Heel zachte piep van mijn monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68184

Topicstarter
Ik wist niet zo goed waar ik het moet plaatsen dus ik het hier maar neergezet. Mocht het niet goed zijn; mijn excuses!

Ik zit met het volgende probleem:

Ik ben in het bezit van een Samsung Syncmaster 171N en nu heb ik een heel zachte piep hoorbaar... Als ik mijn monitor uitzet is het weg!

Misschien ligt het aan mijn boxen ofzo, maar als ik daarvan de adapter eruit haal blijft mijn monitor "piepen"... :'(

Het is echt heel zacht, maar als je erop let dan erger je eraan! En misschien is piepen niet het juiste woord, maar ik kan zo gauw even geen ander woord voor verzinnen!

Iemand met hetzelfde probleem?

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Had ik ook met een wat oudere monitor hier.
Toen ik hem van 75Hz naar 85Hz gooide was het "gepiep" weg. Mischien een tip? :)

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, dat helpt niet... Zodra mijn monitor zwart wordt om zich aan te passen aan de nieuwe resolutie of Hz zegmaar dan is het weg, maar zodra het beeld weer terugkomt begint die "piep" weer!

Maar thanks voor je reply!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 68184 op 05-10-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 22:33
Waarschijnlijk is de hoogspanning niet helemaal goed meer of zit ie een beetje los en dan geeft die het piepende geluid.
Is vaak het geval door ouderdom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 10:30

scorpie

Supra Addict

je monitor takelt af...
dat heb ik ook... hij kan 85Hz niet meer aan, zet hem op een lagere frequentie en het is weg.
Inderdaad, hoe zwarter het beeld, hoe doffer de toon is, en hoe witter des te scherper de toon...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mmm... ik vind het maar vaag... want zo oud is het niet...

Misschien heeft iemand anders nog ideeën...

Meestal staat mijn tv ook aan dus dan hoor je het niet, maar het valt me nu pas op en dan begin je je er meteen aan te ergeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn monitor pas 2maanden ofzo!

Hij draait op 60Hz en kan maximaal 75Hz draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:54
dat is meestal een monitor bijna dood geluid...
heb ik hier ook met die van mij... na een tik op de behuizing te geven, is het geluid weg... totdat hij een tijd uit heeft gestaan, en weer aangaat...

en als ie pas 2 maanden oud is, zou ik het maar eens gaan uitzoeken of t niet ergens anders aanlicht, en anders terugbrengen en een nieuwe eisen...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 10:03
Ik wist niet zo goed waar ik het moet plaatsen dus ik het hier maar neergezet. Mocht het niet goed zijn; mijn excuses!
Het is je vergeven ;)
Maar monitors horen in V&B :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb dat ook zo'n gepiep. Als ik monitor uitzet en terug aanzet dan gaat dat soms weg, maar niet altijd. Toen ik ben op vakantie gegaan heeft de monitor een maand niet aangestaan en nu 1.5maand later begint die dat weer te doen. Die was er dus ff mee gestopt :?
Mijn vorige monitor deed het ook, ik heb het gezegd tegen de winkel. Ze hebben me een nieuw gegeven van het zelfde type wel een nieuwer model, maar hij doet het toch opnieuw.

[ Voor 30% gewijzigd door pisart op 05-10-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86754

hmm ok mijn 'probleem' hoort hier niet echt, maar omdat het ook over een zachte piep gaat, toch maar ff in dit topic:

Ik heb dus hetzelfde als de TS, alleen bij mij komt de *piep* niet uit mijn beeldscherm maar uit mijn boxen. Dit geluid is niet te horen als ik mijn geluid via mn pc uitzet (dus volume helemaal omlaag, terwijl het volume-knopje op boxen nog wel normaal staat) en is ook niet te horen als ik mijn volume-knop op mijn boxen omlaag doe. Heb ik (bv) geen muziek @ mn pc aan, dus helemaal geen geluid, dan hoor ik een lichte piep uit mn box komen. Ben er nu wel aangewend om geluid helemaal uit te doen, maar is toch niet echt optimaal, als je bv zit te msn-en en tv kijken tegelijk.. (tv staat aan andere kant van het beelscherm, zit dus constant 90 graden te draaien.. Hoop dat het een beetje duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wel vaag allemaal zeg...

Het zal wel... Mocht hij kapot gaan dan heb ik nog garantie dus dat scheelt maarja, leuk is anders!

Ps: ik heb het wel over een TFT-tje... Dus ik kan niet zo lekker tegen de behuizing aan rammen OvErDoSe!! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 68184 schreef op 05 October 2003 @ 18:52:
Ik heb mijn monitor pas 2maanden ofzo!

Hij draait op 60Hz en kan maximaal 75Hz draaien...
Lijkt me garantie dan, neem ff contact op met je leverancier :)

En de posts over hoogspanning wat niet helemaal lekker meer is klopt in dit geval niet, het gaat om een TFT, niet om een CRT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Zit er een ingebouwd transformatortje in? Iets anders zou ik niet kunnen bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, volgens mij niet...

Ik zal eens kontakt opnemen met mijn leverancier...

Nu staat mijn tv aan en hoor ik het bijna niet! Ik ben eigenlijk misschien een beetje een zeikerd...

Thanks voor alle reakties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:11
Ik heb ook zoeits, maar dan een hoge piep als die aangaat, na 15 minuten is het weg. Morgen komt Iiyama 'm onruilen, ding is 2 jaar oud. Ik weet wel een andere tip dan je garantie gebruiken: met hairspray over je voeding spuiten, schijnt te helpen. Hoe het precies zit... moet je maar ff zoeken in de topics op GoT. Ik begin er zelf niet aan overigens, had toch nog garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

ik heb het even opgezocht voor je:
DesignTechnica
The AC adapter is built into the monitor which saves space and reduces clutter. There is also a slot where you can place a security device to prevent theft.
waarschijnlijk dus een 'piepende' transformator. Kan je vrij weinig aan doen, transformators hebben nu eenmaal de neiging te piepen. Je kan proberen terug te gaan naar de winkel en vragen of er een nieuwe transformator ingezet kan worden, of je krijgt een geheel nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, thanks real_FireFly voor het opzoeken!

Blijft dus een probleem waar je weinig aan kan doen behalve een andere transformator in zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Edit: niet gelezen dat mijn gedachten al door een ander verwoord waren.

[ Voor 93% gewijzigd door nare man op 05-10-2003 20:58 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Heb je soms adapters of andere stroombronnen dicht in de buurt van je monitor liggen ? Dit kan namelijk ook een storingsveld op leveren. Dit soort apperaten dienen altijd 1-3 meter van je monitor verwijderd te zijn, crt/tft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89384

Bij mij piepte die ook zo, ik werd er gek van, echt een hoog signaal.

--> oorzaak, drivers vga kaart waren opeens verdwenen! opnieuw geinstalleerd en alles opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Ik had ook een rotgeluidje in m'n nieuwe monitor (LG F900P). Het was een nieuwe, dus laten omruilen voor een ander exemplaar en die had het niet.

Ik kon het geluidje zelf 'zien' met Nokia Monitor test: kies voor de Resolution test, klik op de rechter muisknop om verticale lijnen te tonen en die lijnen trilden bij mij precies 'op de maat' van het geluid. Misschien kun jij het ook op deze manier zien?

Het geluidje staat trouwens nog als MP3 op http://www.xs4all.nl/~meijerej/LG.mp3
Het is het hoge ratelende/sissende geluid wat je kunt horen naast het standaard gebrom van de PC. Oh ja, dit MP3tje is wel versterkt met 6 dB :)
Het was dus niet zo'n piep als van een TV, bij jou ook niet?

Enne, ik dacht ook ik ben vast een zeikerd, maar ik ben er toch maar achteraan gegaan en heb nu toch mooi de gewenste monitor zonder irritant geluid... dus... :)

[ Voor 20% gewijzigd door Eegee op 05-10-2003 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 05:53
Mijn crt monitor bromt ook. Echter voor een crt schijnt dit normaal te zijn. Ik heb gewoon m'n fans ietsje harder gezet waardoor ik nu een beetje gezoen hoor ipv die brom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, ik heb wel 2 adapters op ongeveer een meter afstand liggen, maar daar lagen ze altijd... En ik merk ook dat hij het nu niet meer doet!

Hij doet het alleen als ik een spel ga spelen... Wat ik doe is: ik ga via GameSpy naar een server en dan krijg je een zwart scherm, dan gaat is het opeens helemaal stil zegmaar en dan krijg je het scherm dat hij aan het connecten is en dan heb je dat geluid weer... Harder dan "normaal"!

Drivers zijn goed dat heb ik net gecontroleerd en op je op het MP3-tje is het geluid duidelijk hoorbaar, maar bij mij is het een wat ander geluid... Bij jou zit er meer ruis in...

Nu doet hij het perfect... Ik ga wel nieuwe drivers downloaden van mijn videokaart misschien dat dat helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81502

Mijn monitor piept altijd, of hij nu uit staat of niet. Het gepiep stopt enkel als ik de stekker van het stopcontact trek. Kan het niet liggen aan de voeding in de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

Pollewob schreef op 05 oktober 2003 @ 19:02:
En de posts over hoogspanning wat niet helemaal lekker meer is klopt in dit geval niet, het gaat om een TFT, niet om een CRT :)
De ccfl('s) die in een tft scherm zitten hebben ook hoogspanning nodig.
Ik heb die inverters al eens horen piepen... ;)

beste kan je met het scherm naar de leverancier.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 12:22

Metro2002

Memento mori

ik heb het met mijn audigy II geluidskaart.
zodra de drivers ervan geladen zijn begint ie te piepen.
(ook met boxen uit)
:(

zit erover te denken om mijn live er weer in te gooien. die piepte tenminste niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Dat gepiep hoor ik overal, ook bij startende TV's, computerschermen enz.
Het is een toon van tussen de 17000 en de 22000 hertz geloof ik, superirritant is dat.

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn monitor piept als ik een programma als HLSW open...
Ik maximaliseer het venster en ik hem gepiep/gezoem
Ik ga weer naar desktop weg gepiep :?
Pagina: 1