in de laptop zelf en gaat het zenden ook via de antenne. Nu heb ik sterke vermoedens dat de Huawei e220 een miniPCI kaartje in een speciale enclosure is. Let wel, los worden deze kaartjes bijna niet aangeboden en als ze aangeboden worden is dat voor veel geld. Bovendien wil ik geen los modem als het ook netjes in m'n laptop kan. Waarom denk ik dat er een miniPCI kaartje in zit?

http://www.gottabemobile.com/forum/forum_posts.asp?TID=3347

De e220 heeft exact dezelfde form factor als de novatel, dat lijkt me geen toeval. Kan iemand mijn vermoeden bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:51:
Ja.
Problemen:
- als je gebruikt maakt van HSDPA (ipv UMTS) dan ben je niet bereikbaar (Vodafone netwerk ondersteunt geen Multi Rab)!!
- het IP adres dat je krijgt staat op veel spam blacklists dus e-mailverzenden kan voor problemen zorgen als je je eigen mailserver draait of je mail-provider je IP checkt.
- helpdesk is slecht en bureaucraties. Heb extreem veel problemen gehad. Alles bij elkaar dagen aan telefoon gehangen voordat het allemaal een beetje klopte al die abonnementen en opties.
- Verbinding klapt er regelmatig uit, vooral als je veel requests doet (Azureus of webpagina met veel plaatjes)).

Verder is de snelheid wel ok, maar de latency te groot om relaxed te voipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

XElD schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:11:
Even een vraagje over de Huawei e220. Ik heb een Dell D830 en daar kan je voor grof geld door Dell een UMTS/HDPSA mogelijkheid in laten zetten. Onzin natuurlijk, je kan veel beter zelf een miniPCI kaartje aanschaffen en dat in het extra slot (WWAN stoppen). Dan kan de SIM kaart in de laptop zelf en gaat het zenden ook via de antenne. Nu heb ik sterke vermoedens dat de Huawei e220 een miniPCI kaartje in een speciale enclosure is. Let wel, los worden deze kaartjes bijna niet aangeboden en als ze aangeboden worden is dat voor veel geld. Bovendien wil ik geen los modem als het ook netjes in m'n laptop kan. Waarom denk ik dat er een miniPCI kaartje in zit?

http://www.gottabemobile.com/forum/forum_posts.asp?TID=3347

De e220 heeft exact dezelfde form factor als de novatel, dat lijkt me geen toeval. Kan iemand mijn vermoeden bevestigen?
Ik kijk ook al een tijdje uit naar een nieuwe notebook met ingebouwde HSPA mogelijkheden. Inmiddels had ik de Dell Latitude D830 ook al gezien en deze heeft standaard (dacht ik) een 3G voorbereiding. Dit houdt in dat er een vrij mini PCI slot is, een SIM kaart houder en een voorgeinstalleerde antenne. Zou je eens kunnen checken of je inderdaad de twee antenne draadjes ziet?

Ik heb hier een Vodafone exemplaar liggen van de HUAWEI E220 HSDPA USB modem. Ik wou hem open maken om te zien of er inderdaad ook zo'n Novatel Wireless of Sierra Wireless mini PCI kaartje in zat maar ik krijg hem niet open zonder de behuizing onherstelbaar te beschadigen. Helaas is het maken van een foto er dus niet bij maar ik kan je wel zeggen dat het met deze E220 niet gaat lukken. Aan de binnenkant zag ik één printplaatje en dat was geen mini PCI. Daarnaast hebben we voor 3G nog een externe SIM nodig. Volgens mij gebruikt het Amerikaanse EVDO systeem geen SIM maar dient deze voorgeprogrammeerd te worden (het zogenaamde provisionen in het verhaal). Bij deze E220 gaat die in een laadje welke vervolgens contact maakt met het printplaatje. Volgens mij zit die bij Dell onder de batterij:
Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/3362-2.jpg

Hoe ga je dan om met de SIM? Mijn conclusie, met de E220 gaat het niet lukken dus.

Ik vind overigens € 179 (ex BTW) best nog wel meevallen. Ik ben alleen benieuwd of die dan geSIMlocked is. Volgens de Dell site wel (op Vodafone) maar ik heb op een Duitse site gelezen dat ze daar daadwerkelijk geen SIM lock hadden (terwijl dat in de marketing wel stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Even een vraagje van een newbie. Ik bezit nu nog een I-modetelefoon en wil dus gaan overstappen naar de Nokia 6120 UMTS-telefoon. Daarop schijn je te kunnen internetten. Kan je zodoende het gehele internet bereiken qua sites? En kan ik mijn Xs4all-mail lezen (ik wil de mail op de server laten staan voor thuis) bij KPN c.q. Vodafone?

Ik heb al wat gezocht, maar verder dan een tunnel-methode kom ik niet qua Xs4all-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 12:21
Heb net een Hi Eindeloos abo afgesloten voor €9,95 pm en het meisje aan de lijn vertelde mij dat 50mb pm het gemiddelde gebruik per maand is.

Zou dus betekenen dat je max 500mb pm kunt verstoken (10x gemiddelde dus)

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:57
Nou heb ik niet zo heel veel zin om m'n laptop open te gaan schroeven (de hele case moet wel los hiervoor) maar een snelle kijk op de service manual van de D830 levert het volgende op (het WWAN slot van de D830 kan dienst doen voor een WWAN kaart of een flash cashe "robson module".

http://support.euro.dell....EN/minicard.htm#wp1084976

Ik citeer;
Connect the antenna cables to the WWAN card, ensuring that you route the cables correctly.
Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/latd830/en/SM_EN/dawson14.jpg

Hmmm, wel jammer dat de E220 geen miniPCI kaartje is... iig. bedankt!

(Oh, en ik kan de D830 erg aanraden, vooral met extra DBay batterij en WUXGA scherm! De NVS kaarten minder want bijster snel zijn ze niet en met een X3100 zou je extreem lange batterijduur hebben zo,,, niet dat ik het erg vind dat ik een NVS kaart heb)

[ Voor 11% gewijzigd door XElD op 28-08-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:29

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Ik zit maar te tobben over welk data-abonnement ik nou bij een HTC TyTN II moet nemen.

Ik zit nu bij KPN en blijf daar het liefste bij (iets met nostalgie en geen papierwerk), maar daar mag je geen Skype/VOIP bij gebruiken (mag niet of kan niet?). En streaming video's zitten ook al niet in de bundel. Wat ik me dan afvraag is hoe vaak je die twee functies nou gebruikt in combinatie met zo'n telefoon als dit? Die tweede camera is toch zonde om niet te gebruiken? En videobellen doen we nog niet echt in dit land bij een nog-gebrekkige-userbase-met-twee-camera's-op-de-foon.

"Anders doe je T-Mobile, daar mag het wel!" Maar dan heb je weer zo'n zeer geknepen snelheid. Werkt dat dan nog prettig op een device als dit?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
DUX schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 03:48:
Ik zit maar te tobben over welk data-abonnement ik nou bij een HTC TyTN II moet nemen.

Ik zit nu bij KPN en blijf daar het liefste bij (iets met nostalgie en geen papierwerk), maar daar mag je geen Skype/VOIP bij gebruiken (mag niet of kan niet?). En streaming video's zitten ook al niet in de bundel. Wat ik me dan afvraag is hoe vaak je die twee functies nou gebruikt in combinatie met zo'n telefoon als dit? Die tweede camera is toch zonde om niet te gebruiken? En videobellen doen we nog niet echt in dit land bij een nog-gebrekkige-userbase-met-twee-camera's-op-de-foon.

"Anders doe je T-Mobile, daar mag het wel!" Maar dan heb je weer zo'n zeer geknepen snelheid. Werkt dat dan nog prettig op een device als dit?
Als het mogelijk is voor je een VPN-link naar een eigen server o.i.d. te maken kan je er feitelijk gewoon gebruik van maken.... of is VPN-verkeer ook niet toegestaan? (IPSec e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik denk erover een data bundel bij m'n abb. verlenginging te nemen van Telfort.
Hoe zit het dan nu met de instellingen? Zijn dit dezelfde zoals ik ze nu heb ingesteld -> KPN GPRS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:29

DUX

blijft ook nu voor Oranje

VHware schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 08:41:
Als het mogelijk is voor je een VPN-link naar een eigen server o.i.d. te maken kan je er feitelijk gewoon gebruik van maken.... of is VPN-verkeer ook niet toegestaan? (IPSec e.d.)
Een VPN-link leggen om Skype te gebruiken in verband met de on-phone camera of om streaming video te kijken? Weet niet of dat nou de beste methode zou zijn eerlijk gezegd :P Maar los daarvan blijft het idee van een VPN bouwen met je PDA natuurlijk geen verkeerd idee.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.