[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.746 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:46:
Het kan 4-5 dagen duren of misschien langer.

vraagje: heeft iemand ook last van tracks die op het einde, gaan stotteren (of haperen)?
Nee totaal niet. En daar ben ik extra scherp op omdat m'n iPod mini regelmatig op vaste momenten stotterde. Toen ik dezelfde mp'3 dus op m'n M6 zette was het verrassend om te horen dat ze daarop soepel doorliepen.

Ander vraagje, heeft iemand de 'Karaoke' functie met .lrc files al gebruikt? Ik heb daar even op gegoogled maar nog niet echt succesvol. Worden dat soort bestanden veel gebruikt, en weet iemand een goede website of een forum waarop ik meer info zou kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

vraagje: heeft iemand ook last van tracks die op het einde, gaan stotteren (of haperen)?
Doen alle bestanden dit? Zo niet, welk type bestanden laten je speler stotteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 15:13
RoD schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:50:
[...]

Voor de zoveelste keer, lees het topic eens door en doe zelf eens wat moeite voor je een vraag stelt. Het is hier geen helpdesk :/
Gedaan maar ik vind het niet tbh :o
Zie heel wat meizu's maar geen 1 van Edwin? Welke advertenties kan ik vertrouwen?

[ Voor 12% gewijzigd door Y3LLoW op 21-06-2007 16:07 ]

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:20

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

* Tukk heeft de Zwarte M6 2Gb (Dane Elec) opgehaald bij de mp3shop in r'dam.
Ik vind het prettig om bij een winkel te halen en doe dat dan ook als het niet te veel scheelt (in euro's).

Mijn 1e indruk is: Briljant!
Mooi scherm, duidelijke interface, mooie afmeting en degelijk materiaal.
De koptelefoon die je er bij krijgt is het enige wat je doet denken aan 'chineze' kwaliteit, die kan IMHO meteen in de afvalbak.
Waarom er bij elke geluidsdrager een koptelefoontje geleverd moet worden is me toch niet duidelijk ;)

edit:
Ik heb gezocht in dit topic, maar ik kan niets vinden over foto;s die niet worden getoond. Ook de backgroud (bmp's) geven bij mij een zwart beeld, iemand die dit herkent?

[ Voor 14% gewijzigd door Tukk op 21-06-2007 16:39 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Y3LLoW dit is marktplaatsman:link

en ik heb de 8gb in het zwart bij hem besteld, en hij zegt dat ik heb dan maandag (25 Juni) thuis heb. Verder reageert hij snel en geeft hij duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tukk schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:19:
* Tukk heeft de Zwarte M6 2Gb opgehaald bij de mp3shop in r'dam.
Ik vind het prettig om bij een winkel te halen en doe dat dan ook als het niet te veel scheelt (in euro's).

Mijn 1e indruk is: Briljant!
Mooi scherm, duidelijke interface, mooie afmeting en degelijk materiaal.
De koptelefoon die je er bij krijgt is het enige wat je doet denken aan 'chineze' kwaliteit, die kan IMHO meteen in de afvalbak.
Waarom er bij elke geluidsdrager een koptelefoontje geleverd moet worden is me toch niet duidelijk ;)
Zonder oordopjes lever je natuurlijk wel ansich een incompleet product af. Ik denk dat de gemiddelde consument niet op een speler zonder oordopjes zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schijnen nog al veel mensen last van te hebben (zie hier Link), maar niet bij alle tracks. Tot nu toe is er geen oplossing, mischien in een nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:39:
[...]

Zonder oordopjes lever je natuurlijk wel ansich een incompleet product af. Ik denk dat de gemiddelde consument niet op een speler zonder oordopjes zit te wachten.
ik vind de oordopjes van de speler zeker niet slechter klinken dan die je normaal bij een andere speler krijgt..
bijgeleverde dopjes zijn altijd wat an de matige kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:07:
[...]

ik vind de oordopjes van de speler zeker niet slechter klinken dan die je normaal bij een andere speler krijgt..
bijgeleverde dopjes zijn altijd wat an de matige kant
Klopt. Uiteraard levert zon beetje elk merk slechte oordoppen af bij het product om de kosten te drukken. Naar verhouding zijn de doppen bij Cowon en iriver altijd wel goed. Maar nog steeds is het zonde om geen betere doppen voor je speler te kopen.

/offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 22:15

Theo

moederbord

Ik merk de laatste tijd dat mijn speler een klein probleem heef tmet video. Ik kijk in de bus altijd een aflevereing van Family Guy op de M6. Echter is het mij nu al een aantal maal overkomen dat als ik zo'n videobestand wil strarten dat het beeld zwart wordt en dat de speler vast loopt. Alleen een reset door de [enter] toets 10 secondes in te drukken gaat de speler uit. De laatste dagen heb ik dit bij ongveer 40% van de video's.
De filmpjes heb ik met het standaard videoconvert programma geconverteerd naar een geschikt formaat voor de M6. Ik heb de filmpjes staan in /VIDEO/family guy/season6. IN deze map staan alleen videobestanden welke ik op de gewone computer (met Winamp) zonder eige problemen af kan spelen. Ook als ik voor een tweede maal desbetreffend filmpje start loopt de speler weer helemal vast.

Iemand hier ook ervaring mee? Kan ik het beste een ander convert programma gebruiken, heb ik slecht "bronmateriaal", of is de firmware brak van mijn 4 GB M6?
Tukk schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:19:
* Tukk heeft de Zwarte M6 2Gb (Dane Elec) opgehaald bij de mp3shop in r'dam.
Dat doen ze omdat als je huidige Sennheisers stuk gaan en je hem je nieuwe Creative doppen in bestelling staan je dan even voor een paar dagen de standaard doppen kan gebruiken, beter matig geluid dan geen geluid :+

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:56:
[...]

Doen alle bestanden dit? Zo niet, welk type bestanden laten je speler stotteren?
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:40:
[...]

schijnen nog al veel mensen last van te hebben (zie hier Link), maar niet bij alle tracks. Tot nu toe is er geen oplossing, mischien in een nieuwe firmware
Ik heb net gekeken hoe mijn mp3's zijn gecodeerd en moet (voorlopig) constateren dat het idd bij vbr bestanden gebeurd. Ik ga even kijken of het ook bij cbr bestanden gaat stotteren.

@Kweeniee: thanks voor de link. Voortaan ook maar even bij meizume checken voor eventuele problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:55:
Ik heb net gekeken hoe mijn mp3's zijn gecodeerd en moet (voorlopig) constateren dat het idd bij vbr bestanden gebeurd. Ik ga even kijken of het ook bij cbr bestanden gaat stotteren.

@Kweeniee: thanks voor de link. Voortaan ook maar even bij meizume checken voor eventuele problemen.
Op het forum, bij de thread over firmware v2.004 staat op de lijst 'RELATED TO UNFIXED OLD BUGS:' het item:
5. full vbr-mp3 support

Mogelijk dat de volgende firmware je probleem oplost.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
cbr bestanden op me M6, da's een goed idee. :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb geprobeerd de upgrade van http://www.danedigital.com/ te installeren, na enkele minuten deed de machine niets meer, daarna heb ik hem aangezet waarbij hij aangaf te formateren.

Daarna kreeg ik hem nog 1 keer aan, waarbij ik zag dat er daadwerkelijk niets meer op de speler stond.
Na nog een boot is hij dood, de aanknop zorgt voor een lichte flikkering in het beeld, maar daarna niets meer. Ik kan me ergens een toetsencombi gezien te hebben waarmee je de firmware terug kan zetten, ik zoek me rot maar kan deze nergesn meer vinden, iemand?

edit:
Ik kan hem dus niet aanzetten en krijg hem dan ook niet te zien als USB-hdd als ik hem aansluit..

edit2:
Dit probleem heb ik dus: http://en.meizu.com/userf...posts.asp?TID=622&KW=dead
De besproken DFU tool ziet mijn speler niet, omdat deze niet aan wil.

Nu nog een oplossing

edit3:
De powerknop + M toets indrukken, dan de Meizue aansluiten, dan wordt deze herkent als DFU, installeer de drivers en dan kan je de DFU tools gebruiken... pff..

Dat heb ik gedaan, nu gaat hij aan, maar blijft alleen een wit scherm geven en hij wil niet meer uit.
Hoezo, brakke software :(

[ Voor 35% gewijzigd door Tukk op 22-06-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:38:
Ik heb geprobeerd de upgrade van http://www.danedigital.com/ te installeren, na enkele minuten deed de machine niets meer, daarna heb ik hem aangezet waarbij hij aangaf te formateren.

Daarna kreeg ik hem nog 1 keer aan, waarbij ik zag dat er daadwerkelijk niets meer op de speler stond.
Na nog een boot is hij dood, de aanknop zorgt voor een lichte flikkering in het beeld, maar daarna niets meer. Ik kan me ergens een toetsencombi gezien te hebben waarmee je de firmware terug kan zetten, ik zoek me rot maar kan deze nergesn meer vinden, iemand?

edit:
Ik kan hem dus niet aanzetten en krijg hem dan ook niet te zien als USB-hdd als ik hem aansluit..

edit2:
Dit probleem heb ik dus: http://en.meizu.com/userf...posts.asp?TID=622&KW=dead
De besproken DFU tool ziet mijn speler niet, omdat deze niet aan wil.

Nu nog een oplossing

edit3:
De powerknop + M toets indrukken, dan de Meizue aansluiten, dan wordt deze herkent als DFU, installeer de drivers en dan kan je de DFU tools gebruiken... pff..

Dat heb ik gedaan, nu gaat hij aan, maar blijft alleen een wit scherm geven en hij wil niet meer uit.
Hoezo, brakke software :(
heb ik wel eens over gelezen op www.meizume.com, moet je ff kijken, zal zelf ook wel ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, fouten bij het flashen van de firmware zijn vrij universeel, en vaak ook dodelijk. Met corrupte firmware kan de speler niks meer, dus is het ook lastig om em weer tot leven te krijgen. Maar wellicht dat er op Meizume nog een reanimatiemiddel te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:08:
[...]

heb ik wel eens over gelezen op www.meizume.com, moet je ff kijken, zal zelf ook wel ff kijken.
maak je niet te druk...dat valt best te fixen :)
heb je de juiste versie van firmware gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb de laatste versie van de meizu-site gebruikt (volgens mij is dat 2.0.0.2) en die van de Dane electric site.
Beide gaven problemen, ik zou nu graag de orginele firmware er weer opzetten, maar die ben ik natuurlijk kwijt. De zipfiles die ik heb gedownload bevatten allen twee files (M6.EBN en resource.bin), zoals vermeld in verscheidene FAQs.

Als je jouw firmware ergens kan neerzetten of me mailen, dan kan ik die proberen.

Ik ben nu weer van het witte scherm af, dat is gewoon de Enter-toets en dan de powerknop 15 seconden indrukken. Met behulp van de DFU tool heb ik weer de firmware er op gezet, maar met hetzelfde resultaat, eventjes krijg ik te zien 'loading', daarna komt het witte scherm. Dit gebeurd me bij beide firmwares.

[ Voor 29% gewijzigd door Tukk op 23-06-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 09:14:
Ik heb de laatste versie van de meizu-site gebruikt (volgens mij is dat 2.0.0.2) en die van de Dane electric site.
Beide gaven problemen, ik zou nu graag de orginele firmware er weer opzetten, maar die ben ik natuurlijk kwijt. De zipfiles die ik heb gedownload bevatten allen twee files (M6.EBN en resource.bin), zoals vermeld in verscheidene FAQs.

Als je jouw firmware ergens kan neerzetten of me mailen, dan kan ik die proberen.

Ik ben nu weer van het witte scherm af, dat is gewoon de Enter-toets en dan de powerknop 15 seconden indrukken. Met behulp van de DFU tool heb ik weer de firmware er op gezet, maar met hetzelfde resultaat, eventjes krijg ik te zien 'loading', daarna komt het witte scherm. Dit gebeurd me bij beide firmwares.
dat heb ik ook eens gehad.. valt wel te fixen
bleek dat ik de verkeerde firmware erop gezet had. is je speler een sp of tp?
check ff de achterkant
je moet wel de geode firmare kiezen die bij het model van je speler past

weet je zeker dat je de dfu goed gebruikt? die willen nogal eens dwarsliggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) vandaag gewoon al mijn speler binnen gekregen! Edwin zei eerst dat ik hem maandag zou krijgen, maar ik heb hem gewoon nu al! komt precies goed uit want morgen ben ik jarig. Ook heeft hij er een crystal case bij gedaan, die is echt super fijn!

maar moet nu alleen nog ff andere video converter halen, want de standaard video converter kan om een of andere reden mijn .mp4 video's van family guy niet omzetten, iemand tips voor welke converter ik moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hier kun je veel tips uit halen: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moest ze eerst converteren naar .avi ofzoiets, dus heb ik gedaan en dan werkt het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 09:59
Ik loop de laatste tijd erg veel hier tegenaan. Beetje irritant aan het worden :):
http://www.meizume.com/showthread.php?t=2277

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:14:
:*) vandaag gewoon al mijn speler binnen gekregen! Edwin zei eerst dat ik hem maandag zou krijgen, maar ik heb hem gewoon nu al! komt precies goed uit want morgen ben ik jarig. Ook heeft hij er een crystal case bij gedaan, die is echt super fijn!

maar moet nu alleen nog ff andere video converter halen, want de standaard video converter kan om een of andere reden mijn .mp4 video's van family guy niet omzetten, iemand tips voor welke converter ik moet gebruiken?
lekker snel! ik had dat ook met de marktplaatsman :)

je kunt met het standaard video programma geen mp4 omzetten want dat pakt hij niet.
virtual dub is wat lasting inte stellen maar als je het eenmaal hebt werkt het super en pakt het ook mp4... kan ik je zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:41:
[...]

dat heb ik ook eens gehad.. valt wel te fixen
bleek dat ik de verkeerde firmware erop gezet had. is je speler een sp of tp?
check ff de achterkant
je moet wel de geode firmare kiezen die bij het model van je speler past

weet je zeker dat je de dfu goed gebruikt? die willen nogal eens dwarsliggen
Over de versie, ik heb de Meizu by Dane Elec miniplayer, 2Gb, version SP uit 2006
Zit er verschil tussen de firmware van de SP en de TP? Ik kan namelijk geen van beiden vinden in de filenamen van de rar-files. Ik heb het gevoel dat ik de DFU goed gebruik, ik zie de miniplayer als DFU-apparaat connecteren in windows, de DFU-tool laat ook mijn speler daarna zien als device, ook wordt de M6.ebn als image 2 getoond in de DFU. Ik kan een Download aanzetten, na een kleine 10 seconden geeft de miniplayer 'enumerating' ( :? ) aan, waarna ook de connectie met de miniplayer wordt verbroken met windows.

Ik heb 2 soorten firmware gebruikt (1 van dane elec, 1 van meizu), weet jij ergens meer uitleg te vinden welke drivers ik moet/kan gebruiken? Ik heb wel naar de versie gekeken voordat ik upgrade, ik kan met het begin herinneren, ik denk dat het begon met: T1.0....

Waar ik ook wel een beetje over twijfel is de image 1 in de DFU tool, daar staat SST39VF800.dfu
Wat ik daar mee moet of kan aanpassen is mij niet duidelijk.

Voor de duidelijkheid heb ik een screendump mee gestuurd hoe de DFU tool er uit ziet zonder dat de miniplayer is geconnecteerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehardiek/tweakers/dfu.jpg

edit:
Onderstaande heb ik gebruikt als manual voor het gebruik van de DFU-tool, hierin spreken ze van versie 1.009 als firmware, welke versie gebruik jij?
van http://www.meizume.com/fa...SP&match=all&titlesonly=0
DFU Tools lets you recover your player if this suffered a problem and is not longer working. This should be the last option, so you have to try the different resets before using this tool. Here's a list of things you need to do to recover your player using DFU Tools:

1. Install DFU Tools on your computer (only available for Windows).
2. Copy the <span class="highlight">firmwarespan> (Use <span class="highlight">firmwarespan> version 1.009 for best results) files (M6.EBN and resource.bin) to the directory where the DFU Tool is installed.
3. Press and hold Power button and M button, then connect to PC using the USB cable.
4. Before that Windows New Hardware Wizard will appears, asking if you want to connect to Windows Update to check for drivers, click on “No, not this time”. Click on next.
5. The next screen of the wizard asks if you want to install automatically or using a specific location (advanced). Select the advanced option, and then click next.
6. Check the 'Include this location in the search' option and specify the directory where DFU Tools is installed, after that, click next.
7. Let windows finish installing drivers. Once drivers are installed, you can use the DFU Tools.
8. Run the application and then click Download. When this is complete click close.
9. Disconnect your Miniplayer from PC and turn it on.
10. Screen will be green and return an error now, you will have to install the <span class="highlight">firmwarespan> again. After that your player will be fine again.

Note: The two buttons should be pressed and held through the entire process.
edit2:
Op deze site van meizume staan veel verwijzingen naar firmwares, de versie T1.0 is blijkbaar voor een TP, maar ik heb een SP? Ik ga de laatste SP versie maar eens proberen te gebruiken.

[ Voor 42% gewijzigd door Tukk op 24-06-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Met de T2.x versie firmware krijg ik dat witte scherm, dat alleen met een reset weg gehaald kan worden, met de S2.x krijg ik een kleine witte balk die na enkele seconden overgaat op een groen scherm met de melding
No Resource!
Please upgrade Resource Again!
Op deze melding zoeken geeft gen hits.

[ Voor 7% gewijzigd door Tukk op 24-06-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:50:
Met de T2.x versie firmware krijg ik dat witte scherm, dat alleen met een reset weg gehaald kan worden, met de S2.x krijg ik een kleine witte balk die na enkele seconden overgaat op een groen scherm met de melding

[...]

Op deze melding zoeken geeft gen hits.
de T firmware is ook de verkeerde ;)
voor je SP speler moet je de SP firmware hebben

als je de groene melding krijgt is het simpel je speler weer werkend te krijgen
copy past alleen de resource file van de sp fiwmare nogmaals naar je speler(dus niet die andere file!) en herstart je speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

WTF!

Na 20 verschillende keren verscheidene firmwares op dat dingen plaatsen kreeg ik in ene dat gele scherm met Formatting, met daarna dat groene sherm. Nu heb ik bij dat groene scherm WEL! de mogelijkheid om de resource file te kopieren...

Met als resultaat een werkend systeem met versie S 2.003.2!
* Tukk is happy, happy, joy, joy!

thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Had in eerste instantie ook problemen met firmware upgrade.
Wat blijkt: een link op de meizu site naar SP fw verwijst eigenlijk naar TP |:(

Stond op het punt om DFU tools te gebruiken, maar SP uploaden fixte het meteen.
Da's dus voortaan #1 op mijn fw upgrade checklist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

MyrddinLXXIIX schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:16:
Had in eerste instantie ook problemen met firmware upgrade.
Wat blijkt: een link op de meizu site naar SP fw verwijst eigenlijk naar TP |:(

Stond op het punt om DFU tools te gebruiken, maar SP uploaden fixte het meteen.
Da's dus voortaan #1 op mijn fw upgrade checklist. :)
Dit lijkt me wel wat voor de TS, wij zullen niet de enigen zijn die dit probleem zulen krijgen.
Ik heb trouwens de nieuwe firmware van http://www.meizume.com/archive/index.php/t-1957.html gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:40:
[...]

lekker snel! ik had dat ook met de marktplaatsman :)

je kunt met het standaard video programma geen mp4 omzetten want dat pakt hij niet.
virtual dub is wat lasting inte stellen maar als je het eenmaal hebt werkt het super en pakt het ook mp4... kan ik je zeker aanraden!
ja echt lekker snel ja :)

oh en ik zal kijken naar virtual dub. maar wat ik nu heb is een programma (Allok ofzo) die .mp4 overzet naar .avi. En dan converteer ik het nog een keer met Loli Video converter, want de normale video converter van meizu kon mijn film niet goed converteren, omdat hij langer was dan een uur. Mjah een programma lijkt me dan toch wel fijner denk ik. dus zal zeker even naar virtual dub kijken, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Met de nieuwste firmware wordt automatisch een library update uitgevoerd bij elke start van de speler. Dit is behoorlijk ergerlijk, daar het met 8 gig toch wel even duurt.

Er is nu een workaround hiervoor op meizume, de eerste maal wordt een index aangemaakt en de volgende keer wordt er alleen gecontroleerd op wijzigingen.
Link: http://www.meizume.com/showpost.php?p=23548&postcount=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Dit is eenvoudig uit te voeren in een command-venster ("CMD")
Maak een batch file aan of ga direct naar de speler.
Bij mij (speler is F) staat in de batch file:
code:
1
2
F:
attrib -a /s

Run as "F:\attrib -a /s" werkt ook prima natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 25-06-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
2 vragen dan meer weer:

1. Is er een manier om te voorkomen dat je speler (of andere portables) via je USB gelijk beginnen op te laden? Ik wil meestal gewoon even snel wat bestandjes overzetten, en geloof niet dat het goed voor je batterij kan zijn als er dan maar 1 minuut wordt opgeladen.

2. Albumarts, kun je die weergeven tijdens het afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bij een Li-ion accu maakt het niet uit dat je batterij slechts één minuut oplaadt. Dat is juist een voordeel van dit type batterijen. Verder lijkt het me ook niet te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Stpan schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:49:
2 vragen dan meer weer:
[snip]
2. Albumarts, kun je die weergeven tijdens het afspelen?
Zucht... ja, het kan wel, maar het is zo gecompliceerd dat ik het opgegeven heb. :'(
Het moet met aparte bestandjes die weer precies juist genoemd moeten worden, heb het zelf een aantal maal geprobeerd, maar geen resultaat.
Voor details / maybe howto's: www.meizume.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Over de album arts staat ook iets in de TS... werkt dat niet? Overigens is juist het doel van album arts om getoond te worden tijdens het spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Dacht dat ik deze al had geprobeerd... morgen nog eens, to be sure.
Omslachtig is en blijft het, gewoon id file zelf blijft toch het makkelijkste.

Enne... staat er geen link naar meizume.com id TS? Dat lijkt me toch wel handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:16
Leuke speler, goed geluid, maar er zijn een paar dingen waar ik ontzettend van baal met dit apparaat en die voor anderen misschien ook erg vervelend kunnen zijn, ik moet erbij zeggen dat het meeste met firmware verholpen zou moeten kunnen worden:

Het update music library probleem bij opstarten (Met een archief bitje eeen oplossing van meizume gedaan, maar werkt niet), gevolg: Lange opstart tijd.

Auto shutdown na een paar minuten op pauze(HEEL vervelend :( )
De user interface rammmeld naar mijn mening. Bijvoorbeeld: Als je het menu browsed en je kunt naar rechts bijvoorbeeld als er een ">" in het menu staat achter een regel, kun je 2 dingen doen:
1- Je slide naas rechts richting ">>|" button (je kan niet terug sliden), of 2: drukt op de "enter" knop, welke onder zit.

Het lijkt mij logischer om de ">>|" knop te drukken om verder te gaan, en "|<< " om terug naar het vorige scherm te gaan

Het zou veel eenvoudiger zijn als de knoppen gewoon datgene doen zoals ze wijzen. M om naar boven te gaan, >>| om naar rechts te gaan |<< om naar links te gaan en de enter om naar beneden te gaan.

Met een firmware aanpassing zou dat toch mogelijk moeten zijn. Of anders een menufunctie om de knoppen aan te kunnen passen. Daar heb ik best 500kb voor over van mn geheugen :)

Is er evt een mogelijkheid de firmware zelf aan te passen?

Als je de opvolger van de M6 ziet op meizume (een dunnere M6 met hogere resolutie scherm), dan zie je ook dat de enter knop vervangen is voor een play/pauze knop.

[ Voor 5% gewijzigd door basset op 27-06-2007 10:03 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzdesign
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08-2016
Nu ik even :P

Ik wou ook een mp4 speler kopen, dus ik ging even rondkijken op internet.
De volgende mp4's gevonden:
  • Creative Zen Vision:M 30 GB
  • Cowon iAudio D2 4 GB
  • Dane-Elec Meizu miniPlayer 4 GB
De creative zen heeft een grote geheugen voor muziek en films, maar toch wou ik die niet omdat het te groot en bijna 2 cm dik is. >:) (199 euro)
De Cowon iAudio ziet er echt heel mooi uit + het is nog uit te breiden.. maar heb die ook niet genomen omdat het dan mij teveel gaat kosten. (wil max 200 geven)
Maar toen ik het Meizu vond op internet, dacht ik meteen die moet ik hebben :9~ :9~
Dus ik ging op tweakers en genoeg info en reacties erover gelezen en die gaat het worden dacht ik!! :D (149 euro)
Daarna zag ik dat er ook een 8 Gb versie bestond.. zoeken zoeken zoeken en kwam ik terecht bij miniheli.nl. contact opgenomen met de verkoper..
daarna het 8 gb versie besteld!.. voor maar 169 euro met garantie!! (en het post wordt getekend verzonden ..iom miniheli _/-\o_ )
Nou daarna maandag betaald-->dinsdag betaling ontvangen --> woensdag dus nu:p. is mijn pakje thuis(gevolgd via track-trace ;) ).. maar ben nu op stage abn amro en ben pas 5 uur vrij |:( |:(

Nou dus koop het via miniheli.nl zal ik zeggen! _/-\o_

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:55:
Het update music library probleem bij opstarten (Met een archief bitje eeen oplossing van meizume gedaan, maar werkt niet), gevolg: Lange opstart tijd.

Auto shutdown na een paar minuten op pauze(HEEL vervelend :( )
De user interface rammmeld naar mijn mening. Bijvoorbeeld: Als je het menu browsed en je kunt naar rechts bijvoorbeeld als er een ">" in het menu staat achter een regel, kun je 2 dingen doen:
1- Je slide naas rechts richting ">>|" button (je kan niet terug sliden), of 2: drukt op de "enter" knop, welke onder zit.

Het lijkt mij logischer om de ">>|" knop te drukken om verder te gaan, en "|<< " om terug naar het vorige scherm te gaan

Als je de opvolger van de M6 ziet op meizume (een dunnere M6 met hogere resolutie scherm), dan zie je ook dat de enter knop vervangen is voor een play/pauze knop.
Het automatische updaten van de speler is iets wat nieuw is in de laatste firmware. eerst deed de speler dat helemaal niet. denk ook dat het bij de volgende firmware weer weg zal zijn want het kan idd irritant zijn
update hij niet bij elk aanzetten maar na elke keer laden of verbiden met de computer :)

de ">>|" heb je helaal niet nodig ;) je kunt door op enter te drukken of door in het midden van de strip to "tappen" ook gewoon een menu binnen gaan. zelf gebruik ik de tap altijd want dat gaat het snelst
bij gebruik van enter knop is het jusit erg logsch dat de M knop je terug stuurt toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:44:
[...]

Het automatische updaten van de speler is iets wat nieuw is in de laatste firmware. eerst deed de speler dat helemaal niet. denk ook dat het bij de volgende firmware weer weg zal zijn want het kan idd irritant zijn
update hij niet bij elk aanzetten maar na elke keer laden of verbiden met de computer :)

de ">>|" heb je helaal niet nodig ;) je kunt door op enter te drukken of door in het midden van de strip to "tappen" ook gewoon een menu binnen gaan. zelf gebruik ik de tap altijd want dat gaat het snelst
bij gebruik van enter knop is het jusit erg logsch dat de M knop je terug stuurt toch? :)
idd gewoon tappen en de m knop om naar boven te gaan en de enter knop om naar onder te gaan zou totaal onlogisch zijn.. daarvoor heb je natuurlijk gewoon de touchstrip.

overigens iets totaal anders, ik heb gister mijn eerste eigen skin gemaakt, een superman skin 8)7 zie hier klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over 2 uurtjes kan ik ook eindelijk mijn Meizu M6 van het postkantoor halen ... Ben erg benieuwd na alle verhalen die ik er al over gelezen heb. Als ik de reacties lees bekruipt me echter wel het gevoel dat de firmware nog steeds niet ergt "volwassen"is. Ik zie veel reactie mbt vastlopers en Meizu's die alleen nog maar via dfu tools tot leven gebracht kunnen worden.

Vraag me dan ook een beetje af of mijn beeld correct is dat de Meizu niet erg stabiel is. Ik besef me natuurlijk terdege dat je vaker leest over dingen die er fout gaan dan over dingen die er goed gaan.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd, ondanks dat het misschien niet relevant is, of er ook tests/reviews zijn waar zowel de SP als de TP versie vergeleken worden. Voor zover ik heb begrepen is nl het scherm niet het enige verschil maar zou er in de SP versie ook niet de philips soundchip zitten .. Heb wel gezocht maar geen vergelijkende tests kunnen vinden ( behalve de opmerking dat het samsungscherm iets feller is maar minder warme kleuren heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Stabiel?, ja bij mij wel. Nadat ik hem binnen kreeg direct de toen nieuwste firmware erop gezet en ik heb enige tijd geleden de laatst nieuwe versie firmware erop gezet, daarna nog meerdere malen skins veranderd, en hij werkt verder zonder problemen. Nog geen problemen gehad met updaten van Firmwares of Skins
Er zitten nog wat zaken in de huidige firmware die aangepast/gefixed moeten worden, maar ik vermoed dan dat binnenkort wel gaat gebeuren.
Verder een heel mooi, en in mijn geval retestabiel mp3 playertje waar ik heel veel plezier aan beleef..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Heb hem net binnen gekregen van de marktplaats man. Ziet er goed uit.

Maar er zit alleen een quick start guide bij in het chinees. Nu heb ik zitten googlen naar een handleiding maar die kan ik du niet vinden. Iemand die weet waar ik er een kan vinden?

Als ik op de meizu site een handleiding wil downloaden staat er dat hij niet door een oficiele distibuteur is verkocht...(marktplaatsman)

[ Voor 21% gewijzigd door Y3LLoW op 28-06-2007 17:23 ]

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wing_xD
  • Laatst online: 02-10 15:36
@Y3LLoW
Voila de Engelse handleiding voor M6 http://www.meizu.no/manual/M6manual.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Zeer bedankt hiervoor.
Eigenlijk heb ik de handleiding niet nodig gehad maar oke. Het geluid is perfect.
Ik weet niet welke firmware erop staat maar het werkt volgens mij wel goed :o

Ik ga eens even verder testen!

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook ongeveer een uurtje mee aan het spelen geweest. Gelijk geupdate naar de nieuwste firmware (wat me gelijk aan het zweten bracht, want na de update was alles in het chinees).. Geluid is geweldig, alhoewel ik de bas wel erg zwaar vind, maar dat is denk ik wel op te lossen door een beetje met de settings te spelen.

Wat me echter wel opviel was de ruis die duidelijk aanwezig is tussen de nummer door en ook tijdens de rustige stukken van de nummers. Ook als ik geen muziek speel hoor ik veel ruis.. Is dit normaal ?

Heb btw de ep-630 (creative) als oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:52:
Ik ben nu ook ongeveer een uurtje mee aan het spelen geweest. Gelijk geupdate naar de nieuwste firmware (wat me gelijk aan het zweten bracht, want na de update was alles in het chinees).. Geluid is geweldig, alhoewel ik de bas wel erg zwaar vind, maar dat is denk ik wel op te lossen door een beetje met de settings te spelen.

Wat me echter wel opviel was de ruis die duidelijk aanwezig is tussen de nummer door en ook tijdens de rustige stukken van de nummers. Ook als ik geen muziek speel hoor ik veel ruis.. Is dit normaal ?

heb je de hem met de laatste echte firmware geupdate of met de laatste uitgebrachte(beta) geupdate? de laatste versie die uitgekomen is is namelijk niet altijd "af" en soms mnder stabiel
normaal komt een nieuwe speler toch met de laatse firmware?

de zware bas kunje btw gewoon in het geluids menu aanpassen
probeer ook de spatializer die maakt het geluid beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 22:15

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:52:
....

Ik moet zeggen dat mij dat ook opvalt. Ik heb de 4 GB SP editie en gebruik tijdelijk even de originele oordoppen (creative Aurvana staan in bestelling) en heb hem standaard op volume 3-4 staan. Ik hoor dan inderdaad ook een ruis, helemaal als de omgeving erg stil is en de muziek erg zacht :(

Ik hoop dat dit minder is met de Aurvana, deze doppen hebben een hogere impedantie (16 vs 42 Ohm)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem geflashed met de 2.003.2 .. De versie die er op stond weet ik niet precies meer 1.001.10 geloof (Dane-Elec versie, heb hem gekocht bij mp3 shop) heb nu geen dane-elec firmware maar de originele meizu met radio (wel nederlands vertaalde versie, heb ik gehaald op meizume.com).

Is het trouwens normaal dat hij na het flashen weer default in het chinees begint ?? Is knap iritant, heb via een plaatje in de handleiding moeten gokken waar de taal instellingen stonden en zo kreeg hem weer in het nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:39:
Ik heb hem geflashed met de 2.003.2 .. De versie die er op stond weet ik niet precies meer 1.001.10 geloof (Dane-Elec versie, heb hem gekocht bij mp3 shop) heb nu geen dane-elec firmware maar de originele meizu met radio (wel nederlands vertaalde versie, heb ik gehaald op meizume.com).

Is het trouwens normaal dat hij na het flashen weer default in het chinees begint ?? Is knap iritant, heb via een plaatje in de handleiding moeten gokken waar de taal instellingen stonden en zo kreeg hem weer in het nederlands.
Ik had daar geen last van, maar ik heb dan ook geen firmware met NL gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzdesign
Hee
heeft iemand nog een Crystal case voor de M6?

Zoja ik hoor het graag meteen..
heb het nodig voor volgende week zaterdag!.

[ Voor 4% gewijzigd door dzdesign op 29-06-2007 17:59 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
dzdesign schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:59:
Hee
heeft iemand nog een Crystal case voor de M6?

Zoja ik hoor het graag meteen..
heb het nodig voor volgende week zaterdag!.
V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzdesign
Nope geen resultaat..

Iemand anders misschien nog een idee, hoe ik het kan krijgen. :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
dzdesign schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:15:
[...]

Nope geen resultaat..

Iemand anders misschien nog een idee, hoe ik het kan krijgen. :)
Daar een berichtje plaatsen. Daar horen dit soort dingen namelijk thuis :) En anders is er nog wel het iets op Ebay te vinden denk ik. Heb je trouwens het topic al doorgezocht, daar vind je namelijk ook het eea over de Crystal Case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzdesign
RoD schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:19:
[...]

Daar een berichtje plaatsen. Daar horen dit soort dingen namelijk thuis :) En anders is er nog wel het iets op Ebay te vinden denk ik. Heb je trouwens het topic al doorgezocht, daar vind je namelijk ook het eea over de Crystal Case.
Ja ik heb al een paar tipjes..
een mail gestuur naar een verkoper uit marktplaats en speurders..
nou maar afwachten.
:) bedankt

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzdesign
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:14:
[...]

Strand + Crystal Case = Huilen

Denk eraan dat plexiglas krast. Bij mij valt het mee, maar zand en plexiglas gaan niet goed samen. Ook zit en een kleine speling tussen de cover en de speler. Niet veel, maar genoeg om zand tussen te krijgen.

Ik heb hier de crystal case (transparent) en de batterylader besteld. Was redelijk vlot binnen.
Binnen hoeveel dagen had je het thuis??
want ik heb het voor volgende week zaterdag nodig.. :P

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine tip voor mensen die wat moeite hebben om filmbestanden te converteren naar Meizu formaat, of voor mensen die het graag makkelijk doen. In het duitse gedeelte van Meizume , heeft BobbyQ een batchprogrammaatje gemaakt, die per drag and drop bestanden converteert en waarbij je uit 6 kwaliteitsniveaus kunt kiezen.

Heb één en ander ff getest ,en het werkt prima bij mij EN synchroon.Directe link naar het topic: http://www.meizume.com/showthread.php?t=2319

Edit 01-07 : Hij update het programma regelmatig en voegt nieuwe mogelijkheden toe! Met de versie die hij vandaag heeft geplaatst is het ook mogelijk om DVD's te converteren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
1e methode voor album art zoals deze in de TS staat nog eens geprobeerd, maar zonder succes. :'(
Dit zou het makkelijkste zijn, gewoon alles wat ik heb in 1 dir en ik zou dan alleen nieuwe behoeven toe te voegen.
2e methode werkt wel, maar noodzaakt me om altijd de complete directorystructuur aan te houden. Misschien toch maar doen, browsen op de meizu is toch niet lekker en dirs kosten niet zoveel ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:24:
Een kleine tip voor mensen die wat moeite hebben om filmbestanden te converteren naar Meizu formaat, of voor mensen die het graag makkelijk doen. In het duitse gedeelte van Meizume , heeft BobbyQ een batchprogrammaatje gemaakt, die per drag and drop bestanden converteert en waarbij je uit 6 kwaliteitsniveaus kunt kiezen.

Heb één en ander ff getest ,en het werkt prima bij mij EN synchroon.Directe link naar het topic: http://www.meizume.com/showthread.php?t=2319
Handig :) Ik heb je post even toegevoegd aan de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Daar gaat mijn voornemen om nooit Duitse software te installeren :'(

edit: Gelukkig is het na de install wel netje in het engels.

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 30-06-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
Gemakkelijke applicatie. Voor mij is nr. 3 een goede kwaliteit :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ruis die ik op de meizu hoor is blijkbaar koptelefoon gerelateerd .. Op mijn creative EP-630 is de ruis overduidelijk aanwezig , zelfs als ik niks afspeel. Op mijn Sennheiser PX 100 hoor ik de ruis totaal niet .. Ligt dat er nou puur aan dat de EP-630 in ears zijn?? Ben echt geneigd mijn EP-630 maar weer van de hand te doen, de ruis is me te storend aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks Blinky180, ik zal even wat filmpjes overzetten met BatMan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 07:26
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:24:
De ruis die ik op de meizu hoor is blijkbaar koptelefoon gerelateerd .. Op mijn creative EP-630 is de ruis overduidelijk aanwezig , zelfs als ik niks afspeel. Op mijn Sennheiser PX 100 hoor ik de ruis totaal niet .. Ligt dat er nou puur aan dat de EP-630 in ears zijn?? Ben echt geneigd mijn EP-630 maar weer van de hand te doen, de ruis is me te storend aanwezig.
Heeft geloof ik te maken met de impedantie van de speakers, deze moeten op elkaar afgestemd zijn. 8 Ohm of 16 Ohm. Als je 8 Ohm apparaat met 8 Ohm speakers ehbt hoor je geen ruis, heb je 8 Ohm met 16 Ohm dan hoor je wel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit 01-07 : Hij update het programma regelmatig en voegt nieuwe mogelijkheden toe! Met de versie die hij vandaag heeft geplaatst is het ook mogelijk om DVD's te converteren.
wow werkt echt perfect, alleen wel jammer dat het erg lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:12:
[...]

wow werkt echt perfect, alleen wel jammer dat het erg lang duurt.
Hoe lang is lang? :)
heb nog geen tid gehad om het te proberen

hoe zit het met het geluid en het beeld? lopen die mooi gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beeld en geluid lopen bij mij synchroon .. DVD converteren van uit een gemounte iso in kwaliteit 4 duur bij mij ca 1,5 uur .. ( Athlon 64 3000 , 2 GB, Win Vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:35:
Beeld en geluid lopen bij mij synchroon .. DVD converteren van uit een gemounte iso in kwaliteit 4 duur bij mij ca 1,5 uur .. ( Athlon 64 3000 , 2 GB, Win Vista)
idd ongeveer 1.5 uur en dat vind ik best lang, want als je kijkt naar bijvoorbeeld loli converter (ook te vinden op meizume) duurt het maximaal 15 minuten, maar dan loopt het beeld en het geluid niet helemaal synchroon en ik heb nu 2 echte films (ocean's twelve en jackass 2) met het "batman" programma geconverteerd en geluid en beeld lopen perfect synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:18:
[...]

idd ongeveer 1.5 uur en dat vind ik best lang, want als je kijkt naar bijvoorbeeld loli converter (ook te vinden op meizume) duurt het maximaal 15 minuten, maar dan loopt het beeld en het geluid niet helemaal synchroon en ik heb nu 2 echte films (ocean's twelve en jackass 2) met het "batman" programma geconverteerd en geluid en beeld lopen perfect synchroon.
Met welke kwaliteit converteer je dan? Wat als je de laagste kwaliteit neemt?

Ik ben trouwens ook benieuwd naar de omvang van 1 film als je die helemaal converteert vanaf DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,5 uur ben ik kwijt bij Q4 dat is de op 1 na hoogste kwaliteit, en naar mijn mening het beste compromis tuusen vloeiende beelden en kwaliteit .. Als je Q5 kiest wordt de kwaliteit weliswaar hoger echter ga je dan in wat snelllere scenes merken dat de 20 Fps niet voldoende zijn en gaat het "stotteren". Een volledige DVD op Q4 is ergen tussen de 320 en 400 MB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:07:
1,5 uur ben ik kwijt bij Q4 dat is de op 1 na hoogste kwaliteit, en naar mijn mening het beste compromis tuusen vloeiende beelden en kwaliteit .. Als je Q5 kiest wordt de kwaliteit weliswaar hoger echter ga je dan in wat snelllere scenes merken dat de 20 Fps niet voldoende zijn en gaat het "stotteren". Een volledige DVD op Q4 is ergen tussen de 320 en 400 MB groot.
Thnx voor de info.

Je bent wel appels met peren aan het vergelijken, de 1,5 uur met Batman is dus een betere kwaliteit dan de loli converter. Om te vergelijken dien je dus een zelfde kwaliteit encoding te pakken, niet?

Een groot voordeel van de batman is IMHO de simpele keuze structuur om betere kwaliteit te kiezen, en mijn pc staat toch altijd aan en ik heb altijd wel wat avi's klaar staan om op de meizu te zetten.

@Hieronder/Blinky:
Je hebt gelijk, ik verwarde je met Kweenie. :$

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 04-07-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh ik had geloof ik antwoord gegeven op een vraag gericht aan een ander. Ik heb Loli converter nog nooit gebruikt, heb dan ook geen idee wat de kwaliteit is van wat loli converteert .. Kan me echter niet voorstellen dat de kwaliteit erg hoog is van Loli converter als die er slechts een kwartier over doet om een complete dvd te converteren/comprimeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik heb ook een vraagje over de bijgeleverde video conversie software. Is die software alleen voor windows of is er ook een macos versie?

Ik ga een Meizu geven aan een persoon die niet zo technisch ontwikkeld is en een Mac heeft. Ik ben dus op zoek naar gemakkelijke 1/2click software die veel verschillende input formaten om kan zetten naar xvids geschikt voor de Meizu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt het normaal gezien hier de marktplaatsman antwoordt? Heb er ng niets van gehoord, en heb gisteren een mailtje gestuurd... En wat is de batterijduur bij gewoon muziek spelen met de laatste firmware van de M6?

edit: kan iemand me het mailadres van Job/Edwin Pm'en aub?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,
Ten 1e, deze topic heeft mij onwijs geholpen met het maken van een keuze voor een nieuwe mp3/4 speler! Bedankt daarvoor:)..Ten 2e, ik kamp nog met enige probleempjes, wellicht kunnen jullie me uit de brand helpen:
- Wat computers betreft ben ik nogal een leek, gaat het wat worden tussen mij en de meizu-software? *Krijgt bij het woord 'converteren' al de zenuwen :P *
- Er staan hier een hoop goede verhalen over de 'marktplaatsman' uit Tilburg, maar ik ben zo'n typje die eerst alles wil zien voor ze het koopt. Ik heb dan ook een 'marktplaatsman' gevonden bij mij in de buurt, een zekere Kiddyl uit Delft. Zijn hier mensen die enige ervaring met deze persoon hebben? (Hij heeft ze op voorraad, ik kan ze werkend zien, hij geeft er een factuur/garantiebewijs bij en reageert snel op mails).
Alvast bedankt,
Esther

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm heb die naam hier wel vaker voorbij zien komen, is wel betrouwbaar geloof ik.. Over het converteren hoef je je geen zorgen te maken :) Als je het programma'tje gebruikt wat ik hier in het forum al heb genoemd (Batman, link staat geloof ik ook al in de topicstart) is het gewoon een kwestie van het te coneverten bestandje slepen, kwaliteit aangeven and that's it .. De rest gebeurt automatisch en je hoeft niks in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:07:
Hallo mensen,
Ten 1e, deze topic heeft mij onwijs geholpen met het maken van een keuze voor een nieuwe mp3/4 speler! Bedankt daarvoor:)..Ten 2e, ik kamp nog met enige probleempjes, wellicht kunnen jullie me uit de brand helpen:
- Wat computers betreft ben ik nogal een leek, gaat het wat worden tussen mij en de meizu-software? *Krijgt bij het woord 'converteren' al de zenuwen :P *
Simpelweg een kwestie van jezelf inlezen. Iedereen kan het :)
- Er staan hier een hoop goede verhalen over de 'marktplaatsman' uit Tilburg, maar ik ben zo'n typje die eerst alles wil zien voor ze het koopt. Ik heb dan ook een 'marktplaatsman' gevonden bij mij in de buurt, een zekere Kiddyl uit Delft. Zijn hier mensen die enige ervaring met deze persoon hebben? (Hij heeft ze op voorraad, ik kan ze werkend zien, hij geeft er een factuur/garantiebewijs bij en reageert snel op mails).
Alvast bedankt,
Esther
Ja, zoek het topic maar eens door. Hij staat hier goed bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:56:
[...]

Simpelweg een kwestie van jezelf inlezen. Iedereen kan het :)

[...]

Ja, zoek het topic maar eens door. Hij staat hier goed bekend.
De Marktplaatsman (Edwin) is absolut betrouwbaar en geeft super service :)
wat dat ebtreft hoef je het niet te laten om zonder kijken te kopen want dat zit wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:43:
Hoelang duurt het normaal gezien hier de marktplaatsman antwoordt? Heb er ng niets van gehoord, en heb gisteren een mailtje gestuurd... En wat is de batterijduur bij gewoon muziek spelen met de laatste firmware van de M6?

edit: kan iemand me het mailadres van Job/Edwin Pm'en aub?
was bij mij de eerste keer via marktplaats ook wat fout gegaan toen ik hem mailde, de tweede keer werkte het pas.. ik pm je zijn mail wel ff

edit: voor het eerst dat ik probeer te pm'en, maar dan staat er dit:

Foutmelding
Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'X-Fi'

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Voor de mensen die een Meizu uit China willen laten komen: dragon-estore heeft een M6 aan mij geleverd en heeft eigenlijk ook al alleen maar (positieve) feedback over Meizu-items (200+).
Garantie is gelijk aan de marktplaats parallelimport: zelf opsturen naar China, maar is wel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:29:
[...]

was bij mij de eerste keer via marktplaats ook wat fout gegaan toen ik hem mailde, de tweede keer werkte het pas.. ik pm je zijn mail wel ff

Foutmelding
offtopic:
Volgens mij heb je het zelf ook niet aanstaan. Ik zie geen DM-icon bij je naam staan. Even aanzetten in je voorkeuren
MyrddinLXXIIX schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:52:
Voor de mensen die een Meizu uit China willen laten komen: dragon-estore heeft een M6 aan mij geleverd en heeft eigenlijk ook al alleen maar (positieve) feedback over Meizu-items (200+).
Garantie is gelijk aan de marktplaats parallelimport: zelf opsturen naar China, maar is wel goedkoper.
Wat is de prijs dan? Opsturen naar China is niet echt een prettige gedachte, imo, dus het moet wel een smak geld schelen voordat ik dat zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:29:
[...]

Foutmelding
Heb intussen contact met edwin.
Kan iemand me toch nog even vertellen hoelang de batterij nu werkelijk meegaat met enkel muziek te luisteren? Hier zie ik geen ervaringen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook we lastig te beantwoorden, is van veel factoren afhankelijk (bitrate, hoofdtelefoon etc.). De batterij gaat bij mij gemiddeld zo'n 18 /20 uur mee met de neiuweste firmwareversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel, ik maak m3u playlists aan, de linken naar muziek op de meizu, waar de paden dus van kloppen, hoe kan ik dan in de meizu de m3u playlist selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
RoD schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 01:55:
Wat is de prijs dan? Opsturen naar China is niet echt een prettige gedachte, imo, dus het moet wel een smak geld schelen voordat ik dat zou doen.
€ 137 all in (M6 8Gb + verzending + verzekering). Beetje afhankelijk van koers, ik rekende af in Aus$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Oh ja: opsturen naar China is niet veel duurder dan post in Nederland: ongeveer 11 euro, overkomst in ongeveer een werkweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyrddinLXXIIX schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:23:
Oh ja: opsturen naar China is niet veel duurder dan post in Nederland: ongeveer 11 euro, overkomst in ongeveer een werkweek.
Maar duurt veel langer, en dan moet die persoon nog zo goed zijn een nieuwe op te sturen, of de jouwe laten herstellen, ik denk dat dat makkelijker gaat bij de marktplaatsman :) Maar het is wel een huge prijsverschil, dat wel, ik twijfel ook nog steeds :s, 125 euro incl verzending, of 170 euro incl verzending, toch een groot verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:25:
[...]

Maar duurt veel langer, en dan moet die persoon nog zo goed zijn een nieuwe op te sturen, of de jouwe laten herstellen, ik denk dat dat makkelijker gaat bij de marktplaatsman :) Maar het is wel een huge prijsverschil, dat wel, ik twijfel ook nog steeds :s, 125 euro incl verzending, of 170 euro incl verzending, toch een groot verschil!
Verzending vanuit Hongkong is circa 3 werkdagen met UPS, tijd die ik noemde is voor eventuele reparatiezendingen. Mocht er een defect zijn laat ik misschien gewoon direct de volgende generatie komen - als die er dan al is tenminste. Er zit maar 1 jaar garantie op tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

11 euro terug sturen naar China kun je vergeten want dat komt niet fatsoenlijk aan en de verkoper kan makkelijk zeggen dat hij niks heeft aangezien je niks kunt controleren
dat zou via internationaal pakket plus moeten en dat kost al 22 euro zonder verpakking, 24 euro met
daarnaast moet je maar mazzel hebben of de chinees iets terug stuurt aangezien die daarvoor ook nog veel kosten moet maken. daarbij ben je je speler zo 2 maanden kwijt
ook dat soort zedningen vallen niet te tracen buiten europa

naar china sturen is voor mij persoonlijk dan ook geen optie want dat werkt gewoon niet practisch

bij de marktplaatsman heb ik erg geode service en snelle reacties... super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:37:
Stel, ik maak m3u playlists aan, de linken naar muziek op de meizu, waar de paden dus van kloppen, hoe kan ik dan in de meizu de m3u playlist selecteren?
De playlist in de map \PLAYLIST of \PLAYLISTS zetten. Ik meen dat het de laatste was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
Owja. Voor de geïntereseerden. Een M6 silicon case hier voor zo'n 2 euro (incl. verzendskosten!): http://dealextreme.com/details.dx/sku.4715

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroxcool schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:24:
[...]

De playlist in de map \PLAYLIST of \PLAYLISTS zetten. Ik meen dat het de laatste was...
Je kunt de playlists gewoon in de Systeem map zetten dan pakt de speler ze vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Zo ik ben 1 voor 1 alle uitdagingen van de speler aan het overwinnen.
1. Video geconverteerd, maar ondertiteling laat ik schieten. (ik werk voor Engelstalige bedrijven, maar leek me wel zo relaxed voor in een lawaaierige trein)
Eigenlijk gebruik ik gewoon de standaardconverter voor 16/9 beelden, en 'Batman' als ik de zwarte balken wil wegwerken. (zoals bij TV-series als 24 prima kan, die zijn op ed NLse TV ook in 4/3 uitgezonden en gemaakt voor afroming op 4/3)
2. FM-zenders een naam gegeven
3. Album arts (dankzij de Q&A van RoD)

En dan de laatste, iemand al Lyric files gedownload? Op MeizuMe staat een walkthrough met een Rammstein album dat ik toevallig ook op m'n speler heb. Iemand hier al iets mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal lyric files gedownload .. En het werkt zo als het zou moeten, ipv album art etc. krijg je dan de tekst te zien en de tekst die op dat moment gezongen wordt is in het groen gehighlight ..

Lyric file moet wel exact dezelfde naam hebben als het mp3 bestand (dus niet de tagnaam maar de naam van het daadwerkelijke bestand.

Kant en klare lyricfiles zijn trouwens wel erg moeilijk te vinden, en vind het meer een gimmick dan een een waardevolle toevoeging (mijn persoonlijke mening) dus ik ga er geen tijd investeren ze zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar ik zo een coverplate kan kopen in Nederland? zoals deze: link
want om deze nou te laten versturen uit het buitenland is ivm de verzendkosten wel een beetje duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:40:
Ik heb een aantal lyric files gedownload .. En het werkt zo als het zou moeten, ipv album art etc. krijg je dan de tekst te zien en de tekst die op dat moment gezongen wordt is in het groen gehighlight ..

Lyric file moet wel exact dezelfde naam hebben als het mp3 bestand (dus niet de tagnaam maar de naam van het daadwerkelijke bestand.

Kant en klare lyricfiles zijn trouwens wel erg moeilijk te vinden, en vind het meer een gimmick dan een een waardevolle toevoeging (mijn persoonlijke mening) dus ik ga er geen tijd investeren ze zelf te maken.
Door jouw post ben ik even wezen rond zoeken.
Ik denk dat als je je nummer even speelt op je pc en gelijk deze app Minilyrics (shareware) hebt draaien, dat je dan toch vrij simpel aan je files kan komen.

* Tukk weet nu eindelijk wat Dimmu Borgir zingt :D :o

Voorbeeld van de files die je dan kan kopieren (de .lrc), die je trouwens meteen kan oplsaan met de goede filenaam
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
[al:Stormblåst 2005]
[ar:Dimmu Borgir]
[ti:Broderskapets Ring (2005)]
[Encoding:iso-8859-15]

[00:56.02]Kom unge bror
[01:03.79]Skjenk oss din rene ungdom
[01:11.57]Legg ditt liv i våre hender
[01:19.48]Kjemp vår krig med oss

[01:23.50]

[01:27.49]La vare sorger formørke ditt sinn
[01:35.39]La din sjel slites
[01:43.10]Føl natten som legger seg rundt deg
[01:51.27]Glem all kjærlighet

[ Voor 20% gewijzigd door Tukk op 10-07-2007 20:45 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast