Het Orange Online discussie topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 40.879 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42807

Als ik op mijn N95 met mn OrangeMusic abo TV kijk, verbreekt steevast na 10-15 minuten de verbinding.
Ik heb het idee dat dit op de Orange server zo staat ingesteld.

Kennen meer mensen dit probleem? Of zijn er ook mensen die probleemloos een uur TV kunnen kijken zonder verbroken verbinding? (Hoeft niet perse met N95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:31

rg-mohwa

Phoe Hé

ik heb het topic nu een aantal keren doorgelezen maar ik snap het nog steeds niet 8)7

Mijn abbo loopt bijna af en ik wil nu een HTC TYTN II .
een Orange 30 abbo past gewoon goed bij mij (heb deze al een jaar).
maar als ik die HTC heb wil ik gewoon overal kunnen internetten (daar bedoel ik mee beetje nu.nl en tweakers lezen mailen via gmail, youtuben enz) kan dit nou gewoon met die 6,- euro per maand en is dat dan onbeperkt of 25Mb... ik kom er niet helemaal uit. als je gewoon een uurtje per dag internet is 25 mb dan genoeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Anoniem: 42807 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 07:31:
Als ik op mijn N95 met mn OrangeMusic abo TV kijk, verbreekt steevast na 10-15 minuten de verbinding.

Kennen meer mensen dit probleem? Of zijn er ook mensen die probleemloos een uur TV kunnen kijken zonder verbroken verbinding? (Hoeft niet perse met N95)
Nee dat klopt, bij mij is dat zelfs korter dan 10 minuten, meestal rond de 8 minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
rg-mohwa schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:12:
ik heb het topic nu een aantal keren doorgelezen maar ik snap het nog steeds niet 8)7

Mijn abbo loopt bijna af en ik wil nu een HTC TYTN II .
een Orange 30 abbo past gewoon goed bij mij (heb deze al een jaar).
maar als ik die HTC heb wil ik gewoon overal kunnen internetten (daar bedoel ik mee beetje nu.nl en tweakers lezen mailen via gmail, youtuben enz) kan dit nou gewoon met die 6,- euro per maand en is dat dan onbeperkt of 25Mb... ik kom er niet helemaal uit. als je gewoon een uurtje per dag internet is 25 mb dan genoeg ?
Orange is er inderdaad niet heel duidelijk over. Overigens is in dit topic al het een en ander aan bod gekomen, maar voor het gemak en de duidelijkheid hierbij nogmaals:

Inmiddels heb ik het internetabonnement van EUR 6 per maand en het werkt ongeveer als volgt:
Maak je verbinding via Orange World (apn=wap), dan kan je gratis surfen (oa nu.nl, gmail, tweakers). Echter je kan geen filmpjes kijken (youtube) etc.

Wil je echter bepaalde bestanden downloaden (bijv. Gmail java applet), youtube kijken, of inloggen via de meegeleverde Windows Live Messenger dan kan dit (zo ver ik weet) niet via Orange World. Hiervoor moet je dus verbinden met Internet Access en dit gaat dan van je 25 MB af.

Conclusie: als je voornamelijk websites bezoekt kan dat gratis via Orange World. En dan is die 25 MB meer dan voldoende omdat je die 25 MB in principe nauwelijks hoeft te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door AnthonyD op 24-10-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Upbeat schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:47:
[...]

Nee dat klopt, bij mij is dat zelfs korter dan 10 minuten, meestal rond de 8 minuten!
Gelukkig ben ik dan niet de enige met dit probleem. Welk toestel gebruik jij?
Als er meer mensen zijn met dit probleem, ga ik er eens over bellen met Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-06 14:37
Als ik mijn Nokia E65 verbind met mijn laptop via Nokia PC Suitekan ik via de Internet Acces instellingen snel internetten op mijn laptop. Omdat dit me nogal wat kan gaan kosten vroeg ik me af of iemand een truukje heeft dat het ook via de wap instellingen gaat. Dit lukt me "out of the box" niet.

Als ik verbind via de wap instellingen krijg ik wel te zien dat ik pakketjes verzend maar ik kan er geen ontvangen lijkt wel. Hij ontvangt er in ieder geval maar heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
Wetterhahn schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:33:
Als ik verbind via de wap instellingen krijg ik wel te zien dat ik pakketjes verzend maar ik kan er geen ontvangen lijkt wel. Hij ontvangt er in ieder geval maar heel weinig.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit nog gedaan heb, maar als ik me goed herinner moet je ook nog de http proxy instellen in de browser op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 12:29
AnthonyD schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:35:
Wellicht dat Fring interessant is (http://www.fring.com). Het is schijnt Skype, Google Talk, ICQ en MSN Messenger te ondersteunen. Bovendien kan je hiermee via VoIP bellen (je kan een eigen VoIP provider naar keuze instellen).

Echter, ik krijg het niet aan de praat met Orange. Zowel via Orange World als Internet Access niet.
Iemand enig idee?
Bij mij werkt fring gewoon, maar alleen over Internet Access. daarbij gebruik ik alleen het VOIP-bellen.
Dataverbruik valt trouwens wel (of niet) mee, is maar hoe je het bekijkt. Ik kan zo'n 100 minuten bellen voordat de 25 mb op zijn.
Wel loopt je batterij snel leeg, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
brokenp schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:57:
voor blokkeren zou ik contact opnemen met de klantenservice.
Heb je nog interessante conclusies mbt welke msn/gtalk clients goed werken met orange world??
Nee, helaas niet.. ebuddy is goed voor msn (helaas geen gtalk alleen de online versie wel! mob.ebuddy.com

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 09:59
troftnom schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:24:
[...]

Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit nog gedaan heb, maar als ik me goed herinner moet je ook nog de http proxy instellen in de browser op je laptop.
heb het even voor je opgezocht (wist dat ik het ooit had opgeslagen op mijn laptop) maar toendertijd werkten deze instellen iig (zelf gebruikt):

Het volgende stuk is niet doormee zelf geschreven maar was ooit een post van iemand op GoT in een orange topic:
Ik las al dat WimLex het was gelukt om de gratis Orange world te gebruiken op je laptop maar las nog nergens hoe dat dan moest. Heb wat zitten klooien en heb het nu aan de praat. Dit is wat ik heb gedaan. Ik ga er vanuit dat je al weet hoe je via Internet Access kunt internetten op je laptop, maar zo kan het dus gratis (met uitzondering van Messenger enzo)
1. Kijk bij je netwerk connections wat precies de naam is van de modem die door je Bluetooth GPRS connectie wordt gebruikt (bij mij is dat Standard 33600 bps Modem #2).
2. Ga naar Phone and Modem options in je control panel. Ga naar het tabblad Modem en kies properties voor de modem die je bij stap 1 hebt gevonden.
3. Ga naar het advanced tabblad en vul daar bij "extra initialization commands" dit in: +CGDCONT=1,"ip","wap","",0,0
4. Ga nu naar Internet Explorer > Tools > Internet Options > Connections > Settings (selecteer eerst je Bluetooth GPRS verbinding uit lijstje) > Proxy server. Vul in: 10.250.255.188 en poort 5080. Ik heb username en password ingesteld op 0628000000 maar weet niet of dat nodig is.

That's it.

Enige wat ik beetje onhandig vind is dat als ik nu wel wil inbellen via Internet Access (voor MSN ofzo) ik dit allemaal weer terug moet zetten, maar denk dat dat wel op te lossen moet zijn door een nieuwe modem aan te maken en nieuwe connectie zonder die proxy settings.

Leve flatfee mobile internet!!!

ook ik heb hier last van, na ong 8 minuten verbreekt idd de verbinding (icm met een nokia n70)

dan had ik zelf nog even een vraagje: laatste 2 dagen lukt het ineens regelmatig niet om te connecten met orange world, ik krijg gewoon niks binnen. zo ook 5 minuten geleden. nu daarintegen laad hij ineens weer wel, heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:25

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik heb tijdens mijn vakantie in Zeeland gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de Treo als modem te gebruiken. Voor zover ik kan zien heeft mij dit niets gekost. Van mijn gebruik ging het in ieder geval niet af. En ook niet van mijn bel minuten (voorzover ik kon zien) Ik heb niets speciaals geinstalleerd op mijn laptop.

Ik had wel een proxy op m'n PDA, misschien dat dat er iets mee te maken had.

Het niet connecten met Orange world heb ik geen last van. Heel vreemd.

[ Voor 8% gewijzigd door Upke dupke op 27-10-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik wou dus gaan surfen via orange world op mijn e90

Oke deze nokia wordt officieel niet ondersteund maar de orangeworld en orangeworldtv instellingen zitten er standaard in.

Ik heb inmiddels een umts sim, en tv staat bij orange geactiveerd.

Als ik nu inlog op wap.orange.nl/colour (standaard in me e90)
Kom ik keurig op dat wap portaal, maar zie nergens tv staan (ik zit 3g)

Doe ik iets verkeerd?

EDIT: als ik naar wap.orange.nl surft (of wap.orange.nl/colour)
krijg ik nu helemaal geen pagina meer,
wap.tweakers.net (bv) gaat wel perfect via de orangeworld verbinding

Ook wordt ik niet erg weizer van de klantenservie,
De ene zegt het voor me te activeren (orange tv) andere gaat het uitzoeken
En weer een ander zegt dat ik het zelf moet activeren via orange world

Wat hebben jullie gedaan?

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 28-10-2007 14:25 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237455

Ik heb nu ook de e65 bij de 35music gekregen, had eerst de toch maar hier werkt orange world niet goed op voor de mensen die hiermee zitten, tv kijken gaat niet en world zelf werkt ook niet naar behoren, orange opbellen en als je mazzel heb mag je net zoals mij nog een ander toestel uitzoeken.

Maar mijn vraag is,

Als ik tv wil kijken dan laat hij realplayer dat gaat allemaal nog goed, maar na een paar seconden zegt ie dat ik te weinig bandbreedte heb, wat is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

cuberob schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:32:
[...]

heb het even voor je opgezocht (wist dat ik het ooit had opgeslagen op mijn laptop) maar toendertijd werkten deze instellen iig (zelf gebruikt):

Het volgende stuk is niet doormee zelf geschreven maar was ooit een post van iemand op GoT in een orange topic:
Ik las al dat WimLex het was gelukt om de gratis Orange world te gebruiken op je laptop maar las nog nergens hoe dat dan moest. Heb wat zitten klooien en heb het nu aan de praat. Dit is wat ik heb gedaan. Ik ga er vanuit dat je al weet hoe je via Internet Access kunt internetten op je laptop, maar zo kan het dus gratis (met uitzondering van Messenger enzo)
1. Kijk bij je netwerk connections wat precies de naam is van de modem die door je Bluetooth GPRS connectie wordt gebruikt (bij mij is dat Standard 33600 bps Modem #2).
2. Ga naar Phone and Modem options in je control panel. Ga naar het tabblad Modem en kies properties voor de modem die je bij stap 1 hebt gevonden.
3. Ga naar het advanced tabblad en vul daar bij "extra initialization commands" dit in: +CGDCONT=1,"ip","wap","",0,0
4. Ga nu naar Internet Explorer > Tools > Internet Options > Connections > Settings (selecteer eerst je Bluetooth GPRS verbinding uit lijstje) > Proxy server. Vul in: 10.250.255.188 en poort 5080. Ik heb username en password ingesteld op 0628000000 maar weet niet of dat nodig is.

That's it.

Enige wat ik beetje onhandig vind is dat als ik nu wel wil inbellen via Internet Access (voor MSN ofzo) ik dit allemaal weer terug moet zetten, maar denk dat dat wel op te lossen moet zijn door een nieuwe modem aan te maken en nieuwe connectie zonder die proxy settings.

Leve flatfee mobile internet!!!

[...]
Vergeet hierbij niet je inbelnummer op *99# te zetten, bij werkt het niet zonder.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Heb mijn sim inmiddels in een N95 geprobeerd.

daar heb ik dus een Heel ander orange world menu, (met kleur en TV links)
op me E90 krijg ik een echt ouderwets wap menu, en geen mogelijkheid tot TVkijken.

Is hier een oplossing voor ? (ander programma installeren bv)
want me E90 kan dit toch echt wel aan lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NederB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:05
Ik heb sindskort een orange abbonement afgesloten, maar ik heb nog wel een aantal vraagjes omtrend Orange World.

Ik heb bijna dit hele topic doorgelezen maar voor mij zijn er nog een aantal onduidelijkheden, en ik heb geen zin om heel veel geld kwijt te zijn.

Als ik het goed begrijp bedoelen ze met "onbeperkt browsen binnen de orange world portal", wat dus gratis is, gewoon het wappen zelf, dus sites bezoeken en ook java applicaties zoals Google Maps, Gmail en msn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Hmmmm...sinds ik op windows mobile 6.0 zit. (onlangs uit gekomen voor de Treo 750) krijg ik met 'internet sharing' geen verbinding met internet. Ik zie dat m'n PDA gewoon verbinding heeft maar op m'n laptop en op m'n PC krijg ik geen verbinding meer. Beide hebben active sync 4.5 dus het modem wordt gewoon herkend. Zijn er nog speciale instellingen die ik moet verzetten om het werkende te krijgen. (het werkte dus wel altijd onder windows mobile 6 met dial gprs modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:39
NederB schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:08:
Ik heb sindskort een orange abbonement afgesloten, maar ik heb nog wel een aantal vraagjes omtrend Orange World.

Ik heb bijna dit hele topic doorgelezen maar voor mij zijn er nog een aantal onduidelijkheden, en ik heb geen zin om heel veel geld kwijt te zijn.

Als ik het goed begrijp bedoelen ze met "onbeperkt browsen binnen de orange world portal", wat dus gratis is, gewoon het wappen zelf, dus sites bezoeken en ook java applicaties zoals Google Maps, Gmail en msn?
Ja, alleen niet alles werkt even goed binnen die "portal" (lees:achter die proxy), dus soms zal je het even van die 25 mb af moeten snoepen. Een goed voorbeeld daarvan is een van de stappen op 9292ov.nl en het downloaden van bestanden.

[ Voor 10% gewijzigd door MrAngry op 29-10-2007 21:08 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

MrAngry schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:06:
[...]
Een goed voorbeeld daarvan is een van de stappen op 9292ov.nl en het downloaden van bestanden.
Welke precies? Ik kon laatst perfect op 9292ov.nl m'n route uitstippelen. Dit ging om een trein reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Niet online
Kan je tegenwoordig (sinds gisteren) niet meer via Orange World (wap) je Gmail checken via de Gmail java applet?
Of ligt het aan mij? Ik heb nl. een hard reset uitgevoerd en heb zodoende opnieuw het java midlet moeten downloaden.

Internet etc. werkt gewoon. Alleen kan het java applet geen contact meer maken via Orange World....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Upke dupke schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:56:
[...]

Welke precies? Ik kon laatst perfect op 9292ov.nl m'n route uitstippelen. Dit ging om een trein reis.
Bij mij doet ie het niet helemaal, met opera mini, gaat om de laatste stap, dat ie het advies genereerd. Zal het eens met de tel. browser proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Laatst online: 13:56
AnthonyD schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:27:
Kan je tegenwoordig (sinds gisteren) niet meer via Orange World (wap) je Gmail checken via de Gmail java applet?
Of ligt het aan mij? Ik heb nl. een hard reset uitgevoerd en heb zodoende opnieuw het java midlet moeten downloaden.

Internet etc. werkt gewoon. Alleen kan het java applet geen contact meer maken via Orange World....
Bij mij werkt het gewoon (wap apn, gprs verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Niet online
brokenp schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:06:
[...]

Bij mij werkt het gewoon (wap apn, gprs verbinding).
Bedankt voor het checken.
Probleem is inmiddels opgelost: Schijnbaar moet je niet alleen downloaden via Internet Access, maar de allereerste keer ook via Internet Access inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233552

Als ik dat online abbo neem van 6 euro ofzo en ik gebruik alleen ebuddy ben ik dan ook snel door me 25mb heen of wordt verbruik ik dan helemaal geen *mb's* ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Als ik
verbinding: Orange world
proxy: 10.160.129.210
poortnr: 554

De streams kan je openen door de links te volgen op http://mobile.hznet.nl/tv/orange/

instel op me mobiel kan ik tv kijken door naar die website te surfen.
(ik heb tv met 25mb internet)
ik gebruik wel de "orange world" verbinding uit me E90
maar is het dan wel gratis ? of moet dat persee via wap.orange.nl (wat op me E90 dus niet kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229261

Hey allemaal,

Zijn er meer mensen die helemaal niets kunnen bij Orange World? Ik krijg bij alles wat ik open de mededeling dat 'de toepassing niet geschikt is voor mijn mobiele apparaat'. Best raar, aangezien ik een SPV van Orange heb. In de Orangewinkel zei de verkoper me al dat hij hetzelfde probleem heeft. Ik vraag me af of Orange er nog iets aan gaat veranderen... Maar goed, heeft iemand misschien gelijke ervaringen en een oplossing? Of is het gewoon pech hebben en niet kunnen surfen binnen de OrangePortal?

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217897

Anoniem: 229261 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:21:
Hey allemaal,

Zijn er meer mensen die helemaal niets kunnen bij Orange World? Ik krijg bij alles wat ik open de mededeling dat 'de toepassing niet geschikt is voor mijn mobiele apparaat'. Best raar, aangezien ik een SPV van Orange heb. In de Orangewinkel zei de verkoper me al dat hij hetzelfde probleem heeft. Ik vraag me af of Orange er nog iets aan gaat veranderen... Maar goed, heeft iemand misschien gelijke ervaringen en een oplossing? Of is het gewoon pech hebben en niet kunnen surfen binnen de OrangePortal?

Merci!
Ik gebruik amper dingen binnen orange world, ten eerste is er weinig dat mij kan interesseren, en ten tweede werkt het de helft van de tijd niet.
Mijn orange mail heb ik al enige weken niet kunnen bekijken.
Mijn gebruiksoverzicht werkt zo nu en dan.
En de rest, tja, met een beetje zoeken vind je het zelfde of beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223552

Ik weet niet of dit al bekend is bij de mensen,
maar ik ben er laatst per ongeluk achter gekomen dat de link die ziet in je adresbalk in IE op het moment dat je je verbruik via mijn account aan het controleren bent (http://web.orange.nl/appl...B7123CCF7F68BC5..........) wanneer je hiervan een snelkoppeling maakt of aan je favorieten toevoegd, je dan (bijna) realtime je verbruik kunt checken (zonder telkens in toe moeten loggen).

Ik weet wel dat dit een stuk beter werkt dan je gebruik checken via die wap site.

Doe je voordeel ermee zou ik zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 223552 op 06-11-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
damn, er zijn problemen rond Orange world internet :S

Ik krijg sinds vandaag telkens een foutmelding maar volgens een callcentermedewerkster zijn ze ermee bezig.. :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Gisteravond inderdaad even offline geweest, de klantenservice gebeld: wij zijn op de hoogte, wordt zo snel mogelijk opgelost....

Een uur later kon ik al weer online zijn dus valt mee toch?? ;)

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

cuberob schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:32:
[...]
lang verhaal over connecten met wap
[...]
Bedankt, het werkt perfect! De snelheid is niet top, maar dat komt waarschijnlijk door mijn locatie. Sowieso al geen umts maar slechts gprs hier.

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239581

Hoi :) Ik zit met een probleempje, hopelijk kan iemand me hier helpen...

Ik heb al enkele jaren een Orange Free abbo. In het voorjaar heb ik deze verlengd. Omdat de telefoon die ik wilde gratis was bij een €30,- abbonement en tegen de 100 Euro kostte bij €25,- heb ik mijn abbo meteen omgezet naar een Orange Free 30.

In de maanden daarna heb ik niet buitensporig veel gebruik gemaakt van mijn abbonement. De bedragen die ik per maand meenam tikten lekker aan en op een gegeven moment had ik dan ook een aardige bundel opgebouwd.

Begin deze maand kreeg ik een factuur waarop stond dat ik in de periode 19/09/2007 t/m 18/10/2007 een bundel had van €71,92. Maar ik schrok toen ik zag dat ik voor €79,94 gesmst/gebeld/gewapt heb!

Ik heb de online gespecificeerde rekening bekeken, en daar heb ik geen afwijkende dingen in kunnen vinden. De getallen daar kwamen overeen met de gesprekskosten buiten de bundel zoals op de factuur aangegeven staat. Dit was een totaal van 6,45. Mijn totaalrekening was dan ook €37,67.

Dat ik buiten de bundel van €30,- gegaan ben kan ik me wel voorstellen, maar dat ik bijna €80,- gebruikt zou hebben, dat niet.

Ik heb daarop contact gehad met de klantenservice. Volgens Orange hebben zij een verschrikkelijk betrouwbaar systeem en zou hun berekening moeten kloppen. Uitleg over de berekeningen heb ik dan ook niet gehad, want systeem is foutloos.

Nu heb ik eens wat oude rekeningen erbij gepakt, maar ook daar ontbreekt enig verband in. Althans, ik zie het niet. Is er hier iemand die mij misschien kan uitleggen hoe het in elkaar steekt en wat ik over het hoofd zie? Ik vind dik €40,- namelijk niet niks...

Groeten Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 22-06 22:07
Is dat Orange TV ook ergens te testen gratis of moet ik direct een abonnement afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Is volgens mij niet te testen. Maar een maand abo kost je maar €1,50 extra (ten opzichte van alleen Orange World). Zijn de kosten ook niet toch?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 22-06 22:07
Je hebt gelijk, zo had ik het nog niet gezien.
Ga ik dat even laten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen 2-3 weken had ik het probleem dat ik voor anderen niet bereikbaar was, terwijl mijn toestel gewoon vol bereik had, en ik zelf wel kon bellen en sms zenden/ontvangen. Ik dacht eerst dat het aan mijn N95 lag. Simkaart gewisseld met mn werk telefoon (3510i >:) ), en het probleem verplaatste naar de oude telefoon.
Het had dus niets met 3G/Dual-mode op de N95 te maken, wat ik eerst vermoedde.
Zo'n 20 minuten aan de lijn gehangen, maar het probleem kon zo niet opgelost worden. De vrouw werkte al ruim 8 jaar bij Orange en had dit ook nog nooit meegemaakt.
Na 2 dagen werkte het weer, al weet ik niet wat eraan gedaan is.

Naar aanleiding van mn gesprek met de KS kreeg ik een email van Orange, om mijn ervaring te evalueren. Daarin kon je ook andere problemen aangeven.
Ik merkte op dat bij meerdere mensen Orange TV na 8 minuten stopt, en dat dan handmatig opnieuw verbinding moet worden gemaakt.

Wat schetst mijn verbazing: De volgende dag zit ik ruim 30 minuten TV te kijken zonder ook maar een hapering of verbroken verbinding!

Dat kan natuurlijk geen toeval zijn!
Wat mij betreft Hulde aan Orange!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26590

Donstil schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:31:
Als ik
verbinding: Orange world
proxy: 10.160.129.210
poortnr: 554

De streams kan je openen door de links te volgen op http://mobile.hznet.nl/tv/orange/

instel op me mobiel kan ik tv kijken door naar die website te surfen.
(ik heb tv met 25mb internet)
ik gebruik wel de "orange world" verbinding uit me E90
maar is het dan wel gratis ? of moet dat persee via wap.orange.nl (wat op me E90 dus niet kan)
Ik heb hier nog geen antwoord op gezien, maar ben wel geinteresseerd in het antwoord op de vraag die hier impliciet gesteld word:

Wat heb ik:
- Orange World € 6,-
- Realplayer ingesteld zoals aangegeven op Orange site
- Werkende streams geopend vanaf http://mobile.hznet.nl/tv/orange/ met de Orange World (dus niet Internet Access)
- Ik heb nergens een 'wil je jezelf abonneren op Orange World TV' melding gezien.

Kost dit mij nu knaken, of ben ik gewoon flatfee bezig? Kan ik anders een €1,50 naheffing verwachten?

PS Ik heb het flatfee 'trucje' ook aan de praat met laptop en bluetooth modem, hopelijk krijg ik hier ook geen verrassingsrekeningen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
Zijn er hier ook mensen die Orange hebben en in Amsterdam wonen? Hoe is het bereik? Kan je altijd bellen en gebeld worden? Zit nu bij Telfort en in me lokale supermarkt heb ik geen bereik erg vervelend.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Aangezien de Orange website niet altijd heel duidelijk is, vraag ik het hier maar even ter verificatie. Dit is wat ik uit de website begrijp:

Bij Orange betaal je praktisch álles uit je bundel, dus je belminuten, SMS'jes, MMS'jes en zelfs de bundels (bijvoorbeeld Orange World). Daarnaast zijn deze bundels per maand opzegbaar, handig met speciale bundels voor het buitenland.

Klopt dat, en dan vooral het feit dat voordeelbundels uít je bundel worden betaald, en dus niet als extra bovenop je maandkosten komen? Daarnaast nog een paar kleine vraagjes:

- Hebben de toestellen een speciale Orange firmware oid?
- Hoe goed/slecht is het bereik van UMTS (ik weet de site die de dekking geeft, maar gewoon in het algemeen)
- Zal de overname door T-Mobile ingrijpende veranderingen aan de structuur van voordeelbundels ed veranderen?
- Geldt de 'Eerste jaar halve kosten' actie ook in de fysieke winkels?
Alvast bedankt voor eventuele reacties =)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 17-11-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240605

Beste lezers,

Ik ben vandaag naar de lokale Orange Shop geweest voor een Orange 25 abonnement met de LG Prada. Het leek allemaal goed te gaan tot de bestelling niet door het systeem werd geaccepteerd(toen begon ik al een vreemd gevoel te krijgen). Hierdoor moest de werknemer het naar het hoofdkantoor sturen en zou hij over zo'n 30 minuten antwoord hebben, 30 minuten later ben ik teruggekomen en zoals ik al vreesde geweigerd. Het vreemde is alleen ik heb 2 jaar geleden nog een abonnement bij KPN kunnen afsluiten die tot op de dag van vandaag netjes is afbetaald toen wer dik dus ook niet geweigerd bij een organisatie als Preventel. Weet iemand welke organisaties Orange gebruikt om kredietwaardigheid te toetsen? Of weet iemand een andere reden waarom Orange mijn aanvraag zou mogen weigeren?

p.s.Ik ben zo'n 6 jaar geleden wel geregistreerd bij BKR kan dit invloed hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb nu een T-Mobile PIT abonnement met een Windows Mobile 6 telefoon (HTC P3300). Als ik het goed heb begrepen dan kan ik het volgende doen met het Orange World abonnenment van 6 euro:

Onbeperkt GPRS datagebruik binnen de portal en met JAVA programma's zoals gmail en Opera Mini. Voor normaal internet gebruik zoals downloaden en email met de ingebouwde client en binnenhalen van POP3 gebruik ik de 25MB limiet.

Ik heb alleen nergens kunnen vinden hoe ik dan snel van profiel kan veranderen om te switchen tussen de twee proxy's. Hoe doen jullie het? Orange levert in ieder geval hetzelfde toestel. 25 MB moet geen probleem zijn voor mij. Ik zit nu op 150 MB per maand, maar dan haal ik bijvoorbeeld om de 10 minuten mijn mail op. Dit kan makkelijk eens in het uur of nog minder frequent. Surfen doe ik het meest met Opera Mini, dus dat moet ook geen probleem zijn.

De reden voor mij om dan voor Orange te kiezen is omdat het van de bundel gaat. Bij PIT moet ik bij een abo nog 9,50 bijbetalen en Orange heeft nu wel aardige acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ngamer schreef:
Aangezien de Orange website niet altijd heel duidelijk is, vraag ik het hier maar even ter verificatie. Dit is wat ik uit de website begrijp:

Bij Orange betaal je praktisch álles uit je bundel, dus je belminuten, SMS'jes, MMS'jes en zelfs de bundels (bijvoorbeeld Orange World). Daarnaast zijn deze bundels per maand opzegbaar, handig met speciale bundels voor het buitenland.

Klopt dat, en dan vooral het feit dat voordeelbundels uít je bundel worden betaald, en dus niet als extra bovenop je maandkosten komen? Daarnaast nog een paar kleine vraagjes:

- Hebben de toestellen een speciale Orange firmware oid?
- Hoe goed/slecht is het bereik van UMTS (ik weet de site die de dekking geeft, maar gewoon in het algemeen)
- Zal de overname door T-Mobile ingrijpende veranderingen aan de structuur van voordeelbundels ed veranderen?
- Geldt de 'Eerste jaar halve kosten' actie ook in de fysieke winkels?
Alvast bedankt voor eventuele reacties =)
(Sorry voor de gehaastheid, maar ik wil binnenkort een nieuw mobiel abonnement, en zou graag wat meer duidelijkheid over Orange hebben voordat ik overstag ga)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Klopt dat, en dan vooral het feit dat voordeelbundels uít je bundel worden betaald, en dus niet als extra bovenop je maandkosten komen?

Volgens mij wel, ik heb geen voordeelbundel, dus kan geen uitsluitsel geven
  • Hebben de toestellen een speciale Orange firmware oid?
    Ligt eraan welk toestel en waar je het koopt. In de orange winkel kan je bij sommige toestellen aangeven dat je geen orange branded toestel wil
  • Hoe goed/slecht is het bereik van UMTS (ik weet de site die de dekking geeft, maar gewoon in het algemeen)
    Kan ik weinig over zeggen, midden in de stad is het erg goed, maar ligt ook aan de stad waar je woont.
  • Zal de overname door T-Mobile ingrijpende veranderingen aan de structuur van voordeelbundels ed veranderen?
    Waarschijnlijk wel aan toekomstige klanten, maar geen wijzigingen voor huidige klanten. Hooguit beter (UMTS) bereik door samenvoegen netwerk
  • Geldt de 'Eerste jaar halve kosten' actie ook in de fysieke winkels?
    Nee, van de orange website: "Deze unieke aanbieding is alleen online te bestellen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
zeg, ik heb echt problemen met UMTS van Orange...

Ik kom telkens niet op internet als ik met mijn Sony Ericsson W850i verbinding wil maken in Lelystad. Als ik dan overschakel naar GPRS dan gaat ie wel op internet...

Wat is er aan de hand??

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Laatst online: 22-06 17:20
kiddyl schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:07:
Ik heb nu een T-Mobile PIT abonnement met een Windows Mobile 6 telefoon (HTC P3300). Als ik het goed heb begrepen dan kan ik het volgende doen met het Orange World abonnenment van 6 euro:

Onbeperkt GPRS datagebruik binnen de portal en met JAVA programma's zoals gmail en Opera Mini. Voor normaal internet gebruik zoals downloaden en email met de ingebouwde client en binnenhalen van POP3 gebruik ik de 25MB limiet.

Ik heb alleen nergens kunnen vinden hoe ik dan snel van profiel kan veranderen om te switchen tussen de twee proxy's. Hoe doen jullie het? Orange levert in ieder geval hetzelfde toestel. 25 MB moet geen probleem zijn voor mij. Ik zit nu op 150 MB per maand, maar dan haal ik bijvoorbeeld om de 10 minuten mijn mail op. Dit kan makkelijk eens in het uur of nog minder frequent. Surfen doe ik het meest met Opera Mini, dus dat moet ook geen probleem zijn.

De reden voor mij om dan voor Orange te kiezen is omdat het van de bundel gaat. Bij PIT moet ik bij een abo nog 9,50 bijbetalen en Orange heeft nu wel aardige acties.
Dat onbeperkt data gebruik kan ook over UMTS, niet alleen GPRS, en gaat ook met pocket IE.

Downloaden van (grotere) bestanden moet over het algemeen via die 25 MB internet acces.

E-mail hoeft niet uit die 25 MB. Het kan via Orange World met b.v. Windows Live of met een G-mail client. Ikzelf forward mijn normale mail account naar een gratis exchange server op internet (mail2web) die weer synchroniseert met mijn toestel, over Orange World. Dat is dus ook gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241016

Vreemd GPRS probleempje!

Mijn GPRS icoon (windows mobile) verandert ca 4 uur na elke soft reset in het kruisje met de pijltjes.
Enige manier om GPRS weer aan de gang te krijgen is een soft reset, waarna het weer ongeveer 4 uur goed gaat.
Probleem is de laatste weken ineens opgetreden, zonder enige softwarewijzigingen.
Ik snap er helemaal niks van..
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
vanpeltje schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:32:
zeg, ik heb echt problemen met UMTS van Orange...

Ik kom telkens niet op internet als ik met mijn Sony Ericsson W850i verbinding wil maken in Lelystad. Als ik dan overschakel naar GPRS dan gaat ie wel op internet...

Wat is er aan de hand??
Wat er aan de hand is weet ik niet, maar ik kan je wel melden dat ik er ook regelmatig last van heb. Het is iets wat komt en gaat geloof ik. (SE k800i, maar denk niet dat het aan de telefoon ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
MrAngry schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:30:
[...]

Wat er aan de hand is weet ik niet, maar ik kan je wel melden dat ik er ook regelmatig last van heb. Het is iets wat komt en gaat geloof ik. (SE k800i, maar denk niet dat het aan de telefoon ligt)
keej, met zn tweeen staan we sterker :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YmX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08-2022

YmX

hoi, ik ben het broertje van ymx en had een paar vragen over orange abbonementen.
kan zelf geen account aanmaken op tweakers omdat ik alleen een hotmail account heb. maargoed

Ik wil een orange music abbo afsluiten van 35euro.
icm een nokia n95 8gb, dit op belcompany.nl.
nu was mijn vraag klopt dit gewoon allemaal?, kan ik hem hier zonder risico`s etc bestellen, want bij de orange hebben ze de telefoon nog niet :?

Abonnement
Orange Music 35,00 2jr
Totaalprijs
229,99
Maandkosten
35,00
Aansluitkosten
0,00
Contractduur
24 maanden

als dit fout staat sorry daarvoor maar wist niet waar ik het anders moest plaatsen in het n95 topic mag het namelijk niet.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:34

Jimbolino

troep.com

Kunnen jullie TV kijken via de WAP APN ?

Bij mij werkt ie alleen via de internet APN (heb dus in paar min even 25mb er door gepompt :( )

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-06 14:37
Bij mij gaat het gewoon hoor, heb je wel een tv abonement afgesloten? Heb je wel UMTS verbinding als je het via het WAP APN probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90104

Het ligt aan de telefoon waar je tv mee wilt kijken. Mijn w950 kon ook alleen via het internet profiel tv kijken. Op een andere manier was het niet mogelijk. Op mijn t650 kon ik het zonder problemen binnen orange world en ging het dus niet van die 25 mb af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75597

Anoniem: 241016 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:23:
Vreemd GPRS probleempje!

Mijn GPRS icoon (windows mobile) verandert ca 4 uur na elke soft reset in het kruisje met de pijltjes.
Enige manier om GPRS weer aan de gang te krijgen is een soft reset, waarna het weer ongeveer 4 uur goed gaat.
Probleem is de laatste weken ineens opgetreden, zonder enige softwarewijzigingen.
Ik snap er helemaal niks van..
Iemand enig idee?
Ik heb het ook, zowel op m'n windows smartphone als op de SE W810i van m'n vriendin. Volgens mij blijft het G- icoontje zo'n twee uur (maar dat wil ik nog wel eens meten :) ) in beeld, daarna gaat deze weg (Windows Smartphone) of wordt deze grijs (SE W810i). Het icoontje komt pas weer terug nadat je zelf een gprs- verbinding opstart (wat overigens zonder problemen gaat).
Raar, maar vooralsnog geen echte problemen. Iemand een idee? Zat zelf aan de volgende oorzaken te denken:
- mergen van de netwerken van T-mob en orange
- een nieuwe netwerkinstelling van orange die het gprs- netwerk na x uur 'idle' maakt (of disconnect), om batterijduur bij gebruikers te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
4tune schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:51:
[...]

Dat onbeperkt data gebruik kan ook over UMTS, niet alleen GPRS, en gaat ook met pocket IE.

Downloaden van (grotere) bestanden moet over het algemeen via die 25 MB internet acces.

E-mail hoeft niet uit die 25 MB. Het kan via Orange World met b.v. Windows Live of met een G-mail client. Ikzelf forward mijn normale mail account naar een gratis exchange server op internet (mail2web) die weer synchroniseert met mijn toestel, over Orange World. Dat is dus ook gratis.
Maar ik lees dus over de verschillende proxy's voor toegang naar Orange World en het normale internet. Moet ik dat dan handmatig doen? Stel ik wil een bestand downloaden met Pocket IE en dat lukt niet. Ik moet dan handmatig overschakelen naar de andere proxy en dan lukt het wel.

Als ik het nu begrijp dan kan je mail ophalen met een exchange server met de ingebouwde mail client. Als dit allemaal lukt dan ben ik met Orange iets goedkoper uit en mocht ik later overstappen op een UMTS toestel dan heb ik ook nog eens meteen een snelheidstoename.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Anoniem: 75597 schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:47:
[...]

Ik heb het ook, zowel op m'n windows smartphone als op de SE W810i van m'n vriendin. Volgens mij blijft het G- icoontje zo'n twee uur (maar dat wil ik nog wel eens meten :) ) in beeld, daarna gaat deze weg (Windows Smartphone) of wordt deze grijs (SE W810i). Het icoontje komt pas weer terug nadat je zelf een gprs- verbinding opstart (wat overigens zonder problemen gaat).
Raar, maar vooralsnog geen echte problemen. Iemand een idee? Zat zelf aan de volgende oorzaken te denken:
- mergen van de netwerken van T-mob en orange
- een nieuwe netwerkinstelling van orange die het gprs- netwerk na x uur 'idle' maakt (of disconnect), om batterijduur bij gebruikers te besparen.
Ik heb het ook op mijn htc touch, maar bmij gaat ie gewoon weer aan als ik het internet opga.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaveD1109 schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:00:
[...]
Ik heb het ook op mijn htc touch, maar bmij gaat ie gewoon weer aan als ik het internet opga.
Dat is bij ondergetekende ook zo, zodra ik inet opstart, maar volgens mij is de ontvangst van MMS geblokkeerd wanneer het kruisje als icon aanwezig is.
Zou idd te maken kunnen hebben met het mergen van de netwerken; iets anders kan ik er even niet bij bedenken. Diverse radio roms geven hetzelfde probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 241016 op 27-11-2007 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Anoniem: 241016 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 07:56:
[...]

Dat is bij ondergetekende ook zo, zodra ik inet opstart, maar volgens mij is de ontvangst van MMS geblokkeerd wanneer het kruisje als icon aanwezig is.
Zou idd te maken kunnen hebben met het mergen van de netwerken; iets anders kan ik er even niet bij bedenken. Diverse radio roms geven hetzelfde probleem.
Bij mij doet mms het ook niet.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaveD1109 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:27:
[...]

Bij mij doet mms het ook niet.
Bedoel je helemaal niet? Kun je wel verzenden?
Of zijn je instellingen misschien niet helemaal correct?

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-12-2024

CyberJoe

Only visiting this planet

Ik gebruik nav4all (java navigatie-software) op mijn sony w880i. Ik had voor de verbinding voor java-applicaties gekozen om dit via Orange World, dat werkte perfect. Kreeg de data die ik nodig had om te navigeren lekker gratis. Maar sinds gisteren werkt het niet meer. Volgens mij hebben ze dit nu geblookeerd. Iemand die hier meer van weet?

Ja ik heb ook een computer.

• vanpeltje
ja, dit is Nav4all probleem. je moet ff onder instellingen de proxy instellen. Dus gewoon aanvinken en dan werkt het weer :)

vanpeltje

• vdroos
  • Laatst online: 17-02 20:05
Ik wil proberen om het TV kijken via UMTS op mijn Tytn II in te stellen, maar ik kan nergens vinden waar ik dat kan aanzetten. Bij de KS zeggen ze dat ik het in het menu van 1200 moet aanzetten, maar ik kan het niet vinden. Iemand tips?

Is het iemand al gelukt om via de Orange World AP tv te kunne kijken op de Tytn II of een andere WM6 telefoon? Ik kan nergens de proxy invullen bij de player?

VDROOS

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Ik heb naar aanleiding van het nieuwsbericht op de frontpage Google Maps 2.0 op mijn SE W950i gezet, omdat vooral de plaatsbepaling mij wel interessant leek.
Helaas lijkt die functionaliteit te ontbreken (java-client). Maar de kaarten ophalen via Orange World functioneert prima.
Gratis positiebepaling en routeplannen dus.

• DaveD1109
Anoniem: 241016 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:51:
[...]

Bedoel je helemaal niet? Kun je wel verzenden?
Of zijn je instellingen misschien niet helemaal correct?
helemaal niet bedoel ik.
de instellingen staan gewoon goed in mijn toestel.

DaveD

• TheFes
  • Nu online
Ik heb even een vraagje over UMTS, wellicht een erg stomme vraag, maar het is mij niet duidelijk.

Ik heb een Orange Viewty en die ondersteunt UMTS én ik heb een orange world abo. Kan ik nu voor die 6 euro in de maand ook gewoon gebruik maken van de UMTS verbinding? Want ik gebruik nu GRPS. En ik geloof dat ik dan in ieder geval ook een UMTS geschikte simkaart moet hebben toch?

Home Assistant configuratie

DaveD1109 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:51:
[...]

helemaal niet bedoel ik.
de instellingen staan gewoon goed in mijn toestel.
Wat zijn je instellingen dan? Ik heb ook lang moeten zoeken naar de goeie, maar m'n huidige werken perfect (behalve dus die uitval)

The_Fes schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:46:
Ik heb even een vraagje over UMTS, wellicht een erg stomme vraag, maar het is mij niet duidelijk.

Ik heb een Orange Viewty en die ondersteunt UMTS én ik heb een orange world abo. Kan ik nu voor die 6 euro in de maand ook gewoon gebruik maken van de UMTS verbinding? Want ik gebruik nu GRPS. En ik geloof dat ik dan in ieder geval ook een UMTS geschikte simkaart moet hebben toch?
Uiteraard kun je gratis gebruik maken van UMTS; qua kosten maakt het (bij Orange ieg, en volgens mij ook alle andere providers) nóóit uit via welk soort netwerk je verbonden bent. Tevens worden tegenwoordig altijd wel UMTS-simkaarten meegeleverd lijkt me, zeker met de Viewty; bij mijn Viewty ieg wel, en daar werkt UMTS ook prima op =) (Echt een verademing tov GPRS btw met internetten ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Anoniem: 241016 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:33:
[...]

Wat zijn je instellingen dan? Ik heb ook lang moeten zoeken naar de goeie, maar m'n huidige werken perfect (behalve dus die uitval)
nou ik heb een orange touch dus de instellingen moeten toch wel kloppen toch?
Wat zijn jou instellingen dan? Ik heb ook die uitval hoor en ik denk dat ik orange maar is ga bellen erover.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75597

Anoniem: 241016 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 07:56:
[...]

Ik heb het gisteren even getest en een MMS naar mijn Qtek S200 icm Orange gestuurd. Het kruisje stond al in beeld, en idd de MMS kwam niet binnen. Daarna handmatig verbinding gemaakt met de MMS server maar ook toen kwam het bericht niet binnen. Dat betekent toch gewoon dat MMS eigenlijk helemaal niet meer werkt op het Orange netwerk? Kunnen ze dat wel maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Anoniem: 236146 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 20:04:
[...]

Uiteraard kun je gratis gebruik maken van UMTS; qua kosten maakt het (bij Orange ieg, en volgens mij ook alle andere providers) nóóit uit via welk soort netwerk je verbonden bent. Tevens worden tegenwoordig altijd wel UMTS-simkaarten meegeleverd lijkt me, zeker met de Viewty; bij mijn Viewty ieg wel, en daar werkt UMTS ook prima op =) (Echt een verademing tov GPRS btw met internetten ^^)
Ik heb dit abbonnement al een hele tijd, telkens verlengd, dus ik heb nog een oude SIM kaart. Overigens heb ik mijn telefoon met het instellingen menu lichtelijk verkloot, daarna een factory reset uitgevoerd en nu werkt orange world helemaal niet meer. De standaard browser wil nog niet eens iets doen :(

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-12-2024

CyberJoe

Only visiting this planet

vanpeltje schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:47:
ja, dit is Nav4all probleem. je moet ff onder instellingen de proxy instellen. Dus gewoon aanvinken en dan werkt het weer :)
Wow, dat was simpel, thanx. Ik was er dus nooit opgekomen. Kan ik weer gratis de weg niet kwijtraken. Heb een music abbo en daar is orange world gratis maar elke mb date moet betaald.

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
ik was daar gelukkig WEL op gekomen, ik heb wel 4x dat programma opnieuw gedownload en je wil niet weten wat allemaal.. ging gelukkig toch nog eens onder de instellingen kijken.. grr..

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:01:
Ik heb naar aanleiding van het nieuwsbericht op de frontpage Google Maps 2.0 op mijn SE W950i gezet, omdat vooral de plaatsbepaling mij wel interessant leek.
Helaas lijkt die functionaliteit te ontbreken (java-client). Maar de kaarten ophalen via Orange World functioneert prima.
Gratis positiebepaling en routeplannen dus.
Zou dit aan Orange, het toestel of aan de combinatie van beiden liggen? Op mijn E65 werkt de plaatsbepaling zonder gps ook niet in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 15-06 14:57
Helsie schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:58:
[...]

Zou dit aan Orange, het toestel of aan de combinatie van beiden liggen? Op mijn E65 werkt de plaatsbepaling zonder gps ook niet in elk geval.
Het kan aan beide liggen. In principe ondersteund Orange het wel. Tenminste in Amsterdam werkte het bij mij, in het dorp waar ik woon niet, waarschijnlijk heb je toch een aantal cell phone towers in de omgeving nodig. Dit was op een windows mobile toestel (Treo 750), heb ook nog een Samsung i600 en daar werkt het niet op (stond ook al gemeld door anderen in het Google Mobile forum). Dus het toestel moet ook compatibel zijn. Heb begrepen dat bij sommigen het ook niet werkt via UMTS, maar wel via GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik een abbo neem op orange world kan ik dan ook ebuddy ofzo gebruiken
Zonder dat ik er extra voor moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194874

Zijn hier ook al mensen met een Samsung G800 met een Orange World abbo met Orange World TV?
Ik heb namelijk als ik via de Orange protal tv wil kijken opent netjes media player maar krijg wanneer hij verbonden is de irritante melding: "ongeldige resourcepad opgegeven". Dit is als ik de standaart profiel van Orange gebruik voor Orange World.
Wanneer ik de streaming instellingen gebruik die op hun site staan krijg ik na het openen van de mediaplayer de melding: "Dienst niet beschikbaar". Heb ondertussen meerdere medewerkers aan de telefoon gehad en die bevestigen allemaal dat mijn Orange World aangeschakeld staat, Orange World TV ook aangeschakeld staat. Orange weet hier voor de rest niets over dus ik hoop een van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Helsie schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:58:
[...]

De software.
Google Maps draait als Java-applet op mijn UIQ3 toestel. Java heeft geen toegang tot dergelijke hardware informatie.
Op Windows Mobile of native Symbian toestellen zou het wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
frickY schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:40:
[...]

De software.
Google Maps draait als Java-applet op mijn UIQ3 toestel. Java heeft geen toegang tot dergelijke hardware informatie.
Maar ik heb de Native client...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233552 schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:55:
Als ik een abbo neem op orange world kan ik dan ook ebuddy ofzo gebruiken
Zonder dat ik er extra voor moet betalen?
Jep, je kan gewoon onbeperkt internetten; dat geldt ook voor MSN via ebuddy.com (daarbij moet ik wel opmerken dat de Java-applicatie van Ebuddy het op mijn Viewty vanwege één of andere reden niet doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
frickY schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:40:
[...]

De software.
Hmm op mijn W880i werkt het wel (volgens mij met Java). Ik weet niet zeker of deze data wel door het toestel wordt verzonden of dat Google kijkt naar de netwerkverbinding tussen de 2 punten (de google server en het toestel) en daaruit afleidt waar het toestel zich bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
De software leest het CellID door van de zendmast waarmee je verbonden bent (GSM-netwerk, niet je data-netwerk). Zij hebben een database met locaties van zendmasten en weten zo waar je ongeveer bent,

@Helsie
Je toestel draait inderdaad op Symbian S60, waarop het zou moeten werken. Heb je de functie wel in een menu, of kun je hem nergens vinden?
Bij mij (UIQ3) staat hij niet in een menu, maar staat in de Help dat de Mijn Locatie functie niet wordt ondersteunt door mijn toestel. Als jij wel de optie hebt, maar hij doet het gewoon niet, ben je mogelijk verbonden via 3G ipv GSM?

[ Voor 49% gewijzigd door frickY op 06-12-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:50:
De software leest het CellID door van de zendmast waarmee je verbonden bent (GSM-netwerk, niet je data-netwerk). Zij hebben een database met locaties van zendmasten en weten zo waar je ongeveer bent,

@Helsie
Je toestel draait inderdaad op Symbian S60, waarop het zou moeten werken. Heb je de functie wel in een menu, of kun je hem nergens vinden?
Bij mij (UIQ3) staat hij niet in een menu, maar staat in de Help dat de Mijn Locatie functie niet wordt ondersteunt door mijn toestel. Als jij wel de optie hebt, maar hij doet het gewoon niet, ben je mogelijk verbonden via 3G ipv GSM?
Nope, ik zit via GPRS (3G gebruikt teveel accu :P). Maar het kan misschien ook met de locatie te maken hebben... Want de zendmast in kwestie moet wel bij Google (Maps) bekend zijn op een of andere manier, neem ik aan... (Optie is verder wel beschikbaar in de software, maar als ik hem aanroep krijg ik 'Uw huidige locatie is momenteel niet beschikbaar'.

--
Meteen een update: ik zit nu op mijn werk en nu doet ie wel iets. Hoewel de locatie in Oosterhout wordt gegeven en ik zit toch echt in centrum Breda... :D
Goed, de functie doet het op zich wel, maar helaas dus wel extreem onnauwkeurig :P

[ Voor 3% gewijzigd door Helsie op 06-12-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdroos
  • Laatst online: 17-02 20:05
vdroos schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:53:
Ik wil proberen om het TV kijken via UMTS op mijn Tytn II in te stellen, maar ik kan nergens vinden waar ik dat kan aanzetten. Bij de KS zeggen ze dat ik het in het menu van 1200 moet aanzetten, maar ik kan het niet vinden. Iemand tips?

Is het iemand al gelukt om via de Orange World AP tv te kunne kijken op de Tytn II of een andere WM6 telefoon? Ik kan nergens de proxy invullen bij de player?
Iemand?? :/

VDROOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cootjuh80
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
vdroos schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:53:

Ik zit ook met dat probleem, was al terug geweest naar de Orange Shop, daar vertelde de twee medewerkers dat het gewoon moet werken als je via de Orange Wap Portal naar TV gaat.
Bij mij komt dan de error dat het toestel niet ondersteund wordt.

De Orange medewerker belde toen met hun technische dienst en daar vertelde men dat Orange TV op geen enkel HTC toestel werkt (ze kregen er wel veel vragen over).

Of het gaat komen wisten ze niet te vertellen.... niet echt fijn, maar wie weet is er iemand die het al wel werkend heeft gekregen....ben dan wel erg benieuwd hoe dat is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Helsie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:44:
Nope, ik zit via GPRS (3G gebruikt teveel accu :P). Maar het kan misschien ook met de locatie te maken hebben... Want de zendmast in kwestie moet wel bij Google (Maps) bekend zijn op een of andere manier, neem ik aan... (Optie is verder wel beschikbaar in de software, maar als ik hem aanroep krijg ik 'Uw huidige locatie is momenteel niet beschikbaar'.

--
Meteen een update: ik zit nu op mijn werk en nu doet ie wel iets. Hoewel de locatie in Oosterhout wordt gegeven en ik zit toch echt in centrum Breda... :D
Goed, de functie doet het op zich wel, maar helaas dus wel extreem onnauwkeurig :P
Dan zal hij de zendmasten in je thuisomgeving nog niet kennen.
Volgens het nieuwsbericht wordt de database met gebruikers gevuld. Dus wellicht dat je zelf de adresgegevens van de zendmast toe kunt voegen?

offtopic:
Zit nu ook in Breda Centrum, maar de functie doet het nog steeds niet op mijn toestel :+

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 07-12-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:47:
[...]

Jep, je kan gewoon onbeperkt internetten; dat geldt ook voor MSN via ebuddy.com (daarbij moet ik wel opmerken dat de Java-applicatie van Ebuddy het op mijn Viewty vanwege één of andere reden niet doet).
Ja nu weet ik dus niet meer wat ik moet geloven

De een zegt dat als je via Ebuddy of welke client dan ook op MSN gaat dit van je 25MB afgaat en bij moet betalen

De ander zegt weer van niet
Een vriend van me heeft laatst ook Orange gebeld en die gast bij Orange wist daar volgens mij ook geen goed antwoord op *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233552 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:19:
[...]

Ja nu weet ik dus niet meer wat ik moet geloven

De een zegt dat als je via Ebuddy of welke client dan ook op MSN gaat dit van je 25MB afgaat en bij moet betalen

De ander zegt weer van niet
Een vriend van me heeft laatst ook Orange gebeld en die gast bij Orange wist daar volgens mij ook geen goed antwoord op *zucht*
Of het van je 25MB afgaat hangt ervan af welke portal je gebruikt: Orange World of Orange Java. Het schijnt dat de Orange World Portal bepaalde zaken blokkeert, waaronder MSN geloof ik; ik kan via Ebuddy.com met Orange World ieg gewoon internetten. Via de Java-app werkt het echter niet, misschien wordt het daar wel door Orange World geblokkeerd.

Edit: Dat laatste kan ik bevestigen; de Java-app Ebuddy mobile wordt door de Orange portal geblokkeerd (hij doet het wel met de Java-portal), maar gewoon via ebuddy.com kan ik wel onbeperkt MSN'en via de Orange World portal =)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 08-12-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:34

Jimbolino

troep.com

Je hebt 2 APN's

APN: "internet" -> gebruik je deze, dan gaat het van je 25mb af, met waarschuwing als je nog maar 0,5mb over hebt.
APN: "wap" -> hierbij worden veel zaken geblokkeerd. De meeste http sites op poort 80 werken, maar alleen via de bijbehorende proxy. Email verzenden/ontvangen en TVkijken gaat dus niet lukken.
Bepaalde sites (en grote downloads/html paginas) kunnen ook geblokkeerd zijn op deze APN.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Via wap zijn ook veel bestandsextensies geblokkeerd, waaronder jad en mp3.
Deze kun je dan ook niet openen.

offtopic:
*.mp2 is niet geblokkeerd, en speelt het toestel ook prima af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.jar deed het dan weer wel bij mij =o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik kan met mijn K850i het tv kijken maar niet aan de praat krijgen.
Heb de proxy al aangepast, maakt nu wel verbinding, maar krijg even later de melding afspelen mislukt.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik kan ineens niet meer in Rabo mobielbankieren, maar volgens de helpdesk is er geen storing. Meer mensen die via Orange World dit probleem hebben? Het kan natuurlijk ook aan Orange liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:10

knakworst

Get more sats!

Cootjuh80 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 10:08:
[...]

De Orange medewerker belde toen met hun technische dienst en daar vertelde men dat Orange TV op geen enkel HTC toestel werkt (ze kregen er wel veel vragen over).

Of het gaat komen wisten ze niet te vertellen.... niet echt fijn, maar wie weet is er iemand die het al wel werkend heeft gekregen....ben dan wel erg benieuwd hoe dat is gelukt :)
Op mijn HTC P3600 werkt het wel, maar alleen via de internet access apn. in de applicatie "Streaming media". Het gaat gelukkig alleen niet van het dataverkeer af. Ik gebruik de linkjes van hznet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 22-06 23:00

TheVMaster

Moderator WOS
knakworst schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:47:
[...]

Op mijn HTC P3600 werkt het wel, maar alleen via de internet access apn. in de applicatie "Streaming media". Het gaat gelukkig alleen niet van het dataverkeer af. Ik gebruik de linkjes van hznet.
Waarempel hier werkt het ook ineens....zouden ze wat opengezet hebben ofzo? het lijkt idd ook niet van de databundel af te gaan. Hmm....compressie is wel heftig btw....audio/video loopt hier niet in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hoe zijn jullie ervaringen met het gebruik van HTTP spul over het WAP ap?
Ik las ergens dat dat later achteraf nog in rekening gebracht kan worden en daar zit ik niet zo op te wachten, logischerwijs :).
Ik heb het dus over het gebruik van bijvoorbeeld Google Maps over het WAP ap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 22-06 23:00

TheVMaster

Moderator WOS
veldmuis schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:58:
Hoe zijn jullie ervaringen met het gebruik van HTTP spul over het WAP ap?
Ik las ergens dat dat later achteraf nog in rekening gebracht kan worden en daar zit ik niet zo op te wachten, logischerwijs :).
Hmm..da's nieuw voor mij. 'k gebruik het al meerdere jaren maar nog nooit een rekening gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
veldmuis schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:58:
Hoe zijn jullie ervaringen met het gebruik van HTTP spul ovr het WAP ap?
HTTP is juist wat onbeperkt is. Het is het niet http spul wat binnen die 25 mb valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
MrAngry schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:44:
[...]

HTTP is juist wat onbeperkt is. Het is het niet http spul wat binnen die 25 mb valt.
Dat klinkt goed, bedankt.
Ik merk wel dat streams niet mogelijk zijn. Is dat, samen met downloaden, dan het enige wat wel binnen de 25mb valt, en waar je dus een aparte verbinding moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-06 10:17

Elwood Blues

87167191

Downloaden, email (pop/imap), streaming, alles wat niet naar standaard http-poorten gaat moet je in de internet-access bundel doen. Alleen alles wat je via http kunt bereiken en niet te groot is (sessiegrootte is beperkt dacht ik) kan gewoon via Orange World. In de praktijk is dat een heleboel :)

[ Voor 8% gewijzigd door Elwood Blues op 22-12-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Probleem met tv kijken bleek te liggen aan het feit dat het nog niet geactiveerd was bij orange. Na er nu een paar dagen gebruik van gemaakt te hebben werkt het spontaan niet meer!

Meer mensen een probleem met tv kijken op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Laatst online: 13-09-2020
Anoniem: 194874 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:41:
Zijn hier ook al mensen met een Samsung G800 met een Orange World abbo met Orange World TV?
Ik heb namelijk als ik via de Orange protal tv wil kijken opent netjes media player maar krijg wanneer hij verbonden is de irritante melding: "ongeldige resourcepad opgegeven". Dit is als ik de standaart profiel van Orange gebruik voor Orange World.
Wanneer ik de streaming instellingen gebruik die op hun site staan krijg ik na het openen van de mediaplayer de melding: "Dienst niet beschikbaar". Heb ondertussen meerdere medewerkers aan de telefoon gehad en die bevestigen allemaal dat mijn Orange World aangeschakeld staat, Orange World TV ook aangeschakeld staat. Orange weet hier voor de rest niets over dus ik hoop een van jullie!
Heb hier hetzelfde probleem en kom niet verder, weet je al wat?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste