Ik ben ook al een paar keer bij sjoerdie geweest, die weet inderdaad ook behoorlijk wat. Ronald heeft volgens mij wel een goede hulplijn met veel ervaring
Ik heb sjoerdie niet als patserig ervaren toen ik 'm heb ontmoet
Maar prima gozer, hij heeft voor mij een 5-bak in m'n 1.0s Corsa gehangen 
(Samen met wat geklier uiteindelijk de klus afkunnen krijgen, want 't wilde maar niet mee werken
)
Zojuist in m'n rode Corsa A3 de kachelmotor voorzien van een nieuwe weerstand zodat ik weer stand 1 2 en 3 heb. Kortom niet alleen de orkaanstand
Ook gelijk de motor voorzien van kogellagervet, zodat hij wat minder lawaai maakt bij 't wegslijpen van de lagers
Moet alleen nog nieuwe homokineten op die klote corsa proppen... Wielkastranden worden zsm. gelast bij m'n oom
(Samen met wat geklier uiteindelijk de klus afkunnen krijgen, want 't wilde maar niet mee werken
Zojuist in m'n rode Corsa A3 de kachelmotor voorzien van een nieuwe weerstand zodat ik weer stand 1 2 en 3 heb. Kortom niet alleen de orkaanstand
Ook gelijk de motor voorzien van kogellagervet, zodat hij wat minder lawaai maakt bij 't wegslijpen van de lagers
Moet alleen nog nieuwe homokineten op die klote corsa proppen... Wielkastranden worden zsm. gelast bij m'n oom
Nee, Ronald komt een klein beetje patserig over.Aapje schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:00:
Ik heb sjoerdie niet als patserig ervaren toen ik 'm heb ontmoetMaar prima gozer, hij heeft voor mij een 5-bak in m'n 1.0s Corsa gehangen
(Samen met wat geklier uiteindelijk de klus afkunnen krijgen, want 't wilde maar niet mee werken)
Maar geen kwaad woord over hem verder hoor, spreek hem ook wel vaker op MSN.
Die weerstandjes komt wel vaker voor, maar dat zal jij zelf ook wel weten
Och weerstand in m'n andere corsa wil je niet zien
Haha, hele draad is mee gesmolten daarin 
Maar weet jij toevallig de waardes van de weerstand? Ik wil bij de lokale electra boer gewoon weerstanden halen en die bij elkaar solderen.
@edit,
Ronald ken ik zelf ook nog niet... Maargoed, weet zelf ook al genoeg over de motoren... Maar ik blijf voorlopig lekker bij de 1.0~1.6-jes max.. Geef mij de "small"blockjes maar
Maar weet jij toevallig de waardes van de weerstand? Ik wil bij de lokale electra boer gewoon weerstanden halen en die bij elkaar solderen.
@edit,
Ronald ken ik zelf ook nog niet... Maargoed, weet zelf ook al genoeg over de motoren... Maar ik blijf voorlopig lekker bij de 1.0~1.6-jes max.. Geef mij de "small"blockjes maar
[ Voor 28% gewijzigd door Aapje op 05-02-2010 17:41 ]
Sjoerdie helemaal niet nee, die heeft me al een paar keer goed vooruit geholpen. Ronald ken ik (nog) niet.Aapje schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:00:
Ik heb sjoerdie niet als patserig ervaren toen ik 'm heb ontmoetMaar prima gozer, hij heeft voor mij een 5-bak in m'n 1.0s Corsa gehangen
Zojuist ook het afdichtingsplaatje tussen de egr gezet en een nieuwe thermostaat (helaas een bekende kwaal voor de z19dtj/z19dth blokken). Het blok loopt nu toch wel soepeler met het plaatje ertussen, en het belangrijkste, er komt geen roet meer in de wervelkleppen en de rest van het blok.
[ Voor 28% gewijzigd door Avvd op 05-02-2010 23:58 ]
Geen idee, zal straks eens in TIS kijken, maar heb hem zelf nog nooit hoeven vervangenAapje schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:30:
Och weerstand in m'n andere corsa wil je niet zienHaha, hele draad is mee gesmolten daarin
de smallblock 8v's zijn fijne motoren, maar motoren als de C16XE, X14XE en X16XE zijn toch wel wat minder, dan liever een bigblock, niet alleen voor de prestaties maar ook omdat het allemaal net iets beter op de krachten en het gebruik is berekend. De latere smallblock 16v's schijnen weer vrij goed te zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.@edit,
Ach, in mijn Corsa snort de C12NZ ook weer lekker, moet wel zeggen dat hij nu stukken zuiniger is dan voordat ik de E16NZ in de Corsa heb gehad. Blokje is dan ook geheel uit elkaar geweest, alles nagekeken en in orde en schoon gemaakt, netjes afgesteld etc. Haal nu ongeveer 1 op 17 met een rustige rijstijl.
Eensch, de 16v smallblocks vind ik ook niet fijn... Alleen maar slechte verhalen erover gehoort tot zover 
Ben erg tevreden geweest met m'n c16se qua performance, minder qua verbruik
Over de X16SZR ben ik weer te spreken over het verbruik, maar minder qua performance
Heb nu een 1.0s motor in m'n Corsa A1 met een F13 5-bak
Rijd 1:16~1:17 @ snelweg
En heb een c1.2nz in m'n Corsa A3 (wrak eerste klas nog) met een F10 4-bak, maar hij loopt beetje stom... Moet ook schoon gemaakt worden... Wellicht dat je mij een keer kan helpen met de basics van d-riem eraf halen e.d.
Komt sowiezo een 5-bak in die c12nz als hij apk goedgekeurd is. Dus verbruik van mij hoop ik ook rond 1:17 of beter te krijgen
Wil motorisch 1 verandering maken, dat is het luchthuis van een X14SZ of X16SZ erop maken. Zodat je beter bij de motor kan..
Over de X16SZR ben ik weer te spreken over het verbruik, maar minder qua performance
Heb nu een 1.0s motor in m'n Corsa A1 met een F13 5-bak
En heb een c1.2nz in m'n Corsa A3 (wrak eerste klas nog) met een F10 4-bak, maar hij loopt beetje stom... Moet ook schoon gemaakt worden... Wellicht dat je mij een keer kan helpen met de basics van d-riem eraf halen e.d.
Komt sowiezo een 5-bak in die c12nz als hij apk goedgekeurd is. Dus verbruik van mij hoop ik ook rond 1:17 of beter te krijgen
Wil motorisch 1 verandering maken, dat is het luchthuis van een X14SZ of X16SZ erop maken. Zodat je beter bij de motor kan..
[ Voor 5% gewijzigd door Aapje op 06-02-2010 16:47 ]
Distributie riem stelt niets voor...Aapje schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:44:
Eensch, de 16v smallblocks vind ik ook niet fijn... Alleen maar slechte verhalen erover gehoort tot zover
Heb nu een 1.0s motor in m'n Corsa A1 met een F13 5-bakRijd 1:16~1:17 @ snelweg
1) Dynamo spanner loshalen zodat de V-snaar eraf kan.
2) V-snaar zelf eraf halen
3) Poelie van v-snaar van krukas afhalen
4) Plastic kapjes loshalen, zitten vastgeklikt en op enkele plaatsen geschroefd.
6) Spanrol heeft een lipje, dat ding induwen, kun je vergrendelen met een klein schroefje/spijker/iets anders duns
6) Imbus schroefjes van waterpomp loshalen en waterpomp iets draaien zodat de spanning helemaal weg is van de distributieriem.
7) Distributie riem kun je er nu zo afhalen.
8 ) Bij nieuwe waterpomp of spanrol deze vervangen als de distributie riem eraf ligt natuurlijk. Waterpomp iets invetten zodat hij niet gaat lekken.
9) Nieuwe riem er op, de poelies en de plastic kappen hebben markeringspunten zodat je hem op tijd kunt zetten.
10) Riem op spanning brengen met waterpomp en spanrol vergrendeling loshalen.
11) Kapjes terugplaatsen
12) Poelie v-snaar terugzetten (niet even testen voordat je dit terug hebt gezet!*)
13) V-snaar terugplaatsen en dynamo spanner weer spannen.
* Het niet terugzetten van de poelie voor het starten heb ik dus een keer gedaan, gevolg: tandwiel van de distributieriem van de krukas afgelopen, vastloper gehad, kon ik het hele blok weer uit elkaar halen om tot de conclusie te komen dat enkele kleppen krom waren.
Is best goed te doen, het klinkt moeilijker dan het is. Je moet alleen alles deugdelijk en volgens de markeringen in elkaar zetten, anders loop je risico dat je riem slipt, knapt of wat dan ook.
+1 voor RonaldGH45T schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:05:
[...]
Ja, Ronald van tuningchips.nl heeft zijn kennisniveau goed verbeterd, zo'n 2 jaar geleden kocht ik een C18XEL blok van hem en toen wist hij nog bijna niets technisch van auto's af.
Dat blok kwam toen uit zijn eigen Astra Cabrio, er zou een C20XE met scherpe nokkenassen, andere chip etc. in gaan komen, maar dat werd door iemand anders gedaan (Sjoerdie van het Opel Forum meen ik).
Maar door allerlei problemen waar hij tegenaan is gelopen heeft hij erg veel kennis opgedaan, prima vent om zaken mee te doen, al komt hij misschien in het begin een beetje patserig over.
Ik heb bij hem mijn gereviseerde X16XE klaarliggen... Nog 2 weekjes (voorjaarsvakantie) en dan komt het 'nieuwe' blok erin met nieuwe koppeling, chiptuning erbij en 2 meters voor oliedruk en temperatuur.
Fijne gozer om mee te spreken inderdaad
Ik heb besloten om voorlopig even met chippen te wachten totdat ik zeker weet dat de auto goed blijft lopen.
Ik zag net op de website van eds het volgende:
http://www.eds-motorsport...ukte/ipf/i_ipf_inhalt.htm
heeft iemand daar ook nog ervaring mee?
Ik zag net op de website van eds het volgende:
http://www.eds-motorsport...ukte/ipf/i_ipf_inhalt.htm
heeft iemand daar ook nog ervaring mee?
[ Voor 5% gewijzigd door Avvd op 06-02-2010 21:35 ]
Hoezo werkt de link niet?GH45T schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:53:
Je link komt gewoon bij de hoofdpagina, de deeplinks komen bij EDS niet in de adresbalk

Had de kappen van de d-riem eraf gehaald GH45T En toen zag ik dat er op de riem stond geschreven:
Vervangen bij 90k, hij heeft nu pas 128k gelopen. Dus hij mag nog 30k vind ik
Komt met de zomer erop dus, maar ik heb je post gebookmarked, ik kan 't 100% zeker gebruiken
Heb er goed vertrouwen in dat ik 't zelf kan
Vervangen bij 90k, hij heeft nu pas 128k gelopen. Dus hij mag nog 30k vind ik
Komt met de zomer erop dus, maar ik heb je post gebookmarked, ik kan 't 100% zeker gebruiken
Of hij zit er al 38k te lang op.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Naja goed, tis maar een 1.2 motortje. Zo duur kan 't geintje niet worden als de riem springt
Weet iemand hoeveel werk het demonteren van de EGR klep van een Z19DT is? Ik wil er een gemodificeerde (lees: dichte, met gaatjes) pakking tussen zetten en twijfel of ik dat zelf zal doen, of zal laten doen door de dealer.
Ik heb het vorige week bij mijn auto ook gedaan (z19dtj) en daar was het binnen 10 minuten gebeurd, ik weet alleen niet precies waar die zit bij de z19dt.
Nope, de C12NZ is geen vrijloper.Blueone schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:14:
een 8 klepper 1.2 loopt volgens mij gewoon vrij als hij knapt.
Van de injectiemotoren zijn dit volgens mij de vrijlopers: C13N, E16NZ, C16NZ, X16SZ, X16SZR, C20NE
Bij de E16NZ heb ik dat zelf een keer "getest" en daar werkt het vrijlopen
Zoals hierboven ergens beschreven heb ik het bij de C12NZ ook "getest" en daar werkte het niet, kromme kleppen, de theorie én de praktijk zeggen dus dat de C12NZ géén vrijloper is.
Zover ik verder kan beredeneren is de C13N het meest betrouwbare injectieblokje wat Opel ooit gemaakt heeft, vrijloper, koppaking bijna niet eruit te blazen, monopoint injectie en niet te veel electronica. Jammer genoeg lopen er niet zoveel meer omdat de carosserie eromheen vaak weggerot is, maar motorisch zijn die dingen onverwoestbaar.
@Aapje, mocht je er niet uit komen dan wil ik je best komen helpen, is zo gepiept
Hehe, geen probleem. Eerst APK erop krijgen, want ik heb nog de twijfels erbij of deze A3 wel apk gekeurd gaat worden anders....
?
Dankje voor 't aanbod.
Zover ik weet slaan de kleppen in de x16sz en x16szr ook naar de klote zodra de riem eraf loopt... same met c16se.
Moet qua motor onderhoud alle pakkingen van die c12nz keertje vernieuwen, dus dat komt samen met de d-riem e.d.
Mooi leer projectje zoiets 
Gelijk alle onderdelen zoveel mogelijk schoonmaken zodra ik dat doe, kleppendeksel wou ik gaan polijsten met o.a. de dremel
zodat ie mooi gaat blinken
Wou de luchtfilter koektrommel vervangen met een luchtfilter huis van een x14sz
Dus dan krijgt de motor ook wat meer ruimte e.d. dus kan je onderhoud wat makkelijker doen. De eerste bougie zit nmlk net achter de nek van die koektrommel 
Vind 't iig een erg leuk blokje om mee te spelen. Waarschijnlijk ga ik m'n 1.0s in de toekomst verwisselen met een c12nz of c14nz
Rijd erg lekker en hij reageert pittig
Dankje voor 't aanbod.
Zover ik weet slaan de kleppen in de x16sz en x16szr ook naar de klote zodra de riem eraf loopt... same met c16se.
Moet qua motor onderhoud alle pakkingen van die c12nz keertje vernieuwen, dus dat komt samen met de d-riem e.d.
Gelijk alle onderdelen zoveel mogelijk schoonmaken zodra ik dat doe, kleppendeksel wou ik gaan polijsten met o.a. de dremel
Wou de luchtfilter koektrommel vervangen met een luchtfilter huis van een x14sz

Vind 't iig een erg leuk blokje om mee te spelen. Waarschijnlijk ga ik m'n 1.0s in de toekomst verwisselen met een c12nz of c14nz
Crosspost:
Mijn nieuwe aanwinst hier ook eens parkeren. Eind december een tweede Omega uit Duitsland opgehaald en ingevoerd.

Samen met de andere:
Mijn nieuwe aanwinst hier ook eens parkeren. Eind december een tweede Omega uit Duitsland opgehaald en ingevoerd.

Samen met de andere:

Wij hebben momenteel een Meriva 2003 en daarmee hebben we een klein probleempje, namelijk dat het oliepeil-lampje aangaat terwijl er nog genoeg olie inzit.
Nu willen we elimineren waar het probleem zit, maar de garage heeft de komende week geen tijd/zin om onze auto uit te lezen.
Nu heb ik samen met een vriend van mij in zijn Volkswagen Golf5 GTI uit kunnen lezen middels een VAG-COM / OBD kabel. Ik weet ook dat die kabel + software niet werkte op zijn moeders Opel.
Mijn vraag luidt daarom: Weet een van jullie welke kabel+connector en/of software ik hiervoor kan gebruiken?
Nu willen we elimineren waar het probleem zit, maar de garage heeft de komende week geen tijd/zin om onze auto uit te lezen.
Nu heb ik samen met een vriend van mij in zijn Volkswagen Golf5 GTI uit kunnen lezen middels een VAG-COM / OBD kabel. Ik weet ook dat die kabel + software niet werkte op zijn moeders Opel.
Mijn vraag luidt daarom: Weet een van jullie welke kabel+connector en/of software ik hiervoor kan gebruiken?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Smeets solutions, ik heb daar ook diverse uitleesstekkers gekocht
Ik denk dat ze je wel verder kunnen helpen.
Ik denk dat je dan het probleem moet zoeken bij de oliedruk. Ergo: Liefst niet met die auto rijden, kans is aanwezig dat-ie geen of teweinig olie rondpompt, en dan komt de motorschade vanzelf.
Ik denk dat je dan het probleem moet zoeken bij de oliedruk. Ergo: Liefst niet met die auto rijden, kans is aanwezig dat-ie geen of teweinig olie rondpompt, en dan komt de motorschade vanzelf.
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik vind het echt schitterende wagens die Omega's! Dat interieur is echt heel dikB-Buster schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:53:
Crosspost:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Samen met de andere:
[afbeelding]
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Crosspost --> Hijs deud:

Wss is hij dood door pers. En anders door een kraan oid
iig hoop dat 't pijnlijk was 
Met ongebalanceerde banden naar de sloop gereden
Vet humor
Met 120km/h trilde 't stuur als een malloot.
Wss is hij dood door pers. En anders door een kraan oid
Met ongebalanceerde banden naar de sloop gereden

Anoniem: 323548
Ik wil graag deze auto voor minder dan 5000, even betrouwbaar, even duur in verzekering, reparatie en belasting, maar dan met een krachtigere motor, dus een 100kmph in 9 seconden i.p.v. 16 seconden.
Is dat mogelijk?
Is dat mogelijk?
misschien zoeken naar de z18xe motor, die zitten op 9,5 seconde en zijn misschien nog wel te vinden tot 5000 euro. De 2.0 en 2.2 liter motoren zijn wat moeilijker te vinden voor die prijs.
Vanaf aanstaande dinsdag rijdt er weer een Astra minder door Nederland.
Onderstaand mobiel is opgegeven voor de sloopregeling.

Bij deze verhuis ik dan ook naar het Ford-rijders topic.
Opel, het waren een (sort of) fantastische 3 jaren!
Onderstaand mobiel is opgegeven voor de sloopregeling.

Bij deze verhuis ik dan ook naar het Ford-rijders topic.
Opel, het waren een (sort of) fantastische 3 jaren!
Ach, tis maar een 1.4
Slome hap... Word niet gemist
Toch jammer, we zien je wel terug zodra je ontdekt hebt wat Ford is
[ Voor 38% gewijzigd door Aapje op 22-02-2010 00:22 ]
Ford Onderdelen Rammelen Dagelijks
*empty*
@Aap: check ff waar dat ding komt te liggen, misschien is die motor nog wat voor in je blauwe
En Ford, het rijd prima
Focus is een fijne auto
Veel plezier ermee
En Ford, het rijd prima
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
En een opel niet zeker!
Dan rijd jij toch een ander soort opel dan ik.
Mijn wagen begon al te rammelen na 1 week en 700 km gereden te hebben.
Nu 2 jaar later en 100.000km is het er niet beter op geworden.
Maar voor de rest is de auto wel prima, zeker de motor van fiat origine
Opel, Ford, heel GM wordt zelfs niet meer overwogen om nog te kopen.
Zal wel eens kijken bij een echt duits merk.
Ik heb erg goede ervaringen met Opels, en ik moet zeggen dat ik, na een Renault Espace te hebben overwogen - schaam
- als opvolger van mijn Astra CDX Stationwagen (schade) nu toch maar weer terugval op het merk Opel. )
* Ramzzz hoopt deze week een mooie Vectra 2.2 Stationwagen te scoren.
* Ramzzz hoopt deze week een mooie Vectra 2.2 Stationwagen te scoren.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik heb ook goede ervaringen met Opels. Olie verbruiken en roesten kunnen ze (de ouderen iig), maar ze starten altijd
Mijn oude astra heeft me in 11maanden 30.000Km lang braaf overal heen gebracht, ongeacht de afstand (ff naar de super op de hoek of naar mn broer in Zeeland, de astra deed het allemaal zonder probleem). Ik moest aan de diesel (het verschil in onkosten is te groot), ik heb nu een Golf TDI gekocht, omdat voor een diesel de keuze bij mij snel gemaakt is
Een opel diesel (zeker de ouderen) kunnen mij niet bekoren, niet echt heel zuinig en nogal traag..
Ik kwam net McKaamos nog tegen
Ik kwam net McKaamos nog tegen
Als Audi een Opel is.... Dan rijd ik inderdaad een OpelEngineer Stewie schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:42:
[...]
En een opel niet zeker!
Dan rijd jij toch een ander soort opel dan ik.
Mijn wagen begon al te rammelen na 1 week en 700 km gereden te hebben.
Nu 2 jaar later en 100.000km is het er niet beter op geworden.
Maar voor de rest is de auto wel prima, zeker de motor van fiat origine.
Opel, Ford, heel GM wordt zelfs niet meer overwogen om nog te kopen.
Zal wel eens kijken bij een echt duits merk.
*empty*
Een audi is een echt duits merk, een opel allang niet meer.MR_VIPER schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:25:
[...]
Als Audi een Opel is.... Dan rijd ik inderdaad een Opel
Nee, je audi is geen opel.
Er is weinig mis met mijn opel, dat ik geen opel meer wil heeft meer te maken met de slechte ervaringen van de dealer. Mijn opel is goed uitgerust en meer dan vlot genoeg.
Opel mag bij ons niet meer genomen worden omdat Opel Antwerpen dichtgaat.
Nu is het vooral audi dat er besteld wordt, de budgetten zijn dan ook fors omhooggegaan maar de overnameprijs is ook fors hoger. Op het einde van de rit is een audi/vw niet duurder dan een opel.
Mijn volgende wagen is dus hoogstwaarschijnlijk ook van een echt duits merk.
Golf 6 highline met business pack en citypack staat momenteel bovenaan mijn lijstje (**Belgische packs)
Opel is wel degelijk een 'echt Duits merk'. Dat GM het heeft overgenomen (is het al tijden), en de gek genoeg winstgevende takken wegsaneert om de zakken in de VS gevuld te houden, tja.
Door de sluitingen van fabrieken buiten Duitsland, is Opel eigenlijk alleen maar nóg Duitser geworden.
Een Opel is nog altijd een Opel.
Een huidige Saab is een Opel met een Saab-carosserie.
Een Opel met een dieselmotor heeft daarentegen vast en zeker een door Fiat ontwikkelde motor.
Door de sluitingen van fabrieken buiten Duitsland, is Opel eigenlijk alleen maar nóg Duitser geworden.
Een Opel is nog altijd een Opel.
Een huidige Saab is een Opel met een Saab-carosserie.
Een Opel met een dieselmotor heeft daarentegen vast en zeker een door Fiat ontwikkelde motor.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Naja, ik moet eerlijk zeggen. Opel is, vooral met de laatste modellen, totaal niet duits meer. Mercedes ook niet en BMW ook niet. Audi en VW daarentegen wel, die zijn lekker saai en allemaal hetzelfde!
Wat zijn in vredesnaam je criteria om dit te roepen?Anoniem: 94768 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:17:
Naja, ik moet eerlijk zeggen. Opel is, vooral met de laatste modellen, totaal niet duits meer. Mercedes ook niet en BMW ook niet. Audi en VW daarentegen wel, die zijn lekker saai en allemaal hetzelfde!
Gelukkig maar.
Waar zouden we zijn als er geen Duitse auto's meer waren.
Waar zouden we zijn als er geen Duitse auto's meer waren.
Hahaha
Ik zal het nog even uitleggen...
BMW en Mercedes zijn goed op weg om elke auto anders te maken (andere voorkant, andere achterkant, ander interieur etc.).
Audi is heel goed op weg om alles hetzelfde te maken, elke Audi met LED-verlichting in de koplampen, achterlichten die heel erg op elkaar lijken, dezelfde grill en natuurlijk hetzelfde interieur in elke nieuwe Audi.
Hetzelfde kan VW ook, het interieur van een Golf en een Polo lijkt wel erg veel op elkaar (net als dat van een Astra en Insignia). Maar waar de Golf en Polo heel discreet zijn vormgegeven (heel rustig, misschien wel niet spannend) slaat Opel een hele andere weg in. Totaal niet-Duits dus blijkbaar.
Ik zal het nog even uitleggen...
BMW en Mercedes zijn goed op weg om elke auto anders te maken (andere voorkant, andere achterkant, ander interieur etc.).
Audi is heel goed op weg om alles hetzelfde te maken, elke Audi met LED-verlichting in de koplampen, achterlichten die heel erg op elkaar lijken, dezelfde grill en natuurlijk hetzelfde interieur in elke nieuwe Audi.
Hetzelfde kan VW ook, het interieur van een Golf en een Polo lijkt wel erg veel op elkaar (net als dat van een Astra en Insignia). Maar waar de Golf en Polo heel discreet zijn vormgegeven (heel rustig, misschien wel niet spannend) slaat Opel een hele andere weg in. Totaal niet-Duits dus blijkbaar.
Als je het zo gaat brengen dan zou je gaan zeggen dat VAG bepalend is voor het begrip Duits. Wat het totaal niet is. Als je al echt gaat beginnen over Duits dan zou Mercedes de norm moeten zijn. Allereerste duitse auto is gebouwd door Mercedes voor zover ik weet.
Maar goed die discussie kun je alle kanten op voeren. Zolang er made in Germany staat is het Duits.
Maar goed die discussie kun je alle kanten op voeren. Zolang er made in Germany staat is het Duits.
[ Voor 0% gewijzigd door MR_VIPER op 23-02-2010 11:48 . Reden: typo's ]
*empty*
Klopt, mijn redenatie klopt ook voor geen kont. Maar dat is dus hetzelfde als iedereen die zegt dat Opel niet Duits is. En blijkbaar zijn de merken Audi en VW (VAG dus) wel heel Duits. En wat zie je bij die merken? Juist, veel van hetzelfde binnen het concern.
Maar inderdaad, deze discussie heeft geen zin.
Opel komt uit Duitsland en is dus gewoon Duits, klaar.
Maar inderdaad, deze discussie heeft geen zin.
Opel komt uit Duitsland en is dus gewoon Duits, klaar.
Nou, hier dan een kersverse nieuwe 2e hands-Opel-eigenaar. 
Ik heb vandaag de papieren getekend voor een Zafira.
Helaas, geen 2.2, maar een 1.8.
Een nieuwere Zafira 1.8 had ik mee van 't huur bedrijf naar Parijs.Ramzzz schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:29:
Nou, hier dan een kersverse nieuwe 2e hands-Opel-eigenaar.
500 km heen + 500 km terug mee gereden.
Ski-doos op 't dak, 7 man erin, had nog prik genoeg om te invoegen op kleine invoegstrookjes e.d.
Prima te doen zo'n 1.8
Heb vandaag elektrische ramen ingebouwd in 't astra-tje van een vriend... Had 't setje eerst in onze Astra zitten. Maar de koper van mijn Astra hoefde geen elec ramen/spiegels erbij. Dus weder verkocht aan een vriend
Viel me mee inderdaad.Aapje schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:34:
[...]
Een nieuwere Zafira 1.8 had ik mee van 't huur bedrijf naar Parijs.
500 km heen + 500 km terug mee gereden.
Ski-doos op 't dak, 7 man erin, had nog prik genoeg om te invoegen op kleine invoegstrookjes e.d.
Prima te doen zo'n 1.8![]()
Heb vandaag elektrische ramen ingebouwd in 't astra-tje van een vriend... Had 't setje eerst in onze Astra zitten. Maar de koper van mijn Astra hoefde geen elec ramen/spiegels erbij. Dus weder verkocht aan een vriend
Ik reed vrijdag in exact dezelfde uitvoering (1.8 16v Elegance), en dat zwalkte over de weg. Trok wel vlot op, maar rotondes en bochten waren een drama.
Deze lag als een huis op de weg, trok vlot op, en zag er spic en span uit. De beslissing was snel gevallen.
Een paar kleine issues die de dealer onder handen neemt, en volgende week vrijdag ben ik weer helemaal 't ventje.
Die Astra van mij lever ik weer in waar hij in '96 gekocht is, en ik krijg nog inruil met een licht beschadigde auto.
* Ramzzz is tevreden.

Dit is hem niet, ik heb 'm namelijk nog niet, en ik heb geen foto's gemaakt.Anoniem: 94768 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:06:
Tijd voor foto's !
Zo ziet hij er uit:

Maar dan met deze lichtmetalen wielen:

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 24-02-2010 00:24 ]
Als de garage mee wil werken qua "ik heb geen inruil dus hoeveel korting krijg ik" dan ga ik zaterdag kijken naar een, goh, Vectra station.
Prijs is iets boven m'n budget, maar ik hoop op een redelijke korting omdat ik dus niets in te ruilen heb
Prijs is iets boven m'n budget, maar ik hoop op een redelijke korting omdat ik dus niets in te ruilen heb
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Ik heb er veel gezien die de moeite waard zijn.King Nothing schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:30:
Als de garage mee wil werken qua "ik heb geen inruil dus hoeveel korting krijg ik" dan ga ik zaterdag kijken naar een, goh, Vectra station.
Ik was erg gecharmeerd van een aantal, onder andere in Almere, in Anna Pauwlowna en in Rhoon.
Maar ook o.a. 1 in Groningen, 1 in Arnhem, 1 in Epe, en in Friesland ook nog ergens een om een beetje je kant op te denken (noorden, oosten).
Ze hoeven niet echt duur te zijn.
Lol, King Nothing, Dus als ik het goed begrijp... Corsa B --> Vectra B station -> MIcra K11 -> Vectra B? of C?
What's the situation here?
[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 25-02-2010 22:41 ]
Even een vraagje:
Koppakking van mijn Astra G is aan gort. Wat mag n beetje garage vragen voor reparatie?
Koppakking van mijn Astra G is aan gort. Wat mag n beetje garage vragen voor reparatie?
Mijn gehele autohistorie:Destruction schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:40:
Lol, King Nothing, Dus als ik het goed begrijp... Corsa B --> Vectra B station -> MIcra K11 -> Vectra B? of C?![]()
VW Golf GTi, Opel Kadett GT, Ford Sierra, Peugeot 309, Opel Corsa B, Opel Vectra Station B, Nissan Micra. De eerste 4 in een jaar, de Corsa heb ik 9 jaar mee gedaan, Vectra een jaartje, Micra bijna 2 jaar.
Ik woon tegenwoordig in Duitsland en daar is het leven qua auto's wat aangenamer. Wegenbelasting is lager en de kosten voor onderhoud zijn ook wat lager. Zag van de week een Vectra B station, 2.2DTi, zilvergrijs, sportuitvoering. Pfff, mooie bak. Zo ongeveer full option: leer, xenon, abs, 6 airbags, alles electrisch
Wegenbelasting voor die Vectra is 320 euro per jaar, dat betaal je in Nederland per kwartaal. De diesel is in Duitsland dan weer duurder, maar ik ben toch bijna elke dag in Nederland.
Beste vrind wette dat
Uh, ik ben met de Corsa A letterlijk NIET te stoppen.....
M'n linkervoor remleiding is gesprongen toen ik Shoarma ging halen bij de AH
ANWB Gebelt, kunnen er niks aan doen..... Dus achterhem/voor hem uitgereden naar huis...
Maandag effe een nieuwe remleiding fixen dus...
Maargoe \o/ Mooi shitty
M'n linkervoor remleiding is gesprongen toen ik Shoarma ging halen bij de AH
ANWB Gebelt, kunnen er niks aan doen..... Dus achterhem/voor hem uitgereden naar huis...
Maandag effe een nieuwe remleiding fixen dus...
Maargoe \o/ Mooi shitty
OMG Lol
Leiding of remslang?
Net wezen kijken naar die Vectra station. Kan de auto kopen voor 4000 euro, inclusief nieuwe TüV (Duitse APK). Vectra is van een monteur bij de dealer, dus qua onderhoud zal het wel goed zitten, maar qua prijs kan er amper iets vanaf. KM stand is 193k.
Later nog een Vectra 2.0DTI sedan bekeken bij een andere zaak, die is uit augustus 2000 en heeft 100.523km gereden (100k in 10 jaar
). Tijdje met verkoper gepraat, hij was wat aan het rekenen en kwam tot de "mooie" prijs van 5900 euro, inclusief complete technische keuring (TüV loopt nog 1,5 jaar) en complete reinigingsbeurt. Zonder keuring kan er nog 1000 euro af, maar dan zit ik nog 1000 euro boven budget.
Later nog een Vectra 2.0DTI sedan bekeken bij een andere zaak, die is uit augustus 2000 en heeft 100.523km gereden (100k in 10 jaar

Beste vrind wette dat
Net bij Euromasters een afspraak gemaakt om de remleiding te vervangen, 43 euro vragen ze ervoor. Lijkt me beetje stug dat ´t zo goedkoop is, maar ´t valt altijd te proberen
(inc uur+materiaal...
)

Mja, die leidingen zijn niet zo duur idd
Punt is meer dat je gereedschap moet hebben om de leidingen te maken/bewerken, en daarnaast moet je natuurlijk ook het punt waar je hem vastzet aan de remslang etc goed schoonmaken
Ik kan het iig niet goedkoper doen
Laat ze wel ff kijken hoe het dan met je remslang zelf staat. Als er een zwart rubber bovenaan zit (vlakbij de aansluiting met de koperen remleiding), insnijden en naar beneden drukken.. Helemaal verroest? vervang die dan ook maar.. Als je een keer hard moet remmen, dikke kans dat je remslang gewoon losschiet.. En dan kun je de rest wel raden
Als het onder dat rubber verroest is, is dat sowieso APK afkeur.. vd week bij 4 auto's gehad
Zat niks aan verder, toch even onder dat rubber kijken (een steekproefcontroleur gaat dat sowieso ook doen), en jahoor: Beide verroest en bijna vergaan
Laat ze wel ff kijken hoe het dan met je remslang zelf staat. Als er een zwart rubber bovenaan zit (vlakbij de aansluiting met de koperen remleiding), insnijden en naar beneden drukken.. Helemaal verroest? vervang die dan ook maar.. Als je een keer hard moet remmen, dikke kans dat je remslang gewoon losschiet.. En dan kun je de rest wel raden
Als het onder dat rubber verroest is, is dat sowieso APK afkeur.. vd week bij 4 auto's gehad
[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 27-02-2010 15:27 ]
heb de ipf al binnen?Blueone schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:20:
Vandaag een ipf van eds besteld, ik ben benieuwd
heb zelf ook een astra 1.9cdti met 150pk, misschien kan ik hem er een keer aanhangen?
als het een beetje bevalt heb ik zelf ook interesse in zo'n ding, ga later dit jaar op zoek naar een gebruikte insignia ST, vooral de diesel kan wel wat meer vermogen gebruiken.
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
Ik heb heb een weekje binnen nu maar ik ben aan het wachten totdat ze een andere software voor mij hebben gemaakt:
160pk
320-340nm
In de astra zit een m32 bak en die kan "slechts" 320nm hebben dus veel hoger lijkt me niet goed (ik heb nu 120pk en 280nm)
De ipf is trouwens niet te gebruiken op een andere auto omdat hij gekoppeld is aan je ecu nummer.
160pk
320-340nm
In de astra zit een m32 bak en die kan "slechts" 320nm hebben dus veel hoger lijkt me niet goed (ik heb nu 120pk en 280nm)
De ipf is trouwens niet te gebruiken op een andere auto omdat hij gekoppeld is aan je ecu nummer.
okee, dacht dat jede 150pk versie had.
zat er wel dik in dat het niet op andere auto's werkt, anders konden we gezamenlijke inkoopactie doen.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen!
Ten eerste of auto na tuning inderdaad fijner rijdt, maar ook met dit ipf-systeem.
zat er wel dik in dat het niet op andere auto's werkt, anders konden we gezamenlijke inkoopactie doen.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen!
Ten eerste of auto na tuning inderdaad fijner rijdt, maar ook met dit ipf-systeem.
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
* Ramzzz is aan het aftellen... Vrijdag krijg ik mijn nieuwe bolide!
(a.k.a. gezinsauto)
(a.k.a. gezinsauto)
Vandaag ook een dvd100 navi gekocht inplaats van mijn cd70, mooi een 6 cd-wisselaar en dvd navigatie
Oud:

Nieuw:

* Ramzzz is een happy camper!

Nieuw:

* Ramzzz is een happy camper!
Nice camper Ramzzz
Crosspost van het "Show je auto Topic" Laat ik mezelf maar welkom heten in het Opel Topic
Ik rijd sinds één maand rond in de volgende auto:

Ik ben er zeer tevreden mee, lekker complete auto
Specs:
Opel Corsa 1.2 Elegance
BJ. 2001
Km: 110xxx
Luxe uitvoering met airco, EPS, stuur bediening radio, mistlampen etc.
Mijn vorige Show je "auto"
Crosspost van het "Show je auto Topic" Laat ik mezelf maar welkom heten in het Opel Topic

Specs:
Opel Corsa 1.2 Elegance
BJ. 2001
Leuke uitvoering. Kleur past best bij zo'n Corsa, ook al zou het mijn keuze niet zijn het misstaat absoluut niet.
Hopelijk heb je er nog lang plezier van.
Gisteren de dvd100 erin geplaatst en geprogrammeerd, hij werkt op één ding na en dat is de gps pijl, die gaat veels te snel tov hoe ik rijd. Weet iemand hoe dat kan komen?Blueone schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:00:
Vandaag ook een dvd100 navi gekocht inplaats van mijn cd70, mooi een 6 cd-wisselaar en dvd navigatie
@yassine: met IceFreak, wat de anderen zeggen, boeiend.. Leuke auto
En die kleur, die valt IRL best mee toch? Ik heb er 1 in onderhoud, precies dezelfde kleur.. Ik vind het niet zo schokkend
Thanx IceFreak.Anoniem: 94768 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:08:
Wat de anderen ook zeggen, ik vind hem cool
Veel veilge kilometers !
Thanx B-BusterB-Buster schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:32:
Leuke uitvoering. Kleur past best bij zo'n Corsa, ook al zou het mijn keuze niet zijn het misstaat absoluut niet.
IRL veranderd de kleur afh. van de kijkhoek van licht zalm naar iets donkerder. Thanx voor de feedbackDestruction schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:19:
@yassine: met IceFreak, wat de anderen zeggen, boeiend.. Leuke autoEn die kleur, die valt IRL best mee toch? Ik heb er 1 in onderhoud, precies dezelfde kleur.. Ik vind het niet zo schokkend
ROZE!yassine schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:40:
Nice camper Ramzzz![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
Opel Corsa 1.2 Elegance
BJ. 2001
Dus je hebt gehoord dat Aapje zijn Crossa Roze wil? Ik voel een GOT verfploeg idee opkomen. Wel knalroze dan.
*empty*
Omdat er al te lang niet gesproken is in dit topic:

Een prachtig logo
Een prachtig logo
Hey, das die Corsa die orgineel moest blijven!
Na 120.000 km (230.000 km totaal) voor het eerst panne met m'n Corsa C 1.7 Di.
Startmotor is kapot.
Bij de garage rekenen ze er vrolijk € 400,- voor. Op internet heb ik een nieuwe startmotor van Bosch voor € 135,-.
Nogal een prijsverschil, ga zelf de motor kopen en (zwart) laten inbouwen :-|
Startmotor is kapot.
Bij de garage rekenen ze er vrolijk € 400,- voor. Op internet heb ik een nieuwe startmotor van Bosch voor € 135,-.
Nogal een prijsverschil, ga zelf de motor kopen en (zwart) laten inbouwen :-|
Zelf is volgens mij ook best goed te doen? Gewoon op paar bokjes zetten en je kan volgens mij al de startmotor aanraken als je eronder gaat liggen...
Zit niet met veel boutjes e.d. vast
Voor een paar tientjes laat ik het liever doen door iemand die er iets meer verstand van heeft dan mijAapje schreef op donderdag 15 april 2010 @ 18:08:
Zelf is volgens mij ook best goed te doen? Gewoon op paar bokjes zetten en je kan volgens mij al de startmotor aanraken als je eronder gaat liggen...
Ben niet bang vuile handen te krijgen, maar qua auto's neem ik liever het risico niet, tenzij er een stap-voor-stap handleiding bij zit
Kan niet veel fout gaan met een startmotor eerlijk gezegd. Je kan 'm altijd nog aanduwenVimana schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:22:
[...]
Voor een paar tientjes laat ik het liever doen door iemand die er iets meer verstand van heeft dan mij
Ben niet bang vuile handen te krijgen, maar qua auto's neem ik liever het risico niet, tenzij er een stap-voor-stap handleiding bij zit

* Destruction heeft vandaag nog een startmotor "gerepareerd".
Gozer met een Berlingo 1.9D, startmotor kapot & geen geld.. Ik heb de startmotor een paar rammen verkocht, ding startte weer, 10 euro gevraagd en de man weer op pad gestuurd
Nog een paar mnd, dan ben ik uit de risicogroep, en dan eens kijken of ik mn ouwe Assie terug kan kopen, voor erbij
Gisteren weer even gestuurd in het ding, mis hem toch wel een beetje.. Maargoed, ik wist van te voren dat ik die lieve c16se
zou gaan missen..
Gozer met een Berlingo 1.9D, startmotor kapot & geen geld.. Ik heb de startmotor een paar rammen verkocht, ding startte weer, 10 euro gevraagd en de man weer op pad gestuurd
Nog een paar mnd, dan ben ik uit de risicogroep, en dan eens kijken of ik mn ouwe Assie terug kan kopen, voor erbij
Zeg Destruction, klus jij ook aan Vectra-C's? 
Heb evt wat klusjes die gedaan moeten worden..
Heb evt wat klusjes die gedaan moeten worden..
Mja, voorlopig zit ik echt helemaal _vol_ 
Maar ik onderhoud vanalles ja, jong en oud

Maar ik onderhoud vanalles ja, jong en oud
* JamesB009 heeft ook een Opel! 

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Al bijna een klassieker
Sign here against sigs

Allebei officieel Youngtimers & Klassieker (allebei 20+) iig.
Oldtimer zullen ze nooit worden, ze zijn allebei van 87
Nog wat foto's van de combinatie waar we gisteren mee gereden hebben :):

[ Voor 35% gewijzigd door Aapje op 17-04-2010 14:29 ]
Leuk, een Kadett erbij. Zo origineel zijn ze vrij uniek aan het worden.
Dat zijn de betere velgen onder een Astra-H vind ik, zeker i.c.m. een donkere kleur. Staan hem erg goed.Blueone schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:39:
Gisteren nieuwe velgjes onder m\n auto gezet"
[afbeelding]
Ziet er erg netjes uit zo!Blueone schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:39:
Gisteren nieuwe velgjes onder mijn auto gezet.
[afbeelding]
Hoe is het eigenlijk met je IPF afgelopen? Bevalt het goed?
_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"
Weet iemand waar ik een carburateurrevisiesetje voor een 1987 Opel Kadett 1.6SV kan kopen? Ik koop normaal namelijk alleen zooi voor Amerikaanse auto's bij auto-onderdelenzaken en die hebben zo'n setje niet liggen...
Het type carb moet ik jullie helaas ff verschuldigd laten, want mijn auto staat helaas 50 km verderop, maar het is de carb die in de vraagbaak die je overal kan kopen in het supplement staat (ben die vraagbaak ook ff kwijt helaas).
Hij is echt zwaar nodig want als ik afrem komt mij een zware benzinelucht tegemoet, ook als ik in de file sta en optrek/afrem word ik high van de onverbrande benzinelucht. Laatste trip kreeg ik zwaar hoofdpijn en ben ik een dag misselijk geworden door de zware stank.
Het type carb moet ik jullie helaas ff verschuldigd laten, want mijn auto staat helaas 50 km verderop, maar het is de carb die in de vraagbaak die je overal kan kopen in het supplement staat (ben die vraagbaak ook ff kwijt helaas).
Hij is echt zwaar nodig want als ik afrem komt mij een zware benzinelucht tegemoet, ook als ik in de file sta en optrek/afrem word ik high van de onverbrande benzinelucht. Laatste trip kreeg ik zwaar hoofdpijn en ben ik een dag misselijk geworden door de zware stank.
Kan je 'm niet gewoon afstellen? Scheelt vaak al een hoop... En anders kijk op ebay.de of kijk op http://www.klassiekeopelonderdelen.nl/nl/shop/kadett_e
Heel vet!Blueone schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:39:
Gisteren nieuwe velgjes onder mijn auto gezet.
[afbeelding]
@ Aapje: ik ben meer van de revisie als je ziet hoe hij er uit ziet... Als je toch aan het afstellen gaat dan liever schoon ook
Thnx voor de link, ik ga het zo proberen 
edit:
staat er helaas niet tussen maar ik mail ze ff
[ Voor 15% gewijzigd door Wilf op 19-04-2010 20:15 ]
Kijk ook even bij ascona's e.d. zitten mss ook een 16sv motor hun webshop is beetje dom.Wilf schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:01:
@ Aapje: ik ben meer van de revisie als je ziet hoe hij er uit ziet... Als je toch aan het afstellen gaat dan liever schoon ookThnx voor de link, ik ga het zo proberen
edit:
Zo mensen ff een vraag.
Misschien dat niet-Opel'ers me ook wat kunnen assisteren.
Mijn broer heeft sinds kort een leuke Corsa B GTS (rood etc) met 13 inch velgen eronder (ja velgen, best leuke)
Nu zoekt hij een beetje een upgrade (ik zorg er wel voor dat het niet uit de hand loopt) en vroeg ik me af of een Corsa B standaard 4x100 of 4x98 heeft? Zie hier en daar wat verschillende informatie. Passen 100 velgen ook op 98 of andersom? (Met misschien wat dikkere moeren)
Anyone een idee hoe je dit precies opmeet?
Misschien dat niet-Opel'ers me ook wat kunnen assisteren.
Mijn broer heeft sinds kort een leuke Corsa B GTS (rood etc) met 13 inch velgen eronder (ja velgen, best leuke)
Nu zoekt hij een beetje een upgrade (ik zorg er wel voor dat het niet uit de hand loopt) en vroeg ik me af of een Corsa B standaard 4x100 of 4x98 heeft? Zie hier en daar wat verschillende informatie. Passen 100 velgen ook op 98 of andersom? (Met misschien wat dikkere moeren)
Anyone een idee hoe je dit precies opmeet?
Dit topic is gesloten.
Let op:
[html][norml][/norml][/html]
[html][norml][/norml][/html]