Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
- Voorvork is zo goed als omgebouwt, moet hem alleen nog optuigen met verlichting en leidingen/kabels/forward controls.
- Plastic moet ik nog spuiten.
- Knippers en achterlicht moet nog geregeld worden.
- XT600 wiel heeft een deuk in de velg
- Nieuwe kettingset moet er nog onder
[ Voor 41% gewijzigd door rimpeldinky op 23-04-2007 09:46 ]
*burp*
Anoniem: 83626

Voorvork is nog recht

(Chevy-methode: paar keer goed diep inveren, nog droog, check!)
Frame twijfel ik stiekem een beetje over

De uitlaatbocht van cilinder 1 zit namelijk iets verder van de framebuis af dan die van cilinder 4.. en de bocht van #2 zit dus dichter bij die buis dan #3.
Weet eerlijk gezegd niet of dat al zo was

Enige makkelijke/goedkope manier om erachter te komen of de boel nog ok is, is gewoon rijden en handjes los toch (en dan bidden dat hij rechtuit gaat en je kan sturen met de heupen)
Heb al gezocht naar scheuren enzo maar zie verder niets aan het frame.
Als het frame krom is dan doe ik hem weg.. had al begrepen dat laten richten onwijs duur is
Maar goed, met dat kleppendeksel kan ik het blok in ieder geval nog lopend verkopen ofzo.
Langs achteren kijken of je wielen in lijn staan. Scheelt al een deelAnoniem: 83626 schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:29:
Enige makkelijke/goedkope manier om erachter te komen of de boel nog ok is
Een lange lat gebruiken (niet je pik
[ Voor 42% gewijzigd door Chevy454 op 23-04-2007 16:48 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Maar dat rijden werkt niet goed, als je bandjes vaag afgesleten zijnAnoniem: 83626 schreef op maandag 23 april 2007 @ 16:29:
Heb goedkoop een kleppendeksel gevonden [afbeelding]
Voorvork is nog recht [afbeelding]
(Chevy-methode: paar keer goed diep inveren, nog droog, check!)
Frame twijfel ik stiekem een beetje over [afbeelding]
De uitlaatbocht van cilinder 1 zit namelijk iets verder van de framebuis af dan die van cilinder 4.. en de bocht van #2 zit dus dichter bij die buis dan #3.
Weet eerlijk gezegd niet of dat al zo was![]()
Enige makkelijke/goedkope manier om erachter te komen of de boel nog ok is, is gewoon rijden en handjes los toch (en dan bidden dat hij rechtuit gaat en je kan sturen met de heupen)![]()
Heb al gezocht naar scheuren enzo maar zie verder niets aan het frame.
Als het frame krom is dan doe ik hem weg.. had al begrepen dat laten richten onwijs duur is![]()
Maar goed, met dat kleppendeksel kan ik het blok in ieder geval nog lopend verkopen ofzo.
No signature required.
Als ik nu leuk aan het sturen ben gebeurt er dit

Ik heb hier toen wel mijn stepje op de grond gehad, en heb de neus van mijn schoen dus op mijn stepje..
No signature required.
Mijn Fazer heeft nu ongeveer 30k km, gekocht op 24k. Ondertussen al 2x de olie vervangen.
Welke zaken zouden er nu moeten gebeuren ? of wanneer moet hij een grote beurt krijgen ? En wat moet er dan juist gebeuren ?
Page intentionally left blank.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Met carbs is het om de 8.000 km een kleine beurt, en om de 16.000 groteStarWing schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:01:
Technisch vraagje:
Mijn Fazer heeft nu ongeveer 30k km, gekocht op 24k. Ondertussen al 2x de olie vervangen.
Welke zaken zouden er nu moeten gebeuren ? of wanneer moet hij een grote beurt krijgen ? En wat moet er dan juist gebeuren ?
Met injectie is het om de 10.000km een kleine beurt, en om de 20.000 grote
No signature required.
Ik volg je niet?M3rcury schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:09:
[...]
Maar dat rijden werkt niet goed, als je bandjes vaag afgesleten zijn
Bedoel je afgesleten door de crash?
Rond de 40.000km waarschijnlijk ook binnen voor kleppen stellen (die van mij moest daarrond toch ongeveer binnen).M3rcury schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:22:
[...]
Met carbs is het om de 8.000 km een kleine beurt, en om de 16.000 grote
Je banden zijn versleten volgens een bepaald patroon. Dat patroon kan je rechtuit gevoel aantastenAnoniem: 83626 schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:03:
Ik volg je niet?
Das wel heel erg snel. Maak er maar 12k voor een kleine en 24k voor een grote van. Bij 30k zou ik de motoren syncen en een kleine beurt geven maar dat kan je nog wel enkele duizenden kilometers uitstellen tot 36k.M3rcury schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:22:
Met carbs is het om de 8.000 km een kleine beurt, en om de 16.000 grote
Bij een Fazer de kleppen stellen... betekent volgens mij koelwater aflaten omdat je er anders niet bij kunt komen bij de kleppendeksel.
[ Voor 54% gewijzigd door Chevy454 op 23-04-2007 22:10 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb bier op.. daarom zal ik de grap nog steeds niet vattenChevy454 schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:07:
Je banden zijn versleten volgens een bepaald patroon. Dat patroon kan je rechtuit gevoel aantasten

Zijn nu zoo schuin afgesleten dat rechtdoor niet meer gaat? Zal wel.. laat maar.. ben te suf
On-topic
De mijne heeft (voor het eerst in zn leven volgens de monteur) de kleppen gesteld gekregen bij 47000

Verder heeft de vorige eigenaar bijzonder weinig onderhoud gedaan, en doe ik het praktisch allemaal zelf. Ga echt geen 100 euro betalen om verse olie/remvloeistof erin te laten kieperen ofzo

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 23-04-2007 22:19 ]
Chevy, ik vindt jou lievvvv....

Picjes staan hier
Wij danken U
Making an ass of myself since the 70's
Nee, als je alleen maar rechtsom rijd dan is rechts verder afgesleten, en zal je motor naar rechts gaanAnoniem: 83626 schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:03:
[...]
Ik volg je niet?
Ik heb nog geen atnwoord op mijn vraag, hoe moet je je voet nou op je stepje heb staan (op een supersport met je knie aan de grond

No signature required.
*burp*

*burp*
Heel het motorrijden is tegennatuurlijk. Welke gek gaat naar links sturen om naar rechts te gaan?TrailBlazer schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:32:
Gas geven met de rem erop blijft raar en tegennatuurlijk.
Yep dat zijn echt de meest vreemde dingen.Chevy454 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:26:
[...]
Heel het motorrijden is tegennatuurlijk. Welke gek gaat naar links sturen om naar rechts te gaan?
Dat is dus het probleem, dat heb ik (en dat niet te veel drukken doe ik al sinds met stepje wel eens over de grond wil schrapen)rimpeldinky schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 07:14:
IN de bocht op je tenen aan de binnenkant, niet teveel drukken zodat je steppie een stukje in kan klappen indien nodig
No signature required.
Hoezo vooroordeel-bevestigend
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
bandjes iets harder oppompenM3rcury schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:55:
[...]
Dat is dus het probleem, dat heb ik (en dat niet te veel drukken doe ik al sinds met stepje wel eens over de grond wil schrapen)
*burp*
Als ik me bandjes harder oppomp gaat ie glijden. Ik heb de rondste banden die onder een rs kunnen, en stepjes ophogen is wel een goed punt, maar ik denk dat ik dan niet normaal meer kan zitten.. 1.96 op een rs 125rimpeldinky schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:45:
[...]
bandjes iets harder oppompeniets andere bandjes proberen en anders je steppies ophogen
Ik ga nog wel ff wat met mijn voet spelen..
[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 24-04-2007 13:49 ]
No signature required.
*burp*
M3rcury schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:48:
Ik ga nog wel ff wat met mijn voet spelen..

Wel erg drastisch vind ik zelf
Eerst knie.. en naarmate ik versnel komt mijn voet erbij..rimpeldinky schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:55:
ik denk dat je houding dan iets verkeerd is, anders rijdje echt niet je toesliders aan de grond voor je knie
Moet ik maat 43 dan nog kleiner makenChevy454 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:56:
[...]
[afbeelding]
Wel erg drastisch vind ik zelf

[ Voor 35% gewijzigd door M3rcury op 24-04-2007 13:57 ]
No signature required.
probeer het eens op mijn XT
nieuwe tandwielset blijkt kleiner voortandwiel te zijn als de vorige en die ging in zn 2 nog op het gas op 1 wiel
[ Voor 58% gewijzigd door rimpeldinky op 24-04-2007 13:59 ]
*burp*
Dat is een hamer... ga je soms rosbief maken van jouw poten?
Maar ik herken het verhaal van je voeten wel, ik heb dezelfde maat laars
Maar de steuntjes achteruit helpt wel met de houding van de voet omdat je die dan wat verder kunt verdraaien heb ik de indruk.
*burp*
Anoniem: 79743
dat remmen en gas geven tegelijk vond ik ook maar maf, ik ging schokkend door de bochtTrailBlazer schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:32:
gisteren 2e lesje gedaan U bocht draaien ging soms heel erg goed en some ook heel erg fout. 2 keer het asfalt gezienGas geven met de rem erop blijft raar en tegennatuurlijk.
hoe kwam het dat je viel?
Ik snap het probleem niet, je blijft de achterrem gewoon ingetrapt houden en bepaalt met je gas de snelheid. Net als bij normaal rijden, alleen dan met de achterrem ingetrapt..Anoniem: 79743 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:49:
[...]
dat remmen en gas geven tegelijk vond ik ook maar maf, ik ging schokkend door de bochtje moet echt even door hebben hoe ver je het gas open moet doen en de rem dicht, komt tamelijk precies helaas.
hoe kwam het dat je viel?
gokje over hoe hij gevallen is.. in een paniekreactie koppeling ingetrokken of gas te ver dichtgedraaid.
Have a wheelie good weekend!
Kep het er net ff met een baanmarchall over gehad, hij zei dat de houding van mijn voeten wel okee was (en ook omdat hij echt helmaal voor op de neus slijt, maar dat mijn stepjes gewoon te laag zitten, ik ga ze wel ff ophogen en een stukje naar achter doen met een plaatje alu ofzoChevy454 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:03:
[...]
Dat is een hamer... ga je soms rosbief maken van jouw poten?Het is jouw feestje BBQ
Maar ik herken het verhaal van je voeten wel, ik heb dezelfde maat laars
Maar de steuntjes achteruit helpt wel met de houding van de voet omdat je die dan wat verder kunt verdraaien heb ik de indruk.
Edit: ik had nooit verwacht dat bij een rs de stepjes te laag zouden zitten

[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 24-04-2007 15:36 ]
No signature required.
snelheid te laag inderdaad maar we hebben er weer wat van geleerd.FragDaddy schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:04:
[...]
Ik snap het probleem niet, je blijft de achterrem gewoon ingetrapt houden en bepaalt met je gas de snelheid. Net als bij normaal rijden, alleen dan met de achterrem ingetrapt..
gokje over hoe hij gevallen is.. in een paniekreactie koppeling ingetrokken of gas te ver dichtgedraaid.
Ik leer het precies andersom, gas constant en met achterrem de snelheid regelenFragDaddy schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:04:
Ik snap het probleem niet, je blijft de achterrem gewoon ingetrapt houden en bepaalt met je gas de snelheid. Net als bij normaal rijden, alleen dan met de achterrem ingetrapt..
Alleen zit ik soms te kutten met scherp insturen (gaskabel meer/minder spanning) en het loslaten van de achterrem als ik ga verzitten om af te schuinen. Ik heb em nog niet laten stuiteren (*knock*knock*), wel een paar keer tijdens noodstops met blokkerend voorwiel en voetjes aan de grond tot stilstand gekomen

Donderdag weer rijden, kan niet wachten

I reject your reality, and substitute my own.
of achterrem en gas constant en de snelheid met je koppeling regelen.snars schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 16:56:
[...]
Ik leer het precies andersom, gas constant en met achterrem de snelheid regelen
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
*burp*
Mag hopen dat je dat alleen toepast bij 't stapvoets rijden in z'n één zonder rem en je gas dicht? (=constantjustice strike schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:24:
[...]
of achterrem en gas constant en de snelheid met je koppeling regelen.
ik moest het zo doen bij de langzame slalom. Het is een bitch om het zo te doen maarj, uiteindelijk heb ik het op mijn avb ook anders gedaan hoor.Osiris schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:31:
[...]
Mag hopen dat je dat alleen toepast bij 't stapvoets rijden in z'n één zonder rem en je gas dicht? (=constant)
[ Voor 12% gewijzigd door justice strike op 24-04-2007 18:40 ]
9 mei, theorie
15 juni, voertuigbeheersing
18 juni, verkeersdeelname
Er zit dus wel wat druk op de ketel, ik moet slagen voor VB voordat ik naar VD mag gaan. De reden dat dit zo kort op elkaar zit is dat ik een week daarna op vakantie voor 3 weken. Het eerst volgende examen was dan ook pas ergens achter in July of Augustus. Kortom, hopen dat ik het haal anders dan gaat er wat van me motorbudget af
hmm is je avb niet eerder in te plannen? afijn veel suc6 in iedergeval. Zou zonde zijn om 220 euro kwijt te zijn omdat je je avb niet zou hebben.Zorg schreef op woensdag 25 april 2007 @ 07:07:
Ik heb me examens voor het motorrijbewijs allemaal ingeplant. Heb nu ongeveer 6 lessen gehad (zaterdag beginnen met de pionnen!!
9 mei, theorie
15 juni, voertuigbeheersing
18 juni, verkeersdeelname
Er zit dus wel wat druk op de ketel, ik moet slagen voor VB voordat ik naar VD mag gaan. De reden dat dit zo kort op elkaar zit is dat ik een week daarna op vakantie voor 3 weken. Het eerst volgende examen was dan ook pas ergens achter in July of Augustus. Kortom, hopen dat ik het haal anders dan gaat er wat van me motorbudget af
Gezien ik woon-werk doe niet zo'n onverstandige keuze toch?
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
*burp*
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
En met een dop in de zuiger de zuiger wat proberen te geleiden want dergelijke zuigers willen kantelen in hun zitting. Door die met een dop "recht" te trekken gaat die er mooi recht uitCapo schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:41:
Wat ik zou doen is op druk brengen met remvloeistof, rempompje etc. en dan eruit persen, dat leverd veel en veel meer druk als de 8 bar die je compressor aan kan.
Idd, 200 bar werkt beter dan 8 barCapo schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:41:
Wat ik zou doen is op druk brengen met remvloeistof, rempompje etc. en dan eruit persen, dat leverd veel en veel meer druk als de 8 bar die je compressor aan kan.
leeg

oh well
edit @ hierboven
bike mice from holland Benelux
[ Voor 24% gewijzigd door rimpeldinky op 25-04-2007 10:46 . Reden: O-) ]
*burp*
ontluchten kan een bitch zijn...
zo nog aantal trucjes maarkost altijd tijd.
ik ga naar mijn werk toe , en dan is het binnen 10 minuten gebeurtCapo schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:44:
remedie om het snel te doen is je mond op het potje te zetten en druk te zetten op het systeem.. (patent by paul)
No signature required.
Hij liever als ik, ik houd remvloeistof liever weg uit mijn mondCapo schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:44:
remedie om het snel te doen is je mond op het potje te zetten en druk te zetten op het systeem.. (patent by paul)
chevy je laat toch iedere keer je duitse roots zienChevy454 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:23:
[...]
Hij liever als ik, ik houd remvloeistof liever weg uit mijn mondIk ben geen vrouw
Van wat ik heb begrepen slijten beide tandwielen even hard (de voorste is gehard) en zou je inderdaad de complete set moeten vervangen...4x2 schreef op zondag 22 april 2007 @ 00:09:
[...]
Altijd met een set vervangen, voortandwiel slijt nl een stuk harder dan een achtertandwiel omdat een voortandwiel stomweg 3x zo hard rond gaat.
Kortom: je kettingset was al versleten en nu rijd je je nieuwe voortandwiel ook binnen no-time naar de klote (aangezien het op elkaar inslijt).
Nu heb ik mn motor ongeveer 8000 km in bezit en ik heb het idee dat de vorige eigenaar de ketting + achtertandwiel heeft vervangen (en voor niet). Het achterwiel staat namelijk niet ver naar achter (ongeveer 1/3), achtertandwiel lijkt als nieuw, voortandwiel leek wel een werp-ster, bovendien kan ik de ketting maar een 3mm van het achtertandwiel trekken. Lijkt mij dus dat alleen het voortandwiel op was. Bij de twee motorzaken waar ik ben geweest raden ze me (in dit specifieke geval) ook aan alleen het voortandwiel te vervangen.
Ik snap wel dat de complete set nu sneller slijt, maar als ik er zo nog ff mee door kan rijden gooi ik er na de zomervakantie wel een nieuwe set op... Met het nieuwe voortandwiel rijd hij overigens wel een stuk fijner
\_Specs_/
Voor de mini remmen te ontluchten had ik een setje geleend dat je op je reserve band aansluit en door de luchtdruk daarin hetzelfde doet zonder dat je met mond gekke dingen hoeft te doen...Capo schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:44:
Is er niet zoiets voor motoren?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Hehe, toen ik op M-F (ik doe (te)veel research naar het motardschap
I reject your reality, and substitute my own.
Het voortandwiel is idd harder dan het achtertandwiel, maar dat helpt maar gedeeltelijk, voortandwiel is, mits je de ketting goed smeert enzo, ook eigenlijk altijd eerder versleten dan de ketting/achtertandwiel.ZiegoM schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:46:
[...]
Van wat ik heb begrepen slijten beide tandwielen even hard (de voorste is gehard) en zou je inderdaad de complete set moeten vervangen...
En dat ie fijner rijdt kan ik me wel voorstellen ja
Suckzukie, maar die heb ik eigenlijk zelf bedacht (heb het niet zo op soesjes, hoewel kawa nog wel wat erger issnars schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:19:
[...]
Hehe, toen ik op M-F (ik doe (te)veel research naar het motardschap) voor het eerst "Kwaliksaki" las moest ik ook wel grinniken. Zijn er nog meer van die uitdrukkingen?
leeg
Optimisme
Na
De
Aanschaf
Herrie Davidson
Ziet
U
Niet
Dat
Alles
Precies
Past
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 25-04-2007 18:47 ]
hoe toepasselijk..
Vorige week motor voor een beurt gedaan, en de vering na laten kijken.. de seals waren niet op tijd geleverd, dus vandaag terug gegaan.. was het er vandaag weer niet maar zou met de bestelling van 11:00 komen, gelukkig kwam die ook, dus ik kon de motor nog net vandaag ophalen..
Bij het boeken had ik nog gezegd, 'ik neem aan dat het garantie werk is, motor is net 2 jaar oud' daar werd positief/neutraal op gereageerd..
Bij ophalen kreeg ik ineens de volle rekening voorgeschoteld
blijkt de garantie net in feb. afgelopen te zijn..
en nu blijkt ook dat de steering head bearing ook versleten is en vervangen moet worden...ook net buiten garantie..
Ik wou bij het ophalen van motor meteen een nieuwe helm kopen (toch die Schubert C2) maar dat doe ik nu maar niet... ik ga die wel ergens halen waar ze wat betere service geven...
* ToolkiT is not a happy bunny..
ik probeer heel vaak een wheelie, maar met 15 PK is dat lastigChevy454 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:51:
Ofwel wheely jij vaak of neem jij drempels zoals het hoort met de Vara. Beide wielen los van de grond dus. Nu al de balhoofdlagers aan gort is wel wat snel maar niet onmogelijk als jij bruut op de voorkant valt.
Mijn wielen gaan nooit van de grond...mmm mischien een enkel keertje over een bruggetje hier maar als dat 3 keer gebeurt is, is dat vaak..
De wegen die ik rij zijn op sommige plekken wel slecht dus soms pik ik wel eens een pothole mee, zou dat het kunnen veroorzaken?
Baby Vara is 2 jaar nu en heeft 10K mijl op de klok..

Wise enough to play the fool
Prima band voor het stevigere sportieve rijgedrag.willem169 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 07:54:
Zo, gisteren een nieuw voorbandje laten zetten: BT014. Iemand ervaring met deze band?
Gezien ik woon-werk doe niet zo'n onverstandige keuze toch?
Schrik overigens niet als je de rullen erop rijdt , kwa slijtage is het helaas geen Pilot Power.
Mocht je veel woonwerk rijden , was dan een Pilot Road of een BT020 geen betere keuze geweest?
Ben eigenlijk helemaal niet meer zo weg van bridgestone, heb er toch al heel wat gehad van bt010 tot bt020 en eigenlijk cuppen ze allemaal op m'n voorbanden en dat op 4 verschillende motoren, bij vrienden precies hetzelfde. Snap niet dat zo'n groot merk dat niet eruit kan krijgen, nu pirelli diablo's onder m'n zrx1200 en nergens meer last van. Slijt keurig netjes.
[ Voor 53% gewijzigd door charrel op 27-04-2007 06:38 ]
het is sowieso niet een band die ik zou gebruiken, hij slijt harder dan een mpp en hefet nog minder grip ook. Om maar niet over nat wegdek te spreken.charrel schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 00:44:
Het is inderdaad niet echt een band die ik voor woon-werk zou gebruiken, m8 van had ze onder z'n z750 volgens mij redde die er nog geen 4500km mee toendertijd.
No signature required.
Ja hij het laat even wachten tot hij warm is maar het is woonwerk band, je rijd niet op randje etc....
En met regen moet je altijd wel opletten, maar ook hier geld je rijd er niet mee op het randje.
Hij moet goede grip hebben om te kunnen remmen in noodsituatie's, maar dat ligt ook veel aan je zit/rem gedrag.
[ Voor 61% gewijzigd door Capo op 27-04-2007 08:21 ]
Voor mij precies hetzelfde. Ik heb echt een aantal setjes BT010's opgereden en mijn vader een paar jaar BT020's gehad. Wij hebben ook een aantal keer last van cupping gehad. Niet alle banden, maar wel een paar keer. Vooral voorband is heel irritant..Ben eigenlijk helemaal niet meer zo weg van bridgestone, heb er toch al heel wat gehad van bt010 tot bt020 en eigenlijk cuppen ze allemaal op m'n voorbanden en dat op 4 verschillende motoren, bij vrienden precies hetzelfde.
Toen ben ik naar Dunlop over gegaan en de motor van mijn vader staat tegenwoordig op BT014 of 012.. beide hebben nergens over te klagen.
mpp is inderdaad een beetje een hype geweest. Maar die 2CT schijnt best een goede band te zijn. Ik weet alleen niet of ik wil afstappen van mijn oude vertrouwde dunlops. Ik heb nu al 6 achterbanden en 3 voorbanden versleten en ze hebben me nog nooit verrast. Ik heb altijd voldoende grip en als je echt raar gaat doen dan zet de band heel gecontroleerd een stapje opzij. Dat terwijl ik slides heb gezien met Pirelli Diablo's waarvan ik zoiets had van.. nou dat gaat niet echt zachtzinnig.. Diablo's waren voor de MPP's ook een vreselijke hype. Nooit aan meegedaan.
[ Voor 30% gewijzigd door FragDaddy op 27-04-2007 10:14 ]
Diablo's heb op gereden toen ze net uitwaren op een 600cc srad. Reed super. Daarvoor op metzeler sportec M1.. wat een band.. wauw.
In vergelijk met veel banden vind ik de mpp's slechte feedback geven, zachte wangen dus je bandenspanning wat hoger als normaal wat weer andere problemen geeft. Maar ze gaan lang mee, goede grip, kneedownen in regen is (was destijds) ook geen probleem mits fatsoenlijk asfalt en vloeiende rijstijl. (nu zou ik dat niet meer doen....)
Ik rij nu op de MPP's weer en tja feedback is niet altijd geweldig, misschien maak ik overstap naar nieuwe sportec's of nieuwe diablo's. Twijfel nog.
iig geen 2ct voor mij... (op circuit motor misschien wel voor eerste circuit dagen)
Het loopvlak van de band slijt dan op een vreemde manier af bij het profiel van de band. En dan aan de kant van het profiel dat het eerste het asfalt tegenkomt zeg maar.. Vaak lijkt het alsof er een ovaalvormige 'hap' uit de band is. Ik leg het een beetje klote uit, maar dat is het een beetje. Elke band heeft wel min of meer die neiging.DinX schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:24:
Wat moet ik me bij cuppen voorstellen trouwens ?
Maar wat mij opviel met de 020 en 010 is dat ook bij rechtuit rijden het cuppen de oorzaak was van een schuddend stuur bij bepaalde snelheden, dan kwam er een resonantie in zeg maar. Als je je handen van het stuur nam dan zag je het stuur gewoon bewegen. Ook bij heel licht vasthouden voelde je dat het stuur zeg maar wat wilde slaan. Was niet ernstig, maar in bochten toch niet zo'n vertrouwd gevoel zeg maar.
M'n huidige fiets ging bij elke band mooi rechtuit als ik zonder handen reed
Terwijl mijn fiets eigenlijk meer zou moeten "happen" in een band (zeker de 014)
[ Voor 20% gewijzigd door DinX op 27-04-2007 11:40 ]
Het gaat hier om het voorwiel he. Dat is dus geen aangedreven wiel. (teminste bij mij niet..DinX schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:39:
Vaag dat ik op 2 x BT045, 2 x BT020, 1 x BT014 nooit zo'n gedrag gemerkt heb
M'n huidige fiets ging bij elke band mooi rechtuit als ik zonder handen reed
Terwijl mijn fiets eigenlijk meer zou moeten "happen" in een band (zeker de 014)
Tja. Ik heb er dus wel last van gehad. En daarom geen Bridgestone meer voor mij.
ff zoeken.. hier een plaatje..

mpp's zijn idd gehyped, maar worden wel getest als 1 van de betere banden.bt014 komt vaak uit de test als weinig grip, cker bij nat weer doet ie niks. Diablo loopt eigelijk 1 generatie achter, maar komt nog goed mee met de rest van de banden.FragDaddy schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:11:
[...]
Voor mij precies hetzelfde. Ik heb echt een aantal setjes BT010's opgereden en mijn vader een paar jaar BT020's gehad. Wij hebben ook een aantal keer last van cupping gehad. Niet alle banden, maar wel een paar keer. Vooral voorband is heel irritant..
Toen ben ik naar Dunlop over gegaan en de motor van mijn vader staat tegenwoordig op BT014 of 012.. beide hebben nergens over te klagen.
mpp is inderdaad een beetje een hype geweest. Maar die 2CT schijnt best een goede band te zijn. Ik weet alleen niet of ik wil afstappen van mijn oude vertrouwde dunlops. Ik heb nu al 6 achterbanden en 3 voorbanden versleten en ze hebben me nog nooit verrast. Ik heb altijd voldoende grip en als je echt raar gaat doen dan zet de band heel gecontroleerd een stapje opzij. Dat terwijl ik slides heb gezien met Pirelli Diablo's waarvan ik zoiets had van.. nou dat gaat niet echt zachtzinnig.. Diablo's waren voor de MPP's ook een vreselijke hype. Nooit aan meegedaan.
No signature required.
En idd enkel voorband. Voel je vooral met bepaalde snelheden. Erg irritant.
Mijn 045 had er ook nog geen last van na 10.000km..... maar de vertegenwoordiger destijds melde dat vaak als men achterband deed vervangen ivm slijtage dat voorkant ook MOEST ivm cuppen.
Hij zag het bij iedere motorzaak.
Mijn dunlop d204 heeft dat niet.. Kan ook zijn omdat het nu bijna slicks zijn?Capo schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:29:
Cuppen kun je voelen : vlakke hand op de band en dan van je af en naar je toe strijken.. voel je dat 1 kant op niet goed gaat, opstaande randjes etc. Ongelijkmatige slijtage.
En idd enkel voorband. Voel je vooral met bepaalde snelheden. Erg irritant.
Mijn 045 had er ook nog geen last van na 10.000km..... maar de vertegenwoordiger destijds melde dat vaak als men achterband deed vervangen ivm slijtage dat voorkant ook MOEST ivm cuppen.
Hij zag het bij iedere motorzaak.
No signature required.
Overigens is er (/komt er) nu een opvolger van de BT014, namelijk de BT015.
\_Specs_/
mijn xt heeft pas echte banden MET NOPPEN!
*burp*

Eens kijken wat we met de ZX9R gaan doen. Die ABM superbikestuurkit is toch al besteld, dan kan die bellypan en die luchthappers ook wel gedaan worden. Alleen moet ik kijken hoe het gedaan gaat worden met de carbs. Zeker sinds die ramair van de negen eraf gaat, die gaat dan absoluut een verkeerd mengsel krijgen. Eens kijken welke maat TB's we kunnen gebruiken.
is die van jou chevChevy454 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:28:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eens kijken wat we met de ZX9R gaan doen. Die ABM superbikestuurkit is toch al besteld, dan kan die bellypan en die luchthappers ook wel gedaan worden. Alleen moet ik kijken hoe het gedaan gaat worden met de carbs. Zeker sinds die ramair van de negen eraf gaat, die gaat dan absoluut een verkeerd mengsel krijgen. Eens kijken welke maat TB's we kunnen gebruiken.
No signature required.
* Chevy454 trekt beurs open...
Helaas
Nee, de ZX9R van mijn oom moet worden verbouwd naar SF. Hij zit niet fijn op de ZX9R en heeft daarom een een SBK stuurkit gekocht van ABM (damn MDI, nog niet binnen
* Chevy454 moet er niet thuis mee afkomen met nog een motor

Laat me eerst maar die KLR en die Vmax in orde maken, dat is al moeilijk genoeg (zeker met mijn schema

[ Voor 68% gewijzigd door Chevy454 op 27-04-2007 17:52 ]
Ow.. op die manier..Chevy454 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:48:
[...]
* Chevy454 trekt beurs open...
Helaas![]()
Nee, de ZX9R van mijn oom moet worden verbouwd naar SF. Hij zit niet fijn op de ZX9R en heeft daarom een een SBK stuurkit gekocht van ABM (damn MDI, nog niet binnen) en om die te gebruiken moet je de kuip passend maken (lees: verzagen). Omdat kuipwerk nogal veel geld kost en omdat het eigenlijk een gedrocht is (een SBK stuur op een racer) is er besloten om van de ZX9R een naked / SF te maken.
* Chevy454 moet er niet thuis mee afkomen met nog een motor
Laat me eerst maar die KLR en die Vmax in orde maken, dat is al moeilijk genoeg (zeker met mijn schema12 tentamens, 20 dagen. Zou je korting krijgen als je een pallet red bull koopt?
)
En korting op een palet red bull.. vast wel
No signature required.
BT015 schijnt enkel te zijn als band op bepaalde nieuwe motoren en niet los leverbaar.ZiegoM schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:09:
Mijn BT010 voorband had er erg veel last van, maar mn huidige BT014 totaal niet (na 5000 km). Heb achter de nieuwe BT021, bevalt ook goed.
Overigens is er (/komt er) nu een opvolger van de BT014, namelijk de BT015.
021 bevalt goed ja ? snel warm ? tot op het randje vertrouwen ?
Anoniem: 18437
Mocht iemand nog een leuke cbr600f vanaf 93 tot 2500 weten dan hoor ik het graag.. Of iets vergelijkbaars
Helaas zijn op marktplaats nu de zon schijnt de fietsen ook een kwart duurder geworden lijkt het wel hehe.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 18437 op 27-04-2007 19:47 ]
Momenteel Power maar hiervoor had ik die sportieve Avon.
Veel puntiger als een Power , tevens had ikzelf het idee dat het rubber ook zachter was(en tevens ook meer/vergelijkbaar grip leverde).
De Power vindt ik vooral bij het afkomen van een rotonde vaak wat "glijerig".
Tevens valt de de Power 160 als een 150 band.(hou nu ruim 1.5 cm over in de achterbrug , waar ik eerst op 4mm zat.).
Dit topic is gesloten.