ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Anoniem: 107626
En dan die 1280x1024 games...
Enige informatie is die het stukje brengt is de 11.5k score bij 3dMark06.
Wat ze dan weer wel goed hebben gedaan zijn de drivers.
Dit is dan weer belovend.by KristopherKubicki:
We had the misfortune of getting one-on-one time with the card but there were no displays capable of higher resolutions at the facility. We'll get more cards and benchmarks later this week.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 107626 op 24-04-2007 13:49 ]
Volgende deel komt er binnen een uur aan. Moet eerst nog wat andere dingen doen.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
nieuws: AMD hoopt op investeerders om schuld over te nemen
En dan deze

nieuws: Intel zet bijl in prijzen server- en desktopprocessors
Tuurlijk wist AMD dat al en lezen wij dat nu, maar je ziet duidelijk waar ze mee bezig zijn. Pakken wat je pakken kan en de kans aangrijpen om je concurrent een paar rake klappen uit te delen. En terecht overigens, zo werkt het, you slack off, you get the dirt.
Frappant vind ik dat ze de 2900XT dan meteen tegen de GTS640 zetten
De meeste mensen deugen!
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Maar laten we maar even tests op 2560x1500 of 1920x1200 met AA en AF afwachten want misschien zit het em toch in het test systeem.
[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 24-04-2007 14:38 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dat zal iets zijn ala Half-Life 2 dat bij de 9xxx reeks zat van ATi. Een coupon om het gratis te downloaden.Anoniem: 199989 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:35:
Trouwens,er wordt her en der vermeld dat HL2,TeamFortress2 en Portal bij de kaarten zal zitten?Maar die spellen zijn toch nog lang niet klaar?
Yes, but no.
Anoniem: 199989
Ik vreesde er al voor...verdomde download-limietenmieJas schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:49:
[...]
Dat zal iets zijn ala Half-Life 2 dat bij de 9xxx reeks zat van ATi. Een coupon om het gratis te downloaden.
Ik download het wel voor je hoor, geen probleemAnoniem: 199989 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:52:
[...]
Ik vreesde er al voor...verdomde download-limieten
Over welke GTS heb je het nu de hele tijd? De meeste GTS640s kosten nog altijd om en nabij de €399 met uitschieters naar boven (€439) en beneden (€349). De meeste GTX768s kosten nog altijd rond de €499 ook hier met uitschieters naar boven (€628) en beneden (€472). Het is de GTS320 die voor minder te koop is en daar concurreert de HD2900XT niet mee op prijsgebied.Astennu schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:32:Maar ik denk ook niet dat hij echt de winkel prijs van de 8800 GTS krijgt ( 310-330 euro )
Als de eerder door The Source geposte launchprijs van $399 klopt, dan is dus de prijs/performance verhouding helemaal niet slecht... zeg maar gerust zeer goed... zeker niet voor een kaart die niet onder doet voor een G80GTX (want ja, er zijn ook genoeg benchmarks waarin de 2900XT wint) en ook nog eens feature-packed is.
Op 1 mei komt dan wel de GF8800U uit voor een adviesprijs van $999, maar ja... voor die prijs heb je ook twee HD2900XTs (en eventueel een flinke voeding er bij
Overigens is inmiddels ook bewezen dat AMD geen enkele moeite heeft om hun GPUs op Intel CPUs te laten benchmarken. Toch nog even een vermelding waard voor al die mensen die dachten dat dat 'nooooooit' zou gebeuren.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 199989
Zolang ik de kaart maar mag houdenBas van der Doorn schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:54:
[...]
Ik download het wel voor je hoor, geen probleem
@CJ:waar zijn de benches dan waar je over spreekt?Of is dat nog steeds NDA?Ik snap het niet goed,ze spreken erover dat NDA afloopt op 14 mei,hoe kunnen ze dan al beginnen aan een hard-launch?
Ok, blijkbaar snapt nog niet iedereen het....Anoniem: 199989 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:58:
[...]
Zolang ik de kaart maar mag houden![]()
@CJ:waar zijn de benches dan waar je over spreekt?Of is dat nog steeds NDA?Ik snap het niet goed,ze spreken erover dat NDA afloopt op 14 mei,hoe kunnen ze dan al beginnen aan een hard-launch?
1) Er is nu een Editors Day aan de gang in Tunesie. Het is geen "launch", maar een Tech Event. Hier wordt de press op de hoogte gesteld over de technieken die gebruikt zijn in de R600, RV630 en RV610. De gehele DX10 generatie wordt hier nu voorgesteld aan de pers. Iedereen die aanwezig is in Tunesie ondertekent een NDA, wat wil zeggen dat ze niets naar buiten mogen lekken over wat ze gezien hebben. Ook nV houdt dit soort events. 2 weken voor de launch van de G80 was er in Oktober ook een G80 Tech Event, net zoals AMD dit nu heeft in Tunesie voor haar DX10 generatie.
2) De echte launch voor het grote publiek is op 14 Mei. Dat wil zeggen dat tussen nu en 14 Mei de pers die aanwezig was in Tunesie, een R600 sample krijgt en deze kan testen voor hun reviews. De reviews zullen 14 mei de lucht in gaan en vanaf die datum kan je de kaart krijgen. Tot die tijd ben je dus afhankelijk van eventueel gelekte informatie. De echt betrouwbare informatie en benchmarks zien jullie pas vanaf 14 mei.
3) nVidia stapt af van "Hard Launches". Dit hebben ze vermeldt ten tijde van de G84/G86 launch van vorige week. Zie het nV topic met de redenen waarom. AMD lijkt echter dit keer te mikken op een hard launch van de HD2900XT op 14 mei. Hoe dit in de toekomst gaat lopen met andere kaarten is niet bekend, maar het lijkt logisch dat ook AMD af stapt van "hard launches".
[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 24-04-2007 15:04 ]
Anoniem: 199989 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:35:
pff,ik kan het echt niet meer volgen...teveel info die tegenstrijdig is,en het is onmogelijk om de bs van de waarheid te onderscheiden.Ik hoop dat Amd/Ati weet waar ze mee bezig zijn,want anders ziet de toekomst er echt somber uit voor hen,zeker als je de berichten in verband met reorganisaties en rode cijfers mag geloven.
Trouwens,er wordt her en der vermeld dat HL2,TeamFortress2 en Portal bij de kaarten zal zitten?Maar die spellen zijn toch nog lang niet klaar?
TF2 is al inmiddels 2 maandjes in closed beta, er zijn ook al 2 trailers uitgekomen op valvemedia
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Anoniem: 100386
Daarover gesproken; Hoe benchen ze die atm ? Want zover ik weet is er nog immer geen 3DMark DX10-versie, toch wel de standaardtool voor benchmarken van graka's.Mitt3nz schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:32:
[...]
Anyway, eerst maar eens de DX10 benchmarks afwachten.
Launchprijs in Europa was toch 435 Euro?CJ schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:54:
Als de eerder door The Source geposte launchprijs van $399 klopt, dan is dus de prijs/performance verhouding helemaal niet slecht... zeg maar gerust zeer goed... zeker niet voor een kaart die niet onder doet voor een G80GTX (want ja, er zijn ook genoeg benchmarks waarin de 2900XT wint) en ook nog eens feature-packed is.
Waarom praten we nog over US-dollars als de Europrijs ook al 'bekend' is?
Ik hoop binnenkort wat meer gelekte benchmarks te zien, want die test van dailytech heeft me - voor zover we daar iets uit kunnen opmaken - vooralsnog niet echt overtuigd van de kracht van de chip.
Qua prestaties lijkt hij daar - geextrapoleerd - tussen de GTS en de GTX in te presteren... en er van uit gaande dat de launchprijs van 435 Euri's klopt (en in geval nV tegen de verwachting in de prijzen niet verlaagd) is dat precies waar de 2900XT ook geprijsd is: Tussen GTS en GTX in.
Gezien de redelijk 'timide' specs t.o.v. GTX lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat de vorige maand gehintte launchprijs van $999 ook maar in de buurt komt van de reeele launchprijs. Voor $999 heb je ook 2 GTX'en die gezamelijk hun bil afvegen met 1 Ultra... lijkt me dat nV dat ook weetOp 1 mei komt dan wel de GF8800U uit voor een adviesprijs van $999, maar ja... voor die prijs heb je ook twee HD2900XTs (en eventueel een flinke voeding er bij).
Lijkt me eerder dat de Ultra bij wijze van productrefresh (mag wel na 7 maanden) de huidige positie van de GTX overneemt, en de GTX en GTS volgens de normale cycle verder gaan zakken in prijs.
Verstandig van ze, anders zouden ze zichzelf behoorlijk in hun voet schieten bij diverse benchmarks, w.o. 3DMark06 en Supreme Commander. Core2 gaat daar - en in diverse andere games/benches - toch vrij duidelijk aan de leiding.Overigens is inmiddels ook bewezen dat AMD geen enkele moeite heeft om hun GPUs op Intel CPUs te laten benchmarken. Toch nog even een vermelding waard voor al die mensen die dachten dat dat 'nooooooit' zou gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 24-04-2007 16:05 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Beta's van DX10 games gok ik. En/of tech demosAnoniem: 100386 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:26:
[...]
Daarover gesproken; Hoe benchen ze die atm ? Want zover ik weet is er nog immer geen 3DMark DX10-versie, toch wel de standaardtool voor benchmarken van graka's.
[ Voor 34% gewijzigd door OruBLMsFrl op 24-04-2007 16:17 ]
Gewoon helemaal niet - best vervelend...Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:26:
[...]
Daarover gesproken; Hoe benchen ze die atm ? Want zover ik weet is er nog immer geen 3DMark DX10-versie, toch wel de standaardtool voor benchmarken van graka's.
Qua D3D10/DX10 koop je een kat in de zak
Edit, hij staat hier: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussietopic - Deel 55
[ Voor 58% gewijzigd door CJ op 24-04-2007 16:31 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.
Klinkt kinderachtig, maar blijkt iedere keer weer nodig:
- geen Ati vs nVidia geflame (of onnodige vergelijkingen)
- niet op de man spelen - een ander voor fanboy uitmaken = OW wegens flamen
- geen slowchat
- het 1001 keer herhalen van zelfde 'nieuws' (R600 vertraagd...) is geen nieuws, dus offtopic.
- als je iets beweert, onderbouw het. Als het van een roddelsite (Inquirer) komt, geef dat aan en verkondig het niet als heilige waarheid
Wat dan wel? Goed onderbouwde nieuwtjes over ATi videoproducten en hun drivers. Daar gaat het om in een nieuwsdiscussie :)