Sign here against sigs

Maargoed
Mijn PC is zo goed als helemaal verkocht, dus laat de kadett maar komen
Sign here against sigs
http://modulo0.rendered.s...8598927_700_700_m5hv.jpeg
mijn schatje van een auto binnenkort nieuwe voor en achterbumpers van een echte GSi
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Specificaties?fingerhead schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 23:47:
Wat dacht je van deze mooie bak uit 18 februari 1986
mijn schatje van een auto binnenkort nieuwe voor en achterbumpers van een echte GSi
Ik denk dat jullie ongeveer even oud zijnfingerhead schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 23:47:
Wat dacht je van deze mooie bak uit 18 februari 1986
Sign here against sigs
Reed op de autosnelweg en ineens begon de wijzer zeer hard te zwabberen
Na stil gestaan te hebben deed hij niets meer, met een licht tik op het klokkenpaneel begon 'ie terug te zwabberen.
Iemand een idee wat dit kan zijn ? Ik denk zelf aan de kabel.
Waar kan ik deze kabel vinden ? loopt deze vanaf een wiel naar het klokkenpaneel (zoals bij de meeste motoren?) of zit deze op de versnellingsbak ?
Aangezien ik nogal handig ben, zou ik dit evt zelf kunnen doen, maar ik kan een zetje gebruiken om mij op weg te helpen.
Page intentionally left blank.
hij is zelfs ouderMarlibica schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:55:
[...]
Ik denk dat jullie ongeveer even oud zijn
maar is maar 1.3s hatchback
ongeveer 180.000 km gelopen 1-100 in uhm zo snel kan ik niet tellen
1-100 in zen 2, 4 versnellingen.
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Zelf nog niet in het bezit van een eigen Opel, maar hier thuis hebben we er wel 2:
- Opel Agila 1.2 uit 2003 (80pk versie) met 26k op de teller
- Opel Omega 2.0 16V Onyx uit 1999 die binnen enkele weken de 200k bereikt.
De Omega is een van de laatsten van voor de facelift, en tevens een speciale '100' editie ter ere van het 100 jarig bestaan van Opel met wat leuke opties zoals lederen interieur, verwarmde stoelen en de speciale wielen voor de Onyx en Centennial versies.
M'n vader wilt er nog een half jaar mee doorrijden en daarna wil ik hem overnemen, aangezien hij naar mijn mening nog wel een tijdje mee moet kunnen gaan. Auto is altijd netjes onderhouden en rustig bereden. Wel schokt de motor de laatste tijd wat bij het accelereren. Was eerst heel heftig, ook bij stationaire loop, waarna de bougies vervangen zijn. Nu is het grotendeels weg maar nog niet helemaal. Komende week bougiekabels vervangen, hopelijk is het dan opgelost.
Ben ondertussen eens aan het rondkijken naar andere auto's mocht ik toch eerder een eigen auto willen kopen. Wordt dan waarschijnlijk een Vectra B uit 1996 - 1999 of een Omega uit 1997 - 1998.
Het is wel jammer. Het bakkie startte altijd en bleef het altijd doen. Hij heeft in de loop der jaren ook genoeg meegemaakt, maar hij was trouw tot het eind. (en het kost ook geen fuck om zo'n ding te rijden natuurlijk
Dus we kunnen op zoek naar een nieuwe frikandel...
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Tellerkabel zit niet bij het wiel, tellerkabel zit in de buurt van je differentieel.StarWing schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:58:
Ik heb een probleem met de snelheidmeter van m'n astra F (1600cc 16V).
Reed op de autosnelweg en ineens begon de wijzer zeer hard te zwabberen
Na stil gestaan te hebben deed hij niets meer, met een licht tik op het klokkenpaneel begon 'ie terug te zwabberen.
Iemand een idee wat dit kan zijn ? Ik denk zelf aan de kabel.
Waar kan ik deze kabel vinden ? loopt deze vanaf een wiel naar het klokkenpaneel (zoals bij de meeste motoren?) of zit deze op de versnellingsbak ?
Aangezien ik nogal handig ben, zou ik dit evt zelf kunnen doen, maar ik kan een zetje gebruiken om mij op weg te helpen.

Het rood omcirkelde, daar zit je tellerkabel.
Een Astra F met X16XEL heeft waarschijnlijk een F15 versnellingsbak, op de foto zie je een F13 maar zal waarschijnlijk hetzelfde zijn.
Succes met de reparatie!
De kabel was losgekomen aan de bak zelf, Met enige moeite toch kunnen repareren. De schroefdraad van de aansluiting op de bak was lichtjes beschadigd.
Bak ziet er idd anders uit, kabel was niet zo gemakkelijk bereikbaar (auw mijn arm
Page intentionally left blank.
geen Opel liefhebberTheimon schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:27:
De Kadettilac is pleite. Na 4,5 jaar trouwe dienst is de Beste Auto Van Europa En Omstreken naar de eeuwige parkeerplaats. Bij de APk kwamen enkele dingen naar boven die de kosten niet waard waren. Uiteindelijk zou het op een eurietje of 400-500 uitkomen. Belachelijk voor een auto die dat niet eens heeft gekost in al die jaren dat ik er mee heb gereden.
Het is wel jammer. Het bakkie startte altijd en bleef het altijd doen. Hij heeft in de loop der jaren ook genoeg meegemaakt, maar hij was trouw tot het eind. (en het kost ook geen fuck om zo'n ding te rijden natuurlijk)
Dus we kunnen op zoek naar een nieuwe frikandel...
500 euro das niets vind ik voor een beetje oude Opel.
mijne koste laatste APK maar 17 euro ofzo en dat voor een bijna 22 jarige auto
Tja, jij hebt een 16 klepper, ik een 8 klepper, dat maakt inderdaad wel wat uit voor de bereikbaarheid van de versnellingsbak.StarWing schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:17:
Ondertussen is het euvel al gerepareerd.
De kabel was losgekomen aan de bak zelf, Met enige moeite toch kunnen repareren. De schroefdraad van de aansluiting op de bak was lichtjes beschadigd.
Bak ziet er idd anders uit, kabel was niet zo gemakkelijk bereikbaar (auw mijn arm)
Maar goed, de mijne ligt in een Corsa dus dat komt de ruimte eromheen ook niet echt ten goede
Die schroefdraad is overigens altijd wel beschadigd. Het ding wat daar in zit kun je makkelijk vervangen, ik had er eerst nog eentje liggen maar die heb ik aan iemand uit de vriendengroep meegegeven voor zijn Corsa B 1.4 SI sport.
Mijne zou vorig jaar eigenlijk rond de 500 euro kosten om door de apk te komen.fingerhead schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:37:
[...]
geen Opel liefhebber
mijne koste laatste APK maar 17 euro ofzo en dat voor een bijna 22 jarige auto
Auto maar opgehaald, thuis neergezet, één dag aan gesleuteld en weer terug gegaan naar het keurstation. Enige kosten toen waren nog keuringskosten en klein materieel ter waarde van € 1,50. Ik weet nog steeds niet wat klein materieel was maar dat doet er niet toe. Totale kosten voor de apk inlusief alle onderdelen waren toen 70 euro.
Het is maar net wat voor draai je er aan geeft
[ Voor 30% gewijzigd door GH45T op 03-12-2007 08:56 ]
Och.. Zo'n E-kadettje zou ik ook niet zo'n speciale band mee hebben.. Maar je ziet ze toch ook steeds minder. Bijna niet meer eigenlijk.fingerhead schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:37:
[...]
geen Opel liefhebber
Sign here against sigs
des te beter hoe 'cooler'' jou auto word. ik voel me nog als een monument (letterlijk en figuurlijkMarlibica schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:29:
[...]
Och.. Zo'n E-kadettje zou ik ook niet zo'n speciale band mee hebben.. Maar je ziet ze toch ook steeds minder. Bijna niet meer eigenlijk.
mijn is ook mooi om aangekeken te worden vooral om zijn uiterlijk en leeftijd.
Misschien ga ik hem binnenkort over spuiten tegen maart weer APK. dus ff goed controleren enzo. heb ook al GSi bumpers leggen. voor en achter dus die gelijk meenemen.
Dan kan ik niet achter blijven
Dit is mijn eerste autootje, een E-Kadett 1.4 Live uit '90.
Fijn autootje was dat. Helaas vakkundig in de prak gereden door de vriend van mijn zus aan wie ik hem verkocht had

Toen heb ik me deze 2.0 8V GSI cabrio gekocht uit '91.
Hij was vrijwel standaard op de achterbumper na toen ik em kocht.
K heb dr flink wat geld in gepomt afgelopen jaren.
Alleen nog eens andere velgjes er onder en dan is ie af.

Mooie actiefoto

Toen ik deze kocht was het hele interieur versleten, dus dat is compleet vervangen.

toen ik verder scrollen en zo wajo

mooie bruute bak hehe complimenten
Sign here against sigs
Ik heb nog wat fototjes gevonden
Interieur van andere kant

Dashbordshot by night by Silent Thunder

Nog wat meer digidash voor IceFreak

Hier was ie net af en meteen ff vlug foto's gaan maken voor het donker werd

Dit is afgelopen zomer geweest, zonder bumperspoiler voor want die had ik in Tjechie eraf gereden

Wil eigenlijk de hele auto in een soort van rally look gooien. Lijkt me wel grappig. Verder, al eens gezegd hier op het forum ergens, wil ik het motorblok (weer) gaan upgraden. Ben inmiddels wat meer te weten gekomen over de combinatie C20NE en F13 versnellingsbak. Dan wordt het van C12NZ naar C16NZ naar C20NE. Eerst maar eens kijken voor een brandstofpomp uit een Ecotec zodat ik dat straks niet meer hoef te doen bij ombouw naar multipoint injectie. Verder maar eens vast een motorsteun lassen. Motorblokjes kun je tegenwoordig al vinden voor rond de 100 euro. Zeg nog eens een 100 euro voor wat op te frissen en dan hebben we weer een leuke upgrade
Verder binnenkort eens wat veerpootbrugjes in elkaar gaan pruttelen, heb nog een berg staal hier liggen en de nodige busjes en potjes verf en laselectroden.
Met de C16NZ tel ik de teller net over de tacho heen, die gaat maar tot de 200. Wordt met een C20NE dan ook tijd voor een ander dashboardje. Denk dat ik voor een dashboardje uit een Corsa GSI ga. Vind het wat meer bij het rally idee passen dan een digidash.
Och ja, zodra het zover is post ik wel wat foto's!
Mwah, is maar net wat je wiltAnoniem: 94768 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:52:
Dat klinkt als een leuk project. En die motorblokken zijn tegenwoordig idd niet duur meer... Zit zelf ook al wel te kijken voor een project. En dat wordt versterkt door de plaatjes die gepost zijn.... Lijkt me wel super, in de zomer in een Cabrio rijden. Maar dan wel met een C20XE erin, anders schiet het niet op
Een C20XE is sneller dan een C20NE, absoluut.
Een C20NE heeft onderin wel meer koppel. Het voordeel van de 16 klepper komt pas in de hoge toeren naar voren.
De C20NE is verder een vrijloper, als je distributieriem klapt heb je nauwelijks schade. C20NE is in het algemeen wat goedkoper in onderhoud etc. Daar komt nog eens bij dat de C20XE met KS700 kop nogal eens last heeft van haarscheurtjes in de kop waarna je weer een bypass moet (laten) maken. De Coscast kop is dan wel weer goed.
C20NE is gewoon een fijne motor voor als je wel een redelijk vlot wil doorrijden maar geen enorm nerveuze motor wil. De C20XE komt wat nerveuzer over, lui doorrijden gaat net iets beter met een C20NE. En waar is een Cabrio voor bedoeld? Als je het mij vraagt niet om het echte scheuren. Meer om een beetje rond te kunnen toeren
Dat er -fabriek af- geen Kadett Cabrio C20XE's zijn gebouwd is dus niet zo heel vreemd.
En om heel eerlijk te zijn vind ik de klepdeksel van een 8 klepper mooier dan die van een 16 klepper. Ik houdt niet zo van die grote vlakke stukken bovenop. Je moet meer kunnen zien dan alleen de kop
Nu ik mijn post zo doorlees lijkt het wel alsof ik de C20XE wil afkraken, dit is dus NIET het geval
[ Voor 10% gewijzigd door GH45T op 11-12-2007 16:23 ]
De C20NE is inderdaad meer fool-proof wat misschien wel handig is bij je eerste auto. Voor de cross lijkt me zo'n C20NE helemaal top, daarvoor zoek ik sowieso nog een auto (als iemand nog wat heeft, ik houd me aanbevolen
Maar de plannen zijn wel weer wat veranderd, nu trekt een Manta B me ook wel heel erg. Zo fout als het maar kan, maar ik vind hem wel cool
Als je vindt dat een X14XE lekker trekt dan staat je nog heel wat moois te wachtenAnoniem: 94768 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:31:
De meeste dingen die je aanhaalt kloppen inderdaad. Maar toch vind ik het klepdeksel van een 16V mooier, en ben ik een echte toerenman. De corsa waar ik veel in mag rijden is een X14XE en die trekt ook lekker in de hoge toeren, daar ben ik echt gek op.
De C20NE is inderdaad meer fool-proof wat misschien wel handig is bij je eerste auto. Voor de cross lijkt me zo'n C20NE helemaal top, daarvoor zoek ik sowieso nog een auto (als iemand nog wat heeft, ik houd me aanbevolen).
Maar de plannen zijn wel weer wat veranderd, nu trekt een Manta B me ook wel heel erg. Zo fout als het maar kan, maar ik vind hem wel cool
En in een Manta B hoort een 24E thuis! Daar wint een C20XE het echt niet van
24Etoon volledige bericht
Bauform: R4
Steuerung: CIH
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 95,0
Hub (mm): 85,0
Volumen (cm³): 2410
Leistung (kW bei min-1): 106 / 5200
Drehmoment (Nm bei min-1): 210 / 3800
Verdichtung: 9,7 : 1
Motormanagement: Bosch L-Jetronic, ab MJ82 Bosch LE-Jetronic
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: kein Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Ascona B (Getrag), Manta B (Getrag)
Zéér handige bronC20XEtoon volledige bericht
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cm³): 1998
Leistung (kW bei min-1): 110 / 6000
Drehmoment (Nm bei min-1): 196 / 4800, ab MJ93 196 / 4600
Verdichtung: 10,5 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 2.5, ab MJ93 Bosch Motronic M 2.8
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Besonderheiten: Na-Auslassventile
Verwendung: Astra F (F20CR, F18+CR, AF20), Calibra (F20CR, F18+CR), Kadett E (F20CR), Vectra A (F18+CR, F20CR)
Zijn die 24E's eigenlijk nog een beetje redelijk te krijgen dan ?
Welke MV6? Zijn verschillende van te krijgen, diesels, benzine motoren, met verschillende cilinderinhouden etc. Er zijn zelfs MV6 motoren welke een 6 in lijn zijn.Anoniem: 94768 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:24:
Eigenlijk zou een 6-cylinder nog mooier zijn. Misschien een motor uit een Omega MV6 ?
Zijn die 24E's eigenlijk nog een beetje redelijk te krijgen dan ?
Maar als je genoeg aanpast zou een V6 wellicht in een Manta passen. Zou zelf wel voor een 6 in lijn gaan, lijkt me meer hebben in een Manta. Daarbij is er in de lengte (denk ik) wel de plaats voor. Manta motor ligt in de lengte, niet in de breedte.
En nee, 24E's zijn niet makkelijk te krijgen
Ik heb verschillende 3.0 24v blokken in manta's gezien. Maat van me heeft er een i200 met 3.0 24v gehad. Dat is aardig beestachtig.GH45T schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:22:
[...]
Welke MV6? Zijn verschillende van te krijgen, diesels, benzine motoren, met verschillende cilinderinhouden etc. Er zijn zelfs MV6 motoren welke een 6 in lijn zijn.
Maar als je genoeg aanpast zou een V6 wellicht in een Manta passen. Zou zelf wel voor een 6 in lijn gaan, lijkt me meer hebben in een Manta. Daarbij is er in de lengte (denk ik) wel de plaats voor. Manta motor ligt in de lengte, niet in de breedte.
En nee, 24E's zijn niet makkelijk te krijgen
Een 2.2 of een 2.4 zijn ook hele leuke blokken in manta's. Nog leuker in A manta's. Ik weet van een project dat op dit moment gaande is om een e36 m3 blok in een A-manta te bouwen.
*empty*
Probleem bij dat soort projecten is dat het vaak bij een project blijft en *bijna* niet meer dagelijks te gebruiken is.MR_VIPER schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:42:
[...]
Ik heb verschillende 3.0 24v blokken in manta's gezien. Maat van me heeft er een i200 met 3.0 24v gehad. Dat is aardig beestachtig.
Een 2.2 of een 2.4 zijn ook hele leuke blokken in manta's. Nog leuker in A manta's. Ik weet van een project dat op dit moment gaande is om een e36 m3 blok in een A-manta te bouwen.
En heb je een link van die Manta 3.0 24v?
C30SE is een 6 in lijn 24 klepper afkomstig uit Omega's en Senators en ik kan me voorstellen dat zoiets wel in een Manta past.
Inderdaad kwam die 3.0 24v toevallig uit een Senator B. Zijn in mijn ogen heerlijke motoren. Ik heb zelf een Senator B gehad ook een 3.0 24v in CD uitvoering. En ik kan melden dat rijd super. Zou er zo weer 1 terug willen. En anders een B-omega met hetzelfde blok.
*empty*
Omega B met C30SE wordt toch moeilijk. Daarbij zijn er voor de Omega B ook genoeg andere leuke krachtbronnen te krijgen.MR_VIPER schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:56:
Ik heb geen link van die manta 24v. De auto is inmiddels verkocht. Durf niet te zeggen waar hij nu rondrijdt. Degene die met ht m3 project bezig is bouwt hem ook grotendeels als fun object. Maar wel met enigzins nog praktisch rijden.
Inderdaad kwam die 3.0 24v toevallig uit een Senator B. Zijn in mijn ogen heerlijke motoren. Ik heb zelf een Senator B gehad ook een 3.0 24v in CD uitvoering. En ik kan melden dat rijd super. Zou er zo weer 1 terug willen. En anders een B-omega met hetzelfde blok.
Alle Omega B's moeten voldoen aan strengere euronormen dan een Cxxxx motorblok haalt.
Omega B's hebben allemaal ecotec motorblokken.
Ik heb zelfs nog ooit over een project met een opel GT en dat blok gezien.. Lijkt me helemaal een leuke combinatie
Ik had het natuurlijk over de ECHTE MV6 (3 Liter V6 24V)C30SEtoon volledige bericht
Bauform: R6
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 24
Bohrung (mm): 95,0
Hub (mm): 69,8
Volumen (cm³): 2969
Leistung (kW bei min-1): 150 / 6000
Drehmoment (Nm bei min-1): 270 / 3600
Verdichtung: 10,0 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 1.5
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Besonderheiten: Na-Auslassventile
Verwendung: Omega A (R28, AR35), Senator B (R28, AR35)
Door Irmscher nog ooit opgeboord tot een 4 liter versie, en door lotus ook ooit verbouwd tot de 3,6 liter turbo in de lotus omega (c36get geloof ik)Anoniem: 94768 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:33:
Klopt helemaal
[...]
Ik had het natuurlijk over de ECHTE MV6 (3 Liter V6 24V)
Beide ook hele leuke blokken maar als je ze al aan kunt komen zijn ze gewoon niet te betalen
Een mv6 blok in een commodore B weet ik er nog wel 1. Die auto ziet er erg strak uit.
*empty*
De C40SE heeft niet zomaar een opgeboord C30SE onderblok. De C40SE heeft een verstevigde versie hiervan.MR_VIPER schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:52:
de door irmscher opgeboorde 4.0 was een c30se. Daarmee verandert in een c40se. Die zijn er overigens ook in bi-turbo uitvoeringen.
Een mv6 blok in een commodore B weet ik er nog wel 1. Die auto ziet er erg strak uit.
Het was ooit ook de bedoeling dat de Lotus Omega onder Opel naam op de markt zou komen maar hij bleek niet betrouwbaar genoeg door voornamelijk het opboren. 3,6 liter was dan ook al erg op het randje en 4 liter was niet mogelijk met een standaard onderblok.
ik zal binnenkort is een foto plaatsen van onze collectie hiero
Opel Kadett (fake GSi) mijn
Opel Astra GSi me zus
Opel Calibra me pa
Opel Astra Coupe Turbo Oom
Opel Astra G Oom
dat is fam niet te praten over friends
[ Voor 7% gewijzigd door fingerhead op 20-12-2007 20:03 ]
Ik hoop dat het een 2.5 v6 is, of is het een speciale versie ?fingerhead schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:03:
Mijn pa heeft een Opel Calibra DTM uitvoering 2.4 ltr V6 (Echte DTM)
ik zal binnenkort is een foto plaatsen van onze collectie hiero
Opel Kadett (fake GSi) mijn
Opel Astra GSi me zus
Opel Calibra me pa
Opel Astra Coupe Turbo Oom
Opel Astra G Oom
dat is fam niet te praten over friends
Nog ff inhakend op die m3 motoren in manta's, ik heb laatst ook zo'n project gelezen en die gast was nu bezig met een 2e m3 motor in een andere manta...ziet er erg mooi uit
foto's:

[ Voor 13% gewijzigd door 3p0x op 20-12-2007 20:33 ]
Ook welkom op het Big Opels Forum3p0x schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:22:
[...]
Ik hoop dat het een 2.5 v6 is, of is het een speciale versie ?![]()
Nog ff inhakend op die m3 motoren in manta's, ik heb laatst ook zo'n project gelezen en die gast was nu bezig met een 2e m3 motor in een andere manta...ziet er erg mooi uit
foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Die gast heeft een supergave commo met mv6 3.0 blok. Heb hem dit jaar op de jaarmeeting mogen aanschouwen. Echt een plaatje. Zoals daar de complete collectie is. Weet wat hij allemaal nog meer heeft staan aan manta a.
*empty*
Heb al veel goede verhalen gelezen over de Corsa. Minpunten kom ik eigenlijk weinig tegen, maar die zullen er vast wel zijn. Zo heb ik gelezen dat je bij de 3-deurs weinig beenruimte hebt en dat de deelplank in het bagagevak kan gaan rammelen als er niets op ligt. Zijn er ook nog andere punten waarop deze auto aangesproken kan worden?
Naast de Corsa heb ik ook gekeken naar de C3, ook een vergelijkbare auto. Kan iemand voor- en nadelen noemen ten opzichte van de twee modellen? Of weet iemand anders nog vergelijkbare auto's die het net iets beter doen?
[ Voor 5% gewijzigd door flo_ op 01-01-2008 14:56 ]
Het interieur zit erg goed in elkaar. Kwalitatief gezien een groot verschil met het vorige model, het is gewoon meer auto. Binnenruimte voorin is ook ruim voldoende. Wil je achterin nog mensen parkeren, dan moeten ze niet te groot zijn. Ook in de 5 deurs is er gewoon niet veel ruimte. Die 5 deurs versie zou ik zelf wel altijd nemen,
De rijeigenschappen zijn ook goed te noemen, Opel heeft een erg goed onderstel en afstelling gemaak. In de stad is het een comfortabele auto en op de snelweg ligt hij lekker stevig op de weg (mede ook door het redelijk hoge gewicht).
Wat ik minder vind zijn o.a. de stoelen. Dat zijn er geen waarop ik het erg lang zou kunnen uithouden. Net wat te klein en te smal. Ik ben zelf +/- 1.83m met een normaal gewicht, waarmee ik in andere kleine auto's wat ruimer zit dan in een Corsa. Geen idee of er andere opties zijn voor de stoelen, daarbij is het natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Echter als ik het vergelijk met een Astra, dan zit dat veel beter. Om natuurlijk maar te zwijgen over de stoelen uit een C klasse (die hebben we ook in de verhuur rondrijden). Als je die vergelijking maakt, dan ga je er best wat op achteruit.
Een punt van irritatie vind ik het zilverkleurig paneel dat vanuit de middenconsole omhoog over het dashboard loopt. Dat zorgt voor een erg hinderlijke weerspiegeling in de voorruit.
Wat de motorisering betreft heb ik alleen ervaring met de 1.2 benzine en de 1.3 cdti. Die 1.2 zou ik zelf nooit nemen, die is in mijn ogen ondermaats voor de toch redelijk zware auto. Zeker i.c.m. een automatische bak lijkt hij me qua gevoel best traag te worden.
Verder is het natuurlijk gewoon een kwestie van zelf gaan rijden en ervaren.
Het enige waar ik echt niet over te spreken ben, zijn de stoelen. Deze hebben niet eens een beetje een kuil-gevoel, waardoor je bij bochten toch redelijk snel van je stoel af zou (kunnen

Ik vond de 1.3cdti overigens best licht en nog een pittige motor hebben, maar ik rij dan ook veelal met een vectra 2.0dti van 10 jaar oud, een recente opel vivaro 1.9cdti verhoogd, een 7 jaar oude mitsubishi L400 2.5d en een 5 jaar oude volkswagen caddy 1.3d(?). Sowieso al kutbakken als je snel wil optrekken. Zal wel aan mij liggen dus
Qua beenruimte is dat voor mij goed te doen, met 1.65. Maar vanwege de stoelen zou ik hem niet aanraden, niet geschikt voor een lange zit. Al hoewel dat gewoon van jezelf af hangt, en een keertje bij de dealer in de auto zitten zal vast wel mogen
[ Voor 11% gewijzigd door Avvd op 09-01-2008 21:08 ]
Ben jij dat ook die dat op het Opel forum vraagt?Blueone schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:05:
Weet er eigenlijk iemand wat een corsa B 1.6 verbruikt uit eigen ervaring, ik hoor links en rechts namelijk wel dat die best veel verbruikt. of kan je er ook zuinig mee rijden?
Ik kan het je zo niet zeggen, lees eens wat reviews op autoweek zou ik zeggen, krijg je wel een beetje een beeld.
En verder, C16XE of X16XE, met andere woorden een oudere Corsa B of een nieuwere Corsa B?
ja 2.5 sorry typfout3p0x schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:22:
[...]
Ik hoop dat het een 2.5 v6 is, of is het een speciale versie ?
en dus nog een aan de lijst toevoegen me neefje die zen rbw nog niet heeft maar wel mee bezig is gaat een calibra 2L kopen
Dat ben ik inderdaad. Wat is het verschil tussen een c16xe of een x16xe? want anders kan ik daar rekening mee houden met de aankoopGH45T schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:05:
[...]
Ben jij dat ook die dat op het Opel forum vraagt?
Ik kan het je zo niet zeggen, lees eens wat reviews op autoweek zou ik zeggen, krijg je wel een beetje een beeld.
En verder, C16XE of X16XE, met andere woorden een oudere Corsa B of een nieuwere Corsa B?
En wat is beter, de Ecotech's voldoen aan hogere emissienormen. Om daar aan te voldoen is er iets ingeleverd op het gebied van prestaties. Volgens mij zijn de latere B GSI's echter wel beter. Belangrijkste voordeel als je het mij vraagt is de airbag welke standaard in de B GSI zit.
Voor de rest wat wim-v6 zegt op het Opel forum. Let ook even op of de banden niet schuin afgesleten zijn, als ze dat wel zijn even uitlijnen. Neem in ieder geval iemand mee die verstand van auto's heeft, ook al heb je dit zelf. Liefde maakt blind en twee zien meer dan één.
Succes met de zoektocht!
Edit:
Verbruik is en blijft erg afhankelijk van je rijstijl. Vroeg schakelen is niet altijd zuiniger etc. Bij een vlotte rijstijl zul je ergens rond de 1:10/11 uitkomen. Rustig aan/ snelweg zul je richting 1:14/15 kunnen. Ook erg afhankelijk van de staat van de motor. Zelf haal ik 1:9 met mijn E16NZ in de Corsa A om maar wat op te noemen. Duik dan ook regelmatig een aantal kilometers Duitsland in om even volgas te gaan op de autobahn, vaak flink doortrekken in toeren en hard optrekken. Bij rustig aan rijden kan ik ook de 1:14 halen maar goed, rijstijl hé
[ Voor 31% gewijzigd door GH45T op 10-01-2008 13:43 ]
dus de Opel Astra GSi
Opel Kadett (Fake GSi)(18Februari 22 jaar
Opel Calibra DTM

ps. let niet op de alladin bij ons in de tuin het was feestweek en het thema was sprookjes
Hier nog een maandje of 2 geduld, en dan is mijn eigen Omega een feit.
ik ken maar 1 iemand die zo opel fraek is. Maikel is that you?fingerhead schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:23:toon volledige bericht
hier eindelijk foto's van de auto bij ons thuis
dus de Opel Astra GSi
Opel Kadett (Fake GSi)(18Februari 22 jaar)
Opel Calibra DTM
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ps. let niet op de alladin bij ons in de tuin het was feestweek en het thema was sprookjes.
Proqzor schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:29:
[...]
ik ken maar 1 iemand die zo opel fraek is. Maikel is that you?
Niels was het toch
tijd geleden:P
Maarja Opel freak he (A) kan je nu wel zien
heb je nog steeds neon onder die gsi zitten?
haha dat je dat onthouden hebtProqzor schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:57:
klopt klopt, kan je ook in mn profiel zien
heb je nog steeds neon onder die gsi zitten?
ja zit er nog onder alleen doet ie het niet zo goed meer.
Haha naja door die eerste aanvaring met de politie in de 1e week van mijn rbw gelijk al een boete minderd het toch wel.
en slecht weer (water enzo) is niet goed voor die lampen
Zo te zien rij je ook niet meer het standaard remsysteem en heb je de OPC kit.... Werkt dat een beetje? Ik rij zelf nu met Girlings en heb nu het "probleem" dat de meeste (te veel) remkracht van de voorkant komt

[edit] moet trouwens weer eens een keer nieuwe pics maken, de nieuwste zijn nu een jaar oud

[ Voor 15% gewijzigd door TMDevil op 11-01-2008 10:43 ]
n54 power!
De schijfremmen welke achterop een Calibra liggen voldoen eigenlijk bijna altijd wel.
De ene is een Astra uit ik dacht 1993 welke naar de sloop gaat (ja, hij is écht slecht). De ander is een Corsa uit 1994 waar de versnellingsbak erg gaar was.
De Astra is een C16NZ met een F13 bak. De Corsa een C14SE met ook een F13 bak. Zelfde eindoverbrenging etc.
Versnellingsbak van de Corsa moet ik nog even in de Astra bouwen maar de Corsa rijdt in ieder geval weer. Elke keer opnieuw vergis je je in de tijd wat er in gaat zitten. Denk je van te voren dat het in een uurtje of 5/ 6 wel gepiept moet zijn, zit je er de godsganselijke dag aan. Overigens zijn bij de Corsa ook meteen koppelingsplaten, drukgroep en drukgroeplager vervangen. Bak eventjes nieuwe olie gegeven en schoongemaakt.
Edit:
En voor de slimmerikken: Ja, die bak gaat echt de Astra in ook al brengen we hem naar de sloop. Motor zit nog maar één motorsteun vast, de andere twee steunen zitten aan de versnellingsbak. Motor eruit betekend weer dat de remmen niet werken etc. Kortom, als we dat willen moet de auto ergens opgeladen worden om hem weg te brengen.
[ Voor 18% gewijzigd door GH45T op 14-01-2008 01:24 ]
Nee nog niet, heb ook eigenlijk geen idee welke ik dan moet hebben...GH45T schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:30:
TMDevil, al een andere remdrukbegrenzer voor je achteras geprobeerd?
De schijfremmen welke achterop een Calibra liggen voldoen eigenlijk bijna altijd wel.
Wel aan zo iets zitten denken, bij me vorige Calibra 8v) was er 1 stuk waardoor ik op de 1e as een remdruk had van 200 dnm en de andere 100dnm. Helemaal weg laten lijkt me dus geen goed idee
n54 power!
Lijkt me wel dat je de remdrukbegrenzer moet nemen van een auto met kleinere remmen. Remdrukbegrenzer zorgt er gewoon voor dat je auto niet te hard remt (in dit geval op de achterwielen)
Verder zijn de meeste remdrukbegrenzers tegenwoordig lastafhankelijk, bij een zwaardere belading van de auto laten ze meer remdruk door. Wordt gewoon geregeld via de hoogte van de ophanging van je achterwielen. Ben zelf meer uit de Corsa hoek maar daar komt het nogal eens voor dat een auto overremt raakt omdat hij verlaagd is. Dan moet er ook een andere remdrukbegrenzer worden gebruikt of de remdrukbegrenzer moet anders worden afgesteld. Wellicht kun je bij jouw er ook wat aan afstellen cq je auto voor de gek houden alsof hij achter zwaar beladen is.
Maar goed, Calibra heb ik niet enorm veel verstand van.
Dit is mijn 3de auto in 2 jaar tijd. Eerst 1,5 jaar een Suzuki Swift uit '92, laatste halfjaar een Alfa Romeo 164 Super 2L '96 maar deze moet helaas de deur uit wegens de hoge kosten die ik maak (elke dag Breda - Den Haag).
Ik moet zeggen dat met het korte proefritje de auto mij al uitstekend beviel. Zodra ik 'm volgende week kan ophalen post ik wat foto's.
Deze foto is van de dealer:
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Bedankt, ben er ook erg blij mee!Smarron schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:25:
Nice car, ziet er mooi uit!
Vraagje:
Ik wil een mooi setje LM velgen kopen. Hoe weet ik welke maat/steek etc. ik moet hebben? (ben een complete nitwit wat velgen betreft.)
Verder moet alles van 5.5 t/m 7 J wel passen lijkt me zo. Hoogte zou ik uitgaan van 14, 15 of 16 inch. Ligt er een beetje aan welke kant je op wilt gaan (laag en breed of juist hoge velgen etc.)
Edit:
Let wel op, er zijn 1.7 CDTI's geleverd met steek 5x110 en ET 49, controleer dus even hoeveel wielmoeren je hebt. Even wieldekseltje eraf halen en je kunt het al zien, kleine moeite.
[ Voor 32% gewijzigd door GH45T op 19-01-2008 17:42 ]
haha ik dacht alVimana schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:33:
[...]
Bedankt, ben er ook erg blij mee!
Vraagje:
Ik wil een mooi setje LM velgen kopen. Hoe weet ik welke maat/steek etc. ik moet hebben? (ben een complete nitwit wat velgen betreft.)
maar ziet er verder erg netjes uit. andere velgen eronder en voila prachtige corsa.

Vrij standaard 1.2 Corsa'tje, Dakraampje zit erin, wel stoelen van een andere corsa omdat 't dakraam een tijdje had gelekt op de vorige stoelen
Leukste wat me opviel toen ik 't autotje gekocht had, alle extra lampjes (kofferbak, dashboardkastje, motorkap) werken!
Wou de corsa zo standaard mogelijk laten, alleen bezweken aan het inbouwen van een speakertje in de deuren (10cm dingen). Gezien de speakers in het dashboard kapot waren, en ik geen zin heb om 't dashboard helemaal eruit te halen voor wat speakertjes
Oh en gezien ik de auto voor 350,- gekocht heb van m'n oom die compleet opel fanaat is, is 't autootje nog roestvrij ook
Tenslotte is hij nual 19 jaar
(M'n oom heeft btw een Kaptiein uit 57+/-, Admiraal, Kaddet A, Kaddet Coupe (beetje onder roest
Verder rij ik af en toe rond in de Opel Astra 1.6 van m'n pa...
Bedankt voor de info!
@fingerhead:
Hij wordt zowiezo nog gechiptuned en een paar nette velgen eronder. Ik ben een beetje aan het twijfelen. Ik wil er eigenlijk wel zwarte 5 spaaks onder met een gepolijste rand, maar weet niet of dat er "too much" uit gaat zien. Als iemand nog een adres heeft waar ik dit soort velgen kan halen, let me know!
99% of nog meer kans dat je gewoon steek 4x100 hebt.Vimana schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:27:
@GH45T :
Bedankt voor de info!Zodra ik de auto binnen heb zal ik eens kijken. Mijn versie is trouwens een DI geen DTI, weet niet of dat uitmaakt.
De 1.7 CDTI heeft een andere andere wielnaven. De wielnaven bepalen de steek. De andere wielnaven zitten er op omdat de Corsa C 1.7 CDTI een F23 versnellingsbak heeft. Een 1.7 DI, motorcode Y17DTL, heeft een F13WR versnellingsbak en gewoon 4x100 naven.
Verschil met de 1.7 DTI is overigens zover ik weet puur softwarematig. Motorcode's zijn Y17DT voor de DTI en Y17DTL voor de DI. Er zit zelfs dezelfde computer en turbo op. Met chippen zul je dit verlies van een kleine 10 pk wel terugwinnen verwacht ik.
@Aapje:
Die keienvanger kan ook wel wat aandacht gebruiken, of ligt dat aan de foto of mij?
Ligt er verder een 1.2s blokje in met een 4 bak? Zo'n carburateur ding met een ketting in plaats van distributieriem en een gietijzeren kop in plaats van aluminium bij de injectie motoren?
Enne, de velgjes voor mijn Corsa liggen klaar. Heb velgen genomen welke er ooit op hebben gelegen, opgeschuurd, ontvet, in de primer gezet en nu hoogglans wit gespoten. Helemaal in de trand van de rally look welke ik wil bereiken. Projectje 20SEH is voorlopig even uitgesteld. Nog maar even doorrijden met de E16NZ, is al een hele vooruitgang ten opzichte van de C12NZ. Verder kan ik nu al soms niet eens wegrijden zonder wielspin.
Eerst tentamenweek komende week, week daarna als ik tijd heb wat gaan knutselen, daarna carnaval en dan komt het er toch weer niet van.
Twijfel wel nog tussen 185/60/14 en 175/65/14. Velgen zijn 5,5J breed en 14 inch hoog. Er hebben 185'ers op gelegen maar 175 heeft weer wat minder rolweerstand en wat minder kans op aanlopen. Grip met de 185'ers beviel me wel goed. Moeilijk moeiljk!
[ Voor 40% gewijzigd door GH45T op 20-01-2008 03:00 ]
De keienvanger heeft paar olievlekjes, gelukkig geen roest. (Zaten wel deuken+roest op de motorkap, zijpanelen links zie foto: http://tweakers.net/ext/f...97dd58a2da09284e/full.jpg )GH45T schreef op zondag 20 januari 2008 @ 02:49:
[...]
@Aapje:
Die keienvanger kan ook wel wat aandacht gebruiken, of ligt dat aan de foto of mij?
Ligt er verder een 1.2s blokje in met een 4 bak? Zo'n carburateur ding met een ketting in plaats van distributieriem en een gietijzeren kop in plaats van aluminium bij de injectie motoren?
Jep en een good old fashion verdelerkap ipv z'n "computert" die in de injecties zitten.
Ik denk wel eraan om er een zwaarder motortje in te zetten, 1.4i oid.... Weet alleen nog niet of dit haalbaar is enzo.. Maargoed, das een vraag om te beantwoorden in de zomer.
Ik baal wel een beetje want m'n pa had een Opel Corsa 1.3i (sedan met zo'n lelijke kofferbak), maargoed motor was perfect...
[ Voor 11% gewijzigd door Aapje op 20-01-2008 15:06 ]
Als je informatie of hulp nodig hebt laat maar iets weten
Hoe zit 't met de RDW/Verzekering etc?GH45T schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:59:
Motorombouw past allemaal zonder al te veel aan te passen. Zolang je maar een small block neemt valt het best mee. Small block is t/m 1.6 zo'n beetje, paar uitzonderingen daargelaten, 16S*, A16** zijn bigblock. E16**, C16**, X16** zijn allemaal smallblock en komen het meest voor.
Als je informatie of hulp nodig hebt laat maar iets weten
Edit:
Minderleuk detail van vandaag: m'n dakraampje lekt weer eens

[ Voor 6% gewijzigd door Aapje op 20-01-2008 17:33 ]
RDW wordt meestal niets mee gedaan. Herkeuring kost je klauwen vol geld. Als je alles 100% geregeld wilt hebben moet dit wel.
Gevolgen niet RDW keuren:
- APK kom je gewoon door zolang de uitstoot maar in orde is.
- Mocht de politie je staande houden en je motorcode controleren ben je het haasje.
- Mocht je de auto ooit willen verkopen dan kun jij verantwoordelijk worden gesteld als de nieuwe eigenaar het ding in elkaar rijdt. Technisch onderzoek zal uitwijzen dat de motorcode niet klopt.
- Verzekering betaald wel uit bij schade aangezien ze op de hoogte zijn van de wijziging.
Dat is het wel zo'n beetje. Wil je RDW keuren, neem vast een dikke portomonaie mee en een hele berg geduld.
Enne, voor je dakraampje eventjes de rubbers nakijken.
[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 20-01-2008 18:05 ]

Astra G Sport 1998
2.0 DTL (Di 16V 82PK) + Airco
Gisteren dakraam met ducttape lek-proof gemaaktGH45T schreef op zondag 20 januari 2008 @ 18:04:toon volledige bericht
Verzekering even laten weten dat je een motorombouw hebt gedaan, wat de donormotor is met code etc. In 95% van de gevallen doet je verzekeringsmaatschappij hier niet moeilijk over.
RDW wordt meestal niets mee gedaan. Herkeuring kost je klauwen vol geld. Als je alles 100% geregeld wilt hebben moet dit wel.
Gevolgen niet RDW keuren:
- APK kom je gewoon door zolang de uitstoot maar in orde is.
- Mocht de politie je staande houden en je motorcode controleren ben je het haasje.
- Mocht je de auto ooit willen verkopen dan kun jij verantwoordelijk worden gesteld als de nieuwe eigenaar het ding in elkaar rijdt. Technisch onderzoek zal uitwijzen dat de motorcode niet klopt.
- Verzekering betaald wel uit bij schade aangezien ze op de hoogte zijn van de wijziging.
Dat is het wel zo'n beetje. Wil je RDW keuren, neem vast een dikke portomonaie mee en een hele berg geduld.
Enne, voor je dakraampje eventjes de rubbers nakijken.
Maaruh, RDW controle hoeveel zou je zeggen? Imho is zoiets me meer waard dan bekeuringen oid
Wat moet je doen met geschatte prijzen erbij:
- Technische keuring +/- 75,-
- Wegen van de auto +/- 25,-
- Geluidstest +/- 350,-
- Weggedragtest +/- 300,-
Technische keuring is gewoon een soort uitgebreide APK. Hierbij kijken ze gewoon of je auto wel deugdelijk op is gebouwd etc. Wegen van de auto spreekt voor zich. Gewicht hebben ze onder andere nodig voor je kenteken. Geluidstest is absurd duur, gewoon decibel meting. Weggedragtest is rondjes op een circuit rijden.
Serieus, wil je een snellere auto op papier, verkoop dan liever je huidige Corsa en haal je gewoon een Corsa GSI of iets dergelijks. Ik zou er zelf ook wel wat voor over hebben om alles op papier te krijgen maar ga er echt geen 750 euro voor betalen.
Wellicht ooit wel een keer voor een hobby auto ofzo, helemaal in nieuwstaat, maar voor een auto welke ik zelf 3 jaar geleden voor 775 euro heb gekocht, nee.

Heb deze auto nu ongeveer 2 jaar, en laat hem altijd bij de dealer onderhouden (afgelopen december nog een beurt). Dat doe ik mede omdat je dan de zogenaamde Opel Master Service Garantie erbij krijgt: mocht je met pech langs de weg staan dan wordt je auto naar de dealer gebracht en is de reparatie en vervangende auto voor rekening van Opel. Goeie deal dacht ik zo.
Nu stond ik dus afgelopen maandag langs de weg omdat de auto het ineens niet meer deed, lampje van motorelektronica brande en als ik gas gaf ging de motor niet hoger dan +/- 1200 toeren. Het noodprogramma dus. Gebeld met Opel Assist, wegenwacht kwam langs en is er bijna drie kwartier mee aan het prutsen geweest, maar kon niets vinden. Toen opeens heeft ie met heel veel moeite en lapmiddeltjes de auto nog even aan de praat gekregen (dingen in de computer gewijzigd ofzo). Aangezien de garage maar 2 kilometer verderop was leek het hem het makkelijkst om er langszaam heen te rijden (toch binnen de bebouwde kom). Hij reed wel achter mij voor het geval ik weer stil viel. Uiteindelijk bij de garage terecht gekomen (na parkeren kon ik de auto ook niet meer herstarten). De dealer zou ernaar kijken. Bellen ze dinsdag op: helaas het valt niet onder de Master Service omdat de wegenwacht de auto niet weggeSLEEPT heeft. Dus de auto was nog gewoon te rijden volgens de dealer, dus helaas geen garantie.
Nu was volgens de garage het gasklephuis kapot, nieuwe kostte ongeveer 900 euro, 2de hands 320. Toen maar voor de 2de hands gekozen. Donderdag was dat ding eindelijk binnen (nadat woensdag de verkeerde besteld was), bleek dat dat niet het probleem was. Nu denken ze dat de hele computer kapot is! Dat willen ze maandag gaan testen.
Nu baal ik hier echt gigantisch van. Omdat die man van de wegenwacht zoveel moeite heeft gedaan (hij had wel de tijd, was eigenlijk van plan af te slepen, maar we waren mooi in gesprek dus nam hij de tijd, trouwens hele aardige gast!) moet ik nu de rekening betalen. En ik ben bang dat als de computer kapot is het helemaal een duur geintje gaat worden. Ik vind het dan ook wel vreemd dat zoiets bij een auto die nog geen 4 jaar oud is al kapot mag gaan.
Krijg een beetje het idee dat ik een probleem-auto heb, vorig najaar namelijk al het schakelmechaniek laten vernieuwen (bij 80.000km) en de spanners van de distributieketting (400 euro). Zelfs bij aflevering 2 jaar geleden heb ik al meer dan een week langer moeten wachten omdat er toen volgens mij ook al iets met de computer was, aflevering werd elke keer weer met een paar dagen uitgesteld.
En Opel Nederland en de dealer voelen beide niets voor om een coulance regeling te treffen. Morgen hoor ik waarschijnlijk wat er nu precies kapot is en wat dat gaat kosten. Maar echt blij wordt ik er nu niet van (zit ook al een week zonder auto)....
Beetje lang verhaal, moet even de frustratie kwijt
Inderdaad...
Spanners van de distributieketting, de ketting zou in principe onderhoudsvrij moeten zijn, spanners etc. kunnen altijd wel slecht worden. Zover ik weet gaan ze normaal langer mee dan 80k.
En wat het nu ook mag zijn, ik vind het gewoon een vreemde gang van zaken om geen garantie verlenen als de auto rijdend aan is gekomen.
Wat zeggen ze als je de auto weer een keer met moeite gestart krijgt, 100 meter wegrijdt en je dan weer terug laat slepen? Is het dan opeens wel garantie? Kapot is kapot en of je met moeite rijdend of gesleept aankomt maakt dan toch geen hol uit?
Overigens had ik gisteravond ook pech. Had vrijdag de linkerkoplamp vervangen van mijn Corsa en daarbij waarschijnlijk niet goed genoeg uitgekeken. Kabel van de rotor was gisteravond namelijk losgeschoten. Gewoon onderweg op een straat met klinkers. Auto aan de kant gezet, motorkapje open, na een 30 seconden probleem gevonden en kabeltje weer terug geprikt. Auto startte meteen weer alleen was hij een beetje verzopen door het proberen te starten. Kon vrijwel direct weer verder rijden.
Maar nu zat ik even een beetje te kijken op internet naar mensen die misschien hetzelfde probleem hebben gehad en ik zie op verscheidende Duitse sites staan dat er wel eens water in de behuizing van een computer kan lekken (de computer die geplaatst zit links onder de voorruit, was ook een bekend probleem). En laat ik nu net een maand geleden (een week voor de controlebeurt) water in de auto hebben gehad (bij de voetenruimte achter de bestuurdersstoel). Ik heb daar toen melding van gemaakt met het verzoek het te repareren, maar ze hebben toen niets kunnen vinden.
Mocht er dus echt via dat lek water in de computer zijn gekomen dan hebben ze waarschijnlijk niet goed gekeken, en kan dat een misser van de garage zijn.
Afwachten wat ze morgen gaan zeggen.
Inderdaad...

Hij komt uit eind 98 kmstand: 65000
[ Voor 16% gewijzigd door Avvd op 27-01-2008 21:54 ]
Moet je weggesleept worden voor MasterService?Roy schreef op zondag 27 januari 2008 @ 13:59:
Even een frustratiemoment met mijn Corsa 1.4 Twinport Sport uit 2004:
[...]
Ik had een Corsa B, ook dealeronderhouden om dezelfde reden als de jouwe, MasterService (MS vanaf nu). Ik ging naar Eindhoven, rem af voor een toplicht en de motor slaat uit. Kon niet meer starten, stond lekker handig. Enfin, MS gebeld, uitgelegd waar ik ongeveer stond (dwz, ik gaf een andere plaats door dan waar ik echt stond

Nog geen 5 minuten later, afremmen voor stoplicht, auto uit en niet meer starten. Weer MS gebeld, zouden iemand langs sturen. Half uur later, sleepauto namens MS. Kerel aan het prutsen geweest, kon niets vinden. Auto startte weer, kerel in sleepwagen is achter me aan gereden naar het stadion van FC Eindhoven. Tot daar deed m'n Corsa het. Ik die kerel bedanken, hij rijdt weg, ik wil achteruit, motor slaat af en wil niet meer starten. Claxon geramd, kerel in sleepwagen snapte me en kwam terug.
Corsa is toen wel weggesleept naar het bedrijf van die sleepauto en 's ochtends doorgegaan naar de Opelgarage in Eindhoven. Ik ben 's nachts in een leenauto (Fiat Punto) naar Emmen gereden.
Die Punto ging in Emmen kapot (versnellingsbak naar de tyfus). Krijg dan maar eens iemand aan de lijn die je nuttig kan helpen btw. Opel helpt niet, want het is geen Opel. ANWB komt niet want ik ben geen lid, Sleepbedrijf komt niet want het is 200+km rijden en Fiat was onbereikbaar. Na meer dan een uur lullen kwam een lokaal sleepbedrijf via de ANWB die Punto ophalen. Ik was na 5 uur 's nachts thuis...
Volgende ochtend moest ik weer vervangend vervoer hebben voor die kapotte Punto. Lokaal sleepbedrijf zorgde voor een vervangauto, maar ik moest alle kosten daarvoor zelf betalen. Als het echt tegen zou zitten zou ik de sleepkosten voor die Punto ook moeten betalen. Ik kreeg een hagelnieuwe Astra mee.
Op maandag belde het Eindhovense sleepbedrijf dat de Corsa bij de Opelgarage stond, een half uur later belde de garage dat de krukassensor kapot was (zorgt voor inspuiting van de motor ofzo) en dat de MS dit wel dekte. Helaas, MS is maar een x aantal kilometers geldig en ik zat al over die limiet. Maar, omdat de Opelgarage het wel lullig voor me vond is alles kosteloos gerepareerd. Ik kon m'n auto op dinsdag weer ophalen.
Volgende probleem, die Astra moest in Emmen ingeleverd worden, de Corsa stond in Eindhoven. Ik ben maar in de Astra naar Eindhoven gereden en heb die daar laten staan. In de Corsa huiswaarts gegaan.
Wat er verder met de Punto en Astra gebeurt is, geen idee. Boeit me niet. Ik zou rekeningen krijgen voor de huur van de Astra, de benzinekosten en waarschijnlijk de sleepkosten van de Punto. We zijn nu zeker 5 jaar verder en ik heb nog steeds geen cent betaald.
MS wil dus ook wel eens lief zijn
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
ASTRA GTC ENJOY 1.9 CDTI 120pk (6 bak)
Opties: Clima control, cruise control, boordcomputer (incl. checkcontrol), Metallic lak, CD 70 Navi + kleurenscherm, alarm, parkeersensoren,licht- en regensensor en een volwaardig reservewiel
Andere meuk zoals, ABS, ESP, tractioncontrol, voorste mistlichten, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, dimmende binnenspiegel en electrische ruiten waren standaard.
Hij rijdt heel lekker, ben der blij mee. Enkel rammelt er soms iets aan de rechterkant (achter het portier), zal dus wel eens terugmoeten naar de dealer.
Foto's:

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Sign here against sigs
Begrijp ik ook niet helemaal. Sommige auto's zijn zelfs zo traag dat het gevaarlijk is. Met de Vectra van mijn ouders (X17DT) is het zelfs gevaarlijk om een traktor in te halen, daar heb je onderhand 100 meter voor nodig om dit te doen.Marlibica schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:56:
Ik kreeg ooit eens tot mijn verbazing een GTC als leenauto mee. Rij de straat uit, snelweg op, *trap*niks? Doorjagen tot het rode, nog bijna niks? Ding kwam amper van z'n plek. Op m'n werk eens achterop gekeken, was het een 1400.. Dat ze dat überhaupt durven leveren
Bij zo'n oud dieseltje begrijp je dat nog wel ergens, maar een splinternieuwe Astra, ik bedoel, de productiekosten voor een 1.6 zijn letterlijk 0 euro extra. Waarom dan uberhaubt die 1.4 bouwen. Zal ongetwijfeld iets met emissienormen te maken hebben of iets dergelijks maar het idee is gewoon van de pot gerukt.
Vermogen is overigens 90 PK, hetzelfde als de bijna 15 jaar oude C14XE. Lijkt af en toe wel stil te staan, enige waar vooruitgang wordt geboekt zijn emissienormen.
Overigens hangt het ook van het gewicht af, een 1.4 is voor een kleine bak toch goed te doen. En je moet wel bereid zijn om het gaspedaal te vloeren.
De 1.3cdti combo waar ik laatst mee reed vond ik best krachtig. De 1.7cdti combo ook, maar vind ik, eerlijk gezegd, een beetje teveel van het goede. Die 1.3 heeft een veel fijnere afstelling voor in 30km-zone met drempels. Daarmee kun je netjes in z'n twee rijden, overal. De 1.7 trekt dan direct te hard door, iedere keer terug naar z'n 1 voor een drempel
Een recente 1.3~1.4 is echt niet gevaarlijk, je moet er alleen wel mee om kunnen gaan. Plankgas invoegen op snelwegen, zelden inhalen op 1baans wegen. Zo'n GTC 1.4, 90PK voor 1100KG, kom op zeg, daar red je je prima mee.
100PK op 1800KG of 70PK op 1500KG, dat zijn de uitdagingen
en ik kan hem met gemak doortrekken in zen 2 tot de 100. geen moeite. en gaat nog rap ook.
886 is heel wat minder dan 1100 al. Verder heeft een oud 1.3 blokje een héél andere koppelcurve dan een 1.4 16v.fingerhead schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:47:
wel grappig ik heb dan een Opel Kadett uit 86 foto's staan terug hiero. en dat is gewoon een standaard motor 1.3s met 4 versnellingen. en dat ding weegt 886 kilo ofzo. maar dat ding trekt echt nog hard gewoon ook. Staat 184.000 km op de teller. en hij trekt hem gewoon nog bij de 6000 toeren. voor zo'n bakkie is dat aardig wat.
en ik kan hem met gemak doortrekken in zen 2 tot de 100. geen moeite. en gaat nog rap ook.
Mijn 1200cc blokje trok ook al best aardig in de Corsa met zijn 45 pk. Met 45 pk deed ik 0-100 in 11 seconden en haalde ik een top van 158 km/h op GPS. Ook met een F10 versnellingsbak met 4 versnellingen.
16 kleppers lijken enorm snel door de relatief grote hoeveelheid vermogen maar het profijt daarvan heb je pas in de hoge toeren. In de lage toeren zijn ze niet zelden zelfs langzamer dan 8 kleppers.
Met de E16NZ erin bij mijn Corsa nu trekt het ding ook best hard. 0-100 in een seconde of 7 op de stopwatch en dat met 75 PK. gewicht en koppel, dat bepaald grotendeels hoe snel een auto is.
Ik rijdt zelf in zo'n 1.3 diesel met 70 pk, dat is een heerlijke auto en bekant 2 keer zo snel als die 1400. Ik zeg niet dat je het er niet mee red, maar ik vind het een beetje maf om zo'n prachtige auto uit te rusten met zo'n motor. Die 90 PK komen pas vrij bij 17000 toeren of zo, daaronder gebeurt er vrij weinig.blackangel schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:36:
*knip
Een recente 1.3~1.4 is echt niet gevaarlijk, je moet er alleen wel mee om kunnen gaan. Plankgas invoegen op snelwegen, zelden inhalen op 1baans wegen. Zo'n GTC 1.4, 90PK voor 1100KG, kom op zeg, daar red je je prima mee.
Sign here against sigs
Wat ik al schreef, gewicht en koppel. Jij hebt een 16 klepper, ik een 8 klepper. De C16XE of X16XE, welke van de twee je ook hebt, is absoluut krachtiger dan mijn E16NZ, maar het verschil is niet zo denderend groot.Blueone schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:02:
uhm mijn corsa B 1.6 16v doet 0-100 in 10,5 sec. hoe komt het dat die van jou zo snel is?
Daarnaast heb ik een erg korte F13 bak erachter hangen. Korter dan jouw F15 in ieder geval.
Dan hebben we dus 200 KG minder en een kortere versnellingsbak. Dat maakt verschil
En kom me niet vertellen dat hij dan sneller is dan een Corsa A GSI want ook dat weet ik al.
Maar goed, zoals hier al ergens stond, ik wil binnenkort een C20NE of 20SEH in de Corsa, kan altijd sneller he
Dan zit er ook nog een 6 bak in, dus je moet erg veel schakelen want bij 50 of 60 in 4 doortrekken dat werkt niet. Zolang je hem in t goede toerenbereik houdt is het te doen, maar ik vind het behoorlijk vermoeiend rijden. Ik rij evenvaak met een 1.7 en 1.9 cdti en die zijn beiden veel relaxter.
Ik snap best dat het lekker zuinig is enzo, maar no way dat ik zelf zo'n auto zou kopen.
Och, was zelf ook een beetje onduidelijk hierover.Blueone schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:33:
ik had niet in de gaten dat je het over een corsa a had
Overigens komt een Corsa B met een E16NZ ook niet door de keuring daar een E16NZ géén lambdasonde heeft. In een Corsa B moet een lambdasonde zitten, in een Corsa A tot 1993 hoeft dat niet
Deze motor laat zich heel goed rijden en is gemakkelijk te doseren. Dus 30 in zen 2 ofzo is geen probleem en als je dan je gas intrapt gaat ie er als een speer vandoor.
Het rijdt in ieder geval veel relaxter dan de 1.4 HDI die ik had, daar moest je altijd alles uit de kast rijden om vlot met het verkeer mee te kunnen, terwijl ik mij nu moet inhouden omdat het verkeer te traag gaat.
De 150pk versie is nog veel sneller, maar dan moest ik een kale configuratie nemen en dat wou ik dan ook weer niet.
Al gezien vandat, vind de Corsa B niet eens een mooi model... Vind de oude Corsa A waaay vetterGH45T schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:25:
[...]
Och, was zelf ook een beetje onduidelijk hierover.
Overigens komt een Corsa B met een E16NZ ook niet door de keuring daar een E16NZ géén lambdasonde heeft. In een Corsa B moet een lambdasonde zitten, in een Corsa A tot 1993 hoeft dat niet
Smaken verschillen. Een vriend van me heeft een Corsa B met een C14SE. Is ook best een leuk karretje. Laatst nog de versnellingsbak, koppelingsplaten, drukgroep en drukgroeplager van vervangen.Aapje schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:09:
[...]
Al gezien vandat, vind de Corsa B niet eens een mooi model... Vind de oude Corsa A waaay vetter
Wat mij vaak opvalt is dat mensen die de Corsa A mooi vinden de C ook mooi vinden en mensen die de Corsa B mooi vinden de D ook mooi vinden. De A en de C hebben wat rechtere, scherpere vormen vind ik, de B en de D wat ronder en moderner. Ik zou maar al te graag een Corsa C GSI hebben staan hier, als het kan ook nog met een Z20LET ofzo er in, heerlijk lijkt me dat
Maar ja, de prijs he, voorlopig nog maar even blijven dromen
Hehe ik vind idd de rechtere vormen mooier, maar inderdaad ook de C vind ik mooier.GH45T schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:14:
[...]
Smaken verschillen. Een vriend van me heeft een Corsa B met een C14SE. Is ook best een leuk karretje. Laatst nog de versnellingsbak, koppelingsplaten, drukgroep en drukgroeplager van vervangen.
Wat mij vaak opvalt is dat mensen die de Corsa A mooi vinden de C ook mooi vinden en mensen die de Corsa B mooi vinden de D ook mooi vinden. De A en de C hebben wat rechtere, scherpere vormen vind ik, de B en de D wat ronder en moderner. Ik zou maar al te graag een Corsa C GSI hebben staan hier, als het kan ook nog met een Z20LET ofzo er in, heerlijk lijkt me dat
Maar ja, de prijs he, voorlopig nog maar even blijven dromen
Ik zat vanmorgen btw al op de 140km/h in de 3
Dit topic is gesloten.
[html][norml][/norml][/html]