Rayden schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:47:
Morgen ga ik met de Guild ( frogs at work ) door naar shade of aran en Terestian Illhoof.
Iemand nog tips voor deze encouters ?
gister the curator down gekregen met de volgende raid setup:
1 x prot warrior
1 x feral druid (ik)
1 x doomkin druid
2 x holy paladin
1 x shadow priest
1 x holy priest
1 x frost mage
2 x hunter
was onze 4e kara run btw dus binnen 1 week voorbij curator gekomen

Voor aran je raid het beste aardig omgooien. Aran is de eerste boss in wow waarvoor wij een gestackte raid hebben gebruikt de eerste kill.
Een leuke raidopzet zou zijn met je huidige group meegenomen.
Prot tank (Taak: 5 sunders op aran houden en interrupten, na 40% 90 sec lang niet banishde/gefearde elementals bezighouden zodat deze de healers niet ganken)
Feraldruid (taak: Zoveel mogelijk DPS, denk in Catform, dus cat gear mee)
2x Holy paladin (Taak: healen en blessings uiteraard, bijvoorkeur zorgen dat een van beide kings heeft).
Moonkin druid (weet niet of hier veel plek voor is, zie hem weinig bijdragen aan het aran gevecht)
Shadowpriest (taak: DPS en de VT healing helpt ook, na 40% helpen met fearen wanneer de CD up is)
Holy priest (healen)
Frost mage (Taak: DPS, ik geloof dat fire beter is op aran, maar frost zal ook vast goed gaan)
Hunter (Taak: DPS, snake trap neerleggen onder de boss is ook aan te raden).
Classes niet in je raid:
Rogue (Taak DPS en interrupts, absoluut 1 meenemen rogues zijn bijna qua dps de sleutel tot het winnen van dit gevecht aangezien aran zeer weinig armor heeft.)
Warlock (Taak DPS, Curse of recklessness op boss, banish/fear na 40%, soulstone voor iemand en mocht je een poly krijgen dan is het hebben van een HS toch wel erg prettig. Ook zeker 1 meenemen maakt het gevecht veel eenvoudiger).
Wat ik zou doen is je Moonkin druid en 1 hunter vervangen voor een rogue en een warlock en dan is je groep vrij goed voor Aran. Die zelfde groep zou dan ook Illhoof moeten kunnen pakken. Mocht je perse met dezelfde groep willen gaan dan zou ik Aran skippen vanwege het feit dat je zeer laag zit qua interrupts en melee dps. Je zou dan door kunnen lopen naar Chess en Illhoof, alhoewel illhoof ook lastig zal zijn zonder warlock en goede aoe.
algemene tips voor Aran. Zorg dat je 10 gefucusde mensen hebt, als er 1 of 2 niet 100% gefocussed zijn wordt het al erg lastig. Zorg er ook voor dat iedereen mocht je in een internationale guild zit goed engels spreekt en alles direct begrijpt of dat het door iemand die perfect engels spreek in zijn eigen taal wordt uitgelegd. Coordinatie en individuele skill zijn erg belangrijk in dit gevecht, als 1 persoon niet perfect begrijpt wat ie moet doen wordt het een lastige taak om hem te killen. Je kan bij dit gevecht niet still gaan staan en je suf healen/nuken en een kill halen. continu zullen mensen posities moeten wisselen, targets switchen e.d. doordat deze boss geen echte aggro table heeft.
Zorg dat iedereen zodra hij blizzard gaat casten naar de safe spot loopt (melee dps blijft op de boss en loopt niet weg, tenzij de boss niet in het midden staat maar ergens waar de blizzard komt!) Niet uit de flamewreath lopen (zelfs niet als hij ook blizzard cast en je in flamewreath staat en blizzard komt over je heen), en allemaal naar de kant als ie arc explosion cast. op 40% komen er elementals bij, zolang je deze onder controle kan houden zonder al te veel dps te verliezen kun je em killen