Canon EOS 400D - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.870 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:25:

- Er zit gewoon een oplader en accu bij, eventueel nog eentje bijkopen.
(hoe lang doe je ongeveer met 1 accu?)

- Je kunt dus niet echt zoomen met die kitlens, maar wel een klein beetje? Hoever is dat in compact termen? (mijn A430 had nu 4x optische zoom, of kan je dat niet zo benoemen met een dslr?)

- Batterygrip is niet perse nodig, lijkt me dat ik hem eerst gewoon koop zonder, misschien later er eentje bij kopen?
1:
Zeker weten een extra accu kopen. Een namaak accu (zie ander topic dat erover gaat, hebben veel GoTters gewoon goede ervaring mee, ik ook) kost twee tientjes maximaal. Als je accu aan het opladen is wil je toch nog foto's kunnen maken.

2:
Geen idee, het is een klein beetje zoom. Ik zou anders ff naar de Mediamarkt gaan zodat je zonder geheig van een verkoper in je nek ermee kunt spelen. Je ziet dan in de praktijk wat de kitlens doet, zegt meer dan wat cijfertjes :)

3:
Ik heb ook een grip maar vooral omdat m'n cam met een andere (zwaardere) lens en 430EX (flitser) nogal zwaar werd. Met zo'n gewicht krijg je eerder, met de toch vrij kleine 400d, kramp in je poot. Met de kitlens en zonder flitser erop is het zonder grip prima te doen, geen noodzaak voor mij. Een grip kun je altijd nog kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
18-55 is een zoom van iets meer dan 3x, maar dat zegt bijzonder weinig, een 12-24 is 2x zoom en 200-400 is 2x zoom maar ze beslaan een totaal ander bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:25:
Ok, weer wat wijzer geworden. :)

Dus wat ik kan concluderen:

- Er zit gewoon een oplader en accu bij, eventueel nog eentje bijkopen.
(hoe lang doe je ongeveer met 1 accu?)
Klopt. Ik vind dat je redelijk veel foto's kan maken met 1 accu, maar die 3rd party dingen kosten toch geen drol (ga ik er ook nog twee van kopen) dus daar hoef jij je geen zorgen over te maken ;)
- Je kunt dus niet echt zoomen met die kitlens, maar wel een klein beetje? Hoever is dat in compact termen? (mijn A430 had nu 4x optische zoom, of kan je dat niet zo benoemen met een dslr?)
Je kan het wel in die termen benoemen, is wel een berekening voor maar die weet ik niet.
- Batterygrip is niet perse nodig, lijkt me dat ik hem eerst gewoon koop zonder, misschien later er eentje bij kopen?
Niet nodig, maar als je een beetje normale Nederlandse mannenhanden hebt ( :P ) dan is het wel een stuk prettiger, zeker als je veel verticaal fotografeert (+ je kan met je pink afdrukken :P )

Conclusie; ik snap dat het een flink bedrag is om uit te geven (was het voor mij ook) maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Gewoon kopen die hap, je vindt het toch wel prettig/goed enz :) Overigens raad ik juist niet aan om er meteen een tele(zoom) bij te kopen, zeker als je nieuw bent in de hele SLR wereld heb je je handen al vol aan de camera met kitlens, zonder er zelfs maar over na te hoeven denken welke lens je gebruikt :) Ik ben ook begonnen met een analoge SLR en een 50mm lensje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Grip kan intimiderend werken.

In de trein zaten ze met fototoestellen te spelen, ik haalde mijn EOS 20D met een L-objectief. Intimiderend genoeg om ze bijna achterover de bank te doen springen. Beetje te snel afgedrukt, anders had ik het moment op foto.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/rapture/stockage/got/camera-l-lens_7947.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:31

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

rapture, pas op he, beetje kleine meisjes plagen met grote toeters. Voelt wel een klein beetje alsof je die meisjes wou imponeren eigenlijk :P.....werkte het?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Nomad schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:29:
rapture, pas op he, beetje kleine meisjes plagen met grote toeters. Voelt wel een klein beetje alsof je die meisjes wou imponeren eigenlijk :P.....werkte het?
Zo ja; moet ik toch ff door sparen voor een 70-200L :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mensen kijken je idd wel de hele tijd aan met een 70-200L of vergelijkbaar, best irritant soms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Nomad schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:29:
Het was een 17-35mm/2.8, dat "gevaarte" zag indrukwekkend genoeg eruit en ze voelen zich geviseerd (en vragen af of het nodig is).

Bij de keuze van de grip, heb je naast gebruiksgemak, 2 ipv 1 batterijen, extra knopjes, prijs,... ook "intimiderend". Tijdens concerten waar ik tussen de fotografen mag staan, dan moet het materiaal vooral functioneel en goed werkbaar zijn. Maar in andere omstandigheden kan je echter voor iets minder opvallends/shockerend kiezen.

[ Voor 30% gewijzigd door rapture op 15-05-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Is het ding nog ergens goed voor linkje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

rapture schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:54:
Beetje te snel afgedrukt, anders had ik het moment op foto.
[afbeelding]
Daarom heb ik mijn camera altijd op burst staan. :) Mis je dat soort momenten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
rapture schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:49:
[...]
Het was een 17-35mm/2.8, dat "gevaarte" zag indrukwekkend genoeg eruit en ze voelen zich geviseerd (en vragen af of het nodig is).
Als ze dat vragen moet je imo geen foto meer maken, of iig niet publiceren.

Kom maar kom maar kom maar: 'Voutloos je bent een zeikerd'. Laat de standaard discussie maar achterwege, want daar doe ik toch niet aan mee.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Ik zie het al voor me:
linkermeid: die van jouw is zooo klein
rechtermeid: ach ga toch weg!
;)
Maar goed, uitstekende binnekomer toch? Laat ze maar even je 20D vasthouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ allen

Bedankt voor jullie uitleg, en sorry dat het niet helemaal direct duidelijk was.

Ik ga nu gewoon die kit kopen en eerst maar proberen voordat ik weer allemaal dure aankopen erbij ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:04:
@ allen

Bedankt voor jullie uitleg, en sorry dat het niet helemaal direct duidelijk was.

Ik ga nu gewoon die kit kopen en eerst maar proberen voordat ik weer allemaal dure aankopen erbij ga doen.
[offtopic]
Psst, fix je url in je sig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 09:23
Ik zit er ook over te denken om een Canon Eos 400D te kopen.

Waarvoor ik de Canon wil gebruiken is gewoon vakantiekiekjes schieten en af en toe wat alledaagse dingetjes fotograferen.

Echter waar ik over zit te dubben is of ik de kit versie zal nemen of de body met een aparte lens.

Ik heb zelf al veel reviews doorgelezen, en daarin wordt de kit lens als redelijk bevonden. Echter misschien is het aantrekkelijker om een aparte lens te nemen.

Heeft iemand advies wat het slimste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zoek eens in deze topics, de 350D topics en het Canonmount topic op kit. Die vraag is al heel wat keren beantwoord en het antwoord gaat nu niet anders zijn bij gebrek aan specifieke lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
neographikal schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:34:
Zoek eens in deze topics, de 350D topics en het Canonmount topic op kit. Die vraag is al heel wat keren beantwoord en het antwoord gaat nu niet anders zijn bij gebrek aan specifieke lenzen.
Hmm dan heb ik denk ik verkeerd gezocht ... ik ga nog eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:37:
[...]

Hmm dan heb ik denk ik verkeerd gezocht ... ik ga nog eens kijken :)
Tis zelfs in dit topic al vaak terug gekomen.

Om eerlijk te zijn wordt ik een beetje simpel van steeds diezelfde vragen, kan dit niet in de startpost worden opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
sOid schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:45:
[...]

Om eerlijk te zijn wordt ik een beetje simpel van steeds diezelfde vragen, kan dit niet in de startpost worden opgenomen?
Klopt, mijn fout!

Ik mis idd veel informatie in de startpost over de 400D.

Ik ga toch maar voor de kit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:42

breinonline

Are you afraid to be known?

sOid schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:45:
[...]

Dus omdat die mensen te lui zijn om te zoeken moet het maar door iemand anders in de SP gestopt worden? Als we nou gewoon met zijn allen leren dat soort vragen in het geheel te negeren en niet te beantwoorden ben je ook klaar.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
breinonline schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:16:
[...]

Dus omdat die mensen te lui zijn om te zoeken moet het maar door iemand anders in de SP gestopt worden? Als we nou gewoon met zijn allen leren dat soort vragen in het geheel te negeren en niet te beantwoorden ben je ook klaar.
Hoeveel werk is het nou om het in de startpost te zetten, in ieder geval minder werk dan het alsnog steeds lezen van datsoort posts.

Komt nog bij dat dit forum vooral bedoeld is om mensen te helpen en ervaringen uit te wisselen heh.

Natuurlijk nog geen excuus om de search niet goed te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

sOid schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:41:
[...]

Hoeveel werk is het nou om het in de startpost te zetten, in ieder geval minder werk dan het alsnog steeds lezen van datsoort posts.
Daar heb je misschien ook wel weer gelijk in, maar als TS zich niet geroepen voelt dan begrijp ik dat volkomen. Bovendien borgt het in de startpost zetten eigenlijk helemaal niets: mensen die niet zoeken lezen de startpost ook lang niet altijd. Dan zit je dus nog steeds met dezelfde ellende :/

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:29

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Als er iets in de TS moet dan ben ik prima te bereiken en dan plak ik het erin. Zoals hierboven al min of meer gezegd wordt voel ik er niet veel voor om een dikke TS te maken en dan alsnog dezelfde vragen weer te krijgen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
breinonline schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 19:49:
[...]

Daar heb je misschien ook wel weer gelijk in, maar als TS zich niet geroepen voelt dan begrijp ik dat volkomen. Bovendien borgt het in de startpost zetten eigenlijk helemaal niets: mensen die niet zoeken lezen de startpost ook lang niet altijd. Dan zit je dus nog steeds met dezelfde ellende :/
Mja daar heb je gelijk in.

Misschien is het een idee om bij ditsoort dingen zo'n mod-warning boven het replyschermpje te zetten van 'voor vragen gebruik eerst zoekfunctie' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Laatst online: 19-05 08:48
Heb hem net maar even gehaald bij de Mediamarkt R'dam Alexanderium... Daar was hij 679,- overigens het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden.

Maar even een ander vraagje?
Klopt het dat je niet het scherm als zoeker kan gebruiken? :o

Ook kreeg ik een voucher mee die al reeds was verlopen voor de Canon workshop, maar aangezien de actie verlengd is weet iemand daarom of deze nog geldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
Iemand nog suggesties voor een goede opbergtas? Heb nu een Samsonite gekocht maar die blijkt bij nader inzien veeeelste groot te wezen. (Dus die ga ik weer retour brengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Padje schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:00:
Klopt het dat je niet het scherm als zoeker kan gebruiken? :o
Dat is juist één van de kenmerken van een SLR-camera. Een aantal SLR-camera's hebben inmiddels liveview maar het is (nog?) absoluut niet common.

Misschien had je je wat beter moeten informeren voordat je zo'n aankoop doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Padje schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:01:
Iemand nog suggesties voor een goede opbergtas? Heb nu een Samsonite gekocht maar die blijkt bij nader inzien veeeelste groot te wezen. (Dus die ga ik weer retour brengen)
Centraal Fototas Topic - Deeltje 2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
Wilko schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:11:
[...]

Dat is juist één van de kenmerken van een SLR-camera. Een aantal SLR-camera's hebben inmiddels liveview maar het is (nog?) absoluut niet common.

Misschien had je je wat beter moeten informeren voordat je zo'n aankoop doet?
Eigenlijk wel.

Ik wilde eigenlijk al meer als 1,5 een 350D of 400D camera kopen en heb me iedere keer me zelf er nog van kunnen weerhouden.
Maar afgelopen zaterdag kwam me schoonmoeder aan met een foldertje van Canon en zag daarin de cashback actie staan. Dus net maar even de EOS gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Tsja :P Je LCD-scherm als zoeker gebruiken is absoluut niet mogelijk met de 400D. Maar je zult er al vrij snel achterkomen dat een optische zoeker eigenlijk een stuk lekkerder werkt dan zo'n LCD-schermpje met een lage resolutie. Hoewel het bij bepaalde soorten foto's wel verrekte handig kan zijn om je schermpje te gebruiken, bv. bij foto's van vlak boven de grond of juist boven je hoofd. Maar afgezien van die situaties is een zoeker (imo) een stúk beter dan een schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Aanstaand weekend is er een aanbieding bij Axxo in Amersfoort waarbij de 400d incl 38-76mm lens voor 529 te krijgen is (dat is na cashback)
http://www.axxo.nl/advertenties/weekendaktie.pdf

Nou weet ik natuurlijk niet wat de kwaliteit is van die lens, is iig niet de standaard kitlens zo te zien, maar het is het bekijken waard d:)b

edit: sorry, folder is oud, maar geld ook aanstaande vrijdag en zaterdag :)

[ Voor 11% gewijzigd door Intrepidity op 17-05-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ribbekassie schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:11:
Voor wat het waard is.....
Vanmiddag was ik bij de MM in Alkmaar waar ik heb geinformeerd of er nog een btw actie op stapel staat.
Daar vertelden zij mij dat er geen btw actie meer komt maar over twee weken een camera actie met extra hoge kortingen.
Dat zou erg mooi zijn! Vakantiegeld en dan een mooie 400D kopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Intrepidity schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:56:
Aanstaand weekend is er een aanbieding bij Axxo in Amersfoort waarbij de 400d incl 38-76mm lens voor 529 te krijgen is (dat is na cashback)
http://www.axxo.nl/advertenties/weekendaktie.pdf

Nou weet ik natuurlijk niet wat de kwaliteit is van die lens, is iig niet de standaard kitlens zo te zien, maar het is het bekijken waard d:)b

edit: sorry, folder is oud, maar geld ook aanstaande vrijdag en zaterdag :)
Dat is de kitlens nog van de oude analoge EOS 5000. Hier wordt hij getest in het duits op een EOS 300D.
In elk geval een beetje een vreemd bereik (met cropfactor): 60-121mm, dus ik zou zelf daar nog wel een andere lens bij willen. Tevens heeft hij maar een lichtsterkte van 4.5-5.6, dus dat is ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
sub0kelvin schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 10:27:
[...]

Dat is de kitlens nog van de oude analoge EOS 5000. Hier wordt hij getest in het duits op een EOS 300D.
In elk geval een beetje een vreemd bereik (met cropfactor): 60-121mm, dus ik zou zelf daar nog wel een andere lens bij willen. Tevens heeft hij maar een lichtsterkte van 4.5-5.6, dus dat is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Ok, ik dacht al, daar moet bijna iets mee aan de hand zijn voor die prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Bovenaan in de quicksearch '38 76' in vullen om te zoeken in dit topic en voila, nog wat posts over die oude lens. :P

Dit soort lenzen wordt doorgaans weggeven voor symbolisch bedrag, dus je moet gewoon voorstellen alsof je voor body-only betaalt. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Voutloos schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:04:
Bovenaan in de quicksearch '38 76' in vullen om te zoeken in dit topic en voila, nog wat posts over die oude lens. :P

Dit soort lenzen wordt doorgaans weggeven voor symbolisch bedrag, dus je moet gewoon voorstellen alsof je voor body-only betaalt. :)
Ja precies, en dan scheelt het bar weinig met de pricewatch, dus laat ik nog maar ffies doorsparen voor de gewone kit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Laatst online: 04-09 16:07
Ik sta zelf op het punt om de 400D kit aan te schaffen, maar zie bij veel van de internetshops de snellere
SD CF kaarten erbij staan aanbevolen, is dit nou echt nodig, of alleen als je in RAW sequences gaat schieten?

Heeft iemand ervaring met de aangeboden kit bij digitalstreet http://www.digitalstreet....ntlla713kmmnoveuq902d1nu0

Heb ze gemaild en er werd gezegd dat het hier om een duitse versie van de camera ging maar wel naar het nederlands is om te zetten in het menu, heeft dit nog invloed op de bedrukking qua text op de camera of is dit allemaal standaard?

edit: <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik kan je geen SD-kaarten aanbevelen tenzij je een hamer meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
Alexji schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:22:
Ik sta zelf op het punt om de 400D kit aan te schaffen, maar zie bij veel van de internetshops de snellere
SD kaarten erbij staan aanbevolen, is dit nou echt nodig, of alleen als je in RAW sequences gaat schieten?

Heeft iemand ervaring met de aangeboden kit bij digitalstreet http://www.digitalstreet....ntlla713kmmnoveuq902d1nu0

Heb ze gemaild en er werd gezegd dat het hier om een duitse versie van de camera ging maar wel naar het nederlands is om te zetten in het menu, heeft dit nog invloed op de bedrukking qua text op de camera of is dit allemaal standaard?
Het heeft alleen invloed op de garantieafhandeling. Digitalstreet (of jij zelf) moet hem nu naar duitsland sturen ipv ETBass.... wat gezien de reputatie van ETBass mischien wel geen nadeel is.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 00:36
En je hebt er geen nederlandse handleiding bij.. wel een engelse en een duitse natuurlijk, maar de nederlandse is ook wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Gewoon een Transcend 120x halen Alex, die kost geen fuck en is enorm rap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Waarom staat er in dat objectieven topic niet de 18-200mm van sigma? Ik wil namelijk een dSLR kopen of een net niet (bv de panasonic FZ50 of Canon S5 etc. etc.)

Maar toen ik de 18-200mm lens van sigma tegenkwam leek het me een leuke combinatie met een EOS 400D. Heb momenteel als student niet meer over voor meerdere extra lenzen. 1 extra lens bij de kitlens wil ik nog wel doen in principe.

Zou dan een 400D icm met de sigma 18-200mm genoeg zijn voor normaal gebruik. Ik maak foto's van landschappen en mensen. Soms fotografeer ik ook op feestjes of tijdens uitgaan. Ook vind ik macro fotografie heel erg leuk.

Ben ik nou echt beter af met de 400D en zo een sigma lens of zo een consumer van panasonic, fuji, sony of canon. Voor de 400D en Sigma lens zou ik uitkomen op een euro of 800. Hooguit een UV filtertje kan er ook nog wel bij. Als ik hiermee voorlopig goed vooruit kan wil ik het wel doen. Later kan ik altijd nog dingen erbij kopen, maar iig niet in 1 keer. Zo een prosumer camera komt hooguit uit op 500,- Dus zou dat prijsverschil echt merkelijk zijn op de foto's die ik ga maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
Alexji schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:22:
SD CF kaarten erbij staan aanbevolen, is dit nou echt nodig, of alleen als je in RAW sequences gaat schieten?

edit: <3
Mediamarkt R;dam 679,- nederlandse versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
@Executer:
Ik denk dat dat een goede keuze zal zijn. Voor niet veel geld meer heb je dan wel een dSLR en kan je zeker even goede foto's maken als met een net-niet dSLR uiteraard, je kan ervaring opdoen, en als af en toe wat spaart kan je uitbreiden en die Sigma tzt weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Laatst online: 04-09 16:07
Padje schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:20:
[...]

Mediamarkt R;dam 679,- nederlandse versie...
Ja ik ben al bij verschillende mediamarkten langs geweest, maar daar berekenen ze de prijs inclusief de cashback, wat bij digitalstreet nog niet berekend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 00:36
Executor16 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:45:
Ben ik nou echt beter af met de 400D en zo een sigma lens of zo een consumer van panasonic, fuji, sony of canon. Voor de 400D en Sigma lens zou ik uitkomen op een euro of 800. Hooguit een UV filtertje kan er ook nog wel bij. Als ik hiermee voorlopig goed vooruit kan wil ik het wel doen. Later kan ik altijd nog dingen erbij kopen, maar iig niet in 1 keer. Zo een prosumer camera komt hooguit uit op 500,- Dus zou dat prijsverschil echt merkelijk zijn op de foto's die ik ga maken?
Het verschil in fotokwaliteit zal het hem niet zo zeer doen.. Pas als je echt verstand krijgt van dSLR's en fotografie in het algemeen, zal het verschil in beeldkwaliteit zich lonen met een dSLR (wel zal je met een dSLR automatisch veel meer ervaring opdoen)..

Maar je moet wel goed nadenken wat je nou precies wil.. Die 500€ voor zo'n camera is idd een stuk goedkoper, maar je kan er naderhand geen kant meer mee uit... Bij dSLR's kan je verschillende lenzen gebruiken, filters en weet ik veel wat voor accessoires allemaal, dus als je verder wilt met fotografie zal dSLR ongetwijfelt de beste keuze zijn.. (Je zal bij die "compact"camera's een keer op de beperkingen stuiten, en om dan alsnog een dSLR te halen, ben je helemaal duur uit ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Aeonis op 17-05-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Executor16 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:45:
Waarom staat er in dat objectieven topic niet de 18-200mm van sigma? Ik wil namelijk een dSLR kopen of een net niet (bv de panasonic FZ50 of Canon S5 etc. etc.)

Maar toen ik de 18-200mm lens van sigma tegenkwam leek het me een leuke combinatie met een EOS 400D. Heb momenteel als student niet meer over voor meerdere extra lenzen. 1 extra lens bij de kitlens wil ik nog wel doen in principe.

Zou dan een 400D icm met de sigma 18-200mm genoeg zijn voor normaal gebruik. Ik maak foto's van landschappen en mensen. Soms fotografeer ik ook op feestjes of tijdens uitgaan. Ook vind ik macro fotografie heel erg leuk.

Wat er nog rest in deze quickfaq zijn de superzooms, deze worden vaak overwogen door mensen die vanaf een compactcamera of prosumer komen. Het voordeel van deze lenzen is duidelijk, een groot bereik zodat je eigenlijk nooit lenzen hoeft te wisselen. De nadelen zijn echter ook groot: optisch vaak niet erg goed, niet lichtsterk, veel distortionproblemen en vignetering op de wijde stand komen veel voor.

Het is handig om een dergelijke lens een keer mee te nemen op vakantie, maar als je overweegt om een naar een DSLR over te stappen met zo'n lens dan zou ik mezelf eens afvragen of je wel in de goede hoek zit. Een van de voordelen is júist het kunnen wisselen, zodat je je optimaal kunt aanpassen aan de situatie die zich voordoet. Persoonlijk raad ik het gebruik van superzooms af, tenzij je echt niet anders kan of het gewoon héél erg makkelijk is. Als je de bergen gaat beklimmen heb je immers geen ruimte voor een Karachi Outpost vol met spullen.
Lijkt mij vrij duidelijk? :) Voor de prijs van één 400D met een superzoom (waarmee je er dus nog láng niet bent) kun je twee of zelfs wel drie fatsoenlijke superzoomcam's kopen. Als je er nu nog niet écht serieus mee aan de gang wilt, haal jezelf fijn een prosumer, bespaar een bak geld en dan kun je in de toekomst alsnog een keer aan de dslr.

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 17-05-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
neographikal schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 17:09:
[...]

[...]

Lijkt mij vrij duidelijk? :) Voor de prijs van één 400D met een superzoom (waarmee je er dus nog láng niet bent) kun je twee of zelfs wel drie fatsoenlijke superzoomcam's kopen. Als je er nu nog niet écht serieus mee aan de gang wilt, haal jezelf fijn een prosumer, bespaar een bak geld en dan kun je in de toekomst alsnog een keer aan de dslr.
Nee goed, dat snap ik wel. Maar ik zou het er wel voor over hebben om een 400D aan te schaffen met zo een sigma lens (18-200mm) en evt nog een goed UV Filter (deze kosten 50,- ofzo volgens mij toch?). Later kan ik altijd nog extra lenzen kopen of accessoires, dat is het probleem niet in principe. Maar mijn vraag is of ik voor hetgeen wat ik wil gaan doen dus voorlopig wel genoeg heb aan dit setje. Niet dat zo een prosumer dan veel betere foto's schiet terwijl ik al aardig wat heb geinvesteerd in de dSLR.

Echt ver willen inzoomen heb ik nooit echt nodig gevonden (gebruikte dat niet zo veel op mijn digital ixus). Dingetjes van dichbij fotograferen (macro) vind ik dan belangrijker. En gewoon om vakantiefoto's te maken (uitgaan, stand, omgeving, etc etc). Als deze set daarvoor uitermate geschikt is lijkt het mij toch beter deze aan te schaffen ipv een prosumer. Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja, 18-200 is voldoende voor 'alles'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:03
Ik zelf heb de Sigma 18-200 (maar dan voor de Nikon D50) en ik moet zeggen dat het best mee valt met de lens afwijkingen. Ik ben er best tevreden over, en inderdaad, voor op vakantie is de lens ideaal, maar ook voor veel andere situaties. Je kan later altijd nog een keer een goede groothoek erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
VeeGee schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:58:
Ik zelf heb de Sigma 18-200 (maar dan voor de Nikon D50) en ik moet zeggen dat het best mee valt met de lens afwijkingen. Ik ben er best tevreden over, en inderdaad, voor op vakantie is de lens ideaal, maar ook voor veel andere situaties. Je kan later altijd nog een keer een goede groothoek erbij kopen.
Waarom heb jij voor de D50 gekozen ipv een EOS als ik vragen mag :) Heb je trouwens ergens een showcase of site met foto's die je met de 18-200mm sigma hebt geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
VeeGee schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 09:58:
Het punt met zo'n superzoom is ook, dat hij vaak niet vergeleken wordt met prosumers, en jij dat nu wel doet ;) De lens vervormt inderdaad, in vergelijking tot veel fixed-lens-camera's, niet zo heel erg, maar zet je hem naast een losse 17-55 en 70-200, dan ineens vervormt hij hévig. En daar ligt eigenlijk het hele punt, zodra je in dSLR land komt, ligt de lat (en het prijskaartje daarmee ook :P ) een stuk hoger. Lenzen en sensoren die in fixed-lens-camera-land worden aangeschreven als:"low distortion" en "low ca's" zijn in dSLR-land "distoration and CA galore". Dat komt ook omdat veel dSLR gebruikers dusdanig fanatiek zijn dat ze allerhande glas bezitten en daar dus ook mee vergelijken. Prik daar doorheen en zeg tegen jezelf dat je gewoon een goede camera wilt met een goede all-round-superzoom lens, en je hebt aan een dSLR met een 18-200 een prima combi :)
Executor16 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:13:
[...]

Waarom heb jij voor de D50 gekozen ipv een EOS als ik vragen mag :) Heb je trouwens ergens een showcase of site met foto's die je met de 18-200mm sigma hebt geschoten?
Ik weet niet hoe het met VeeGee zit, maar ik koos voor de D50 omdat hij me gewoon een stuk fijner in de hand lag en het hele Nikon systeem wat meer 'mij' was. Het is eigenlijk 100% persoonlijk. Welke body voelt fijner, heeft betere bediening, viewfinder, het systeem erachter, etc. En stiekem eigenlijk een discussie voor het start-/budget-dSLR topic ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Henk op 18-05-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:03
RedXraD schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:21:
[...]

Ik weet niet hoe het met VeeGee zit, maar ik koos voor de D50 omdat hij me gewoon een stuk fijner in de hand lag en het hele Nikon systeem wat meer 'mij' was. Het is eigenlijk 100% persoonlijk. Welke body voelt fijner, heeft betere bediening, viewfinder, het systeem erachter, etc. En stiekem eigenlijk een discussie voor het start-/budget-dSLR topic ;)
Dit was ook voor mij de reden. Ik vond de EOS gewoon te klein. Plus dat mijn vader een D200 heeft, met ook de nodige lenzen, die ik ook kan/mag gebruiken als ik wil. Natuurlijk is het zo dat als je 2 lenzen hebt je inderdaad minder last hebt van vervorming. Maar als ik in Amerika ben (vakantie) in de woestijn, heb ik geen zin om daar lenzen te gaan wisselen terwijl je wel over een groot bereikt kan fotograferen. Nu vraag je je misschien af waarom ik dan toch voor een dSLR heb gekozen, nou, gewoon omdat ik daar later altijd nog mee kan uitbreiden, en omdat als ik toch een keer een groothoek lens wil, ik altijd die van mn pa kan gebruiken. Het idee dat je later altijd nog weer iets nieuws erbij kan kopen is gewoon er fijn. En een 18-200mm maakt echt wel mooiere foto's dan de gemiddelde prosumer. Verder vind ik al die prosumers ook niet echt fijn in de hand liggen.

@Executor16, ik heb op het moment even niet zo snel wat foto's paraat van mijn Nikon D50+ Sigma 18-200, sorry. Ik kan kijken of ik nog even wat plaatjes kan schieten ergens vandaag.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
VeeGee schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:22:
[...]

Dit was ook voor mij de reden. Ik vond de EOS gewoon te klein. Plus dat mijn vader een D200 heeft, met ook de nodige lenzen, die ik ook kan/mag gebruiken als ik wil. Natuurlijk is het zo dat als je 2 lenzen hebt je inderdaad minder last hebt van vervorming. Maar als ik in Amerika ben (vakantie) in de woestijn, heb ik geen zin om daar lenzen te gaan wisselen terwijl je wel over een groot bereikt kan fotograferen.
Ik snap de beredenatie achter een superzoom wel :) Ik zou als vakantieset erg graag een 18-200VR op mijn D50 hebben ofzo, lijkt mij voor reizen etc. echt de ultieme combi. Tot die tijd neem ik gewoon mijn D50 met sigma 17-70 mee ;)
Nu vraag je je misschien af waarom ik dan toch voor een dSLR heb gekozen, nou, gewoon omdat ik daar later altijd nog mee kan uitbreiden, en omdat als ik toch een keer een groothoek lens wil, ik altijd die van mn pa kan gebruiken. Het idee dat je later altijd nog weer iets nieuws erbij kan kopen is gewoon er fijn. En een 18-200mm maakt echt wel mooiere foto's dan de gemiddelde prosumer. Verder vind ik al die prosumers ook niet echt fijn in de hand liggen.
Inderdaad, plus dat je uiteindelijk dus misschien wel een vakantie-set en een serieuze-fotografie-set hebt :)
@Executor16, ik heb op het moment even niet zo snel wat foto's paraat van mijn Nikon D50+ Sigma 18-200, sorry. Ik kan kijken of ik nog even wat plaatjes kan schieten ergens vandaag.... ;)
Executor16: Check anders even http://photozone.de/8Revi...igma_18200_3563/index.htm voor de 18-200 review. Nou is die site puur op benchmarks gebaseerd, en dingen als bokeh, kleur, contrast etc kan je niet bevangen in tests, dus wat dat betreft is het misschien een idee om op http://www.flickr.com en http://www.pbase.com even wat praktijk-foto's op te zoeken.

edit:

breinonline schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:42:
[edit]damn you RedXraD :([/]
[/quote]

Hehe, het was echt een kwestie van seconden, met het plaatsen van mijn post zag ik die van jou er al onder staan :+ :>

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 18-05-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Executor16 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:13:
[...]

VeeGee schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:22:
[...]

Hoeft ook niet, online zijn genoeg voorbeelden te vinden hoor.

edit:
damn you RedXraD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15
Vergeet pixel-peeper niet :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Het 'probleem' met pixel-peeper is dat sommige lenzen met dezelfde 'specs' als één worden gezien, zoals bijvoorbeeld de Sigma 18-200 en de Sigma 18-200OS, of de Nikkor AF-S 80-200/2.8 en de AF-D 80-200/2.8, terwijl er wel verschil in kan zitten. Bij Flickr en met name bij Pbase is die indeling gewoon wat beter geregeld :)

Maar in dit geval (de OS is nog steeds niet in het wild gezien :P ) zeker een toevoeging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Pixelpeeper heeft nog een behoorlijke beperking: hij lijkt alleen van wat aangewezen posters pics op te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik ben zojuist bij Saturn geweest in Rotterdam, De D50 is daar niet meer te vergrijgen. De 400D heb ik wel even naar gekeken en gaat voor 599,- de deur uit. De sigma 18-200 lenzen hebben ze er ook nog liggen. Na alle reacties denk ik dat ik er toch wel een goed setje aan heb :) Denk dat ik van de week toch 1 ga halen! Is het nou verstandig gelijk een UV filter erbij te nemen, daar heb ik me nog namelijk helemaal niet in verdiept. Welke zou het beste zijn voor die lens? Aan welke andere extra kosten moet ik ook nog meer denken? Een leuke tas heb ik in principe al. Compact Flash heb ik ook nog 2gb van liggen.

edit: Ze hebben er trouwens ook een heel mooi EOS 400D boek bij voor 39,-

[ Voor 5% gewijzigd door Executor16 op 18-05-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Executor16 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:13:
Ik ben zojuist bij Saturn geweest in Rotterdam, De D50 is daar niet meer te vergrijgen. De 400D heb ik wel even naar gekeken en gaat voor 599,- de deur uit. De sigma 18-200 lenzen hebben ze er ook nog liggen. Na alle reacties denk ik dat ik er toch wel een goed setje aan heb :) Denk dat ik van de week toch 1 ga halen! Is het nou verstandig gelijk een UV filter erbij te nemen, daar heb ik me nog namelijk helemaal niet in verdiept. Welke zou het beste zijn voor die lens? Aan welke andere extra kosten moet ik ook nog meer denken? Een leuke tas heb ik in principe al. Compact Flash heb ik ook nog 2gb van liggen.
Een UV-filter is aan te raden als bescherming voor je lens, de UV-filterende functie merk je in NL eigenlijk niet zo, zodra je de bergen in gaat wordt dat pas belangrijk.

Kwa merk moet je goed oppassen dat je een multicoated neemt, gerenommeerde merken zijn Hoya met hun HMC-super filters en B+W.

Tiffen en Hama moet je zo hard mogelijk mijden, die verzieken je foto. Een slecht (single of ongecoat filter) beinvloedt namelijk de optische prestaties van je lens. (ja, merkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
http://shop.vendio.com/hkd

Ik moet aandelen van die tent hebben, kunnen ze er geen N.V. van maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangre
  • Laatst online: 15:34
RedXraD schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:15:
[...]

Een UV-filter is aan te raden als bescherming voor je lens, de UV-filterende functie merk je in NL eigenlijk niet zo, zodra je de bergen in gaat wordt dat pas belangrijk.

Kwa merk moet je goed oppassen dat je een multicoated neemt, gerenommeerde merken zijn Hoya met hun HMC-super filters en B+W.

Tiffen en Hama moet je zo hard mogelijk mijden, die verzieken je foto. Een slecht (single of ongecoat filter) beinvloedt namelijk de optische prestaties van je lens. (ja, merkbaar).
Duidelijk verhaal.

Hoe zijn de UV of PROTECTION filters van Canon zelf?
Ik heb een Protection gekocht voor op mn 400D, maar op dag 3 ging ik naar het strand, waar het zandkorreltjes stormde en mijn protection filter zit nu vol putjes (liever filter dan lens uiteraard)

Hoya en B+W beter als canon zelf?

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Sangre schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:35:
[...]

Duidelijk verhaal.

Hoe zijn de UV of PROTECTION filters van Canon zelf?
Ik heb een Protection gekocht voor op mn 400D, maar op dag 3 ging ik naar het strand, waar het zandkorreltjes stormde en mijn protection filter zit nu vol putjes (liever filter dan lens uiteraard)

Hoya en B+W beter als canon zelf?
Ja, Canon UV filters zijn prut. Is een of ander vaag merk met de naam van Canon dr op (las ik op Photography-on-the.net)

Staat trouwens nog een boel info in de FAQ over filters :)

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 18-05-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
neographikal schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:22:
http://shop.vendio.com/hkd

Ik moet aandelen van die tent hebben, kunnen ze er geen N.V. van maken? :+
Zo te zien zijn ze verhuisd: http://hvStar.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Welke moet ik dan hebben? er staan er 80 ofzo :D Hoeft niet superding te zijn ofzo, maar gewoon een goede UV filter die mijn sigma 18-200 lens beschermt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Werken ze daar nou met HK$, Canadese $ of US$? HK$ zou wel erg goedkoop zijn, maar het bedrijf zit in Canada, maar er staat over enkel $.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

geforce666 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:44:
Weer een "thrid in a row" vraag maargoed..

Doe nu op het moment een blok fotografie en ben het beetje zat om steeds foto's te moeten maken met me samsung d900 telefoon. Me pa heeft ook wel compactje maar die heeft hij zelf nodig.

Nu heb ik me al aardig verdiep in het fotowereldje en grofweg het meeste wat erbij komt kijken vanuit een amateur's point of view zeg maar. Nu wil ik dus een beetje goede camera aanschaffen en dan het liefst deze.. is nogal een verschil met wat ik op het moment heb. Daarom stel ik dus ook de vraag of het handig is.. liefst begin ik gelijk goed want wil me er toch wel flink mee bezig gaan houden.

Het heeft me namelijk altijd al zeer geinteresseerd en heb nu het geld en de tijd en dergelijke om er wat leuks mee te doen.

Ik werk zelf bij de media-markt en daar staat i nu voor 689 (kit setje).. nu was ik door de baas ingelicht dat er binnenkort een actie is van 19% eraf (de bekende belastingvrij actie) dus kost hij dan 551.. wat het leuke ervan is, is dat ik ook nog es een keer me personeelskorting daar overheen krijg van 20% dus issie 441. en dan nog een keer die cashback van Canon zelf dus ben ik uiteindelijk klaar voor 361.

nu lijkt mij dat vrij aantrekkelijk voor een goed begin toch ? wil eerst even wennen aan dSLR en de camera zelf natuurlijk. En dan voor in de toekomst uitbreiden met wat leukere lenzen wat toch niet zo'n slecht idee is ? voor het geld kan ik em moeilijk laten liggen zo !
voor de mensen die nog interesse hebben.. vandaag beginnen de kortingen bij de foto afdeling. vestiging waar ik werk is Alphen a/d Rijn ;) mocht het niet eerder zeggen. Was opeens zo'n ophef nadat ik dit gezegd had haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 17:01
Fotofeest van af vandaag bij de MM valt mij dus zwaar tegen hier in Alkmaar de 400D gewoon voor 724,-
Of je zou een 350D kit willen aanschaffen voor 499,- :(
Verder 30D body 977,-
Nikon D80 body 777,-
D40 kit 479,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even in de MediaMarkt in Eindhoven binnen gesprongen om te controleren hoeveel die korting nu juist was. Op dit moment en dat zal nog even zo blijven gaat de 400D kit van canon in MM Eindhoven voor €688 over de toonbank. Doe daar die 80 euro canon cashback af en je hebt hem voor €608. Best een redelijke prijs voor zulke camera maar het blijft natuurlijk veel geld voor studentjes zoals mezelf.
Hoe dan ook plan ik er eentje op te halen in de loop van deze week.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 19:46 . Reden: Spelling natuurlijk! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57

Floor-is

5.2

Getracht de boel te ontdoen van het (te ver offtopic) MM-gepraat. Als jullie daar zo graag over willen spreken: start een thread in SG of HK en maak het een iets algemenere thread over MM-kortingen. Deze thread willen we toch graag laten gaan over de 400D en niet over waar je hem moet komen voor 17 eurocent minder ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

En 70 euro dan ;)

Ik ga mijne deze week oppikken. Heb erg lang lopen twijfelen. PRO-sumer? Of toch een dSLR? Uiteindelijk toch maar voor de dSLR gekozen. Ik weet dat ik me anders te snel aan de beperkingen van een PRO-sumer zou irriteren. Bovendien vind ik lensen kiezen erg fijn. Alleen het sjouwwerk was een tegenargument.

Deze week mag ik hem oppikken :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb nu sinds 2 dagen de Panasonic FZ50.. Nu ben ik eigenlijk nog niet zo heel erg tevreden over de foto's die eruit komen als ik foto's schiet op de auto stand.. Natuurlijk kan ik nog veel spelen en leren om te verbeteren. Toch zit ik nog steeds te twijfelen om hem maandag terug te brengen en een EOS400D halen met een sigma 18-200mm lens. Ik heb zo een gevoel dat ik dan toch mooiere foto's kan schieten.. Vind het best moeilijk. Iemand die tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Er bestaat gewoon geen auto-stand welke altijd precies doet wat _jij_ wil. De definitie van een goede foto is subjectief, dus een algemeen algoritme bestaat niet. Je moet geen 400D willen vanwege de auto stand, dat maakt het verschil niet met de FZ50.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Na lang twijfelen tussen een Nikon D40x en een Canon, heb ik sinds vrijdag een 400D met de 17-85 IS USM lens (i.p.v de standaard 18-55) in huis gehaald. Erg mooi spul allemaal. Ik denk dat ik er komende week nog even die 50mm F/1.8 bij ga halen want ik fotografeer graag in donkere situaties zonder flits en daar is de 17-85 eigenijk niet snel genoeg voor.

Anyway, Ik ben het Cashback forumulier aan het invullen en ik snap niet zo goed wat ik bij de plaatsnaam van de bank moet invullen. Is dat de plaats van m'n eigen locale vestiging of die van het hoofdkantoor?

Hebben jullie trouwens de barcodes gewoon uit de doos geknipt of de stickertjes er voorzichtig afgepeuterd? De barcode van de lens kon ik heel makkelijk loskrijgen, maar die van de camera dreigde te gaan scheuren dus die heb ik maar uit de doos geknipt (Jammer, want ik hou graag de dozen en papieren zoveel mogelijk origineel en onbeschadigd. Dat is erg prettig bij een eventuele doorverkoop!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Executor16 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:41:
Even ook mijn verhaaltje hier vanuit het eos400d topic

Ik heb nu sinds 2 dagen de Panasonic FZ50.. Nu ben ik eigenlijk nog niet zo heel erg tevreden over de foto's die eruit komen als ik foto's schiet op de auto stand.. Natuurlijk kan ik nog veel spelen en leren om te verbeteren. Toch zit ik nog steeds te twijfelen om hem maandag terug te brengen en een EOS400D halen met een sigma 18-200mm lens. Ik heb zo een gevoel dat ik dan toch mooiere foto's kan schieten.. Vind het best moeilijk. Iemand die tips heeft?
Tip: koop er dan ook meteen een goede fotograaf bij, anders zal het resultaat ook tegenvallen ;)

Maar serieus: je hebt om een af andere reden de FZ50 gekocht ipv een dSLR, dit zal je om een of andere reden gedaan hebben. Bv 1 zoomlens, dus niet lenzen hoeven wisselen, geen stof dus op je sensor. Vergeleken met een dSLR een redelijk compacte maatvoering, betaalbare telelengte , IS etc etc.

Waarom denk je dat als je een dSLR koopt opeens je betere foto's gaat maken? De meeste mensen hier op Tweakers hebben hun camera al een tijdje en weten hun weg in PS of en ander bewerkingsprogramma. Verwacht niet meteen platen die je hier (of ergens anders) voorbij ziet komen.

Edit: what the duck, nou zet mijn verhaaltje dan ook maar even in het 400D topic plz :D

[ Voor 3% gewijzigd door Barrycade op 20-05-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
synthdood schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:07:
Na lang twijfelen tussen een Nikon D40x en een Canon, heb ik sinds vrijdag een 400D met de 17-85 IS USM lens (i.p.v de standaard 18-55) in huis gehaald. Erg mooi spul allemaal. Ik denk dat ik er komende week nog even die 50mm F/1.8 bij ga halen want ik fotografeer graag in donkere situaties zonder flits en daar is de 17-85 eigenijk niet snel genoeg voor.

Anyway, Ik ben het Cashback forumulier aan het invullen en ik snap niet zo goed wat ik bij de plaatsnaam van de bank moet invullen. Is dat de plaats van m'n eigen locale vestiging of die van het hoofdkantoor?

Hebben jullie trouwens de barcodes gewoon uit de doos geknipt of de stickertjes er voorzichtig afgepeuterd? De barcode van de lens kon ik heel makkelijk loskrijgen, maar die van de camera dreigde te gaan scheuren dus die heb ik maar uit de doos geknipt (Jammer, want ik hou graag de dozen en papieren zoveel mogelijk origineel en onbeschadigd. Dat is erg prettig bij een eventuele doorverkoop!)
Ik heb gewoon de locale vestiging ingevult, zal niet veel uitmaken. Wel ff zorgen dat je de goede IBAN code krijgt. Ik heb de barcode uit de doos geknipt, ik zat er inderdaad ook mee in m'n maag voor de doorverkoop maarja, ik weet 100% zeker dat de sticker anders gescheurd zou zijn en dan ben je nog verder van huis (weg 80euro).

Zorg wel ff dat je kopietjes maakt van alles wat je opstuurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Floris schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:26:
Getracht de boel te ontdoen van het (te ver offtopic) MM-gepraat. Als jullie daar zo graag over willen spreken: start een thread in SG of HK en maak het een iets algemenere thread over MM-kortingen. Deze thread willen we toch graag laten gaan over de 400D en niet over waar je hem moet komen voor 17 eurocent minder ;)
my bad.. sorry :D maar 150 euro eraf vind ik niet 17 cent minder

heb em inmiddels en gaat echt een wereld voor je open zeg haha.. ben maar ffe zoals de handleiding aangaf begonnen op full auto.. ffe wennen aan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
sOid schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:30:
[...]

Ik heb gewoon de locale vestiging ingevult, zal niet veel uitmaken. Wel ff zorgen dat je de goede IBAN code krijgt. Ik heb de barcode uit de doos geknipt, ik zat er inderdaad ook mee in m'n maag voor de doorverkoop maarja, ik weet 100% zeker dat de sticker anders gescheurd zou zijn en dan ben je nog verder van huis (weg 80euro).

Zorg wel ff dat je kopietjes maakt van alles wat je opstuurt!
Ik ben juist extra voorzichtig omdat het in mijn geval om 80(400D) + 150(lens) = 230 euro gaat wat ik terug krijg! Dat is een hoop geld en ik ben bang dat als er ook maar een scheet dwarszit op het cashback formulier dit wordt gebruikt om dat geld niet te hoeven uitkeren. Koietjes zal ik dus ook zeker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me al veel ingelezen, ook op deze site, maar heb toch nog een vraagje:

Nu bij mm nl een aanbieding: 479 voor de Nikon D40 en 699 (excl 80 euro cashback van Canon zelf) voor de EOS 400d. Ik ging eigenlijk voor de Eos, maar de D40 is toch wel een stukje goedkoper. Is dit prijsverschil in verhouding tot de qualiteit/mogelijkheden van de eos tov de D40?
Ik begin nu met een dslr. Heb dus nog geen enkel 'oud glas' wat compatible zou moeten zijn. Ik wil er een serieuze hobby van gaan maken en fotocursussen gaan doen. Voorlopig heb ik na aanschaf even nog geen geld voor extra lenzen, maar in de toekomst zou ik wel willen uitbreiden. Het gaat me om de kwaliteit en scherpte van de foto's. Mijn interesse ligt ook bij portretfotografie (foto's van kind) en ook vind ikhet fijn als binnen mooie foto's gemaakt kunnen worden. Ik heb nu een Olympus C-760 en die maakt vooral mooie foto's buiten of als het licht net mooi valt ook binnen. Als het iets donker is zijn de foto's gelijk een stuk minder. Bovendien is de flitser van matige kwaliteit. Wat wel fijn is is de zoomfunctie (10x), maar behalve bij mooi weer buiten heb je daar dus weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 19:39:

de vraag ...
Prijsverschil is behoorlijk idd, vooral als je een vast budget hebt.
Ik zou het wel weten tussen deze 2, namelijk geen van beide. Als je toch gevoelig bent voor de prijs, kijk dan eens naar een Nikon d50 of Canon 350d. Beide zijn nog nieuw te vinden voor een redelijk bedrag, ergens tussen jou 2 voorbeelden in.

De d40 zou ik persoonlijk niet nemen, puur vanwege het feit dat je alleen AF-S lenzen kunt gebruiken met behoud van autofocus (er zit geen focusmotor in de body).
De 400d biedt niet veel meer dan een 350d en zou een prima (goedkoper) alternatief zijn voor de 400d.

Vergis je trouwens niet; voor binnenfoto's zijn de kit's van beide fabrikanten ook niet super. De ingebouwde flitser is niet veel beter dan die van een compact camera. Daarentegen scoort een dSLR wel (veel) beter op hoge ISO waarden.
Wat ik probeer aan te geven is; wil je voor binnen echt beter dan een compact, dan heb je al snel een flitser nodig. Dan laat ik je buitenactiviteiten nog buiten beschouwing.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Nu bij mm nl een aanbieding: 479 voor de Nikon D40 en 699 (excl 80 euro cashback van Canon zelf) voor de EOS 400d. Ik ging eigenlijk voor de Eos, maar de D40 is toch wel een stukje goedkoper.
Ga je dus puur voor de prijs van de body, dan is de D40 de winnaar. Wil je ook nog wat lichtsterker én betaalbaar glas in de nabije toekomst is de Canon 400D de winnaar. Zag net trouwens een 400D aanbieding op tv voorbij komen waar de 400D voor 499 wordt aangeboden. Onduidelijk daarbij is trouwens of dat de kit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar qua kwaliteit/resultaat zijn ze dus eigenlijk elkaar gelijken? Dan gaat het dus eigenlijk alleen om de AF-s lenzen?

En 'Facemodder', waarom zou jij voor geen van beide kiezen? (in deze prijsklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Qua resultaat, das afhankelijk van de man die achter de knoppen staat, je kan er net zo mooie of lelijke foto's mee maken. :)

De 400D heeft wat meer snufjes dan de D40. oa mirrorlockup, wat meer focusvelden en wat extra snelkeuze knopjes. Kom je nieuw in dSLR land zal je niet zo snel ze missen of ze gebruiken.

Qua AF-S lenzen: er zijn wat geruchten over AF-S lenzen uitbreiding bij Nikon. Maar verwacht daar niet te veel van. Wil je echt voor het Nikonplatform gaan, kan je beter bij de D80 kijken. Kost meer, maar dan ben je voorlopig klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:32:
Maar qua kwaliteit/resultaat zijn ze dus eigenlijk elkaar gelijken? Dan gaat het dus eigenlijk alleen om de AF-s lenzen?

En 'Facemodder', waarom zou jij voor geen van beide kiezen? (in deze prijsklasse)
Wel, puur vanwege het feit dat de d50 of 350d qua prijs meer richting de d40 prijs gaan, maar een hoop meer bieden, het zijn geen "invalide" body's. Je hebt dan toch een volwaardige camera, voor minder geld dan de 400d.
Let wel; Als je budget (en gezond verstand) het toelaat, dan zou ik zelf de 400d kopen.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15
littlejoannes schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:28:
Zag net trouwens een 400D aanbieding op tv voorbij komen waar de 400D voor 499 wordt aangeboden. Onduidelijk daarbij is trouwens of dat de kit betreft.
Was dat niet gewoon de 350D uit die mediamarkt reclame (die ik net zag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood

Nu bij mm nl een aanbieding: 479 voor de Nikon D40 en 699 (excl 80 euro cashback van Canon zelf) voor de EOS 400d. Ik ging eigenlijk voor de Eos, maar de D40 is toch wel een stukje goedkoper. Is dit prijsverschil in verhouding tot de qualiteit/mogelijkheden van de eos tov de D40?
Eigenlijk kan je de D40 niet helemaal vergelijken met de 400D. De D40x wel, maar die is wel iets duurder. Ik heb zelf voor precies dezelfde keuze gestaan. Ik vind de Nikons wat beter in de hand liggen, maar de 400D heeft daarentegen weer wat meer en beter toegankelijke instellingen. Zo kan je op de 400D direct met een knop bij de ISO, witbalans, belichting en AF instelling. Op de D40 moet je daarvoor eerst het menu in en in de tijd die dat kost kan het fotomoment alweer voorbij zijn. Ik verwacht van een DSLR juist dat gevoel van 'contact' met de camera en snelheid van reageren. Uiteindelijk bereik je met beide camera's hetzelfde resultaat en ze zijn kwalitatief ongeveer gelijk. Wat voor mij de doorslag heeft gegeven om de 400D te kiezen was de handiger bediening, de zeer uitgebreide keuze aan lenzen van Canon en de cashback actie. Als je niet teveel wilt uitgeven, dan is de aanbieding van de 350D voor 499 bij de Mediamarkt misschien ook wel interessant. Dat is namelijk een hele goede camera en voor het verschil in prijs kan je misschien nog wat mooi glas kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
ik kwam opeens deze lens tegen: Sigma 18-200mm OS

Dit is volgens mij een veel betere versie dan de standaard Sigma 18-200 die soms nog wat dingetjes heeft.

http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=22486

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
Alexji schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:28:
[...]

Ja ik ben al bij verschillende mediamarkten langs geweest, maar daar berekenen ze de prijs inclusief de cashback, wat bij digitalstreet nog niet berekend is...
De prijs na cashback was 599,-, of te wel 679,- afrekenen bij de kassa.

Je krijgt er overigens ook nog een bon bij voor de workshop, welke je bij digitalstreet namelijk niet erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Executor16 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:12:
ik kwam opeens deze lens tegen: Sigma 18-200mm OS

Dit is volgens mij een veel betere versie dan de standaard Sigma 18-200 die soms nog wat dingetjes heeft.

http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=22486
Dat is een gestabiliseerde lens, volgens mij is hij optisch verder hetzelfde.

Het is een mooie lens als je op zoek bent naar een gestabiliseerde superzoom op canon-mount, die is er nog niet in canon-smaak (in 18-200 vorm dan). Vind het kreng wel prijzig trouwens, had goedkoper gehoopt, door die OS-motor wordt het ding nu 2x zo duur.

Is trouwens meer iets voor het objectieventopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
daar is sindskort [Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen voor

[ Voor 93% gewijzigd door YellowCube op 21-05-2007 18:44 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Laatst online: 25-08 23:28
Edit

[ Voor 176% gewijzigd door Anta-flu op 21-05-2007 17:50 ]

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Laatst online: 16-06 14:11
Vandaag is de keus toch maar gevallen voor een EOS400D kit, heb heel lang getwijfeld tussen de Nikon D40x en deze, maar omdat er om me heen meerdere mensen canon hebben heb ik toch maar gekozen voor de 400D.. kunnen we af en toe nog es wat lensjes wisselen :+

Vandaag besteld, hopelijk voor m'n verjaardag (a.s. zaterdag) binnen... * Martien is zo blij als een kind! :D

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Martien schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:35:
Vandaag is de keus toch maar gevallen voor een EOS400D kit, heb heel lang getwijfeld tussen de Nikon D40x en deze, maar omdat er om me heen meerdere mensen canon hebben heb ik toch maar gekozen voor de 400D.. kunnen we af en toe nog es wat lensjes wisselen :+

Vandaag besteld, hopelijk voor m'n verjaardag (a.s. zaterdag) binnen... * Martien is zo blij als een kind! :D
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? Ik wil ook toch maar voor de 400D kit gaan. Goedkoopste waar ik hem heb gezien is de mediamarkt voor 599 (na de cashback van 80)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
RedXraD schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:17:
[...]

Dat is een gestabiliseerde lens, volgens mij is hij optisch verder hetzelfde.

Het is een mooie lens als je op zoek bent naar een gestabiliseerde superzoom op canon-mount, die is er nog niet in canon-smaak (in 18-200 vorm dan). Vind het kreng wel prijzig trouwens, had goedkoper gehoopt, door die OS-motor wordt het ding nu 2x zo duur.

Is trouwens meer iets voor het objectieventopic.
Vreet die lens trouwens niet meer batterij als dat stabilizer erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Executor16 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:29:
[...]
Vreet die lens trouwens niet meer batterij als dat stabilizer erop zit?
Verschil schijnt erg klein te zijn, in ieder geval "vreet" het geen stroom. En je krijgt er ook wat voor terug natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar is vanaf nu een speciaal topic voor [Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen

[ Voor 85% gewijzigd door YellowCube op 22-05-2007 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Joehoe sorry, maar de fotofeestjes en vooral de prijzenfeestjes zijn hier naartoe verhuisd.

[ Voor 26% gewijzigd door YellowCube op 22-05-2007 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik had laatst even geëxperimenteerd met lange sluitertijden (30minuten bijna) waarbij ik de baan van sterren vast wou leggen. Verder niet zo boeiend, maar ik stuitte op iets raars, althans, voor mij.

Nadat ik de bulb los had gelaten (heb hem niet hele tijd vast gehouden, heb zo'n draadontspanner) werd de foto natuurlijk geschreven naar de geheugenkaart (Sandisk Extreme III) maar dit duurde echt gigantisch lang, is dit normaal? Ik heb het dan over minimaal een kwartier (daarna ben ik m'n bed in gegaan en heb ik de camera aangelaten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:48

ThunderNet

Flits!

sOid schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:01:
Ik had laatst even geëxperimenteerd met lange sluitertijden (30minuten bijna) waarbij ik de baan van sterren vast wou leggen. Verder niet zo boeiend, maar ik stuitte op iets raars, althans, voor mij.

Nadat ik de bulb los had gelaten (heb hem niet hele tijd vast gehouden, heb zo'n draadontspanner) werd de foto natuurlijk geschreven naar de geheugenkaart (Sandisk Extreme III) maar dit duurde echt gigantisch lang, is dit normaal? Ik heb het dan over minimaal een kwartier (daarna ben ik m'n bed in gegaan en heb ik de camera aangelaten :P)
Staat toevallig je long-shutter noise reduction aan? Dan maakt hij namelijk nog een 2e foto. maar dan met de sluiter dicht. Deze 2 foto's trekt hij van elkaar af. (ruis patroon van 2e, van 1e foto af). En dus heb je minder ruis. Meestal duurt dit 2e shot net zolang als je eerste :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor aanbiedingen en superprijzen kun je hier terecht:
[Foto Apparatuur] Wijs elkaar hier op aanbiedingen.