"t zou net kunnen, andersom met wat dikkere bouten zou mss wel helpen, maar de meeste wielbouten hebben een soort geleider. Dit is een bol stukkie rond 't einde van de bout. Deze klemt de meeste velgen wel goed vast.Gnermo schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:31:
Zo mensen ff een vraag.
Misschien dat niet-Opel'ers me ook wat kunnen assisteren.
Mijn broer heeft sinds kort een leuke Corsa B GTS (rood etc) met 13 inch velgen eronder (ja velgen, best leuke)
Nu zoekt hij een beetje een upgrade (ik zorg er wel voor dat het niet uit de hand loopt) en vroeg ik me af of een Corsa B standaard 4x100 of 4x98 heeft? Zie hier en daar wat verschillende informatie. Passen 100 velgen ook op 98 of andersom? (Met misschien wat dikkere moeren)
Anyone een idee hoe je dit precies opmeet?
http://www.autoweek.nl/au...-komt-een-brute-Corsa-OPC
Wanneer kan ik 'em bestellen??
SVP wel voor en achter zelfde kleur velg
SVP wel voor en achter zelfde kleur velg
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Steek 4x100 et 49 naaf 56.6 meen ik zo.Gnermo schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 23:31:
Zo mensen ff een vraag.
Misschien dat niet-Opel'ers me ook wat kunnen assisteren.
Mijn broer heeft sinds kort een leuke Corsa B GTS (rood etc) met 13 inch velgen eronder (ja velgen, best leuke)
Nu zoekt hij een beetje een upgrade (ik zorg er wel voor dat het niet uit de hand loopt) en vroeg ik me af of een Corsa B standaard 4x100 of 4x98 heeft? Zie hier en daar wat verschillende informatie. Passen 100 velgen ook op 98 of andersom? (Met misschien wat dikkere moeren)
Anyone een idee hoe je dit precies opmeet?
Er bestaan speciale bouten waarmee je 4x98 passend kunt krijgen, maar ik zou er niet aan beginnen. Eigenlijk is het enige wat een beetje mag afwijken de ET waarde en zelfs daar moet je mee oppassen. De naafdiameter kun je eventueel nog opvullen met speciale ringen, maar als die te klein is houdt het natuurlijk ook op.
Loop ik van de week door de straat in Auckland, zie ik een Opel Zafira.. met Subaru badges!!
Ik denk, die is leip maar nee - de Opel Zafira is inderdaad in Japan verkocht als de Subaru Traviq!
En die verschijnen hier als gebruikte auto's in Nieuw Zeeland.
Erg komische verschijning zo'n "Subaru Zafira"!

Ik denk, die is leip maar nee - de Opel Zafira is inderdaad in Japan verkocht als de Subaru Traviq!
En die verschijnen hier als gebruikte auto's in Nieuw Zeeland.
Erg komische verschijning zo'n "Subaru Zafira"!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

4x4 ook nog?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Leuke voorlip en sideskirts.
En hopelijk dan wel wat beter gemotoriseerd dan die 1.6 koffiemolens die hier rondrijden, want daarmee is het echt een zwaar ondergemotoriseerde auto.
Nou, de OPC-versie is anders wel volvet uitgevoerd. 
Inclusief kolk in de tank.
De 1.6 is echt een lame-ass uitvoering. Ik heb nu de 1.8 en dat is echt wel voldoende.
Inclusief kolk in de tank.
De 1.6 is echt een lame-ass uitvoering. Ik heb nu de 1.8 en dat is echt wel voldoende.
[ Voor 59% gewijzigd door Ramzzz op 31-05-2010 09:21 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Jazeker - al de Traviq's die hier in NZ aangeboden worden zijn allen voorzien van de 2.2 liter 4-pitter (146pk). Subaru heeft alleen de eerste generatie Zafira (1999 - 2005) als Traviq "geproduceerd".AtleX schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:15:
Leuke voorlip en sideskirts.En hopelijk dan wel wat beter gemotoriseerd dan die 1.6 koffiemolens die hier rondrijden, want daarmee is het echt een zwaar ondergemotoriseerde auto.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
100% correct wat betreft de maat.GH45T schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:43:
[...]
Steek 4x100 et 49 naaf 56.6 meen ik zo.
Er bestaan speciale bouten waarmee je 4x98 passend kunt krijgen, maar ik zou er niet aan beginnen. Eigenlijk is het enige wat een beetje mag afwijken de ET waarde en zelfs daar moet je mee oppassen. De naafdiameter kun je eventueel nog opvullen met speciale ringen, maar als die te klein is houdt het natuurlijk ook op.
ET waarde wil je liever ook niet teveel van af wijken, en vooral niet een kleiner getal. Daarmee komen je wielen verder naar buiten te staan en dat veroorzaakt extra stress op de ophanging en wiellagers.
Naafdiameter van 56.6 is zo ongeveer het kleinste wat bestaat, dus daarmee loop je niet zoveel risico dat je een te kleine te pakken hebt.
Edit:
ET == Einpress Tiefe, ofwel Offset.
dat is de afstand van het hart van het wiel naar de achterkant van de plaat waar de wielbouten doorheen gaan.
Hoe kleiner die afstand, hoe dichter de montageplaat dus bij het hart van het wiel zit, en hoe verder de velg dus naar buiten de auto steekt. Effectief creeer je dus een langere hefboom, wat meer stress op de draagarmen en lagers betekent.
Grotere ET waarde betekent dat de velg meer in de auto gedrukt zit. Liefst reken je het zo uit dat de velgbreedte en de offset elkaar opheffen en het de hefboomlengte dus niet veranderd.
Stel dat je van 6.5J naar 7J velg breedte gaat (6.5inch naar 7inch), dan zou je ET waarde 7 á 8 groter moeten zijn dan origineel. Je verschuift het drukpunt dus weer naar dezelfde relatieve locatie.
Nadeel van die methodiek is dat je dus geen extreem brede velgen kan monteren, want je zit veel eerder met ruimte tekort aan de binnenkant van de wielbakken.
Als ik het goed heb, is het bij de originele onderdelen zo uitgerekend dat het hart van de velg precies rond het midden van de wiellager zit.
[ Voor 40% gewijzigd door McKaamos op 11-05-2010 23:50 ]
En dat heb jij weer 100% correct.McKaamos schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:37:
[...]
Als ik het goed heb, is het bij de originele onderdelen zo uitgerekend dat het hart van de velg precies rond het midden van de wiellager zit.
Maar goed, in de ET waarde mag wel iets verschil zitten hoor, als het maar niet te veel is.
Veel mensen kijken enkel naar de steek om te besluiten of wielen wel of niet passen, daarom haalde ik de ET waarde en de naafdiameter aan. Verder moet het natuurlijk ook nog fysiek passen, als je wielen aanlopen heeft het sowieso geen zin.
Heb zelf ook wielen met een lagere ET waarde, dan staan de wielen iets verder naar buiten. Overmatige slijtage van wiellagers heb ik niet gemerkt, wel meer slijtage van banden. Mijn voorbanden slijten telkens helemaal aan de binnenkant af. Niet dat ik het erg vind overigens, door de negatieve camber kan ik net wat harder door de bochten heen.
* Marlibica is vrijdag op Zandvoort geweest
Heeeeele leuke dingetjes gezien, waaronder dit
:

Ik denk dat ik die Commodore GS/E 's de mooiste Opels ooit vind..
Heeeeele leuke dingetjes gezien, waaronder dit

[ Voor 7% gewijzigd door Marlibica op 17-05-2010 14:38 ]
Sign here against sigs
Die camber kan wel kloppen ja.GH45T schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:09:
[...]
En dat heb jij weer 100% correct.
Maar goed, in de ET waarde mag wel iets verschil zitten hoor, als het maar niet te veel is.
Veel mensen kijken enkel naar de steek om te besluiten of wielen wel of niet passen, daarom haalde ik de ET waarde en de naafdiameter aan. Verder moet het natuurlijk ook nog fysiek passen, als je wielen aanlopen heeft het sowieso geen zin.
Heb zelf ook wielen met een lagere ET waarde, dan staan de wielen iets verder naar buiten. Overmatige slijtage van wiellagers heb ik niet gemerkt, wel meer slijtage van banden. Mijn voorbanden slijten telkens helemaal aan de binnenkant af. Niet dat ik het erg vind overigens, door de negatieve camber kan ik net wat harder door de bochten heen.
Lagere ET waarde => langere hefboom. Auto zakt dus automatisch ietsjes verder in z'n vering, en meestal is het zo dat de wielen ietsjes onder negatieve camber komen te staan zodra de vering ingedrukt wordt.
Dit ivm overhellen in de bocht. Dan blijft het wiel vlak op de weg staan zodat je zoveel mogelijk grip hebt.
Dat is trouwens ook goed te merken als je je wagen verlaagt. Mensen met een extreme verlaging hebben in de regel een stuk meer neg.camber omdat de ophaning verder ingezakt is. Dat is dan weer op te lossen met zogeheten Camber Bolts. Daarmee worden de wielnaven weer verticaal gezet zonder dat je verder fysiek iets veranderd aan de ophangning.
Slijtage zal je inderdaad niet altijd heel erg merken. Is ook erg afhankelijk van hoe sterk de onderdelen aan je auto zijn, maar de kans is zeker aanwezig dat het allemaal net even wat harder zal slijten. Misschien niet met een afwijking van 10, maar als je van 49 naar 10 gaat zal het hoogstwaarschijnlijk wel erg merkbaar worden.
Mooie plaatjes Marlibica!Marlibica schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:37:
* Marlibica is vrijdag op Zandvoort geweest
Heeeeele leuke dingetjes gezien, waaronder dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 27-05-2010 20:57 ]
Schop! effe een oude koe uit de sloot 
Had hier nog niet gespammed met onze Kadett-C City \o/
Auto is uiteindelijk voor Nelicquele, maar stiekem vind ik 't wel een leuk wagentje voor mezelf...
En gezien Nelicquele liever m'n Corsa inpikt
is 't best goed geregeld zo 

Had hier nog niet gespammed met onze Kadett-C City \o/
Auto is uiteindelijk voor Nelicquele, maar stiekem vind ik 't wel een leuk wagentje voor mezelf...
En gezien Nelicquele liever m'n Corsa inpikt
He-le-maal goed
Die radio ook.. blauw nummerbord.. de hele auto is gewoon 20 30 jaar in de tijd blijven steken
Gelukkig is het een C2, ik vind de knipperlichten naast de koplampen zoveel mooier
1200 N denk ik? Onverwoestbaar.
Gelukkig is het een C2, ik vind de knipperlichten naast de koplampen zoveel mooier
[ Voor 6% gewijzigd door Marlibica op 27-05-2010 22:22 ]
Sign here against sigs
1200* is 't (althans motorcode op 't blok) papier zegt 1.2n 
Vind de C1's ook niet echt mooi. De kadett-b met ronde koplampen e.d. weer wel
Vind de C1's ook niet echt mooi. De kadett-b met ronde koplampen e.d. weer wel
Gaaf ding zeg, dit is ook wel mijn favoriete 'oude' kadett.
Ben er maar zuinig op.
Ben er maar zuinig op.
Oude Opeltjes zijn wel heel gaaf idd
Als het om de 'Dett C gaat heb ik het liefst de Sedan.
Maja, mijn voorkeur gaat sowieso uit naar Sedans, Coupé's en Stations. Hatchbacks houd ik over het algemeen niet zo van. Toch, kudo's Aapje!
Ziet er netjes uit 
Daarom had ik ook een Corsa A Sedan (moest naar de sloop ivm teveel roest) en rijd ik nu in een Calibra (lekker lange coupé
)
Ooit wil ik nog wel eens een 70's of vroege 80's Opel hebben... Maja, komt allemaal wel een keer. Eerst maar eens op zoek naar een leuke pekelracer voor de winter
Corsa'tje B ofzo 
Edit:
Oh, en zometeen ff naar de garage, airco na laten kijken
Even zien waarom die het niet doet. Ik gok ergens een lekje. Zou zomaar de pomp kunnen zijn. Pakkingen/rubbers schijnen nog wel eens uit te drogen waardoor het ding begint te lekken...
Maja, mijn voorkeur gaat sowieso uit naar Sedans, Coupé's en Stations. Hatchbacks houd ik over het algemeen niet zo van. Toch, kudo's Aapje!
Daarom had ik ook een Corsa A Sedan (moest naar de sloop ivm teveel roest) en rijd ik nu in een Calibra (lekker lange coupé
Ooit wil ik nog wel eens een 70's of vroege 80's Opel hebben... Maja, komt allemaal wel een keer. Eerst maar eens op zoek naar een leuke pekelracer voor de winter
Edit:
Oh, en zometeen ff naar de garage, airco na laten kijken
Even zien waarom die het niet doet. Ik gok ergens een lekje. Zou zomaar de pomp kunnen zijn. Pakkingen/rubbers schijnen nog wel eens uit te drogen waardoor het ding begint te lekken...
[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 28-05-2010 09:30 ]
Op een opel? Voor 500 euro heb je de x18xe motor erbji
Of ga je nieuwe onderdelen rekenen?
[ Voor 24% gewijzigd door Aapje op 28-05-2010 10:07 ]
X18XE? Hell, ik heb een C20NE hoor
Calibra is nooit geleverd met X18XE. Wel met C20NE, C20XE, X20XEV, X25XE en C20LET 
En nieuw, incl montage, test en afvullen, zou het 600 euro worden
Condensor is inderdaad lek, en wel zo lek dat er geeneens een druktest gedaan kan worden.
Even gevraagd hoe lastig het is om te fixen, en het schijnt do-able te zijn voor de enigzinds handige amateur.
Kost je een uurtje of 3, maar dan is het gebeurd. Denk dat ik maar een 2dehands condensor ga proberen te regelen.
Als ik het zelf doe bespaar ik mezelf waarschijnlijk 400 euro op de garageprijs.
En nieuw, incl montage, test en afvullen, zou het 600 euro worden
Even gevraagd hoe lastig het is om te fixen, en het schijnt do-able te zijn voor de enigzinds handige amateur.
Kost je een uurtje of 3, maar dan is het gebeurd. Denk dat ik maar een 2dehands condensor ga proberen te regelen.
Als ik het zelf doe bespaar ik mezelf waarschijnlijk 400 euro op de garageprijs.
[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 28-05-2010 12:00 ]
X18Xe's zijn vaak gelevert met Airco's. Die onderdelen zijn redelijk uitwisselbaar tussen modellen, Dus kijk zeker even naar Astra's e.d.
Of de condensatoren passen...
True, punt is dat ik wel een condensor van een model van 95 of eerder moet hebben.
In 96 is er een nieuw airco systeem in gebruik genomen ivm overstap op ander koelmiddel (R134 ipv R34).
Dus ik moet wel een oudere hebben om het passend te krijgen.
In 96 is er een nieuw airco systeem in gebruik genomen ivm overstap op ander koelmiddel (R134 ipv R34).
Dus ik moet wel een oudere hebben om het passend te krijgen.
@ McKaamos, je bedoeld denk ik R134a ipv R12 
Ben nieuw hier in dit topic dus gelijk maar ff mijn auto showen.
Dit was mijn eerste auto:
Kadett E GSI Cabrio
C20NE motor, digitaal dashboard, irmscher achterlichten. verder geen bijzondere opties

Toen kocht ik mijn eerste oldtimer:
Kadett C Coupé
Het was een 1.2N motortje met 4-bak wat ik zelf omgebouwd heb tot 2.0S motor met andere achteras, 5 versnellingsbak en andere vooras. Verder nog verlagingsveren eronder gezet.

Deze is toen geexporteerd naar belgie. Schijnt nu ergens als rally auto rond te rijden.
Mijn volgende:
Ascona B 2.0E /SR
Alweer iets groter, een pittige 2 liter injectiemotor met 5 bak lag er al in, was ongelofelijk hard afgeveerd en flink verlaagd. Met een klein sportstuurtje reed dit heerlijk! Je had het gevoel alsof je in een kart zat, een lekker gevoel met de weg krijg je dan. De einddemper was ook verwijderd, dit zorgde voor een heerlijke brul die ook typisch is voor de opel 8 kleppertjes, de kenners weten waarschijnlijk wat ik nu bedoel.

Later zijn er nog mistlampen in de grote gaten gekomen in de voorbumper.
Niet veel later werd ook deze geexporteerd naar Belgie, er zat teveel werk aan en wilde toch iets met een beetje normaal comfort.
Dus toen kwam ik op deze uit: tevens mijn huidige:
Opel Monza GSE
Heerlijke 3 liter 6 cilinder motor, gaat goed vooruit. Bij de pomp is het echter huilen geblazen, met een verbruik van 1:5,5 is dit niet leuk meer. Binnenkort komt er echter een andere 3 liter motor in met een ander injectiesysteem, daar kan ik 1:9 mee halen. Auto is van bijna alle gemakken voorzien; elec spiegels, elec ramen, airco, centrale vergrendeling, niveau regeling.

Ben nieuw hier in dit topic dus gelijk maar ff mijn auto showen.
Kadett E GSI Cabrio
C20NE motor, digitaal dashboard, irmscher achterlichten. verder geen bijzondere opties

Kadett C Coupé
Het was een 1.2N motortje met 4-bak wat ik zelf omgebouwd heb tot 2.0S motor met andere achteras, 5 versnellingsbak en andere vooras. Verder nog verlagingsveren eronder gezet.

Deze is toen geexporteerd naar belgie. Schijnt nu ergens als rally auto rond te rijden.
Mijn volgende:
Ascona B 2.0E /SR
Alweer iets groter, een pittige 2 liter injectiemotor met 5 bak lag er al in, was ongelofelijk hard afgeveerd en flink verlaagd. Met een klein sportstuurtje reed dit heerlijk! Je had het gevoel alsof je in een kart zat, een lekker gevoel met de weg krijg je dan. De einddemper was ook verwijderd, dit zorgde voor een heerlijke brul die ook typisch is voor de opel 8 kleppertjes, de kenners weten waarschijnlijk wat ik nu bedoel.

Niet veel later werd ook deze geexporteerd naar Belgie, er zat teveel werk aan en wilde toch iets met een beetje normaal comfort.
Opel Monza GSE
Heerlijke 3 liter 6 cilinder motor, gaat goed vooruit. Bij de pomp is het echter huilen geblazen, met een verbruik van 1:5,5 is dit niet leuk meer. Binnenkort komt er echter een andere 3 liter motor in met een ander injectiesysteem, daar kan ik 1:9 mee halen. Auto is van bijna alle gemakken voorzien; elec spiegels, elec ramen, airco, centrale vergrendeling, niveau regeling.

Dat is wat de monteur zei
Ik weet precies wat je bedoelt jaBen nieuw hier in dit topic dus gelijk maar ff mijn auto showen.
Kadett E GSI Cabrio
[afbeelding]
[afbeelding]
Kadett C Coupé
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn volgende:
Ascona B 2.0E /SR
Mooie wagens man![afbeelding]
Opel Monza GSE
[afbeelding]
[afbeelding]
Geweldige wagen zo'n Monza. Zoiets mag er hier ook nog wel eens bij komen.
Inmiddels ook weer wat aanpassingen gedaan aan mijn auto:

Irmscher voor + achterlip en Irmscher softstar velgen.
Inmiddels ook weer wat aanpassingen gedaan aan mijn auto:

Irmscher voor + achterlip en Irmscher softstar velgen.
mooi Omega, zoiets hebben we hier thuis ook nog
helaas maar een 2.2tje 
Die voor en achterlip staan hem goed
Die voor en achterlip staan hem goed
Ik blijf zo'n Omega echt vet vinden. Maar helaas voor een student beetje te zwaar
Omega is idd een leuke auto. Alleen tegenwoordig wel lastig nog een goede te vinden zonder meteen in DL te gaan kijken. Soms vind ik het jammer dat ik de Omega weg heb gedaan. Maar als je nog iets meer luxe wil dan moet je toch omzien naar een ander merk. Omega en Audi A6 vallen in zelfde categorie wat betreft auto klasse. Maar onderling is het een wereld van verschil.
*empty*
Bedankt voor de leuke reacties. 
Deze komt daarom ook uit Duitsland. Dat importeren stelt niets voor en was nog best leuk om te doen ook. Dat zou ik zo weer doen. Reden voor mij om daar te kijken was uitsluitend het aanbod. Voor het geld had ik beter een Nederlandse kunnen kopen. Maarja, ik wilde weinig km's en dan moet je over de grens kijken. Deze had bij aanschaf in december 87k gelopen. Nu 96k.
@ Audi A6 verhaal: Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf welke uitvoeringen je vergelijkt. Ik heb ook wel eens met een leuke A6 gereden van het oude type, maar dat vond ik helemaal geen vooruitgang t.o.v. deze. Wel als ik hem met mijn andere Omega vergelijk, een B1 2.0. Deze B2 is ook 'meer auto' dan mijn B1.
Deze komt daarom ook uit Duitsland. Dat importeren stelt niets voor en was nog best leuk om te doen ook. Dat zou ik zo weer doen. Reden voor mij om daar te kijken was uitsluitend het aanbod. Voor het geld had ik beter een Nederlandse kunnen kopen. Maarja, ik wilde weinig km's en dan moet je over de grens kijken. Deze had bij aanschaf in december 87k gelopen. Nu 96k.
@ Audi A6 verhaal: Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf welke uitvoeringen je vergelijkt. Ik heb ook wel eens met een leuke A6 gereden van het oude type, maar dat vond ik helemaal geen vooruitgang t.o.v. deze. Wel als ik hem met mijn andere Omega vergelijk, een B1 2.0. Deze B2 is ook 'meer auto' dan mijn B1.
over omega gesproken, ben zelf nog aan het twijfelen om de Monza weg te doen en in Duitsland een Omega 3000 24V (omega a) te halen. Ben er nog niet helemaal over uit
Wrm niet beide? Monza kost toch geen drol in de maand
als ik dat kon betalen had ik dat allang gedaan
Als je er 1 in de wegenbelasting hebt dan mag je maandelijks toch aardig wat wegschrijven. Oldtimer op Gas is leuk als Monza zijnde. Als normale daily driver doet hij niet onder voor een luxe benzinestoker die niet altijd even zuinig is.Aapje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:17:
Wrm niet beide? Monza kost toch geen drol in de maand
@Omega B1/B2 A6 verhaal. Klopt helemaal wat je zegt. C4 platform en kale versies (C4/C5) van een A6 kun je beter voorbijlopen en een Omega pakken. Zeker een B2. De B2 heeft naast een wat strakkere lijn een mooiere achterpartij ook qua interieur een degelijkere uitstraling in mijn ogen. Een B1 zou een uit de kluiten gewassen vectra B kunnen zijn van binnen. Bij een B2 springt dat er toch meer uit in vergelijk met Vectra C bijvoorbeeld.
Trouwens B-Buster. Die irmscher bespoilering is zeker niet verkeerd op jouw auto. Eerlijk gezegd beter als die McDrek vanger achterop bij metaalhaast.
*empty*
dat heb ik geweten, 1:5,5 rijd ik nu op benzine, komt binnenkort een ander blok in, dat zou de pijn al iets moeten verzachtenMR_VIPER schreef op zondag 30 mei 2010 @ 09:49:
[...]
Als je er 1 in de wegenbelasting hebt dan mag je maandelijks toch aardig wat wegschrijven. Oldtimer op Gas is leuk als Monza zijnde. Als normale daily driver doet hij niet onder voor een luxe benzinestoker die niet altijd even zuinig is.
Poeh, dan klaag ik niet met m'n 1:18Kruiwagen schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:17:
[...]
dat heb ik geweten, 1:5,5 rijd ik nu op benzine, komt binnenkort een ander blok in, dat zou de pijn al iets moeten verzachten

Anoniem: 892181
weet iemand de versnellingsbak van corsa c 1.7dti tegen mijn corsa 1.7di past mvg johan
Dit topic is gesloten.
Let op:
[html][norml][/norml][/html]
[html][norml][/norml][/html]