Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 28.634 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
objectief2 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:56:
Wat opvalt is dat het hier 's avonds laat, s' nachts en 's ochtends vroeg goed is met de snelheden, maar daarna komt er snel de klad in en zakken ze tot 10% van wat het was.
Mijn maximum gehaalde snelheid de laatste tijd is 45kB/ps, gehaald rond zo'n drie uur 's nachts, zelfs overdag zou ik balen met zo'n snelheid. (maar in werkelijkheid is dat nog veel langzamer)

[edit] OMG, mijn internet is traag, je heb geen idee. :/

3-5kBps MAX. :X

En ja dit is HSDPA. (te zien in software, 3 streepjes, blauwig/groenig lampje @ modem)

[ Voor 15% gewijzigd door SirNobax op 25-09-2007 21:48 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik heb hier ook problemen met internet, ik heb dezelfde snelheden zoals hierboven eerder gepost.
Denk dat er een landelijk probleem is met het netwerk.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Kan het nog even niet testen, laptop is niet hier. Zal straks eens kijken of ik er ook last van heb. Lijkt erop dat er toch een soort capaciteitsprobleem, met name als je kijkt naar de tijden waarop het misgaat...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Silver7
  • Laatst online: 10:05
Met HTC TyTN II wil ik kunnen:

- MSN / Chatten
- Internetten
- Email ophalen (ook automatisch)

Ik gebruik op dit moment Hi-abonnement van 20 euro.

Eigenlijk wilde ik deze Hi-abonnement houden en Hi Eindeloos Bundel aanschaffen.

Of raden jullie me iets anders aan?

• webgangster
  • Nu online
Automatisch email ophalen mag niet bij Hi...

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
webgangster schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:17:
Automatisch email ophalen mag niet bij Hi...
Wel met POutlook ;)

• webgangster
  • Nu online
Hoe weet je dat ?
En wat is POutlook ? Pocket Outlook ?

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vodafone lijkt wel een aantrekkelijk abonnement te hebben, met hun zogenaamde 'onbeperkte gebruik', maar zit in realiteit wel met een datalimiet van 50MB. Ligt het aan mij, of trek je dat binnen no-time vol?
- Met Zorgeloos Mobiel Internet kun je binnen
Nederland met de mobiele telefoon op het
internet zoveel je maar wilt om onder meer te
surfen, chatten en e-mailen.
- Voor “Zorgeloos Mobiel Internet” geldt de
“normaal gebruik”-clausule, dat wil zeggen
dat je binnen Nederland tot 50 MB per maand
onbeperkt toegang hebt tot internet.
Bron: Algemene voorwaarden Vodafone Blox, vodafone.nl

Edit: Hm, ik loop enigszins achter de feiten aan zie ik. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Paradise op 26-09-2007 16:59 ]

• SirNobax
Op het moment dat je gewone internet pagina's ga bekijken trek je dat in twee weekjes er al uit, tenminste, ik wel op mijn telefoon. Pak je mobiele pagina's, of gebruik je Opera Mini (die de afbeeldingen comprimeer) is het al een stuk beter te doen.

Al blijft er niet veel meer van over zodra je ook nog eens intensief ga e-mailen/chatten/radio luisteren (~1 mb/2min) etc etc.

50 MB is een redelijk snel te passeren drempel.

Pentaxiaan

• webgangster
  • Nu online
Helemaal mee eens, je zit al snel op de paar mb per dag.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Alles bij mekaar geteld: ik ben hier op Tweakers nog geen een iemand tegengekomen met zo'n Vodafone Blox die én over 50 MB/maand heen is gegaan regelmatig, én een waarschuwing heeft gekregen.

En als je het hier al niet tegenkomt, kom je het nergens tegen. :')

Alors.

• Paradise
  • Niet online
Oké, dan streep ik Vodafone in ieder geval van m'n lijst. Moeilijk zeg, een provider kiezen op basis van Mobiel Internet. Als het alleen om GSM bereik en bel-tarieven ging, was het een stuk eenvoudiger. Misschien kan iemand op basis van ervaringen wat vertellen over z'n provider icm Mobiel Internet? De cijfers lijk ik nu wel te kennen, ik ben vooral benieuwd naar praktijk snelheden en dekking...

• SirNobax
Ik weet niet wat voor snelheid je wil, maar ik ben super tevreden over mijn T-mobile PIT abbo.

Origineel is het maar 64/32 kbps maar gemiddeld zit je zo op de 80kbps als je een UMTS apperaat gebruik.

Goed te doen voor mobiel gebruik (al is de upload wat magertjes), maar bovenal je hoef ECHT NOOIT te denken dat je een bericht van T-mobile krijg: "of je het wat rustiger aan kan doen", heb wel eens 5 Gig in een maand verbruikt, en niemand horen klagen :+.

Pentaxiaan

Anoniem: 154173

SirNobax schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:02:
Ik weet niet wat voor snelheid je wil, maar ik ben super tevreden over mijn T-mobile PIT abbo.

Origineel is het maar 64/32 kbps maar gemiddeld zit je zo op de 80kbps als je een UMTS apperaat gebruik.

Goed te doen voor mobiel gebruik (al is de upload wat magertjes), maar bovenal je hoef ECHT NOOIT te denken dat je een bericht van T-mobile krijg: "of je het wat rustiger aan kan doen", heb wel eens 5 Gig in een maand verbruikt, en niemand horen klagen :+.
Mooizo, die krijg ik volgende week ook.

• maartendonswijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-03 13:14
@SirNobax: 5 gig is echt een prestatie: betekent bij een gunstige downloadsnelheid van 10 kB/s 5.000.000/(10*3600*30) ~ meer dan 4 en een half uur onafgebroken downloaden per dag. Wat zoal?? Ik neem aan dat voip niet gebruikt kan worden aangezien dat geblokkeerd wordt (toch?). Anyway, onbeperkt=onbeperkt he!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Ik had net op een UMTS toestel in Amersfoort met Hi Eindeloos Online :

download: 1050.6 KByte (=8405 kbps)
upload: 141.0 KByte (=1128 kbps)
Connection: 535.0 conn/min
Ping: 24.0 ms

Lijk erop dat de snelheid niet gecapt wordt.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Op welke website testen jullie en met welke browser?

Alors.

• SirNobax
maartendonswijk schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:15:
@SirNobax: 5 gig is echt een prestatie: betekent bij een gunstige downloadsnelheid van 10 kB/s 5.000.000/(10*3600*30) ~ meer dan 4 en een half uur onafgebroken downloaden per dag. Wat zoal?? Ik neem aan dat voip niet gebruikt kan worden aangezien dat geblokkeerd wordt (toch?). Anyway, onbeperkt=onbeperkt he!
Oh, precies hetzelfde als ik met een vaste verbinding zou doen. (had mijn telefoon aangesloten via blauwe-toeter op mijn pc)

Veel surfen, online filmpjes kijken (wel eerst op pauze zetten om te bufferen), programmatjes downloaden, foto's bekijken, constant gmail/gtalk + messenger aan, remote desktop (is goed te doen met 8-bit kleuren via logmein.com), 's avonds ook wat programma's laten updaten, patches + user created content voor spellen downloaden, en dan ben ik er wel zo'n beetje.

Tja, als je van niet-internet opeens wel internet heb krijg je dat soort dingen. :P

..Voip is volgens mij wel mogelijk bij T-mobile, al heb ik het zelf niet getest.

[ Voor 7% gewijzigd door SirNobax op 26-09-2007 18:54 ]

Pentaxiaan

• SirNobax
Stereotomy schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:45:
Op welke website testen jullie en met welke browser?
speedtest.nl

Browser maak niet uit. (AFAIK)

[ Voor 7% gewijzigd door SirNobax op 26-09-2007 18:51 ]

Pentaxiaan

• Paradise
  • Niet online
SirNobax schreef op woensdag 26 september 2007 @ 18:02:

Klinkt goed. :)

offtopic:
Hoe is de dekking van T-mobile in NL? Geen ervaring met die provider namelijk.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Die testen werken op mijn WM5 Treo 750 niet, zowel niet in PIE als in Opera. Als je op start drukt, doet ie niks. Er staat alleen "bezig" bij het eerste aangevinkte testje. 8)7

http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1&more=1 doet het bij mij wel. 1MB file:

107 kbit/s :') (Telfort full UMTS)
0.417s latency

Een weekje geleden haalde ik netjes 380 kbit/s

[ Voor 31% gewijzigd door Stereotomy op 26-09-2007 21:34 ]

Alors.

• SirNobax
Paradise schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:50:
[...]
offtopic:
Hoe is de dekking van T-mobile in NL? Geen ervaring met die provider namelijk.
[T-Mobile]
Zo offtopic is het niet hoor :).

Ik heb altijd een flink bereik via gprs, zelfs midden in een tunnel. Op enkele plekjes (in the middle of nowhere) is er een minder sterk UMTS signaal, maar algemeen gesproken is die dekking (AFAIK) dik in orde.

[TPH Telfort]
Ik heb even een paar bestanden laten downloaden en de verbinding 'geobserveerd' en ik merk dat elke seconde de verbinding wegval en dat hij hem weer opnieuw opstart, wat ook weer een seconde duurt. Regelmatig val ook het HSDPA netwerk weg, dan is de verbinding gewoon voor 10 seconden niet aanwezig, terwijl ik gewoon een goed ontvangst heb.

Plaatje
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/Screenshot-SystemMonitor.png
(100% betekend niet dat ik die 1.8mbitps krijg hoor, eerder 18kbitps :'()

Pentaxiaan

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zo.. morgen maar weer eens bellen naar Telfort (deze keer boos).

Gisteren werd mij beloofd, dat ik iig binnen 24 uur terug gebeld zou worden..zelfs dat hebben ze niet gedaan. :( :(

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zojuist even gebeld met Telfort..

De verwerkingstijd bij de technische dienst is opgelopen van 24 uur naar 5 werkdagen... dit vanwege het grote aantal klachten mbt de aanbieding van TPH. Er zijn 5000 kaartjes gekocht\verkocht en de TD is dus overspoeld.

Ter compensatie krijg ik een gedeelte van mijn abonnementsgeld teruggestort :) Wel zo netjes!

Nu dus even afwachten..

• SirNobax
Nou ik heb dus een mailtje gekregen dat de Technische Dienst mij zou contacteren, om mijn probleem te verhelpen.

Wat willen ze gaan doen dan?

Wel mooi dat Michael Knight een gedeelte van de abbokosten terug krijg, maar ik verwacht eigenlijk ook niets anders, we betalen nu 30 Euro voor een snelheid die ook makkelijk te krijgen is met een abbo'tje van tien euro.

Pentaxiaan

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste forumérs

Ik heb een Abbo bij orange (al jaren, toen het dutchtone was al) en wil nu gaan Internetten op me mobiel in de trein ect (heb een E90 in bestelling dus daar zou het lekker op moeten kunnen)

Alleen nu zit ik te kijken naar dat Orange Extra

alleen had ik wat vragen,
Mag er nu wel of niet mee geinternet worden? bedoel ik normaal internet, forum's reageren etc (ene website zegt van wel en andere van niet)
Wat kan ik verwachten van die Orange TV? zenders/aanbod/echt gratis ?

15euro klinkt best wel intresant, en die 100mb lijkt me wel voldoende (gebruik het alleen als ik echt geen Wifi dekking heb)
Maar gaat het streamen van tv van de 100mb af ?

Zijn er nog dingen waar jullie me op kunnen wijzen?
ik zit bij orange dus daar zit ik aan vast (woon in Rotterdam dus dekking is altijd super hier)

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 27-09-2007 20:10 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Voor incidenteel internet moet dat meer dan genoeg zijn... de afgelopen week heb ik op mijn laptop ongeveer 25 mb verbruikt... dat was met plaatjes uit :)

Nu kan ikme voorstellen dat je op je mobiel bv pda.tweakers.net bekijkt en overige geoptimaliseerde sites...dan moet het helemaal te doen zijn :)

Volgens mij gaat tv streamen ed. losstaand van je datalimiet. Anders zou je ook met een uurtje "HQ" tv aan je datalimiet zitten.. :)

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Donstil schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:09:
Beste forumérs

Ik heb een Abbo bij orange (al jaren, toen het dutchtone was al) en wil nu gaan Internetten op me mobiel in de trein ect (heb een E90 in bestelling dus daar zou het lekker op moeten kunnen)

Alleen nu zit ik te kijken naar dat Orange Extra

alleen had ik wat vragen,
Mag er nu wel of niet mee geinternet worden? bedoel ik normaal internet, forum's reageren etc (ene website zegt van wel en andere van niet)
Wat kan ik verwachten van die Orange TV? zenders/aanbod/echt gratis ?

15euro klinkt best wel intresant, en die 100mb lijkt me wel voldoende (gebruik het alleen als ik echt geen Wifi dekking heb)
Maar gaat het streamen van tv van de 100mb af ?

Zijn er nog dingen waar jullie me op kunnen wijzen?
ik zit bij orange dus daar zit ik aan vast (woon in Rotterdam dus dekking is altijd super hier)
Er bestaat op dit forum al een topic over Orange World. Kun je wellicht veel informatie vandaan halen ;) Het Orange online discussietopic

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
@Michael Knight ooh plaatjes uit is idd een leuke tip.,
PDA.tweakers.net kom ik eigenlijk nooit, pak altijd de normale, maar is via orange wel een handig idee

@hierboven, Bedankt ik ga daar verder

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:23
pda.tweakers.net werkt top op je mobile phone, maar het forum helaas een stuk minder via orange. Is niet geoptimalieerd voor PDA. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Forum werkt niet lekker nee, veel scrollen, of als je 'auto-fit' aan heb staan een vern**kte lay-out.

Ik zou ook HEEEL blij worden als er een pda.got.net zou zijn o.i.d.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 15:00
Ook hier is het sinds een week helemaal ruk met telfort internet. Heb nog de oude umts aanbieding (384kbit) maar dit lijkt echt nergens op. Regelmatig connecties die droppen en een snelheid die zo traag is dat ik op mijn nokia browser al merk dat er iets mis is.

En dan te bedenken dat ik dit abonnement eigenlijk heb gepakt als backup voor als m'n T-Mobile internet eruit ligt. KPN, schaam je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Laatst online: 20-02 21:45
KPN heeft nu ook TV via UMTS (tot 2008 gratis bij Bel & Surf totaal abonnementen):
http://www.kpn.com/kpn/show/id=2002906

[ Voor 27% gewijzigd door jandirks op 28-09-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Willaaam schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:20:
Ook hier is het sinds een week helemaal ruk met telfort internet. Heb nog de oude umts aanbieding (384kbit) maar dit lijkt echt nergens op. Regelmatig connecties die droppen en een snelheid die zo traag is dat ik op mijn nokia browser al merk dat er iets mis is.

En dan te bedenken dat ik dit abonnement eigenlijk heb gepakt als backup voor als m'n T-Mobile internet eruit ligt. KPN, schaam je.
Ik heb er gisteren maar weer eens een melding van gemaakt bij de KS van Telfort die er volgens de dame aan de andere kant van de telefoonlijn binnen 24 uur iets aan moeten doen. Het lijkt er in ieder geval op dat het echt om een capaciteitsprobleem gaat. 's morgens tussen pakweg 7 en 9 is de snelheid goed. Daarna is het gebeurd en kakt de hele boel in en valt er nagenoeg niet meer mobiel te internetten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik geloof dat iedereen die naar Telfort heeft gebeld te horen heeft gekregen, dat ze "binnnen 24 uur geholpen worden".

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Als ze het nog niet gefixed hebben als ik moet betalen, laat ik het lekker terugschrijven. Eens kijken hoelang ik hun met "binnen 24 uur" aan het lijntje kan houden.

Heb ook een GPRS lijntje lopen van T-mobile dus ik word er alleen maar beter van, dat is gewoon dik sneller, zie testresultaat van mijn HSDPA verbinding :'( :

Download- 3.5 KByte/sec (=28 kbps)
Upload- 16.6 KByte/sec (=133 kbps)
Connection- 103.0 Conn/min

[ Voor 40% gewijzigd door SirNobax op 28-09-2007 13:21 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Is denk ik inderdaad een capaciteitsprobleem doctor yes. Kan niet missen. Denk dat dat ook de reden is dat T-Mobile toch nog zulke grote prijsverschillen heeft zitten in de mobiele datacontracten. Full-Speed HSDPA voor veel mensen kan de infrastructuur gewoon nog niet aan, dat wordt nu wel duidelijk.

Hoe dan ook, blij dat ik niet hoef te bouwen op het KPN netwerk. Sinds de overname van telfort is het echt bagger, zowel gsm als umts. Ik hoop dan ook van harte dat de besparing op de operationele kosten door het naar beneden halen van het telfort net ze gruwelijk in de kont bijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Nu online
Capiciteits problemen cq snelheden die bagger zijn en KPN introduceert dit....

Wat klopt er hier niet ?
Werkt het trouwens ook met Hi Eindeloos online ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Willaaam: ik denk niet dat het probleem te maken heeft met HSDPA op zich, maar eerder met een ander punt in het netwerk. Dit omdat locatie vrijwel niet lijkt uit te maken voor het probleem. Normaliter zou je merken dat het in steden sneller fout gaat dan in dorpen (daar is vaak overcapaciteit namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Telfort/KPN in het algemeen denk ik. Ik heb gewoon full UMTS en de afgelopen dagen waren ook geen pretje op het Telfort netwerk. :)

Alors.

• Willaaam
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:22:
Willaaam: ik denk niet dat het probleem te maken heeft met HSDPA op zich, maar eerder met een ander punt in het netwerk. Dit omdat locatie vrijwel niet lijkt uit te maken voor het probleem. Normaliter zou je merken dat het in steden sneller fout gaat dan in dorpen (daar is vaak overcapaciteit namelijk).
Dat denk ik ook inderdaad. HSDPA is niet de beperkende factor. Door echter de infrastructuur van Telfort en KPN te integreren ontstaat er wel meer verkeer per mast nu, zeker ook voor internetverkeer.

Daarnaast zin ik uiteraard ook gewoon op wraak omdat ze mijn edge hebben afgepakt. Dat geef ik eerlijk toe.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hmmm... wil ik vanavond net aan iemand laten zien hoe traag GPRS is...krijg ik volledige HSDPA.. :>
Morgen ga ik het uitgebreid testen!!!!! :D

• futura
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Michael Knight schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 01:46:
Hmmm... wil ik vanavond net aan iemand laten zien hoe traag GPRS is...krijg ik volledige HSDPA.. :>
Morgen ga ik het uitgebreid testen!!!!! :D
Heb hetzelfde 'probleem'! Ik werk enkele dagen in de week 's avonds, dus kom pas laat thuis (5:00), en dan is het echt geen probleem met het abo van Telfort! Soit, de snelheid is nog steeds niet optimaal (40kb down), maar ik kan in ieder geval internetten zonder dat ik van het netwerk afgedonderd wordt (is tussen 0900-1900 minimaal 1x in de 2 uur, vaak meer). Dat is voor mij al een plus, omdat ik de capacitieit op dat moment nodig heb om bestanden te synchroniseren. In short: ja, er is zeker kwaliteitsverschil als je 's nachts de verbinding gebruikt!

Heel vreemd, komt misschien ook omdat ik dit programma vooral overdag gebruik, maar: als ik een messenger gebruik (MSN Messenger, of Pidgin als ik Linux draai) dan *lijkt* het alsof ik sneller van het telfort netwerk geknikkerd wordt als dat ik geen messenger service opstart (vaak binnen het uur). Lijkt mij vreemd, maar goed, misschien ervaren meer gebruikers dit....

• SirNobax
Ben nu Dinteloord, waar het bereik vreselijk slecht is (9v/d10 keer in iedergeval), maar ik zal zo even Linux opstarten en me kastje erin prikken.

Internet valt (minstens) elk kwartier eruit bij mij, maak niet uit wat ik doe.

Pentaxiaan

Anoniem: 154173

En jullie hebben het hier over Telfort/KPN?

• SirNobax
Anoniem: 154173 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 10:32:
En jullie hebben het hier over Telfort/KPN?
Yup, UMTS/HSDPA abbo's om precies te zijn.

Mijn snelheid:

Download- 11.7 KByte/sec (=94 kbps)
Upload- 4.8 KByte/sec (=38 kbps)

Gatver :( .

Pentaxiaan

• SirNobax
futura schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 05:44:
[...]
Soit, de snelheid is nog steeds niet optimaal (40kb down), maar ik kan in ieder geval internetten zonder dat ik van het netwerk afgedonderd wordt (is tussen 0900-1900 minimaal 1x in de 2 uur, vaak meer).
Misschien verwacht ik wel te veel, maar als ik een HSDPA abbo afsluit wil ik geen 40kBps hebben, maar 100+kBps. Anders had ik wel een UMTS abbo'tje genomen. :/

En echt verbetering merk ik niet, het gaat juist de andere kant op in vergelijking met begin vorige week.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 29-09-2007 11:34 ]

Pentaxiaan

• Doctor Yes
SirNobax schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:33:
[...]

Misschien verwacht ik wel te veel, maar als ik een HSDPA abbo afsluit wil ik geen 40kBps hebben, maar 100+kBps. Anders had ik wel een UMTS abbo'tje genomen. :/

En echt verbetering merk ik niet, het gaat juist de andere kant op in vergelijking met begin vorige week.
Ook mijn UMTS abo bij Telfort is momenteel bagger qua snelheid. Dat versterkt mijn vermoeden dat het niet een specifiek UMTS danwel HSDPA probleem is, maar meer een algemeen netwerkprobleem bij Telfort. Wat mij frustreert is dat Telfort zich in stilzwijgen hult. Als je de KS belt weten ze van niets, of ze zeggen dat ze je terugbellen hetgeen dan niet gebeurd. Problemen doen zich altijd en overal voor. Daar heb ik begrip voor. Maar laat je klanten niet in het ongewisse :( Zo dat moest ik even kwijt ;)

• SirNobax
HSDPA is afhankelijk van UMTS torentjes, het is eigenlijk gewoon dezelfde techniek alleen met wat uitbreidingen waardoor hogere snelheden mogelijk zijn. Net als EDGE en GSM GPRS dus.
Als de maximum van HSDPA 10kBps is, is dat ook zo voor UMTS. Je kan UMTS dan ook als een gecapte HSDPA verbinding zien ;).

Ik vind ook inderdaad het meest schandalige dat NIEMAND van KPN of Telfort een uitspraak doet hierover, alleen de KS die al een maand lang iedereen aan het lijntje houdt met de uitspraak "binnen 24 uur".

[ Voor 27% gewijzigd door SirNobax op 29-09-2007 13:33 ]

Pentaxiaan

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hier wat meer info:

"Telforst HSDPA"
Download: 69kB
Upload: 21kB

Zojuist gemeten :)

Het valt me ook op, dat de Huwai-dongle nu ook iedere keer verbinding maakt als ik de laptop aanzet en online ga...voorheen wilde dat ding maar 1 op de 5 keer connecten :S

Overigens verwacht ik wel dat de snelheid nog wat omhoog gaat... zoals SirNobax hierboven zegt, heb ik dit abbo afgesloten voor HOGE HDSPA snelheden... geen UMTS-achtig via HSDPA :P

• futura
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
SirNobax schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:45:
...

Ik vind ook inderdaad het meest schandalige dat NIEMAND van KPN of Telfort een uitspraak doet hierover, alleen de KS die al een maand lang iedereen aan het lijntje houdt met de uitspraak "binnen 24 uur".
Tweakers: unite?

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Beste tweakers, a.s. maandag is er overleg tussen KPN <-> TELFORT over hun netwerken. Aangezien het internet van KPN wel goed werkt, maar telfort niet veel soeps is om over naar huis te schrijven.

Dit wil dus zeggen dat telfort erkent dat na de 24u (5dagen) regeling het allemaal nog traag is!

Wat ik dus gehoord heb is dat het niet aan de masten, huawei ligt, maar puur bij telfort en hun configuratie.

Want waarom kan KPN wel razendsnel, en telfort niet (donor inmiddels).

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Zo, ze gaan eens overleggen :')

Alors.

• SirNobax
Frunnik schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:04:
Aangezien het internet van KPN wel goed werkt, maar telfort niet veel soeps is om over naar huis te schrijven.

Want waarom kan KPN wel razendsnel, en telfort niet (donor inmiddels).
Uh.... ik wil het feestje niet verpesten, maar KPN klanten met een UMTS abbo melden ook dat het niet veel soeps is. (niet alleen hier op tweakers)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:16

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

SirNobax schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:15:
[...]

Uh.... ik wil het feestje niet verpesten, maar KPN klanten met een UMTS abbo melden ook dat het niet veel soeps is. (niet alleen hier op tweakers)
Het is feest! tot nu toe, vanaf vanmorgen 07:00 is internet erg snel! :) .
Hopelijk blijft het feest.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
gertitombo schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 07:53:
[...]

Hopelijk blijft het feest.
Ik wil niet negatief zijn maar probeer het later op de ochtend nog maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
gertitombo schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 07:53:
[...]

Van 45kBps word ik niet warm hoor. :/

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05 10:22
Tis hier ook nog steeds erg slecht. HSDPA dekking en snelheden die varieren tussen 23 en 78 kbit.
en mijn T-Mobile web'nwalk die gecapped is draait constant 64 kbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
cupra4 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:24:
Tis hier ook nog steeds erg slecht. HSDPA dekking en snelheden die varieren tussen 23 en 78 kbit.
en mijn T-Mobile web'nwalk die gecapped is draait constant 64 kbit...
Hah, nog zo'n ongelukkige ziel als mij.

Mijn PIT abbo is ook regelmatig sneller dan mijn HSDPA abbo, en dat kost me nog geen tientje :(.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Momenteel haal ik zo`n 12kB dwnload met HSDPA op vol ontvangst op mijn werk...

Niet om over naar huis te schrijven, maar beter mee te werken dan GPRS vorige week.
Ben benieuwd wanneer de capaciteit omhoog gegooid wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:39

Backspace-NL

New and Improved!

Nevermind, problem solved. Ik keek weer eens niet goed... ;-)

Ik heb her en der berichten gelezen dat het mensen gelukt is om met een KPN Surf&Mail abo gebruik te maken van IMAP om mail op te halen. Dit werkt bij mij helaas niet. Heeft iemand wellicht werkende settings? Ik vermoed dat de proxy roet in het eten gooit, helaas is het zo dat als ik deze disable, standaard webbrowsen het ook niet meer doet

[ Voor 8% gewijzigd door Backspace-NL op 01-10-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Nou het is zover, m'n bereik is ook al verneukt, 2 streepjes wat eerst een stable 5 streepies was (centrum R'dam). Gemiddelde snelheid ook 12kBps.

Mnr. Frunnik, nog iets bekend over die besprekingen?

[EDIT] Zojuist gebeld door Technische dienst van Telfort, kon helaas niet opnemen, maar de man was zo vriendelijk om mijn voicemail in te spreken.

Hij melde mij dat ik sinds afgelopen vrijdag weer het UMTS netwerk opkon :/ .

Was mijn probleem niet dat ik een trage HSDPA verbinding had :? |:( .

Hier word ik zo moe van. Nog maals een e-mail verstuurd, en dit keer wat minder vriendelijk. :(

[ Voor 51% gewijzigd door SirNobax op 01-10-2007 16:49 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:16

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Doctor Yes schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 08:13:
[...]

Ik wil niet negatief zijn maar probeer het later op de ochtend nog maar eens ;)
Sh.t kom niet eens boven 50kbits down en 150kbit up.
Zal straks even bellen. DIt kan zo niet verder......... |:( ;(

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik ga ff checken wat ik haal met mobiel surf en mail unlimited.

edit : begint met 10KB/s en eindigt met 1 KB/s ofzo :D |:(

[ Voor 34% gewijzigd door Lip op 01-10-2007 18:41 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Om het lijstje compleet te maken:

Download - 4.6 KByte/sec (=37 kbps)

Upload - 4.9 KByte/sec (=39 kbps)

:'(

Maar goed dat ik nog een paar films heb liggen, met 5kBps ga ik ECHT NIET internetten.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

SirNobax schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:04:
Om het lijstje compleet te maken:

Download - 4.6 KByte/sec (=37 kbps)

Upload - 4.9 KByte/sec (=39 kbps)

:'(

Maar goed dat ik nog een paar films heb liggen, met 5kBps ga ik ECHT NIET internetten.
Gebruik je het maritiem ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Sorcerer8472 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:23:
[...]

Gebruik je het maritiem ofzo?
Uh, sorry. Ik snap hem even niet 8)7 .

(en als je bedoel hoe ik nu zit te internetten)
Mijn PIT abbo is ook regelmatig sneller dan mijn HSDPA abbo, en dat kost me nog geen tientje.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

SirNobax schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:51:
[...]

Uh, sorry. Ik snap hem even niet 8)7 .

(en als je bedoel hoe ik nu zit te internetten)

[...]
Waarom heb je geen vaste verbinding om te internetten? Dat bedoel ik... Mobiele verbindingen zijn al nooit de meest stabiele geweest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-05 22:03
Zijn er mensen die over hun datalimiet bij vodafone blox zijn gegaan en hiervan melding hebben gekregen? M.a.w. hoe strak hanteert vodafone hun datalimiet (FUP) van 50MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-05 15:26
Nog even een speedtest gedaan op locatie met 2 streepjes HSDPA:

Download: 29,7Kbpb (238kbps)
Upload: 35,0Kbps (280kbps)

Weet niet wat ik ervan moet denken, maar umts-snelheid (384kbps) is het in ieder geval niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
NIKDCC schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:22:
Zijn er mensen die over hun datalimiet bij vodafone blox zijn gegaan en hiervan melding hebben gekregen? M.a.w. hoe strak hanteert vodafone hun datalimiet (FUP) van 50MB?
Niet strak, maar ik verwacht dat ze dat wel ooit gaan doen. Zo ongeveer op het moment dat ze tegen dezelfde capaciteitsproblemen lopen als telfort/kpn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:23
NIKDCC schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:22:
ik ben ook zeer benieuwd, vanaf 7 november kan ik mijn Orange abo opzeggen. Internet daar werkt wel prima op 384kbps en zeer goedkoop (6 euro binnen bundel). Het switchen tussen internet- en wap verbinding is te overzien. Maar op zich wil ik wel eens wat anders dan Orange want bereik is niet geweldig. Heb ook geen toestel nodig (geflashde vario 2). Tenzij iemand weet waar je een orange 35 kan aanschaffen met flinke cashback stap ik dus over.
T-mobile Pit valt af want te langzaam.
Vodafone is het probleem dus met die 50MB. Bij orange gebruikte ik (zonder filmpjes of iets), ongeveer 15MB per maand aan mail/internet en rond de 70MB aan browsen op internet pagina's. Met Vodafone verwacht ik dat dat gebruik gaat stijgen omdat je sneller bent en ook de beperkingen van Orange via de proxy niet meer hebt.
Telfort is goedkoop (Surf & Mail) maar dat is max. 128kpbs. De zakelijke klanten kunnen wel maximaal online krijgen met 384kbps :-(
Kpn: idemdito.
zie hier voor een aardig overzicht
http://www.algebeld.nl/in...e=landing&mobiel_internet
help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:28

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

maxtrash schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:59:
[...]

ik ben ook zeer benieuwd, vanaf 7 november kan ik mijn Orange abo opzeggen. Internet daar werkt wel prima op 384kbps en zeer goedkoop (6 euro binnen bundel). Het switchen tussen internet- en wap verbinding is te overzien. Maar op zich wil ik wel eens wat anders dan Orange want bereik is niet geweldig. Heb ook geen toestel nodig (geflashde vario 2). Tenzij iemand weet waar je een orange 35 kan aanschaffen met flinke cashback stap ik dus over.
T-mobile Pit valt af want te langzaam.
Vodafone is het probleem dus met die 50MB. Bij orange gebruikte ik (zonder filmpjes of iets), ongeveer 15MB per maand aan mail/internet en rond de 70MB aan browsen op internet pagina's. Met Vodafone verwacht ik dat dat gebruik gaat stijgen omdat je sneller bent en ook de beperkingen van Orange via de proxy niet meer hebt.
Telfort is goedkoop (Surf & Mail) maar dat is max. 128kpbs. De zakelijke klanten kunnen wel maximaal online krijgen met 384kbps :-(
Kpn: idemdito.
zie hier voor een aardig overzicht
http://www.algebeld.nl/in...e=landing&mobiel_internet
help!
Ik had het zelfde probleem. Na alle providers vergeleken te hebben, heb ik toch voor Telfort gekozen.
Omdat ik met Telfort wel bereik heb in Pijnacker en op Vodafone na, die ik nu heb, is er niet één waarmee ik goed bereik binnenshuis heb.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik ben het nu spuugzat:
Hartelijk dank voor uw reactie op onze e-mail.

HSDPA is een soort UMTS met nog hogere data-snelheden. De hogere data-snelheden wordt niet door Telfort aangeboden.
Telfort biedt HSDPA aan met de zelfde snelheid als UMTS.

UMTS is een verbeterde versie van het mobiele GSM- en GPRS-netwerk. Het wordt ook wel 3G genoemd. UMTS biedt een bandbreedte met een snelheid tot 384 kbit/s.
De snelheden zijn afhankelijk van onder meer locatie, bezetting van het netwerk, lokale dekking, bebouwing in de omgeving en gebruikt toestel/modem.

Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op www.telfort.nl/klantenservice.
Ze hebben ook de pagina bij The Phone House VOLLEDIG aangepast, er word nergens meer gesproken over HSDPA.

We worden dus lekker met zijn allen opgelicht.

Morgen bellen, en mijn abbo afzeggen. Dit zijn gewoon illigale praktijken, eerst HSDPA beloven, daarna alles veranderen en zeggen dat ze dat niet leveren.

[ Voor 20% gewijzigd door SirNobax op 02-10-2007 13:37 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05 22:54
Heb nu een dikke 2 maanden de Vodafone Blox en bevalt nog altijd prima :)

Ben ruimschoots over de 50 MB heen gegaan. Zit elke dag 2 uur in de trein en dan zit ik vaak met mijn laptop op internet en via RDP ingelogd op mijn server thuis.

Dataverbruik per maand zo rond de 250/300 MB.

Snelheid is wel erg afhankelijk van de locatie. Je kunt goed merken als je in de buurt van een antenne zit, dan is het echt stukken sneller. In dat geval is de bluetooth verbinding beperkend bij mij.

Overigens heb ik als telefoon een Sony Ericsson K810i met GPRS en UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
SirNobax schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:26:
Ik ben het nu spuugzat:

[...]

Ze hebben ook de pagina bij The Phone House VOLLEDIG aangepast, er word nergens meer gesproken over HSDPA.

We worden dus lekker met zijn allen opgelicht.

Morgen bellen, en mijn abbo afzeggen. Dit zijn gewoon illigale praktijken, eerst HSDPA beloven, daarna alles veranderen en zeggen dat ze dat niet leveren.
Ik had wellicht een vooruitziende blik, maar ik heb de pagina bewaard zoals hij was. Opvallend is dat navolgende zin niet meer in de nieuwe staat, maar wel in de oude:

Wat is de snelheid?
Minimaal 384 kb/sec

Ongetwijfeld is dat verhaal over HSDPA ook weggelaten in de nieuwe, maar al met al begint het er zeer op te lijken dat ze zich niet meer aan de voorwaarden gebonden voelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
objectief2 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:29:
[...]
Ik had wellicht een vooruitziende blik, maar ik heb de pagina bewaard zoals hij was.
Zou je die pagina ergens kunnen hosten, kan ik hem uitprinten.

Sta ik wat sterker in mijn schoenen als ik de winkel binnen loop om me abbo af te zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door SirNobax op 02-10-2007 15:13 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Vervallen :)

[ Voor 108% gewijzigd door objectief2 op 02-10-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
De eigenschappen van het Telfort abbo beginnen nu echt stront en stront vervelend te worden:

Your IP-address 212.41.157.237 is already downloading a file. You have to wait until it is finished.

Shared static-IP-adress dus. :(
(T-mobile geef mij mooi elke keer een vers ip'tje)

Zou je het naar piet3509[aap]gmail.com willen mailen?
(spammers do your thing, is toch me spam account :P )

Net eventjes een vriendelijk meneertje aan de telfoon gehad, die mijn probleem snapte, maar je raad het al, hij kan er niets aan doen. Doordat "het probleem" al in behandeling is genomen via e-mail is dat de enige mogelijkheid om te reageren.

Dus op het moment dat ik de oude TPH site ontvang kan ik ze even de feiten laten weten.
Als ik mij niet vergis stond er in die oude site ook een tabel, waar de prijzen van andere HSDPA aanbieders werd vergeleken met die van hun.

Ook dit stond er:
Telfort Mobiel Breedband Internet, exclusief bij The Phone House voor € 29,95 - de feiten op een rijtje:
- Razendsnel surfen & mailen
- Onbeperkt voor een vast bedrag per maand – de hele contractperiode geen prijsverhoging
- Op elke pc, Mac of laptop met USB-aansluiting te gebruiken
- Direct klaar voor gebruik (plug & play)
- Hoge internetsnelheid via het kwaliteitsnetwerk van KPN (UMTS/HSDPA) :( :( :( :(
- Ideaal voor privé en zakelijk gebruik
- Ondersteunt beveiligde Ipsec en VPN verbindingen
- Geen ingewikkelde overstap
Stelletje oplichters.

[ Voor 68% gewijzigd door SirNobax op 02-10-2007 17:34 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Aangezien die mensjes bij Telfort zo enorm koppig zijn, maar even een andere truuk uit de doos gehaald.
Beste Telfort,

Als jullie inderdaad geen HSDPA snelheden leveren zoals gemeld, zijn jullie (en The Phone House) feitelijk oplichters, wat in Nederland strafbaar is.

The Phone House heeft op moment dat ik het abbonement had afgesloten reclame gemaakt op hun website met de volgende punten:

Wat is Mobiel Breedband van Telfort?
Mobiel Breedband is de benaming voor HSDPA of UMTS-breedband. HSDPA staat voor High Speed Downlink Packet Access. Eenvoudig uitgelegd is HSDPA is een versneller van het UMTS netwerk. Het belangrijkste voordeel van UMTS-breedband is de hogere snelheid. Het downloaden van informatie gaat met snelheden tot maximaal 1,8 Mbit/s ruim vier tot vijf maal sneller dan met UMTS. Het is razendsnel internet met dezelfde snelheid als thuis.

Waarom is het een doorbraak?
De prijs van het abonnement is overal veel duurder. Concurrerende aanbieders rekenen voor dezelfde dienst meer dan het dubbele:
KPN KPN Flatfee € 89.25
Vodafone DATA Unlimited € 92.23
T-Mobile Internet Totaal € 49.50

Wat is de snelheid?
Minimaal 384 kb/sec

Het is dus duidelijk dat hier een HSDPA verbinding word bedoeld, het word zelfs met HSDPA verbindingen van andere telecom bedrijven vergeleken.

Inmiddels is de pagina vervangen, waardoor deze punten niet meer in de tekst voorkomen. Ik ben daarom blij dat ik over een kopie van de originele pagina beschik.

Als uw bedrijf niet eens is met de term 'oplichters' en het al vanaf het begin de bedoeling was om een UMTS verbinding te 'verkopen' dan wijs ik u op de volgende wet die in Nederland geldt. De wet Misleidende en vergelijkende reclame, afdeling 4 van het zesde Burgerlijk Wetboek.

Aangezien ik niet verneem van u dat u bekend ben met deze wetten zal ik het voornaamste artikel in dit bericht opnemen:

"Artikel 194
Hij die omtrent goederen of diensten die door hem of degene ten behoeve van wie hij handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf worden aangeboden, een mededeling openbaar maakt of laat openbaar maken, handelt onrechtmatig, indien deze mededeling in een of meer opzichten misleidend is, zoals ten aanzien van:
a. de aard, samenstelling, hoeveelheid, hoedanigheid, eigenschappen of gebruiksmogelijkheden;
b. de herkomst, de wijze op het tijdstip van vervaardigen;
c. de omvang van de voorraad;
d. de prijs of de wijze van berekenen daarvan;
e. de aanleiding of het doel van de aanbieding;
f. de toegekende onderscheidingen, getuigschriften of andere door derden uitgebrachte beoordelingen of gedane verklaringen, of de gebezigde wetenschappelijke of vaktermen, technische bevindingen of statistische gegevens;
g. de voorwaarden, waaronder goederen worden geleverd of diensten worden verricht of de betaling plaatsvindt;
h. de omvang, inhoud of tijdsduur van de garantie;
i. de identiteit, hoedanigheden, bekwaamheid of bevoegdheid en degene door wie, onder wiens leiding of toezicht of met wiens medewerking de goederen zijn of worden vervaardigd of aangeboden of de diensten worden verricht.

Artikel 194a
1. Onder vergelijkende reclame wordt verstaan elke vorm van reclame waarbij een concurrent dan wel door een concurrent aangeboden goederen of diensten uitdrukkelijk of impliciet worden genoemd.3
2. Vergelijkende reclame is, wat de vergelijking betreft, geoorloofd op voorwaarde dat deze:
a. niet misleidend is;
b. goederen of diensten vergelijkt die in dezelfde behoeften voorzien of voor hetzelfde doel zijn bestemd;
c. op objectieve wijze een of meer wezenlijke, relevante, controleerbare en representatieve kenmerken van deze goederen en diensten, zoals de prijs, met elkaar vergelijkt;
d. er niet toe leidt dat op de markt de adverteerder wordt verward met een concurrent, of de merken, handelsnamen, andere onderscheidende kenmerken, goederen of diensten van de adverteerder met die van een concurrent;
e. niet de goede naam schaadt van of zich niet kleinerend uitlaat over de merken, handelsnamen, andere onderscheidende kenmerken, goederen, diensten, activiteiten of omstandigheden van een concurrent;
f. voor producten met een benaming van oorsprong in elk geval betrekking heeft op producten met dezelfde benaming;
g. geen oneerlijk voordeel oplevert ten gevolge van de bekendheid van een merk, handelsnaam of andere onderscheidende kenmerken van een concurrent dan wel van de oorsprongsbenamingen van concurrerende producten; en
h. niet goederen of diensten voorstelt als een imitatie of namaak van goederen of diensten met een beschermd merk of beschermde handelsnaam.
3. Elke vergelijking die verwijst naar een speciale aanbieding, moet duidelijk en ondubbelzinnig het einde en, zo de speciale aanbieding nog niet loopt, het begin aangeven van de periode gedurende welke de speciale prijs of andere specifieke voorwaarden gelden dan wel vermelden dat de speciale
aanbieding loopt zo lang de voorraad strekt of de diensten kunnen worden verleend."

Aangezien het dus duidelijk is dat u niet volgens de wet handel eis ik dan ook het volgende:

* Dat mijn abbonement direct word beëindigd.
* Dat al mijn gemaakte kosten worden vergoed.

Indien u hier niet mee eens ben, stel ik u voor om eens naar het tweede deel van artikel 195 van hetzelfde wetboek te bekijken.

2. Indien volgens artikel 194 en artikel 194a onrechtmatig is gehandeld door iemand die inhoud en inkleding van de mededeling geheel of ten dele zelf heeft bepaald of doen bepalen, is hij voor de dientengevolge ontstane schade aansprakelijk, tenzij hij bewijst dat zulks noch aan zijn schuld is te wijten noch op andere grond voor zijn rekening komt.

Als u niet op mijn gestelde eisen in ga, zal dit 'incident' op een hoger niveau worden aangegaan.

Met vriendelijke groet,

IKKE :)
Nederlands Wetboek O+

Ik denk niet dat er veel te onderhandelen valt.

[ Voor 0% gewijzigd door SirNobax op 02-10-2007 20:43 . Reden: Layout was verpest ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170289

SirNobax schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:25:
Aangezien die mensjes bij Telfort zo enorm koppig zijn, maar even een andere truuk uit de doos gehaald.

[...]

Nederlands Wetboek O+

Ik denk niet dat er veel te onderhandelen valt.
Het zijn geen oplichters maar ze plegen wanprestatie aangezien zij de overeenkomst niet nakomen. Voor oplichting i.d.z.v. art. 326 Wetboek van Strafrecht is nodig dat er sprake is van zogenaamde listige kunstgrepen waarvan hier geen sprake is. Je kunt de overeenkomst als volgt ontbinden:

Je kunt ontbinden o.g.v. artikel 6:265 BW:
- er is sprake van een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst
- te wijten aan de tegenpartij

Omdat correcte nakoming nog mogelijk is moet je ze eerst in gebreke stellen o.g.v. artikel 6:82 lid 1 BW. Dit houdt in dat je ze een redelijke termijn moet geven waarbinnen ze alsnog hun verplichtingen nakomen. Als daar geen reactie op volgt (of correcte nakoming uitblijft) kun je dus ontbinden op grond van 6:265 BW.
Schadevergoeding is dan mogelijk op grond van artikel 6:277 BW.

Zowel de in gebreke stelling als ontbinding moeten schriftelijk aan de wederpartij kenbaar worden gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 170289 op 02-10-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Heb je dit toch gelezen?
HSDPA is een soort UMTS met nog hogere data-snelheden. De hogere data-snelheden wordt niet door Telfort aangeboden.
Hier staat dus gewoon dat ze geen HSDPA willen leveren, of ze het nu aankunnen of niet.
Terwijl er reclame werd gemaakt voor een volwaardige HSDPA verbinding.

Dus, of het is oplichting (niet in de zin van de wet 'oplichting', maar algemeen), of het is in strijd met Artikel 194 (wat ik hierboven heb geschreven).

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 02-10-2007 20:17 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SirNobax schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:06:
Heb je dit toch gelezen?

[...]

Hier staat dus gewoon dat ze geen HSDPA willen leveren, of ze het nu aankunnen of niet.
Terwijl er reclame werd gemaakt voor een volwaardige HSDPA verbinding.

Dus, of het is oplichting, of het is in strijd met Artikel 194 (wat ik hierboven heb geschreven).
Het is geen oplichting. Het misdrijf van oplichting omvat drie constitutieve bestanddelen: het oogmerk om zich bedrieglijk andermans zaak toe te eigenen, de aanwending van bedrieglijke middelen hiertoe, gevolgd door een afgifte of levering van de zaak, welke de benadeelde zonder de aangewende bedrieglijke middelen niet zou hebben afgegeven of geleverd (art. 496 Sr.).

Bij oplichting moet de dader niet enkel 'wetens handelen' maar hij moet daarbij ook nog het oogmerk hebben om zich andermans zaak onrechtmatig toe te eigenen. Daarenboven vereist oplichting, buiten bedrieglijk opzet en afgifte aan de beklaagde van zaken, als bedoeld in art. 496 Sw., aanwending van bepaalde middelen, zoals o.m. listige kunstgrepen om zich de zaken, zoals gelden, te doen afgeven of leveren.
Deze kunstgrepen moeten bedrieglijk zijn, bedoeld om te misleiden. Daarenboven moeten deze bedrieglijke middelen gepaard gaan met uitwendige handelingen, die er een bepaald krediet aan toekennen. Louter bedrog volstaat niet. Bovendien moet er een noodzakelijk verband bestaan tussen de bedrieglijke middelen van de oplichter en de afgifte van de geldsommen.

Ik ben van mening dat daar hier geen sprake van is. Daarbij komt dat oplichting een strafrechtelijk feit is. Alleen een Officier van Justitie zou na een aangifte van jou over kunnen gaan tot vervolging van Telfort wegens oplichting. Met dat hele strafrechtelijke traject heb jij hier in weze niks te doen.

In jouw geval bestaat er tussen jouw en Telfort een overeenkomst tot levering van HSDPA-verbinding. Die overeenkomst komt Telfort niet na. En dus kun je ontbinding van die overeenkomst vorderen. Als gevolg van die ontbinding kun je schadevergoeding eisen.

6:194 is niet zozeer een wetsartikel voor consumenten, maar is eerder bedoeld voor concurrenten die schade leiden doordat een bedrijf adverteert met zaken die ze niet waar kunnen maken. In dit geval zou T-Mobile dus o.g.v. 6:194 een geding aan kunnen spannen tegen Telfort omdat deze laatste klanten wegkaapt bij T-Mobile met onjuiste reclame. T-Mobile en Telfort hebben namelijk geen onderlinge overeenkomst, jij en Telfort wel.
Zie bijvoorbeeld dit arrest: KPN vs. TELE2

In jouw geval is echt de vordering tot ontbinding een meer geschikt rechtsmiddel.

OPMERKING:
Waarschijnlijk weten ze bij Telfort ook dondersgoed dat ze hartstikke fout zitten hiermee en zullen ze je contract ontbinden, wat voor brief je ook stuurt. Succes ermee in ieder geval!

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 170289 op 02-10-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Okay dat is duidelijk. :)
Anoniem: 170289 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:25:
6:194 is niet zozeer een wetsartikel voor consumenten, maar is eerder bedoeld voor concurrenten die schade leiden doordat een bedrijf adverteert met zaken die ze niet waar kunnen maken. In dit geval zou T-Mobile dus o.g.v. 6:194 een geding aan kunnen spannen tegen Telfort omdat deze laatste klanten wegkaapt bij T-Mobile met onjuiste reclame.
Haha, ik dacht eerlijk gezegt al zoiets, maar ik vond het wel voldoende om in iedergeval wat serieuzer/critischer te klinken, zodat ze niet een of andere 1ste lijns snotneus weer een onzinnig antwoord terug laten sturen. :+

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Gaat lekker hier :X

Trouwens, vanochtend bij een klant moest ik ook nog even online @ terminal server... ging duidelijk haperend. Heb nog steeds geen speedtest gedaan maar dit was duidelijk trager.

Zijn er nog mensen met kpn-abo's die ook problemen hebben? Op de XS4all-site (bieden ook umts van kpn aan) is niets te lezen, dus ik vermoed dat het echt een Telfort-only probleem is; te weinig IP's voor zo veel abonnees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:56

robertwebbe

Robert Webbe

Volgens mij biedt Telfort ook daadwerkelijk HSDPA aan maar dan in de downloadzijde een gecappte vorm (384 kbps). Het voordeel t.o.v. standaard UMTS is dan een lagere latency.

HSDPA an sich zegt nog niets over snelheid. Volgens mij kunnen de mensen met een T-Mobile PIT abonnement voor een tientje ook gebruik maken van HSDPA. Alleen is deze nog meer gecapped.

In het geval van the phonehouse hebben ze in de marketing nogal duidelijk snelheden tot 1,8 Mbps en minimaal 384 kbps genoemd. Ik vermoede al lichtelijk dat dit een foutje was van hun productmanager aangezien Telfort dit niet kan aanbieden. Of zijn er dan toch wel mensen die wel download snelheden van boven de 1 megabit per seconde hebben gehaald? Daarnaast is het schrijven van een minimale snelheid van 384 kbit/s al een niet al te slimme zet, normaliter worden er alleen maximale snelheden benoemd.

Hele andere vraag; als het goed is zou Vodafone toch rond dit tijdstip naar 3.6 Mbps geupgrade moeten worden? Het zou per locatie gebeuren (dus geen big bang). Zijn er al mensen die deze snelheden hebben ervaren? Bij mij in de buurt kom ik zo iedere keer nog rond de 1 en 1.3 Mbps.
En eind september zou die "multiRAB" gefixt moeten zijn; ik heb het nog steeds. Anderen ook nog?
Anoniem: 231313 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:06:
[...]
@wvdmeer/@robertwebbe: Er zit geen 'bug' in het Mobiel Breedband (HSDPA) netwerk van Vodafone. Toch hebben jullie soms problemen ervaren met het ontvangen van gesprekken tijdens Mobiel Breedband data sessies op de mobiel. Dat kan hebben gelegen aan de multiRAB functionaliteit, die ervoor zorgt dat voice- en datasessies gelijk kunnen plaatsvinden. De afgelopen weken is de uitrol van multiRAB afgerond, en in het volledige Mobiel Breedband netwerk van Vodafone beschikbaar.

Robertwebbe meldt overigens ook in zijn post dat de multiRAB upgrade samen gaat met de snelheidsverhoging naar 3,6 Mbps. Dit zijn twee aparte upgrades.
De upgrade van het Vodafone Mobiel Breedband netwerk naar 3,6 Mbps is reeds gestart en wordt geleidelijk aan doorgevoerd in het gehele Vodafone netwerk in Nederland.
Ook in dit nieuwsbericht wordt daar melding van gemaakt: Vodafone krikt snelheden mobiel internet gestaag op

Met vriendelijke groet,

Antoine
Vodafone Web Relations

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 02-10-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terugkomende op het Telfort ontbindingsverhaal, ben ik tot de conclusie gekomen dat je de overeenkomst kunt ontbinden zonder voorafgaande ingebrekestelling! Dat is belangrijk omdat je Telfort dus niet meer de gelegenheid hoeft te geven om alsnog correct na te komen.
Artikel 6:83 sub c bepaalt namelijk:
Het verzuim treedt zonder ingebrekestelling in:
a. n.v.t.
b. n.v.t.
c. wanneer de schuldeiser (jij) uit een mededeling van de schuldenaar (Telfort) moet afleiden dat deze in de nakoming van de verbintenis zal tekortschieten.
Onderstaande e-mail mag je naar mijn mening beschouwen als een medeling bedoeld in bovenstaand artikel. Telfort geeft in deze e-mail aan dat ze niet KAN nakomen omdat ze een verbinding geven van maximaal 384 kbit/s terwijl in de advertentie staat minimaal 384 kbit/s tot maximaal 1,8 Mbit/s
Hartelijk dank voor uw reactie op onze e-mail.

UMTS is een verbeterde versie van het mobiele GSM- en GPRS-netwerk. Het wordt ook wel 3G genoemd. UMTS biedt een bandbreedte met een snelheid tot 384 kbit/s.
De snelheden zijn afhankelijk van onder meer locatie, bezetting van het netwerk, lokale dekking, bebouwing in de omgeving en gebruikt toestel/modem.

Heeft u verder nog vragen? Kijk dan op www.telfort.nl/klantenservice.
Je kunt je overeenkomst met Telfort dus schriftelijk ontbinden op grond van artikel 6:265 BW met verwijzing naar artikel 6:83 sub c BW en bovenstaande e-mail. Schadevergoeding kun je eisen op grond van artikel 6:277 lid 1 BW.

Let wel op dat je alleen kunt ontbinden als ook in jouw contract ergens vermeld staat HSDPA snelheid/ 1,8 Mbit/s. Anders kun je waarschijnlijk beter een beroep doen op dwaling:

Je de overeenkomst namelijk ook vernietigen op grond van dwaling (6:228 BW).
Een overeenkomst die is tot stand gekomen onder invloed van dwaling en bij juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten is vernietigbaar:
a. indien de dwaling te wijten is aan een inlichting van de wederpartij, tenzij deze mocht aannemen dat de overeenkomst ook zonder deze inlichting zou worden gesloten.
[tegenpartij = Telfort, mededeling = vermelding op TPH-website van HSDPA 1,8 Mbit/s snelheid]
Vernietiging van de overeenkomst kan door buitengerechtelijke verklaring (= schriftelijke brief) (3:49 BW)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 170289 op 02-10-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
robertwebbe schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:55:
[...]

Volgens mij biedt Telfort ook daadwerkelijk HSDPA aan maar dan in de downloadzijde een gecappte vorm (384 kbps). Het voordeel t.o.v. standaard UMTS is dan een lagere latency.

HSDPA an sich zegt nog niets over snelheid. Volgens mij kunnen de mensen met een T-Mobile PIT abonnement voor een tientje ook gebruik maken van HSDPA. Alleen is deze nog meer gecapped.
Nee, PIT is capped UMTS. Geen HSDPA. Ook even de snelheid getest:

Download - 9.4 KByte/sec (=75 kbps) (toch mooi voor een 64kbps verbinding ;))
Upload - 1.8 KByte/sec (=14 kbps) (tja, jammer, maar niet merkbaar bij surfen)
77.0 Conn/min
robertwebbe schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:55:
[...]
In het geval van the phonehouse hebben ze in de marketing nogal duidelijk snelheden tot 1,8 Mbps en minimaal 384 kbps genoemd. Ik vermoede al lichtelijk dat dit een foutje was van hun productmanager aangezien Telfort dit niet kan aanbieden. Of zijn er dan toch wel mensen die wel download snelheden van boven de 1 megabit per seconde hebben gehaald? Daarnaast is het schrijven van een minimale snelheid van 384 kbit/s al een niet al te slimme zet, normaliter worden er alleen maximale snelheden benoemd.
Ja, ik.

Ik heb kunnen genieten van echt HSDPA (900-1300kbps), 18 september viel het hele UMTS netwerk eruit, en de dag daarna was het 25kbps max wat tot nu toe alleen maar is verslechterd.

Trouwens, die Huawei dingen zijn niet Sim-locked _/-\o_ .
Ik zit nu met mijn PIT abbo'tje te surfen en O+ O+ .
Geen wegvallende verbindingen, geen halfgeladen pagina's en dubbel zo snel.

[edit]
Je kunt je overeenkomst met Telfort dus schriftelijk ontbinden op grond van artikel 6:265 BW met verwijzing naar artikel 6:83 sub c BW en bovenstaande e-mail. Schadevergoeding kun je eisen op grond van artikel 6:277 lid 1 BW.
1-2tje, jij verdien er ook eentje: _/-\o_ O+ _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door SirNobax op 02-10-2007 22:24 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 170289 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:10:
Terugkomende op het Telfort ontbindingsverhaal
{knip}
Dien je niet je de verkoper, the phonehouse, hierop aan te spreken? Het is toch immers hun marketinguiting waarop je met hun een koopovereenkomst hebt gesloten?

Normaliter teken je bij hun in de winkel een contract met Telfort waarop onderaan in de kleine lettertjes staat dat je accoord gaat met de algemene voorwaarden van Telfort. Ongetwijfeld staat daar in dat er geen garantie gegeven kunnen worden op snelheid, iets wat the phonehouse wel expliciet deed in hun marketinguiting. Hoe nu hier mee om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

SirNobax schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:19:
[...]
Ik heb kunnen genieten van echt HSDPA (900-1300kbps), 18 september viel het hele UMTS netwerk eruit, en de dag daarna was het 25kbps max wat tot nu toe alleen maar is verslechterd.
Ik heb ook een klein vermoeden dat het specifiek aan dat Huawai dingetje ligt i.c.m met het netwerk na 18 september. Hoe zou jou kaartje het doen in een bijvoorbeeld een Option Globetrotter... Waar woon je ergens in de buurt?

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 02-10-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
robertwebbe schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:24:
[...]

Dien je niet je de verkoper, the phonehouse, hierop aan te spreken? Het is toch immers hun marketinguiting waarop je met hun een koopovereenkomst hebt gesloten?
The Phone House kan moeilijk mijn abbo stopzetten, wie mijn rekening betaald is een ander punt, en dat zal (eventueel door Telfort) naar TPH toe geschoven kunnen worden.

[EDIT] @robertwebbe
Ik woon in Rotterdam Zuid.

[ Voor 6% gewijzigd door SirNobax op 02-10-2007 22:30 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

SirNobax schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:28:
[...]
The Phone House kan moeilijk mijn abbo stopzetten, wie mijn rekening betaald is een ander punt, en dat zal (eventueel door Telfort) naar TPH toe geschoven kunnen worden.

[EDIT] @robertwebbe
Ik woon in Rotterdam Zuid.
Als phonehouse een fout heeft gemaakt (hoe je dat ook in al die juridische taal mag benoemen), dan zullen zij het toch moeten oplossen of, als dat technisch niet kan, het moeten oplossen door het contract met Telfort voor jou af te kopen?

Ik denk volgende week in Rotterdam Zuid te zijn (in wc Zuidplein), wel tijdens winkelopeningstijden. Ik weet niet of je dan thuis bent maar anders zouden we wellicht eens kunnen zien. Tenzij er anderen zijn die al een dergelijke situatie geprobeerd hebben (Phousehouse aanbieding - Telfort SIM in andere apparaat waarbij je dan wel hoge snelheden krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:24:
[...]

Normaliter teken je bij hun in de winkel een contract met Telfort waarop onderaan in de kleine lettertjes staat dat je accoord gaat met de algemene voorwaarden van Telfort. Ongetwijfeld staat daar in dat er geen garantie gegeven kunnen worden op snelheid, iets wat the phonehouse wel expliciet deed in hun marketinguiting. Hoe nu hier mee om te gaan?
Jij hebt een contract met Telfort, in principe heeft The Phone House daar niks mee te maken. TPH staat nergens in het contract vermeld. The Phone House is in deze dus geen contractspartij.
Dat ligt waarschijnlijk anders ten aanzien van het USB-modem omdat je die wel rechtstreeks "koopt" bij TPH. Lastig!

De algemene voorwaarden van Telfort kunnen inderdaad wel een voorbehoud maken ten aanzien van de te halen snelheid. Maar daar staat tegenover dat zijn in hun advertentie spreken over minimaal 384 tot max 1,8. Ik denk dat je er toch vanuit mag gaan dat dit een gecoördineerde actie is tussen TPH en Telfort aangezien deze aanbieding nergens anders verkrijgbaar is moet Telfort hier nauw bij betrokken zijn geweest. Wat in de advertentie op TPH-website staat is Telfort daarom ook toe te rekenen.

Maar beter is hier misschien wel een beroep op dwaling. Jij hebt het contract gesloten met de gedachte dat je over een full-HSDPA verbinding kon beschikken. Dat mocht je namelijk uit de advertentie (en eventueel de woorden van de TPH verkoper) opmaken.

maar je hebt inderdaad kans dat Telfort je door zal verwijzen naar The Phone House.
Dan moet je dan kijken wat je aan The Phones House kunt toerekenen.
Ik zou in ieder geval eerst Telfort aanspreken omdat je daarmee een contract hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 170289 op 02-10-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
robertwebbe schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:36:
[...]
Tenzij er anderen zijn die al een dergelijke situatie geprobeerd hebben (Phousehouse aanbieding - Telfort SIM in andere apparaat waarbij je dan wel hoge snelheden krijgt).
Ik zal eens kijken wat ik op mijn M600i krijg, wel even vogelen met de instellingen.

Het is dan wel een UMTS device zonder HSDPA, maar ik krijg toch niet de volle laag UMTS op dat Huawei apperaat.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er iemand al de klachtenprocedure bij The Phone House in werking gezet?

BTW dit staat in de algemene voorwaarden van The Phone House:
6.4 Het recht op ontbinding, zoals omschreven in het vorige lid, heeft slechts betrekking op de geleverde zaken en zal in geen geval betrekking hebbend op diensten, zoals telefoonabonnementen van de door TPH aangeboden (mobiele) netwerkoperators. Op laatst genoemde diensten, waarbij TPH slechts als tussenpersoon c.q. agent optreedt, zullen de algemene voorwaarden van bedoelde netwerkoperators van toepassing zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 170289 op 02-10-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Er staat nu dus overal 'UMTS' in de advertenties... echter heb ik vanmiddag gewoon lekker zitten werken op HSDPA (ongeveer 40kB down..).

Betekent dit, dat ik morgen alleen op UMTS kan?

EDIT: Kan iemand de oude advertentie (met die minimumsnelheid?) als afbeelding hosten.
Ik heb alleen een uitgeprinte versie (dd 22-09), waarin wel over HSDPA wordt gesproken maar geen minimumsnelheid wordt genoemd... ik kan me deze nog wel herinneren..

[ Voor 40% gewijzigd door Michael Knight op 02-10-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Nou ook op die M600 is het 3x niets, ik hoef daar echt geen speedtest (die het ook niet deed) voor te runnen om te zien dat hij amper de 15kBps haalt.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Net getest... hij geeft de verbinding in windows bij connecten wel aan als HSDPA 3.6MBPS, maar ik haal maar 10kB snelheid met downloaden van bv de tele2 server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
SirNobax schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:11:
Nou ook op die M600 is het 3x niets, ik hoef daar echt geen speedtest (die het ook niet deed) voor te runnen om te zien dat hij amper de 15kBps haalt.
Klopt helemaal Sir. Het maakt niet uit of HSDPA, UMTS of gewoon GPRS gebruikt. Er valt niet mee te werken. Maar ja dat zal wel aan ons liggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik zal wel even die .MHT hosten op mijn webspace. Even rebooten met de Telfort kaart erin, want met 16 kilobit per seconde weigerd mijn browser gewoon in te loggen.

[EDIT]
Hier is het beruchte mht bestand.
LINKY

Alle dank gaat naar Objectief2 _/-\o_ .

[ Voor 35% gewijzigd door SirNobax op 02-10-2007 23:35 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145909

Topic gaat dicht op verzoek. De huidige TS wil de de startpost uit handen geven dus als iemand zich geroepen voelt om een nieuw deel te openen: nu kan het!

De huidige startpost mag als basis gebruikt worden.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.