[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 37 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.554 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Mooi spul hier, mooi glas Mizja! Idd schaduw moet anders nog.

Even een vraag:
Ik heb in Max heel vaak dat als ik in de Perspective viewport een object wil verplaatsen dat hij hele grote stappen neemt, en ook onregelmatige stappen. Als ik dan in de left viewport oid ga verplaatsen is het goed, maar in de perspective blijft het fout. Weet iemand hoe dat kan???

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muchu
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 15:12
hallo,
ik heb problemen met m'n renders in 3d Max8. Ik gebruik één "photometric IES Sky" light en render met Light Tracer als advanced lighting. Exterieure renders lukken meestal zoals ik het wil (zie afbeelding 1) maar wanneer ik er een dak opzet en bij de logarithmic exposure control parameters de extrerior daylight aanvink, dan krijk ik ferm vlekken (render 2). Hoe kan ik dit oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u2/muchu82/render2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u2/muchu82/render1.jpg

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Guillome schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:44:
Mooi spul hier, mooi glas Mizja! Idd schaduw moet anders nog.

Even een vraag:
Ik heb in Max heel vaak dat als ik in de Perspective viewport een object wil verplaatsen dat hij hele grote stappen neemt, en ook onregelmatige stappen. Als ik dan in de left viewport oid ga verplaatsen is het goed, maar in de perspective blijft het fout. Weet iemand hoe dat kan???
Op Z (zoom) drukken in je viewport om te resetten, probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik na al dat lezen ook maar eens een creatie posten:
Afbeeldingslocatie: http://file01.uploaddump.nl/~file01/thumbs/kkmmkceqdpoea-im1177165878.png

Moet een A330 worden, model gemaakt in sketchup, render met indigo.

C&C zijn altijd welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 23:37
muchu schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:51:
.....
ik heb problemen met m'n renders in 3d Max8. Ik gebruik één "photometric IES Sky" light en render met Light Tracer als advanced lighting. Exterieure renders lukken meestal zoals ik het wil (zie afbeelding 1) maar wanneer ik er een dak opzet en bij de logarithmic exposure control parameters de extrerior daylight aanvink, dan krijk ik ferm vlekken (render 2). Hoe kan ik dit oplossen?
.....
Ik weet niet precies waar je mee rendert, maar het ziet er uit als te weinig samples/subdivisies in je irradiancemap. In de hoekjes gaat t namelijk wel redelijk goed, daar bounced t licht lekker rond. Op grote lege vlakken zie je dat probleem vaker. Omhoog die samples dus.
Als je rendertijden toch al te hoog oplopen kun je misschien ook die grote vlakken wat opbreken... of er iets in zetten waardoor t licht wat meer rondstuiterd.

Die vlekken zitten er overigens in je eerste render net zo goed. ze vallen alleen minder op.

PS je thumbnails zijn exact even groot als de img waar naar ze wijzen.....handig, schilt mij weeer een klik

[ Voor 13% gewijzigd door Rapzar op 25-04-2007 15:34 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hymn:

_/-\o_ voor het weghalen van die neusring! ^O^

Ik vind z'n ogen er alleen zo lief en schattig uitzien eigenlijk... :$

@Blendergebruikers:

Zet maar alvast een kwijlbakje klaar, want Blender krijgt ondersteuning voor SubSurface Scattering :9~
Gebaseerd op het werk van Jensen, dus geen trucs met lampen en schaduwen meer!

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/5025/blendersssyy0.png

Zie GraphicAll.org voor testbuilds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Vraagje:

Ik draai sinds kort 3DsMax 9, draaide hiervoor 7, nu verdwijnt mijn model echter tijdens het pannen van de view, in 7 was dit niet toch? Of vergis ik me nu echt :?

Mijn rendering staat op Hardware overigens, ik begreep dat het daarmee te maken zou kunnen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:18
SoaDmaggot schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:22:
Vraagje:

Ik draai sinds kort 3DsMax 9, draaide hiervoor 7, nu verdwijnt mijn model echter tijdens het pannen van de view, in 7 was dit niet toch? Of vergis ik me nu echt :?

Mijn rendering staat op Hardware overigens, ik begreep dat het daarmee te maken zou kunnen hebben
klopt bug in vista met max 9
wat je kan doen is de service pack downloaden voor max 9
en verder als dat niets oplost inplaats van hardware op software emulation zetten

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
SoaDmaggot schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:22:
Vraagje:

Even op O rammen. ;)
Of krijg je er geen bounding box omheen tijdens het veranderen van de viewport? Dan is het wat degene boven mij zegt. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door -DG- op 25-04-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Laatst online: 27-08 11:55
-DG- schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:45:
[...]

Even op O rammen. ;)

[...]
Dat deed het hem, dankje!

@ Junkievirus: ik gebruik (gelukkig) geen vista ;)

Gelijk even mijn eerste 'wat meer complexe' model laten zien (met 3DsMax 7 eigenlijk barweinig uitgevoerd :9 )
Afbeeldingslocatie: http://dutchtrouble.nl/GoT/Grph/beretta9000/1stModel.png
Een render komt er nog niet aan, ziet er niet uit zo zonder alles lekker in smooth groups ingedeeld te hebben..

[ Voor 39% gewijzigd door PeterSelie op 26-04-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:04
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 21:14:
@Blendergebruikers:

Zet maar alvast een kwijlbakje klaar, want Blender krijgt ondersteuning voor SubSurface Scattering :9~
Gebaseerd op het werk van Jensen, dus geen trucs met lampen en schaduwen meer!

[afbeelding]

Zie GraphicAll.org voor testbuilds.
Ziet er erg goed uit. Ben zelf zowieso slecht in materialen, dus zie me nog niet direct met SSS aan de slag gaan.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:29:
Nou, ik ben weer even verder gegaan op mijn vorige renders, maar krijg de schaduws toch niet echt goed (te donker). Ook de caustics zijn een beetje mager.

Ook kom ik er maar niet achter hoe ik nou ook de achterkant van het etiket erop krijg.

Wie kan mij de goede richting in schoppen ?

[afbeelding]
Heej leuk te zien dat je mijn tutorial gebruikt! welke renderer gebruik je momenteel?

(anders voeg je mij even toe op MSN dan kan ik je ff goed helpen)

[ Voor 5% gewijzigd door ElmarNieser op 26-04-2007 09:12 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De final dacht ik zo :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/superhero/nw_wip9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
ziet er helemaal super uit :D alleen valt me wat kleins op, beetje mierenneuk mode :P maar het valt op...

tussen de lippen, zie je een paar knalrode streepjes, eentje helemaal links (rechts vanuit zijn ogen :P, maar links op het plaatje), en eentje in het midden...

maar ik doe het je niet na, heel erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

En veel witte spikkels

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 16:47
Ik heb een probleem met 3ds max,
steeds als ik met een image aspect ratio van 1 op 1 render, zit er een rare witte balk bovenin de render.
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/5320/hdribosavviehelpim5.png

Ik gebruik max 9 op XP

[ Voor 4% gewijzigd door Blah.NET op 26-04-2007 17:12 . Reden: plaatje was fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Long shot, maar is het een lichtbron? VRay rendert bijvoorbeeld zijn lichten soms met een wit vlak, duurde ook even voor ik dat doorhad. Het zal wel niet, maar we kunnen het proberen toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blah.NET
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 16:47
Het is Mental Ray, was ik vergeten te zeggen.
Het is ook geen lichtbron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Laatst online: 11-05 01:08
Maya mentalray caustic test =)

Afbeeldingslocatie: http://tn3-1.deviantart.com/fs15/300W/i/2007/116/a/e/photonic_glass_by_keldererik.jpg

Hier nog wat van mijn renders:

Afbeeldingslocatie: http://tn3-1.deviantart.com/fs13/300W/i/2007/113/8/a/Walther_P22_Tactical_9mm_by_keldererik.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs13/300W/f/2007/110/e/3/Caustics_Glass_effect_by_keldererik.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs14/300W/f/2007/109/0/0/Liquid_bathroom_by_keldererik.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tn3-2.deviantart.com/fs13/300W/f/2007/109/3/d/Clay_Hand_by_keldererik.jpg

hier staan grote versies: http://keldererik.deviantart.com/gallery/

[ Voor 200% gewijzigd door keldererik op 26-04-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
ehm..., resize ? k moet mn FF gewoon naar een ander beeldscherm verplaatsen om nog wat te zien..

hier iets waar ik een hele tijd mee bezig geweest ben en wat ik nu eindelijk mag laten zien :D
het is de nieuwe solar car van het Solar Team Twente.

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/content/3d/solarcar/Links_.png
*klik voor 3500x1400

Afbeeldingslocatie: http://portfolio.io.utwente.nl/student/kunstdp/images/content/3d/solarcar/Front_.png
*klik voor 3500x1400

[ Voor 75% gewijzigd door DP Kunst op 26-04-2007 23:31 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:14:
hier iets waar ik een hele tijd mee bezig geweest ben en wat ik nu eindelijk mag laten zien :D
Erg mooi :o. Vooral alle sponsors op de textures, netjes gedaan:)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 26 april 2007 @ 22:14:
ehm..., resize ? k moet mn FF gewoon naar een ander beeldscherm verplaatsen om nog wat te zien..

[afbeelding]
*klik voor 3500x1400

[afbeelding]
*klik voor 3500x1400
Ik wil niet lullig doen hoor, maar kan dat niet beter qua aerodynamica? Heb je misschien een plaatje erbij van hoe die persoon erin zit (van de zijkant) want ik heb het idee dat er van de hoogte een boel af kan. UTwente moet namelijk wel een keer winnen van TUDelft :P . Ga volgend jaar waarschijnlijk ook IO doen bij twente. ;)

Ik zal wel helemaal fout zitten want het geheel zal vast goed getest zijn in de windtunnel, maar ik zie wel graag hoe de presoon erin zit. ;)

Met de renders is overigens niks mis! Goed gedaan. :)
Moest je het in Solidworks maken of heb je 3ds gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
ik heb een solidworksmodel gekregen en deze in 3dsmax geimporteerd. Dit was nog een hels karwei gezien solidworks -> 3dsmax niet echt soepel gaat. Uiteindelijk had ik een 3dsmax model van 165.000 polys, wat ie niet gaaf vond. Deze heb ik eerst terug moeten brengen naar zo'n 15.000 waarna ik hem kon unwrappen en inkleure.

Dat het ding zo hoog is komt door een aantal nieuwe regels. Een daarvan is dat de persoon bijna recht op moet zitten...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oke, vandaar. :)
Hoe heb je hem in SW dan geexporteerd? Met STL? Ik krijg daar alleen maar problemen mee namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 13:14
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/4ckhngh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/2cqocna.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/33n9ni9.jpg

laatste is nog wip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
m4a1 klopt niet helemaal ;)
iig, de wijze waarop de m203 is gemonteerd. Deze zit 99% van de 100 keer rechtstreeks aan de barrel vast ipv aan een ris rail (onderste helft van de ris wordt dan ook verwijderd), denk dat je reference afbeeldingen ook wat airsoft foto's bevatten ;)
Safety switch zit ook wat teveel naar rechts heb ik het idee.
Ook maak je dezelfde fout als ik maakte bij mijn m203 model, de mount om hem van voor op de barrel vast te zetten, pak de volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.operationparts.com/graphics/knights-96174-m203-qd-mount.jpg
(degene die je nu hebt is maar een replica ding)

bij de m249, niet echt logisch wat je nu doet :P een magazijn en een kogelriem? Maak er dan een mooie 200 round box bij zou ik zeggen ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Schuey op 28-04-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 13:14
Schuey schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:50:
m4a1 klopt niet helemaal ;)
iig, de wijze waarop de m203 is gemonteerd. Deze zit 99% van de 100 keer rechtstreeks aan de barrel vast ipv aan een ris rail (onderste helft van de ris wordt dan ook verwijderd), denk dat je reference afbeeldingen ook wat airsoft foto's bevatten ;)
Safety switch zit ook wat teveel naar rechts heb ik het idee.
Ook maak je dezelfde fout als ik maakte bij mijn m203 model, de mount om hem van voor op de barrel vast te zetten, pak de volgende:
[afbeelding]
(degene die je nu hebt is maar een replica ding)

bij de m249, niet echt logisch wat je nu doet :P een magazijn en een kogelriem? Maak er dan een mooie 200 round box bij zou ik zeggen ;)
M249 is nog wip :) maar hij moet beide hebben :), want zodra je zonder ammo zit moet je over kunnen gaan op magazijnen van team mates.

en van de m4 weet ik dat het eigenlijk anders moet, maar onze vraagbaak is dit ding ook zo tegengekomen bij wat mensen in iraq :), en dit ding met alle verschillende opties zit op dit moment al tegen de limiet van onze moter :) en over de voorste mount, is amper zichtbaar ingame en dit is ook makkelijker aangezien er ook een masterkey systeem met zelfde mount op word gemount, scheeld weer moeite voor onze coder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Nu online
lijkt me echt sterk dat jullie vraagbak dat zo vaak gezien heeft :X maar hij krijgt de voordeel van de twijfel :+

overigens mag de trekker wel de helft minder breed trouwens ;)
(en bij de ak74 SU (?) ook)

[ Voor 31% gewijzigd door Schuey op 29-04-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als eerste wil ik dit zeggen: respect voor mensen die echt zo goed 3d tekeningen kunnen maken. Vooral die speedboot is in 1 woord ongelovelijk.

Het zit als volgt: we zijn als bedrijf bezig met het ontwerp van een bepaald product. We hebben al blauwprinten ervan, die alle belangrijke afmetingen bevatten in de juiste verhoudingen. Ik heb het zelf gemaakt door Illustrator CS2 te gebruiken, een programma waar ik bekend mee ben. Ik vind het persoonlijk er professioneel uit zien.

Maar er werd gevraagd naar een 3D model van dit product en dan wordt het al moeilijk om het met Illustrator te doen. Dus keek ik naar AutoCAD (4000 euro!). Ik heb wat demo's bekeken maar het ziet er wel moeilijk uit.
Dus kijk ik nu even naar SolidWorks. Het ziet er wel wat makkelijker uit, tenminste dat is wat mensen zeiden.

Mijn vraag is, na dit verhaal: Hoe moeilijk is het voor mij om een 3D programma onder de knie te krijgen en iets moois te maken? Ik heb al ervaring met Photoshop en Illustrator.

Ik heb echt jullie hulp nodig op dit gebied. Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Edit: voor de admins, ik dacht dat een nieuwe thread misschien overbodig zou zijn. Vandaar dat ik het hier plaats. Als ik fout zit: willen jullie het dan even aangeven dan maak ik een nieuwe thread. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Wat is de bedoeling van dat 3d model? Wordt het gebruikt om het product te produceren, of is het puur om een visual te krijgen van hoe het product eruit gaat zien?
Als het voor productie is dan heb je CAD programma nodig als AutoCAD of Solidworks, waarvan ik voor die laatste zou gaan, aangezien die is erg gebruiksvriendelijk voor de beginners en volgens mij ook goedkoper.
Als het echter alleen voor de mooie plaatjes is zou je ook kunnen kijken naar programma's als 3ds of Rhinoceros.
Is het verder de bedoeling dat je hierna nog meer dingen gaat maken of is het puur alleen voor dit product? In dat laatste geval zal het denk ik goedkoper zijn voor je bedrijf om iemand anders in te huren die er bekend mee is. Dan krijg je tenminste ook meteen goede kwaliteit. ;)

Kun je misschien een paar plaatjes van het product (of een deel ervan) posten? De vorm is namelijk ook wel een beetje van belang voor welk soort programma je kiest.

Verder, hoe lang het duurt voordat je iets moois kan maken.... Is afhankelijk van welk programma en hoe ingewikkeld je product is. Maar ga er maar niet van uit dat je de eerste 50-100 uur iets professioneels er uit krijgt als je nog nooit met 3d programma's hebt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat ik de plaatjes er niet van mag posten.

Het 3D model is bedoeld voor de productie maar ook voor de mooie plaatjes die het product presenteren. Mooie plaatjes kunnen geen kwaad, zolang er maar afmetingen bij staan.
Iemand echt inhuren wil ik zelf niet, ik wil het zelf ook eigenlijk leren.

Dat van 50-100 uur lijkt op Photoshop en Illustrator. Duurt wel een tijdje maar dan lukt het wel.

Hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
Om wat voor product gaat het? (Hangt er namelijk behoorlijk vanaf; of je nou een moldflow van een plastic fles, een assembly van een auto, of een electronica-product).

Sowieso is Solidworks het meest geschikt voor de eenvoudige tot vrij complexe producten. Vrij gebruiksvriendelijk (naar mijn mening iets té, waardoor je nogal wat veel handelingen nodig hebt; het zou bij wijze van spreken allemaal 3x sneller kunnen). Statische berekeningen, Moldflows, exploded views, animaties, aanzichttekeningen, het is allemaal mogelijk. Rendering is echt heel slecht in Solidworks (ook weer te veel gebouwd op beginners, echt heel moeilijk iets fatsoenlijks van te maken).

Gok dat het zo'n week (zeg 30-50 uur) in beslag neemt om 't redelijk goed onder de knie te krijgen. Als je echt alle ins en outs wilt weten, mag je dat met een aantal factoren vermenigvuldigen. Een student Industrieel Ontwerpen inhuren gebeurt regelmatig (zit zelf op IO@TuDelft, en zie regelmatig briefjes hangen met modelleurs gevraagd). Is altijd het overwegen waard.

Er is natuurlijk ook Pro/E, en daarnaast nog wat kleine 3d-programma's die niet in de buurt komen qua hoeveelheid functies in Pro/E en Solidworks

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Dan zou ik inderdaad voor Solidworks gaan. Redelijk simpel om mee te beginnen en kan denk ik wel wat jij wil. Download wel eerst een demo versie om te kijken of je het wat vind.
En zoek vooral een aantal goede tutorials op, daar kom je stukken verder mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jogai schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:57:
[...]

Ziet er erg goed uit. Ben zelf zowieso slecht in materialen, dus zie me nog niet direct met SSS aan de slag gaan.
Zal vast meevallen, zoals je ziet is het niet zo heel erg ingewikkeld :)
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/5730/blendsss2or8.png

Textures zijn nog altijd het belangrijkste verder...

Het gaat trouwens steeds harder met nieuwe features in Blender.. in de cvs-versie zit sinds kort ook al ondersteuning voor geanimeerde viewports (wanneer je tussen top, left, etc.-views switcht), net als in Maya 7 en nieuwer :o
Naast mooi is het ook erg handig omdat je dan ziet waar je bent gebleven in je viewport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DG en Inquestos ik kan jullie niet genoeg bedanken. Jullie horen hopelijk nog wel van wat ik er van heb gebakken. Fijne Koninginnedag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 21:42
-DG- schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:56:
Oke, vandaar. :)
Hoe heb je hem in SW dan geexporteerd? Met STL? Ik krijg daar alleen maar problemen mee namelijk.
Hier gaat dat meestal wel goed hoor. Ik zet m altijd op quick weld en dan is er niets aan de hand. Bij het exporteren kun je de 'resolutie' van het model instellen; dat bespaart een zooi poly's :)
Daarnaast kun je alles in 1 assembly file zetten, dan hoef je alles maar 1x te importeren. De onderdelen die je in 3ds max dan als losse objecten wil, kun je los maken door onder edit poly op detach te klikken.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 02:06:
Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat ik de plaatjes er niet van mag posten.

Het 3D model is bedoeld voor de productie maar ook voor de mooie plaatjes die het product presenteren. Mooie plaatjes kunnen geen kwaad, zolang er maar afmetingen bij staan.
Iemand echt inhuren wil ik zelf niet, ik wil het zelf ook eigenlijk leren.

Dat van 50-100 uur lijkt op Photoshop en Illustrator. Duurt wel een tijdje maar dan lukt het wel.

Hartelijk bedankt!
Een tip: Er zitten uitstekende tutorials bij solidworks ingebouwd die alle belangrijke functies beslaan!
Menesis schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:29:
[...]
Hier gaat dat meestal wel goed hoor. Ik zet m altijd op quick weld en dan is er niets aan de hand. Bij het exporteren kun je de 'resolutie' van het model instellen; dat bespaart een zooi poly's :)
Daarnaast kun je alles in 1 assembly file zetten, dan hoef je alles maar 1x te importeren. De onderdelen die je in 3ds max dan als losse objecten wil, kun je los maken door onder edit poly op detach te klikken.
Ik gebruik altijd *.vrml om uit solid works te exporteren en in C4D te importeren. Ik ben een keer alle mogelijkheden afgegaan, en dat werkte voor mij het beste :)

[ Voor 33% gewijzigd door Bartjuh op 30-04-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh zijn die tutorials video tutorials? Ik heb ook eens gekeken naar Total Training for Photoshop en Illustrator en die Deke Mcclenand kan echt goed uitleggen. Ook niet saai, hij doet het echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Nee het zijn geen video tutorials, maar volgens mij zijn er wel video's van gemaakt. :P http://video.google.nl/videosearch?q=solidworks+tutorials Kijk daar eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt ik heb die ook net opgemerkt. Man die vrouw mag het wel wat leuker vertellen hoor. Is het wel een mens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
wellicht leuk: ik heb nu muziek gemaakt (met Reason3.0) voor bij onderstaande filmpje, dat ik al een tijd geleden had gemaakt met 3ds max met veel particle flow:
Afbeeldingslocatie: http://www.jelmerverhoog.nl/3d/thumb34-1.jpg
te zien op m'n website onder het kopje 'video'

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 30-04-2007 19:20 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:48:
[...]

Zal vast meevallen, zoals je ziet is het niet zo heel erg ingewikkeld :)
[afbeelding]

Textures zijn nog altijd het belangrijkste verder...

Het gaat trouwens steeds harder met nieuwe features in Blender.. in de cvs-versie zit sinds kort ook al ondersteuning voor geanimeerde viewports (wanneer je tussen top, left, etc.-views switcht), net als in Maya 7 en nieuwer :o
Naast mooi is het ook erg handig omdat je dan ziet waar je bent gebleven in je viewport
Hoe krijg ik die sss tussen mijn material buttons? kan hem nergens vinden, heb net de nieuwste blender build gedownload.

edit: Never mind heb het al gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
inquestos schreef op maandag 30 april 2007 @ 02:27:
Om wat voor product gaat het? (Hangt er namelijk behoorlijk vanaf; of je nou een moldflow van een plastic fles, een assembly van een auto, of een electronica-product).

Sowieso is Solidworks het meest geschikt voor de eenvoudige tot vrij complexe producten. Vrij gebruiksvriendelijk (naar mijn mening iets té, waardoor je nogal wat veel handelingen nodig hebt; het zou bij wijze van spreken allemaal 3x sneller kunnen). Statische berekeningen, Moldflows, exploded views, animaties, aanzichttekeningen, het is allemaal mogelijk. Rendering is echt heel slecht in Solidworks (ook weer te veel gebouwd op beginners, echt heel moeilijk iets fatsoenlijks van te maken).

Gok dat het zo'n week (zeg 30-50 uur) in beslag neemt om 't redelijk goed onder de knie te krijgen. Als je echt alle ins en outs wilt weten, mag je dat met een aantal factoren vermenigvuldigen. Een student Industrieel Ontwerpen inhuren gebeurt regelmatig (zit zelf op IO@TuDelft, en zie regelmatig briefjes hangen met modelleurs gevraagd). Is altijd het overwegen waard.

Er is natuurlijk ook Pro/E, en daarnaast nog wat kleine 3d-programma's die niet in de buurt komen qua hoeveelheid functies in Pro/E en Solidworks
Hmmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Je vergelijkt Pro/E (High end) met SW (Mid End).
De grens tussen mid en high vervaagt welliswaar, maar toch.

Daarnaas zijn er natuurlijk legio solid modellers welke kwa mogelijkheden wel degelijk concurreren met de mogelijkheden van Solid Works.

De twee grootste in de mid range zijn: Autodesk Inventor en SolidWorks natuurlijk.

Pro Engineer ligt meer in de range van UGNX en bijvoorbeeld Catia (Net als SW ook van Dassault).

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg coole animatie Menesis _/-\o_ , ziet er professioneel uit ook (was ook voor een opdracht zeker?)

M.b.t. de hele solidmodelling discussie 3ds max kan ook voor gebruikt worden: met beetje netjes modelleren (geen overlappende delen/faces etc.) kun je je model exporteren naar STL (met evt. een STL check modifier als je de boel niet vertrouwt), het zal wel minder opties hebben dan een een solid modelling pakket puur sang. Ik heb althans wel eens een paar .STL files gemaakt voor een maquette bouwer die ze in een 3D printer gebruikte.

Ben zelf weer bezig geweest met wat meubeltjes modelleren (en andere interieur toebehorende)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.obbens/forum/int1klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.obbens/forum/int2klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.obbens/forum/int3klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.obbens/forum/int4klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.e1studios.net/BACKUP-SCHOOL/bureaublad/fleet/
dit is iets wat ik een HELE tijd geleden eens in elkaar geknald had.. :)

thuis gemaakt, met C4D, geen id hoe die in men school backup kwam, en weer nog minder wat er allemaal in die backup staat :p

de rest van men 3D werk ben ik kwijt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Frag4lot

hele mooie design : :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt :)
die van marc is wel lekker indrukwekkend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:40:
Erg coole animatie Menesis _/-\o_ , ziet er professioneel uit ook (was ook voor een opdracht zeker?)

M.b.t. de hele solidmodelling discussie 3ds max kan ook voor gebruikt worden: met beetje netjes modelleren (geen overlappende delen/faces etc.) kun je je model exporteren naar STL (met evt. een STL check modifier als je de boel niet vertrouwt), het zal wel minder opties hebben dan een een solid modelling pakket puur sang. Ik heb althans wel eens een paar .STL files gemaakt voor een maquette bouwer die ze in een 3D printer gebruikte.

Ben zelf weer bezig geweest met wat meubeltjes modelleren (en andere interieur toebehorende)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
ziet er erg goed uit. Desondanks nog een paar mierenneuk puntjes:
De radiatoren zien er net iets te rond uit. Volgens mij horen die dingen nét ietsje rechter.
De weerspiegeling in het glas voor de plaatjes aan de muur verklapt dat het glas niet plat is. In het echt zit er ook altijd een kleine afwijking in, maar nu lopen de reflecties wel heel erg krom.
En waar zitten de touwtjes om de luxaflex omhoog te trekken?

Voor de rest ziet het er allemaal erg indrukwekkend uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Duesenberg J op 30-04-2007 23:25 . Reden: eigen tekst vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow dat ziet er Zeer mooi uit! Die texture van die stoel en het kleed zijn echt _/-\o_ Alleen het falloff effect oid op die bank vind ik iets té.

Dat filmpje van mij was bedoeld voor de presentatie van de nieuwe website van mn studievereniging. Hij werd getoond in het café, alleen zonder die muziek dus...

[ Voor 6% gewijzigd door Menesis op 01-05-2007 00:18 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Ik zou zoals Sanity11 al aanhaalt ook zeker eens naar Autodesk Inventor kijken. Uit ervaring weet ik (werk er alle dagen mee) dat het redelijk gebruiksvriendelijk is en vrij snel aan te leren (de basis dan toch). De help functie van Inventor zit ook goed in elkaar met kleine tutorials en zo.

Hoe de verhouding staat tegenover Solidworks weet ik niet want daar heb ik nog nooit mee gewerkt.

Ook denk ik dat het misschien toch wel beter is dat je een bureau inhuurt om dit werk te doen (als je natuurlijk nog regelmatig 3D-modellen moet hebben is dat nog iets anders). Deze mensen zijn gespecialiseerd in tekenwerk en hebben de kennis in huis om de klant exact te geven wat deze wenst.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooi! Het enigste minpuntje vind ik de onderkant van het kleed op plaatje 3..
Dat ziet er erg onrealistisch uit als je 't mij vraagt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een wat kritischere blik met ik helemaal eens met Pangea. Het ziet er beetje plastic achtig uit. Maar zeker heel mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Als je naar Marc1023's afbeelding kijkt en dan voornamelijk bij het blad links. Wat is de naamgeving voor de wittige gloed die ontstaat rondom het blad? (niet onder Subsurface Scattering ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij is dat een bloom-effect..

[ Voor 58% gewijzigd door Scipionyx op 01-05-2007 14:18 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bloom effect :)

edit:

Ow, doe ik het weer :'(

Sneller dat reageerknopje indrukken Aardbei. ... sneller dat knopje indrukken...

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ah :)
En doet Max (of andere tool) dat zelf of is dat post-render?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Jegapia schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 03:56:
[...]Ik zou zoals Sanity11 al aanhaalt ook zeker eens naar Autodesk Inventor kijken. Uit ervaring weet ik (werk er alle dagen mee) dat het redelijk gebruiksvriendelijk is en vrij snel aan te leren (de basis dan toch). De help functie van Inventor zit ook goed in elkaar met kleine tutorials en zo.
Ik heb verschillende pakketen gebruikt gaande van Pro/E, Unigraphics en Catia over Solidworks en Inventor tot ACAD en turboCAD.

Ik heb eerst verschillende jaren gewerkt met inventor en op vanaf 2000 de ontwikkeling van Solidworks serieus beginnen volgen. Tot 2004 was Inventor gebruiksvriendelijker en uitgebreider dan SW maar vanaf versie 2005 nam SW de bovenhand en nu neemt SW met iedere versie meer voorsprong.
(Dit blijft voor mid-end en op mijn persoonlijke ervaring gebaseerd)

Ik hoor dat de nieuwe versie van inventor (2008) een grote stap voorwaarts zou moeten zijn dus die moet ik binnenkort toch eens testen. (iemand al ervaringen mee?)

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
apNia schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:23:
Ah :)
En doet Max (of andere tool) dat zelf of is dat post-render?
Je kan in videopost in 3ds max het glow effect toepassen en dan alleen op objecten die een bepaalde helderheid overschreiden. Ik denk alleen dat het in photoshop mooier kan.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duplicate van de afbeelding maken in een nieuwe layer, contrast omhoog gooien, gaussian blur er overheen (waarde moet je even mee experimenteren), blenden met soft light, overlay of een andere die je het gewenste effect geeft waar je naar op zoek bent.

Misschien de kleurverzadiging van de nieuwe layer(s) omlaag gooien zodat de render niet te kleurig wordt.

Als je een renderer als Indigo gebruikt krijg je het afaik vanzelf (kan me even niet uit het hoofd herinneren of je er iets voor aan moest zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor de reacties mensen,eens even wat terugtypen:

@Duesenburg J:

Die radiatoren kloppen toch wel redelijk hoor (wel met die hier naast mijn bureau staat althans), maar denk dat nieuwere radiatoren wellicht iets strakker zullen zijn ja.

Die reflecties op dat glas zijn inderdaad wel iets te vervormd; heb daar beetje mee gespeeld maar was ook meer als gestyleerd effect dan puur realstisch (vond gewone reflecties saai zeg maar).

Die touwtjes aan de luxaflex das wel leuk gevonden van je :) , maar valt me wel van je tegen dat je geen problemen hebt met lampen die branden zonder dat er een stekker/stopcontact aan zit :+
(overigens iets wat al verholpen is ondertussen).

@ Pangia, dat kleed in plaatje 3 is inderdaad beetje vreemd, is onfortuinlijke samenloop van de reflecterende vloer en laagstaande lichtbron waardoor dat kleed schaduwen werpt (het materiaal is in ieder geval precies hetzelfde als in plaatje 1)

Heb er nog eens een render van gemaakt en het ziet er nog steeds niet echt geweldig uit nee (maar in de schaduw gebieden ziet de overgang er wel ok uit).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.obbens/forum/int5klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:37:
@DuesenbErg J:

Die radiatoren kloppen toch wel redelijk hoor (wel met die hier naast mijn bureau staat althans), maar denk dat nieuwere radiatoren wellicht iets strakker zullen zijn ja.

Die reflecties op dat glas zijn inderdaad wel iets te vervormd; heb daar beetje mee gespeeld maar was ook meer als gestyleerd effect dan puur realstisch (vond gewone reflecties saai zeg maar).

Die touwtjes aan de luxaflex das wel leuk gevonden van je :) , maar valt me wel van je tegen dat je geen problemen hebt met lampen die branden zonder dat er een stekker/stopcontact aan zit :+
(overigens iets wat al verholpen is ondertussen).
Zou toch op batterijen kunnen werken? ;)

En nu we het toch over snoeren hebben: Waar gaat dat snoer op je nieuwste render heen? Stoelverwarming?
En verder vind ik je gordijnen erg mooi, maar zie ik in de reflectie op de vloer geen lichtvlekken terug van het zonlicht wat door de gordijnen schijnt. De gordijnen blokkeren 100% van het licht lijkt het wel.
Kun je wellicht met SSS Materials daar iets aan doen? Of licht het toevallig aan deze render en lijkt het daardoor maar zo?

edit:
Halleluja! Je hebt gordijnen uitgevonden die zonder gordijnrail blijven hangen! Nooit meer gepruts met dingetjes die afbreken e.d. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Duesenberg J op 01-05-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Duesenberg J schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:53:
edit:
Halleluja! Je hebt gordijnen uitgevonden die zonder gordijnrail blijven hangen! Nooit meer gepruts met dingetjes die afbreken e.d. :+
Kende je die nog niet? :o

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wel de gordijnrails al gemodelleerd alleen nog niet de schroefjes om hem op te hangen :+

Heb die gordijnen wel eens geprobeerd met translucenty maar dat was echt verschrikkelijk voor de rendertijden.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:37:
@ Pangia Pangea, dat kleed in plaatje 3 is inderdaad beetje vreemd, is onfortuinlijke samenloop van de reflecterende vloer en laagstaande lichtbron waardoor dat kleed schaduwen werpt (het materiaal is in ieder geval precies hetzelfde als in plaatje 1)

Heb er nog eens een render van gemaakt en het ziet er nog steeds niet echt geweldig uit nee (maar in de schaduw gebieden ziet de overgang er wel ok uit).

[afbeelding]
Idd, vind het er nog steeds een beetje raar uitzien, maar 't zal dan ook wel erg lastig zijn om dat helemaal op te lossen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ach je hebt ook van die gordijnen die op zo'n dun draadje hangen. Zo praat ik altijd alles goed in m'n hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
ik ben weer eens aan het 3d'en geslagen...
een hele tijd geleden, heb ik een tutorial gezien op het internet (videotutorial) van een Falken velg.

mooi ding, ben eraan begonnen, maar omdat het (voor mij zeker, ik begon net met max) vrij lang duurde, heb ik hem in meerdere delen gemaakt.

totdat, de site plat ging, en ik hem nooit af heb kunnen maken.

nu kwam ik die tutorial weer tegen, iemand had een nieuwe link gepost, waar je hem kon downloaden.

meteen gedaan, en de tutorial gevolgd.

al zeg ik het zelf, vrij aardig gelukt lijkt me :D

Afbeeldingslocatie: http://xs115.xs.to/xs115/07183/falken_rim7.jpg.xs.jpg

de velg is rechtstreeks volgens de tutorial, de rest heb ik zelf erbij bedacht (bandje, remschijf, remklauw, en de bouten in het midden)

duurt ff, maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo daar mensen!
Ik ben dus kort geleden met 3ds max 9 begonnen, en ik weet er dus niks van. maar nu heb ik dus een vraagje Hoe krijg je een soort van zand skin op je plane ? welke material moet je daarvoor gebruiken?
Maar die is wel mooi nice haak kan je toevallig die tutorial linken?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
http://www.3dm3.com/forum....php?p=41241&postcount=35
hier staat ie, in die zip zit een torrent bestandje, maar die zal ik niet rechtstreeks posten (aangezien er op de site van die torrent, ook materiaal te vinden is wat hier niet toegestaan is).

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27
@Marc1023: Ziet er al leuk uit! erg mooie gordijnen!
Ik zou de vloer texture effe aanpassen iig de planken langer maken.
Btw: render jij met Vray? welke second bounce heb je?

Ik ben zelf op me werk bezig geweest met een interieur. Op één of andere manier krijg ik er niet een mooie/cleane render uit (en dan doel ik op de vlekken op de witte muren en banken). Deze render duurde al 13uur om te renderen. Weet iemand waar dit aan ligt?

PLaatje:
http://img15.imgspot.com/?u=/u/07/121/10/InterieurRijwoningfinal1200x675.jpg

Render Settings:
http://img15.imgspot.com/?u=/u/07/121/10/Rendersettings.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
@ Marc1023

Echt super wat je altijd laat zien!
Je bent mijn grote voorbeeld _/-\o_

do you want me as you apprentice :P

Nog wel even een puntje van kritiek. Het lijkt net of de boeken naast de stoel een beetje zweven.

@ Plint

Ook erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

@ Marc1023:
Ziet er erg goed uit! De vloer komt bij mij op de een of andere manier nog ietwat raar over, en ik mis een plint op de muur (hoewel dit niet noodzakelijk is). Ziet er gewoon strak uit, zeker die gordijnen!

Ik was trouwens net even op CGWatch (YouTube achtige sites, speciaal bedoeld voor CG filmpjes (incl WIPs etc)), en kwam daar een wel heel bekend filmpje tegen :+

http://www.cgwatch.com/view/12/train-project/

Komt dit filmpje iemand bekend voor? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een nostalgie zeg!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

wdekreij schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:23:
Ik was trouwens net even op CGWatch (YouTube achtige sites, speciaal bedoeld voor CG filmpjes (incl WIPs etc)), en kwam daar een wel heel bekend filmpje tegen :+

http://www.cgwatch.com/view/12/train-project/

Komt dit filmpje iemand bekend voor? O-)
leuk om weer te zien! zeker weten niet door jezelf gesubmit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

apNia schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:56:
[...]

leuk om weer te zien! zeker weten niet door jezelf gesubmit? ;)
Jawel, maar maakt dat uit :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Wauw cool project die trein! Ik heb m nooit eerder gezien. Uit welk jaar was dat?

Over projecten gesproken: weet iemand hoe het is afgelopen met het tweaker dorp ofzoiets? Op een gegeven moment ging iedereen huisjes maken...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Menesis schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:03:
Wauw cool project die trein! Ik heb m nooit eerder gezien. Uit welk jaar was dat?

Over projecten gesproken: weet iemand hoe het is afgelopen met het tweaker dorp ofzoiets? Op een gegeven moment ging iedereen huisjes maken...
Dat is (jammer genoeg)dood gebloed. Jammer, ik was een van de enige die wat had ingeleverd. Erg jammer dat grote projecten hier altijd doodbloeden.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
hmm dat is wel zonde ja! Ik dacht overigens dat er wel meer gebouwen af waren. Is het niet een idee om alles toch nog samen te voegen wat er nu is? Ik wil er best wat leuks van maken ofzo :)

edit: \[3d] TweakVille 3d project

[ Voor 17% gewijzigd door Menesis op 03-05-2007 18:06 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: laat maaar ;)

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Ik heb even een probleem.

Ik een soort bloem vormen getekent in autocad omdat ze cnc uitgefreesd moeten worden.
Nu wil ik het importeren naar 3ds 9 wat ook wel lukt.
Het probleem is alleen dat de ronde lijnen uit zoveel vertexen bestaan dat het werken ermee echt super traag gaat. Is er een mogelijkheid om de hoeveelheid vertexen in te stellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Iemand enig idee hoe ik mijn Command Panel (die met de modifiers ;)) terug krijg in 3DS max 9? Ik ben hem opeens kwijt na het laden van een vorige save. In eerdere versies kon je nog lekker die extreme nummers veranderen in de .ini. Maar die bestaat niet meer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor de commentaar mensen, heb nog beetje met mijn scene gespeeld:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.obbens/forum/int6klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.obbens/forum/int7klein.jpg

Eerste plaatje is een testje met reactor :) en tweede de min of meer definitieve render (ga nu maar eens iets andere maken denk ik)

(en even @Duisenburg, niet zeuren dat er een paar dezelfde boeken op de stapel liggen :+ )

Erg toffe animatie van die trein Wdekreij (leuk camara werk zeg maar), hoe zat dat nou precies was dat een groepsproject destijds? ben wel benieuwd hoe dat zat. want dat was denk ik uit de tijd voordat ik op Got rond hing

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik materiaal moet draaien?
Verschalen was mijn vorige vraag, zie edit>>> :9 maar gevonden in modifier list.
Iets van draaien staat er niet in, ook niet bij google.nl.

Ik maak een bureau, waar de houtrichtingen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
dreamwalker schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:34:
Ik heb even een probleem.

Ik een soort bloem vormen getekent in autocad omdat ze cnc uitgefreesd moeten worden.
Nu wil ik het importeren naar 3ds 9 wat ook wel lukt.
Het probleem is alleen dat de ronde lijnen uit zoveel vertexen bestaan dat het werken ermee echt super traag gaat. Is er een mogelijkheid om de hoeveelheid vertexen in te stellen ofzo?
Je kan de optimze modifier toepassen en daarna 'convert to edit poly' kiezen (rechts op het object klikken)
voila.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:49:

[afbeelding]

[afbeelding]

Eerste plaatje is een testje met reactor :) en tweede de min of meer definitieve render (ga nu maar eens iets andere maken denk ik)

(en even @Duisenburg, niet zeuren dat er een paar dezelfde boeken op de stapel liggen :+ )

Erg toffe animatie van die trein Wdekreij (leuk camara werk zeg maar), hoe zat dat nou precies was dat een groepsproject destijds? ben wel benieuwd hoe dat zat. want dat was denk ik uit de tijd voordat ik op Got rond hing
Ok dan zeg ik toch niks? :P
Het ziet er sowieso veel beter uit dan wat ik voor elkaar kan krijgen. Mijn opmerkingen waren heel kleine dingetjes die je pas opvallen als je echt heel goed op dingen gaat letten. Kan me voorstellen dat je dat als extreem mierenneuken hebt ervaren. (Wat zeg ik? Het wás ook gewoon enorm gemierenneuk)
BTW: wie is in godsnaam Duisenburg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:52:
Verschalen was mijn vorige vraag, zie edit>>> :9 maar gevonden in modifier list.

Je bedoelt dat het via een andere hoek wordt 'geprojecteerd'o pde mehs? Heb je al uvw-map modifier toegepast? Als je die hebt klik je daarna op subobject (via de 1 of 2 op je toetsenbord by default) en dan kun je het zaakje draaien met de gangbare rotate knop.
Een andere methode is om je materiaal al in de material editor te draaien. Gewoon de hoek instellen...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu willen we natuurlijk een reactor animatie zien met je kamer die vol boeken wordt gepropt :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:02:
[...]

Je bedoelt dat het via een andere hoek wordt 'geprojecteerd'o pde mehs? Heb je al uvw-map modifier toegepast? Als je die hebt klik je daarna op subobject (via de 1 of 2 op je toetsenbord by default) en dan kun je het zaakje draaien met de gangbare rotate knop.
Een andere methode is om je materiaal al in de material editor te draaien. Gewoon de hoek instellen...
Dankje!!! Dat werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27

[afbeelding]

[afbeelding]

lLeuk leuk
Met welke renderer werkte je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo hoogstaand als dat wat marc hier laat zien, maar wil het toch ff showen :D

http://www.deviantart.com/deviation/54552990/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:49:
Niet zo hoogstaand als dat wat marc hier laat zien, maar wil het toch ff showen :D

http://www.deviantart.com/deviation/54552990/
Dit hoort eigenlijk in 2D stuff. ;) Weet wel dat het een 3d plaatje is, maar toch, die discussie is al een keer geweest over dit soort plaatjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ok sorry, post ik hem daar ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Senzuboon schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:35:
Iemand enig idee hoe ik mijn Command Panel (die met de modifiers ;)) terug krijg in 3DS max 9? Ik ben hem opeens kwijt na het laden van een vorige save. In eerdere versies kon je nog lekker die extreme nummers veranderen in de .ini. Maar die bestaat niet meer ofzo?
Opmiraculuze wijze is hij er weer... :? :/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

animatie van die trein Wdekreij (leuk camara werk zeg maar), hoe zat dat nou precies was dat een groepsproject destijds? ben wel benieuwd hoe dat zat. want dat was denk ik uit de tijd voordat ik op Got rond hing
\[3d] Groepsproject: trein-animatie *KLAAR*

iedereen maakte een eigen wagon voor de trein.
uiteindelijk heeft oogst het halve project gemaakt (de hele animatie, en 90% van de scenery)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor de vray renderaars onder ons; waar gaat jullie voorkeur naar uit, max z'n eigen haar/fur systeem of VrayFur van Vray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Alweer een tijdje geleden dat ik hier postte, maar toen postte ik dat ik met een kop bezig was en daar ben ik nu weer wat verder mee. Lang geen tijd gehad door drukte op school (oh oh wat erg, moest ik allemaal games bouwen op school, vind ik dat toch even verschrikkelijk... ;) ). De trui moet nog helemaal opnieuw en de letters en de achtergrond ben ik nog niet uit, maar voor de rest nadert hij wel voltooiing. Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~joost1/temp/Angry%20Guy%20v31%20composited%20600.jpg

Detail:

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~joost1/temp/Angry%20Guy%20v31%20composited%20600%20detail.jpg

Hij is overigens gebaseerd op deze vlugge schets van een projectgenoot van me een half jaar geleden:

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~joost1/temp/Jasper%20-%20I%20don't%20hear%20any%20games%20being%20developed%20-%20LOW.jpg
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:15:
Hallo daar mensen!
Ik ben dus kort geleden met 3ds max 9 begonnen, en ik weet er dus niks van. maar nu heb ik dus een vraagje Hoe krijg je een soort van zand skin op je plane ? welke material moet je daarvoor gebruiken?
Maar die is wel mooi nice haak kan je toevallig die tutorial linken?
De beste manier om zoiets te maken is door een mooie zand-texture te zoeken of te maken. Je kunt bijvoorbeeld op Google zoeken naar sand en dan kijken of daar wat moois bijzit. Voor het betere werk zul je er dan zelf wel nog een lading bewerking op los moeten laten in Photoshop. De gemakkelijke weg is om een texture library te downloaden of te kopen en daar een mooie foto uit te halen die iemand anders al geschikt heeft gemaakt voor je. Kijk bijvoorbeeld deze zoekresultaten eens:

http://images.google.nl/i...NL203NL204&q=sand+texture
heuveltje schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:54:
[...]

\[3d] Groepsproject: trein-animatie *KLAAR*

iedereen maakte een eigen wagon voor de trein.
uiteindelijk heeft oogst het halve project gemaakt (de hele animatie, en 90% van de scenery)
Nou ben ik zolang niet meer op GoT geweest, kom ik er weer eens een keer, zie ik meteen mijn naam... :>

Dat was wel een erg leuk project om te doen, heeft me ook al heel veel tijd gekost toen. Dat is ook meteen de reden dat andere projecten misgingen: er is een ervaren modeller nodig om het allemaal samen te voegen en zo en die moet bereid zijn er heeeeeeel veeeeeel tijd in te steken. Toen was ik dat toevallig en bij veel andere projecten was er dan niet zo'n dwaas die dat deed.

Ik vond overigens vooral die Tijgetje heel erg cool (naam van de maker ben ik alweer kwijt) en dat kanon van Gladiool was erg mooi getextured. Grappig, want die twee wagens deden dingen die ik destijds zelf helemaal nog niet kon, dus dat vond ik erg leuk om erin te mogen zetten. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

...
Wow, dat is echt een prachtig opgezette belichting zeg! Impressive! _/-\o_
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:52:

In de meeste maps zit in de material gewoon een drietal rotate waardes. Dus in de material editor kun je draaien. Wat je ook kunt doen, is een UVW Map Modifier erop gooien en daarin de gizmo draaien (klik op het plusje en dan op gizmo en dan kun je hem in de viewport gewoon draaien). Of je kunt een Unwrap UVW modifier erop knallen en het met de hand draaien.
apNia schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:22:
Voor de vray renderaars onder ons; waar gaat jullie voorkeur naar uit, max z'n eigen haar/fur systeem of VrayFur van Vray?
Mijn scene hierboven is Vray met Shag:Hair. Maar ik geloof dat ik een beetje ouderwets ben, want Shag:Hair kan ik werkelijk helemaal nergens meer vinden tegenwoordig. Voor mijn volgende project ga ik die nieuwerwetse plug-ins maar eens proberen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Oogst op 06-05-2007 17:24 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
Het haar ziet eruit alsof het van rubber is. Ik denk dat je veel realisme in het haar krijgt door het wat rommeliger te maken (dus niet elke haar mooi recht langs de anderen)
En De haren zijn nu overal evendik. Echte haren lopen uit in een punt. Bovendien is dit haar wel heel erg dik. Maar als je het dunner maakt moet je weer meer haren maken en het is goed mogelijk dat je systeem dat niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Shag-Hair is van voor mijn tijd ( :P ) maar probeer als het mogelijk is eens een random color offset gebruiken. De glossiness van de haren mag ook wel wat hoger.

Je gaat zo te zien voor een cartoony look... in dat geval zou ik ook minder haren gebruiken, met een hele dikke basis en een dunne punt. Als het kan dus :>

[ Voor 33% gewijzigd door Bozozo op 06-05-2007 17:54 ]

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Voordeel VRay fur -> Het is een Mesh -> Je ziet het in reflecties, GI (belichting) en dus mooie schaduws. Wel relatief vlot te renderen.
Voordeel Max9 fur -> Post video effect -> (veel) Mooiere kwaliteit -> Voor animeren werkt het beter/sneller, juist doordat Max9 fur niet met GI werkt, anders krijg je veel flikkering -> Betere controle/instelling/materiaal mogenlijkheden

Het voordeel van de een, is het nadeel van de ander :) Dit is mijn ervaring dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Guillome op 07-05-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo mensen mijn allereerste 3d plaat, wat vinden jullie?( be gentle :9 )

greetz boktor

p.s. hoop respect voor het niveau op dit forum!! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img388.imageshack.us/img388/2913/desertle7.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Zeker niet verkeerd voor je eerste plaatje hoor. d:)b Goed gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 07-05-2007 18:12 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Dank voor uw aandacht.