Hoya en B+W maken elkaar optisch niks, hoef je niet bang voor te zijn.
Ik had die B+W 62mm MRC UV 010 Filter NEW F-PRO Multi-Coated Alloy
alleen besteld voor bescherming van mijn lens.
Is zo een Pro1 Circular Polarizer Filter DMC ermee te vergelijken of wat is nou het verschil? Lijkt mij namelijk ook wel mooi om bv luchten etc er mooier op te krijgen, maar dat doet deze uv filter niet volgens mij? En je moet natuurlijk elke keer switchen met die filters of niet?
Is zo een Pro1 Circular Polarizer Filter DMC ermee te vergelijken of wat is nou het verschil? Lijkt mij namelijk ook wel mooi om bv luchten etc er mooier op te krijgen, maar dat doet deze uv filter niet volgens mij? En je moet natuurlijk elke keer switchen met die filters of niet?
Een UV filter blokeert licht in de (korte) UV golf lengtes. Onder normale omstandigheden heb je geen last van UV licht, behalve bv in de bergen. UV filters worden voornamelijk vaak gebruikt als relatief goedkope bescherming van een dure lens tegen krassen en vuil. Opspattend steentje? Even een nieuw UV filtertje van 20 euro kopen ipv een lens van 1000 euro. Dat scheeltExecutor16 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:08:
Ik had die B+W 62mm MRC UV 010 Filter NEW F-PRO Multi-Coated Alloy
Polarisatie filters blokkeren gepolariseerd licht in een bepaalde polarisatie richting. Die kan je ten opzichte van het licht op je filter aanpassen door de filter te draaien. Voornamelijk gereflecteerd licht dat je lens bereikt is gepolariseerd. Met een polarisatie filter kan je dus bepaalde typen reflecties weg filteren. Dit kunnen bv spiegelingen van een ruit zijn, spiegeling van boom bladeren, of de spiegeling van een water oppervlak. Die reflecties zien er meestal "wit" uit, en zorgen voor een wat wit uitgewassen foto's. In de lucht zweven heel veel kleine water druppeltjes die gepolariseerd licht reflecteren. De lucht is blauw omdat vooral korte golf lengtes worden geabsorbeerd door gassen en gereflecteerd (scattered...) naar je toe, en de andere golflengten gaan de ruimte weer in zonder het aard oppervlak te bereiken. Behalve de (gepolariseerde) reflecties op die water druppeltjes. En die reflecties kan je weg filteren met een polarisatie filter.
Dit is een erg informele uitleg met soms verkeerd gebruik van termen, als je meer wilt weten moet je het maar even googlen. Het nut van een polarisatie filter is in ieder geval bepaalde typen reflecties weg te filteren. Fotografie gaat altijd om het "vangen" van licht. Je camera doet niets, die vangt slechts licht deeltjes/golven. Die komen overal vandaan binnen en sommige wil je weg filteren.
Ik heb een 400D en een BG-E3 grip gekocht (
), maar nou vraag ik me af welke penlites ik het beste in dat BGM-E3A magazijn kan stoppen.
NiMH's verliezen hun lading in een maand tijd en ik denk 'm echt niet iedere maand nodig te hebben.
Kan ik dan beter Alkalines kopen, die een paar jaar mee zouden moeten kunnen gaan om dan nog net een of twee fotootjes mee te maken, of de duurdere Lithiums die 10 jaar goed zouden moeten blijven en dan nog een paar uur fotografeerplezier leveren.
Ik neig naar de lithiums, maar wat is jullie ervaring?
Ik ben overigens wel van plan om de batterijen na aanschaf gelijk in het magazijn te stoppen en dat zo altijd bij me te hebben.

NiMH's verliezen hun lading in een maand tijd en ik denk 'm echt niet iedere maand nodig te hebben.
Kan ik dan beter Alkalines kopen, die een paar jaar mee zouden moeten kunnen gaan om dan nog net een of twee fotootjes mee te maken, of de duurdere Lithiums die 10 jaar goed zouden moeten blijven en dan nog een paar uur fotografeerplezier leveren.
Ik neig naar de lithiums, maar wat is jullie ervaring?
Ik ben overigens wel van plan om de batterijen na aanschaf gelijk in het magazijn te stoppen en dat zo altijd bij me te hebben.
Gewoon een extra accu voor 12 euro halen. Je bent echt niet in een maand je lading kwijt hoor (niet met accu's, en ook niet met NiHM lijkt me), en anders laadt je 'em elke maand even op. Dat duurt ook maar 1,5 uur per accu.
Las gisteren nog op POTN dat gewone penlines veel minder lang meegaan dan een accu'tje. Die dingen zijn echt als noodoplossing (als je in de rimboe zit waar je alleen batterijen kan kopen bij wijze van spreken)
Ik bedoelde dit ding eigenlijk:Aikon schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:01:
Gewoon een extra accu voor 12 euro halen. Je bent echt niet in een maand je lading kwijt hoor (niet met accu's, en ook niet met NiHM lijkt me), en anders laadt je 'em elke maand even op. Dat duurt ook maar 1,5 uur per accu.

Penlites dus, het is ook niet de bedoeling dat ik 'm permanent gebruik, maar ik wil 'm wel permanent in standby hebben.
ja, die foto had veel beter gekund
Oh zo, in dat geval zou ik gewoon een paar accu's erbij kopen en 1x in de twee weken ff kijken of ze nog vol zitten.FiscBiker schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:42:
[...]
Ik bedoelde dit ding eigenlijk:
[afbeelding]
Penlites dus, het is ook niet de bedoeling dat ik 'm permanent gebruik, maar ik wil 'm wel permanent in standby hebben.
ja, die foto had veel beter gekund
Ah ja, ik zie nu accu's staan voor 10 euro per stuk. Ik zou wel gek zijn om nog met penlites te willen kloten...sOid schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:44:
[...]
Oh zo, in dat geval zou ik gewoon een paar accu's erbij kopen en 1x in de twee weken ff kijken of ze nog vol zitten.
Anoniem: 215447
Bestaat er remote control waarmee je ook continue opnamen kunt maken? liefst draadloos
Want ik lees voor die RC1 en RC5 van Canon dat de continuous mode niet werkt en je enkel single shot of timer kunt selecteren
Want ik lees voor die RC1 en RC5 van Canon dat de continuous mode niet werkt en je enkel single shot of timer kunt selecteren
Mijn cashback komt er ook aan als het goed is. Gisteren mailtje gekregen van Canon, heeft zo'n ~33 dagen geduurt voor een reactie. (Rente trekken
). Zou nu binnen 20 dagen op de rekening moeten staan
.
Ik heb het even voor je getest, en met m'n cheapass eBay remote (wired) werkt continuous prima; kwestie van knop ingedrukt houden en hij schiet zo'n mn buffer volAnoniem: 215447 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:47:
Bestaat er remote control waarmee je ook continue opnamen kunt maken? liefst draadloos
Dus ik denk dat het met de RC1 ook wel werkt (overigens raad ik niet aan die te kopen, overpriced
Anoniem: 142127
ik heb een vraagje, hoe beschermen jullie de LCD scherm van de camera? Zo'n extender op de zoeker vind ik nix. Maar folie op het scherm plakken wordt me ook ontraden.
Ik zou graag wat ervaringen horen
Ik heb de camera altijd in de tas als ik hem niet gebruik.. was niet echt van plan aparte bescherming te kopen voor het LCD. En helemaal niet zo een groot lomp plastic dingAnoniem: 142127 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:18:
ik heb een vraagje, hoe beschermen jullie de LCD scherm van de camera? Zo'n extender op de zoeker vind ik nix. Maar folie op het scherm plakken wordt me ook ontraden.
Gewoon niet, m'n 30D is al een jaar oud, gaat overal mee naartoe en heeft al genoeg bier opgezopen e.d. Kortom, er wordt stevig mee gewerkt: geen krasje op het LCD te bekennen.
Niet 
Ik vind het een beetje onnodig, voor het echte LCD gedeelte zit sowieso al plastic, om dat nou ook weer te gaan beschermen... Hetzelfde als een case voor om je camera of een case voor om je lens imo..
Door een krasje op je LCD zie je een klein stukje van het scherm niet helemaal 100% meer zoals het bedoeld is, maar als je een stuk plastic voor je schermpje hangt zal het allemaal ook niet veel duidelijker worden denk ik.
En waar gebruik je het LCD allemaal voor? Om de instellingen te bekijken tijdens het fotograferen, en om de foto achteraf nog te bekijken. De foto staat er toch wel goed op (of niet) en die kras staat niet op je foto.
Als ik het toch zou willen beschermen, dan idd met dat folie. Weinig last van dikte en je ziet er weinig van (en is goedkoop).
(Je kunt denk ik beter op zoek gaan naar bescherming voor je 28-200 lens, dus dat geld in een goed UV filter stoppen)
Ik vind het een beetje onnodig, voor het echte LCD gedeelte zit sowieso al plastic, om dat nou ook weer te gaan beschermen... Hetzelfde als een case voor om je camera of een case voor om je lens imo..
Door een krasje op je LCD zie je een klein stukje van het scherm niet helemaal 100% meer zoals het bedoeld is, maar als je een stuk plastic voor je schermpje hangt zal het allemaal ook niet veel duidelijker worden denk ik.
En waar gebruik je het LCD allemaal voor? Om de instellingen te bekijken tijdens het fotograferen, en om de foto achteraf nog te bekijken. De foto staat er toch wel goed op (of niet) en die kras staat niet op je foto.
Als ik het toch zou willen beschermen, dan idd met dat folie. Weinig last van dikte en je ziet er weinig van (en is goedkoop).
(Je kunt denk ik beter op zoek gaan naar bescherming voor je 28-200 lens, dus dat geld in een goed UV filter stoppen)
[ Voor 7% gewijzigd door Siparti op 29-05-2007 19:43 ]
Het glas voor het LCD scherm kan best tegen een stootje. Mijn 350 zit regelmatig in de tanktas en het ziet er nog prima uit. Het enige wat ik doe is het scherm af en toe schoonmaken, omdat het vettig wordt. Ik denk dat het komt, omdat je het tegen je gezicht houdt. Niets aan doen en rustig met je camera omgaan, dan is er niets aan de hand. Veel Nikon eigenaren gebruiken wel een protector, omdat dit schermpje eerder lijkt te krassen.
Wel heb ik eerder krassen op het cheapo plastic bij het handvat. Dat is zulk goedkoop plastic dat zelf een nageltje al krassen nalaat. Maakt me niet echt veel uit, want de foto's worden er niet minder van.
Wel heb ik eerder krassen op het cheapo plastic bij het handvat. Dat is zulk goedkoop plastic dat zelf een nageltje al krassen nalaat. Maakt me niet echt veel uit, want de foto's worden er niet minder van.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
RC1 op mijn 350D werkt niet continu idd.Anoniem: 215447 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:47:
Nou dat heb ik gedaan, ik heb een B+W UV Filter 010 van mijn schoonvader gekregen.(Je kunt denk ik beter op zoek gaan naar bescherming voor je 28-200 lens, dus dat geld in een goed UV filter stoppen)
Hoya 62mm PRO1 DIGITAL Circular Polarizer Filter DMC *
hvStar Price $47.50
Hoya 62mm PRO1 Super HMC Circular Polarizing Filter NEW
hvStar Price $61.50
Wat is precies het verschil tussen die 2 filters? Ik weet dat het iets te maken heeft met die lagen, maar het kan ook wat anders zijn
edit: Kan ik zo'n filter nou ook echt altijd laten zitten met wat voor foto's ik dan ook maak? Wilde eigenlijk eerst die b+w uv filter erop schroeven voor bescherming alleen. Die polarizer filtertjes zijn echter ook wel leuk
hvStar Price $47.50
Hoya 62mm PRO1 Super HMC Circular Polarizing Filter NEW
hvStar Price $61.50
Wat is precies het verschil tussen die 2 filters? Ik weet dat het iets te maken heeft met die lagen, maar het kan ook wat anders zijn
edit: Kan ik zo'n filter nou ook echt altijd laten zitten met wat voor foto's ik dan ook maak? Wilde eigenlijk eerst die b+w uv filter erop schroeven voor bescherming alleen. Die polarizer filtertjes zijn echter ook wel leuk
[ Voor 27% gewijzigd door Executor16 op 30-05-2007 00:02 ]
Ik weet niet precies wat het verschil is, maar ik heb de PRO1D versie (zal wel de digital zijn) en die is helemaal prima. Ik zou een polarisatiefilter niet standaard gebruiken, want het kost je al gauw 1-2 stops aan licht. Standaard gebruik je een goed UV filter en als je het nodig hebt een polarisatiefilter. Het UV-filter moet er dan wel af.
[ Voor 4% gewijzigd door BugBoy op 30-05-2007 06:42 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Anoniem: 126470
nog even terugkomen op het anti-dust verhaal van Canon, omdat het toch wel een van de redenen is om voor een Canon te gaan ipv de Nikon. Iemand wist mij het volgende te vertellen:
Anti dust bestaat uit twee systemen hardware en software.
· Hardware gebeurt iedere keer als je de camera aan zet dan begint een draadje te trillen en werkt stof van sensor. Dit wordt opgevangen door minuscuul klein kleefbandje.
· De softwarematige oplossing is een herkenning van vuil op de sensor, waardoor een of meer pixels worden uitgeschakeld.
In feite heb je dan een dode pixel, die de waarde aanneemt van de omgeving. Mooie oplossing die komt uit de wereld van de scanners.
En als het werkt, dan is dat mooi meegenomen. De blaasbalg is in ieder geval geen oplossing . Dat is verplaatsen van het probleem.
Iemand die hier commentaar op heeft?
· Hardware gebeurt iedere keer als je de camera aan zet dan begint een draadje te trillen en werkt stof van sensor. Dit wordt opgevangen door minuscuul klein kleefbandje.
· De softwarematige oplossing is een herkenning van vuil op de sensor, waardoor een of meer pixels worden uitgeschakeld.
In feite heb je dan een dode pixel, die de waarde aanneemt van de omgeving. Mooie oplossing die komt uit de wereld van de scanners.
En als het werkt, dan is dat mooi meegenomen. De blaasbalg is in ieder geval geen oplossing . Dat is verplaatsen van het probleem.
Waarom is een blaasbalg geen oplossing, tenminste het is een deel v/d oplossing, namelijk het stof wegblazen. Het antidust systeem (systemen) is wel leuk, maar het zorgt er hooguit voor dat je minder vaak hoeft schoon te maken, meer niet.
Hoezo verplaatsen van het probleemAnoniem: 126470 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:04:
nog even terugkomen op het anti-dust verhaal van Canon, omdat het toch wel een van de redenen is om voor een Canon te gaan ipv de Nikon. Iemand wist mij het volgende te vertellen:
Die software matige "oplossing" vind ik pas verplaatsen van het probleem. Je haalt er het stof niet mee weg (wat je met en blaasbalg wel doet) je gooit alleen beeldinformatie weg en geeft dat de zelfde kleur als de omgeving mee. Ik wil wel eens zien hoe goed dat gaat als er detail achter het stofje zit.
Een stof je is geen dode pixel. Wat je van een stofje ziet is z'n schaduw die van een hele groep pixels al het licht weg neemt. Voor 1 geisoleerde dodel pixel werkt remappen (de omgevingskleur mee geven) prima maar voor een cirkel met een doorsnede van 20 of meer pixels werkt dat al lang niet meer.
Die software zal bij mij in iedergeval nooit de doorslaggevende factor zijn om voor canon te kiezen. Mechanische anti dust vind ik ook niet zo heel spannend, eens in de 3 maanden even het blaasbalgje er voor houden is ook weer niet zo'n ramp. Plakkend stof zoals pollen blijven toch wel aan je sensor plakken of je nou anti dust hebt of niet. Ik zou de beide body's die je op het oog hebt eens vast houden en als het kan mee schieten. Dan zie je veel meer wat je het meest aan spreekt en wat jou de fijnste tool lijkt.
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Ik plaats mijn vraag maar even in dit topic. Beetje zonde om een apart topic er voor te starten, en het past opzich wel in dit topic denk ik?!
Mijn Canon 400d is best zwaar geworden na het aanschaffen van een nieuw (redelijk zwaar) objectief. Omdat ik ook grote handen heb, houdt de camera niet zo lekker meer vast. Ik had daar voordat ik het nieuwe objectief aangeschaft had geen last van, omdat ik toen met de kitlens aan het fotograferen was.
Nu ben ik dus van plan om een Grip voor de camera te halen. Ik had alleen een tijdje terug ergens gezien dat er 3th party Grips zijn die een stuk goedkoper zijn dan de Canon Grip (goedkoopste 100 euro in pricewatch). Ik weet alleen niet meer van welk merk die 3th party Grips zijn.
Dus kortgezegd: weet iemand een merk die goedkopere Grips maakt voor de Canon 400d?
(En waarom is die Canon Grip zo duur? Krijg je daar een accu bij ofzo?)
Mijn Canon 400d is best zwaar geworden na het aanschaffen van een nieuw (redelijk zwaar) objectief. Omdat ik ook grote handen heb, houdt de camera niet zo lekker meer vast. Ik had daar voordat ik het nieuwe objectief aangeschaft had geen last van, omdat ik toen met de kitlens aan het fotograferen was.
Nu ben ik dus van plan om een Grip voor de camera te halen. Ik had alleen een tijdje terug ergens gezien dat er 3th party Grips zijn die een stuk goedkoper zijn dan de Canon Grip (goedkoopste 100 euro in pricewatch). Ik weet alleen niet meer van welk merk die 3th party Grips zijn.
Dus kortgezegd: weet iemand een merk die goedkopere Grips maakt voor de Canon 400d?
(En waarom is die Canon Grip zo duur? Krijg je daar een accu bij ofzo?)
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Gewoon een echte grip kopen. Die sluit beter aan, voelt stabieler en werkt beter. De accu kan je dan voor een tientje wel van een third-party merk kopen
.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
De Canon grip is relatief duur maar imho wel zijn geld waard. Het werkt probleemloos en je hebt bedieningsknoppen op de grip, wat 3th party grips nog wel eens ontberen. Gezien het vaak vrij kleine prijsverschil zou ik een originele kopen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Okee dat lijkt me wel een meerwaarde hebben, die extra ontspanknop en scrollwieltje. Enig idee of je een 2e extra accu nodig hebt voor de Grip? Of kan het ook nog steeds gewoon nog (tijdelijk) met 1 accu in de Grip?
Zover ik weet kan het ook met 6 AA batterijen? Ik zie namelijk geen duidelijke informatie hierover op websites staan.
Zover ik weet kan het ook met 6 AA batterijen? Ik zie namelijk geen duidelijke informatie hierover op websites staan.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Anoniem: 112352
Je kunt ook 1 accu gebruikenR3dn3ck schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:46:
Okee dat lijkt me wel een meerwaarde hebben, die extra ontspanknop en scrollwieltje. Enig idee of je een 2e extra accu nodig hebt voor de Grip? Of kan het ook nog steeds gewoon nog (tijdelijk) met 1 accu in de Grip?
Mooi, bedankt voor de antwoorden!
Dan zal ik toch eens voor de Canon Grip gaan kijken
[ Voor 46% gewijzigd door RomeoJ op 30-05-2007 19:14 ]
kan je even het merk ofzo zeggen?sOid schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:41:
[...]
Ik heb het even voor je getest, en met m'n cheapass eBay remote (wired) werkt continuous prima; kwestie van knop ingedrukt houden en hij schiet zo'n mn buffer vol
Dus ik denk dat het met de RC1 ook wel werkt (overigens raad ik niet aan die te kopen, overpriced)
cheapass geeft geen resultaten
Ik heb uiteindelijk ook voor de canon grip gekozen. Mede omdat er alle handig knoppen erop zitten (dus je kunt hem makkelijk 90 graden draaien) en omdat je er zowel AA als normale accu's in kunt doen. Heb er geen spijt van gehadR3dn3ck schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:13:
Mooi, bedankt voor de antwoorden!
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Nou dat is duidelijk dus
De Canon Grip!
Laatst zag ik een website voorbij komen in één van de Fotografie topics hier waar ze hele goedkope accu's voor een aantal merken camera's hadden. Nu vraag ik me af of het een veilig zaakje is want zover ik kon zien staan ze niet in de pricewatch. Ook wil ik graag een (bedrade/draadloze) afstandsontspanner hebben en die hebben ze daar ook goedkoper dan die van Canon zelf (moet niet moeilijk zijn
)
Hier het linkje naar de webshop:
http://aq4u.biedmeer.nl/website/index.php
Laatst zag ik een website voorbij komen in één van de Fotografie topics hier waar ze hele goedkope accu's voor een aantal merken camera's hadden. Nu vraag ik me af of het een veilig zaakje is want zover ik kon zien staan ze niet in de pricewatch. Ook wil ik graag een (bedrade/draadloze) afstandsontspanner hebben en die hebben ze daar ook goedkoper dan die van Canon zelf (moet niet moeilijk zijn
Hier het linkje naar de webshop:
http://aq4u.biedmeer.nl/website/index.php
Anoniem: 205924
daar heb ik, net als velen hier, ook 2 accu's gehaald, en als ze helemaal tot in België komen zal het vast wel te vertrouwen zijn :-)
Nog even een vraagje over de grip, doet de flitser ook sneller opladen als je de grip gebruikt? (uiteraard vol met accu's
)
Ik stond laatst wat foto's te maken, en moest steeds op de flitser wachten... Dat kan erg vervelend zijn!
(gaat uiteraard om de interne flitser)
Ik stond laatst wat foto's te maken, en moest steeds op de flitser wachten... Dat kan erg vervelend zijn!
Nee helaas, heb hier ook al last van gehad.RonnieB82 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:03:
Nog even een vraagje over de grip, doet de flitser ook sneller opladen als je de grip gebruikt? (uiteraard vol met accu's)
Het duurt nog steeds even lang, (of kort als ik het vergelijk met mijn vorige toestel).
Naar aanleiding van RonnieB82's post;
Kan de accu van de camera/grip op welke manier dan ook stroom geven aan een externe flitser?
Volgens mij is er een kabeltje voor ofzo, heb ik eens gezien (maar kan ook een tweak zijn).
Kan de accu van de camera/grip op welke manier dan ook stroom geven aan een externe flitser?
Volgens mij is er een kabeltje voor ofzo, heb ik eens gezien (maar kan ook een tweak zijn).
Niet dat ik weet, er is wel een accupack voor een fliter te koop, maar die zal wel alleen voor de 580ex zijn, want kan op mn 430 geen aansluiting vinden...
Bij aq4u kun je ook de nepgrips krijgen en die IMHO niet echt onder voor de echte Canons. En als je besteld via eosdigitaal.nl kost hij slechts € 80,-.
Niet van de camera. Dan zou je accu ook snel leeg zijn trouwens. Er zijn inderdaad wel losse accupacks voor de 550 en 580EX (de goedkopere passen geloof ik niet): Canon CP-E3.Siparti schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:09:
Naar aanleiding van RonnieB82's post;
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik heb hem hier vandaan: http://search.ebay.nl/_W0QQsassZwenatradoQQhtZ-1Anoniem: 215447 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:35:
[...]
kan je even het merk ofzo zeggen?
cheapass geeft geen resultaten![]()
Kostte niks (heb 3m kabel genomen) en was snel binnen vanuit Duitsland
thanks!sOid schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 20:01:
[...]
Ik heb hem hier vandaan: http://search.ebay.nl/_W0QQsassZwenatradoQQhtZ-1
Kostte niks (heb 3m kabel genomen) en was snel binnen vanuit Duitsland
ik heb nog een vraagje
mss koop ik ooit wel es een Sigma 30mm f/1.4 lens voor mijn 400D
(http://www.sigma-benelux.nl/products/lens/product.php?pid=56)
ik weet dat deze op een 400D past, maar soms zie ik op websites staan "for Nikon", zonder specifieke vermelding dat ze ook op een canon eos camera past
zijn er misschien verschillende soorten?
of mag ik er 100% zeker van uitgaan dat ze op mijn 400D zal passen?
Een canon mount gaat op een canon en een nikon mount op een nikon. Als er staat "for nikon" zal het wel om een nikon mount lens gaan, en die past niet op je 400D. Dezelfde lens is ook beschikbaar met een canon mount.Anoniem: 215447 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:30:
ik weet dat deze op een 400D past, maar soms zie ik op websites staan "for Nikon", zonder specifieke vermelding dat ze ook op een canon eos camera past
zijn er misschien verschillende soorten?
of mag ik er 100% zeker van uitgaan dat ze op mijn 400D zal passen?
(let er dus wel op dat je niet een lens koopt die niet past...)
[ Voor 5% gewijzigd door Zoijar op 02-06-2007 12:54 ]
ahaaaa!!Zoijar schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:53:
[...]
Een canon mount gaat op een canon en een nikon mount op een nikon. Als er staat "for nikon" zal het wel om een nikon mount lens gaan, en die past niet op je 400D. Dezelfde lens is ook beschikbaar met een canon mount.
(let er dus wel op dat je niet een lens koopt die niet past...)
kzal dus moeten opletten!
bedankt!
Anoniem: 213928
Als je een accu besteld bij bv. aq4u, zijn deze dan gewoon op te laden met de lader die bij de Canon EOS 400D geleverd wordt? ook met melding dat hij vol is?
Hoor het graag!
Hoor het graag!
Anoniem: 135290
Vast wel..een lader 'ziet/scant' toch niet of er wel de originele accu in zit of niet..
Yup. Geen enkel probleem. Heb daar zelf drie 'nep'accu's voor m'n 350D besteld. Geen enkel probleem mee (gehad)Anoniem: 213928 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 22:45:
Als je een accu besteld bij bv. aq4u, zijn deze dan gewoon op te laden met de lader die bij de Canon EOS 400D geleverd wordt? ook met melding dat hij vol is?
Hoor het graag!

Anoniem: 213928
Oké, bedankt! ga ze direct bestellen! Mooie prijs voor die accu's a 9,50 per stuk!RoelJewel schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 23:41:
[...]
Yup. Geen enkel probleem. Heb daar zelf drie 'nep'accu's voor m'n 350D besteld. Geen enkel probleem mee (gehad).
Eindelijk mijn 400D binnen 
Tegelijk een lens erbij gekocht. Wilde eerst gaan voor de Canon EF 70-200 F/4L USM maar heb uiteindelijk voor de Canon EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM gekozen aangezien die uitverkocht was en ik twijfelde tussen de twee.
Heb van het weekend (mooi weer
) lekker op mijn balkon tussen de plantjes de camera kunnen uitproberen en ik ben zeer tevreden met de opstelling.
Het bereik van de Canon EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM is erg lekker om van een afstand een goed resultaat te krijgen. (van 30 meter afstand een duif fotograferen op een schoorsteen is geen probleem
)
Enige nadeel van de lens is alleen dat deze uitschuift bij het inzoomen.Maar tijdens het schieten van foto's heb je hier over het algemeen geen last van.
De menu's en opties van de 400D zijn overzichtelijk en voor een redelijke leek als ik goed te begrijpen. Veranderen van instellingen en de verschillende resultaten zijn snel zichtbaar. In een weekje heb je ongeveer wel door hoe je mooie foto's kan maken.
Voor iemand die ongeveer 1000-1500 te besteden heeft én van fotograferen houdt is dit "well-spend".
Tegelijk een lens erbij gekocht. Wilde eerst gaan voor de Canon EF 70-200 F/4L USM maar heb uiteindelijk voor de Canon EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM gekozen aangezien die uitverkocht was en ik twijfelde tussen de twee.
Heb van het weekend (mooi weer
Het bereik van de Canon EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM is erg lekker om van een afstand een goed resultaat te krijgen. (van 30 meter afstand een duif fotograferen op een schoorsteen is geen probleem
Enige nadeel van de lens is alleen dat deze uitschuift bij het inzoomen.Maar tijdens het schieten van foto's heb je hier over het algemeen geen last van.
De menu's en opties van de 400D zijn overzichtelijk en voor een redelijke leek als ik goed te begrijpen. Veranderen van instellingen en de verschillende resultaten zijn snel zichtbaar. In een weekje heb je ongeveer wel door hoe je mooie foto's kan maken.
Voor iemand die ongeveer 1000-1500 te besteden heeft én van fotograferen houdt is dit "well-spend".
Everyone got an expiration date [Airwolf00.com]
Anoniem: 194290
Ik ben sinds gister ook de trotse bezitter van een Canon EOS 400D. Erg tevreden! Kan niet wachten om alles uit te gaan proberen deze week. Het enige wat ik nog moet aanschaffen is een tas. Tassen die jullie aanraden?
[je mag tassen noemen voor de body+lens[erop], en een tas voor body + extra lens]
[je mag tassen noemen voor de body+lens[erop], en een tas voor body + extra lens]
Anoniem: 128699
gefeliciteerd met je toestel. de link naar het tassen topic link naar het tassen topicAnoniem: 194290 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:01:
Ik ben sinds gister ook de trotse bezitter van een Canon EOS 400D. Erg tevreden! Kan niet wachten om alles uit te gaan proberen deze week. Het enige wat ik nog moet aanschaffen is een tas. Tassen die jullie aanraden?
Dat vind wel een hele domme reden om voor een bepaalde lens te gaan (zeker bij zo'n bedragen).stievus schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:01:
Wilde eerst gaan voor de Canon EF 70-200 F/4L USM maar heb uiteindelijk voor de Canon EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM gekozen aangezien die uitverkocht was en ik twijfelde tussen de twee.

Maar hopelijk is het de juiste keuze voor je.
Maak net een foto met mn 400D, en op het moment dat de spiegel weer teruggeklapt is, doet de camera helemaal niets meer. display niet, geen enkel knopje werkt en uit wil hij ook niet (on blijft branden)
Ik gooi het maar even op de batterij die nog maar 1 streepje had, die zit nu in de lader, maar moet de camera dan niet netjes 'battery low' zeggen ofzo ipv gewoon te blokkeren? of misschien een anders probleem
Ik gooi het maar even op de batterij die nog maar 1 streepje had, die zit nu in de lader, maar moet de camera dan niet netjes 'battery low' zeggen ofzo ipv gewoon te blokkeren? of misschien een anders probleem
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
Ik heb dan wel een 350D; maar mijne geeft niet aan wanneer de batterij(en) leeg (zijn) is.. Daar zal het dus denk ik niet aan liggen.
Klopt, ben ik ook al paar keer door geschrokken. Enige optie is inderdaad de accu eruit halen, terwijl de camera nog 'on' is. Erg vaag.Sangre schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:04:
Maak net een foto met mn 400D, en op het moment dat de spiegel weer teruggeklapt is, doet de camera helemaal niets meer. display niet, geen enkel knopje werkt en uit wil hij ook niet (on blijft branden)
Bedankt voor je (en van de andere ook) reactiesSponge schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:30:
[...]
Klopt, ben ik ook al paar keer door geschrokken. Enige optie is inderdaad de accu eruit halen, terwijl de camera nog 'on' is. Erg vaag.
Blijkbaar dus geen defect maar een miscalculatie van hoeveel sap er nog in de batterij zit
kan ik mee leven
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
Raar hoor, lijkt me een klein bugje want ik heb dat nou echt nooit... Verder niet iets om je zorgen over te maken (alleen om rekening mee te houden), als je de accu eruit haalt, krijgt dat ding een reset (daarom moet de accu er ook uit na firmware update).
Alsof een zo'n apart foutje zo'n probleem is.Anoniem: 48923 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:43:
als ik het allemaal zo lees... hou ik het maar gewoon bij mijn 20d
Anoniem: 180166
Sinds kort eindelijk een eigen camera, de 400D! 
In het begin wel even wennen, maar het was het zeker waard.
Ik schiet vooral op Av op dit moment, in combinatie met de EF-S f/2.8 60mm macro lens.
Zeer mooie kwaliteit, maar toch nog veel oefenen en een vaste hand kweken
Heb er al een Speedlite 580EX bij, zeker de moeite waard als je veel flitst of voor portret fotografie!
Zat eerst te twijfelen tussen die en de 430EX, maar de extra mogelijkheden waren toch doorslaggevend voor de extra uitgaven
Nu nog wachten op de binnenkomst van de EF 24-105mm f/4L IS USM, ben zeer benieuwd!
De LCD was ook even wennen, ik heb voorheen de 300D in mijn handen gehad, maar na wat spelen met de 400D vind ik het zeker prettiger. Goed overzicht, duidelijk zichtbaar, gewoon goed.
Al met al een heerlijke SLR om mee te beginnen!
Ik merkte gister alleen op dat de functie switch wat wiebelig is, een beetje speling erop.. Dit zie ik niet bij de 350D van mijn broertje. De on/off switch kan wel een klein beetje naar beneden geduwd worden bij beide camera's, daar maak ik mij niet zo een zorgen om. Alleen de functie switch dus die ook meegeeft op mijn 400D.
Nu vroeg ik mij af of mensen met de 400D ook iets gelijks hebben opgemerkt?
In het begin wel even wennen, maar het was het zeker waard.
Ik schiet vooral op Av op dit moment, in combinatie met de EF-S f/2.8 60mm macro lens.
Zeer mooie kwaliteit, maar toch nog veel oefenen en een vaste hand kweken
Heb er al een Speedlite 580EX bij, zeker de moeite waard als je veel flitst of voor portret fotografie!
Zat eerst te twijfelen tussen die en de 430EX, maar de extra mogelijkheden waren toch doorslaggevend voor de extra uitgaven
Nu nog wachten op de binnenkomst van de EF 24-105mm f/4L IS USM, ben zeer benieuwd!
De LCD was ook even wennen, ik heb voorheen de 300D in mijn handen gehad, maar na wat spelen met de 400D vind ik het zeker prettiger. Goed overzicht, duidelijk zichtbaar, gewoon goed.
Al met al een heerlijke SLR om mee te beginnen!
Ik merkte gister alleen op dat de functie switch wat wiebelig is, een beetje speling erop.. Dit zie ik niet bij de 350D van mijn broertje. De on/off switch kan wel een klein beetje naar beneden geduwd worden bij beide camera's, daar maak ik mij niet zo een zorgen om. Alleen de functie switch dus die ook meegeeft op mijn 400D.
Nu vroeg ik mij af of mensen met de 400D ook iets gelijks hebben opgemerkt?
Anoniem: 21921
Klein vraagje:
Moet je bij EF-S lenzen nou wel of geen rekening houden met de cropfactor? ik zie bij reviews van de EF-S 17-85mm namelijk telkens staan 27mm equiv e.d.
Ik had begrepen dat EF-S puur voor APS-C sensors was.
Moet je bij EF-S lenzen nou wel of geen rekening houden met de cropfactor? ik zie bij reviews van de EF-S 17-85mm namelijk telkens staan 27mm equiv e.d.
Ondanks dat ze speciaal voor APS-C zijn wordt het aantal millimeters nog steeds vermeld zoals ze echt fysiek zijn, en niet zoals ze effectief worden na het verrekenen van de cropfactorAnoniem: 21921 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:54:
Klein vraagje:
idem voor Nikon DX objectieven.
[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 06-06-2007 12:58 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Anoniem: 21921
Moet je nou wel of niet vermenigvuldigen met de cropfactor?Orion84 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:57:
[...]
Ondanks dat ze speciaal voor APS-C zijn wordt het aantal millimeters nog steeds vermeld zoals ze echt fysiek zijn, en niet zoals ze effectief worden na het verrekenen van de cropfactor
idem voor Nikon DX objectieven.
De aanduiding in de productnaam en op de lens is zonder de vermenigvuldiging. Dus die 17-85mm wordt effectief, omgerekend naar 35mm equivalent, dus inderdaad een 27-136mm objectiefAnoniem: 21921 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:13:
[...]
Moet je nou wel of niet vermenigvuldigen met de cropfactor?
PS: dit soort vragen past beter binnen Het grote Canonmount-objectieven-topic v7.0
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Anoniem: 58729
misschien heb ik het wel over het hoofd gelezen. maar dat time-lapse is opzich wel grappig.
Maar word dat aangestuurd via PC only?
of kun je hem ook los in de buitenlucht laten time-lapsen?
anders moet je zo'n lange USB kabel kopen he
Maar word dat aangestuurd via PC only?
of kun je hem ook los in de buitenlucht laten time-lapsen?
anders moet je zo'n lange USB kabel kopen he
je kunt je blijheid kwijt in: [Fotoapparatuur] Raad eens wat ik nieuw gekocht heb.
[ Voor 87% gewijzigd door YellowCube op 07-06-2007 06:33 ]
Mag ik deze post voordragen als de vaagste post van de maand? "EOS" bestaat inmiddels 20 jaar en wat is voor jou een "mooie lens"?
[ Voor 26% gewijzigd door YellowCube op 07-06-2007 06:34 ]
Vindt het wel meevallen, zoals ik zei twijfelde ik toch. Eerst ging mijn voorkeur eerst uit naar de 300mm versie dus om daar weer op terug te vallen lijkt mij een logische beslissing.Het Fantoom schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:08:
[...]
Dat vind wel een hele domme reden om voor een bepaalde lens te gaan (zeker bij zo'n bedragen).![]()
Maar hopelijk is het de juiste keuze voor je.
En moet eerlijk zeggen dat ik uiterst tevreden ben met de keuze.
Op dit moment aan het kijken of ik een Hoya Super Pol Filter Circ. 58_mm ga halen om het geheel een beetje af te maken. Heeft iemand ervaring met deze filter?
Geld de cashback actie nog steeds? Ik twijfel ernstig tussen de 400d en de 350d. Wil gewoon eerst voor de kit gaan.
http://canonlensacc2007.onlinerebates.com/howtoclaim.aspxDarkShadow schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:41:
Geld de cashback actie nog steeds? Ik twijfel ernstig tussen de 400d en de 350d. Wil gewoon eerst voor de kit gaan.
Tot 30 Juni
Anoniem: 105262
Ok, sinds 2 weken heb ik ook een 400D en sinds dit weekend ben ik er mee gaan spelen, maar ik ben er niet tevreden over... ik zal later vandaag proberen wat foto's te posten om wat duidelijkheid te geven van hoe en wat, maar ik heb meerdere problemen:
1. Heel veel van mijn foto's gemaakt met de kitlens, zijn onscherp! Zelf bij klaar daglicht, 1/400 ste, 55mm en f5.6 zijn mijn foto's niet scherp... terwijl deze wel op de autofocus stond... ik heb al wat geprobeerd met de instellingen, maar echt helpt het niet.
Ligt dit aan lens of camera?
Ik had namelijk met een niet stabiele oude teletoeter (100-400 mm f4) zonder statief wel een scherpe foto...
2. Als ik foto's op mijn computer zet, draaien ze niet automatisch, terwijl dit wel zo in de cam instellingen staat(op computer én cam) en hij ze wel omdraaid als ik ze bekijk vanaf cam... is dit stuq?
3. De eerste keer dat ik speelde met de cam, bijna lege en interne flitser, flitste de cam best snel achter elkaar, maar dit is nu echt een heel stuk langzamer en moet ik vaak bijna zo'n 20 sec. wachten tot ik weer een foto kan maken terwijl de accu net is opgeladen. Is dit ook stuq aan t gaan?
Kan ik dit nog zelf maken, of kan ik beter langs de MM weer gaan van 'hij doet niet zoals ik wil dat hij doet'? Ik wil mn camera wel graag deze maand nog kunnen gebruiken ivm heleboel activiteiten die ik wil schieten die maar 1x gebeuren als het goed is (bruiloft en eerste kindje). Help?
De camera valt me nu namelijk echt heel tegen, terwijl ik nog weet dat ik vorig jaar met een D50 wel de resultaten kreeg zoals ik had verwacht, dan mag ik toch nu beter verwachten van een nieuwere canon???
1. Heel veel van mijn foto's gemaakt met de kitlens, zijn onscherp! Zelf bij klaar daglicht, 1/400 ste, 55mm en f5.6 zijn mijn foto's niet scherp... terwijl deze wel op de autofocus stond... ik heb al wat geprobeerd met de instellingen, maar echt helpt het niet.
Ligt dit aan lens of camera?
Ik had namelijk met een niet stabiele oude teletoeter (100-400 mm f4) zonder statief wel een scherpe foto...
2. Als ik foto's op mijn computer zet, draaien ze niet automatisch, terwijl dit wel zo in de cam instellingen staat(op computer én cam) en hij ze wel omdraaid als ik ze bekijk vanaf cam... is dit stuq?
3. De eerste keer dat ik speelde met de cam, bijna lege en interne flitser, flitste de cam best snel achter elkaar, maar dit is nu echt een heel stuk langzamer en moet ik vaak bijna zo'n 20 sec. wachten tot ik weer een foto kan maken terwijl de accu net is opgeladen. Is dit ook stuq aan t gaan?
Kan ik dit nog zelf maken, of kan ik beter langs de MM weer gaan van 'hij doet niet zoals ik wil dat hij doet'? Ik wil mn camera wel graag deze maand nog kunnen gebruiken ivm heleboel activiteiten die ik wil schieten die maar 1x gebeuren als het goed is (bruiloft en eerste kindje). Help?
De camera valt me nu namelijk echt heel tegen, terwijl ik nog weet dat ik vorig jaar met een D50 wel de resultaten kreeg zoals ik had verwacht, dan mag ik toch nu beter verwachten van een nieuwere canon???
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 105262 op 07-06-2007 13:38 ]
wat versta je onder niet scherp? Lijkt het op een misfocus, of is het op 100% (een beetje) onscherp? USM is eigenlijk altijd wel iets nodig, bij de ene lens wat meer dan de andere.
Automatisch draaien doet windows hier ook niet, laad ik ze in adobe elements/ lightroom dan zijn de foto's netjes gedraaid.
Snelheid van de flitser is afhankelijk van de flts intensiteit, wordt er geflitst met een beetje licht zal de flitser minder hard flitsen als zonder licht... Hoe harder de flits, hoe langer de opstartijd zal duren.
Automatisch draaien doet windows hier ook niet, laad ik ze in adobe elements/ lightroom dan zijn de foto's netjes gedraaid.
Snelheid van de flitser is afhankelijk van de flts intensiteit, wordt er geflitst met een beetje licht zal de flitser minder hard flitsen als zonder licht... Hoe harder de flits, hoe langer de opstartijd zal duren.
Anoniem: 53628
Wat is niet scherp? Een onbewerkt plaatje als voorbeeld zou voor mensen die ook een kitlens hebben als goed referentie materiaal kunnen dienen. Verder kan er veel verschil in kitlenzen zitten. De marge waarop een kitlens niet wordt afgekeurd zal groter zijn dan bij een L lens.
(Het is trouwens "stuk" en niet "qapot".)
(Het is trouwens "stuk" en niet "qapot".)
Onscherpte zou kunnen kunnen komen door het verkeerde scherpstelpunt. Autofocus wil daar wel eens een bijzondere draai aan geven. Dus even op manual zetten en het middelste punt selecteren en op iets centraals scherpstellen.
Maar lensproblemen zouden bv door een focuscharttestje uitgesloten of gesignaleerd kunnen worden.
Het draaien gebeurd niet standaard in Windows Preview, wel in bv PSP of PS of een ander bewerkingsprogramma. Als ie het wel op het display doet is de orientatiesensor niet kapot.
Heb je je flitser niet op een tropische stand staan a ala front/rear curtain ofzo? Even checken.
Maar lensproblemen zouden bv door een focuscharttestje uitgesloten of gesignaleerd kunnen worden.
Het draaien gebeurd niet standaard in Windows Preview, wel in bv PSP of PS of een ander bewerkingsprogramma. Als ie het wel op het display doet is de orientatiesensor niet kapot.
Heb je je flitser niet op een tropische stand staan a ala front/rear curtain ofzo? Even checken.
offtopic:
Waarom niet bij Nikon gebleven
Waarom niet bij Nikon gebleven
Anoniem: 105262
1. Nou, wat is niet scherp? Het lijkt aan de ene kant bewogen, maar dat kan amper aangezien ik gewoon een hele korte sluiterstijd had... Ik dacht ook eerst aan een verkeerd focuspunt, maar dat is het niet aangezien NIETS van de foto scherp is en als ik 1 focus punt aan hou, er vaak nog onscherpe foto's uitkomen... Zoals ik al zei, ik zal ff vanavond een aantal plaatjes posten.
2. Van de Nikon D50 was ik wel altijd gewend dat de plaatjes zelfs in windows preview gelijk recht zette... vandaar... maar goed, ik heb het nog niet in een bewerkingsprogrammaatje geprobeerd, alleen zo'n album in elkaar zet programma van drukkers...
De D50 is niet van mezelf, en de 400D kwam meer in de buurt van mijn budget op dit moment, dus vandaar
3. Ik heb al wat zitten spelen met de flitser, maar in een zelfde stand flitst deze dus niet continu maar erg onregelmatig, terwijl dit de eerste keer niet was... Daarom vind ik het zo vreemd. Had ook al gespeeld met anti-rooie-ogen, maar dat was het ook helaas niet...
2. Van de Nikon D50 was ik wel altijd gewend dat de plaatjes zelfs in windows preview gelijk recht zette... vandaar... maar goed, ik heb het nog niet in een bewerkingsprogrammaatje geprobeerd, alleen zo'n album in elkaar zet programma van drukkers...
De D50 is niet van mezelf, en de 400D kwam meer in de buurt van mijn budget op dit moment, dus vandaar
3. Ik heb al wat zitten spelen met de flitser, maar in een zelfde stand flitst deze dus niet continu maar erg onregelmatig, terwijl dit de eerste keer niet was... Daarom vind ik het zo vreemd. Had ook al gespeeld met anti-rooie-ogen, maar dat was het ook helaas niet...
@Einstein controleer ook is welke firmware je heb
want de oudere firmware de 1.00.4 versie ,als ik het nu zo snel uit me hoofd zeg zat er vaak naast met de autofocus probeer is anders de nieuwste firmware erop tezetten en post je bevindingen.
want de oudere firmware de 1.00.4 versie ,als ik het nu zo snel uit me hoofd zeg zat er vaak naast met de autofocus probeer is anders de nieuwste firmware erop tezetten en post je bevindingen.
plaats anders de foto eens
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Anoniem: 165930
zonder foto om een mogelijke diagnose te stellen is het toch allemaal gelul in een loze ruimte, dus kom op met dat ding! Mijn 400D heeft nergens last van, altijd spot-on.
Laat aub meteen de exif info in het plaatje staan, dus oploaden rechtstreeks uit de camera.
Is wel zo makkelijk
Is wel zo makkelijk
[ Voor 10% gewijzigd door Siparti op 07-06-2007 20:57 ]
dat zul je via Vraag&Aanbod of Marktplaats moeten doen. Niet hier.
[ Voor 81% gewijzigd door YellowCube op 08-06-2007 09:31 ]
Hoe zet je de foto's over? Met de bijgeleverde Canon ZoomBrowser EX, zou het wel goed moeten gaan. In ieder geval wel bij mijn IXUS40, Powershot G5, EOS 20D, EOS30D & cardreader.Anoniem: 105262 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:36:
Bij gewoon knippen en plakken met de verkenner zal het niet automatisch gaan.
This footer is intentionally left blank
Alleen een voucher is niet genoeg, je moet ook een aankoopbewijs hebben.d-illusion schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 22:28:
dat zul je via Vraag&Aanbod of Marktplaats moeten doen. Niet hier.
[ Voor 39% gewijzigd door een moderator op 08-06-2007 09:31 ]
Anoniem: 180166
2de maal vraagje..
Sinds kort heb ik opgemerkt dat de functie knop (draaiknop op de aan/uit schakelaar) wat wiebelig is / speling geeft. Ik kan hem als het ware indrukken. Op een 350D zit deze er wel stevig op..
Hebben meer mensen hier hetzelfde?
Sinds kort heb ik opgemerkt dat de functie knop (draaiknop op de aan/uit schakelaar) wat wiebelig is / speling geeft. Ik kan hem als het ware indrukken. Op een 350D zit deze er wel stevig op..
Nog ff een vraagje, ik wou vandaag de cashback gaan regelen en heb mijn doos bij de mediamarkt gekocht. Nu zit er alleen een sticker met een streepjescode bovenop de streepjescode van de doos die canon volgens mij moet hebben.. ik kan hem er echter niet afhalen want dan beschadig ik misschien beide codes..
Iemand anders dit ook gehad? of kan ik het gewoon zo uitknippen en opsturen?
Iemand anders dit ook gehad? of kan ik het gewoon zo uitknippen en opsturen?
Gewoon het hele stuk met de barcodes en die sticker uitknippen. Al meerdere keren gedaan, gaat prima.
Boven kokend water houden, komt t vanzelf los...
Nope zo vast als een huisAnoniem: 180166 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:42:
Bij mijn ook jah. Maar niet gigantisch erg hij zal er niet afvallen denk ik
Anoniem: 180166 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:42:
2de maal vraagje..
Ik heb mijn camera nu 2 weken en heb al een beetje ermee lopen spelen. Hier zijn mijn eerste foto's:
http://www.deviantart.com/deviation/57057947/
http://www.deviantart.com/deviation/57319589/
http://www.deviantart.com/deviation/57319484/
http://www.deviantart.com/deviation/57319334/
http://www.deviantart.com/deviation/57056471/
Nog wat andere foto's staan op mijn deviant. Alle foto's zijn compleet onbewerkt (op wat croppen na, natuurlijk
)
http://www.deviantart.com/deviation/57057947/
http://www.deviantart.com/deviation/57319589/
http://www.deviantart.com/deviation/57319484/
http://www.deviantart.com/deviation/57319334/
http://www.deviantart.com/deviation/57056471/
Nog wat andere foto's staan op mijn deviant. Alle foto's zijn compleet onbewerkt (op wat croppen na, natuurlijk
Hiervoor is Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 8 bedoeld
Heb de foto's alleen geplaatst om te laten zien om de mogelijkheden van mijn combie te laten zien. (en hoe trots ik erop ben natuurlijk:P)
Bewerkte foto's zal ik idd in die topic plaatsen, dus thx voor de link
sorry dat ik het zeg maar vind de foto's niet echt scherp mis gewoon de scherpte erin.stievus schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:44:
Ik heb mijn camera nu 2 weken en heb al een beetje ermee lopen spelen. Hier zijn mijn eerste foto's:
[url="http:
knip71/[/url]
Natuurlijk mag je het zeggenAnoniem: 128699 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:06:
[...]
sorry dat ik het zeg maar vind de foto's niet echt scherp mis gewoon de scherpte erin.
Ben nog een beginner dus al het commentaar is welkom. Het zou misschien een goede zijn om nog een macro lens erbij te kopen om dit soort foto's te maken...
Scherpte is inderdaad niet goed, composities vind ik wel lekker 
Maar hiervoor kan je beter terecht in het Solo Testcase Photo topic ding.
Maar hiervoor kan je beter terecht in het Solo Testcase Photo topic ding.
De flitser op mijn EOS 400D klapt opeens niet altijd meer open. Hij blijft soms hangen en na 3 openklap/unlock pogingen geeft het toestel een foutmelding op 't schermpje.
Heeft een van jullie dit wel eens mee gemaakt? Valt er iets aan schoon te maken of te oliën?
Heeft een van jullie dit wel eens mee gemaakt? Valt er iets aan schoon te maken of te oliën?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor aanbiedingen en superprijzen kun je hier terecht:
[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen.
Voor aanbiedingen en superprijzen kun je hier terecht:
[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen.