Het Orange Online discussie topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 40.875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Het grote Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/img/logo.gif online topic

Indeling
Inleiding

Orange bied verschillende mogelijkheden aan om online te gaan met je mobieltje; soms zie je door de bomen het bos niet meer. De orange website is in sommige zaken onduidelijk. Het idee van dit topic is om elkaar te helpen met de onduidelijkheid die er soms is mbt orange en het internet, elkaar wijzen op tips en trucs en up to date houden van nieuwe mogelijkheden van orange.

Dit topic is de opvolger van \[GPRS/UMTS] Orange World

Aangeboden abbonnementen

Als eerste een overzicht van de abbos die oragen nu aanbiedt:

Orange World

Orange world is een dienst waarbij je voor 6 euro per maand internet access krijgt via je mobiel. Deze
internet toegang is onbeperkt maar er is ook een limiet van 25 MB, zie accesspoints voor meer info over deze limieten.
Orange world sluit je af op een bestaan abbonement en de 6 euro wordt betaald vanuit je bundel

Voor € 15 per maand krijg je 100MB met het Orange World Extra abonnement, inclusief TV en onbeperkt toegang tot Orange World. En er is ook de mogelijkheid om het een dagje te proberen met Orange World Entree
Meer info over orange world op http://www.orange.nl/oran...e_world_mobiel/activeren/

Orange World TV

Orange World TV is een service waarbij je voor 7,50 per maand toegang krijgt op onbeperkt TV-kijken + toegang tot orange world + 25 MB internet access. Om tv te kijken moet je wel UMTS dekking hebben. De aangeboden basiszenders zijn op dit moment: o.a. Ned 1,2,3; rtl 4; tmf; mtv
Er zijn ook nog zenders die in een pluspakket zitten (5 euro per kanaal per maand) zoals eurosport, discovery, playboy . Een volledig overzicht van het zenderaanbod kan gevonden worden op
http://www.orange.nl/mobiel/umts/tv_op_je_mobiel/

De instellingen voor de streams zijn:
verbinding: Orange world
proxy: 10.160.129.210
poortnr: 554

De streams kan je openen door de links te volgen op http://mobile.hznet.nl/tv/orange/

Orange Music 35

Orange music is een nieuw abbonnement van 35 euro waarbij toegang tot orange world tv al in de prijs zit en je 3 liedjes per maand gratis krijgt; je betaald en ontvangt gewoon 35 euro beltegoed en je hebt gratis toegang tot de orange world server Als je gebruik wil maken van internet access betaal je 0.25 euro per MB. Lees de voorwaarden voor gebruik van alle extra services goed bijvoorbeeld de gratis 300 smsjes krijg je alleen als je de vorige maand je bundel op hebt gemaakt

Mogelijkheden
MMS

MMS berichten zijn SMS'jes met een multimedia bestand er aan vast; dit kan een plaatje, afbeelding of een korte video. Om MMS berichten te versturen en ontvangen kan het nodig zijn om dit te activeren.
Meer over orange MMS: http://www.orange.nl/mobiel/diensten/sms_mms/mms/

WAP/internet

Internetten op je mobiel is tegenwoordig goed mogelijk; telefoons hebben goede browsers en kunnen gewone HTML paginas renderen. Sommige webpaginas hebben een speciale mobiele variant van de website, meestal te vinden door www te vervangen door wap (dus http://wap.tweakers.net )

muziek

Vanaf de website orangemusic.nl kan je muziek downloaden. Een nummer kost 1,50 en is met DRM beveiligt zodat je het alleen op jouw telefoon kan afspelen. Het zijn 3gp bestanden met een AAC codering. De kwaliteit is niet super; het zijn bestanden kleiner dan 1MB met 3 minuten muziek...

Videobellen

De nieuwste service die orange aanbiedt is videobellen, je kan via UMTS bellen met een ander en tegelijkertijd zien wat de ander doet. Vereiste is dat beide partijen een GSM hebben die videobellen ondersteunt.

De verbinding
GPRS

van Wikipedia: General Packet Radio Service:
GPRS of General Packet Radio Service is een techniek die een uitbreiding vormt op het bestaande gsm-
netwerk. Met deze technologie kan op een efficiëntere, snellere en goedkopere manier mobiele data verzonden en ontvangen worden. Hoewel we spreken over GPRS-netwerken is GPRS geen nieuw netwerk.
Het bestaande gsm-netwerk wordt uitgebreid met SGSN (Serving GPRS Support Node), die ervoor zorgt dat de gebruikers mobiel kunnen zijn en toegang tot het netwerk kunnen krijgen, en GGSN (Gateway GPRS Support
Node), die zorgt voor een verbinding met internet of intranet. Hierdoor wordt het versturen en ontvangen van pakketgeschakelde data mogelijk.
GPRS is dus beschikbaar op elke plek waar je bereik hebt op het GSM netwerk van orange, de snelheid ligt tussen de 9 en 52kB/s

UMTS

UMTS is een nieuwe 3e generatie (3G) netwerktechniek waarbij andere protocollen en frequenties gebruikt worden dan in een traditioneel GSM netwerk. Voordeel hiervan is de hogere snelheid (384kB/s). Nadeel is dat er een nieuw netwerk uitgerold moet worden hiervoor en dat je een nieuw SIM kaart moet gebruiken welke UMTS ondersteunt. De dekking van orange in jouw omgeving kan je vinden op http://orca.orange.nl/ en dan rechtsboven even op UMTS klikken.
Meer info over UMTS: Wikipedia: Universal Mobile Telecommunications System

internet toegang
orange world

het orange accesspoint waarmee een groot deel van de internet paginas beschikbaar is, je kan onbeperkt gebruik maken van dit accesspoint. Helaas blokeert dit AP een aantal zaken, je kan geen mails versturen, niet downloaden en niet chatten...

settings:
APN=wap
username=0628000000
password=PASSWORD

internet access

het orange accesspoint waarmee je volledig toegang tot internet hebt, helaas gelimiteerd op 25 MB bij een orange world abbonement. Je verbruik van deze maand kan je checken op de orange website en via je mobiel op http://wap.orange.nl/gum.cfm

settings:
APN=internet
username=0628000000
password=PASSWORD

Handige links
Handige programmas
FAQ

updates:
3-09-2007 Prijsupdate internet access bij orange music n.a.v. Tandarts
29-10-2007 verwijzing naar CrashOne uitleg inloggen met laptop via orange world apn
03-02-2008 Toevoeging talkonaut als chat client

[ Voor 3% gewijzigd door brokenp op 03-02-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 22:54

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Succes :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Duidelijk en overzichtelijke start-topic. Mooi! :)

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ff een aanpassing:
Bij Orange Music €35 kost internet acces€ 0,25 per MB.
http://www.orange.nl/popup/258tarievenbinnenland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Nu online
visie schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:04:
ff een aanpassing:
Bij Orange Music €35 kost internet acces€ 0,25 per MB.
http://www.orange.nl/popup/258tarievenbinnenland.html
Hmm erg raar, van http://www.orangemusic.nl/index.php en dan in de FAQ:
Ja, alle voordeelbundels zijn beschikbaar, behalve OrangeWorld. Met OrangeMusic €35 krijg je al standaard een OrangeWorld bundel. OrangeWorld is dan gratis, maar je betaalt wel €3 per MB voor Internet Access.
3 euro is ook wel echt duur... Ik heb een orange music abbo en heb gebruik gemaakt van internet access dus zal proberen om hierin duidelijkheid te scheppen. Op dit moment kan ik niet inloggen op mijn account (klote website van Orange)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Net Orange klantenservice aan de lijn gehad. En daar werd verteld dat het € 0,25 per MB kost met een Orange Music €35 abbo. Raar dat er €3 per MB staat aangegeven...

[ Voor 3% gewijzigd door visie op 03-09-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
Tja, kom ik er pas vandaag achter dat ik met mn Orange Music abonnement helemaal geen 25Mb internet access krijg :( Echt waar, ik word echt strontziek van Orange. Ik heb mn vorige Orange 30 abonnement verlengd met 1,5 jaar Orange Music in de Orange Shop in Eindhoven. Mij hadden ze verteld dat Orange Music te gebruiken was met een Nokia E65 (niet dus, kan geen tracks downloaden) en mij werd ook verteld dat ik gewoon die 25Mb internet access kreeg!!! AAAAaaaaaaarrrrrrrrrrhhhhhhh. Echt waar, ik word gek van de Orange Shop en Orange KS. Je wordt continu doorgestuurd. 'Nee hiermee kan ik je niet helpen, de Orange Shop heeft dit zo met je geregeld dus daar moet je ook zijn'... Tja, wat een service zeg. Echt bagger!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
dkawa schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:00:
Tja, kom ik er pas vandaag achter dat ik met mn Orange Music abonnement helemaal geen 25Mb internet access krijg :( Echt waar, ik word echt strontziek van Orange. Ik heb mn vorige Orange 30 abonnement verlengd met 1,5 jaar Orange Music in de Orange Shop in Eindhoven. Mij hadden ze verteld dat Orange Music te gebruiken was met een Nokia E65 (niet dus, kan geen tracks downloaden) en mij werd ook verteld dat ik gewoon die 25Mb internet access kreeg!!! AAAAaaaaaaarrrrrrrrrrhhhhhhh. Echt waar, ik word gek van de Orange Shop en Orange KS. Je wordt continu doorgestuurd. 'Nee hiermee kan ik je niet helpen, de Orange Shop heeft dit zo met je geregeld dus daar moet je ook zijn'... Tja, wat een service zeg. Echt bagger!!!
Op zich niet zo erg dat de 25MB er niet in zit. Reken maar even na:
  • Bij een €30- abbo, kost Orange World €6,- Dit gaat van je €30,- af, dus hou je €24 over om te bellen en smsen. Dat is Orange World én Orange Internet Acces. Na deze 25MB kost het je €2,- per MB!! Dus 25MB kost je dus €6,-. En het kost altijd minimaal €6 ookal gebruik je maar 1 MB.
    Gebruik je 30MB dan kost het je: €16 extra (€6 + 5 x €2,-)
  • Bij een Orange music €35,- kost 1MB €0,25, want je krijgt alleen Orange World. Gebruik je ook daadwerkelijk 25MB, dan kost je dat 25x€0,25= €6,25 (slechts €0,25 meer als bij Orange €30 en Orange world) Maar je houd wel €28,75 over om mee te bellen. En gebruik je minder, dan houd je meer over om te bellen en smsen. ;)
    Gebruik je 30MB dan kost het je: €7,50 (30 x €0,25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Nu online
het kan in de praktijk wel allemaal niet zo veel uitmaken, maar Orange heeft er een mooie zooi van gemaakt met haar internet services. Het is tegenwoordig zo erg dat het personeel in de winkels mensen verkeerd voorlicht. Toen ik mijn music abbo afsloot konden ze me niet helemaal uitleggen of ik nu gratis kon internetten of niet.Orange zorgt voor erg veel verwarring door 2 accesspoints aan te bieden voor internet. Een andere zaak die erg verwarrend is dat ze de term "orange world" gebruiken voor het 6 euro abbo én de toegang tot het "orange world" access point.

Laten we nog maar niet beginnen over de vreselijk belabberde website en de tegenstrijdige/onduidelijke informatie, en de constante foutmeldingen mbt gebruiksoverzicht van data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164335

Lekker dan. Bij mij is ook verteld dat ik voor 25 mb kan internetten en dat dat ruim voldoende is om bijvoorbeeld de hele maand mijn mail te kijken en te msn'en. Maar als ik het nu goed begrijp, is dit dus niet waar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Nu online
YcProductions wij kunnen niet vertellen hoe het zit met de 25MB, welk abbo heb je (music?) en laat ook even weten in welke winkel je het gekocht hebt. Als het een orange winkel is is het misschien verstandig om een klacht in te dienen bij Orange NL over deze gang van zaken. Misschien gaan ze dan hun personeel opleiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thund3r|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 06:41
Op mijn telefoonrekening van augustus stond bij mij vermeld:
Ivm een technische storing zijn de kosten voor Orange world in voorgaande periode niet van uw belbundel
ingehouden. Op deze rekening ziet u daarom in de rubriek overige kosten/kortingen een correctie staan met label
Orange world voorgaande periode
En er was ook inderdaad in totaal inclusief BTW 18 euro teveel in rekening gebracht. Ik heb natuurlijk meteen de klantenservice gebeld, en als het goed is krijg ik het teveel betaalde bedrag volgende maand gecrediteerd.

Meer mensen die hier last van hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Thund3r|IA schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:51:
Op mijn telefoonrekening van augustus stond bij mij vermeld:

[...]

En er was ook inderdaad in totaal inclusief BTW 18 euro teveel in rekening gebracht. Ik heb natuurlijk meteen de klantenservice gebeld, en als het goed is krijg ik het teveel betaalde bedrag volgende maand gecrediteerd.

Meer mensen die hier last van hebben gehad?
Ja stond er bij mij ook bij... maar dat klopt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik mis het Orange World Extra in de OP, geloof ik een nieuwe voordeelbundel van 15 euro, waarbij je gratis tv kunt kijken en 100MB mag gebruiken :?

Volgens mij verliest Orange langzamerhand een beetje haar basisprincipes (helder, duidelijk, eerlijk) uit het oog :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
koen schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:21:
Ik mis het Orange World Extra in de OP, geloof ik een nieuwe voordeelbundel van 15 euro, waarbij je gratis tv kunt kijken en 100MB mag gebruiken :?
Het staat er wel, maar onder Orange World:

"Voor € 15 per maand krijg je 100MB met het Orange World Extra abonnement, inclusief TV en onbeperkt toegang tot Orange World. "
koen schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:21:
Volgens mij verliest Orange langzamerhand een beetje haar basisprincipes (helder, duidelijk, eerlijk) uit het oog :{
Ben ik helaas met je eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thund3r|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 06:41
Upbeat schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:32:
[...]
Ja stond er bij mij ook bij... maar dat klopt dus niet?
Orange world moet van het beltegoed af gaan en niet apart in rekening worden gebracht volgens mij. Bij de klantenservice deden ze er ook niet moeilijk over, dus het lijkt wel een fout van orange te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-06 20:42
Kan iemand mij vertellen wat precies het verschil is tussen Orange World en Internet Access.

Ik heb gemerkt dat als je via Internet Access op internet gaat, dat er niet wordt ingebeld, maar als je met Orange World op internet gaat draait ie een nummer.

Verder kan ik wap.orange.nl niet openen via internet access maar via Orange World kan ik dat wel.

Hoe moet ik het nu instellen als ik eigenlijk alles via de browser op mijn phone wil kunnen ontvangen?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-12-2024

CyberJoe

Only visiting this planet

Was gisteren in de lokale orangewinkel om ze te vertellen dat mij verteld was dat bij orange music 25mb inzat. En daar werd mij gegarandeerd dat dataverkeer €3 kost per mb. Ik op de orangesite laten zien dat er toch echt €0,25 stond. Verkoper bellen,€ 0,25 klopt, maar is maar tot 31 december werd mij verteld. Verkoper verbaasd, hij had net de instructieles gehad over online. Hij was trouwens ook verbaasd dat er nu €2 staat per mb bij elk abbo. Maar weet iemand iets meer over dat het €0,25 tarief maar tot 31 dec zou gelden.

Ja ik heb ook een computer.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb sinds gister Orange World + TV (UMTS dus) en vind sommige dingen toch echt onduidelijk, dus misschien kan iemand dat voor mij verklaren.

Als ik via mijn mobiel surf (gewoon naar websites, geen bestanden downloaden), gaat dit dan van de 25MB af of niet? Ik lees hier allerlei tegenstrijdigheden over.

TV is trouwens wel erg leuk, hoop dat er binnenkort nog meer zenders bij komen. :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 12:55
CrashOne schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:30:
Als ik via mijn mobiel surf (gewoon naar websites, geen bestanden downloaden), gaat dit dan van de 25MB af of niet? Ik lees hier allerlei tegenstrijdigheden over.
Als je via de orangeworld wap portal dus APN=wap internet, dan is het onbeperkt. Ga je via de APN=Internet dan heb je tot max 25mb gratis. Het hangt er dus vanaf welk data/internet-profiel je gebruikt. Dit staat ook min of meer in de start-post.

Anoniem: 232973

Veel gelezen over gmail op je mobiel. Maar nog niemand een oplossing zien geven?

ik gebruik deze instellingen(zoals aangegeven op de gmail website):
Server voor binnenkomende berichten (POP3); hiervoor is SSL vereist: pop.gmail.com
SSL gebruiken: Ja
Poort: 995
Server voor uitgaande berichten (SMTP); hiervoor is TLS vereist: smtp.gmail.com(verificatie gebruiken)
Verificatie gebruiken: ja
STARTTLS gebruiken: ja (bij een aantal clients wordt dit SSL genoemd)
Poort: 465 of 587

als ik nu verbinding maak via orange wap.

Als ik nou mail probeer op te halen geeft hij de melding dat hij de server niet kan vinden. Iemand een idee?

hoorde iets over APN internet acces? hoe stel ik dit ingodsnaam in en wat zijn de instellingen?

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
gaat lekker met orange helemaal populair doen dat je tegenwoordig je rekening online kunt bekijken maar dat valt dus tegen. Ik heb het met meerdere browsers geprobeert maar het is niet gelukt. de ene keer moet ik inloggen de ander keer uitloggen en ga zo maar door. Bij mijn account volg ik een link wil ik verder staat er als je wilt inloggen moet je je code intypen terwijl ik uit mijn acount kom dus al ingelogt was. en nog veel meer van dat soort dingen

heel mooi als je tegenwoordig alles online kunt doen maar laat het dan wel werken. Ik heb nu een vraag achtergelaten bij de helpdesk maar daar heb ik ook weinig vertrouwen in.

• troftnom
Anoniem: 232973 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:00: Iemand een idee?

hoorde iets over APN internet acces? hoe stel ik dit ingodsnaam in en wat zijn de instellingen?
Staat netjes beschreven in de startpost, misschien die eens doorlezen.
Hoe je die instellingen in je telefoon moet zetten is afhankelijk van je toestel.

troftnom schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:45:
[...]

Staat netjes beschreven in de startpost, misschien die eens doorlezen.
Hoe je die instellingen in je telefoon moet zetten is afhankelijk van je toestel.
als ik een internet access profiel wil aan maken vraagt hij om:

proxy adres
poortnummer

dit staat niet in de openingspost

• MrAngry
  • Laatst online: 09:15
Dan zit je verkeerd. Als je er niet uitkomt kan je ook even de KS bellen en vragen of ze de instellingen naar je telefoon sturen, dat is verreweg het makkelijkste.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

heb contact opgenomen met de klanten service. Deze hebben de instellingen verstuurd goede zaak! 1200 is het nummer

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
wederom loopt het mijn acount weer mooi in de soep en kun je aan de helpdesk gaan uitleggen hoe het zit. Denk je dat het bij een groot bedrijf als orange goed zit. Maar dat valt tegen ik kon gewoon tegen de helpdesk mijn wachtwoord van 8 tekens lang cijfers letters kleine letters en hoofdletters vertellen want anders was er geen manier om mijn acount over te nemen :S dat is lekker denk ik dan. De helpdesk kijkt even komt tot dezelfde conclusie als ik. Het werkt niet, tja dat zei ik al maarja niet geloven en wordt mij doodleuk verteld dat ze er niks aan kunnen en ik moet maar wachten mischien gaat het vanzelf wel weer werken :S Dat is toch geen stijl om met je klanten om te gaan ?

Ik zit er heel sterk aan te denken om gewoon het hele orange maar te laten liggen en iets anders opzoeken waar het wel beter geregeld is.

[ Voor 9% gewijzigd door Defector op 13-09-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 232973 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:00:
Veel gelezen over gmail op je mobiel. Maar nog niemand een oplossing zien geven?

ik gebruik deze instellingen(zoals aangegeven op de gmail website):
Server voor binnenkomende berichten (POP3); hiervoor is SSL vereist: pop.gmail.com
SSL gebruiken: Ja
Poort: 995
Server voor uitgaande berichten (SMTP); hiervoor is TLS vereist: smtp.gmail.com(verificatie gebruiken)
Verificatie gebruiken: ja
STARTTLS gebruiken: ja (bij een aantal clients wordt dit SSL genoemd)
Poort: 465 of 587

als ik nu verbinding maak via orange wap.

Als ik nou mail probeer op te halen geeft hij de melding dat hij de server niet kan vinden. Iemand een idee?

Zonder uitgebreid op het APN internet access in te gaan, kan ik wel garanderen dat gmail ophalen via de Orange World verbinding niet werkt (is geen http poort 80 verkeer en moet dus via het internet toegangspunt. Maar dat heb je nu al geregeld. Let er wel op dat het dataverkeer vrij rap op kan lopen en het checken van je verbruik via de telefoon werkt alwéér niet (wederom Orange gemaild dat ik voor de 2e keer in het buitenland geen zicht heb kunnen houden op mijn dataverbruik... wat een klotezooi!).

Mijn oplossing voor gmail op je gsm, wat wel via die poort 80 kan:
Open op je telefoon http://www.google.nl/m/products en dan staat er als het goed is een link waar je de gmail client kunt downloaden (een java proggy). Kun je niet offline mee lezen, maar werkt wel via het Orange World (wap) toegangspunt, en dus via onbeperkt data verkeer. Ohja, tip: dat programmaatje kun je niet via Orange World downloaden, want het is te groot. Afhankelijk van je gsm zul je het ofwel via het internet toegangspunt moeten doen of via WiFi als dat op je telefoon zit. Via de pc werkt ook niet echt, want Google detecteert of je een mobiele browser gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door Helsie op 16-09-2007 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Helsie schreef op zondag 16 september 2007 @ 08:13:
[...]
Via de pc werkt ook niet echt, want Google detecteert of je een mobiele browser gebruikt.
Of je download het hier: http://myw880.lasyk.net/p...oftware-Mobile-Gmail.html
en zet het dan via kabel of cardreader op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ghost81 schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:55:
[...]
Of je download het hier: http://myw880.lasyk.net/p...oftware-Mobile-Gmail.html
en zet het dan via kabel of cardreader op je telefoon.
Persoonlijk heb ik altijd een voorkeur voor software downloaden bij de bron, indien mogelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Even controleren of ik het heb begrepen:
• Orange Music is met toegang tot onbeperkte TV?
• je kan voor 6 euro per maand, welke van je bundel af gaat, onbeperkt toegang tot Orange World krijgen. Is dat dan UMTS of GPRS?

Momenteel heb ik een Orange 40 abonnement met Orange World, Orange-naar-Orange en een SMS-bundel van 120 SMS-jes per maand, per maand houd ik tussen de 5 en 10 euro aan beltegoed over. Ik ben naar een Nokia N95 incl. Orange Music aan het kijken en zie dat deze via bv bestelmaar.nl met een 2-jarig abonnement rond de 250 euro uit komt. (Ik wil so-wie-so een nieuw toestel en dat TV kijken lijkt me ook wel wat.)

Even mijn tweede vraag iets anders stellen: is Orange World beschikbaar via UMTS?

Ik heb nog wat verder gelezen en begrijp er steeds miner van. 'Orange World Extra abonnement, inclusief TV en onbeperkt toegang tot Orange World' kost je 15 euro in de maand, Orange TV 'los' kost je 7,50 euro in de maand. Dan is Orange World en Orange TV lost bij elkaar toch 13,50 euro wat goedkoper is dan het OW Extra abonnement wat hetzelfde biedt? :?

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 16-09-2007 13:39 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130788

pven schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:38:
Even controleren of ik het heb begrepen:
• Orange Music is met toegang tot onbeperkte TV?
• je kan voor 6 euro per maand, welke van je bundel af gaat, onbeperkt toegang tot Orange World krijgen. Is dat dan UMTS of GPRS?

Momenteel heb ik een Orange 40 abbonement met Orange World, Orange-naar-Orange en een SMS-bundel van 120 SMS-jes per maand, per maand houd ik tussen de 5 en 10 euro aan beltegoed over. Ik ben naar een Nokia N95 incl. Orange Music aan het kijken en zie dat deze via bv bestelmaar.nl met een 2-jarig abonnement rond de 250 euro uit komt. (Ik wil so-wie-so een nieuw toestel en dat TV kijken lijkt me ook wel wat.)

Even mijn tweede vraag iets anders stellen: is Orange World beschikbaar via UMTS?

Ik heb nog wat verder gelezen en begrijp er steeds miner van. 'Orange World Extra abonnement, inclusief TV en onbeperkt toegang tot Orange World' kost je 15 euro in de maand, Orange TV 'los' kost je 7,50 euro in de maand. Dan is Orange World en Orange TV lost bij elkaar toch 13,50 euro wat goedkoper is dan het OW Extra abonnement wat hetzelfde biedt? :?
Orange music is idd met onbeperkt TV, normaal kost dit €7,50, nu zit dit gewoon als extra bij het orange music abbonement. Ik heb trouwens veel verschillende versies over het "onbeperkt" tv kijken gehoord. Zo zijn een orange medewerker uit Eindhoven dat er toch een 250 mb limiet zou zijn. De klantenservice verzekerde mij echter dat dit echt onbeperkt zou zijn.
Verder gaat er niets van je bundel af. Voor orange world betaal je normaal 6 euro per maand, bij orange music betaal je die 6 euro niet en kun je gewoon onbeperkt internetten via orange world. Je hebt echter geen 25 mb databundel, dus de mb's wat je buiten de orange world verbinding gebruikt (voor bijvoorbeeld mail, msn, google earth enz.) betaal je per mb. Dit tarief komt ongeveer overeen met ongeveer 6 euro voor 25 mb (correct me if i'm wrong).
Verder krijg je bij je orange music bundel 300 smsjes per maand gratis, als je de maand ervoor over je 35 euro bundel bent heengegaan.
Volgens mij werkt Orange World via UMTS, ik heb in elk geval een UMTS-simkaart moeten aanvragen een tijdje geleden. De UMTS dekking is trouwens nog niet helemaal landelijk, hier streven ze wel naar is mij verteld.
TV extra is volgens mij de mogelijkheid om wat extra zenders te ontvangen. Hier betaal je dan per zender een extra bedrag voor. TV kijken werkt verder wel prima vind ik. Ondertitelingen zijn meestal goed te lezen, en voetbal is ook nog net te doen.

Verder kost de n95 in combinatie met orange music volgens mij €179,- in de orange shop.

Suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215618

Raar dat Orange World , als ik google maps wil downloaden op mijn V3i zegt ie Niet Acceptabel :S ?

Hoe kan ik het dan toch installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
pven schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:38: [...] Orange TV 'los' kost je 7,50 euro in de maand. Dan is Orange World en Orange TV lost bij elkaar toch 13,50 euro wat goedkoper is dan het OW Extra abonnement wat hetzelfde biedt? :?
Zover ik weet zit bij die 7.50 voor Orange TV, Orange World in. Dus normaal is Orange World 6 euro, wil je TV kijken, dan betaal je 1.50 extra en betaal je 7.50 per maand voor Orange World en Orange TV.

Zo heb ik het begrepen en toen ik vroeg of dat klopte zeiden ze "ja". Je weet het helaas dan nog steeds niet zeker, maar misschien dat iemand wat ik hier heb geschreven kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ghost81 schreef op maandag 17 september 2007 @ 08:49:
[...]
Zover ik weet zit bij die 7.50 voor Orange TV, Orange World in. Dus normaal is Orange World 6 euro, wil je TV kijken, dan betaal je 1.50 extra en betaal je 7.50 per maand voor Orange World en Orange TV.
Klopt, toen ik betaalde voor Orange World TV Basis betaalde ik daarvoor 1,50 extra op het vaste bedrag van 6 euro (ik had al Orange World voordat ik TV aanvroeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 215618 schreef op maandag 17 september 2007 @ 07:13:
Raar dat Orange World , als ik google maps wil downloaden op mijn V3i zegt ie Niet Acceptabel :S ?

Hoe kan ik het dan toch installeren ?
Even via Internet Access downloaden ipv via Orange World.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dank voor de reacties!

Uiteraard had ik de startpost niet gelezen en zo te zien vele met mij ... :X :P
Orange World TV is een service waarbij je voor 7,50 per maand toegang krijgt op onbeperkt TV-kijken + toegang tot orange world + 25 MB internet access
Ik ben weer wat verandert: ik ben aan het kijken naar een N95 8G met een verlenging van 2 jaar van mijn Orange 40 euro abonnement. De enige shop waar ik de N95 8G kan vinden is 2call, waarbij er 340 euro bij moet worden betaald. Als iemand tips heeft waar het goedkoper kan: ik houd me aanbevolen. :)

Nog een ander enigzins offtopic vraagje: mijn abonnement loopt tot begin januari 2008. Betekent dit dat ik vanaf oktober 2007 kan verlengen (dus over een week of twee)?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Helsie schreef op zondag 16 september 2007 @ 08:13:
[...]
Zonder uitgebreid op het APN internet access in te gaan, kan ik wel garanderen dat gmail ophalen via de Orange World verbinding niet werkt (is geen http poort 80 verkeer en moet dus via het internet toegangspunt. Maar dat heb je nu al geregeld. Let er wel op dat het dataverkeer vrij rap op kan lopen en het checken van je verbruik via de telefoon werkt alwéér niet (wederom Orange gemaild dat ik voor de 2e keer in het buitenland geen zicht heb kunnen houden op mijn dataverbruik... wat een klotezooi!).

Mijn oplossing voor gmail op je gsm, wat wel via die poort 80 kan:
Open op je telefoon http://www.google.nl/m/products en dan staat er als het goed is een link waar je de gmail client kunt downloaden (een java proggy). Kun je niet offline mee lezen, maar werkt wel via het Orange World (wap) toegangspunt, en dus via onbeperkt data verkeer. Ohja, tip: dat programmaatje kun je niet via Orange World downloaden, want het is te groot. Afhankelijk van je gsm zul je het ofwel via het internet toegangspunt moeten doen of via WiFi als dat op je telefoon zit. Via de pc werkt ook niet echt, want Google detecteert of je een mobiele browser gebruikt.
Internet Access

Hieronder kun je zien hoeveel MB's je nog vrij te besteden hebt.

INCL gebruikte hoeveelheid in INCL nog vrij te besteden in INCL te betalen KB's
25 MB 438 KB [ 0,43 MB] 25162 KB [24,57 MB] 0 KB [0 MB]

0.43 mb gebruikt en heb paar keer mail opgehaald etc. Dus volgens mij valt het verbruik wel mee...

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:10

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 130788 schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:46:
[...]

Verder gaat er niets van je bundel af. Voor orange world betaal je normaal 6 euro per maand, bij orange music betaal je die 6 euro niet en kun je gewoon onbeperkt internetten via orange world. Je hebt echter geen 25 mb databundel, dus de mb's wat je buiten de orange world verbinding gebruikt (voor bijvoorbeeld mail, msn, google earth enz.) betaal je per mb. Dit tarief komt ongeveer overeen met ongeveer 6 euro voor 25 mb (correct me if i'm wrong).
Dat tarief is een kwartje per MB geloof ik. Overigens werkt google earth ook via orange world. Hotmail werkt ook via orange world mobile.live.com Scheelt weer wat dataverkeer!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Eindelijk werkt de dataverbruik dienst van Orange weer en het is volgens mij ook wat sneller geworden (al kan dat ook aan het tijdstip liggen)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Tweakenier
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 16:47
(Vraag verplaatst naar data abonnementen discussie forum.)

[ Voor 94% gewijzigd door Tweakenier op 20-09-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Backpacker schreef op donderdag 20 september 2007 @ 03:00:
Eindelijk werkt de dataverbruik dienst van Orange weer en het is volgens mij ook wat sneller geworden (al kan dat ook aan het tijdstip liggen)
En nu is ie weer plat... (op mobiel geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Helsie schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 06:06:
[...]

En nu is ie weer plat... (op mobiel geprobeerd).
Bij mij doet ie het wel, alleen ik vraag me af hoe snel en accuraat de gegevens worden bijgewerkt.....

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dataverbruik dienst? hoe bereik ik deze vanaf mijn orange telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 232973 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:24:
dataverbruik dienst? hoe bereik ik deze vanaf mijn orange telefoon?
Start-topic wel gelezen? :+
Je verbruik van deze maand kan je checken op de orange website en via je mobiel op http://wap.orange.nl/gum.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 17:20
Backpacker schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 06:52:
[...]

Bij mij doet ie het wel, alleen ik vraag me af hoe snel en accuraat de gegevens worden bijgewerkt.....
Dat zit wel goed. Ik snap niet dat mensen er problemen mee hebben. Bij mij is die dienst altijd bereikbaar geweest.

Anoniem: 234068

Hi,

Heb onlangs de SE t650i gehaald met het music abbo. Had de Wap configuratie instellingen van de sony ericcson site gehaald voor de t650i. Mijn Orange World was geactiveerd inmiddels. Echter kon ik geen verbinding maken met het internet. Vervolgens meerdere malen met de KS van Orange overlegd en heb weer andere instellingen van hun gehad, waarna het ook niet lukte.

Maar ik krijg nu net te horen van de KS (na al 6x eerder met de KS van Orange te hebben gesproken over de internetinstellingen) dat de t650i uberhaupt niet Orange World compatible is, en ik dus niet kan internetten/streamen?!?!?!?!?!

Las dat Tandarts (en wellicht andere t650i gebruikers) geen problemen had(den) met het music abbo. Wat voor instellingen hebben jullie? BVD

• visie
  • Niet online
Anoniem: 234068 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:51:
Hi,

Heb onlangs de SE t650i gehaald met het music abbo. Had de Wap configuratie instellingen van de sony ericcson site gehaald voor de t650i. Mijn Orange World was geactiveerd inmiddels. Echter kon ik geen verbinding maken met het internet. Vervolgens meerdere malen met de KS van Orange overlegd en heb weer andere instellingen van hun gehad, waarna het ook niet lukte.

Maar ik krijg nu net te horen van de KS (na al 6x eerder met de KS van Orange te hebben gesproken over de internetinstellingen) dat de t650i uberhaupt niet Orange World compatible is, en ik dus niet kan internetten/streamen?!?!?!?!?!

Las dat Tandarts (en wellicht andere t650i gebruikers) geen problemen had(den) met het music abbo. Wat voor instellingen hebben jullie? BVD
Hoi Shootie51,

Ik heb de instellingen van Orange World van de Orange-website gehaald. Ik vraag ze aan voor de K800i (intern zelfde besturingssysteem). Hierbij krijg je de instellingen op je mobiel. Vervolgens werkt UMTS bij mij prima. Eventueel kan je instellingen voor streaminstellingen de proxy gebruiken die in de TS staat. Dan kan ik ook TV kijken.
Als het niet werkt, vraag nogmaals ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
4tune schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 19:43:
[...]

Dat zit wel goed. Ik snap niet dat mensen er problemen mee hebben. Bij mij is die dienst altijd bereikbaar geweest.
Najah net een test gedaan en het wordt niet echt snel bijgewerkt. Ook heb ik meer data verbruikt dan op de pagina staat aangegeven, dus ben benieuwd naar wat er uiteindelijk op de rekening komt te staan

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Beste mensen,

Ik zit al jaren bij orange en ben daar ook wel tevreden over, (heb momenteel orange40 met 5euro orangeSMS bundel)
alleen nu is het me allenmaal wat onduidelijk kwa Orange world (de start post heeft me al wat geholpen)

Ik wou dus orange world extra gaan activeren zodra ik me e90 heb (aarrghhh dat duurt)
100mb internet moet wel voldoende zijn voor mail en wat surfen lees ik overal,

alleen had ik toch nog wat vraagjes,
Orange world Extra bied het "Standaard tv pakket", nu zie ik daar NL1/2/3 staan, wat rtl zenders en nog wat spul,
maar hoe moet ik dit nou zien, is dit gewoon streaming live tv of zijn het programma's die je kunt bekijken? (en dus waarschijnlijk slecht worden geupdate)

En hoe zit het met de UMTS dekking? ik neem aan dat je voor TV UMTS nodig hebt,
maar gaat internet ook via UMTS mocht dit beschikbaar zijn ?

ooh en hoe weet ik of ik een UMTS simkaart heb?
Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 27-09-2007 23:57 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Nu online
Je geeft aan dat je 100mb access wil, dit is het Orange World Extra abonnement en kost 15 euro. Ik adviseer je om eerst 1 maand gewoon orange world of tv op je mobiel te hebben, je kan onbeperkt internetten zolang je gebruik maakt van het juiste accesspoint. Mail kan geloof ik niet via het accesspoint behalve als je gebruikt maakt van gmail via de java toepassing

De TV zenders worden live gestreamed, je kan dus live kijken wat er nu op tv is. Ik vind dit persoonlijk vooral leuk als er sportevenementen op tv zijn als ik geen tv bij de hand heb.

De dekking van umts kan je vinden op http://orca.orange.nl/ (staat ook in de startpost) en een je Orange simkaart kun je gratis omruilen bij een van de Orange shops voor een UMTS simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181870

Ik heb overigens net de klantenservice gebeld, wil ook mijn abonnement gaan verlengen en een N73 nemen, met Orange Music. Daar toch nog even gevraagd naar het internet, of die 25mb nu wel of niet bij orange music er in zit. Had bij 2 winkels al te horen gekregen dat die er bij zit, en ook volgens de klantenservice nu zit die 25 mb toch echt ook in het Music pakket, en ga je daarna 3,- per mb betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:49:
Beste mensen,

Ik zit al jaren bij orange en ben daar ook wel tevreden over, (heb momenteel orange40 met 5euro orangeSMS bundel)
alleen nu is het me allenmaal wat onduidelijk kwa Orange world (de start post heeft me al wat geholpen)

Ik wou dus orange world extra gaan activeren zodra ik me e90 heb (aarrghhh dat duurt)
100mb internet moet wel voldoende zijn voor mail en wat surfen lees ik overal,

alleen had ik toch nog wat vraagjes,
Orange world Extra bied het "Standaard tv pakket", nu zie ik daar NL1/2/3 staan, wat rtl zenders en nog wat spul,
maar hoe moet ik dit nou zien, is dit gewoon streaming live tv of zijn het programma's die je kunt bekijken? (en dus waarschijnlijk slecht worden geupdate)

En hoe zit het met de UMTS dekking? ik neem aan dat je voor TV UMTS nodig hebt,
maar gaat internet ook via UMTS mocht dit beschikbaar zijn ?

ooh en hoe weet ik of ik een UMTS simkaart heb?
Alvast bedankt
- Die zenders zijn gewoon streams die je kunt bekijken. Ze lopen een klein beetje achter tov. live zenders, maar niet teveel.
- Om TV te kijken heb je UMTS nodig, anders heb je te weinig bandbreedte beschikbaar.
- Op een UMTS simkaart zijn de chipcontacten in een rondere vorm gerangschikt dan op een gewone simkaart. Je kunt Orange gewoon bellen om te vragen of je een UMTS kaart hebt, en zo niet er een aanvragen (voor mij was dat gratis).
edit:
beetje te laat gereageerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Live tv (kleine vertraging)
klinkt wel gaaf, heb alleen thuis geen UMTS dekking volgens dat kaartje, maarja thuis gebruik je het misschien niet zoveel,

100mb is voor "niet via orane wordl portaal" wel genoeg lijkt me,

zoon sim heb ik niet, maar dan ga ik even langs een orange shop en keer,

bedankt voor de reactie's. denk dat ik het maar alvast ga aansluiten, kan ik gelijk aan de gang als ik straks me e90 heb,

werkt tv trouwens alleen op bepaalde toestellen? want de E90 staat er niet bij, maar als het op de N95 draaid zou het daar ook op moeten werken

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 28-09-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
De dekking van orange in jouw omgeving kan je vinden op http://orca.orange.nl/ en dan rechtsboven even op UMTS klikken.
Bij mij wordt de site wel geopend, maar als ik vervolgens mijn postcode invul en op zoek klik dan gebeurt er niks. Nog iemand di probleem?

EDIT
Werkt nu wel...

Jammergenoeg zit ik nét buiten het randje van umts bereik en staan er ook geen zendmasten op de planning... :/

[ Voor 21% gewijzigd door Spurlie op 28-09-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Spurlie schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:20:
[...]

Jammergenoeg zit ik nét buiten het randje van umts bereik en staan er ook geen zendmasten op de planning... :/
precies ik heb dit dus ook,
net buiten bereik, en geen zendmast in de planning, maarja je gebruikt het thuis niet zoveel toch

• CyberJoe

CyberJoe

Anoniem: 181870 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:43:
Ik heb overigens net de klantenservice gebeld, wil ook mijn abonnement gaan verlengen en een N73 nemen, met Orange Music. Daar toch nog even gevraagd naar het internet, of die 25mb nu wel of niet bij orange music er in zit. Had bij 2 winkels al te horen gekregen dat die er bij zit, en ook volgens de klantenservice nu zit die 25 mb toch echt ook in het Music pakket, en ga je daarna 3,- per mb betalen.
Op de site staat dat die 25mb er niet in zit en dat dataverkeer 0.25 per mb kost, maakt niet uit hoeveel je gebruikt.
http://www.orange.nl/mobiel/tarieven/binnenland/
en kijk dan bij het tabelletje orange world (iets van 4e tabel), daar staat niet de 25mb gratis bij music. Wel balen dat ze er zelf ook nix van snappen, en dan moeten wij het maar wel doorhebben. Ik heb ook 3 verschillende verhalen gehad van verkopers in shop en KS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150013

Het klopt idd dat die 25 MB niet erbij zit bij het Music abbonnement (werk zelf in een orangeshop) Maar als je het omrekent betaal je voor die 25 MB net een kwartje meer dan bij Orange world voor €6,- (25*0,25 = 6,25) Dus veel scheelt het niet, het voordeel is wel dat als je het niet gebruikt je bij het music abbonement niets hoeft te betalen terwijl je bij orange world wel altijd die 6 euro betaald.

EDIT:
Excuus, zag dat dit al een keer was voorgerekend...............

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 150013 op 01-10-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe

CyberJoe

Anoniem: 150013 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:13:
Het klopt idd dat die 25 MB niet erbij zit bij het Music abbonnement (werk zelf in een orangeshop) Maar als je het omrekent betaal je voor die 25 MB net een kwartje meer dan bij Orange world voor €6,- (25*0,25 = 6,25) Dus veel scheelt het niet, het voordeel is wel dat als je het niet gebruikt je bij het music abbonement niets hoeft te betalen terwijl je bij orange world wel altijd die 6 euro betaald.

EDIT:
Excuus, zag dat dit al een keer was voorgerekend...............
Is wel zo dat het niet minder gunstig is dan een gewone world-bundel, maar wel veel minder gunstig dan gratis 25mb zoals toegezegd. Ik heb ook een music abbo genomen (en zit er een jaar aan vast) met als één van de zwaarwegende redenen die 25 mb gratis. Ik hoop er een beetje op dat ik van het abbo af kan door de overname door T-Mobile, maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven

na 6 maanden kan je een teriefplan omlaag,
omhoog (dus van music 35 naar normaal 40of hoger) kan vaker dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 03:41
Heb net orange aan de lijn gehad waar ik toch een beetje opkijk van hetvolgende:

Mijn vraag was dus of ik met een 10e simonly meteen 20e zou krijgen of eerst 10e opmaken, antwoord was je krijgt meteen 20e, ik vroeg vervolgens of ik dan daarmee orange world extra kon activeren, dit kon, ik vroeg of ik ook de onbeperkt sms bundel kon aanzetten, en het antwoord hierop was:

Als het niet binnen de bundel past (10 euro*2 = 20) dan gaat het niet, dus 15 van world + 20 van sms kan niet. Ik verwachtte dat er dan gewoon 15 euro extra gefactureert zou worden, maar niet dus? Iemand ervaring mee? 'Domme helpdesk kwestie?'

Of bijvoorbeeld orange world extra = 15 + 2,50 voor de extra kanalen + 5 voor een 'premium' kanaal zou dus niet binnen die 10e*2 passen?

Zou ik vanavond iemand kunnen spreken via msn/irc of iets anders buiten t.net om die ervaring heeft met orange world? Zou graag even snel feedback willen hebben over wat wel en niet via de portal kan, zit nu namelijk te twijfelen tussen 150m bundel + pocket internet totaal + orange world extra, maar kan ook voor zelfde prijs meer belminuten bij tmobile halen en PiT niet nemen en alleen orange world extra gebruiken. dan is de vraag dus 'is 100mb genoeg'

[ Voor 23% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 02-10-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
pven schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:17:

Ik ben weer wat verandert: ik ben aan het kijken naar een N95 8G met een verlenging van 2 jaar van mijn Orange 40 euro abonnement. De enige shop waar ik de N95 8G kan vinden is 2call, waarbij er 340 euro bij moet worden betaald. Als iemand tips heeft waar het goedkoper kan: ik houd me aanbevolen. :)

Nog een ander enigzins offtopic vraagje: mijn abonnement loopt tot begin januari 2008. Betekent dit dat ik vanaf oktober 2007 kan verlengen (dus over een week of twee)?
De nokia N95 8gb music edition is verlopig nog niet leverbaar,
dat 2call hem op de website heeft staan zegt meet over 2call dan over de release bij nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:10

knakworst

Get more sats!

Donstil schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:05:
[...]

precies ik heb dit dus ook,
net buiten bereik, en geen zendmast in de planning, maarja je gebruikt het thuis niet zoveel toch
Probleem is wellicht opgelost nu t-mobile het netwerk van orange gaat samenvoegen met haar eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ooh gaan ze dat?

zou orange gaan verdwijnen? vind namelijk die geld bundels ipv belminuten zo handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Donstil schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:45:

zou orange gaan verdwijnen? vind namelijk die geld bundels ipv belminuten zo handig
Die heeft t-mobile ook met Flex. Alleen daar kan dan volgens mij geen web en walk uit zoals Orange heeft met World.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Werkt die googlemaps ook met Orange World?Hij start namelijk niet op als ik hem geinstalleerd heb (1.6.3 versie). Of moet ik een andere versie hebben ?

Is op een w880i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
SaURoN schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:57:
Werkt die googlemaps ook met Orange World?Hij start namelijk niet op als ik hem geinstalleerd heb (1.6.3 versie). Of moet ik een andere versie hebben ?
Werkt prima hier, ik heb op m'n k800i al tijden 1.4.1 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-06 14:37
Heb net een Nokia E65 gehaald icm orange music 35. Tv kijken heb ik al aan de praat maar als ik naar wap.orange.nl wil surfen krijg ik de melding dat mijn browser niet geschikt is om deze site te bekijken. Heel gek, het is zelfs een kleine site van orange die ik te zien krijg waarop dat staat:S. Iemand dezelfde ervaring? wap.orange.nl is toch het portal waar via ik alles moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven,

op een s60 toestellen zitten twee "wereldbol programma's"
een is web voor internet via umts/wifi (uit de 100mb)
andere is diensten voor wap/orange portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234081

Weet iemand hoe orange Tv werkend te krijgen is op de HTC Tytn II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-06 14:37
Ik heb eens rond zitten kijken op de website van orange en daar staat dat de zenders rtl5, rtl7 en net 5 vanaf de zomer 2007 beschikbaar zijn. Bij mijn weten is het onderhand al herfst, weet iemand wanneer deze zenders beschikbaar worden of dat ze al beschikbaar zijn?

Kent iemand trouwens de site mobile.hznet.nl/tv/nl ?
Hier staan ook een hoop links voor tv channels naar het schijnt maar ik krijg ze niet aan de praat, het enige wat ik krijg is dat ik een bestandje kan downloaden waar ik niks mee kan.

[ Voor 31% gewijzigd door Wetterhahn op 07-10-2007 14:03 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb een Orange €25 abonnement, met nog een “gewone” simkaart.
Inmiddels heb ik een losse simlockvrije HTC TyTN II besteld.

Nu vraag ik mij af:
1) Moet ik nu een USIM aanvragen om de HTC TyTnII te kunnen gebruiken?
2) Ik las in dit topic dat het omruilen kosteloos kan bij een Orange shop. Echter, kan dat direct te plekke of moet je eerst langs om het door hun te laten bestellen en een tweede keer terug komen om je USIM op te halen?
3) Moet je je gewone simkaart inleveren, of kan je die blijven gebruiken? (als je tijdelijk naar het buitenland en dus een lokale simkaart in je smartphone stopt, maar tegelijkertijd op je oude GSM met je Nederlandse Orange nummer bereikbaar wilt zijn)

4) Zit er een minimum contractsduur aan Orange World (van €6 per maand), of kan je per maand beslissen of je het die maand wilt gebruiiken?
4a) Indien er een minimum contractsduur is, is er een opzegtermijn of kan je per direct opzeggen? Ik had reeds gelezen dat je niet schriftelijk hoeft stop te zetten, dit kan via 1200
5) Als ik het goed begrepen heb kan je met Orange world dus via "APN=wap" gratis internetten (zoeken via Google, websites lezen, bijv. www.nu.nl etc.). Maar wil je je eigen email checken, of MSN gebruiken, dan moet je van verbinding wisselen (APN=internet) en dit gaat van je 25 MB af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 08:05

Gaitman

The Real One

AnthonyD schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:08:
Ik heb een Orange €25 abonnement, met nog een “gewone” simkaart.
Inmiddels heb ik een losse simlockvrije HTC TyTN II besteld.

Nu vraag ik mij af:
1) Moet ik nu een USIM aanvragen om de HTC TyTnII te kunnen gebruiken?
2) Ik las in dit topic dat het omruilen kosteloos kan bij een Orange shop. Echter, kan dat direct te plekke of moet je eerst langs om het door hun te laten bestellen en een tweede keer terug komen om je USIM op te halen?
3) Moet je je gewone simkaart inleveren, of kan je die blijven gebruiken? (als je tijdelijk naar het buitenland en dus een lokale simkaart in je smartphone stopt, maar tegelijkertijd op je oude GSM met je Nederlandse Orange nummer bereikbaar wilt zijn)

4) Zit er een minimum contractsduur aan Orange World (van €6 per maand), of kan je per maand beslissen of je het die maand wilt gebruiiken?
4a) Indien er een minimum contractsduur is, is er een opzegtermijn of kan je per direct opzeggen? Ik had reeds gelezen dat je niet schriftelijk hoeft stop te zetten, dit kan via 1200
5) Als ik het goed begrepen heb kan je met Orange world dus via "APN=wap" gratis internetten (zoeken via Google, websites lezen, bijv. www.nu.nl etc.). Maar wil je je eigen email checken, of MSN gebruiken, dan moet je van verbinding wisselen (APN=internet) en dit gaat van je 25 MB af.
1. Om UMTS te kunnen gebruiken moet je een USIM aanvragen
2. Dit kan ook gratis via de klantenservice
3.Je oude SIMkaart wordt inactief je kunt dus alleen de nieuwe gebruiken
4. Zover ik weet per maand opzegbaar
5. Dat klopt zo ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Ja, hoewel sommige e-mail clients en messenger clients ook prima werken via de "APN=wap" portal. Ik heb het dan over mobile-java applicaties zoals mobile-GMail, mobile-GMaps en Nimbuzz. Het downloaden van deze applicaties lukt niet, maar het gebruiken wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost81 op 07-10-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Niet online
Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

Werkt een USIM eigenlijk ook op een “gewone” GSM? (bijv. oude Nokia's zonder internet)

Indien niet mogelijk, kan ik dan niet meer mijn oude GSM gebruiken in combinatie met mijn Orange abonnement? Of zijn er nog andere opties om dit toch mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Ik merkte dat ik de laatste tijd steeds vaker niet bereikbaar was. Dat opeens dekking wegviel, of ik maar 1 of 2 streepjes bereik had. Mijn vriendin, tevens met een Orange Free abbo, had tijdens deze momenten altijd vol bereik. Ik kreeg vaak SMSjes van mijn voicemail dat ik een gesprek gemist zou hebben, terwijl mijn toestel nooit was overgegaan, en soms ontving ik SMSjes pas een aantal uur nadat deze aan mij verzonden waren.

Ik heb hierop in mijn toestel (SE W950) "Mobile Networks" op "GSM Only" gezet, in plaats van "GSM and 3G". Sindsdien heb ik weer vol bereik. Ik woon in Breda (Centrum).
Wellicht dat anderen hier ook mee geholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
frickY schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:31:
Ik merkte dat ik de laatste tijd steeds vaker niet bereikbaar was. Dat opeens dekking wegviel, of ik maar 1 of 2 streepjes bereik had. Mijn vriendin, tevens met een Orange Free abbo, had tijdens deze momenten altijd vol bereik. Ik kreeg vaak SMSjes van mijn voicemail dat ik een gesprek gemist zou hebben, terwijl mijn toestel nooit was overgegaan, en soms ontving ik SMSjes pas een aantal uur nadat deze aan mij verzonden waren.

Ik heb hierop in mijn toestel (SE W950) "Mobile Networks" op "GSM Only" gezet, in plaats van "GSM and 3G". Sindsdien heb ik weer vol bereik. Ik woon in Breda (Centrum).
Wellicht dat anderen hier ook mee geholpen zijn.
Ik woon in de Hoge Vucht (Breda-Noord), maar werk in het centrum. Kan handige tip zijn ja. :)
Maar met GSM Only kun je weer geen tv meer kijken... :P
Scheelt wel flink in je accu duur vlgs mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
GPRS is nog steeds attached, en ik heb de instelling gemaakt bij "Mobile Networks", welke los zou moeten staan van het data-netwerk.
Ik heb geen UMTS (zie ook nu dat ik dit in het verkeerde topic heb gepost :p) maar anders had ik nu, volgens mij, nog steeds TV moeten kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
frickY schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 08:48:
GPRS is nog steeds attached, en ik heb de instelling gemaakt bij "Mobile Networks", welke los zou moeten staan van het data-netwerk.
Ik heb geen UMTS (zie ook nu dat ik dit in het verkeerde topic heb gepost :p) maar anders had ik nu, volgens mij, nog steeds TV moeten kunnen kijken.
Nee, GPRS is een laag op GSM, is 2g en is veel te traag op data mee te streamen.
UMTS (3G) is een ander netwerk en de data transmissie daarover is wel snel genoeg om bijvoorbeeld tv te kijken. Ik heb zelf UMTS van Orange ook altijd uit staan om een paar redenen:
- De dekking is niet 100%, zelfs in mijn stad niet, wat in de praktijk betekent dat hij nog wel eens switch van netwerk als ik aan het bellen ben, wat me meestal naast een onderbroken gesprek ook een crashende telefoon op levert.
- De accu gaat veeeeel langer mee op GSM-only
- Ik kan makkelijk UMTS even aanzetten met een snelkoppeling als ik wat langer ga internetten in de trein bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 17-06 17:01
MrAngry schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 11:58:
[...]

- Ik kan makkelijk UMTS even aanzetten met een snelkoppeling als ik wat langer ga internetten in de trein bijvoorbeeld
Hoe maak je dan zon snelkoppeling op een N73?

[ Voor 73% gewijzigd door DaTiezl op 09-10-2007 12:37 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 19:36
is het iemand gelukt om radio te streamen via de orange world portal , er zijn een aantal progjes die het vergemakkelijken maar tot nu toe via Orange world geen resultaat
Ik gebruik een Nokia E65 met Realplayer , hier gaat het TV streamen perfect.
Coreplayer heb ik ook geinstalleerd maar de huidige versie ondersteund nog geen streaming.
TuninFM werkt wel via de internet connectie maar ook weer nier via de Orange world portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
perco schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:48:
is het iemand gelukt om radio te streamen via de orange world portal , er zijn een aantal progjes die het vergemakkelijken maar tot nu toe via Orange world geen resultaat
Ik gebruik een Nokia E65 met Realplayer , hier gaat het TV streamen perfect.
Coreplayer heb ik ook geinstalleerd maar de huidige versie ondersteund nog geen streaming.
TuninFM werkt wel via de internet connectie maar ook weer nier via de Orange world portal.
Er zit geen radio in het orange world portal. Dus dat gaat nooit werken, ivm de aanwezigheid van een proxy op het Orange world portal netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42807

Op mijn volgende vraag kan ik nergens in dit topic of tarievenlijst van orange een antwoord vinden:

Ik laat op mn N95 elk uur automatisch nieuwe Orange-mail binnen halen. us van mn @orange adres.
Zit dit in mn Orange Music abo, of hoort dit bij internet acces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Anoniem: 42807 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:24:
Op mijn volgende vraag kan ik nergens in dit topic of tarievenlijst van orange een antwoord vinden:

Ik laat op mn N95 elk uur automatisch nieuwe Orange-mail binnen halen. us van mn @orange adres.
Zit dit in mn Orange Music abo, of hoort dit bij internet acces?
Als het via een internet profiel met APN=wap kan dan is het gratis. Heb je er een profiel voor nodig met APN=internet, dan max 25mb/maand en anders extra betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42807

Ghost81 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:43:
[...]
Als het via een internet profiel met APN=wap kan dan is het gratis. Heb je er een profiel voor nodig met APN=internet, dan max 25mb/maand en anders extra betalen.
Klasse bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Recent heb ik een nieuwe telefoon (HTC Touch) aangeschaf, dit icm orange world. Alles werkt prima, internet acces + gmail e.d. heerlijk.
Maar via de orange portal kan ik geen wap sites openen. Ik heb de instellingen meerdere malen gecontroleerd, deze kloppen volgens mij. Maar nog steeds wil het niet werken, helaas.

Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Spitie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:05:
Recent heb ik een nieuwe telefoon (HTC Touch) aangeschaf, dit icm orange world. Alles werkt prima, internet acces + gmail e.d. heerlijk.
Maar via de orange portal kan ik geen wap sites openen. Ik heb de instellingen meerdere malen gecontroleerd, deze kloppen volgens mij. Maar nog steeds wil het niet werken, helaas.

Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Volgens mij draait de HTC Toucht Windows Mobile 6. Dan heb je een "normale" browser die niet geschikt is voor wap-pagina's. Kortom je kan met Windows Mobile geen wap-pagina's bekijken volgens mij alleen normale pagina's (verbeter me maar als ik 't fout heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Heb er intussen opera mini 4 beta 2 opgezet, nog steeds wil het niet werken. :(

Iemand suggesties?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ghost81 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:39:
[...]
Volgens mij draait de HTC Toucht Windows Mobile 6. Dan heb je een "normale" browser die niet geschikt is voor wap-pagina's. Kortom je kan met Windows Mobile geen wap-pagina's bekijken volgens mij alleen normale pagina's (verbeter me maar als ik 't fout heb).
Eigenlijk is dat niet meer van deze tijd en moet Orange gewoon het Portal naar XHTML omzetten... Triest WAP gedoe is zwaar outdated...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 20:55

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Waar ik vooralsnog problemen mee heb is Gmail via m'n Internet Access profiel. Iemand enig idee waarom dit niet werkt? Dat het niet werkt via het Orange World profiel kan ik begrijpen, maar ik dacht dat internet access de uitgelezen methode was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
apNia schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:01:
Waar ik vooralsnog problemen mee heb is Gmail via m'n Internet Access profiel. Iemand enig idee waarom dit niet werkt? Dat het niet werkt via het Orange World profiel kan ik begrijpen, maar ik dacht dat internet access de uitgelezen methode was...
Gebruik je de mail client van de foon of gebruik je de gmail client? Die werkt zelfs via Orange World hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Sorry dat was niet erg duidelijk van me. Ik bedoel via de POP/SMTP server, dus niet via de Java midlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
apNia schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:48:
Sorry dat was niet erg duidelijk van me. Ik bedoel via de POP/SMTP server, dus niet via de Java midlet.
En kun je met andere mail clients (op de PC bijv) wel via POP erbij? Want misschien heb je POP-access nog niet (juist) enabled staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Jawel, zodra ik WiFi enable komt alles netjes binnen rollen. Dat vind ik juist zo apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
apNia schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:29:
Jawel, zodra ik WiFi enable komt alles netjes binnen rollen. Dat vind ik juist zo apart.
Dat is heel erg apart ja...Je zou bijna denken dat er dan iets niet goed staat in je Orange Internet-profile..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou ja dat is het maffe dan ook weer, die werkt wel netjes. Internetten via het Internet Access profiel gaat foutloos. Alleen de mail ophalen dus niet.

Edit: hmm internet access profiel werkt ineens niet meer, waar kan je je die instellingen laten toesturen? Via de Orange site is het altijd knudde...

[ Voor 33% gewijzigd door apNia op 22-10-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mijn normale bundel loopt van de 25ste tm de 24ste

als ik vandaag een Orange world extra bundel neem gaat het dan elke maand vanaf de 22lopen ?
(want dat is natuurlijk niet zo handig aan het einde van me bundel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Laatst online: 04-10-2022
nee, die gaat gewoon vandaag in, die paar dagen worden dan extra gerekend t/m de 25ste.

ff offtopic:

Ik heb een vraag (tis mn eigen schuld)

Ik was de laatste tijd hevig op zoek naar een goede MSN/GTalk/SKype client en heb zo verschillende java applicaties gedownload. Ik moest vaak registreren en zo ook mn nummer opgeven (voor de smsverificatie). Helaas wordt ik nu sinds een week of 2 lastig gevallen via sms door het nummer: 262901234567895

Dit nummer stuurt me elke dag een sms met soms maar 1 letter of een gekke tekst. (vast een computer)

Hoe blokkeer ik dit nummer via sms? (heb een sony ericsson w850i met Orange)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Nu online
voor blokkeren zou ik contact opnemen met de klantenservice.
Heb je nog interessante conclusies mbt welke msn/gtalk clients goed werken met orange world??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Niet online
Wellicht dat Fring interessant is (http://www.fring.com). Het is schijnt Skype, Google Talk, ICQ en MSN Messenger te ondersteunen. Bovendien kan je hiermee via VoIP bellen (je kan een eigen VoIP provider naar keuze instellen).

Echter, ik krijg het niet aan de praat met Orange. Zowel via Orange World als Internet Access niet.
Iemand enig idee?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste