Om te beginnen hallo allemaal.
Ik heb sinds enige tijd een AMD 64 San Diego 4000+ gekocht als upgrade van een 3000+
Alles draait eigenlijk wel stabiel en de prestaties zijn ook oké, maar........ Als tweaker wil je toch ff iets meer als standaard eruit persen. Dus ik begon met overklokken van mijn onderstaande pc.
Moederboard: Asus A8N-SLI
Prozessor: AMD Athlon 64 4000+ SanDiego E6 stepping
Geheugen: 4x 512mb Kingston type: KVR400X64C25A/512 staat trouwens in mijn bios en cpu op cl2
ingesteld ipv 2.5
Videokaart: 2x EVGA Nvidia GT 7600 in SLI
2x WD 80GB striped voor c-schijf
Voeding: 650W
ect
Eerder met mijn 3000+ en 2x 512mb twinmos geheugen draaide ik stabiel op 2,8Ghz

Nu met mijn 4000+ en 4xKingston draai ik stabiel op 2,93Ghz
Zoals je al ziet geen mega verschil dus voor een upgrade.

Nu komt het als ik mijn prozessor verder overklok word mijn systeem instabiel dus geen gamen meer mogelijk. En toch denk ik dat er wel meer uit te halen is. Heeft iemand hier misschien meer ervaring mee of ideeen om dit prozessortje boven de 3,2Ghz STABIEL te laten draaien.
Tevens lijkt het me wel een aardig idee wat CPU_Z views te plaatsen van soort gelijke systemen.
Aangezien er weinig nieuwe topics zijn te vinden hierover.
Alvast dank jullie wel voor eventuele oplossingen en ideeen.
Hierbij mijn CPU_Z
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=207738
Eerdere post van die hard clocking verwijders ivm dat er geen die hard clocking in mijn vragen zat.
Mijn vraag is dan ook of dit met waterkoeling of andere specs op te lossen is. Hoor graag van jullie.
Vcore = 1.45V gemeten door cpu-z 1.472V
DDR V = 2,8V ingesteld in bios
temp core iddle = 38graden stressed 45graden
de rest van de temps iddle 37-39graden stressed niet boven de 42graden
Verder heb ik als koeling van de CPU een Zalman FS-C77 Fatal1ty
Mijn vraag is hier eigenlijk, heeft het zin om verder te gaan dmv waterkoeling ect om verder te kunnen overklokken. Aangezien in opstartstand de prozessor toch redelijk koel blijft, en hij bij tever overklokken daar al de mist in gaat en dus nog koel is.
Persoonlijk lijkt me Kingston niet het overklok geheugen.
Kan even geen image posten dus op aanvraag wel een screenshot van A64tweaker emailen.
Alvast bedankt voor de eventuele hulp
greets René