Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Nu weet ik dus ook waarom hij zo goedkoop was...
Omdat de C12NZ een F10 versnellingsbak heeft welke zonder aanpassingen niet op een C16NZ past heb ik gisteren maar weer de C16NZ eruit gehaald met alle spullen erbij.
Vanavond de C12NZ er weer in zetten.
Wel jammer, reed zo lekker

Vanmiddag al even naar m'n neef geweest om m'n auto te laten taxeren. Hij vond de Corsa iig verrekte mooi, zeker met de 15" LM velgen eronder. Inruilprijs heeft'ie niet genoemd, maar hij weet dat ik 2,5k kan bijbetalen op een andere auto. Wel jammer dat'ie al een Vectra station uit 2001 had gevonden, zelfde kleur als m'n Corsa. Alleen kost die Vectra 9500 euro en da's erg ver buiten m'n budget

Zijn zoektocht gaat door iig, denk dat ik binnen een week wel wat hoor
Beste vrind wette dat
Yep, maarja, dat soort dingen kun je krijgen als je een motorblok met versnellingsbak, kabelboom, computer, de hele mikmak koopt voor 75 euro.
De C12NZ ligt er weer in en de Corsa rijdt voorlopig weer. Ben nu weer op zoek naar een F13 versnellingsbak en als ik een fatsoenlijke heb gevonden komt die er weer in te liggen.
Of meteen maar dikkere aandrijfassen en een F16 erin, maar die dikkere aandrijfassen zijn meestal zo duur. Als die dikke aandrijfassen erin liggen is hij in principe ook weer een stuk voorbereid voor een 2 liter motor.
Ach ja, we zien wel wat we tegen het lijf lopen, komt ooit wel weer in orde, ben nu in ieder geval weer mobiel
Goed nieuws dus
Zondag ben ik ook nog even met de Vectra V6 van m'n broer naar duitsland geweest. Hij haalde 250 km/u met gemak, wat een geweldige auto
Ik zal binnenkort even de SP updaten met de auto's van iedereen
Sign here against sigs

Dat idee had ik bij een Corsa C 5 deurs al.Marlibica schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:08:
Ik heb de maten niet gecontroleerd, maar volgens mij is die Corsa ook net zo groot als een ouwe Astra
Maar goed, blijf je toch houden, auto's worden alsmaar groter
Als ik mijn A Corsa naast een nieuwe "Mini" zet lach je je ook rot, die "Mini" is groter dan mijn Corsa
Sorry, op vakantie geweest en heb je reactie helemaal over het hoofd gezien. Hier wat aandachtspunten voor een Vectra B:
* Draagarmrubbers achter (klapperen op oneffenheden)
* slotvangers achterdeuren roest omheen (kan afkeur worden)
* stabilisatierubbers voor kraken als het koud is buiten
* MID / TID schermpjes uitval van pixels
2.0 Di / 2.2 DTi
* bepaalde serie heeft last van olie verbruik
* brandstofpomp (kost ongeveer € 1500,- ex. btw bij vervanging !!)
De 2.2 DTI (ik weet niet zeker of de 2.0 dit ook heeft) heeft in ieder geval geen distributieriem, maar een zo goed als onderhoudsvrije ketting. De 2.2 heeft ook een turbo met variabele schoepen, de 2.0 niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Smarron op 17-07-2007 10:25 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Dat IS zelfs zo, die maten heb ik wel gecontroleerd. Alle maten zijn zelfs hetzelfde, op de kont na. De Corsa C is 20 cm korter en dat zit hem in de kont. En die 20 cm mis ik af en toe toch behooooorlijk
Sign here against sigs
Anoniem: 31421
Wat ik wel herken, is het rijden over een bult of borduur: de achtervering geeft telkens een 'stomp' geluid. Alsof ik er veel te hard over gereden heb. Van het olieverbruik geen klachten. (nu al 196.000km)
Minpuntjes tot nu toe:
- airco doet het niet meer
- het LCD display met de radio/cd informatie, toont niet alle pixels meer
- bovenstaand probleem met de achtervering
• LCD-display halfgaar, zoals bekend.
• Richtingaanwijzer had speling, in de vorm dat groot licht aan ging als je hem niet perfect aan sloeg. Oplossing is een nieuwe richtingaanwijzer a 50E excl. btw

• Achterbak gaat niet altijd even perfect dicht. En als die dicht gaat kan het zijn dat er een rammeltje is. Dit is overigens zelden een probleem, maar ik gebruik de achterbak atm 20+ keer per dag, dus dan merk je het wel.
Over de achtervering heb ik zelf niet specifiek iets gemerkt overigens. In ieder geval, niks bijzonders als ik gewoon netjes over een drempel heen rij. Motorische problemen weet ik weinig vanaf eerlijk gezegd. Maar echt onderhoudsgevoelig is onze 2.0D in ieder geval niet
Anoniem: 114270
Eurrhr? jij twijfelt? kies die BMW man! zo'n slopel wil je niet in gezien wordenDNA_Saint schreef op zondag 17 juni 2007 @ 02:05:
Ik zit nu een beejt te twijfelen....
* Anoniem: 114270 = merc. liefhebber, en rent
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 17-07-2007 18:26 ]
@timdeh: wat betreft je achtervering, kan ook je achter-ophanging zijn die is uitgesleten. Geeft vaak een "klonk klonk" geluidje, voornamelijk als je over hobbels gaat of als je achteruit je afrit afrijdt. Naarmate het erger wordt gaan je achterbanden hier ook onregelmatig van slijten.
[ Voor 32% gewijzigd door _JGC_ op 17-07-2007 18:52 ]
*empty*
Bij Corsa's is er heel veel verschil in carosserie.MR_VIPER schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:11:
Legendarische vondsten. Wie maakt ze nog mee. Ik heb er waarschijnlijk zo 1. Ik ben inmiddels weer in het bezit van een Opel Corsa uit 92. Lak is wat slechter veel lakschade (krassen). Maar van binnen ziet het er perfect uit. C1.4NZ motor erin, 5bak, velgjes eronder. Moet nog wel even helemaal nagelopen worden en een beurtje krijgen. Maar het mooiste is nog wel. Carrosorie is op de bekende plaatsen hard. Behalve wielkastrandjes achter. Accubak en de overkant hiervan zijn kurkdroog en keihard. En nog zoiets. De auto heeft aantoonbaar nog geen 65.000km gelopen!
De mijne roest ook praktisch niet. Kadetjes en Astras roesten vaak harder.
Maar goed, veel plezier er mee!
Zelf ga ik maandag weer een F13 versnellingsbak halen voor mijn C16NZ. Kan ik de C12NZ er weer uit halen
SP is volgens mij weer compleet ge-update. Nog iets fout? Laat het me even weten
Ik zal overigens binnenkort wel even een foto'tje schieten, met binnenkort als ruim begrip
Net nog even met m'n vader een ritje gemaakt in m'n broers auto (Vectra V6 automat). Damn wat is dat toch mooi hey, sportstand aan en gewoon gas geven
/me IceFreak wilt ook een V6!
Vond er echt niets leuks aan, auto was wel snel enzo, maar het automaat rijden in het algemeen vind ik niets. Gas intrappen en je bent weg, remmen en je staat weer stil, ik moet wat te doen hebben onder het rijden
Maar goed, zo'n Vectra automaat met 170 PK kwam kwa optrekken niet sneller over dan mijn Corsa met de 1.6 met 75 PK er in.
Blijft natuurlijk wel dat zo'n V6 zo'n heerlijk geluid maakt!
Zelf hoop ik nog altijd een keer een echte fatsoenlijke Kadett GSI 16v te kunnen kopen, niet vernaggeld, niet rot, technisch in orde, vind ze maar eens en dan ook nog betaalbaar...
Opzich lijkt me zo'n Senator (heb je vast wel gezien op het Opel Forum bij verkoop) met een 3 liter 24v automaat ook wel heel relaxed
Maarja, eerst ff wat sparen mijn rijbewijs halen
GH45T in "Vul je garage voor €250.000,-"Anoniem: 94768 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:53:
Oeh ja.... Een fatsoenlijke harde Kadett GSI 16V... zijn die er ?
Opzich lijkt me zo'n Senator (heb je vast wel gezien op het Opel Forum bij verkoop) met een 3 liter 24v automaat ook wel heel relaxed.
Maarja, eerst ff wat sparen mijn rijbewijs halen
Doe me dan maar een Lotus Omega
En tja, Senator 24V, als je ziet wat dat ding weegt kan hij gewoon al nooit meer echt snel zijn.
Goede Kadett GSI 16V vinden zal niet makkelijk zijn nee
Maar goed, kan ook niet wachtent tot ik morgen weer een F13 bak heb zodat ik mijn C16NZ weer in de Corsa kan leggen.
Ben op het moment ook aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om een turbo van een diesel op diezelfde C16NZ te leggen. Ik hoef geen vermogens van meer dan 150 PK, als ik al 110/120 PK haal ben ik blij, gaat me meer om het exclusieve, een setup hebben wat niemand anders heeft. Tegenwoordig rijden er zoveel Corsa C20XE tjes rond, dat is gewoon niet leuk meer...
Wie weet, misschien straks wel een C16NZT
En 110pk is genoeg in zo'n Corsa A. Dan nog even een mooie dumpvalve erin
1 van de mooiste op T.net !!

Er is het e.e.a. niet helemaal meer origineel aan deze auto
Ze heeft inmiddels zo'n 240 pk i.p.v. de standaard 211.
Interieur komt uit een 2003-model en is grijs i.p.v. bruin. Deurstijlen zijn door mevr. MetalRush in elkaar gezet en in een kleurstelling die Opel niet levert/geleverd heeft
Verders: Irmscher grill, Irmscher lip, Irmscher einddemper.
Meer details ook op AutoFans te lezen
Filmpje met een andere Omega (vriend van me)... we zijn ff stout geweest... sorry meneer Spee
[ Voor 8% gewijzigd door MetalRush op 29-07-2007 18:33 ]
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Zat jij ook niet op het Opel Forum? Ik heb die filmpjes van Hans-V6 namelijk al wel eerder gezien
Ik zet hem ook even in de SP.
6x raden wat daar mijn nick is
@ Thefirstikke: D'r zit een chip in uit een engelse politie-Omega.
Tevens (zo heb ik mij wijs laten maken) scheelt de (Irmscher-) eindpot ook zo'n 6 pony's.
Ook heb ik er héle snelle olie in zitten
Mij vader heeft altijd een vaatje motorolie staan, is altijd handig, stukken goedkoper en op de wat oudere motorblokken maakt het echt niet uit.
Viscositeit weet ik er zo niet van, is in ieder geval goed te gebruiken
Zit overigens ook op het opel forum maar niet echt actief.
Ook nog een snel fotoshopje hoe mijn Corsa er ooit uit moet gaan zien
[ Voor 24% gewijzigd door GH45T op 29-07-2007 19:55 ]
But not me, ik vind hem vet
Zijn ATS classics jaAnoniem: 94768 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:13:
Je weet nu dat 90% van alle tweakers hem nu doorsturen naar het foute tuning topic he ?
But not me, ik vind hem vet. Mooi Duits en strakke ATS(?) velgen
Ik weet het dat er genoeg mensen zijn die het fount vinden maar zelf vind ik het wel strak staan
Maar wil hem ook nog zeker niet zo gaan maken zonder dat er weer de guts onder de kap liggen, ligt nu weer de C12NZ in met 45 pk en dan vind ik het zo debiel om met zo'n auto rond te rijden.
Overigens is een C16NZ met turbo niet helemaal uniek, zie deze site
Zover ik weet is dat nu de enige op de wereld, vraag me niet wat er op de website staat maar onderstaande foto laat echt een C16NZ zien met een turbo er op geschroeft:

Overigens staat van deze plannen niets op het Opel forum of wat dan ook. Ik zie de reacties al weer komen van gooi er toch een C20NE of C20XE in, heb helemaal geen zin in die verhalen, zoek me zelf wel uit wat ik zoal moet veranderen en wie weet komt het er ooit van.
Zijn er overigens ook mensen hier die naar de Opel meeting gaan in Sevenum? Is van 17 t/m 19 augustus. Woon er zelf zo'n 10 KM vanaf dus zit er best dik in dat ik met wat vrienden er heen ga. Zitten nog wel een paar Opel fans bij ons in de vriendengroep
[ Voor 21% gewijzigd door GH45T op 29-07-2007 20:24 ]
Even kijken... Sevenum... dat ligt in Limburg, dat wordt een lange tocht dus ik niet dat ik kom. Als het nou iets dichterbij was geweest....
Komt van een X14XE af (1.4 16v) uit 1996 en heeft 88.000 KM gelopen.
Zal van de week wat foto's maken, hopelijk met mijn K810i dan, moet nog binnenkomen
* jep vind de nieuwere Opels een stuk mooier dan wat hiervoor kwam.
(ok, het is een Vivaro
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Ik denk ook dat het vooral liefhebbers en hobbyisten hier zijn.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
ik wil nl heel graag een vectra B v6 5 deurs
zijn er alleen niet zo gek veel van te vinden.
en jammer dat die opel meeting tijdens lowlands is....sevenum is hier niet zo ver vandaan.
btw thx smarron!
[ Voor 4% gewijzigd door Tusk op 30-07-2007 14:22 ]
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Does leasecar ring a bell.Paul Nieuwkamp schreef op maandag 30 juli 2007 @ 13:52:
Jep: Als jij me sponsort koop ik wel een nieuwe OpelIs de eerste auto die ik zelf koop, en ik heb voor het mooie echt geen 20k euro over om ipv 4, 24K uit te geven aan mijn vervoersmiddel
Ik ben benieuwd naar je budget. Er staan een sedan en een station 2.6 V6 (nieuw motortype zo uit mijn hoofd) uit 2001 op autotrader welke redelijk geprijsd zijn. Beiden zilver. De 2.5 V6's zijn wel veel goedkoper.Tusk schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:11:
icefreak, die vectra v6 was dat een vectra B?
en jammer dat die opel meeting tijdens lowlands is....sevenum is hier niet zo ver vandaan.
btw thx smarron!
Graag gedaan. Ik snapte zo snel even niet wat je bedoelde.
En een leasecar is voor velen ook geen standaard-kost (Alhoewel dat wel vaak wordt gedacht).
Dat is gewoon een vorm van financiering. Ik heb me nooit verdiept in de diverse vormen, maar ik ga niet prive een auto leasen...
Voor mijn werk heb ik ook geen auto nodig, dus mijn baas gaat hem ook niet betalen
Maar om je gerust te stellen: een vriend van me heeft een lease-Corsa voor zijn werk
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Was en Vectra A helaas voor jouTusk schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:11:
icefreak, die vectra v6 was dat een vectra B?
btw thx smarron!
Over oude Opels hier: dat is denk ik een gevoel wat je bij het merk hebt. Ik vind zelf de oudere modellen juist heel mooi (Manta's, Kadettjes, Commondore's, Vectra's, Omega's etc.).
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Ik mis mijn Corsa in de SPAnoniem: 94768 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 17:54:
SP is volgens mij weer compleet ge-update. Nog iets fout? Laat het me even weten
Beste vrind wette dat
Mijn volgende auto wordt vrijwel zeker weer een Opel (Vectra C).
Specs:
Opel Corsa 1,3 CDTi 75pk 5 bak Business uitvoering.
Kleur Silverlighting.
Inmidels al zo'n 3500km op de teller gezet en een heerlijke reisauto. Gemiddeld verbruik 5,4l /100km.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Mijn Opeltje is overigens nog niet langs geweest:

Type: Calibra Turbo 4x4
Motor: 2.0Turbo (C20LET)
Bouwjaar: 1993
Kleur: Paars
Land van herkomst: Spanje of Duitsland...
Ik heb deze gekocht vanwege de te verwachten betrouwbaarheid. Helaas was die niet zo betrouwbaar als ik in eerste instantie dacht. Ondertussen ligt er een nieuw blok in. Het blokje is op de volgende punten aangepast:
- Versterkte H-profiel drijfstangen
- ARP boutjes
- Verstevigde bodemplaat
- Zuigerbodem koeling
- Z20LET koppakking
- Z20LET injectors (470ccm @ 3bar)
En dan heb ik nog een paar andere dingetjes:
- vMax brandstofdruk regelaar
- vMax turbodruk regelaar
- vMax Evo260
- Inlaat nokkenas van de 20XE (meer lift)
- Kat loos
- Irmscher V6 veren (harder dan de turbo veren)
- Koni Geel rondom
- EDS Intercooler
- Bailey motorsport DV26si-D EVO Twin Poston Dumpvalve
- Lotus Omega Break kit (296mm schijven)
- En dan zou ik vast nog wel iets vergeten zijn
Resultaat aan PK's druf ik nu niet te zeggen. Met me vorige blok zat ik rond de 260/270. Hij is op de dyno geweest en daar kwam 262Pk @4300rpm uit. Daarna hield hij in, nadat dat was opgelost had die duidelijk wat meer PK's.
Op dit moment ligt er een nieuwe turbo thuis op me te wachten, de oude heb ik er al af en ben bezig hem uit elkaar te halen. De oude lekt namelijk olie via de olieseals doordat het vorige blok veel carterdruk had.
Plannen:
- Nieuwe brandstof pomp
- Opnieuw spuiten, maar dan kan nog wel een 2jaar duren.
- vMax Evo 310 Chip (310pk
[ Voor 5% gewijzigd door TMDevil op 31-07-2007 10:39 ]
n54 power!
Die zijn sterker dan die van de C20LET en je hebt nog meer motorinhoud ook. Kun je nog verder tunen
Ben zelf nog niet aan de F13 bak toegekomen, heb hem ook thuis liggen, binnenkort even nakijken en als hij goed is tegen de C16NZ aanschroeven, dan langzaamaan maar weer eens tijd plannen om de motor om te wisselen
Het ding trekt zeer vlotjes en zeer sportief door (beter dan m'ijn clio 1.2 16V), maar ligt naar mijn mening is te licht op de baan. Ik heb de Corsa in een paar brede bochten stevig tot het uiterste geduwd en moet toegeven dat ik wel even verschoot van het 'vliegen'.
Voor de prijs dat hij er voor betaald heeft (500€) zou ik het ook zeker niet gelaten hebben. Maar voor zijn echte marktwaarde zou ik hem zeker niet gekocht hebben. De kopelling is niet meer goed afgesteld, de sturing is op snelheid veel te licht (geen servo), het rempedaal heeft een veel te lange weg (auto remt wel goed) en ding 'vliegt'.
Het klinkt raar, maar die 1.4 is teveel voor die wagen. Ik ben modernere auto's gewoon en heb altijd wat moeite als ik 'veel' pk's tegenkom in een oude auto. Met een 1.2 in die Corsa zou je al heel hard moeten duwen om hem te doen 'vliegen', nu gaat dat te gemakelijk. Ook is volgens mij die auto niet goed op leftijd gekomen.
Het wordt eens dringend tijd dat ik met een moderne Opel rijdt. Want het merk krijgt nog altijd niet mijn sympathie
Maar € 500,- voor een Corsa B is geen geld. Had ik ook gedaan waarschijnlijk.
Een vriend van mij heeft ooit een 2.0 GSI 16v in laten bouwen in z'n Corsa A. Dat is wel heftig hoor, maar nog steeds goed onder controle te houden.
Ben ik niet helemaal met je eens, heb ook wel eens met een 2.0 16v in een Corsa A gereden en dat is niet goed onder controle te houden.Smarron schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:22:Een vriend van mij heeft ooit een 2.0 GSI 16v in laten bouwen in z'n Corsa A. Dat is wel heftig hoor, maar nog steeds goed onder controle te houden.
Sterker nog met de 1.6 8v in mijn Corsa moet je toch enigzins oppassen wat je doet, is dan wel nog niet verlaagd of iets dergelijks maar je moet echt oppassen hoor!
Wil niet zeggen dat de wegligging niet goed is maar de auto is gewoon te licht om stabiel op de weg te liggen met veel vermogen.
Operational lease is geen financiering. Gewoon een soort van huur. Is je auto op, dan bestel je een nieuwe. Financial lease is wel een vorm van financiering, maar dan is de auto (meestal) aan het eind van de looptijd eigendom.Paul Nieuwkamp schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:06:
[...]
Dat is gewoon een vorm van financiering. Ik heb me nooit verdiept in de diverse vormen, maar ik ga niet prive een auto leasen...
TnxSmarron schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:08:
Damn, daar zit werk in zeg! En wat een pk's, respect! Dat zou je niet zeggen van de buitenkant, dat is dan wel weer leuk.
2.2 onderblok is nergens voor nodig. Ik heb er nu een versterkte bodemplaat in liggen, daarmee kan het onderblok naar de 700Pk getilt worden (zie hier).GH45T schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:50:
Leg er eens een 2.2 onderblok onder, kun je helemaal lachen
Die zijn sterker dan die van de C20LET en je hebt nog meer motorinhoud ook. Kun je nog verder tunen
Ik heb echter besloten niet veder te gaan dan de 320/330PK. Is nog netjes en ik ben bang dat ik anders weer problemen krijg met de 4x4. Daarnaast had ik ook "weer" andere zuigers moeten hebben terwijl het nieuwe blok toch al eerder kwam dan ik eigenlijk had verwacht...
En met een Evo310 chipje kan je ook een Modena360 bij houden
Als iemand overigens weet hoe ik de turbo uit zijn turbine huis krijg

[ Voor 13% gewijzigd door TMDevil op 31-07-2007 22:29 ]
n54 power!
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik denk dat je dan het beste even nar een dealer kan gaan met een CDtje. En vragen als je even een CD'tje mag luisteren in de nieuwe Astra. Geluid is nogal persoonlijk namelijkWijnands schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:25:
Ik zit serieus naar een Astra station te kijken als volgende leasebak. Iemand enig idee hoe goed of slecht de speakers van de radiovoorbereiding zijn? Bij m'n vorige Astra was er niks mis mee maar na de bagger die Peugeot inbouwd ben ik wat argwanend.
n54 power!
dan hebben ze zeker verschillende speakers gebruikt in die tijd ofzoDigitizers schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:37:
Uit mn Astra 99 komt prima geluid (van hoog tot laag). Voor standaard speakers vind ik de bassweergave bovengemiddeld goed. Een paar mensen die meereden vroegen wat voor subwoofer ik in de kofferbak had
.
de '99 astra G van mijn ouders heeft echt een beroerd geluid, bij een klein beetje bass distorten die dingen gigantisch als je 'm iets harder zet.
dit was met de standaard radio en met een duurdere pioneer.
Wie heeft dure auto's nodig om een beetje driving fun te hebben
Moet nog wat kleine dingen afmaken:
- wat dingen van de voorwielophanging
- complete uitlaat er weer onder leggen
- luchtfilter met hele buizentoestand er op plaatsen
- computer plaatsen en aansluiten
- dashboard aansluitingen op motor aanpassen
- Alle vloeistofjes afvullen. Versnellingsbakolie is al afgevuld
Alles bij elkaar schat ik nog zo'n uurtje werk, daarna kunnen we weer scheuren
Heb deze keer gelukkig weer net zo'n korte verhoudingen bij de F13 als mijn vorige. Topsnelheid ligt waarschijnlijk ergens rond de 170 maar optrekken gaat als de beste!
Rijdt weer super. Alleen nog wat hoog stationair nu, zal wel ergens valse lucht aanzuigen.
Nog even nakijken
Zal binnenkort eens een foto van de motorruimte nemen. Moet sowieso ook nog de kabelboom een beetje fatsoeneren en een Corsa B of Astra luchtfilter plaatsen.
Zoals ik al zei, foto's moet ik nog maken, heb er wel wat van het motorblok met versnellingsbak wat buiten de auto ligt.Smarron schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:31:
Heb je ook wat pics ? Waar zit een F13 normaal gesproken in ?
F13 is geleverd in Ascona C, Kadett E, Astra F, Astra G, Corsa A, Corsa B en Vectra A zover ik weet.
Maar foto's komen er aan
Edit: Combo ligt ie ook nog wel eens in. Zijn wel verschillende versies van. Als je meer info hier over wilt kijk eens op www.opel-infos.de
[ Voor 14% gewijzigd door GH45T op 14-08-2007 09:11 ]
Totaalshotje onder de kap:
De "nieuwe" F13 bak, beetje moeilijk te zien maar goed
Totaalshotje van het brik, let vooral op de andere velgen voor dan achter (te veel burnouts enzo):
Poppetje gezien, kapje dicht
Now shift to the fifth gear.... ja, die hebben we nu ook
En nog wat foto's van mijn K750i welke ik bij me had toen ik aan het sleutelen was, vind het minder er als daar wat mee gebeurd dan met mijn K810i
Kunnen jullie ook meteen het verschil tussen K750i en K810i op het gebied van foto's zien:
F13 versnellingsbak:
C16NZ met F13 bak er aan:
Edit:
Belangrijke note: Bij de laatste foto klopt de boogievolgorde NIET dus ga deze niet overnemen naar je eigen auto
[ Voor 4% gewijzigd door GH45T op 14-08-2007 21:07 ]
1996 opel astra 1.8i sport
Rijdt als een zonnetje, maar wel 1:10
[ Voor 21% gewijzigd door Dersan op 17-08-2007 20:03 ]
Leuke bak, maar altijd saai interieurDersan schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:02:
Nieuwe opelgotter meldt!
[afbeelding]
[afbeelding]

* Beerkeeper zijn vader heeft een Opel Vectra A 1.6i
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
het gaat om een Opel Astra 2l DI 16v uit 1999
alleen is dus de afstandsbediening van de sleutel deffect, ik heb hier een nieuw batterijtje in gedaan ... het rode lichtje brand ook als ik op het knopje druk ... is er een manier om er achter te komen of de sleutel of de ontvanger in de auto stuk is en hoe dat eventueel te fixen is? of te laten fixen?
Verder wou ik een reserve sleutel aan laten maken is er iemand die ervaring heeft hoe duur dit ongeveer gaat kosten?
Opgelost... opnieuw gesynchronyseerd
[ Voor 3% gewijzigd door Joepho op 18-08-2007 18:50 ]
Heel wagenpark hier momenteel, Corsa C 1.7dti, Corsa C 1.2 automaat, Corsa B 1.7D, VW Transporter.
De automaat staat hier maar tijdelijk, die was geleend i.v.m. vakantie enzo. Zal ze morgen even leuk naast elkaar zetten en een foto'tje posten.
1:10? misschien een keer opnieuw laten afstellen/nakijken dan. lijkt me erg veel voor een 1.8iDersan schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:02:
Nieuwe opelgotter meldt!
[afbeelding]
[afbeelding]
ter vergelijking, ik rij een '97 probe 2.5 liter V6 die ook 1:10 loopt
Zelf ben ik woensdag geslaagd voor m'n rij-examen dus er komt in ieder geval nog een Opel bij...
Ik zal ook nog ff de SP updaten met de nieuwe rijders erin
Heb geen foto's gemaakt, was wel leuk om te kijken maar naar mijn idee minder spectaculair en kleiner dan vorig jaar.
Misschien volgend jaar weer zelf daar gaan staan, als er tenminste iemand van de vriendengroep meegaat
- Corsa D OPC
- Zafira B OPC
- GT
Leuk speelgoed, maar toch geen van allen mijn ding..
Sja idd leek mij ook wel erg veel maar officiele specificaties geven:G-PHREAK schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:20:
[...]
1:10? misschien een keer opnieuw laten afstellen/nakijken dan. lijkt me erg veel voor een 1.8i
ter vergelijking, ik rij een '97 probe 2.5 liter V6 die ook 1:10 loopt
verbruik binnen beb. kom 12,3 l/100km
verbruik buiten beb. kom 6,3 l/100km
verbruik gecombineerd 8,5 l/100km
gecombineerd is dus 1 op 11.7, en ik kom daar met normaal rijgedrag denk ik ook wel bij in de buurt maar ik heb de eerste tijd nou niet echt zuinig gereden en het meeste korte stukken...over een week ga ik 50 km op een dag rijden over provenciale wegen en dan kan ik wel zuiniger rijden verwacht ik, we will see
benzineverbruik is idd behoorlijk afhankelijk van je rijgedrag ja.Dersan schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:06:
[...]
Sja idd leek mij ook wel erg veel maar officiele specificaties geven:
verbruik binnen beb. kom 12,3 l/100km
verbruik buiten beb. kom 6,3 l/100km
verbruik gecombineerd 8,5 l/100km
gecombineerd is dus 1 op 11.7, en ik kom daar met normaal rijgedrag denk ik ook wel bij in de buurt maar ik heb de eerste tijd nou niet echt zuinig gereden en het meeste korte stukken...over een week ga ik 50 km op een dag rijden over provenciale wegen en dan kan ik wel zuiniger rijden verwacht ik, we will see.
Mag ik vragen waarom? Wat beviel je wel en wat niet? Ik ben erg benieuwd naar de Corsa OPC. Lijkt me erg bruut.Timmert schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:25:
Afgelopen week wat leuk speelgoed kunnen proberen:
- Corsa D OPC
- Zafira B OPC
- GT
Leuk speelgoed, maar toch geen van allen mijn ding..
Wel een gaaf autotje vind ik maar heb geen idee hoe het rijdt.
TuurlijkSmarron schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:40:
[...]
Mag ik vragen waarom? Wat beviel je wel en wat niet? Ik ben erg benieuwd naar de Corsa OPC. Lijkt me erg bruut.
De Corsa vond ik nogal nerveus, klein en zenuwachtig. Op hoge snelheid (180+) niet zo stabiel als bijvoorbeeld een Polo GTI Cup edition of een Ibiza 20VT. Het gaat absoluut hard, en de wegligging is best prima, maar het geheel komt gewoon niet zo solide over als bovengenoemde VW. Beetje wiebelig en fragiel.
De Zafira is absoluut een ideale auto om snel met je gezin naar je vakantiebestemming te knallen. Je moet hem ook echt zien als snelle ruimtewagen, en niet als sportief bedoelde auto. Daarvoor is het zwaartepunt te hoog, de zitpositie niet sportief genoeg en de bak te hakerig. De motor is ook nogal rauw, maar dat zijn die Opel blokken sowieso. Ik vergelijk hem dan even met bijvoorbeeld het 2.0 TFSI blok van VW.
De GT is best een cool apparaat, maar hij is mij wat te Amerikaans. Het feit dat er dezelfde radio in zit als in een willekeurige cheape Chevrolet helpt ook niet echt. Qua rijden is er weinig op aan te merken. Prima wegligging en het gaat serieus hard vooruit
Vraag is dus of je dat nog de moeite waard vindt
en zo is het voorspeld!
OK, is al ff geleden, maar toch:Joepho schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:51:
Verder wou ik een reserve sleutel aan laten maken is er iemand die ervaring heeft hoe duur dit ongeveer gaat kosten?
* Marlibica heeft net nieuwe reservesleutel aangeschaft voor € 85 EX
Is voor Corsa C met afstandsbediening
Sign here against sigs

Sinds vandaag 16.59 uur officieel van mij, Vectra station uit 2000 als vervanger van de Corsa. En ja, er komen betere foto's. Geen zin om een plek op te zoeken waar het licht genoeg is om foto's te maken. 'k Heb van't weekeinde wel wat tijd daarvoor
Oh ja, extra's enzo. Weinig bijzonders buiten de standaard dingen om. ABS, 4 airbags, climatcontrol, elektrieke ruiten en spiegels. Niets bijzonders. 't Is een Vectra B2, heeft 109k gereden en bevalt so far uitstekend.
[ Voor 20% gewijzigd door King Nothing op 19-09-2007 21:26 ]
Beste vrind wette dat
Mijn enige eis was ook elektrische ramen en climate control en dat zit er op de B2 volgens mij altijd op. Je zult er veel plezier van beleven!
nieuwe foto voor in ts:Tusk schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:43:
ik ben nu de trotse eigenaar van een vectra 1.6 uit '96 (wilde eerst een mooi oud opeltje, maar mn vader heeft me overhaald om toch maar iets veiligers te kopen). Abs, 1 airbag Omdat ik geen inruil had, mocht ik gratis nieuwe (15") velgen+banden uitzoeken.
hij rijdt echt super! al 155k op de teller maar is niets van te merken. Helaas merk je wel dat het een 1.6 is. van 100 naar 120 in de 5 duurt heeel lang( 75pk ). Het is een 5-deurs en dat is echt super fijn! die ruimte achterin! (sedan heeft ook veel ruimte maar de klep kan maar een stukje open waardoor je er nog geen grote dingen in kwijt kan)
Ben eens een beetje aan het kijken naar een 1.8 sport II (125pk) of zelfs een v6 (170pk). Met meer opties zoals climate control, cruise control en electrische ramen. (heb ik nu allemaal niet) En uiteraard een jonngere (liefste 2000/2001)
Zijn er mensen die ervaring hebben met een v6 vectra? Is deze net zo degelijk als de andere motors? Hoe is de wegligging? Want dit door het zware blok heb je wel extra gewicht op je voorwielen.
ik weet dat de 1.8 sport prima is (mijn ouders hadden een zwarte uit 2000, enkele jaren terug, supermooi!)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Rijd al een jaar of 4 een vectra b v6 uit '98. Hij heeft me nooit echt in de steek gelaten maar heb er wel wat probleempjes mee gehad (schokken bij ca. 50km/h -> aandrijfas (voordat ze hier achter waren zijn er heel wat dingen vervangen!), motorsteun gebroken, EGR klep afgebroken, wiellager compleet versleten, spruitstuk gescheurd). Heeft nu bijna 230k km gelopen maar doet het nog prima.Tusk schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:52:
[...Zijn er mensen die ervaring hebben met een v6 vectra? Is deze net zo degelijk als de andere motors? Hoe is de wegligging? Want dit door het zware blok heb je wel extra gewicht op je voorwielen...]
...
Wegligging is niet te vergelijken met de mazda mx3 die ik ervoor had. Je hebt het al over het zware blok voorin en dat is toch wel merkbaar, hij gaat het liefst rechtdoor. Mijne is een beetje verlaagd wat waarschijnlijk nog wel helpt in het bochtenwerk maar niet over drempels. Maar ook hier geld weer, niet te vergelijken met m'n vorige auto.
Al met al moet ik zeggen dat het een leuke auto is die je voor niet al te veel geld aanschaft maar de kwaliteit is er ook wel naar.
Ben heel stiekem aan het zoeken naar een goede Astra GSI 2.0 16v maar die heb je niet zo 1,2,3 gevonden. Alleen al die verpauperde auto's zeg...
Overigens zou een Calibra of een Vectra ook kunnen. Enige voorwaarden die ik heb zijn eigenlijk minimaal een 2 liter motor en er moet een airbag inzitten.
Ach ja, als het zover is laat ik het hier wel weten
Vooralsnog heb ik veeel plezier in de Corsa, snelheid begin ik behoorlijk gewend te raken maar het is nog altijd een leuk bommetje.
En hopelijk krijg ik er binnenkort ook 1
Speaking of startpost:

Ik denk dat ik liever die erin zie dan m''n Corsa
hier zie je trouwens mooi het verschil tussen C1 en C2
[ Voor 112% gewijzigd door Marlibica op 02-10-2007 21:21 ]
Sign here against sigs
Het erge is, we hebben hier plaats genoeg en we hebben ooit een Ascona B gehad welke een jaar of 10 geleden naar de sloop is gebracht
Overigens heb ik nog een grappige foto, wel al redelijk oud, is een jaar geleden gemaakt:
Voordat jullie met de commentaar komen, staat tegenwoordig bijna nooit meer aan. Heb er ook nog ooit in de grille gehad
Ooit gedaan voor een Opel meeting in Kronenberg
[ Voor 37% gewijzigd door GH45T op 02-10-2007 21:18 ]
Dit topic is gesloten.
[html][norml][/norml][/html]