[Discussie] Het grote Vista Ervaringen topic [Deel 13]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.226 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou langzamer, ik heb als ik wil zoeken binnen een filmpje dat dat soms 2 sec duurt, terwijl het met xp wel direct verder ging.
Alles loopt wel synchroom, niet zoals bij jou dus.

Game performance is bij mij identiek aan xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 22:23:
[...]

Heb je bij het sharen ook iedereen toegevoegd??
nee alleen eigen pc in netwerk niet iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet mijn vraag maar even hier neer.

Als ik via START de computer opnieuw opstart gaat de computer uit en moet ik deze dus handmatig weer opstarten ??

Weet iemand hoe dit komt ?

Alvast bedankt.

Gebruik VISTA UE 32-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden SATA(II) schijven nu standaard ondersteunt bij de installatie?
Of moet je nog een diskette met drivers paraat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb Vista gisteren geinstalleerd op een nForce4 moederbord op een SATA sschijf zonder problemen. Was trouwens on XP ook zo. Je hebt meestal alleen drivers nodig als je op een RAID partitie gaat installeren.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dank je.
Ik heb eindelijk (ja nu nog alleen eerst ide) een sata schijf besteld en vista erbij.
Dus dat moet mooi gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

wrcveen schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:25:
[...]

Zit wel in de Home Premium en de Ultimate hoor!
Waarom gaf WMP11 dan aan dat deze geen codec kon vinden en dat er 'problemen met afspelen van...' waren?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:57:
Een tijdje nu een legale x64 ultimate draaien, en alles werkt eigenlijk perfect.
Er is alleen een klein ding waar ik me gigantisch aan stoor: codecs.

matrovska werkt perfect, kan ik verwijderen, installeren, en nog werkt het perfect.
Zelfde verhaal met x263.

Dan het probleem, xvid.
Bestanden worden wel afgespeeld, maar het beeld blijft zwart, codec kan ik installeren, deinstalleren wat ik wil. maar krijg het niet aan de gang.

Al wat codec cleaners geprobeerd maar velen zijn niet vista compatible, al wat verschillende builds geprobeerd maar niets.
Zelfs als ik alle codec packs incl. die van matrovska deinstalleer dan blijft ie dit probleem geven, hij gaat dan ook niet zeuren dat ie een codec mist?
Alles heeft goed gewerkt totdat ik de matrovska ccp pack installeerde, zit ik nu dus vast aan een reinstall of is dit nog te verhelpen? :(
Via got/google vind ik niet zo heel erg veel, en codecs zijn altijd al een bron van ergenis, vind dus vooral veel over xp.
Ja, ik ken dat; de Vista mediaplayer kende veel van mijn avi's niet (zwart beeld met alleen geluid).
Heb het Vista-codec-pack geinstalleerd bij Softpedia en nu doet ie het een stuk beter.
Hier is de link:
http://www.softpedia.com/...Vista-Codec-Package.shtml

Ik hoop dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

of je installeer gewoon mediaplayer classic + ffdshow. Nooit meer gezever met codecs. Ik snap echt niet waarom mensen nog altijd prutsen met die "alles in 1" codecpacks, terwijl er zoveel elegantere oplossingen bestaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat losse codecs in mijn geval niet willen werken?
Heb ik echt als eerst geprobeerd aangezien ik ook niet kapot ben van codec packs.
Waarschijnlijk ga ik voor de reinstall, ik kan het probleem echt niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik altijd K-Lite codec pack, heerlijk en werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn ervaring met Vista is tot op heden gemengd. Na eerst problemen gehad te hebben met niet werkende netwerkkaart had ik daarna last van steeds mijn inbelverbinding (PPPoE). Zonder iets te doen had ik geen internet meer. Daarna leek alles zonder veranderingen het wel te doen en krijg ik steeds EventID 4226 en komt het vaak voor dat alleen een restart mijn netwerk weer werkend kan krijgen. Dit is gelukkig makkelijk op te lossen door wat instellingen te wijzigen.

Wel wordt al mijn hardware gelukkig herkend. Heb dan wel speciaal de 32-bit versie genomen. Ik draai Vista nu in dual boot met XP64. Zelfs mijn Creative Webcam Live Ultra kon ik installeren mbv de xp drivers ondanks dat op de Creative website staat dat deze webcam niet wordt ondersteund. Onder Vista 64-bit werkt het niet bijvoorbeeld. Daarom ook mijn keuze voor Vista 32-bit.

De nVidia drivers zijn behoorlijk brak. De laatset nForce4 drivers zorgde voor een niet goed werkende netwerkkaart. De Forceware drivers hebben nog een zeer kale control panel. Ook beweegt het beeld soms horizontaal bepaalde handelingen. Ook bij het opstarten zie ik dit verschijnsel. Wel werkt een Dual monitor opstelling goed op mijn 7900GT en ziet het er allemaal wel mooi uit.

UAC is even wennen, maar aangezien ik ook op een Apple computer werk is het wel vertrouwd. Dit stukje tik ik weer in XP64, maar misschien dat de overstap wel sneller gaat dan ik dacht. Als ik wat meer tijd heb om alles uit te zoeken werkt Vista wel prettig.

Geluid is ook een probleem. Met mijn Realtek ac'97 onboard is de microfoon heel zacht. Heb na wat zoeken uitgevonden dat mic boost de oplossing was. Onder XP64 was dit niet nodig. Ook lukt het mij niet om AC3 geluid over de optische uitgang te krijgen. In de geluidsopties kan ik de testgeluiden van DD5.1 en DTS horen, maar ik krijg geen ac3 geluid over de optische uitgang. Ook niet onder programma's als PowerDVD. Stereo geluid lukt wel, maar dat is PCM geluid. Ook hier moet ik nog naar kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door kiddyl op 02-04-2007 17:00 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Boeboe schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:20:
of je installeer gewoon mediaplayer classic + ffdshow. Nooit meer gezever met codecs. Ik snap echt niet waarom mensen nog altijd prutsen met die "alles in 1" codecpacks, terwijl er zoveel elegantere oplossingen bestaan.
De combo die jij noemt gebruik ik ook, maar daar hoort toch zeker CoreAVC aan toegevoegd te worden. Hoewel x264 video wel speelt zonder deze codec loopt het vele malen soepeler met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Dat is geen gratis codec zeker?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Tot op heden heb ik nog niet echt erge problemen gehad met vista (buiten de ATI CCC dan maar da's ook verleden tijd), maar toch blijf ik me ergeren aan 1 ding. Weet niet of er meerdere mensen zijn die het probleem hebben of enkel ik.

Ik heb er al naar zitten zoeken op google en hier, en ofwel ben ik de enige met het probleem ofwel zuig ik met zoekfuncties...

Als ik een animated gif wil openen in windows foto gallerij, dan blijkt deze enkel static te worden weergegeven. Ik krijg er maar geen beweging in. In internet explorer loopt het echter zonder probleem.

Is dit op één of andere manier op te lossen zonder 3rd party software op de pc te moeten gooien ?

[ Voor 4% gewijzigd door PeGys op 02-04-2007 20:25 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

MelvinB schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:17:
Dat is geen gratis codec zeker?
Zie dit topic, staat wat meer info over, volgens mij staat daar ook een link naar de codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vandaag heb ik wegens vervanging en uitbreiding van wat onderdelen in de pc Vista opnieuw geinstalleerd. Alle aanwezige hardware werd herkend :)
Na een Windows Update had ik de nieuwste drivers voor de GeForce (inclusief het control panel), de tv-kaart en de X-Fi.
Ik heb de 32-bits versie van Ultimate.
Ook heb ik voor het eerst geen dualboot meer. Ik gebruikte XP bijna nooit meer en voor noodgevallen heb ik nog wel ergens een VPC met XP.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik zit eigenlijk alleen nog te wachten op CS3, dat beta gebeuren vind ik nix.
Verderrest ben ik ook volledig overgestapt, alles werkt prima onder Vista (zelfs java ;)).

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

PeGys schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:24:
Tot op heden heb ik nog niet echt erge problemen gehad met vista (buiten de ATI CCC dan maar da's ook verleden tijd),
wat was juist je probleem? bij mij is er net een probleem begonnen door het installeren van de nieuwste ATI drivers, het catalyst control center opent niet meer...

en java werkt ja, al heb ik wel de 32-bit versie moeten installeren, want de 64-bit versie werkt totaal niet op vista64 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owkee, na een paar reboots en de nieuwste unstable heb ik xvid onder wmp ook weer aan de praat, alleen onder vlc werkt het niet.
Alleen subs bij xvid/mkv lijken het nu niet te doen, dat is dus de laatste stap om dat werkent te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik de functie verander van de sleep/power knop in het start menu.

Ik heb hier op werk een paar VPC met Vista, en die hebben een grote rode power-off knop welke de VPC afsluit.
Bij mij thuis heb ik gewoon een pc draaien met Vista, maar die heeft een hybernate knop. Deze wil dus wijzigen.
Met de rechtermuisnop en dan eigenschappen krijg ik niet de gewenste opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:13:
Iemand een idee hoe ik de functie verander van de sleep/power knop in het start menu.
<knip>
Heb je hier wat aan?
http://winhowto.blogspot....r-button-in-vista-to.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Ik begin onderhand gek te worden van Vista. Ik heb nu Enterprise op mijn laptop en pc van mijn vrouw staan, die werken allebei uitstekend. Ik zelf heb vorige week een nieuwe pc gekocht en hier werkt Ultimate x64 gewoon ronduit klote op. Dan vraag je af waarom: ik heb last van freezes. Tijdens koud opstarten blijft deze stil staan bij het balkje. Doe ik een reset zegt Vista dat het niet goed is opgestart. Speel ik NFS, ben ik bijna bij de finish, freeze! Ook ratelt mijn Raptor op onwillekeurige moment enorm veel, God mag weten waarom. Verder heb ik het idee dat deze nog slechter Vista draait dan de 3j oude pc naast mij.

Vergelijking:

P4 3Ghz vs Core 2 Duo 1.86Ghz
1GB PC3200 vs 4GB PC6400
Ati AX800 Pro vs nVidia 8800GTS
P4C800-E Deluxe vs P5B Premium Vista Edition
Seagate 80GB 7200.7 in RAID1 vs Raptor 36GB 16MB

Verder kom ik nergens in een logboek een foutmelding of iets dergelijks tegen, erg frustrerend.

Ik vind het hartstikke mooi dat Vista alle drivers installeert maar met deze problemen ben ik niet ech tevreden. Ik ga deze maar overzetten op Enterprise, misschien helpt dat. Dan mis ik wel wat features maar dan is het wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Van het weekend eindelijk mijn nieuwe mobo gemonteerd.
Had voorheen een A8V Deluxe, maar wilde een beter overclock bordje en zo kwam ik bij de Epox 9ND3I. Mijn vader heeft gelijk Windows Vista Home Premium 64bit besteld, maar hemzelf en voor mij. Helaas werkte Vista bij hem niet. Vista kon op geen mogelijkheid worden geinstalleerd. (drivers probleem?) Ik dacht zelf Vista instaleren dat gaat wel lukken. Heb RC1 wel eens draaiende gehad dus dit moet lukken. Dus mooi niet! De drivers ondersteuning voor Vista is bar slecht. Er zijn dus totaal geen Nforce 3 raid of sata drivers te vinden voor Vista. (64bit) Heb een hoop drivers geprobeert, (Nforce3 XP (64), Nforce 4 vista drivers (raid en sata)) Maar helaas. Toch spijtig. Windows XP x64 liep wel gewoon als een zonnetje. Upgrade vanuit x64 wilde ook niet lukken. (BSOD) Tot nu toe dus nog niet zoveel lof over Vista. Natuurlijk ligt dit niet alleen aan MS, maar ook aan de hardware fabrikanten, met hun slechte drivers support. Misschien dat ik nog een XFX revo kaartje koop, deze heeft geloof ik geen drivers nodig. Misschien dat die werkt. Iemand ervaring mee?

Specs:

Epox 9NDA3I
AMD Opteron 170
2GB Crusial Balastic PC4000
2x Seagate Barracuda 7200.7 (onboard Nforce3 controller)
Asus V9999/TD

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-04-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Boeboe schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:05:
[...]

wat was juist je probleem? bij mij is er net een probleem begonnen door het installeren van de nieuwste ATI drivers, het catalyst control center opent niet meer...

en java werkt ja, al heb ik wel de 32-bit versie moeten installeren, want de 64-bit versie werkt totaal niet op vista64 8)7
Het probleem was zoals ook onder V&B aangehaald was de CCC die niet opstartte bij het opstarten van de pc, dat doet die nu dus wel, voor de rest geen enkel probleem met CCC, alle games draaien zoals ze horen...

hier is de oplossing voor je probleem, werkt raar maar waar...

Nu enkel nog een oplossing vinden voor men Animated Gif probleem...

[ Voor 9% gewijzigd door PeGys op 03-04-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht nog steeds op de uitgebreide forceware drivers voor vista.
dus waar je profielen kan maken voor je desktoppen en gemakkelijk 2 beeldschermen aparte instellingen kunt maken zoals 2 verschillende wallpapers.
kon je ook heel makkelijk overschakkelen naar je Tv via die icon naast je klok...

deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalreviews.net/reviews/200512/metabox740/forceware-oc-451x120-2.gif

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist!

Voor de mensen die gebruik maken van UMTS kaarten van KPN.
Ik zag dat de Dashboard versie 8.0 op de site van KPN aanwezig is.

Ook is de screenshot die erbij staat genomen in Vista.. of er moet een vista skin op XP zijn toegepast maar dat zou erg flauw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Heb ook ontdekt waardoor ik al ongeveer 6x iets van 50gb weggemikt heb zonder dat dit de bedoeling was.
Als ik namelijk aan de linkerkant in de verkenner een map selecteer, en dan vervolgens aan de rechterkant bestanden selecteer. En dit selecteren van bestanden doe door een vierkant te trekken over de te verwijderen bestanden. Als ik bv maar een paar bestanden wil verwijderen ergens uit het midden van de bestandenlijst, begin ik het vierkant te trekken achter de bestandsnaam van het te verwijderen bestand en trek ik zo een vierkant naar boven/beneden. Gevolg is dat het geselecteerde vak grijs is en de focus op de bovenliggende map ligt.
Als ik nu op del+enter druk is de bovenliggende map dus weg ipv de geselecteerde bestanden :'(
Ik weet nu dus wel waar ik op moet letten, maar tblijft wel een hele vervelende eigenschap van Vista

Het werkt alleen als ik gelijk na het selecteren van een map aan de linkerkant, bestanden selecteer aan de rechterkant. Als ik eerst klik met men muis ergens in de rechterkant. Dan verdwijnt de focus ook van de map aan de linkerkant en gaat het wel goed.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
FRoSTy schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:18:
Heb ook ontdekt waardoor ik al ongeveer 6x iets van 50gb weggemikt heb zonder dat dit de bedoeling was.
Als ik namelijk aan de linkerkant in de verkenner een map selecteer, en dan vervolgens aan de rechterkant bestanden selecteer. En dit selecteren van bestanden doe door een vierkant te trekken over de te verwijderen bestanden. Als ik bv maar een paar bestanden wil verwijderen ergens uit het midden van de bestandenlijst, begin ik het vierkant te trekken achter de bestandsnaam van het te verwijderen bestand en trek ik zo een vierkant naar boven/beneden. Gevolg is dat het geselecteerde vak grijs is en de focus op de bovenliggende map ligt.
Als ik nu op del+enter druk is de bovenliggende map dus weg ipv de geselecteerde bestanden :'(
Ik weet nu dus wel waar ik op moet letten, maar tblijft wel een hele vervelende eigenschap van Vista

Het werkt alleen als ik gelijk na het selecteren van een map aan de linkerkant, bestanden selecteer aan de rechterkant. Als ik eerst klik met men muis ergens in de rechterkant. Dan verdwijnt de focus ook van de map aan de linkerkant en gaat het wel goed.
True......ook een ergenis van mij. Gelukkig heeft het nog niet tot onherstelbare schade geleid O-)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig loopt bij mijn alles goed, nog nooit vastloper gehad, geen last van virussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:56
Zomaar een Vista Aero ervaring:
Ik heb een simpele Geforce 6200LE 16MB videogeheugen en max 128MB Turbocache. Ik merk het volgende:

Resolutie 1024x768, standaard WDM videodriver: Aero werkt en Photo Gallery toont foto's goed.

Resolutie 1280x1024, standaard WDM videodriver: Aero werkt, maar Photo Gallery toont een leeg scherm bij het tonen van een foto. In de titel balk wordt de bestandsnaam van de foto wel getoond. Thumbnails werken wel, foto openen in Paint werkt ook.

Resolutie 1600x1200, standaard WDM videodriver: Aero werkt niet meer en Photo Gallery toont het lege scherm.

Resolutie 1280x1024, Nvidia 100.65 driver: Aero werkt niet meer en Photo Gallery toont het lege scherm.

Erg gevoelig dus dat Aero voor een simpel videokaartje. Zien meer mensen soortgelijk gedrag van Aero? De videokaart krijgt trouwens een 2,3 (gaming) en 2,5 (desktop) als rating. Wachten op een 8300 of zo, zonder TC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
De vista drivers voor Philips ToUCam zijn er (nog wel Beta, maar het werkt in ieder geval)
http://www.touslesdrivers...hp?v_page=23&v_code=16195
Mijn ToUCam Pro II (type pcvc840k) werkt in ieder geval met yahoo messenger met deze drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:41:
ik wacht nog steeds op de uitgebreide forceware drivers voor vista.
dus waar je profielen kan maken voor je desktoppen en gemakkelijk 2 beeldschermen aparte instellingen kunt maken zoals 2 verschillende wallpapers.
kon je ook heel makkelijk overschakkelen naar je Tv via die icon naast je klok...

deze dus:
[afbeelding]
ik mis ook nog wat insteloptie voor bijvoorbeeld een TV :(

hoop dat ze snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles nu kwa codecs aan de praat op vista, kom ik meteen bij het volgende:

Verwijderd in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Wordt bedankt voor mijn registratie en hierbij ontving ik een upgrade dvd?
Naja lachen heeft mijn media center ook een upgrade XD

Enige wat ik nog aan vista op te merken heb, en wat ik al vaker gelezen heb, soms lopen de harde schijven enorm te ratelen, alsof je hevig aan het kopieren bent.
Heb iets gelezen over het indexeren van vanalles en cachen maar wat zou het nog meer kunnen zijn? Deze 2 dingen wil ik namelijk liever niet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
BlueForce schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:59:
Al 1 probleem van de baan, nu de animated gif nog, blijkt een moeilijkere
Heb je geen firewall/anti-spyware/popupblocker/etc die advertenties verbergt en blocked? Ik heb me een keer helemaal de pleuris gezocht waarom mijn animated gifs niet meer bewogen. Bleek dat ik in Kerio een instelling aangezet had tegen ads. En aangezien dat vaak animated GIFs zijn...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:47:
Worden SATA(II) schijven nu standaard ondersteunt bij de installatie?
Of moet je nog een diskette met drivers paraat hebben.
Ik heb SATA(II) hier draaiende. Net een nieuwe 320GB gekocht en Windows herkende hem meteen.
Moest hem alleen wel formatteren maar dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 13:37
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:15:
[...]

Ik heb SATA(II) hier draaiende. Net een nieuwe 320GB gekocht en Windows herkende hem meteen.
Moest hem alleen wel formatteren maar dat is logisch.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf of je je schijf in IDE-, AHCI- of RAID-modus draait. Voor het eerste heb je (vaak) geen drivers nodig, voor de andere twee meende ik wel.

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyCP schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:43:
[...]

Het hangt er natuurlijk wel vanaf of je je schijf in IDE-, AHCI- of RAID-modus draait. Voor het eerste heb je (vaak) geen drivers nodig, voor de andere twee meende ik wel.
Ik heb hem puur in IDE draaiende voor als FTP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:53:
Ik heb Vista Home Premium afgelopen zondag gekregen OEM bij die nieuwe aldi PC, de MD8822...

en nou gebeurde er t volgende:

Ik wou ff met wat UT2004 en CS: Source testen wat ie kon (niet egt DE spellen om het te testen maar goed :p dat terzijde) en zodra ik online in een server zat... kreeg ik om de zoveel tijd dat ie heeeeeel kort ff hing, en dan weer verder ging, en dan was ik zeg maar ergens anders dan op mijn beeld.. net als bij gewone lag... bij allebei de spellen

mijn vraag is nu;
-ligt dit aan mijn router? ik heb een Sitecom met 54mbps meen ik, en de andere deelnemende pc stond uit... (ik gebruik mijn wireless kaartje)....
-ligt dit aan vista? de computer is ontzettend vaak aan het rekenen, ik hoor gewoon die schijven ratelen enzo.... misschien heb ik te weinig geheugen?

mijn systeem:
CPU: Core 2 Duo 2x 2.13 GHz
Grafische kaart: Nvidia 7650GS 265 MB
Geheugen: 1 GB DDR2 533-Mhz

ik gebruik die dure kabel van @home, dus ik betwijfel of het echt lag is.. dat had ik iig op me vorige pc nooit, maar goed toen hing ie ook nog niet aant netwerk...

any ideas? ik zit hier erg mee in de maag :(

EDIT: ik heb nu UT2004 zowel offline als online gedaan en het warpen gebeurt alleen online... dus ik denk dat ik me geen zorgen meer hoef te maken om vista...

TENZIJ: vista een conflict geeft met netwerk of MP gaming fzow? enige ervaringen daarmee?
Welk wireless kaartje? Ik heb in WoW en C&C3 met mijn wireless PCI kaartje van Linksys precies hetzelfde probleem. Enorm frustrerend, daar er voor dat kaartje alleen de drivers van Linksys zijn en er dus wienig anders uit te proberen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Luuk1983 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:03:
[...]

Heb je geen firewall/anti-spyware/popupblocker/etc die advertenties verbergt en blocked? Ik heb me een keer helemaal de pleuris gezocht waarom mijn animated gifs niet meer bewogen. Bleek dat ik in Kerio een instelling aangezet had tegen ads. En aangezien dat vaak animated GIFs zijn...
Nopez, heb voor zover niets draaien dat de werking kan tegengaan, Norton Antivirus 2007 heeft ook geen effect als ik die afzet.

Als ik ze open in IE7 spelen ze echter perfect.

Wat ik ook merkte was in Catalyst Control Center, als ik daar de instellingen van de video optimalisatie wil wijzigen, staat de afgebeelde ATI vlag die als voorbeeld dient stil, zodra ik een instelling aanpas springt die naar de frame waar die op dat moment zit. Is het nu een fout in Catalyst Control Center of heeft het te maken met het animated gif probleem ? Ik weet het niet. Gifs hier op het forum werken ook perfect.

edit: iemand trouwens al eens stereomix instellingen tegengekomen in vista ? Vond ik best handig maar vind em nergens in vista, noch in Realtek HD Audio control panel...

[ Voor 7% gewijzigd door PeGys op 04-04-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 13:50
Sinds twee dagen heb ik een gloednieuwe laptop (Dell Latitude D820, Core 2 Duo T7200, 2048 MB RAM, NVIDIA Quadro NVS 120M) met Vista Business. Vista bevalt me tot nog toe echt super. Het is stabiel, alle software die ik onder XP gebruikte werkt probleemloos, en het ziet er ook nog eens gelikt uit ;) Ik voel me wel weer even een vreemde op mijn eigen pc, omdat het vaak nog even zoeken is waar welke optie nou zit. Maar om eerlijk te zijn vind ik het ook wel weer leuk om een OS helemaal te ontdekken.

Ik had eerlijk gezegd wel wat problemen verwacht qua compatibiliteit, maar die vrees bleek ongegrond. Tot nog toe is mijn ervaring met Vista dus zeer positief, en kan ik het iedereen aanraden. Mits je natuurlijk een goede configuratie hebt staan. Met een wat minder snelle pc weet ik niet hoe soepel het nog draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:37:
Ik heb alles nu kwa codecs aan de praat op vista, kom ik meteen bij het volgende:

Verwijderd in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Wordt bedankt voor mijn registratie en hierbij ontving ik een upgrade dvd?
Naja lachen heeft mijn media center ook een upgrade XD

Enige wat ik nog aan vista op te merken heb, en wat ik al vaker gelezen heb, soms lopen de harde schijven enorm te ratelen, alsof je hevig aan het kopieren bent.
Heb iets gelezen over het indexeren van vanalles en cachen maar wat zou het nog meer kunnen zijn? Deze 2 dingen wil ik namelijk liever niet uitschakelen.
Misschien is ie aan het swappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
MelvinB schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:45:
[...]

Misschien is ie aan het swappen?
Of de background defrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al even windows vista draaien, en heb alles op klassiek gezet :p een hoop services uitgeschakeld etc en nu werkt vista wel fijn :)

maar denk dat ik over paar dagen toch wel weer naar xp over stap :) met 512mb ram en een vrij zwakka graka vista draaie, mm.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:02:
Ik heb nu al even windows vista draaien, en heb alles op klassiek gezet :p een hoop services uitgeschakeld etc en nu werkt vista wel fijn :)

maar denk dat ik over paar dagen toch wel weer naar xp over stap :) met 512mb ram en een vrij zwakka graka vista draaie, mm.. :)
Vista en de Classic-theme is pas lelijk! Dat ziet er echt niet uit haha :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik moet toegeven, het classic theme is mooier bij xp :p

zijn er hier eig nog mensen die vista fulltime draaien op 512mb ram? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:17:

Nope, niet hier...
ik draai vista ult. op 1280mb ram. zonder programma's aan draait ie al op 500-600mb bij mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm, misschien is het dan verstandig om terug naar xp te gaan :p als vista zoveel vreet van ram :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:47:
mm, misschien is het dan verstandig om terug naar xp te gaan :p als vista zoveel vreet van ram :)
Zoals al eerder langsgekomen is in dit topic zal Vista zoveel mogelijk RAM gebruiken om dingen waarvan gedacht wordt dat ze vaker gebruikt gaan worden op korte termijn op te slaan. Op deze manier gaat alles sneller. Indien er applicaties opgestart worden die meer geheugen innemen dan dat er vrij is zal er door Vista gewoon geheugen vrijgegeven worden. Uiteraard is 512MB wel krap.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:17:

ik heb hier een Core2Duo, eerst had ik 1024 mb aan geheugen met XP
toen Vista erop, en werkte sneller als XP
maar met veel wisselen tussen programma's of games werd het veel rammelen op de HDD
nu 2048 mb aan geheugen en alles vliegt gewoon 8)

geheugen is tegenwoordig toch niet zo duur meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Vista Ultimate NL RTM draaien,
ik kan alleen nergens de dreamscene vinden, wie weet waar deze te vinden of te downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 14:26
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:45:
ik kan alleen nergens de dreamscene vinden, wie weet waar deze te vinden of te downloaden is?
http://dream.wincustomize.com/index.aspx?c=1

10 seconden op google. Zoek beter de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:45:
Dan moet je windows update eerst het engelse language pack laten downloaden en installeren (± 1 gb) en daarna staat hij als update bij je windowsupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
justifire schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:47:
[...]

Schijnt dat er 12 april eindelijk een degelijke nvidia driver uitkomt.
Eventjes geduld dus nog :)
Ik hoop dat we dan ook de mogelijkheid weer krijgen de videokaart te overclocken zonder dat de bios ervan geflasht moet worden. Dit is namelijk in mijn geval dan nog een aardig verschil kwa snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Misschien dat Counterstrike Source dan weer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai momenteel Vista met een Ati Radeon X300 SE. Deze krijgt in de Vista Experience index een 2,1 wat meteen het laagste cijfer is in mijn systeem. DVD afspelen in Media player gaat ook niet ... Vista geeft een melding dat mijn videokaart dat niet aan kan.

Met welke videokaart draait Vista 'lekker'? Ik speel geen games.

Overige specificaties:
AMD Opteron 165 (dual core 1.8 Ghz)
1 GB intern
500 GB in raid 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mirelia schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:44:
Misschien dat Counterstrike Source dan weer werkt
Ik heb hier counterstrike source draaiende op mijn Vista 32-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:47:
[...]

Schijnt dat er 12 april eindelijk een degelijke nvidia driver uitkomt.
Eventjes geduld dus nog :)
Waar heb je deze info vandaan ?

Gisteren is wel de Beta uitgekomen 101.70 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Die link van jou is geen Dreamscene maar Deskscapes, en daar heb je nog steeds eerst Dreamscene voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:52:
[...]

Ik ook wel...maar met de oude nvidiadrivers 97.46
Met alle andere nieuwe werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Gister Vista Home Premium geinstalleerd...alles werkt prima,
alleen ik heb met toetsenbord indeling iets te enthousiast n>>e>>enter gedaan, en nu staat de toetsenbord indeling in het inlogscherm standaard op nepalees... 8)7 iemand enig idee hoe ik dit weg kan halen? de indeling zelf is al verwijderd in landinstellingen.

edit:
heb het al gevonden, landinstellingen naar gereserveerde accounts kopiëren...

[ Voor 12% gewijzigd door agoNITE op 06-04-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
DyStiC schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:10:
[...]

Die link van jou is geen Dreamscene maar Deskscapes, en daar heb je nog steeds eerst Dreamscene voor nodig.
Het antwoord op je vraag werd in de post eronder al gegeven, in windows update het engelse taalpakket installeren, dan windows update terug openen en daar staat die dan als additional update, dacht wel enkel voor ultimate users.
AgoNitE schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:06:
Gister Vista Home Premium geinstalleerd...alles werkt prima,
alleen ik heb met toetsenbord indeling iets te enthousiast n>>e>>enter gedaan, en nu staat de toetsenbord indeling in het inlogscherm standaard op nepalees... 8)7 iemand enig idee hoe ik dit weg kan halen? de indeling zelf is al verwijderd in landinstellingen.

edit:
heb het al gevonden, landinstellingen naar gereserveerde accounts kopiëren...
Zou normaal moeten opgelost zijn via landinstellingen gewoon iets over te houden in deze aard (ja, ik ben belg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:56:
[...]

nVidia 100.85 drivers:
32-bit: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13520
64-bit: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13525

nVidia 101.70 drivers:
http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13531

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een maat van me heeft nogal wat problemen met Call of Duty 2 icm Vista.

Specs:
AMD 4600+
2GB
7500LE 512MB
Vista Home Premium

Het probleem is, dat hij minstens een minuut moet wachten (zwart scherm) totdat CoD2 is opgestart. Daarnaast heeft hij ook nog eens een fps van 40.

M'n neef heeft ook een HP Pavilion maar dan iets anders, en speelt ook CoD2.

Specs:
C2D T2050
1GB
7500LE 512MB
Windows XP MCE

Hij heeft een fps van 200, en het spel is binnen 5 seconden opgestart.

Heeft dit met Vista te maken? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dramatisch verschil die 101.70 drivers! Ging hier met CnC3 Tiberium wars van settings op uber-low naar medium/high (goed speelbaar!). Zeker een aanrader :)

OP een 6800 go ultra btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Laatst online: 09-09 08:48
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:53:
[...]

Dramatisch verschil die 101.70 drivers! Ging hier met CnC3 Tiberium wars van settings op uber-low naar medium/high (goed speelbaar!). Zeker een aanrader :)

OP een 6800 go ultra btw :)
Hmm Ik heb steam en dus CS source momenteel niet geinstaleerd dus dat kan ik niet testen maar met world of warcraft geen enkel verschil kwa verbetering. Nog steeds een verschil met Windows XP van 15- 20 frames per seconde lager in Vista! Dat is toch echt te veel. :(

Naja misschien straks met de officiele drivers dan maar. :S

Wel lijkt overigens windows iets sneel te reageren op alles maar dat kan ook het placebo effect op mijn geesttoestand zijn.... :+ Maar beter zo dan andersom nattuurlijk :P

[ Voor 13% gewijzigd door Kaasje123 op 06-04-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Bij mij is WoW toch echt een stukje vlotter met de 101.70 drivers. Alleen.. helaas... is het screen corruption probleem niet opgelost. Irriteer me er mateloos aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:05:
Een maat van me heeft nogal wat problemen met Call of Duty 2 icm Vista.

Specs:
AMD 4600+
2GB
7500LE 512MB
Vista Home Premium

Het probleem is, dat hij minstens een minuut moet wachten (zwart scherm) totdat CoD2 is opgestart. Daarnaast heeft hij ook nog eens een fps van 40.

M'n neef heeft ook een HP Pavilion maar dan iets anders, en speelt ook CoD2.

Specs:
C2D T2050
1GB
7500LE 512MB
Windows XP MCE

Hij heeft een fps van 200, en het spel is binnen 5 seconden opgestart.

Heeft dit met Vista te maken? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Het kan ook aan de videokaart liggen. Of waarschijnlijker nog: de drivers voor Vista voor de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
In de Windows Updates (WU) zit nu ook een driver-update (Linksys - Networking - Linksys Wireless-G USB Network Adapter) voor mijn WUSB54G WLAN-adapter, alleen krijg ik die maar niet geinstalleerd. Ik gebruik nu de XP-driver en deze werkt goed, alleen zou ik die driver willen hebben die tussen de WU zit.

Echter krijg ik steeds deze melding als de update geinstalleerd gaat worden:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v62/MelvinB/WU-Fout.jpg

Dit krijg ik keer op keer. Heb alle temp-files al gewist, pc opnieuw opgestart maar toch kan ik em niet installeren.

Nu is er voor deze WLAN-adapter ook een Vista-driver te downloaden op de Linksys-site, maar ik kon em dan net zo goed via de WU binnenhalen, maar dat wil niet blijkbaar.

-edit-

Bij die foutcode hoort deze omschrijving:
Windows has determined that the selected driver is not the best driver for your machine.
Wat raar, WU geeft em toch zelf aan in de lijst met updates? Dan zou ie toch goed moeten wezen?

[ Voor 15% gewijzigd door MelvinB op 07-04-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
MelvinB schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:13:
Wat raar, WU geeft em toch zelf aan in de lijst met updates? Dan zou ie toch goed moeten wezen?
ach valt wel mee. Ik heb hier nog de RC2 versie draaien op mijn notebook. Voor de mijn ingebouwde card reader liet windows update verschillende drivers zien die ook nog eens allemaal de verkeerde waren. Deze 'schonheidfoutjes' zijn dus blijkbaar nog steeds aanwezig in de final versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudje schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 09:47:
[...]

Het kan ook aan de videokaart liggen. Of waarschijnlijker nog: de drivers voor Vista voor de videokaart.
Oke welke moet hij downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:26:
[...]
Oke welke moet hij downloaden?
Wat voor een videokaart heeft ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudje schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:17:
[...]

Wat voor een videokaart heeft ie?
Geforce 7500 LE 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:56:
[...]

Linkje? Op de website staat nog een 101.41 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
En dan kies je de juiste videokaart en Vista. Met de nieuwste drivers merk je waarschijnlijk verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:52:
[...]

hier op een 64bit ook uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloudje schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:04:
[...]

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
En dan kies je de juiste videokaart en Vista. Met de nieuwste drivers merk je waarschijnlijk verbetering.
Behoort de kaart tot de Go 7 series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe Sidebar :)

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/9444/sidebarvn4.jpg

Brussel was even niet beschikbaar, vandaar even veranderd in Gent. Het is niet dat ik steeds het uur en het weer moeten weten op die locaties, maar ik vind het gewoon tof. :)

Wat betreft het scrollen: In het configuratiescherm werkt het sowieso niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weekkey
  • Laatst online: 11-02-2021
edgarf28 schreef op zondag 08 april 2007 @ 11:04:
[...]
misschien eerst op je bereaublad klikken en dan control + scrollen ??
Bij mij werkt het prima, ik moest inderdaad wel eerst op mijn bureaublad klikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 16:52
Vista blijft bij mij maar zeiken over drivers, kan harddisk maar voor de helt zien, en kan nergens drivers voor vinden, hij heeft het overe 4 unknown device apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista blijft me verrassen (in negatieve zin), mijn menu's klappen ineens links uit:

Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/2621/naamlooskn5.png

Dit is in alle programma's het geval, ook na een reboot.

Nog wat bugs en vervelende zaken:
-Als ik met de foto-galerie een foto open van >20 MB loopt Windows compleet vast.
-'View-details' voor alle mappen wordt niet onthouden voor optische en externe drives.
-Veel games worden slecht ondersteund, maar dat is grotendeels een driver-issue.
-Het icoontje van een applicatie dat in de systray staat wordt niet altijd verwijderd bij het afsluiten van die applicatie, deze bug zit er al sinds XP in.
-In SiSoft Sandra is mijn multimedia-performance beter in Vista, maar arithmetic en memory performance zijn minder goed dan in XP.
-Webcams worden amper ondersteund (heb er twee geprobeerd), maar dat is een bekend probleem.
-Winamp, Avant Browser en een nVidia tech-demo (Adrianne) werken nog niet goed, maar ik weet niet of dit aan Vista zelf ligt.
-Automatisch afspelen is volledig uitgeschakeld, maar in sommige gevallen is er toch nog een autoplay.
-De mogelijkheid om videofragmenten als achtergrond in te stellen is rijkelijk te laat.
-De tekst in Hold 'Em pokergame wordt flikkerend weergegeven.
-Jammer dat de mappen in de balk links in de verkenner niet openklappen als je er éénmaal op klikt (zoals in XP), dat zorgt samen met de UAC voor nog meer RSI-patiënten.
-Bij het tweede kloktype in de sidebar wordt de minutenwijzer niet altijd even mooi weergegeven, soms is het uiteinde grijs in plaats van zwart.
-Ik vergeet vast wel nog wat zaken...

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is met de menu's? Dat is wel het vervelendste probleem van allemaal...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Modbreak:Opgeschoond, als je reply weg was dan voldeed hij niet aan de eisen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 02:46:
...
-De tekst in Hold 'Em pokergame wordt flikkerend weergegeven.
...
Dit is niet een probleem van Vista, maar van de drivers van nVidia. Kijk maar in het changelog van de drivers en dan known issues.

Met de nieuwste versie daarentegen draait ie bij mij nu wel goed. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Cannotwin op 09-04-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
MelvinB schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:13:
Echter krijg ik steeds deze melding als de update geinstalleerd gaat worden:

[afbeelding]

Dit krijg ik keer op keer. Heb alle temp-files al gewist, pc opnieuw opgestart maar toch kan ik em niet installeren.

Nu is er voor deze WLAN-adapter ook een Vista-driver te downloaden op de Linksys-site, maar ik kon em dan net zo goed via de WU binnenhalen, maar dat wil niet blijkbaar.

-edit-

Bij die foutcode hoort deze omschrijving:

[...]

Gewoon UAC even uitschakelen en updates installeren. Ik had hetzelfde probleem met een andere update en dat heeft het opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cannotwin schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:18:
[...]

Dit is niet een probleem van Vista, maar van de drivers van nVidia. Kijk maar in het changelog van de drivers en dan known issues.

Met de nieuwste versie daarentegen draait ie bij mij nu wel goed. ;)
Met de 101.70 bedoel je? Nee, dank je:
Ik heb hem ook via Windows Update opgehaald maar hem binnen 30 minuten meteen weer verwijderd. M'n PC liep ineens in Windows vast en met games was het precies hetzelfde.
Plus alle andere negatieve reacties. Hier heb ik helemaal geen zin in.

Trouwens nog enkele leuke dingen:
-Daarnet stak ik een cd in mijn station en ik kreeg een spontane reboot
-Mijn TV kaart krijg ik niet meer aan het werk, vorige week werkte het nochtans vlekkeloos (zelfde drivers, zelfde settings), nu heb ik geen beeld, of geen geluid, of geen afstandsbediening. Het werkt nooit alledrie samen.
-De internet-sneltoets van mijn toetsenbord werkt niet altijd.
-Mail is veel trager dan Outlook Express, er is nochtans amper functionaliteit bijgekomen.
-En waarom moet Media Player altijd je cd-rom's bekijken voor je je muziek kan beluisteren? Het lijkt me veel logischer dat dat gebeurt als je dat zélf aangeeft.

Dan heb je eens een splinternieuwe PC van meer dan 2000€ met Vista Ultimate en de laatste drivers. Ik krijg enkel frustraties in ruil voor mijn geld. Ik voel me eerder een alpha-tester dan een consument die 200€ voor de final betaald heeft.

En terwijl ik dit aan het typen ben alwéér een bug gevonden!

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/6375/naamloosyt5.png

GoT met een icoontje van image-shack! |:(

Edit: Ik heb zopas nog eens op Windows-updates gecontroleerd en er was een update voor mijn tv-kaart (de tweede reeds) en nu heb ik terug geluid - niet helemaal synchroon met het beeld - maar ik heb tenminste geluid.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:30

FlashBang

Hoi.

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:44:
[...]
Met de 101.70 bedoel je? Nee, dank je:

[...]
Plus alle andere negatieve reacties. Hier heb ik helemaal geen zin in.
Begrijpelijk, ware het niet dat ELKE versie van de Nvidia drivers voor vista op dit moment voor de een slecht werkt, voor de ander acceptabel, en voor iemand weer prima. Of jij een oudere versie houdt, is natuurlijk je eigen beslissing, maar ik persoonlijk heb toch even verschillende versies geprobeerd, waarna ik bij de 101.70 toch de minste problemen heb.

Ik denk trouwens wel dat ik tijdelijk weer terug naar XP ga, en zodra voor alles in mijn systeem fatsoenlijke drivers klaar zijn, ik weer upgrade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Vista Ultimate ook maar eens geinstalleerd op mijn tweede PC, de proeftuin. Installatie verliep vlotjes, maar ik zag al meteen dat mijn AC97 audio device (Asrock K7S8X mobo) niet werkte, het icoontje had een rood kruisje.

Uiteraard de nieuwe AC97 drivers geinstalleerd, maar in de device manager zegt Vista nu 'The device cannot start'. De driver is wel up-to-date zegt het OS.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlashBang schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:23:
[...]

Begrijpelijk, ware het niet dat ELKE versie van de Nvidia drivers voor vista op dit moment voor de een slecht werkt, voor de ander acceptabel, en voor iemand weer prima. Of jij een oudere versie houdt, is natuurlijk je eigen beslissing, maar ik persoonlijk heb toch even verschillende versies geprobeerd, waarna ik bij de 101.70 toch de minste problemen heb.
Ik heb ze zopas geprobeerd:

-Stalker: BSOD met full dynamic lighting (na een auto-reboot werkte m'n toetsenbord trouwens niet meer, dus ik heb nogmaals manueel moeten resetten).

-FSX:

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/3695/naamloospa9.png

Deze fout kreeg ik nog voor ik begon met taxiën. Ik heb 2 GB en genoeg swapfile. Onder XP heb ik trouwens alles eens op max gezet ipv op ultra en boven een grote stad verbruikte ik slechts 1.8 GB (met de swapfile erbij zouden er trouwens nog enkele GB's bijkunnen).

Prey:

Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/6959/naamloos2qv5.jpg

Ik weet niet of dit aan de drivers ligt, maar het is een verse installatie en onder XP werkte dit perfect.

Far Cry werkt wel, maar bij het afsluiten krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/3760/naamloos2ds4.jpg

Maar!!! M'n Hold 'Em pokerspel werkt nu vlekkeloos! Joepie! _/-\o_ :(

Edit: Terug desinstalleren leverde me een compleet zwart beeld op. Ik heb er nu terug de 100.65 op gezet.

-In mijn control panel krijg ik een zwart nVidia-logo te zien.
-De grafiek van mijn control panel laten weergeven duurt een halve minuut.
-Bij mijn video-instellingen zie ik slechts één tabblad (vergrotingen). Testbeeld is blanco.
-Ik heb nog steeds het probleem met Prey en Far Cry
-Dit lijstje zou te lang worden, dus ik ga het hierbij laten. :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een Vista-ervaring:

Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/103/naamloosez6.png

'Volgende keer uitvoeren: Nooit uur' :P

Het duurde trouwens een half uur om tot de conclusie te komen dat er niet gedefragmenteerd moest worden, in XP wist je dat na een halve minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er bij ATI net zoveel driver problemen? Zoals ik hier zie, wordt daar veel minder over gesproken. (Als er wat over te zeggen is, kan ook zijn dat het allemaal perfect is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:05:
Zijn er bij ATI net zoveel driver problemen? Zoals ik hier zie, wordt daar veel minder over gesproken. (Als er wat over te zeggen is, kan ook zijn dat het allemaal perfect is)
Hoe het voor de rest is weet ik niet, maar ik heb hier een notebook (mobility radeon 9700) en een desktop (radeon 9800 pro) die allebei probleemloos draaien met de ati catalist drivers voor vista.
Moet wel zeggen dat het beiden vista RC2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Heb sinds Catalyst 7.3 geen problemen meer gehad met ATI drivers, draait allemaal zoals het hoort, ook CCC start nu mooi op bij booten van vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Heeft iemand al gebruik gemaakt van de backup functionaliteit van Vista Ultimate? Mij valt deze nl erg tegen. Ik kan niet zelf meer directories of bestanden selecteren welke ik wil back-uppen. Ik kan alleen maar het soort bestand (bv plaatjes) selecteren. Ook mis ik de optie voor ASR. Iets waar ik nogwel eens gebruik van maakte bij XP. Het lijkt wel of hij in een soort basic user / wizzard mode draait. Verder ben ik toch wel tevreden over Vista. Al draai ik er niet contstant op. (Vista herkend mijn Wifi kaartje niet)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn eigenlijk de voordelen van Vista (als je geen dx10 gaat gebruiken), ik hoor zowat alleen maar negatieve dingen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik snap het allemaal niet, die problemen hier. Ik heb echt NERGENS last van. Draait 100.65 drivers op Vista Ultimate 32bit en heb echt 0 problemen met onstabiliteit. Prey, Stalker, C&C3, TDU en zelfs Worms (:P) draaien prima en zonder problemen. Goed ik merk dat de performance nog niet overal gelijk is aan dat van XP, maar met een 8800GTS is dat niet zo'n probleem. Ik heb dan ook 0,0 behoefte om terug te gaan naar XP.

Ja goed, mijn webcam wordt niet in Vista ondersteund. Helaas, ik kan wel bij Logitech gaan zeiken, maar goed, niet alles is altijd 100% compatbile en wordt ook niet jaren in alle OS's ondersteund. Gewoon pech dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Luuk1983 op 10-04-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:59:
Ik snap het allemaal niet, die problemen hier. Ik heb echt NERGENS last van. Draait 100.65 drivers op Vista Ultimate 32bit en heb echt 0 problemen met onstabiliteit. Prey, Stalker, C&C3, TDU en zelfs Worms (:P).
Het probleem met Far Cry had ik ook al in XP, het probleem met Prey was na een herinstallatie opgelost. De vastlopers in FSX zijn niet bij alle gebruikers (voorlopig enkel bij mij en J van E). Maar in Stalker heb je voorlopig sowieso geen full dynamic lights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ikzelf al problemen heb met Vista, heeft de pc bij mij vriendin thuis ook problemen.

Streams zoals de goudenkooi (tja, vrouwen he :) ) worden niet meer getoont. Als ik met de rechter muis knop op de fout gegevens klik, staat er dat de windows media player het niet kan af spelen.
Alle default instellingen geprobeert terug te zetten. Maar het lijkt er toch op dat Mediaplayer 11 eraf en erop gezet moeten worden. Maarja dat gaat ook niet meer zoals je dat bij XP kon doen.

Erg irritant dit allemaal!
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Lees de Vista FAQ

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 12) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.