Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 10 - Open throttle Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.418 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:40:
[...]

Alles nog heel? Behalve de achterband dan..

Mooi! Nieuwe band erop en gassen maar weer (naja. eerst ff de beschermlaag eraf rijden natuurlijk). Ik dacht na dat plaatje gezien te hebben dat je hem ergens in de achtergrond had geparkeerd.
alles heel gelukkig :P

Ik hoorde eerst een plof, en toen die schroevendraaier 2 of 3 tegen mijn spatbord/grond aanslaan. Toen ben ik gestopt (dacht eerst nee hea 2-takt problemen, maar hij bleef gewoon draaien) ik rondje om de fiets gelopen, zag nix en in het zelfde tempo doorgeknalt (en dat lag wel redelijk hoog) na een 500 meter ofzo voelde hij toch wel raar aan, en ik liep steeds harder naar buiten in bochten :+ fiets aan de kant gezet, en ja hoor lekke band.

En idd een HELE schroevendraaier :P
Afbeeldingslocatie: http://www.keentje.nl/MF/bbq%20rit/slides/IMG_7821.JPG

Ik kon er eigelijk nog wel redelijk om lachen, het is zonde maar wel weer een ervaring rijker.

Alleen net dat ik mijn schaamrand zowel links als rechts helemaal weg had :'(

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
teacher schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:10:

Een chopper / cruiser doet het leuk op een poster met een halfnaakte vrouw erbij.
Ergonomie, sturen, remmen is allemaal minder als de eerste de beste puch brommer.
:D :D _/-\o_
Chevy454 schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:34:
[...]

Lijkt wel een Joe Bar scene :+
Waar is mijn boete :?
Sorry, de meter begaf het :(
Nee ze stoppen voor je de rollenbank kapot helpt ;) ....... O-)

Je mag 0.5kw maken ofzo geloof ik.. ik zat meen ik destijds op 3,75 :

"Stop stop dadelijk draai je de bank stuk moet ie die ook nog betalen"

Dju alweer 9 jaar geleden.......

[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 02-05-2007 07:57 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

:/

Ik vind dat je de keuze van iemand gewoon moet respecteren.

Niet iedereen wil een fiets met een goed weggedrag.. sommige willen een fiets met een goed uiterlijk >:)
Niet dat ik een cruizer een goed uiterlijk vind hebben, maar degene die erover begon wel. En voor een hele hoop mensen gaat dat voor remmen, ergonomie, snelheid en bochtenwerk.

Ieder zijn meug, toch :?
Vind het altijd zo makkelijk om een jong persoon belachelijk te maken als die graag op een cruizer/chopper (of ander vb: bmw) zou rijden. Hij zou zich bijna gaan afvragen of hij toch niet een andere fiets moet kopen dan hij eigenlijk wil als hij afgaat op jullie reacties.

Goed, wijze zen-modus modus off

Heb een bugspoiler gewonnen op ebay gisteren 8)
Nu de cockpit en voorlamp nog :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56

DinX

Motormuis

Precies. Al dat gezeik altijd.

Ducati dit, goldwing dat, tourmoter wat anders, choppers,...

Laat mensen gewoon rijden wat ze zelf leuk vinden.
Ga op MF zitten als je enkel wil zeiken op mensen die geen SS rijden ofzo :?

Zal me echt aan m'n reet roesten dat men mij ouwe lul noemt omdat ik op m'n 25ste FJR rij enzo. Leuk is wel anders.
Hetzelfde voor de persoon hierboven, wat boeit dat nu dat ie liever op een chopper of cruiser rijdt ?

Ik zou liever rijden op zo'n fiets als in American Chopper of Biker Buildoff (voor de discovery channel kijkers bekend) dan op zo'n Tupperware RR.

[ Voor 65% gewijzigd door DinX op 02-05-2007 08:43 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

DinX schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 08:40:
Precies. Al dat gezeik altijd.

Ducati dit, goldwing dat, tourmoter wat anders, choppers,...

Laat mensen gewoon rijden wat ze zelf leuk vinden.
Ga op MF zitten als je enkel wil zeiken op mensen die geen SS rijden ofzo :?
Op MF heb je gelukkig nog bijvoorbeelde de BRIK-afdeling. Daar zitten ook mensen die het niet zo nauw nemen met hokjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Anoniem: 83626 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 08:42:
[...]

Op MF heb je gelukkig nog bijvoorbeelde de BRIK-afdeling. Daar zitten ook mensen die het niet zo nauw nemen met hokjes. :)
En een tourgedeelte, welliswaar vrij kalm. Maar eens je in algemeen komt enzo, brrr soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Anoniem: 83626 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 08:22:
[...]

:/

Ik vind dat je de keuze van iemand gewoon moet respecteren.

Niet iedereen wil een fiets met een goed weggedrag.. sommige willen een fiets met een goed uiterlijk >:)
Niet dat ik een cruizer een goed uiterlijk vind hebben, maar degene die erover begon wel. En voor een hele hoop mensen gaat dat voor remmen, ergonomie, snelheid en bochtenwerk.

Ieder zijn meug, toch :?
Vind het altijd zo makkelijk om een jong persoon belachelijk te maken als die graag op een cruizer/chopper (of ander vb: bmw) zou rijden. Hij zou zich bijna gaan afvragen of hij toch niet een andere fiets moet kopen dan hij eigenlijk wil als hij afgaat op jullie reacties.

Goed, wijze zen-modus modus off
Hela Hola.. Ik vind zijn opmerking zwaar grappig..

Ik respecteer bijna iedere motor en respecteer bijna iedere motorrijder

Bijna ? ja bijna.. zolang een motor veilig is, en zolang een motorrijder veilig rijd heb ik er respect voor.

Ik vind stukgatie gaaf, de rode testesterone fiets is vet. Bankwing zou ik dolgraag mee langs de kust rijden in de states. Crossmotors zijn super, tenzij je moet sleutelen in de blubber :+ ,

Motors die lid zijn van MC okselfris rijden zwaar relaxed als je vriendin achter op zit met der string tot onder der oksels en de motorrijder zijn sjago gezicht opzet omdat ze anders niet meer hoeven te stoppen voor eten ivm de gratis vliegen tussen hun tanden.

En als ik 50 ben koop ik ook een BMW met zijspan of misschien wel over 2 jaar een 1200GS en ga ik naar polen (bedoel met al die polen die straks hier komen werken is het daar lekker rustig :+ )

Bedoel het is een grote joe bar. Beetje elkaars fiets afzeiken maar ondertussen is er wel respect voor. (3 vrienden zeiken elkaars motor af in de kroeg, komt een vreemde binnen die mee doet en die word op zijn bek geslagen door de 3... respect voor elkaars prul )

Maar waar ik niet vrolijk van word zijn voorvorken waar je mee kunt sturen als je het voorwiel vast houd(speling).Remmen die slecht werken en dat men TOCH hard rijd. En ja racemongolen maken ook herrie maar de ontiegelijke harde asociale klappen uit de uitlaat van een aantal choppers daar word niemand vrolijk van behalve de bestuurder (zelfs de bijrijderster gaat er sjago van kijken)

Als een chopper een "sport" geluid maakt prima ( maar geen 120db klappen of harder) , en pak in godsnaam de remmen aan en monteer goede remblokken, stalenremleiding achter (voor te weinig druk op het wiel, blokkeerd te snel) etc.e tc.

Maar als eerste motor : koop iets wat goed stuurt en remt, dat heb je nodig als je net je rijbewijs hebt en nog aantal "oeps momentjes" zal krijgen ( zoals mijn vriendin dat noemt :) )

Als er een andere weg gebruiker ineens denkt dat jou weghelft de zijne is moet je kunnen sturen en remmen.. zeker als je enthousiast bent en eens aan het gas draait (wat iedereen doet)

Ik heb al eerder geroepen, mijn gsxr1000 is mijn vrouw en een oldtimer cafe racer word ooit mijn minnares voor erbij :+

en MF is een kut forum maar met aantal mensen is het er wel gezellig. Zo is het overal.. de helft van je familie kun je ook niet uitstaan maar de andere helft wel. MF heb je 1 geluk, het is geen familie en je hoeft niet vriendelijk te doen c.q te reageren.

Ik post in paar topics en rest kan me gestolen worden. Lees wel regelmatig streetfighter sessie, SM sessie, etc maar post er weinig/niks, heb daar "niks" te zoeken op een paar complimentjes na af en toe.

[ Voor 11% gewijzigd door Capo op 02-05-2007 09:31 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 19:32

JdM

Humbled

Capo schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 09:26:
[...]

Hela Hola.. Ik vind zijn opmerking zwaar grappig..

Ik respecteer bijna iedere motor en respecteer bijna iedere motorrijder

Bijna ? ja bijna.. zolang een motor veilig is, en zolang een motorrijder veilig rijd heb ik er respect voor.

Ik vind stukgatie gaaf, de rode testesterone fiets is vet. Bankwing zou ik dolgraag mee langs de kust rijden in de states. Crossmotors zijn super, tenzij je moet sleutelen in de blubber :+ ,

Motors die lid zijn van MC okselfris rijden zwaar relaxed als je vriendin achter op zit met der string tot onder der oksels en de motorrijder zijn sjago gezicht opzet omdat ze anders niet meer hoeven te stoppen voor eten ivm de gratis vliegen tussen hun tanden.

En als ik 50 ben koop ik ook een BMW met zijspan of misschien wel over 2 jaar een 1200GS en ga ik naar polen (bedoel met al die polen die straks hier komen werken is het daar lekker rustig :+ )

Bedoel het is een grote joe bar. Beetje elkaars fiets afzeiken maar ondertussen is er wel respect voor. (3 vrienden zeiken elkaars motor af in de kroeg, komt een vreemde binnen die mee doet en die word op zijn bek geslagen door de 3... respect voor elkaars prul )

Maar waar ik niet vrolijk van word zijn voorvorken waar je mee kunt sturen als je het voorwiel vast houd(speling).Remmen die slecht werken en dat men TOCH hard rijd. En ja racemongolen maken ook herrie maar de ontiegelijke harde asociale klappen uit de uitlaat van een aantal choppers daar word niemand vrolijk van behalve de bestuurder (zelfs de bijrijderster gaat er sjago van kijken)

Als een chopper een "sport" geluid maakt prima ( maar geen 120db klappen of harder) , en pak in godsnaam de remmen aan en monteer goede remblokken, stalenremleiding achter (voor te weinig druk op het wiel, blokkeerd te snel) etc.e tc.

Maar als eerste motor : koop iets wat goed stuurt en remt, dat heb je nodig als je net je rijbewijs hebt en nog aantal "oeps momentjes" zal krijgen ( zoals mijn vriendin dat noemt :) )

Als er een andere weg gebruiker ineens denkt dat jou weghelft de zijne is moet je kunnen sturen en remmen.. zeker als je enthousiast bent en eens aan het gas draait (wat iedereen doet)

Ik heb al eerder geroepen, mijn gsxr1000 is mijn vrouw en een oldtimer cafe racer word ooit mijn minnares voor erbij :+

en MF is een kut forum maar met aantal mensen is het er wel gezellig. Zo is het overal.. de helft van je familie kun je ook niet uitstaan maar de andere helft wel. MF heb je 1 geluk, het is geen familie en je hoeft niet vriendelijk te doen c.q te reageren.

Ik post in paar topics en rest kan me gestolen worden. Lees wel regelmatig streetfighter sessie, SM sessie, etc maar post er weinig/niks, heb daar "niks" te zoeken op een paar complimentjes na af en toe.
^^ en geloof nou dat je met een 1200GS óf een 1150GS een testesterone kan bijhouden *La Roche* _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Die kerels op supermotards rijden idd 75% van de supersports zoek in de Eifel. Die zie je vaak voorbij zoeven in de bochten.

Heb daar zelfs al eens een keer moeite gehad om een oude duitser op een cruiser bij te houden :X

[ Voor 28% gewijzigd door DinX op 02-05-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bedoel het is een grote joe bar. Beetje elkaars fiets afzeiken maar ondertussen is er wel respect voor.
:Y

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
met zo'n GS kun je meeste idd bijhouden :) :) Vind hem ook zwaar vet. Maar voorlopig voel ik me nog goed bij de gsxr, als dat over is ga ik kijken wat er dan op de markt is :)

korte bochten al vaker in gevecht geweest met korte wielbasis, laag gewicht hoog geplaatst machines..

ook ooit een streetfighter.. basis was een radian.......hij stuurde met een brede lach en ik had zweet in me handen staan... geen rechte stukken, enkel bochten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

En dat is het nou waar het precies om gaat, ik heb ook meer respect voor iemand die op een bankstel rijdt, maar wel weet wat hij zelf en zijn motor kan dan de gemiddelde (no offense, maar ik schat jou niet in als gemiddeld omdat je serieus nadenkt over je rijvaardigheid) supersportrijder die nevernooit het onderste uit de kan van zijn motor zal halen.
Daar komt bij dat ik zelf op een R1150GS rijdt óf op een 1200GS, ligt eraan wat er beschikbaar is, en ik steeds weer als ik op een supersport zit schrik van de belachelijke manier waarop zo'n ding de bochten in gaat..... heerlijk is dat _/-\o_
Ik moet er zelf geen kopen, kost me mijn rijbewijs en misschien wel meer, maar ik kijk er graag naar. Ik kijk ook graag naar een dikke V-twin die met rake klappen voorbij komt, MITS de bestuurder een serieuze motorrijder is (denk aan fatsoenlijke kleding etc.)

Om 13uur ga ik maar weer eens een paar aspiranten wegwijs maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:36:
hij stuurde met een brede lach en ik had zweet in me handen staan... geen rechte stukken, enkel bochten..
Alfred jou het leven zuur gemaakt? * Chevy454 gaat het nog krijgen als ik met de CBR ga rijden met Daan :X

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 02-05-2007 11:08 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Les ging gisteren zwaar waardeloos. Wegrijden ging al niet lekker en alles u bochten en dergelijke leken mis te gaan. Het stomme is dat ik maar op die pilonnetjes blijf letten met als gevolg dat ik de bocht niet haal. Ook als er een object in de weg staat waar ik helemaal geen last van heb word ik er toch door afgeleid en haal ik de bocht niet. Is er niks in de buurt dan gaat het vaak wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52

rimpeldinky

nani?

just one of those days :Y) volgende keer weer beter

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chevy454 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:52:
[...]

Alfred jou het leven zuur gemaakt? * Chevy454 gaat het nog krijgen als ik met de CBR ga rijden met Daan :X
Ik had mijn vering niet op orde destijds ( gsxr750 stond veelste stug) en stuiterde vrolijk over het asfalt. (altijd iets anders de schuld geven : joe bar principe 2 )

Maar was in zuid limburg op een "sirkwietje" berg omhoog , hij kon de korte draaien zo gemakkelijk nemen en rens en ik moesten flink aanpoten.

Nu met de 1000 is het andere koek nu hij klaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Meeste motorrijders zijn veertig gepasseerd
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: woensdag 2 mei 2007 @ 10:56

Icoon VervoerDe Nederlandse motorrijder vergrijst. Bijna twee derde van de motorbezitters is de veertig gepasseerd. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag heeft gepresenteerd.

Met de toename van het aantal oudere motorrijders neemt het motorbezit onder jonge mensen af. In 2007 was nog geen 10 procent van alle motorfietsen in bezit van twintigers. In 2000 lag dat aantal nog op 20 procent. Het aantal verkochte motoren neemt af. Vorig jaar zijn er 15.000 verkocht, het laagste aantal sinds 1998.

In het topjaar 2000 gingen nog 20.000 exemplaren van de hand. Het totaal aantal motoren in Nederland bedroeg op 1 januari 2007 bijna 568.000 stuks. Dat zijn er 15.000 meer dan een jaar eerder. Toch slinkt de groei van het motorpark. Tussen 1998 en 2003 nam het aantal jaarlijks toe met 5 procent. Daarna nam de groei geleidelijk af tot 2,7 procent vorig jaar.

Bijna de helft van alle motoren staat geregistreerd in Zuid-Holland (16 procent), Noord-Brabant (16 procent) en Noord-Holland (15 procent). De afgelopen tien jaar groeide het motorpark het meest in de drie noordelijke provincies, met gemiddeld 67 procent.
Ouwe lullen in Nederland :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

oef, dan haal ik het gemiddelde weer goed omlaag :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 16:38

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TrailBlazer schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:04:
Les ging gisteren zwaar waardeloos. Wegrijden ging al niet lekker en alles u bochten en dergelijke leken mis te gaan. Het stomme is dat ik maar op die pilonnetjes blijf letten met als gevolg dat ik de bocht niet haal. Ook als er een object in de weg staat waar ik helemaal geen last van heb word ik er toch door afgeleid en haal ik de bocht niet. Is er niks in de buurt dan gaat het vaak wel prima
Da's ook een beetje het dubbele van die pionnetjes.. ze staan er om omheen te rijden, maar schreeuwen met hun fel oranje kleur bijna: "HE HIER STA IK, KIJK NAAR ME!". En de pech (of meestal geluk) met motorrijden is dat je heen gaat waar je naartoe kijkt. Wel iets om in de gaten te houden, maar op de weg heb je weinig pionnen waar je oefeningen om/tussen moet doen :). Het is een kwestie van een knop omzetten. Zo van "oh, obstakel, eromheen". Dat moet je ook doen op de weg bij putten e.d.
Zoals een vriend van me vandeweek opmerkte: hij had een paar strikes gemaakt met slalommen, ofwel ALLE pionnen omgegooid. Dat is mij ook meerdere malen overkomen; de instructeur werd op een gegeven moment gek van het weer rechtop zetten :p. Toen ik eenmaal het trucje doorhad ging het een stuk beter. Rustig voor je uit kijken (100 m verderop een vast punt pakken oid), en dan op ritme met je heupen de motor laten slalommen.
Bij de achtjes/cirkels binnen pionnen is het een kwestie van ver over je schouders kijken, en maar 0,1 sec naar zo'n pionnetje om in de gaten te houden of je binnen het vak blijft. De cirkel naar links ging bij mij ineens goed toen ik hem met de linkerhand los moest doen, omdat ik toen wel moest duwen met mijn rechter knie (ik had het tegenstuurprincipe veel eerder gevonden dan 'gewoon' mbv je knieen/heupen sturen).
Verder kan je altijd een kutles hebben, voor het zelfde geld gaat het de volgende keer fantastisch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 08:04
Het stomme is dat ik maar op die pilonnetjes blijf letten met als gevolg dat ik de bocht niet haal.
Kijken waar je naartoe wilt!!! en dus NIET naar obstakels op pionnetjes.
echt hoor...

nu is het nog irritant, maar als je straks je rijbewijs haalt en je dreigt een keer de bocht niet te halen door een inschattingsfout en je blijft kijken naar die dichterbijkomende boom/lantaarnpaal langs de weg, of je moet uitwijken voor een obstakel en je blijft kijken naar dat obstakel.. :X je rijdt er dan ECHT recht op af hoor.

METEEN afleren die onzin. Veel te gevaarlijk... KIJKEN waar je heen wilt en niet kijken naar obstakels!
DinX schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:35:
Zal me echt aan m'n reet roesten dat men mij ouwe lul noemt omdat ik op m'n 25ste FJR rij enzo.
en
DinX schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:35:
[...]
Ouwe lullen in Nederland :p
moet jij zeggen met je FJR :P ;)

[ Voor 119% gewijzigd door FragDaddy op 02-05-2007 11:58 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:32:
Ik had mijn vering niet op orde destijds ( gsxr750 stond veelste stug) en stuiterde vrolijk over het asfalt. (altijd iets anders de schuld geven : joe bar principe 2 )
Ach ach :) Ik ben zo nuchter wel dat ik kan zeggen: ik kan het niet :P Ik heb mijn laarzen bekeken.. doe die poten toch eens fatsoenlijk op de step :+ My bad ;) Moet wel zeggen, moet andere laarzen hebben, deze zijn te groot :(

Overigens, kom es online. Heb een vraagje ivm rubbertjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik kon het wel maar hij suiterde te veel :P

Straks david, dan geef ik je goei adres ;) want voor die prijs.. 50 euro meer en je hebt complete set..

Wil even mijn getunede stofzuiger door het huis laten gaan en al kneedowende de dweil erachter aan jagen zodat de zwarte drift strepen (van de kat die over het parket glijd) weg zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

[...]

Maar waar ik niet vrolijk van word zijn voorvorken waar je mee kunt sturen als je het voorwiel vast houd(speling).Remmen die slecht werken en dat men TOCH hard rijd.

Als een choppercruiser ;) een "sport" geluid maakt prima ( maar geen 120db klappen of harder) , en pak in godsnaam de remmen aan en monteer goede remblokken, stalenremleiding achter (voor te weinig druk op het wiel, blokkeerd te snel) etc.e tc.
Een standaard aangekochte kawasaki VN1600 bvb maakt echt wel een beschaafd geluid hoor. Een deel van de uitlaat is zelfs fake om dat die even wordt afgeleid in een stuk extra uitlaat onder de motor en dan terug de 'echte' uitlaat in. Dus klassieke, standaard cruiser looks met moderne oplossingen. En ik ben het met je eens wat betreft geluid hoor. Alsof het voor de rijder zelf aangenaam is paar honder kilometer te doen op zo een herrie. Maar toch... Ik stoor mij bvb meer aan het hoogtoerige snerpende gewhine van een supersport of naked met aangepaste uitlaten (niet normaal hoe luid die gaan soms) dan het gemoedelijke zware laag frequente geplof van een grote v twin.

Afbeeldingslocatie: http://www.johansmc.se/res/Kawasakicrusier/vn1600c2.jpg

Remmen en sturen zijn ook bij elke moderne cruiser meer dan in orde hoor. Je moet er gewoon zelf niet aan willen prutsen. En met zo een ding ga je zowieso nauwelijks harder dan pakweg 120 (of je waait er gewoon af :p ) dus remmen lukt wel.

Jij bedoelt zoiets waarschijnlijk : klik Ja daar ben ik ook niet voor te vinden, zwaar belachelijk, die dingen. (alhoewel, gewoon eens één dagje extreem faut rond toeren op zoiets, lijkt mij wel lachen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dingen remmen niet :) De hele geometrie is daar niet geschikt voor. Bij dergelijke motoren heb je de achterrem nodig, bij een SS niet. Merkte het goed bij mijn Vmax. Met de voorrem blokkeer ik bijna mijn voorwiel maar remmen was in vergelijk met de CBR ondermaats. Gebruik ik de achterrem dan gooit die Vmax een anker uit.

De gewichtsverdeling voor/achter en de daarbijgaande aslastverplaatsing door de geometrie tijdens het remmen is daar niet oké bij :) Sorry, het is nu eenmaal de waarheid :) De geometrie van een motorfiets is echt fenomenaal intressant en complex :)
En met zo een ding ga je zowieso nauwelijks harder dan pakweg 120 (of je waait er gewoon af :p ) dus remmen lukt wel.
Dat komt omdat het gewoon lompe cruisers zijn. Met een powercruiser ga je richting de 240km/h ;) En dan rijd je gewoon lekker lomp 70km/h terwijl je beschikt over net zoveel paarden als een moderne 1000cc SS _o-

[ Voor 139% gewijzigd door Chevy454 op 02-05-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:26:
[...]

Een standaard aangekochte kawasaki VN1600 bvb maakt echt wel een beschaafd geluid hoor. Een deel van de uitlaat is zelfs fake om dat die even wordt afgeleid in een stuk extra uitlaat onder de motor en dan terug de 'echte' uitlaat in. Dus klassieke, standaard cruiser looks met moderne oplossingen. En ik ben het met je eens wat betreft geluid hoor. Alsof het voor de rijder zelf aangenaam is paar honder kilometer te doen op zo een herrie. Maar toch... Ik stoor mij bvb meer aan het hoogtoerige snerpende gewhine van een supersport of naked met aangepaste uitlaten (niet normaal hoe luid die gaan soms) dan het gemoedelijke zware laag frequente geplof van een grote v twin.

[afbeelding]

Remmen en sturen zijn ook bij elke moderne cruiser meer dan in orde hoor. Je moet er gewoon zelf niet aan willen prutsen. En met zo een ding ga je zowieso nauwelijks harder dan pakweg 120 (of je waait er gewoon af :p ) dus remmen lukt wel.

Jij bedoelt zoiets waarschijnlijk : klik Ja daar ben ik ook niet voor te vinden, zwaar belachelijk, die dingen. (alhoewel, gewoon eens één dagje extreem faut rond toeren op zoiets, lijkt mij wel lachen :) )
Ik bedoelde niet geheel die harley maar wel meer richting die trent idd.

Nadeel van die dingen is dat als er hard mee gereden word ze redelijk ongeleide projectielen worden als er hard geremd moet worden etc. En dat is de enigste reden dat ik als beginnend motor rijder op iets zou beginnen wat beter reageerd op sturen en remmen. Als beginnend rijder hebje dat hard nodig.

Kapiteins beginnen ook niet direkt op een log groot olieschip (en dat is niet flamend bedoeld richting de motor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Pas op...nooooob in de bocht... :o

Zo... gistermiddag bij het CBR (te Enschede) 'even' m'n theorie examen gehaald *O*

Vanavond nog 2 uur les en dan heb ik morgenvroeg om kwart voor 10 m'n praktijkexamen 'bijzondere verrichtingen' op de parkeerplaats nabij het Arke Stadion. Ben echt heel erg benieuwd naar hoe dat zal gaan. Ik kan in ieder geval de verplichte bijzondere verrichtingen dromen want we hebben er afgelopen weekend ook flink op ge-oefend. Ik hoop dat ik voor dat onderdeel slaag want dan kan ik binnenkort ook afrijden en dan ga ik in ieder geval deze zomer op 2 wielen naar m'n werk en m'n familie.

Duimen jullie voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:16
Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:42:

Zo... gistermiddag bij het CBR (te Enschede) 'even' m'n theorie examen gehaald *O*

Vanavond nog 2 uur les en dan heb ik morgenvroeg om kwart voor 10 m'n praktijkexamen 'bijzondere verrichtingen' op de parkeerplaats nabij het Arke Stadion. Ben echt heel erg benieuwd naar hoe dat zal gaan. Ik kan in ieder geval de verplichte bijzondere verrichtingen dromen want we hebben er afgelopen weekend ook flink op ge-oefend. Ik hoop dat ik voor dat onderdeel slaag want dan kan ik binnenkort ook afrijden en dan ga ik in ieder geval deze zomer op 2 wielen naar m'n werk en m'n familie.

Waar les je? Ik woon ook in Enschede en wil binnen korte tijd beginnen met lessen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Ik les hier : http://www.msg.utwente.nl/tenbrinke.html

Als ik even reclame mag maken voor hem... hij is rustig, hij weet waar hij het over heeft (voormalig motor-agent geweest) en hij neemt regelmatig deel aan motorraces. Hij zelf rijd op een groene Triumph en zijn les motor is een honda cb 500. En hij bied je ook de mogelijkheid om eerst een proefles te nemen zodat je zelf kan inschatten of het je echt iets lijkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 02-05-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:13
Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:42:

Succes d:)b Heb zelf daar ook me AVB gedaan en je hebt ruimte zat daar voor een goede aanloop voor je remproeven e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Capo schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:25:
[...]

Ik bedoelde niet geheel die harley maar wel meer richting die trent idd.

Nadeel van die dingen is dat als er hard mee gereden word ze redelijk ongeleide projectielen worden als er hard geremd moet worden etc. En dat is de enigste reden dat ik als beginnend motor rijder op iets zou beginnen wat beter reageerd op sturen en remmen. Als beginnend rijder hebje dat hard nodig.

Kapiteins beginnen ook niet direkt op een log groot olieschip (en dat is niet flamend bedoeld richting de motor ;) )
Een F650 bijvoorbeeld: goede zit, breed stuur, lekker wenbaar, geen wheeliebeest (cr500 anyone?)
En even aanvullend: ik ken geen rijschool die met choppers lest. Dat doen ze niet zonder reden..

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Ik heb toch al meerdere malen mogen genieten van leerlingen die bij het vertrekken voor de vertragingsoefening het luchtruim hebben gekozen _O- verder zijn ze inderdaad goed te houden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

TrailBlazer schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:04:
No worries die lesdagen hebben de meeste wel gehad denk ik. Komt vanzelf goed :) Gewoon doorzetten en goed naar je instructeur luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

4 weken levertijd op mijn achterbandje.. nog ff kijken of ie in spanje op voorraad is :'(

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

JdM schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:12:
[...]

Ik heb toch al meerdere malen mogen genieten van leerlingen die bij het vertrekken voor de vertragingsoefening het luchtruim hebben gekozen _O- verder zijn ze inderdaad goed te houden hoor
mocht je vervolgens hun onderbroek wisselen of was het verwacht? :D :'( ik ga hier om van het lachen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Juist weer een leuke flashback gehad. Er stond aan het rode licht (stuk of 4 achter elkaar) een kerel met een splinternieuwe FJR naast me. Duidelijk nog niet gewend aan het vermogen.
Na 2 lichten ook de vraag aan mij "full power ?", waarop ik natuurlijk ja antwoordde.
Die van hem was nog begrensd denk ik. Deed me denken aan de dag dat ik 2 jaar geleden voor het eerst met die van mij reed. Met de billen hard tegen elkaar geknepen wegrijden enzo :)
Geweldig om het verschil te zien tussen een begrensde FJR en 1 op full power :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Laatst online: 11-05 16:21

PeNGuiN

't Is Wat...

M3rcury schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:15:
4 weken levertijd op mijn achterbandje.. nog ff kijken of ie in spanje op voorraad is :'(
4 weken levertijd voor een achterband voor een RS125?!? 8)7

Is het zo'n rare band dat hij niet eens op voorraad is bij de gemiddelde bandenboer/dealer?

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

rimpeldinky schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:17:
[...]

mocht je vervolgens hun onderbroek wisselen of was het verwacht? :D :'( ik ga hier om van het lachen
Komt meestal voor bij de vrouwelijke rijders met weinig koppelingbeheersing, dus nee niet verwachte situatie _O- meestal eindigt zo'n actie met een hoop :X waarna er 8) volgt afgesloten met het NOOIT meer zomaar loslaten van de linker handle. Onderbroeken heb ik nog nooit gecontroleerd, maar das een beetje vragen naar de bekende weg denk ik *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft dat vorig weekend nog gehad aan het rode licht :X

Dacht dat ie neutraal stond, dus maar koppeling los laten schieten. Gelukkig had ik m'n voorrem in. Even rodeo rijden en stil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PeNGuiN schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:40:
[...]

4 weken levertijd voor een achterband voor een RS125?!? 8)7

Is het zo'n rare band dat hij niet eens op voorraad is bij de gemiddelde bandenboer/dealer?
150/60/17

Bt-090 nee. niet op voorraad bij de lokale bandenboer nee ;)

Edit: er zijn weinig supersport met een 150 achterband, wel redelijk veel toermachines, maar aangezien ik redelijk plat ga wil ik wel een plakbandje hebben..

Smilingpitbull kan dat wel bevestigen denk k :+

[ Voor 23% gewijzigd door M3rcury op 02-05-2007 22:23 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

JdM schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:00:
[...]

Komt meestal voor bij de vrouwelijke rijders met weinig koppelingbeheersing, dus nee niet verwachte situatie _O- meestal eindigt zo'n actie met een hoop :X waarna er 8) volgt afgesloten met het NOOIT meer zomaar loslaten van de linker handle. Onderbroeken heb ik nog nooit gecontroleerd, maar das een beetje vragen naar de bekende weg denk ik *O*
ehhehe heb ik jammer genoeg (/gelukkig) nooit voor elkaar gekregen op die BMW :P
M3rcury schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:13:
[...]

150/60/17

Bt-090 nee. niet op voorraad bij de lokale bandenboer nee ;)

Edit: er zijn weinig supersport met een 150 achterband, wel redelijk veel toermachines, maar aangezien ik redelijk plat ga wil ik wel een plakbandje hebben..

Smilingpitbull kan dat wel bevestigen denk k :+
Bridgestone BT 090 H racing 150/60R17 EUR 113
Bij www.afsmotorparts.nl (zit in Purmerend), zij kunnen sinds kort ook monteren.

Zelf heb ik mn BT021 bij www.goedkopemotor.nl weg. Zitten in Sint-Oedenrode en zijn zeer behulpzaam en reageren snel op emails (ook goed prijzen btw).

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ZiegoM schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:28:
[...]

ehhehe heb ik jammer genoeg (/gelukkig) nooit voor elkaar gekregen op die BMW :P

[...]

Bridgestone BT 090 H racing 150/60R17 EUR 113
Bij www.afsmotorparts.nl (zit in Purmerend), zij kunnen sinds kort ook monteren.
Had ik al gemailt, hebben hem niet op voorraad, maar ook zij halen de spullen uit spanje weg www.rodamoto.es en daar bestel ik met een paar maten, scheelt toch weer een paar euro's

Bij afs parts komt er nog 6 euro verzendkosten bij (woon in den haag en heb verder geen ander vervoer)
Zelf heb ik mn BT021 bij www.goedkopemotor.nl weg. Zitten in Sint-Oedenrode en zijn zeer behulpzaam en reageren snel op emails (ook goed prijzen btw).
Ik ga daar nog ff snel kijken.

mailtje is de deur uit.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
JDM : dank je nog voor compliment :)

Ik heb gisteren banden geregeld bij afs motorparts. kreeg nog korting etc. Was goedkoop uit.

setje bt021 voro maatje en mpp bandje voor mezelf. Volgende week ophalen, in het weekend monteren en voila.

achterband zit net boven slijtage nok dus kan nog wel ff zolang het warm is.

Doet zo'n bt090 meer plakken als een bt045 ?

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 03-05-2007 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Dus eventjes op een GSX-R1100 gezeten.... nee, toch maar niet. Is me veels te groot :o
Een 7/11 dan maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bah, geen eigen motor zuigt... :r En verzekeringstroubles ook :r Aangezien de hele buurt bij m'n ouders denkt dat 't mijn motor is, heb ik nogal wat verzekerings-troubles mocht er iets gebeuren als ík er op zit.. M'n moeder is namelijk de 'regelmatige bestuurder' verzekeringstechnisch gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Laat je moeder jou als regelmatige bestuurder zetten ?
Moet normaal kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Heb vanmorgen m'n bijzondere verrichtingen examen gedaan...ben gezakt.. :'(

De examinator vond dat ik de langzame oefeningen zoals het achtje en de langzame slalom niet goed onder controle had. Heb ze beiden over moeten doen en voor mijn gevoel ging het ook niet lekker en de examinator vond het ook maar niets. Ik moest nog maar een keer terug komen zei hij nadat ik veel geoefend had. Alle snelle oefeningen heb ik wel in 1 keer goed gedaan net als met de motor aan de hand lopen en dan achterwaarts inparkeren (maar hey wie kan dat niet).

Dus ja helaas pindakaas.... volgende keer beter... ik heb in ieder geval m'n best gedaan.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

helaas :( maja hoort er ook bij he, gewoon blijven oefenen, heeft de examinator ook verteld wat er mis ging? de combinatie gas-rem-koppeling of het kijken of iets anders?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Jammer!

Wanneer mag je weer? Snel opnieuw doen zodat je nog van het motorseizoen nog kan genieten !

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
hij vond dat ik de bochten tijdens de langzame slalom niet goed nam.... en bij het achtje liep ik te k*tten met het gas... Dus ja...op zich was het ook echt m'n eigen schuld hoor. Ik heb het absoluut niet op met dit soort oefeningen. Snelle oefeningen oke...maar dit soort langzame geneuzel vind ik maar niets. Ik bedoel... wanneer ga je nou tijdens het rijden een achtje maken midden op de weg? Nou weet ik ook wel dat ze willen dat je je motor in bedwang kan houden. Helaas moet je ze wel kunnen om te kunnen slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

het gaat niet om het achtje, het gaat het gevoel wat jij hebt met de motor, als jij die goed genoeg onder controle hebt dan kun je een achtje zonder problemen, als hij je dan vraagt om een 2 te rijden lukt je dat de 2e keer ook meteen ;)

leren hoe je moet afschuinen (ZEER belangrijk en kom je ongeveer dagelijks op de weg tegen, elke keer als jij met 20km/u een bocht wil nemen een terreintje op of de stoep op bij wijze van, dat doe je niet met 40+)
leren kijken waar je HEEN wil dat is het 2e belangrijke, niet naar de pylon (of lantaarnpaal aan de binnenkant van de bocht) kijken want dan ga je er heen!

:) dus zo onzinnig is het echt niet

spoiler:
zegt degene die mijn de GPX geen achtje, ubocht of wat dan ook kon maken, onderin gewoon geen vermogen en het toppunt van aan/uitreacties op hogere toerentallen... was nog te lui om carbs er uit te halen en te reinigen... :+

[ Voor 16% gewijzigd door rimpeldinky op 03-05-2007 13:58 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
PeNGuiN schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:47:
Jammer!

Wanneer mag je weer? Snel opnieuw doen zodat je nog van het motorseizoen nog kan genieten !
Ik heb zaterdag ochtend om kwart over 10 weer les en dan hoor ik het wel van mijn instructeur. Hij vertelde me vanmorgen wel dat hij altijd iets meer plaatsen inkoopt dan dat hij daadwerkelijk nodig heeft. En hij vertelde er meteen bij dat het waarschijnlijk al vrij binnenkort kan. Maar dat moest hij zich vanmiddag nog even bekijken want toen we terug kwamen van het examen moest hij ook meteen weer weg. Dus ik hoor het zaterdag wel wanneer ik weer examen mag gaan doen.

Ik wil niets liever dan zo snel mogelijk m'n stempeltje voor de motor op m'n rijbewijs kunnen laten drukken maar ja... eerst maar eens zien dat ik slaag voor die bijzondere verrichtingen.

Maar als ik m'n rijbewijs heb dan moet ik nog eerst even flink sparen. Heb net m'n instructeur ook al betaald en die doet het helaas ook niet voor niets. Een goed en degelijk (maar ook een mooi) motorpak, helm en schoeisel heb ik al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

/me Voor degenen die maandag de weg opgaan, pas op -> GLAD

Lijkt misschien wat overdreven. Maar ik zie hier in dit topic heel veel "nieuwe rijders" voorbij komen, die dit misschien nog niet meegemaakt hebben met de motor of misschien zelfs niet met de wagen.

Maandag gaat het voor het eerst in weken weer regenen. Het kan dan ongelooflijk glad worden. Er is namelijk wekenlang roet, olie, vuil, smeer,... op het wegdek gekomen. Bij de eerste regenval komt dit allemaal omhoog uit het wegdek en vormt een spekgladde laag.

Dit is eerlijk gezegd gladder dan sneeuw in de winter imho.
Ik heb het al een paar keer meegemaakt, en je voelt het soms glijden. Het toppunt vorige zomer. Toen was er na enkele weken droogte ineens een ongelooflijk warmteonweder. Het witte schuim stond toen gewoon op de weg van de rotzooi die los gekomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:25

Steffie

Opaque

Wat je dan dus ook niet moet doen als het nog niet zo veel heeft geregend, is in het midden tussen de bandensporen van auto's in gaan rijden, want daar spoelt juist al het vuil heen wat afgevoerd wordt door de autobanden. Het beste rijd je dan dus in de sporen van de auto's ;) Mijn ervaring is verder dat het op ZOAB wegen, dus de meeste snelwegen, nog wel meevalt met de gladheid.

[ Voor 26% gewijzigd door Steffie op 03-05-2007 21:18 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Steffie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:14:
Wat je dan dus ook niet moet doen als het nog niet zo veel heeft geregend, is in het midden tussen de bandensporen van auto's in gaan rijden, want daar spoelt juist al het vuil heen wat afgevoerd wordt door de autobanden. Het beste rijd je dan dus in de sporen van de auto's ;) Mijn ervaring is verder dat het op ZOAB wegen, dus de meeste snelwegen, nog wel meevalt met de gladheid.
Klopt, maar onder zoab zit ook een soort van afvoer, waardoor al het vuil naar beneden gaat :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Klopt :)

Daar passeert zoveel verkeer dat het vuil na een tijd weer aan de kant gevlogen en gespoeld is door de banden. Op "rustigere" wegen daarentegen blijft het veel meer liggen. De afwatering is daar meestal ook minder dan op een snelweg.

Maarja, een gewaarschuwd man is er 2 waard :)

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 03-05-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Een duidelijk teken van die gladheid is het witte schuim wat ontstaat. Dat wil niet zeggen dat als dat er niet is dat het niet glad is, maar het is wel een heel duidelijk teken dat je moet oppassen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

wit schuim is SPEK glad :P de rest vd wegen is gewoon glad :+

heb er zelf geen last van bij gebrek aan rijdende motort atm :( magoed, volgende week rijd ze weer!

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

bt-090 is op voorraad in spanje, dus binnen 5 werkdagen na betaling zouden ze er moeten zijn, dus ik hoop dat ik volgend weekend weer kan rijden :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 22:43

Chakotay

Lick here to continue

Qui-Gon Jinn schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:50:
hij vond dat ik de bochten tijdens de langzame slalom niet goed nam.... en bij het achtje liep ik te k*tten met het gas... Dus ja...op zich was het ook echt m'n eigen schuld hoor. Ik heb het absoluut niet op met dit soort oefeningen. Snelle oefeningen oke...maar dit soort langzame geneuzel vind ik maar niets. Ik bedoel... wanneer ga je nou tijdens het rijden een achtje maken midden op de weg? Nou weet ik ook wel dat ze willen dat je je motor in bedwang kan houden. Helaas moet je ze wel kunnen om te kunnen slagen.
Hm, ik heb ongeveer hetzelfde probleem... Afgelopen woensdag 2 uur les gehad, eerst ongeveer een uur en 3 kwartier lopen kloten met de korte slalom en halve draai, het laatste kwartier lukte het opeens, incl achtje. Om de een of andere reden kreeg ik het maar niet in m'n kop geramt dat die motor echt niet omvalt, en best blijft lopen ipv afslaan. Keer op keer brak ik na een kwart bocht al of omdat ik dacht dat ik het niet zou halen. M'n instructeur heeft me toen een paar keer expres over paaltjes heen laten crossen en met mij achterop zo krap en schuin mogelijke bochtjes gemaakt. Na nog wat meer prutsen lukte het toen eindelijk :) Voor de halve draai en het achtje het ding net iets onder de 2000 toeren houden, dan een klein beetje de achterrem erop, verstand op nul, over de schouder kijken en vooral doorgaan. He, hij gaat gewoon de bocht om! :+

Volgende week donderdag mag ik AVB-examen doen, hopelijk is het dan wel weer droog... Ik heb nog geen meter in de regen gereden :X

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 04-05-2007 10:06 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

maakt niets uit, alleen de noodstop en precisiestop moet je je ritme etc voor aanpassen :) gewoon blijven aanleggen, en dan pas doorremmen als de motor al ingeveert is, als het lijkt dat je wiel gaat schuiven (je vertraagt niet meer) meteen je rem iets lossen en opnieuw aanleggen :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik kan ook altijd nog vragen of ik de CBF500-ABS mee mag :+ Al wil ik het eigenlijk liever zonder leren, mijn eerste eigen motor heeft ook 95% zeker geen ABS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

pff, als je zo bang bent dat je gaat schuiven kan ik je gerust stellen.. kan je bijna garanderen dat je dat zelfs met nat weer niet voor elkaar gaat krijgen, je "durft" niet hard genoeg te remmen daarvoor, maar het kan geen kwaad hoor

(alhoewel ik denk dat je zelfs als je gaat glijden beter een non-abs motor kan nemen, als de abs ingrijpt heb je de noodstrop gefaald, als je zelf het glijdende voorwiel corrigeerd heb je behoorlijk kans dat je hem alsnog "gehaald" hebt)

[ Voor 9% gewijzigd door rimpeldinky op 04-05-2007 10:24 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Neuh, bij remmen ben ik absoluut niet bang voor schuiven. Dat gaat allemaal prima sinds de eerste les al, zowel met als zonder ABS :)

De motor zonder ABS is ook redelijk wat kilo's lichter, dat is weer handig bij de oefeningen waar ik wel moeite mee hebt, het achtje en de halve draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hey, net ontdekt dat schakelen zonder koppeling te gebruiken ook perfect gaat op mijn motor.
Is wel relax, maar is dat wel gezond? Nee zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

jawel hoor, schakelen zonder koppeling is vaak zelfs beter, dat ligt aan het type versnellingsbak wat in motoren zit itt tot die in autos (chev kan daar in detail over vertellen, heeft hij volgens mij al eens gedaan in een van de vorige topics) komt er in ieder geval op neer dat omdat het een sequienciele bak inplaats van een synchro

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dat werkt in mijn Clio-koekblik zelfs vloeiend met de juiste timing qua gas lossen :p

Als je het goed soepel doet kan het afaik op een motor bij opschakelen weinig kwaad. Gaat het mooi vloeiend, of voel je hem schokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topic van Chev wat ik nooit meer vergeten ben :+
\[auto|motor] toerenschakelen [heavy shit, kennis vereist]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

rimpeldinky schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:28:
jawel hoor, schakelen zonder koppeling is vaak zelfs beter,[....]
Nou het is niet beter hoor, maar als je het goed doet ook niet slechter ;)
Probleem is wel dat je de zaak flink verklooit als je het enkele tientallen keren helemaal verkeerd hebt gedaan, dus mijn advies: als je niet op een crossbaan zit (want daar kan de klap van een keer verkeerd schakelen zonder koppeling wegvloeien in het zand) gewoon met koppeling schakelen, je verliest daar echt geen tijd mee als het je daarom gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Opschakelen zonder ontkoppelen kan geen kwaad, mits je het goed doet. De motor zal vanzelf van de ene in de andere versnelling glijden als je een lichte druk op het pedaal uitoefent.

Terugschakelen zou ik niet doen.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

terug kan wel, was zelf met mijn gpx daar ook mee aan het spelen, gas bij, gas los, net op dat moment voet tegen pedaaltje zetten, dan nog een keertje 200 toeren erbij en gas los *plop* versnelling lager en gas weer iets op etc

mag dat straks met mijn XT weer helemaal opnieuw gaan leren :(

[ Voor 12% gewijzigd door rimpeldinky op 04-05-2007 11:47 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
rimpeldinky schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:21:
pff, als je zo bang bent dat je gaat schuiven kan ik je gerust stellen.. kan je bijna garanderen dat je dat zelfs met nat weer niet voor elkaar gaat krijgen, je "durft" niet hard genoeg te remmen daarvoor, maar het kan geen kwaad hoor

(alhoewel ik denk dat je zelfs als je gaat glijden beter een non-abs motor kan nemen, als de abs ingrijpt heb je de noodstrop gefaald, als je zelf het glijdende voorwiel corrigeerd heb je behoorlijk kans dat je hem alsnog "gehaald" hebt)
Alhoewel ABS wel veeeeeeeel veiliger is als je een keer een noodstop moet maken in de regen..

Maargoed. Aangezien er dan geen rolling-stoppies meer gemaakt kunnen worden.. voor mij maar even geen ABS systeem. Ik rij toch niet in de regen.. Ik rij niet eens als de straat vochtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

FragDaddy schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:46:
[...]

[....] voor mij maar even geen ABS systeem. Ik rij toch niet in de regen.. Ik rij niet eens als de straat vochtig is.
Vind ik een dooddoener, je schrikt ook niet eens een keer?
Heb je al eens je voorwiel een meter of 20 stilgezet terwijl je rijdt? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

rimpeldinky schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:45:
terug kan wel, was zelf met mijn gpx daar ook mee aan het spelen, gas bij, gas los, net op dat moment voet tegen pedaaltje zetten, dan nog een keertje 200 toeren erbij en gas los *plop* versnelling lager en gas weer iets op etc

mag dat straks met mijn XT weer helemaal opnieuw gaan leren :(
Ik zei niet dat ik niet kon, ik zei dat ik het niet zou doen... :+ Er komen ineens veel grotere krachten op je bak te staan als je terugschakelt - die moet je opvangen met je koppeling.

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

of met tussengas ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

tussengas geven bij terugschakelen op de motor is impossible, tenzij je op een hok rijdt waar tussen elke versnelling een neutraal is ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

mja tis geen exact tussengas want daar heb je een koppeling voor nodig, maar als je een nieuw-aandrinvingsloos moment creeert kun je ook goed terugschakelen hoor, dan heb je geen koppeling nodig (alleen 1\2 dus niet ivm neutraal, daar dus wel tussengas :P)

jij doelt op dubbel-clutchen? (of zit ik in de war :+)

[ Voor 18% gewijzigd door rimpeldinky op 04-05-2007 15:29 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:46:
[...]

Alhoewel ABS wel veeeeeeeel veiliger is als je een keer een noodstop moet maken in de regen..

Maargoed. Aangezien er dan geen rolling-stoppies meer gemaakt kunnen worden.. voor mij maar even geen ABS systeem. Ik rij toch niet in de regen.. Ik rij niet eens als de straat vochtig is.
Zelfs als het droog is heb ik em eens gevoeld. Hard remmen en een hobbeltje thuis voorde deur ofzo. Ik heb een putdeksel 10 meter van m'n oprit af, dat wil nog wel eens hobbelen als ik daar op een kort stukje heel hard rem :p

En je gaat sowieso veel achterlijker remmen als je abs hebt :p

* DinX wil nooit meer zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
JdM schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:51:
[...]

Vind ik een dooddoener, je schrikt ook niet eens een keer?
Heb je al eens je voorwiel een meter of 20 stilgezet terwijl je rijdt? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar :Y
Hou op man. Een kennis van mij is in een noodstop over de kop gegaan. heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen en daarna nog een maand of twee thuis in bed.

Ikzelf ben een tijdje geleden met koude banden op een koude dag voor wat publiek stoppies gaan doen op een doodlopende weg. Gewoon voor de fun, niets georganiseerd. Ik reed daar weg en er stonden mensen te kijken.. tja dan moet je even een truukje doen he. Aan het einde van die weg een mooie heg.. Ik dacht het spannend te maken door te mikken om net een meter voor die heg stil te staan. Dus. aanloopje, met 70km/h het achterwiel omhoog gooien en rollen maar.. naja. en dan blokkeert het voorwiel.. dus. rem los.. achterwiel knalt weer omlaag.. weer remmen, achterrem erbij zodat het achterwiel niet meteen weer los komt... naja achterwiel komt desondanks nog los.. weer blokkeren.. weer los.. etc.. net een hobbelpaard.. en dan 20cm voor de heg stil staan.. en iedereen doodstil...

Tja, je hebt wel eens van dat soort momentjes.... Beste remedie.. omdraaien en gelijk nog een keer.. maar dan nog harder/hoger...

Dus ja. Ik heb het voorwiel zelfs wel stil gezet toen ik op 1 wiel reed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

FragDaddy schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:40:
[...]

Dus ja. Ik heb het voorwiel zelfs wel stil gezet toen ik op 1 wiel reed. :P
Ja oke, maar ik bedoel eigenlijk meer: heb je weleens gewoon bewust met 50 ofzo je voorwiel stilgeknald? Het gaat mij meer om het besef dat je dan rare dingen doet, kun je nagaan wat je gaat doen als dat in een schrikreactie gebeurd. Daarom zweer ik WEL bij ABS, niet omdat ik "nooit met nat weer rijdt" etc. ;)
Ik heb mezelf ook weleens op een racer bijna over de kop geremd, daarna zelfde als wat jij deed : rem los, opnieuw remmen, rem WEER los weer opnieuwe remmen, stilstaan en zien dat die beste autodebielist waar je zo hard voor in je ankers moest een meter naar achter is gereden in de tussentijd waardoor het allemaal goed kwam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

wehehe, gecontroleerd blunderen is leuk :+ dan wel met een ijzeren gezicht volhouden dat het zo hoort ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
JdM schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:52:
[...]

Ja oke, maar ik bedoel eigenlijk meer: heb je weleens gewoon bewust met 50 ofzo je voorwiel stilgeknald? Het gaat mij meer om het besef dat je dan rare dingen doet, kun je nagaan wat je gaat doen als dat in een schrikreactie gebeurd. Daarom zweer ik WEL bij ABS, niet omdat ik "nooit met nat weer rijdt" etc. ;)
Ik KAN mijn voorwiel niet eens blokkeren met 50km/h als ik het zou willen. Het achterwiel komt 'gewoon' omhoog. En ja, in een schrikreactie ga je dan over de kop. Dat zeg ik toch net? :o

Mijn punt is dat ik door die ABS (want een of andere dwaas heeft ooit bedacht dat je die niet uit kunt zetten) juist hetgene dat motorrijden voor mij zo leuk maakt (de idioot uithangen) niet meer kan doen.. Naja. stoppies is natuurlijk maar een klein truukje en dat zou ik in principe nog wel kunnen missen hoor zo erg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dus je remt jezelf liever eens onderuit of overkop dan eventueel een fiets met abs nemen opdat je af en toe nog eenstoppie zou kunnen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

zo lees ik het iig wel :) maar!
-iedere rijder zijn eigen rijstijl
-iedere motor een ander doel (combineer dit met rijder ;))
-ieder zijn eigen voorkeur

dit is hetzelfde als met-kleding vs zonder kleding, iedereen weet dat het "eigenlijk" "beter is" (minder comfort vs meer veiligheid tegen minder spelen tegen meer veiligheid, klein verschil, dat terzijde) maar toch zijn er rijders welke er voor kiezen om het niet te doen.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

FragDaddy schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:01:
[...]

Ik KAN mijn voorwiel niet eens blokkeren met 50km/h als ik het zou willen. Het achterwiel komt 'gewoon' omhoog. En ja, in een schrikreactie ga je dan over de kop. Dat zeg ik toch net? :o

Mijn punt is dat ik door die ABS (want een of andere dwaas heeft ooit bedacht dat je die niet uit kunt zetten) juist hetgene dat motorrijden voor mij zo leuk maakt (de idioot uithangen) niet meer kan doen.. Naja. stoppies is natuurlijk maar een klein truukje en dat zou ik in principe nog wel kunnen missen hoor zo erg is het niet.
Heeft BMW (of all things) tegenwoordig niet een supermotard met een hele grote rode aan/uitknop voor de ABS op het stuur? :)

Gevonden, de X-Moto

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 04-05-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

mja.. ik vind em lelijk :+ en het is geen supersport

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik dacht dat ale BMW's hun ABS konden uitschakelen met een knopje.

Op mijn fiets kan het niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Je kan altijd nog je ABS sensor afplakken :p (of zou hij dan juist door het continue geen signaal denken dat je wiel stilstaat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:13
DinX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:35:
[...]

Zelfs als het droog is heb ik em eens gevoeld. Hard remmen en een hobbeltje thuis voorde deur ofzo. Ik heb een putdeksel 10 meter van m'n oprit af, dat wil nog wel eens hobbelen als ik daar op een kort stukje heel hard rem :p

En je gaat sowieso veel achterlijker remmen als je abs hebt :p

* DinX wil nooit meer zonder :)
Zelfde geldt voor mij, volgende motor word er weer 1 met ABS. Dankzij mijn eigen falen heb ik mijn 1e motor praktisch kunnen afschrijven dus dat overkomt me niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Als ik het geld ervoor zou hebben zou ik ook graag ABS op mijn eerste motor willen hebben... Het valt echter helaas niet bepaald binnen mijn budget :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, op een fiets van 13.000-16.000€ scheelt datzoveel niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JdM schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:17:
tenzij je op een hok rijdt waar tussen elke versnelling een neutraal is ontstaan.
John, JOHN :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:42:
Je kan altijd nog je ABS sensor afplakken :p (of zou hij dan juist door het continue geen signaal denken dat je wiel stilstaat?)
Handig als je pomp geen remdruk opbouwt ;)
DinX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:07:
Dus je remt jezelf liever eens onderuit of overkop dan eventueel een fiets met abs nemen opdat je af en toe nog eenstoppie zou kunnen doen ?
Als het om veiligheid ging dan reden we wel met de auto, niet :?

[ Voor 35% gewijzigd door Chevy454 op 04-05-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Nee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Je wordt oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Nee, verstandig.

Als je dan toch bewust risico wil opzoeken, ga dan skydiven ofzo :z

Laat me raden, ABS past gewoon niet bij het "stoere" van motorrijden :')

[ Voor 98% gewijzigd door DinX op 04-05-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:22:
Nee, verstandig.

Als je dan toch bewust risico wil opzoeken, ga dan skydiven ofzo :z
Staat in de pijplijn :Y
Laat me raden, ABS past gewoon niet bij het "stoere" van motorrijden :')
Men rijdt al jaren zonder ABS, waarom zou het dan wel plots nodig wezen? Mensen moeten gewoon weten waarmee ze bezig zijn en respect hebben voor de machine. ABS is leuk als het werkt maar als je erop vertrouwd en het werkt niet. Zeg maar doeg met je handje :w Gewoon de kop erbij houden en niet te veel vertrouwen op al die dingen.

Veiligheid begint bij de bestuurder, niet bij de machine. Je moet geen schrik hebben van de honderd paarden onder het zadel maar voor de ezel aan het stuur.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 04-05-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ga dan op een oude Indian rijden ofzo :z

Vergeet niet er 1 met suicide clutch te nemen, Schakelen met de voet is veel te veilig man. En waarom met de voet schakelen als je het ook met de hand kan door even je stuur los te laten.

Maja, ik ken jouw standpunt ivm technologie en auto's / motoren. Jij hebt liever dat mensen zich in de kreukels rijden dan dat wat technologie een mogelijke fout of ongeval afwendt :')

[ Voor 99% gewijzigd door DinX op 04-05-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chevy454 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:25:
[ABS is leuk als het werkt maar als je erop vertrouwd en het werkt niet. Zeg maar doeg met je handje :w Gewoon de kop erbij houden en niet te veel vertrouwen op al die dingen.
daar had ik eigenlijk niet eens aan gedacht :X

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:26:
Maja, ik ken jouw standpunt ivm technologie en auto's / motoren. Jij hebt liever dat mensen zich in de kreukels rijden dan dat wat technologie een mogelijke fout of ongeval afwendt :')
Ik heb niets tegen technologie. Ik heb iets tegen het verkeerd gevoel van veiligheid welke de mensen koppelen aan technologie. Mensen moeten een keer een les leren dat dergelijke systemen er als eventuele backup zijn, niet als het reddend middel. En daar is het verschil: het kan helpen zolang je maar respect hebt voor de machine. Heb je dat niet en je gaat voorbij de grens in de veronderstelling dat het reddend middel het wel zal fixen dan mag je wel eens een lesje inzake respect leren.

Veel mensen remmen agressief bij kruispunten, wat als er een luchtbel in de remleidingen zitten? Dan sta je niet op tijd stil... maar ik had toch ABS :'( die rotzooi heeft me niet beschermd. :'(

Met respect voor de machine los je veel meer problemen op dan de techniek kan voorkomen. Al die technieken zijn niet nodig als je gewoon met een goede dosis zelfkennis en respect op de motor of auto omgaat. Alleen door de juiste rijtechniek los je al veel problemen op.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 04-05-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dan kan je je alsnog onderuit remmen als het wat glad is. ABS had me al minstens 1 ongeval gescheeld.
Maja, ik kan vast niet rijden :z

En een luchtbel kan je ook in je leidingen hebben zonder ABS. Dat voorbeeld slaat als een slappe lul op een drumstel.

Kom eens met wat cijfers. Ongelukken veroorzaakt door ABS en ongelukken vermeden door ABS.

Je bent gewoon 1 van de vele sleutelaars die met droefheid in hun hart kijken hoe alles meer en meer electronisch,... wordt en meer en meer "maar vroeger dit, en vroeger dat" verhalen gaan vertellen denk ik

[ Voor 68% gewijzigd door DinX op 04-05-2007 18:44 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.