Het Opel Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 61.606 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:13
MR_VIPER schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:25:
[...]

Als Audi een Opel is.... Dan rijd ik inderdaad een Opel :+
Een audi is een echt duits merk, een opel allang niet meer.
Nee, je audi is geen opel.

Er is weinig mis met mijn opel, dat ik geen opel meer wil heeft meer te maken met de slechte ervaringen van de dealer. Mijn opel is goed uitgerust en meer dan vlot genoeg.

Opel mag bij ons niet meer genomen worden omdat Opel Antwerpen dichtgaat.
Nu is het vooral audi dat er besteld wordt, de budgetten zijn dan ook fors omhooggegaan maar de overnameprijs is ook fors hoger. Op het einde van de rit is een audi/vw niet duurder dan een opel.

Mijn volgende wagen is dus hoogstwaarschijnlijk ook van een echt duits merk.

Golf 6 highline met business pack en citypack staat momenteel bovenaan mijn lijstje (**Belgische packs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Opel is wel degelijk een 'echt Duits merk'. Dat GM het heeft overgenomen (is het al tijden), en de gek genoeg winstgevende takken wegsaneert om de zakken in de VS gevuld te houden, tja.

Door de sluitingen van fabrieken buiten Duitsland, is Opel eigenlijk alleen maar nóg Duitser geworden. :P

Een Opel is nog altijd een Opel.

Een huidige Saab is een Opel met een Saab-carosserie.

Een Opel met een dieselmotor heeft daarentegen vast en zeker een door Fiat ontwikkelde motor. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Topicstarter
Naja, ik moet eerlijk zeggen. Opel is, vooral met de laatste modellen, totaal niet duits meer. Mercedes ook niet en BMW ook niet. Audi en VW daarentegen wel, die zijn lekker saai en allemaal hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Anoniem: 94768 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:17:
Naja, ik moet eerlijk zeggen. Opel is, vooral met de laatste modellen, totaal niet duits meer. Mercedes ook niet en BMW ook niet. Audi en VW daarentegen wel, die zijn lekker saai en allemaal hetzelfde!
Wat zijn in vredesnaam je criteria om dit te roepen?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Was erg sarcastisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gelukkig maar.

Waar zouden we zijn als er geen Duitse auto's meer waren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahaha

Ik zal het nog even uitleggen...
BMW en Mercedes zijn goed op weg om elke auto anders te maken (andere voorkant, andere achterkant, ander interieur etc.).

Audi is heel goed op weg om alles hetzelfde te maken, elke Audi met LED-verlichting in de koplampen, achterlichten die heel erg op elkaar lijken, dezelfde grill en natuurlijk hetzelfde interieur in elke nieuwe Audi.
Hetzelfde kan VW ook, het interieur van een Golf en een Polo lijkt wel erg veel op elkaar (net als dat van een Astra en Insignia). Maar waar de Golf en Polo heel discreet zijn vormgegeven (heel rustig, misschien wel niet spannend) slaat Opel een hele andere weg in. Totaal niet-Duits dus blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Als je het zo gaat brengen dan zou je gaan zeggen dat VAG bepalend is voor het begrip Duits. Wat het totaal niet is. Als je al echt gaat beginnen over Duits dan zou Mercedes de norm moeten zijn. Allereerste duitse auto is gebouwd door Mercedes voor zover ik weet.

Maar goed die discussie kun je alle kanten op voeren. Zolang er made in Germany staat is het Duits.

[ Voor 0% gewijzigd door MR_VIPER op 23-02-2010 11:48 . Reden: typo's ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt, mijn redenatie klopt ook voor geen kont. Maar dat is dus hetzelfde als iedereen die zegt dat Opel niet Duits is. En blijkbaar zijn de merken Audi en VW (VAG dus) wel heel Duits. En wat zie je bij die merken? Juist, veel van hetzelfde binnen het concern.

Maar inderdaad, deze discussie heeft geen zin.

Opel komt uit Duitsland en is dus gewoon Duits, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nou, hier dan een kersverse nieuwe 2e hands-Opel-eigenaar. :)

Ik heb vandaag de papieren getekend voor een Zafira.

Helaas, geen 2.2, maar een 1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:25

Aapje

Opel-beun
Ramzzz schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:29:
Nou, hier dan een kersverse nieuwe 2e hands-Opel-eigenaar. :)

Ik heb vandaag de papieren getekend voor een Zafira.

Helaas, geen 2.2, maar een 1.8.
Een nieuwere Zafira 1.8 had ik mee van 't huur bedrijf naar Parijs.
500 km heen + 500 km terug mee gereden.

Ski-doos op 't dak, 7 man erin, had nog prik genoeg om te invoegen op kleine invoegstrookjes e.d.

Prima te doen zo'n 1.8 :)

Heb vandaag elektrische ramen ingebouwd in 't astra-tje van een vriend... Had 't setje eerst in onze Astra zitten. Maar de koper van mijn Astra hoefde geen elec ramen/spiegels erbij. Dus weder verkocht aan een vriend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Aapje schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:34:
[...]

Een nieuwere Zafira 1.8 had ik mee van 't huur bedrijf naar Parijs.
500 km heen + 500 km terug mee gereden.

Ski-doos op 't dak, 7 man erin, had nog prik genoeg om te invoegen op kleine invoegstrookjes e.d.

Prima te doen zo'n 1.8 :)

Heb vandaag elektrische ramen ingebouwd in 't astra-tje van een vriend... Had 't setje eerst in onze Astra zitten. Maar de koper van mijn Astra hoefde geen elec ramen/spiegels erbij. Dus weder verkocht aan een vriend :P
Viel me mee inderdaad. :)

Ik reed vrijdag in exact dezelfde uitvoering (1.8 16v Elegance), en dat zwalkte over de weg. Trok wel vlot op, maar rotondes en bochten waren een drama.

Deze lag als een huis op de weg, trok vlot op, en zag er spic en span uit. De beslissing was snel gevallen.

Een paar kleine issues die de dealer onder handen neemt, en volgende week vrijdag ben ik weer helemaal 't ventje.

Die Astra van mij lever ik weer in waar hij in '96 gekocht is, en ik krijg nog inruil met een licht beschadigde auto.

* Ramzzz is tevreden. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tijd voor foto's !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dit is hem niet, ik heb 'm namelijk nog niet, en ik heb geen foto's gemaakt. ;)

Zo ziet hij er uit:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1yalft.jpg

Maar dan met deze lichtmetalen wielen:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2ugnpc3.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 24-02-2010 00:24 ]

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Als de garage mee wil werken qua "ik heb geen inruil dus hoeveel korting krijg ik" dan ga ik zaterdag kijken naar een, goh, Vectra station.
Prijs is iets boven m'n budget, maar ik hoop op een redelijke korting omdat ik dus niets in te ruilen heb

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

King Nothing schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:30:
Als de garage mee wil werken qua "ik heb geen inruil dus hoeveel korting krijg ik" dan ga ik zaterdag kijken naar een, goh, Vectra station.
Prijs is iets boven m'n budget, maar ik hoop op een redelijke korting omdat ik dus niets in te ruilen heb
Ik heb er veel gezien die de moeite waard zijn.

Ik was erg gecharmeerd van een aantal, onder andere in Almere, in Anna Pauwlowna en in Rhoon.

Maar ook o.a. 1 in Groningen, 1 in Arnhem, 1 in Epe, en in Friesland ook nog ergens een om een beetje je kant op te denken (noorden, oosten). :P

Ze hoeven niet echt duur te zijn. :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:05

Destruction

(ex-)Automonteur

Lol, King Nothing, Dus als ik het goed begrijp... Corsa B --> Vectra B station -> MIcra K11 -> Vectra B? of C? :D

What's the situation here? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 25-02-2010 22:41 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Even een vraagje:

Koppakking van mijn Astra G is aan gort. Wat mag n beetje garage vragen voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Destruction schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:40:
Lol, King Nothing, Dus als ik het goed begrijp... Corsa B --> Vectra B station -> MIcra K11 -> Vectra B? of C? :D

What's the situation here? :+
Mijn gehele autohistorie:

VW Golf GTi, Opel Kadett GT, Ford Sierra, Peugeot 309, Opel Corsa B, Opel Vectra Station B, Nissan Micra. De eerste 4 in een jaar, de Corsa heb ik 9 jaar mee gedaan, Vectra een jaartje, Micra bijna 2 jaar.

Ik woon tegenwoordig in Duitsland en daar is het leven qua auto's wat aangenamer. Wegenbelasting is lager en de kosten voor onderhoud zijn ook wat lager. Zag van de week een Vectra B station, 2.2DTi, zilvergrijs, sportuitvoering. Pfff, mooie bak. Zo ongeveer full option: leer, xenon, abs, 6 airbags, alles electrisch :9 En ik hoop dat'ie betaalbaar is, vraagprijs is 4500 , da's buiten budget maar ik heb niets in te ruilen, dus ik reken wel op voordeel.
Wegenbelasting voor die Vectra is 320 euro per jaar, dat betaal je in Nederland per kwartaal. De diesel is in Duitsland dan weer duurder, maar ik ben toch bijna elke dag in Nederland.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Uh, ik ben met de Corsa A letterlijk NIET te stoppen.....

M'n linkervoor remleiding is gesprongen toen ik Shoarma ging halen bij de AH :(

ANWB Gebelt, kunnen er niks aan doen..... Dus achterhem/voor hem uitgereden naar huis...

Maandag effe een nieuwe remleiding fixen dus...

Maargoe \o/ Mooi shitty :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

OMG Lol :D Leiding of remslang?

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
leiding, kopere dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Net wezen kijken naar die Vectra station. Kan de auto kopen voor 4000 euro, inclusief nieuwe TüV (Duitse APK). Vectra is van een monteur bij de dealer, dus qua onderhoud zal het wel goed zitten, maar qua prijs kan er amper iets vanaf. KM stand is 193k.

Later nog een Vectra 2.0DTI sedan bekeken bij een andere zaak, die is uit augustus 2000 en heeft 100.523km gereden (100k in 10 jaar 8)7 ). Tijdje met verkoper gepraat, hij was wat aan het rekenen en kwam tot de "mooie" prijs van 5900 euro, inclusief complete technische keuring (TüV loopt nog 1,5 jaar) en complete reinigingsbeurt. Zonder keuring kan er nog 1000 euro af, maar dan zit ik nog 1000 euro boven budget.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Net bij Euromasters een afspraak gemaakt om de remleiding te vervangen, 43 euro vragen ze ervoor. Lijkt me beetje stug dat ´t zo goedkoop is, maar ´t valt altijd te proberen :P (inc uur+materiaal... :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Mja, die leidingen zijn niet zo duur idd :) Punt is meer dat je gereedschap moet hebben om de leidingen te maken/bewerken, en daarnaast moet je natuurlijk ook het punt waar je hem vastzet aan de remslang etc goed schoonmaken :) Ik kan het iig niet goedkoper doen :)

Laat ze wel ff kijken hoe het dan met je remslang zelf staat. Als er een zwart rubber bovenaan zit (vlakbij de aansluiting met de koperen remleiding), insnijden en naar beneden drukken.. Helemaal verroest? vervang die dan ook maar.. Als je een keer hard moet remmen, dikke kans dat je remslang gewoon losschiet.. En dan kun je de rest wel raden :+

Als het onder dat rubber verroest is, is dat sowieso APK afkeur.. vd week bij 4 auto's gehad :) Zat niks aan verder, toch even onder dat rubber kijken (een steekproefcontroleur gaat dat sowieso ook doen), en jahoor: Beide verroest en bijna vergaan :o

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 27-02-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Blueone schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:20:
Vandaag een ipf van eds besteld, ik ben benieuwd :)
heb de ipf al binnen?

heb zelf ook een astra 1.9cdti met 150pk, misschien kan ik hem er een keer aanhangen? :9~

als het een beetje bevalt heb ik zelf ook interesse in zo'n ding, ga later dit jaar op zoek naar een gebruikte insignia ST, vooral de diesel kan wel wat meer vermogen gebruiken.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb heb een weekje binnen nu maar ik ben aan het wachten totdat ze een andere software voor mij hebben gemaakt:

160pk
320-340nm

In de astra zit een m32 bak en die kan "slechts" 320nm hebben dus veel hoger lijkt me niet goed (ik heb nu 120pk en 280nm)

De ipf is trouwens niet te gebruiken op een andere auto omdat hij gekoppeld is aan je ecu nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

okee, dacht dat jede 150pk versie had.

zat er wel dik in dat het niet op andere auto's werkt, anders konden we gezamenlijke inkoopactie doen. ;)

Ben wel benieuwd naar je ervaringen!
Ten eerste of auto na tuning inderdaad fijner rijdt, maar ook met dit ipf-systeem.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

* Ramzzz is aan het aftellen... Vrijdag krijg ik mijn nieuwe bolide!

(a.k.a. gezinsauto) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Vandaag ook een dvd100 navi gekocht inplaats van mijn cd70, mooi een 6 cd-wisselaar en dvd navigatie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Oud:
Opel Astra CDX 2.0i 16v

Nieuw:
Opel Zafira Elegance 1.8i 16v

*O*

* Ramzzz is een happy camper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:44

yassine

Nothing to it but to do it!

Nice camper Ramzzz ;)

Crosspost van het "Show je auto Topic" Laat ik mezelf maar welkom heten in het Opel Topic ;)

Ik rijd sinds één maand rond in de volgende auto:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.209/892800001-892850000/892818401-892818500/892818407_6_9bfm.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.231/892800001-892850000/892818401-892818500/892818444_6_t8WA.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.204/892800001-892850000/892818401-892818500/892818493_6_xJQz.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.194/892800001-892850000/892818501-892818600/892818545_6_FcPX.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.204/892800001-892850000/892818401-892818500/892818493_6_xJQz.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.123/892800001-892850000/892818501-892818600/892818509_6_G7-e.jpeg

Ik ben er zeer tevreden mee, lekker complete auto :)

Specs:
Opel Corsa 1.2 Elegance
BJ. 2001
Km: 110xxx
Luxe uitvoering met airco, EPS, stuur bediening radio, mistlampen etc.

Mijn vorige Show je "auto"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat de anderen ook zeggen, ik vind hem cool :D

Veel veilge kilometers ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 17:50
Leuke uitvoering. Kleur past best bij zo'n Corsa, ook al zou het mijn keuze niet zijn het misstaat absoluut niet.

Hopelijk heb je er nog lang plezier van. :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Blueone schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:00:
Vandaag ook een dvd100 navi gekocht inplaats van mijn cd70, mooi een 6 cd-wisselaar en dvd navigatie :*)
Gisteren de dvd100 erin geplaatst en geprogrammeerd, hij werkt op één ding na en dat is de gps pijl, die gaat veels te snel tov hoe ik rijd. Weet iemand hoe dat kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@yassine: met IceFreak, wat de anderen zeggen, boeiend.. Leuke auto :) En die kleur, die valt IRL best mee toch? Ik heb er 1 in onderhoud, precies dezelfde kleur.. Ik vind het niet zo schokkend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:44

yassine

Nothing to it but to do it!

Anoniem: 94768 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:08:
Wat de anderen ook zeggen, ik vind hem cool :D

Veel veilge kilometers ! :)
Thanx IceFreak.
B-Buster schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:32:
Leuke uitvoering. Kleur past best bij zo'n Corsa, ook al zou het mijn keuze niet zijn het misstaat absoluut niet.

Hopelijk heb je er nog lang plezier van. :)
Thanx B-Buster :)
Destruction schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:19:
@yassine: met IceFreak, wat de anderen zeggen, boeiend.. Leuke auto :) En die kleur, die valt IRL best mee toch? Ik heb er 1 in onderhoud, precies dezelfde kleur.. Ik vind het niet zo schokkend :)
IRL veranderd de kleur afh. van de kijkhoek van licht zalm naar iets donkerder. Thanx voor de feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelicquele
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
yassine schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:40:
Nice camper Ramzzz ;)

Crosspost van het "Show je auto Topic" Laat ik mezelf maar welkom heten in het Opel Topic ;)

Ik rijd sinds één maand rond in de volgende auto:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben er zeer tevreden mee, lekker complete auto :)

Specs:
Opel Corsa 1.2 Elegance
BJ. 2001
Km: 110xxx
Luxe uitvoering met airco, EPS, stuur bediening radio, mistlampen etc.

Mijn vorige Show je "auto"
ROZE! :* (moest ik van Aapje zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Nelicquele schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:40:
[...]

ROZE! :* (moest ik van Aapje zeggen)
Dus je hebt gehoord dat Aapje zijn Crossa Roze wil? Ik voel een GOT verfploeg idee opkomen. Wel knalroze dan. :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Afbeeldingslocatie: http://foto.knipkip.nl/Aapje/foto/Auto/Corsa%20c1.2nz/Andere%20Velgen/SNC10257.jpg
Bijna roze toch? :P Ligt nu op de sloop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Omdat er al te lang niet gesproken is in dit topic:

Afbeeldingslocatie: http://foto.knipkip.nl/Aapje/foto/Auto/Corsa%201.0%20LS/12-2-2010/SNC10339.JPG

Een prachtig logo O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Hey, das die Corsa die orgineel moest blijven! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 31-05 14:10
Na 120.000 km (230.000 km totaal) voor het eerst panne met m'n Corsa C 1.7 Di.
Startmotor is kapot.

Bij de garage rekenen ze er vrolijk € 400,- voor. Op internet heb ik een nieuwe startmotor van Bosch voor € 135,-.
Nogal een prijsverschil, ga zelf de motor kopen en (zwart) laten inbouwen :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Zelf is volgens mij ook best goed te doen? Gewoon op paar bokjes zetten en je kan volgens mij al de startmotor aanraken als je eronder gaat liggen...

Zit niet met veel boutjes e.d. vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 31-05 14:10
Aapje schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:08:
Zelf is volgens mij ook best goed te doen? Gewoon op paar bokjes zetten en je kan volgens mij al de startmotor aanraken als je eronder gaat liggen...

Zit niet met veel boutjes e.d. vast
Voor een paar tientjes laat ik het liever doen door iemand die er iets meer verstand van heeft dan mij :)
Ben niet bang vuile handen te krijgen, maar qua auto's neem ik liever het risico niet, tenzij er een stap-voor-stap handleiding bij zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
opel tis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Vimana schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:22:
[...]

Voor een paar tientjes laat ik het liever doen door iemand die er iets meer verstand van heeft dan mij :)
Ben niet bang vuile handen te krijgen, maar qua auto's neem ik liever het risico niet, tenzij er een stap-voor-stap handleiding bij zit ;)
Kan niet veel fout gaan met een startmotor eerlijk gezegd. Je kan 'm altijd nog aanduwen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction heeft vandaag nog een startmotor "gerepareerd".

Gozer met een Berlingo 1.9D, startmotor kapot & geen geld.. Ik heb de startmotor een paar rammen verkocht, ding startte weer, 10 euro gevraagd en de man weer op pad gestuurd :+

Nog een paar mnd, dan ben ik uit de risicogroep, en dan eens kijken of ik mn ouwe Assie terug kan kopen, voor erbij :+ Gisteren weer even gestuurd in het ding, mis hem toch wel een beetje.. Maargoed, ik wist van te voren dat ik die lieve c16se O+ zou gaan missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
c20ne astra station kopen is ook leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zeg Destruction, klus jij ook aan Vectra-C's? ;)

Heb evt wat klusjes die gedaan moeten worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Mja, voorlopig zit ik echt helemaal _vol_ :X

Maar ik onderhoud vanalles ja, jong en oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 20:19

JamesB009

Sjimmeh!!

* JamesB009 heeft ook een Opel! :+

Afbeeldingslocatie: http://img.jamms.nl/img/Kadett_full.jpg

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Al bijna een klassieker :)

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Afbeeldingslocatie: http://img.jamms.nl/img/Kadett_Corsa.jpg
Allebei officieel Youngtimers & Klassieker (allebei 20+) iig.

Oldtimer zullen ze nooit worden, ze zijn allebei van 87 :(

Nog wat foto's van de combinatie waar we gisteren mee gereden hebben :):
Afbeeldingslocatie: http://img.jamms.nl/img/Kadett_caravan.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.jamms.nl/img/Kadett_caravan2.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Aapje op 17-04-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Gisteren nieuwe velgjes onder mijn auto gezet.
Afbeeldingslocatie: http://i952.photobucket.com/albums/ae4/blueone0/velgen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Leuk, een Kadett erbij. Zo origineel zijn ze vrij uniek aan het worden.
Blueone schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:39:
Gisteren nieuwe velgjes onder m\n auto gezet"
[afbeelding]
Dat zijn de betere velgen onder een Astra-H vind ik, zeker i.c.m. een donkere kleur. Staan hem erg goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 07:57
[afbeelding]
Ziet er erg netjes uit zo!

Hoe is het eigenlijk met je IPF afgelopen? Bevalt het goed?

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Weet iemand waar ik een carburateurrevisiesetje voor een 1987 Opel Kadett 1.6SV kan kopen? Ik koop normaal namelijk alleen zooi voor Amerikaanse auto's bij auto-onderdelenzaken en die hebben zo'n setje niet liggen...

Het type carb moet ik jullie helaas ff verschuldigd laten, want mijn auto staat helaas 50 km verderop, maar het is de carb die in de vraagbaak die je overal kan kopen in het supplement staat (ben die vraagbaak ook ff kwijt helaas).

Hij is echt zwaar nodig want als ik afrem komt mij een zware benzinelucht tegemoet, ook als ik in de file sta en optrek/afrem word ik high van de onverbrande benzinelucht. Laatste trip kreeg ik zwaar hoofdpijn en ben ik een dag misselijk geworden door de zware stank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Kan je 'm niet gewoon afstellen? Scheelt vaak al een hoop... En anders kijk op ebay.de of kijk op http://www.klassiekeopelonderdelen.nl/nl/shop/kadett_e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[afbeelding]
Heel vet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

@ Aapje: ik ben meer van de revisie als je ziet hoe hij er uit ziet... Als je toch aan het afstellen gaat dan liever schoon ook 8) Thnx voor de link, ik ga het zo proberen 8)

edit:
staat er helaas niet tussen maar ik mail ze ff

[ Voor 15% gewijzigd door Wilf op 19-04-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Wilf schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:01:
@ Aapje: ik ben meer van de revisie als je ziet hoe hij er uit ziet... Als je toch aan het afstellen gaat dan liever schoon ook 8) Thnx voor de link, ik ga het zo proberen 8)

edit:
staat er helaas niet tussen maar ik mail ze ff
Kijk ook even bij ascona's e.d. zitten mss ook een 16sv motor hun webshop is beetje dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 21:15

Gnermo

All about that bass!

Zo mensen ff een vraag.
Misschien dat niet-Opel'ers me ook wat kunnen assisteren.

Mijn broer heeft sinds kort een leuke Corsa B GTS (rood etc) met 13 inch velgen eronder (ja velgen, best leuke)

Nu zoekt hij een beetje een upgrade (ik zorg er wel voor dat het niet uit de hand loopt) en vroeg ik me af of een Corsa B standaard 4x100 of 4x98 heeft? Zie hier en daar wat verschillende informatie. Passen 100 velgen ook op 98 of andersom? (Met misschien wat dikkere moeren)

Anyone een idee hoe je dit precies opmeet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Gnermo schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:31:
Zo mensen ff een vraag.

Mijn broer heeft sinds kort een leuke Corsa B GTS (rood etc) met 13 inch velgen eronder (ja velgen, best leuke)

Nu zoekt hij een beetje een upgrade (ik zorg er wel voor dat het niet uit de hand loopt) en vroeg ik me af of een Corsa B standaard 4x100 of 4x98 heeft? Zie hier en daar wat verschillende informatie. Passen 100 velgen ook op 98 of andersom? (Met misschien wat dikkere moeren)

"t zou net kunnen, andersom met wat dikkere bouten zou mss wel helpen, maar de meeste wielbouten hebben een soort geleider. Dit is een bol stukkie rond 't einde van de bout. Deze klemt de meeste velgen wel goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:45

Player1S

Probably out in the dark

http://www.autoweek.nl/au...-komt-een-brute-Corsa-OPC

_/-\o_ Wanneer kan ik 'em bestellen??

SVP wel voor en achter zelfde kleur velg :+

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 22:26
Gnermo schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:31:
Zo mensen ff een vraag.

Steek 4x100 et 49 naaf 56.6 meen ik zo.

Er bestaan speciale bouten waarmee je 4x98 passend kunt krijgen, maar ik zou er niet aan beginnen. Eigenlijk is het enige wat een beetje mag afwijken de ET waarde en zelfs daar moet je mee oppassen. De naafdiameter kun je eventueel nog opvullen met speciale ringen, maar als die te klein is houdt het natuurlijk ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Loop ik van de week door de straat in Auckland, zie ik een Opel Zafira.. met Subaru badges!! 8)7

Ik denk, die is leip maar nee - de Opel Zafira is inderdaad in Japan verkocht als de Subaru Traviq!
En die verschijnen hier als gebruikte auto's in Nieuw Zeeland.

Erg komische verschijning zo'n "Subaru Zafira"!

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/94/124807994_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/2/124808002_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/85/112583585_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/17/125447217_full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/22/125447222_full.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

_O-

4x4 ook nog? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Leuke voorlip en sideskirts. :P En hopelijk dan wel wat beter gemotoriseerd dan die 1.6 koffiemolens die hier rondrijden, want daarmee is het echt een zwaar ondergemotoriseerde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nou, de OPC-versie is anders wel volvet uitgevoerd. :P

Inclusief kolk in de tank. :+

De 1.6 is echt een lame-ass uitvoering. Ik heb nu de 1.8 en dat is echt wel voldoende.

[ Voor 59% gewijzigd door Ramzzz op 31-05-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

AtleX schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:15:
Leuke voorlip en sideskirts. :P En hopelijk dan wel wat beter gemotoriseerd dan die 1.6 koffiemolens die hier rondrijden, want daarmee is het echt een zwaar ondergemotoriseerde auto.
Jazeker - al de Traviq's die hier in NZ aangeboden worden zijn allen voorzien van de 2.2 liter 4-pitter (146pk). Subaru heeft alleen de eerste generatie Zafira (1999 - 2005) als Traviq "geproduceerd".

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

GH45T schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:43:
[...]

Steek 4x100 et 49 naaf 56.6 meen ik zo.

Er bestaan speciale bouten waarmee je 4x98 passend kunt krijgen, maar ik zou er niet aan beginnen. Eigenlijk is het enige wat een beetje mag afwijken de ET waarde en zelfs daar moet je mee oppassen. De naafdiameter kun je eventueel nog opvullen met speciale ringen, maar als die te klein is houdt het natuurlijk ook op.
100% correct wat betreft de maat.
ET waarde wil je liever ook niet teveel van af wijken, en vooral niet een kleiner getal. Daarmee komen je wielen verder naar buiten te staan en dat veroorzaakt extra stress op de ophanging en wiellagers.
Naafdiameter van 56.6 is zo ongeveer het kleinste wat bestaat, dus daarmee loop je niet zoveel risico dat je een te kleine te pakken hebt.

Edit:
ET == Einpress Tiefe, ofwel Offset.
dat is de afstand van het hart van het wiel naar de achterkant van de plaat waar de wielbouten doorheen gaan.
Hoe kleiner die afstand, hoe dichter de montageplaat dus bij het hart van het wiel zit, en hoe verder de velg dus naar buiten de auto steekt. Effectief creeer je dus een langere hefboom, wat meer stress op de draagarmen en lagers betekent.
Grotere ET waarde betekent dat de velg meer in de auto gedrukt zit. Liefst reken je het zo uit dat de velgbreedte en de offset elkaar opheffen en het de hefboomlengte dus niet veranderd.
Stel dat je van 6.5J naar 7J velg breedte gaat (6.5inch naar 7inch), dan zou je ET waarde 7 á 8 groter moeten zijn dan origineel. Je verschuift het drukpunt dus weer naar dezelfde relatieve locatie.
Nadeel van die methodiek is dat je dus geen extreem brede velgen kan monteren, want je zit veel eerder met ruimte tekort aan de binnenkant van de wielbakken.

Als ik het goed heb, is het bij de originele onderdelen zo uitgerekend dat het hart van de velg precies rond het midden van de wiellager zit.

[ Voor 40% gewijzigd door McKaamos op 11-05-2010 23:50 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 22:26
McKaamos schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:37:
[...]
Als ik het goed heb, is het bij de originele onderdelen zo uitgerekend dat het hart van de velg precies rond het midden van de wiellager zit.
En dat heb jij weer 100% correct.

Maar goed, in de ET waarde mag wel iets verschil zitten hoor, als het maar niet te veel is.

Veel mensen kijken enkel naar de steek om te besluiten of wielen wel of niet passen, daarom haalde ik de ET waarde en de naafdiameter aan. Verder moet het natuurlijk ook nog fysiek passen, als je wielen aanlopen heeft het sowieso geen zin.

Heb zelf ook wielen met een lagere ET waarde, dan staan de wielen iets verder naar buiten. Overmatige slijtage van wiellagers heb ik niet gemerkt, wel meer slijtage van banden. Mijn voorbanden slijten telkens helemaal aan de binnenkant af. Niet dat ik het erg vind overigens, door de negatieve camber kan ik net wat harder door de bochten heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

* Marlibica is vrijdag op Zandvoort geweest
Heeeeele leuke dingetjes gezien, waaronder dit :9 :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1UjADKpPEBcr7d4t7kvV6m6h/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y8UJ0auAhmTElgSLKKtrbGSZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PGZE3muPjdE4RqcS5iLu5miu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qCi1QQaXR2NEDMeM1K3EnCpO/full.jpg

Ik denk dat ik die Commodore GS/E 's de mooiste Opels ooit vind.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Marlibica op 17-05-2010 14:38 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

GH45T schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:09:
[...]

En dat heb jij weer 100% correct.

Maar goed, in de ET waarde mag wel iets verschil zitten hoor, als het maar niet te veel is.

Veel mensen kijken enkel naar de steek om te besluiten of wielen wel of niet passen, daarom haalde ik de ET waarde en de naafdiameter aan. Verder moet het natuurlijk ook nog fysiek passen, als je wielen aanlopen heeft het sowieso geen zin.

Heb zelf ook wielen met een lagere ET waarde, dan staan de wielen iets verder naar buiten. Overmatige slijtage van wiellagers heb ik niet gemerkt, wel meer slijtage van banden. Mijn voorbanden slijten telkens helemaal aan de binnenkant af. Niet dat ik het erg vind overigens, door de negatieve camber kan ik net wat harder door de bochten heen.
Die camber kan wel kloppen ja.
Lagere ET waarde => langere hefboom. Auto zakt dus automatisch ietsjes verder in z'n vering, en meestal is het zo dat de wielen ietsjes onder negatieve camber komen te staan zodra de vering ingedrukt wordt.
Dit ivm overhellen in de bocht. Dan blijft het wiel vlak op de weg staan zodat je zoveel mogelijk grip hebt.

Dat is trouwens ook goed te merken als je je wagen verlaagt. Mensen met een extreme verlaging hebben in de regel een stuk meer neg.camber omdat de ophaning verder ingezakt is. Dat is dan weer op te lossen met zogeheten Camber Bolts. Daarmee worden de wielnaven weer verticaal gezet zonder dat je verder fysiek iets veranderd aan de ophangning.

Slijtage zal je inderdaad niet altijd heel erg merken. Is ook erg afhankelijk van hoe sterk de onderdelen aan je auto zijn, maar de kans is zeker aanwezig dat het allemaal net even wat harder zal slijten. Misschien niet met een afwijking van 10, maar als je van 49 naar 10 gaat zal het hoogstwaarschijnlijk wel erg merkbaar worden.
Marlibica schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:37:
* Marlibica is vrijdag op Zandvoort geweest
Heeeeele leuke dingetjes gezien, waaronder dit :9 :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik denk dat ik die Commodore GS/E 's de mooiste Opels ooit vind.. :)
Mooie plaatjes Marlibica! :)

[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 27-05-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Schop! effe een oude koe uit de sloot :D

Had hier nog niet gespammed met onze Kadett-C City \o/

Auto is uiteindelijk voor Nelicquele, maar stiekem vind ik 't wel een leuk wagentje voor mezelf...

En gezien Nelicquele liever m'n Corsa inpikt :D is 't best goed geregeld zo :D

Afbeeldingslocatie: http://foto.knipkip.nl/Aapje/foto/Auto/Kadett-C%20City%201.2/Dag%202%20van%20klaarmaken%20kadett/SNC10389.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.knipkip.nl/Aapje/foto/Auto/Kadett-C%20City%201.2/Dag%202%20van%20klaarmaken%20kadett/SNC10398.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.knipkip.nl/Aapje/foto/Auto/Kadett-C%20City%201.2/Dag%202%20van%20klaarmaken%20kadett/SNC10387.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.knipkip.nl/Aapje/foto/Auto/Kadett-C%20City%201.2/Dag%202%20van%20klaarmaken%20kadett/SNC10390.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.knipkip.nl/Aapje/foto/Auto/Kadett-C%20City%201.2/Dag%202%20van%20klaarmaken%20kadett/SNC10396.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.knipkip.nl/Aapje/foto/Auto/Kadett-C%20City%201.2/Dag%202%20van%20klaarmaken%20kadett/SNC10406.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.knipkip.nl/Aapje/foto/Auto/Kadett-C%20City%201.2/Dag%202%20van%20klaarmaken%20kadett/SNC10403.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.knipkip.nl/Aapje/foto/Auto/Kadett-C%20City%201.2/Dag%202%20van%20klaarmaken%20kadett/SNC10385.JPG

Afbeeldingslocatie: http://foto.knipkip.nl/Aapje/foto/Auto/Kadett-C%20City%201.2/Dag%202%20van%20klaarmaken%20kadett/SNC10380.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

He-le-maal goed d:)b :) Die radio ook.. blauw nummerbord.. de hele auto is gewoon 20 30 jaar in de tijd blijven steken :+

Gelukkig is het een C2, ik vind de knipperlichten naast de koplampen zoveel mooier :) 1200 N denk ik? Onverwoestbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Marlibica op 27-05-2010 22:22 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
1200* is 't (althans motorcode op 't blok) papier zegt 1.2n :)

Vind de C1's ook niet echt mooi. De kadett-b met ronde koplampen e.d. weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Gaaf ding zeg, dit is ook wel mijn favoriete 'oude' kadett.

Ben er maar zuinig op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Oude Opeltjes zijn wel heel gaaf idd :) Als het om de 'Dett C gaat heb ik het liefst de Sedan.
Maja, mijn voorkeur gaat sowieso uit naar Sedans, Coupé's en Stations. Hatchbacks houd ik over het algemeen niet zo van. Toch, kudo's Aapje! :) Ziet er netjes uit :)

Daarom had ik ook een Corsa A Sedan (moest naar de sloop ivm teveel roest) en rijd ik nu in een Calibra (lekker lange coupé :) )

Ooit wil ik nog wel eens een 70's of vroege 80's Opel hebben... Maja, komt allemaal wel een keer. Eerst maar eens op zoek naar een leuke pekelracer voor de winter :) Corsa'tje B ofzo :)

Edit:
Oh, en zometeen ff naar de garage, airco na laten kijken :)
Even zien waarom die het niet doet. Ik gok ergens een lekje. Zou zomaar de pomp kunnen zijn. Pakkingen/rubbers schijnen nog wel eens uit te drogen waardoor het ding begint te lekken...

[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 28-05-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 17:44
Of je condensor is lek... (kost je zo richting de € 4-500 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Op een opel? Voor 500 euro heb je de x18xe motor erbji :P Of ga je nieuwe onderdelen rekenen?

[ Voor 24% gewijzigd door Aapje op 28-05-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

X18XE? Hell, ik heb een C20NE hoor ;) Calibra is nooit geleverd met X18XE. Wel met C20NE, C20XE, X20XEV, X25XE en C20LET ;)

En nieuw, incl montage, test en afvullen, zou het 600 euro worden ;) Condensor is inderdaad lek, en wel zo lek dat er geeneens een druktest gedaan kan worden.
Even gevraagd hoe lastig het is om te fixen, en het schijnt do-able te zijn voor de enigzinds handige amateur.
Kost je een uurtje of 3, maar dan is het gebeurd. Denk dat ik maar een 2dehands condensor ga proberen te regelen.
Als ik het zelf doe bespaar ik mezelf waarschijnlijk 400 euro op de garageprijs.

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 28-05-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
X18Xe's zijn vaak gelevert met Airco's. Die onderdelen zijn redelijk uitwisselbaar tussen modellen, Dus kijk zeker even naar Astra's e.d. :) Of de condensatoren passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

True, punt is dat ik wel een condensor van een model van 95 of eerder moet hebben.
In 96 is er een nieuw airco systeem in gebruik genomen ivm overstap op ander koelmiddel (R134 ipv R34).
Dus ik moet wel een oudere hebben om het passend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 20:49
@ McKaamos, je bedoeld denk ik R134a ipv R12 ;)

Ben nieuw hier in dit topic dus gelijk maar ff mijn auto showen.
Dit was mijn eerste auto:
Kadett E GSI Cabrio
C20NE motor, digitaal dashboard, irmscher achterlichten. verder geen bijzondere opties
Afbeeldingslocatie: http://i452.photobucket.com/albums/qq248/Kruiwagen666/58578676_6_25m7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i452.photobucket.com/albums/qq248/Kruiwagen666/58578675_6_UL5p.jpg

Toen kocht ik mijn eerste oldtimer:
Kadett C Coupé
Het was een 1.2N motortje met 4-bak wat ik zelf omgebouwd heb tot 2.0S motor met andere achteras, 5 versnellingsbak en andere vooras. Verder nog verlagingsveren eronder gezet.
Afbeeldingslocatie: http://i452.photobucket.com/albums/qq248/Kruiwagen666/DSC000122.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i452.photobucket.com/albums/qq248/Kruiwagen666/98782815_6_Opgp.jpg
Deze is toen geexporteerd naar belgie. Schijnt nu ergens als rally auto rond te rijden.

Mijn volgende:
Ascona B 2.0E /SR
Alweer iets groter, een pittige 2 liter injectiemotor met 5 bak lag er al in, was ongelofelijk hard afgeveerd en flink verlaagd. Met een klein sportstuurtje reed dit heerlijk! Je had het gevoel alsof je in een kart zat, een lekker gevoel met de weg krijg je dan. De einddemper was ook verwijderd, dit zorgde voor een heerlijke brul die ook typisch is voor de opel 8 kleppertjes, de kenners weten waarschijnlijk wat ik nu bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://i452.photobucket.com/albums/qq248/Kruiwagen666/357833198_6_wNTE.jpg
Later zijn er nog mistlampen in de grote gaten gekomen in de voorbumper.
Niet veel later werd ook deze geexporteerd naar Belgie, er zat teveel werk aan en wilde toch iets met een beetje normaal comfort.

Dus toen kwam ik op deze uit: tevens mijn huidige:
Opel Monza GSE
Heerlijke 3 liter 6 cilinder motor, gaat goed vooruit. Bij de pomp is het echter huilen geblazen, met een verbruik van 1:5,5 is dit niet leuk meer. Binnenkort komt er echter een andere 3 liter motor in met een ander injectiesysteem, daar kan ik 1:9 mee halen. Auto is van bijna alle gemakken voorzien; elec spiegels, elec ramen, airco, centrale vergrendeling, niveau regeling.

Afbeeldingslocatie: http://i452.photobucket.com/albums/qq248/Kruiwagen666/PICT0013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i452.photobucket.com/albums/qq248/Kruiwagen666/PICT0014.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Kruiwagen schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:37:
@ McKaamos, je bedoeld denk ik R134a ipv R12 ;)
Dat is wat de monteur zei ;) Ben zelf geen airco gas expert ;)
Ben nieuw hier in dit topic dus gelijk maar ff mijn auto showen.
Dit was mijn eerste auto:
Kadett E GSI Cabrio
C20NE motor, digitaal dashboard, irmscher achterlichten. verder geen bijzondere opties
[afbeelding]

[afbeelding]

Toen kocht ik mijn eerste oldtimer:
Kadett C Coupé
Het was een 1.2N motortje met 4-bak wat ik zelf omgebouwd heb tot 2.0S motor met andere achteras, 5 versnellingsbak en andere vooras. Verder nog verlagingsveren eronder gezet.

[afbeelding]

[afbeelding]
Deze is toen geexporteerd naar belgie. Schijnt nu ergens als rally auto rond te rijden.

Mijn volgende:
Ascona B 2.0E /SR
Alweer iets groter, een pittige 2 liter injectiemotor met 5 bak lag er al in, was ongelofelijk hard afgeveerd en flink verlaagd. Met een klein sportstuurtje reed dit heerlijk! Je had het gevoel alsof je in een kart zat, een lekker gevoel met de weg krijg je dan. De einddemper was ook verwijderd, dit zorgde voor een heerlijke brul die ook typisch is voor de opel 8 kleppertjes, de kenners weten waarschijnlijk wat ik nu bedoel.
Ik weet precies wat je bedoelt ja :P Had pas de einddemper van m'n Cali er af liggen. C20NE, ook 8klapper. Maakt een hoop kabaal :+ En idd een typisch geluidje :P
[afbeelding]
Later zijn er nog mistlampen in de grote gaten gekomen in de voorbumper.
Niet veel later werd ook deze geexporteerd naar Belgie, er zat teveel werk aan en wilde toch iets met een beetje normaal comfort.

Dus toen kwam ik op deze uit: tevens mijn huidige:
Opel Monza GSE
Heerlijke 3 liter 6 cilinder motor, gaat goed vooruit. Bij de pomp is het echter huilen geblazen, met een verbruik van 1:5,5 is dit niet leuk meer. Binnenkort komt er echter een andere 3 liter motor in met een ander injectiesysteem, daar kan ik 1:9 mee halen. Auto is van bijna alle gemakken voorzien; elec spiegels, elec ramen, airco, centrale vergrendeling, niveau regeling.

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie wagens man! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Geweldige wagen zo'n Monza. Zoiets mag er hier ook nog wel eens bij komen.

Inmiddels ook weer wat aanpassingen gedaan aan mijn auto:

Afbeeldingslocatie: http://i735.photobucket.com/albums/ww356/Busteronyx/01_Omega/2010_05_22%20OOP%20Meeting%202010/IMG_5800modded.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i735.photobucket.com/albums/ww356/Busteronyx/01_Omega/2010_05_22%20OOP%20Meeting%202010/IMG_5783modded.jpg

Irmscher voor + achterlip en Irmscher softstar velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
mooi Omega, zoiets hebben we hier thuis ook nog :) helaas maar een 2.2tje ;)

Die voor en achterlip staan hem goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Ik blijf zo'n Omega echt vet vinden. Maar helaas voor een student beetje te zwaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Omega is idd een leuke auto. Alleen tegenwoordig wel lastig nog een goede te vinden zonder meteen in DL te gaan kijken. Soms vind ik het jammer dat ik de Omega weg heb gedaan. Maar als je nog iets meer luxe wil dan moet je toch omzien naar een ander merk. Omega en Audi A6 vallen in zelfde categorie wat betreft auto klasse. Maar onderling is het een wereld van verschil.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Bedankt voor de leuke reacties. :)

Deze komt daarom ook uit Duitsland. Dat importeren stelt niets voor en was nog best leuk om te doen ook. Dat zou ik zo weer doen. Reden voor mij om daar te kijken was uitsluitend het aanbod. Voor het geld had ik beter een Nederlandse kunnen kopen. Maarja, ik wilde weinig km's en dan moet je over de grens kijken. Deze had bij aanschaf in december 87k gelopen. Nu 96k.

@ Audi A6 verhaal: Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf welke uitvoeringen je vergelijkt. Ik heb ook wel eens met een leuke A6 gereden van het oude type, maar dat vond ik helemaal geen vooruitgang t.o.v. deze. Wel als ik hem met mijn andere Omega vergelijk, een B1 2.0. Deze B2 is ook 'meer auto' dan mijn B1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
over omega gesproken, ben zelf nog aan het twijfelen om de Monza weg te doen en in Duitsland een Omega 3000 24V (omega a) te halen. Ben er nog niet helemaal over uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Wrm niet beide? Monza kost toch geen drol in de maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
als ik dat kon betalen had ik dat allang gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Aapje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:17:
Wrm niet beide? Monza kost toch geen drol in de maand :)
Als je er 1 in de wegenbelasting hebt dan mag je maandelijks toch aardig wat wegschrijven. Oldtimer op Gas is leuk als Monza zijnde. Als normale daily driver doet hij niet onder voor een luxe benzinestoker die niet altijd even zuinig is.

@Omega B1/B2 A6 verhaal. Klopt helemaal wat je zegt. C4 platform en kale versies (C4/C5) van een A6 kun je beter voorbijlopen en een Omega pakken. Zeker een B2. De B2 heeft naast een wat strakkere lijn een mooiere achterpartij ook qua interieur een degelijkere uitstraling in mijn ogen. Een B1 zou een uit de kluiten gewassen vectra B kunnen zijn van binnen. Bij een B2 springt dat er toch meer uit in vergelijk met Vectra C bijvoorbeeld.

Trouwens B-Buster. Die irmscher bespoilering is zeker niet verkeerd op jouw auto. Eerlijk gezegd beter als die McDrek vanger achterop bij metaalhaast.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruiwagen
MR_VIPER schreef op zondag 30 mei 2010 @ 09:49:
[...]

Als je er 1 in de wegenbelasting hebt dan mag je maandelijks toch aardig wat wegschrijven. Oldtimer op Gas is leuk als Monza zijnde. Als normale daily driver doet hij niet onder voor een luxe benzinestoker die niet altijd even zuinig is.
dat heb ik geweten, 1:5,5 rijd ik nu op benzine, komt binnenkort een ander blok in, dat zou de pijn al iets moeten verzachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Kruiwagen schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:17:
[...]

dat heb ik geweten, 1:5,5 rijd ik nu op benzine, komt binnenkort een ander blok in, dat zou de pijn al iets moeten verzachten :)
Poeh, dan klaag ik niet met m'n 1:18 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Het Opel Topic Deel 2

Vers topic gemaakt :) eentje met een up2date topic start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 892181

weet iemand de versnellingsbak van corsa c 1.7dti tegen mijn corsa 1.7di past mvg johan
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]