Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.992 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:11
Macsylver schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:38:
Heb daarnet foto's mogen maken bij MOJO BUFORD _/-\o_

Helaas is de achtergrond links + links boven in zo druk maar des ondanks met deze bewerking vond ik het een leuke plaat geworden! (misschien plaats ik nog wel testcase topic over deze avond)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen! ookal is het niet een plaat die je snel van mij mag verwachten aangezien dit mijn 1ste keer is bij een optreden.

De foto:* klikbaar voor groter formaat + exif
[afbeelding]

p.s Het is beetje laat dus morgen kom ik terug om jullie wat feedback te geven!
Super, genieten dit!

Al die drukte maakt het juist helemaal af voor mij (dit zeg ik niet vaak ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
[afbeelding]
Zeer netjes, goede bewerking ook
offtopic:
je exif werkt niet (dwz, hij zit wel in de foto, maar staat er niet onder)

[ Voor 4% gewijzigd door BasieP op 19-03-2007 00:31 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:54

breinonline

Are you afraid to be known?

The Cheese schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:29:
Maar even een cross-post, aangezien het [verzamel] vogels topic nou niet bepaald een van de actiefsten is:

[afbeelding]
Prachtig!
jellevictoor schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:45:
2 Nights In Paris, getrokken in den Trap te Kortrijk
[afbeelding]
Ik vind hem persoonlijk niet zo mooi, de foto komt wat druk over (geen idee waroom).
Montana schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:02:
[afbeelding]

Een oude lok, meestal zijn de wielen in donker rood, maar deze waren iets te oranje geschilderd.
(Lieren Gelderland)
Mooie uitsnede!

Helaas is de achtergrond links + links boven in zo druk maar des ondanks met deze bewerking vond ik het een leuke plaat geworden! (misschien plaats ik nog wel testcase topic over deze avond)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen! ookal is het niet een plaat die je snel van mij mag verwachten aangezien dit mijn 1ste keer is bij een optreden.

[afbeelding]

Die mag linea recta naar het solo-showcasetopic. Topplaat!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Mijn commentaar op de laatste paar foto's. Opnieuw geldt: ik ben zelf een beginner, dus neem mijn commentaar met een korreltje zout. Hoop toch dat jullie er wat aan hebben. :)

@masser120: Doet me denken aan Milka chocolade. Mooie foto. :) Alleen jammer dat de bergen in de verte zo'n vale blauwige kleur hebben. Ik had het mooier gevonden als die ook een groenige tint hadden.

@Wijnands: De tak die een beetje half door de narcis heen zit stoort wat, en de foto is ook erg donker.

@usrbin: Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar mij aandacht wordt opgezogen door de forse man achterin met het haast lichtgevende overhemd. Zo ja, dan is dat goed gelukt. :P

@mcdronkz: Tja, interessant object, onboeiende foto als ik zo vrij mag zijn. Natuurlijk kun je niet altijd het object op een plaats hebben waar je hem graag zou willen hebben, maar dat betekent nog niet dat het ondanks de storende omgeving en oninteressante hoek een mooie foto is.

@DoubleJ: Die grote baal haar daar is echt te smerig. Ook denk ik dat als het je bedoeling was (gezien je beschrijving) dat haar erop te zetten, was het misschien leuker om een close-up van het afvoerputje oid te nemen. Tenzij bij jou de bossen haar standaard tegen de muur op de rand van het bad liggen. :P

@The Cheese: Prachtig roodborstje!. Hij staat er echt heel sierlijk om, zo met dat gedraaide kopje. O+

@jellevictoor: Wel erg veel ruis, en die kerel achter de man op de voorgrond stoort mij. Misschien dat een wat krappere crop aan de rechterkant, zodat je die gast niet ziet, dat beter maakt.

@Montana: Ondanks dat het onderwerp niet echt boeiend is (voor mij althans) vind ik het toch een erg mooie foto (en dat is extra knap :)). Mooie kleuren, en een interessant perspectief. Ook zijn er zoveel schroefjes en dingetjes te zien, dat ik er wel een tijd naar zat te kijken. :)

@MacSylver: Leuke foto, en een lekker uhm... veelzeggend (? ik kan even niet op het woord komen) figuur op de foto. Wel zou ik links ietsje meer ruimte willen zien, en de schoenen zijn wel erg brandend. Geldt ook voor je zelfportret van wat eerder trouwens, die vind ik ook wat te fel belicht. Verder een mooie foto! :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
@Wijnands: De tak die een beetje half door de narcis heen zit stoort wat, en de foto is ook erg donker.
Dat was nou juist wat ik wilde laten zien en dat 'ie donker uitkwam vond ik mooi passen bij zo'n doorboorde narcis. Blijkbaar komt dat toch niet echt eruit want al drie mensen roepen dat 'ie te donker is. Bedankt voor de feedback dus!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
@ Schiphol gespeeld met me peleng fisheye.

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/images/23.jpg

alleen omgezet naar z/w voor de rest niks gedaan, i don't defish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Floris schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:15:
[...]

Ik vind hem prachtig, is er nog een beetje crop mogelijk of kunnen we daar beter niet om vragen? ;)
Thanx, ik vond de compositie zo zelf wel aardig, maar hij kan nog verder gecropped worden. Dit is ongeveer 80% van het origineel.

Edit: zo ziet hij eruit al ik hem (bijna) maximaal crop:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/Testcase/DSC_2959b_600.jpg

@Montana: Mooie kleurtjes, maar als ik de grond zo bekijk zou de saturation zelfs nog wat omhoog mogen.

@Macsylver: Zeer gaaf, zo zie je ze niet vaak op GoT!

@wilmocs: Ook een mooie foto, wat is het?

[ Voor 15% gewijzigd door Stiegl op 21-03-2007 08:02 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 10:08
wilmocs schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:21:

[afbeelding]

Moet je ook niet doen bij zo'n shot. Camera op de grond gelegd ofzo?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
Wijnands schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:02:
[...]
Moet je ook niet doen bij zo'n shot. Camera op de grond gelegd ofzo?
nee beetje door me knieen gezakt voor de rest niks... elke keer weer verbaas ik me hoeveel er op een plaat komt te staan, en in welke kwaliteit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

[afbeelding]

Mooie foto man! Hij is inderdaad wel druk, maar vind ik niet erg storend. Het hoort tenslotte bij de foto.

Zou er graag meer van zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

wilmocs schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:21:

[afbeelding]

Dat is een van de toiletten daar meen ik? Leuke foto hoor, jammer dat hij net niet symmetrisch is. Bovendien staat hij scheef (zie platen in plafond). Misschien dat de zwartwit-omzetting nog wat interessanter kan :). Na 2 minuten photoshop heb ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.gsjosh.nl/upload/23-edit.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Josh op 19-03-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
het is een blok in de hal waar je binnenkomt.
Jou bewerking is inderdaad wat beter, maar heb er niet echt tijd aan besteed. Heb die avond een hele serie geschoten met fisheye, zal er vandaag even een testcase van openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Masser120
Ondanks het wat uitgebeten dak vind ik het een hele mooie plaat, veel sfeer want ik krijg meteen zin om weer eens naar Zwitserland te gaan!

@wijnands
Is hij niet nog wat te redden met PS? En anders gewoon weer teruggaan bij een zonnige dag, want scherp is hij wel

@usrbin
Hmm, hij is mooi z/w gemaakt, maar echt bijzonder is hij niet. Misschien had hij zelfs beter geweest in wat warme kleuren, om het terrassfeertje een beetje uit te beelden...

@mcdronkz
Probeer eens een ander standpunt, direcht achter of voor de auto, of wat close-ups. Dit is namelijk niet erg bijzonder. Wel een leuke auto :P

@doublej, die pluk haar is een leuk idee maar het lijkt nu meer op een donkere gore vlek dan op een hoopje natte haren, dat is wel jammer..

@the cheese
Netjes! Vogel staat er echt lekker scherp op en kijkt precies de goede kant uit.

@jellevictoor:
Donders veel ruis, en ook niet echt lekker scherp. Het standpunt is wél vet..

@montana
erg oranje :P, lekker veel detail en een leuke uitsnede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was samen met Macsylver op die blues avond van Mojo Budford.
Zelf vond ik dit wel een mooie plaat. Khad er meerdere geschoten maar die zijn allemaal aardig verpest door de sfeerlichten |:(. Misschien weten jullie wel een manier om te flitsen zonder de sfeer eruit te halen?

Jamming from the soul 8) !
Afbeeldingslocatie: http://pics.maykelsoft.com/dump/Lobbes/IMG_4265%20-%20Version%202%20(2).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:49:
Ik was samen met Macsylver op die blues avond van Mojo Budford.
Zelf vond ik dit wel een mooie plaat. Khad er meerdere geschoten maar die zijn allemaal aardig verpest door de sfeerlichten |:(. Misschien weten jullie wel een manier om te flitsen zonder de sfeer eruit te halen?

Jamming from the soul 8) !
[afbeelding]
Hier staan wel wat tips: [Ervaringen] Partyfotografie deel 6

Slow Sync flitsen dus, ook wel "dragging the shutter" genoemd :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:51:
[...]

thnx! ff doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-09 20:59
Orion84 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:51:
[...]

Het jammere is alleen wel dat de uitdrukking "dragging the shutter" een beetje een eigen leven is gaan leiden. Van oorsprong geef je met "dragging the shutter" aan dat je bewust onscherpte/beweging in je foto hebt gemaakt. Slow Sinc wordt is inderdaad een langesluitertijd gebruiken om veel omgevings licht te verzamelen maar tegelijk ook flitsen om het onderwerp te bevriezen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Hmm, slow sync flitsen is heel leuk, maar flitsen bij concerten is vaak een no-go. Sowieso is het irritant voor de artiesten, bovendien zorgt het vaak voor lelijke reflecties op toch al glimmende instrumenten, en knal je de sfeer er uit. Lichtsterke lenzen in combinatie met hoge ISO-waarden en hopen op veel licht werkt wat beter bij concerten.

Meer tips en foto's: [verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc
Op DPZ leeft het concertfotografiegedeelte wat meer dan hier, het loont ook wel moeite om daar eens een kijkje te nemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Wortelsoep op 20-03-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@The Cheese: Mooie foto hoor, was misschien nog mooier geweest als het vogeltje helemaal van de zijkant te zien was, dus met zijn kop naar links. Maar zo ook heel gaaf. Wel vrij veel takjes in de buurt, die misschien door sommigen als storend ervaren kunnen worden.

@jellevicoor: Iets teveel ruis. De persoon die links op de foto te zien is voegt wat toe aan de foto. De persoon die er rechts half opstaat doet afbreuk aan de foto.

@Montana: Knallende foto met veel detail! Maar verder niet heel speciaal.

@MacSylver: Heel erg gaaf. Bewerking ook top! Die drukke achtergrond vind ik bij deze foto helemaal niet verkeerd!

@Wilmocs: Wat meer contrast, zoals GsJosh ook laat zien, doet wonderen.

@Maykster: Lijkt wat sfeerloos te zijn. Verder niet verkeerd.

En eentje die ik vanmiddag in Deventer heb geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_7846a_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

lekkere nabewerking laukui, die mag ik wel. Compositie vind ik niet geweldig spannend. ZIe het als een goede vingeroefening voor een volgende foto :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@laukui: Ik mis de vaste grond een beetje en de boel valt iets meer om als wat mij passend lijkt @29mm/crop. Als er natuurlijk net een Hyundai Matrix ofzo geparkeerd stond - man, wat zijn die lelijk - dan begrijp ik het wel, maar dan zou ik zeker nog eens teruggaan wanneer er geen storende factoren zijn. De plek is het wel waard.
Mogelijk is de kleur op mijn scherm anders dan jij bedoeld hebt. Waarom plaats jij je foto in Adobe-RGB, ipv sRGB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
@Nomad en Toff: Bedankt voor jullie reactie.

De compositie was inderdaad wat spannende geweest als ik er het "prachtige" steegje van waaruit ik fotografeerde erbij op zette. Helaas stond dat helemaal vol met auto's (geen idee of er een matrix tussen stond :P) en er hing een moderne lamp/lantaarn. Vandaar dat ik het via deze weg geprobeerd heb.

Wat betreft adobeRGB: Ik ben echt een photoshop-naab. Kan je kort zeggen hoe ik dit voortaan beter kan doen? Want ik zie vaak ook kleur verschillen tussen de foto in photoshop en in bijvoorbeeld ACD-See of op het web.

[ Voor 31% gewijzigd door Laurens op 21-03-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Laukui schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 00:24:
Wat betreft adobeRGB: Ik ben echt een photoshop-naab. Kan je kort zeggen hoe ik dit voortaan beter kan doen? Want ik zie vaak ook kleur verschillen tussen de foto in photoshop en in bijvoorbeeld ACD-See of op het web.
Ik geloof dat het zo was: Exporteren voor web en email als sRGB, exporteren voor print als AdobeRGB en voor RAW bewerking geloof ik ProRGB.

Kan het mis hebben die laatste twee, maar eerste weet ik zeker :) Heeft vooral met browsers te maken die die dingen niet aankunnen ofzo (kon alleen Safari meen ik me te herinneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
sOid schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:18:
[...]

Ik geloof dat het zo was: Exporteren voor web en email als sRGB
True
exporteren voor print als AdobeRGB
ook true[/quote] en voor RAW bewerking geloof ik ProRGB.[/quote]en ook geen idee :P
Kan het mis hebben die laatste twee, maar eerste weet ik zeker :) Heeft vooral met browsers te maken die die dingen niet aankunnen ofzo (kon alleen Safari meen ik me te herinneren).
Als je er over na gaat denken is het krom dat een browser niet gewoon in het juiste kleurprofiel kan laten zien natuurlijk, maar zoiets was het idd. Volgens mij doet zelfs iexplorer sRGB only. Maar dat zouden we dan weer kunnen testen met een plaatje dat je op twee manieren exporteert :)

of gewoon op kunnen zoeken natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
Ok, bedankt. Dan zal ik het de volgende keer waarschijnlijk beter doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
RedXraD schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:38:
Als je er over na gaat denken is het krom dat een browser niet gewoon in het juiste kleurprofiel kan laten zien natuurlijk, maar zoiets was het idd. Volgens mij doet zelfs iexplorer sRGB only. Maar dat zouden we dan weer kunnen testen met een plaatje dat je op twee manieren exporteert :)
Klopt wat je zegt. Ik werd op een gegeven moment compleet gek toen ik telkens zag dat een foto op een Windows-machine er zó anders uitzag dan op m'n Mac. Toen ben ik een beetje gaan zoeken, blijkt dus inderdaad dat Safari het kleurprofiel meeneemt en IE/Win niet. Heb het een keer getest op exact hetzelfde scherm. Safari en IE6 (onder Parallels) naast elkaar. Het verschil is behoorlijk.
Sindsdien exporteer ik ze inderdaad als sRGB voor web/mail. Van AdobeRGB voor print had ik nog nooit gehoord, ga ik een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Wilko schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:56:
[...]

Klopt wat je zegt. Ik werd op een gegeven moment compleet gek toen ik telkens zag dat een foto op een Windows-machine er zó anders uitzag dan op m'n Mac. Toen ben ik een beetje gaan zoeken, blijkt dus inderdaad dat Safari het kleurprofiel meeneemt en IE/Win niet. Heb het een keer getest op exact hetzelfde scherm. Safari en IE6 (onder Parallels) naast elkaar. Het verschil is behoorlijk.
Sindsdien exporteer ik ze inderdaad als sRGB voor web/mail. Van AdobeRGB voor print had ik nog nooit gehoord, ga ik een keer proberen.
Safari is ook de enige browser die het ondersteund zo ver (en de oude IE op de Mac maar daar kan je geen pagina meer mee openen tegenwoordig). Opera en Firefox ook niet. Hier nog een interessante link om te kijken of je browser kleurprofielen ondersteund of niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn eerste poging voor een zelfportretje, ben er zelf aardig tevreden mee maar ik ben benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben ;)

Afbeeldingslocatie: http://joris.nhamming.nl/files/plaatje-border.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Wel een heel erg standaard zelfportret. De bewerking maakt me ook niet echt warm of koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik vind de achtergrond te druk. Je haar komt er niet mooi los van. Misschien een idee om volgende keer dat anders te doen. Als achtergrond een lege muur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de bewerking doet veel te veel afbreuk aan je gezicht en je handen. Het geeft wel een klassieke uitstraling, ook met de compo is dat redelijk gelukt. De bewerking iets minder overdone maken en de foto wordt al een stuk beter.
nog eentje van mij: hij was gemaakt @ raw, dus tonemapping had gekund, maar was in dit geval toch niet zo mooi imo omdat dan het contrast wegvalt.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.h.nienhuis/testklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:20:
Mn eerste poging voor een zelfportretje, ben er zelf aardig tevreden mee maar ik ben benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben ;)

[afbeelding]
Kleuren vind ik wel leuk maar de pose is zo standaard :/ aka probeer is wat nieuws :)
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:45:
de bewerking doet veel te veel afbreuk aan je gezicht en je handen. Het geeft wel een klassieke uitstraling, ook met de compo is dat redelijk gelukt. De bewerking iets minder overdone maken en de foto wordt al een stuk beter.
nog eentje van mij: hij was gemaakt @ raw, dus tonemapping had gekund, maar was in dit geval toch niet zo mooi imo omdat dan het contrast wegvalt.
[afbeelding]
Superkleuren. Compositie is inderdaad goed gelukt. Onderwerp is dan wel niet zo boeiend maar das niet erg in dit geval.

Hoe heet dat soort bewerkingen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanzet
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-08 20:47
Vorige week geschoten bij een ondergaande zon. In raw en wat nabewerkt in PS. Ik vind hem zelf wel geslaagd que kleur en compositie. Enig commentaar?

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/vanzet/fotosgot/IMG_4192.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door hansvanzet op 22-03-2007 21:44 ]

Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

hansvanzet schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:41:
Vorige week geschoten bij een ondergaande zon. In raw en wat nabewerkt in PS. Ik vind hem zelf wel geslaagd que kleur en compositie. Enig commentaar?

[afbeelding]
Mooi :) Wel had je links en boven net even meer ruimte mogen laten tussen rand en machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:13:

[...]

Superkleuren. Compositie is inderdaad goed gelukt. Onderwerp is dan wel niet zo boeiend maar das niet erg in dit geval.

Hoe heet dat soort bewerkingen eigenlijk?
bedankt :), ik weet niet of dit soort bewerking een naampje heeft. wat ik heb gedaan is saturatie omlaag, contrast omhoog en een beetje vignetting in ps cs2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Een klikbare toevoeging, als resultaat van een nachtelijke uitstap:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/penumbra/img/Nightscape-07_thumb.jpg

Shutter speed: 5 sec
Aperture: f/4.5
ISO: 200
Focal lenght: 40mm

[ Voor 18% gewijzigd door Arioch op 23-03-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:26:
[...]

bedankt :), ik weet niet of dit soort bewerking een naampje heeft. wat ik heb gedaan is saturatie omlaag, contrast omhoog en een beetje vignetting in ps cs2.
Leuk, ga er zo eens mee spelen :)
Arioch schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:44:
[afbeelding]
Lekkere kleuren. Wat waren je instellingen? (kan geen EXIF zien vanwege bewerkingen in photoshop waarchijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-09 20:59
hansvanzet schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:41:

[afbeelding]
Hoe komt er op de grote foto zo veel ruis in de lucht? Dat zou toch eigenlijk niet zo snel mogen op iso 100 of je hebt hem stevig onderbelicht.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

sOid schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:42:
[...]
Lekkere kleuren. Wat waren je instellingen? (kan geen EXIF zien vanwege bewerkingen in photoshop waarchijnlijk)
Dankjewel. :)

De instellingen waren als volgt:

Ik heb deze voor het gemak even bij mijn vorige post geplaatst.

[ Voor 8% gewijzigd door Arioch op 23-03-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Arioch schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 16:40:
[...]

Dankjewel. :)

De instellingen waren als volgt:

Ik heb deze voor het gemak even bij mijn vorige post geplaatst.
Met statief waarschijnlijk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanzet
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-08 20:47
martijn_tje schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:06:
[...]

Hoe komt er op de grote foto zo veel ruis in de lucht? Dat zou toch eigenlijk niet zo snel mogen op iso 100 of je hebt hem stevig onderbelicht.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee, eerlijk gezegd. Maar ik heb hem inderdaad stevig onderbelicht om de graafmachine mooi donker te krijgen.

Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Tokyo beginnen de kersenbloesems langzaam aan te bloeien dus dat is een moeie gelegenheid om wat foto's te maken. De orginele foto was een beetje dof naar mijn mening dus ik heb wat met het contrast lopen spelen. Commentaar is altijd welkom.

Afbeeldingslocatie: http://www.roybongers.nl/upload/tn_DSCF3848.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje overdreven highlights vind ik, bloemen zijn niet echt duidelijk meer
daarnaast ook nogal blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Thunder NL
Het zijn wel mooie bloemen, maar ben het wel met PapaPol eens.

Over bloemen gesproken, dit is een bloemtje bij ons in de tuin:
Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/129fs3770347.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens
  • Niet online
@MIJ: Mooie kleuren en goede compo! Alleen lijkt alles nét niet recht te zijn. Ik hou ervan als er nog iets rechts is in de foto, maar dat is misschien slechts een kwestie van smaak. Maar zeker geen goede plaat!

@hansvanzet: Superkleuren! Ik heb alleen het idee dat je resize krapper gecropped is dan de grote versie. Ik vind de kleine versie dan bovenaan en links ook net wat te crap gecropped.

@Arioch: Mooi, lekker scherp, maar mijn inziens niet een erg spannend onderwerp.

@Thunder nl: Mooi fris! Maar een beetje blauw komt ie wel over. En de bloemen lijken wat te verdwijnen in de achtergrond.

@Redhero: Lijkt niet helemaal scherp te zijn, maar dat kan ook de door resize komen. Wel mooi licht!

En nog eentje van mij van 2 weken terug alweer:

Afbeeldingslocatie: http://www.laurenskuipers.nl/fotos/400x600/IMG_7479b_resize.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fototje van vrienden van me

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/986/untitled1vq5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@Laukui. mooie foto, maar had mooier geweest als je het hele takje scherp had gekregen. (naar mijn mening dan)

@Thunder nl. Bij deze foto zou ik zelf hebben geprobeerd om een zwart papier, of iets dergelijks achter de plant te houden. Dan hadden die witte bloemen mooi tot hun recht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Arioch schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:44:
[afbeelding]

Wel een grappige plaat maar wel jammer van de slechte verkleining. Je ziet op de schuine delen erg veel "hakkels"
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:32:
Hier in Tokyo beginnen de kersenbloesems langzaam aan te bloeien dus dat is een moeie gelegenheid om wat foto's te maken. De orginele foto was een beetje dof naar mijn mening dus ik heb wat met het contrast lopen spelen. Commentaar is altijd welkom.

[afbeelding]
Hij komt op mij overbelicht over. Jammer dat je daardoor de contouren van de bloemen bijna niet meer ziet.
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:52:
@ Thunder NL
Het zijn wel mooie bloemen, maar ben het wel met PapaPol eens.

Over bloemen gesproken, dit is een bloemtje bij ons in de tuin:
[afbeelding]
Jammer dat de bloem er niet scherp genoeg opstaat.(Bewegingsonscherpte?) verder vind ik de compositie voor dit soort foto's wel goed.!
Laukui schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:45:
En nog eentje van mij van 2 weken terug alweer:

[afbeelding]
Grappige foto maar een veels te drukke achtergrond naar mijn inziens.
Is dit als portret bedoelt of meer een snapshot?

Hier mijn foto dan als laatste nog even. Vanmiddag gemaakt in het veen. Na lang zoeken deze jongen toch nog kunnen vinden. Deze is zo goed als niet gecropt.

Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/pic/_DSC9862-Edit_2_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/5238/uploadaf5.jpg
Mijn kozen getrokken op het strand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Haha, lijkt best veel op een foto die een vriend van me heeft geschoten paar jaartjes terug. En hij heet ook Jelle :P

Maare mooie foto, ik zou er alleen iets meer contrast aan toevoegen en de border wat minder breed maken...

Ook had ik het mooier gevonden als ze (of is het een hij? kan het niet goed zien op de foto) wat meer naar links stond.

@ Hurricane,
Goede foto. De DOF had van mij wel wat groter gemogen zodat de hele kop er scherp opstond. Nu is het achterste oog vrij vaag. Verder jammer dat hij z'n tong niet uitstak maar daar kan je natuurlijk niks aan doen ;) Watvoor slang is het eigenlijk?

@ MarkoZ371,
Tsja. Vind het eigenlijk niet meer en minder dan een 'feest snapshot' met wat bewerkte kleuren.

@ Laukui,
Doet me niet veel. Het is een mooie lentefoto en compositie vind ik ook wel grappig maar de DOF is ook te klein. Komt nog bij dat ik eigenlijk geen punt kan vinden waar het écht scherp is.

@ Redhero,
Mooie foto. Veel mensen vinden het niks, half zwartwit, half kleur. Ik vind het vaak wel wat hebben. Enige opmerking die ik hier heb is dat ik de héle bloem (incl bladeren etc) in kleur zou hebben gedaan. En misschien die witte dingetjes op de achtergrond nog wegwerken.

@ Thunder nl,
Highlights zijn inderdaad te aanwezig (en shadows eigenlijk ook) en de kleuren doen nogal vreemd aan.

Zo, nu weer verder met leren voor m'n tentamens ;)

Sorry voor de ietwat vreemde respons volgorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Atomium - Brussel, zondag 25-03-2007
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ajh/2007-03-26/S_IMG_9099_9101_HDRe2.jpg

Geschoten vanaf onderaan de voet, wijder dan dit (17 mm) heb ik helaas nog niet.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zit ik op mn werk, dus heb niet de tijd om uitgebreid de andere foto's te bespreken

Even snel deze uitermate hollandse plaat!

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v465/mvanderwillik/IMG_0543-1-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

@sOid,
Een grotere dof kon bijna niet. Ik zat hier bijna bovenop de adder, gok zo'n 5-10cm afstand, en had mijn diafragma al op F16 staan. Om even een idee te geven hoe groot de kop is kan je die ongeveer vergelijken met je bovenste deel van je duim, denk nog wel iets kleiner.
Hier een foto van de adder. Hij ligt hier opgerold zich op te warmen in de zon en is denk ik net zo groot als een cd. Om even de verhouding te laten zien.(Deze foto is dus niet voor een beoordeling ofzo)
Afbeeldingslocatie: http://www.euren.nl/pic/DSC_9831-Edit.jpg

@ajhaverkamp,
Helaas is de foto niet helemaal symetrisch. Dan had ik hem helemaal goed gevonden. :)

@Marlieke,
Vind de foto heel erg druk overkomen en het onderwerp is bijna niet te zien als dat die ene rode tulp zou moeten zijn.

@Jellevictoor,
Erg lekkere plaat om na te kijken. Goed met de horizon en het onderwerp "gespeeld" (1/3) .

[ Voor 23% gewijzigd door Hurricane op 26-03-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hurricane schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:35:
@sOid,
Een grotere dof kon bijna niet. Ik zat hier bijna bovenop de adder, gok zo'n 5-10cm afstand, en had mijn diafragma al op F16 staan. Om even een idee te geven hoe groot de kop is kan je die ongeveer vergelijken met je bovenste deel van je duim, denk nog wel iets kleiner.
Hier een foto van de adder. Hij ligt hier opgerold zich op te warmen in de zon en is denk ik net zo groot als een cd. Om even de verhouding te laten zien.(Deze foto is dus niet voor een beoordeling ofzo)
[afbeelding]
Ahh oke, leuk om te zien hoe je hem gemaakt hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:23:
Atomium - Brussel, zondag 25-03-2007
[afbeelding]

Geschoten vanaf onderaan de voet, wijder dan dit (17 mm) heb ik helaas nog niet.
Ík vind em erg vet :) HDR is goed benut (niet overdreven). Ik vind ik helemaal niet jammer dat hij van onder naar boven niet symetrisch is. een fish had het wel mooier gemaakt idd, maar voor die 1 of 2 gevallen dat het goed uitkomt vind ik zelf de kosten-baten verhouding iets te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vinden jullie deze plaat?
Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/4429/asdsz4.jpg

@ajhaverkamp
Mooi! Maar misschien kun je een beetje trekken en slepen om zo de onder en bovenkant gelijk te krijgen?!

@marlieke
Sorry maar ik vind dit niet zo bijzonder! Wel lekker fris maar geen duidelijk onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie actiefoto Thooijs, leuk ook die hond in de achtergrond. Kleuren lijken me iets te aangezet, maar ja dat doe ik zelf ook met de volgende foto ;), hoewel die bloemen wel heel erg fel waren....

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/164/435642460_152d05e017_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thooijs: mooie foto, goeie kleuren, mss zou hij ietsje lichter mogen

@gijz: das euhm, gesatureerd genoeg, mask die bloemen maar even minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste keer dat ik een foto post. Foto is gemaakt op de Lamma Island in HK.

Afbeeldingslocatie: http://www.aahendriks.com/pictures/lamma_island01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
@thooijs: vind het een mooie plaat, krijg met dit weer wel zin in strand :)

@gijz: niet echt mijn smaak, verder geen mening

@sc2ptical: hij komt op mij wat kleurloos over, wat misschien ook wel de bedoeling is, maar is niet echt mijn smaak.

Hier mijn inzending
Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/14299/2004900040249918670_fs.jpg

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

hdr is leuk gedaan en ik vind de foot ook best mooi. Wat nou precies rechsonder zit weet ik niet, maar dat stoort eigenlijk alleen maar. Wel jammer van de halo's om de spikes, maar zeker op wat kleiner formaat stoort het niet. Kortom, best nice gezien :)

edit: het lijkt alleen hdr, want het is het dus blijkbaar niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Nomad op 27-03-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Foto op zich is mooi, maar het lijkt een beetje op een slecht afgewerkte fotosoep.
Alsof je handmatig er een lucht ingeplakt heb. but correct me if im wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
MvdKelen schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:43:
Foto op zich is mooi, maar het lijkt een beetje op een slecht afgewerkte fotosoep.
Alsof je handmatig er een lucht ingeplakt heb. but correct me if im wrong.
Heb de lucht in de foto bewerkt, niet erin geplakt, maar levels aangepast. Vond de lucht erg licht in het origineel. Heb nog niet zoveel ervaring met photoshop, zal hoop ik steeds beter gaan

[ Voor 7% gewijzigd door DitisKees op 27-03-2007 13:55 ]

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://aycu11.webshots.com/image/11810/2005620284237287391_rs.jpg

schapenbeest in het weitje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

over gesatureerd en teveel contrast, dat is wat mij te binnen schiet, met lelijke vervorming.
Kan hier niks van maken hoor, sorry. De schaap achter het hek fotografie is nu wel geweest.
Dit is tevaak gedaan en jij doet het zeker niet mooier dan anderen.
Ik bedoel dit niet gemeen, al zeg ik het wel hard, maar ik vind het dan ook echt geen geslaagde foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
DitisKees schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:54:
[...]
Heb de lucht in de foto bewerkt, niet erin geplakt, maar levels aangepast. Vond de lucht erg licht in het origineel. Heb nog niet zoveel ervaring met photoshop, zal hoop ik steeds beter gaan
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de originele mooier vind. Persoonlijk vind ik de lucht in de bewerking te donker, waardoor de foto onnatuurlijk overkomt. Die witte randjes zijn waarschijnlijk een bijverschijnsel van het aanpassen van de levels, waardoor het lijkt of de foto geplakt is (of de achtergrond aangepast met een selectief masker langs de randjes).

Wil je zelf de lucht toch donkerder, dan zou ik het wel iets minder extreem doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Hier wat reactie van de foto's op deze pagina (met mijn instellingen tenminste).

@ ajhaverkamp: Jammer dat die balk die naar boven loopt niet mee doet met de symmetrie. En wellicht had een iets groter contrast (blauwere lucht) wat mooier zijn. Verder een leuk idee. :)

@ marlieke: Als je Nederland d.m.v. de tulp wilt uitbeelden is het denk ik niet echt geslaagd. Er staat er maar eentje, ergens verstopt tussen de vele bladeren. En op de achtergrond nog wat onscherpe hyacinten oid. Ik zou dan liever OF een mooie close-up van die ene tulp zien OF een veld vol met tulpen.

@ Hurricane: Waar heb je dat prachtige beestje gevonden? Ik weet dat er in Nederland adders leven, maar ik heb er nog nooit een gezien. Ik wist ook niet dat ze zo klein waren! Was het beestje een beetje actief, of lag het half in coma te slapen/ op te warmen? Zou wel leuk zijn als het beestje uit zelfverdediging een beetje driftig naar je camera zou uithalen, en je dat moment op de foto zou kunnen krijg (mits een goede afloop tenminste :P), maar dat lijkt me ook wel erg moeilijk!

@ Thooijs: Nette compositie, wel een dromerige foto. Het strand zelf heeft misschien iets teveel contrast, maar verder geen op- of aanmerkingen.

@ gijz: Ik vind die felle kleuren wel lekker apart, maar die twee grote onscherpe bladeren storen erg. Misschien kun je er een portret perspectief foto van maken, en die twee balderen er (grotendeels) uit croppen?

@ sc2ptical: Beetje grauwe bedoeling. Ga overigens zelf over een paar weken een paar dagen naar Hong Kong, dus ben erg benieuwd hoe het er is. Hopelijk heb ik iets zonniger weer. :)

@ DitisKees: Ik vind ook het origineel mooier. Naast de halo's hebben de punten ook behoorlijke kartels in de kleine versie trouwens.

@ PapaPol: Sorry, maar ik ga met nomad85 mee, ik vind het helemaal niks. Het hek stoort, waar het blauw in de lucht overloopt is het een pixelbrij, er zweeft iets naast het schaap wat ik niet kan definiëren, en ik vind de kleuren en vervorming niet mooi.

En nog eentje van mijzelf. Ik heb geprobeerd de hevigheid (voor Nederlandse begrippen) van een sneeuwstorm die laatst Hakodate (Japan) trof vast te leggen met de volgende foto:

Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/1623/sneeuwstormyu0.jpg

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Afbeeldingslocatie: http://www.masselink.net/Kirsten6.jpgmijn vriendin

Commentaar? Ik ben alleen nog niet helemaal tevreden over haar huid. Moet nog beter ge-soept worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Masselink op 28-03-2007 00:39 ]

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto is inderdaad grauw, want het weer was niet al te best. veel wind en grijze wolken.

@Ditiskees: Lekkere wolken. Ik vind de kleur blauw mooi ge-shopped.

@Thooijs: Mooie overgangen, zand, water, zand en water. Mooie plaat.

@Gijs: Jammer van die witte streep op de foto, want verder ziet er mooi uit. De felle kleuren springen er mooi uit en toch is het absoluut niet storend. Dit vanwege de insect. Wat is het voor een insect eigenlijk?

@Captain N: Leuk plaatje, is weer lang geleden dat ik sneeuw heb meegemaakt. Ik ben bang dat ik lang moet wachten in HK voor sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Masselink schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:39:
[afbeelding]mijn vriendin

Commentaar? Ik ben alleen nog niet helemaal tevreden over haar huid. Moet nog beter ge-soept worden.
Moet nog beter gesoept worden? In mijn ogen ziet de foto er nu al té gesoept uit. Anders was het denk ik wel een aardig, maar hard portret geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

breinonline schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 06:32:
[...]

Moet nog beter gesoept worden? In mijn ogen ziet de foto er nu al té gesoept uit. Anders was het denk ik wel een aardig, maar hard portret geweest.
Er is bijna niets aan gesoept. Alleen iets oneffen heden van de huid weggehaald.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en net dat lijkt me nu al iets té

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/diest003b.jpg

Nogmaals een panning-probeersel. Binnenkort hoop ik eens te kunnen proberen met onze auto, dat ik wat kan spelen met standpunten, ed.

Vond deze wel leuk, oud heertje in z'n Golf met de pet op.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

TomSwinnen schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:47:
[afbeelding]

Nogmaals een panning-probeersel. Binnenkort hoop ik eens te kunnen proberen met onze auto, dat ik wat kan spelen met standpunten, ed.

Vond deze wel leuk, oud heertje in z'n Golf met de pet op.
Het pannen an sich is best aardig gelukt :)

Wel een beetje jammer van dat ding wat tussen jou en de auto in staat, dat stoort een beetje. Verder vind ik het zelf bij dit soort panning shots vaak wel mooi om een 'breedbeeld' crop te maken. Daardoor raak je wat van de oninteressante voorgrond kwijt en krijg je nog meer snelheid in de foto. Bovendien staat de auto daardoor wat minder in het midden van het beeld.

Zoiets bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c46b0826b74a6cda7f08645f0a112dbb/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 28-03-2007 18:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Orion84 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:52:
[...]

Het pannen an sich is best aardig gelukt :)

Wel een beetje jammer van dat ding wat tussen jou en de auto in staat, dat stoort een beetje. Verder vind ik het zelf bij dit soort panning shots vaak wel mooi om een 'breedbeeld' crop te maken. Daardoor raak je wat van de oninteressante voorgrond kwijt en krijg je nog meer snelheid in de foto. Bovendien staat de auto daardoor wat minder in het midden van het beeld.
Dat had ik pas later gezien, was een klein boompje op de middenberm. Van die breedbeeldcrop is misschien geen slecht idee voor volgende foto's. Bedankt! :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Ik ben daarnet eventjes wat foto's gaan nemen in de buurt.
Ik vond de volgende foto wel wat hebben ... alleen is de toren en het gebouw op de voorgrond wel heel donker... hoe kan ik dit oplossen? flash reikt zo ver niet ;)
Iso verhogen misschien?

Afbeeldingslocatie: http://bacict.kahosl.be/charley.schaubroeck/IMG_0105.jpg

getrokken met Canon 400D kitlens 18-55mm
in RAW getrokken en vlug eventjes bewerkt in picasa :X

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Met een flits of langere sluitertijd red je dat niet. Je kan een HDR maken of met een filter gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

breinonline schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:04:
Met een flits of langere sluitertijd red je dat niet. Je kan een HDR maken of met een filter gaan werken.
Kan ik achteraf HDR toepassen? Zoals vermeld is de foto in RAW getrokken.
En met filter bedoel je een filter in photshop waarschijnlijk?

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

lux schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:10:
[...]

Kan ik achteraf HDR toepassen? Zoals vermeld is de foto in RAW getrokken.
En met filter bedoel je een filter in photshop waarschijnlijk?
Je kan proberen tonemapping toe te passen met photoshop maar echte HDR kan je niet achteraf toepassen. Met filters bedoeld hij grijsfilters voor op je lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux

lux

Ok ik ga de foto ff soepen dan. Thx voor de hulp

Edit:

Ziezo ik heb een beetje de brightness contrast aangepast ... en een beetje met de levels gespeeld
Ik ken eig veel te weinig van fotoshop :|

Niet echt ideaal vind ik zelf ... de mooie blauwe kleuren en het geel van de zon zijn veel vager nu

Afbeeldingslocatie: http://bacict.kahosl.be/charley.schaubroeck/IMG_0105_edit.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door lux op 28-03-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je photomatix al geprobeerd voor de tonemapping? daar komt als het goed is iets mooiers uit dan dit. de onbewerkte versie is stukken mooier, maar als je het over kunt doen (het is toch in de buurt en de komende dagen blijft het hopelijk mooi weer) drie raw foto's maken (met statief!), waarbij je om de beurt de verschillende helderheden in de foto goed belicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

lux schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:30:
Ok ik ga de foto ff soepen dan. Thx voor de hulp

Edit:

Ziezo ik heb een beetje de brightness contrast aangepast ... en een beetje met de levels gespeeld
Ik ken eig veel te weinig van fotoshop :|

Niet echt ideaal vind ik zelf ... de mooie blauwe kleuren en het geel van de zon zijn veel vager nu

[afbeelding]
Dan moet je ook alleen de brightness verhogen van het deel dat te donker was ;)

Oftewel, werken met adjustment layers en masks enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lux, de lucht van de eerste is wel erg mooi.

Hier nog een van mij:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.koffid.net/albums/joeri/normal_DSC_3020.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:20:
[...]

Dan moet je ook alleen de brightness verhogen van het deel dat te donker was ;)

Oftewel, werken met adjustment layers en masks enzo :)
Je kan het ook simpel met de burntool doen.
Best mooie foto trouwens, die 2e versie :)
Op die eerste kan jeo ook nog behoorlijk wat CA zien :/

@ VAC,
Wel leuke oefening met panning. Hij is echter niet compleet scherp en vind hem verder ook niet zo boeiend. Hoe heb je hem gemaakt? Stond je zelf ook op een skateboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stond langs de kant.
Het hele lichaam zal nooit scherp worden, aangezien de persoon op het board ook nog eens beweegt te opzichte van het board. Dus armen en benen zijn 90% van de tijd neit scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dat kan cker wel, en niet eens zo heel moeilijk... Flits hem gewoon in! De flits stel je zo in dat hij de persoon op de skateboard 50% dekt ofzo (beeetje wzige uitleg) en dan zal de achtergrond nog steeds wazig zijn. En je onderwerp een stuk scherper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Aloys schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:41:
Dat kan cker wel, en niet eens zo heel moeilijk... Flits hem gewoon in! De flits stel je zo in dat hij de persoon op de skateboard 50% dekt ofzo (beeetje wzige uitleg) en dan zal de achtergrond nog steeds wazig zijn. En je onderwerp een stuk scherper. :)
Precies :)
Met inflitsen kan je hele leuke dingen bereiken. En vooral overdags ook nog met de ingebouwde flits. 's Avonds is een standaardflitser altijd zuigend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met 30 km/u (op de heuvel van de foto) op zo'n boardje naar beneden gaat, en alles om je heen in de gaten moet houden (overstekende mensen, dieren, takken, stenen) dan is het niet zo fijn een flits in je bakkes te krijgen.
Zeker niet als je net op het punt staat een slide (soort van drift) in te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:29:
Als je met 30 km/u (op de heuvel van de foto) op zo'n boardje naar beneden gaat, en alles om je heen in de gaten moet houden (overstekende mensen, dieren, takken, stenen) dan is het niet zo fijn een flits in je bakkes te krijgen.
Zeker niet als je net op het punt staat een slide (soort van drift) in te zetten.
Denk dat dat wel meevalt. Het is overdag, dus een klein flitsje valt al niet zo op, en je flitst, als je dezelfde foto maakt, ook niet in zijn gezicht, maar van achteren.

en anders is het zijn eigen schuld, moet hij maar niet gaan spelen op de openbare weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Afbeeldingslocatie: http://roel.vitality-show.nl/herman.jpg
met poes aan het spelen geweest... had enkele pics zo, deze vond ik netste, oor/kop links mist helaas stukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:29:
[afbeelding]
met poes aan het spelen geweest... had enkele pics zo, deze vond ik netste, oor/kop links mist helaas stukje
Het oor stoort me niet zo, meer dat het oor en bek niet scherp is. Een iets grotere scherptediepte was waarschijnlijk mooier geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:29:
[afbeelding]
Wow. Zo mooi heb ik onze eigen kat nog niet op de foto gekregen.
Het kan dus wel :)

Ik kan niet goed zien waar je op gefocust hebt (bandje om de nek of linker oog voor de kijkers) maar het leek mij mooier als je scherpgesteld had op z'n neus.
Maar dat neemt niet weg dat het een erg mooie foto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Een oude KPN toren. Enkel met curves iets gedaan in photoshop zodat de lucht iets mooier is geworden.

Afbeeldingslocatie: http://www.reisforum.net/~pics/KPN_Toren.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

C00KW4US schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 08:38:
Een oude KPN toren. Enkel met curves iets gedaan in photoshop zodat de lucht iets mooier is geworden.

[afbeelding]
Grappige foto zo. Mooie kleuren in de lucht. Is dit MK-T? (Markelo Toren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Hurricane schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 09:49:
[...]

Grappige foto zo. Mooie kleuren in de lucht. Is dit MK-T? (Markelo Toren?)
Nope, dit is in Alphen aan den Rijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

ben beginnend amateur fotograaf en heb met mijn 350d een kikker op de rand van vijver gefotografeerd. Graag commentaar op compositie. ander commentaar is ook welkom

Afbeeldingslocatie: http://www.agproducts.nl/hussel/kikker14_600x600.jpg
http://www.agproducts.nl/hussel/kikker14groot.jpg

een een aantal varianten:
http://www.agproducts.nl/hussel/kikker10.jpg
http://www.agproducts.nl/hussel/kikker15.jpg
http://www.agproducts.nl/hussel/kikker16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je varianten zijn al wat beter qua contrast, maar je hebt storende takjes/sprietjes voor je onderwerp zitten, dat maakt het niet mooier. Verder is dat draad niet erg mooi. Je vlakverdeling van de foto die je hier post vind ik wel prima, maar de omgeving is niet erg spannend.
Hoop dat je hier wat mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een tijdje niets gelezen, niets gepost en eigen ook niet veel foto's genomen. Nu moest alleen mn zusje een foto hebben als musicus omdat ze gaat solo spelen bij een orkest. En wie mocht de foto maken? Juist :)

Het was nogal moeilijk omdat ik een donkere achtergrond wilde, maar we die niet hebben en ik ook niet over een studio beschik. In iedergeval is dit eruit gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/173/440683496_0de14aa604.jpg?v=0

De foto is niet bewerkt, alleen licht gecropped (van 2:3 naar 3:4 omdat dit imho mooier uitkomt bij een portret als dit)

Het was trouwens niet makkelijk een mooie foto te maken. Het is de eerste keer, poseren is niet gemakkelijk en ze is zo druk dat er eerder dit soort foto's uitkomen dan een mooie als de bedoeling is:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/171/440683204_2f9144309f_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/188/440684655_491dc57cd4_m.jpg

:p

Gemaakt met de 50mm en licht ingeflitst trouwens. Maar is de achtergrond toch te storend? De compositie en belichting vind ik wel geslaagd. De lag en de blik is ook prima, alleen twijfel ik dus nog een beetje over de achtergrond...

[ Voor 8% gewijzigd door mithras op 31-03-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

achtergrond is vooral lelijk. Een portret schieten zou ik hier voor ook niet gedaan hebben. Laat haar lekker op gaan in de muziek en daar foto's van maken. Dit komt een beetje gekunsteld over, maar vind het ook niet slecht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om toch iets aan de achtergrond te doen, kan je natuurlijk het gaan bewerken. Maar ik los het nog altijd op met een groot stuk stof (gewoon naar de markt, en die bevestig je dan tijdelijk aan de grodijn rail) of door een rol papier, van de plaatselijke hobbywinkel. Goedkoop, senl, en je kan het gewoon in de huiskamer doen. Denk daarbij wel wat voor kleur je neemt, kijk uit met wit, dat daartegen je model niet wegvalt.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aangezien dit een leertopic is, is het nuttig als mensen feedback krijgen op hun foto's.
Dus mocht je de neiging hebben commentaar te geven op een foto, laat dit dan vooral niet na.