Heb dat is in het verleden ergens hier in een topic gelezen, er zit een schroefje ergens bij je flitser ,blijkbaar is hij testrak draai hem wat losser tot de flitser weer open kan klappen.Pacjack schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:25:
De flitser op mijn EOS 400D klapt opeens niet altijd meer open. Hij blijft soms hangen en na 3 openklap/unlock pogingen geeft het toestel een foutmelding op 't schermpje.
Heeft een van jullie dit wel eens mee gemaakt? Valt er iets aan schoon te maken of te oliën?
Ik heb er soms ook last van. Maargoed, je moet em even wat 'meehelpen'. En ik heb een 430ex dus de interne flitser gebruik ik zelden tot nooit meerPacjack schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:25:
De flitser op mijn EOS 400D klapt opeens niet altijd meer open. Hij blijft soms hangen en na 3 openklap/unlock pogingen geeft het toestel een foutmelding op 't schermpje.
Heeft een van jullie dit wel eens mee gemaakt? Valt er iets aan schoon te maken of te oliën?
Hm, dat helpt al iets maar hij gaat nog steeds niet altijd open. Thanks.Anoniem: 128699 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:34:
[...]
Heb dat is in het verleden ergens hier in een topic gelezen, er zit een schroefje ergens bij je flitser ,blijkbaar is hij testrak draai hem wat losser tot de flitser weer open kan klappen.
Anoniem: 222928
De eerste foto is goed;ietwat onnatuurlijk van kleur en de rest van de foto's vallen zwaar tegen.
Cijfer 6.
Cijfer 6.
Sorry? Waar heb je het over?
-Als je het over de foto's van Stievus hebt (vorige pagina) is het wel zo duidelijk als je hem even quote of op z'n minst even vermeldt dat je het tegen hem hebt.
-Als je het over je eigen foto's hebt, met de 400D, zeg dat dan ook even
-Als je het over de foto's van Stievus hebt (vorige pagina) is het wel zo duidelijk als je hem even quote of op z'n minst even vermeldt dat je het tegen hem hebt.
-Als je het over je eigen foto's hebt, met de 400D, zeg dat dan ook even
Anoniem: 222928
Ik zelf heb de Canon EOS 400D gekocht en weer weg gedaan; of te donker of te onscherp geprobeerd met 3 verschillende lenzen;twee keer terug naar Canon, maar ook daarna bagger. Ik zal dan ook niemand adviseren de 400D te kopen tenzij je minimaal 1400 euro kunt uitgeven voor een goed objectief. Niet de Tamron 28-75 2.8 en ook niet de Canon 17-85 3.2 allemaal slecht en vergeleken met de camera die ik nu heb de Panasonic DMC FZ50 met voor de macro een 1,2, en 4 dioptrie close up lens is canon Eos 400D echt bagger. Genieten met de Panasonic; kreeg in verschillende test dan ook een 9,5 voor scherpte van de foto's. 9,1 totaal!
Terecht. In vergelijking met de Panasonic geef ik de Canon een 5.
Wil je foto's zien van deze camera geef mij een seintje.
Kijk hier voor de testresultaten!!
http://www.fotocentraal.nl/review.php?id=253
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 222928 op 13-06-2007 20:43 ]
Mag ik je aanraden wat aan je interpunctie en zinsbouw te doen? Voor de rest heb je of enorm veel pech gehad óf was er toch sprake van user error.
Hoe dan ook, veel plezier met je nieuw camera
Hoe dan ook, veel plezier met je nieuw camera
Zozo, klinkt alsof je nogal te snel geoordeeld hebt.
'Tenzij je minimaal 1400 euro kunt uitgeven', vind ik nergens op slaan. Met alleen de 'slechte' kitlens (18-55 f/3.5-5.6) kun je al prachitge foto's maken (zeker niet minder dan de FZ50) en als je er dan ook nog een lens bijkoopt met Macro 1:2, heb je echt wel betere spullen dan die dioptrie close-up lensjes (waar je ook nog eens een bak licht mee verliest). En dan zit je aan zon €850-900 (kit voor €650 en bijv. een 70-300 Sigma APO erbij van €220-250)
Ik weet niet waar je die 5 als cijfer vandaan haalt, maar als je een beetje handigheid erin hebt, en niet bang bent van wat nabewerking (gewoon wat tinten en kleur oppeppen) ben ik ervan overtuigd dat je met die 400D even mooie, zo niet beter, foto's maakt.
Correct me if I'm wrong
-edit-
http://www.kieskeurig.be/...8F9AFC12571F4004CB8EC.htm
Totaalcijfer: 9,4. Is de EOS 400D nu weer beter
Ik vind dit eigenlijk best nietzeggend, kijk, als je nou komt met een verschil in meerdere testresultaten van een 5 - 6 voor de ene camera, en een 9 - 10 voor de andere, dan is het duidelijker.
'Tenzij je minimaal 1400 euro kunt uitgeven', vind ik nergens op slaan. Met alleen de 'slechte' kitlens (18-55 f/3.5-5.6) kun je al prachitge foto's maken (zeker niet minder dan de FZ50) en als je er dan ook nog een lens bijkoopt met Macro 1:2, heb je echt wel betere spullen dan die dioptrie close-up lensjes (waar je ook nog eens een bak licht mee verliest). En dan zit je aan zon €850-900 (kit voor €650 en bijv. een 70-300 Sigma APO erbij van €220-250)
Ik weet niet waar je die 5 als cijfer vandaan haalt, maar als je een beetje handigheid erin hebt, en niet bang bent van wat nabewerking (gewoon wat tinten en kleur oppeppen) ben ik ervan overtuigd dat je met die 400D even mooie, zo niet beter, foto's maakt.
Correct me if I'm wrong
-edit-
Dat zegt niet zoveel, met 1 simpele zoek querys op Google vond ik deze pagina:Anoniem: 222928 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:38:
[knip]
Genieten met de Panasonic; kreeg in verschillende test dan ook een 9,5 voor scherpte van de foto's. 9,1 totaal!
[knip]
http://www.kieskeurig.be/...8F9AFC12571F4004CB8EC.htm
Totaalcijfer: 9,4. Is de EOS 400D nu weer beter
[ Voor 31% gewijzigd door Siparti op 13-06-2007 20:53 ]
http://sangre.nl/screens/pouches.jpgAnoniem: 222928 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:38:
Ik zelf heb de Canon EOS 400D gekocht en weer weg gedaan; of te donker of te onscherp
Gemaakt met een 400D en de goedkope 70-300 IS
en 3 maanden geleden maakte ik nog foto's met een mobiele telefoon.
Best scherp al zeg ik het zelf...
[ Voor 33% gewijzigd door Sangre op 13-06-2007 21:29 ]
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
Ik vind het scherp zat. Zeker als je nog wat USM gebruikt.
Alleen niet zo'n interessant onderwep, maar misschien is het ook gewoon een scherpte-test foto, dat weet ik niet.
Alleen niet zo'n interessant onderwep, maar misschien is het ook gewoon een scherpte-test foto, dat weet ik niet.
(Was inderdaad om de scherpte laten zien)Siparti schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:22:
Ik vind het scherp zat. Zeker als je nog wat USM gebruikt.
Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning
M'n 5D hééft er niet eens een, en nog nooit gemist ookTom schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:53:
[...]
Ik heb er soms ook last van. Maargoed, je moet em even wat 'meehelpen'. En ik heb een 430ex dus de interne flitser gebruik ik zelden tot nooit meer
Ik weet niet hoe jij te werk bent gegaan maar als je onscherpe foto's uit een 400D haalt doe je toch echt iets verkeerd.Anoniem: 222928 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:38:
Ik zelf heb de Canon EOS 400D gekocht en weer weg gedaan; of te donker of te onscherp geprobeerd met 3 verschillende lenzen;twee keer terug naar Canon, maar ook daarna bagger. Ik zal dan ook niemand adviseren de 400D te kopen tenzij je minimaal 1400 euro kunt uitgeven voor een goed objectief. Niet de Tamron 28-75 2.8 en ook niet de Canon 17-85 3.2 allemaal slecht en vergeleken met de camera die ik nu heb de Panasonic DMC FZ50 met voor de macro een 1,2, en 4 dioptrie close up lens is canon Eos 400D echt bagger. Genieten met de Panasonic; kreeg in verschillende test dan ook een 9,5 voor scherpte van de foto's. 9,1 totaal!
Dat macrovehaal met voorzetlensjes is natuurlijk onzin. Een beetje macroobjectief op een 400D verslaat iedere compact. Tevens is de sensor een stuk groter == minder ruis en betere kleurweergave.
Die panasonic is een prima camera daar niet van, maar om nu te zeggen dat een superzoom lumix een 9 scoort qua scherpte en de canon dSLR een 5 is mij iets véél te kort door de bocht.
[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 13-06-2007 22:54 ]
Anoniem: 105262
Nou, bijna een week verder, heb van MM extra tijd gekregen om met de cam te spelen...
Damn, wat is het wennen zeg aan een 400D, wat me wel opvalt is dat ik al heel snel bewogen foto's heb... pas met sluiterstijd van 1/80 en korter worden ze iets minder bewogen.
Ook moet ik ontzettend wennen aan de autofocus... ik heb dus van het weekend geleerd dat deze het lichtste punt in je beeld pakt... suf, want als iemand een wit shirt aan heeft is dat zeer irritant...
Tja, het is erg wennen, maar het begint te komen... gelukkig heb ik nu ook ff wat leuke lenzen te leen om mee te spelen (24-105 mm f2.4 - 5.6 sigma, 50 mm f 1.8, 19-35 mm f2.8, 100-400 mm) naast mn kitlens, maar kitlens begin ik ook al aan te wennen.
Wel vind ik ook de kleurtjes nog wat minder... ik had m van het weekend op 'natuurlijk' staan, maar het was een beetje grauw allemaal. Welke stand geeft mooie kleurtjes???
Heb nu ook lekker veel bewerkt in Picasa en een mooi groot scherm laten mn foto's ook mooier zijn
Ook snap ik mn flitser eindelijk (beveiliging zorgt ervoor dat ik niet door kan flitsen...)
Een van de mooiste foto uit de Efteling:

Duidelijk te zien dat witte duif dus scherp is
Ik heb nog wel tips nodig (foto's waar ik op sta zijn met autostand door moeders genomen).
klik
Oh, heb nu ook een eigen tas
Gewoon een simpele Vanguard Malta 16Z waar de cam met een redelijke zoomlens in past. Van het weekend had ik een wat oudere versie van die tas bij me, met lenstasjes voor de lenzen in een lekkere vero moda schoudertas... ideaal! Kan ik lekker makkelijk kiezen wat ik wel en niet mee neem, kom nooit ruimte te kort, en dit past ook in mn weekend tas
Damn, wat is het wennen zeg aan een 400D, wat me wel opvalt is dat ik al heel snel bewogen foto's heb... pas met sluiterstijd van 1/80 en korter worden ze iets minder bewogen.
Ook moet ik ontzettend wennen aan de autofocus... ik heb dus van het weekend geleerd dat deze het lichtste punt in je beeld pakt... suf, want als iemand een wit shirt aan heeft is dat zeer irritant...
Tja, het is erg wennen, maar het begint te komen... gelukkig heb ik nu ook ff wat leuke lenzen te leen om mee te spelen (24-105 mm f2.4 - 5.6 sigma, 50 mm f 1.8, 19-35 mm f2.8, 100-400 mm) naast mn kitlens, maar kitlens begin ik ook al aan te wennen.
Wel vind ik ook de kleurtjes nog wat minder... ik had m van het weekend op 'natuurlijk' staan, maar het was een beetje grauw allemaal. Welke stand geeft mooie kleurtjes???
Heb nu ook lekker veel bewerkt in Picasa en een mooi groot scherm laten mn foto's ook mooier zijn
Ook snap ik mn flitser eindelijk (beveiliging zorgt ervoor dat ik niet door kan flitsen...)
Een van de mooiste foto uit de Efteling:

Duidelijk te zien dat witte duif dus scherp is
Ik heb nog wel tips nodig (foto's waar ik op sta zijn met autostand door moeders genomen).
klik
Oh, heb nu ook een eigen tas
Da's onzin, de autofocus stelt scherp op contrastrijke delen die in het focusveld liggen dat je hebt geselecteerd. Heeft niks met witte shirts te maken. Eerste wat je moet doen is een focusveld selecteren en niet het ding op alle velden laten staan, die gebruik je alleen voor AI servo.Anoniem: 105262 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:57:
Tevens, als je beide duiven scherp wil hebben moet je echt je diafragma knijpen.
TIP: koop eens een goed fotografieboek. Hier vind je echt goede tips en adviezen.
[ Voor 24% gewijzigd door Fairy op 13-06-2007 23:17 ]
@technics52:
De sensorafmetingen van de FZ50 zijn 7.18 x 5.32 mm. Combineer dat met "Venus III noise reduction" en je weet waarom sommigen (die boven de ISO-100 willen werken) liever voor een DSLR gaan. Doet niks af aan het feit dat je voor relatief weinig geld een heel leuke camera hebt aan de FZ50, maar om daarmee de 400D als "bagger" af te doen? Als je echt denkt dat je met een FZ50 en een handvol close up lensjes een 400D met een echte macrolens (bijvoorbeeld de EF 100mm F2.8 (kost minder dan € 500,=) de baas bent, dan ben je precies de juiste persoon voor die camera. Feli met je aankoop dus, maar kom niet klagen over artifacts of gebrek aan details als de omstandigheden eens niet 100% zijn (daar waar het voor een echte tweaker net leuk begint te worden).
@einsteintina!:
Welkom in de hel die DSLR heet
. Ja, met een compactje is het makkelijk scoren, omdat een uit de losse hand geschoten foto vaak nog redelijk scherp en contrastrijk lijkt. Met de grotere sensor van een 400D gaat de scherpstelling een stuk moeizamer. Niet alleen moet je zelf bepalen, welk punt je echt scherp wilt (die intelligente methode van de camera zoekt naar technisch makkelijke scherpstelpunten, niet naar creatief ideale), ook is de DOF een stuk minder dan je gewend bent. Geloof het of niet, maar dat is een voordeel, geen nadeel! Het stelt je nl in staat om een deel van het beeld te benadrukken, waar de achtergrond hooguit ondersteunend is. Jouw "mooiste foto uit de Efteling" - t%$#@ng, verven ze de duiven daar?) is een goed voorbeeld van een slechte foto, omdat je de sterke en zwake kanten van je camera nog niet kent. Je wordt nu gedwongen om keuzes te maken. Kies je voor een foto van twee duiven, ongeacht hun omgeving, of wil je laten zien dat er op dat leuke ding-met-kikkers ook duiven zaten? Voor de laatste optie zou ik minstens 1 kikker helemaal en scherp in beeld willen zien (beetje uitzoomen en iets meer diafragmeren waarschijnlijk). De eerste optie (mijn persoonlijke voorkeur) vereist waarschijnlijk een ander standpunt (zo laag mogelijk en) meer naar rechts, om beide vogels op gelijke afstand van de camera te krijgen. Met een zo groot mogelijk diafragma (klein getal) en maximale "zoom" (denk eigenlijk dat je snel aan de 200mm of meer zit) kan je de beestjes dan isoleren van hun omgeving (die wordt wazig).
Ik heb vaker foto's van je voorbij zien komen en bij mij is blijven hangen dat je een authentieke blik hebt. Uiteindelijk is dat belangrijker dan de kwaliteit van je gear, maar goede spullen zijn aan jou goed besteed, daar ben ik zeker van!
De sensorafmetingen van de FZ50 zijn 7.18 x 5.32 mm. Combineer dat met "Venus III noise reduction" en je weet waarom sommigen (die boven de ISO-100 willen werken) liever voor een DSLR gaan. Doet niks af aan het feit dat je voor relatief weinig geld een heel leuke camera hebt aan de FZ50, maar om daarmee de 400D als "bagger" af te doen? Als je echt denkt dat je met een FZ50 en een handvol close up lensjes een 400D met een echte macrolens (bijvoorbeeld de EF 100mm F2.8 (kost minder dan € 500,=) de baas bent, dan ben je precies de juiste persoon voor die camera. Feli met je aankoop dus, maar kom niet klagen over artifacts of gebrek aan details als de omstandigheden eens niet 100% zijn (daar waar het voor een echte tweaker net leuk begint te worden).
@einsteintina!:
Welkom in de hel die DSLR heet
Ik heb vaker foto's van je voorbij zien komen en bij mij is blijven hangen dat je een authentieke blik hebt. Uiteindelijk is dat belangrijker dan de kwaliteit van je gear, maar goede spullen zijn aan jou goed besteed, daar ben ik zeker van!
[ Voor 51% gewijzigd door Toff op 13-06-2007 23:58 ]
Anoniem: 182149
Om alle focus punten te gebruiken, kun je de AED stand aanzetten (bij voldoende daglicht).
Toff schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:26:
@einsteintina!:
Welkom in de hel die DSLR heet. [...]
Maar hoe meer ik schiet, hoe beter ik het vind gaan met de 400D, maar het blijft lastig... Ik heb nog 5 dagen om flink te oefenen voor zus dr bruiloft...
Gister met 50 mm prime op 1.8 gespeeld... had ik echt veel eerder moeten doen! Nu kreeg ik weer de resultaten die ik was gewend met de D50

Vind dit wel een gave foto, maar het scherp stel punt vind ik erg lastig om te vinden... ik heb nog heel veel te leren!
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 105262 op 16-06-2007 10:24 ]
Waarom ben je van Nikon D50 naar Canon EOS 400D gegaan? Volgens mij zijn die twee camera's vrij gelijkwaardig.
The devil is in the details.
Nikon D50 was niet van mijzelf maar van de studievereniging... Ik mocht wel vaak met dat ding spelen, maar nu ik stage loop en veel evenementen heb, kan ik dat ding niet meer zo vaak lenen, dus vandaar de overstap voor mij naar een canon.
Met al de kortingen die canon momenteel geeft gaan we ook een 400d kopen. We gaan onze oude canon 75-300mm lens houden en een nieuwe Canon EF-S 17-85 F/4-5.6 IS USM kopen + de body.
Wat is nu eigenlijk de autonomie van deze camera? Hoeveel foto's kun je nemen met/zonder flits voordat de batterij dood gaat? Is het noodzakelijk om een 2e batterij of een battery grip erbij te nemen? Deze camera zou voor vele zaken gebruikt worden, en het zou handig zijn als er een 200-tal foto's met flits kunnen genomen worden.
Wat is nu eigenlijk de autonomie van deze camera? Hoeveel foto's kun je nemen met/zonder flits voordat de batterij dood gaat? Is het noodzakelijk om een 2e batterij of een battery grip erbij te nemen? Deze camera zou voor vele zaken gebruikt worden, en het zou handig zijn als er een 200-tal foto's met flits kunnen genomen worden.
[ Voor 3% gewijzigd door needless to say op 16-06-2007 21:29 ]
Anoniem: 165930
Extra batterijen zijn bij AQ4u.nl 9,50 voor een 400D. Dat is dus een no brainer. Gewoon 2 of 3 extra bestellen. Ik persoonlijk gebruik mijn 400D met grip, omdat dat a veel lekkerder in de hand ligt, en omdat ik dan zonder flits ongeveer 800 foto's kan schieten. Met flits durf ik niet te zeggen, want ik gebruik een externe flitser
. Op 1 batterij kun je ongeveer 400 foto's schieten. Maar dat ligt ook aan het type lens wat erop zit (IS lust bijvoorbeeld ook batterijen) en het type batterij (hoeveel mAh).
Ter illustratie, eerste reeks van mijn stationfoto's waren met een Canon kitlens en een EOS 20D gemaakt. http://users.telenet.be/r.../kitlens_station_5226.jpgSiparti schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:46:
Zozo, klinkt alsof je nogal te snel geoordeeld hebt.
Ik heb eerder problemen met een 17-35mm/2.8 L objectief en met deze vergelijking zie ik duidelijk dat er een probleem is: http://users.telenet.be/r...t/l_lens_station_8142.jpg
[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 17-06-2007 04:21 ]
De scherptediepte is maar 6 mm als de kat 50cm weg zit op f1.8Anoniem: 105262 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:22:
[...]
Vind dit wel een gave foto, maar het scherp stel punt vind ik erg lastig om te vinden... ik heb nog heel veel te leren!
In de grip kunnen 2 accu's, maar deze werkt ook op 1 accu. Let wel op de prijs van de grip: sinds enkele maanden loopt die nogal uiteen van ca. 100 tot 130.Is het noodzakelijk om een 2e batterij of een battery grip erbij te nemen?
Kan het niet echt vinden, dus:
weet iemand de read/write snelheid van de 400D?
Is afhankelijk van je CF kaartje.
Anoniem: 165930
Tot op zekere hoogte, want de camera heeft ook een max. ik meen iets van 6mb/s, maar daar circuleert op inet ergens een test over. Ff googlen.littlejoannes schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:22:
Is afhankelijk van je CF kaartje.
Volgens FK is de cashbackactie van Canon VERLENGD tot 31 augustus 2007.
ik heb v/d week mail gehad, dus dat is binnen 3 weken.Aikon schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:04:
Nu je het zegt, hoe lang duurt t meestal totdat er mail is van Canon?
In de mail staat dat ik binnen 20 dagen geld krijg... geld
Misschien verkeerde plaats om het te vragen.
Maar is er iemand die zelf een verlengkabel voor de RS-60e3 remote control heeft gemaakt.
Kan het op het forum niet vinden en op het internet via google ook niet.
Maar is er iemand die zelf een verlengkabel voor de RS-60e3 remote control heeft gemaakt.
PS5 User ;-) ...
En de cashback site is nog steeds downAnoniem: 223535 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:07:
Ik kan op de Canon-site nog niks vinden over het verlengen van de cashback actie...

De aanschaf dient voor eind deze maand gedaan te zijn, het claimen kan langer. Ik weet niet precies meer tot wanneer, maar zeker nog een maand later. Dat staat allemaal op de website die nu down is....m-m schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:13:
[...]
En de cashback site is nog steeds downIk wou 'm graag met een beetje marge qua tijd invullen en opsturen maar zo schiet dat niet op
Na een krappe week ben ik iig heel blij met m'n aankoop, dat wel
This footer is intentionally left blank
Anoniem: 223535
Ik heb een mailtje gestuurd naar FK en die mailde terug dat ik beter zelf even met Canon kan bellen.ajhaverkamp schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:32:
[...]
De aanschaf dient voor eind deze maand gedaan te zijn, het claimen kan langer. Ik weet niet precies meer tot wanneer, maar zeker nog een maand later. Dat staat allemaal op de website die nu down is....
Ah, okay. Nu hopen dat ze dat ding weer een beetje up krijgen, is toch belachelijk dit?ajhaverkamp schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:32:
[...]
De aanschaf dient voor eind deze maand gedaan te zijn, het claimen kan langer. Ik weet niet precies meer tot wanneer, maar zeker nog een maand later. Dat staat allemaal op de website die nu down is....
maar hoe zit het dan met de grip die voor E77,50 wordt aangeboden in PW van Digideals? of is dat geen canon batterij-grip?...wie weet wat voor addertje onder het gras zit. Iemand al deze besteld en gebruikt?multilul schreef op zondag 17 juni 2007 @ 08:45:
[...]
In de grip kunnen 2 accu's, maar deze werkt ook op 1 accu. Let wel op de prijs van de grip: sinds enkele maanden loopt die nogal uiteen van ca. 100 tot 130.
pricewatch: Canon BG-E3 Multigrip (Voor EOS 350D/400D)
klikkerdeklik :+
aanbieding... staat erbij he, tijdelijk van €111 naar 77,50...
Vandaag heb ik contact gehad met coolblue van digicamshop.nl. De cashback actie op de EOS 400D is verlengd tot 31 augustus, dus voorlopig heb je nog wel even de tijd.
De cashback site van Canon lijkt het weer te doen.
Quote van de site:
5. De actieperiode loopt van 01-04-2007 tot en met 30-06-2007. Om in aanmerking te komen voor deze cashback actie dienen de producten binnen deze periode te zijn gekocht. Het aanvraagformulier dient uiterlijk op 15-08-2007 te zijn verzonden.
Quote van de site:
5. De actieperiode loopt van 01-04-2007 tot en met 30-06-2007. Om in aanmerking te komen voor deze cashback actie dienen de producten binnen deze periode te zijn gekocht. Het aanvraagformulier dient uiterlijk op 15-08-2007 te zijn verzonden.
Hoe lang duurde het voordat jullie mail van canon kregen?
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Precies weet ik het niet meer, maar mail na 4 a 5 weken, geld na 5 a 6 weken. De tweede aanvraag is nu bijna 3 weken geleden verstuurd, nog geen mailtje gehad. Gewoon rustig afwachten, het kan gewoon 2 maanden duren. (Was bij de actie verleden jaar ook zo)
Anoniem: 22659
Hier deel 1 van je antwoord.Siparti schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:18:
Kan het niet echt vinden, dus:
Hier deel 2 maar dan voor de 350D (zal wel ongeveer hetzelfde zijn).
Mensen, als ik mijn camera van linkskarnt naar rechterkant beweeg dus 180 graden draai dan hoor ik een geluidje, net of er iets los zit.
Ik las al ergens dat het de flitser kon zijn, maar met ding open hoor ik het nog.
nu dacht ik het volgende: De 400 kan bepalen wanneer jij een foto rechtop of horzizontaal neemt, dit moet wel bepaald worden door de camera, dus misschien zit er een balletje in zodat je camera kan zien in welke stand je de camera houdt.
Ik las al ergens dat het de flitser kon zijn, maar met ding open hoor ik het nog.
nu dacht ik het volgende: De 400 kan bepalen wanneer jij een foto rechtop of horzizontaal neemt, dit moet wel bepaald worden door de camera, dus misschien zit er een balletje in zodat je camera kan zien in welke stand je de camera houdt.
En als je het metalen pootje vastpakt hoor je het rammelen nog?Mich schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:54:
Mensen, als ik mijn camera van linkskarnt naar rechterkant beweeg dus 180 graden draai dan hoor ik een geluidje, net of er iets los zit.
Nee, dat gebeurt niet met een balletje. De rammel die je hoort zou niet mogen, mits hij niet van de flitser komt.nu dacht ik het volgende: De 400 kan bepalen wanneer jij een foto rechtop of horzizontaal neemt, dit moet wel bepaald worden door de camera, dus misschien zit er een balletje in zodat je camera kan zien in welke stand je de camera houdt.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik ben ook wel benieuwd hoe de 400D (én 350D) dit bepaalt.Mich schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:54:
[knip]
De 400 kan bepalen wanneer jij een foto rechtop of horzizontaal neemt, dit moet wel bepaald worden door de camera, dus misschien zit er een balletje in zodat je camera kan zien in welke stand je de camera houdt.
Hier staat dat het met behulp van een oriëntatiesensor zal gaan. Als je daarop doorzoekt dan blijken die dingen piëzo-elektrisch te werken. Je had in ieder geval mogen verwachten dat het niet meer mechanisch was tegenwoordig.Siparti schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:34:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd hoe de 400D (én 350D) dit bepaalt.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Anoniem: 142127
Hmm ik heb het zelfde, alleen als de camera tilt. Als ik de camera meer dan 45° omhoog of omlaag draai hoor ik ook zo'n geluidje. Toen ik dit las heb ik de flitser opengeklapt en weer de camera gedraait en toen hoorde ik niks. Fliters dicht gedaan en het rammeltje was het er weer, flitser open en het rammeltje was weer verdwenen. Dus lijkt het mij dat de pootjes van de camera het geluid veroorzaken. Het lijkt wel een Italiaanse autoMich schreef op zondag 24 juni 2007 @ 11:54:

Moet ik die schroef waar die pootjes aan vast zit vaster draaien om het geluid weg te nemen?
Ik weet nu wel waar het vandaan komt en dat het niet iets ernstigs is, maar hieruit blijkt wel dat de afwerking van de camera's wel minder is.
Het flitserpootje hoort los te zitten, anders klapt die flitser niet soepel op. Dat heeft niets met afwerking te maken.Anoniem: 142127 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:35:
[...]
Hmm ik heb het zelfde, alleen als de camera tilt. Als ik de camera meer dan 45° omhoog of omlaag draai hoor ik ook zo'n geluidje. Toen ik dit las heb ik de flitser opengeklapt en weer de camera gedraait en toen hoorde ik niks. Fliters dicht gedaan en het rammeltje was het er weer, flitser open en het rammeltje was weer verdwenen. Dus lijkt het mij dat de pootjes van de camera het geluid veroorzaken. Het lijkt wel een Italiaanse auto![]()
Moet ik die schroef waar die pootjes aan vast zit vaster draaien om het geluid weg te nemen?
Ik weet nu wel waar het vandaan komt en dat het niet iets ernstigs is, maar hieruit blijkt wel dat de afwerking van de camera's wel minder is.Jammer want ik vind het echt een fantastische camera
Anoniem: 142127
Zeker weten hoort dat bij de afwerking van een camera, hij hoort niet de rammelen alsof er onderdelen in de body loszitten.
Als dat zo ontworpen is (en dat is het) dan is het in mijn ogen geen afwerkingsissue.
Dat het niet hoort te rammelen is jouw mening en blijkbaar niet die van Canon (300D, 20D, 350D, 400D, 30D allemaal hebben ze het en er zijn er genoeg verkocht inmiddels).
Dat het niet hoort te rammelen is jouw mening en blijkbaar niet die van Canon (300D, 20D, 350D, 400D, 30D allemaal hebben ze het en er zijn er genoeg verkocht inmiddels).
[ Voor 50% gewijzigd door breinonline op 24-06-2007 18:56 ]
Als het niet anders kan, of heel moeilijk, vind ik het ook geen afwerkingsissue.
Maar neem nou een dure auto als voorbeeld, je zou ook niet willen dat die bij elke (scherpe) bocht die je neemt rammelt terwijl je weet dat andere auto's dit niet hebben.
Nogmaals, als het niet anders kan, dan vind ik het geen probleem.
Mijn horloge rammelt bijvoorbeeld ook een heel klein beetje, maar imo is hij gewoon goed afgewerkt.
Maar neem nou een dure auto als voorbeeld, je zou ook niet willen dat die bij elke (scherpe) bocht die je neemt rammelt terwijl je weet dat andere auto's dit niet hebben.
Nogmaals, als het niet anders kan, dan vind ik het geen probleem.
Mijn horloge rammelt bijvoorbeeld ook een heel klein beetje, maar imo is hij gewoon goed afgewerkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Siparti op 24-06-2007 19:39 ]
ok ik heb vorrige week mijn eerste dSLR met lens gekocht
de volgende foto's zijn gemaakt met hetvolgende;
camera 'Canon eos kiss digital x'
lens 'Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro'
filter Marumi UV haze 62mm
alle foto's zijn gemaakt met ISO 400
1 vanaf balkon 18mm http://unicron.dnsalias.org/barracuda/pics/IMG_0896.jpg
2 vanaf balkon 250mm http://unicron.dnsalias.org/barracuda/pics/IMG_0897.jpg
3 vanaf balkon 250mm http://unicron.dnsalias.org/barracuda/pics/IMG_0898.jpg
4 vanaf balkon 250mm http://unicron.dnsalias.org/barracuda/pics/IMG_0899.jpg
5 vanaf balkon 250mm http://unicron.dnsalias.org/barracuda/pics/IMG_0924.jpg
6 vanaf balkon 250mm http://unicron.dnsalias.org/barracuda/pics/IMG_0925.jpg
7 vanaf balkon 18mm http://unicron.dnsalias.org/barracuda/pics/IMG_0926.jpg
volgens mij had ik hem op full auto staan, zelf had ik de foto's scherper verwacht, wat is jullie idee.
verder zitten er een paar stofjes op de spiegel die er niet afgaan met de auto clean, gelukkig zie je ze niet op de foto's maar wel als je door de viewfinder kijkt, ik zit er niet op te wachten om de stofjes er zelf af te halen, wat denken jullie? moet ik langs een Cannon service center?
volgens mij had ik hem op full auto staan, zelf had ik de foto's scherper verwacht, wat is jullie idee.
verder zitten er een paar stofjes op de spiegel die er niet afgaan met de auto clean, gelukkig zie je ze niet op de foto's maar wel als je door de viewfinder kijkt, ik zit er niet op te wachten om de stofjes er zelf af te halen, wat denken jullie? moet ik langs een Cannon service center?
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Niet lulllig bedoeld hoor, maar er is een reden waarom je 400D niet optimaal presteert.Barracuda schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:05:
Je zet er het grootste zoom-objectief op wat er te koop is op dit moment, dus tevens het grootste compromis wat je kan vinden in een lens. Je zet er een bagger filter op, zet je camera op auto stand en je vraagt je af waarom je foto's niet lekker scherp zijn (nog naast het feit dat je sluitertijd niet heel ruim is, waardoor je ook best zelf bewogen kan hebben)
de foto's vallen mij nog alles mee moet ik zeggen.
Stofjes moet je niet bang voor zijn, dan had je maar geen dslr moeten kopen. Gewoon zelf schoonmaken. En je zegt zelf, je ziet ze alleen als je door je viewfinder kijkt, kortom niet op je foto's, dus wat is het probleem precies
Helemaal eens met Nomad. Met alleen de kitlens die maar 3 tientjes op marktplaats kost krijg je al veel betere resultaten. Daarnaast, ga lekker oefenen en zorg dat je iets anders dan de auto-stand gaat gebruiken. Ook dat gaat een hele hoop schelen.
Anoniem: 21921
Tja, donkere dag en dan ISO400.... vind de eerste foto nog wel ok. Je moet alleen niet verwachten dat je op 250mm nog lekker uit de hand kan schieten als het wat donkerder buiten is.Barracuda schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:05:
tnx, in hong kong had ik hem wel op program staan, alleen weet ik de iso speeds nog uit mijn hoofd moet leren.
en ben ik de handleiding nog aan het doornemen.
en ben ik de handleiding nog aan het doornemen.
ISO speeds uit je hoofd leren? Gewoon zo'n laag mogelijk getal gebruiken, en als je sluitertijd te lang wordt je ISO opschroeven.
Het antwoord van de Canon helpdesk op de vraag tot wanneer de cashback actie loopt :ajhaverkamp schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:58:
De cashback site van Canon lijkt het weer te doen.
Quote van de site:
"Het klopt inderdaad dat de cash back actie voor de Eos 400D verlengd is tot 31 Augustus 2007."
Dus voorlopig heb je nog even...
Beetje nikszeggend antwoord, want loopt de aanschafperiode tot 31-8 of is dat enkel de laatste termijn voor het opsturen v/h aanvraagformulier?
Anoniem: 223535
Op de Canon-site staat nu:
Cash Back promotie EOS 400D is verlengd!
Koop tussen 1 april 2007 en 31 augustus een EOS 400D en ontvang maar liefst € 80 retour!
Cash Back promotie EOS 400D is verlengd!
Koop tussen 1 april 2007 en 31 augustus een EOS 400D en ontvang maar liefst € 80 retour!
Anoniem: 135290
Ja en buiten dat :En je zegt zelf, je ziet ze alleen als je door je viewfinder kijkt, kortom niet op je foto's, dus wat is het probleem precies , het gaat toch om de foto.
Stofjes op de spiegel gaan er bij mijn weten niet af met de auto clean..alleen die van de sensor..lijkt mij.. (zelf geen 400D of uberhaupt Canonverder zitten er een paar stofjes op de spiegel die er niet afgaan met de auto clean, gelukkig zie je ze niet op de foto's maar wel als je door de viewfinder kijkt, ik zit er niet op te wachten om de stofjes er zelf af te halen, wat denken jullie?
Anoniem: 184635
Ik heb sinds een aantal dagen een 400D maar hij heeft een dode/hot pixel in de sensor!
Dit uit zich in een paarse/roze pixel met uitstraling naar de buurpixels die vooral opvalt tegen een donkere achtergrond. Hij is echter altijd zichtbaar als je een foto bekijkt op volledig scherm en zeer irritant. Is dit reden genoeg om de body in te ruilen voor een nieuwe? Iemand hier ervaring mee?
Over de lens, een Sigma EX 18-50 2.8 Macro ben ik wel heel tevreden trouwens.
Over de lens, een Sigma EX 18-50 2.8 Macro ben ik wel heel tevreden trouwens.
Proberen om te ruilen bij de winkel als zijnde een dead on arrival (wat imo onder de week gewoon zou moeten gebeuren). Anders moet hij naar Canon voor een pixel-remap.
Heb al een mail gestuurd naar digicamshop. Ik heb trouwens ergens gelezen dat er ook winkels zijn waar je een pixel remap kan laten doen terwijl je wacht. Ik ben van plan dat dan maar te doen als ze hem niet omruilen maar willen opsturen. Ik heb namelijk echt geen zin om hem nu al weken kwijt te zijn. Dan betaal ik nog liever een paar euro's om het gelijk gefixt te hebben. Weet iemand waar dat kan? (liefst omgeving Haarlem)neographikal schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:21:
Proberen om te ruilen bij de winkel als zijnde een dead on arrival (wat imo onder de week gewoon zou moeten gebeuren). Anders moet hij naar Canon voor een pixel-remap.
De enige die een pixelremap kunnen doen zijn ETB en Rofa afaik, dus dat het in de winkel gebeurt lijkt me uiterst stug. Gewoon als DOA proberen te regelen...
Probleem opgelost! Een handige truc gelezen op Dpreview:
http://forums.dpreview.co...age=21306138&changemode=1
Door een handmatige sensorreiniging te kiezen in het menu met de lens en lensdop er nog gewoon op doet de 400D automatisch een remap! Ik heb het gedaan en de hot/dode pixel is weg!! De pixel is er niet mee gerepareerd natuurlijk maar je ziet er niks meer van.
Het schijnt dat elke sensor wel dode pixels heeft en dat ze die op deze manier wegmoffelen voor hij verkocht wordt.
Door een handmatige sensorreiniging te kiezen in het menu met de lens en lensdop er nog gewoon op doet de 400D automatisch een remap! Ik heb het gedaan en de hot/dode pixel is weg!! De pixel is er niet mee gerepareerd natuurlijk maar je ziet er niks meer van.
Het schijnt dat elke sensor wel dode pixels heeft en dat ze die op deze manier wegmoffelen voor hij verkocht wordt.
Wordt de 400d ook geleverd met accu lader?
Of zal je de camera zelf aan het netstroom moeten hangen om de accu op te laden?
Of zal je de camera zelf aan het netstroom moeten hangen om de accu op te laden?
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Klopt, ik heb hem al eens vaker gelezen, maar de berichten zijn wat tegenstrijdig lijkt wel...Anoniem: 184635 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:16:
Probleem opgelost! Een handige truc gelezen op Dpreview:
Anoniem: 205924
accu lader is er netjes bijAudi_S2 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:17:
Anoniem: 128699
Er word een accu lader bijgeleverd compleet met 1 accu.Audi_S2 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:17:
@Neo Misschien kun je trouwens een beetje op je interpunctie letten, dit leest voor geen meter
Ja je heb gelijk mijn excuus hiervoor
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 26-06-2007 11:31 ]
En scoor even een accu bij aq4u.nl of iets dergelijksAnoniem: 128699 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:21:
Nee er word een accu lader bijgeleverd en ook met 1 accu enigse wat je los moet aanschaffen wat raadzaam is meer geheugen bijv een 2 GB compact flash kaartje.
Misschien kun je trouwens een beetje op je interpunctie letten, dit leest voor geen meter

Het is gebeurd, we hebben een 400D + 17-85 IS USM + 4GiB CF Extreme III + grip gekocht.
Is het normaal dat in die grip enkel een houder zit voor AA batterijen en niet de houder voor de 2 lithium-batterijen?
Is het normaal dat in die grip enkel een houder zit voor AA batterijen en niet de houder voor de 2 lithium-batterijen?
Anoniem: 205924
volgens mij niet, de houder voor de accus zit in je grip en de houder voor AA batterijen wordt er bij geleverdneedless to say schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:27:
Het is gebeurd, we hebben een 400D + 17-85 IS USM + 4GiB CF Extreme III + grip gekocht.
Maar eens een schopje gegeven.supernova schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:14:
Misschien verkeerde plaats om het te vragen.
Er is dus niemand die zelf een verleng kabel heeft gemaakt... voor de RS-60e3
Het standaard kabeltje van net een 50cm is niet veel.
Anders moet ik dus zelf gaan kijken wat er mogelijk is.
PS5 User ;-) ...
Anoniem: 112352
Klopt, bij mij zaten de accu-houder én de AA-houder erbijAnoniem: 205924 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:40:
[...]
volgens mij niet, de houder voor de accus zit in je grip en de houder voor AA batterijen wordt er bij geleverd
Op internet kan ik geen verlengkabel vinden voor jouw type camera. Wel een draadloze afstandbediening (Wireless Remote Controller RC-5) is dat ook geen optie?supernova schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:50:
[...]
Er is dus niemand die zelf een verleng kabel heeft gemaakt... voor de RS-60e3
Het standaard kabeltje van net een 50cm is niet veel.
Anders moet ik dus zelf gaan kijken wat er mogelijk is.
Link waar hij tussen staat.
We mogen om de houder komen in de winkelAnoniem: 205924 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:40:
[...]
volgens mij niet, de houder voor de accus zit in je grip en de houder voor AA batterijen wordt er bij geleverd
De overstap van een analoge canon eos 300 naar een 400D is in elk geval een verademing
Het toestel is ook veel sneller klaar om een foto te nemen. De 300 moest vaak langer zoeken, zelf wanneer we dezelfde lenzen gebruiken. De 400D is wel vrij zwaar. Zonder lens is hij zwaarder dan de 300 + lens!
De 17-85 IS USM is ook al vrij zwaar, dus het is even wennen om hiermee foto's te nemen.
Ik bedoel een verlengt kabel voor de remote switch RS-60e3 en niet voor de camera zelf. De kabel van de remote switch is gewoon te kort.ajhaverkamp schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:02:
[...]
Op internet kan ik geen verlengkabel vinden voor jouw type camera. Wel een draadloze afstandbediening (Wireless Remote Controller RC-5) is dat ook geen optie?
Link waar hij tussen staat.
Wireless is niet handig.. De sensor zit aan de voorkant.. Dus daar heb je eigenlijk niets aan.
Dan zou de sensor aan de achterkant moeten zitten....
Maar goed, dan zal ik het zelf moeten maken, denk ik. Ga maar eens bekijken hoe hij in elkaar zit.
PS5 User ;-) ...
Er bestaat een Hama draadontspanner van 80 cm....
http://www.hama.de/portal/articleId*140633/action*2563
Anoniem: 132048
Net terug van een vakantie en daar de 400D uitgebreid gebruikt. Had daar de Ansmann grip bij gekocht (is een accu) en zonder 1x op te laten 1000 + foto's gemaakt. Betaalde er 89 euro voor en is zijn geld dubbel en dwars waard.
Misschien dat er mensen zijn die er wat aan hebben
Ronald
Misschien dat er mensen zijn die er wat aan hebben
Ronald
Bedankt, was een optie geweest, alleen ik heb de RC-60e3 al gekocht en die wil ik verlengen met een kabel van rond de 5 mtr, zodat ik makkelijker in de achtertuin kan werken. ;-)Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:48:
Er bestaat een Hama draadontspanner van 80 cm....
PS5 User ;-) ...
Anoniem: 194290
Ik ga vandaag dan eindelijk alles opsturen voor de Cashback actie, al twijfel ik nu wat de barcode is.
Ik heb de camera bij Dixons gekocht, en daar zat volgens mij over de orginele barcode een hele grote sticker, en daar boven stond het serienummer. Welke moet ik nu opsturen? En welk invoeren in het formulier bij serienummer?
Alvast bedankt
Ik heb de camera bij Dixons gekocht, en daar zat volgens mij over de orginele barcode een hele grote sticker, en daar boven stond het serienummer. Welke moet ik nu opsturen? En welk invoeren in het formulier bij serienummer?
Alvast bedankt
Als je zoiets vind, stuur mij dan even een DM, want ik lees dit topic niet met regelmaat. Alvast bedankt.supernova schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:36:
Bedankt, was een optie geweest, alleen ik heb de RC-60e3 al gekocht en die wil ik verlengen met een kabel van rond de 5 mtr, zodat ik makkelijker in de achtertuin kan werken. ;-)
er staat op de site van canon welke je moet hebben.
3de vraag, linkje doet het niet bij mij faq van canon
[ Voor 27% gewijzigd door ikman op 28-06-2007 12:22 ]
Nou het komt er op neer dat ik zelf de kabel maar moet gaan maken... Van het weekend ga ik even kijken van hoe en wat.Anoniem: 22659 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:13:
[...]
Als je zoiets vind, stuur mij dan even een DM, want ik lees dit topic niet met regelmaat. Alvast bedankt.
PS5 User ;-) ...
Mensen ik wil een polarisatiefilter kopen, ik heb er 2 gevonden die niet te duur zijn. B&W shit kan ik niet echt betalen 
welke zouden jullie me aanraden:
http://www.nl.bol.com/is-...0000003306316&Section=SCE
of
http://fotofilter.nl/product_info.php?products_id=343
of iets anders kan ook, onder de 50 euro als het kan
of
geen van beide, gewoon hoya of B+W spul kopen. Zie dat je 58mm nodig hebt, neem dan gewoon deze:Mich schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:20:
Mensen ik wil een polarisatiefilter kopen, ik heb er 2 gevonden die niet te duur zijn. B&W shit kan ik niet echt betalen
of
hoya
Die ziet er ook goed uit en hele mooie prijs, helaas is die uitverkocht en kan het nog 3 weken duren voor ik hem dan in huis heb. Op andere sites is dit filter opeens veel duurder. Misschien toch maar 1 van de 2 die ik noemde? Of gewoon wachten ?Nomad schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:29:
[...]
geen van beide, gewoon hoya of B+W spul kopen. Zie dat je 58mm nodig hebt, neem dan gewoon deze:
hoya
factoryprices is lekker goedkoop en toch nederlands.Mich schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:56:
[...]
Die ziet er ook goed uit en hele mooie prijs, helaas is die uitverkocht en kan het nog 3 weken duren voor ik hem dan in huis heb. Op andere sites is dit filter opeens veel duurder. Misschien toch maar 1 van de 2 die ik noemde? Of gewoon wachten ?
Anders moet je hongkong proberen, ook altijd erg goedkoop een meestal ongeveer 8 dagen verzendtijd.
Besteld in hongkon inc. verzendkosten 41 euro. hopelijk binnen 12 dagen binnen dan is die op tijd voor mijn eerste vakantie. tnx voor de hulpNomad schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:03:
[...]
factoryprices is lekker goedkoop en toch nederlands.
Anders moet je hongkong proberen, ook altijd erg goedkoop een meestal ongeveer 8 dagen verzendtijd.
ik kom net uit hong kong, en voor de prijs van een ticket kan je er net zo goed even heen om je spul te kopen (kan je ook redelijk afdingen (en een hoop zooi extra krijgen))Mich schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:27:
[...]
Besteld in hongkon inc. verzendkosten 41 euro. hopelijk binnen 12 dagen binnen dan is die op tijd voor mijn eerste vakantie. tnx voor de hulp
zie finnair.nl of oasishongkong.com (ik ben uiteindelijk voor finnair gegaan)
Mijn HVStar bestelling duurde 17 dagen vanaf dat ze verzonden werd. Helaas met 1 filter in de verkeerde maat, maar er wordt een gratis verloopringetje nagestuurd, prima service dus.
[edit]En zojuist valt na 8 dagen de verloopring door de brievenbus.
@Barracuda: ik kom zo snel uit op een retour van 690 euro? Is toch niet zo denderd goedkoop?
[edit]En zojuist valt na 8 dagen de verloopring door de brievenbus.
@Barracuda: ik kom zo snel uit op een retour van 690 euro? Is toch niet zo denderd goedkoop?
[ Voor 11% gewijzigd door Aikon op 29-06-2007 11:22 ]
http://www.defilterspecia...IRCULAR+POL+PRO+1+DIGITAL
heeft de 58mm op voorraad voor 48 euro ex verzendkosten. is geen goed polar filter (heb ik zelf ook, maar dan in 72mm).
heeft de 58mm op voorraad voor 48 euro ex verzendkosten. is geen goed polar filter (heb ik zelf ook, maar dan in 72mm).
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Geen goede? Ik heb hem in 77 mm formaat, en die voldoet net zo goed als mijn Canon PLC 67 mm. Wat is volgens jou dan wel een goede pola?Jivecar schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:58:
http://www.defilterspecia...IRCULAR+POL+PRO+1+DIGITAL
ik kom zo snel uit op een retour van 690 euro? Is toch niet zo denderd goedkoop?
offtopic:
toch bijna de helft van de KLM bijv.
en je haalt ook nog een redelijk prijsverschil uit de speeltjes die je daar koopt
een 'Nikon D40 Kit DX 18-55mm Zwart' is al snel 200 euro goedkoper
en een Canon 400D ook.
daarbij krijg je gelijk ook een stapel extra's erbij zoals;
extra accu
camera tas
tripod
8GB geheugen kaart (in het geval van de canon (bij de Nikon was dit maar 2GB)
toch bijna de helft van de KLM bijv.
en je haalt ook nog een redelijk prijsverschil uit de speeltjes die je daar koopt
een 'Nikon D40 Kit DX 18-55mm Zwart' is al snel 200 euro goedkoper
en een Canon 400D ook.
daarbij krijg je gelijk ook een stapel extra's erbij zoals;
extra accu
camera tas
tripod
8GB geheugen kaart (in het geval van de canon (bij de Nikon was dit maar 2GB)
Gegroet iedereen.
Bestaan er comfortabele draagriemen? Die standaard bijgeleverde lijkt mijn nek open te snijden na een tijdje
.
Bestaan er comfortabele draagriemen? Die standaard bijgeleverde lijkt mijn nek open te snijden na een tijdje
Hankey in "[Fotoapparatuur] Raad eens wat ik nieuw ..." << zo te zien wel 
Die Optech straps zijn bij diverse webshops te krijgen, was dat zo moeilijk om zelf ff te zoeken?
Die Optech straps zijn bij diverse webshops te krijgen, was dat zo moeilijk om zelf ff te zoeken?
[ Voor 32% gewijzigd door Orion84 op 29-06-2007 16:15 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor aanbiedingen en superprijzen kun je hier terecht:
[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen.
Voor aanbiedingen en superprijzen kun je hier terecht:
[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen.