Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 10 - Open throttle Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.493 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 18437 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:47:
Helaas zijn op marktplaats nu de zon schijnt de fietsen ook een kwart duurder geworden lijkt het wel hehe.
Het is hoogseizoen dus gaan de prijzen omhoog. Een motorfiets moet je altijd in het laagseizoen kopen. Dus in oktober / november.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 18437 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:47:
*baal*... Ik was van plan morgenochtend een Honda cbr 600f uit 93 te kopen. Mijn eerste fiets :D Helaas kreeg ik zojuist te horen dat de motor heden ochtend verkocht is....

Mocht iemand nog een leuke cbr600f vanaf 93 tot 2500 weten dan hoor ik het graag.. Of iets vergelijkbaars :P

Helaas zijn op marktplaats nu de zon schijnt de fietsen ook een kwart duurder geworden lijkt het wel hehe.
Kijk eens voor een Yamaha FZR600R (uit 1994/1995) is ook mijn eerste motor en tot nu toe erg goed bevallen. Zijn zeker te vinden voor rond (onder) jou budget.

De zwarte zijn het mooiste (naar mijn mening), maar dat zie je ook duidelijk aan de prijzen. Als je de paarse versie ook te pruimen vind kan je een heleboel motor kopen voor zeer weinig geld.

Zwarte op mp:
Klik

Paarse op FZRClub forum:
http://www.fzrclub.nl/smf/index.php?topic=9389.0

Als dit model je wat lijkt kan ik je misschien wel helpen met eventuele vragen enz., heb er inmiddels al wel wat ervaring mee.
Zwakke punten:
- Tweede versnelling
- Balhoofd

Over de BT021:
Ik vind hem echt goed rijden, ben nu aan het experimenteren met platter/ sneller door de bocht gaan en heb nog nooit iets van schuiven etc gevoeld. Koud heb je ook al veel grip overigens.
Ik rijdt hem met deze temperaturen met gemak helemaal rond :) (en dat met mn beperkte ervaring):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/bt021.jpg

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ZiegoM schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:15:
[...]

Kijk eens voor een Yamaha FZR600R (uit 1994/1995) is ook mijn eerste motor en tot nu toe erg goed bevallen. Zijn zeker te vinden voor rond (onder) jou budget.

De zwarte zijn het mooiste (naar mijn mening), maar dat zie je ook duidelijk aan de prijzen. Als je de paarse versie ook te pruimen vind kan je een heleboel motor kopen voor zeer weinig geld.

Zwarte op mp:
Klik

Paarse op FZRClub forum:
http://www.fzrclub.nl/smf/index.php?topic=9389.0

Als dit model je wat lijkt kan ik je misschien wel helpen met eventuele vragen enz., heb er inmiddels al wel wat ervaring mee.
Zwakke punten:
- Tweede versnelling
- Balhoofd

Over de BT021:
Ik vind hem echt goed rijden, ben nu aan het experimenteren met platter/ sneller door de bocht gaan en heb nog nooit iets van schuiven etc gevoeld. Koud heb je ook al veel grip overigens.
Ik rijdt hem met deze temperaturen met gemak helemaal rond :) (en dat met mn beperkte ervaring):

[afbeelding]
Ik vind die paarse (wit imho, maar dat boeit niet zoveel) een stuk mooier, maar dat klinkt wel als een leuk fietsje voor dat geld. Zeker die bij fzrclub is aardig gepimpt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:11

S913

Abusus non tollit usum

Kijk anders 'ns voor een Thundercat ... Ook een lekkere motor, pittig, licht, stuur lekker. Op Marktplaats staat sinds gisteren deze: http://tinyurl.com/2ecwqm

Staat geen jaar bij, maar gezien de prijs, de kleur, km's gok ik dat hij van eind jaren 90 is. Helaas een fractie boven je budget, maar (volgens mij) wel een paar jaar nieuwer dan die CBR uit 93.

[edit]Hmm ... denk dat deze gozer hem erg graag kwijt wil, want alle andere Thundercats zijn een stuk duurder ...

[ Voor 14% gewijzigd door S913 op 28-04-2007 11:09 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 00:11
S913 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:07:
Kijk anders 'ns voor een Thundercat ... Ook een lekkere motor, pittig, licht, stuur lekker. Op Marktplaats staat sinds gisteren deze: http://tinyurl.com/2ecwqm

Staat geen jaar bij, maar gezien de prijs, de kleur, km's gok ik dat hij van eind jaren 90 is. Helaas een fractie boven je budget, maar (volgens mij) wel een paar jaar nieuwer dan die CBR uit 93.

[edit]Hmm ... denk dat deze gozer hem erg graag kwijt wil, want alle andere Thundercats zijn een stuk duurder ...
mooie motor!

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

S913 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:07:

Thundercat's zijn inderdaad ook leuk, maar vaak boven zijn budget. Die van marktplaats heeft niet meer zijn originele kleuren/ stickers als ik het zo zie, dus enige voorzichtigheid is wel op zn plaats.
Overigens heeft een thundercat hetzelfde frame, blok, velgen, achterbrug, etc. als mijn FZR600R. Het enige verschil is de kuip.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Mijn Kawa is nog recht _/-\o_

Heb het 'nieuwe' kleppendeksel erop zitten en een leenstuurtje. Even de straat op en neer gereden, handjes los en ik kon prima sturen met mn heupen 8)

Gelijk ook even de kapotte tellers eraf gehaald, en nog wat kleine dingetjes, even sopje ertegenaan gegooid en het ziet er ineens een stuk minder ellendig uit allemaal.

Zag net een cockpitje (tellers + contact en lampjes enzo) staan op ebay.. nu hopen dat dat betaalbaar blijft :)
Mijn poging van eergisteravond om een voorlamp + knippers te kopen faalde nogal. Laatste twee seconde ofzo ging de prijs van 40 naar 82 euro :/ En op zich zou een eurotje of 80 nog net kunnen, wat mij betreft, maar er komen dan nog 17 euro verzendkosten bij en 8 euro voor de bank.. Dan gaat de prijs dus gewoon over de honderd euro voor een lampie en twee knippers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Houd er wel rekening mee dat je verplicht bent een werkende snelheidsmeter te hebben. Dus als je rijd zonder je tellers kunnen ze lullig doen en je een boete geven.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-06 18:56

rimpeldinky

nani?

gewoon voorlopig een simpel digitaal klokje van simga ofzo er op zetten, eigenlijk voor fietsen maar tot de 199 schijnen ze best betrouwbaar te zijn :) dacht dat je de simpele voor 20 euro hebt?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Sigma heeft idd een klokje wat zo ver gaat. Op de club hebben er een aantal mensen zo'n dingetje om roadbooks goed te kunnen rijden (ivm met simpele nulbare triptellers). Welk type het is weet ik zo snel niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Acid_Burn op 28-04-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

idd, zat er zelf ook aan te denken om iets dergelijks te gaan plaatsen als ik straks een ander voorwiel heb

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

sigma 500 doet dit idd.. kost je een tientje bij de louis. Die hebben overigens meer leuk spul:
http://www.louis.de/_3045...list_total=18&new_step=18

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik heb een gecorodeerd alu frame, kan ik dat oppoetsen met belgon alu poets?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
M3rcury schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 17:43:
Ik heb een gecorodeerd alu frame, kan ik dat oppoetsen met belgon alu poets?
Helaas niet :(
Je hebt helaas nog enkele andere benodigdheden nodig ;(

spoiler:
Coffee, lots and lots of coffee. Hoewel met dit weer een biertje lekkerder is :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 17:12

DinX

Motormuis

Ôf een PowerPlus polijstmachine van 30€ :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:48:
Ôf een PowerPlus polijstmachine van 30€ :)
boor met een polijskop ook goed, hebben we nog liggen.

Maar met dat spul moet het lukken.

@ chevy.. palet red bull is al besteld, dus het gaat helemaal goed komen :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

hmm, morgen maar eens bij louis.de nieuwe spiegels, knipperlichten en achterlicht/kentekenplaathouder/kent.verlichting bestellen :) iemand nog leuke dingetjes voor op een low-budget crossmotor?

[ Voor 19% gewijzigd door rimpeldinky op 28-04-2007 20:45 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
* Chevy454 heeft vandaag een Barnett ombouwkoppeling gekocht :)

Afbeeldingslocatie: http://www.barnettclutches.com/images/product_36.jpg

* Chevy454 gaat alvast rennen voor Niels :+
Ik vind dit ding pimp :Y Een lockup ga ik toch niet nodig hebben met mijn beperkt vermogen van een kleine 160pk. Ik krijg het olielampje notabene nog niet eens aan ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 28-04-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

zomg dat is toch niet een open koppelingsdeksel he? :+ dat is zoooo fout :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:07:
zomg dat is toch niet een open koppelingsdeksel he? :+ dat is zoooo fout :+
Nee, de Vmax is gezegend met autotechnologie |:( Het is net geen BMW :P

De koppeling werkt daar met diafragmaveren en daar kan je niets aan verstellen. Bij deze Barnett werk je met schroefveren en kan je de koppeling instellen door een ringetje achter de veer te steken (en zo kan je meer vermogen overbrengen voordat de koppeling gaat doorslippen). Bij echt veel vermogen (lees 200+) ontkom je niet aan een lockup maar dat heb ik _nu_ absoluut niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Chevy454 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:14:
[...]

Nee, de Vmax is gezegend met autotechnologie |:( Het is net geen BMW :P

De koppeling werkt daar met diafragmaveren en daar kan je niets aan verstellen. Bij deze Barnett werk je met schroefveren en kan je de koppeling instellen door een ringetje achter de veer te steken (en zo kan je meer vermogen overbrengen voordat de koppeling gaat doorslippen). Bij echt veel vermogen (lees 200+) ontkom je niet aan een lockup maar dat heb ik _nu_ absoluut niet nodig.
Aha een uitleg die een keer ook voor mij duidelijk is _/-\o_ :+

Toch wel een andere kleur mag ik hopen?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik heb et al opgezocht, niels heeft een transparante cover er op als ik me niet vergis (of een andere vmax usert) vandaar de verwarring :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Is mooi paars :( Ik had em liever in het rood gehad maar komt later wel als ik weet welk rood ik wil voor het "kuipwerk". Maar dit is nu ook goed :P Nu nog die koppeling open werken maar dat gaat voor over een paar weken / volgende winter worden denk ik.

Morgen ga ik de motorophangrubbers vervangen voor aluminium bussen en kijken of ik nog genoeg oud ijzer heb liggen voor die triangels te lassen in het frame. En als ik heel veel geluk heb dan bouw ik de injectie nog eventjes op.
rimpeldinky schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:45:
ik heb et al opgezocht, niels heeft een transparante cover er op als ik me niet vergis (of een andere vmax usert) vandaar de verwarring :p
Ga ik ook nog doen :P Ik zoek alleen nog roodkleurig koelwater :+

[ Voor 40% gewijzigd door Chevy454 op 28-04-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chevy454 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:45:
Is mooi paars :( Ik had em liever in het rood gehad maar komt later wel als ik weet welk rood ik wil voor het "kuipwerk". Maar dit is nu ook goed :P Nu nog die koppeling open werken maar dat gaat voor over een paar weken / volgende winter worden denk ik.

Morgen ga ik de motorophangrubbers vervangen voor aluminium bussen en kijken of ik nog genoeg oud ijzer heb liggen voor die triangels te lassen in het frame. En als ik heel veel geluk heb dan bouw ik de injectie nog eventjes op.

[...]

Ga ik ook nog doen :P Ik zoek alleen nog roodkleurig koelwater :+
rood koelwater? gewoon groen nemen en er genoeg kleurstof doorgieten? :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://www.cyclegear.com/images/oil/waterwetter_310x310.jpg

Water Wetter. Kan je in je koelwater doen.

(meer in DOC komen :p)

http://www.redlineoil.com/products_coolant.asp

Ze hebben zelfs gewoon koelwater in tonnetjes in het rood/roze.

http://www.kapaza.be/Auto...wetter_super_coolant.html

[ Voor 42% gewijzigd door DinX op 28-04-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

mja, waterwetter had ik al naar gekeken alleen dat gaat vanaf 30 graden _ENORM_ stinken tot het in zijn geheel verdampt is uit het water (ergo, geen rood water meer) de 2e optie zou kunnen :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zometeen voor het eerst dit jaar doen waar de rs voor bedoelt is! DIJKJES RAGGEN O+ O+ ff wat titanium neerleggen :*)

[ Voor 15% gewijzigd door M3rcury op 29-04-2007 08:10 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:07:
[...]

Het is hoogseizoen dus gaan de prijzen omhoog. Een motorfiets moet je altijd in het laagseizoen kopen. Dus in oktober / november.
Nou bij ons gaat de prijs enkel naar beneden van de motor :) Dus tja :)

Mocht iemand een bandit 1200 willen in nette uitvoering :) ( anders rijd ze nog jaar door als ie met week of 2 niet verkocht is omdat we VRO 1 hebben staan, vakantie eind juni met de motor, etc)

[ Voor 14% gewijzigd door Capo op 29-04-2007 08:52 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Capo schreef op zondag 29 april 2007 @ 08:52:
Nou bij ons gaat de prijs enkel naar beneden van de motor :) Dus tja :)
Oké dan :) Het is dus niet enkel marktwerking van hoog / laag seizoen dan :)

* Chevy454 had gisteren minder bier moeten nuttigen en wat vroeger wezen slapen _o-

• Achterbrug van de Vmax eruit: check
• Plaatjes voor het frame te verstevigen gemaakt: 1 van de 4 pas
• Blokophanging vervangen: straks
• Injectie monteren: straks
• Bier: nu :9
• Achterbrug verstevigen: Komende week :?
• Frame verstevigen: dinsdag 1 mei
• Injectie afwerken: dinsdag 1 mei
• Koppeling modificeren: komend weekend?

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 29-04-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

Hey guys :) Nog bedankt voor alle tips betreffende aankoop motor. Ook heb ik de suggesties bekeken voor andere merken maar ik ben nu eenmaal verliefd geworden op de cbr600f en dan moet je daar toch bij blijven denk ik anders kan je nog wel eens spijt krijgen :)

Ik heb vandaag 2 cbr motoren bekeken en ben het eens kunnen worden met een der verkopers :) een cbr 600f uit 94 met slechts iets meer dan 18.000 km op de teller. Volgens de verkoper ECHTE kilometers haha... De motor ziet er verder erg netjes uit en hij rijd ook prima :)

Wellicht mag ik nu ook met mijn fototje in de topicstart? :)

Bij deze een fototje van mijn allereerste fiets:

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/5585/pic2su8.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 29-04-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 18437 schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:59:
Hey guys :) Nog bedankt voor alle tips betreffende aankoop motor. Ook heb ik de suggesties bekeken voor andere merken maar ik ben nu eenmaal verliefd geworden op de cbr600f en dan moet je daar toch bij blijven denk ik anders kan je nog wel eens spijt krijgen :)

Ik heb vandaag 2 cbr motoren bekeken en ben het eens kunnen worden met een der verkopers :) een cbr 600f uit 94 met slechts iets meer dan 18.000 km op de teller. Volgens de verkoper ECHTE kilometers haha... De motor ziet er verder erg netjes uit en hij rijd ook prima :)

Wellicht mag ik nu ook met mijn fototje in de topicstart? :)

Bij deze een fototje van mijn allereerste fiets:

[afbeelding]
Gefeliciteerd! :)
Hij ziet er inderdaad nog goed uit. Zijn wel weinig km's, maar het kan wel. Dr zijn echt mensen die nog geen duizend km per jaar rijden (mn pa oa).

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

idd gewoon voor de zekerheid ffies alle vloeistofjes en filtertjes vervangen (dan weet je wat er in zit :)) en gaaaaaaaaaaan :Y)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 29 april 2007 @ 11:43:
• Blokophanging vervangen: straks
Djezus... ze hadden niet gelogen over hoe kut de achterste ophangbussen waren :| De voorste waren in 30 minuten vervangen, ik had eerst nog een probleem met de nieuwe bussen. Waren iets te klein van binnen en iets te ruw van buiten. Goddank heb ik een draaibank ;)

Maar die achterste :| Kolere zeg... 20 minuten om die eruit te krijgen en dan nog eens 20 minuten monteren (1 van de bussen was wat te groot van buiten). Ik wil niet weten hoe het is bij mensen die niet hun achterbrug + tank + carbs + V-boost eruit hebben gehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 29-04-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Damn, die Goldwings trekken nog hard op :o

Weer terug van Hein Gericke :p

Busje bij voor vlekken uit leer te krijgen.
Doekjes van Motul voor je vizier schoon te maken (erg goed)
En een druk+profielmeter voor m'n banden :)

[ Voor 69% gewijzigd door DinX op 29-04-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

dinxje heeft verloren van een flipperkast met wiellen? :D

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Nee :p

Ik gaf niet vol gas. Was gewoon verbaasd dat het een Goldwing niet snel genoeg ging en ie me voorbij ging. Ging 130 op een 90km weg ofzo :p

Die van mij is nog altijd 1.5s sneller dan een goldwing :p

[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 29-04-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Oké, stel;
Je bent nog geen 21 en je wilt wel een motor hebben en je kickt nog niet op de racemonsters.

Welke chopper/cruiser van < 25 KW raden jullie mij aan?

Enkele voorbeelden:
- Honda Shadow
- Honda CBF 250
- Yamaha Virago
- ETC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Diversion :+

* Chevy454 snapt het niet 8)7

Ik rijd mijn steppies aan de grond (links als rechts) maar kneedown? Ho maar :( Moet ik soms gaan aaphangen? Heb vandaag overigens voor het eerst de BT014 achter voorzien van lichte rullingen :D

WOT :Y

Aangezien de achterbrug van de Vmax wat TLC nodig heeft (en een beugel ;) ) moet ik die gaan zandstralen. Iemand suggesties voor de kleur? Ik denk zelf aan een wat diepere kleur... Zwart dus :+

[ Voor 118% gewijzigd door Chevy454 op 29-04-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

endless schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:10:

Welke chopper/cruiser van < 25 KW raden jullie mij aan?
Geen chopper, geen cruiser, maar een motor waar je wél wat aan hebt.

als "wegmotor": cb 500 / diversion / er5
als "al road": F650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
teacher schreef op zondag 29 april 2007 @ 23:33:
[...]

Waarom vind jij dat ik niets aan een chopper of cruiser heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Chevy454 schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:51:

Ik rijd mijn steppies aan de grond (links als rechts) maar kneedown? Ho maar :( Moet ik soms gaan aaphangen? Heb vandaag overigens voor het eerst de BT014 achter voorzien van lichte rullingen :D
KD moet toch geen doel zijn maar een middel. Als je maar lekker rijd. Als een aap er naast gaan hangen is ook nutteloos lijkt me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Acid_Burn schreef op zondag 29 april 2007 @ 23:43:
[...]

KD moet toch geen doel zijn maar een middel. Als je maar lekker rijd. Als een aap er naast gaan hangen is ook nutteloos lijkt me :D
Als je je voetstepjes aan de grond rijdt wordt het tijd om er wat verder naast te gaan hangen ja, voordat je iets aan de grond rijdt dat niet omhoogklapt, zoals een uitlaat(bocht). Of voordat je zo plat gaat dat de band het niet leuk meer vindt. Een BT014 is niet de meest sportieve band ooit gemaakt en die zal dus een keer grip gaan verliezen als je half/half op de rand van de band komt.

Dus zo nutteloos is dat niet. Gewoon een correcte zithouding gebruiken voor het snelle bochtenwerk en niet als een zoutzak middenop de motor blijven zitten.

Wat ik doe (wil niet zeggen dat dit de beste/nette techniek is.. maar het werkt voor mij.. P.S. Ik heb geen race-cursus gevolgd en geen boeken gelezen.. Dit is gewoon puur wat ik lekker vindt.):

1 bil van het zadel, druk je neus zo ver mogelijk richting de spiegel die het dichst bij het asfalt komt, buitenste arm tegen de tank aan, tenen op het steppie, voet en knie naar buiten draaien (probeer voor de grap maar eens je voet met de zool tegen het frame te leggen ipv op het voetstepje.. en kijk eens hoe je knie dan naar buiten draait.. gewoon met de motor op de standaard..) en schrapen maar. Je hoeft er helemaal niet zo ver naast te hangen, maar als je altijd bovenop je motor zat voelt het de eerste paar keer een beetje raar aan. Maar als je het eenmaal gewend bent..

Je moet weten hoe plat je gaat en als je voor elke bocht dezelfde zithouding gebruikt dan weet je dat je nooit te plat gaat (omdat je knie dat perfect aangeeft). Je hoeft je knie ook niet de hele bocht (het hele klaverblad) aan de grond laten. Dat is wel leuk met titanium sliders enzo, maar compleet zinloos. Je stuurt in, voelt je knie de grond raken en weet dat je plat genoeg ligt. Dan trek je je been een klein beetje in en rij je de hele bocht door. Raakt je knie de grond weer (omdat je verder instuurt) dan weet je dat je echt te hard/plat gaat. Ik gebruik persoonlijk mijn gas om de bocht krapper/ruimer te krijgen..meer gas.. ruimer, minder gas... krapper.. heel simpel.. dus ik druk de motor niet nog platter om een bocht te halen.. gewoon heel voorzichtig een streepje gas minder. Niet helemaal een correcte techniek, maar het werkt prima voor mij.

Als er racers zijn die op en aanmerkingen hebben.. graag.. kan ik mijn techniek ook verbeteren.
Je bent nog geen 21 en je wilt wel een motor hebben en je kickt nog niet op de racemonsters.
Nog niet? Wanneer wel dan? Als je 50 bent? :+

Sorry. Van choppers heb ik geen verstand. Ik zou hoogstens nog wel een keer een Buell willen hebben voor erbij :9~

[ Voor 60% gewijzigd door FragDaddy op 30-04-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Yo Chevy, ik las wat over je koppeling et cetera, is dat nog moeilijk om zélf te vervangen? Volgens mij is 't ZZR-etje van m'n zus wel aan plaatvervanging toe :+

Op MF staat wel een how-to met plaatjes, maar vraag me af of 't voor een n00b te doen is. Nu ben ik niet de domste, leer ik snel en ben ik niet gehéél a-technisch, maar ben geen monteur zeg maar :+ Meeste dingen die ik uit elkaar sloop, zitten uiteindelijk wel weer (semi-)correct in elkaar though :P

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 30-04-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

1 bil ernaast is nog niet als een aap ernaast hangen. Genoeg triomfantelijke foto's gezien van mensen die hun KD laten zien waarbij de ene knie op het asfalt zit en de andere op het zadel :+ Dat bedoelde ik met nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:16:
Yo Chevy, ik las wat over je koppeling et cetera, is dat nog moeilijk om zélf te vervangen? Volgens mij is 't ZZR-etje van m'n zus wel aan plaatvervanging toe :+
Schuifmaat erbij en een digitale camera? :)
Als je de platen gaat demonteren moet je ze ook weer goed op elkaar leggen en niet onderling van elkaar gaan verdraaien ivm de slijtage. Dus je kop erbij houden :) Voor de rest kan je eigenlijk niets misdoen. Enkel opletten met de duwkogel dat je die niet richting de riolering ziet rollen :+

* Chevy454 gaat eerst opruimen en daarna aan de Vmax werken.

Moet de voorste uitlaatbochten monteren welke gisteren gedemonteerd werden. Bij het kantelen van het motorblok in het frame raakten de uitlaatbochten het frame. Teneinde het carter niet te vernaggelen toch maar eventjes de korte pijn van de demontage van de uitlaatbochten voor lief genomen.

Zometeen nog de inlaatoppervlakken van de cilinderkop schoonmaken en de TB's erop knallen. Alleen bedenk ik me dat een gaskabel niet lekker loopt 8)7 Moet ik nog fixen dan :) Als de TB's erop zitten is het wachten op de achterbrug. Ik hoop dat die over een week in orde is :) De kruiskoppeling ziet er bij mij perfect uit in tegenstelling tot die van teacher :P Zelfs de splines zijn er nog :+

Met wat geduld is die Vmax rijvaardig op 27 juni :) Er zijn nog wat kleine problemen met de carterventilatie en koelwatersensor maar dat zijn kleinigheidjes en kan ik pas goed beoordelen op het moment dat de TB's erop zitten :)
Acid_Burn schreef op zondag 29 april 2007 @ 23:43:
Aaphangen is ook nutteloos en probeer ik te vermijden als het om een KD gaat. Het stoort me wel een beetje dat ik nog 5mm links en rechts aan maagdelijk profiel heb zitten. Ook daar heb ik voor betaald :P

[ Voor 60% gewijzigd door Chevy454 op 30-04-2007 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

endless schreef op zondag 29 april 2007 @ 23:38:
[...]

Precies, gewoon gaan rijden wat je leuk/mooi/spannend vind! Je zal hier niet zo gek veel hulp krijgen omdat er weinig chopperaars zitten hier.
Zelf kan ik je er helaas ook niet mee helpen omdat ik vooral van nakeds hou..
Shadows zie je wel érg veel en zou ik daarom niet nemen, maar dat ben ik. Je kan op MF (motor-forum.nl) ook kijken of er nog leuke motertjes te koop staan :)
Zijn daar ook veel mensen die zelfbouwen/verbouwen, dan heb je echt een apart ding. En die hoeven echt niet duur te zijn.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 83626 schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:05:
Je zal hier niet zo gek veel hulp krijgen omdat er weinig chopperaars zitten hier.
No shit, ik wil niet met die trage hokken worden vergeleken met mijn powercruiser :+
Nee zonder gein, een chopper is voor ouwe mensen welke in een midlifecrisis zitten of voor mensen met een te druk leven :+ Oké nu serieus :P Choppers _o-

Als je toch wilt kijken voor een chopper op 25kW dan kan je kijken naar een XV535 met 25kw, de kleinere zijn waardeloos. De Savage is een standaard 25kW motorfiets, heeft een riemaandrijving en wordt vaak door rijscholen gebruikt zodat vrouwen hun benen beter kwijt kunnen op de grond.
Ja zijn al wat leukere motoren dan een chopper waar je ook nog eens redelijk mee kunt sturen.
F650........ ik zal het toestaan ;) :P

[ Voor 59% gewijzigd door Chevy454 op 30-04-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Chevy454 schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:57:
[...]

No shit, ik wil niet met die trage hokken worden vergeleken met mijn powercruiser chopper :+
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

• 1. Denial
2. Anger
• 3. Bargaining
• 4. Depression
• 5. Acceptance

Nog 3 te gaan :+

[ Voor 55% gewijzigd door DinX op 30-04-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:18:
• 1. Denial
2. Anger
• 3. Bargaining
• 4. Depression
• 5. Acceptance

Nog 3 te gaan :+
Zegt hij met een rijdend bankstel >:)
Dat heet nou backfire :+

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 30-04-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Het verschil is dat ik bij 5 zit en er niet beschaamd om ben :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:27:
Het verschil is dat ik bij 5 zit en er niet beschaamd om ben :>
De MSN log duidt toch wat anders aan hoor :>
Maargoed, geintjes moeten kunnen :Y

Deze jongen gaat aan de Vmax werken. Framejigs zagen voor de Vmax, frame wat opruwen, kijken of ik een puimsteen heb voor op de boormachine. Anders gaat het vijlen (huilen met de pet worden) :+ En dan de TB's met K&N filters als laatste opbouwen.

Misschien eens voor de dolle gein kijken hoe die FZR brug onder die Vmax staat _o- en waar ik die olieontmeng box kwijt kan :X

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 30-04-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Chevy454 schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:33:
[...]

Schuifmaat erbij en een digitale camera? :)
Als je de platen gaat demonteren moet je ze ook weer goed op elkaar leggen en niet onderling van elkaar gaan verdraaien ivm de slijtage. Dus je kop erbij houden :) Voor de rest kan je eigenlijk niets misdoen. Enkel opletten met de duwkogel dat je die niet richting de riolering ziet rollen :+
Mooi, mag ik dat zwart op wit? :P M'n familie hier vertrouwt me d'r niet echt in geloof ik :+ Zus nog niet gevraagd though, maar iets zegt me dat ze 't ook niet tof vindt..

Ennuh, meervoudig natte plaat... Kun je, als je de olie aftapt, die recyclen? :P Of is 't handiger om meteen een complete olie-vervanging te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Voor het geld wat een bus olie kost kan je beter gewoon nieuwe olie erin doen. Of wachten met dat klusje tot de olie nog eens vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Kweenie wanneer ze dat ding een beurt heeft laten geven, is al wel een oud beessie, maar nog niet erg lang in bezit zeg maar.

Maar als de koppeling niet echt "snel" cq. "kort" aangrijpt, maar pas na een lange koppelingshendel-weg volledig aangrijpt (afstand tussen beginnen met slippen en volledig koppelen), dan lijkt 't me wel eens verstandig om op z'n minst alles eventjes na te meten, right?

Ik vind 't zelf wel prettig als de koppeling duidelijk begrensde 'grenzen' heeft van slippen en volledig koppelen.. Nou ja, komend weekend maar eens overleggen en een momentsleutel zien te regelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

[...]

Je vraagt advies, je krijgt advies. Ook al is het niet wat je wil horen.

Een chopper / cruiser doet het leuk op een poster met een halfnaakte vrouw erbij.
Ergonomie, sturen, remmen is allemaal minder als de eerste de beste puch brommer.

Maar goed, ga dan voor de oer cruiser:
Zoek een moto guzzi (califorinia), en koop gereedschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:40:
Mooi, mag ik dat zwart op wit? :P M'n familie hier vertrouwt me d'r niet echt in geloof ik :+ Zus nog niet gevraagd though, maar iets zegt me dat ze 't ook niet tof vindt..
Wacht, jij snijdt in mensen maar aan de motor laten werken vinden ze een brug te ver. Hoeveel ingrepen zijn er bij jou dan al misgegaan dan :? :o :+

Als je dat door de motorzaak laat doen ben je 30 minuten kwijt ;)
Ennuh, meervoudig natte plaat... Kun je, als je de olie aftapt, die recyclen? :P Of is 't handiger om meteen een complete olie-vervanging te doen?
Motor een beetje schuin zetten, dan vloeit de olie er niet uit ;) Alleen boutjes kunnen er dan diep in vallen :+
Osiris schreef op maandag 30 april 2007 @ 13:36:
Maar als de koppeling niet echt "snel" cq. "kort" aangrijpt, maar pas na een lange koppelingshendel-weg volledig aangrijpt (afstand tussen beginnen met slippen en volledig koppelen), dan lijkt 't me wel eens verstandig om op z'n minst alles eventjes na te meten, right?
Kabel stellen ;) Kan zijn dat die is uitgerokken :) Je moet pas de koppelingsplaten gaan verdenken als je in de hoogste versnelling zit en je rijdt in de lage toeren (zeg 4000rpm, voor een Vmax is dat veel :+ ) en je opent het gas naar de bekende WOT toestand. Dan mag de motor niet enkel meer toeren maken maar ook snelheid ;) Ontbreekt dat laatste dan zijn er 3 opties:

• je bent veels te dik :+
• je koppelingskabel staat verkeerd
• je platen / drukveren zijn op.

Het is dat ik mijn digicam niet thuis heb maar op kamer. Ziet er niet verkeerd uit zo'n FZR brug in de Vmax ;) Moet alleen de brug verbreden. Kwestie van wat vulbussen maken, een paar platen erop lassen en dan mooi polijsten :Y Ik moet zowat naar ketting vind ik nu :+

Maar damn, heb ik net de 3de frame jig gemaakt, wil ik die passen op de Vmax... helemaal verkeerd :| Het frame loopt dat niet haaks maar onder een hoek. Goed bezig Chevy454, goed bezig.. minder bier nuttigen :+

[ Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 30-04-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

Ik weet niet of het nog onder beginnersvragen valt, maar ik zit met het volgende. Ik rij sinds 2 jaar en 30 dagen motor. M.a.w.: ik mag dus al 30 dagen onbegrenst rijden! Maar momenteel zit mijn 25 kw setje nog op mijn CB500 uit '95 geïnstalleerd.

1. Móet ik dit op het kenteken laten wijzigen om verzekerd rond te rijden.

2. Hoe moet ik dit wijzigen (postkantoor, verzekering?)

3. Heeft dit consequenties voor de hoogte van mijn premie of wordt bij de motorverzekering alleen naar nieuwprijs gekeken?

4. Wat kost het aanpassen van mijn kenteken?

5. Zal mijn moto'tje meer gaan verbruiken. Hij rijdt nu namelijk heerlijk 1 op 20-25 en dat zou ik graag zo houden!

6. Is zo'n 25kw setje eigenlijk slecht voor je motortje (hij is er namelijk niet op gebouwd natuurlijk). En moet ik de hele handel opnieuw gaan afstellen als het originele setje er weer op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 86536 schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:35:
Ik weet niet of het nog onder beginnersvragen valt, maar ik zit met het volgende. Ik rij sinds 2 jaar en 30 dagen motor. M.a.w.: ik mag dus al 30 dagen onbegrenst rijden! Maar momenteel zit mijn 25 kw setje nog op mijn CB500 uit '95 geïnstalleerd.

1. Móet ik dit op het kenteken laten wijzigen om verzekerd rond te rijden.

2. Hoe moet ik dit wijzigen (postkantoor, verzekering?)

3. Heeft dit consequenties voor de hoogte van mijn premie of wordt bij de motorverzekering alleen naar nieuwprijs gekeken?

4. Wat kost het aanpassen van mijn kenteken?

5. Zal mijn moto'tje meer gaan verbruiken. Hij rijdt nu namelijk heerlijk 1 op 20-25 en dat zou ik graag zo houden!

6. Is zo'n 25kw setje eigenlijk slecht voor je motortje (hij is er namelijk niet op gebouwd natuurlijk). En moet ik de hele handel opnieuw gaan afstellen als het originele setje er weer op zit?
Volgens mij kan je die 25kw-vermelding op je kenteken niet 'weg' krijgen. Dat is net zo moeilijk als hem erop krijgen (motor uitvoeren naar bijv. duitsland en dan weer invoeren op 25kw). Dat is tenminste wat ik heb gelezen op internet, heb er zelf geen ervaring mee.
De kit eruit halen en doorrijden met de 25kw vermelding is wat veel mensen doen volgens mij?

please correct me if I'm wrong

Ik heb net met Ducttape een houder voor mn gsm aan mn kuipruitbeugel gemaakt teneinde een filmpje te maken waarop ik kan zien wat mn 0-100 tijd is. Wilde het al een tijdje weten (voor de gein) en wist geen betere manier dat dit. Met mijn slechte starttechniek zit ik op ongeveer 4 sec. :P Sneller dan ik dacht. 170 in ongeveer 8 tellen.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ZiegoM schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:01:
[...]

Volgens mij kan je die 25kw-vermelding op je kenteken niet 'weg' krijgen. Dat is net zo moeilijk als hem erop krijgen (motor uitvoeren naar bijv. duitsland en dan weer invoeren op 25kw). Dat is tenminste wat ik heb gelezen op internet, heb er zelf geen ervaring mee.
De kit eruit halen en doorrijden met de 25kw vermelding is wat veel mensen doen volgens mij?

please correct me if I'm wrong
Ligt er beetje aan of je een officiele terugtune-kit voor je motor hebt lijkt me. Oudere fietsen hebben die mogelijkheid vaak niet (kweenie of '95 echt oud is, ook geen idee of er een officiele kit voor is). Maar m'n moeders Kawa uit 2003 (geloof ik) heeft wél een officiele terugtune-kit van Kawa zelf (twee gasschuiven, wauw :+) en de dealer heeft gewoon 'verbinding' met 't RDW. Een weekje later hadden we een 25 kW-kentekenbewijs. Lijkt me niet meer dan logisch dat het over een maandje net zo makkelijk weer teruggedraaid kan worden eigenlijk? We zullen 't wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZiegoM schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:01:
[...]

ja maar dan rij je volgens mij niet (goed) verzekerd rond omdat je kenteken niet overeenstemt met het motorvermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

En als je je motor opvoert naar meer vermogen, dan stemt ie ook niet meer overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 21-04 19:39
Chevy454 schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:27: (zeg 4000rpm, voor een Vmax is dat veel :+ )
als je 4000 rpm al veel vind dan ben je je vmax onwaardig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
BartNL schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:34:
als je 4000 rpm al veel vind dan ben je je vmax onwaardig >:)
Die van mij gaat tot 10k :P Maar 4000rpm is dan bijna 45% van het maximaal toerentalbereik, voor een CBR is dat 30% van het bereik ;)

En voordat je over de V-boost begint, ja das lekker ja... heb het nu vanaf stationair toerental :+

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 30-04-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Acid_Burn schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:28:
En als je je motor opvoert naar meer vermogen, dan stemt ie ook niet meer overeen.
spoiler:

Klopt. Ik denk dat er weinig motoren echt kloppen met wat er op de inschrijving staat.

Die van mij bvb al niet (ingevoerd aand 80kW).
Al die motoren met open uitlaten en PC3, of Dyno kitjes kloppen ook niet meer,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Pssttt... de honden slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo beter ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Laatst online: 19:57

PeNGuiN

't Is Wat...

Als je een standaardmotor neemt en daar het vermogen vergelijkt met opgaaf, zal het ook wel niet kloppen hoor :P

Alleen al afhankelijk van hoe de motor is ingereden, kan het vermogen een paar % verschillen...

[ Voor 30% gewijzigd door PeNGuiN op 30-04-2007 18:28 ]

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik zie ze ook al afkomen met hun rollenbankje voor brommers :+
Wil ik die van mij wel eens opzetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PeNGuiN schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:28:
Als je een standaardmotor neemt en daar het vermogen vergelijkt met opgaaf, zal het ook wel niet kloppen hoor :P

Alleen al afhankelijk van hoe de motor is ingereden, kan het vermogen een paar % verschillen...
ja ok maar het gaat hier om een verschil van meer dan 10 kW dus da's wel even wat anders.
Ik denk trouwens dat ik er al uit ben: ik laat hem lekker 25 kW. Mocht ik volgens seizoen wat meer geld tot m'n beschikking hebben dan verkoop ik hem en koop ik een 600 cc (of meer). Als 25 kw-er brengt hij toch meer op en het bespaart me een hoop gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DinX schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:29:
Lijkt wel een Joe Bar scene :+
Waar is mijn boete :?
Sorry, de meter begaf het :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

[...]

Een chopper is prima (ook grote fan). Alhoewel ik het niet graag chopper noem omdat dat meteen de connotatie heeft van die apehanger customs (die vaak niet mooi zijn, zeg maar meestal).

Ik houd het bij de benaming (power)cruisers. (standaard V-twin relax rijdende motoren, met laag toerental en leuke grom). Kawasaki vulcan, harley (voor de veelverdieners) (dat is het zowat eigenlijk :p ) yamaha doet nog een poging, evenals suzuki.

Wat vooral het punt is, is dat een chopper met minder dan 25 kW er gewoon belachelijk uitziet. Totaal niet in proportie, niet 'gevuld', ligt er ergens zo een klein 250 cc v-twinnetje, met overal alu onderdelen in een uitgerokken lelijk jaren '80 jap style cruiser frame (denk aan die lelijke intruders). Het idee is namelijk dat je door een goede 1400-1600 met lange slag lekker wat koppel en 'grunt' hebt. Vlot kan rijden zonder continu te schakelen (in feite kan je dan rijden in één versnelling :p ) met een klein snokje op snelheid komen. Niet meteen in de problemen komen met een passagier (1600cc rijd dan wel een stuk vlotter). Het andere uiterste zoals de 2 liter cruisers zijn dan ook weer zwaar belachelijk en over the top.

Mijn advies, wacht gewoon nog even, koop iets normaal en niet te duur voor je <25 kW periode. Nog genoeg leuke dingen te vinden (in een moto die past bij een laag vermogen). Niet wannabe, en 'wel willen maar niet kunnen'.

Verder hoef je hier geen advies op dat gebied te verwachten, onder de notoire cruiser haters hier ;) Ik zeg: geen cruiser met zo een lage pk/cilinderinhoud. Zij (toolkit) zijn gewoon algemeen tegen :p

En waarom het telkens moet gaan over 'motors waar je iets aan hebt' als het over cruisers gaat... Dat ligt toch in de aard van de rijder? Misschien heeft een cruiser rijder wel meer aan zijn moto dan aan een supersport. Waarom zou je per se moeten overgaan tot een sportmotor (onder druk van omgeving) als je daar niets aan hebt, dat zou pas een slechte aankoop zijn. Sommige mensen hebben er niets om aan in elke bocht hun banden ronder te maken en de stepjes de grond te laten raken. Gewoon relax zijn :) Ieder heeft z'n voorkeur en voorliefde voor een bepaalde stijl/ontwerp. Ik heb bvb helemaal NIETS aan een R1 bvb, ik ben niet pro genoeg om daar het onderste uit te halen, en dergelijke motors laten m'n hart niet sneller slaan. Naked's, classic's, cruiser's en modern classic's daarentegen wel (moto guzzi griso anyone? yamaha MT-01... vulcan, harley VRSCR, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

DinX schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:29:
Met dat verschil dat het politie rollerbankje geen vermogen meet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Acid_Burn schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:35:
[...]

Met dat verschil dat het politie rollerbankje geen vermogen meet ;)
wel :) je word bekeurt op vermogen itt de wetttelijke beperking op 45Km/u :) als ik een brommer maak met 50pk welke max 45km/u rijd krijg ik TOCH een dikke prent :)

[ Voor 0% gewijzigd door rimpeldinky op 30-04-2007 20:29 . Reden: kw != km/u ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

rimpeldinky schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:28:
[...]

wel :) je word bekeurt op vermogen itt de wetttelijke beperking op 45Km/u :) als ik een brommer maak met 50pk welke max 45km/u rijd krijg ik TOCH een dikke prent :)
^^ Met dom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Die rolbank is niet meer dan een verkapte snelheidsmeter met een wijzerplaat waar kw op staat. Volgens die dingen heeft je schakelbrommer in zijn 4 bakken meer vermogen dan in zijn 1. Beetje vreemd niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Een Vmax heeft veel ruimte... zolang je maar niet de carbs / TB's monteert. Kolere, dan weet je iedere mm vrije ruimte waarderen _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chevy454 schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:09:
Een Vmax heeft veel ruimte... zolang je maar niet de carbs / TB's monteert. Kolere, dan weet je iedere mm vrije ruimte waarderen _o-
whehe, is het niet makkelijker om het blok er uit te halen? :P
Acid_Burn schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:18:
Die rolbank is niet meer dan een verkapte snelheidsmeter met een wijzerplaat waar kw op staat. Volgens die dingen heeft je schakelbrommer in zijn 4 bakken meer vermogen dan in zijn 1. Beetje vreemd niet?
heeft er weinig mee te maken hoe het "achter de schermen" werkt, feit blijft als ik een 40pk scooter neem welke bij de 45km/u stopt met versnellen krijg ik een boete

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Leg dan eens uit waarom de naald bij elke versnelling hoger uitslaat. Dat is puur op snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Om een bepaalde snelheid te halen moet je een bepaald vermogen hebben ;) De weerstand neemt exponentieel toe met de snelheid.

[ Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 30-04-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Dat is natuurlijk maar deels waar. Veel vermogen betekend niet automatisch een hoge top. Andersom betekend een laag vermogen ook niet altijd een lage top. Dat weet jij ook. Maar goed, voordat dit verzand in een brommer topic :P Het zal deels wel juist zijn, maar er is een tijdje niet voor niks zo'n ophef geweest over de meetmethode van de rollerbankjes.

[ Voor 34% gewijzigd door Acid_Burn op 01-05-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 21-04 19:39
Chevy454 schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:18:
[...]
En voordat je over de V-boost begint, ja das lekker ja... heb het nu vanaf stationair toerental :+
zou ik op zichzelf nooit doen omdat die boost juist een van de charmes is van de vmax ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ach ach, niet zo miepen. Daar hebben we de lachgasinstallatie voor, hihi :+

Nee ik heb de carbs en de V-boost eraf gesloopt en heb nu 42mm injectie erop zitten.

[ Voor 40% gewijzigd door Chevy454 op 01-05-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

ah.. voor je blow through turbo natuurlijk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hoor ik daar dat jij me wilt sponsoren teacher? Zometeen krijg ik nog berouw over al mijn uitspraken over BMW...... Weet je, ik kom zelf wel aan het geld, dan mag ik blijven zeiken op BMW :P

Er staat idd een turbo project in planning maar ik heb het al meermaals gezegd: ik heb het pokkedruk dus zal echt pas voor over een paar maanden / jaar(en) zijn ;( Ik heb alleen 1 drempel te overwinnen en dat is: ik moet verdomme JE zuigers hebben voor die motor :( Arias heeft Paul Ritzen me ontraden. Ze zijn niet slecht maar JE is beter. En een tipje van de sluier, het zal niet de Vmax worden en ook geen GSX-R1100 zoals ik dacht ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 01-05-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

chevy word de eerste met een 125cc tweetakt met turbo? :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
rimpeldinky schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:49:
chevy word de eerste met een 125cc tweetakt met turbo? :+
Dan zou het compressor worden ;)

Zo, net weer wat onderdeeltjes besteld bij Paul Ritzen :) Verdomme zeg :o MPP 120/70ZR17... 185 euro. Dan moet het maar hé ;) En ook een verchromede K&N carterventilatie filter besteld. Nu nog een olieontmengtank bouwen en dan is dat ook weer af :)

Frame jigs zitten er nog steeds niet in :( Zal voor komend weekend worden dan. De achterbrug ga ik gewoon orgineel laten, laat maar wat flexen :+ Ik wil met dat ding kunnen rijden :P

[ Voor 54% gewijzigd door Chevy454 op 01-05-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Chevy454 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:06:
[...]

Dan zou het compressor worden ;)

Zo, net weer wat onderdeeltjes besteld bij Paul Ritzen :) Verdomme zeg :o MPP 120/70ZR17... 185 euro. Dan moet het maar hé ;) En ook een verchromede K&N carterventilatie filter besteld. Nu nog een olieontmengtank bouwen en dan is dat ook weer af :)

Frame jigs zitten er nog steeds niet in :( Zal voor komend weekend worden dan. De achterbrug ga ik gewoon orgineel laten, laat maar wat flexen :+ Ik wil met dat ding kunnen rijden :P
Dat is wel heel veel geld voor een voorbandje MPP. Die krijg je al gemonteerd voor 123+5 euro bij mijn adresje. Als je het uit loyaliteit doet aan Ritzen kan ik het misschien begrijpen :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik kan ook mijn bandje laten vervangen bij MotoPort, maar daar zien ze me niet graag. Kan ik eraan doen dat ze zo stom zijn en dat ze 7 binnenbanden nodig hebben om 1 band te vervangen :+ Heeft hun meer geld gekost dan opgebracht :+

En over de loyaliteitszaak: zolang hij zijn werk goed doet heb ik weinig moeite om een keer wat "teveel" te betalen :) Maar 185 euro is idd wat aan de riante kant ja. Ik ga toch orienteren om mijn banden ergens anders te kopen en dan bij Ritzen te laten monteren. Ik kan het zelf eigenlijk ook wel. Voordeel bij Paul is dat ik hem aan de oren kan trekken als de band niet oké is :)

[ Voor 88% gewijzigd door Chevy454 op 01-05-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, vering een tikkeltje zachter gezet. Denk dat ie nu wel goed staat :)

Weer getest hier :p

http://maps.google.com/ma...kmz&ie=UTF8&z=14&t=h&om=1

:+

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 01-05-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
[...]

Oké, wegmotor mag natuurlijk ook!
De CB 500 vind ik ook een mooie motor, maar het is voor mij gewoon een hobby.
Ik ben een druk persoontje, en ik wil een motor om relaxt mee te touren..
Ik hoef geen bochten door te snijden als een idioot, ik schakel wel lekker terug, en ga rustig de bocht door.
teacher schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:10:
[...]

Je vraagt advies, je krijgt advies. Ook al is het niet wat je wil horen.

Een chopper / cruiser doet het leuk op een poster met een halfnaakte vrouw erbij.
Ergonomie, sturen, remmen is allemaal minder als de eerste de beste puch brommer.

Maar goed, ga dan voor de oer cruiser:
Zoek een moto guzzi (califorinia), en koop gereedschap :)
Opzich een goed punt, maar ik ben ook geen sleutelpersoon.
Hij moet rijden, en als ie het (af en toe) een keer niet doet, dan moet het óf simpel zijn, of naar de garage brengen zijn zonder al teveel kosten.
Anoniem: 131051 schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:24:
[...]

Een chopper is prima (ook grote fan). Alhoewel ik het niet graag chopper noem omdat dat meteen de connotatie heeft van die apehanger customs (die vaak niet mooi zijn, zeg maar meestal).

Ik houd het bij de benaming (power)cruisers. (standaard V-twin relax rijdende motoren, met laag toerental en leuke grom). Kawasaki vulcan, harley (voor de veelverdieners) (dat is het zowat eigenlijk :p ) yamaha doet nog een poging, evenals suzuki.

Wat vooral het punt is, is dat een chopper met minder dan 25 kW er gewoon belachelijk uitziet. Totaal niet in proportie, niet 'gevuld', ligt er ergens zo een klein 250 cc v-twinnetje, met overal alu onderdelen in een uitgerokken lelijk jaren '80 jap style cruiser frame (denk aan die lelijke intruders). Het idee is namelijk dat je door een goede 1400-1600 met lange slag lekker wat koppel en 'grunt' hebt. Vlot kan rijden zonder continu te schakelen (in feite kan je dan rijden in één versnelling :p ) met een klein snokje op snelheid komen. Niet meteen in de problemen komen met een passagier (1600cc rijd dan wel een stuk vlotter). Het andere uiterste zoals de 2 liter cruisers zijn dan ook weer zwaar belachelijk en over the top.

Mijn advies, wacht gewoon nog even, koop iets normaal en niet te duur voor je <25 kW periode. Nog genoeg leuke dingen te vinden (in een moto die past bij een laag vermogen). Niet wannabe, en 'wel willen maar niet kunnen'.

Verder hoef je hier geen advies op dat gebied te verwachten, onder de notoire cruiser haters hier ;) Ik zeg: geen cruiser met zo een lage pk/cilinderinhoud. Zij (toolkit) zijn gewoon algemeen tegen :p

En waarom het telkens moet gaan over 'motors waar je iets aan hebt' als het over cruisers gaat... Dat ligt toch in de aard van de rijder? Misschien heeft een cruiser rijder wel meer aan zijn moto dan aan een supersport. Waarom zou je per se moeten overgaan tot een sportmotor (onder druk van omgeving) als je daar niets aan hebt, dat zou pas een slechte aankoop zijn. Sommige mensen hebben er niets om aan in elke bocht hun banden ronder te maken en de stepjes de grond te laten raken. Gewoon relax zijn :) Ieder heeft z'n voorkeur en voorliefde voor een bepaalde stijl/ontwerp. Ik heb bvb helemaal NIETS aan een R1 bvb, ik ben niet pro genoeg om daar het onderste uit te halen, en dergelijke motors laten m'n hart niet sneller slaan. Naked's, classic's, cruiser's en modern classic's daarentegen wel (moto guzzi griso anyone? yamaha MT-01... vulcan, harley VRSCR, enz)
Mooie tekst.

Over het stukje met "geen cruiser met zo een lage pk/cilinderinhoud." ben ik het wel met je eens..
Vandaar mijn vraag ook, is er iets wat wél leuk is, én niet te fout is..

Dus volgens jullie allemaal kan ik beter wat geld neerleggen voor een willekeurige straatmotor, en die laten afvoeren naar 25Kw ? Of een < 25 kopen natuurlijk.
En dan als de 2 jaar voorbij zijn iets kopen wat ik echt wil hebben? (dus cruiser..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

dat zou indd mijn aanpak zijn (heb ik nu ookg edaan :+ GPX250R tijdens 25kw periode en ben nu XT550 aan het opknappen :P voor erna

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Afbeeldingslocatie: http://www.keentje.nl/MF/bbq%20rit/slides/IMG_7893.JPG

:'(

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Hee een mede MF-er... Wat is er gebeurd?

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003

Shaggy

Misantroop pur sang

Lekke tuut zo te zien... Damn... Das klote.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PeNGuiN schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:04:
[...]

Hee een mede MF-er... Wat is er gebeurd?
Check zn achterband. Beetje plat niet?
Het is die geinponem gelukt om een hele schroevendraaier in zn band te rijden _/-\o_ :+ :/

Maarre, wanneer krijg je hem weer terug van die gele maatjes van je?

Vind het echt maf trouwens.. hoe een ding als een schroevendraaier je band in kan gaan als hij gewoon op de weg ligt en jij erover rijdt :? Net zoiets als hele M8 bouten enzo 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 01-05-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN

PeNGuiN

't Is Wat...

Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:13:
[...]

Het is die geinponem gelukt om een hele schroevendraaier in zn band te rijden _/-\o_ :+ :/

Had de grote versie nog niet bekeken, maar aardig klote ja... Zelf helaas ook al te vaak gehad :(

Mensen die een complete schroevendraaier op de weg laten slingeren 8)7

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:13:
[...]

Vind het echt maf trouwens.. hoe een ding als een schroevendraaier je band in kan gaan als hij gewoon op de weg ligt en jij erover rijdt :? Net zoiets als hele M8 bouten enzo 8)7
plakbandjes? :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Alles nog heel? Behalve de achterband dan..

Mooi! Nieuwe band erop en gassen maar weer (naja. eerst ff de beschermlaag eraf rijden natuurlijk). Ik dacht na dat plaatje gezien te hebben dat je hem ergens in de achtergrond had geparkeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door FragDaddy op 01-05-2007 21:41 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.