Ik heb de 931BW variant en ik speel er alleen mijn xbox 360 spellen op. Het probleem echter is dat mijn 360 niet de standaard resolutie van 1440x900 ondersteunt, daardoor is het beeld minder scherp en erg blurrig. Heeft de 931BW geen 1:1 pixelmapping functie, zodat ik zwarte balken krijg ipv een uitgestrekt beeld? Ik heb gehoord dat sommige Dell schermen wel die functie hebben.
In sommige gevallen is het in de videokaartdrivers in te stellen. Zoek er maar eens op, is al veel over geschreven.Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 00:42:
Ik heb de 931BW variant en ik speel er alleen mijn xbox 360 spellen op. Het probleem echter is dat mijn 360 niet de standaard resolutie van 1440x900 ondersteunt, daardoor is het beeld minder scherp en erg blurrig. Heeft de 931BW geen 1:1 pixelmapping functie, zodat ik zwarte balken krijg ipv een uitgestrekt beeld? Ik heb gehoord dat sommige Dell schermen wel die functie hebben.
Het gaat over zijn 360, welke videokaartdrivers dus?RoD schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 00:46:
[...]
In sommige gevallen is het in de videokaartdrivers in te stellen. Zoek er maar eens op, is al veel over geschreven.
Verwijderd
Precies. Je kunt geen videokaartdrivers in je 360 installeren.Fab1Man schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 01:07:
[...]
Het gaat over zijn 360, welke videokaartdrivers dus?
Wat ik niet helemaal begrijp is hoe jullie aan die 100 euro verschil komen. Als ik ff in de pricewatch list kijk is het minimale verschil ongeveer 30/35 euro. Daarnaast is het prijsverschil eigenlijk op het volgende uit te wijzen:RoD schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:55:
[...]
Ik vind een prijsverschil van 100 euro absoluut niet gerechtvaardigt. Zó veel beter is die 226Bw gewoon niet. Het blijven gewoon 2 TN-schermen. Als het nou om een TN vs een goed PVA/MVA/S-IPS scherm ging was het wat anders geweest, maar in dit geval had ik er absoluut geen 100 euro voor over gehad.
- nieuwer model, dus nieuw design.
- 225BW is in hoogte verstelbaar, 226BW niet.
- 225BW heeft een contrastverhouding van 700:1 en de 226BW een contrastverhouding van 1000:1 (true).
Op zich vind ik het wel te rechtvaardigen als er 30 euro verschil is, en de contrastverhoudingsverschillen vind ik ook niet zo gek als het volgens jullie 100 euro verschil is. Het zijn immers 300 stappen zwart meer.
Ik denk dat het verschil in contrast (zeker qua zwart) te verwaarlozen is. LCD schermen met backlight hebben nu eenmaal geen mooi zwart beeld, daar zul je mee moeten leven.
Daarom kijk ik ook erg uit naar schermen die geen apart backlight meer hebben, maar waar iedere pixel een 'backlight' heeft.
Daarom kijk ik ook erg uit naar schermen die geen apart backlight meer hebben, maar waar iedere pixel een 'backlight' heeft.
Ik wil nog even het volgende met jullie delen:Dutch_Baseline schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:37:
Luitjes,
Ik heb advies nodig jongens... Ik ga zaterdag het schermpje (de 226) halen. Hij staat gereserveerd voor me bij twee winkels. Ik twijfel of ik een pixelgarantie ga afsluiten. Bij de ene winkel is dat 45 euro voor 30 dagen, bij de ander 40 euro voor een jaar.
Echter, bij de winkel waar je slechts een maand bent verzekerd kost het scherm 40 euro goedkoper. Ik vraag me af of jullie mij kunnen/willen adviseren wat te doen.
1) Is 30 dagen genoeg voor een pixelgarantie en kan ik dus beter naar de goedkope winkel gaan (scheelt best wat doekoe)
2) Kan ik beter naar die dure winkel gaan (40 euro duurder), maar wel een jaar verzekerd dus?
3) Pixelgarantie is onzin en scherm halen bij goedkope winkel zonder pixelgarantie dus!
Ik heb geen ervaring met LCD's e.d. In hoeverre moet ik me druk maken over de (dode/luie) pixels? Ik ben helemaal weg van dit scherm dus hij gaat er sowieso komen!!!! Alvast bedankt!
Ik heb vanmiddag mijn fonkel nieuwe 226 aageschaft! Even getwijfeld wel of geen pixel garantie en toch niet gedaan! Ook op soort van 'aanraden' van de verkoper! Lichtelijk gespannen zooi aangesloten resolutie aangepast en THANK GOD! Geen dooie/luie/zieke/comatueuze pixels!!! Mijn mening: Geld klopperij die garantie!!!! Ken niemand incl mijzelf die last hebben van die vervelende pixels!!!
Tabee.
edit: "Geld klopperij die garantie!!!! "(in mijn optiek dan)
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Je mening was hoogstwaarschijnlijk totaal anders geweest als je vanmiddag bij het opstarten wel een dood pixeltje had ontdekt
Ik deel je mening overigens wel dat het een zeer vervelende manier van zakendoen is, die pixelgarantie. Ik was dus net zo opgelucht als jij toen ik de gok nam en ook geen dode of luie pixel had.
Ik heb de 206bw naast een Benq 22" gezien, het schermgrote lijk niet echt veel meer.
Maarja bijna die 206 meegenomen bij de mediamarkt. showmodel dus geen dode pixel.. Meteen €20,- korting.
Bleek dingen te ontbreken, klepje achter weg, dvi kabel weg pakte hij ergens vandaan. Ook zijn motivatie was weg om het te verkopen. Leek net ofdat hij zelf dat hij mij geen miskoop in de maag wou duwen..
Hebben mensen wel de 206? Want ik zie veel 226.
Maarja bijna die 206 meegenomen bij de mediamarkt. showmodel dus geen dode pixel.. Meteen €20,- korting.
Bleek dingen te ontbreken, klepje achter weg, dvi kabel weg pakte hij ergens vandaan. Ook zijn motivatie was weg om het te verkopen. Leek net ofdat hij zelf dat hij mij geen miskoop in de maag wou duwen..
Verwijderd
Na er twee terug gebracht te hebben bij de Media Markt wegens dode pixelsStrikie schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:51:
Ik heb sinds 2 dagen de Samsung 206BW A-versie.Zeer complete monitor met een uitstekend beeld!
Maar sinds deze morgen maakt mn monitor herrie!
Eeen irri zoemgeluid wat na een aantal minuten wel minder word maar wel aanwezig blijft![]()
Hebben hier meer mensen last van?
Of zeggen jullie terugsturen?
Als er meer mensen zijn met dit probleem of een oplossing weten dan hoor ik het graag. Ik wil namelijk niet nog een keer terug naar de Media Markt
Verwijderd
Heb je die wallpaper ergens online staan?AUijtdehaag schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:09:
Hier heb je mijn 226BW monitor.
[afbeelding]
Helaas deze gaat terug. Ik heb namelijk kleine streepjes in mijn beeld...Link
Ligt aan de monitor. Deze op 3 verschillende computers aangesloten met zoal dvi als analoog
Die vind ik wel erg gaaf!
Verwijderd
Altijd leuk, jezelf quoten. Ik ben er inmiddels achter. Ik heb de brightness lager gezet middels het OSD van de monitor zelf. Had om op 50% gezet. Toen hoorde ik die zoemtoon. Als ik de brightness echter weer terug zet naar 100% (zonnebril opVerwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:42:
[...]
Na er twee terug gebracht te hebben bij de Media Markt wegens dode pixels(goede service btw) heb ik een pixelperfect scherm, de 206BW. Bevalt prima tot nu toe, echter heb ik ook last van een zoemtoon. Ik ben er nog niet achter waar het vandaan komt, ik hoor het ook niet constant. Het probleem lijkt alleen op treden als de monitor "beeld" moet geven. Tijdens het booten is het scherm nl af en toe zwart en dan hoor je niks.
Als er meer mensen zijn met dit probleem of een oplossing weten dan hoor ik het graag. Ik wil namelijk niet nog een keer terug naar de Media Markt
Dit heb ik ook (226bw), maar dit is ook al eens eerder gepost (meen in het 226bw topic). Aangezien ik brightness toch altijd op 100% heb staan heb ik hier geen last van.Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:40:
[...]
Altijd leuk, jezelf quoten. Ik ben er inmiddels achter. Ik heb de brightness lager gezet middels het OSD van de monitor zelf. Had om op 50% gezet. Toen hoorde ik die zoemtoon. Als ik de brightness echter weer terug zet naar 100% (zonnebril op), dan is die irritante zoemtoon weg. Kunnen de andere 2x6BW bezitters dit eens proberen om te horen of er meer mensen last van hebben??
Ik hoor ook geen gezoem.
< dit stukje webruimte is te huur >
Verwijderd
Vraagje welke programmatjse gebruiken jullie om je desktop optimaal te benutten ? bv sidebar, object dock, en om bv je venster als je dat maximaliseert niet over heel je monitor te laten lopen ! Lijkt me wel handig voor toekomstige gebruikers van deze monitor, en een nuttige toevoeging voor dit topic !
Sinds gisteren in het trotse bezit van de 226BW. Wat mij echter onduidelijk is, en wat ik zo snel niet kan vinden op oa google is dit:
Het scherm heeft deze features: MagicBright3™, MagicColor™ en MagicTune™. Het zijn allemaal mooie snelle namen, maar weet iemand ook wat het precies doet? Ik heb bijv MagicColor nu op "Intelligent" staan, maar heb dus geen idee wat het doet.
Voor mijn gevoel haal ik op dit moment nog niet het beste uit het scherm. Kan iemand mij vertellen wat deze drie features nu precies inhouden?
Verder een heel vet schermpje hoor! Helemaal voor die prijs!!! Zeer tevreden! Fifa2007 is nu pas echt vet! Later deze week BF2 proberen...
Het scherm heeft deze features: MagicBright3™, MagicColor™ en MagicTune™. Het zijn allemaal mooie snelle namen, maar weet iemand ook wat het precies doet? Ik heb bijv MagicColor nu op "Intelligent" staan, maar heb dus geen idee wat het doet.
Voor mijn gevoel haal ik op dit moment nog niet het beste uit het scherm. Kan iemand mij vertellen wat deze drie features nu precies inhouden?
Verder een heel vet schermpje hoor! Helemaal voor die prijs!!! Zeer tevreden! Fifa2007 is nu pas echt vet! Later deze week BF2 proberen...
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Hallo,
Kan men op de 226bw de image scaling uitzetten.
Ik heb ergens gelezen dat het met de drivers van nvidia werkt, probleem is ik heb hier een Ati radeon zitten.
Alleen wanneer ik die optie uitzet in de catalyst control center(use centered timings aangevinkt), verandert er niks het blijft het beeld maar uitrekken.
Vooral bij games is dit gaar(vele ondersteunen wel widescreen) maar de rest niet waardoor het beeld wazig is en niet mooi is om naar te kijken.
Dan heb ik liever balken aan de zijkant, als die maar 4:3 uitzendt en scherp is.
Hopelijk weet iemand hier meer over.
Systeem is:
Pentium 4 640 3GHz
1024MB
radeon X1300 pro( laatste drivers)
en natuurlijk de samsung 226bw met de s-paneel en via DVI aangesloten.
Kan men op de 226bw de image scaling uitzetten.
Ik heb ergens gelezen dat het met de drivers van nvidia werkt, probleem is ik heb hier een Ati radeon zitten.
Alleen wanneer ik die optie uitzet in de catalyst control center(use centered timings aangevinkt), verandert er niks het blijft het beeld maar uitrekken.
Vooral bij games is dit gaar(vele ondersteunen wel widescreen) maar de rest niet waardoor het beeld wazig is en niet mooi is om naar te kijken.
Dan heb ik liever balken aan de zijkant, als die maar 4:3 uitzendt en scherp is.
Hopelijk weet iemand hier meer over.
Systeem is:
Pentium 4 640 3GHz
1024MB
radeon X1300 pro( laatste drivers)
en natuurlijk de samsung 226bw met de s-paneel en via DVI aangesloten.
[ Voor 4% gewijzigd door Tarint op 09-04-2007 12:35 ]
Dat staat al netjes in de startporst...Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:42:
Vraagje welke programmatjse gebruiken jullie om je desktop optimaal te benutten ? bv sidebar, object dock, en om bv je venster als je dat maximaliseert niet over heel je monitor te laten lopen ! Lijkt me wel handig voor toekomstige gebruikers van deze monitor, en een nuttige toevoeging voor dit topic !
salimrmaf schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:58:
Ook het programma Gridmove
is erg handig als je bijvoorbeeld meerdere vensters op een vooraf ingestelde positie op je scherm wilt.
Verwijderd
Heb zojuist mijn Samsung SyncMaster 226BW opgehaald bij MediaMarkt.. prima scherm, weinig op aan te merken... het enige dat mij tegenvalt is het "zoem" geluid dat onstaat - naar mijn idee - als er felle visuals worden getoond. Na wat speuren op GoT/Google zie ik dat meer mensen last hebben van dit probleem. Als je bijv. van MagicBright preset veranderd (het knopje naast menu) merk ik dat het zoem geluids karakter veranderd, "Game" preset klinkt naar mijn idee nog het best, maar nog steeds hoor ik een irritant high-pitch geluid... bij 100% brightness hoor ik de zoem toon overigens het luidst, 90% klinkt in mijn oren beter.. Ik zit te twijfelen of ik hem zal gaan omruilen...
edit: typo's
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 15:00 ]
Verwijderd
oeps , me bad, had die al tijdje terug gelezen en dan denk je er opeens niet meer aan, ga tegenwoordig gelijk naar de laatste pagina om alles bij te houden .....bartbh schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:26:
[...]
Dat staat al netjes in de startporst...![]()
[...]
Verwijderd
Hoewel dit een zeer irritant probleem is lijkt het toch niet echt vaak voor te komen. Bij mij is ie past echt stil vanaf 90% brightness en hoger. Ga morgen maar eens bij de Media Markt langs om te vragen of ze hier iets vanaf weten. Heb weinig zin om voor de derde keer m'n scherm terug te brengen, maar die zoemtoon begint nu echt op m'n zenuwen te werken...Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:44:
Heb zojuist mijn Samsung SyncMaster 226BW opgehaald bij MediaMarkt.. prima scherm, weinig op aan te merken... het enige dat mij tegenvalt is het "zoem" geluid dat onstaat - naar mijn idee - als er felle visuals worden getoond. Na wat speuren op GoT/Google zie ik dat meer mensen last hebben van dit probleem. Als je bijv. van MagicBright preset veranderd (het knopje naast menu) merk ik dat het zoem geluids karakter veranderd, "Game" preset klinkt naar mijn idee nog het best, maar nog steeds hoor ik een irritant high-pitch geluid... bij 100% brightness hoor ik de zoem toon overigens het luidst, 90% klinkt in mijn oren beter.. Ik zit te twijfelen of ik hem zal gaan omruilen...

Het komt in ieder geval wel vaker voor:
Hoge piep toon uit TFT monitor
Heel zachte piep van mijn monitor
In beide gevallen betreft het toevallig een Samsung monitor. Denk dat ruilen toch de beste optie is om ervanaf te komen.
In beide gevallen betreft het toevallig een Samsung monitor. Denk dat ruilen toch de beste optie is om ervanaf te komen.
And I'm the only one and I walk alone.
Mijn oog is ook gevallen op de 226BW en wil heb kopen icm met deze grafische kaart. Nou kwam ik bij de specificaties het volgende tegen:
DVI ondersteuning voor de uitwisselbaarheid met de volgende generatie platte schermen met resoluties t/m 1600x1200
Betekent dit dat de kaart maximaal 1600x1200 pixels aankan? De 226BW heeft horizontaal 1680 pixels, dit zou dan erg tegen kunne vallen.
DVI ondersteuning voor de uitwisselbaarheid met de volgende generatie platte schermen met resoluties t/m 1600x1200
Betekent dit dat de kaart maximaal 1600x1200 pixels aankan? De 226BW heeft horizontaal 1680 pixels, dit zou dan erg tegen kunne vallen.
Een 7600GT trekt dat met gemak..
http://www.trustedreviews...00-GT-vs-ATI-X1800-GTO/p5
http://www.trustedreviews...00-GT-vs-ATI-X1800-GTO/p5
[ Voor 77% gewijzigd door rabor op 11-04-2007 00:50 ]
Kepi_nl
Heeft iemand ervaringen met fotobewerking op een 206BW? ik overweeg namelijk om deze aan te schaffen. Ben geen "die-hard" fotobewerker, maar werk erg graag en veel met RAW bestanden uit mijn Canon 350D camera.
Uiteraard ken ik de voordelen van een PVA panel etc, maar voor "standaard" fotobewerking (Lightroom, RawShooter, Gimp) volstaat deze monitor dan volgens jullie?
Uiteraard ken ik de voordelen van een PVA panel etc, maar voor "standaard" fotobewerking (Lightroom, RawShooter, Gimp) volstaat deze monitor dan volgens jullie?
3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500
Verwijderd
Heb vanavond voor de vierdePromoX schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:28:
Het komt in ieder geval wel vaker voor:

Voor de andere tweakers die last hebben van een zoemend scherm: ruilen die hap.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Een reactie op de vraag van hierboven van die resolutie.
De 226 bw is 1680 op 1050 van resolutie, maar mijn graka (X600 pci-express 256mb) ondersteunt enkel 1920-1080 in 16:9 formaat. 1600-1200 ondersteunt ie wel.
Gaat mijn beeld dan uitgerokken, gekrompen zijn? Moet ik een andere graka aanschaffen?
Thanks voor de feedback!
Cheers,
Kris
Een reactie op de vraag van hierboven van die resolutie.
De 226 bw is 1680 op 1050 van resolutie, maar mijn graka (X600 pci-express 256mb) ondersteunt enkel 1920-1080 in 16:9 formaat. 1600-1200 ondersteunt ie wel.
Gaat mijn beeld dan uitgerokken, gekrompen zijn? Moet ik een andere graka aanschaffen?
Thanks voor de feedback!
Cheers,
Kris
Als ik het goed gelezen te hebben, hebben alle S types dat zoem geluid heb zelf de A type en daar hoor ik dit niet als ik nou de Brigtnes hoger of lager zet & kwaliteit verschil kan je ook niet zien, want een vriend van mij heeft er ook 1 gekocht en we hebben ze naast elkaar gehad en het zelfde beeld er op, en we konden niks beters of slechters zien ten opzichte van de A Of S type en ja hij heeft ook een Zoemgeluid, dus hij is hem vandaag aan het omruilen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:55:
[...]
Heb vanavond voor de vierdekeer een nieuw scherm gehaald, maar deze is echt perfect! Geen dode pixels of rare zoem geluiden meer!
![]()
Voor de andere tweakers die last hebben van een zoemend scherm: ruilen die hap.
Eerst werdt er gezegd je kan beter een S type hebben, maar ja zo zie je maar weer dat het geen ene moer uit maakt, ja de S type heeft alleen maar meer last van een Zoem geluid

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Jou kaart ondersteund 1680 x 1050 gewoon.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:50:
tipje:
http://www.widescreengami...i/index.php/Battlefield_2
EA is RUK met widescreen support :-/
[ Voor 24% gewijzigd door Vandread op 11-04-2007 10:25 ]
Verwijderd
ja, ziet er dus een stuk beter uit dan om op mijn sony 70 cm beeldbuis. op 720 i geeft hij een mooi beeld, Zeker aan te raden. Compleet beeldvullend, geen zwarte randenVerwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:57:
iemand hiero een 226bw werkend op een ps3?
hoe zit dat met de zwarte randen enzo?
Verwijderd
wat zal er dan beter uitzien een ps3 via hdmi-dvi , of een hdtv en 720p via hdmi?Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:31:
[...]
ja, ziet er dus een stuk beter uit dan om op mijn sony 70 cm beeldbuis. op 720 i geeft hij een mooi beeld, Zeker aan te raden. Compleet beeldvullend, geen zwarte randen
Kan aan mij liggen maar... kijk eens in de PS3 forum vol ervaringen... 
Je bent ook nog es lichtelijk offtopic aan het gaan eigenlijk
Je bent ook nog es lichtelijk offtopic aan het gaan eigenlijk
[ Voor 42% gewijzigd door Vandread op 11-04-2007 20:17 ]
ik kan het niet vinden maar is het met de 205BW mogelijk om niet native resoluties in een 'kader' weer te geven?
hoe zit dit bij de 206 overigens?
dat is mij nog niet echt duidelijk, wat ik nu echt ga merken van het verschil tussen 205 en 206
hoe zit dit bij de 206 overigens?
je heb Direct message niet aan staan dus vandaar dat ik het zo maar vraag, wat koste dat ding zonder korting daar? weet je ook of ze de 205 nog hadden en tegen welke prijs?MineMine schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:16:
Ik heb de 206bw naast een Benq 22" gezien, het schermgrote lijk niet echt veel meer.
dat is mij nog niet echt duidelijk, wat ik nu echt ga merken van het verschil tussen 205 en 206
[ Voor 74% gewijzigd door GoldenSample op 12-04-2007 11:04 ]
[ Voor 117% gewijzigd door Ultraman op 11-04-2007 22:30 ]
Verwijderd
Ik heb toch 2x 206BW besteld. De monitoren bevallen erg goed, geen last van dode pixels, fijne resolutie en met Ultramon onder WinXP werkt het allemaal net wat fijner.
Hier een afbeelding ( geen echt goede foto maargoed het idee is er )

Verwijderd
Het is net een zonnebank zoVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:41:
Ik heb toch 2x 206BW besteld. De monitoren bevallen erg goed, geen last van dode pixels, fijne resolutie en met Ultramon onder WinXP werkt het allemaal net wat fijner.
[afbeelding]

Verwijderd
Als echte programmeur zit ik graag in een donker hok met alleen de PC maar de monitoren zijn inderdaad soms een kleine kunstmatige zonVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:33:
[...]
Het is net een zonnebank zoHeb je al een mooi bruin kleurtje hiervan gekregen?
Ik heb gezocht en ik vond wel vragen, maar antwoorden? Het is fijn dat je modereren serieus neemt, maar het moet ook geen vendetta worden. Ik verwacht enkel een antwoord op een vraag dat ik al een paar keer heb willen stellen maar iedere keer onderbroken werd.KS1987 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:07:
[modbreak]Wat vertel ik je nou in het gesloten samsung 226bw voor een videogameconsole?
Als ik Xbox door de QuickSearch (rechtsboven) gooi dan kom ik letterlijk dezelfde vraag tegen. Met wat moeite had je dit zelf ook prima kunnen vinden.[/modbreak]
Is het mogelijk op een X360 op deze monitor (226bw) aan te sluiten en zorgen voor een native resolutie, aangezien er al problemen waren met dit te realiseren en het resulteerde in een wazig beeld? Alvast bedankt!
Doet een 226BW aan pixel mapping? Volgens mij niet dus stretched de boel
Van 1280x720 naar 1680x1050 geeft een kleine vervorming van 16:9 naar 16:10
Maar van wat ik gelezen heb op dit forum is het heeeeel goed te doen en ziet het er prima uit.
(proei net een 225BW gehaald bij MM
echt super)
Van 1280x720 naar 1680x1050 geeft een kleine vervorming van 16:9 naar 16:10
Maar van wat ik gelezen heb op dit forum is het heeeeel goed te doen en ziet het er prima uit.
(proei net een 225BW gehaald bij MM
De 226BW doet inderdaad niet aan 1:1 pixel mapping, maar soms is het in de videokaartdrivers in te stellen.
Maar niet via DVI direct vanaf een Xbox360 lijkt mij (en pixel mapping kan alleen via DVI als ik het goed heb) moet nog even kijken hoe of wat dat werkt.
Nee als je em op een Xbox aansluit kan het inderdaad niet met de videokaartdrivers gedaan worden.Vandread schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:01:
Maar niet via DVI direct vanaf een Xbox360 lijkt mij (en pixel mapping kan alleen via DVI als ik het goed heb) moet nog even kijken hoe of wat dat werkt.
Verwijderd
Hier ben ik ook wel benieuwd naar:
En nog een vraag; weet iemand de exacte diameter van de voet van de 206BW (of de 226BW, als die dezelfde voet heeft)? Dan kan ik alvast iets moois klussen om eronder te zetten.mede schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:46:
Heeft iemand ervaringen met fotobewerking op een 206BW? ik overweeg namelijk om deze aan te schaffen. Ben geen "die-hard" fotobewerker, maar werk erg graag en veel met RAW bestanden uit mijn Canon 350D camera.
ik zit hier met een leuke 6800GT, kan ik het dus forceren in m'n GPU drivers?RoD schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:50:
De 226BW doet inderdaad niet aan 1:1 pixel mapping, maar soms is het in de videokaartdrivers in te stellen.
zocht ook naar die pixel mapping alleen kwam maar niet op het woord
verder offtopic: vandread wat koste die 226? en de 206?
ik zit nog te twijfelen, de dot pitch van m'n 17" bevalt me erg goed maar groter is natuurlijk altijd leuker
Ja het is mogelijk om een 360 aan te sluiten op de 226bw. Dat was namelijk een van mijn eerste tests. Het is dan wel niet in native reso, maar het schaalt goed.KS1987 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:44:
[...]
Ik heb gezocht en ik vond wel vragen, maar antwoorden? Het is fijn dat je modereren serieus neemt, maar het moet ook geen vendetta worden. Ik verwacht enkel een antwoord op een vraag dat ik al een paar keer heb willen stellen maar iedere keer onderbroken werd.
Is het mogelijk op een X360 op deze monitor (226bw) aan te sluiten en zorgen voor een native resolutie, aangezien er al problemen waren met dit te realiseren en het resulteerde in een wazig beeld? Alvast bedankt!
Beeld wordt niet wazig of blurry, heb meerdere spellen uitgeprobeerd(van GRAW2 tot top spin) en HD trailers en series bekeken en alles ziet er top en scherp uit.
En dan nu nogmaals mijn vraag, het gaat om PC games:
Kan men op de 226bw de image scaling uitzetten?
Ik zet die optie uit in de catalyst control center(use centered timings aangevinkt), maar er verandert niks het blijft het beeld maar uitrekken.
Vooral bij games is dit gaar(vele ondersteunen wel widescreen) maar bij degene die dat niet doen wordt het beeld wazig.
Dan heb ik liever balken aan de zijkant, als die maar 4:3 uitzendt.
Alvast bedankt
Ik hou er zelf niet zo van mezelf te quoten, maar ik heb heel netjes een aantal dagen gewacht op antwoord van onderstaande post (ingekort)... Helaas nog geen reactie. Iemand???
Dutch_Baseline schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:50:
[...]
[...].
Kan iemand mij vertellen wat deze drie features nu precies inhouden?
Zie de Samsung site. Misschien dat het ergens op de site nog wel uitgebreider uitgelegd staat. Ook in de bijgeleverde handleiding (op cd) staat er wel wat over.Dutch_Baseline schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:13:
Ik hou er zelf niet zo van mezelf te quoten, maar ik heb heel netjes een aantal dagen gewacht op antwoord van onderstaande post (ingekort)... Helaas nog geen reactie. Iemand???
[ Voor 6% gewijzigd door PromoX op 12-04-2007 23:27 ]
zit er dus serieus over na te denken een 226BW aan te schaffen, zijn echt prachtige schermen.
wat ik me alleen afvraag is of dode pixles meteen (of binnen een week) zichtbaar zijn/worden of dat dit later ook kan gebeuren.
hiervan hangt mijn keuze een beetje waar ik het koop (ene bedrijf kun je een jaar pixelgarantie kopen maar is ver weg, andere is heel dichtbij, heeft geen pixlegarantie, maar ieder product wat niet bevalt kan binnen 8 dagen worden gewisseld.
wat ik me alleen afvraag is of dode pixles meteen (of binnen een week) zichtbaar zijn/worden of dat dit later ook kan gebeuren.
hiervan hangt mijn keuze een beetje waar ik het koop (ene bedrijf kun je een jaar pixelgarantie kopen maar is ver weg, andere is heel dichtbij, heeft geen pixlegarantie, maar ieder product wat niet bevalt kan binnen 8 dagen worden gewisseld.
nope geen signature
Kan ook op een later tijdstip plaats vinden.SpaceMarine schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:19:
zit er dus serieus over na te denken een 226BW aan te schaffen, zijn echt prachtige schermen.
Ik vind het maar vervelend om in het donker te zitten. Ook slecht voor je ogen.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:48:
[...]
Als echte programmeur zit ik graag in een donker hok met alleen de PC maar de monitoren zijn inderdaad soms een kleine kunstmatige zon
Nadat ik op het werk begin februari een Dell 2007FP kreeg, wist ik dat de 19" Samsung SM 950p thuis zijn langste tijd erop had zitten. Na ruim twee maanden wachten bleek vandaag mijn 226BW al enige tijd (??) bij Norrod te staan...
'n Fantastisch TFT-scherm met een prettig beeld, zolang je er maar wel recht voor zit (kijkhoek).
Er blijkt een S-panel in te zitten en tot nu toe heb ik één dode / luie pixel weten te ontdekken (midden rechts), maar je moet echt heel goed kijken met bijv. Dead Pixel Tester om het ueberhaupt te zien. De moeite van het inruilen niet waard, naar mijn idee (mag evt. van Norrod binnen 8 dagen, zonder extra kosten).
Dynamic Contrast zuigt als een Nilfisk, custom brightness 100 en contrast 75 bevalt tot nu toe prima. Samsung's MagicTune Premium doet dat overigens fijner dan het OSD-menu.
Een verplicht screamshot dan maar ter afsluiting:

Origineel bij Flickr: http://www.flickr.com/photos/b-o-k/457615383/
Applicatie rechts is "Rainmeter", wallpaper is "Flow" van InterfaceLIFT.com
'n Fantastisch TFT-scherm met een prettig beeld, zolang je er maar wel recht voor zit (kijkhoek).
Er blijkt een S-panel in te zitten en tot nu toe heb ik één dode / luie pixel weten te ontdekken (midden rechts), maar je moet echt heel goed kijken met bijv. Dead Pixel Tester om het ueberhaupt te zien. De moeite van het inruilen niet waard, naar mijn idee (mag evt. van Norrod binnen 8 dagen, zonder extra kosten).
Dynamic Contrast zuigt als een Nilfisk, custom brightness 100 en contrast 75 bevalt tot nu toe prima. Samsung's MagicTune Premium doet dat overigens fijner dan het OSD-menu.

Origineel bij Flickr: http://www.flickr.com/photos/b-o-k/457615383/
Applicatie rechts is "Rainmeter", wallpaper is "Flow" van InterfaceLIFT.com
This is my sick nature.
Oke ik heb nu dus ook een dode pixels erbij
hbokh schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:59:
[afbeelding]
offtopic:
Een screenshot hebben we niks aan, want aan een screenshot is niet te zien hoe het er op jou beeldscherm uit ziet. Een screenshot is een opname van het beeld zoals je videokaart het rendert, niet van hoe je beeldscherm het weergeeft.
Een screenshot hebben we niks aan, want aan een screenshot is niet te zien hoe het er op jou beeldscherm uit ziet. Een screenshot is een opname van het beeld zoals je videokaart het rendert, niet van hoe je beeldscherm het weergeeft.
Prima joh, jij je zin...bartbh schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:14:
[...]
offtopic:

Niet dat een dergelijke foto gemaakt in mijn donker(rod)e hok ook maar iets bijdraagt, maar ach.
This is my sick nature.
@ hbokh:
Hoe goed is de beeldkwaliteit van de 226BW vergeleken met de Dell 2007WFP?
Die Dell is geen W overigens, maar "gewoon" een 4:3 scherm van 20 inch.tweak_dude schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 09:59:
@ hbokh:
Moeilijk te vergelijken, omdat de werkomgevingen totaal verschillen en ik ze niet naast elkaar kan beoordelen (hoogstens NA elkaar). Maar qua scherpte, helderheid, etc. heb ik met de 226BW thuis dezelfde euforie ervaren als op het werk destijds, toen ik het achter het scherm plaats nam.
Ik merk dus zeker niet dat het scherm minder is dan die van Dell.
This is my sick nature.
hmmmm........
dus als je maar 14 dagen niet goed geld terug garantie hebt kan het voorkomen dat je na 15 dagen een dode pixel hebt ????
nope geen signature
Kan, maar komt afaik maar zeer weinig voor.SpaceMarine schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:07:
[...]
hmmmm........
dus als je maar 14 dagen niet goed geld terug garantie hebt kan het voorkomen dat je na 15 dagen een dode pixel hebt ????
Dat zeg ik toch. Zo'n pixel kan ten alle tijden uit het niets kapot gaat. Maar met zo'n grootte scherm valt 1 dode subpixel wel mee hoor, je ziet het niet tenzij je grondig je scherm gaat zitten bestuderen met bijvoorbeeld full screen witte achtergrond en zelfs dan is het nog lastig te spotten.SpaceMarine schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 18:07:
[...]
hmmmm........
Het gaat natuurlijk wel opvallen wanneer er meerdere kapot zijn welk bijvoorbeeld 1 grootte plek vormen.
Bedankt voor het beantwoorden voor m'n vraag, geen manier dus om via de monitor het op een 16:9 aspect te zetten ipv 16/10? Ook vond ik nog een best interessant extern apparaat om optimaal gebruik te maken van m'n monitor maar helaas waren de reviews gematigd, dit is het desbetreffende object: http://www.x2vga.com/ en ik vroeg me af, of iemand een alternatief kent?
[ Voor 49% gewijzigd door KS1987 op 14-04-2007 20:52 ]
Verwijderd
Q: zal ik geen problemen ondervinden als ik dit scherm wil aansluiten via de vga-uit van mijn laptop (Asus V6 met ati x600 128mb) ?
Ik ben namelijk niet zeker of deze (imho) zwakke 3D kaart dit soort resolutie wel smooth kan runnen...
Resolutie vd laptop is 1400x1050 (15").
Ik ben namelijk niet zeker of deze (imho) zwakke 3D kaart dit soort resolutie wel smooth kan runnen...
Resolutie vd laptop is 1400x1050 (15").
zit me toch weer af te vragen of de 22"die 100 euro extra waard is ten opzichte van de 20"
mensen die eerst20"hadden en nu 22", kan 1 van jullie aangeven of je het verschil groot vind of niet.
mensen die eerst20"hadden en nu 22", kan 1 van jullie aangeven of je het verschil groot vind of niet.
nope geen signature
ja daar zit ook mee in de maag wat is nu het voordeel van een 226bw dan een 206bw, reso is hetzelfde dus...gewicht mss
of is de 22" meer mannelijker hehe...
[ Voor 16% gewijzigd door Teune op 16-04-2007 01:37 ]
Voor mij wel. Alhoewel ik liever 250 euro uitgeef. Je kijkt toch wel minimaal een x aantal jaartjes tegen zo'n scherm aan.SpaceMarine schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:06:
zit me toch weer af te vragen of de 22"die 100 euro extra waard is ten opzichte van de 20"
100 euro? Dan kijk je toch in de verkeerde winkel... Ze schelen gemiddeld zo'n 60 euro van elkaar.SpaceMarine schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:06:
hoi
Verwijderd
DIt is een: "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg!" reply
+ Op hangen via vesa 100 gaat prima, de monitor is niet zwaar.
+ De blauwe LED valt mij nauwelijks op. Ledje van mijn volume knop van de spekers is ook blauw.
+ Weerspiegeling van de glossy zwart valt mij ook niet op. Randje is lekker dun.
+ Ik heb nog niet met de instellingen gespeeld. Plug en Play is voor mij nu al voldoende
+ Gamen in WS is een must. Ik wil nooit meer terug (WOW, BF2). De ruimte is heerlijk.
+ Verschil van 19/20 naar 22 is echt merkbaar. Je krijgt er aardig wat ruimte bij.
Hier een pic, want daar zijn we dol op!
+ De blauwe LED valt mij nauwelijks op. Ledje van mijn volume knop van de spekers is ook blauw.
+ Weerspiegeling van de glossy zwart valt mij ook niet op. Randje is lekker dun.
+ Ik heb nog niet met de instellingen gespeeld. Plug en Play is voor mij nu al voldoende
+ Gamen in WS is een must. Ik wil nooit meer terug (WOW, BF2). De ruimte is heerlijk.
+ Verschil van 19/20 naar 22 is echt merkbaar. Je krijgt er aardig wat ruimte bij.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 13:47 ]
Dat ziet er super uit.Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:33:
DIt is een: "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg!" reply
[afbeelding]
Hoe krijg je die film (denk dat t een film is) volledig beeld?
Ik krijg altijd balken aan de zijkant of onderkant.
Verwijderd
Ik "schrok" daar ook van. Ik denk dat Media Player Classic een heerlijk programma is.feep schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:54:
[...]
Dat ziet er super uit.![]()
![]()
Hoe krijg je die film (denk dat t een film is) volledig beeld?
Ik krijg altijd balken aan de zijkant of onderkant.
heb tevens een s-paneel erin zitten (226bw) heb geen "zoemend" irritant geluid o.i.d. de led achter de aan/uit knop vindt ik niet storend wanneer hij aan staat, maar op standby (wanneer hij gaat knipperen) is wel behoorlijk storend wanneer je in je bedje ligt 
geen dode pixels etc. heb hem nu zo'n 3 weken.
trouwens.. bedankt diegene die de link poste van battlefield 2 widescreen te ondersteunen. nu ook gelijk mijn volgende vraag. kan C&C generals zero hour ook zo'n resolutie ondersteunen door middel van een commandline edit of een verdwaalde patch?
geen dode pixels etc. heb hem nu zo'n 3 weken.
trouwens.. bedankt diegene die de link poste van battlefield 2 widescreen te ondersteunen. nu ook gelijk mijn volgende vraag. kan C&C generals zero hour ook zo'n resolutie ondersteunen door middel van een commandline edit of een verdwaalde patch?
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=888
is wat ik gevonden heb. Is echter niet helemaal widescreen vermoed ik.
is wat ik gevonden heb. Is echter niet helemaal widescreen vermoed ik.
da's snel.. dan biedt ik hierbij mijn excuses aan voor me matige inzet
zal het vanavond 's ff onder de loep nemen om het wat wide'er te maken
Die opdruk van 2ms 3000:1 Dynamic Contrast rechtsboven op de 226bw; is dat een sticker of is dat opgespoten?
Ik vind dat niet mooi staan en zou, wil ik toch dit scherm aanschaffen, die opdruk er direct af willen hebben. Is dat mogelijk?
Ik vind dat niet mooi staan en zou, wil ik toch dit scherm aanschaffen, die opdruk er direct af willen hebben. Is dat mogelijk?
[ Voor 3% gewijzigd door MelvinB op 16-04-2007 21:35 ]
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Het is opgespoten of gegraveerd, ik kom er even niet uit. Maar weghalen kan dus niet.MelvinB schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:34:
Die opdruk van 2ms 3000:1 Dynamic Contrast rechtsboven op de 226bw; is dat een sticker of is dat opgespoten?
Mezelf kennende weet ik dat ik me daar aan kan gaan ergeren, dus dan kijk toch maar ff de kat uit de boom wat het aanschaffen van een nieuwe monitor betreft. Ik weet het, het is mierenneuken, maar ik wil gewoon ook dat de details kloppen op 1 of andere manier.
Ik had/heb ook de LG L226 op het oog, alleen wil ik de volledig zwarte versie, maar deze is natuurlijk weer niet te koop in NL.

Ik had/heb ook de LG L226 op het oog, alleen wil ik de volledig zwarte versie, maar deze is natuurlijk weer niet te koop in NL.
Survey ingevuld,
Samsung 206BW (20", 2ms, D-sub/DVI, Zilver/Zwart) survey door stumperd
Gebruikt onder besturingssysteem:

Als vervanging voor mijn Iiyama vision master pro 452 (19" crt) toch maar de stap naar een tft gemaakt. Heb ik eindelijk wat meer ruimte op mijn bureau.
Levering
Monitor word geleverd met zowel dvi als vga kabel en er zat zelfs een schoonmaak doekje bij.
Er is geen papieren handleiding meegeleverd (maar wie gebruikt die ook) handleiding op de samsung website heeft zelfs (beperkte) instructies voor installatie onder linux.
Bouw
Scherm ziet er stevig uit maar het geheel wiebelt toch een klein beetje dit in combinatie met reflecties in de rand leidt enigszins af. Design ziet er wel strak uit en alles is netjes afgewerkt.
Beelkwalitiet
Met uitzondering van een klein beetje backlight bleeding aan de bovenkant van het scherm (alleen zichtbaar bij zwart beeld) doet het scherm niet onder voor mijn oude crt.
Ik had problemen verwacht met de zwart weergave van wat ik bij anderen schermen had gezien maar ik ben blij verrast over de "zwartheid".
Pixels
Gelukkig "nog" geen dode pixels gevonden.
MagicBright
Voor dit hem kocht had ik geen flauw idee wat MagicBright inhield, wat het is:
Via 1 knop snel wisselen van kleur instellingen, best wel handig.
Conclusies
Al met al een zeer mooi scherm dat niet onder doet voor mijn oude crt. Enige nadeel wat ik ervaar zijn de reflecties in rand.

[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]
Samsung 206BW (20", 2ms, D-sub/DVI, Zilver/Zwart) survey door stumperd
Algemene beoordeling | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Featureset | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kleurweergave | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Contrast en helderheid | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ghosting | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Pixeldefecten | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bouwkwaliteit en afwerking | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Vormgeving | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prijs | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gebruikt onder besturingssysteem:
- Linux AMD64

Als vervanging voor mijn Iiyama vision master pro 452 (19" crt) toch maar de stap naar een tft gemaakt. Heb ik eindelijk wat meer ruimte op mijn bureau.
Levering
Monitor word geleverd met zowel dvi als vga kabel en er zat zelfs een schoonmaak doekje bij.
Er is geen papieren handleiding meegeleverd (maar wie gebruikt die ook) handleiding op de samsung website heeft zelfs (beperkte) instructies voor installatie onder linux.
Bouw
Scherm ziet er stevig uit maar het geheel wiebelt toch een klein beetje dit in combinatie met reflecties in de rand leidt enigszins af. Design ziet er wel strak uit en alles is netjes afgewerkt.
Beelkwalitiet
Met uitzondering van een klein beetje backlight bleeding aan de bovenkant van het scherm (alleen zichtbaar bij zwart beeld) doet het scherm niet onder voor mijn oude crt.
Ik had problemen verwacht met de zwart weergave van wat ik bij anderen schermen had gezien maar ik ben blij verrast over de "zwartheid".
Pixels
Gelukkig "nog" geen dode pixels gevonden.
MagicBright
Voor dit hem kocht had ik geen flauw idee wat MagicBright inhield, wat het is:
Via 1 knop snel wisselen van kleur instellingen, best wel handig.
Conclusies
Al met al een zeer mooi scherm dat niet onder doet voor mijn oude crt. Enige nadeel wat ik ervaar zijn de reflecties in rand.

![]() ![]() lichte backlight bleeding reflecties in rand. | ![]() ![]() beeldkwaliteit instellingen strak design 1680x1050 resolutie |

[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]
[ Voor 100% gewijzigd door stumperd op 17-04-2007 21:17 ]
Verwijderd
Misschien kan je de opdruk wegkrassen zonder de rand te beschadigen met een suikerklontje. ZO heb ik dit ook gedaan met mijn telefoon. Het T-mobile logo hoef ik daar niet op te hebben.
uit het fourm van de mda compact:
-Koop doos willekeurige suikerklonten -Neem 1 suikerklont ter hand -Plaats suikerklont op te verwijderen logo -Beweeg suikerklont langzaam op en neer over het te verwijderen logo -Schrik niet wanneer er krassen op lijken te komen -Beweeg op en neer tot het logo verdwenen is, er lijkt nu een diepe kras op te zitten -Maak een doekje vochtig met water -Veeg met vochtige doekje over de plek waar de kras lijkt te zitten -Zie daar, de kras verdwijnt als sneeuw voor de zon -Ruim doek op, leg overige 199 suikerklonten in kelder oid -Enjoy!
uit het fourm van de mda compact:
-Koop doos willekeurige suikerklonten -Neem 1 suikerklont ter hand -Plaats suikerklont op te verwijderen logo -Beweeg suikerklont langzaam op en neer over het te verwijderen logo -Schrik niet wanneer er krassen op lijken te komen -Beweeg op en neer tot het logo verdwenen is, er lijkt nu een diepe kras op te zitten -Maak een doekje vochtig met water -Veeg met vochtige doekje over de plek waar de kras lijkt te zitten -Zie daar, de kras verdwijnt als sneeuw voor de zon -Ruim doek op, leg overige 199 suikerklonten in kelder oid -Enjoy!
Props voor de survey van Stumperd.
Ik las net een reactie op jouw survey, en daarin stond dat de helderheid van de 206 beter was dan de 226... kan iemand dat verklaren?
En heeft iemand al ergens een verklaring gevonden voor het slecht leverbaarheid van deze schermen, met name eigenlijk de 226?
Ik las net een reactie op jouw survey, en daarin stond dat de helderheid van de 206 beter was dan de 226... kan iemand dat verklaren?
En heeft iemand al ergens een verklaring gevonden voor het slecht leverbaarheid van deze schermen, met name eigenlijk de 226?
Een verklaring ?P!to schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:00:
Bel Samsung
Samsung levert ze gewoon zeer gering aan hun leveranciers..
Ik wacht ook al 4 weken op 1..
Yawn...
Wat ik bedoel is eigenlijk dat ze zo slecht leverbaar zijn en vaker lees dat er problemen (s/a zoem geluid ...etc) zijn met deze schermen. Zou dat een reden kunnen zijn?
Althans ik hoop dat Samsung aan een verbetering werkt voor deze problemen want ik wacht inderdaad ook al 3 weken op eentje.
Wat ik bedoel is eigenlijk dat ze zo slecht leverbaar zijn en vaker lees dat er problemen (s/a zoem geluid ...etc) zijn met deze schermen. Zou dat een reden kunnen zijn?
Althans ik hoop dat Samsung aan een verbetering werkt voor deze problemen want ik wacht inderdaad ook al 3 weken op eentje.
Verdomme nu dat ik geld heb is de 226 nergens te verkrijgen
Extra stok slagen aan die chineze kinderen die de schermen maken. Harder wErkennnnnnnnnn!! lol
Van 17 crt naar 22 inch lcd gaan, wat zal dat een verandering zijn. Net of je een rembrand schilderij in je kamer hebt staan. Ik zal wel nog geduldig moeten wachten.
Mensen ik heb een XFX 6600 GT AGP kaart met DVI aansluiting. Kan ik toch gewoon gebruiken met die samsung 226??
Van 17 crt naar 22 inch lcd gaan, wat zal dat een verandering zijn. Net of je een rembrand schilderij in je kamer hebt staan. Ik zal wel nog geduldig moeten wachten.
Mensen ik heb een XFX 6600 GT AGP kaart met DVI aansluiting. Kan ik toch gewoon gebruiken met die samsung 226??
Ik heb ook een 226 in bestelling staan. Vlak na bestelling even een mailtje gestuurd voor een levertijdindicatie: "2e week van april".
Nu lees ik overal dat het nog wel tot half mei kan gaan duren

Wat ik lees is een reactie over de scherpte van het scherm. De 206 is een kleiner scherm met dezelfde resolutie als de 226, waardoor de 206 iets scherper zou kunnen zijn, maar of het echt opvalt vraag ik me af.P!to schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:00:
Helderheid is over het algemeen geen probleem met TFT schermen.
Het spelen van games op de standaard resolutie van het scherm zal misschien problemen geven, dus dan krijg je of een uitgerekt beeld of balken om het beeld. Verder lijkt het me geen enkel probleem.Afiso schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:56:
[ Voor 42% gewijzigd door PromoX op 17-04-2007 19:32 ]
overal is dit ding idd uitverkocht, zelfs de duurdere winkels (400,- en hoger) zijn er doorheen.KoppenSneller schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:59:
Ik heb ook een 226 in bestelling staan. Vlak na bestelling even een mailtje gestuurd voor een levertijdindicatie: "2e week van april".
wordt toch even wachten helaas.
wel vreemd gezien dit scherm al een tijdje op de markt is.
nope geen signature
Denk dat ik mijn 226BW op ga sturen voor garantie. De witte vlek in het midden word steeds duidelijker(heb er eerder over gepost). Op een zwarte achtergrond is in het midden duidelijk een helderere vlek/balk te zien. Bij heldere achtergronden zie je het ook,hoewel minder duidelijk maar het is wel irritant.
Heeft iemand recente ervaring met de garantie van samsung? Hoelang ben ik mijn scherm kwijt? En hoe ontvankelijk zullen ze zijn voor mijn probleem? Ik kon op de site van samsung zelf daar niet zoveel over vinden. Aangezien het telefoonnummer wat je moet bellen niet gratis is,vragen ik het hier.
Heeft iemand recente ervaring met de garantie van samsung? Hoelang ben ik mijn scherm kwijt? En hoe ontvankelijk zullen ze zijn voor mijn probleem? Ik kon op de site van samsung zelf daar niet zoveel over vinden. Aangezien het telefoonnummer wat je moet bellen niet gratis is,vragen ik het hier.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
heb dezelfde van club3d en kan hem er gewoon goed op aan sluiten. en anders zijn er altijd wel converters bij te krijgen (die ik volgens mij ook bij de schermpie heb gekregenAfiso schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:56:
Verdomme nu dat ik geld heb is de 226 nergens te verkrijgenExtra stok slagen aan die chineze kinderen die de schermen maken. Harder wErkennnnnnnnnn!! lol
ben blij dat waar ik hem gehaald heb hem toen nog gewoon op voorraad had
Ik wilde een 931BW halen bij AmeComputers Harderwijk, maar ze schijnen er maar met moeite aan te kunnen komen. Vorige week verschillende keren gebeld. Net weer gebeld, maar ze hebben ze nog steeds niet binnen.
Ik denk dat ik hem dan maar ergens ga bestellen.
Ik denk dat ik hem dan maar ergens ga bestellen.
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Verwijderd
Ik heb de 931bw bij de Mycom veiling 'gewonnen' voor €190,-. Alleen de doos zou een beetje beschadigd zijn maar die gaat toch bij het oud papier... Nu maar ff afwachten totdat ze contact opnemen.
@Jozz, waarom niet gewoon bij de goedkoopste van de pricewatch als ze toch overal uitverkocht zijn? Dan moet je misschien 2 weken wachten maar dan heb je het scherm wel een stuk goedkoper.
Voor iemand die geinteresseerd is in de 226 bw: deze veiling loopt nu (tot overmorgen 13.00 u): 226 BW veiling
Ik zou zelf niet bieden want €335 excl. transportkosten voor een beschadigd (!) scherm lijkt mij een beetje veel.. Maar misschien denken anderen daar anders over
@Jozz, waarom niet gewoon bij de goedkoopste van de pricewatch als ze toch overal uitverkocht zijn? Dan moet je misschien 2 weken wachten maar dan heb je het scherm wel een stuk goedkoper.
Voor iemand die geinteresseerd is in de 226 bw: deze veiling loopt nu (tot overmorgen 13.00 u): 226 BW veiling
Ik zou zelf niet bieden want €335 excl. transportkosten voor een beschadigd (!) scherm lijkt mij een beetje veel.. Maar misschien denken anderen daar anders over
Komplett.nl heeft 354 226BW's besteld welk op 20-04-2007 verwacht worden.
Zullen deze al merendeels verkocht kunnen zijn? (backorders ofzo)
Ik denk dat ik ze dan maar es ga mailen. Ik ga dan toch maar wel voor de 226BW.
Zullen deze al merendeels verkocht kunnen zijn? (backorders ofzo)
Ik denk dat ik ze dan maar es ga mailen. Ik ga dan toch maar wel voor de 226BW.
hoe reageren die eigelijk op Pixeldeffecten?
het schijnt dat de MediaMarkt, mycom en Norrod niet moeilijk doen over ruilen binnen 14 dagen als je een dode pixel hebt. hoe zit dat bij Komplett (en iemand anders dan nog een idee?) en is het bij norrod en mycom online ook geen probleem?
verder is die wet koop op afstand leuk alleen kan ik die schermen uit de doos krijgen zonder dat ze zien dat hij 'gebruikt' (iets dat overigens juridisch gezien niet helemaal een argument schijnt te zijn) is? maw. even kijken of er dode pixels zijn
het schijnt dat de MediaMarkt, mycom en Norrod niet moeilijk doen over ruilen binnen 14 dagen als je een dode pixel hebt. hoe zit dat bij Komplett (en iemand anders dan nog een idee?) en is het bij norrod en mycom online ook geen probleem?
verder is die wet koop op afstand leuk alleen kan ik die schermen uit de doos krijgen zonder dat ze zien dat hij 'gebruikt' (iets dat overigens juridisch gezien niet helemaal een argument schijnt te zijn) is? maw. even kijken of er dode pixels zijn
[ Voor 30% gewijzigd door GoldenSample op 18-04-2007 21:55 ]
Je kan bij Komplett volgens mij geen pixelgarantie kopen. Ze hanteren alleen de fabriekgaranties.GoldenSample schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:52:
hoe reageren die eigelijk op Pixeldeffecten?
Ik kon het iig niet op de site van Komplett vinden.
Verwijderd
Ik zit nu al een tijdje met de volgende keus; de Samsung 226BW voor ongeveer 320-330 euro, of de BenQ FP222Wa (zelfde als de FP222W, maar dan zonder DVI) voor 224 euro.
Even de verschillen:
- BenQ heeft geen DVI, alleen D-Sub. De Samsung heeft DVI. Sommige mensen hebben mij echter verteld dat je bij sub-d misschien wat meer handmatig moet afstellen, maar dat de beeldkwaliteit dan niet te onderscheiden is van DVI.
- De Samsung heeft contrastratio 1000:1, de BenQ 700:1. Maakt dit veel uit?
- De Samsung heeft 2ms GTG, de BenQ 5ms. Bij de BenQ staat 5ms (2+3). Waarom staat er 2+3 (ander soort paneel?)? En merk je uberhaupt wel verschil tussen 2 en 5ms?
Dus, geld besparen en BenQ nemen of zijn de verschillen van de Samsung de extra 100 eppo's waard?
Ik heb niet de mogelijkheid ze ergens te bekijken dus daarom vraag ik jullie hulp
Even de verschillen:
- BenQ heeft geen DVI, alleen D-Sub. De Samsung heeft DVI. Sommige mensen hebben mij echter verteld dat je bij sub-d misschien wat meer handmatig moet afstellen, maar dat de beeldkwaliteit dan niet te onderscheiden is van DVI.
- De Samsung heeft contrastratio 1000:1, de BenQ 700:1. Maakt dit veel uit?
- De Samsung heeft 2ms GTG, de BenQ 5ms. Bij de BenQ staat 5ms (2+3). Waarom staat er 2+3 (ander soort paneel?)? En merk je uberhaupt wel verschil tussen 2 en 5ms?
Dus, geld besparen en BenQ nemen of zijn de verschillen van de Samsung de extra 100 eppo's waard?
Ik heb niet de mogelijkheid ze ergens te bekijken dus daarom vraag ik jullie hulp
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 23:54 . Reden: typo's ]
Bedankt voor de tips. Binnenkort op 28 en 29 april is er in de rai een computerbeurs. Ik vraag me af of ie daar te verkrijgen zal zijn. Ik zal er een kijkje nemen denk ik. Mycom gaat er ook aanwezig zijn trouwens
Verwijderd
Voor alle geintereseerden...
Genoeg (E) winkels hebben hem nog op voorraad, heb mijne (de tweede) ook afgelopen zondag besteld en dinsdag gekregen....
kijk eens voor Yorcom, Alternate etc... deze hebben hem zeker nog al is de prijs maybe iets duurder dan de goedkoopste winkels op het web, maar hij is altijd nog goedkoper dan in de winkel...
En nu moeten we maar weer eens ophouden over de leverbaarheid...:D Anders wordt dit topic gesloten he;)
Genoeg (E) winkels hebben hem nog op voorraad, heb mijne (de tweede) ook afgelopen zondag besteld en dinsdag gekregen....
kijk eens voor Yorcom, Alternate etc... deze hebben hem zeker nog al is de prijs maybe iets duurder dan de goedkoopste winkels op het web, maar hij is altijd nog goedkoper dan in de winkel...
En nu moeten we maar weer eens ophouden over de leverbaarheid...:D Anders wordt dit topic gesloten he;)

Dit topic is gesloten.
Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:
- "Ik heb er ook één besteld"
- "Wat kost het? Waar? Voorraad? Levertijd?"
- "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"
- "Winkel X heeft nog Y schermen!"
- "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg!" (doe je hier goede onderbouwing bij en eventueel een foto dan vinden we het al wat beter, maar maakt liever een Productsurvey aan.)
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:
- "Ik heb er ook één besteld"
- "Wat kost het? Waar? Voorraad? Levertijd?"
- "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"
- "Winkel X heeft nog Y schermen!"
- "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg!" (doe je hier goede onderbouwing bij en eventueel een foto dan vinden we het al wat beter, maar maakt liever een Productsurvey aan.)