[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 54 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.074 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:32:
[...]

Gelekte benches zeggen niks, aangezien ze met verouderde betadrivers zijn opgesteld. Dat is hier al zeker twintig keer gezegd :)
bij zowel ati als nvidia worden er oude drivers gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:30:
7.4 driver is zojuist toegevoegd op de ati site
Staat een foutje in:
(...)
Resolved Issues for the Windows XP Operating System

Call of Duty: Setting AA to either 2 or 4x no longer results in display corruption or the Vista operating system failing to respond when using an ATI Radeon X800/850 series of product. Further details can be found in topic number 737-25523
(...)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
New Features

This release of Catalyst™ introduces the Avivo Video Converter for the Vista (32-bit) operating system. The Avivo Video Converter is a tool that provides a quick and easy way of converting videos from one format to another. The Avivo Video Converter found within the Catalyst™ Control Center accepts a wide variety of file formats as a source, and outputs to file formats such as MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4/DivX, WMA, H.264/AVC and more.
Performance Improvements

OpenGL performance under the Microsoft Vista operating system improves for all Radeon™ X1000 series of products, in both single card and hardware CrossFire™ configurations. Typical Improvements of 15% or more can be seen in games such as Doom 3, Quake 4 and Prey, with enthusiast class of products seeing improvements of 30% or more.
Weer wat leuke features en performance boosts. En natuurlijk een hele serie bugs minder :).

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Mr. Detonator schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:31:
[...]
bij zowel ati als nvidia worden er oude drivers gebruikt
In mijn ogen heeft nVidia geen excuus. De kaart is al een half jaar uit en de drivers beginnen nu pas in vorm te komen.

AMD heeft officieel geen DX10 kaart uit en de drivers die er uit zijn, ondersteunen deze DX10 kaarten niet eens officieel.

Een wereld van verschil.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft The Source al een update over de te verwachten prijzen?Ik vertrouw hem namelijk meer dan die hele Fudzilla zooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:22:
[...]

In mijn ogen heeft nVidia geen excuus. De kaart is al een half jaar uit en de drivers beginnen nu pas in vorm te komen.

AMD heeft officieel geen DX10 kaart uit en de drivers die er uit zijn, ondersteunen deze DX10 kaarten niet eens officieel.

Een wereld van verschil.
Ik denk dat je het anders moet zien; nVidia heeft de kaart gelaunched terwijl de drivers nog niet doorontwikkeld waren en in de kinderschoenen stonden. Alleen hebben ze al wel een hoop kaarten verkocht omdat de performance in veel games toch wel goed was; en misschien hadden ze schijt aan de bugs (en uiteindelijk hun klanten).

Er waren/ zijn idd een aantal games die bugged waren/ zijn, waarin de kinderziektes van de architectuur en de drivers tot uiting kwamen. Erg klantvriendelijk is het niet, maar marketingtechnisch misschien wel slim. Ze hebben maandenlang kaarten kunnen verkopen die VEEL sneller waren dan de concurrent en ze hebben hoog van de toren kunnen schreeuwen dat hun kaarten "o zo snel" zijn.

-ATi wacht misschien WEL met releasen van hun kaart, en heeft misschien WEL direkt een goeie driver en compatibiliteit. Wel klantvriendelijk.

Echter kost het wachten met releasen (voor optimalisaties, drivers, whatever) geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 18-04-2007 20:37 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:32:
[...]

Ik denk dat je het anders moet zien; nVidia heeft de kaart gelaunched terwijl de drivers nog niet doorontwikkeld waren en in de kinderschoenen stonden. Alleen hebben ze al wel een hoop kaarten verkocht omdat de performance in veel games toch wel goed was; en misschien hadden ze schijt aan de bugs (en uiteindelijk hun klanten).

Er waren/ zijn idd een aantal games die bugged waren/ zijn, waarin de kinderziektes van de architectuur en de drivers tot uiting kwamen. Erg klantvriendelijk is het niet, maar marketingtechnisch misschien wel slim. Ze hebben maandenlang kaarten kunnen verkopen die VEEL sneller waren dan de concurrent en ze hebben hoog van de toren kunnen schreeuwen dat hun kaarten "o zo snel" zijn.

-ATi wacht misschien WEL met releasen van hun kaart, en heeft misschien WEL direkt een goeie driver en compatibiliteit. Wel klantvriendelijk.

Echter kost het wachten met releasen (voor optimalisaties, drivers, whatever) geld.
Puur economisch gezien heeft nVidia 't idd zeer goed aangepakt, maar nu zitten ze wel met een hoop klachten. Op de lange duur zie ik dit wel een negatief effect hebben, maar dan moet ATi wel direct met vrijwel perfecte drivers komen bij de launch van de R600. Als dit 't geval is hebben ze mss een probleem bij de volgende launch, er zullen waarschijnlijk meer mensen de kat uit de boom kijken voor ze een G90 oid aanschaffen.

Er zijn trouwens wel meer issues ivm nVidia en Vista atm. nForce 2 en 3 chipsets blijven vooralsnog unsupported. Er worden nog steeds nForce3 bordjes verkocht als zijnde vista ready. Ik heb zelf 'n nforce 3 chipset in combo met 'n A64 en een X1950pro, en CnC3 is vooralsnog 't enige game dat deftig loopt. Zelfs CS 1.6 loopt keihard brak, dat kan imo gewoon niet. Hier hebben ze alvast een (mobo-)klant verloren, en ik denk dat er velen hetzelfde over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:46:
Op de lange duur zie ik dit wel een negatief effect hebben
heb je gelijk in; ik denk dat velen eerst de kat uit de boom gaan kijken of misschien geen nV meer kopen.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Vandaag toevallig teleconference met met paar ATI contacten uit Taiwan gehad. Veel gehoord, krijg officiele documenten nog gestuurd maar heb wel wat wat gezien.

Benchmarks, weet niet welke driver versie...
8800GTX 786 512MB = 18514 / 12957 -> 599$
R600XT 512MB = 18352 / 12817 -> 399$ dit klopt dus!
8800GTS 640MB = 16892 / 11182 -> 399$
8800GTS 320MB = ~16892 / ~11182 -> 299$

De performance van de XT versie DDR3 512MB is dus niet genoeg om de GTX te verslaan. In sommige benchmarks misschien wel, in andere weer niet. Met een driver is hier natuurlijk wel verbetering in te scheppen, maar nVidia werkt ook nog aan de drivers, dus de gap zou ongeveer even groot blijven. Daarom gaat ATI met de R600XT de aanval inzetten met 399$ tov de GTX en GTS. De X1950PRO zal in prijs zakken om tegen de 8600GTS te vechten. De huidige drivers supporten overigens nog geen HDMI audio, dit zal nog gefixed worden voor de launch. Overigens verbruikt de XT versie 225W. Er zit weer een coupon bij de tier1 AIB's, dit keer voor HL Episode 2, Team Fortress2, en Portal. Deze komen later dit jaar uit en zijn via steam te leechen. Ondertussen kan iederen met de coupon een ander spel van Valve krijgen, naam vergeten. Dit van de gamebundel is denk ik een keuze, dus zal merk afhankelijk zijn. Zag ook nog iets van 24x AA ofzo... jullie weten heus wat wat ik bedoel, maar ik ben niet zo technisch :) Enkel de R600XT zal bij launch beschikbaar zijn, de RV630 en de RV610 zijn vertraagd. De 1950XT wordt dus in prijs verlaagt, de 1950Pro en de 1650XT blijven ook voortbestaan en hier zullen wellicht ook wat prijs correcties plaatsvinden. Dit segment wordt in Q3 vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:51:
Vandaag toevallig teleconference met met paar ATI contacten uit Taiwan gehad. Veel gehoord, krijg officiele documenten nog gestuurd maar heb wel wat wat gezien.

8800GTX 512MB = 18514 / 12957 -> 599$

De performance van de XT versie DDR3 512MB is dus niet genoeg om de GTX te verslaan. In sommige benchmarks misschien wel, in andere weer niet. Met een driver is hier natuurlijk wel verbetering in te scheppen, maar nVidia werkt ook nog aan de drivers, dus de gap zou ongeveer even groot blijven. Daarom gaat ATI met de R600XT de aanval inzetten met 399$ tov de GTX en GTS. De X1950PRO zal in prijs zakken om tegen de 8600GTS te vechten. De huidige drivers supporten overigens nog geen HDMI audio, dit zal nog gefixed worden voor de launch. Overigens verbruikt de XT versie 225W. Er zit weer een coupon bij de tier1 AIB's, dit keer voor HL Episode 2, Team Fortress2, en Portal. Deze komen later dit jaar uit en zijn via steam te leechen. Ondertussen kan iederen met de coupon een ander spel van Valve krijgen, naam vergeten. Dit van de gamebundel is denk ik een keuze, dus zal merk afhankelijk zijn. Zag ook nog iets van 24x AA ofzo... jullie weten heus wat wat ik bedoel, maar ik ben niet zo technisch :) Enkel de R600XT zal bij launch beschikbaar zijn, de RV630 en de RV610 zijn vertraagd. De 1950XT wordt dus in prijs verlaagt, de 1950Pro en de 1650XT blijven ook voortbestaan en hier zullen wellicht ook wat prijs correcties plaatsvinden. Dit segment wordt in Q3 vervangen.
WTF hoe kan dat dan. 225 Watt voor een 80nm chip en niet eens sneller dan de 8800 GTX die op 90nm is gemaak en maar 175 watt gebruikt 8)7 this beats me. Wat zijn al die transistors dan aan het doen ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Stroom aan het verbruiken, DUH :P :+

Nouja snap ik ook niet echt. Feit is wel dat de ATI kaart maar 2/3 van de prijs van een Nvidia kaart wordt. Dat is erg leuk om te horen. Vier honderd euro is beter te doen dan 600. Als het dan nog iets zakt haal ik er ook een O-)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:51:

8800GTX 512MB = 18514 / 12957 -> 599$

heh volgens dat 3D Mark gebeure is de HD 2900XT niet genoeg maar volgens de games wel :)

3D Mark is niet alles waar het om gaat en draait, De gamer heeft er meer aan om hoe de kaart zal presteren in de huiduge games! Dat is pas hoe je achter komt hoe een kaart presteerd wel of de niet.

Men koopt niet zo'n ding om alleen voor dat gare 3D Mark te draaien de hele dag :')

Sorry maare dan zou men iig geschift in het hoofdje zijn :X

Oh die 8800 GTX hoort 786MB GDDR3 te hebben niet 512 MB ook wat niet kan met een 384 Bitter hehe ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Vergeet even niet dat het 1 test is, een onjuiste driver vergelijking (jonge alpha/beta vs gevorderde final), onbekende resolutie/settings, onbekende overige hardware, etc.

Tevens blijf ik met het gedacht in mijn hoofd dat de R600 meer kont gaat schoppen in DX10 dan in DX9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Astennu schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:58:
[...]

WTF hoe kan dat dan. 225 Watt voor een 80nm chip en niet eens sneller dan de 8800 GTX die op 90nm is gemaak en maar 175 watt gebruikt 8)7 this beats me. Wat zijn al die transistors dan aan het doen ?
Je hoéft hem niet te kopen hoor. Ik heb meer vertrouwen in ATi qua (driver) support en als hij ongeveer gelijk presteert als de 8800GTX vind ik het prima. Er wordt veel gezegd dat alle registers open moeten kunnen met zo'n kaart.... bij elk volgend spel wordt de lat weer hoger gelegd en ik geloof niet dat over een jaar een spel niet speelbaar zou zijn. Ik kan nu al prima uit de voeten met de 1900XT op 1920-1200. De R600 zal ongeveer dubbel zo snel zijn dus ik ben verzekerd dat ik zeker een jaar lang niet tekort kom. Tegen die tijd is Dx10 gemeen goed is is er wel weer de R650 of R700. "Toekomstgericht" vind ik prima, maar zeg nou eens eerlijk.... geloof jij nou echt dat je over een jaar geen andere kaart hebt?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Astennu heeft volgens mij om de haverklap nieuwe Radeon-kaarten...

Dan ben je snel verzadigd qua performance en als een nieuwe generatie niet of nauwelijks beter presteert dan de concurrent, dan doe je al snel moeilijk. :P

Ik moet van een 9700Pro komen en ga dan wel voor een 2900XTX, dus voor mij persoonlijk is de performancewinst zoiezo huge natuurlijk. :*)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Nog wat info...
Clock = 740e/825m
Kaart heeft 2x dual linke DVI-I en HDMI via speciale DVI > HDMI converter (optioneel)
225W op std clk (500W PSU), >225W met ATI overdrive, Crossfire = 750W PSU
De drivers van Vista DX10 beschikking nog niet over CF, dit komt pas in de toekomst.
Er komen 3 versies van de XT kaart. 512 GDR3 9.5" voor channel. 1GB GDDR4 12.5" voor SI's en dan nog een 1GB GDDR4 9.5" op speciale bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hmm, ben benieuwd hoe die DVI naar HDMI adapter eruit ziet. Mij lijkt het dat je de HDCP niet zomaar over de DVI knalt zonder een soort feedback signaal dat je vertelt dat het HDMI is en over het geluid is toch ook geen pinnetje of meerdere ter beschikking bij DVI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zou die prijs zijn van die 1GB GDDR4???Ik kom van een 9800 pro,dus ik wil nu EINDELIJK eens een echte monsterkaart lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:31:
wat zou die prijs zijn van die 1GB GDDR4???Ik kom van een 9800 pro,dus ik wil nu EINDELIJK eens een echte monsterkaart lol
Haha, ja hier nog zo iemand :).
Ennem toen onze mooie lieve zachtaardige 9800 pro uitkwam was dat ook een leuke monsterkaart, dus als jij en ik een 2900 kopen hebben we WEER een monsterkaart en niet EINDELIJK.
Ik wacht en wacht nog wel even, vind het allemaal best, mijn hele systeem moet op de schop dus hoe langer deze release op zich laat wachten hoe meer spaar centen er straks op m`n bank staat, en hoe meer rentepunten ik krijg :P :+ .

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja,idem hier lol...ik ben gewoon zeer tevreden geweest met mijn 9800 kaartje,maar hij begint nu toch een beetje slijtage te tonen...alleen jammer dat ik in een kikkerlandje zoals Belgie woon,waardoor de kans op een XTX wel ZEEEEER miniem wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Heb ik eigenlijk iets gemist? Of is het echt zo dat er een gat in de kaarten komt? Met gat bedoel ik dus:

HD2400 series: 64-bit
HD2600 series: 128bit
HD2900 series: 512bit

Waar blijft de 256 bit series???

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackWolf666 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:52:
Heb ik eigenlijk iets gemist? Of is het echt zo dat er een gat in de kaarten komt? Met gat bedoel ik dus:

HD2400 series: 64-bit
HD2600 series: 128bit
HD2900 series: 512bit

Waar blijft de 256 bit series???
Volgens mij komen die maar later, rond september oid dacht ik. RV670, soort R600 variant van de X1950pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

HD 2600 serie is hoogstwaarschijnlijk een reeks met 128-bit kaarten en een reeks met 256-bit kaarten. Werd al in het verleden ook gedaan en dat heeft volgens mij CJ ook al aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik snap gewoon niet hoe die kaart zo veel meer kan verbruiken en niet veel sneller is. En hij is ook nog op een zuiniger productie proces gemaakt. Dan denk ik alleen dat er meer power in zit dan er uit komt. Want er zitten veel transistors in en die verbruiken veel dus het moet ergens heen gaan :?. Misschien komen we daar bij DX10 achter......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:41:
ja,idem hier lol...ik ben gewoon zeer tevreden geweest met mijn 9800 kaartje,maar hij begint nu toch een beetje slijtage te tonen...alleen jammer dat ik in een kikkerlandje zoals Belgie woon,waardoor de kans op een XTX wel ZEEEEER miniem wordt :(
heh ja de 9700 Pro van Hercules had ik na de GeForce4 Ti4600 gekocht via me PC Prive Project 5 weken kreeg me pa ook een PC Prive hij zo van "Als ik die 4600 mad gebruiken dan mag jij een Radeon 9700 Pro nemen aangezien jij meer gamed dan mij" ik zo van Deal! dus dan maar een Club3D genomen aangezien ik het niet te duur voor hem wilde maken en heh 2 systeempjes met twee 9700 Pro's dat was echt de 1 van de beste PC tijden in me leven.

en ja de 9800 serie maar overgeslaan en voor de X800 XT PE AGP gegaan van ASUS dat was ook een leuke vooruitgang daarvan naar de X1900 XTX en een half jaar later de X1950 XTX CFE d'r bij gezet maar van een 9800 Pro naar een 2900 XT of XTX heh jah dat moet wel een monster zet zijn en zekers een retestrakke vooruitgang ook w00t!

de Radeon 9700 Pro heeft me nog steeds op het ATi spoor gehouden voor me primare systemen sinds toen al met Omega Drivers omgegaan althans dat werd me aangeraden voor betere Image Quallity en betere performance in je games en ja dat is uiteraard wel zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:07
Hey,
ik zit er over te denken om mijn atix850 pro van club 3D te gaan vervangen voor een PEAK x1950GT 512MB met oog op de ontwikkelingen van het gebruik van een grafische kaart als Physics kaart. Dus als er dan daadwerkelijk de nieuwe DX10 spellen zijn, dan pas een nieuwe dx10 kaart aan te schaffen en de x1950 dan in te zetten als physics kaart. Het enige probleem is dan nog dat ik geen mobo heb met een dubbel PCI-X slot en dat brengt mij ook gelijk tot mijn vraag. Nu weet ik dat je persee een mobo nodig hebt met de crossfire 3200 of de een van de crossfire ready intel chipsets nodig om 2 van die kaarten in crossfire te laten werken, maar nou is mijn vraag of je dat ook persee nodig hebt als je 1 gpu als physics kaart wil laten werken en de andere als gewone grafische kaart (dus geen crossfire zoals ook al in de TS wordt gezecht)? Ik heb de fora al doorgezocht voor deze vraag, maar heb hem niet kunnen vinden en ook op de site van amd is er (nog) niets te vinden of je voor die nieuwe soort opstelling persee een crossfire ready mobo nodig hebt of dat het bijvoorbeeld ook op een willekeurig ander mobo werkt met 2 PCI-X 16x sloten werkt.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou die X850 Pro als Physics kaart gebruiken als dta kan iig heh, dat scheelt je weer geld en is het een X850 pro ViVo en hij kan core/mem @ 540 mhz / 1180Mhz DDR aan stabiel dan kan je hem flashen naar X850 XT PE op een of ander manier ;)

de RV670 zal wel de HD 2800 Pro/GT serie gaan worden denk ik :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:07
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 00:51:
ik zou die X850 Pro als Physics kaart gebruiken als dta kan iig heh, dat scheelt je weer geld en is het een X850 pro ViVo en hij kan core/mem @ 540 mhz / 1180Mhz DDR aan stabiel dan kan je hem flashen naar X850 XT PE op een of ander manier ;)

de RV670 zal wel de HD 2800 Pro/GT serie gaan worden denk ik :)
het probleem is alleen dat je pas vanaf de 1k serie je kaart kan gaan gebruiken als physics kaart. Daar komt bij dat je de x850 pro AGP versie alleen kan flashen naar de x850 XT PE en mijn beestje draait al op stabiel op core/mem @ 590 mHz / 1220 mHz >:) maar er zit dan ook niet voor niets een zalman VF700-Cu op :9

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh ja die VF700Cu's zijn wel bruut idd ik heb hier ook eentje liggen die op me AX800XT PE AGP zat maar die moest er af aangezien ik met al me PCI sloten zit hehe dan maar zijn Single Slot cooler er weer op en echt het draait uber goed in me XP 2700+ bakkie hehe
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/18044-2/desktop.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/18039-2/System+Cabling+Layout.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spekkie88 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 01:02:
[...]

het probleem is alleen dat je pas vanaf de 1k serie je kaart kan gaan gebruiken als physics kaart. Daar komt bij dat je de x850 pro AGP versie alleen kan flashen naar de x850 XT PE en mijn beestje draait al op stabiel op core/mem @ 590 mHz / 1220 mHz >:) maar er zit dan ook niet voor niets een zalman VF700-Cu op :9
Mja, in feite kan je net zo goed een stuk goedkopere X1650pro oid gebruiken voor je physics, kan me niet voorstellen dat dat meer power nodig heeft, scheelt ook wat in verbruik. Maar veronderstel dat je je verheugt op 'n betere graka, dus dan is die X1950 idd geen slechte keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
RappieRappie schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:50:
[...]

heb je gelijk in; ik denk dat velen eerst de kat uit de boom gaan kijken of misschien geen nV meer kopen.
Denk van niet, hangt ervanaf hoe hun volgende product is. Het is enkel op vista en daar gamen nog heel weinig mensen op en dan is het nog maar in enkele spelletjes dat er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
R-O-Y schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:27:

Nouja snap ik ook niet echt. Feit is wel dat de ATI kaart maar 2/3 van de prijs van een Nvidia kaart wordt. Dat is erg leuk om te horen. Vier honderd euro is beter te doen dan 600. Als het dan nog iets zakt haal ik er ook een O-)
Een gtx heb je al voor 500 euro, die zal wel nog zakken en als de prijs voor europa 450 euro is voor de R600XT dan zitten ze dus ongeveer op hetzelfde niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Spekkie88 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 00:48:
Hey,
ik zit er over te denken om mijn atix850 pro van club 3D te gaan vervangen voor een PEAK x1950GT 512MB met oog op de ontwikkelingen van het gebruik van een grafische kaart als Physics kaart. Dus als er dan daadwerkelijk de nieuwe DX10 spellen zijn, dan pas een nieuwe dx10 kaart aan te schaffen en de x1950 dan in te zetten als physics kaart. Het enige probleem is dan nog dat ik geen mobo heb met een dubbel PCI-X slot en dat brengt mij ook gelijk tot mijn vraag. Nu weet ik dat je persee een mobo nodig hebt met de crossfire 3200 of de een van de crossfire ready intel chipsets nodig om 2 van die kaarten in crossfire te laten werken, maar nou is mijn vraag of je dat ook persee nodig hebt als je 1 gpu als physics kaart wil laten werken en de andere als gewone grafische kaart (dus geen crossfire zoals ook al in de TS wordt gezecht)? Ik heb de fora al doorgezocht voor deze vraag, maar heb hem niet kunnen vinden en ook op de site van amd is er (nog) niets te vinden of je voor die nieuwe soort opstelling persee een crossfire ready mobo nodig hebt of dat het bijvoorbeeld ook op een willekeurig ander mobo werkt met 2 PCI-X 16x sloten werkt.
Ik weet niet of je Physics op een niet CF bord kan doen. Theoreties werkt Crossfire ook op een nForce chipset maar nVidia wil het niet vrijgeven. Die willen dat mensen op hun moederborden alleen SLi gebruiken. Het is dus de vraag of nVidia physics ook kan blokkeren. Aan de andere kant vraag ik me af waarom je graag een andere nForce wil hebben. Tegen die tijd dat physics op een GPU gaat werken is de nieuwe RD790 chipset er ook al. Ik vind de RD580 zelf veel beter dan die nForce 680. Gebruikt ook veel minder stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
R-O-Y schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:27:

Zou je inderdaad zeggen behalve dat het hier om Dollars gaat. Meestal is de prijs in euro's minmaal gelijk of zelfs iets hoger (ik gok op 450,- bij launch en dat de 8800 GTX al een tijdje geen 600 euro meer kost maar gemiddeld rond de 530 in de schappen ligt. Blijft een idote bak geld voor een video kaart maar toch.

De voornaamste reden om voor Ati te kiezen i.p.v. Nvidia blijft toch driver support en eventueel 24AA als je dat trekt. In iedergeval totdat er echte benchmarks en final drivers beschikbaar zijn, wellicht dat er dan nog een merkbaar verschil ontstaat.

Voor mij waarschijnlijk geen r600 deze launch is me te rommelig, teveel tegenstrijdige berichten (van AMD/ATI zelf) en teveel wishfull thinking van de fans. Ik kijk wel weer bij de r700 nv9800 in de hoop dat daarbij een beter gevoel ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

k995 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 08:49:
[...]

Een gtx heb je al voor 500 euro, die zal wel nog zakken en als de prijs voor europa 450 euro is voor de R600XT dan zitten ze dus ongeveer op hetzelfde niveau.
Meestal kan je aannemen dat de prijs in dollars vaak ook bijna exact de prijs is in euro's. Voor e399 (beginprijs) is het dus een erg goede deal! 600 euro vindt m'n portomonnee toch iets minder leuk :+ Ik verwacht ook persoonlijk erg veel van een kleiner procede qua stroomverbruik en performance, maar gezien ze nu ook technologie van AMD in huis hebben komt dat helemaal goed.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

quote: Hanners
After yesterday was NVIDIA's turn, today sees AMD roll out a new driver, with their latest monthly update in the form of Catalyst 7.4. Here's the big news for this driver release:

Performance improvements
* OpenGL performance in Windows Vista improves for the entire ATI Radeon X1000 series of products in both single card and hardware Crossfire configurations. Typical Improvements of 15% or more can be seen games such as Doom 3, Quake 4 and Prey with enthusiast class products seeing improvements of 30% any beyond.

Avivo Video Converter for Windows Vista (32-bit)
* This release of Catalyst; introduces the Avivo Video Converter for the Windows Vista (32 bit) operating system. The Avivo Video Converter is a transcoder tool that provides a quick and easy way of converting videos from one format to another. The Avivo Video Converter found within the Catalyst Control Center, allows the user to select the input file, and output format, along with the quality level and file location. The Avivo. Video Converter accepts a wide variety of file formats as a source, and outputs to file formats such as MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4/DivX, WMA, H.264/AVC and more.

Download Catalyst 7.4 for Windows XP
Download Catalyst 7.4 for Windows XP x64 Edition

Download Catalyst 7.4 for Windows Vista (32-bit)
Download Catalyst 7.4 for Windows Vista (64-bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het lijkt er op dat de R600 XTX niet meer komt.
Radeon HD 2900XTX still TBD

Radeon HD 2900 XTX still didn't get its face. That's why AMD told everyone that they will go for a unified product launch, so the R600 XT part only. TBD part always means to be discussed and you can see it often in a future plans.

The big European resellers got a word that there won't be any Radeon HD 2900 XTX part anytime soon. The launch involves Radeon HD 2900 XT as the high end part at €434 price tag that might sunk down to €399 at final launch.

It is still unknown when the GDDR 4 XTX version comes out and if it comes out at all. I guess that this depends of how good is R600XT and how good is Geforce 8800 Ultra.
Ik gok dat de R600 XTX niet meer komt en ze meteen door gaan naar de R650. Zou kunnen als het klopt dat die R600 XT al 225 watt gebruikt. Dan zou je met die XTX nog een stuk hoger komen te zitten door de hogere clock speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
SgtStrider schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:06:
[...]

Meestal kan je aannemen dat de prijs in dollars vaak ook bijna exact de prijs is in euro's. Voor e399 (beginprijs) is het dus een erg goede deal! 600 euro vindt m'n portomonnee toch iets minder leuk :+ Ik verwacht ook persoonlijk erg veel van een kleiner procede qua stroomverbruik en performance, maar gezien ze nu ook technologie van AMD in huis hebben komt dat helemaal goed.
Volgens mij heb je toch echt iets gemist hoor...
De HD2900XT verbruikt meer dan de 8800GTX, om maar even je stroomverbruikpunt onderuit te halen.

Daarnaast is de prijs van de 8800GTX géén 600 euro. De goedkoopste 8800GTX uit de pricewatch kost 489€ en is van MSI. Naast deze kaart zijn er ook genoeg voor 500€ te koop.
Dus als de HD2900XT echt sneller is dan de 8800GTX (wat je nu niet kan zeggen van één benchmark) dan zal nVidia de prijzen ook wel 50-100€ laten zakken hoor. Zeker als ze hun 8800Ultra er nog boven gaan positioneren. Ik geloof overigens niet dat als de 8800Ultra alleen maar wat hogere clocks heeft t.o.v. de 8800GTX dat ze dan daar een 300-400€ meer voor gaan vragen. Ik denk eerder dat die Ultra tussen de 550€ en 650€ gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Gurneyhck schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:50:
[...]

De HD2900XT verbruikt meer dan de 8800GTX, om maar even je stroomverbruikpunt onderuit te halen.

Daarnaast is de prijs van de 8800GTX géén 600 euro. De goedkoopste 8800GTX uit de pricewatch kost 489€ en is van MSI. Naast deze kaart zijn er ook genoeg voor 500€ te koop.
Dus als de HD2900XT echt sneller is dan de 8800GTX (wat je nu niet kan zeggen van één benchmark) dan zal nVidia de prijzen ook wel 50-100€ laten zakken hoor. Zeker als ze hun 8800Ultra er nog boven gaan positioneren. Ik geloof overigens niet dat als de 8800Ultra alleen maar wat hogere clocks heeft t.o.v. de 8800GTX dat ze dan daar een 300-400€ meer voor gaan vragen. Ik denk eerder dat die Ultra tussen de 550€ en 650€ gaat zitten.
De HD2900 XT zal ook minder gaan kosten dan die 400 euro. Dit is altijd zo geweest. Dat de advies prijs 500 was en de kaarten vervolgens voor 430 in de shappen lagen. De HD 2900 XT zal dus over een tijdje voor 330-360 euro verkocht gaan worden. Toch heel wat anders dan 500 voor een 8800 GTX.

En ik geloof het meteen dat die Ultra 700-800 euro gaat kosten. Met de 7800 GTX 512 was dat ook een beetje het geval. Ik denk dat de 8800 Ultra ongeveer hetzelfde gaat worden als die kaart. Alleen maar om wat hogere scores te laten zien. Super duur en heel heel heeeeeeeel slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
SgtStrider schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:06:
[...]

Nee hoor, de prijs in euro's is meestal duurder als in dollars, en de GTX zit nu al op 500 euro, niet op 600

Als ik het hier goed lees is het stroom verbruik hoger, kleiner procede betekend niet altijd zuiniger, perfomantie is nog de grote vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Astennu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:08:
[...]

De HD2900 XT zal ook minder gaan kosten dan die 400 euro. Dit is altijd zo geweest. Dat de advies prijs 500 was en de kaarten vervolgens voor 430 in de shappen lagen. De HD 2900 XT zal dus over een tijdje voor 330-360 euro verkocht gaan worden. Toch heel wat anders dan 500 voor een 8800 GTX.

En ik geloof het meteen dat die Ultra 700-800 euro gaat kosten. Met de 7800 GTX 512 was dat ook een beetje het geval. Ik denk dat de 8800 Ultra ongeveer hetzelfde gaat worden als die kaart. Alleen maar om wat hogere scores te laten zien. Super duur en heel heel heeeeeeeel slecht leverbaar.
Laat ik duidelijk zijn van tevoren, ik hoop dat ook! :)
Maar het zou wel héél dom zijn van nVidia om dat weer te doen. En ze hebben toch een voorraad van een half jaar kunnen opbouwen van GTX'jes die ze vet kunnen clocken. Daarnaast hoop ik niet dat de HD2900XT zo goedkoop gaat worden als jij nu hier spiegelt. Dat gaat AMD/ATI alleen maar klauwen vol geld kosten. Zoveel miljoenen transistors op 80nm dat kost geld...
Het is gewoon te hopen dat de kaart net iets beter is dan de 8800GTX, dan ontstaat er een leuk gevecht met de 400€ prijsstelling. nVidia moet dan wel het gevecht aangaan, dat zou dus kunnen betekenen dat de 8800GTS 640MB misschien wel voor een hele aantrekkelijke prijs verkocht gaat worden >:)

Kortom goede HD2900XT = goed voor de consument :*)
k995 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:19:
[...]

Nee hoor, de prijs in euro's is meestal duurder als in dollars, en de GTX zit nu al op 500 euro, niet op 600

Als ik het hier goed lees is het stroom verbruik hoger, kleiner procede betekend niet altijd zuiniger, perfomantie is nog de grote vraag.
Tegenwoordig kun je stellen dat $ = € in IT land. Het zal eerder nog iets lager zijn. Ik weet niet of de koersen een beetje volgt maar de dollar is nog steeds aan het kelderen t.o.v. de €. Een dollar kost iets minder dan 0.75 eurocent meen ik.

Ik kan het trouwens niet laten om dit te zeggen, maar ik heb het idee dat jij wel heel hard probeert om nVidia beter voor het daglicht te laten komen dan ATI. En dan heb ik niet uitsluitend over deze post. Op dit moment kun je de topkaarten niet vergelijken omdat je te weinig info hebt. Dus je kunt ook niet stellen dat nVidia beter is.

edit:
Heb ff de koers opgezocht:
1 USD (USD) = 0.7361 EUR (EUR)

1 USD = 0.7361 EUR
1 EUR = 1.3586 USD

[ Voor 26% gewijzigd door Gurneyhck op 19-04-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Radeon HD 2900 XT has 102.4 GB/s bandwidth

At 800 core / 1600 MHz memory

Radeon HD 2900 XT has much better memory bandwidth then any card before including G80GTX. With it 512 bit memory interface and 1600 MHz GDDR3 memory it can score 120.4 GB/s. Nvidia's G80 with its odd 384 bit memory controller scores 86.4 GB/s.

The new R600XTX with GDDR 4 clocked at 2200 MHz as originally planned can score the cunning 140.8 GB/s. Both cards have twice or close to twice more memory bandwidth from its Radeon X1950XTX card. This card was limited to now modest 64GB/s.

So with 120.4 GB/second you wont get much performance penalty at least on some FSAA settings and lower resolutions. The R600XT can work out 518GFlops and that is only with the Shader units.
Ik moet zeggen dat me dat nog tegen valt. Maar dat komt door het "trage 1600 MHz GDDR3 geheugen". En het zou dus kunnen dat die XTX op hogere resoluties ook nog free AA heeft. Alleen die zal voorlopig niet meer komen :(. Wel vaag zelfs de 8600 GTS kaartjes hebben sneller geheugen er op zitten ( 2000 MHz ) waarom heeft ATi die XT niet wat sneller geheugen gegeven ? Misschien omdat de XTX dan nouwelijks sneller is ?

Maar misschien kan ik dat geheugen nog wat hoger clocken :P ben benieuwd wat voor een chippies er op zitten. Hopelijk 1 of 1.1 NS :P. Dan maak ik er zelf wel 2000 MHz van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig iemand die zich tegenspreekt. Priceless _/-\o_ Als je naar newegg kijkt dan zie je een GTX voor 530$. Jij noemt een prijs van 500 euro. En dan heb je de tax niet eens meegenomen. :+
Astennu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:26:
[...]

Ik moet zeggen dat me dat nog tegen valt. Maar dat komt door het "trage 1600 MHz GDDR3 geheugen". En het zou dus kunnen dat die XTX op hogere resoluties ook nog free AA heeft. Alleen die zal voorlopig niet meer komen :(. Wel vaag zelfs de 8600 GTS kaartjes hebben sneller geheugen er op zitten ( 2000 MHz ) waarom heeft ATi die XT niet wat sneller geheugen gegeven ? Misschien omdat de XTX dan nauwelijks sneller is ?
Misschien omdat traag GDDR3 geheugen goedkoop is, en ze nog steeds een bandwidth voordeel hebben. Anders was de prijs geen $399 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:26:
[...]

Alleen die zal voorlopig niet meer komen
Ik vraag me nou wat hier van waar is, want dat zou domme zet nr. 2 zijn IMHO.

Een kaart die na 7 maanden niet eens sneller is dan de 8800GTX vind ik toch wel erg teleurstellend...m'n 8800GTX gaat er niet voor de deur uit iig (of er moet nog iets veranderen in dit beeld bij gamebenchmarks op hoge res en aa).

[ Voor 33% gewijzigd door edward2 op 19-04-2007 10:58 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja het begint er wel steeds meer op te lijken. Teministe als de geruchten kloppen. Want voor de XT al 225 watt is best wel een probleem.

En de nieuwe clockspeeds zouden dus 800-1600 zijn en niet de 750-1600 van laatst. Dat zou best wel een tegenvaller zijn als die scores op 800 waren want dat is toch 50 MHz verschil.... En de vraag is hoeveel rek er nog in die chips zit. Volgens geruchten was 1000 mogelijk maar dan zit je waarschijnlijk tegen de 300 watt stroomverbruik aan :\ kun je 3 pc's op je kantoor van laten }:O met koetje. ( mits die een A64 X2 cpu hebben want die P4's gebruiken 150-190 watt ipv 100-120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 17:31
edward2 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:53:
[...]

Ik vraag me nou wat hier van waar is, want dat zou domme zet nr. 2 zijn IMHO.

Een kaart die na 7 maanden niet eens sneller is dan de 8800GTX vind ik toch wel erg teleurstellend...m'n 8800GTX gaat er niet voor de deur uit iig (of er moet nog iets veranderen in dit beeld bij gamebenchmarks op hoge res en aa).
Kijk alsjeblieft eens verder dan je neus lang is :/

Ten eerste heb je het over de XT die 400 euro gaat kosten, terwijl die 8800GTX 500 euro kost.
Ten tweede is de XT wel degelijk sneller dan de GTX, maar er is gebruik gemaakt van oude drivers.
Ten derde is de IQ van de XT beter.
Ten vierde heeft de XT veel meer bandbreedte. (dus kun je AA en AF maxed out gooien)
Ten vijfde heeft de XT een integrated physics unit en geluids chip.
Moet ik verder gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja het is allemaal nog een beetje te vroeg om te zeggen dat de XT sneller is en betere IQ zal hebben. Want er is nog geen een review van een goede/betrouwbare site online.

We zullen nog een maand lang geduld moeten hebben maar ik begin er wel moe van te worden :(. Ik heb me X1900 XTX al veel te lang :P Ik zit al een half jaar op die R600 te wachten. En nu gaat hij misschien ook nog tegenvallen omdat ze de XTX niet uitbrengen en de pwerformance per watt bedroevend zou zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Astennu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:05:
We zullen nog een maand lang geduld moeten hebben maar ik begin er wel moe van te worden :(. Ik heb me X1900 XTX al veel te lang :P Ik zit al een half jaar op die R600 te wachten. En nu gaat hij misschien ook nog tegenvallen omdat ze de XTX niet uitbrengen en de pwerformance per watt bedroevend zou zijn.....
Dan maar gelijk op de R700 wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:01:

Ik heb iets gemist denk ik O-)
En videokaart met geluidschip?
Als in geluidskaart enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

[...]

Pardon, als er iemand verder kijkt dan zijn neus lang is is het Edward wel :+
Hij heeft meer videokaarten in zijn pc gehad dan jij aan hagelslag op een kaddetje doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
hjs schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:18:
[...]

Pardon, als er iemand verder kijkt dan zijn neus lang is is het Edward wel :+
Hij heeft meer videokaarten in zijn pc gehad dan jij aan hagelslag op een kaddetje doet ;)
En hoe weet jij hoeveel videokaarten ik heb gehad? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
leonpwner1 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:10:
[...]

Dan maar gelijk op de R700 wachten :P
Het begint er wel op te lijken...... Of die R600 moet heel leuk kunnen clocken. Anders nog even wachten op de R650.... Als die niet te laat is :'( Want AMD is nu met alles te laat.

nVidia was eerder met de High end ( 7 maanden zelfs )
1 maand eerder met de midrage ( 8600 is inmidels uit )
Ze zullen zo ook wel met de low end komen dus dan ook 3 weken eerder.
En Intel heeft een C2D en die Barcelona wil ook maar niet komen. Want voor de server's had die er al moeten zijn. En komt ook 2-3 maanden te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutZoR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-08 09:34

WoutZoR

"Laser"

Sapphire heeft weer wat nieuws: X1950 Pro Dual _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/X1950_Pro_Dual/images/cooler_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/X1950_Pro_Dual/images/comparison_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/X1950_Pro_Dual/images/card_naked_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/X1950_Pro_Dual/images/cooler3_small.jpg

De kaart is gereviewed door W1zzard @ techpowerup: klik

Crossfire anyone? >:)

Gigabyte X570i | Ryzen 3800X | G.Skill 2x16GB 3200CL16 Trident Z RGB | Gigabyte RTX2070 8GB | NZXT H1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Astennu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:44:
Het lijkt er op dat de R600 XTX niet meer komt.

[...]

Ik gok dat de R600 XTX niet meer komt en ze meteen door gaan naar de R650. Zou kunnen als het klopt dat die R600 XT al 225 watt gebruikt. Dan zou je met die XTX nog een stuk hoger komen te zitten door de hogere clock speeds.
Dat stuk van Fudzilla is grappig, want Fudo weet niet wat "TBD" betekent. Hij zegt dat het "To Be Discussed" betekent. Maar dat betekent het niet. Het betekent "To Be Disclosed", wat zo veel wil zeggen als "het moet nog bekend gemaakt worden". Er komt dus wel een snellere R600, maar AMD moet nog beslissen wanneer ze het uit brengen. Voorlopig is een R600XT genoeg, zeker gezien de prijsklasse, de IQ mogelijkheden en de andere vele features die de kaart biedt.

En ja er komt een GF8800Ultra, maar ik geloof dat The Source ook al eens had vermeldt wat min of meer door andere sites ook is bevestigd, namelijk dat de prijs rond de $999,- zou komen te liggen. En ook zou dit een nieuwe GF7800GTX512 worden, dus slecht verkrijgbaar en puur gelanceerd om wat DX9 benchmarks te winnen.

Even wat geruchten op een rijtje. Ik denk dat deze scores van 12800 punten in 3DM06 met recente drivers gemaakt zijn, dus waarschijnlijk met 8.361-RC4. Ik heb namelijk eerst scores gezien van zo'n 10K met oudere drivers voor de HD2900XT. De HD2900XTX zou met die oudere drivers zelf al rond de 12K5 zitten, dus met nieuwere drivers zou deze er ook nog eens overheen gaan.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
WoutZoR schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:27:
Sapphire heeft weer wat nieuws: X1950 Pro Dual _/-\o_

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

De kaart is gereviewed door W1zzard @ techpowerup: klik

Crossfire anyone? >:)
We kende de kaart al maar die review niet. Je ziet dat de performance toch best wel goed is. Soms dropt hij jammer genoeg naar het de performance van een Singel X1950 XTX maar vaak zit hij er ver boven en kan hij nog redelijk mee komen met een X1900 CF setup. Stroomverbruik viel mij ook heel erg mee. Maar net iets meer dan een Singel X1900 XTX.

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/X1950_Pro_Dual/images/power_peak.gif

Best interessant kaartje dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/X1950_Pro_Dual/images/prey_2048_1536.gif
CJ schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:45:
[...]

Dat stuk van Fudzilla is grappig, want Fudo weet niet wat "TBD" betekent. Hij zegt dat het "To Be Discussed" betekent. Maar dat betekent het niet. Het betekent "To Be Disclosed", wat zo veel wil zeggen als "het moet nog bekend gemaakt worden". Er komt dus wel een snellere R600, maar AMD moet nog beslissen wanneer ze het uit brengen. Voorlopig is een R600XT genoeg, zeker gezien de prijsklasse, de IQ mogelijkheden en de andere vele features die de kaart biedt.

En ja er komt een GF8800Ultra, maar ik geloof dat The Source ook al eens had vermeldt wat min of meer door andere sites ook is bevestigd, namelijk dat de prijs rond de $999,- zou komen te liggen. En ook zou dit een nieuwe GF7800GTX512 worden, dus slecht verkrijgbaar en puur gelanceerd om wat DX9 benchmarks te winnen.

Even wat geruchten op een rijtje. Ik denk dat deze scores van 12800 punten in 3DM06 met recente drivers gemaakt zijn, dus waarschijnlijk met 8.361-RC4. Ik heb namelijk eerst scores gezien van zo'n 10K met oudere drivers voor de HD2900XT. De HD2900XTX zou met die oudere drivers zelf al rond de 12K5 zitten, dus met nieuwere drivers zou deze er ook nog eens overheen gaan.
Tja ik hoop alleen dat die dan niet nog veel later komt. Had The Source ook niet gezegd dat er eerst veel R600 XTX kaarten besteld moesten worden voordat ze die überhaupt gaan maken ? Want ik wil gewoon niet veel langer meer wachten. En als die XTX 2 maanden later pas komt vind ik het ook niet echt nuttig. Dan kun je beter nog 2 maanden wachten en een R650 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

[...]

Ten eerste heb je het over de XT die 400 euro gaat kosten, terwijl die 8800GTX 500 euro kost.
Ten tweede is de XT wel degelijk sneller dan de GTX, maar er is gebruik gemaakt van oude drivers.
Ten vierde heeft de XT veel meer bandbreedte. (dus kun je AA en AF maxed out gooien)
Moet ik verder gaan?
Doe ik altijd, IQ en features zijn bij mij vaak de reden om toch naar een andere GPU over te gaan bij gelijke sneheid, maar omdat de G80 al over uitstekende referenties beschikt, is dat niet echt een argument meer.

Waarom denk je dat hij goedkoper wordt (dit is nog nooit vertoond in IT-land)?
Echt niet om alleen marketshare te winnen.
Bovendien zullen de prijzen van de 8800GTX dalen.

IQ beter?, dat weten we nog niet, en het IQ van de G80 is super.
Wat heb je aan bandbreedte, als de GPU niet de benodigde (hogere) performance heeft, of als bandbreedte in veel gevallen niet de bottleneck is, de 8800 GTX schijnt niet zo vaak bw limited te zijn.

De 8800GTX heeft ook physicshardware en die geluidchip vind ik een belachelijke keuze.

Zoals ik al zei, hou ik een slag om de arm met het oog de perf. in games.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Was hier al gemeld dat de Cat 7.4 uit zijn??? Nee?? Cat 7.4 is uit :+

Af en toe krijg je het gevoel dat je met kleuters te maken hebt die zenuwachtig zijn voor hun eerste schooldag..... best wel grappig al die paniekerig overkomende opmerkingen....

We wachten gewoon af tot er echte benchmarks zijn, dan kunnen we pas oordelen. En dan geen 3m2006 maar ingame....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edward2 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:56:
[...]Doe ik altijd, IQ en features zijn bij mij vaak de reden om toch naar een andere GPU over te gaan bij gelijke sneheid, maar omdat de G80 al over uitstekende referenties beschikt, is dat niet echt een argument meer.
Het kan altijd beter. Ik denk dat je dat binnenkort wel zal zien. ;)
Waarom denk je dat hij goedkoper wordt (dit is nog nooit vertoond in IT-land)?
Echt niet om alleen marketshare te winnen.
Bovendien zullen de prijzen van de 8800GTX dalen.
Ik denk dat hij goedkoper wordt omdat het nu AMD is die aan het stuur staat. Het is een typische AMD move om via prijsvechten marketshare te winnen. De Athlons waren ook tijden lang goedkoper dan de Pentiums en presteerden vaak gelijk of waren soms sneller. En inderdaad, de prijzen van de 8800GTX kunnen ook dalen, maar reken maar niet op een giga prijsdrop. nVidia is gek op hoge marges en houdt er niet van om met flinke prijsdrops te spelen.
De 8800GTX heeft ook physicshardware en die geluidchip vind ik een belachelijke keuze.

Zoals ik al zei, hou ik een slag om de arm met het oog de perf. in games.
Dat de kaart ook physicshardware heeft zegt niets over de performance. De physicshardware bij de G80 is geen apart gedeelte. Het is gewoon een gedeelte van de streamprocessors die ingezet worden om physics te bereken. Het is nog maar afwachten welke implementatie beter is, die van AMD of die van nV. AMD heeft wat dat betreft een hele goede trackrecord als je uitgaat van de GPGPU performance en eerder vertoonde physicsbenchmarks ten opzichte van nV (bv de R580 die al 9x zo snel was als een G71, en een RV530 die al 4x zo snel was als een G71).

Die geluidschip lijkt misschien overbodig voor velen, maar het zal wel een enorm van pas komen in de toekomst dankzij Vista en DRM. Ook nV gaat die kant op. Let maar op. ;) Je hoeft het niet te gebruiken, maar handig is het straks wel om te hebben.

Iemand die een gokje durft te wagen over de release van 3DM07? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Astennu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:52:
[...]

En als die XTX 2 maanden later pas komt vind ik het ook niet echt nuttig. Dan kun je beter nog 2 maanden wachten en een R650 kopen.
volgens mij is de xtx de r650 :X ... 65nm...gddr4...512bit

half jaar geleden geleden zagen ze al in dat het heel moeilijk zou worden om met de r600 de g80 te verslaan...toen hebben ze het hele zaakje een beetje uitgesteld, zodat de xtx (r650) niet pas een half jaar later komt dan de xt...en ook hebben ze de yields kunnen verbeteren in die tijd, waardoor de r600 even snel, of nét iets sneller is dan de g80...

just my 2 cents :)

[ Voor 37% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-04-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mr. Detonator schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:06:
[...]

volgens mij is de xtx de r650 :X ... 65nm...gddr4...512bit

half jaar geleden geleden zagen ze al in dat het heel moeilijk zou worden om met de r600 de g80 te verslaan...toen hebben ze het hele zaakje een beetje uitgesteld, zodat de xtx (r650) niet pas een half jaar later komt dan de xt...en ook hebben ze de yields kunnen verbeteren in die tijd, waardoor de r600 even snel, of nét iets sneller is dan de g80...

just my 2 cents :)
Tja ik denk dat het nog iets te vroeg is voor een 65nm chip met 720 mil transistors. Dan zou de R600 XTX dus niet meer komen en dan zouden ze die R650 dus als XTX gaan uitbrengen aan het einde van dit jaar. Maar dat duurt te lang. Ik denk dat er wel een XTX is maar ze die achterhouden. Misschien kunnen ze er niet genoeg van maken omdat er niet genoeg R600 chips zijn die bv 900 MHz clocken of zelfs 1000. Want als die scores van CJ kloppen ( 10k voor de XT met 750 mhz en 12k5 voor de XTX met 12500 ) Dan heb je wel 1000 MHz nodig. De vraag is ook nog of het wel 750 MHz is. Want we hebben ook al 800 voorbij zien komen. Dus wat is waar ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

winwiz schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:58:
tsk tsk : hjs in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh wat je ook kan doen is die HD 2900 XT eerst nemen en als die XTX model uit komt , gewoon er naast zetten in CF modus 8), aangezien dit ook werkte met een X1900 XTX en X1950 XTX CFE of een X1900XT 256MB en een X1950 XTX CFE 512MB :)

Anngezien de VPU's praktisch als technisch hetzelfde zijn, moet het geugen ook voor de HD 2900 a HD 2950 serie ook niets uit maken toch?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Het gaat zo hard in dit topic....... gemist dus.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:36:
heh wat je ook kan doen is die HD 2900 XT eerst nemen en als die XTX model uit komt , gewoon er naast zetten in CF modus 8)
Ik zal hem waarschijnlijk zoewieso wel kopen want als videokaart fetisjist wil ik alles uit proberen. Maar ik zou wel flink balen als de 1 GDDR4 voorlopig niet komt. CF is ook een optie.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:40:
[...]

Ik zal hem waarschijnlijk zoewieso wel kopen want als videokaart fetisjist wil ik alles uit proberen. Maar ik zou wel flink balen als de 1 GDDR4 voorlopig niet komt. CF is ook een optie.
Keep Teh Faith :) gewoon blijven hopen dat die 1GB XTX GDDR4 wel okomt en ja DAAMIT moet wel wet een concurrerende kaart komen voor dat 8800 Ultra geval, tenzei dat die HD 2900 XTX 512MB GDDR3 steen goed is in DX10 dat ie ook een 8800U klein maakt heh dat lijkt me sterk aangezien die 8800U 3x zoveel ram heeft als die HD 2900U.

Maar idd de hoeveelheid ram maakte ook soms niets uit heh, maar stal dat die GDDR4 model niet komt dan ga ik gewoon voor een CF setup van twee HD 2900XT's aangezien die niet zo duur zijn en zelfs twee van die dingen ben je zelfs goedkoper uit als een enkele 8800 Ultra! Wat een Luxe beste mensen :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
CJ schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:06:
[...]
Iemand die een gokje durft te wagen over de release van 3DM07? :*)
Release date?

Ik gok op eind Mei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:58:

Af en toe krijg je het gevoel dat je met kleuters te maken hebt die zenuwachtig zijn voor hun eerste schooldag..... best wel grappig al die paniekerig overkomende opmerkingen....

We wachten gewoon af tot er echte benchmarks zijn, dan kunnen we pas oordelen. En dan geen 3m2006 maar ingame....
had ik al vermeld btw page 8 ofzo :+

in 7.3 trok CCC bij mij namelijk de hele tijd 140mb memory en ik weet niet waarom die dat deed, maar na het installeren van 7.4 is dat probleem gelukkig verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Gurneyhck schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:19:
Tegenwoordig kun je stellen dat $ = € in IT land. Het zal eerder nog iets lager zijn. Ik weet niet of de koersen een beetje volgt maar de dollar is nog steeds aan het kelderen t.o.v. de €. Een dollar kost iets minder dan 0.75 eurocent meen ik.

Ik kan het trouwens niet laten om dit te zeggen, maar ik heb het idee dat jij wel heel hard probeert om nVidia beter voor het daglicht te laten komen dan ATI. En dan heb ik niet uitsluitend over deze post. Op dit moment kun je de topkaarten niet vergelijken omdat je te weinig info hebt. Dus je kunt ook niet stellen dat nVidia beter is.

edit:
Heb ff de koers opgezocht:
1 USD (USD) = 0.7361 EUR (EUR)

1 USD = 0.7361 EUR
1 EUR = 1.3586 USD
Koers maakt niet uit, de prijsstelling gebeurd door de bedrijven en de concurentie en in europa komt de prijs dan in de meeste gevallen hoger uit.

In deze thread ook door anderen gezegd.

Als nvidia goed laten uitkomen: hoef ik helemaal niet te doen ze zijn op dit moment nu eenmaal beter bezig, zoals ik hier al veel zei, hopelijk komt ATI met iets beter . Mij maakt het niet uit wie de beste is zolang ze maar concureren en prijzen naar beneden drukken. Ik heb al 2 nvidia's, 2 ati's en 1 voodoo kaart gehad ik koop wat het beste is, niet van een merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:45:
[...]

Geweldig iemand die zich tegenspreekt. Priceless _/-\o_ Als je naar newegg kijkt dan zie je een GTX voor 530$. Jij noemt een prijs van 500 euro. En dan heb je de tax niet eens meegenomen. :+

Ik sprak over europa, 500 euro dus, zoek maar eens in pricewatch hier en je zal wel zien , voordat je anderen uitlacht best eens nadenken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Gurneyhck schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:50:
[...]

Sorry, misschien heb ik mezelf niet duidelijk genoeg gemaakt. Ik doelde meer op de toekomst van de R600 serie, en gebruikte technologieen. De architecturen die AMD gebruikt in zijn CPU's zullen vast hun weg wel vinden naar de GPU's.
[...]

Helemaal niet waar, dat kan je zelf ook terugzien in prijslijsten, het is zelfs absoluut andersom. Nogmaals, over het procede doelde ik meer op de toekomst, wanneer ze overstappen naar 65nm.

Stop trouwens met het gebruik van nietbestaande woorden |:(

[ Voor 38% gewijzigd door SgtStrider op 19-04-2007 13:17 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
CJ schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:06:
[...]

Het kan altijd beter. Ik denk dat je dat binnenkort wel zal zien. ;)
Buiten directx10 zie ik niks speciaal hoor
Ik denk dat hij goedkoper wordt omdat het nu AMD is die aan het stuur staat. Het is een typische AMD move om via prijsvechten marketshare te winnen. De Athlons waren ook tijden lang goedkoper dan de Pentiums en presteerden vaak gelijk of waren soms sneller. En inderdaad, de prijzen van de 8800GTX kunnen ook dalen, maar reken maar niet op een giga prijsdrop. nVidia is gek op hoge marges en houdt er niet van om met flinke prijsdrops te spelen.
Zou wel eens kunnen, alhoewel ze beter wachten tot d evolgende generatie als ik weer upgrade :-)
Dat de kaart ook physicshardware heeft zegt niets over de performance. De physicshardware bij de G80 is geen apart gedeelte. Het is gewoon een gedeelte van de streamprocessors die ingezet worden om physics te bereken. Het is nog maar afwachten welke implementatie beter is, die van AMD of die van nV. AMD heeft wat dat betreft een hele goede trackrecord als je uitgaat van de GPGPU performance en eerder vertoonde physicsbenchmarks ten opzichte van nV (bv de R580 die al 9x zo snel was als een G71, en een RV530 die al 4x zo snel was als een G71).

Die geluidschip lijkt misschien overbodig voor velen, maar het zal wel een enorm van pas komen in de toekomst dankzij Vista en DRM. Ook nV gaat die kant op. Let maar op. ;) Je hoeft het niet te gebruiken, maar handig is het straks wel om te hebben.
Ach physic en geluid lijkt me een beetje als PDA's die ook alles willen zien, fototoestel, telefoon, pda, ... en in geen van allen goed zijn.

Dat ze zich beter concentreren op prijs,snelheid en IQ ipv deze voor de meeste nutteloze features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
k995 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:14:
Dat ze zich beter concentreren op prijs,snelheid en IQ ipv deze voor de meeste nutteloze features.
En dat is ook wat ze gedaan hebben :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
k995 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:14:
[...]

Buiten directx10 zie ik niks speciaal hoor
JIJ ziet misschien niets speciaals, maar dat weten we nu wel. Is het echt nodig om het om de zoveel keer te herhalen? Het ging hier net zo goed in dit topic...
Ach physic en geluid lijkt me een beetje als PDA's die ook alles willen zien, fototoestel, telefoon, pda, ... en in geen van allen goed zijn.
Oordelen over iets wat nog niet eens uit is of massaal gebruikt wordt is gemakkelijk he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Kijk alsjeblieft eens in de spiegel :) :)
Relevant is vetgedrukt. Onvoltooid toekomstige tijd vs tegenwoordige tijd.
Exacte prijsstelling van die 2 ten opzichte van elkaar kunnen we pas over een maand vaststellen.
Oh? Kun je dat even aantonen met benchmarks dan? Te weten met ATi's en nV's recentste drivers?
Oh? Heb je toevallig screenshots om dat aan te tonen?
(1)Ten vierde heeft de XT veel meer bandbreedte. ((2)dus kun je AA en AF maxed out gooien)
1: klopt. 2: dat zullen we nog maar moeten zien, tenzij jij eerdergenoemde benchmarks tot je beschikking hebt. Zo ja, laat ons dan a.j.b. daarvan meegenieten.
Zijn deze geruchten bevestigd?
En zo ja, hebben we al enige indicatie van hoe bruikbaar dit uberhaupt is?
Moet ik verder gaan?
Met feiten, of met onbevestigde geruchten?
Als het 't eerste betreft graag, als het 't laatste betreft vertel ons dan (1) iets nieuws en (2) op een manier die niet klinkt alsof het een vaststaand feit zou moeten betreffen.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Geruchten over de performance van de RV630 beginnen binnen te druppelen. Deze zou niet onder doen voor de 8600GTS en zou ook een zeer competitief prijsje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:44:
Geruchten over de performance van de RV630 beginnen binnen te druppelen. Deze zou niet onder doen voor de 8600GTS en zou ook een zeer competitief prijsje krijgen.
Owh kijk dat is wel mooi :) maar mijn vraag is is hij sneller dan de X1950 Pro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:40:
Oh? Heb je toevallig screenshots om dat aan te tonen?
Als we uitgaan van verleden (zoals jezelf ook doet met het oog op 'overclockbaarheid') dan zou de R600 een betere IQ hebben.
Hier staan trouwens wel wat mooie shots in. Verder heb je de Ruby demo ook gezien, neem ik aan. Zag er een stuk indrukwekkender uit dan die nv-demo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Astennu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:55:
Owh kijk dat is wel mooi :) maar mijn vraag is is hij sneller dan de X1950 Pro :P
Kijkend naar de historie vermoed ik van niet eigenlijk. In het niet zo verre verleden was je ook beter af met een X800GTO(2) dan met een X1600XT remember. Die 128bit bus blijft een bottleneck... men had met deze generatie inmiddels zowel bij ATi als nV die 256bit bus eindelijk eens als standaard mogen stellen voor de iets hogere midrangekaarten :/

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:21:
[...]

Als we uitgaan van verleden (zoals jezelf ook doet met het oog op 'overclockbaarheid') dan zou de R600 een betere IQ hebben.
Hier staan trouwens wel wat mooie shots in. Verder heb je de Ruby demo ook gezien, neem ik aan. Zag er een stuk indrukwekkender uit dan die nv-demo's.
Mja, dit zijn nou niet echt de sterkste argumenten die ik ooit gelezen heb die vermelden dat
kaart X een betere IQ heeft dan kaart Y. En dan druk ik me nog mild uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:21:
Er is een verschil tussen een verwachting en iets brengen als feit.
Met het oog op de overklokbaarheid van de X19x0 serie vraag ik me af hoe dit zit bij de 2900 serie, en of deze ook redelijk tegen zijn max aan is geklokt.

Dat is iets anders dan hier al bij voorbaat lopen te stellen dat de 2900 een betere IQ heeft dan de 8800. Doet me denken aan een gezegde met een huid en een beer die nog geschoten moet worden.
De enige manier van vergelijken is in-game.
Anders zit je al heel snel de codingskills van de verschillende demomakers met elkaar te vergelijken in plaats van het IQ verschil tussen de kaarten. Om het nog niet eens te hebben over smaak.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:23:
[...]
Kijkend naar de historie vermoed ik van niet eigenlijk. In het niet zo verre verleden was je ook beter af met een X800GTO(2) dan met een X1600XT remember. Die 128bit bus blijft een bottleneck... men had met deze generatie inmiddels zowel bij ATi als nV die 256bit bus eindelijk eens als standaard mogen stellen voor de iets hogere midrangekaarten :/
Helemaal mee eens. Maar dat is toch nog even wachten op Q3. Wel vreemd eigenlijk, want de RV570 was de eerste echte midrange kaart die vanaf het begin op een 256-bit memoryinterface was gebouwd.

The Source heeft al aangegeven dat de X1950XT, X1950Pro en X1650XT tot Q3 blijven bestaan. Dus ik denk dat de RV630 tegen een zeer laag prijsje gelanceerd gaat worden of dat deze snel in prijs omlaag zal gaan. Als ik het goed heb is de RV630 een veel kleinere core dan de G84, dus de winstmarges zouden bij AMD dit keer vrij hoog moeten liggen. Ook de RV610 is veel kleiner dan de G86. En ook de R600 is een stukje kleiner dan de G80. Zelfs een verkleining van de G80 naar 80nm zou deze core niet gigantisch veel kleiner maken dan de R600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke,ik ben het wachten ook beu,maar om eerlijk te zijn interesseert het me niet al die geruchten en benchmarks.ik heb in mijn hele leven maar 2 kaarten gehad,en beiden waren van Ati.Mijn huidige is een prehistorische 9800Pro,weet zelfs niet meer wat mijn eerste kaart was.Nooit problemen mee gehad met deze kaartjes.Ja,ik weet dat Ati een hele tijd later is,dan nVidia,en dat ze daarom een snellere kaart MOETEN maken.Maar dat zegt me nu eens niets.Is ie iets sneller dan een 8800Gtx,is dat mooi meegenomen.Is ie iets minder snel,dan is dat aan 450 eurootjes evenzeer mooi meegenomen.Ik wil gewoon een GOEDE kaart,met degelijke driver-ondersteuning,en soundchips en 24xAA en betere IQ,doet me daarom weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Laatst online: 22-06 11:19
Wie heeft er ook last van als je de laaste ati drivers installeerd dat hij steeds de thema van windows veranders van windows klassiek naar windows standaart. Dit probleem had ik niet met nvidia drivers of die ik wat fout ( heb een fresh install gedaan )

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:41:
.Ik wil gewoon een GOEDE kaart,met degelijke driver-ondersteuning,en soundchips en 24xAA en betere IQ,doet me daarom weinig...
Ligt het nou aan mij? Want ik zie het verschil op mijn super scherpe 19inch 1280x1024 tussen 4xaa en 6xaa al niet of amper, laat staan dat ik het verschil ga zien tussen 12x en 24x 8)7

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
heb al beetje gezocht op GOT
misschien niet onder de juiste woorden maar dan maar ff hier vragen:

mn ati 1950 XTX van club 3d word beetje erg warm ( staat hij ook bekend om als ik dat zo lees op GOT)
maar iemand een idee hoe ik dit lager zou kunnen krijgen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg toch net dat al die dingen me weinig doen?Ik zie het verschil tussen 100 en 120 FPS ook niet eens,laat staan al die extra snufjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:35:
De enige manier van vergelijken is in-game.
Anders zit je al heel snel de codingskills van de verschillende demomakers met elkaar te vergelijken in plaats van het IQ verschil tussen de kaarten. Om het nog niet eens te hebben over smaak.
Tja in-game is ook niet de beste manier van vergelijking aangezien de sponsor (i.e. ATi/nV) druk kan uitoefenen om bepaalde IQ functies er niet in te zetten. Zie het hele HDR+AA verhaal.
Desondanks IQ een kwestie van smaak is, valt er nog wel wat over te discussieren. :o
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:32:
Mja, dit zijn nou niet echt de sterkste argumenten die ik ooit gelezen heb die vermelden dat kaart X een betere IQ heeft dan kaart Y. En dan druk ik me nog mild uit. :)
Cursusje drogredenen nodig? Een link om je op weg te helpen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
evilpin0 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:54:
[...]

Ligt het nou aan mij? Want ik zie het verschil op mijn super scherpe 19inch 1280x1024 tussen 4xaa en 6xaa al niet of amper, laat staan dat ik het verschil ga zien tussen 12x en 24x 8)7
Ik zal het eens gaan testen. Ik heb een vermoeden dat ik het namelijk wel zie :P Want het verschil tussen 4 en 6 kan ik nu ook zien.
puddinkie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:56:

mn ati 1950 XTX van club 3d word beetje erg warm ( staat hij ook bekend om als ik dat zo lees op GOT)
Wat vind je warm ? 90 graden is namelijk niet abnormaal. Als je iets van 110 ziet moet je oppassen.
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:57:
ik zeg toch net dat al die dingen me weinig doen?Ik zie het verschil tussen 100 en 120 FPS ook niet eens,laat staan al die extra snufjes.
Tja dat is wel een goede. Een minimum FPS van boven de 80 is perfect meer heb je niet nodig. Maar dat gaat je zelfs niet lukken met R600 in Crossfire. ( verschil tussen 60 en 80 was voor mij nog net merkbaar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
puddinkie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:56:

Als er de standard super slechte ati koeler opzit: Koeler vervangen
De slechter koeler is heel erg slecht gemaakt, hij probeert hete lucht uit de kast door de koelvinnen te zuigen en je kast uit te blazen, als je kijkt naar de koeler zie je gewoon wat het een flut design is.

Koop een accelero x2 is mijn tip, met de standard koeler werd mijn x1900 90-95 graden, met de Acc x2 wordt max 75-78 graden terwijl die nog flink overclocked is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Fudo weer eens:
At 800 core / 1600 MHz memory

Radeon HD 2900 XT has much better memory bandwidth then any card before including G80GTX. With it 512 bit memory interface and 1600 MHz GDDR3 memory it can score 102.4 GB/s. Nvidia's G80 with its odd 384 bit memory controller scores 86.4 GB/s.

The new R600XTX with GDDR 4 clocked at 2200 MHz as originally planned can score the cunning 140.8 GB/s. Both cards have twice or close to twice more memory bandwidth from its Radeon X1950XTX card. This card was limited to now modest 64GB/s.

So with 102.4 GB/second you wont get much performance penalty at least on some FSAA settings and lower resolutions. The R600XT can work out 518GFlops and that is only with the Shader units.
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=611&Itemid=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
CJ schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:30:
[...]

JIJ ziet misschien niets speciaals, maar dat weten we nu wel. Is het echt nodig om het om de zoveel keer te herhalen? Het ging hier net zo goed in dit topic...
Dus jij mag dit X keer herhalen zonder problemen maar als ik het een 2e keer durf zeggen in reactie op jou is dit teveel? raar
Oordelen over iets wat nog niet eens uit is of massaal gebruikt wordt is gemakkelijk he?
Nee helemaal niet, ik kan mis zijn, maar met wat ik al gezien heb van zo'n zaken is de kans klein , de meeste moderborden hebben on board sound, er bestaan aparte physics kaarten, CPU kan het en het hele concept is nog amper gebruikt en er word helemaal niet op gewacht door de consumenten . Daarom is het voor mij (en ik denk de meeste niet van belang of dit erop zit of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
evilpin0 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:26:
[...]

Als er de standard super slechte ati koeler opzit: Koeler vervangen
De slechter koeler is heel erg slecht gemaakt, hij probeert hete lucht uit de kast door de koelvinnen te zuigen en je kast uit te blazen, als je kijkt naar de koeler zie je gewoon wat het een flut design is.

Koop een accelero x2 is mijn tip, met de standard koeler werd mijn x1900 90-95 graden, met de Acc x2 wordt max 75-78 graden terwijl die nog flink overclocked is
Noem jij de X1950 XTX cooler slecht :| er is geen een cooler die beter is. Zelf een VF900 kan het niet beter. En even voor de Zekerheid we hebben het over deze cooler:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/products/large/001622.jpg

Dit werkt gewoon het beste omdat hij de warme lucht de kast uit blaast. De X1900 XTX cooler werkt ook goed maar die maakt alleen veel herrie. Maar de coolprestaties van de X1900 XTX cooler zijn al veel beter dan die van de VF900. Alleen hij maakt meer geluid.
Dit had ik straks ook al gepost. Vind de bandbreedte van de R600 XT een beetje tegenvallen maar dat komt gewoon door dat GDDR3 geheugen op 1600 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
k995 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:39:
[...]
Nee helemaal niet, ik kan mis zijn, maar met wat ik al gezien heb van zo'n zaken is de kans klein , de meeste moderborden hebben on board sound
Klopt, maar volgens mij snap je het verhaal over de sound-unit niet helemaal ;)
er bestaan aparte physics kaarten, CPU kan het en het hele concept is nog amper gebruikt en er word helemaal niet op gewacht door de consumenten . Daarom is het voor mij (en ik denk de meeste niet van belang of dit erop zit of niet)
Tuurlijk, er zijn kaarten voor alles. Maar waarom een physx kaart van 250 euro kopen terwijl hij integrated in je videokaart van 400 kan zitten? :+ Bovendien vergeet je denk ik het feit dat een videokaart veel meer bandbreedte/geheugen/rekenkracht heeft dan zo'n Agaie kaartje heeft bijvoorbeeld. Een CPU is eigenlijk helemaal vrij kansloos als het om physics gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Astennu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:42:
[...]

Noem jij de X1950 XTX cooler slecht :| er is geen een cooler die beter is. Zelf een VF900 kan het niet beter. En even voor de Zekerheid we hebben het over deze cooler:

[afbeelding]

Dit werkt gewoon het beste omdat hij de warme lucht de kast uit blaast. De X1900 XTX cooler werkt ook goed maar die maakt alleen veel herrie. Maar de coolprestaties van de X1900 XTX cooler zijn al veel beter dan die van de VF900. Alleen hij maakt meer geluid.
Die koeler bedoel ik niet, de 1900 cooler is zeer slecht daar zit de fan op de voorkant van de kaart.
Veel herrie, weinig koeling. Over de chip blazen koelt beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1137703083.jpg

Die bedoel jij zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:07:

Cursusje drogredenen nodig? Een link om je op weg te helpen. :)
LOL.

Dit lijkt me meer iets voor jou.

@ Astennu; jij vindt de coolers van de X1900 serie goed?

Nou, ik niet.

Ik vind 90 a 95 graden voor een core te warm (al zal hij het best aankunnen), en had graag een betere cooler op die kaarten gezien. Een koeler die ook zorgt dat de hele hitte uitstoot iets minder zou zijn.Ik heb zomers met die kaart in mijn PC wel eens gegamed, maar dit was niet te doen, puur door de hitte die van de videokaart kwam en mijn computerkamer ondraaglijk heet maakte.

[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 19-04-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Als je die bedoelt heb je het helemaal fout. Hij coolt super beter dan welke cooler die ik getest heb. Veel beter dan de Accelero X2 en de VF900. Hij maakt wel meer lawaai maar als ze daar een betere fan hadden gebruik zoals bij de X1950 XTX had je daar geen last van gehad. En hij zuigt lucht aan over de heatsink van de power regulators heen en dan de warmte van de heatsink de kast uit. Hij coolt ook het geheugen mee. De X1950 XTX cooler is nog mooier en beter maar er is al geen een 3e party cooler van Artic of Zalman die beter is. Misschien dat die Thermalright cooler het wel kan maar die is ook duurder en hier niet echt goed te krijgen.
RappieRappie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:58:
[...]
LOL.

Dit lijkt me meer iets voor jou.

@ Astennu; jij vindt de coolers van de X1900 serie goed?

Nou, ik niet.

Ik vind 90 a 95 graden voor een core te warm (al zal hij het best aankunnen), en had graag een betere cooler op die kaarten gezien. Een koeler die ook zorgt dat de hele hitte uitstoot iets minder zou zijn.Ik heb zomers met die kaart in mijn PC wel eens gegamed, maar dit was niet te doen, puur door de hitte die van de videokaart kwam en mijn computerkamer ondraaglijk heet maakte.
Mijn kaart was met de X1900 Cooler minder warm dan met de VF900 @ 12v. En de X1900 stond dan op dynamic. En door die cooler wordt je kamer niet warmer hoor. Je warmte moet je toch kwijt. En ik weet niet hoe groot je kamer is maar als je niet eens 90 watt extra kan hebben omdat je VGA van 2e naar 3e Gaat weet ik het ook niet meer. Een beetje lamp is ook al 60-70. Heb je halogeen is het nog meer.

[ Voor 38% gewijzigd door Astennu op 19-04-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Astennu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:02:

Mijn kaart was met de X1900 Cooler minder warm dan met de VF900 @ 12v. En de X1900 stond dan op dynamic.
Ja, OK. Maar de koeler was allerminst goed; hij maakte VEEL lawaai, de kaart bleef erg heet. Ik bedoel; een core @ 95 graden is nu niet echt bevredigende koeling te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:02:
[...]

Als je die bedoelt heb je het helemaal fout. Hij coolt super beter dan welke cooler die ik getest heb. Veel beter dan de Accelero X2 en de VF900. Hij maakt wel meer lawaai maar als ze daar een betere fan hadden gebruik zoals bij de X1950 XTX had je daar geen last van gehad. En hij zuigt lucht aan over de heatsink van de power regulators heen en dan de warmte van de heatsink de kast uit. Hij coolt ook het geheugen mee. De X1950 XTX cooler is nog mooier en beter maar er is al geen een 3e party cooler van Artic of Zalman die beter is. Misschien dat die Thermalright cooler het wel kan maar die is ook duurder en hier niet echt goed te krijgen.
Uiteraard mee eens ook de reden dat ik de Stock cooler op me X1900 XTX zoals me X1950 XTX CFE er op heb laten zitten, al die hete lucht in je PC dat is niks en ja is er herrie heh dan draait men de radio knop omhoog en als je dat niet bevalt je koopt voor weinig een Sennheiser PX200 portable headset en je kan alsnog genieten :)

en in idle mode hoor je hem amper dat is onder windows enzo, het ontwerp is iig beter doordacht dan dat flowFX van NV's FX 5800U, ABiT GF4-Ti 4200 OTES als de FLowFX 2 van de NV GF FX 5850U ;)
Oftewel deze drie :)
Afbeeldingslocatie: http://www.3dfx.ch/gallery/d/20144-2/F__n-Power.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
even een heel andere vraag (ATI gerelateerd).

welke chipset kun je het beste hebben voor een moederbord als je straks de X2900XT zou aanschaffen.
Type noemen mag ook, als het maar Asus is :P

nope geen signature

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid

Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)