Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 10 - Open throttle Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.404 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
² ^

Als er zoveel ongelukken veroorzaakt werden door ABS dan zat dat er gewoon niet op.
Ging mij ook al een ongeluk bespaard hebben ...
Op mijn volgende fiets zit zeker ABS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chevy doelt denk ik op mentaliteit: sommige mensen nemen ABS, wánt dan kan ik harder remmen! En sommigen kiezen voor ABS i.v.m. de veiligheid mócht het, in het sporadische geval, nuttig zijn, maar rijden wel gewoon door alsof de ABS er niet op zit. 't Eerste is fout, 't tweede is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:38:
En een luchtbel kan je ook in je leidingen hebben zonder ABS. Dat voorbeeld slaat als een slappe lul op een drumstel.
Juist niet, want dat geeft het juist aan: de techniek kan je dan niet redden. Het kan eventueel helpen om een situatie te voorkomen MITS je niet continu die functionaliteit van ABS triggert. En dat is het net wat mensen doen: rijden tot op de grens van dergelijke veiligheden. De meeste mensen remmen minder hard als ABS en zouden dan ook rustiger een kruispunt benaderen en zo ook meer tijd hebben om bij een luchtbel remdruk te pompen.

Heb gewoon respect voor de motor en je voorkomt al veel dingen. En in geval dat je het niet redt kan (het hoeft niet) ABS je helpen.
Je bent gewoon 1 van de vele sleutelaars die met droefheid in hun hart kijken hoe alles meer en meer electronisch,... wordt en meer en meer "maar vroeger dit, en vroeger dat" verhalen gaan vertellen denk ik :')
Nee hoor, anders had ik niet op BMW kunnen zeiken :P
Osiris schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:47:
Chevy doelt denk ik op mentaliteit: sommige mensen nemen ABS, wánt dan kan ik harder remmen! En sommigen kiezen voor ABS i.v.m. de veiligheid mócht het, in het sporadische geval, nuttig zijn, maar rijden wel gewoon door alsof de ABS er niet op zit. 't Eerste is fout, 't tweede is goed.
Jij snapt het :) Respect is waar alles mee begint, niet de techniek.

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 04-05-2007 18:49 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

DinX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:40:
Ik dacht dat ale BMW's hun ABS konden uitschakelen met een knopje.
GS-en hebben dat voor het geval je "het terrein" in zou gaan.

Feit is: ABS maakt een motorfiets veiliger bij paniekreacties. Als het even kan heeft mijn volgende moderne fiets het ook.

En voor "sleutelpret" heb ik hier nog 2 oudjes staan...
(ariel onderdelen nóg niet binnen trouwens.. damn!)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:48:
[...]
En dat is het net wat mensen doen: rijden tot op de grens van dergelijke veiligheden.
En anderen proberen maar de grens van hun bochten, schuin hangen,... op te zoeken en daar is dan weer niks mis mee, dan is het stoer :z

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
teacher schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:48:
[...]

Feit is: ABS maakt een motorfiets veiliger bij paniekreacties. Als het even kan heeft mijn volgende moderne fiets het ook.
En de vráág is nu: achten mensen met ABS zich nu ook veiliger, waardoor ze minder goed opletten en sneller in dergelijke situaties komen dat ABS ook daadwerkelijk nodig is?
DinX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:50:
[...]

En anderen proberen maar de grens van hun bochten, schuin hangen,... op te zoeken en daar is dan weer niks mis mee, dan is het stoer :z
D'r zit natuurlijk een verschil tussen jezelf van kant maken (dijkje afschuiven tegen een paaltje aan) óf in een situatie komen dat een noodstop nodig is, omdat je anders een klein kindje onderrijdt... ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Osiris op 04-05-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:50:
Dat is juist goed omdat de motor platter kan gaan dan je denkt. Het is dan goed te weten waar de grenzen liggen van zowel de machine als de berijder. Want wat zeggen ze als je de bocht verkeerd hebt ingeschat? Platter gaan, de motor kan veel verder dan je denkt. Het is veiliger voor de bestuurder om te weten dat hij dan nog platter gaat dan dat hij in volle schrik de rem gaat bedienen. Dan heb je pas de poppetjes aan het dansen.
Osiris schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:53:
En de vráág is nu: achten mensen met ABS zich nu ook veiliger, waardoor ze minder goed opletten en sneller in dergelijke situaties komen dat ABS ook daadwerkelijk nodig is?
ESP dient niet om harder de bocht in te gaan maar toch wordt het daar voor gebruikt. Zelfde geldt ook voor ABS. Ik heb toch ABS dus who cares :? Dus komen mensen met ABS sneller bij zulke grenzen is afhankelijk hoe je met dergelijke veiligheden omspringt tussen de oren.
D'r zit natuurlijk een verschil tussen jezelf van kant maken (dijkje afschuiven tegen een paaltje aan) óf in een situatie komen dat een noodstop nodig is, omdat je anders een klein kindje onderrijdt... ;)
Gas erop natuurlijk, boeit mij dat kind wat ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 04-05-2007 18:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Alsof je tijdens het rijden nadenkt van "ach, ik heb toch ABS", komop man |:(

Maja, ik hou m'n bek al :z

Tot in het volgend topic ofzo.

[ Voor 29% gewijzigd door DinX op 04-05-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

JdM schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:17:
[...]

tussengas geven bij terugschakelen op de motor is impossible, tenzij je op een hok rijdt waar tussen elke versnelling een neutraal is ontstaan.
Impossible.. ik doe het op elke motor waar ik op rijd? en het is beter voor je bak ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:55:
[...]

Het is veiliger voor de bestuurder om te weten dat hij dan nog platter gaat dan dat hij in volle schrik de rem gaat bedienen.
Ej, maar hij heeft tenminste wél ABS hè!
M3rcury schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:56:
[...]

Impossible.. ik doe het op elke motor waar ik op rijd? en het is beter voor je bak ;)
Nou, 't is mogelijk op de motor ja, tussen de 1 en de 2 in... Maar bij 2-3, 3-4, 4-5 en 5-6 is 't per definitie nogal onmogelijk :+

[ Voor 37% gewijzigd door Osiris op 04-05-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Osiris schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:56:
[...]

Ga het vooral in het belachelijke trekken.
Bende idioten.

Doei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Heeeej, kommop zeg, flauw geintje mag toch wel? :/

Ik kies verder geen kant ofzo, ben zelf met bíjna twee jaartjes RBW nog maar een n00b, dus van mij moet je al helemaal niets aantrekken. 't Was gewoon een inkoppertje die ik niet kon laten liggen :o

[ Voor 66% gewijzigd door Osiris op 04-05-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Heb je al eens onder hellingshoek licht geremd? Met de nadruk op licht. Dat is ongelofelijk vies gevoel waar je aan moet wennen. Ik wil er niet eens aandenken als je voorwiel heel hard begint te vertragen. Dan duwt de achterkant de voorkant en dan ben je helemaal de lul. Gewoon platter gaan, de motor kan verder dan je denkt.
Nou, 't is mogelijk op de motor ja, tussen de 1 en de 2 in... Maar bij 2-3, 3-4, 4-5 en 5-6 is 't per definitie nogal onmogelijk :+
Jawel. JdM zit fout. Sorry John, you are wrong :)

[ Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 04-05-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Chevy454 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:48:
[...]
En dat is het net wat mensen doen: rijden tot op de grens van dergelijke veiligheden.
In de wereld waar alle mensen dat doen heb je 100% gelijk.
Ik behoor echter niet tot die wereld, en ik denk niet dat ik de enigste ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:01:
[...]

Heb je al eens onder hellingshoek licht geremd? Met de nadruk op licht. Dat is ongelofelijk vies gevoel waar je aan moet wennen. Ik wil er niet eens aandenken als je voorwiel heel hard begint te vertragen. Dan duwt de achterkant de voorkant en dan ben je helemaal de lul. Gewoon platter gaan, de motor kan verder dan je denkt.
Zodra je achterkant de voorkant duwt en je hebt een beetje pech, krijg je dan geen lowsider, door 'overstuur'?
Chevy454 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:01:
[...]

Jawel. JdM zit fout. Sorry John, you are wrong :)
Tussengas is toch per definitie 't gas wat je geeft bij double-clutchen, wanneer ie in z'n vrij staat? En bij gebrek aan neutraal geen tussengas toch?

[ Voor 77% gewijzigd door Osiris op 04-05-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Osiris schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:03:
[...]

Zodra je achterkant de voorkant duwt en je hebt een beetje pech, krijg je dan geen lowsider, door 'overstuur'?

[...]

Tussengas is toch per definitie 't gas wat je geeft bij double-clutchen, wanneer ie in z'n vrij staat? En bij gebrek aan neutraal geen tussengas toch?
Nee, het is koppeling in, gas geven tot je op het toertal zit waar je een versnelling lager in zit, en dan in die versnelling zetten en koppeling loslaten :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dinx heeft denk een drukke week achter de rug. :Y

Anyways.. Raadt eens welke motor er een vrij heeft tussen elke versnelling (tenminste, als je niet uitkijkt... en dan rollend toch de versnelling weer inschakelen... KRRRRRRRRRRRRRrrrrrrrrr KLOENK! Vroemmmmm :+)

Ik weet wel wat bij terugschakelen zonder koppeling een streepje gas helpt. Dat is niet te vergelijken met dubbelclutchen.

Enneh; ik kan mij echt niet voorstellen dat er motorrijders zijn die onveiliger gaan rijden omdat ze ABS hebben.

Nee echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Moet er nog iemand een bandje uit spanje hebben, je kan hem ophalen in den haag zuid...

Ga morgen bestellen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
mercury, had graag meegedaan, net alles met korting bij asf besteld. Is paar tientjes duurder maarja.. op zich is rechtstreeks natuurlijk ideaaler.

Sow..... vandaag heel gesprek gehad met de lady/vriendin/verloofde/etc.. ze wilde me voor mijn verjaardag een oude motor cadeau doen (verjaardag + grote beurt gedaan aan haar motor).. cb750 four.. zodat ik van die een cafe racer kon gaan bouwen....... hoe lief. geweldig..

maarja huis moet nog veel aangebeuren en circuit fiets moet nog in orde gemaakt worden. Als er zo'n ding komt moet alles wjiken en dat kan nu niet zegt mijn gezonde verstand :+

(damn i'm a idiot to say .. better not... )

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
M3rcury schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:33:
[...]

Nee, het is koppeling in, gas geven tot je op het toertal zit waar je een versnelling lager in zit, en dan in die versnelling zetten en koppeling loslaten :P
Euhm, als je 't over double clutchen hebt, is 't toch wat te kortaf, wat je nu zegt als ik 't goed heb:

[list]• Ontkoppelen;
• Versnelling in neutraal zetten;
• Koppelen;
• Gas geven;
• Ontkoppelen;
• Versnelling in gewenste versnelling zetten;
• Koppelen.

Immers, zodra jij ontkoppelt en je geeft gas, dan gebeurt er geen flikker met de ingaande as van de versnellingsbak! Ontkoppelt immers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Osiris schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:36:
[...]

Euhm, als je 't over double clutchen hebt, is 't toch wat te kortaf, wat je nu zegt als ik 't goed heb:

[list]• Ontkoppelen;
• Versnelling in neutraal zetten;
• Koppelen;
• Gas geven;
• Ontkoppelen;
• Versnelling in gewenste versnelling zetten;
• Koppelen.

Immers, zodra jij ontkoppelt en je geeft gas, dan gebeurt er geen flikker met de ingaande as van de versnellingsbak! Ontkoppelt immers :P
Ik had het niet over het dubbel clutchen, maar gewoon over het terugschakelen met tussen gas zoals het op elke motor zou moeten..

En de ingaande as gebeurt wel wat mee, als jij in zijn neutraal staat te gassen draait ook een deel van je koppeling. En dat deel moet je op de juiste snelheid zien te krijgen, zodat je geeen slip krijgt als het ware.. (zo leg ik het toch goed uit ? )

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
M3rcury schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:47:
[...]

Ik had het niet over het dubbel clutchen, maar gewoon over het terugschakelen met tussen gas zoals het op elke motor zou moeten..
Aah, ik dacht dat we 't nog over double clutchen hadden, denk dat ik dan de enige daar in was :+
M3rcury schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:47:
En de ingaande as gebeurt wel wat mee, als jij in zijn neutraal staat te gassen draait ook een deel van je koppeling. En dat deel moet je op de juiste snelheid zien te krijgen, zodat je geeen slip krijgt als het ware.. (zo leg ik het toch goed uit ? )
De ingaande as van de koppeling wellicht, niet van je versnellingsbak :+ Maargoed, da's een basic element van prettig schakelen, de slip minimaliseren, al dan niet met synchromeshen in je bak. En als je zonder koppeling schakelt, waar we 't éigenlijk over hadden, dan is slip al helemaal niet aan de orde :+ Tenzij je 'slip' bedoelt tussen de tandwielen in je versnellingsbak :P

Stoer filmpje trouwens: Video of heel-toe braking in conjunction with double-clutch downshifts in a racecar.

Dá's tussengas _O_ Kost je ff wat tijd om fatsoenlijk te masteren lijkt me, maar ziet er tof uit :P Jammer dat je geen beelden van buitenaf ziet though, je hoort de banden gieren en doen, maar Joost mag weten hoe/wat :+

Passagiers klagen altijd dat, als ik afrem op de motor het altijd zo lomp gaat... Denk dat ik bij 't terugschakelen ook maar eens "tussengas" ga geven om die "jolt" te voorkomen als je de koppeling op laat komen. Eerder dacht ik er nooit zo bij na, maar eigenlijk wel logisch om je motor eerst weer op 't correcte toerental te laten komen.

[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 04-05-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 11-05 12:45

Chakotay

Lick here to continue

Voor de kleding-discussie-fans: Je kan natuurlijk ook nog naakt gaan rijden :p

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37

rimpeldinky

nani?

Osiris schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:52:

Passagiers klagen altijd dat, als ik afrem op de motor het altijd zo lomp gaat... Denk dat ik bij 't terugschakelen ook maar eens "tussengas" ga geven om die "jolt" te voorkomen als je de koppeling op laat komen. Eerder dacht ik er nooit zo bij na, maar eigenlijk wel logisch om je motor eerst weer op 't correcte toerental te laten komen.
had ik ook, eigenlijk gaat het niet zo gek-hard maar omdat ze er los op zitten schuiven ze ineens tegen je aan waar normaal de gordel ze op de plek houd, ben gewoon eerder begonnen met remmen, later terugschakelen en idd na verloop van tijd wat tussengas er bij (maar dat heb ik wel eerst solo geleerd, zo lullig als je er ineens vandoor schiet omdat je teveel tussengas gaf :D )

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:06

4x2

lộn xộn quá

Osiris schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:52:
Je bent toch niet spastisch ?
Zelfs zonder tussengas moet je dat ding zonder problemen zonder schokken op kunnen laten komen.
Mits je geen volledig rotte veel te slappe ketting hebt (dat laatste zit het probleem meestal in).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hij schakelt denk ik te vroeg terug, dan duikt de motor ineens in toeren en remtie ook hard

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja, maar dat is geen schok als je de koppeling een beetje normaal op laat komen.
Als je m in 1 keer laat schieten met een veel te losse ketting gaat het wel hardhandig ja :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:48:
Feit is: ABS maakt een motorfiets veiliger bij paniekreacties.
Wat zijn paniekreacties? Een wagen die het niet red om op tijd stilstaat en jij het anker uit moet gooien? Ja dan is ABS wel prettig ja. De remmen hanteren onder hellingshoek omdat je de snelheid eruit moet remmen omdat je anders de bocht niet haalt?

Remmen is een sterke overlevingsreactie en in het eerste geval is ABS zeker een hulp, in het 2de geval maakt ABS niet uit.
Enneh; ik kan mij echt niet voorstellen dat er motorrijders zijn die onveiliger gaan rijden omdat ze ABS hebben.
Als ik de trend bij de auto's kijk dan merk je dat de airbags, ESP en ABS allemaal misbruikt worden. Als je iemand vraagt waar ESP voor dient dan zullen veel mensen zeggen dat het zorgt dat je harder de bocht door kan. Dat is niet waar, dat ding corrigeert jouw fouten. Als je op de grens van ESP gaat rijden dan valt er weinig te corrigeren hé ;) Zelfde met ABS, ding is er om de menselijke factor eventueel te elimineren. Om eventjes woord bij daad te stellen: het BMW remsysteem met hun haperende elektronische bekrachtiging. Ja het begint afgezaagd te worden maar het geeft maar aan dat het niet altijd ten goede hoeft te komen.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat ik er 454% naast zit :) Maar wat ik merk is dat de elektronica de mensen een vals gevoel van veiligheid geeft, of dat nu in een wagen is of op een motorfiets. De uiteindelijke beperkende factor is het respect welke men moet hebben voor een motor. Je moet gewoon weten wat de motor aankan, dat betekent ook weten hoe plat je kan gaan met de motor, voordat je dergelijke hulpsystemen nodig hebt. Want hulpsystemen kunnen maar tot een zekere grens helpen en daarna is het einde verhaal. En bij een motorfiets wordt valse veiligheid 100x harder afgestraft als bij een auto.
teacher schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:38:
Dinx heeft denk een drukke week achter de rug. :Y
Ik denk het ook :)
En voor "sleutelpret" heb ik hier nog 2 oudjes staan...
(ariel onderdelen nóg niet binnen trouwens.. damn!)
Das mooi klote :( Maar bij mij zijn de onderdelen binnen alleen moet het carter nog worden opgelast :( Ach maakt niet uit, ik vermaak me wel met het huis ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 05-05-2007 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

morgen weer een sleuteldag door mn neus geboord... 4e op een rij :X moet nu mee naar den bosch... (maar wel intussen een leuk setje 17" behrer velgjes op het oog :D)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik hoop morgen de Vmax te kunnen afbouwen en dan eventueel zondag te kunnen rijden maar dat gaat nog heel erg moeilijk worden. Ik denk dat het iets te hoog gegrepen gaat zijn en het resultaat ook maar so so gaat wezen. Ik wil namelijk nog enkele dingen nalopen uit veiligheid.

[ Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 05-05-2007 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:42:
Ja, maar dat is geen schok als je de koppeling een beetje normaal op laat komen.
Als je m in 1 keer laat schieten met een veel te losse ketting gaat het wel hardhandig ja :P
Ach, normaal, wat is normaal, ik houd persoonlijk wel van 't vlottere werk, zolang je achterwiel niet begint te glijden.. :+ _O-

Maar zolang je koppeling slipt, 'slijt' ie, dus sja, als je em vlot op laat komen dan scheelt dat weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dan weet jij meer dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Chevy454 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:59:
[...]
Als ik de trend bij de auto's kijk
nee.. motorrijders hadden we het over.
Chevy454 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:59:
het BMW remsysteem met hun haperende elektronische bekrachtiging. Ja het begint afgezaagd te worden
Ja, idd. Dat suffe ge-bash is zooooo 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

OK Ontopic:

Ik heb vandaag mn tailrisers binnen gekregen en gemonteerd. Dmv dogbones die 1 cm korter zijn dan normaal is de achterkant met een centimeter of 4-5 omhoog gegaan. Vooral voor de looks, maar hij stuurt ook sneller in zo.

Dogbones:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/ris1.jpg

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/voorris1.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/na1.jpg

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ziet er goed uit :)

* DinX is vandaag wat creatief geweest met een knopje, wat draad, van die knijpstekkertjes, een boormachine en een aardappelmesje :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/88f11bf0133e3477806800144053aa21/thumb.jpg

Light goes out

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/10c192f8d01f18cebff105532ed0c6b3/thumb.jpg

Light goes on

:+

Heb een schakelaartje tussen m'n sigarettenaansluiting en m'n batterij gezet. Tot nu toe hing hij rechtstreeks op de batterij. Maar in combinatie met vocht begon het binnenin helemaal groen te worden van de corrosie. M'n oude aansluiting was nog amper te gebruiken, en deze begon ook een beetje groen te worden.

Je zou kunnen zeggen "schakel het met het licht", maar ik wil het ook kunnen gebruiken als m'n motor uit staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

je hebt je 12v contact van een schakelaartje voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Yep :)

Dan staat er tenminste alleen spanning op wanneer ik dat wil :)

[ Voor 84% gewijzigd door DinX op 05-05-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Tssk.. Stom land hier..

Nu les ik alleen maar met lekker weer tot nu toe..
En heb ik dinsdag (waarschijnlijk in de stromende regen) mijn AVB.. -O-

Dat wordt denk ik wel wennen met remmen (noodstop?) en U-bochtjes maken.. Of geeft het echt weinig verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

endless schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:51:
Tssk.. Stom land hier..

Nu les ik alleen maar met lekker weer tot nu toe..
En heb ik dinsdag (waarschijnlijk in de stromende regen) mijn AVB.. -O-

Dat wordt denk ik wel wennen met remmen (noodstop?) en U-bochtjes maken.. Of geeft het echt weinig verschil?
Voor hoe plat jij gaat, geeft het weinig verschil ja :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Met de noodstop merk je wel wat verschil lijkt me toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 21:31:
Met de noodstop merk je wel wat verschil lijkt me toch?
mwah.. denk niet dat het heel veel uitmaakt, je moet alleen ff zorgen dat je banden goed warm zijn (vraag ff of je ze warm mag remmen) en dan gewoon tot iets onder grens (je mag in de regen toch wel ietsjes langer remmen)

Gewoon niet te veel zorgen maken, voor de uitwijk, 8 en dat soort dingen heb je meer dan genoeg grip, maar alleen bij de remproefen iets oppassen.. (cker als er wit schuim op de weg ligt)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik ga zelf sowieso nog een flinke tijd voor het examen al rijden, er is dan vast wel even tijd om ergens een natte plek op te zoeken om het eens aan te voelen.

endless: is dat voor jou ook geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Stock Vmax frame. Hoezo slechte vorm :?
Afbeeldingslocatie: http://motor.chevy454.net/Vmax/2007/stock_frame.jpg

Das al beter :Y Een driehoek is de stevigste vorm welke er bestaat. Nu kan het raamwerk minder plooien door de torsie van de achterbrug
Afbeeldingslocatie: http://motor.chevy454.net/Vmax/2007/jigs.jpg

Meteen ook maar de rubberen ophangingen vervangen door stijve aluminium bussen zodat het motorblok stijf in het frame hangt. Nadeel is wel wat meer vibratie maar wel stabieler in de bocht. Vmax en bochten? Ja toch hoor :P Alleen die achterste solidmount vervange is een ramp (rechterpic) Je moet het motorblok dan uit het frame krikken :X Goddank was de tank, carbs en achterbrug eruit. Misschien bestaat er nog een kleine kans dat ik in de hemel kom O-) (het heeft veel vloeken bespaart :P )
Afbeeldingslocatie: http://motor.chevy454.net/Vmax/2007/solidmounts.jpg

Morgen tank, achterwiel, achterrem erop bouwen, koelwatersysteem aflaten en de extra koelwatersensor erbij zetten. Rijden gaat niet lukken. MotoGP kijken, naar de bouwmarkt voor wat PUR en dan om 17.30 naar Antwerpen. Volgend weekend hoop ik dat ik kan rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 05-05-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chevy454 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:51:
Stock Vmax frame. Hoezo slechte vorm :?
[afbeelding]

Das al beter :Y Een driehoek is de stevigste vorm welke er bestaat. Nu kan het raamwerk minder plooien door de torsie van de achterbrug
Mwah.. hangt er maar ook net vanaf hoe je het belast, een vliegtuigromp kan dus geen driehoek zijn omdat ie dan uit elkaar ploft ;) , maar idd voor een frame (en bijvoorbeeld een brug) is het idd de sterkste constukie :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
M3rcury schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:57:
Mwah.. hangt er maar ook net vanaf hoe je het belast, een vliegtuigromp kan dus geen driehoek zijn omdat ie dan uit elkaar ploft ;) , maar idd voor een frame (en bijvoorbeeld een brug) is het idd de sterkste constukie :Y
Dat klopt idd, het hangt af van het soort belasting maar kijkende naar de belasting welke er hier op treedt, namelijke torsi, is dat het beste :) Het is dat ik net goed gezopen heb anders zou ik nog aan de Vmax werken :P De tank erin knallen, veerpoten erin knallen, achterwiel monteren,... :)

Maar ik kwam wel tot een gevaarlijke conclusie... mijn momentsleutels zijn ermee gestopt. De veren zijn niet meer goed, tijd om die elektronische Snap-On te kopen :Y

Deze 1/2" gaat van 34Nm tot 340Nm :| Fuck, ik moet een kleiner bereik hebben :(
Afbeeldingslocatie: http://buy1.snapon.com/catalog/objects_lg/44000/43938.JPG
http://buy1.snapon.com/ca...=snapon-store&dir=catalog

Deze 3/8" gaat van 8Nm tot 134Nm, das meer mijn gading... maar waarom moet deze nou 3/8" zijn en niet 1/2" :? Moet ik een hele nieuwe reeks aan doppen hebben :(
Afbeeldingslocatie: http://buy1.snapon.com/catalog/objects_lg/44000/43938.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 06-05-2007 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chevy454 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:02:
[...]

Dat klopt idd, het hangt af van het soort belasting maar kijkende naar de belasting welke er hier op treedt, namelijke torsi, is dat het beste :) Het is dat ik net goed gezopen heb anders zou ik nog aan de Vmax werken :P De tank erin knallen, veerpoten erin knallen, achterwielen monteren,... :)

Maar ik kwam wel tot een gevaarlijke conclusie... mijn momentsleutels zijn ermee gestopt. De veren zijn niet meer goed, tijd om die elektronische Snap-On te kopen :Y

Deze 1/2" gaat van 34Nm tot 340Nm :| Fuck, ik moet een kleiner bereik hebben :(
[afbeelding]

Deze 3/8" gaat van 8Nm tot 134Nm, das meer mijn gading... maar waarom moet deze nou 3/8" zijn en niet 1/2" :? Moet ik een hele nieuwe reeks aan doppen hebben :(
[afbeelding]
boeit het verder nog wat of je 1/2" of 3/8" hebt of is het alleen de dikte van het vierkante ding die uit je sleutel steekt waar je je doppen op klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
gwystyl schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:32:
boeit het verder nog wat of je 1/2" of 3/8" hebt of is het alleen de dikte van het vierkante ding die uit je sleutel steekt waar je je doppen op klikt?
In 1/2" kan je verder gaan met maten dan in 3/8" maar voor de meeste doeleinden voldoet een 3/8" ook wel maar 1/2" is hetgeen wat het meeste gebruikt wordt. Heeft te maken met de spanningen welke er in het materiaal kunnen ontstaan en meer oppervlak betekent meer kracht voordat het materiaal gaat begeven.

Ik heb thuis 1/4", 3/8" en voornamelijk 1/2". Als ik nog eens een setje doppen van 3/8" moet kopen word ik niet gelukkig, heb nu namelijk een setje USAG doppen en zijn niet echt superdeluxe te noemen imo en gaat maar tot 14mm terwijl ik toch al tot een 32mm moet hebben :o

Dan wordt het toch wel plots een stuk minder interessant die elektronische momentsleutels.

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 06-05-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07
ik gebruik het meeste 3/8" omdat die ratels net wat kleiner zijn dan 1/2".. voor motoren is dat wat prettiger.

ik gebruik eigenlijk alleen 1/2" voor mijn wielmoeren.

Chevy heeft wel gelijk.. momentsleutels en 'exotische' doppen zijn makkelijker in 1/2" te krijgen dan bijvoorbeeld 3/8" of 1/4"

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Hebben ze niet gewoon verloopjes van 3/8 naar 1/2?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Acid_Burn schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:01:
Zo min mogelijk verlengstukken gebruiken. Je zit namelijk met de energieabsorptie van het verlengstuk. En bij goede merken is die absorptie zo laag mogelijk ;) Sommige merken worden warm en is een teken dat het niet goed zit, warmte is energieverlies. Een goed verlengstuk zou kunnen werken ja maar ik probeer het te vermijden ;)
FragDaddy schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:00:
ik gebruik het meeste 3/8" omdat die ratels net wat kleiner zijn dan 1/2".. voor motoren is dat wat prettiger.
Dat is wel waar :) Maar ik heb nu eventjes geen zin om nog een set doppen van 3/8 te kopen gaande van 8 t.em 30 ;) Zeker zoals ik ben, moet ze in 6kant en in 12kant hebben (toch tem 20mm) ;) Daarboven alleen maar 6kant.

[ Voor 59% gewijzigd door Chevy454 op 06-05-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Acid_Burn schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:01:
vast wel.. maar die heb ik niet. wel omgekeerd...

P.S. Poeh vandaag 150km gereden. Na 20 km had ik al zoiets van.. nee dit voelt niet goed.. motor stuurde me niet snel genoeg in en eenmaal in de bocht had ik last van onderstuur.. Dus ik zat al te denken.. nou binnenkort vering laten reviseren. dus ik kom thuis.. ik denk.. het zal toch niet he.. compressor erbij getrokken.. bandenspanning gecontroleerd... 2.4 voor en 2.0 achter... MET WARME BANDEN! oh man.. jah dat stuurt klote..

ik controleer 2x mijn bandenspanning niet voor een ritje en er klopt helemaal geen zak meer van.. vage shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX controleert dat om de paar weken ofzo :p

Dan nog vooral in de zomer, als het weken na elkaar regent ga ik niet in de regen of in m'n kleine garage op m'n knieën voor die druk te meten. Merk ik wel tijdens het rijden :p
Even tegen de band schoppen kan er nog wel vanaf dan.

Nu in de "zomer" om de 2-3 weken eens ofzo, als ik hem eens kuis (al gebeurt dat tegenwoordig niet veel). Dus bij 1 of ander ander klusje dat ik eraan doe :p

Het verschilt bij mij eigenlijk zelden met wat het de vorige keer was. Blijft dus meestal ook bij enkel controleren en niet bijvullen/aflaten.

Als ik echt een lange rit ga doen check ik het ook even voor vertrek. En met lang bedoel ik meer dan 200km ofzo. Echt om te touren dus. Kan moeilijk eelke dag voor ik naar m'n werk vertrek m'n bandenspanning gaan meten :+

[ Voor 28% gewijzigd door DinX op 06-05-2007 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
DinX schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:30:
* DinX controleert dat om de paar weken ofzo :p

Het verschilt bij mij eigenlijk zelden met wat het de vorige keer was. Blijft dus meestal ook bij enkel controleren en niet bijvullen/aflaten.
Bij mij scheelt het normaalgesproken ook niets.. Dus ik heb even de banden gecontroleerd op beschadigingen.. Of ik heb de vorige keer zitten slapen bij banden oppompen.. (en niets gemerkt met rijden!?) of er hebben mensen met mijn ventielen zitten spelen.. (wat niet mogelijk is want de motor heeft niet onbeheerd gestaan)..

oh well. de banden staan nu op de juiste spanning en het stuurt weer als vanouds.. maar even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Iets met je ventieldopjes ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op zondag 06 mei 2007 @ 01:08:
[...]

Bij mij scheelt het normaalgesproken ook niets.. Dus ik heb even de banden gecontroleerd op beschadigingen.. Of ik heb de vorige keer zitten slapen bij banden oppompen.. (en niets gemerkt met rijden!?) of er hebben mensen met mijn ventielen zitten spelen.. (wat niet mogelijk is want de motor heeft niet onbeheerd gestaan)..

oh well. de banden staan nu op de juiste spanning en het stuurt weer als vanouds.. maar even in de gaten houden.
Ik controleer vaak als ik sportief ga rijden, als ik een hoop snelweg km ga maken doe ik er ook 0,3 a 0,4 bar meer in als normaal (bandjes slijten nogal hard :+ ) en op het circuit wordt het 0,2 bar minder dan normaal

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hehe, zo doe ik het ook meestal :)

Met gewoon woon-werk verkeer 2.7-2.9 bar vanachter. Met touren een stuk daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FragDaddy schreef op zondag 06 mei 2007 @ 01:08:
Vuil in je ventiel, hoe is het met je compressor?

* Chevy454 heeft net de Vmax weer van wat onderdelen voorzien. En zoals kenmerkend vind je een onderdeel als laatste :+ Zocht een stukje rubber welke tussen het frame en koelwaterreservoir zat. Heb ik alles afgezocht en toen de andere dingen afgebouwd totdat ik op het punt kwam dat ik toch echt dat rubbertje nodig had. Een durex bleek niet te werken :+ En uiteraard sla jij je voor je kop als je dat rubbertje gewoon 10cm naar de normale plek vindt alleen op een andere stuk framebuis |:(

Alleen waar ik wel minder gelukkig om ben is het feit dat mijn remvloeistofreservoirleiding (scrabble? :P ) van de achterrem een scheur heeft. Ik vond al vreemd dat mijn remvloeistof na enkele weken al pikzwart was.

Nu moet ik wachten op enkele onderdelen voordat ik verder kan :Y Heb een SBK stuur en een K&N filter in de pijplijn. Moet wel niet vergeten een nieuw stukleiding te gaan halen. Een orginele koopt deze jongen niet, moet namelijk mijn steppies nog gaan veranderen dan kan het zijn dat ik weer een probleem met het reservoir heb qua lengte :)

To do:
Carterventilatie in orde maken
Brandstoftoevoer fixen
Injectiesysteem aansluiten
Ontstekingsvervroeger van de TCI aansluiten
Koelwatersensor houder maken en monteren
Stuur monteren + gaskabels aansluiten.
Remsysteem fixen en nakijken
Alle blokophangpunten controleren en eventueel natrekken

Dat moet het zijn volgens mij. Met wat geluk rijd ik eind volgende week maar misschien pas de week daarop.

[ Voor 79% gewijzigd door Chevy454 op 06-05-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik vertrek nu naar werkplaats :P ga lekker knutselen en kijken of ik het blok vandaag nog lopend kan hebben (zonder uitlaat, die heeft nog wat werk :+ )

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

* teacher heeft van die "pressure check" ventieldopjes..

retehandig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Je hebt die ook digitaal dacht ik. Of toch iets wat ze binnen in je velg kunnen plakken.
Heb je een display wat de bandendruk en temperatuur aanduidt :)

http://www.tire-pressure-monitors.com/

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 06-05-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op zondag 06 mei 2007 @ 15:30:
Je hebt die ook digitaal dacht ik. Of toch iets wat ze binnen in je velg kunnen plakken.
Heb je een display wat de bandendruk en temperatuur aanduidt :)

http://www.tire-pressure-monitors.com/
Ik doe het gewoon thuis met de compressor, ff kijken wat je zelf het lekkerst vind rijden, en dan gewoon die druk erin doen :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Idem :)

En voor in Noorwegen heb ik een losse meter gehaald :)
Maja, wel handig als je het gewoon op een schermpje ziet :)

http://www.vulcantire.com/smartire_mc_sys.htm

Uitgebreider :)

[ Voor 52% gewijzigd door DinX op 06-05-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Handige tip misschien:

Je hebt van die 12v pompjes voor in de auto. Kosten 15 euro ofzo.
Daar kan je de behuizing vanaf slopen, en dan hou je een heel compact pompje over wat je zo ergens tussen propt. Is misschien een tip voor in noorwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Ff stukje gereden en een paar simpele fototjes gemaakt. Niks bijzonders, maar ja, het was nog even goed weer en kan ik de camera eens beter leren bedienen :)

Tl1000R
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fbaa653aaa207f9a1f19b3351beb4b83/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/95bcaf5de573917a8a82c58c50fdb8fd/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d8fa28cd6c027dff61f02bdfca51d362/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a2eba333e4935406dd2d89542e21d303/thumb.jpg

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
teacher schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:41:
Daar kan je de behuizing vanaf slopen, en dan hou je een heel compact pompje over wat je zo ergens tussen propt. Is misschien een tip voor in noorwegen?
Hehe, zo ken ik nog iemand die iets dergelijks heeft gedaan ;)
Maar dan voor de airshifter op zijn motorfiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

teacher schreef op zondag 06 mei 2007 @ 17:41:
Handige tip misschien:

Mja, in benzinestations kan ik ook m'n banden op pompen.
Hein gericke heeft er ook voor met de voet op te pompen, heel compact.

Dus gewoon in het benzinestation goed oppompen, meten met m'n metertje, en aflaten tot het goed zit.

Juist weer geshopt trouwens :)
Producten
-===================================================-
1 x Dino Cruisecontrol Deluxe 7/8inch (22 mm) (0450270102) = 36.75EUR
Zou er zo moeten komen uitzien

Afbeeldingslocatie: http://www.fjrowners.ws/discus/messages/9/28115.jpg

Was aan het twijfelen tussen die of een TravelLock of Throttlemeister. Die 2 laatsten waren me net wat te duur (150€), dus dan deze maar :)

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 06-05-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

DinX schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:22:
[...]

Mja, in benzinestations kan ik ook m'n banden op pompen.
Hein gericke heeft er ook voor met de voet op te pompen, heel compact.

Dus gewoon in het benzinestation goed oppompen, meten met m'n metertje, en aflaten tot het goed zit.
T'is meer voor als je een lekke pijp krijgt onderweg. En die 12v pompjes nemen -gestript- minder ruimte in als een voetpompje.. Zo eentje:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanschoonhovenusacars.nl/shop/media/0623221.jpg

Maar goed.. het is maar een tip, doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Heb zo'n bandenherstelding mee. Mischien dat ik zo'n pompje ook nog haal zoals jij aanhaalt. Zie ik nog wel. Heb al vrij veel mee inmiddels :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vandaag ook een stuk gereden, met een stuk of 22 VFR-en en één Aprilia. Vanaf zwolle helemaal rondgeslingerd richting Hardenberg, Coevorden. Geluncht in Westerbork en toen verder gesligerd door Drenthe, om rond 4u weer aan te komen in Zwolle. Best lachen, heel gezellig :)
Eén persoon kreeg alleen wat commentaar omdat hij zijn VFR heeft omgeruild voor een V-max >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Een Vmax ipv een VFR, dat is idd een rare keuze want dat zijn compleet verschillende fietsen :) Vmax is meer cruiser dan sportieve tourfiets. Was het een Vmin (100pk versie, max 8500rpm) of een Vmax (145pk, 9500rpm) ? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Chevy454 op 06-05-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Zit te kiek'n naar nieuwe tellers enzo, maarre.. hoe weet ik nou of ik een CDI-gebeuren heb of een transistorgebeuren? Heb bijv op louis wel iets leuks gevonden, maar daar staat bij: "Für Zwei- und Viertaktmotorräder sowie Quads und ATV´s mit Transistorzündanlagen geeignet (nicht für CDI-Zündungen)."
Als ik daar doorklik naar de 'handleiding' dan vind ik dat er gewoon een draadje getrokken dient te worden van tussen de zündspule (bobines?) en schaltgerät (onstekingiets lijkt me?) linkje naar duitse pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

gwystyl schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:21:
Vandaag ook een stuk gereden, met een stuk of 22 VFR-en en één Aprilia. Vanaf zwolle helemaal rondgeslingerd richting Hardenberg, Coevorden. Geluncht in Westerbork en toen verder gesligerd door Drenthe, om rond 4u weer aan te komen in Zwolle. Best lachen, heel gezellig :)
Eén persoon kreeg alleen wat commentaar omdat hij zijn VFR heeft omgeruild voor een V-max >:)
Mwoah, het is een V4, hoewel ze 20 graden dichter bij elkaar staan, maar goed.
Een v-max valt nog iets voor te zeggen, een heel klein beetje iets (al zou ik liever een VF1100S kopen, ofwel een V65 sabre, niet veel langzamer, maar veel minder bekend en ziet er minder snel uit, leuke wolf in schaapskleren).
Niet tov een VFR, maar goed.
DinX schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:07:
Hehe, zo doe ik het ook meestal :)

Met gewoon woon-werk verkeer 2.7-2.9 bar vanachter. Met touren een stuk daaronder.
Ik reed op die VFR altijd met 2.7-2.9, reed ie veruit het fijnste mee.
2,5 had ie veel minder grip, merkte je behoorlijk, zeker met kou en in de regen (lekker glibberen achter..).

Owjaaa, ik heb vandaag ook weer 10km motor gereden ofzo 8)
Op een Z400f die ik kon lenen van een vriend, alleen toen ik de banden op wilde pompen brak het ventiel af (gare stalen verlengstuk aan de pomp wat erg slecht van het ventiel af wilde)...
Dus toen maar dat ding een stukje naar zn huis gereden, maar onderweg toch maar laten staan omdat ie alleen nog maar schuin kon rijden....
Daarna met de auto maar naar de megameeting gegaan (zwart-oranje bmw e30, dat was ik dus :P).

[ Voor 16% gewijzigd door 4x2 op 06-05-2007 23:39 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

4x2 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:37:
[...]

Ik reed op die VFR altijd met 2.7-2.9, reed ie veruit het fijnste mee.
2,5 had ie veel minder grip, merkte je behoorlijk, zeker met kou en in de regen (lekker glibberen achter..).
Bij koude en regen ok. Maar als ik van plan ben wat sportiever te gaan rijden zet ik em juist lager. Dan staat ie op iets van 2.5-2.6 achter ofzo. Vind dat voor mij qua gevoel fijner op die momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

meh, als et ect opwarmd dan kom je ook weer op 2.7-2.9 uit, dus eigenlijk is dat hetzelfde denk ik :?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 83626 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:27:
hoe weet ik nou of ik een CDI-gebeuren heb of een transistorgebeuren?
CDI is opladen met een condensator welke zijn energie snel afgeeft terwijl TCI dat in de bobijn doet. Dat bepaal je met een scoop (heb jij vast wel ergens op de TU slingeren ;)) en aan de primaire kant van de bobine te meten.

Maar jij hebt zeker 2 bougiekabels lopen per bobijn? Dan is het TCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

rimpeldinky schreef op maandag 07 mei 2007 @ 07:40:
meh, als et ect opwarmd dan kom je ook weer op 2.7-2.9 uit, dus eigenlijk is dat hetzelfde denk ik :?
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

http://www.motogp.com/en/..._results.htm?menu=results
woei, tussenstand is leuk! pedrossa valt me tegen helaas maar het ziet er naar uit dat het dit jaar rossi vs stoner word!

ontopic:
gister niet gelukt om blok te starten, ze had geen zin om vast te zitten in het frame daar ben ik 2 uur mee bezig geweest :X
toen ik eindelijk aan het electrische deel toe kwam was het al weer 5 uur :(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Afbeeldingslocatie: http://willem169.nl/gfx/ikke-panne.jpg

dynamo stuq (gister bij Breda). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik zag de foto willem, dat is mooi klote

Afbeeldingslocatie: http://www.xtreme-events.nl/MegaMeeting2007/Ries/img_5301.jpg

Nog geen wheelie foto's gevonden.

Wel onwijs geluk gehad.

Ging een gozer op z'n bek in de groep. Gestopt. Lekte benzine, tank eraf etc.. benzine stond tot in de luchtkelken.. lopend gemaakt.

Daarna met een rustiger tempo verder gereden. Kom ik oerend hard tegen en tinus op z'n BSA. Dus rustig aan. 1e slaat af, 2e ziet dat te laat, rijd door en gaat opeens stoppen aan de kant van de weg. dus rustig langs af, even gas, hop naar de 3 schakelen. en rustig verder.

Zie ik verderop opeens een geel hesje in de bosjes.

Dus iets gas minderen. De man staat al met zijn handje te wijzen van rustig aan.

Hij kan mij niet na de kant loodsen maar diegene achter mij wel......

Dankzij het geweldige communicatie setje ( gekocht bij hein gericke, 149 euro, goed in gebouwd en meer dan genoeg afstand mogelijk!) hoor ik van mijn vriendin , die als laatste rijd, dat iedereen alsnog mocht door rijden en dat diegene die moest stoppen er ook weer is.

Zitten we later ergens en krijg ik te horen dat ze aan het laseren waren en dat hij , nadat de agenten overleg hadden gepleegd, mocht door rijden want ze hadden zijn "maat" moeten hebben.

Dat was ik dus........

je mocht er 60 of 80.. hele brede weg in de middle of fucking nowhere.. reed 120/140..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

lucky you :p hope dat je geen acceptgiro krijgt achteraf, degene die gevallen was, geen zware schade (aan zichzelf of motor)?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik hoop het ook niet want reed braaf rustig voorbij. Maar de agent die die jongen achter mij stil zetten was druk met hem en met opletten dat ie niet van z'n sokken gereden werd dus mijn kenteken zal wel niet genoteerd zijn.

Maarja je weet nooit..

Nee die gozer had niks op wat blauwe plekken na. Hij moet ff zijn bougies schoonmaken, startmotor nakijken want die weigerd soms en ff zijn benzine kraan fatsoenlijk vast draaien. Kuipen hadden al wat krasjes en die zijn nu iets groter geworden maar al met al minimaal.

Klinkt lullig maar dit minimale ongelukje/val partijtje is hopelijk les geweest dat ie beter op moet letten en niet overal plat kan en kan kneedownen.

Ik heb mijn "leer" ongelukje ook gehad en ik zie zoiets maar als teken dat je je rijstijl moet aanpassen.

[ Voor 52% gewijzigd door Capo op 07-05-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

naja als ze lazeren moeten ze je officieel aan de kant zetten omdat het geen mulder is dus het zal wel loslopen :)

wel leuk eigenlijk, gewoon zorgen dat er 1 gelazerd word en dan een ander laten reageren op het stopteken alsof het duidelijk voor hem bedoeld was :D oh u heeft van mij geen meting? nou prettige dag verder dan! :+

pff, dan heeftie geluk gehad :) magoed zijn eigen domme fout dus :? een blinde bocht te hard in ofzo?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
wat is er precies stuk aan? Toevallig heb ik van de week ook nog aan een motor gesleuteld waarvan de dynamo (stator) stuk was.. daarvan waren de wikkelingen gewoon doorgebrand waarschijnlijk.. kreeg er nauwelijks nog spanning uit (10v-5v-5v)..

[ Voor 30% gewijzigd door FragDaddy op 07-05-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
rimpeldinky schreef op maandag 07 mei 2007 @ 09:35:

pff, dan heeftie geluk gehad :) magoed zijn eigen domme fout dus :? een blinde bocht te hard in ofzo?
Grote rotonde, 1e afslag, kneedown doormiddel van motor in 1x plat te gooien en te sturen, witte streep, achterwiel wat weg glijd. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Capo op 07-05-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
FragDaddy:
wat is er precies stuk aan? Toevallig heb ik van de week ook nog aan een motor gesleuteld waarvan de dynamo (stator) stuk was.. daarvan waren de wikkelingen gewoon doorgebrand waarschijnlijk.. kreeg er nauwelijks nog spanning uit (10v-5v-5v)..
De anwb meneer zei dat ie was overleden. Kwam geen spanning meer van. 0,niks. d00d dus.
Mag ook wel na 18 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

thuis een keertje openhalen, misschien zijn windingen doorgefikt ofzo, zou goedkope reparatie zijn of anders een leuke sparepart

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
willem169 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:23:
[...]

De anwb meneer zei dat ie was overleden. Kwam geen spanning meer van. 0,niks. d00d dus.
Mag ook wel na 18 jaar.
kost ongeveer 200-250 euro nieuw zo'n ding.. + pakkingset omdat die pakking vervangen moet worden als ie eruit gaat.

Ik zou kijken of je hem opnieuw kunt laten wikkelen.. Is goedkoper.
thuis een keertje openhalen, misschien zijn windingen doorgefikt ofzo, zou goedkope reparatie zijn of anders een leuke sparepart
Ik weet wel zeker dat de windingen doorgefikt zijn. Wat kan het anders zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door FragDaddy op 07-05-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Nou hier was ik aan het testen op een fiets en hij haalt niet de 14,5 volt maar slechts 14/14,2 maar zakt ook niet onder de 13,5 bij 5000 toeren met alles aan.

Nieuwe accu, spanningsregelaar is goed en dynamo geeft ook goede waarden.

blijft lastig zo'n electrisch circuit. En dan was het nog deel van mijn opleiding ook officiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

pff, iets wat aangelopen heeft en nu doorgesleten is bijv. losgeslagen magneetstukje? geen idee eigenlijk. maar idd windingen is waarschijnlijker

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Chevy454 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:45:
Een Vmax ipv een VFR, dat is idd een rare keuze want dat zijn compleet verschillende fietsen :) Vmax is meer cruiser dan sportieve tourfiets. Was het een Vmin (100pk versie, max 8500rpm) of een Vmax (145pk, 9500rpm) ? :P
Het was echt een Vmax, maar hij wilde ook meer cruisen. Zijn VFR is echt aan zijn einde.... rookt als de ziekte als ie koud is, maakt een bult herrie (en niet vanwege een sportuitlaatje) en de zuigerkoppen waren versleten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
gwystyl schreef op maandag 07 mei 2007 @ 10:55:
[...]
Het was echt een Vmax, maar hij wilde ook meer cruisen. Zijn VFR is echt aan zijn einde...
ik vind het wel een redelijk logische overstap. De VFR zit meer aan de toerkant van de sportieve fietsen en de de Vmax aan de sportieve kant van de cruisers. Wanneer je een motor met een V4 blok wilt is de keuze dan snel gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
nou, even openhalen enzo suckt met je woon-werk-fiets.
snel mogelijk repareren is meer een optie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

kan in een dagje gebeurt zijn denk ik hoor, dikke kans dat bestellen net zo lang zo niet langer duurt, neem een leuke dag vrij en ga ff zitten knutselen :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

En als het dan langer duurt dan verwacht zit je met de gebakken peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

tsjah.. dan is er altijd nog het OV :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Hmm, 40 minuten met de motor of 2 uur met OV ... hmmm :p

Ik pak de auto dan wel terwijl m'n motor naar de garage is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mijn vriendin heeft vorige week een cbr600f gekocht. De vorige eigenaar heeft er wel een schuiver mee gemaakt, gelukkig alleen kuipschade, motorisch is hij 100% in orde.

Nu wil ze toch wel iets aan die kuipschade gaan doen..we hebben al een beetje rondgekeken naar oplossingen. Bijvoorbeeld opschuren en met verf bijwerken, stickers kopen en die er over heen plakken, over het gat plamuur doen en daarna een sticker, of natuurlijk gewoon over laten spuiten. De laatste oplossing zal waarschijnlijk het beste resultaat hebben, maar dat is wel enigzins prijzig en dat komt nu niet zo goed uit..

Mijn vraag is wat lijkt jullie de beste oplossing?

Hieronder wat foto's van de schade

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/7885/img1401ww4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/4249/img1402qq3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/6334/img1404bh2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Eerste motor ? beetje bijstippen en volgend jaar nog es kijken.

Anders.. word flink schuren/plamuren en spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Zelf spuiten en bestickeren? Twee van de drie 'krassen' zie ik zitten op plaatsen waar toch weer een sticker komt. Dat zie je dus niet (Wel netjes plamuren en ook spuiten want je moet wel een strakke ondergrond hebben voor de stickers).

De schade op de eerste foto zul je wel netjes moeten doen.

Maargoed. Het is geen dure motor, het is glanzend zwart, laten repareren kun je altijd nog doen, dus waarom niet zelf aan de hobbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

schaafplekjes opschuren met wat leuks, en dan gewoon spuiten <== kost je een 5 euro aan plamuur en 10 aan verf
dat gat gewoon klein stukje glasvezel over "plakken" met de plamuur, dan schuren en spuiten <== plamuur en verf geebruiken wat je toch al hebt van bovenstaande, klein matje glasvezel zal ook 5 euro zijn ofzo
duurste hieraan gaan de originele stickers zijn :X <== die lopen op tot 46 euro per stuk

ik zou et gewoon lappen zonder stickers, zeker als eerste motortje mooi genoeg

edit, hmm zie net dat je uit amsterdam komt is wel wat ver maar toch, heb nog stukkie glasvezel over van mijn schade aan mn GPX, kan ik zo stukkie voor je afknippen als je wil... dm maar als je intersse hebt

[ Voor 16% gewijzigd door rimpeldinky op 07-05-2007 13:39 ]

*burp*

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.