Canon EOS 400D - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 17:35
Heb je niet toevallig ruis onderdrukking bij lange sluitertijden aanstaan (custom functies nr 2 uit mn hoofd)? Dan wordt er (geloof ik hoor, niet 100% zeker) achteraf nog een darkframe, een foto met de sluiter dicht, gemaakt om de standaard ruis te vinden en daarmee te onderdrukken...

offtopic:
net te laat...

[ Voor 6% gewijzigd door ThomasW op 22-05-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Executor16 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:28:
[...]

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? Ik wil ook toch maar voor de 400D kit gaan. Goedkoopste waar ik hem heb gezien is de mediamarkt voor 599 (na de cashback van 80)
Heb hem via het bedrijf waar ik werk besteld, betaal hem met wat vrije daagjes die ik nog heb staan, ik zou hem zeker bij de mediamarkt halen dan, want ik betaal er wel meer voor...

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

Martien schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:51:
[...]

Heb hem via het bedrijf waar ik werk besteld, betaal hem met wat vrije daagjes die ik nog heb staan, ik zou hem zeker bij de mediamarkt halen dan, want ik betaal er wel meer voor...
Hoe heb jij dat dan geregeld..?
Ik weet namelijk niet of dat hier ook mogelijk is, bij mijn bedrijf.
Ik ge namelijk uit dienst en heb nog een hoop dagen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ThunderNet schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:05:
[...]

Staat toevallig je long-shutter noise reduction aan? Dan maakt hij namelijk nog een 2e foto. maar dan met de sluiter dicht. Deze 2 foto's trekt hij van elkaar af. (ruis patroon van 2e, van 1e foto af). En dus heb je minder ruis. Meestal duurt dit 2e shot net zolang als je eerste :)
Ik geloof het niet, maar dat zal de boel wel verklaren. Ik zal straks eens even kijken!
Was opzich waarschijnlijk nog niet nodig geweest ook aangezien ik op ISO 100 schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JEEEJ!!! Nog een Canon EOS 400D gebruiker erbij :)

Nu zat ik op het internet te kijken voor een extra accu.. Ik zie op sommige sites (bv http://www.accuplus.nl) een 1700mAh POWER batterij voor 12,95 :S

Of op Ebay:
2500mAh!! Li-Polymer Extra Power-ACCU Canon NB-2L
http://cgi.ebay.nl/2500mA...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
voor 13,25 + 3 euro verzendkosten

Dit is natuurlijk echt supergoedkoop voor nog meer capaciteit. Mijn vraag is of deze accu's nou betrouwbaar zijn of niet? Canon zegt natuurlijk van niet, maar Canon maakt zelf ook geen accu's, die laat ze ook maken door 3den. Iemand ervaring of tips voor replica accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Feli!
Even zoeken op 'accu', dan was je deze tegengekomen:
[ervaringen] Niet orginele accu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Tom schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:36:
Feli!
Even zoeken op 'accu', dan was je deze tegengekomen:
[ervaringen] Niet orginele accu's
Ik heb gezocht maar dan met filter op 500 dagen ofzo.. Anders ga je wel erg ver terug :) Neem aan dat het inmiddels wel weer iets veranderd is. accuplus kwam ik nog wel in dit topic tegen 1x, maar voor de rest ook niks :/.

Staat btw ook niets in over een merkloze 2500mah accu.

[ Voor 6% gewijzigd door Executor16 op 22-05-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220189

Hallo,

Ik ben een n00b op technisch gebied en onervaren met de 400D. Nu probeer ik voor de eerste keer foto's over te zetten van de camera naar m'n iPod Video (met camera connector). Dit wil maar niet lukken, ik kan wel de foto's selecteren, maar ik kan niet vinden hoe ik de overdracht start. De handleiding biedt ook geen uitkomst.

Weet iemand de oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
Anoniem: 91841 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:12:
[...]

Hoe heb jij dat dan geregeld..?
Ik weet namelijk niet of dat hier ook mogelijk is, bij mijn bedrijf.
Ik ge namelijk uit dienst en heb nog een hoop dagen staan.
euh ik zeg tegen m'n werkgever ik wil dit met vrije dagen betalen... en dan zegt hij ok :+

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:49

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Feli nog :) Ik heb zelf een extra accu van aq4u.nl. Geen idee hoeveel mah. Maar ik merk geen verschil met de originele accu. Werkt prima, en is zo goedkoop omdat er geen Canon op staat en geen fancy verpakking.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
Maciek schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:09:
[...]

Feli nog :) Ik heb zelf een extra accu van aq4u.nl. Geen idee hoeveel mah. Maar ik merk geen verschil met de originele accu. Werkt prima, en is zo goedkoop omdat er geen Canon op staat en geen fancy verpakking.
Wist je dat, wanneer deze accu lekt of iets dergelijks canon geen garantie verleent op reparatie en
met hun eigen accu's wel?

Heb bij het reparatie centrum gewerkt van canon een x aantal jaar terug
en hier zag je met enige regelmaat camera's voorbij komen die uitgebrand waren of camera's met accus erin die je er niet meer uit kreeg omdat de accu's bol stonden..

dus tip van de dag: haal de accu eruit wanneer je de camera niet gebruikt! :*)

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Martien schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:30:
[...]

Wist je dat, wanneer deze accu lekt of iets dergelijks canon geen garantie verleent op reparatie en
met hun eigen accu's wel?

Heb bij het reparatie centrum gewerkt van canon een x aantal jaar terug
en hier zag je met enige regelmaat camera's voorbij komen die uitgebrand waren of camera's met accus erin die je er niet meer uit kreeg omdat de accu's bol stonden..

dus tip van de dag: haal de accu eruit wanneer je de camera niet gebruikt! :*)
Ook dat is weer een voordeel van een grip. Als zoiets gebeurt, hoef je alleen maar je grip te vervangen. Minder kostbaar dan een hele nieuwe body :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martien schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:37:
[...]

euh ik zeg tegen m'n werkgever ik wil dit met vrije dagen betalen... en dan zegt hij ok :+
Hmmz, ik wist niet dat je gewoon aankopen kon doen via je werkgever met vrije dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Afhankelijk van hoeveel batterijen je nodig hebt, worden de cheapass-vervangers interessanter. Als ik binnenkort van 2 naar 6 batterijen uitbreid, dan kan ik de prijs van een grip besparen voor cheapass-vervangers te nemen. 6 à 8 batterijen is een aangenamere hoeveelheid, de geheugenkaartjes ga ik nog over 16 GB moeten jagen en massastorage voor mijn laptop voorzien zodat ik het boeltje nog kan saven.

Vrije dagen zijn voor netwerkbeheerders bij een detacheerder vrij normaal. Beetje admin doet overuren, daar lopen mensen met 10 jaar ervaring en 2 jaar aan overuren rond. (En hardcore-admins zouden 50% overuren kunnen doen en kunnen in 5 jaar tijd ookwel aan 2 jaar overuren geraken. In Brussel kom je ook mensen tegen die 100% overwerken, zo kan een pasafgestudeerde € 3000+ per maand verdienen.) Die kunnen ofwel stevige vakantie nemen of grof geld ophalen (fiscaal zeer nadelig). Laten uitbetalen in stapels hardware en fotogear is interessanter.

[ Voor 13% gewijzigd door rapture op 23-05-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
Anoniem: 91841 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:55:
[...]

Hmmz, ik wist niet dat je gewoon aankopen kon doen via je werkgever met vrije dagen.
Naja aankopen doen, inprincipe laat ik vrije dagen uitbetalen en daar koop ik dan een camera voor, zo raar is dat niet volgens mij hoor :+

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57
Na lang wikken en wegen toch besloten om mijn Praktica FX3 te rusten te legen en over te gaan op dSLR. Had mijn oog laten vallen op de Nikon d40x maar de objectieve zijn wat prijzig dus toen even gekeken naar de Canon. Had al wat ervaring met de 350D dus deze leek mij wel wat.
Was gisteren naar de MM Amsterdam arena geweest maar ik vond de 400d daar niet echt goedkoop,
Tevens hadden ze de cash back er alvast even voor je afgetrokken :( (erg storend).
Dus toen maar besloten om hem via DigiCamShop.nl te bestellen, en dan ook gelijk maar de twin lens kit met body grip.
Het geheel was met een 2gb compact flash kaart net over mijn budget heen, maar ik krijg nog 80 terug dus dan zit er weer onder :D
Nu maar hopen dat hij vandaag nog gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
rapture schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:01:
Laten uitbetalen in stapels hardware en fotogear is interessanter.
maar dan betaal je geen loonbelasting? O-) dat mag toch niet?

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 13:26
Executor16 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:47:
[...]

Ik heb gezocht maar dan met filter op 500 dagen ofzo.. Anders ga je wel erg ver terug :) Neem aan dat het inmiddels wel weer iets veranderd is. accuplus kwam ik nog wel in dit topic tegen 1x, maar voor de rest ook niks :/.

Staat btw ook niets in over een merkloze 2500mah accu.
Ik heb deze accu gister gekocht op ebay! ben benieuwd! En ach... voor het geld zal het al snel goed zijn denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
SietzeJBL schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:51:
[...]

Ik heb deze accu gister gekocht op ebay! ben benieuwd! En ach... voor het geld zal het al snel goed zijn denk ik!
Ik ga hem ook maar bestellen dan :) tis idd maar 15 euro ofzo incl. verzending :P

edit: Welk nummer is trouwens het serienummer van de camera?? ivm de cashback actie.. Ik zie wel allemaal serials en barcodes enzo, maar welke moet ik hebben voor dat formulier?

[ Voor 22% gewijzigd door Executor16 op 23-05-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Executor16 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:57:
[...]

Ik ga hem ook maar bestellen dan :) tis idd maar 15 euro ofzo incl. verzending :P

edit: Welk nummer is trouwens het serienummer van de camera?? ivm de cashback actie.. Ik zie wel allemaal serials en barcodes enzo, maar welke moet ik hebben voor dat formulier?
Als je de doos met de voorkant naar je toe hebt, zit hij aan de rechterkant en dan is het degene die direct boven het kleine camera afbeeldinkje staat.

Bespaar je de moeite om hem er af te peuteren; gaat zeker weten scheuren. Knip gewoon dat ding uit.

Oh, en feli met je aankoop ;)

Ik wil je verder nog ff adviseren om twee weekjes te wachten met het opsturen van die cashback actie, tot je zeker weet dat er geen fabrieksgebreken inzitten. Anders doen sommige winkels moeilijk met het terugnemen gok ik.

[ Voor 16% gewijzigd door sOid op 23-05-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martien schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:20:
[...]

Naja aankopen doen, inprincipe laat ik vrije dagen uitbetalen en daar koop ik dan een camera voor, zo raar is dat niet volgens mij hoor :+
Ja kijk, dat kan altijd. Dacht dat er bedoeld werd zoiets als een fiets project, of pc privé';)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:38
Welk nummer is trouwens het serienummer van de camera??
Onderkant camera gok ik (die heb ik gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
multilul schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:58:
[...]

Onderkant camera gok ik (die heb ik gebruikt)
Oke ik heb die ook genomen. Wat ik wel vaag vind is dat formulier voor de Cashback Actie (gewoon van www.canon.nl) in het nederlands hebt uitgeprint, maar dat dan moet opsturen naar Ierland. WtF? En die voorwaarden die ook uitgeprint worden hoeven naar mijn mening toch ook niet mee gestuurd worden?

[ Voor 12% gewijzigd door Executor16 op 23-05-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Executor16 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:49:
[...]

Oke ik heb die ook genomen. Wat ik wel vaag vind is dat formulier voor de Cashback Actie (gewoon van www.canon.nl) in het nederlands hebt uitgeprint, maar dat dan moet opsturen naar Ierland. WtF? En die voorwaarden die ook uitgeprint worden hoeven naar mijn mening toch ook niet mee gestuurd worden?
In Ierland zit hoofdkantoor van Canon Europe, vandaar.

En nee, hoeft niet. Heb ik zelf wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando
  • Laatst online: 24-08-2024

Kogando

Humordenaar

Kan iemand mij vertellen hoe je de flitser uitschakelt als de camera op M of P staat?

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:04

ThunderNet

Flits!

Kogando schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:30:
Kan iemand mij vertellen hoe je de flitser uitschakelt als de camera op M of P staat?
Flitser inklappen?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

:$

Haha, toevallig dat die steeds overeind stond dan. Ik zocht naar een knopje om de flitser uit te schakelen, net zoals bij mijn powershot. :P

Maargoed, zo werkt het. Thanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142127

Kogando schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:47:
[...]
:$

Haha, toevallig dat die steeds overeind stond dan. Ik zocht naar een knopje om de flitser uit te schakelen, net zoals bij mijn powershot. :P

Maargoed, zo werkt het. Thanks. :)
Dus je kunt hem miet handmatig uitzetten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 22:59
Anoniem: 142127 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:24:
[...]

hij komt op de advanced standen zeg maar :P niet automatisch omhoog. uit is uit, aan is aan.

Maar op de presets komt hij wel automatisch omhoog als de camera een flits nodig vind, en ik kan nergens vinden hoe je dat kan uitzetten, soms wil je toch gewoon niet flitsen? en blijf je maar bij elke foto die flitser weer omlaag klappen

ok ik weet het, eigenlijk moet je helemaal die presets niet gebruiken en gewoon op Tv schieten of welke dan ook :P

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:49

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Anoniem: 142127 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:24:
[...]
Juist wel alleen handmatig (letterlijk) . Maar ben je nou serieus? Want het is geen enkele moeite om de flitser terug te duwen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraagje, op mijn Fuji Finepix had ik een stand "chrome filter" die bepaalde kleuren op trok/intensiever maakte.

Maar ik denk niet dat zo'n stand op de 400d zit. De 350d heeft wel een programma waar je kleur filters kunt programmeren. Hoeeft de 400d dat ook? Leer ik dat te gebruiken tijdens de cursus van de canon, of moet ik zelf het wiel uitvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maciek schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:34:
[...]

Juist wel alleen handmatig (letterlijk) . Maar ben je nou serieus? Want het is geen enkele moeite om de flitser terug te duwen.
Ik bedoel dat waneer je een foto wilt maken hij (ongevraagd) de flitser inschakeld en flitst. :N

En nee ik verwacht idd niet dat hij automatisch weer inklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogando

Kogando

Humordenaar

Ik zou graag wat experimenteren met macro foto's. Om nou gelijk een macrolens van een paar honderd euro te kopen is me wat te duur, dus ik vraag mij af of een voorzetlens een redelijk alternatief is.

Ik zie bijvoorbeeld dit staan:

B+W 55mm Macro Lens NL-10 (+10 dioptrie)

http://www.digitalstreet....l2obmfqqsh5r1ug8okudik296

Is dat geschikt om bijvoorbeeld insecten mee te fotograferen?

Ik heb nu de Canon Eos 400D kit met EF-S 18-55 lens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 13:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Anoniem: 142127 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:40:Maar ik denk niet dat zo'n stand op de 400d zit. De 350d heeft wel een programma waar je kleur filters kunt programmeren. Hoeeft de 400d dat ook? Leer ik dat te gebruiken tijdens de cursus van de canon, of moet ik zelf het wiel uitvinden
Dpreview pagina met het filter menu. Of het in een cursus zit geen idee, maar je hebt ongetwijfeld een handleiding bij het toestel gekregen waar het in staat vermeld :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breinonline schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:47:
[...]

Dpreview pagina met het filter menu. Of het in een cursus zit geen idee, maar je hebt ongetwijfeld een handleiding bij het toestel gekregen waar het in staat vermeld :)
:$ euh ik ga morgen de body bij MM halen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 13:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Anoniem: 142127 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:48:
[...]
:$ euh ik ga morgen de body bij MM halen O-)
Dan nog zou je eerst de handleiding kunnen bestuderen (hetzij morgen pas) voor je het hier vraagt :Y)

En je hebt het al in je sign staan, weet ik veel dan :p

[ Voor 11% gewijzigd door breinonline op 23-05-2007 22:52 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breinonline schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:51:
[...]

Dan nog zou je eerst de handleiding kunnen bestuderen (hetzij morgen pas) voor je het hier vraagt :Y)

En je hebt het al in je sign staan, weet ik veel dan :p
ga niet voor 1 dag een sign aanpassen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sangre schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:28:
[...]

hij komt op de advanced standen zeg maar :P niet automatisch omhoog. uit is uit, aan is aan.

Maar op de presets komt hij wel automatisch omhoog als de camera een flits nodig vind, en ik kan nergens vinden hoe je dat kan uitzetten, soms wil je toch gewoon niet flitsen? en blijf je maar bij elke foto die flitser weer omlaag klappen

ok ik weet het, eigenlijk moet je helemaal die presets niet gebruiken en gewoon op Tv schieten of welke dan ook :P
De 400D heeft ook een no flash preset stand als ik het goed heb.
Deze doet precies hetzelfde als de auto stand, maar dan zonder de opklappende flitser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Heb vandaag een 18-200 sigma lens gekocht voor mn 400D. Wat een relaxed ding zeg! Nu was ik eigenlijk alleen nog op zoek naar een goed UV Filter. Moet ik er gewoon 1 nemen van 62mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Executor16 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:36:
Heb vandaag een 18-200 sigma lens gekocht voor mn 400D. Wat een relaxed ding zeg! Nu was ik eigenlijk alleen nog op zoek naar een goed UV Filter. Moet ik er gewoon 1 nemen van 62mm?
Aangezien UV AFAIK door de sensorcoating wordt afgevangen is het enige nut op een digicam een zekere bescherming van de frontlens. Goede filters zijn duur (kies iig een multicoated van een gerenommeerd merk - B&W, Hoya). Een objectief van net € 300 is een twijfelgeval, kwa kosten/baten. Het kan je objectief redden, als je bv veel aan het strand fotografeert (zand, zout, water), maar mechanisch kan het ook tegen je werken (kapot filter laat zich moeilijkt/niet verwijderen). Zelf heb ik op geen van mijn objectieven een UV-filter, maar wel op alle een zonnekap. Die biedt imo een betere mechanische bescherming (behalve tegen zand, zout en water), levert nooit kwaliteitsverlies, maar wel winst bij tegenlichtsituaties. Dit tegen lagere kosten dan een goed filter (hoewel het voor een stukje plastic nog steeds vrij veel geld lijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Toff schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 01:26:
[...]
Aangezien UV AFAIK door de sensorcoating wordt afgevangen is het enige nut op een digicam een zekere bescherming van de frontlens. Goede filters zijn duur (kies iig een multicoated van een gerenommeerd merk - B&W, Hoya). Een objectief van net € 300 is een twijfelgeval, kwa kosten/baten. Het kan je objectief redden, als je bv veel aan het strand fotografeert (zand, zout, water), maar mechanisch kan het ook tegen je werken (kapot filter laat zich moeilijkt/niet verwijderen). Zelf heb ik op geen van mijn objectieven een UV-filter, maar wel op alle een zonnekap. Die biedt imo een betere mechanische bescherming (behalve tegen zand, zout en water), levert nooit kwaliteitsverlies, maar wel winst bij tegenlichtsituaties. Dit tegen lagere kosten dan een goed filter (hoewel het voor een stukje plastic nog steeds vrij veel geld lijkt).
Goed, maar ik zag bv het volgende filter B+W 62mm UV Filter (010) voor maar 29,- Zoals jij al aan gaf een goed merk, terwijl het geen superduur filter is. Neem aan dat de kwaliteit niet eronder mag lijden. En ik ga idd ook op het strand etc fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Executor16 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:37:
[...]

Goed, maar ik zag bv het volgende filter B+W 62mm UV Filter (010) voor maar 29,- Zoals jij al aan gaf een goed merk, terwijl het geen superduur filter is. Neem aan dat de kwaliteit niet eronder mag lijden. En ik ga idd ook op het strand etc fotograferen.
Als je incidentieel / sporadisch op het strand komt, is dit filter goed genoeg. Alleen als je denkt er meerdere malen per week oid te komen, dan zou ik toch de MRC variant nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 22:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

B+W is een goed merk, maar de goedkopere filters van hun zijn ook gewoon nog steeds minder goed dan de duurdere. Het grootste verschil dat je hebt met single coated filters is Flares en contrast vermindering. Vooral het eerste ga je merken. Een multi-coated filter zal een stuk effectiever flares tegenhouden en is die 20 euro extra imo wel waard.
Voor 77mm MRC B+W (pro1 dus) ben je iets van 50 euro kwijt, ik weet niet welke maat je nodig hebt, maar kleiner is al snel een stuk goedkoper.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Nomad schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:46:
B+W is een goed merk, maar de goedkopere filters van hun zijn ook gewoon nog steeds minder goed dan de duurdere. Het grootste verschil dat je hebt met single coated filters is Flares en contrast vermindering. Vooral het eerste ga je merken. Een multi-coated filter zal een stuk effectiever flares tegenhouden en is die 20 euro extra imo wel waard.
Voor 77mm MRC B+W (pro1 dus) ben je iets van 50 euro kwijt, ik weet niet welke maat je nodig hebt, maar kleiner is al snel een stuk goedkoper.
Ik heb een 62mm volgens mij.. het is zo een sigma 18-200mm lens. Ik heb MRC gezocht op camera express en kwam deze tegen voor 39,- http://www.kamera-express...showproduct&product=10288
Is dat nou een 62 mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Executor16 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:54:
[...]

Ik heb een 62mm volgens mij.. het is zo een sigma 18-200mm lens. Ik heb MRC gezocht op camera express en kwam deze tegen voor 39,- http://www.kamera-express...showproduct&product=10288
Is dat nou een 62 mm?
Voordat Neo me voor is, je moet je filters hier kopen:
http://hvstar.net/

Stuk goedkoper :)

Directe link naar jouw filter: http://hvstar.net/index.a...Action=VIEWPROD&ProdID=49

Voor $22.50, zullen nog wel wat verzendkosten bij komen.

[ Voor 14% gewijzigd door sOid op 24-05-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Vaak hier op het forum gelezen dat goedkope filters (Hama en Tiffen dacht ik) eigenlijk zonde zijn en dat je die beter niet kan nemen (zichtbaar kwaliteitsverlies op je foto). Dus even van B+W en Hoya de 58mm circulaire polarizatiefilters op een rijtje gezet.
Zelf heb ik alleen geen idee welke ik moet nemen. Het hoeft geen 'Top of the bill' te zijn, dat is de lens ook niet.

[b]B+W[/b]
   58mm Kaesemann MRC Cir.Pol. Filter NEW       [b]$75.90[/b]
   58mm MRC Cir.Pol. Glass Filter NEW F-PRO*    [b]$69.50[/b]

[b]Hoya[/b]
   58mm PRO1 Super HMC Circ.Pol. Filter NEW     [b]$51.90[/b]
   58mm PRO1 DIGITAL Circ.Pol. Filter DMC *     [b]$44.90[/b]
   58mm S-HMC Cir.Pol. SUPER Filter THIN        [b]$40.90[/b]
Hij is voor de 18-55 kitlens en de 50mm f/1.8, van Canon.

[ Voor 10% gewijzigd door Siparti op 24-05-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 17:35
50 1.8 heeft een 52mm filtermaat... Kán wel, maar dan moet je een step-up-ring gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik wil dus ook bij hvstar gaan bestellen, en zit ook te twijfelen tussen die div. pol. filters. Maar van de namen en omschrijving wordt je idd weinig wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je UV-filters nodig hebt, pak dan een goede multicoated. In het begin het ik snel een Cokin-filter gehaald als snelle noodoplossing, het was blijkbaar toch nodig om lange busreizen te doen naar een Hoya-verkopende-winkel in België. Hoya Super HMC Pro 1 series zijn door mij goedgekeurd voor concertfotografie. Inferieure filters herken ik aan de flares op de "geslachtdelen" van artiesten, dat kan je foto's verpesten.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/Epica-08-20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Executor16 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:27:
JEEEJ!!! Nog een Canon EOS 400D gebruiker erbij :)

Nu zat ik op het internet te kijken voor een extra accu.. Ik zie op sommige sites (bv http://www.accuplus.nl) een 1700mAh POWER batterij voor 12,95 :S

Of op Ebay:
2500mAh!! Li-Polymer Extra Power-ACCU Canon NB-2L
http://cgi.ebay.nl/2500mA...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
voor 13,25 + 3 euro verzendkosten

Dit is natuurlijk echt supergoedkoop voor nog meer capaciteit. Mijn vraag is of deze accu's nou betrouwbaar zijn of niet? Canon zegt natuurlijk van niet, maar Canon maakt zelf ook geen accu's, die laat ze ook maken door 3den. Iemand ervaring of tips voor replica accu's?
Ik heb zelf gisteren 2 tal INSTEN accu gekocht... Via Ebay... www.insten.com
Heb pas voor me Ixus hier ook besteld en die accu's zijn gewoon top...
http://cgi.ebay.com/2x-NB...6QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Kost inclusief verzending nog geen 12 euro voor 2 stuks !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
ThomasW schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:08:
50 1.8 heeft een 52mm filtermaat... Kán wel, maar dan moet je een step-up-ring gebruiken.
Natuurlijk, zover was ik ook al. Die ringen kosten 3 dollar en 90 cent bij HVstar. Lijkt me niet dat daar 'goede' en 'slechte' van zullen zijn?

Maar niemand die me wat meer info kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Wat je je af moet vragen, is of je het geld wel over hebt voor zo'n dure filter voor de kitlens.

Ik zelf niet namelijk, maargoed met zo'n opzetstuk kan je het natuurlijk ook nog op andere lenzen gebruiken (en zonder opzetstuk natuurlijk ook) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
Jeej! m'n 400D vandaag binnen gehad :D gelijk ook net maar ff nog een grip gehaald bij MM, werkt super, van het weekend lekker speule! :+

* Martien is blij!

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vraagje, als ik foto's aan het maken ben komt mijn neus tegen het display. Dus dan wordt het display vies.

Om het display te beschermen, wat kan ik dan het beste doen:

- folie op het scherm plakken 9heeft een maat ook gedaan bij z'n 350d
- beschermkapje erop zetten (http://www.digitalstreet....p7b80sa93q6unh8ggj8r9gur6)
- of hebben jullie een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 142127 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:50:
Ik heb een vraagje, als ik foto's aan het maken ben komt mijn neus tegen het display. Dus dan wordt het display vies.

Om het display te beschermen, wat kan ik dan het beste doen:

- folie op het scherm plakken 9heeft een maat ook gedaan bij z'n 350d
- beschermkapje erop zetten (http://www.digitalstreet....p7b80sa93q6unh8ggj8r9gur6)
- of hebben jullie een betere oplossing?
Ik heb een eyecup gekocht op eBay, vind het best prettig werken maar dat is erg persoonlijk.
Zoek maar ff op 400d eyecup, kom je ze wel tegen (was 7euro met verzendkosten ofzo).
Je hebt ook van die extenders, je moet anders ff dit doorlezen: http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=298724

Succes :)

@ Martien;
feli met je aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154093

Ik ga denk ik de Canon EOS 400D zaterdag kopen. Weet iemand wat de prijs daar is (body/kit)? Het schijnt 'fotofeest' te zijn van 21 t/m 26 mei, dus daar zou ik gaarne van profiteren. Het is mijn eerste digitale spiegelreflex dus ik hoop hieraan goed te doen. Hebben jullie nog adviezen of moet ik de 31 pagina's nog een keer gaan doorbladeren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 154093 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:01:
Ik ga denk ik de Canon EOS 400D zaterdag kopen. Weet iemand wat de prijs daar is (body/kit)? Het schijnt 'fotofeest' te zijn van 21 t/m 26 mei, dus daar zou ik gaarne van profiteren. Het is mijn eerste digitale spiegelreflex dus ik hoop hieraan goed te doen. Hebben jullie nog adviezen of moet ik de 31 pagina's nog een keer gaan doorbladeren? ;)
Je kan ook gewoon de zoekfunctie gebruiken, en andere topics bekijken.

Tip: lees de Waarschuwing als je een bericht wil neerzetten :P Staat mooie link naar [Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

rapture schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:53:
Als je UV-filters nodig hebt, pak dan een goede multicoated. In het begin het ik snel een Cokin-filter gehaald als snelle noodoplossing, het was blijkbaar toch nodig om lange busreizen te doen naar een Hoya-verkopende-winkel in België. Hoya Super HMC series zijn door mij goedgekeurd voor concertfotografie. Inferieure filters herken ik aan de flares op de "geslachtdelen" van artiesten, dat kan je foto's verpesten.
[afbeelding]
Ik heb op mijn lenzenset al de nodige filters, allen B+W F-Pro's.. Puur eigenlijk uit bescherming, ooit eens met mijn toen gloednieuwe EOS 500 de kassen in Blijdorp ingewandeld. Lag gelijk een laag condens op mijn lens.. En uiteraard voor stoten..

Maaruh: ikkuh heel erg blond: wat heeft een verkeerde UV-filter met flare op het geslachtsdeel te maken? Focus jij daarop :+ en gaat er daarom precies daar iets fout? Leg uit want ik nie snap nie...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154093 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:01:
ik heb vandaag de body in Arnhem gekocht voor 669 euro, excl. refund. De 400d met kitlens 18-55 kostte volgens mij 701 euro.

maar waarvoor zou je een kitlens nemen als je toch andere lensen wilt kopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Anoniem: 142127 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:14:
[...]

ik heb vandaag de body in Arnhem gekocht voor 669 euro, excl. refund. De 400d met kitlens 18-55 kostte volgens mij 701 euro.

maar waarvoor zou je een kitlens nemen als je toch andere lensen wilt kopen. 8)7
Omdat je nu voor die paar tientjes gelijk wat kan doen met je toestel :) ...

Ikzelf heb de kit met de 18-55 en de 55-200 lens en de grip.... Ideaal, ondanks dat ik die 18-55 nauwelijks gebruik en sowieso weet dat ik nog wel wat lenzen wil gaan kopen (en een externe flitser en een gorillapod en snel geheugen en .. nog veel meer) maar voorlopig heb ik genoeg fun met deze set...

Moet sowieso nog eens kijken of mijn lenzen van de EOS 500 te gebruiken zijn (heb nog een fisheye enzo liggen).... Kan je uberhaupt zoiets probleemloos proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154093

Die prijs klinkt goed. Ik zag op kieskeurig dat ie €888 was ofzo, dus dit is dan wel helemaal te doen. Alleen nou nog kijken of ik slechts de body koop of kit. Kan niet wachten op zaterdag :D

sOid: ik bedoelde met adviezen eigenlijk meer in de trant van: is de camera het waard :) maar dat is mijn foute formulering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Stormtrooper schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:11:
Maaruh: ikkuh heel erg blond: wat heeft een verkeerde UV-filter met flare op het geslachtsdeel te maken? Focus jij daarop :+ en gaat er daarom precies daar iets fout? Leg uit want ik nie snap nie...
Bij concertfotografie focus je op het gezicht, hoofd,... van de artiesten. Van het aantal flares dat ik tegen kwam, lag meer dan de helft in die buurt. Vraag mij niet waarom, maar zo werkt het nu eenmaal en de schade liep snel op toen ik analoog werkte. Dan zie je de problemen pas achteraf.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/cokin_filter.jpg
Na dat concert ging ik wel heel snel de busreizen (het duurt 2,5 uur heen en nog eens 2,5 uur terug) naar de Hoya-verkopende-winkel doen. In België is het aanbod sowieso beperkter.
sOid schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:43:
Wat je je af moet vragen, is of je het geld wel over hebt voor zo'n dure filter voor de kitlens.

Ik zelf niet namelijk, maargoed met zo'n opzetstuk kan je het natuurlijk ook nog op andere lenzen gebruiken (en zonder opzetstuk natuurlijk ook) :)
Voor een "wegwerplens" heb je geen filter nodig. Mijn tweedehandse kitlensje koste 35 euro bij een fotozaak en het werd snel met bier omgedoopt tot cantuslens.

[ Voor 26% gewijzigd door rapture op 24-05-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

rapture schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:27:
[...]
Van het aantal flares dat ik tegen kwam, lag meer dan de helft in die buurt. Vraag mij niet waarom, maar zo werkt het nu eenmaal en de schade loopt snel op toen ik analoog werkte. Dan zie je de problemen pas achteraf.
[afbeelding]
Na dat concert ging ik wel heel snel de busreizen (het duurt 2,5 uur heen en nog eens 2,5 uur terug) naar de Hoya-verkopende-winkel doen. In België is het aanbod sowieso beperkter.
Okay, toch maf...

Ik heb wel geprobeerd ooit met mijn EOS 500 een aantal concerten te bezoeken (in de non-digitale tijd) maar moest meestal dat kreng inleveren of terugbrengen. "Professionele cameras niet toegestaan" :) En dan uitleggen dat dat ding echt niet zoveel kostte en zeker niet professioneel was, maar maakte echt geen indruk... Maar inderdaad achteraf zien dat je analoge foto's allemaal dit mankeren, da's nie lekkah...

De concerten waar ik zelf heen ging nam ik sowieso niets mee. Zou het zeker niet overleven :X (nog van de tijd dat stagediven en crowdsurfen heel normaal was en daar deed ik zeker aan mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
rapture schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:27:Voor een "wegwerplens" heb je geen filter nodig. Mijn tweedehandse kitlensje koste 35 euro bij een fotozaak en het werd snel met bier omgedoopt tot cantuslens.
'Wegwerplens'.. Misschien voor jou wel ja, maar voor mij is dit gewoon mn normale lens. Volgens mij zie je sowieso niet bijster veel verschil tussen lenzen als je alleen maar 800*600 en soms 1024*768 op het internet gebruikt. Ik ben gewoon tevreden met die lens en ik wil er graag een filter voor. Niet voor de bescherming, maar een polarisatie, dus voor de luchten en vooral ivm reflecties.
Waarom zou ik die dan niet nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Siparti schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:53:
'Wegwerplens'.. Misschien voor jou wel ja, maar voor mij is dit gewoon mn normale lens. Volgens mij zie je sowieso niet bijster veel verschil tussen lenzen als je alleen maar 800*600 en soms 1024*768 op het internet gebruikt. Ik ben gewoon tevreden met die lens en ik wil er graag een filter voor. Niet voor de bescherming, maar een polarisatie, dus voor de luchten en vooral ivm reflecties.
Waarom zou ik die dan niet nodig hebben?
Polarisatiefilter is idd iets anders, een goede kost snel € 100 (voor een 77mm). Een UV-filter van ongeveer 50 euro zou ik niet op mijn kitlens (ter waarde van 35 euro) zetten. Als een UV-filter op een concert ingeslagen wordt, dan ben ik 50 euro lichter.

Een ander voorbeeld is een straat met 2 stoplichten, deze zie je 30x op de foto. Gizz in "(Poll) Fotograferen zonder filters met d..."

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 24-05-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb nu de 400D een aantal weken, (helaas nog niet mega veel mee geschoten), en gister had ik een beetje raar probleem.

Ik wilde was close-up foto's maken van een onderdeel, maar op het moment dat ik redelijk inzoomde, kon de cam niet meer focussen ofzo. Als ik dan de sluiterknop half indrukte kreeg ik geen piepje en oplichtend punt in de zoeker.
Het vage was dat voor mijn gevoel het onderwerp wel gewoon scherp was in de zoeker.

Als ik dan een stuk uitzoomde, lukte het weer wel. Zit ik dan te dicht op het onderwerp, en kan ik misschien op een andere manier wel een foto maken?

owja, ik gebruik nog gewoon de kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Laatst online: 08-06 22:59
Kitlens is minimaal 28cm tussen het voorwerp en het (|) logotje aan de zijkant van je camera.

Je kan dit verkorten door bijvoorbeeld de Raynox voorzetlensen

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Sangre schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:33:
Kitlens is minimaal 28cm tussen het voorwerp en het (|) logotje aan de zijkant van je camera.

Je kan dit verkorten door bijvoorbeeld de Raynox voorzetlensen
ah duidelijk!

Dus als ik de cam 28cm van het onderwerp houd, en dan maximaal inzoom, kan ik alsnog proberen om zo dichtbij mogelijk te komen.
Of is die 28cm alleen bij groothoek, en neemt deze afstand toe als ik ga zoomen?

Ik moet dus niet mn camera te dicht op het onderwerp houden, weer wat geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
RonnieB82 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:37:
[...]

ah duidelijk!

Dus als ik de cam 28cm van het onderwerp houd, en dan maximaal inzoom, kan ik alsnog proberen om zo dichtbij mogelijk te komen.
Of is die 28cm alleen bij groothoek, en neemt deze afstand toe als ik ga zoomen?

Ik moet dus niet mn camera te dicht op het onderwerp houden, weer wat geleerd ;)
Staat op de lens, bij dat bloem icoontje wat de minimale focus afstand is.

Overigens is de AF niet altijd even goed op 28cm, als je daarmee problemen ervaart, zet hem eens op manual focus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
RonnieB82 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:07:
Ik heb nu de 400D een aantal weken, (helaas nog niet mega veel mee geschoten), en gister had ik een beetje raar probleem.

Ik wilde was close-up foto's maken van een onderdeel, maar op het moment dat ik redelijk inzoomde, kon de cam niet meer focussen ofzo. Als ik dan de sluiterknop half indrukte kreeg ik geen piepje en oplichtend punt in de zoeker.
Het vage was dat voor mijn gevoel het onderwerp wel gewoon scherp was in de zoeker.

Als ik dan een stuk uitzoomde, lukte het weer wel. Zit ik dan te dicht op het onderwerp, en kan ik misschien op een andere manier wel een foto maken?

owja, ik gebruik nog gewoon de kitlens.
Had gister ook hiermee zitten prutsen, uiteindelijk gewoon voor de manual focus gegaan ;)

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210645

Ik ben sinds gisteren een eigenaresse geworden van de EOS 400D.
nog niet mee kunnen spelen helaas, maar de vuurdoop gaat vanavond beginnen.

Nu zag ik dat de accu die er bij geleverd was wel enorm veel leek op die van mijn Canon Powershot S45.
Iemand enig idee of ik de accu van de S45 ook kan gebruiken in mijn camera ? Heb er daar nml 2 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:38
Die accu van de S45 kun je prima gebruiken. (was ook mijn vorige camera)
Als ik me niet vergis heeft de S45 de NB-2L en de 400D de NB-2LH.

[ Voor 31% gewijzigd door Rob Z op 25-05-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 210645 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:57:
Ik ben sinds gisteren een eigenaresse geworden van de EOS 400D.
nog niet mee kunnen spelen helaas, maar de vuurdoop gaat vanavond beginnen.

Nu zag ik dat de accu die er bij geleverd was wel enorm veel leek op die van mijn Canon Powershot S45.
Iemand enig idee of ik de accu van de S45 ook kan gebruiken in mijn camera ? Heb er daar nml 2 van.
Hangt van het typenummer af, moet je even op de accu's zelf kijken of ze overeen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

multilul schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:17:
Die accu van de S45 kun je prima gebruiken. (was ook mijn vorige camera)
super, thnx.

3 accu's moet ik wel een dag mee redden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Anoniem: 210645 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:28:
super, thnx.

3 accu's moet ik wel een dag mee redden ;)
Afhankelijk van hoe hard je ermee wilt omgaan. Voor een 3-daagse festival zou ik 6 à 8 accu's, 16+ GB aan geheugenkaartjes en een laptop met voldoende storage meeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rapture schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:31:
[...]
Afhankelijk van hoe hard je ermee wilt omgaan. Voor een 3-daagse festival zou ik 6 à 8 accu's, 16+ GB aan geheugenkaartjes en een laptop met voldoende storage meeslepen.
naja voor 18 dagen vakantie moet ik per dag wel met 3 accu's redden. Kan ze altijd weer opladen nml.
Moet alleen nog iets voor het storageprobleem zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Je maakt nog best veel foto's met 1 accu hoor :)

Van dat festival is trouwens ook subjectief, het hangt er ook erg vanaf hoeveel foto's je schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
Anoniem: 210645 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:36:
[...]

naja voor 18 dagen vakantie moet ik per dag wel met 3 accu's redden. Kan ze altijd weer opladen nml.
Moet alleen nog iets voor het storageprobleem zoeken.
Wat denk je van zo'n image tank? 80GB schijf erin en gaan...

http://cgi.ebay.com/Digim...ViewItem#ebayphotohosting

http://cgi.ebay.com/Photo...8QQtcZphotoQQcmdZViewItem

[ Voor 12% gewijzigd door Padje op 25-05-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
Misschien een stomme vraag maar ik kon het niet vinden...

Is ergens een guide of iets voor het aanschaffen van een nieuwe lens?
Ik vind de standaard kitlens te beperkt in ze zoom, nu wil ik dus eigenlijk een andere lens die ook kan zoomen zonder dat ik iedere keer hoef te wisselen van lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
@Padje: Ja, knap stom ;), maar OK: Het grote Canonmount-objectieven-topic v7.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Padje schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 20:21:
Misschien een stomme vraag maar ik kon het niet vinden...

Is ergens een guide of iets voor het aanschaffen van een nieuwe lens?
Ik vind de standaard kitlens te beperkt in ze zoom, nu wil ik dus eigenlijk een andere lens die ook kan zoomen zonder dat ik iedere keer hoef te wisselen van lens.
Staat heel veel ook in dit topic. Ik heb bv de Sigma 18-200mm aangeschaft. Hele leuke all-round lens!

@rapture:
gooi jij je accu's weg ofzo als je ze gebruikt hebt. Wtf moet je met 8 accu's en meerdere 16gb kaarten?? Als je 1 kaart van 4gb hebt en een laptop in de auto ofzo, en je koopt gewoon een autolader erbij.

[ Voor 17% gewijzigd door Executor16 op 26-05-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gister ben ik weer een beetje met mn cam aan het spelen geweest.
M'n ma was even haar paard aan het longeren, dus dat is wel een leuk oefenobject :P

Nu stuit ik op het volgende probleem:

Het paard loopt natuurlijk rondjes, en de afstand paard<->camera variert dan constant.
Ik heb geprobeerd om wat scherpe foto's te krijgen, maar ik krijg probleem met de tijd die de cam nodig heeft om te focussen.

zie foto: Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/1707/paardci0.th.jpg
(hij is gecropt en geresized)

Doordat er wat tijd tussen het focussen en het afdrukken zit, krijg ik alleen de achterkant van het paard scherp.
Is dit op te lossen door iets met de focusinstellingen te doen? (AF-servo, AF-single, weetikveel wat er allemaal inzit :P)

Of moet ik hiervoor echt handmatig gaan focussen?

Er is ook niks op gelijke afstand, om te prefocussen. (of ik moet het paard een extra rondje laten lopen)

meer scherptediepte zou kunnen, maar dan moet het echt overdag zijn met felle zon, want ik heb een hele korte sluitertijd nodig. Flitser is geen optie, dan schrikt het beest zich rot :P (dat deed ie al van de on-cam flitser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Als het goed is zou AI-servo dat gewoon goed moeten doen, maar ik heb er geen ervaring mee.

Misschien moet je ook nog ff met de focuspunten spelen trouwens.

[ Voor 27% gewijzigd door sOid op 26-05-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Je zou idd de linkerfocuspunt kunnen gebruiken op die foto, zodat de kop scherp is. Wellicht een wat snellere sluitertijd gebruiken, zodat bewegingsonscherpte wat minder wordt.

In principe zou je elke focusmodus kunnen gebruiken, zolang je maar niet die knop half indrukt, paard verder beweegt en dan pas afdrukt. Je kan servo gebruiken zodat je continue opnieuw blijft focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133109

Dergelijke posts horen hier: [Fotoapparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen

[ Voor 80% gewijzigd door Floor-is op 27-05-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schele indiaan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 22:42

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Jij mag je ook hier melden: [Fotoapparatuur] Raad eens wat ik nieuw gekocht heb.

[ Voor 84% gewijzigd door Floor-is op 27-05-2007 12:18 ]

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133109

als je het niet eens bent met de beslissing van een moderator dan kun je dat beter opnemen met de moderator in kwestie of met één van de andere moderators. Zij het via DM of mail. Je ongenoegen in dit topic posten is niet de bedoeling en zeker niet met een hoop vleierij.

[ Voor 84% gewijzigd door YellowCube op 27-05-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 14:19

Floor-is

5.2

Prima dat je hem hebt gekocht, maar we hebben echt een topic speciaal voor de aankopen, als je problemen hebt met hoe wij hier modden, dan kan je ofwel een PM sturen (moet je wel even aanzetten), dat doe je door dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif knopje te gebruiken.

Het is inderdaad niet de bedoeling hier te posten dat je hem hebt gekocht, daarvoor hebben we immers een ander topic. Ja dat mag je vervelend vinden, maar zo werkt het nu eenmaal.

Dan mag je mij een powertripper vinden, maar hej, zo werkt het nu eenmaal, je bent werkelijk de eerste die hier over valt. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Siparti schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:52:
...
[b]B+W[/b]
   58mm Kaesemann MRC Cir.Pol. Filter NEW       [b]$75.90[/b]
   58mm MRC Cir.Pol. Glass Filter NEW F-PRO*    [b]$69.50[/b]

[b]Hoya[/b]
   58mm PRO1 Super HMC Circ.Pol. Filter NEW     [b]$51.90[/b]
   58mm PRO1 DIGITAL Circ.Pol. Filter DMC *     [b]$44.90[/b]
   58mm S-HMC Cir.Pol. SUPER Filter THIN        [b]$40.90[/b]
...
Sorry voor het quoten van mezelf, maar kan iemand me helpen.
Ik heb niet echt een idee hoe ik, uit dit lijstje filters, tot een keuze kan komen.

Is die 'PRO1 DIGITAL' van Hoya kwalitatief goed,
het gaat mij er gewoon om dat de luchten blauwer worden, en dat er wat reflecties verminderd worden (maar zonder merkbaar kwaliteitsverlies op de foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewoon die PRO1 Digital doen ja. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
* neographikal roept nog maar eens shop.vendio.com/hkd. Kost werkelijk geen jota \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
neographikal schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:56:
* neographikal roept nog maar eens shop.vendio.com/hkd. Kost werkelijk geen jota \o/
Das inmiddels http://hvstar.net/ geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Daar komen de prijzen uit m'n lijstje ook vandaan ;)
Maar ik neem aan dat er niet bijster veel (kwaliteits)verschil zit tussen die Hoya filters, allemaal wel óke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zolang het maar SHMC of Pro1 spul is, is het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik ga zelf voor de Pro1 Super HMC cir. pol. en Protector DMC UV filter van Hoya. Volgens mij zijn de verschillen tussen de nog duurdere filters zoals Keasemann toch niet merkbaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
ik heb deze net besteld:
B+W 62mm MRC UV 010 Filter NEW F-PRO Multi-Coated Alloy

Weet iemand trouwens hoe lang die Cashback duurt? Heb hem zaterdag op de post gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Executor16 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:13:
ik heb deze net besteld:
B+W 62mm MRC UV 010 Filter NEW F-PRO Multi-Coated Alloy

Weet iemand trouwens hoe lang die Cashback duurt? Heb hem zaterdag op de post gedaan :)
Lang, die van mij is eind april verstuurd, en nog steeds geen bevestiging gehad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik ben zelf ook erg aan het twijfelen tussen de verschillende polarizer filters. Ik wilde de Prog1 Digital halen maar zie ook een duurder uitvoering Super HMC er tussen staan. Alsof dit alles niet lastig genoeg is kreeg ik ook bij CityFoto in Eindhoven te horen dat de B+W Polarizer filters beter zijn dan de Hoya's in verband met kwalitatief beter glas en alloy omhulsel. Stel dat prijs geen issue is welke van de volgende drie zou dan de beste kwaliteit leveren? (heb je hiervan ook een artikel / review op het internet voor me?)

1) Hoya 52mm PRO1 DIGITAL Circular Polarizer Filter DMC
Afbeeldingslocatie: http://hvstar.net/ProductImages/hoya/52pro1dcpl.jpg

2) Hoya 52mm PRO1 Super HMC Circular Polarizing Filter
Afbeeldingslocatie: http://hvstar.net/ProductImages/hoya/52pro1cpl.jpg

3) SLIM B+W 52mm Circular Polarizer Filter
Afbeeldingslocatie: http://hvstar.net/ProductImages/bw/52slim.jpg

En als laatste vraag: Hoe goed werken de Super HMC filter op een digitale dslr? Want bij de Pro1 Digital staat erbij aangegeven dat het speciaal voor de digitale camera is bedoeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 181923 op 27-05-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Cir. pol. is gewoon goed voor een dSLR, dat maakt niet uit. Reviews of vergelijkingen kon ik zelf eigenlijk niet vinden, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

[ Voor 12% gewijzigd door Aikon op 27-05-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

ik heb de:
Hoya PRO1 D Digital 77mm UV(0) Filter DMC THIN (a $29.25)
Hoya PRO1 D Digital 77mm Circular Polarizer Filter DMC (a $61.90)

Beiden hebben een front thread waar m'n lensdop op past, dat is handig. De UV block is idd iets dunner, maar dat boeit verder niet, beiden geven geen problemen op 17mm. Vind het prima filters.

(ik las ooit ergens een review dat er geen merkbaar verschil tussen pro1 dmc en shmc filter was. Als het er al was, dan minimaal. Daar stond ook zelfs het gerucht dat Hoya helemaal ging stoppen met de shmc lijn en dat pro1 dmc de vervanger was.

[ Voor 29% gewijzigd door Zoijar op 27-05-2007 18:18 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor aanbiedingen en superprijzen kun je hier terecht:
[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen.