Het Opel Topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 61.600 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

Leuk zo'n Opel topic.

Wij hadden vroeger thuis een camper gebouwd op basis van een Opel Blitz. De KB-28-LT.

Er lag origineel een 2.5T 6 cylinder blok in. De camper was ietsjepietsje te zwaar geworden. Dus blok maar vervangen voor een 3.0S uit een senator B. Kennis heeft toen motorschade met het ding gehad toen hij hem geleend had.

Pa en ik naar de sloop om een ander 3.0S blok te halen. Hadden we hem bijna helemaal ingebouwd.... bleek het een 2.5S te zijn. Die hebben we er toen maar in laten zitten.

Het ding zoop als een tierelier. Maar we hebben er wel enorm leuke vakanties mee gehad. We zijn er jaren mee op wintersport geweest bijvoorbeeld.

Verder herrinner ik me nog de Manta B 1.9N automaat die mijn moeder had en later een Rekord 2.0S van (met ruiten). We moesten altijd gaan liggen als er een politieauto in de buurt was. (in de laadruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26
Aapje schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:22:
[...]

Hehe ik vind idd de rechtere vormen mooier, maar inderdaad ook de C vind ik mooier.
Ik zat vanmorgen btw al op de 140km/h in de 3 :+ Had 't niet eens door :')
140 in de 3 red ik niet, dan schakel ik zo ongeveer door naar de 5 normaal gesproken.

Rond de 205/210 km/h gaat hij de begrenzer in, alleen kan ik dan niet meer verder doorschakelen :P

t/m 40 is haalbaar in de 1, t/m 75 ongeveer in de 2, t/m 110 in de 3, t/m 150 in de 4, t/m net over de 200 in de 5.

F13/5 met eindoverbrenging 3,55 >:)

Edit:
Zojuist ook maar 4 nieuwe bandjes besteld voor mijn Corsa.

Komen op mijn witte velgjes te liggen. Weer een stapje richting een rally look :D

Velgmaat is 14x5,5j, ET waarde als ik me niet vergis 37. Standaard ET bij Opel is 49. Ik heb deze velgen al op de auto gehad een jaar geleden met andere banden. De velgen steken net niet uit.

Banden zijn Maxxis 175/60/14. Zijn geen topbanden maar ook geen rommel. Eerst had ik er 185/60/14 op maar die vind ik net te breed als het regent/ sneeuwt of wat dan ook, gewicht van de Corsa is dan gewoon te laag en dan houdt je weinig grip meer over.

Volgende week donderdag ophalen :D

Verder ook in onderhandeling voor Corsa B GSI remmen en een Corsa A veerpootbrug van Weichers.

Nog even een fusee omwisselen omdat één van de bevestigingsmoeren van de fusee is dolgedraaid. Zit nu professorisch vast, kan absoluut niet los maar klappert en rammelt bij hard remmen.

En meteen maar verder sparen voor een schroefsetje :) 2 liter komt later wel, eerst wegligging verbeteren :)

[ Voor 48% gewijzigd door GH45T op 01-02-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Stoere velgjes.. Is dat niet ATEV of zoiets?

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Marlibica schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:44:
Stoere velgjes.. Is dat niet ATEV of zoiets?
Nee, Lenso, is zover ik weet een dochteronderneming van OZ.

De velgen waren eerst gewoon aluminium kleurig en ik heb ze afgelopen maand wit gespoten (schoonmaken, schuren, ontvetten, primer en een aantal lagen lak)

Eerst stond er in het midden groot Lenso op. Dit is nu nog een klein beetje leesbaar door het reliëf.

De grote soort schroef in het midden ga ik weer aluminium kleurig maken en het middelste rondje een of ander logo inplakken. Eens kijken hoe een Opel logo daarin staat.

Zo zagen de velgen er eerst uit, foto is van juni 2006:
Afbeeldingslocatie: http://teeh.mine.nu/1_.jpg

Edit:
De Corsa B GSI remmen en de veerpootbrug zijn beiden geregeld :)

Beide verkopers zijn akkoord :D

De remmen zijn compleet, dus remschijven, remklauwen en remblokken. Mocht er iets niet in orde zijn vervang ik dat wel. Kan me er toch geen buil aan de prijs vallen.

En de veerpootbrug kan niet in combinatie met een C20XE gebruikt worden maar gezien het feit ik toch niet snel voor een C20XE zal kiezen maakt dit niet uit.

Nu nog de luchtfilterbak en aanzuigbuizen van een Corsa B C12NZ of C14NZ zien te regelen. Ik wil absoluut niet met open luchtfilter rijden maar de luchtfilter trommel welke ik nu heb vind ik ook niets. Heb al een luchtfilterbak van een Astra F liggen maar die is véél te groot voor in de Corsa.

[ Voor 40% gewijzigd door GH45T op 01-02-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:25

Aapje

Opel-beun
Wat vind jij eigelijk zelf van je lak op je auto, want zo gezien op je foto's is die nogal aan 't verweren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
De lak is helemaal verweerd ja.

Eens in de zoveel tijd zet ik de auto dan ook in de wax.

Hier een foto waar het halve dak is gewaxt. Zie je duidelijk het vershil!
Afbeeldingslocatie: http://teeh.mine.nu/koekje/DSC02104.JPG

Best duidelijk dus.

Een paar foto's van de auto na zo'n waxbeurt, op een ander setje lichtmetaal wat ik hier heb liggen:
Afbeeldingslocatie: http://teeh.mine.nu/koekje/wax0rz/DSC02105_.JPG

Afbeeldingslocatie: http://teeh.mine.nu/koekje/wax0rz/DSC02106_.JPG

Afbeeldingslocatie: http://teeh.mine.nu/koekje/wax0rz/DSC02107_.JPG

Afbeeldingslocatie: http://teeh.mine.nu/koekje/wax0rz/DSC02108_.JPG

Afbeeldingslocatie: http://teeh.mine.nu/koekje/wax0rz/DSC02109_.JPG

Ach, als we uitgewinterd zijn zet ik hem wel weer in de wax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Hehe toch een leuke auto ;)
Ik heb op mijn auto die rode rand uit de bumpers gepoetst tijdens 't schoonmaken van m'n bumpers :+
Ziet er opzich wel netjes uit zonder die rode rand (zal vanavond nog wel effe een foto ervan posten)..

Ik heb 't zelf alleen niet echt op een rode kleur omdat die juist altijd verweren, mijne corsaatje heeft een metalic blauwe lak, mooi opzicht, alleen klote als je deukjes weg wilt halen, want je moet goed spuiten kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
De lak van deze Corsa vind ik ook niet echt geweldig maar goed, deze roest bijna niet en dat is me eigenlijk nog meer waard.

Ik zou hem graag ook een keer overspuiten maar dan moet ik ook elk deukje wat er in zit eigenlijk eruit halen. Deze Corsa is al 2 keer total loss gereden, er is een stapel kisten overheen gevallen en weet ik wat allemaal. Het zit dus vol met kleine deukjes etc.

Beide keren total loss heb ik hem zelf gerepareerd. Als je goed kijkt zie je dit ook, ik heb simpelweg niet het materiaal wat een echte schadehersteller heeft bij me thuis liggen.

En niet om je af te schrikken, maar het schijnt dat de metallic Corsa's harder roesten. De A3 is dan wel weer het model wat het hardst roest normaal gesproken, de oudere modellen hebben er minder last van.

Over de naamgeving, het worden vaak de Corsa A1, A2 & A3 genoemd, volgens Opel is de A1 gewoon A1, de A2 is de A1 facelift en de A3 is de Corsa A2. Hier bestaat wel best wat verwarring over maar eigenlijk houdt iedereen zo'n beetje A1, A2 en A3 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 14:10
Ik wil mijn JVC headunit aansluiten op mijn stuurwielbediening van mijn Corsa C en het liefst ook het display van de auto zelf.
Nu kom ik wel veel stalk adapters/interfaces tegen waarbij ik de stuurwielbediening kan aansluiten, maar niet het display.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

Smarron

The bend

Nog wat foto's van mijn Vectra. Wel alweer van afgelopen zomer in Kroatie, maar goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/Opel_2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/Opel_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/Opel_3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/Opel_4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/Opel_5.JPG
Ik heb de auto nu anderhalf jaar en rij er elke dag met enorm veel plezier in. Mocht er een andere auto komen, wordt het vrijwel zeker weer een Opel, vermoedelijk een Vectra C1. Maar voorlopig rijdt deze prima. Pas in Duitsland gereden om de top te testen (ja, pas na anderhalf jaar ..), maar 210km/u was de absolute top. Ik had heel stiekem iets meer verwacht van deze gechipte 2.2DTi. Er stond overigens wel veel wind, redelijk volle tank en er zat iemand naast me van 100kg. Wellicht had er nog 5km/u bijgekund, maar meer ook echt niet.

Ik heb er een filmpje van gemaakt. Check!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Je filmpje is niet echt spannend.
Volgens specificaties zou deze af fabriek zo'n 200 km/u moeten lopen, 210 km/u op de teller houdt dan niet over, helemaal als ie gechipt is.

Ik heb net een astra GTC 1.9 CDTI met 150 pk gekocht, rijd er wekelijks mee op de 31 in Duitsland.
Zit vrij snel op 220 km/u op de teller, 210 km/u volgens boardcomputer.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar prestatieverbetering van chippen of powerbox, iemand ervaring hier?

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik had vorige week een opel corsa gsi gekocht maar ik kwam vandaag iets best merkwaardigs tegen. de binnenverlichting was namelijk losgekoppeld (in de kofferbak en in het interieur) Bij beide lampjes was de massa losgekoppeld en ik was nou wel benieuwd wat hier de reden van zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

peeweeherman schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:10:
Je filmpje is niet echt spannend.
Volgens specificaties zou deze af fabriek zo'n 200 km/u moeten lopen, 210 km/u op de teller houdt dan niet over, helemaal als ie gechipt is.
Daarom vond ik het ook tegenvallen. Ik meende op het opel-forum verschillende mensen te hebben gezien die 225km/u haalden. Maar hij rijdt zo goed als 4000 toeren en kapt er daarna gewoon mee. Net of er iets gelocked staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Blueone schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:49:
ik had vorige week een opel corsa gsi gekocht maar ik kwam vandaag iets best merkwaardigs tegen. de binnenverlichting was namelijk losgekoppeld (in de kofferbak en in het interieur) Bij beide lampjes was de massa losgekoppeld en ik was nou wel benieuwd wat hier de reden van zou kunnen zijn.
Misschien ergens een slechte kabel of verbinding, te veel weerstand zorgt ervoor dat een zekering eruit springt. Als je géén stroom door een kabel laat gaan heb je ook geen last van weerstand.

Kan een verklaring zijn natuurlijk. Verder zijn dit echt dingen die nogal eens kapot zijn. Niet omdat ze van slechte kwaliteit zijn maar omdat veel mensen ze niet (laten) vervangen als ze kapot zijn.
Smarron schreef op maandag 04 februari 2008 @ 23:06:
[...]
Daarom vond ik het ook tegenvallen. Ik meende op het opel-forum verschillende mensen te hebben gezien die 225km/u haalden. Maar hij rijdt zo goed als 4000 toeren en kapt er daarna gewoon mee. Net of er iets gelocked staat.
Voor de topsnelheid maakt gewicht echt letterlijk niets uit. Vermogen, lucht- en rolweerstand zijn bepalend voor de topsnelheid. Een beetje kort door de bocht maar in ieder geval veelbepalend.

Een 2.2DTI zit standaard op rond de 130 PK dacht ik. Een Vectra B station met 130 PK moet als je het mij vraagt wel harder lopen dan 210, zeker een gechipte. Of je moet de toerenbegrenzer inrijden maar dat zal wel niet het geval zijn. Overigens moet ik wel zeggen dat de Vectra A X17DT met 82 PK van mijn ouders niet harder dan 160 op de teller wilde op de duitse autobahn. Had toen wel twee fietsen achterop wat dus wél weer de luchtweerstand vergroot maar het viel me toch ook ergens wel tegen. Mijn Corsa liep er met het standaard 1.2 45 ponny benzine blokje 158 op de GPS, sneller als de Vectra dus. Nu gaat hij met de E16NZ over de 200 heen om vervolgens de bengrenzer in te rijden.

Houdt er wel rekening mee dat je motorblok bij 4000 toeren nu net op zijn maximum vermogen zit. Daarna zakt het vermogen dus alleen maar weer in! Ik weet zo de koppel- en vermogen curve van een Y22DTR niet, maar dit is zeker wel relevant, ondanks de extra verbrandingen en omwentelingen komt er minder kracht uit je motorblok.

[ Voor 49% gewijzigd door GH45T op 05-02-2008 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00
De mijne ook maar eens tonen...

Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/auto/1k.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/auto/2k.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/auto/4k.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.3dshiparts.com/auto/8k.jpg

Gisteren naar de garage voor de 30.000km beurt. M'n remmen die kraakte een beetje, bleek algemeen probleem te zijn dus de blokken zijn vervangen en dat is opgelost. Ook zad er een kraak bij het bestuurdersportier, hebben ze er ook uit gekregen. En de airco piepte, hebben ze ook gefixed.

Ben echt heeeeel erg tevreden over het autootje. Rijd super lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
In mijn corsa b uit 98 zit wel centrale vergrendeling maar niet op afstandsbediening. Weet iemand of er een goed uitbreidingssetje te krijgen is om het ook op afstandsbediening te openen is. Ik hoop eigenlijk op een voertuigspecifiek setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Topicstarter
Wat een super autootje :D. Mooie kleur en velgen. Wat voor motor heb je erin?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 22:00
Anoniem: 94768 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:02:
Wat een super autootje :D. Mooie kleur en velgen. Wat voor motor heb je erin?:)
thnx. een 1.2tje :+ Gewoon wat meer toeren maken en dan kom je wel 'snel' op de 100. Hij is zo wel lkkr zuinig in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Foto's maar eens online gezet, gisteren even snel gemaakt tijdens en na het monteren van de wieltjes :D

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/hansteeuwen/velgen/DSC01363_.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/hansteeuwen/velgen/DSC01364_.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/hansteeuwen/velgen/DSC01365_.JPG

Ben er weer tevreden mee :)

Nu nog iets leuks bedenken voor de dekseltjes in het midden om het wit een beetje te breken.

Verder zijn de Corsa B GSI remmen en de Corsa A veerpootbrug nog onderweg. Als die hier zijn post ik wel eens wat foto's, ook van andere zaken aan de auto.

Ps. De lak is niet beschadigd, velgen zijn gewoon een beetje vies, op de rand zit van die zeep voor het monteren van banden.

[ Voor 13% gewijzigd door GH45T op 08-02-2008 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat ziet er echt cool uit :D. Ga je nu ook meedoen met rally's ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Anoniem: 94768 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:28:
Dat ziet er echt cool uit :D. Ga je nu ook meedoen met rally's ?:P
Nee, is niet de bedoeling.

Daarvoor krijg je weer met behoorlijk wat regelgeving etc. te maken. Wel of juist niet een verplichte rolkooi vaak met verplichte FIA keuring. Bepaalde motorenklasse enz.

Vaak kost zo'n rally auto ook écht bakken geld. Mijn auto is gewoon een daily en dat wil ik ook graag zo houden.

Wellicht ooit een rally Corsa bouwen als ik afgestudeerd ben. Ben al lang blij dat ik auto kan rijden en er wat aan kan sleutelen. Auto onderdelen zijn duur, vooral als je het een beetje fatsoenlijk wilt doen. Wil samen met mijn broertje een keer een leuke loods hebben waar we allerlei creaties kunnen bouwen. We zien wel ooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Zo net terug van de sloop, ik vroeg mij namelijk vanmorgen af waarom m'n auto _altijd_ zo warm werd telkens :P
Dus ik motor gestart motorkap open.... Kijk beetje rond, viel 't mij op dat de ventilator van de radiator niet draaide, dus ik met m'n tengels eraan zitten. Merk ik dat de bladen van de ventilator gewoon loshangen van de motor af :D

Kortom ventilator aandiggelen :+ Vraag mij niet hoe, maar ik heb gewoon 6 maanden zonder 't door te hebben rond gekachelt met dat kapot :P (Onder 't motto ach is nieuwigheid :P)

Kortom net effe naar de sloop, stond ook een corsaatje 1.2 uit '88. Daaruit de ventilator gesloopt voor 15 eurotjes. Vrijdag zet m'n garage 't er effe in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Heb je dat ruitenwissermotortje ook nog gevonden of moet ik nog even voor je kijken?

Denk dat ik zelf vrijdag even naar de sloop ga voor een fusee

Edit:
Heb overigens afgelopen zondagmorgen ook nog wat zitten waxen maar had geen zin om dit heel uitgebreid te doen. Heb alleen maar motorkap en voorschermen gedaan. Daar is hij ook het vaalst samen met het dak

Ow en Aapje, ventilator vervangen stelt niets voor hoor, moet je zelf ook nog wel lukken, of je moet een goede deal hebben gesloten met die garage natuurlijk ;)

[ Voor 60% gewijzigd door GH45T op 13-02-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
GH45T schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:21:
Heb je dat ruitenwissermotortje ook nog gevonden of moet ik nog even voor je kijken?

Denk dat ik zelf vrijdag even naar de sloop ga voor een fusee

Edit:
Heb overigens afgelopen zondagmorgen ook nog wat zitten waxen maar had geen zin om dit heel uitgebreid te doen. Heb alleen maar motorkap en voorschermen gedaan. Daar is hij ook het vaalst samen met het dak

Ow en Aapje, ventilator vervangen stelt niets voor hoor, moet je zelf ook nog wel lukken, of je moet een goede deal hebben gesloten met die garage natuurlijk ;)

Mwah die man (eenmans zaakje) deed ook niet moeilijk toen ik de hele interieur uit zijn sloop corsa haalde ;) Dus opzicht vind ik dit geen probleem dat hij hem erin zet. + Heb bijna een uur staan kloten op de sloop om die nieuwe ventilator eruit te krijgen. Heb 't eventjes gezien voorlopig ;)

20euro voor ventilator inbouwen + v-snaar afstellen. Totaal dus 35 eurotjes kwijt :)
Nog steeds 85 euro goedkoper dan een compleet nieuwe erin te laten bouwen :P

En die ruitewisser motor haal ik met de zomer wel een keer van de sloop vandaan. Heb 't voorlopig wss toch niet nodig :) Toch bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Aapje op 15-02-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik vroeg me eigenlijk af op een opel corsa gsi optic uit 98 ook standaard abs heeft. Op sommige plekken zie ik dat die dat wel heeft en op sommige plekken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Blueone schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:07:
Ik vroeg me eigenlijk af op een opel corsa gsi optic uit 98 ook standaard abs heeft. Op sommige plekken zie ik dat die dat wel heeft en op sommige plekken niet.
Zover ik weet wel in ieder geval.

Ook hier maar eens mijn Corsa B GSI remmetjes neerknallen welke ik afgelopen weekend op mijn A heb gemonteerd:

De oude remmen met velg erop:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/hansteeuwen/remmen/DSC01430_.JPG

Links de nieuwe remklauw en schijf, rechts de oude:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/hansteeuwen/remmen/DSC01431_.JPG

Gemonteerd zonder velg:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/hansteeuwen/remmen/DSC01432_.JPG

Gemonteerd met velg:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/hansteeuwen/remmen/DSC01434_.JPG

Nu maar weer eens de velgen schoonmaken want die zijn écht ranzig momenteel...

Remt weer erg goed nu, zo goed dat ik helemaal misselijk uitstapte na een testritje. Heb verder geen specificaties voer remvertraging, remweg etc. maar remt in ieder geval wel lekker :)

Nu nog een Corsa B luchtfilterhuis en aanzuigbuis erop zetten zodat ik eindelijk mijn veerpootbrug kan gaan monteren.

Ow, en ja, de stabilisatorstang ontbreekt ook nog altijd, zit standaard niet op de Corsa A C12NZ... Toch maar een keer aanschaffen en monteren.

Dan nog een tijd sparen en een setje Corsa A GSI veren met Koni geel of andere goede schokdempers aanschaffen.

[ Voor 18% gewijzigd door GH45T op 03-03-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:26
Mn pa heeft de zafira 2.2DTI. Schijnt dat er een variabele 2-traps turbo in zit, maar ik weet niet of ik dat leuk vind.
Het lijkt namelijk een beetje dat rond de 3k toeren het vermogen wegzakt. Hier voor hadden we de 2.0DTH (100pk) welke pittiger aanvoelde in de hogere toeren (2800-3700).

Ik kan ook niet echt mooie powercurves vinden ofzo van dit blok. Zeker in z'n 2 denk je bij 3k rpm van :/ :? what happens... laten we maar weer opschakelen.

Hoe trekt die Vecra 2.2DTI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Opperhoof schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 00:04:
Mn pa heeft de zafira 2.2DTI. Schijnt dat er een variabele 2-traps turbo in zit, maar ik weet niet of ik dat leuk vind.
Het lijkt namelijk een beetje dat rond de 3k toeren het vermogen wegzakt. Hier voor hadden we de 2.0DTH (100pk) welke pittiger aanvoelde in de hogere toeren (2800-3700).

Ik kan ook niet echt mooie powercurves vinden ofzo van dit blok. Zeker in z'n 2 denk je bij 3k rpm van :/ :? what happens... laten we maar weer opschakelen.

Hoe trekt die Vecra 2.2DTI ?
Normaal moet de 2.2 toch echt pittiger zijn.

Kan misschien dat die 2.0DTH sneller lijkt door het turbogat. Als je merkt dat een motor rond de 3000rpm opeens harder gaat trekken lijkt het alsof hij snel is. Als een motor constant goed doortrekt ben je sneller maar lijkt het langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
Hee die 2.0 van 100 PK hebben we in een astra station met 4 automaat gehad. Liep 190 op de autobahn met airco aan, met een handbak en zonder airco zit de 200 er misschien net in.

Daarna een astra station 1.7 TDI van 78PK met 5 handbak

Nu een astra station 1.9 TDI van 100PK met 6 handbak. De 1.9 voelt duidelijk het kopelsterkst aan en rijdt op de snelweg heerlijk rustig door de 6 bak.

[ Voor 38% gewijzigd door martijn_tje op 04-03-2008 09:20 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Hmm.. Ik heb een Zaf met die 2.0 DTH gehad, dat hield met 180 echt wel op :) . Scheelt ook wat kilootjes en formaat natuurlijk. Wel een wereldauto, nog steeds jammer dat ik die heb moeten inleveren :(

Kan het zijn dat die 2.2 DTI geen common rail is?

[ Voor 11% gewijzigd door Marlibica op 04-03-2008 12:44 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
GH45T schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:24:
[...]

Zover ik weet wel in ieder geval.
Schijnbaar toch niet, ik had net even subtiel de rem gebruikt maar hij glijd lekker door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ben gister naar de dealer geweest, en ik ben eruit. Ik ga ook een Opel kopen, een GT *O*

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Erasmo schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:44:
Ben gister naar de dealer geweest, en ik ben eruit. Ik ga ook een Opel kopen, een GT *O*
Gaaf!

Heb er van de week ook nog een zien rijden.

Wat voor kleur neem je? En ook opties in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-05 18:46
Marlibica schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:40:
Hmm.. Ik heb een Zaf met die 2.0 DTH gehad, dat hield met 180 echt wel op :) . Scheelt ook wat kilootjes en formaat natuurlijk. Wel een wereldauto, nog steeds jammer dat ik die heb moeten inleveren :(
Dat stukkie hoger scheelt vooral voor de topsnelheid, als de massa eenmaal op gang is levert alleen een iets hogere rolweerstand op. De bodemplaat was/is dacht ik de zelfde als die van de astra, dus echt veel langer en breder is ie ook niet.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Erasmo schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:44:
Ganz geil :9 Goede keuze B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

GH45T schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:58:
[...]

Gaaf!

Heb er van de week ook nog een zien rijden.

Wat voor kleur neem je? En ook opties in gedachten?
Zit nog te twijfelen tussen geel en zwart, beiden een kleur die hem niet misstaat :9
Opties neem ik er niet echt bij, misschien dat ik er ooit een moderne 2-liter in laat lepelen maar verder heb ik er niet zo'n waarde aan :)
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Opel GT heeft toch al een 2 liter turbo motor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Viper® schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 15:50:
De Opel GT heeft toch al een 2 liter turbo motor ?
1900cc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
De nieuwe heeft toch echt een 1998cc turbomotor hoor, met 264 PK om precies te zijn.

De oude GT was verkrijgbaar met een 1.9 motor, maar die bedoel je toch niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

GH45T schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 18:06:
[...]

De nieuwe heeft toch echt een 1998cc turbomotor hoor, met 264 PK om precies te zijn.

De oude GT was verkrijgbaar met een 1.9 motor, maar die bedoel je toch niet of wel?
Jawel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
ah oké

Maar waarom een oude Opel GT met een moderne 2 liter?

Laat er dan zo'n 2.2 liter ofzo in zetten, dat past bij het karakter van zo'n auto, een oude Opel GT behoort geen 16 klepper of weet ik wat te hebben, laat staan turbo's en andere geintjes.

Teminste, zo kijk ik er tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Probeer dan een 2,4 cih blok op de kop te tikken. Dan blijft her origineler dan dat er turbo of 16 klepper inkomt. In zo eenauto moet gewoon een lijnblok liggen ipv een dwars ligger in lijn gelegd.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3e459e25ab46e7e0c02ac3426abfc950/full.jpg
Doet nie meer!!11 :'(
Ontsteking is nu helemaal naar de tyfus, hoop dat iemand / m'n oom nog 1tje heeft liggen :(
Anders zit ik wel met een mooi probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Is dat niet een 1.0/1.2? Daar zijn toch nog wel onderdelen voor te krijgen...

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
MR_VIPER schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 09:13:
Is dat niet een 1.0/1.2? Daar zijn toch nog wel onderdelen voor te krijgen...
E1.2GV motor, contactpuntloos <-- wat gelijk 't probleem is, zit een soort spoel in de verdelerkap... Die kapot lijkt te zijn. Ding meet iig geen waardes meer... bougies/bobine/ontstekingsmodule zijn tot nu toe vervangen. Ik ga nu effe opzoek naar een nieuwe verdelerkap + inhoud eronder. En nieuwe bougiekabels. Daarna zou 't probleem wel moeten weg zijn hoop ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

GH45T schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 19:31:
ah oké

Maar waarom een oude Opel GT met een moderne 2 liter?

Laat er dan zo'n 2.2 liter ofzo in zetten, dat past bij het karakter van zo'n auto, een oude Opel GT behoort geen 16 klepper of weet ik wat te hebben, laat staan turbo's en andere geintjes.

Teminste, zo kijk ik er tegenaan.
Het was maar om een voorbeeld te geven ;)

GT's zijn nou niet het type auto waarin altijd netjes in gereden is en het blijft nou eenmaal een oud bakkie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:19

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is er iemand dit een Opel Astra Station CDTI bezit heeft met 6 bak? Ik heb deze namelijk tijdelijk als leenauto, maar ik kan maar niet wennen aan de te weinig power die er in zit. Hij komt niet vooruit, het duurt heel lang wanneer hij echt op je gaspedaal reageert.

En rond de 2900 toeren dan vind ik de motor nog al een lawaai maken, maar het gekke is zodra op de 3100 hoor je dit niet meer. Net als of er even een turbo aangaat.

Nee helaas tot nu toe moet ik heelveel werken in deze auto en vind ik hem niet comfortabel rijden.

Misschien dat iemand anders mij even op andere gedachten kan brengen, want ik vraag mij af of het niet aan de auto zelf licht

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 29-05 17:50
Welke versie van de CDTI is het?

Ik heb met alle versies gereden, en dit klinkt als de 1.3. Die motor is zwaar onderbemeten voor de Astra Station.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:19

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

B-Buster schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:32:
Welke versie van de CDTI is het?

Ik heb met alle versies gereden, en dit klinkt als de 1.3. Die motor is zwaar onderbemeten voor de Astra Station.
Het blijkt inderdaad de 1.3 DPF te zijn. Argh .. dat heb ik weer.

Nou goed 2 maanden wachten op mijn Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 (110 pk)..en dan ben ik weer tevreden :)

[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 14-03-2008 21:09 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Zal morgen eens een foto maken van hoe m'n corsa bij de garage zielig alleen staat ;(
Allemaal opeltjes...... En dan staat m'n corsa helemaal alleen in een andere hoek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Niet online
Heb sinds een half jaartje een Corsa C 1.7 DTI (2001) met nu 145.000km op de teller. Auto rijdt enorm fijn, helemaal in vergelijking met mijn vorige Corsa (B, 1.2i).

Helaas heb ik sinds kort een vervelend probleem, de auto rookt namelijk enorm! Vooral bij snelwegverkeer als ik doortrek van 80 naar 120 is de rookontwikkeling enorm :(

Iemand zo een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Falcon schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 21:07:
[...]

Het blijkt inderdaad de 1.3 DPF te zijn. Argh .. dat heb ik weer.

Nou goed 2 maanden wachten op mijn Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 (110 pk)..en dan ben ik weer tevreden :)
Minder voor je. Enige pluspunt is dat die Octavia straks wel wat levendiger aan zal voelen. :)

Maarja, echt een foute actie van Opel om die 1.3 (en als je correct afrond is het nog een 1.2 ook) in een Astra te planten. Zodra ie onder de 2000rpm zakt niets mee te beginnen, dus ook continue terugschakelen in de stad. Hoe anders met een 1.7 of 1.9 cdti.

Enige voordeel is dat ie bij constante snelheid retezuinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Hmja.. Ik vind het ook een wat vreemde keuze. Ik heb hem in een Corsa C met een 5-bak, dan is het echt een heerlijk en zelfs wel pittig karretje. Ik vind het echt wonderbaarlijk wat ze uit die 1248 cc weten te persen. Maar kom op zeg, in een Astra... Dit is een motor(tje) voor een kleine auto.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Klopt, in een Corsa is het een prima motor. Daarmee vind ik hem veel fijner rijden dan met de 1.2 of 1.4 benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
mijn auto is weer door de apk heen :D 22 jarige kadett :P
nog 3 jaar en dan zijn we er klaar voor :D.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142611

* Anoniem: 142611 heeft ook een Opel, 'n Corsa B :)

Afbeeldingslocatie: http://www.laura-design.nl/stuff/corsa.jpg
(hij mag ook wel in de startpost trouwens)

Hier net vers in de was gezet toen ik 'm net had, in het echt is ie eerder mat rozerood dan zo shiny en fel :p Hij komt uit 1993, en die LM velgen zijn er toen door de 1e eigenaar onder gezet. Vanaf 1997 tot halverwege vorig jaar is ie van mijn oma geweest, waarbij het cliche "oud dametje die er eens in de twee weken op zondag mee rijdt" zeker de laatste jaren waar was ;) Toen ik 'm overnam had het ding denk ik al een paar jaar niet veel meer dan 80 in z'n 5 meer gezien, en in het begin kwam ie amper boven de 120 uit :X Inmiddels is het een stuk verbeterd, maar veel meer dan 140 haalt ie alsnog niet, en voor 0-100 heeft ie denk ik bijna 20 seconden nodig. Ach ja, hij brengt me elke dag nog trouw naar m'n werk, da's het belangrijkste :)

Hij heeft sinds een paar maanden trouwens wel een eigenaardigheidje. Als ik 'm start is het direct prima wegrijden, maar als ik dan weer tot stilstand afrem bij een kruising of stoplicht en dus in neutraal of 1 met koppeling ingetrapt sta, zakt het toerental flink in tot ie bijna afslaat. Als ik dan een tikje gas geef gaat ie weer wel omhoog en blijft dat ook, en als ik dat niet doe corrigeert ie 9 vd 10 keer het uiteindelijk ook zelf ipv daadwerkelijk af te slaan. Het is alleen de eerste 2km ofzo, daarna is het de rest vd rit goed. (Nu ik erover nadenk... volgens mij is het niet zozeer de eerste X minuten of X km of tot ie X temperatuur bereikt heeft, maar vooral tot ik even de 80+ km/u oid heb aangetikt op de snelweg...)

Nou heb ik totaal geen verstand van auto's (stereotype vrouw wat dat betreft :P), maar ik heb net wat zitten googelen, en blijkbaar hebben meer mensen dit of vergelijkbare problemen, vooral bij Corsa B's... en voor zover ik heb kunnen vinden heeft het dan vaak iets te maken met de "EGR-klep"? Ik had geen idee wat dat was, maar die heeft dus iets te maken met je luchtcirculatie ofzo, dat je uitlaatgassen terug de motor ingaan voor lagere emissie/verbruik, maar waardoor de motor wel minder efficient werkt in vergelijking met verse zuurstof? Dat is wat ik ervan begrepen heb iig :p

Zijn er toevallig mensen die hier ervaring mee hebben? Is het een beetje te doen om zo'n klep zelf na te kijken en vervangen/schoonmaken/afdichten oid? (Ik zag allemaal verschillende ervaringen over wat het beste werkte...) Om het te laten doen zag ik nl. prijzen van 200-400 euro langs komen, dat is me het niet waard als ik er nauwelijks last van heb bij het rijden iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zelfde probleem heb ik ook gehad, ook met een Corsa B. Dealer hebben toen ook gezegd EGR-klep, kwam ook een leuke prijsopgaaf van, paar honder euro. Wat bij ons echter het probleem was, is dat als de motor warm is hij totaal niet meer berijdbaar is. Ook heel erg terug vallen in toeren, en met heel veel gas verder rijden.

Hier was het probleem, heel raar, de thermostaat. Deze is toen vervangen, kost een paar euro, inzetten kan iedereen, en daarna deed de auto het weer perfect. Niks geen problemen, dus dat zou ik eerst proberen voordat je aan de dure EGR-reparatie gaat denken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nieuwe koplampjes!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xsqzbGklIDAB9zKN9aBp79p2/thumb.jpg

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Vorige week begon de aaanjager van de ECC in m'n Vectra opeens voluit te blazen. Najah, zal best. Volgende dag uitgevonden dat dat best wel knap irritant is en maar even bij de Opeldokter geweest. Onderhoudskerel is een minuut of 40 aan het pielen geweest en kwam tot de conclusie dat zeer waarschijnlijk de kachelweerstand kaput is. Ook gelijk erbij verteld dat het zo'n 275 euro gaat kosten.

Eerst maar eens gebeld met de kerel waar ik m'n auto gekocht heb, hij zou gaan zoeken. Zaterdag gehoord dat'ie niets kon vinden, dus maandag direct maar de Opeldealert gebeld met de vraag of ik deze week nog kon komen. Kon, als de weerstand op voorraad is. Helaas, niet op voorraad. Magazijnkerel zou er direct 1 bestellen bij Opel Nederland.
Volgende probleem, Opel Nederland heeft 1500 kachelweerstandjes in backorder, levertijd 3 tot 5 weken. :/

En ik wilde zo graag dat de kachel voor vrijdag klaar zou zijn, 'k ga dan op vakantie en ik zit dus nu mooi met die herrie :/

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:13
King Nothing schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:35:
Vorige week begon de aaanjager van de ECC in m'n Vectra opeens voluit te blazen. Najah, zal best. Volgende dag uitgevonden dat dat best wel knap irritant is en maar even bij de Opeldokter geweest. Onderhoudskerel is een minuut of 40 aan het pielen geweest en kwam tot de conclusie dat zeer waarschijnlijk de kachelweerstand kaput is. Ook gelijk erbij verteld dat het zo'n 275 euro gaat kosten.

Eerst maar eens gebeld met de kerel waar ik m'n auto gekocht heb, hij zou gaan zoeken. Zaterdag gehoord dat'ie niets kon vinden, dus maandag direct maar de Opeldealert gebeld met de vraag of ik deze week nog kon komen. Kon, als de weerstand op voorraad is. Helaas, niet op voorraad. Magazijnkerel zou er direct 1 bestellen bij Opel Nederland.
Volgende probleem, Opel Nederland heeft 1500 kachelweerstandjes in backorder, levertijd 3 tot 5 weken. :/

En ik wilde zo graag dat de kachel voor vrijdag klaar zou zijn, 'k ga dan op vakantie en ik zit dus nu mooi met die herrie :/
En de garage kan niks voorlopigs uitvinden, een schakelaar ofzo tussenplaatsen.
Kan je het aan- en afzetten indien het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb je niet een sloper in de buurt zitten waar je zo'n kachelweerstand vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Wel een sloper in de buurt, maar geen tijd om er heen te gaan :/

En die knakkert van wie ik de auto heb gekocht zei maandagavond dat'ie op zoek gaat naar een oplossing en hij zou me dinsdag in de loop van de dag bellen. Niets gehoord so far :/

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hey, leuk topic, had hem nog niet eerder gezien :)

Sinds een klein maandje behoor ik ook tot de groep auto Opel bezitters:

Afbeeldingslocatie: http://michael.erkens.eu/store/gga/DSCF7219_small.JPG?opeltopic

Een Corsa uit '93 met (toen ik hem kocht) 108k op de teller.

Enige probleem wat ik soms heb is dat hij soms lastig in de 1e, 5de of achteruit gaat. Of ik moet veel kracht zetten om hem erin te krijgen (vooral 5) of een paar keer proberen 1 en R. Veder een prima wagentje, zeker voor als je af en toe ergens naar toe moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Laatst online: 30-05 11:09
Ik ben alweer meer dan een jaar de eigenaar van een Corsa B uit '96.

Hij zag er toen ik 'm kocht zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lint0100/Corsa/C0.jpg

Hij was geheel origineel en ik heb dr ondertussen al een hoop aan gedaan:

Nieuwe voorbumper + achterbumper van het model na '97
Rondom nieuwe wielkuiplijsten
Nieuwe voorschermen, links en recht, hadden schade
Embleemloze grill - zwarte poedercoating
15" OZ Racing, met 195/45 voor en 195/50 achter
Blauw LED dashboard
M3 spiegels
Sportstuur Victor 30 cm
Flatblade wisserbladen voor + achter
Zwarte mattenset van matten-online.nl
Portieren gedempt
Sound Quality installatie - Ground Zero, Earthquake, Rainbow, SPL Dynamics, Phonocar
Blauwe interieurverlichting bij instap, dashboardkastje en kofferbak
Novus DTM einddemper - middendemper weggehaald
60 mm voor verlaagd, 40 mm achter verlaagd

Zo staat ie er nu bij, meer ga ik dr ook niet aan doen, hij is nu naar wens. Ik spaar liever weer voor een andere auto. Misschien verkoop ik 'm van de zomer, maar dat zie ik dan wel weer.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lint0100/Corsa/N1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lint0100/Corsa/N2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lint0100/Corsa/N3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooie auto hoor, mooi strak :). Zoiets, op enkele dingen na, is ook wel mijn stijl. Niks geen autostyle bumpers of iets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
van de week nieuwe koplampen in m'n auto geplaatst met dit als resultaat (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://share.adrivandijk.nl/afbeeldingen/koplampklein.jpg

Misschien dat ik nog ooit de stootstrippen laat meespuiten maar dat zou dan ook nog het enige zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door Avvd op 25-03-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Anoniem: 94768 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:31:
Mooie auto hoor, mooi strak :). Zoiets, op enkele dingen na, is ook wel mijn stijl. Niks geen autostyle bumpers of iets :).
Dankje.

Ja, precies, gewoon mooi strak.
Ik houd ook niet van al die troep die er te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142611

Erkens schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:40:
Enige probleem wat ik soms heb is dat hij soms lastig in de 1e, 5de of achteruit gaat. Of ik moet veel kracht zetten om hem erin te krijgen (vooral 5) of een paar keer proberen 1 en R. Veder een prima wagentje, zeker voor als je af en toe ergens naar toe moet :)
Ja, dat heeft die van mij ook, alleen niet met de 5e. Achteruit wel een beetje en vooral het terugschakelen naar de 1e gaat vrij moeizaam. Alleen de eerste paar minuten na 'n koude start trouwens, zodra het (wat eigenlijk? heb je vloeistof in je versnellingsbak die op temperatuur moet komen ofzo?) een beetje warm wordt gaat het weer prima.

* Anoniem: 142611 is voorlopig weer even treinreiziger... Afgelopen vrijdag de Corsa 'n klein beetje in de vangrail geparkeerd :X Natte sneeuw of blaadjes op de weg denk ik, de achterkant ging er ineens vandoor toen ik een bocht die ik al 100+ keer gedaan heb, precies hetzelfde inreed als anders :? Tja, en toen zat de voorkant dus tegen de vangrail, en nu ziet ie er ongeveer zo uit als die van -elw00d voor ie 'm fixte :p Behalve dat dat metaal aan de zijkant er bij mij nog niet af is maar alleen ingedeukt...

Auto rijdt gelukkig nog wel prima, dus gelijk maar ff langs de schadehersteller geweest om te vragen of er, iig provisorisch, iets aan gedaan kon worden, beetje rechttrekken of iets voorzetten ofzo. "Nee, kan alleen helemaal vervangen worden met nieuwe onderdelen, gaat je € 2000+ kosten. Dan is ie zeker economisch totalloss of niet?" Eh... right... Auto staat nu zolang bij schoonpapa geparkeerd, en heb al 'n tweedehands koplamp (€ 25) en nieuwe bumper (€ 95), alleen nog even dat stukje metaal van de zijkant in de goede kleur vinden* en dan kunnen we 'm gaan fixen... Minstens 2000 euro, juist.

* Erkens, waar staat jouw auto meestal geparkeerd? }) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 142611 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:03:
Ja, dat heeft die van mij ook, alleen niet met de 5e. Achteruit wel een beetje en vooral het terugschakelen naar de 1e gaat vrij moeizaam. Alleen de eerste paar minuten na 'n koude start trouwens, zodra het (wat eigenlijk? heb je vloeistof in je versnellingsbak die op temperatuur moet komen ofzo?) een beetje warm wordt gaat het weer prima.
Ik had het laatst op de snelweg dat ik hem maar niet in de 5e kreeg, en toen was hij wel warm aangezien ik toch al een eindje had gereden.

Maar ik zal er eens op letten wanneer ik er last van heb.
Overigens lekt mijn wagentje ook ergens aan de voorkant een klein beetje olie, en volgens mij is dat bij de versnellingsbak...
* Erkens, waar staat jouw auto meestal geparkeerd? }) ;)
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Anoniem: 142611 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:03:
[...]

* Anoniem: 142611 is voorlopig weer even treinreiziger... Tja, en toen zat de voorkant dus tegen de vangrail, en nu ziet ie er ongeveer zo uit als die van -elw00d voor ie 'm fixte :p Behalve dat dat metaal aan de zijkant er bij mij nog niet af is maar alleen ingedeukt...
Haha, hij's fijn. 8)
Die foto was wel nadat ik 'm had gestript heh, dus ik reed er niet zo mee rond...
Auto rijdt gelukkig nog wel prima, dus gelijk maar ff langs de schadehersteller geweest om te vragen of er, iig provisorisch, iets aan gedaan kon worden, beetje rechttrekken of iets voorzetten ofzo. "Nee, kan alleen helemaal vervangen worden met nieuwe onderdelen, gaat je € 2000+ kosten. Dan is ie zeker economisch totalloss of niet?" Eh... right... Auto staat nu zolang bij schoonpapa geparkeerd, en heb al 'n tweedehands koplamp (€ 25) en nieuwe bumper (€ 95), alleen nog even dat stukje metaal van de zijkant in de goede kleur vinden* en dan kunnen we 'm gaan fixen... Minstens 2000 euro, juist.
Gewoon zelf ff fixen inderdaad, voor Corsa is genoeg te vinden en dan istie voor paar knaken weer beetje om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

-elw00d schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:48:

[afbeelding]

Blauw LED dashboard
M3 spiegels
Sportstuur Victor 30 cm
Portieren gedempt
Sound Quality installatie - Ground Zero, Earthquake, Rainbow, SPL Dynamics, Phonocar

Zo staat ie er nu bij, meer ga ik dr ook niet aan doen, hij is nu naar wens. Ik spaar liever weer voor een andere auto. Misschien verkoop ik 'm van de zomer, maar dat zie ik dan wel weer.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeer mooi resultaat hoor! Oogt uiterst netjes, wel sportief gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Smarron schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:48:
[...]
Zeer mooi resultaat hoor! Oogt uiterst netjes, wel sportief gewoon.
Dankje. Ja, precies, was precies de bedoeling. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
-elw00d schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:48:

[afbeelding]

Blauw LED dashboard
M3 spiegels
Sportstuur Victor 30 cm
Portieren gedempt

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wat voor gril heb je daar eigenlijk gebruikt, heb je daar misschien een close-up van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Blueone schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:14:
[...]

wat voor gril heb je daar eigenlijk gebruikt, heb je daar misschien een close-up van?
Ik heb 'm hele tijd geleden gekocht na lang zoeken bij Stroeve Motorsport. De meeste zijn van plastic, maar deze dus niet. Ik heb zo'n zelfde exemplaar zojuist gevonden op Marktplaats (zoek op "opel corsa b embleem loze grill").

[ Voor 9% gewijzigd door -elw00d op 30-03-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb hem meteen even gemailt. Had je deze ook door de spuiter laten spuiten of gewoon zelf met een spuitbus?

[ Voor 35% gewijzigd door Avvd op 30-03-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Blueone schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:48:
ik heb hem meteen even gemailt. Had je deze ook door de spuiter laten spuiten of gewoon zelf met een spuitbus?

Heeft er iemand misschien een foto van een zilver/grijze corsa b (vanaf 98) waarbij de stootstripts zijn meegespoten.
Hij heeft als het goed is een zwarte poedercoating.
Zo kreeg ik 'm in ieder geval geleverd.

Poedercoating voor de grill is wel fijn, want een poedercoating is keihard en komt er nooit meer van af, dus opspattende steentjes enzo zijn geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Had ik al verteld dat ik de ontsteking van m'n corsa a 88ér alweer gefixed had? :P
Bleek dat er oxidatie tussen de contacten van m'n Weber Carberateur relais zat... Hierdoor wist de ontsteking dus niet of er toeren gemaakt werden in de motor. (Waarop de ontsteking normaal een blokgolf maakt om de ontsteking te laten werken...).

Bij stom geluk ontdekt hoor, we dachten eerst dat er een spoel in de verdelerkap kapot was, die normaal de signalen doorgeeft aan de Weber Relais 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
-elw00d schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:52:
[...]

Hij heeft als het goed is een zwarte poedercoating.
Zo kreeg ik 'm in ieder geval geleverd.

Poedercoating voor de grill is wel fijn, want een poedercoating is keihard en komt er nooit meer van af, dus opspattende steentjes enzo zijn geen punt.
Bij de advertentie staat inderdaad wel bij dat die zwart is maar op de foto staat volgens mij een verzinkte ofzo, maarja ik zie wel wat het wordt.
Edit:
Ik had een reactie van hem gehad en ik heb hem overgenomen :). Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik heb nou namelijk een gewone embleemloze gril met de waaiers zeg maar (zie de vorige pagina)

Heeft er iemand trouwens een foto's van een zilver/grijze corsa b met mee gespoten bumpers (stootstrippen etc)

[ Voor 13% gewijzigd door Avvd op 31-03-2008 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Blueone schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:07:
[...]

Bij de advertentie staat inderdaad wel bij dat die zwart is maar op de foto staat volgens mij een verzinkte ofzo, maarja ik zie wel wat het wordt.
Edit:
Ik had een reactie van hem gehad en ik heb hem overgenomen :). Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik heb nou namelijk een gewone embleemloze gril met de waaiers zeg maar (zie de vorige pagina)

Heeft er iemand trouwens een foto's van een zilver/grijze corsa b met mee gespoten bumpers (stootstrippen etc)
Oke, ben benieuwd.
Is het niet stof wat er op de grill zit, dat lijkt me wel als ik naar de foto kijk.

Deze grill vind ik een persoonlijk een stuk mooier, en vooral unieker dan die je nu hebt. 8)

Je kunt trouwens ook gewoon je stootstrippen eraf halen, of wil je ze er graag op laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
de stootstrippen aan de zijkant wil ik erop laten zitten, zonder hoort gewoon niet vind ik. de voor en achterbumper en de wielranden gaan dan ook helemaal mee in kleur. Ik krijg waarschijnlijk morgen de grill binnen dus ik ben benieuwd hoe het er op een zilver/grijze uitziet. Die grill die ik nu heb zit er pas een paar weken op maar ik vind hem er "nep" uitzien.

[ Voor 18% gewijzigd door Avvd op 31-03-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
Blueone schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:48:
de stootstrippen aan de zijkant wil ik erop laten zitten, zonder hoort gewoon niet vind ik. de voor en achterbumper en de wielranden gaan dan ook helemaal mee in kleur. Ik krijg waarschijnlijk morgen de grill binnen dus ik ben benieuwd hoe het er op een zilver/grijze uitziet. Die grill die ik nu heb zit er pas een paar weken op maar ik vind hem er "nep" uitzien.
Ja, klopt, staat beetje goedkoop.

Ik denk wel dat je je bumpers compleet moet overspuiten, alleen die zwarte randen wordt lastig. Zie je heel snel kleurverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Update van m'n Climate Control...

Kachelweerstand is dus besteld @ Opel Nederland, Opelgarage in Emmen verwacht dat ding eind april, begin mei binnen te hebben. Ik baalde daar goed van uiteraard, zeker met het oog op de "vakantie" die voor de deur stond. Kerel waar ik de auto heb gekocht kon niets voor me doen, kwam overal hetzelfde probleem tegen, de kachelweerstand was gewoon nergens te krijgen....

Donderdag 20 maart, ik rij naar m'n werk met die kolereherrie van de kachel. 's Middags terug naar huis, ik kwaak lekker met de kerel die met me mee rijdt en zet ondertussen de kachel op de voetenstand (minste lawaai) en druk op de "Off" knop.

M'n mond valt open van verbazing, ik ben gewoon met stomheid geslagen, want de kachel gaat daadwerkelijk uit. Ik zet de radio uit en hoor een zacht gezoem op de achtergrond... De kachel was dus niet uit, maar het geluidsniveau was enorm gezakt. Thuisgekomen blij de auto uit gezet en uitgestapt. Toch vertrouwde ik het niet, even instappen, contact aan en ja hoor, ding blaast weer vol uit :/

Vrijdagochtend toch maar met de Vectra weggegaan. En eerlijk gezegd, toen ik dinsdagavond m'n ma ergens naar toe bracht zei zij "heuj, wat is je kachel stil ja" en toen besefte ik pas dat de kachel het hele weekeinde gewoon bijna stil was zodra ik op de "Off" knop drukte :o Verbruik van de auto zakte van 1:10,5 naar 1:13 _O_

Nog even 2 sfeerfoto's van afgelopen weekeinde

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cuEYu5uyhDRKmlf9Wv36r3vR/thumb.jpg

In de sneeuw bij St Geertruid.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oAKVShlhZA8YGWh263sAVOt9/thumb.jpg

En een uur of 2 later, op een parkeerplaats ergens in Duitsland

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Afbeeldingslocatie: http://quatsch.free.fr/carz/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://quatsch.free.fr/carz/7.jpg

En jahoor ingebroken in m'n eigen garage (samen met 5 andere autos ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Wat is de buit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:40
Wij hebben hier oude opel astra station diesel, ruime 5 jaar oud met originele velgen erop.
Nu word die altijd netjes onderhouden, maar schoonmaken gebeurd zelden. Nu is het alleen zo erg dat de velgen niet meer schoon willen worden. Er zitten vooral in de hoeken een zwart goedje. Weet iemand hoe dat weg kan krijgen zonder de lak die erop zitten eraf te schuren of wat?

Heb zelf al de hoge druk reiniger geprobeerd, en in combinatie met ontvetter werkte dat ook niet. Ook terpentine en wasbenzine lukt het niet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

3maand oude autoradio ... (Alpine 9882Ri)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:32

BioHazard

*\o/*

Afbeeldingslocatie: http://www.i-bio.nl/files/corsagot.jpg

* BioHazard joined het Opel topic!

Corsa B uit 98, 110k op de teller, 1.4 16v. Alles ziet er nog perfect uit, buiten en binnen. Eerste eigen auto :) . Als de startpost nog geupdate word, zou ik er ook wel graag bij gezet worden. O-)

De andere Corsa C is van mijn ouders, een 1.7TD.

[ Voor 27% gewijzigd door BioHazard op 13-04-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Komt voor de bakker :), ik moet nog even kijken wanneer het gebeurd. In ieder geval wel volgende week.

Wat voor uitvoering Corsa is dat eigenlijk? Leuke 1e auto van natuurlijk het beste merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Anoniem: 94768 schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:11:
Komt voor de bakker :), ik moet nog even kijken wanneer het gebeurd. In ieder geval wel volgende week.

Wat voor uitvoering Corsa is dat eigenlijk? Leuke 1e auto van natuurlijk het beste merk :)
Tis een Sport uitvoering. En inderdaad een erg leuk 1e autotje, en wij hebben hier thuis haast altijd Opel gehad, dus daarom moest ik er ook een!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Leuke wagen man! En mooie uitvoering + kleur! :D

Verveelde zelf een beetje gisteren, m'n onderhouds boekje etc zitten overtypen naar een site.
Alle toekomstige fixes @ auto ga ik foto's van maken en ook erop zetten :)

http://corsa.nuttelozetroep.nl/?p=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
afgelopen vrijdag even xenon in mijn corsa geplaatst met dit als resultaat:

(Klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.opelforum.org/opelforum/xenon1k.jpg

(Klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.opelforum.org/opelforum/xenon2k.jpg

Niet verkeerd dacht ik.

De oprit loopt een beetje schuin af vandaar dat het lijkt dat ze te hoog zijn afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Blueone schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:37:
afgelopen vrijdag even xenon in mijn corsa geplaatst met dit als resultaat:

(Klikbaar)
[afbeelding]

(Klikbaar)
[afbeelding]

Niet verkeerd dacht ik.

De oprit loopt een beetje schuin af vandaar dat het lijkt dat ze te hoog zijn afgesteld.
Ik had het al gezien, maar nogmaals, mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Inmiddels ook weer in het bezit van een andere Opel. Na de 1.4i corsa A nu een Vectra A 2.0i GLS. Erg fijne auto. En voor een '94-er zeer zeer weinig roest. Paar kleine puntjes. Maar verder qua roest puntgaaf. Wel moet de lak een keer bijgewerkt worden en her en der wat kleine deukjes verholpen worden. Maar voor de prijs is het echt een koopje geweest. Foto hieronder is van de verkoper.
Afbeeldingslocatie: http://various.viperweb.nl/graphics/forums/vectra1.jpg

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
MR_VIPER schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:28:
Inmiddels ook weer in het bezit van een andere Opel. Na de 1.4i corsa A nu een Vectra A 2.0i GLS. Erg fijne auto. En voor een '94-er zeer zeer weinig roest. Paar kleine puntjes. Maar verder qua roest puntgaaf. Wel moet de lak een keer bijgewerkt worden en her en der wat kleine deukjes verholpen worden. Maar voor de prijs is het echt een koopje geweest. Foto hieronder is van de verkoper.
[afbeelding]
Degelijke auto. 8) Heeft ie al veel km's gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

1755xx en klein beetje. Inmiddels alweer een 200km meer :)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ziet er keurig uit, de GLS was toch een uitvoering met de meeste opties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

CDX was nog een hogere variant. Maar goed elec. spiegels en ramen voor. verwarmde spiegels. Luxe stoelen met hoogte verstelling en lendesteun. Lederen stuurwiel en pookknop. Airbag bestuurder. Ik ben content. Rijd als een droom.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik zit erover te denken om Manta velgen onder de Vectra te zetten. kan namelijk aan een complete set witte velgen met bijna nieuwe banden aankomen. Doen of niet doen?

Edit: Inmiddels dus toch gedaan. Mocht de set namelijk gratis hebben.
Afbeeldingslocatie: http://various.viperweb.nl/Graphics/forums/SP_A0026_thumb.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door MR_VIPER op 20-04-2008 17:04 ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Er is hier vast wel iemand die weet waar de kachelweerstand te vinden is in een Vectra B uit 2000....
Ik heb de asbak, bekerhouders, radio, kachelbediening en de rest van de middenconsole al open gehaald maar kan de weerstand daar niet vinden. In het zekeringkastje zit'ie ook niet en onder de motorkap heb ik ook niets kunnen vinden...

Wel duur grapje... Zo'n weerstand kost € 214.- :X Ik probeer het eerst zelf even, inbouwen bij de Opeldealert zou me nog eens € 75,- kosten.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een eigen Opel. Hij was al van m'n vader de afgelopen jaren, nu dus van mij:

Afbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f122/B-Buster/01_Omega/27042008156.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f122/B-Buster/01_Omega/27042008155.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f122/B-Buster/01_Omega/27042008141.jpg

Verder in de familie:

Opel Vectra 1.6 16V station (1998)
Opel Agila 1.2 twinport (2005)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]