Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Het is TT weekend dus de A28 en de N wegen eromheen staan vol met flitsers gisteren en vandaag
Mijn auto is weer gerepareerd, een sensor die foute waardes gaf en de motor steeds in het noodprogramma liet schieten
[ Voor 3% gewijzigd door Breaker op 27-06-2009 09:24 ]
Als je er genoeg van hebt wil ik nog steeds je motor hebben hoorDestruction schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 09:12:
Tja, was ook niet echt blij.. Hectometerpaal 144,7 aldaar is helaas gevallenEn als ik daar terplekke een bazoeka had, had ik die kar in brand geschoten
![]()
Achja, gelukkig is het niet mn enige auto
^^ bovenbuur, hij had een kapotte sonde (eentje die de uitlaatgassen bekijkt en oordeelt of 't mixsel te rijk/arm is en past 't aan)
Wel raar dat je ECU niet 't noodprogramma inging
[ Voor 8% gewijzigd door Aapje op 27-06-2009 09:58 ]
Bij optrekken (meestal) of constante snelheid (soms) met iets meer als half gas begint ie boven de 2000 rpm enorm in te houden en te schokken (geen motorstorings lampje). Teven hoor je een servo (gasklep?) zich enorm druk maken (klinkt net als bij plotselinge gas/last wisseling). Bij de garage gemeld dat de gas potmeter waarschijnlijk stuk is. Maar nee dat kon niet stuk, het moest aan de gasklep liggen. Ze hebben er een heel nieuw gaskleppen huis opgezet. Het probleem is dus niet verholpen.
Kortom is het 7e electronische defect in 3 jaar tijd /140.000 Km. Gelukkig is het een lease bak.
[ Voor 8% gewijzigd door martijn_tje op 27-06-2009 13:17 ]
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
De dieselpompjes willen nog welles slijten. Wellicht dat ie niet genoeg brandstof krijgt?martijn_tje schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:15:
Wij hebben ook weer een vaag probleem met Pa's astra station. Het is een 1.9 cdti van 3 jaar oud met 100 pk / 260 Nm (dus geen cdti stikkertje op de achterkant).
Bij optrekken (meestal) of constante snelheid (soms) met iets meer als half gas begint ie boven de 2000 rpm enorm in te houden en te schokken (geen motorstorings lampje). Teven hoor je een servo (gasklep?) zich enorm druk maken (klinkt net als bij plotselinge gas/last wisseling). Bij de garage gemeld dat de gas potmeter waarschijnlijk stuk is. Maar nee dat kon niet stuk, het moest aan de gasklep liggen. Ze hebben er een heel nieuw gaskleppen huis opgezet. Het probleem is dus niet verholpen.
Kortom is het 7e electronische defect in 3 jaar tijd /140.000 Km. Gelukkig is het een lease bak.
[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 27-06-2009 13:40 ]
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Het kan ook de EGR klep zijn die kan het inlaat circuit vol met roet vervuilen, waardoor hij slecht lucht krijgt. Maar meestal gaat de EGR klep gepaard met een diagnose storing in de computer.martijn_tje schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:39:
Als je echt veel gas geeft heeft ie geen last.
^^ gebeurt vaak bij rustig rijden, maar snel optrekken.
Vaak is ´t iig de inlaat van lucht of brandstof die zorgt voor haperingen...
[ Voor 17% gewijzigd door Aapje op 27-06-2009 14:31 ]
Vergelijkbare symptomen hebben wij ook wel eens gehad met een Astra (geen cdti, maar wel een diesel). Brandstofpomp was kapot, zodat het rijden met horten en stoten ging. Bij plankgas bleef ie wel draaien, maar zodra je dan van de 1 naar de 2 wilde schakelen (en dus even het gas los liet), sloeg ie weer af.martijn_tje schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:39:
Als je echt veel gas geeft heeft ie geen last.
Als je hem op contact zet hoor je normaal ook even het pompje draaien. Dat hoorden we toen ook niet meer.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Op een paar euro na was het 500 euro... Ik had gehoopt dat die reparatie onder de garantie zou vallen, ik heb hem tenslotte pas 11 maanden. In die tijd heb ik er maar 10.000 km mee gereden (de km-stand staat nu op 29.000. En ja, die auto is echt al 5,5 jaar oud

Daarnaast ging gisteravond bij onze Astra plotseling het airbag/gordelspanners lampje branden. Ik moest toch bij de dealer zijn om mijn eigen auto op te halen, dus daar even de foutcode laten uitlezen en resetten. Het lijkt een los contactje in de stekkerverbinding onder de bestuurdersstoel te zijn. Dat zou op zich wel kunnen kloppen, want ik ben de enige waarbij de bestuurdersstoel omlaag en naar achteren moet. Toen mijn vader de stoel terugzette ontstond het probleem opeens. Ik rij maar 2 keer per jaar in die auto, dus een ernstig probleem is het niet. Ik heb de storing laten resetten, en we zien wel als het zich weer voordoet.
edit: Het probleem heeft zich weer voorgedaan. Mijn moeder is ermee terug gegaan naar de garage, en ze hebben de stekker vervangen.
Bij het wegrijden kwam het wéér terug, en nu zou het opeens gaan om "iets dat tussen de versnellingspook en de handrem zit" (aldus mijn moeder
[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-07-2009 20:51 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zover ik weet gebeurt 't welles vaker hoor, ook bij andere merken overigens.. Het is namelijk een standaard Airbag systeem van Siemens (en anders Bosch). En die stekkertjes tja.... Je moest eens weten waarom mijn vorige Corsa 2 weken bij de dealer had gestaan omdat ze niet vinden konden wat 't probleem wasDrivinUCrazy schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:46:
edit: Het probleem heeft zich weer voorgedaan. Mijn moeder is ermee terug gegaan naar de garage, en ze hebben de stekker vervangen.
Bij het wegrijden kwam het wéér terug, en nu zou het opeens gaan om "iets dat tussen de versnellingspook en de handrem zit" (aldus mijn moeder) Bij mijn weten zit daar de sensor die een botsing detecteert, dus dan zal het dat wel zijn. Wel 280 euro (excl. btw of uurloon) voor dat ding, en het moest besteld worden. Wordt dus vervolgd...
Die is ook al een keer vervangen (ongeveer een jaar terug). Dat voelt idd nog wat heftiger aan. En dan gaat er wel een rood lampje branden.Aapje schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:08:
Het kan ook de EGR klep zijn die kan het inlaat circuit vol met roet vervuilen, waardoor hij slecht lucht krijgt. Maar meestal gaat de EGR klep gepaard met een diagnose storing in de computer.
Hey, Ik heb zelf ook een Corsa C 1.7 Di.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:46:toon volledige bericht
Net mijn auto opgehaald van een APK keuring, grote beurt, en reparatie van het schakelmechanisme. In de Corsa (C) zit een kunststof overbrenging van de pook naar de versnellingsbak. Deze was nu zo ver versleten dat de bak soms kraakte bij het schakelen van de 1 naar de 2. (pas 2 of 3 keer voorgekomen, alleen bij een koude bak, dus ik was er wel redelijk op tijd bij) Bij de reparatie zetten ze er een metalen revisiesetje in, wat geen last zou hebben van deze slijtage. Verder is de auto piekfijn in orde.![]()
Op een paar euro na was het 500 euro... Ik had gehoopt dat die reparatie onder de garantie zou vallen, ik heb hem tenslotte pas 11 maanden. In die tijd heb ik er maar 10.000 km mee gereden (de km-stand staat nu op 29.000. En ja, die auto is echt al 5,5 jaar oud) Mijn redenatie was dan ook dat ze dit bij de verkoop al hadden kunnen zien aankomen. Maar nee, er blijkt ook nog een eigen risico aan te zitten van 350 euro. Dat was dus een gevalletje jammer.
![]()
Daarnaast ging gisteravond bij onze Astra plotseling het airbag/gordelspanners lampje branden. Ik moest toch bij de dealer zijn om mijn eigen auto op te halen, dus daar even de foutcode laten uitlezen en resetten. Het lijkt een los contactje in de stekkerverbinding onder de bestuurdersstoel te zijn. Dat zou op zich wel kunnen kloppen, want ik ben de enige waarbij de bestuurdersstoel omlaag en naar achteren moet. Toen mijn vader de stoel terugzette ontstond het probleem opeens. Ik rij maar 2 keer per jaar in die auto, dus een ernstig probleem is het niet. Ik heb de storing laten resetten, en we zien wel als het zich weer voordoet.
Bij het wegrijden kwam het wéér terug, en nu zou het opeens gaan om "iets dat tussen de versnellingspook en de handrem zit" (aldus mijn moeder) Bij mijn weten zit daar de sensor die een botsing detecteert, dus dan zal het dat wel zijn. Wel 280 euro (excl. btw of uurloon) voor dat ding, en het moest besteld worden. Wordt dus vervolgd...
Waaraan kan ik die schakelbakproblemen precies herkennen en wat kost het repareren?
Als je aan de rechterkant langs de motor naar beneden kijkt, zie je een as binnenkomen ter hoogte van de schakelpook. Daar zit dan weer een stukje overbrenging tussenin naar de versnellingsbak. Het fabrieksonderdeel van deze overbrenging is van kunststof, en dit slijt uit waardoor het teveel speling krijgt. Symptomen zijn dat je steeds meer moeite hebt om naar de 1 en de 2 te schakelen; uiteindelijk krijg je hem daar niet eens meer in, zodat je in de 3 moet wegrijden. Daarnaast kraakte de (koude) versnellingsbak bij mij soms als ik naar de 2 doorschakelde. Ik had zelf de link tussen de symptomen nog niet gelegd, maar toen de monteur me erop wees vielen de puzzelstukjes in elkaar.
De dealer kan daar een metalen vervangingsonderdeel in zetten. Het vervangingsonderdeel kostte bij mij € 82,15. Daar hoorden nog 2 moeren bij à € 2,75, en montage was € 71,50. Denk dus aan 160 euro voor deze klus. (exclusief btw)
Paar recente foto's:

Hijs dood

Halve motor is ook mee gekomen uiteindelijk, was namelijk zat tijd over
Update'je vanuit hier:
Autoklooidag \o/
Eerst die oranje knippers eruit gerost

En nu de achterkant
Dit was bij aanschaf:

En na e.e.a aan kluswerk:

Ik heb nog een "nieuwe" grille klaarliggen, moet nog in de goede kleur gespoten worden, en dan word die ook gemonteerd
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Hoe ziet deze spoiler op een auto eruit:

Iemand een idee waar ik een net setje voor een leuke prijs kan halen?

Nu met LM
Ik vind het zonde om er zo'n enkel din's radio in te zetten met zo'n aansluiting.
Ik weet niet of dit mag maar misschien wel interessant voor opel eigenaren:
ik heb nog wat velgen te koop staan voor een opel corsa / tigra misschien ook een ??astra f?? aangezien mijn eigen corsa de deur uit gaat.
15" steek = 4x100 et=35 zonder beschadigingen etc met bijna nieuwe continental banden:
Linkje naar een foto
stuur maar een dm bij interesse.
[ Voor 52% gewijzigd door Avvd op 13-09-2009 14:31 ]
@Blueone: Yup, ook Astra F. Allemaal steek 4x100
Morgen ga ik er ff nieuwe bandjes op zetten.
Why?

En dan even 3 dagen terug in tijd

[ Voor 60% gewijzigd door Destruction op 13-09-2009 15:38 ]
Civic heeft wel een andere ET waarde.Destruction schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:24:
Thanks Buster
Morgen ga ik er ff nieuwe bandjes op zetten.
@Blueone: Yup, ook Astra F. Allemaal steek 4x100Past btw ook op een '91-er Civic
Aangezien daar zonder enige aanpassingen mijn oude stalen velgen op konden
Why?
[afbeelding]
En dan even 3 dagen terug in tijd
[afbeelding]
Voor de rest past volgens mij alles, zelfde steek, zelfde naafdiameter etc.
Maar die ET waarde is niet echt ideaal.
DM me ff wat gegevens van de auto, foto'tje en prijs
astra h uit 2005
113k gelopen
zwart metallic
climate control
cruise control
navigatie (met kleurenscherm)
z19djt motor (120PK)

Woensdag staat waarschijnlijk klaar met een verse grote beurt en apk
[ Voor 8% gewijzigd door Avvd op 26-09-2009 19:52 ]
Dat is een leuke opstap vanaf de Corsa.
[ Voor 11% gewijzigd door B-Buster op 26-09-2009 13:07 ]
* Destruction heeft donderdag ook weer een Astra gekocht
al blijft mn F nog minstens een jaar, ik zit -stiekem- wel rond te kijken naar weer wat jongers.. 't is een uberfijne auto, maar ik mis het hebben van elec. ramen en airco bijvoorbeeld best wel..
Waarom bouw je al die opties zelf niet in? Als je de onderdelen regelt, wil ik best komen om al 't elektra erin te hengelen. Airco kan je regelen van een 97-er astra met een X16SZR motor.
Effe dashboard open slopen en daaro de airco zut eruit slopen
Ben zelf bezig op dit moment om een astra-f gsi boordcomputer (evt. check control) te inbouwen in de Astra
Kortom, koelvloeistof, remmen, lampen, ruitenvloeistof, olie, en allerlei andere leuke features zoals: Verbruik uitrekenen kan dit ding ook
[ Voor 12% gewijzigd door Aapje op 26-09-2009 19:57 ]
Opzich, als jij elec. ramen (die hoef ik alleen voor maar te hebben
misschien koop ik volgend jaar een astra g ofzo, heb nog niet echt heel concreet een auto in gedachten, maar Opel bevalt gewoon goed, en de G'tjes die ik in onderhoud heb rijden ook erg goed. Als er niemand komt die mn F op waarde weet te schatten, plemp ik 'em ws. op bedrijfsvoorraad en laat ik 'm staan
[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 26-09-2009 20:04 ]
Je hebt vaak een Astra-F al voor 1000 euro rond bj-97. Dus ze gaan echt niet veel neerleggen voor zo'n oudje
En zolang jij de elektrische ramen uit een 5-deurs versie haalt. En niet uit een 3-deurs
EN die check control, is dat alleen 't display? Of heb je daar nog meer bij (kabels/stekkers??
@buster: Jap klopt helemaal, geen kabel voorbereid. Maar ik ben elektro-gek dus dat komt wel goed
Kom eens op irc destruction
[ Voor 14% gewijzigd door Aapje op 26-09-2009 20:10 ]
mmm.... mijn Astra G (X16SZR) heeft geen airo.... dus die is alsnog erin te krijgen?Aapje schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:56:
Whehe mijn Astra-F is wel jonger, maar heeft die opties alsnog niet
Waarom bouw je al die opties zelf niet in? Als je de onderdelen regelt, wil ik best komen om al 't elektra erin te hengelen. Airco kan je regelen van een 97-er astra met een X16SZR motor.
Effe dashboard open slopen en daaro de airco zut eruit slopen
Anyway, cruisecontrol staat eerst op de planning, iemand nog een richtingaanwijzer+cc knoppen en een CC unit liggen toevallig?
Overigens zeikt mn opeltje al tijden over 'oliepijl controleren', terwijl dat prima op orde is. Hoe kom ik van die melding af? Dealer komt met 100+ eur aan voor vervangen van sensortje ofzo... lijkt me toch niet zo heel simpel (hell, desnoods bypass ik die sensor, alsof we zelf niet de olie regelmatig checken)
als ik tenminste weet hoe ik die sensor bypass
Zelfde verhaal hier, maar twee klachten over de wagen...Blueone schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:03:toon volledige bericht
Zo nu mijn corsa de deur uit is heb ik vandaag een nieuwe auto gekocht en wel deze:
astra h uit 2005
113k gelopen
zwart metallic
climate control
cruise control
navigatie (met kleurenscherm)
z19djt motor (120PK)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Woensdag staat waarschijnlijk klaar met een verse grote beurt en apk
Slecht zicht door mijn vooruit vanwege de enorme achteruitkijkspiegel, zie nu regelmatig een fietser net op tijd...
En met heet weer een benzine stank in de auto van de ontluchting van de tank, enige wat hier een beetje tegen helpt is een volle tank ipv een half lege.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Wat had je daarvoor dan?
dat met die benzine lucht heb ik overigens nog van niemand gehoord (ik ken een aantal mensen die ook een astra h hebben) misschien dat er gewoon iets niet goed zit?
Airco, ja kan ingebouwd worden... Maar kans zit erin dat je een hoop ervoor moet doen, en dat 't een paar centjes kosten gaatDJSmiley schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 20:46:
[...]
mmm.... mijn Astra G (X16SZR) heeft geen airo.... dus die is alsnog erin te krijgen?
Anyway, cruisecontrol staat eerst op de planning, iemand nog een richtingaanwijzer+cc knoppen en een CC unit liggen toevallig?
Overigens zeikt mn opeltje al tijden over 'oliepijl controleren', terwijl dat prima op orde is. Hoe kom ik van die melding af? Dealer komt met 100+ eur aan voor vervangen van sensortje ofzo... lijkt me toch niet zo heel simpel (hell, desnoods bypass ik die sensor, alsof we zelf niet de olie regelmatig checken)
als ik tenminste weet hoe ik die sensor bypass
Voor de G heb je naast wat dashboard delen 't volgende gok ik nodig:
- Airco pomp
- Grotere radiator
- Dashboardkastje voor airco zut
- Airco leidingen
- Nieuwe D-Riem (airco versie)
- Nieuwe Spanrol + Alles zo aanleggen met de D-Riem zodat de aircopomp in de weg zit
- (Nu weet ik niet of er iets van een verdamper of radiator in het kachelhuis moet, maar neem aan van wel.)
Cruise Control stond laatst te koop @ Opel-forum.nl
De sensor voor je oliepeil zit in de carterpan wss, en dat is een lekker klusje om te vervangen ja
Als 't een oliedrukzender is kost zo'n zender vaak al 89 euro bij een imitatie bedrijf. Laat staan dealer. Als 't een elektronische peilstok is, zou ik 't niet weten 't klinkt iig duur
Hiervoor had ik een Corso 1.2 uit 2001 met een joekel van een voorruit.Blueone schreef op zondag 27 september 2009 @ 00:18:
Dat slechte zicht heb je tegenwoordig met iedere auto (helaas), ik ken maar weinig recente wagens die geen dikke stijlen of spiegels hebben.
Wat had je daarvoor dan?
dat met die benzine lucht heb ik overigens nog van niemand gehoord (ik ken een aantal mensen die ook een astra h hebben) misschien dat er gewoon iets niet goed zit?
Ik ben al een paar keer met die benzine lucht naar de garage geweest telkesn krijg ik te horen dat het de onluchting is. Het gebeurd ook alleen met heet weer +23 graden ofzo. Dus wat zou het anders kunnen zijn en zou ik er zelf iets aan kunnen doen?
Dat zicht vindt ik wel erg bezwaarlijk, zit er serieus aan te denken om een kleinere spiegel van de sloop te halen en die er in te zetten.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Damn, spot ik vanavond een Astr F, station. 1.6 Si (C16SE motor), 160k gelopen (mijn F heeft 260k gelopen, ook c16se) Hardstikke netjes.. Heel af en toe heb ik het effect dat ik iets niet vervoerd krijg, wat in een station wel past
Staat er onder in koeienletters "VERKOCHT"
Het ding gaat dit weekend nog de 260k halen
Nogsteeds loopt-ie als een trein, sinds ik er fantsoenlijke olie ingooide is het olieverbruik omlaag gegaan. De laatste maand heb ik zelfs helemaal geen olieverbruik meer geconstateerd (met elke keer peilen voor een langere rit, als de Astra zn werk meestal gaat doen).
Nogsteeds best tevreden met het ding dus

holy hell, het is weer mn verjaardag vandaag (vanaf 0.00u..), nog een maand en een dag, dan heb ik geen punten rbw meer
[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 17-10-2009 00:33 ]

Het is voor mij ook duidelijk. De Corsa gaat weg en er komt een vervangende Astra F GSi (C18XE of C20XE). Dusss.. als iemand nog een Corsa GSi zoekt, ik heb er 1
Gefeli Destruction

[ Voor 21% gewijzigd door Aapje op 17-10-2009 09:59 ]
Zit er nog wel 'ns naar te spieken. Maar dan wel een zwarte station, Si uitvoering en met c16se in het vooronder.. Anders hoeft het niet
Thanks voor de feli's. * Destruction deelt virtuele taart rond
Mijn oude motor is straks in het bezit van Ronald (cabriobully). Ik weet niet of hij er plannen mee heeft, maar zo'n olie zuipert wil je nietAapje schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:49:
Wil de motor wel overzetten in m'n Astra-F je kan 'm in zo'n Corsa GSi toch niet optimaal gebruiken?
Ik zou btw voor een C18XE gaan, ik heb mindere ervaringen gehad met de C20Xe's de 1800tjes zijn vaak wel fool-proof.
Gefeli DestructionJammer van die station, had mij bijna een 5-deurs C16SE weer opgeleverd
Komt mij zo bekend voor he 1.600 multipoint motors die olie-zuipenAnoniem: 94768 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:13:
[...]
Mijn oude motor is straks in het bezit van Ronald (cabriobully). Ik weet niet of hij er plannen mee heeft, maar zo'n olie zuipert wil je niet.

Naja ik zou graag een snellere motor ipv. m'n x16szr. Maar meer betrouwbaardere motor is niet te krijgen

Het gaat dan om deze units:

Op de foto kan je niet goed zien of de lamp in de reflector erlangs alleen een stadslichtje is of ook groot licht is.
Ik weet in iedergeval ook dat er xenon units zijn met en zonder adaptive forward lighting (meedraaiend), ik wil dan gaan voor de standaard xenon units zonder afl.
En weet ook iemand een plek waar je de orginele units redelijk goedkoop kan krijgen.

Heb mn Astra F met C16SE blokkie op de 260.000Km gezet.

Ja, stoffige rotzooi

Olieverbruik 0,0
Ohja,

Oude grille.

Nieuwe gespoten
Motorkap ga ik uiteraard ook opknappen. Wat kleine schades op de kofferklep gaan ook gespoten worden
De afgelopen 3 weken heeft ie stilgestaan, mijn opgefokte E16NZ blok was overleden. Exacte schade moet ik nog bekijken, maar volgens mij ligt er een drijfstang lager uit, althans zo klinkt het. In verband met allerlei werkstukken en tentamens van school niet eerder tijd gehad om er aan te werken.
Nu ligt het standaard C12NZ blokje er weer in, weliswaar een stuk trager, maar mij is het nu prima zo. Was al enkele maanden van plan om het originele blok weer terug te bouwen, maar dit zette even wat meer druk achter de zaak.
Had hem zondag eigenlijk al klaar, maar omdat hij eerst niet helemaal lekker liep had ik de poelie van de v-snaar eraf liggen (controleren of distributie riem wel goed op "tijd" stond) en toen is het tandwieltje van de krukas gelopen, met andere woorden klats boem motor weer stil.
Schade door dit geintje viel gelukkig mee, alleen een tuimelaar naar de haaien. Een van de tuimelaars uit mijn E16NZ geleend en hij loopt nu weer. Gelukkig geen kleppen krom, hij liep stationair bij het losschieten, als hij bij meer toeren los was geschoten was de schade waarschijnlijk veel groter geweest.
Maar goed, vandaag weer het hele blokje opgebouwd, autotje rijdt weer
[ Voor 16% gewijzigd door GH45T op 22-10-2009 00:02 ]
http://link.marktplaats.nl/280800266 <-- weinig km's maar doffe lakDestruction schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:12:
Hehe, mja, was dan vast wel een deal te maken geweest ja![]()
Zit er nog wel 'ns naar te spieken. Maar dan wel een zwarte station, Si uitvoering en met c16se in het vooronder.. Anders hoeft het niet![]()
Thanks voor de feli's. * Destruction deelt virtuele taart rond
http://link.marktplaats.nl/276341317 <-- voorkeur maar duur
twee gespot op marktplaats ;P
1tje heeft een doffe lak, en de andere is net ingereden maar ziet wel netjes eruit
Wanneer ruilen we m'n astra effe om?
[ Voor 4% gewijzigd door Aapje op 22-10-2009 19:58 ]
De 1200 heb ik gefixed.Aapje schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:58:
@hier boven: Welke heb je nou gefixed? de 1600 of de 1200
Zoals ik al typte, was er al langer aan het denken om hem motorisch weer standaard te maken, de schade aan de 1600 heeft dat plan wat versneld.
De 1200 heb ik ook werkend weggezet, maar helaas door wat overhaast handelen afgelopen zondag kapot gedraaid. Dat heb ik gisteren weer opgeknapt en nu loopt ie weer goed.
Valt me eigenlijk mee hoe de C12NZ zich achter de F13 bak houdt, wat mij betreft hadden ze die combinatie wel standaard in mogen bouwen destijds in plaats van de F10 bak. Om de een of andere vage reden lag er weliswaar een F10/5 bak in mijn auto met een pook welke slechts 4 versnellingen kon bedienen, ik heb toch de F13/5 laten zitten welke achter de E16NZ heeft gehangen. Deze versnellingsbak komt oorspronkelijk van een 97-er 1.4 Corsa B en heeft stukken minder gelopen dan de F10/5.
Waarom overigens die 1.6 8v multipoint drang? Is op zich niets mis met die blokjes, maar persoonlijk zou ik dan toch liever een C20NE ofzo hebben. Toch net iets degelijker weer en sneller.
De Opel 8 klepper blokjes blijven toch fantastische dingen, daar kunnen de 16 kleppertjes echt niet tegenop. Die laatst zijn wellicht iets sneller, maar naar mijn idee zijn ze stukken minder bulletproof en het koppel onderin van de 8 kleppers is toch geweldig.
Vindt het overigens wel grappige cilindertjes zo van zo'n C12NZ. Heb er geen foto van gemaakt maar ziet er echt geinig uit. Stelt echt niets voor kwa cilinder inhoud.
[ Voor 23% gewijzigd door GH45T op 22-10-2009 23:04 ]
Zo'n 1.0 is leuk... Maar als je 140 rijd maakt ie dik 5000 toeren
De c1,6se is een motor die 100pk levert, en krachtig is...
[ Voor 22% gewijzigd door Aapje op 22-10-2009 23:05 ]

Oud

Oud en nieuw onder elkaar. Bovenste was eerst smurfen-blauw

Kale zooi zo

En zo staat-ie er nu bij
Al met al ben ik best tevreden
[ Voor 22% gewijzigd door Aapje op 23-10-2009 11:33 ]
Maar dat is gewoon niet te vinden he.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Moet idd nog een setje spiegels en koplampen hebbenAapje schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:32:
Stuk beterNu nog een ander bumpersetje erop...
Die rode rand verraad nmlk nog dat hij een F1 model is
En je spiegels ook
Heb volgens mij nog wel koplampen liggen die beter aansluiten op je grill
Bumpers weet ik nog niet echt..
Heb dr btw ook een andere pook ingezet een tijdje terug. Ook uit een f2
[ Voor 28% gewijzigd door Destruction op 23-10-2009 18:52 ]
Sign here against sigs
Heb alle onderdelen liggenMarlibica schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:57:
Grappig.. Ik heb een Astra F1 en F2 gehad, vond (en vind) de grill van de F1 toch mooier
De oude Astra-GSI Grill daarin tegen die is wel uber
Jup, en die blijven wel liggen op m'n plank. Ze rijden bij mij in de straat iets te vaak een spiegel erafDestruction schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 03:33:
Heb je ook de spiegels van de F2? Reed laatst in een F met die spiegels erop (die van die bolle), volgens mij heb je meer en beter zicht door die dingen
Het zijn spiegels met een speciaal dodehoekspiegel stuk erin, en verder zijn ze parabolisch oid... Mijn tip, zet ze erop ze zijn ideaal
Vanavond ff geprobeerd of ik een beetje makkelijk bij de lampjes kon komen bij zowel de aansteker, als bij het bedieningspaneel van de verwarming.. Middenconsole eruit halen, was een bitch.. uiteindelijk de middenconsole weer ingebouwd.. Ik kijk verder, blijkt uiteindelijk dat ik erbij moet kunnen, als ik aan de passagierskant achter het dashboard kijk
Heb alleen de lampjes op de schakelaar zelf nog niet zien zitten. Wel heb ik al gezien hoe het lampje van de aansteker in elkaar zit

Ik geloof T15 of T10 (iig de kleinere steek lampjes kleiner dan stadslicht)Destruction schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:47:
Mooi, weet je ook wat voor lampjes erin moeten?Van die steeklampies ala stadslicht? Die heb ik thuis ook genoeg liggen sinds de vakbeurs vorige week
En heb net mijn/nelicqueles astra op marktplaats gezet. Hopelijk is ie snel weg... Wil namelijk een Corsa A3 erbij (scheelt aardig wat p/m). (linkje naar mp)
Maarre, verschil in belasting is +/- 10euro p/m.. Verzekering, ligt natuurlijk aan je noclaim etc, maar mijn F kost 20euro per maand (WA, Inzittenden, Rechtsbijstand).
Mijn F kost 30 euro per maand, en zo'n Corsa kost 14 euro per maand. Dus als je die Astra-F voor mij kan verkopen aan 1 van je klanten laat maar horenDestruction schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:29:
Nog zo'n gebakkie erbij?![]()
Maarre, verschil in belasting is +/- 10euro p/m.. Verzekering, ligt natuurlijk aan je noclaim etc, maar mijn F kost 20euro per maand (WA, Inzittenden, Rechtsbijstand).
Zelf heb ik er ook weinig belang bij.. Zit geen C16SE in
Jij niet nee maar als je iemand hebt die zo'n auto zoektDestruction schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:42:
Hehe, mja, heb net een F (die C14NZ) op MP gepleurd![]()
Zelf heb ik er ook weinig belang bij.. Zit geen C16SE inEn voor de handel, tsja.. Dan zie ik hem niet op 1500 aanschafprijs

Sinds kort ben ik eigenaar van deze prachtige Corsa 1.2 uit 1991.
Alleen is deze week al de aanjager overleden. Blijkbaar is dat nogal vaak een of andere weerstand die stuk gaat, maar dat blijkt bij mij niet het geval. Ik denk zelf dat de schakelaar op het dashboard stuk is. Weet iemand toevallig hoe je bij zo'n corsa die knop uit het dashboard haalt?
Hij ziet er nog best netjes uit
Als de weerstand kapot is, werkt vaak alleen de hoogste stand nog. Als dat bij jou ook niet zo is, schakelaar op een willekeurige stand (maar iig niet op 0
Wich reminds me, ik moet diezelfde klus nog doen bij een passat
toch makkelijk zo'n stagelopert, die kan het simpele werk doen
Mja ik weet niet wat voor 'n schakelaar erin zit, maar als het zo'n zelfde soort is als dat er in de Astra's zitten. Dan kan je de knop eraf halen door 'm op stand 1 + achteruit verwarming aan te zetten.Barracuda_82 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:34:
Eindelijk een automerktopic waar ik ook aan mee kan doen
[afbeelding]
Sinds kort ben ik eigenaar van deze prachtige Corsa 1.2 uit 1991.
Alleen is deze week al de aanjager overleden. Blijkbaar is dat nogal vaak een of andere weerstand die stuk gaat, maar dat blijkt bij mij niet het geval. Ik denk zelf dat de schakelaar op het dashboard stuk is. Weet iemand toevallig hoe je bij zo'n corsa die knop uit het dashboard haalt?
Dan komt er aan de achterkant van de knop een gaatje te voorschijn, waar je met een schroevendraaier kan porren totdat hij los klikt.
Daarna kan je de schakelaar er achter door 2 klem(haakjes) los te klikken mbv een setje schroevendraaiers... en dan aan de witte pin eruit trekken....
[ Voor 7% gewijzigd door Aapje op 27-10-2009 10:59 ]
Maar goed, daar lag dus het probleem niet, maar het zat in de zekeringkast. De zekering van de aanjager was finaal doorgebrand en alles was aan elkaar gesmolten. Hiervoor heb ik een losse zekeringhouder genomen en de draden die naar die gesmolten zekering liepen heb ik daar aan vast gesoldeert. Voila. Probleem opgelost.
Maarrrrr... nu werkt de aanjager alleen in de 3e stand (dus toch ook de weerstand kapot). Geen probleem, tis maar dat de ramen niet aanslaan dadelijk in de winter.
Maarrrrr... nog een probleem. Nu werkt de benzinemeter niet meer en de tempmeter in het tellerhuis. En als de motor een tijdje draait (enkele seconden) gaat ook het accu-lampje in het tellerhuis branden. In het tellerhuis heb ik ook wat lampjes vervangen. Die werken wel goed, maar die andere meters niet meer. Geen idee hoe dat nu weer kan. Heb jij enig idee, aapje, als electronica-expert?
Ik moet nu helaas gaan shoppen (och wat vervelend), dus ik ga morgen weer verder kijken. Ik meen gezien te hebben dat die gesmolten zekering nog doorgelust zat naar een andere zekering (fabrieks-af) en deze verbinding is nu wel weg. Misschien dat het probleem weer opgelost is als ik die weer verbind.
Nu maar met de beetle van mijn vriendin op stap (ook geen straf).

Wil best een keer met je dat hele dashboard even openen. (Voor mij niet veel werk iig) Volgens mij waar Rook is is vuur
Zo zag het er uit:

Zo heb ik het gemaakt:

En dit is die dubbele verbinding waar ik het over had (die zeker wel fabrieksaf was!)

Links zie je de oude, verbrande aansluiting, links was gewoon leeg/nieuw en daar heb ik nu zelf een draad in gemaakt en doorverbonden.
Probleem met de uitvallende verlichting en dergelijke lag alleen niet daar, maar in een los contact in een van die draden in die wirwar achterop de zekeringkast. Nu heb ik het ding zo gedraaid en gedaan dat het ding gewoon contact maakt. Ik kon zo snel niet vinden waar het probleem zat, dus heb ik het zo maar opgelost. Ik heb op het moment belangrijkere dingen te doen dan dit soort shit op te lossen. Zo werkt het ook.

Origineel zit er een soort van haakse fitting in (Bruin plastic), waarin de lamp (H7) zit. Deze draai je met 90 graden in de lamp. Enig idee waar je deze vandaan kan halen voor weinig? Heb geen zin om mn originele fittingen te moeten slopen hiervoor.
(Astra G, H7)
Op http://i30.photobucket.com/albums/c348/k3fus/IMG_1007.jpg zie je een (gesloopte) fitting.
[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 05-11-2009 21:56 ]
Ik vloek in de kerk, en ik wijk af van mn geloof, maar: Een C16SE op LPG (g3?), mogelijk of onmogelijk?
sinds de bedrijfsauto op bedrijfsnaam staat, ben ik belastingtechnisch gebonden aan een (zeer) beperkt privegebruik.. Ik rijd dus nu prive 100% in de Astra, maar 2-300eur per maand aan benzine vind ik ook niet echt grappig meer... vandaar
Anders ga ik denk ik (met frisse tegenzin...
[edit] Ik heb een astra f2 op MP gezien met g3 inst.. Heb de adverteerder ff gemailt.. ff kijken wat dat gaat worden
[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 05-11-2009 23:24 ]
Ga je de C16SE nog weg doen dan?

edit:
@DJSmiley: Op de sloop?
[ Voor 9% gewijzigd door Aapje op 06-11-2009 10:36 ]
Als-ie definitief weg gaat mag jij als eerste een bod doen though

g3 auto's zijn populair kennelijk...
Ff reactie op je vraag @ irc: 995kg, massa leeg
[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 06-11-2009 22:54 ]
Mja alleen is die 995kg me een beetje te veel... Wilde juist zo'n 94-er omdat die vaak onder de 951kg zijnDestruction schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:45:
HeheMja, ff zien hoe we dat dan doen
1:1 ruil is altijd goed natuurlijk
![]()
g3 auto's zijn populair kennelijk...Atm heb ik bij een bedrijf vlakbij een station met airco etc gezien.. Die kerel staat alleen niet heel goed bekend, dus ik zal extra goed moeten opletten.. Maarja, misschien daar ff spieken
Ff reactie op je vraag @ irc: 995kg, massa leegDoet hier in OV 30,- per maand mrb
Mja, komt wel goed ik raak deze wel kwijt...
Ja, als ik een lease auto mocht kiezen, dan zou het goed kunnen dat het een Insignia zou zijn

Hehe ik zit nu naast een oud klasgenoot van jeB-Buster schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:56:
Vandaag na het wassen en waxen weer wat nieuwe plaatjes gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit
Och hij. Ben je klaar mee, zorg maar dat je hem aan het werk houdt....

[ Voor 80% gewijzigd door B-Buster op 09-11-2009 22:22 ]
Nou, als ik hem vergelijk met een passat scheelt het niet meer dan 75 euro per maand. Heb je, vindt ik, een fijnere en mooiere auto
astra c14nz '93 verkocht... 750 euro met nieuwe apk
Ja, maar dan nog betaal je een vermogen. Ik zou er iig niet op rekenen als eerste lease-auto.Anoniem: 94768 schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:48:
[...]
Nou, als ik hem vergelijk met een passat scheelt het niet meer dan 75 euro per maand. Heb je, vindt ik, een fijnere en mooiere auto
Dit topic is gesloten.
[html][norml][/norml][/html]