[TFT/LCD] Samsung Syncmaster 931BW / 206BW / 226BW Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 21.951 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 01:06:

En nu moeten we maar weer eens ophouden over de leverbaarheid...:D Anders wordt dit topic gesloten he;) >:) O-)
Eigenlijk wel he ;)

Even een on-topic vraag: wat is de hoogte van het schermgedeelte vanaf het bureau?

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Mavvie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:54:
[...]

Eigenlijk wel he ;)

Even een on-topic vraag: wat is de hoogte van het schermgedeelte vanaf het bureau?
Wat ik las op een ander forum zo'n 7 cm maar kan het niet bevestigen. Dus iemand met zo'n 226bw voor z'n neus...even bevestigen graag.

Denk zelf als ik bestel wel een beugel te kopen. Meteen of later weet ik nog niet. Ik twijfel nog een beetje ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Graham op 19-04-2007 11:54 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Mavvie schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:54:

De onderkant van de kunstof behuizing zweeft op ongeveer 7,5cm & het scherm zelf begint op ongeveer 11cm..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Weet iemand trouwers zwart naar wit respondstijden? (226BW)

[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 19-04-2007 19:51 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ik heb de 931BW gisteren besteld en vanmiddag binnengekregen. Nu heb ik ook Magic Tune geïnstalleerd. In mijn system tray staat nu een icoontje van "gammatray" is dit nodig. Ik heb hem ge-exit en zie geen verschil. Hij staat wel in de startup map. Persoonlijk laat ik het liefst zo min mogelijk nodeloze processen opstarten. Kan iemand mij uitleggen waarom ik gammatray moet laten opstarten?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Eerste link bij het zoeken met google.

Ik ken het programma niet, maar ik denk dat je met gammatray snel bepaalde instellingen kunt aanpassen; lijkt me niet een noodzakelijk proces.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:20
Eindelijk! Ik heb mijn 206BW... Ik kan hem alleen niet via de DVI kabel aan de praat krijgen om mijn Asus a8v-vm csm moederbord (onboard). De gewone VGA kabel werkt na een herstart wel.

Toch baal ik ervan dat de DVI niet wil werken. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Nu nog even afstellen, want de default is toch wel een beetje te fel hoor... Pffff.... van een witte pagina wordt je bijna blind :)

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

mede schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:46:
Eindelijk! Ik heb mijn 206BW... Ik kan hem alleen niet via de DVI kabel aan de praat krijgen om mijn Asus a8v-vm csm moederbord (onboard). De gewone VGA kabel werkt na een herstart wel.

Toch baal ik ervan dat de DVI niet wil werken. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Nu nog even afstellen, want de default is toch wel een beetje te fel hoor... Pffff.... van een witte pagina wordt je bijna blind :)
Een videokaart kopen die dat ondersteund?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
aex351 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:01:
[...]

Een videokaart kopen die dat ondersteund?
Tsja, zoals ik al aangeef heb ik WEL een DVI aansluiting onboard op mijn moederbord. Ik krijg hier echter geen beeld mee. Zijn er bepaalde dingen die ik moet instellen om DVI te activeren o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:49

Fab1Man

Live life to the fullest

mede schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:07:
[...]

Tsja, zoals ik al aangeef heb ik WEL een DVI aansluiting onboard op mijn moederbord. Ik krijg hier echter geen beeld mee. Zijn er bepaalde dingen die ik moet instellen om DVI te activeren o.i.d. :)
Ik denk dat je daarvoor in je bios moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Fab1Man schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:23:
[...]

Ik denk dat je daarvoor in je bios moet kijken.
Het werkt! Ik heb mijn (default) BIOS een update gegeven naar de laatste stable versie die op de asus-website staat (durf de beta's niet aan). Waarschijlijk zat er dus een DVI bug in de BIOS versie die ik had. Nou kan ik nu eindelijk aan de slag met het testen / afstellen van de monitor.

Voor de geinteresseerden: Moederbord a8n-vm csm met BIOS verie 1001 gebruik ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

mede schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:39:
[...]

Het werkt! Ik heb mijn (default) BIOS een update gegeven naar de laatste stable versie die op de asus-website staat (durf de beta's niet aan). Waarschijlijk zat er dus een DVI bug in de BIOS versie die ik had. Nou kan ik nu eindelijk aan de slag met het testen / afstellen van de monitor.

Voor de geinteresseerden: Moederbord a8n-vm csm met BIOS verie 1001 gebruik ik nu.
offtopic:
Wat ben ik toch goed :P.

Fijn dat het werkt en dat het dus in dit geval aan het moederbord ligt. Het is verder wel aan te raden om een grafische kaart te gebruiken als je al zo een zo grote resolutie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Fab1Man schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:49:
[...]

offtopic:
Wat ben ik toch goed :P.

Fijn dat het werkt en dat het dus in dit geval aan het moederbord ligt. Het is verder wel aan te raden om een grafische kaart te gebruiken als je al zo een zo grote resolutie gebruikt.
Hmm... interessante opmerking. Zou ik veel (zoja: wat??) verschil merken als ik een dedicated VGA kaart met DVI inbouw? Vind het feit dat ik nu alles op mijn moederbord heb wel prettig (audio, video, netwerk usb etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik denk dat het wel kan schelen in CPU belasting, maar ik weet niet wat je verder nog wilt doen ermee. Als je bijv. films kijkt en je kunt deze door de grafische kaart hardwarematig versnellen zal je CPU veel minder zwaar belast worden. Als je ook een redelijk kaartje hebt (en ook een beetje processor) dan kun je goed HD-content kijken op full resolutie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Fab1Man schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:01:
Ik denk dat het wel kan schelen in CPU belasting, maar ik weet niet wat je verder nog wilt doen ermee. Als je bijv. films kijkt en je kunt deze door de grafische kaart hardwaremattig versnellen zal je CPU veel minder zwaar belast worden. Als je ook een redelijk kaartje hebt (en ook een beetje processor) dan kun je goed HD-content kijken op full resolutie ;).
Yep klinkt erg aannemelijk dat de belasting minder wordt. Vooralsnog gebruik ik de 206BW hoofdzakelijk voor fotobewerking en de standaard computer zaken....

Om on-topic te blijven meldt ik hierbij een aantal eerste bevindingen:

- ik merk dat wanneer ik een full-screen foto heb dat deze bovenin de hoeken te donkere tinten heeft.
- default is alles veel te fel / wit. Je zou er bijna een zonnebril bij opzetten
- De monitor staat een beetje hellend naar achteren, kan deze niet naar voren "getrokken" worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mede schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:10:
- De monitor staat een beetje hellend naar achteren, kan deze niet naar voren "getrokken" worden?
Een beetje kracht zetten en je kunt het scherm naar voren of naar achteren kantelen. Niet bang zijn om hem af te breken want dat gebeurt niet, het gaat alleen wat zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 18:13
Ik ben zo ongeveer alle onderdelen van m'n PC zwart aan het maken. (opnieuw kopen in het zwart dus). Ik heb alleen nog zo'n witte 15 inch monitor die ik al 10 jaar heb.. 8)7 Nodig tijd voor vervanging dus, alhoewel er nog niets aan mankeert. O-)

Maar ik ben nog aan het twijfelen, omdat mijn inkomen nou ook niet al te hoog is, tussen de 19 inch en de 20 inch. Ik heb gelezen dat de 19 inch niet in hoogte verstelbaar is. Sja, en dat is dus echt kudt.. Dan zou ik dus daarvoor ook nog een ophangsysteem moeten kopen, waardoor ik dan alsnog een 20 inch zou kunnen kopen. Dus wat zal ik doen? :?

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De keus tussen een 19" + ophangsysteem vs. een 20" is toch puur een persoonlijke keuze. Als het qua prijs ongeveer gelijk is was ik voor de 20" gegaan onder het motto van groter = beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Sja idd.. Die gedachte draag ik ook nog altijd. Maar dan is ook nog de vraag of mijn videokaart zo'n groot scherm aan kan. Dus ik zal nog even ergens de handleiding op moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Heb eergister toch maar een 226BW besteld (met pixelgarantie) bij YorCom en ik lees nu bij de track&trace nummer van mijn bestelling dat de chauffeur onderweg is. Had ik niet verwacht, zo'n snelle levering! :D

Kan niet wachten. :)

[ Voor 4% gewijzigd door MelvinB op 21-04-2007 12:47 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Nou, monitor ontvangen en wat denk je? Ding is stuk! :(

Hij krijgt geen stroom. Aangesloten met meegeleverde kabels maar er gebeurt niks.

Gebruik ik die stroomkabel op mijn oude monitor, dan is er niks aan de hand. Monitor is gewoon DOA blijkbaar.

Gebeld met YorCom en ik moet em RMA-en naar YorCom. Zij leveren mij dan een nieuwe uit hun eigen voorraad en de oude gaat gewoon terug naar Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
das balen joh.

had ook even gekeken op Yorcom, maar vond 400 euro voor monitor met garantie wel veel (mediamarkt 359,- met 14 dagen niet goed geld terug).

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
SpaceMarine schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:02:
das balen joh.

had ook even gekeken op Yorcom, maar vond 400 euro voor monitor met garantie wel veel (mediamarkt 359,- met 14 dagen niet goed geld terug).
Mediamarkt Leeuwarden heeft em niet en krijgt em voorlopig ook niet. Anders had ik em daar wel weggeplukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jongens, we hebben het weer over prijzen en voorraden. Wat staat er in de topicwaarschuwing? ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 12:56
even iets anders dan,hoe werkt die color calibration in magic tune ? Ik snap er niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
cybersteef schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:02:
Jongens, we hebben het weer over prijzen en voorraden. Wat staat er in de topicwaarschuwing? ;)
sorry, was het even vergeten,

probeerde alleen aan te geven dat het niet eerlijk is dat je bij sommige zaken 50 euro moet betalen wat bij anderen gewoon gratis is.

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
uhh heet dat niet geld klopperij ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Dat magic tune werkte dacht ik alleen met bepaalde videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Froggle schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:38:
Dat magic tune werkte dacht ik alleen met bepaalde videokaarten.
klopt, maar het werkt bij mijn videokaart maar ik snap gewoon niet wat ik moet doen nadat ik op launch heb geklikt bij calibration. Ik kan het vierkantje verplaatsen en vanonder ook een balkje maar ik weet niet op wat ik moet letten enz ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
silentkiller schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:07:
[...]

klopt, maar het werkt bij mijn videokaart maar ik snap gewoon niet wat ik moet doen nadat ik op launch heb geklikt bij calibration. Ik kan het vierkantje verplaatsen en vanonder ook een balkje maar ik weet niet op wat ik moet letten enz ..
Misschien helpt dit.

Niet zeker maar het is de eerste hit met Google.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Graham schreef op zondag 22 april 2007 @ 09:28:
[...]

Misschien helpt dit.

Niet zeker maar het is de eerste hit met Google.
nope, tis deze: http://www.samsung.com/Pr...tune/magictune_02_03s.htm
op google had ik ook al wel gezocht
op de pagina die ik vermeld staat hoe het moet maar ik snap het gewoon niet.
Ofwel ben ik gewoon dom :)
Maar je kan ook in kleur wijzigen enzo en kweet gewoon niet wat het doel is, wat het "juiste" is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
Ik heb nu enkele dagen de 206BW en ben er zeer tevreden over. Wat ik alleen ontdek is dat mijn muisaanwijzer rechts veel verder uit beeld kan dan mijn ingestelde resolutie?? :? Ik kan dus verder met mijn aanwijzer naar rechts (dus buiten beeld) dan mijn beeld weergeeft. Dat is bijzonder irritant omdat ik dan om de haverklap mijn aanwijzer kwijt ben.

Alle andere zijden gaan wel prima. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
mede schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:00:
Ik heb nu enkele dagen de 206BW en ben er zeer tevreden over. Wat ik alleen ontdek is dat mijn muisaanwijzer rechts veel verder uit beeld kan dan mijn ingestelde resolutie?? :? Ik kan dus verder met mijn aanwijzer naar rechts (dus buiten beeld) dan mijn beeld weergeeft. Dat is bijzonder irritant omdat ik dan om de haverklap mijn aanwijzer kwijt ben.

Dat heb ik ook op mijn 710T..
Maar volgens mij is dit altijd toch zo ? Bij welke monitor dan ook ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
SandeR schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:02:
[...]

Dat heb ik ook op mijn 710T..
Maar volgens mij is dit altijd toch zo ? Bij welke monitor dan ook ? :P
je hebt een muispijltje maar wat eigenlijk telt is het aller uiterste puntje in het pijltje, zo ziet je pc het althans. Als je dan helemaal naar links gaat zit het uiterste pijlte helemaal tegen de rand en is de rest nog in beeld, als je dan helemaal naar rechts gaat, is het uiterste van het pijltje helemaal tegen de rand, maar daarvoor moet de rest wel uit beeld.
Dit is dus normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Bij de Samsung SM 226BW zit een doekje om iets schoon te maken, maar van de gebruiksaanwijzing word ik niet(s) wijzer: is 'ie bedoeld om de kast schoon te maken (cleaning the cabinet staat er) of ook het scherm zelf? 8)7

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
hbokh schreef op zondag 22 april 2007 @ 11:23:
Bij de Samsung SM 226BW zit een doekje om iets schoon te maken, maar van de gebruiksaanwijzing word ik niet(s) wijzer: is 'ie bedoeld om de kast schoon te maken (cleaning the cabinet staat er) of ook het scherm zelf? 8)7
Et is gewoon een stofdoekje, dus je kan er ook het scherm ermee ''ontstoffen''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 19:33
mede schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:00:

Klinkt mij meer in de oren als dat je dualview aan hebt staan, waardoor je desktop 'verbreed' wordt tot een 2e scherm. Neem maar eens een screenshot (print screen knop rechts naast f12) als het goed is zie je dan 2 desktops.

Je kunt dat uitzetten bij je videokaart settings.

[ Voor 3% gewijzigd door Magnolia op 22-04-2007 14:07 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb gisteren een 206BW voor 189 euro gekocht en wat een mooi scherm is het zeg! Super looks en de beeldkwaliteit is ook nog eens enorm toppie. In games heb ik het scherm nog niet getest, maar volgens de reviews is het ook een super scherm. Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat het scherm niet in hoogte verstelbaar is, maar daar vind ik wel een oplossing voor.

Weet iemand toevallig een goede oplossing hiervoor?

En het scherm heeft geen usb hub zoals mijn trouwe lg f900p crt monitor :P , maar die zijn gelukkig niet zo prijzig.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
icecoolsniper schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:39:
Ik heb gisteren een 206BW voor 189 euro gekocht en wat een mooi scherm is het zeg! Super looks en de beeldkwaliteit is ook nog eens enorm toppie. In games heb ik het scherm nog niet getest, maar volgens de reviews is het ook een super scherm. Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat het scherm niet in hoogte verstelbaar is, maar daar vind ik wel een oplossing voor.

Weet iemand toevallig een goede oplossing hiervoor?

En het scherm heeft geen usb hub zoals mijn trouwe lg f900p crt monitor :P , maar die zijn gelukkig niet zo prijzig.
Ik weet dat het offtopic is maar waar koop je een 206BW voor 189 EUR? Bij de PW staat hij voor 250,00 EUR. Of bedoel je 289 EUR?

Laat maar, t zal wel gewoon een typfoutje zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkeCoen op 22-04-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Nee er zat een deuk in de doos, kon dus korting krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teune
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 16:51

Teune

oeoeoeoe

jammer anders had ik er gelijk 2 gehaald :), mogen ze dan wel vaker deuken in dozen maken, scheelt in de portomonnee.

[ Voor 46% gewijzigd door Teune op 23-04-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ja zeker :D Maar de deuk zat wel precies aan de kant van het scherm, dus het was wel een risico. Gelukkig is de verpakking goed genoeg geweest. Ik zal ff een foto maken van de beschadiging. Dan zie je hoeveel geluk ik gehad heb.

edit:

Ik heb wel maar 3 maanden garantie bij de desbtreffende winkel. Echter gewoon nog garantie via Samsung.

[ Voor 20% gewijzigd door icecoolsniper op 23-04-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teune
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 16:51

Teune

oeoeoeoe

Van de vrachtwagen gevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Nee gewoon bij een shop gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
icecoolsniper schreef op maandag 23 april 2007 @ 10:52:
[...]

Nee gewoon bij een shop gekocht.
lekker vaag :P

maarja,

heb een aantal bedrijven gebeld en die verwachten allemaal eind deze week weer een voorraad te mogen ontvangen, het wachten is dus bijna over :D

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Mensen die hun schermen op internet besteld hebben, en met de post laten versturen. Hoe is jullie ervaring hier mee? Ik ben van plan de 19" versie te gaan bestellen, ik zit echter niet zo ruim in het geld dat die dode pixel garantie er met liefde bij besteld wordt.

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Bal0n schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:54:
Mensen die hun schermen op internet besteld hebben, en met de post laten versturen. Hoe is jullie ervaring hier mee? Ik ben van plan de 19" versie te gaan bestellen, ik zit echter niet zo ruim in het geld dat die dode pixel garantie er met liefde bij besteld wordt.
Mjah, over het algemeen gaat het goed. Product wordt altijd wel goed verpakt, vervolgens is het de taak van de koerier om er goed mee om te gaan.

Over wel of geen dode pixels kan je natuurlijk niks zeggen. Dat zie je pas als je het scherm aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik de 206BW 2x wil bestellen, maar van CRT afkom (dualscreen 17"@1152*864, 15"@1024*768)heb ik wel nog een aantal vraagjes. Ten eerste over de werking op je ogen en algemene gemoedstoestand. Soms moet ik veel lezen, iets typen, onderzoeken, rekenen, hobby ik er wat bij of wat dan ook. Dan maak ik lange dagen achter de PC maar willen mijn ogen niet echt meewerken (begrijpelijk). Ik krijg dan last van rode, tranende ogen, donkere kringen eromheen en het blauwe in mijn ogen lijkt eerder grijsachtig te worden. Ook nog na een dag uitslapen heb ik er last van. Daarnaast krijg ik er ook nog eens een pishumeur en algemeen slechtere zin van als ik langere tijd bezig ben. Bieden TFT's hierop een (gedeeltelijke) oplossing of zal ik toch mijn werkzaamheden anders moeten gaan inrichten?

Even ter info: Ik weet dat dit van het bezig zijn met de computer komt, aangezien ik hem vaker dagen/weken laat staan. Dan knapt mijn huid weer op en zien mijn ogen er weer goed uit, tezamen met een goed humeur en algemeen betere gemoedstoestand. Maar of dat nou de CRT's zijn of dat het komt van het soort werkzaamheden?

Over de verstelbaarheid. Ik heb ooit eens monitoren van compaq gezien die je kon draaien (portret/landschap). Nu dacht ik dat deze functie pivot heet, maar dat weet ik niet zeker vandaar dat ik vraag, kunnen deze samsungs dat ook, en zo niet zou ik het dan met een VESA ophanging kunnen regelen?Kan ik de monitor ook helemaal loshalen van de voet en zelf iets maken?

En nog een vraag over het ondersteunen van andere resoluties. Vaak gebruik ik oudere programma's en spellen die bijvoorbeeld alleen 800*600 ondersteunen, of wil ik een spel gewoon op 1024*768 hebben aangezien mijn videokaart het anders niet trekt (9800pro). Ik lees veelal dat het beeld wordt uitgerekt, alhoewel ik liever zwarte balken en randen eromheen heb. Ondersteunen deze samsungs een dergelijke functie, en zo ja hoe heet deze functie dan? Als dat niet zo is, is er dan wel softwarematig iets te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:11:
Even ter info: Ik weet dat dit van het bezig zijn met de computer komt, aangezien ik hem vaker dagen/weken laat staan. Dan knapt mijn huid weer op en zien mijn ogen er weer goed uit, tezamen met een goed humeur en algemeen betere gemoedstoestand. Maar of dat nou de CRT's zijn of dat het komt van het soort werkzaamheden?
Dat verschilt. Sommige mensen zijn van hun problemen af na de overstap op TFT, anderen krijgen juist van TFT droge ogen e.d, en hadden daar bij CRT geen last van...
Over de verstelbaarheid. Ik heb ooit eens monitoren van compaq gezien die je kon draaien (portret/landschap). Nu dacht ik dat deze functie pivot heet, maar dat weet ik niet zeker vandaar dat ik vraag, kunnen deze samsungs dat ook, en zo niet zou ik het dan met een VESA ophanging kunnen regelen?Kan ik de monitor ook helemaal loshalen van de voet en zelf iets maken?
De monitoren hebben geen pivot functie. Wil je dat toch dan zul je inderdaad voor een VESA wallmount oplossing moeten gaan.
En nog een vraag over het ondersteunen van andere resoluties. Vaak gebruik ik oudere programma's en spellen die bijvoorbeeld alleen 800*600 ondersteunen, of wil ik een spel gewoon op 1024*768 hebben aangezien mijn videokaart het anders niet trekt (9800pro). Ik lees veelal dat het beeld wordt uitgerekt, alhoewel ik liever zwarte balken en randen eromheen heb. Ondersteunen deze samsungs een dergelijke functie, en zo ja hoe heet deze functie dan? Als dat niet zo is, is er dan wel softwarematig iets te regelen?
De functie die je bedoeld wordt niet door de monitoren geboden, maar is wel in te stellen in de drivers. Bij Nvidia drivers heet dat ' Centered output' als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb vandaag een 206BW binnen gekregen en ben er eigenlijk niet tevreden mee.

Grote probleem is het weergeven van letters. Vooral zwarte letters op een witte achtergrond zijn niet scherp. De monitor is aangesloten op een Asus 7300 DVI kaart. Resolutie 1680*1050

In Vista staat cleartype standaard aan, als ik dit uitzet worden de letters nog minder.

Ik heb al het een en ander geprobeerd met de settings. Maar misschien nog niet de juiste settings gevonden. Zijn er ergens voorbeelden van settings?

Zijn er meer mensen die niet tevreden waren over de scherpte?

Wat is een goed alternatief voor deze Samsung?

Alle tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Philflow schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:36:
Ik heb vandaag een 206BW binnen gekregen en ben er eigenlijk niet tevreden mee.

Grote probleem is het weergeven van letters. Vooral zwarte letters op een witte achtergrond zijn niet scherp. De monitor is aangesloten op een Asus 7300 DVI kaart.

In Vista staat cleartype standaard aan, als ik dit uitzet worden de letters nog minder.

Ik heb al het een en ander geprobeerd met de settings. Maar misschien nog niet de juiste settings gevonden. Zijn er ergens voorbeelden van settings?

Zijn er meer mensen die niet tevreden waren over de scherpte?

Wat is een goed alternatief voor deze Samsung?

Alle tips welkom!
Wat voor resolutie draai je?

Dit probleem komt meestal voor als je niet de optimale resolutie van het beeldscherm hebt ingesteld.

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mavvie schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:42:
[...]
Wat voor resolutie draai je?
1680 * 1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
En je videokaart-driver is ook up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

MelvinB schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:52:
En je videokaart-driver is ook up-to-date?
Yep laatste Asus Vista driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Mm vreemd dat is de ideale resolutie voor deze monitor.

Controleer voor de zekerheid je DPI settings eens.. ( control panel > display settings > settings > advanced > general )

Standaard staat deze op 96dpi

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mavvie schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:21:
[...]
Controleer voor de zekerheid je DPI settings eens.. ( control panel > display settings > settings > advanced > general )

Standaard staat deze op 96dpi
hmm die kan ik niet vinden. misschien omdat dit vista is?

't is vreemd die letters. af en toe lijkt het alsof er een groene gloed om de letters heen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Controleer de sharpness van je monitor eens. Hoe lager dit staat, hoe fuzzier. Als dit onder de 20 zit zie ik dat de fonts e.d. niet meer scherp zijn. Hier staat ie op 100 voor het meest scherpe beeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 23-04-2007 22:43 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Creepy schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:41:
Controleer de sharpness van je monitor eens. Hoe lager dit staat, hoe fuzzier. Als dit onder de 20 zit zie ik dat de fonts e.d. niet meer scherp zijn. Hier staat ie op 100 voor het meest scherpe beeld.
Ja dit heeft iets geholpen. Hij staat nu op 100. Maar ik ben nog steeds niet tevreden.

Ik heb het nu ook via VGA geprobeerd. Identiek beeld.

Hoe is het bij jullie als je cleartype uitzet? Bij mij wordt dan ineens nog duidelijker wat ik bedoel. Een soort korrelige onrustige letter. Mijn Asus laptop die er naast staat heeft een strakke letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Gister naar de Mediamarkt geweest. Uitverkocht. Prijs was overigens €389. Verkoper zei dat ze de 226BW pas weer over enkele weken gingen ontvangen. Teleurgesteld Kaapje ging naar huis. Lokale PC shop gebeld en die hadden er dus nog wel 2 staan.

Meteen heen gereden en er 1 mee naar huis genomen. Ben er heel erg tevreden over. Toch een groot verschil met mijn 19" TFT non-WS.

Vanavond weer eens verder met het afstellen van de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Even een foto gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/1431/vergelijkinggt7.th.jpg
Klik op het plaatje in imageshack, dan wordt het originele formaat.
(Dit is met Cleartype uit.)

Links mijn Asus laptop, rechts 206BW.

[ Voor 56% gewijzigd door Philflow op 24-04-2007 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Philflow schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:18:
Even een foto gemaakt:

[afbeelding]
Klik op het plaatje in imageshack, dan wordt het originele formaat.
(Dit is met Cleartype uit.)

Links mijn Asus laptop, rechts 206BW.
Ziet er idd toch vreemd uit, heb je dit alleen met DVI kabel of ook met gewone VGA kabel?

Al een andere videokaart/pc geprobeerd? Je laptop bijvoorbeeld

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Dat ziet er idd wel heel extreem uit. Ik draai dan wel geen Vista, maar alles is gewoon goed te lezen hier.
wissel eens van vga/dvi poort op je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
damm de 226bw is moeilijk te krijgen zeg:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
puddinkie schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:43:
Dat meen je niet.

Hoewel de waarschuwing hierover duidelijk is, zijn dit soort reacties niet echt nodig natuurlijk.
Diverse webwinkels hebben hem, maar door de pixelgarantie die veelal 25-50 euro moet kosten vind ik deze absurt duur.

Dus wacht ik lekker tot de lokale pc toko hier in Emmen hem heeft.
Dat duurt nu zo'n beetje 5 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mavvie schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:28:
[...]

Ziet er idd toch vreemd uit, heb je dit alleen met DVI kabel of ook met gewone VGA kabel?
met beide kabels. VGA en DVI op een nieuwe Asus 7300.

>Al een andere videokaart/pc geprobeerd? Je laptop bijvoorbeeld

Nee dat nog niet. goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Ik zit zelf ook te denken aan de aanschaf van een 931BW of een 226BW. Maar, ik heb wel een vraag of iemand op de 226BW al World of Warcraft heeft gespeeld. Zelf ben ik namelijk een fanatiek World of Warcraft gamer en ben ik benieuwd hoe het zit met deze game op de 226BW, aangezien WoW enkel ondersteuning bied voor 1440 x 900 pixels en de 226BW een resolutie heeft (native) van 1680 x 1050 pixels.

Als dit problemen oplevert, ga ik namelijk automatisch voor de 931BW ipv de 226BW ivm de resoluties.

Het liefste heb ik natuurlijk de 226BW :)

Iemand die hierop antwoord heeft?

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godjira schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:04:
Ik zit zelf ook te denken aan de aanschaf van een 931BW of een 226BW. Maar, ik heb wel een vraag of iemand op de 226BW al World of Warcraft heeft gespeeld. Zelf ben ik namelijk een fanatiek World of Warcraft gamer en ben ik benieuwd hoe het zit met deze game op de 226BW, aangezien WoW enkel ondersteuning bied voor 1440 x 900 pixels en de 226BW een resolutie heeft (native) van 1680 x 1050 pixels.

Als dit problemen oplevert, ga ik namelijk automatisch voor de 931BW ipv de 226BW ivm de resoluties.

heb WoW zien draaien op een 225BW, werkt perfect(geen zwarte randenuitgerekt beeld ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Godjira schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:04:

Ik heb sinds gisteren de 226BW en WoW draait heeeeeeeerlijk op 1680*1050. WoW ondersteund van zichzelf deze resolutie. Is in te stellen in de video-opties maar WoW laat deze resolutie pas zien als je een scherm aangesloten hebt die dat ondersteund. Stretched hem niet maar bouwt de resolutie netjes op. Alleen de laadschermen zijn in 4:3 ratio.

Erg lekker zoveel ruimte in WoW. Ik moest wel mijn UI opnieuw bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb hem nu aangesloten op de onboard VGA kaart van de Asus PB5-MX.
en... het ziet er nu (iets) strakker uit!

hmm. ik dach toch dat die Asus EN7300GT een topkaart was. (Zal voor de zekerheid straks nog een keer testen)

Als het beeld nu nog iets beter zou worden door een goede Videokaart... dan zou ik tevreden zijn.

Iemand een tip? <100 euro. 256MB DVI + HDMI. (of 2x DVI) HDCP
met perfecte signaal kwaliteit

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 24-04-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Kaap schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 12:20:
[...]

Ik heb sinds gisteren de 226BW en WoW draait heeeeeeeerlijk op 1680*1050. WoW ondersteund van zichzelf deze resolutie. Is in te stellen in de video-opties maar WoW laat deze resolutie pas zien als je een scherm aangesloten hebt die dat ondersteund. Stretched hem niet maar bouwt de resolutie netjes op. Alleen de laadschermen zijn in 4:3 ratio.

Erg lekker zoveel ruimte in WoW. Ik moest wel mijn UI opnieuw bouwen.
Geweldig! Bedankt voor de informatie. Dat wordt dus een 226BW :D. Nu maar hopen dat Paradigit hem snel kan leveren.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Is er al iemand die deze schermen met een pivot functie gebruikt? Dit lijkt mij heel handig voor school (word en excell documenten) en photoshoppen. Ik heb geen zin om veel meer geld uit te gaan geven voor een breedbeeld scherm dat standaard pivot ondersteund (dell waarschijnlijk) en vraag mij daarom af hoe het werkt op deze schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

fabulaus schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:20:
Is er al iemand die deze schermen met een pivot functie gebruikt? Dit lijkt mij heel handig voor school (word en excell documenten) en photoshoppen. Ik heb geen zin om veel meer geld uit te gaan geven voor een breedbeeld scherm dat standaard pivot ondersteund (dell waarschijnlijk) en vraag mij daarom af hoe het werkt op deze schermen.
Hoe bedoel je precies, met een pivot functie? Zoals je zelf al aangeeft hebben de monitoren geen dergelijke functie, dus bedoel je met een VESA mount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

KoppenSneller schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:38:
[...]

Hoe bedoel je precies, met een pivot functie? Zoals je zelf al aangeeft hebben de monitoren geen dergelijke functie, dus bedoel je met een VESA mount?
Ja, met VESA mount..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Zelf heb ik hem gemonteerd op de Neo-Flex van Ergotron
Afbeeldingslocatie: http://www.ergotron.com/Portals/0/images/products/nfArm/45-185-194anim.gif

Gebruik het pivotten niet super vaak (zeker niet voor photoshop). Maar ik vind het wel makkelijk, zeker omdat je het beeldscherm nu iets meer kunt 'rondslingeren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

bartbh schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:16:
[...]
*knip*
Gebruik het pivotten niet super vaak (zeker niet voor photoshop). Maar ik vind het wel makkelijk, zeker omdat je het beeldscherm nu iets meer kunt 'rondslingeren'.
Okay, dus het is mogelijk.. Heb je hier nog apparte software voor nodig? Of moet dit ondersteund worden door je videokaart?

offtopic:
Mooie mount trouwens, zoiets wil ik ook maar dan wel voor muurbevestiging. Waar heb je de jouwe gekocht en wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? (ziet er duur uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
fabulaus schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 18:22:
[...]

Okay, dus het is mogelijk.. Heb je hier nog apparte software voor nodig? Of moet dit ondersteund worden door je videokaart?
Bij Ati kan ik een hotkey instellen voor 90 graden draaien. Lijkt mij dat bij nVidia ook wel zoiets mogelijk zal zijn.
offtopic:
Mooie mount trouwens, zoiets wil ik ook maar dan wel voor muurbevestiging. Waar heb je de jouwe gekocht en wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? (ziet er duur uit)
Iets van €70 excl. Wallmounts met dit idee zijn er ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

puddinkie schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 09:43:
Hangt ervanaf waar jij kijkt... Ik heb 2 maanden gewacht op een nieuwe nadat mijn eerste kapot was... zie eerste 226BW topic en had reserveringen lopen bij MediaMarkt, Paradigit en bij MyCom... en alledrie konden helemaal niks leveren... toen maar op internet gekeken en hem bij YorCom gekocht incl pixel garantie want zij hadden hem wel en stonden positief onder de user surveys... Ipv het wachten ben ik graag bereid 50 euro meer uit te geven aan pixel garantie... ik hou niet zo van dat hollandse pinnerige gedoe... wat is 50 euro nu extra in tegenstelling tot 2 maanden wachten... de leveringsproblemen met de 226BW zullen nog een tijd aanhouden dat krijg je te horen van alle winkels en Samsung zelf. En tijd is ook geld, het is 1 van de grootste kosten dus ja eigenlijk betaal je dr toch voor of je moet ergens zo'n oud schermpje hebben dat je tijdelijk gebruikt...

Maar ja to the point nu maar weer... maar wilde het ff zeggen dat internetwinkels net zo goed zijn al is er een extra dimensie, die van het wachten of je een goed product thuis gestuurd krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:20:
[...]

Hangt ervanaf waar jij kijkt... Ik heb 2 maanden gewacht op een nieuwe nadat mijn eerste kapot was... zie eerste 226BW topic en had reserveringen lopen bij MediaMarkt, Paradigit en bij MyCom... en alledrie konden helemaal niks leveren... toen maar op internet gekeken en hem bij YorCom gekocht incl pixel garantie want zij hadden hem wel en stonden positief onder de user surveys... Ipv het wachten ben ik graag bereid 50 euro meer uit te geven aan pixel garantie... ik hou niet zo van dat hollandse pinnerige gedoe... wat is 50 euro nu extra in tegenstelling tot 2 maanden wachten... de leveringsproblemen met de 226BW zullen nog een tijd aanhouden dat krijg je te horen van alle winkels en Samsung zelf. En tijd is ook geld, het is 1 van de grootste kosten dus ja eigenlijk betaal je dr toch voor of je moet ergens zo'n oud schermpje hebben dat je tijdelijk gebruikt...

Maar ja to the point nu maar weer... maar wilde het ff zeggen dat internetwinkels net zo goed zijn al is er een extra dimensie, die van het wachten of je een goed product thuis gestuurd krijgt...
leuk dat jij het zo bekijkt, maar het heeft niets met pinnerig te maken.

ik vind het gewoon belachelijk dat ik 50 euro moet betalen zodat de verkoper de moeite doet om de doos te openen en eens te kijken of er dode pixels inzitten. HEt is notabene geen scherm van 100 euro waar je zoiets mag verwachten.
Ik ben een systeem van rond de 2000 euro aan het samenstellen dus het geld kan me niet veel intereseren. Het principe is wat me dwars zit.

En tot die tijd werkt mijn 17" Crt ook nog prima ;)

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:12

yassine

Nothing to it but to do it!

Kan iemand mij uitleggen hoe dat Color Calabiration werkt (met magictune )?
Ik snap niet echt veel van de readmee die erbij zit. :)

Je ziet 1 balk onderaan en die kan je van links naar rechts bewegen? maar met wat moet dat vierkantje dan matchen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

yassine schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:01:

Je ziet 1 balk onderaan en die kan je van links naar rechts bewegen? maar met wat moet dat vierkantje dan matchen ofzo?
Vragen over MagicTune zijn al eerder beantwoord in dit topic. Probeer daarom eerst even het topic door te zoeken met de topicsearch, welke je rechtsboven kunt vinden, op een aantal criteria adhv je vraag.

Zo kom ik bijvoorbeeld deze link tegen. Dat is letterlijk het MagicTune Manual, had je die ook al doorgenomen? Of bedoelde je dat met de Readme?

Edit: Ik zie net dat je een beetje hebt zitten dubbelposten. Houdt het aub gewoon centraal, vragen dubbelposten is niet de bedoeling.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 25-04-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

cybersteef schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:20:
[...]

Vragen over MagicTune zijn al eerder beantwoord in dit topic. Probeer daarom eerst even het topic door te zoeken met de topicsearch, welke je rechtsboven kunt vinden, op een aantal criteria adhv je vraag.

Zo kom ik bijvoorbeeld deze link tegen. Dat is letterlijk het MagicTune Manual, had je die ook al doorgenomen? Of bedoelde je dat met de Readme?

Edit: Ik zie net dat je een beetje hebt zitten dubbelposten. Houdt het aub gewoon centraal, vragen dubbelposten is niet de bedoeling.
Oke sorry zal ik op letten :)

Alleen had ik de search al gebruikt eer ik de vraag stelde, en kwam ik op die link van samsung tegen.
Helaas kom ik daar niet verder mee. Want op de samsung site/readmee staat nergens - a.d.h.v. wat je de vierkant/kleur veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Op de animated GIF lijken ze gewoon op een button te drukken waarmee ze verder gaan met de volgende kleur. En het lijkt er op dat je met dat kleurenpalet links icm met de lange balk voor de brightness in het middenonder de kleur naar wens kan afstellen.
Maar er loopt hier vast wel iemand rond die ook daadwerkelijk hands-on ervaring heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Bij mij werk dat hele Magic Tune niet. Als ik de software installeer krijg ik na het opstarten de foutmelding dat mijn systeem Magic Tune niet ondersteund ???

Ik heb een Samsung Syncmaster 225BW en draai gewoon XP.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine

yassine

Royer schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:45:
Bij mij werk dat hele Magic Tune niet. Als ik de software installeer krijg ik na het opstarten de foutmelding dat mijn systeem Magic Tune niet ondersteund ???

Ik heb een Samsung Syncmaster 225BW en draai gewoon XP.....
Heb je de nieuwste? Eerst altijd de oude uni-installen voordat je de nieuwe erop gooit. ( had nl zelfde prob. )
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Had ik nog 1 vraagje omtrent de 225BW.

Is het normaal waneer het scherm zwart is ( bijv. bij opstarten ) dat aan de zijkanten van het scherm het een beetje doffer is? Dat merk ik alleen als het scherm zwart is anders niet :?

[ Voor 30% gewijzigd door yassine op 25-04-2007 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

yassine schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:54:
[...]
Is het normaal waneer het scherm zwart is ( bijv. bij opstarten ) dat aan de zijkanten van het scherm het een beetje doffer is? Dat merk ik alleen als het scherm zwart is anders niet :?
Dat is nou 'backlight bleed'.
Dat is het licht van het backlit niet helemaal geblokkeerd wordt door het paneel.
Alle schermen hebben het wel een beetje, maar de een minder of meer dan de ander. Je ziet het alleen aan de zijkanten omdat daar natuurlijk de rand van het paneel zit.
"Een beetje doffer" is natuurlijk wel heel erg relatief, maar een klein beetje doffer tov een stuk doffer lijkt me niet iets om je zorgen over te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 25-04-2007 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
yassine schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:01:

ik zit met hetzelfde probleem, heb er zelfs een apparte topic voor gemaakt en heb er in dit draadje ook al achter gevraagd maar er reageerde niemand op.
De site van samsung had ik ook al gevonden maar ook daar wordt ik niet wijzer uit.
Is er echt niemand die het een keertje kan uitleggen wat je met dat balkje en dat vierkantje moet doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
Ik heb net mijn PS3 aangesloten op mijn nieuwe samsung 206bw en het ziet er uiteraard erg mooi uit maar er is iets raars aan de hand.

Als ik de PS3 instel op 1080P dan geeft het scherm beeld maar zegt het er wel bij "not optimum mode". Als ik bij informatie kijk dan staat bij resolutie aangegeven 1920*1080 dus ik heb het idee dat hij op dat moment ook echt 1080P weergeeft.

Ik vraag me af of dit schadelijk is voor het scherm? de aspect ratio lijkt te kloppen en alles ziet er echt haarscherp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
zerokill schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:35:
Ik heb net mijn PS3 aangesloten op mijn nieuwe samsung 206bw en het ziet er uiteraard erg mooi uit maar er is iets raars aan de hand.

Als ik de PS3 instel op 1080P dan geeft het scherm beeld maar zegt het er wel bij "not optimum mode". Als ik bij informatie kijk dan staat bij resolutie aangegeven 1920*1080 dus ik heb het idee dat hij op dat moment ook echt 1080P weergeeft.

Ik vraag me af of dit schadelijk is voor het scherm? de aspect ratio lijkt te kloppen en alles ziet er echt haarscherp uit.
Volgens mij is het niet schadelijk voor de monitor maar ik denk er heel wat wegvalt op het scherm want deze monitor kan max een resolutie van 1680 x 1050 aan

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik zie net dat ik in Word en powerpoint op een grijze achtergrond wat zwarte horizontale streepjes heb die heen en weer bewegen van links naar rechts en van onder naar boven. Dit zit ongeveer halverwege de linkerkant van het scherm. Soms zijn ze ineens weg, maar ze keren vrij snel weer terug. Mijn excuses voor deze brakke omschrijving Wie weet wat dit kan zijn?

edit:

Zodra ik er een venster voor sleep van bijv. openen zie ik de streepjes niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door icecoolsniper op 25-04-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Misschien hetzelfde probleem als dat van AUijtdehaag? \[TFT/LCD] Samsung Syncmaster 931BW / 206BW / 226BW Deel 2. Hij heeft helaas geen oplossing gevonden/gegeven.

Heb je het probleem ook als je het scherm op een andere pc aansluit of andere kabel/aansluiting gebruikt?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Het lijkt hetzelfde probleem ja. Het vage is alleen dat het nu gewoon helemaal weg is :?

edit:

Ik zie de streepjes nu ook rechts, maar dan alleen in Word.

[ Voor 28% gewijzigd door icecoolsniper op 25-04-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFMD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09-2024
Mensen,

Ik ben er over na aan het denken om de Samsung 226BW te kopen maar heb nog wel een vraagje over de kwaliteit van het scherm.

Op dit moment heb ik de Acer 1951 Cs (ongeveer een jaar oud en bijna even duur als wat je nu voor de 206BW betaald) wat in mijn ogen een heel goed scherm is en er ook nog eens mooi uitziet. Maar op dit moment ben ik nogal veel bezig met Adobe Illustrator, Photoshop en Indesign en kom ik eigenlijk wat ruimte tekort voor alle windows. Ik word een beetje simpel van het in en uitzoomen....

Laatst zag ik hem wel staan bij Mycom maar daar hebben ze 1 matige videokaart die 12 schermen aanstuurd met een slechte kwaliteit diavoorstelling...
Mijn vraag is dan ook, is de Samsung 226BW qua scherpte en kleurkwaliteit niet minder dan mijn huidige scherm?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
Modbreak:Ik dacht dat ik je op pagina 14 er al op had gewezen dat dit niet de bedoeling was. Het staat zelfs letterlijk in de Topic Waarschuwing.

[ Voor 128% gewijzigd door Ultraman op 25-04-2007 16:09 ]

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Wat betreft dat Magictune, ook ik heb moeite om de werking te begrijpen. Met de manual kom ik er niet achter wat nou precies de bedoeling is van de slider. Afstellen wat je zelf fijn vind of is het de bedoeling een bepaalde tint in te stellen wat past bij de rest van het scherm :?

Iemand die wat uitleg kan geven wat nou precies de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een Samsung SyncMaster 931BW gaan bestellen. Ik zit nu nog op een Dell 15" 1024x768, ik ben alleen bang dat ik mijn faforiete games niet meer kan spelen op een resolutie van 1440x900. Kan iemand mij hier meer info over geven? Of valt het aantal fps wat je verliest wel mee.

Specs:

AMD 4000+ S939
1.5GB geheugen 400MHZ (1gb+512)
AGP radeon X800PRO
HD maxtor 16mb

Games die ik op medium wil draaien: BF2, Command & Conquer 3: Tiberium Wars, Test drive Unlimited, deze zou ik graag op medium willen draaien TDU hoeft niet perce, maar BF2 wel,

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:03:
Ik wil binnenkort een Samsung SyncMaster 931BW gaan bestellen. Ik zit nu nog op een Dell 15" 1024x768, ik ben alleen bang dat ik mijn faforiete games niet meer kan spelen op een resolutie van 1440x900. Kan iemand mij hier meer info over geven? Of valt het aantal fps wat je verliest wel mee.

Specs:

AMD 4000+ S939
1.5GB geheugen 400MHZ (1gb+512)
AGP radeon X800PRO
HD maxtor 16mb

Games die ik op medium wil draaien: BF2, Command & Conquer 3: Tiberium Wars, Test drive Unlimited, deze zou ik graag op medium willen draaien TDU hoeft niet perce, maar BF2 wel,

Alvast bedankt
Zou wel beetje raar zijn he met het bovenstaande systeem :? FPS zal wel achteruit gaan maar dat verschil is zo klein

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavvie schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:56:
[...]

Zou wel beetje raar zijn he met het bovenstaande systeem :? FPS zal wel achteruit gaan maar dat verschil is zo klein
Ik heb niet zo veel verstand van resoluties, mijn gedachten konden mij ook zeggen dat mijn fps 50% zakt. Het is een aardige overstap, het beeld is een stuk groter, dus dacht ik dat de snelheid in games dan ook flink achter uit zal gaan.

Maar dat blijkt dus wel mee te vallen begrijp ik uit jou woorden :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Kaap schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:05:
Wat betreft dat Magictune, ook ik heb moeite om de werking te begrijpen. Met de manual kom ik er niet achter wat nou precies de bedoeling is van de slider. Afstellen wat je zelf fijn vind of is het de bedoeling een bepaalde tint in te stellen wat past bij de rest van het scherm :?

Iemand die wat uitleg kan geven wat nou precies de bedoeling is?
Hier staat wat info. Weet niet of je het duidelijk genoeg vindt.

Ik heb trouwens ook mijn 226BW (S-versie) binnen en deze werkt gelukkig wel. Mooi dingetje zeg, hele verbetering tov mijn oude 17'' Flatron F700P-crt.

Heb meteen de settings overgenomen die hier vermeldt staan:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1182271
OSD Menu:
Brightness 89
Contrast _ 50

Color Control
Red _ 45
Green 52
Blue_ 34]

All other settings (Gamma included) at defaults.
Dat hele MagicTune heb ik nog niet eens gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
heb een ATI GL 3100VL kaart met 128mb, en speel dus Command & Conquer 3: Tiberium Wars, dus mijn vraag is of iemand ervaring heeft met die spel op een Samsung 22inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
MelvinB schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:34:
[...]

Hier staat wat info. Weet niet of je het duidelijk genoeg vindt.

Ik heb trouwens ook mijn 226BW (S-versie) binnen en deze werkt gelukkig wel. Mooi dingetje zeg, hele verbetering tov mijn oude 17'' Flatron F700P-crt.

Heb meteen de settings overgenomen die hier vermeldt staan:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1182271

[...]

Dat hele MagicTune heb ik nog niet eens gebruikt.
nu moet ik voorzichtig zijn wat ik zeg want 3 x is scheepsrecht bij een MOD (geintje :P, je had gelijk)

wat voor een videokaart heb je?
ik heb nu nog een wat ouder systeem en ik hoop dat de 226 die ik heb besteld er geen moeite mee heeft (of de videokaart).
heb nu een X800Pro.

nope geen signature

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

- "Ik heb er ook één besteld"
- "Wat kost het? Waar? Voorraad? Levertijd?"
- "Welke versie heb jij? Waarvandaan?"
- "Winkel X heeft nog Y schermen!"
- "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg!" (doe je hier goede onderbouwing bij en eventueel een foto dan vinden we het al wat beter, maar maakt liever een Productsurvey aan.)