1:Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 16:25:
- Er zit gewoon een oplader en accu bij, eventueel nog eentje bijkopen.
(hoe lang doe je ongeveer met 1 accu?)
- Je kunt dus niet echt zoomen met die kitlens, maar wel een klein beetje? Hoever is dat in compact termen? (mijn A430 had nu 4x optische zoom, of kan je dat niet zo benoemen met een dslr?)
- Batterygrip is niet perse nodig, lijkt me dat ik hem eerst gewoon koop zonder, misschien later er eentje bij kopen?
Zeker weten een extra accu kopen. Een namaak accu (zie ander topic dat erover gaat, hebben veel GoTters gewoon goede ervaring mee, ik ook) kost twee tientjes maximaal. Als je accu aan het opladen is wil je toch nog foto's kunnen maken.
2:
Geen idee, het is een klein beetje zoom. Ik zou anders ff naar de Mediamarkt gaan zodat je zonder geheig van een verkoper in je nek ermee kunt spelen. Je ziet dan in de praktijk wat de kitlens doet, zegt meer dan wat cijfertjes
3:
Ik heb ook een grip maar vooral omdat m'n cam met een andere (zwaardere) lens en 430EX (flitser) nogal zwaar werd. Met zo'n gewicht krijg je eerder, met de toch vrij kleine 400d, kramp in je poot. Met de kitlens en zonder flitser erop is het zonder grip prima te doen, geen noodzaak voor mij. Een grip kun je altijd nog kopen.