Dat probleem heb je sowieso al wanneer je een kast kiest waar maar zes hardeschijven in passen. Anders zorgen dat je genoeg PCI-E sloten over hebt voor extra SATA controllers.ImmortalSoul schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:56:
Grootste issue's:
- Moederbord met "maar 6 s-ata aansluitingen". Voor deze configuratie misschien voldoende maar wanneer ik wil gaan uitbreiden in de toekomst heb ik een probleem.
Daarnaast duurt het wel even voor een Pico PSU is terugverdiend.- Een PicoPSU lijkt me zeer interessant, maar ik verwacht niet dat deze het gaat redden met 6 harde schijven. Dus ik denk dat ik het bij een Be quiet! Pure Power L7 300W hou.
Kast beperkt je nog het snelste qua uitbreidingsmogelijkheden, vergeet dat niet.- Behuizing: ITX behuizingen met plaats voor 6 harde schijven heb ik twee kunnen vinden: Fractal Design ARRAY R2 MINI ITX NAS en de Lian Li PC08QB. Zijn er nog andere mogelijkheden of kan ik beter voor een ATX kast gaan en mijn ITX moederbord daarin stoppen?
Zorg dat je schijven stil vallen als ze niks doen, dat bespaart het meeste.Ik hoop met dit systeempje rond de 75W te verbruiken, ben ik dan realistisch of kan ik nog zuiniger zijn (320GB HD vervangen voor USB stick voor OS?).
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N