Ja, dat is wel waar
. Gaat om een berg geld
Had jij niet grof materiaal gevonden ergens?Anoniem: 94768 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:41:
Ja, dat is wel waar. Gaat om een berg geld
@IceFreak, waar isdie sloperij daar zijn heeeel wat onderdelen voor me astra te halen!
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik kwoot IceFreak even vanaf het Opel-forum(.nl):
Maargoed, de Astra-tjes staan bij Auto Wessel in De Lutte. De auto's zijn inderdaad veel van de slooppremie, zo staan er ook veel Vectra B's (stuk of 10), een paar Omega's en nog meer van dat soort speelgoed.
http://www.wessel-autoonderdelen.nl/
We hebben thuis een mooie Astra G station, maar nu is ineens de cruisecontrol ermee opgehouden.
Doet helemaal niks meer, iemand een idee wat het kan wezen?
Gaat ook regelmatig motorstorings lampje branden, maar dat is een fout in de electronica of wat, brand een minuut of wat, niks te merken en gaat weer uit, compleet random. Lijkt me er niks mee te maken hebben dus.
Doet helemaal niks meer, iemand een idee wat het kan wezen?
Gaat ook regelmatig motorstorings lampje branden, maar dat is een fout in de electronica of wat, brand een minuut of wat, niks te merken en gaat weer uit, compleet random. Lijkt me er niks mee te maken hebben dus.
Lijkt me juist ermee te maken hebben. Cruisecontrol heeft ook veiligheids eisen. De motor moet in orde zijn, als er een motorstoring is zal hij dus een foutcode hebben en dus wss niet starten.
Maar gebruikelijk ligt 't aan de hendel of een zekering... Maar als je pech hebt is de hele cruisecontrol unit stuk... Anywayz. Valt weinig mee te klooien zonder de juiste apparaten... Dus ik zou zeggen dealertijd.
Maar gebruikelijk ligt 't aan de hendel of een zekering... Maar als je pech hebt is de hele cruisecontrol unit stuk... Anywayz. Valt weinig mee te klooien zonder de juiste apparaten... Dus ik zou zeggen dealertijd.
Over Cruise Control gesproken: weet iemand van jullie toevallig of een Corsa-C (Benzine, Z12XE, Bj. Februari 2004) is voorbereid voor Cruise Control?
Als het namelijk alleen een kwestie is van de richtinaangwijzer vervangen, en de computer eraanhangen, wordt het misschien nog wel interessant om dit in te bouwen. Als er meer bij komt kijken (schakelaar voor koppelingspedaal, schakelaar voor rempedaal) wordt het geintje me sowieso te duur. Ik zie het als een nice-to-have feature, maar het moet me geen klauwen vol met geld gaan kosten. Zo vaak gebruik ik het nou ook weer niet.
Ik ga er van uit dat alleen een dealer de benodigde software/apparatuur heeft om de cruise-control ook daadwerkelijk te activeren. Of bestaat er ook de mogelijkheid om dit zelf te doen? Ik heb een OBD2 interface voor aan mijn pc, maar dat is zo'n chinees dingetje op basis van een ELM... (kom even niet op het juiste typenummer)
Als het namelijk alleen een kwestie is van de richtinaangwijzer vervangen, en de computer eraanhangen, wordt het misschien nog wel interessant om dit in te bouwen. Als er meer bij komt kijken (schakelaar voor koppelingspedaal, schakelaar voor rempedaal) wordt het geintje me sowieso te duur. Ik zie het als een nice-to-have feature, maar het moet me geen klauwen vol met geld gaan kosten. Zo vaak gebruik ik het nou ook weer niet.
Ik ga er van uit dat alleen een dealer de benodigde software/apparatuur heeft om de cruise-control ook daadwerkelijk te activeren. Of bestaat er ook de mogelijkheid om dit zelf te doen? Ik heb een OBD2 interface voor aan mijn pc, maar dat is zo'n chinees dingetje op basis van een ELM... (kom even niet op het juiste typenummer)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Deze vraag komt heel vaak op 't Opel-forum voor
Denk dat je eventjes daar het beste het kan raadplegen!
Stiekem leden werven voor Opel-Forum? 
Daar ben ik me inderdaad nog altijd aan het registreren, maar daar is het om de een of andere reden nooit van gekomen. Dat ga ik zeker nog doen.
Ik heb al gekeken of het op opel-forum werd vermeld, maar daar staat het wel vaker voor Astra's en Vectra's. Voor de Corsa-C heb ik het nog niet gevonden met de zoekfunctie. Maar goed, ik ga er eerst eens uitgebreider naar zoeken.
Daar ben ik me inderdaad nog altijd aan het registreren, maar daar is het om de een of andere reden nooit van gekomen. Dat ga ik zeker nog doen.
Ik heb al gekeken of het op opel-forum werd vermeld, maar daar staat het wel vaker voor Astra's en Vectra's. Voor de Corsa-C heb ik het nog niet gevonden met de zoekfunctie. Maar goed, ik ga er eerst eens uitgebreider naar zoeken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik rijd alweer bijna 2 jaar zorgeloos in een Kadett. Het enige nadeel bij dit weer is dat de middenconsole alleen koude buitenlucht blaast dus die heb ik helemaal dichtgetaped. Ook de grille heb ik dichtgetaped omdat de motor anders niet warm wordt (die komt sowieso nooit echt in bedrijfstemperatuurgebied).
Ik heb al wel een nieuwe thermostaat en pakking liggen maar het komt er steeds maar niet van om die te plaatsen
Ik heb al wel een nieuwe thermostaat en pakking liggen maar het komt er steeds maar niet van om die te plaatsen
Topic is bestwel doodachtig geloof ik...
Mare iemand een idee waar ik van die alum. kleurige dorpelsiertrippen kan halen met Astra erop?
Mare iemand een idee waar ik van die alum. kleurige dorpelsiertrippen kan halen met Astra erop?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Topic is idd best dood
Hier niet zoveel nieuws, buiten dat mn F waarschijnlijk voor export weg gaat, naar Polen. Reden? Mn snelheidsmeter is kapot, ik ben ermee bezig geweest, maar ik krijg het niet meer goed.. Ik heb dus gisteren een andere teller geplaatst.. Hier verkopen durf ik daarom niet, ik denk dat mensen het moeilijk gaan geloven van de teller.. Daarintegen moet je het wel zeggen, hoe kan de disriem bij 240k km vervangen zijn als de auto maar 170k km gelopen heeft?
Ik heb ook weinig zin om met dat tellerhuis te gaan kutten, als die cijfers beschadigd raken ziet het er ook niet meer uit..
Wel jammer, maargoed.. Hij gaat wel weg op stalen velgen, als het zover is..
Hier niet zoveel nieuws, buiten dat mn F waarschijnlijk voor export weg gaat, naar Polen. Reden? Mn snelheidsmeter is kapot, ik ben ermee bezig geweest, maar ik krijg het niet meer goed.. Ik heb dus gisteren een andere teller geplaatst.. Hier verkopen durf ik daarom niet, ik denk dat mensen het moeilijk gaan geloven van de teller.. Daarintegen moet je het wel zeggen, hoe kan de disriem bij 240k km vervangen zijn als de auto maar 170k km gelopen heeft?
Wel jammer, maargoed.. Hij gaat wel weg op stalen velgen, als het zover is..
[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 17-01-2010 16:33 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
@warhamstr,
Denk dat je effe op marktplaats moet kijken
@destruction,
Snelheids meter heb ik nog wel liggen met 224k erop? W=1111. Zit wat meer in de buurt zeg maar
---
Barracuda_82 kan binnenkort effe z'n Ascona C hier gaan showen, en ik kan zijn oude corsa a3 effe gaan showen. Want dat wrak neem ik wss over
(Mits hij echt nog wel te redden is, als ik al 't idee krijg dat de roest APK afkeur is dan is 't sloop-rijp die auto
)
En mijn Astra-F gaat ook de deur uit, die gaat naar een tweaker "Smokkelaar"
Ennnn m'n corsa moet ik de v-snaar nog effe van aanspannen want 't binnen verlichtingslampje doet gekkig
Denk dat je effe op marktplaats moet kijken
@destruction,
Snelheids meter heb ik nog wel liggen met 224k erop? W=1111. Zit wat meer in de buurt zeg maar
---
Barracuda_82 kan binnenkort effe z'n Ascona C hier gaan showen, en ik kan zijn oude corsa a3 effe gaan showen. Want dat wrak neem ik wss over
En mijn Astra-F gaat ook de deur uit, die gaat naar een tweaker "Smokkelaar"
Ennnn m'n corsa moet ik de v-snaar nog effe van aanspannen want 't binnen verlichtingslampje doet gekkig
Hmmz, binnenkort maar weer ff een ritje velp doen danAapje schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:06:
@destruction,
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ding ligt in de weg, zal 'm effe opsnorren. Kom maar langs
Waneer ben je er zoal?
Heb je adres vast nog wel ergens in mn stomstom staan.. Denk dat ik dan ff met de auto van een vriend van me kom (Combo 1.7D racemonster..
).. Die moet ik woensdag toch fixen en hij rijd op (zo goed als) gratis diesel

Woensdagmiddag kan je langskomen, maar neem de astra nou eens mee dan... Wil 'm nog effe zien voor je 'm weg doet...
Hmmz.. laat ik net precies woensdag mn Astra niet hebben
Welke dagen schikt het nogmeer?
Welke dagen schikt het nogmeer?
Rest van de week op zaterdag na want dan ben ik de Corsa A3 bij Barracuda_82 ophalen
Zondag doen dan? Ben wel benieuwd naar dat ding
[ Voor 61% gewijzigd door Destruction op 17-01-2010 19:07 ]
Lol iedereen gaat hier aan een andere Opel zo te zien.
Ik doe zelf ook vrolijk mee, heb sinds een tijdje een 2e Omega hier staan, atm wachtend op een CVO zodat ik hem kan importeren.
Ik doe zelf ook vrolijk mee, heb sinds een tijdje een 2e Omega hier staan, atm wachtend op een CVO zodat ik hem kan importeren.
Als ik die klote-Micra nou eens kan verkopen kan ik eindelijk weer een echte auto kopen.
Bedoeling is dus dat de Micra zsm de deur uit gaat en er een Opel, liefst Vectra, voor terug komt. Maar ja....
Bedoeling is dus dat de Micra zsm de deur uit gaat en er een Opel, liefst Vectra, voor terug komt. Maar ja....
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Ik snap ook eigenlijk de overstap van een Vectra naar een Micra niet zo goed
That is, je had toch na je Corsa een Vectra?
Andersom snap ik dan weer wel
Andersom snap ik dan weer wel
[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 18-01-2010 00:17 ]
Ik vind het vreemd dat er in de nieuwe opels geen temperatuurmeter meer in de dash zit? Iemand enig idee waarom?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
in de nieuwe zit ie gewoon
Maar in de corsa d en astra h zit hij er inderdaad niet om één of andere stomme reden. Al kan je de temperatuur van de motor bij de astra wel in de boordcomputer terugvinden.
Maar in de corsa d en astra h zit hij er inderdaad niet om één of andere stomme reden. Al kan je de temperatuur van de motor bij de astra wel in de boordcomputer terugvinden.
Zafira mis ik hem ook
Allicht verschilt het per model, sowieso snap ik niet waarom die corsa's zo uit de kluiten gewassen zijn en er vervolgens motorisch niks aan gedaan wordt. Er zit nu nog steeds een 1200cc blokje in een wagen van een dikke ton? Schiet niet op
En ik mis tegenwoordig zoveel functies bij de opels zoals elektr. verwarmde spiegels, elektr. verstelbare spiegels, stuur verstelbaar etc. Zit er allemaal niet meer standaard bij, terwijl de vorige generatie zafira's dit wel had. En mijn ouders rijden nu in zon uitgeklede Meriva rond. Wel praktisch wagentje, maar ik rij er niet graag 700km mee op een dag ofzo. (wel een keer gedaan). Zit voor geen meter, heb je een goede zitpositie zit dat stuur te ver weg.
Jammer Opel...
Jammer Opel...
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Boordcomputer geeft je een mep zodra hij niet op temperatuur komt/oververhit. Dus waarom een meter op je dash? Niet belangrijk voor de gemiddelde rijder...
En de opties kan je altijd extra aanschaffen he... Daarom zijn 't opties. Mensen willen graag een goedkope auto, dus opel levert dat al jaren zo
Maargoed, de zit positie is inderdaad ruk.
En de opties kan je altijd extra aanschaffen he... Daarom zijn 't opties. Mensen willen graag een goedkope auto, dus opel levert dat al jaren zo
Maargoed, de zit positie is inderdaad ruk.
Op mijn astra H gtc staan toch standaard elektrisch verstelbare en verwarmde spiegels.
Het stuur is tevens in de hoogte en diepte verstelbaar, ook dit was geen optie.
Het is een enjoy met gold fleetpack (metallic lak, licht- en regensensor, GPS benelux + kleurenscherm), alarm en parkeersensoren (1.9 CDTI 120pk).
De wagen was al bij al goedkoop, maar dat is de afwerking ook
.
Het stuur is tevens in de hoogte en diepte verstelbaar, ook dit was geen optie.
Het is een enjoy met gold fleetpack (metallic lak, licht- en regensensor, GPS benelux + kleurenscherm), alarm en parkeersensoren (1.9 CDTI 120pk).
De wagen was al bij al goedkoop, maar dat is de afwerking ook
Astra-H GTC staat voor: Gran Turismo Compact
Hier zitten standaard opties aan verbonden. Waaronder de features die jij noemde
Hier zitten standaard opties aan verbonden. Waaronder de features die jij noemde
mwa ik heb zelf ook een basis model astra h (5 deurs)
en dit zit er toch wel standaard op (en vast nog wat dingetjes de ik vergeet):
leeslampjes voor en achter
verwarmbare en elektrische spiegels
stuur in hoogte en diepte te verstellen
stoelen beide gewoon in hoogte verstelbaar.
en nog wat extra opties zoals ecc, navi met kleurenscherm.
De zafira b is overigens technisch gelijk aan de astra h.
misschien nog een tip voor de mensen die een astra h of zafia b hebben:
druk op de radio op de knop main en houd de settings knop een seconde of 6 in totdat je een pieptoon hoort en er testmode even in beeld komt. Je komt er nu achter dat er overal extra menu's te vinden zijn, druk maar eens meerdere keren op BC, Sound of NAVI etc.
en dit zit er toch wel standaard op (en vast nog wat dingetjes de ik vergeet):
leeslampjes voor en achter
verwarmbare en elektrische spiegels
stuur in hoogte en diepte te verstellen
stoelen beide gewoon in hoogte verstelbaar.
en nog wat extra opties zoals ecc, navi met kleurenscherm.
De zafira b is overigens technisch gelijk aan de astra h.
druk op de radio op de knop main en houd de settings knop een seconde of 6 in totdat je een pieptoon hoort en er testmode even in beeld komt. Je komt er nu achter dat er overal extra menu's te vinden zijn, druk maar eens meerdere keren op BC, Sound of NAVI etc.
[ Voor 43% gewijzigd door Avvd op 19-01-2010 19:23 ]
Zojuist mijn 1.0s LS Corsa A voorzien van een 5-bak! 
Er zit nu een F10/4 versnellings-bel gevuld met een binnenwerk van een F13 5-bak
De F10 bak is kleiner dan de F13 bak, maar binnenwerk is bijna exact 't zelfde. We hebben weg geteld 2 uur zitten stoeien/kloten met 1 tandwiel.
Uiteindelijk het tandwiel van de F10/4 overgezet
En alles paste en werkte
Er zit nu een F10/4 versnellings-bel gevuld met een binnenwerk van een F13 5-bak
De F10 bak is kleiner dan de F13 bak, maar binnenwerk is bijna exact 't zelfde. We hebben weg geteld 2 uur zitten stoeien/kloten met 1 tandwiel.
Er is bij de astra H (5-deur en break) idd een uitrustingsniveau lager.Aapje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:24:
Astra-H GTC staat voor: Gran Turismo Compact
Astra H GTC begint bij enjoy, voor de rest heb je ook nog de essentia. Een essentia is het best te herkennen aan de ongespoten zijlijsten. Bij een enjoy zijn deze standaard in de kleur van de lak.
Al bij al zijn het leuke auto's voor een aantrekkelijke prijs (zeker met fleetkorting).
De 1.9 CDTI (België he
Nu nog van die 1.0 een 2.0 maken... Al is 1.4i en 1.6i ook leuk.Aapje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 01:33:
Zojuist mijn 1.0s LS Corsa A voorzien van een 5-bak!
De F10 bak is kleiner dan de F13 bak, maar binnenwerk is bijna exact 't zelfde. We hebben weg geteld 2 uur zitten stoeien/kloten met 1 tandwiel.Uiteindelijk het tandwiel van de F10/4 overgezet
En alles paste en werkte
*empty*
Heb een 1.9 met de motorcode z19dtj of z19dt?Engineer Stewie schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 05:56:
[...]
Er is bij de astra H (5-deur en break) idd een uitrustingsniveau lager.
Astra H GTC begint bij enjoy, voor de rest heb je ook nog de essentia. Een essentia is het best te herkennen aan de ongespoten zijlijsten. Bij een enjoy zijn deze standaard in de kleur van de lak.
Al bij al zijn het leuke auto's voor een aantrekkelijke prijs (zeker met fleetkorting).
De 1.9 CDTI (België he, ik heb overigens de 120pk versie) is een vrij snelle en soepele diesel. Gecombineerd met de manuele 6-bak kan je goed uit de voeten.
Ik geloof de z19dt, het is in elk geval de 1.9 diesel met 8 kleppen van fiat origine.Blueone schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:51:
Heb een 1.9 met de motorcode z19dtj of z19dt?
Niet zo snel als de 16 klepper, maar wel iets soepeler onderin.
Vandaag is de auto exact 2 jaar geworden

Kilometerstand = 93995 km, gemiddelde snelheid: 70 km/h, gemiddeld verbruik: 6.3l/100km,
benodigde liters diesel: 5640l, aantal keren stilgestaan door panne: 0
Niet slecht gereden al zeg ik het zelf.
Al dit moois voor slechts 80€ netto /maand (vanaf deze maand 90€). Doen ze toch niet slecht in België
Ik heb na 23000 km met 90% snelweg een gemiddeld van 53 km/h.Engineer Stewie schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 07:36:
gemiddelde snelheid: 70 km/h,.

[edit]
Geen Opel trouwens, dus * AtleX sluipt weer stilletjes het topic uit.
[ Voor 14% gewijzigd door AtleX op 21-01-2010 14:56 ]
Ik weet het, maar die zijn enkel gebruikt in het begin omdat er geen 8-kleppers voor handen was.Blueone schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:41:
jammer de z19dtj kan je namelijk van 120pk chippen tot 200pk!
Toen hebben ze de 16 klepper generfd naar 120pk.
Het is een bedrijfswagen, dus chippen zou ik zoiezo niet doen en het maakt dus niet uit.
De 8-klepper heeft trouwens een betere reputatie dan de 16 klepper.
De 16klepper heeft inderdaad wat problemen met de wervelkleppen, ik zag in de onderhoudsgeschiedenis dat bij mij de inlaat rond de 70.000km was vervangen. Er is wel al vrij snel een gemodificeerde op de markt gekomen.
Ik zit er tegenwoordig wel sterk aan te denken om hem te laten chippen maar ik weet niet hoe dat dan met de verzekering en rdw zit. Is het nou wel of niet legaal en ook een toename van 80pk? De remmen, versnellingsbak etc zijn wel geschikt voor het vermogen (dezelfde remmen zitten ook op de astra opc en de versnellingsbak zit ook op de 3.0 liter v6 cdti van een vectra).
Ik zit er tegenwoordig wel sterk aan te denken om hem te laten chippen maar ik weet niet hoe dat dan met de verzekering en rdw zit. Is het nou wel of niet legaal en ook een toename van 80pk? De remmen, versnellingsbak etc zijn wel geschikt voor het vermogen (dezelfde remmen zitten ook op de astra opc en de versnellingsbak zit ook op de 3.0 liter v6 cdti van een vectra).
Bij mijn Astra h zit ie ook niet, missen? Nee niet echt, neem aan dat de boardcomputer me wel waarschuwt (net als bij te lage ruitensproeier, al is dat met een zeer rare term (iets over een pakking).Blueone schreef op maandag 18 januari 2010 @ 23:01:
in de nieuwe zit ie gewoon![]()
Zit alleen in de dvd90 of ook in de CD30 (want die heb ik namelijk).Blueone schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:19:
En chippen begin ik niet eens aan, al heb ik de 1.3 CDTI versie (1248CC met variabele turbo, zeg maar de gekietelde fiat(Powertrain) versie).
[ Voor 41% gewijzigd door MeNTaL_TO op 21-01-2010 19:38 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Bij mij zegt ie gewoon ruitensproeier leeg ofzo hoor, maar dan wel iedere 5 minuten...MeNTaL_TO schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:31:
[...]
Bij mijn Astra h zit ie ook niet, missen? Nee niet echt, neem aan dat de boardcomputer me wel waarschuwt (net als bij te lage ruitensproeier, al is dat met een zeer rare term (iets over een pakking).
Ik rij trouwens nu een half jaartje in een Astra H SW 1.8 automaat... Wat een drama zeg, 4 versnellingen in die bak... Die auto kan 120 in z'n 2! En hij rijd 1 op 10.

Verder is het de business uitvoering, licht + regensensor, CD70 navi met kleurenscherm, geblindeerde ramen achter en zilveren dakrails enzo. De ruimte valt wel erg tegen binnenin, hiervoor had ik een Renault Megane, en die was een stuk groter, en veel vakjes.
Ik rijd em overigens van de zaak, en we mogen nu alleen Opel bestellen, voorheen Renault. En ik heb een automaat ivm rugklachten na een aanrijding.
Weet iemand trouwens of er nog een nieuwe Vivaro komt binnenkort? Misschien dat ik toch in een bus moet gaan rijden namelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Master__R op 21-01-2010 20:09 ]
De remmen van de 1.9 CDTI 120pk, 150pk en de 2.0 Turbo van 200pk zijn idd dezelfde.Blueone schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:23:
De 16klepper heeft inderdaad wat problemen met de wervelkleppen, ik zag in de onderhoudsgeschiedenis dat bij mij de inlaat rond de 70.000km was vervangen. Er is wel al vrij snel een gemodificeerde op de markt gekomen.
De versnellingsbak en koppeling zijn ook identiek, doch slechts berekend op 320Nm koppel (koppel van de 1.9 CDTi 150pk en de 2.0 turbo).
Je koppeling is er dus niet voor voorzien en zal sneller slijten.
De remmen van de astra opc zijn nog net iets groter dan onze (300mm tov 308mm), maar onze remmen zijn al fantastisch goed. Iedereen die voor de eerste keer met mijn wagen rijd staat ruim voor het bedoelde punt stil
De RWD en verzekering laten niet toe om zomaar te chippen, de vraag is of ze het ooit kunnen bewijzen.
Mijn astra haalt out of the box 225km/h (4000rpm in 6de) op de teller, lijkt mij snel genoeg om een serieus ongeval mee te veroorzaken.
De 1.9 heeft ook 308mm remmen. of had de opc dan 320mm? De schijven passen in iedergeval maar net tussen de wielen (slechts 4mm speling tussen de klauwen en velg (16")
.
De versnellingsbak (F40 bak) zit ook op de vectra c 3.0 diesel en die heeft een koppel van 400nm dus dat zou al goed moeten gaan. Op diverse forums lees je dat de bak "gecertificeerd" is tot 430nm.
De versnellingsbak (F40 bak) zit ook op de vectra c 3.0 diesel en die heeft een koppel van 400nm dus dat zou al goed moeten gaan. Op diverse forums lees je dat de bak "gecertificeerd" is tot 430nm.
[ Voor 20% gewijzigd door Avvd op 22-01-2010 09:54 ]
OPC heeft net grotere remmen dan de zwaarste diesels en benzines, kan dat ik mij vergist heb in de maten.Blueone schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:42:
De 1.9 heeft ook 308mm remmen. of had de opc dan 320mm? De schijven passen in iedergeval maar net tussen de wielen (slechts 4mm speling tussen de klauwen en velg (16").
Dat er weinig plaats tusen de remmen en de velg is klopt idd. Staat er wel mooi bij zo, de velg goed gevuld met de remmen (heb de 16" "design" wieldeksels).
We hebben geen F40 bak, maar een M32 bak (wide ratio) in onze astra.
maar het is in ieder geval wel dezelfde bak als de 3.0cdti met 400nm
dus dat zou ook goed moeten zitten.
EDIT:
niet dus
op de vectra z19dth zit wel een F40 bak die hetzelfde is als de 3.0 liter diesel maar op de astra z19dth zit een m32 bak
EDIT:
niet dus
op de vectra z19dth zit wel een F40 bak die hetzelfde is als de 3.0 liter diesel maar op de astra z19dth zit een m32 bak
[ Voor 40% gewijzigd door Avvd op 22-01-2010 15:25 ]
Mijn zusje heeft een Corsa C uit 2005 gekocht. 5 deurs, 1.2, blauw metallic, 35.000 km op de teller.
Anyway, er zit geen radio in, maar zo'n dubbel-DIN opbergvakje. Nu wil ze er haar eigen radio inbouwen. (zo'n standaard 1DIN radio, niets bijzonders)
Dat ze daarvoor zo'n frontje moet hebben om het er mooi uit te laten zien, dat is duidelijk. Maar hoe krijg je dat Dubbel-DIN opbergvakje er uit zonder geweld te moeten gebruiken? Er is vast en zeker een trucje voor. Toch?
Anyway, er zit geen radio in, maar zo'n dubbel-DIN opbergvakje. Nu wil ze er haar eigen radio inbouwen. (zo'n standaard 1DIN radio, niets bijzonders)
Dat ze daarvoor zo'n frontje moet hebben om het er mooi uit te laten zien, dat is duidelijk. Maar hoe krijg je dat Dubbel-DIN opbergvakje er uit zonder geweld te moeten gebruiken? Er is vast en zeker een trucje voor. Toch?
offtopic:
Deels offtopic: Nu hebben we dus 4 Opels hier staan: 1 Astra, 2 Corsa's en een Combo bedrijfswagen
Deels offtopic: Nu hebben we dus 4 Opels hier staan: 1 Astra, 2 Corsa's en een Combo bedrijfswagen
[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-01-2010 19:54 ]
Hoe zijn jullie ervaringen met een Vectra SW 1.9CDTi 120pk?
Ik ga woensdag naar zo'n auto kijken, uit 2005 en 170k gelopen.
Tips? Aandachtspunten?
Ik ga woensdag naar zo'n auto kijken, uit 2005 en 170k gelopen.
Tips? Aandachtspunten?
Tja, verwacht geen bochtenridder. De Vectra is een cruiser. De 1.9 Dieselmotor is van Fiat en kent erg weinig problemen. Roest is voor alsnog geen probleem. Gewoon goed kijken of alles werkt en of hij lekker rijdt 
Succes !
Succes !
Oke, even wat dingen duidelijk maken voor ik mijn verhaal vertel.
Mijn broer heeft een Corsa C 1.8 uit 2002 die hij een paar jaar terug van mijn ouders heeft gekregen als verjaardagscadeau.
Nou wordt het wel eens tijd dat hij een eigen bak gaat kopen en dan krijg ik de Corsa, aangezien ik 17 ben mag ik met een L rijden ( lang leve bels, op dit gebied ) dus ik rijd er wat vaker in en wat meer
.
Deze winter had de accu het toch maar zwaar en er moest dus een nieuwe komen.
Ik zo naar de auto 5, een zelfde keten als de kwit (sh)fit.
Waar de volgende conversatie ontstond:(X ben ik, K de vrouw achter de kassa)
X: Ik zou graag de prijs willen weten voor een accu voor een Opel Cosa
K: Welk model?
X: Een C uit 2002.
K: En welke motor ligt erin?
X: Een 1.8 benzine mevrouw
K: Nee, een 1.7 diesel dan...
X: Nee, echt een 1.8 mevrouw, ik zie hem daar staan
K: Owja, 108 euro
X: Slik, dag mevrouw.
Uiteindelijk een accu gekocht voor 78 euro (Bosch) inclusief plaatsing, waar dus schijnbaar de halve voorkant voor moet wijken?
Ik was er niet bij, mijn vader heeft hem laten vervangen.
Moraal van het verhaal: Kassa miep die heel droog zegt: Nee een 1.7 diesel.
Ik weet toch wel wat voor een kar ik rijd, ik werd zowat boos
Owh, en de accu die veelste duur was natuurlijk!
Mijn broer heeft een Corsa C 1.8 uit 2002 die hij een paar jaar terug van mijn ouders heeft gekregen als verjaardagscadeau.
Nou wordt het wel eens tijd dat hij een eigen bak gaat kopen en dan krijg ik de Corsa, aangezien ik 17 ben mag ik met een L rijden ( lang leve bels, op dit gebied ) dus ik rijd er wat vaker in en wat meer
Deze winter had de accu het toch maar zwaar en er moest dus een nieuwe komen.
Ik zo naar de auto 5, een zelfde keten als de kwit (sh)fit.
Waar de volgende conversatie ontstond:(X ben ik, K de vrouw achter de kassa)
X: Ik zou graag de prijs willen weten voor een accu voor een Opel Cosa
K: Welk model?
X: Een C uit 2002.
K: En welke motor ligt erin?
X: Een 1.8 benzine mevrouw
K: Nee, een 1.7 diesel dan...
X: Nee, echt een 1.8 mevrouw, ik zie hem daar staan
K: Owja, 108 euro
X: Slik, dag mevrouw.
Uiteindelijk een accu gekocht voor 78 euro (Bosch) inclusief plaatsing, waar dus schijnbaar de halve voorkant voor moet wijken?
Ik was er niet bij, mijn vader heeft hem laten vervangen.
Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!
Powertrain is volgens mij geen Fiat.Anoniem: 94768 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:19:
Tja, verwacht geen bochtenridder. De Vectra is een cruiser. De 1.9 Dieselmotor is van Fiat en kent erg weinig problemen. Roest is voor alsnog geen probleem. Gewoon goed kijken of alles werkt en of hij lekker rijdt
Succes !
Wikipedia: GM Powertrain Europe
GM Powertrain Europe is a company created by General Motors to develop engines and transmission for the GM group.
It was known as Fiat-GM Powertrain until the termination of the GM and Fiat merger talks, and earlier as Opel Powertrain.
In South America, Fiat-GM Powertrain still lives. The only product made by the company nowadays is the 1.8L Family I engine to be fitted in the Brazilian Chevrolet Corsa-C, Chevrolet Meriva, Fiat Palio and Siena, Fiat Idea, Fiat Stilo, Fiat Doblo and Fiat Grande Punto.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
En leer momentje: Volgende keer zelf opzoeken wat voor accu je nodig hebt: 45AH of 54AH had voldoende geweest voor een 1.8. Je hebt nu waarschijnlijk een diesel accu van 75AH?Xzelicon schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:14:
Toch wel, de 1.9CDTI is dezelfde motor als in mijn astra H en die is van fiat origine.MeNTaL_TO schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:30:
[...]
Powertrain is volgens mij geen Fiat.
Wikipedia: GM Powertrain Europe
[...]
Ze worden nu niet meer gebruikt, maar ten tijde van de vectra B en astra H wel.
Geen idee eerlijk gezegd Aapje, ons pap heeft hem de volgende ochtend meegenomen en heeft er een accu in laten zetten.
Maar vond het nog een redelijke prijs, 75 euro.
Moet ik wel zeggen dat er ook een nieuwe accubak in is gekomen want de andere zat vastgeroest en die moest los ofzoiets.
Had de lijst van die accu types trouwens gezien bij haar achter de kassa, moest inderdaad allebei dezelfde accu in: accu nummer 4 ofzoiets, vond het maar een raar systeem in ieder geval.
Maar vond het nog een redelijke prijs, 75 euro.
Moet ik wel zeggen dat er ook een nieuwe accubak in is gekomen want de andere zat vastgeroest en die moest los ofzoiets.
Had de lijst van die accu types trouwens gezien bij haar achter de kassa, moest inderdaad allebei dezelfde accu in: accu nummer 4 ofzoiets, vond het maar een raar systeem in ieder geval.
[ Voor 24% gewijzigd door Xzelicon op 26-01-2010 09:22 ]
Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!
In navolging op deze post, mijn nieuwe aanwinst:Anoniem: 94768 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:19:
Succes !

Vectra SW 120pk CDTi V-Line, inclusief Xenon en CD70 navi.
172k gelopen, maar echt in nieuwstaat. Rijdt heerlijk, en geweldig ruim.
Nu ben ik druk aan het rondkijken naar iPod mogelijkheden, maar voor zover ik zie is een Parrot MKi 9200 of een FM Modulator (al dan niet in de vorm van een Dension ding) de enige mogelijkheid.
Die Parrot heb ik momenteel al, en daar ben ik niet weg van. Geluidskwaliteit is niet geweldig, en de afstandbediening laat het vrij vaak afweten. Qua carkit had ik dit keer een Bury in gedachten, ervaringen daarmee, en met een iPod oplossing voor de CD70 navi? Speelt zo'n CD70 eigenlijk MP3 cd's?
Laatste vraag voor vandaag: iemand ervaring met het chippen van zo'n CDTi? Het betreft een 8v, dus 200pk gaat er niet uitkomen. Het gaat mij er meer om wat een betrouwbare tuner is, en hoe de ervaringen na tuning zijn..
Je kan ook kiezen voor de orginele bluetooth module dan komt er een extra tabblad in je scherm en kan je hem met je stuur bedienen Dat kost je wel ongeveer 200euro.
Uit welk jaar komt die eigenlijk? Want de binnenkant heeft als van na de facelift maar de buitenkant nog niet, precies op het omslagpunt.
De echte tuner voor iedere opel:
http://www.eds-motorsport.de/_eds_/index.htm
Uit welk jaar komt die eigenlijk? Want de binnenkant heeft als van na de facelift maar de buitenkant nog niet, precies op het omslagpunt.
De echte tuner voor iedere opel:
http://www.eds-motorsport.de/_eds_/index.htm
[ Voor 17% gewijzigd door Avvd op 31-01-2010 13:59 ]
Hm, die originele BT module vind ik wel wat ja. Werkt dat goed?
Hij is van 2005, volgens mij net voor de modeljaarwisseling.
[ Voor 32% gewijzigd door Timmert op 01-02-2010 10:58 ]
Je hebt geen Astra-H maar het boordcomputer verhaal lijkt sterk erop... Dus misschien heb je wat aan het volgende topic op opel-forum.nl:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119524
Hierin staat wat over het zelf achteraf inbouwen van radio/navigatie systemen, en wat je nodig hebt e.d.
Ook heeft 1 user wat geplaatst over de modelwisselingen van de radio's en carkits e.d.
Wellicht heb je er wat aan..
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119524
Hierin staat wat over het zelf achteraf inbouwen van radio/navigatie systemen, en wat je nodig hebt e.d.
Ook heeft 1 user wat geplaatst over de modelwisselingen van de radio's en carkits e.d.
Wellicht heb je er wat aan..
Wow, mooie bak, m'n complimenten.Timmert schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:25:
[...]
In navolging op deze post, mijn nieuwe aanwinst:
Een collega was een half jaar geleden ook aan het twijfelen tussen een Astra station, Vectra station of Signum.
Is uiteindelijk een Astra geworden. Moet eerlijk zeggen dat ik de Signum nooit helemaal heb begrepen t.o.v. de Vectra station. Bijna gelijkwaardige auto's lijkt mij...
Voor het chiptuning: kijk bij Mathijssen technics. Hebben een erg goede naam. Zijn ook meer dan alleen chip-tuners. Maken erg mooie projecten. En de prijs is zeer scherp. Wil zelf nog steeds m'n 1.7 Di Corsa C laten chippen.
http://www.mathijssentech...?View=page&pid=659&mid=97
[ Voor 22% gewijzigd door Vimana op 01-02-2010 14:22 ]
Ik heb toevallig (nou nee, niet echt toevallig
) afgelopen zaterdag in een Signum proefgereden.
Wel veel auto voor dat geld hoor! (2e hands)
Ze ontwaarden als een dolle vanaf de nieuwprijs, en het is, als je geen stationwagen nodig hebt wel veel meer auto.
Wel veel auto voor dat geld hoor! (2e hands)
Ze ontwaarden als een dolle vanaf de nieuwprijs, en het is, als je geen stationwagen nodig hebt wel veel meer auto.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
In mijn astra h heb ik ook zo'n bluetooth module gezet maar helaas heb ik net een slechte te pakken, de functionaliteit is goed maar hij stoort bij mij, de module wordt als het goed is van de week omgeruild en dan zou die wel goed moeten klinken (hetzelfde als de navigatiestem).Timmert schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:58:
Hm, die originele BT module vind ik wel wat ja. Werkt dat goed?
Naar matthijsen zou ik niet gaan, die zetten er gewoon een standaard chip in en dat kan je op andere plekken voor de helft van de prijs laten doen. Bij eds chippen ze hem op de bank en passen ze de software aan op je auto.
Zelf ingebouwd? Waar heb je die module vandaan en hoeveel werk was het inbouwen?
Schaamteloze crosspost:
BAM!
Deze topauto

Heeft een mijlpaaltje gehaald:

En hij blifjt het maar doen
BAM!
Deze topauto

Tja, het zou me niets verbazen als mijn Astratje F uit 1993 dat ook haalt in polen oidDestruction schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:54:
Schaamteloze crosspost:
BAM!
Deze topauto
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb m al 3 jaar nietmeer, de roest (wielkasten

Mijn huidige Astra (G) zit net op helft van jouw stand: 137dkm
[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 02-02-2010 22:35 ]
Volgens mij zit ik momenteel op 214.000 met astra uit 1992 en roest begint nu echt flink te komen, richting de zomer maar eens even mooi bijwerken weer
Laten inbouwen maar achteraf gezien was het een eitje, je moet alleen iemand hebben die goed met een tech2 kan omgaan want er moet wel behoorlijk wat geprogrammeerd worden.Timmert schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:49:
Zelf ingebouwd? Waar heb je die module vandaan en hoeveel werk was het inbouwen?
schema:
Het makkelijkste is het om een verloop kabel van bijv een parrot te halen, dan kan je die aanpassen inplaats van de orginele bedrading.- UHP4 Pin 13 naar Pin 9 Radio (Can-Bus)
- UHP4 Pin 14 naar Pin 10 Radio (Can-Bus)
- UHP4 Pin 27 naar Pin 34 Radio
- UHP4 Pin 11 naar Pin 40 Radio
- UHP4 Pin 23 naar Pin 11 Radio (Mute)
- UHP4 Pin 32 (12V) met 7,5A zekering afzekeren. Deze tak je af van pin 15 aan de radio.
- UHP4 Pin 16 met Massa verbinden. Deze tak je af van pin 12 aan de radio.
- UHP4 Pin 25 met de witte draad aan de micro verbinden.
- UHP4 Pin 9 met de zwarte draad aan de micro verbinden.
Verder heb je nog een 32polige stekker nodig die op de uhp4 past, die kan je wel bij de opel-dealer halen.
Verder heb je nog een 32polige stekker nodig die op de uhp4 past, die kan je wel bij de opel-dealer halen.
en:
http://cgi.ebay.nl/Blueto...lagen?hash=item1c0ee1f4b7
Mijn vader heeft er bij zijn vectra b met x16xel blok (hetzelfde als die van jou maar dan met egr) 367.000km opgezet met enkel standaard onderhoud (en een stuk of 4 waterpompen). Uiteindelijk was toen alleen maar de kleppendeksel pakking kapot maar hij gebruikte het als "smoes" om een nieuwe auto te halen. Die van jou staat dus nog in de kinderschoenenDestruction schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:54:
Schaamteloze crosspost:
BAM!
Deze topauto
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 29% gewijzigd door Avvd op 02-02-2010 22:53 ]
Zelfde blok? Je zit een 16v (x16xel) te vergelijken met de C16SE de 8v 
Niet echt 't zelfde Blueone
Mijn oude C16Se had overigens 360.000 gelopen
Dus tja veel hebben kunnen ze...
Maar ik kan niet geloven dat die x16xel van je pa zo'n laag olie-verbruik heeft zoals die van Destruction
Mijn oude C16Se had overigens 360.000 gelopen
Maar ik kan niet geloven dat die x16xel van je pa zo'n laag olie-verbruik heeft zoals die van Destruction
[ Voor 47% gewijzigd door Aapje op 02-02-2010 22:57 ]
Mja, kwestie van de juiste olie erin kwakken 
* Destruction doet er precies in wat Opel voorschrijft.. Het bevalt hem kennelijk wel, mij ook
Ik moet vanwege meer km's aan de diesel, maar de Astra blijft ernaast, zoals het er nu uit ziet. Ik verwacht met deze kmstand niet dat ik er nog een mooi bedrag voor krijg, en voor dumpprijzen ala 200 euro gaat-ie dus echt niet weg. Dan mag-ie bij mij nog een (paar) jaar van zn ouwe dag genieten
* Destruction doet er precies in wat Opel voorschrijft.. Het bevalt hem kennelijk wel, mij ook
Ik moet vanwege meer km's aan de diesel, maar de Astra blijft ernaast, zoals het er nu uit ziet. Ik verwacht met deze kmstand niet dat ik er nog een mooi bedrag voor krijg, en voor dumpprijzen ala 200 euro gaat-ie dus echt niet weg. Dan mag-ie bij mij nog een (paar) jaar van zn ouwe dag genieten
[ Voor 49% gewijzigd door Destruction op 02-02-2010 23:04 ]
Tja, ik kijk er niet echt van op, mijn 97 nissan primera op LPG had 284.315 op de teller staan toen ik hem inruilde, motorisch nog perfect, alleen stuurbekrachtigingspomp was aan het overlijden. Toch geen spijt van dat ik die ingeruild heb voor een 2006 Astra 1.3 CDTI, al gaan de dieselprijzen wel de verkeerde kant op de laatste tijd.Destruction schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:54:
Schaamteloze crosspost:
BAM!
Deze topauto
[afbeelding]
[afbeelding]
Zat eff in de war met de c16xe (die zonder egr in iedergeval).Aapje schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:55:
Zelfde blok? Je zit een 16v (x16xel) te vergelijken met de C16SE de 8v
Mijn oude C16Se had overigens 360.000 gelopenDus tja veel hebben kunnen ze...
Hij had trouwens een olie verbruik van 0,5 liter op een km of 5000 op het eind.
@hierboven: is de 1.3 een beetje vooruit te branden of valt het tegen?
[ Voor 6% gewijzigd door Avvd op 02-02-2010 23:23 ]
Volgens mij had de c16xe ook gewoon een EGR hoor, hij heeft alleen grotere intake poorten dan de x16xe'sBlueone schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:21:
[...]
Zat eff in de war met de c16xe (die zonder egr in iedergeval).
Hij had trouwens een olie verbruik van 0,5 liter op een km of 5000 op het eind.
Nee, de 1.3 CDTI is niet vooruit te branden maar daarvoor koop je hem ook niet.Blueone schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:21:
Hij heeft net te weinig power/koppel om een astra "fatsoenlijk" voort te trekken, je moet hem ook vrij hoog in toeren houden. Opschakelen aan 2000rpm is er in elk geval niet bij.
Nu komt deze ervaring van een enkele testrit, kan zijn dat die op lange termijn wel meevalt.
De 1.7 CDTI is een beter alternatief, maar de 100pk versie maakt redelijk veel lawaai. De nieuwe 1.7 CDTi's lopen veel beschaafder en zijn een pak stiller.
De 1.9 CDTI (120 - 150pk), I LIKE

Ik heb zelf dan de 1,9 120pk 16v maar het verbruik is wel matig. De 1,7 is echt vele malen zuiniger.
Bullshit, 200 Nm is zat om goed te acceleren, eerste stuk in de eerste versnelling is idd even wennen, maar vanaf 1500 rpm gaat alles prima. De 1.7 die ik reed was niet sneller en idd veel lawaaierig.Engineer Stewie schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:05:
[...]
Nee, de 1.3 CDTI is niet vooruit te branden maar daarvoor koop je hem ook niet.
Hij heeft net te weinig power/koppel om een astra "fatsoenlijk" voort te trekken, je moet hem ook vrij hoog in toeren houden. Opschakelen aan 2000rpm is er in elk geval niet bij.
Nu komt deze ervaring van een enkele testrit, kan zijn dat die op lange termijn wel meevalt.
De 1.7 CDTI is een beter alternatief, maar de 100pk versie maakt redelijk veel lawaai. De nieuwe 1.7 CDTi's lopen veel beschaafder en zijn een pak stiller.
De 1.9 CDTI (120 - 150pk), I LIKE.
De 1.3 was iig voldoende om in Zuid Frankrijk met 4 man en vol bagage met 130 KM/h de bergen op de rijden, heb maar 1 keer terug moeten schakelen naar zijn 5, de rest alles gewoon in zijn 6.
En 5.3 liter gemiddeld per 100 km op heel de vakantie was ook wel lekker. In NL zit ik door 100 km/h wegen meestal nog iets lager (4.8 l/100 km gemiddeld), moet ik zeggen dat ik wel veel snelweg rij.
Ik heb me wel even moeten aanpassen van 2 liter benzine naar de turbodiesel, het reageert allemaal wat langzamer, maar dat had ik ook in de 1.9, moet zeggen dat de koppel van de 1.9 me wel beter beviel, maar het verbruik van de 1.3 me een stuk meer, 90 PK en 200 Nm van 1750-3000 rpm was meer dan voldoende.
[ Voor 30% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-02-2010 09:02 ]
De waardes die jij geeft zijn niet standaard voor een 1.3 cdti. Die heeft 75pk/170nm
Sign here against sigs
In de Corsa inderdaad, maar niet in de Astra.Marlibica schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:36:
De waardes die jij geeft zijn niet standaard voor een 1.3 cdti. Die heeft 75pk/170nm
Yep, de 1.3 heeft 75 pk in de corsa, 90pk in de astra.
Bij gelijke rijstijl verbruikt de 1.9 CDTI minder dan de 1.7CDTI !
De 1.3CDTI is natuurlijk niet te kloppen qua verbruik, maar is ook een pak trager.
Ik ben vooral een autosnelwegrijder en dan is die 30pk en 80Nm extra koppel wel handig. Verbruik is wel 6.3-6.5l/100km, wat ik zelf ook fors vind omdat ik veelal constant 130-140 km/h rij.
De 1.9 CDTI is erin gekomen omdat de 1.7CDTI teveel lawaai maakte naar mijn goesting, zelfs gekoppeld aan een 6-bak.
Verder was eind 2007 de 1.7 CDTI niet voorradig en kreeg je een "gratis" upgrade naar een 1.9CDTI.
De 1.3CDTI is natuurlijk niet te kloppen qua verbruik, maar is ook een pak trager.
Ik ben vooral een autosnelwegrijder en dan is die 30pk en 80Nm extra koppel wel handig. Verbruik is wel 6.3-6.5l/100km, wat ik zelf ook fors vind omdat ik veelal constant 130-140 km/h rij.
De 1.9 CDTI is erin gekomen omdat de 1.7CDTI teveel lawaai maakte naar mijn goesting, zelfs gekoppeld aan een 6-bak.
Verder was eind 2007 de 1.7 CDTI niet voorradig en kreeg je een "gratis" upgrade naar een 1.9CDTI.
Bij 140 km/h is de 1.3 denk ik minder zuinig, zijn top ligt op 168 km/h, bij 130 km/h was het iig rond de 5.5 l/100km. In de file is ie daarintegen weer mega zuinig, 0,3 liter per uur en aangezien de A2 meestal rond de spits een wachtrij is doet het vermogen er niet echt toe.Engineer Stewie schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:27:
Yep, de 1.3 heeft 75 pk in de corsa, 90pk in de astra.
Bij 130km/h verbruikt de 1.9 CDTI al 6l/100km in 6de (ook in 5de). De top op de teller ligt op 225km/h (4000rpm) en hij verbruikt dan 14l/100kmMeNTaL_TO schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:52:
[...]
Bij 140 km/h is de 1.3 denk ik minder zuinig, zijn top ligt op 168 km/h, bij 130 km/h was het iig rond de 5.5 l/100km. In de file is ie daarintegen weer mega zuinig, 0,3 liter per uur en aangezien de A2 meestal rond de spits een wachtrij is doet het vermogen er niet echt toe.
Bij stilstand ligt het verbruik tussen de 0.8-1.1 l/h, afhankelijk van het weer, de motortemp en ingeschakelde verbruikers.
I stand correctedMeNTaL_TO schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:06:
[...]
In de Corsa inderdaad, maar niet in de Astra.
Ik had inderdaad een Corsa
Sign here against sigs
Ik heb pakweg 3000 kilometer gereden met de 1.3CDTI met een whopping 90pk en ook op langere termijn blijft het vervelend, vind ik.Engineer Stewie schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:05:
[...]
Nee, de 1.3 CDTI is niet vooruit te branden maar daarvoor koop je hem ook niet.
Je moet er constant aan denken dat je onderin 0,0 koppel hebt. Rustig aan komen rijden vanaf een zijstraatje om 'm een voorrangsweg op te sturen? Kan wel, zolang je niet vergeet verder terug te schakelen dan normaal. Wellicht went dat later ook nog wel, maar ik ben gewend dat zodra de auto rolt je niet verder terug hoeft te schakelen dan tot de tweede versnelling, en dan kom je echt in situaties waar je vol gas geeft en ettelijke lange secondes aan het wachten bent op de turbo.
Mijn 1,9 cdti heeft spontaan onderin geen power meer, hij komt pas op na de 2000toeren wat behoorlijk irritant is. gas geven bij 40 in zijn 3 en 60 in zijn 4 hoef ik echt niet te proberen, dan valt hij gewoon dood. De turboslangen heb ik al nagekeken maar die lijken gewoon heel.
Vreemd, nu is de 16v iets trager op de lage toeren, maar wat jij opnoemt mag geen probleem zijn.Blueone schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:47:
Mijn 1,9 cdti heeft spontaan onderin geen power meer, hij komt pas op na de 2000toeren wat behoorlijk irritant is. gas geven bij 40 in zijn 3 en 60 in zijn 4 hoef ik echt niet te proberen, dan valt hij gewoon dood. De turboslangen heb ik al nagekeken maar die lijken gewoon heel.
Met mijne kan ik goed uit de voeten vanaf 1400-1500 rpm, en dan trekt die lustig door tot ongeveer 3500 rpm.
Daar onder en daarboven is hij vrij mak, maar daar zit ik praktisch nooit.
Meestal schakel ik rond 2000-2300 rpm bij rustig verkeer. Als de weg vrij is gaat dat meer richting 3000-3500 rpm.
Opkomen na 2000 rpm was iets waar de 1.9 TDI van VAG veel last van had en het feest was bij 2500 rpm ook alweer gedaan. Dat was één van de reden dat ik de golf 5 1.9 TDI 105pk indertijd heb afgewezen.
Ik vond dat daar praktisch niet mee te rijden was (de afwerking van de golf was wel veel hoger).
De 1.9 CDTI van opel (fiat) geeft zijn vermogen veel geleidelijker vrij en heeft een grotere powerband.
Best eens laten uitlezen in de garage, het kan ook totaal iets anders zijn met al die elektronica.
Het is ook in eens gebeurd dus er zal wel iets mis zijn. Ik heb hem helemaal uitgelezen maar er zitten verder geen foutmeldingen in.
Jij hebt toch een Z19DTJ?Blueone schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:47:
Dan zouden het de wervelkleppen kunnen zijn. Anders de EGR.
_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"
Gewoon schakelen zoals je in een benzine ook zou doen werkt. Ik snap als je uit een 1.9 cdti komt, dat de 1.3 wennen is, maar een actie zoals ff snel ervoor lukt ook makkelijk (mij wel iig), vanaf 1500 rpm duurt het een fractie voor de volle turbodruk erbij komt, normaal trek ik op met net iets boven de 1000 rpm, minder dan bij de 2 liter benzine deed, maar ben wel even snel weg.Miles Teg schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:30:
[...]
Ik heb pakweg 3000 kilometer gereden met de 1.3CDTI met een whopping 90pk en ook op langere termijn blijft het vervelend, vind ik.
Je moet er constant aan denken dat je onderin 0,0 koppel hebt. Rustig aan komen rijden vanaf een zijstraatje om 'm een voorrangsweg op te sturen? Kan wel, zolang je niet vergeet verder terug te schakelen dan normaal. Wellicht went dat later ook nog wel, maar ik ben gewend dat zodra de auto rolt je niet verder terug hoeft te schakelen dan tot de tweede versnelling, en dan kom je echt in situaties waar je vol gas geeft en ettelijke lange secondes aan het wachten bent op de turbo.
De wervelkleppen heb ik gisteravond even getest en die werkten nog goed (gelukkig). Vanmiddag/vanavond ga ik even de erg klep schoonmaken en heb ook een afdichtingsplaatje besteld voor de egr zodat ik die nooit meer hoef schoon te maken.marsman schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:20:
[...]
Jij hebt toch een Z19DTJ?
Dan zouden het de wervelkleppen kunnen zijn. Anders de EGR.
Succes met schoonmaken, schijnt nog al een klus te zijn!
[ Voor 0% gewijzigd door marsman op 04-02-2010 15:08 . Reden: typo ]
M'n CD70 heeft ineens geen GPS fix meer. In de BC staat GPS ook met een streepje erdoor. Radio aan/uit haalt niets uit, auto opnieuw starten evenmin.. Iemand een idee?
Net de egr les gehaald en hij zat behoorlijk vol met roet, even mooi schoongemaakt met remmenreiniger en de klep loopt weer lekker soepel, hij zat overigens niet vast maar liep wel stroef. Bij het losschroeven zijn er wel een paar ?alluminium? korreltjes in de buis eronder gevallen:
Foto van korrels
Ik heb het eruit proberen te halen met een vochtige doek om een schroevendraaier maar dat lukte niet echt. Kan het kwaad of wordt het er gewoon weer uitgeblazen?
Foto van korrels
Ik heb het eruit proberen te halen met een vochtige doek om een schroevendraaier maar dat lukte niet echt. Kan het kwaad of wordt het er gewoon weer uitgeblazen?
Niets gezegd, hij doet het weerBlueone schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:53:
Misschien het stekkertje achter de radio los?
Hmm, de egr schoonmaken heeft het probleem niet verholpen (de motor loopt wel wat soepeler nu). Het lijkt net alsof de turbo niet goed op druk komt. Als ik bijvoorbeeld op 2100 toeren blijf hangen en dan vol gas geeft lijkt het langer te duren voordat hij op gang komt.
Edit:
Nu is hij weer goed, vanochtend flink zitten doortrappen en toeren jagen en nu doet hij het weer goed, er zou wel een roetophoping in hebben gezeten. Ook maar meteen een afspraak om hem te laten chippen naar +/- 170 - 180pk
Edit:
Nu is hij weer goed, vanochtend flink zitten doortrappen en toeren jagen en nu doet hij het weer goed, er zou wel een roetophoping in hebben gezeten. Ook maar meteen een afspraak om hem te laten chippen naar +/- 170 - 180pk
[ Voor 30% gewijzigd door Avvd op 05-02-2010 09:18 ]
Gelukkig! Valt weer mee. Waar ga je hem laten chippen?
Ik weet dat EDS meteen de EGR uitschakelt.
Ik weet dat EDS meteen de EGR uitschakelt.
eds ga ik niet heen, iets te ver weg en de duur. ik ga nou naar tuningchips.nl, op het opel-forum hebben ze daar goede ervaringen mee.
Ja, Ronald van tuningchips.nl heeft zijn kennisniveau goed verbeterd, zo'n 2 jaar geleden kocht ik een C18XEL blok van hem en toen wist hij nog bijna niets technisch van auto's af.Blueone schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:30:
eds ga ik niet heen, iets te ver weg en de duur. ik ga nou naar tuningchips.nl, op het opel-forum hebben ze daar goede ervaringen mee.
Dat blok kwam toen uit zijn eigen Astra Cabrio, er zou een C20XE met scherpe nokkenassen, andere chip etc. in gaan komen, maar dat werd door iemand anders gedaan (Sjoerdie van het Opel Forum meen ik).
Maar door allerlei problemen waar hij tegenaan is gelopen heeft hij erg veel kennis opgedaan, prima vent om zaken mee te doen, al komt hij misschien in het begin een beetje patserig over.
Dit topic is gesloten.
Let op:
[html][norml][/norml][/html]
[html][norml][/norml][/html]